Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Mnóstwo pytań o "drugą rewolucję śmieciową"

Spotkanie z prezesem KZGRL

Mnóstwo pytań o "drugą rewolucję śmieciową"

10.12.2019. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Około stu mieszkańców Leszna, zwłaszcza Starówki, wzięło udział w spotkaniu z Eugeniuszem Karpińskim, przewodniczącym zarządu Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego. Tematem były oczywiście zmiany w gospodarce odpadami, które wejdą w życie już za trzy tygodnie. Niektóre budzą duże kontrowersje.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Spotkanie zorganizowane przez stowarzyszenie Nowe Stare Miasto cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców. Do Stacji Biznes przyszło około stu osób, głównie właściciele budynków na Starówce, jednak byli także mieszkańcy innych dzielnic Leszna. Prezes KZGRL Eugeniusz Karpiński przedstawił zmiany w systemie gospodarki odpadami, jakie wejdą w życie od 1 stycznia.

Najważniejsze z nich to obowiązek segregacji kolejnej frakcji, czyli bioodpadów, czyli konieczność zaopatrzenia nieruchomości w brązowy pojemnik oraz wyłączenie
z systemu nieruchomości niezamieszkałych, w których prowadzona jest działalność gospodarcza. W tym przypadku właściciele będą musieli zawrzeć osobne umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów z licencjonowanymi przez KZGRL firmami. Te zapisy wywołały bardzo wiele pytań, szczególnie ze strony właścicieli, którzy wynajmują pomieszczenia lub sami prowadzą działalność gospodarczą. Wielu z nich nie wiedziało do tej pory na przykład, że nie będą mogli korzystać z tych samych pojemników na odpady „prywatnie” i „firmowe”. Kolejnym wyzwaniem jest rozłożenie opłat na najemców, którzy będą korzystać z umów na odbiór. Do tego dochodzą nowe przepisy dotyczące tak zwanego rejestru BDO, czyli bazy danych o produktach i opakowaniach, choć tu Eugeniusz Karpiński zastrzegł, że te przepisy nie dotyczą KZGRL.

Nie zabrakło dyskusji dotyczącej nowych opłat - od stycznia stawka „podatku śmieciowego” wyniesie 24 złote od osoby na miesiąc. Prezes związku wyjaśniał powody jego podniesienia, czyli wyższe koszty wywozu i zagospodarowania odpadów oraz rosnące z roku na rok opłaty za spalanie frakcji wysokoenergetycznej i opłaty marszałkowskiej. Z mieszanymi uczuciami odebrano też zapowiedź kar za brak segregacji: w przypadku stwierdzenia, że doszło do takiej sytuacji związek może nałożyć na nieruchomość podwójną stawkę opłaty, czyli 48 złotych od osoby.

Karpiński przyznał, że o ile w przypadku nieruchomości jednorodzinnych karna opłata może być jednorazową nauczką, o tyle w budynkach wielorodzinnych oznaczać będzie odpowiedzialność zbiorową, ponieważ karę zapłacą wszyscy, łącznie z tymi, którzy odpady segregują. Właściciele budynków pytali, jak mają pilnować swoich najemców, dodatkowo zwracali też uwagę na fakt, że do wystawionych do odbioru pojemników dostęp ma praktycznie każdy. Prezes KZGRL przyznał, że trudno tu mówić o sprawiedliwości, jednak zaznaczył, że takie są przepisy, uchwalone przez parlament, związek zaś jest zobowiązany do ich przestrzegania. -Jestem zdumiona, że zmiany wprowadzono bez konsultacji społecznych i dowiadujemy się o nich dopiero teraz - mówiła po spotkaniu jedna z uczestniczek - uważam, że wiedza właścicieli o czekających ich zmianach jest wciąż bardzo mała, KZGRL powinien prowadzić teraz szeroko zakrojoną kampanię informacyjną.

