Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Kilka dni temu w naszej leszczyńskiej galerii handlowej zaczepił mnie pewien pan. Było to jakoś dzień czy dwa po zamknięciu południowej nitki Alei Jana Pawła II. Pan poznał mnie z gęby, bo zagaił właśnie w tym temacie. -Panie, niech jeszcze jedną ulicę zaczną przebudowywać i jesteśmy totalnie uziemieni – powiedział. Pan był bardzo sympatyczny i z oczu mu dobrze patrzyło, ale nie mogłem się powstrzymać. -Drogi panie, w najbliższym czasie zaczną nie jeszcze jedną, ale jeszcze trzy – oświadczyłem – Osiecką, Lipową na drugim odcinku i jeszcze jakąś, ale nie pamiętam którą, ale ważną (teraz już mi się przypomniało: Fabryczną). Pan wyraźnie zbladł, ale jeszcze trzymał się na nogach, więc dodałem: -A remont „Dwunastki” potrwa co najmniej jeszcze przez półtora roku. Po czym ukłoniłem się pięknie i poszedłem dalej, nie sprawdzając już, jak sobie z tym poradził...
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Faktycznie, łatwo nie jest, a będzie jeszcze trudniej. Nie ma co owijać w bawełnę: szanowni kierowcy, czeka nas płacz i zgrzytanie zębów. Żeby nie było, że nie ostrzegałem. Może tę Osiecką uda się jakoś wymanewrować, jeżdżąc ul. Popiełuszki, przynajmniej przez jakiś czas. Może uda się też jakoś omijać modernizację Fabrycznej
od Ronda Podwale do Magazynowej, jeżdżąc ul. Mickiewicza. Ale co z Lipową? Sam tamtędy jeżdżę z radia do domu i trudno mi sobie wyobrazić niekorzystanie ze skrzyżowania Lipowej z Racławicką. Można oczywiście drugą stroną, czyli Alejami Jana Pawła II, ale przecież Aleje też będą robione - a co będzie, jak zamkną skrzyżowanie z Alejami Krasińskiego? Bo przecież zamkną. Oczywiście głęboko wierzę, że w Urzędzie Miasta Leszna zatrudnieni są ludzie, którzy to wszystko ogarną i skoordynują. Choć z drugiej strony ktoś, kto ma takie umiejętności raczej nie pracowałby w magistracie, tylko zarabiał jako szachowy arcymistrz świata.
Niektórzy mówią „musi być gorzej, żeby było lepiej”. Trochę racji w tym jest. Lipowa wymaga przerobienia i ronda na skrzyżowaniu z Racławicką. Stan Fabrycznej woła o pomstę do nieba, a i „wuzetce” przyda się solidny lifting (swoją drogą aż strach pomyśleć, że niby ledwo przed chwilą ją oddano do użytku, a przecież to już 20 lat - jaki człowiek jest stary…) Czy można było to wszystko lepiej rozłożyć w czasie? Być może tak, choć przypominam, jak wygląda dzielenie unijnej kasy. Już kiedyś o tym pisałem - niby budżet Unii, a co za tym idzie wszelkie dofinansowania, układane są na siedem lat, w tym przypadku w perspektywie 2014-2020. Ale tak naprawdę pieniądze zaczynają być wydzielane od 2017 roku, bo dwa albo trzy lata zabierają przygotowania: wszelkie strategie, programy i konkursy. A potem zaczyna się wyścig z czasem, żeby jak najszybciej zbudować i rozliczyć, najlepiej do 2019, ostatecznie 2020 roku. Więc wszystkie miasta i gminy mają praktycznie dwa lata, żeby budować i remontować. Więc robią na potęgę, bo - co często od lokalnych polityków słyszymy - „taka okazja już się nie powtórzy”. A tu jeszcze przetargi, powtórne przetargi, powiększanie budżetów, a czas leci.
Musimy więc jakoś się przemęczyć. Jednak nieśmiało chciałbym zwrócić uwagę naszym szanownym władzom, że warto byłoby poszukać sposobów ułatwienia życia w tym trudnym czasie. Oczywiście nie wątpię, że już szukają i znajdują: za dwa tygodnie, w połowie kwietnia ziści się objazd dla ciężarówek w ciągu DK 12. Już nie będę wypominał, że zapowiadane od września, jak się okazuje, ustawienie kilku tablic i kilkudziesięciu znaków wymaga więcej czasu niż niejedna kanonizacja. Ale brawo - dziękujemy za już i prosimy o jeszcze.
