Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Linia kolejowa Góra-Bojanowo zostanie reaktywowana. Samorząd województwa dolnośląskiego zamierza przejąć ją od PKP. Wariant optymistyczny zakłada, że stanie się to jeszcze w tym roku. Kiedy na tej trasie ponownie pojawią się pociągi?
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przejmowanie i reaktywacja nieczynnych linii kolejowych została wpisana do strategii rozwoju transportu województwa dolnośląskiego. Samorząd zamierza przejąć ponad
20 odcinków o łącznej długości blisko 400 km. Wśród nich znalazła się linia Góra-Bojanowo.
- Z informacji jakie uzyskałam na konwencie samorządowców wynika, że realizacja projektu nastąpi jeszcze w tej kadencji. Sejmik województwa podjął już uchwały przejmujące od PKP PLK cały majątek - mówi Irena Krzyszkiewicz, burmistrz Góry.
Samorząd województwa zamierza wznowić na tym odcinku ruch pasażerski oraz przygotować infrastrukturę tak, aby mogli z niej korzystać potencjalni przedsiębiorcy zainteresowani uruchomieniem transportu towarowego. W inwestycji pomóc ma nowa perspektywa unijna. W następnym ,,rozdaniu” pieniądze mają być skoncentrowane na rozwój transportu publicznego.
1. Dodane przez Kolejarz, w dniu - 28-02-2019 08:44 W dolnośląskim chyba nie wiedzą że na odcinku około 300 metrów za Bojanowem nie ma torów bo przebiega tam droga S-5.Kto wybuduje wiadukt?
2. Dodane przez Z glebokiej prowincji!, w dniu - 28-02-2019 08:52 Bzdura
3. Dodane przez Górman, w dniu - 28-02-2019 09:01 Przydałoby się, bo Góra nam zdycha .
4. Dodane przez ela, w dniu - 28-02-2019 09:18 Sliczny zabytkowy ten dworzec Górze
5. Dodane przez ja, w dniu - 28-02-2019 09:31 burmistrzowa niech sie lkepiej wezmie za naprawe dróg publicznych a nie robi to czego nie trzeba rynek byl dobry to wymyswlila kostke zaraz rzpizdza wroclawska i na orelen bedzie trzeba jezdzic laem chyba a naprawiane sa te drogi którymi ona najczesciej jezdzi do wosku z nia
6. Dodane przez górowianin, w dniu - 28-02-2019 09:31 To bardzo dobra wiadomośc dla mieszkanców Góry i okolic sprzedajacych opał oraz inne wyroby.
reklama
7. Dodane przez Pp, w dniu - 28-02-2019 09:35 To będzie pociąg widmo
8. Dodane przez z gminy, w dniu - 28-02-2019 09:36 Do kom. 1 Tam chyba jest nawet za mało miejsca by powstał wiadukt dla pociagów. Linia Poznań - Wrocław po przebudowie bedzie miała blizej S5 rozjazdy i czy da się to pogodzic z obiciem na Góre i jeszcze z wiaduktem?
9. Dodane przez Blondi, w dniu - 28-02-2019 09:36 No normalnie kawał stuleciaTam nie ma po czym jechać.Teraz się obudzili???Szkoda słów.
10. Dodane przez ona, w dniu - 28-02-2019 09:38 Pytanie, kto będzie jeździł tymi pociągami? Ludzie na zakupy???
11. Dodane przez Rafał, w dniu - 28-02-2019 09:48 A kiedy reaktywacja linii Leszno-Góra?
12. Dodane przez Marcin, w dniu - 28-02-2019 10:05 Ciekawe, kto takie informacje podaje? Brak wiaduktu ,linia w stanie agonalnym. Jaki będzie czas dojazdu do Leszna ? Kto będzie jeździł tymi pociągami? Oczywiście linia powinna być czynna, ale jaki będzie tego koszt?
13. Dodane przez Po co?, w dniu - 28-02-2019 10:15 Najpierw zlikwidowali ta linie,urzadzenia zdemontowali,tory zarosly a podklady pognily,czesc w strone Niechlowa rozebrali,mieli tam robic sciezke rowerowa.Przez dawne tory wybudowano droge ekspresowa s5,...Odtworzenie takiej lini do Gory to koszt ok. 20 milionow zl do tego wiadukt...dla kogo ta linia? Cukrownia rozebrana,Mery nie ma,Mlyn wlasnie rozbieraja, GS,STW i POM zlikwidowane, transport odbywa sie ciezarowkami,od kwietnia rzad PiS odtwarza linie autobusowe PKS, to kto bedzie jezdzil tym szynobusem do Bojanowa jak i tak na pociag jedzie sie do Leszna lub Rawicza. Wiekszosc z nas i tak jezdzi samochodami do pracy,do szkol,na zakupy...Pani Burmistrz Panie Vice Starosto...prosze mi -Nam pokazac symulacje kosztowo-ekonomiczna tej wizji Krzyszkiewicz& Przybylski?