 
Komentarze (95)
1. Dodane przez 12, w dniu - 10-12-2019 21:23
a miały być brązowe worki na BIO i to by było ok. Ale widać KZGRL ma w nosie i nie lubi dotrzymywać słowa. Może wystawimy mu rachunek za m2 pod tymi wszystkimi pojemnikami ?
2. Dodane przez Radek, w dniu - 10-12-2019 21:44
co 2 tydzień będę z domu wyrzucał odpady zmieszane pod siedzibę KZGRL, myślę, że inni właścicieli domów podobnie, nie wiem dlaczego płacimy więcej, a mamy odbierane mniej niż blokersi :(
3. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 10-12-2019 22:00
ktoś układa niektóre przepisy oderwane od rzeczywistości i kieruje się wielkością przychodów, a nie rozsądkiem. Jeżeli człowiek mieszka w domu albo w mieszkaniu i prowadzi w nim działalność, która nie generuje znacząco więcej odpadów niż od przeciętnego mieszkańca, to musi mieć na podwórzu dwa zestawy pojemników? Jeden na firmę, drugi na rodzinę? Jedyny sens jaki w tym widzę, to większe wpływy do KZGRL.
4. Dodane przez kofeina, w dniu - 10-12-2019 22:01
Mało konkretów a zostało kilka dni. W co segregować odpady? W worki czy w duże pojemniki. Jak mam miejsce na ogrodzie (i nadmiar kasy) czy mogę zaopatrzyć się w plastikowe kubły o odpowiednich kolorach czy muszą być worki. Jak często będą odbierane odpady? latem odpady organiczne po dwóch tygodniach to będzie jeden smród i robactwo. Co z metalowymi kubłami. Popiół ma być ze zmieszanymi czyli nie w metalowych ale czarnych. Czy metalowe do czasu ich zniszczenia będą traktowane jako pojemniki czarne. Co z workami i ewentualnie stojakami. Skąd to wziąć i ile to będzie kosztować? Przydałaby się konkretna informacja i to jak najszybciej. W święta raczej nikt nie będzie zaprzątał sobie głowy odpadami. A może być ich dużo.
5. Dodane przez Bio, w dniu - 10-12-2019 22:05
Ceny rosną tak dużo ponieważ KZGRL traci klientów czyli firmy a koszty działania spolki trzeba przerzucić na mieszkańca
6. Dodane przez st. sierż. Korniszon, w dniu - 10-12-2019 22:05
Mam pomysł. Ograniczyć ilość kubłów na osiedlach i w kamienicach. Mały spacer z wiaderkiem nikomu nie zaszkodzi. Kontenery ogrodzić, teren oświetlić i zatrudnić ochronę która będzie pilnowała aby nikt z Zamenhofa nie podrzucał na Rejtana a z Narutowicza na Chrobrego. Wszystko ogrodzić i postawić ochronę. Nawet z bronią.
7. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 10-12-2019 22:07
Takie zagmatwanie , zamącenie ,szum medialny sprzyja wprowadzenie swoich nowych kosztownych zasad. Za wszystko zapłacą mieszkańcy miasta. I o to im chodzi. Nie ma jasnych czytelnych odpowiedzi, za to są dodatkowe segregacje i pojemniki by umilić obywatelom życie. Przy okazji muszą na tym zarobić zysk musi być i jest zawsze .podwyżki muszą być bo rosną koszty i znów wracamy na początek -zapłaci szary obywatel.
8. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 10-12-2019 22:08
Nie wyobrażam sobie, jakie zaczną się teraz kłótnie miedzy mieszkańcami kamienic, śledzenia i donosicielstwo. PiS doprowadza do powrotu komuny ale chyba w jeszcze gorszym wydaniu!!! Z czegoś trzeba opłacać gaszenie płonących wysypisk! A skoro nie można obciążać tymi kosztami mafii i gangsterów rządzących Polską i śmieciami, to zapłacimy to my!!! I naprawdę nie ma to nic wspólnego z ochroną środowiska. Kiedyś mafie śmieciowe musiały płacić zatrudnionym do segregacji ludziom, a teraz będzie to robił cały gł...i naród polski, jeszcze za to poczwórnie płacąc. Możemy być tylko pośmiewiskiem świata!!!!
9. Dodane przez ANKA, w dniu - 10-12-2019 22:21
KZGRL POWINNO ZOSTAĆ ROZWIĄZANE TO TWÓR DO ŁUPIENIA LUDZI Z PIENIĘDZY,JESTEŚMY JEDNYM Z DROŻSZYCH MIAST W POLSCE,A PRZECIEŻ LESZNO TO GRAJDOŁ BEZ PERSPEKTYW !!!
10. Dodane przez wer, w dniu - 10-12-2019 22:27
Pan Karpiński tylko straszy karami, a rozwiązanie problemu w blokowiskach, wspólnotach zerowe.
11. Dodane przez Pic, w dniu - 10-12-2019 22:41