Bo można jeszcze. Ostatnio pewien mój spostrzegawczy znajomy zwrócił mi uwagą na skrzyżowanie zwane potocznie „przy Jysku”. -Popatrz, samochody jadące z Okrężnej i chcące skręcić w prawo, czyli w stronę Rydzyny muszą stać na czerwonym świetle, a przecież pas na Alejach Konstytucji 3 Maja, na który wjeżdżają, jest oddzielony od pozostałych linią ciągłą, więc nikt jadący z północy na niego nie może wjechać - opowiadał - dlaczego więc nie zrobić zielonego cały czas? Ponieważ jestem słaby z wizualizacji, podjechałem i popatrzyłem. Faktycznie: nie ma szans na kolizję. A pas do prawoskrętu jest krótki, najwyżej na 3-4 auta, więc pozostali chcący jechać w prawo muszą stać na pasie dla tych, którzy jadą prosto, przez co w godzinach szczytu korkuje się cała okolica ronda i ul. 17 Stycznia. Jedno zielone załatwiłoby co najmniej jedną trzecią problemu. Moim zdaniem można, ale może są wśród czytających tacy, którzy udowodnią, że nie mam racji - a właściwie że nie ma jej mój znajomy. Liczę też na to, że poddacie Państwo kilka innych pomysłów, żeby jakoś przeżyć te kilkanaście miesięcy.
Ja na przykład dziś właśnie zamówiłem sobie nowe ciuchy rowerowe - wiecie jakie - te obcisłe, z pieluchą na tyłku. Bo mocno mi się zdaje, że jak już wszystkie inwestycje się zaczną, najlepszym środkiem lokomocji będzie właśnie rower. I tak dobrze, że nie kajak.
1. Dodane przez 1, w dniu - 02-04-2019 22:32 Dobrze,że robią od razu wszystko,oby dobrze,spokojnie wytrzymamy.Wielki boom budowlany w Lesznie i dobrze
2. Dodane przez Ul77, w dniu - 02-04-2019 22:42 A do całości dodajmy modernizację linii kolejowej...i tylko czekać jak zamkną przejazdy kolejowe...
3. Dodane przez Adi, w dniu - 02-04-2019 23:26 "pas na Alejach Konstytucji 3 Maja, na który wjeżdżają, jest oddzielony od pozostałych linią ciągłą" - bodźmy poważni, kto w ty kraju traktuje ciągłą poważnie?, do tego mając zielone w prawo znaczy, że można jechać na dowolny pas z założenia, bo ruch z innych kierunków jest zawsze zamknięty, pomysł pana Adamka i kolegi nielogiczny
4. Dodane przez allejaja, w dniu - 03-04-2019 00:06 Sposoby są 3. 1-samobójstwo 2-wyjechać do Indii, przyzwyczaić się tam i wrócić. Problemy znikną 3-rower i leginsy z pampersem 4- wybudować szybko metro lub chodzić kanałami. Ja chyba wybiorę metro. Na to się nie da paczeć!
5. Dodane przez Maliniak Technik, w dniu - 03-04-2019 03:57 Takie nagromadzenie robót drogowych w jednym czasie to jest szach mat dla kierowców. Szachy to określenie zbyt mało dosadne. Remont będzie trwał dłużej jak budowa całego ciągu komunikacyjnego drogi nr 12 w Lesznie .