14. Dodane przez On, w dniu - 28-02-2019 10:20 Przecież trwa remont linii kolejowej Poznań - Wrocław! W Bojanowie remont stoi w miejscu więc jak mogą wyruszyć pociągi z Bojanowa do Góry skoro infrastruktury nie ma?
15. Dodane przez pit, w dniu - 28-02-2019 10:22 przecież przy budowie S5 Kaczkowo-Korzeńsko połaczenie Bojanowo-Góra zostało przerwane i tory rozebrane...jak chcą to zrobić? wiadukt nad S5, tunel czy podniosą S-kę? kolejna kiełbasa przedwyborcza...
16. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 28-02-2019 10:42 Prima aprilis dopiero za miesiąc. Komuś zależało na degradacji połączeń kolejowych, a teraz, aby odtworzyć na nowo, to wymagałoby to dużo nakładów. Jak się nie ma pomysłu na rozwiązanie bieżących problemów, to się wykopuje starocie.
17. Dodane przez myślący i działający, w dniu - 28-02-2019 11:23 Marszałek we Wrocławiu od pol roku wymienia ta linie wśród tych do przejęcia. Specjaliści od wszystkiego dajcie pracować tym co się na tym znają. Władze samorządowe uruchamiają kolejne zlikwidowane wczesniej połączenia. Na dniach ruszy linia do Bielawy czy Lubina, z Wrocławia do sobotki itd. Czemu wy zawsze musicie wszystko negować nie mając na danym temat nawet mglistego pojęcia. Jak nie wiecie dlaczego w Gorze jest jak jest to poczytajcie swoje komentarze pod większością artykułów. To wy mieszkańcy (pewnie nie wszyscy) jesteście największa zmora tego miasteczka!
18. Dodane przez co robicie?, w dniu - 28-02-2019 11:35 władzo górowska - co wy robicie, zejdzcie na ziemię i policzcie wszystkie argumenty za i przeciw, no i co z tego wychodzi?, to jest wielka ściema nierealna, co z obwodnicą Góry, już zapomnieliście że obiecywaliście ją na pewno, a teraz cisza. Proszę nie denerwować naszego społeczeństwa tematem wrzuconym bez przemyślenia, kto sfinansuje wiadukt nad S-5, czyżby nasza gmina biedna?
19. Dodane przez kit, w dniu - 28-02-2019 11:38 Woda na młyn WYBORY SIĘ ZBLIŻAJĄ DO PARLAMENTU WYBORY SIĘ ZBLIŻAJĄ DO PARLAMENTU WYBORY SIĘ ZBLIŻAJĄ DO PARLAMENTU WYBORY SIĘ ZBLIŻAJĄ DO PARLAMENTU WYBORY SIĘ ZBLIŻAJĄ DO PARLAMENTU
20. Dodane przez em, w dniu - 28-02-2019 12:06 Gdyby ta informacja została podana 1 kwietnia to mógłbym w to uwierzyć.Zaniedbana linia w całości do odbudowy.Największym problemem jest trasa S 5.Proszę spojrzeć na mapę Google.Komentatorzy mają rację.
21. Dodane przez cxz, w dniu - 28-02-2019 13:04 Nie moge się doczekać kiedy pojadę pociągiem do Bojanowa. Tylko po co? Ktoś wspomniał o transporcie opału. przecież jest akcja wymiany pieców na gazowe. Czy nie lepiej przeznaczyć pieniądze na obwodnicę Góry z kierunku Rawicza na Głogów, lub most na Lubin?
22. Dodane przez popieram kom. 19, w dniu - 28-02-2019 13:38 może tym razem zostanie opublikowane zdanie obywatela?
23. Dodane przez bingo, w dniu - 28-02-2019 16:14 MOŻNA? MOŻNA! TOWARZYSZE PLATFORNY OBYWATELSKIEJ.
24. Dodane przez Parowóz, w dniu - 28-02-2019 16:24 Przez ostatnich 20 lat rozbierano linie kolejowe zamiast radzieckich pomników i odbudowywano poewangelickie cmentarze. ta polityka doprowadziła do tego , że koszt przywrócenia ruchu kolejowego w Polsce jest wysoki.
Czym pojedziecie obwodnicą jak paliwa kopalne się wyczerpią? furmanką? Widział ktoś busa na baterie ładowane solarami? Może zostać tylko kolej.