Za Taja kasę jeszcze mam segregować może to Trzebani dostarczać kosmiczne ceny waszego transportu taksówka by mnie taniej wyniosła. 3 osoby śmieci po tygodniu zbierania 20 litrowy worek 6 kilogramów.
reklama
12. Dodane przez uzytkownik, w dniu - 10-12-2019 22:59
jak dla mnie zabrzmi brzydko ale jest to skok na kase... 
Dlaczego od kg nie placimy? Gro jest emerytów którzy nie wystawiaja kosza co tydzien, ilu ludzi ktorzy wyjezdzaja na 2-3 tygodnie a i tak placa za pusty smietnik...
13. Dodane przez Piotr, w dniu - 10-12-2019 23:27
Od kiedy w polskim prawie jest taka instytucja jak "odpowiedzialność zbiorowa" . Czy to poszkodowany czyli "związek" nie musi przypadkiem udowodnić w sądzie, że dana osoba nie segreguje śmieci?
14. Dodane przez Hej, w dniu - 10-12-2019 23:41
Ja chcę by moje śmieci trafiły do Borku za 15zł, a nie KZGRL.
15. Dodane przez TOMASZ, w dniu - 10-12-2019 23:45
BEDZIE TRZEBA SYPAC PREZESOWI NA ``17 STYCZNIA!!!! W JAROCINIE MOZNA ZA 15ZŁ W LESZNIE NIE ?(...) WAZYC WORKI Z SMIECIAMI PLACIC ZA KG RZECZYWISTY
16. Dodane przez do 6. Dodane przez st. sierż. Korniszon, w dniu - 11-12-2019 00:10
zapomniałeś o polach minowych
17. Dodane przez wiecie, w dniu - 11-12-2019 05:58
jesli nie płaci sie za wywóz i tak nie ma mocy prawnej zeby ukarac takich ludzi mozna ich tylko straszyc wezwaniami ?
18. Dodane przez Kirk, w dniu - 11-12-2019 06:38
Trochę to nie logiczne. Ostatnio jeden z radnych chciał płacić 10 gr za butelkę. Tutaj natomiast każą nam płacić 24 zł od osoby za to, że odbiorą od nas śmieci. Do tego nie dość, że 100% podwyżki to jeszcze ograniczenie odbioru o 50%.
19. Dodane przez Piotr, w dniu - 11-12-2019 07:22
KZGRL to fikcja nie służąca obywatelom tylko ma na celu wyciągnąć dodatkową kasę z Naszych kieszeni! Kiedyś było tylko MZO śmieci zbierali i problemu nie było, a teraz KZGRL - sztuczny niepotrzebny twór gdzie pracuje mnóstwo ludzi za Nasze pieniądze... 
Jesteśmy w czołówce jeżeli chodzi o opłaty za wywóz śmieci w Polsce - Panie Prezydencie proszę zrobić z tym porządek!!!
20. Dodane przez ?, w dniu - 11-12-2019 08:34
Gdzie jest prezydent?
21. Dodane przez Ferdek Kiepski, w dniu - 11-12-2019 08:43
Warto o tym rozmawiać i trzeba o tym rozmawiać tylko nie ma z kim rozmawiać. Przegonić krawaciorzy
22. Dodane przez K, w dniu - 11-12-2019 08:44
A w przyszlym roku bedzie 50 zl od osoby moim zdaniem zlikwidowac opakowania plastikowe wprowadzic szklane i bedzie po klopocie Ja mam pojemnik na 2 miesiace a place tyle co ten co ma 3 pojemniki smieci na tydzien od ilosci smieci placa oddajac na wysypisko a nie od osoby nie mam wystawionego pojemnika nie place i tyle !!!!
23. Dodane przez Pjk, w dniu - 11-12-2019 08:57
Jeśli ktoś płaci za 4 lub wiecej osób to lepiej wyjdzie jak zrezygnuje z odbioru odpadów, ograniczy trochę produkcję odpadów, kupi przyczepkę i raz w miesiącu sam zawiezie do Trzebani. Obstawiam oszczędności od 600zl w skali roku.
24. Dodane przez Podatnik, w dniu - 11-12-2019 09:31
Ludzie te ceny są nie tylko w Lesznie a w wielu gminach starego woj. leszczyńskiego: Gmina Bojanowo 
Gmina Gostyń, Gmina Jutrosin, Gmina Krobia, Gmina Krzemieniewo, Gmina Krzywiń, Gmina Leszno, Gmina Lipno,  
Gmina Miejska Górka, Gmina Pakosław, Gmina Pępowo, Gmina Pogorzela, Gmina Poniec, Gmina Rawicz, Gmina Rydzyna, Gmina Śmigiel, Gmina Święciechowa, Gmina Wijewo. I chyba Osieczna.
25. Dodane przez Artur, w dniu - 11-12-2019 09:42
Prezydent Leszna ma w nosie swoich mieszkańców,mieszkam w Lesznie od 12 lat i nigdy więcej nie wybrał bym tego miasta dożycia ,przestrzegam innych nie osiadajcie tu na stałe ,to umierające miasto emerytów,nic się nie dzieje w tym mieście,panuje tutaj chaos i nic za nic nie odpowiada,opłaty należą prawie do najwyższych w kraju,myślę że pan Borowiak już nie doczeka następnej kadencji !!
26. Dodane przez Do 20, w dniu - 11-12-2019 09:52