6. Dodane przez Tomek, w dniu - 03-04-2019 05:41 Korcza przy policji dwa pasy w lewo jak przy wiadukcie
reklama
7. Dodane przez l, w dniu - 03-04-2019 05:58 a może darmowa komunikacja miejska w Lesznie na czas remontów?
8. Dodane przez Kirk, w dniu - 03-04-2019 06:39 Ja mam pomysł taki: Skrzyżowanie Norwida - Jana Pawła. Jadąc od strony "Peamco" w tej chwili mamy lewoskręt, pas do jazdy na wprost połączony z lewoskrętem, oraz prawoskręt. Proponuję zrobić tylko i wyłącznie 2 lewoskręty natomiast na obecnym prawym zrobić pas do jazdy na wprost i w prawo. Tak więc jak będzie zielone to będzie można jechać w obu kierunkach. Oczywiście na wprost będzie trzeba pojechać lekko po łuku/skosie ale to nie powinno stanowić problemu. Myślę, że dzięki temu więcej osób przejedzie w lewo i jeszcze bardziej zmniejszy się tam czas oczekiwania. Oczywiście ktoś kompetentny musiał by ocenić czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe i ma sens :-)
9. Dodane przez Stefan, w dniu - 03-04-2019 08:04 Do kom 8 kirk ty juz nic nie proponuj bo nawet z domu za chwile nie wyjde nie mowiac o jakiejkolwiek jezdzie. Zostaw jak jest i nie mieszaj w glowach modrzejszym.
10. Dodane przez Janek, w dniu - 03-04-2019 08:20 do komentarza 7 : A nawet dalej - ekologicznie jak w Zakopanem - zostawiasz samochód i autobus bezpłatny, nie tylko czasowo ale na stałe. Dodatkowe linie, więcej przejazdów, podniesienie cen parkingów, autobusy szkolne.A dopełnieniem byłyby oferty marketowe z dostawą do domu. Ale mi się marzy ...
11. Dodane przez Paweł Sikorski, w dniu - 03-04-2019 08:21 Słoneczko jest. Cieplutko się robi. Zielono też. Wiosna. Sezon na "biegam bo lubię uprzykrzać CI życie" oraz na rowerowanie zuchów z MTB się zaczyna. Nie chcę obrazić nikogo, ale mamy totalnie Leszno rozkopane. A będzie jeszcze bardziej. Wbrew wszystkim wyobrażeniom, ludzie mają prawo wsiąść w samochód i jechać, a często, częściej niż to by się komukolwiek wydawało, muszą. Np. Zdążyć na pociąg, na samolot na lotnisku w Poznaniu, z babcią do szpitala i przepraszam, że właśnie w niedzielę, kiedy to waszym zdaniem wszyscy nie biegający powinni siedzieć w domu, albo iść na spacer opłotkami i cieszyć się, że tak pięknie biegacie z zagranicznymi gośćmi chwaląc Leszno na Świat cały. Ja mam taką prośbę, nie bądźcie wały i nie uprzykrzajcie ludziom żucia i pobiegajcie i pojeździjcie sobie po lesie i łąkach proszę. Mamy ten komfort, że tych terenów zielonych nie brakuje wokół Leszna. Tam nikt nie spieszy się na samolot na lotnisko oddalone o 80km w mieście gdzie inne korki na drogach go czekają i choćby wyjechał dzień wcześniej, to jestem przekonany że jesteście w stanie udowodnić, że lubić biegać jest ważniejsze od potrzeb reszty społeczeństwa. Ostatnio poniosło mnie może i przepraszałem mojego kolegę, który brał udział w organizacji minionego maratonu ulicami miasta i pogratulowałem mu sukcesu imprezy. Taka organizacja to robota na pełen etat. Łatwa nie jest. Często całkowicie pro publico bono, wychodzi się na zero lun na minus jeśli pobiera się jakieś tam opłaty, poświęca się własny czas w ilości miesięcznej lub co najmniej tygodniowej. Podziwiam szczerze i gorąco kibicuję takim społecznikom. Jednak prosiłbym aby dodać do nawału pracy przy takiej imprezie nieco rozsądku i zwykłej ludzkiej przyzwoitości oraz empatii. Dopiero co dzwoniłem do koleżanki z Poznania, pytać gdzie mogę zostawić auto w okolicach lotniska tanio, a bezpiecznie, by jako poznanianka rodowita podzieliła się swoją wiedzą i mieście. Pogadaliśmy trochę i przyznam, że dobrze, że dobrze, że nikt z organizatorów z koleżanką moją nie rozmawiał, bo by uszy spuścił po sobie. Mieszka na Ogrodach, zatem już całkiem blisko lotniska, gdzie w zeszłym roku zablokowano główną drogą dojazdową bo maraton. Akurat stała w korku