25. Dodane przez Andrzej, w dniu - 28-02-2019 17:02 Gdybyście ludzie się interesowali, zamiast tylko narzekać to byście wiedzieli że o przejęciu linii do Bojanowa jest mowa od września. Po drugie pociągi nie będą jeździć tylko do Bojanowa gdyż Góra otrzyma bezpośrednie połączenie z Wrocławiem. Na stronie Urzędu Marszałkowskiego jest dokumentów wiadomości i dokumentów na ten temat. Wystarczy poszukać zamiast pleść trzy po trzy.
26. Dodane przez M, w dniu - 28-02-2019 17:04 1 kwietnia za miesiąc
27. Dodane przez xxx, w dniu - 28-02-2019 17:07 Na Dolnym Śląsku Milicz i Lubin otrzymają bezpośrednie połączenia kolejowe z Wrocławiem w ciągu kilku miesięcy (Milicz w marcu). Trzebnica ma od kilku lat. W tym roku otrzyma je również Bielawa. Do Sobótki i Jedliny-Zdroju właśnie trwa remont linii. Więc Góra nie będzie żadnym wyjątkiem. Bo połączenia kolejowe z Wrocławiem otrzymują sporo mniejsze miejscowości niż Góra. Taka jest obecnie polityka województwa, aby każde miasto powiatowe, każde miasto powyżej 10 tys. mieszkańców i każda popularna miejscowość turystyczna miały połączenie kolejowe.
28. Dodane przez Panie Rogala, w dniu - 28-02-2019 17:19 Niech Pan nie pisze takich bajek....Bezposrednie polaczenie z Wroclawiem!!!??? Leszno nie ma bezposredniego polaczenia z Warszawa mimo ,ze od lat walcza o to poslowie i senatorowie. Pozdrawiam Pana vice Staroste Rogale.
29. Dodane przez xxl, w dniu - 28-02-2019 17:28 widok na linię w kierunku m.Góry z S5 czyli mało realne bez tunelu lub wiaduktu
30. Dodane przez Maciek, w dniu - 28-02-2019 17:31 Już widzę tą reaktywację od Bojanowa do S5 torów nie ma. Nad S5 wiaduktu nie ma. Od S5 do Góry torów prawie nie ma. A komu tak na tej linii zależy od 2010 roku jest porozumienie w tej sprawie które wygaśnie z końcem 2020 roku nikt jak na razie z niego nie skorzystał. Ani gmina ani starostwo ani PKP nie widziało do tej pory takiej potrzeby by uruchomić linię. Nagle dla samorządu województwa linia jest potrzebna.
31. Dodane przez Mati, w dniu - 28-02-2019 17:49 A co z tzw "kobylinką" samorządy miały przejąć i do dzisiaj cisza....
32. Dodane przez Kaśka Pelaśka, w dniu - 28-02-2019 18:01 Ludzie! XXI wiek, wszystko można zbudować na nowo czemu szukacie dziury w całym? Czytać dokładnie i ze zrozumieniem a nie opluwać władz samorządowych Góry.
33. Dodane przez Kolejarz, w dniu - 28-02-2019 18:07 Do kom.8-to logiczne,że o wiadukcie kolejowym nie ma mowy,miałem na myśli wiadukt z S-5 nad torami tylko to koszt niewyobrażalnie wielki i to będzie największą barierą dla tego pomysłu.Nic z tego nie będzie a chciałbym się mylić.To piękna stara linia wybudowana w 1885 roku
34. Dodane przez ty, w dniu - 28-02-2019 18:11 Tylko w Górze takie narzekanie i mądrości specjalistów od kolei i wogóle od wszystkiego. Pani Burmistrz mówi to co planuje Zarząd Województwa Dolnośląskiego, co jest poparte dokumentami i już podjętymi działaniami - przecież to jest pozytywna wiadomość. Oczywiście, że najlepiej marudzić, wytykać palcami i naśmiewać się, nie biorąc pod uwagę faktów. Brak słów. Czy mieszkańcy Góry i całej Gminy nie widzą ile przez ostatnie lata zrobiono dobrego dla poprawy życia mieszkańców? Tylko ci co nie chcą widzieć to nie zobaczą, ale to już ich sprawa. Najlepiej popaść w marazm i niedowiarę.
35. Dodane przez 1234, w dniu - 28-02-2019 18:23 Nie znam tego terenu,ale jeżeli ktoś napisał ,że brakuje 300 m toru i należy wybudować wiadukt,to w br jest nierealne wznowienie tam ruchu kolejowego.A czy istnieje ekonomiczne uzasadnienie takiego wznowienia ruchu.Napewno nie.PiS chce tylko pokazać że można.Można wszystko ale trzeba liczyć ekonomicznie.Za czasów PRL też tak było i diabli wszystko wzięli.