Widzisz jak to jest , gdy firma Kenkel miała mieć konkurencje to prezydent Rejtanem stawał aby nie zrobić krzywdy konkurencją, teraz gdy mieszkańcy mają płacić więcej to prezydenta nie ma ale zwróćcie proszę uwagę na zdjęcia kto na nich jest ! Warto to przemyśleć kto robi coś dla mieszkańców.
27. Dodane przez Xxx, w dniu - 11-12-2019 10:00
Po 2 tyg z pojemnika bio to wyleci tylko zupa.powodzenia w odbiorze tego latem w naszych upalach,a nie wspomne o zapachach jakie beda :-)
28. Dodane przez Bolesław Poślednik, w dniu - 11-12-2019 10:38
Mamy niby system : in house"- własną spółkę komunalną MZO, która po wybudowaniu zakładu przerobu odpadów w Trzebani według francuskiej technologii i z wadami oraz niby nowoczesną technologią przerobu odpadów, aby zapewnić jej wykorzystanie samorząd leszczyński dopuścił do tej spółki jako wspólników chyba 18 gmin i na dzisiaj MZO ma chyba 19 udziałowców i to jest moim zdaniem problem, chyba nie dla MZO, tylko dla Mieszkańców Leszna.Dzisiaj mają niskie koszty te zakłady, które maja spalarnie. Raz, że w Trzebani nie ma spalarni, a ponadto dla spalarni nie ta lokalizacja.Odpady winien spalać MPEC w swoich przestarzałych piecach ( a chyba takie ma jeszcze na stanie ) odpadami, plastikami z Trzebani, gdzie Trzebania płaciłaby jeszcze MPEC za to ,że przyjmuje od niej te odpady. Na dzisiaj MPEC musi kupować węgiel.Świetny biznes dla: Trzebani, MPEC i Mieszkańców. Dlaczego: MZO, czyli Trzebania pozbywa się odpadów za w miarę niską cenę, MPEC dostaje od Trzebani paliwo, za które otrzymuje jeszcze pieniądze od MZO i ponosząc niskie koszty może wytwarzać ciepło, podgrzewać wodę i produkować energię elektryczną z korzyścią finansową dla Mieszkańców Leszna.To jest moim zdaniem i nie tylko być może jedyny słuszny kierunek w którym powinno podążać Miasto w celu zapewnienia Mieszkańcom w miarę przyzwoitych kosztów odbioru śmieci, kosztów ogrzewania i ceny ciepłej wody oraz dążeniu w kierunku zapewnienia samowystarczalności energetycznej Miasta, jak wiele innych m.in. pobliski Ostrów Wlkp., z uwagi na galopujące wzrosty ceny energii elektrycznej.
29. Dodane przez ak, w dniu - 11-12-2019 10:39
Jest to monopol? Ja prywatnie chcę oddawać śmieci a nie przez jakiś twór. Opłata nie zgodna z prawem niejednokrotnie osoba, która ma działalność w domu płaci x2.
30. Dodane przez Marek, w dniu - 11-12-2019 11:08
Nie można tej bezużytecznej instytucji jakoś ominąć, żeby jej nie płacić za nic? Przecież to MZO odbiera moje śmieci i im powiniennem płacić.
31. Dodane przez popieram 25, w dniu - 11-12-2019 11:19
#antymiastoLeszno
32. Dodane przez Miron, w dniu - 11-12-2019 11:44
To miasto jest naprawdę dziwne ,nigdy na nic nie ma pieniędzy,zdobywanie środków odbywa się na zasadzie łupienia mieszkańców,co chwila podwyżki ,tworzone są jakieś sztuczne twory żeby kolesiostwo miało dobre posadki,co chwile zatrudnianie ludzi w radach nadzorczych miejskich spółek w walce o ciepłą posadkę ,o co tutaj chodzi???dobrze żyje się w tym mieście chyba tylko ludziom z układami !!!
33. Dodane przez kibic, w dniu - 11-12-2019 12:34
Jeśli macie działalność w domy i nie masz wydzielonej części niezamieszkałej na cele firmy, to nie musisz płacić podwójnie. Przecież jasno jest napisane, że firmy płacą od nieruchomości niezamieszkałych.
34. Dodane przez jedenGrosz, w dniu - 11-12-2019 12:36
Jak nie będzie nowego regulaminu utrzymania czystości to od 1.01.2020 roku w życie wejdą tylko wyższe stawki opłat
35. Dodane przez Do kom 29, w dniu - 11-12-2019 12:51
Dzisiaj w urzędzie (nie leszczyńskim) usłyszałem, że to nie są monopole. Chociaż wg prawa jest to monopol bo przetargi są ustawione.
36. Dodane przez Antymafia, w dniu - 11-12-2019 12:55
Oto przykład arogancji i nie poszanowania prawa! 
Cytuję: 
od stycznia stawka podatku śmieciowego wyniesie 24 złote od osoby na miesiąc. 
 