i się denerwowała. Ona to jeszcze nic, ale gdy zobaczyła autobus linii regularnie kursującej z miasta na lotnisko, biała gorączka ją dopadła i bezradne współczucie dla tych, którzy mają bilety lotnicze czasem za kilka tysięcy złotych, międzylądowania w Europe i i na innych kontynentach, dość nerwów związanych z pierwszym lotem, służbowym,. z rozłąką z dziećmi i rodziną, by jeszcze wybiegać z autobusu na środki drogi i biec z ta walizką po poboczu drogi między oburzonymi lubiącymi biegać, by zdążyć na odprawę, bo kierowca autobusu po 40 minutach postoju w korku powiedział, że mu przekazano, że nie pojedzie dalej dopóki maraton się nie skończy. Zastanawia mnie, jaki geniusz w urzędzie miasta wydaje takie pozwolenia. Czekam teraz na pozwolenie na Maraton Cmentarz 2020 - Pamiętamy Wyklętych. (żarcik). Zastanawia mnie też, czy i jak można zaskarżyć pracę takieto urzędnika, który zamyka jedyny dojazd na lotnisko, centrum średniej wielkości jak na polskie warunki miasta, by ktoś mógł pobiegać? Kto pozwala zamknąć drogi dojazdowe do okolicznych miejscowości i wyjazdowe krajowe jak DK12, by ktoś pojeździł sobie rowerem, zupełnie tak, jakby nie miał możliwości nigdzie indziej. Zastanawia mnie też, na jakiej zasadzie miasto organizuje przebudowę i remonty ulic, że nagle 6 z nich zostaje zamkniętych i rozkopanych. Czy to nie jest tak, że dali teraz pieniądze to szybko robimy, bo jak powiemy, że teraz nie, to drugi raz nie zaproszą nas wcale? Niech żyje bal! Dramatycznej bezradności i nerwów nieukierunkowanych życzę. Jak mi Bóg miły - zorganizuję wam blokadę na każdej trasie maratonu utrudniającego życie mieszkańcom. Leszno to nie Boston. Tu zamknięcie nawet jednej ulicy ma wpływ na życie mieszkańców; którymi nic się nie załatwi. To były nerwy - a teraz głos rozsądku. Ja wiem, że was roznosi adrenalina i endorfiny, co nie pomaga w konstruktywnej autokrytyce, ale proszę uprzejmie, spotkajmy się. Tzn Zróbmy spotkanie biegacze, rowerzyści - mieszkańcy. Zanim zadecydujecie za kogoś znów, że ma spacerować, zamiast zawieźć babcię do szpitala i pojechać na niedzielną zmianę do pracy na 12h, proszę porozmawiajcie z tymi ludźmi i wypracujmy taki model przewspaniałych imprez sportowych, za które chwała Wam że się Wam chce, które nikogo nie skrzywdzą. Dziękuję. Pozdrawiam.
12. Dodane przez mis, w dniu - 03-04-2019 08:28 Panie redaktorze rondo przy Jysku chcąc skręcić w prawo można ominąć z powodzeniem jadąc przez galerię i wbić się na starą dk 5.Zawsze dziwie się kierowcą oczekującym w korku na 55 pułku którzy chcą skręcić w prawo.Można spokojnie objechać to ulicą garażową .Zamiast siać defetyzmy proponuje napisać jako ,,rodowity leszczyniak" np.poradnik jak sprawnie poruszać się e po Lesznie. Nie wspomnę, że chcąc dojechać np. do CH MAHATTAN prościej jechać JP i skręcić ze starej piątki w 55 pułku a kisić się na 55 pulku, Grunwaldzkiej i 17 go stycznia. A tak naprawdę problemy o których Pan pisze występują 3-4h na dobę.
13. Dodane przez ola, w dniu - 03-04-2019 08:33 do 1 - remonty należy robić z głową!!!
14. Dodane przez Ja, w dniu - 03-04-2019 08:37 Siedzą i nie potrafią myśleć tyle w temacie.
15. Dodane przez Jysk, w dniu - 03-04-2019 08:38 I tak !!!!
Światła przy prawoskręcie O
Mam taki sam tok myślenia _ że skoro jest wydzielony pas to po co czekać ? Jadąc prosto na Wrocław i tak nie można zjechać na ten pas bezpośrednio tylko trzeba zmienić pas ( niby bezpiecznie)
16. Dodane przez Barti, w dniu - 03-04-2019 08:50 "pas na Alejach Konstytucji 3 Maja, na który wjeżdżają, jest oddzielony od pozostałych linią ciągłą" jak najbardziej tylko dla prawoskrętu powinna być zielona strzałka pod sygnalizatorem która zezwala na skręt pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa tym jadącym Alejami Konstytucji i sprawa załatwiona.