36. Dodane przez HDi KK, w dniu - 28-02-2019 19:14 Za czyich rządów to wszystko POdupadło? Referendum zrobić i POzamiatać to towarzystwo
37. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 28-02-2019 19:59 Jak zwykle przed wyborami Tereska pajacuje z inwestycjami . Mamy już obwodnicę teraz będziemy mieli PKP ,którą najpierw zlikwidowali ,następnie przecięli tory S-5 a teraz to wszystko będą odtwarzać . Tak tylko PO potrafi rozwalać .
38. Dodane przez Andrzej, w dniu - 28-02-2019 20:39 Do kom 28
Samorząd Województwa Dolnośląskiego zamierza przejąć od PKP ponad 20 odcinków linii kolejowych w regionie. Te dziś zdegradowane i nieużywane trasy, zdaniem władz województwa, mogą już wkrótce zmienić się w trasy, po których regularnie kursować będą połączenia regionalnego przewoźnika kolejowego. Tym samy zdecydowanie poprawi się cały system komunikacji na Dolnym Śląsku, mieszkańcy zyskają nowe połącznia do pracy, szkoły czy do miejsc wypoczynku, a turyści łatwiejszy dojazd do wielu turystycznych atrakcji w naszym regionie. O szczegółach na czwartkowej konferencji prasowej mówili: marszałek Cezary Przybylski, członek zarządu Jerzy Michalak, radni Patryk Wild i Julian Golak, burmistrz Karpacza Radosław Jęcek oraz sekretarz miasta Złotoryja Włodzimierz Bajoński.
Samorząd województwa gotowy jest przejąć linie na własność w oparciu o wspólne ustalenia z PKP S.A. i PKP PLK. W sumie to 22 odcinaki tras w różnych częściach regionu.
Te nowo przejęte linie będą uzupełnieniem dla obecnie funkcjonującej sieci w obszarach o dużym potencjalne przewozowym w ruchu regionalnym. Są to też linie o charakterze lokalnym służące obsłudze wielu dolnośląskich miast dziś zupełnie pozbawionych kolei. Korzystać z nich będą mogli przewoźnicy towarowi zwłaszcza producenci kruszyw, ale również turyści. Przejęcie kolejnych linii pozwoli na uruchomienie przewozów kolejowych. Połączenia bezpośrednie z Wrocławiem otrzymają stolice 4 powiatów, czyli Kamienna Góra, Lwówek Śląski, Góra i Złotoryja, oraz 13 innych miast i kilka gmin o łącznej populacji ponad 225 tysięcy Dolnoślązaków" - wyjaśnia radny wojewódzki Patryk Wild.
Będzie połączenie kolejowe z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę Dziś Zarząd Województwa ogłosił, że znajdą się dodatkowe 42 miliony złotych, potrzebne do sfinansowania inwestycji. Zwiększenie dofinansowania unijnego wynika z wyższych, niż przewidywano, ofert złożonych w przetargu. Zyskają nie tylko mieszkańcy rejonu, ale także turyści, bo trasa przebiega obok Masywu Ślęży przekonuje marszałek Cezary Przybylski. Zdanowski dodaje, że przystanki na terenie Wrocławia będą znajdowały się w pobliżu połączeń komunikacji miejskiej. Powstanie również nowy przystanek na Partynicach. Samorząd przejmuje kolejne linie kolejowe od PKP do Stronia Śląskiego i Góry. Trwa również proces przejmowania linii łączącej Kobierzyce z Piławą Górną.
A jeśli chodzi o Leszno to ma kilka bezpośrednich połączeń z Wrocławiem obsługiwanych przez Przewozy Regionalne. Na Dolnym Śląsku połączenia regionalne obsługują Koleje Dolnośląskie finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
39. Dodane przez Marta, w dniu - 28-02-2019 20:41 Pojadę se potem do Bojanowa i powiem tam, jak wygląda górowska krowa.
40. Dodane przez Re, w dniu - 28-02-2019 20:49 W Niechlowie też był dworzec PKP można było pojechać do Głogowa czy Rawicza cóż został zniszczony tory rozebrano A teraz w tym miejscu osoba pracująca w gminie buduje sobie domek
41. Dodane przez Ciekawe, w dniu - 28-02-2019 20:58 Ciekawe pytania zadał radny opozycji pani Burmistrz a mianowicie czy przewiduje pani jakakolwiek partycypację w kosztach budowy czy remontu przez samorządy lokalne. I tu pani Irena idzelila zaskakującej odpowiedzi, ze nie przewiduje takiej ewentualności .Brawo za pytanie a panią burmistrz będziemy sprawdzać .