W POLSCE DZIECI JEŚLI NIE OSIĄGAJĄ DOCHODÓW NIE PŁACĄ PODATKU. 
TAK STANOWI PRAWO. 
 
JAKA ZATEM JEST PODSTAWA PRAWNA OPODATKOWYWANIA DZIECI WBREW KONSTYTUCJI PRZEZ KZGRL ? 
 
 
Czekam na odpowiedź jak i masowe protesty w tej sprawie pod sądami. 
 
 
Mało ? 
KZGRL płaci 1000 zł za tonę odebranych śmieci , co za tęga głowa stworzyła algorytm przekształcający kilogramy na osoby? 
 
Nie prościej zważyć ile posesja oddaje śmieci? 
Moim zdaniem prościej. 
Wystarczy waga. 
Nie trzeba płacić za licencję programu który dokonuje tych skomplikowanych przeliczeń.
37. Dodane przez Igor, w dniu - 11-12-2019 13:13
To co się dzieje w tym mieście to jakiś dramat ,co chwila tworzą jakieś sztuczne instytucje w których na pewno lekką ręką gość bierze 5 tys na rękę,obciążając tym mieszkańców ,w radach nadzorczych miejskich spółek tworzone są miejsca dla kolesiostwa włodarza tego podwórka,o co tutaj chodzi,domniemam że w tym mieście żyje się dobrze tylko ludziom z układami,na nic nie ma pieniędzy ,kiedy to się skończy??? po co nam KZGRL skoro mamy MZO ??
38. Dodane przez do 25, w dniu - 11-12-2019 13:32
mieszkasz 12 lat to jeszcze jesteś młodym słoikiem.Zawsze możez wrócić skąd przyjechałeś.Fakt za śmieci opłaty powinny być niższe,ale tak się teraz dzieje w większości miast.W Lesznie jak na miasto tej wielkości dzieje się bardzo wiele w niemal każdej dziedzinie jak sport,kultura,teatr,koncerty,pokazy,festiwale itp.Imprezy sportowe często Światowej rangi jak na żużlu,szybownictwie.W przyszłym roku po raz 6 w Lesznie szybowcowe Mistrzostwa Świata w szybownictwie,żadne miasto na świecie tyle razy nie organizowało.Od 25 lat największe psie wystawy,dwa razy w roku,w tym psich piękności.Pokazy lotnicze,które się odbywają tylko w kilku miastach w Polsce.W Lesznie jedyne pokazy nocne w tej części Europy,w dwa dni 50.000 na lotnisku.W tym roku pokazy były skromiejsze,ale w przyszłym będą 3 dniowe . W wielu większych miastach nawet niema połowy z tego się nie dzieje co w Lesznie zwłaszcza w sporcie,sportach ligowych kluby w ekstraklasie 1 lidze wystawach,pokazach.W Lesznie najwięcej jest ludzi w przedziale 20-49.Leszno od wielu lat trzyma w granicach 65.000,a w powiecie przybyło w ciągu kilku lat 6.000 i powiat Leszczyński liczy 60.000 obecnie. Leszno to piękne miasto,zawsze było takie.Zawsze to znaczy od 20 lat trzyma ludność w granicach 65.000 i ne wyludnia się jak inne miasta
39. Dodane przez ullena, w dniu - 11-12-2019 13:45
Parę komentarzy jest po mojej myśli.Uważam również jak w komentarzu 29.Też chcemy wywozić swoje śmieci - segregowane sami do Trzebani. Tylko czy tak można ?
40. Dodane przez odn 25, w dniu - 11-12-2019 13:53
Za Pana Borowiaka jest u nas bardzo dużo robione.Nawet nie chodzi o drogi,twają rewitalizacje wszystkich parków.Zrobiono pięknie w parku w mini-zoo.Widać,że się o to miasto dba.Komu jest mało niech się przeprowadzi do Wrocławia.TAM z pewnoscią się dzieje więcej,ale to miasto 650 tysięczne !!!!!!!
41. Dodane przez zen, w dniu - 11-12-2019 14:31
Na stronie jest między innymi taka informacja 
 
8.Czy jeśli kompostuję odpady będę ponosić niższą opłatę? 
Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach , która weszła w życie we wrześniu 2019 r. stanowi o zwolnieniu z części opłaty właścicieli nieruchomości jednorodzinnych kompostujących wszystkie bioodpady w przydomowym kompostowniku. Ustawodawca określił, że zwolnienie w drodze uchwały powinno zostać podjęte przez Zgromadzenie Związku w okresie12-stu miesięcy od wejścia w życie nowych przepisów tj. do 5 września 2020 r. Jest to czas w jakim Związek powinien na podstawie danych ze zbiórki bioodpadów (wprowadzonej od 1 stycznia 2020 r.) określić o ile zmniejszy się koszt gospodarowania tymi odpadami w przypadku ich kompostownia bezpośrednio na nieruchomości i przygotować zmianę prawa miejscowego (uchwał, regulaminów, deklaracji). 
 
Czyli rozumiem , że wspomnianą opłatę obniżą może kiedyś albo i nie , tylko skąd Związek będzie wiedział kto kompostuje a kto nie skoro do tej pory brak zmodyfikowanych deklaracji umożliwiających podanie takiej informacji ? Tak ciężko dopisać jeden punkt w dokumencie i umożliwić składanie aktualizacji ? 
 