17. Dodane przez Kaki, w dniu - 03-04-2019 08:56 To co się dzieje w lesznie na drogach to dramat i koszmar kto do tego doprowadził? Jeśli tak wszystko w naszym mieście działa jak obecny ruch uliczny to strach się bać!!! Współczucia dla mieszkańców ale mamy to co mamy i może w przyszłości to zmienimy
18. Dodane przez HP, w dniu - 03-04-2019 09:01 do kom. nr 8 rozwiązanie dobre ale co z pieszymi? Gdy jest zielone światło na wprost to wtedy zielone też mają piesi. W takim przypadku musiałoby być zlikwidowane przejście i przejazd rowerowy
19. Dodane przez błażej, w dniu - 03-04-2019 09:03 Moim zdaniem pomysł kolegi Pana Redaktora ma jak najbardziej sens. W obecnym czasie każde, najmniejsze rozwiązanie usprawniające i upłynniające ruch ma sens. Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem na czerwono ciągłą linię, o której pisano powyżej. Jeżeli dodatkowo ustawimy tam tymczasowo takie słupki, jak do niedawna stały przed rondem na Gronowie i ustawimy na prawoskręcie zieloną strzałkę (warunkowa zgoda) to będzie to bezpieczne rozwiązanie.
20. Dodane przez aqwer, w dniu - 03-04-2019 09:20 Ten pomysł to proszenie się o tragedię. Wielokrotnie widziałem jadących z północy skrajnym prawym pasem (prawoskręt w stronę ul Okrężnej), którzy jechali przez skrzyżowanie prosto. Pewnym problemem jest oznaczenie w tym miejscu. O tym, że to jest prawoskręt kierowca dowiaduje się w ostatniej chwili, oznakowanie poziome (strzałki w prawo) są chyba trzy, tuż przed skrzyżowaniem. Owszem, jest oznakowanie o powierzchni wyłączonej z ruchu, ale już na skrzyżowaniu, przy prędkości =/- 70 km/h trochę za późno na reakcję. Mylić może też jedno - to jedyny prawoskręt na tym odcinku trasy. Na wszystkich wcześniejszych skrzyżowaniach tym pasem można jechać prosto.
21. Dodane przez Lipowa, w dniu - 03-04-2019 10:08 Moje pytanie brzmi czy nie można na ul. Lipowej a dokładnie na tej jednokierunkowej równoległej zakazać postoju i zrobić jej na czas remontu otwartej w dwóch kierunkach? Myślę , że trochę ułatwiłoby to poruszanie w tamtym rejonie miasta.
22. Dodane przez Hok, w dniu - 03-04-2019 10:13 Do 19
Zgadzam się !!
Obecne rozwiązanie jest bez sensu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
23. Dodane przez Jan, w dniu - 03-04-2019 10:25 Na tym samym skrzyżowaniu jadącym od strony Poznania i skręcającym w prawo za shellem zapala się zielona strzałka. W tym samym czasie zapala się zielone światło na przejściu dla pieszych znajdującym się na zjeździe z tego skrzyżowania. Ruszają jednocześnie piesi i samochody. Każdy ma zielone i wcześniej, czy później ktoś tam zostanie potrącony.
24. Dodane przez inż. budownictwa p.w., w dniu - 03-04-2019 10:27 Dokonując tak wielu przebudów dróg w jednym okresie czasu, należy brać pod uwagę bezpieczeństwo mieszkańców - tzn. szybkość dojechania karetek służby zdrowia, Straży Pożarnej i innych służb. Jeśli w trakcie tych wszystkich remontów dróg coś się komuś stanie z powodu nie dojechania karetki i innych służb - to kto będzie odpowiedzialny? Miasto Leszno, MPWiK Leszno i kadra zarządzająca. Dobry kierownik o tym myśli na początku każdej inwestycji,tu tego nie widać, tylko można zaobserwować chwalenie się na forach społecznościowych. Moim zdaniem powinno się powołać Sztab Kryzysowy. Radni Leszna zadziałajcie !!!!!
25. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 03-04-2019 11:55 Na przeciw Jyska wyjeżdżając z Kauflandu obok kościoła można byłoby zrobić dodatkowy pas do skręcania w prawo. Jest tam pas zieleni. W tym miejscu tworzy się korek.