42. Dodane przez Ja, w dniu - 28-02-2019 21:01 Oj, łatwiej wybudować linie kolejowe do Leszna. Bardziej byśmy je wykorzystali!!
43. Dodane przez Andrzej, w dniu - 28-02-2019 21:18 Linia Głogów - Niechlów - Góra - Bojanowo została zamknięta przez PKP PLK w Ostrowie Wielkopolskim (w woj. wielkopolskim). Wielkopolsce nie zależało na utrzymaniu tam połączeń. Jeśli samorząd Województwa Dolnośląskiego przejmie linię to nie po to by jej nie użytkować, ale po to by utrzymać tam połączenia regionalne tak jak na kilkudziesięciu innych liniach. To że linia została kiedyś zamknięta zawdzięczamy kilku smutnym panom z województwa wielkopolskiego.
44. Dodane przez z gminy, w dniu - 28-02-2019 22:12 Sami mądrzy specjaliści. Po pierwsze nie mamowy o linii za Górą a mowa o linii Bojanowo-Góra. Po drugie linia jest zawieszona a nie zlikwidowana a to duża różnica. Po trzecie na odcinku od Bojanowa do Góry nie kursują autobusy. Ludzie starsi i ci bez prawka prosza się by ich do przychodni czy do sklepu zawieźć.(to info dla malkontentów kto tym bedzie jezdził). I dla niezorientowanych. jezeli myslicie ze to wyruszy wielki pociąg z lokomotywa to jedźcie zobaczyć co śmiga do Boszkowa czy Krotoszyna.
reklama
45. Dodane przez igor, w dniu - 01-03-2019 06:56 nic tylko usiąść i płakać
46. Dodane przez Mr Markson, w dniu - 01-03-2019 07:52 Prędzej wygramy mundial trzy razy z rzędu niż tam pociągi wrócą
47. Dodane przez Irek, w dniu - 01-03-2019 08:09 I za kogo to zostało zlikwidowane
48. Dodane przez Voldemort, w dniu - 01-03-2019 09:23 Niestety nie popisali się ani wypowiadający te słowa, ani spisujący, ani jakikolwiek radny.
Po pierwsze linia jest niekompletna, i to nie chodzi tylko o mityczny wiadukt na S5, są też braki w torowisku na pozostałych odcinkach linii.
Po drugie, szybka reaktywacja to mrzonka - nie ma żadnych przetargów ani na projekt wiaduktu, ani na uzupełnienie ww. braków na linii, ani na przywrócenie jej przejezdności.
Po trzecie, zostanie przejęty odcinek tylko do granicy województwa dolnośląskiego (czyli parę metrów za Borszynem) - co z odcinkiem na terenie województwa wielkopolskiego? Pociągi będą jeździć na odcinku Góra-Borszyn? Jeśli tak, to wszystkim tylko przypomnę, że wtedy ten odcinek nie będzie połączony z siecią kolejową.
Temat jest kompletnie nierealny, pytanie tylko dlaczego pojawia się właśnie teraz.
49. Dodane przez lolo, w dniu - 01-03-2019 10:07 Niezła bajka przedwyborcza tylko usiasc i płakac...tej władzy sie juz nie wierzy !!!!!!!!
50. Dodane przez Mj, w dniu - 01-03-2019 10:45 W Czechach jakos kolej dojezdza do kazdej pipidowy.. I ludzie korzystaja, u nas kazdy musi miec po 5 samochodow.. Bo inaczej ani rusz
51. Dodane przez do Voldemort, w dniu - 01-03-2019 12:15 A kto Ci powiedział że pociągi mają szybko wrócić? W tym roku ma być tylko przejęta linia i w ciągu kolejnych kilku lat wyremontowana. Czytaj wybudowana od nowa. Więc braki w torowisku to żaden problem. Masz to w artykule napisane ale widać nawet tego nie przeczytałeś. Projekt i przetarg to kolejne lata po 2019. A dopiero później uruchomienie połączeń. I druga sprawa - linia przez województwo zostanie przejęta formalnie na odcinku Góra - granica województwa, a pozostały odcinek wyremontuje PKP PLK jak to zrobiono na linii z Wrocławia do Sobótki. Więc do Borszyna będziesz jeździł tylko Ty, do Wrocławia pozostali skoro tak Ci na tym Borszynie zależy.
52. Dodane przez po co ?, w dniu - 01-03-2019 17:58 Po co nam na wsi pociąg - jak nie ma torowiska. Nam potrzebne są porządne drogi. Gdzie w powiecie górowskim były jakieś stacje?
53. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 01-03-2019 21:24 Odpowiedź na komentarz nr10: kury, kaczki, koty, konie... Zwierzęta, bo przecież pociągi są dla zwierząt.