Dodatkowo za chwilę koniec roku a nadal brak harmonogramu odbioru odpadów na przyszły rok.
42. Dodane przez Jeżdzę, w dniu - 11-12-2019 14:31
Jeżdzę trochę po Polsce i widzę jak inne miasta się pięknie rozwijają. Leszno faktycznie już sięga dna i tak źle jak jest teraz to nigdy nie było. Nie dziwie się ludziom że są tak sfrustrowani bo chyba w każdej dziedzinie życia nasze miasto poległo. W październiku jeszcze niby wybrano wykonawcę remontu ratusza i nic się nie dzieje a jest połowa grudnia. Naobiecywano nam cuda niewidy zresztą nie po raz pierwszy i nic z tego nie wyszło. Jak zwykle zresztą. Nie chce już pisać o ulicy Słowiańskiej bo wszyscy wiedzą jak jest. Mam nadzieję że dożyję jeszcze czasów gdy będzie lepiej a mieszkam już tu 63 lata.
43. Dodane przez Artur, w dniu - 11-12-2019 14:32
Do komentarza nr 38 i 40 domniemam że jesteście z frakcji rządzącej tak naprawdę dużo się dzieje mamy " piękne przywitania nowego roku na rynku " i inne imprezy których brakuje,nie każdy musi się interesować sportem i chodzić do parku ,byłem choćby w Jutrosinie w niedzielę było piękne przywitanie ŚW Mikołaja dla dzieci konkursy przedstawienia a u nas ????
44. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 11-12-2019 14:42
Bo Leszno stało się antymiastem. I jest źle.
reklama
45. Dodane przez miasto, w dniu - 11-12-2019 14:44
Do autora wielokrotnych wpisów: 38, 40. Już ktoś niedawno tobie napisał, że miasto jest dla mieszkańców, nie odwrotnie.
46. Dodane przez do 42, w dniu - 11-12-2019 14:45
Ostatnio pisałeś o sobie "górowianin", a jednak jesteś z Leszna?
47. Dodane przez GGC, w dniu - 11-12-2019 14:52
Wszystko wskazuje, że na 1 stycznia 2020 roku gotowe będzie "widzi mi się" i zapanuje wolno amerykanka.
48. Dodane przez heh, w dniu - 11-12-2019 15:05
Jak daleko to zabrnie???? Ja się pytam co ma tyle kosztować od osoby???? Taka kwota od osoby ??? to nadużycie z naciąganiem na kasę!!!odbiór zbiorowy a opłaty indywidualne!.Hipotetycznie, w domku jednorodzinnym zamieszkują 2 dorosłe osoby i dwójka dzieci. Ta rodzina w ciągu miesiąca wyprodukuje śmieci za 100 zł??? Nigdy w życiu ! zgniatają butelki i segregują słoiczki. Worki z posegregowanym mogliby wystawiać co 2-3 miesiące. Ja się pytam -za co chcecie brać od nich tyle pieniędzy????
49. Dodane przez Emeryt, w dniu - 11-12-2019 15:20
Czy kwota ta była ustalana z mieszkańcami, kto się na to zgodził panie prezydencie czy ty widzisz tą samowolę ??może niektórych po prostu nie stać na to od 3 osób to jest 75 zł na miesiąc ,niektórzy ludzie naprawdę mają wyliczone od pierwszego do pierwszego !!! to jakaś samowolka !!
50. Dodane przez miła, w dniu - 11-12-2019 15:29
Przecież było na rynku w Lesznie piękne przywitanie ŚW MIKOŁAJA.Dobry komentarz 38.BRAWO
51. Dodane przez Do 45, w dniu - 11-12-2019 15:29
To troll z urzędu. Nie warto z nim dyskutować. Zaraz 16 i pójdzie śpiewać do szafy.
52. Dodane przez Do 43, w dniu - 11-12-2019 15:35
A u nas był ubogi Jarmark. 11 listopada to kolejny przykład - wszędzie w okolicy jakieś fajne imprezy tego dnia np. w Kościanie (byłam). Za chwilę Sylwester i też nic a wszędzie dookoła są robione tego dnia wspólne powitania nowego roku.
53. Dodane przez Do 38 i 40, w dniu - 11-12-2019 15:53
piękny przykład samozachwytu ale wymyśl coś nowego bo to już znamy
54. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 11-12-2019 16:08
Mam pytanie czy zwiazek zmieniajac stawke opłat nie musi podpisac zemna nowej umowy na nowych zasadach ludzie w podeszłym wieku nie maja internetu i skad oni maja wiedziec ze jest zmiana stawki
55. Dodane przez Zibi, w dniu - 11-12-2019 16:17
PROPONUJĘ, TYM CO NARZEKAJĄ PRZEPROWADZIĆ SIĘ OSTROWA WLKP.T PODOBNO JEST SUPER. KOM 28.TAK TWIERDZI
56. Dodane przez Piotr, w dniu - 11-12-2019 16:20