26. Dodane przez DDQ, w dniu - 03-04-2019 11:57 Zaraz przekombinujecie, tamtędy biegnie droga rowerowa. Pytam się ilu zatrzymałoby się przed nią przy zapalonej zielonej strzałce? Dlatego linia bezwarunkowego zatrzymania jest na wszystkich trzech pasach na tej samej wysokości. Wszyscy tłumaczyliby się, że tir zasłaniał. Większość jedzie na wprost przy krótkim pasie prawoskrętu i tak by czekali żeby na niego wjechać.
27. Dodane przez erwin, w dniu - 03-04-2019 12:49 Jedyny szybki sposób na rozładowanie korka na Okrężnej, to ustawienie zielonego by przejechało z niej na Konstytucji z 15-20 samochodów jednorazowo a nie 3-4 jak dzisiaj z każdego pasa. Proste jak budowa cepa. Na konstytucji czeka na czerwonym około 10 samochodów zwykle, na Okrężnej z 200. A te dziwne kombinacje ze słupkami, strzałkami mają taki sens jak dostawienie trzeciej bramki na boisku piłkarskim, można tylko po co?
28. Dodane przez Jest metoda, w dniu - 03-04-2019 13:10 W ubiegłym roku byłem na wakacjach w Czarnogórze. Trafiłem na dwa odcinki dróg krajowych które były w przebudowie. Ruch odbywał się "normalnie" po terenie budowy. Przejeżdżaliśmy obok pracujących maszyn drogowych, po kamieniach... Czysty off-road. Nigdy jeszcze nie jechałem tak blisko pracującej koparki :-) Można? Można! :-D
29. Dodane przez xxl, w dniu - 03-04-2019 16:02 Pan Adamek zapomniał jeszcze o remoncie ul.Święciechowskiej
30. Dodane przez Kościaniak, w dniu - 03-04-2019 22:34 łe tam, w kościanie zamkną zaraz 2 z 3 przejazdów kolejowych i dopiero będzie fajnie nie trzeba nic więcej remontować. do tego S-5 i rondo w Bonikowie.
31. Dodane przez ThorGal, w dniu - 04-04-2019 10:20 Mówi się trudno, skoro trzeba to zrobić to trzeba przecierpieć. Ale ta sytuacja stwarza niesamowitą okazje na propagowanie ruchu wśród mieszkańców Leszna. Wprowadzenie rowerów miejskich, akcje zbierania kasy za chodzenie piechotą na szczytny cel itd. Możliwości jest milion. Pomyśleć i obrócić frustrację w wielką społeczną akcję.
32. Dodane przez klara, w dniu - 04-04-2019 12:45 Leszno jest takie małe że można spacerkiem przejść a jednocześnie dobre dla zdrowia bo społeczeństwo zasiedziałe i otyłe :-)
reklama
33. Dodane przez popieram 31, w dniu - 04-04-2019 12:57 Prawda, mówi się trudno, życie w mieście zobowiązuje. Wspaniały pomysł komentarza 31, żeby obrócić frustrację w wielką społeczną akcję. Jestem za.
34. Dodane przez popieram 7, w dniu - 04-04-2019 13:16 W 2017r. z okazji dnia bez samochodu i z powodu utrudnień związanych z pracami drogowymi, Konin wprowadził darmową komunikację miejską przez 2 tygodnie a następnie przez kolejnych parę tygodni. Nie liczyli pieniędzy. - Tym sposobem w dalszym ciągu zachęcam mieszkańców miasta, by na czas awarii przeprawy zrezygnowali z własnych samochodów i korzystali z komunikacji miejskiej mówił prezydent Konina. Jak się okazało, duża część mieszkańców przesiadła się z samochodów do autobusów. Co mamy w Lesznie? Myślenie dokładnie odwrotne: nie tylko nie mówi się o czasowym wprowadzeniu bezpłatnej komunikacji miejskiej ale Miejski Zakład Komunikacji do publicznej wiadomości podaje, że z powodu przebudowy ulic stracił 200.000 złotych. Mamy czuć się do czegoś zobowiązani? Tylko patrzeć, jak MZK wprowadzi podwyżki cen biletów (bo były przebudowy ulic), prostą drogą do naszych kieszeni.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.