54. Dodane przez zośka, w dniu - 01-03-2019 23:17 A ja nie wierzę, że linia kolejowa będzie na nowo uruchomiona, i zgadzam się tutaj z kom. 48. Czy województwo wielkopolskie wybuduje na swoim terenie pozostały odcinek linii no i wiadukt? Czy to jest uzgodnione, burmistrzowa Góry jakoś na ten temat nic nie mówi, po co ten temat z kosmosu teraz wywoływać, ale podobno było już o tej linii wiadome w październiku 2018roku, tylko przed wyborami na burmistrza Góry nie puszczano tej wiadomości do publikacji, czy tak nie było? Ponadto strona internetowa gminy Góra przyzwyczaiła czytelników , że w piątki informowała o inwestycjach, jakie dzieją się w gminie, można było coś się dowiedzieć przynajmniej. Jakoś od pewnego czasu nie ma tam nic w ogóle na ten temat, czy inwestycje już padły na całego?
55. Dodane przez GÓROWIANIN, w dniu - 02-03-2019 09:38 ,,czegoś biedny boś głupi czegoś głupi boś biedny,, to do tych co już mają wszystko i nic im nie potrzeba
56. Dodane przez Do kom 54, w dniu - 02-03-2019 10:25 Województwo wielkopolskie nie wybuduje wiaduktu. To pewne na 100%. Ale na szczęście to nie oni są właścicielem wielkopolskiego odcinka tej linii, tylko spółka PKP PLK. Więc będzie jak w przypadku innych linii, że w ramach porozumienia remonty i budowy prowadzi PKP PLK, a Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego je finansuje.
57. Dodane przez lol, w dniu - 02-03-2019 15:19 Lepiej skończcie odcinek Leszno-Rawicz bo to jest patologia co tam się dzieje! A raczej patologią jest to że od 1,5 roku tam się nic nie dzieje. Trasę Poznań-Wrocław zaczęto modernizować w 2007 roku, 12 lat później i nawet połowy nie ma skończonej.
58. Dodane przez do kom 57, w dniu - 02-03-2019 17:43 A widzisz. W zapyziałym Dolnym Śląsku poradzili sobie ze swoim odcinkiem trasy Poznań - Wrocław. Tak samo z drogą S5. Tylko w gospodarnej Wielkopolsce jakoś nie mogą skończyć ani linii kolejowej ani S5. I wygląda na to że przez następne dwa lata nadal nie skończą.
59. Dodane przez on, w dniu - 02-03-2019 21:49 ..a nie przyszło do głowy wszystkim krytykantom, że linia kolejowa nie musi być po starym śladzie...?..przecież jeśli okaże, się ze nowy ślad będzie tańszy, to wybudują po nowym śladzie
60. Dodane przez do 59, w dniu - 03-03-2019 09:35 Nie przyszło Ci do głowy, że w jakimkolwiek "śladzie" trzeba będzie przekroczyć piątkę, a poza tym nowa trasa będzie wiązała się z koniecznością dokonania wykupu gruntów, więc taniej pewnie nie wyjdzie. Jest to poważny zgryz i każdy może na forum pisać, to co myśli, zarówno sceptycy jak i optymiści. Nie podobają mi się sceptycy którym wydaje się, że są mądrzejsi od optymistów i odwrotnie.
61. Dodane przez do kom 55, w dniu - 03-03-2019 11:59 jeżeli tak piszesz, to proszę odpisz, czy budowa wiaduktu nad S-5 jest już uzgodniona z GDDK w Warszawie, a tą milionową inwestycję sfinansuje też Urząd Marszałkowski we Wrocławiu. Czy wiesz o jakich tu milionowych kwotach się pisze? a czy wykonano jakieś prace koncepcyjne opłacalności budowy linii kolejowej Góra-Bojanowo
62. Dodane przez wiadomosc, w dniu - 03-03-2019 13:11 DO KOMENTARZA NR 1 CZYTAJ DO BOJANOWA A NIE DALEJ GDZIE S5
63. Dodane przez dgr, w dniu - 03-03-2019 19:34 Ludzie opamiętajcie się,wierzycie a jakies głuypie obietnice, nikt nie zbuduje wiaduktu nad S 5 aby dziennie przejechał raz czy dwa pociąg z kilkoma pasażerami albo pusty,gdzie ekonomia, piszący głupie komentarze zastanówcie sie o czym piszecie, większość powinna zmienić lekarza np. 62 nawet nie wie gdzie rozebrano tory, otóż przed S-5 od naszej strony tj. przed Bojanowem. Po co się produkować jak to tylko głupia obietnica naszych urzędników którzy chyba również nie wiedzą dlaczego tory rozebrano i jaki będzie koszt ich odbudowy łącznie z wiaduktem aby przewieźć nie wiem kogo.Bądźcie mądrzejsi.