Do 38. Tylko, że te wszystkie imprezy sportowe to imprezy niszowe. Szybowce, balony, żużel, psy. Tylko pasjonaci wiedzą, że jakieś zawody są w ogóle w tych dyscyplinach. Poza tym to są a raczej powinny być inicjatywy pod patronatem miasta a nie za pieniądze miasta. Ludzi bardziej interesuje to czy będzie taniej za media czy ogólnie taniej za życie wychodziło. Na co komu piękne pomniki i parki jak w lodówkach coraz mniej? Dobrostan człowieka to najpierw zapewnienie podstawowych potrzeb a na dalszym miejscu jest estetyka i rozrywka. Wolę realną pomoc dla mieszkańców bo pięknymi widokami nie napełnią żołądków.
57. Dodane przez Antek, w dniu - 11-12-2019 16:46
A wiecie, że jeszcze nie ma przetargu rozstrzygniętego i tak naprawdę nie wiadomo jaka firma będzie śmieci odbierała? Tu będzie drugi Neapol 
Poza tym, bio mamy dwa tygodnie przetrzymywac? Wiecie jaki to będzie syf?
58. Dodane przez Euro jamp, w dniu - 11-12-2019 16:50
Zapraszamy na ostroroga z odrzuceniem śmieci bo już monitoring działa
59. Dodane przez abc, w dniu - 11-12-2019 16:59
W domkach jednorodzinnych wywoz co 2 tygodnie, a w domach wielorodzinnych co tydzien.To jawna dyskryminacja. Mozee warto zlozyc pozew zbiorowy do sądu?
reklama
60. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 11-12-2019 18:02
Z 11,50 na 24,00 - to już przesada. Ponad 100 % podwyżki. Ciekawe ile pan przewodniczący i jego personel dostanie podwyżki. to co mi wiadomo, to i tak pracownicy ładnie zarabiają. Skandal , jeszcze raz skandal.
61. Dodane przez do38, w dniu - 11-12-2019 18:30
widocznie żyjemy w innym mieście , bo ja tego nie widze co ty, a poza tym , myślę ze Pan Karpiński powinien podać sie do dymisji.
62. Dodane przez KK, w dniu - 11-12-2019 18:45
A po co ta cała spółka?Ceny wzrosły bo trzeba utrzymać ten cały KZGRL.dlaczego ludzie z prywatnych posesji mają płacić za niewykonaną usługę jak segregują i kontener wystawiają raz w miesiącu.Co to za płacenie od osoby a nie od wykonanej usługi.
63. Dodane przez jadźka, w dniu - 11-12-2019 18:55
To całe KZGRL to jest kpina, zbędny twór komunistyczny a ich podejscie do człowieka karygodne. Byłam tam niedawno i te paniusie co są od tego żeby pomóc wypełnic tą ich śmieszną deklarację siedzą jak święte krowy, doprosić sie nie można, a damulka po prawej to szczyt arogancji no szok poprostu!!
64. Dodane przez Karol, w dniu - 11-12-2019 19:13
Ktoi z kim to konsultował ???pytam się pana Karpińskiego ??? ja z waszych usług korzystał nie będę !!!pojadę z przyczepką nawet do Ostrowa !!!Chamstwo i bezczelność podnośić tak ceny bez konsultacji !!!Panie Karpińki na kim pan chcesz zarobić??
65. Dodane przez Kacper, w dniu - 11-12-2019 19:34
Panie Karpiński kiepskim negocjatorem pan jesteś .nie zapomnimy wam tego życzę żeby ten cały KZGRL upadł jak najszybciej !!!!
66. Dodane przez Ja, w dniu - 11-12-2019 19:47
za odpady plastykowe powinien płacić producent to państwo jest odpowiedzialne za utylizację a producenci za zasypywanie śmieciami
67. Dodane przez On, w dniu - 11-12-2019 19:49
do 58 Przecież żużel to pod względem frekwencji na stadionach jest najpopularniejszy sport w Polsce.Piłka nożna jest druga,sprawdź dane.Kazde wydarzenie sportowe dla miasta o wadze mistrzostw Świata to prestiż.Wystawy psów też są duże,są pokazy lotnicze.To jest niewielkie miasto.To prawda jest,że w wielu większych miastach jest mniej,nie mówiąc już o dużych imprezach jakie są w Lesznie.Tu zawsze coś się dzieje.
68. Dodane przez do 56, w dniu - 11-12-2019 19:56
Może w Twojej lodówce jest mniej.Nawet jakby tu było najlepiej,zawsze się znajdą tacy co będą narzekać.Co do pomników zgoda.Lepiej przeznaczyć środki np.na place zabaw,zieleń i inne rzeczy.
69. Dodane przez Do wszystkich, w dniu - 11-12-2019 20:25
Obecna sytuacja to pokłosie kiepskiej jkości samorządowców Leszna. Dziś czarno a białym widać kto jest dobrym gospodazem a kto dba jedynie o publick relacion.
70. Dodane przez Do 67, w dniu - 11-12-2019 20:29