64. Dodane przez Observer, w dniu - 03-03-2019 20:14 Odnośnie Milicza, tam już z 2 lata nie ma połączenia kolejowego w stronę Wrocławia jak i Krotoszyna. Traw tam remont linii kolejowej. pewnie w tym roku ukończą. https://gazetawroclawska.pl/rusza-remont-poci(...)cza/ar/12335046
To jest temat kiełbasa wyborcza, dla niezorientowanych w sejmiku wojewódzkim kart rozdaje PO i jakoś trzeba ludzi zachęcić do głosowania...
65. Dodane przez Śmiać mi się chcę, w dniu - 03-03-2019 20:22 W tym roku po długim czasie remontów torów Lubin i Milicz znowu rusza pociągi na tych liniach. Podkreślam te linie kolejowe nie zostały zlikwidowane jak w Górze, lecz zaprzestaną ruch pociągów ze względu na trwający remont. Zapomnijcie o trasie Góra-Bojanowo !. Przecież nikt z województwa nie remontuje porządnie drogi Rawicz-Szlichtyngowa, która jest w opłakanym stanie wystarczy przejechać się z Góry do Jastrzębia. Jedynie co można dostać to mandat na wlocie do Jastrzębia Pozdrawiam zdrowo myślących - wybory tuż, tuż.
66. Dodane przez do 17, w dniu - 04-03-2019 07:22 DO KOMENTARZA 17 POPIERAM TWOJA WYPOWIEDZ W 1000%
67. Dodane przez adam, w dniu - 06-03-2019 19:42 do 66 LINIA KOLEJOWA Z LUBINA DO WROCŁAWIA? ZA TO POWINNI SIEDZIEĆ. 100 MLN WYRZUCONE W BŁOTO, O ILE NIE WIĘCEJ. KTO BĘDZIE JEŹDZIŁ TYMI POCIĄGAMI? TO JEST WŁAŚNIE POLSKA, NAJPIERW ZNISZCZYĆ, A POTEM BUDOWAĆ, JAK U RUSKICH
68. Dodane przez olo, w dniu - 07-03-2019 02:49 Czy samorząd województwa zrealizuje obietnice oceńcie sami. Podam tylko kilka faktów z tego roku. - przejęto linię kolejową do Bielawy. Właśnie rozpoczyna się remont - dwa dni temu przejęto linię do Stronia Śląskiego - rozpoczęto remont linii z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy i ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju - jeszcze w marcu uruchomione zostaną połączenie po wyremontowanej linii z Wrocławia do Milicza - kończy się remont linii do Lubina. Od czerwca Lubin zyska bezpośrednie połączenie z Wrocławiem - do końca lipca samorząd województwa przejmie linie nr 316 Chojnów Rokitki, linia nr 327 Nowa Ruda Słupiec Radków, linia nr 318 Srebrna Góra Bielawa Zachodnia, linia nr 284 Jerzmanice Zdrój Lwówek Śląski, linia nr 291 Wałbrzych Szczawienko Boguszów Gorce, linia nr 310 Kobierzyce Piława Górna
Czy przejęcie linii do Góry i uruchomienie tam połączeń jest niemożliwe, skoro to samo samorząd robi z liniami do mniejszych miejscowości? Tak samo jak do Góry linie remontuje się i odbudowuje potrzebną infrastrukturę za wiele milionów złotych
69. Dodane przez Leon, w dniu - 07-03-2019 04:50 (...),najpierw zniszczyli,teraz neguja plany odbudowy zniszczen,im zawsze nie w smak,to taka (...),ktorej zawsze zle,jezeli nie po jej mysli.
70. Dodane przez xlx, w dniu - 07-03-2019 11:45 Do tych wszystkich, którzy chcą jeździć do Borszyna i szczekają o braku torów nad S5, próbują być mądrzejsi od specjalistów od kolei, którzy rzekomo mają nie wiedzieć o braku torów przeciętych drogą S5.
"Pojawiła się realna szansa na reaktywację linii kolejowej 372 Góra- Bojanowo. Zamierza ją przejąć od PKP i uruchomić samorząd województwa dolnośląskiego. Wniosek w tej sprawie jest już procedowany.
Przejmowanie i reaktywacja nieczynnych linii kolejowych jest jednym z elementów strategii rozwoju transportu województwa dolnośląskiego podkreśla Patryk Wild, radny sejmiku, a do niedawna członek zarządu województwa odpowiedzialny za sprawy kolejnictwa.
Dolnośląscy samorządowcy liczą, że do końca tego roku uda się zakończyć procedurę przejęcia linii Góra- -Bojanowo, łącznie z odcinkiem, który znajduje się w województwie wielkopolskim. Z kolei już w 2020 roku mogłyby rozpocząć się prace projektowe i starania o pozwolenie na budowę.
Otwiera się wówczas nowa perspektywa unijna, w której co prawda pieniędzy ma być mniej, ale mają być skoncentrowane właśnie na rozwoju publicznej kolei mówi P. Wid. Myślę, że do końca tej kadencji samorządu uda nam się uruchomić linię 372.
Radny Wild zaznacza, że zdaje sobie sprawę z faktu, iż kilka lat temu torowisko zostało częściowo rozebrane pod budowę S5. Przypomina jednak, że na mocy podpisanego w 2010 roku porozumienia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zobowiązała się do budowy mostu kolejowego nad S5 w Bojanowie, jeśli aktualny zarządca zgłosi uzasadnioną ekonomicznie i społecznie potrzebę jej reaktywacji.
Połączenie kolejowe jest jedną ze zdobyczy cywilizacyjnych, podobnie jak wodociąg czy kanalizacja. Nie można jej ludziom odmówić. Przypominam, że obecnie w całym powiecie górowskim nie ma transportu kolejowego dodaje P. Wild.
Samorząd województwa chce zorganizować na wspomnianej trakcji ruch pasażerski, ale przygotowana infrastruktura pozwoli zainteresowanym przedsiębiorcom na uruchomienie tam także transportu towarowego.
Mamy duże doświadczenie, gdyż po latach zapaści transportu kolejowego w naszym regionie samorząd województwa stworzył w 2008 roku własnego przewoźnika Koleje Dolnośląskie oraz własnego zarządcę infrastruktury Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei. Dążymy do tego, aby kolej stanowiła wiodący element transportu publicznego i to się udaje podkreśla P. Wild.
Linia Góra-Bojanowo nie jest jedyną, jaką dolnośląski samorząd zamierza przejąć. W sumie chce zostać właścicielem aż ponad 20 odcinków linii kolejowych w całym województwie.
To 400 km torów, w tym około 320 km od PKP, a pozostałe od innych samorządów dodaje Patryk Wild. Niedawno przejęliśmy linię kolejową Bielawa Zachodnia-Dzierżoniów, gdzie pociągi wrócą po prawie 40 latach."
71. Dodane przez Sceptyk, w dniu - 07-03-2019 19:27 Na podsumowaniu 100 dni pracy urzędu marszałek Pzybylski chwalił się planami przejęcia pierwszych sześciu linii do lipca 2019 r. Niestety nie ma na tej liście linii Góra-Bojanowo. Szkoda, że włodarze nie wykorzystali swoich ponoć świetnych relacji w UM i nie sprawili, że linia potraktowana zostanie priorytetowo. Obawiam się, że znalazła się na liście przypadkowo jako wypadkowa dobranego przez UM klucza, a w rzeczywistości nikt nie potraktuje planów odbudowy linii poważnie.
72. Dodane przez mieszkaniec Góry, w dniu - 08-03-2019 16:36 Skoro już i tak trzeba to nasze nieszczęsne połączenie odbudowywać, bo po tym co jest nie da się jeździć, to czy nie lepiej byłoby połączyć torami Górę ze Wschową przez Siciny ??? Z pewnością mogłoby skorzystać z tego połączenia więcej mieszkańców naszego powiatu, nie ma po drodze żadnych większych przeszkód do pokonania, a że Wschowy równie dobrze można dojechać i do Leszna i do Wrocławia i do całego zagłębia miedziowego.
73. Dodane przez yyyy, w dniu - 08-03-2019 23:46 Do kom 72. Dojedziesz do Wschowy i co dalej? Stamtąd nie kursują pociągi ani do Wschowy, ani do Leszna, ani do Głogowa czy tym bardziej do Wrocławia.
74. Dodane przez do Sceptyk z kom 71, w dniu - 09-03-2019 00:36 W posumowaniu 100 dni pracy urzędu nie ma także linii do Stronia Śląskiego. A właśnie została przejęta.
"Podczas konferencji poświęcona rozwojowi kolei Zarząd Województwa Dolnośląskiego poinformował, że przejął od PKP nieczynną linię kolejową do Stronia Śląskiego. W planach jest jej przywrócenie do dawnej świetności. Rozpoczęły się już procedury administracyjne. Będzie przeprowadzana inwentaryzacja stanu faktycznego linii oraz będzie stworzona obszerna dokumentacja projektowo-budowlana."
Więc nie dziw się że nie wymieniono linii do Góry ani innych, które w tym roku także zostaną przejęte.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.