Dziękujemy za wykład urzędniku. Ale zmień płytę bo ta już nudna.
71. Dodane przez do kom. 55, w dniu - 11-12-2019 20:36
A czemu ludzie mieliby się przeprowadzać do Ostrowa? Czy nie łatwiej byłoby prezesowi stamtąd zaproponować stołek w Lesznie?
72. Dodane przez POLAK, w dniu - 11-12-2019 20:39
Dlaczego PREZYDENT MILCZY - Czyżby się bał? Dlaczego nie staje w obronie obywateli Leszna? Przecież do grabież jak w latach 90 stosowała MAFIA HAŃBA!!!
73. Dodane przez Paweł z alei gwiazd, w dniu - 11-12-2019 21:06
Typowe zachowanie ludzi którzy tylko wyrośli duże dzieci w niewiedzy i stanowiskach kture i przerosły
74. Dodane przez Muniek, w dniu - 11-12-2019 21:11
Zmniejsza sie ilość klientow obslugiwanych przez KZGRL odchodzą firmy a ile osób odchodzi ze spółki z pracy????
75. Dodane przez Leszno, w dniu - 11-12-2019 21:14
na ulicach częsty słychać jak ludzie narzekają na życie w tym mieście wiec to chyba najlepszy dowód że jest źle
76. Dodane przez do 76, w dniu - 11-12-2019 21:51
Tak wszyscy krzyczą na ulicy na głos.Nie kompromituj się.Narzekanie jest,bo sam jeżdżę samochodem na korki,objazdy.Ale dobrze,że robią tyle naraz.Efekt będzie za ok 1,5 roku gdzie wszystko będzie zrobione,w tym cała DK12 i wiele innych dróg w Lesznie,za niepełna rok ratusz,a za 5 lat będzie gotowa nowoczesna hala z basenem.Wiele innych rzeczy jak nowy park na Unii Europejskiej itd
77. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 11-12-2019 22:05
Zrobić pikietę pod ich oknami ale żeby z pół Leszna przyszło, ja wezmę taczkę i będziemy im robić przejażdżki po mieście, tak się w Polskiej tradycji robi z nieudolnymi osobami na nieodpowiednich stanowiskach
78. Dodane przez Pedrak, w dniu - 11-12-2019 22:51
Leszno się stacza, oferty pracy tylko z wynagrodzeniem minimalnym, brak firm z wynagrodzeniem średnim krajowym, Tu są najniższe pensje w Wielkopolsce!!! Nawet Kalisz i Piła oferuje większe wynagrodzenia. Ale za to.... jedyne BILETOWANE DNI MIAsTA w POLSCE i likwidacja najlepszej imprezy lotniczej w kraju. 
Brawo, brawo 
Nowe bloki wciskane gdzie popadnie a od rynku 5 minut piechotą na antoninskie pola. A mogłyby tam powstać setki nowych bloków i domków.  
Można się załamać.
79. Dodane przez Do 76, w dniu - 12-12-2019 06:40
Miało to być do końca kadencji a teraz 5 lat? Ciekawe. Ratusz też miał być robiony w tym roku. Kręcisz kręcisz.
80. Dodane przez Perfekct, w dniu - 12-12-2019 07:15
Kogoś ale tu fantazja ponosi. Jak za 5 lat może być gotowa hala z basenem skoro nawet nie wiadomo gdzie ma powstać? Nawet nie ma projektu. Ona nie powstanie wcale przecież było tu nawet pisane że Leszno ma problemy finansowe. A co do ratusza tyle się chwalono że będzie remont w tym roku i co? Kolejna wpadka. A co z dziurą po Goplanie... I zgadzam się z komentującym 78. Wystarczy poczytać ofrty pracy, pochodzić po firmach. Wszystko najniższa krajowa plus jakaś premia. Chcesz zarobić musisz jeździć do Poznania lub w jego okolice. Ten który tak wychwala sytuację w Lesznie chyba robi to na kogoś polecenie. Każdy wie jak jest.
81. Dodane przez Ix, w dniu - 12-12-2019 07:23
Dziennie na osobę wychodzi 1.15 .wywóz śmieci , robicie tragedię , a gdzie amortyzaćma. A może za darmo wywozic śmiecie.
82. Dodane przez AK, w dniu - 12-12-2019 07:27
To nie jest gospodarowanie odpadami to jest gospodarowanie kasą biednego leszczyńskiego regionu. Panie Prezesie jak ma Pan wątpliwości to proszę pisać do Ministra, a nie iść najprostszą linią. W Warszawie nie widać takich ambicji jak u Pana. W Wielkopolsce jak zwykle przerost myśli nad treścią. Jeżeli już jest Pan Prezes zmęczony posadką to chętnych nie brakuje na to złote stanowisko!! Proszę również tą wykształconą kadrę zabrać ze sobą!!
83. Dodane przez ss, w dniu - 12-12-2019 07:45
Co z dziećmi? Popieram kom.36. Ponadto dosyć , że segregujemy to jeszcze płacimy jak za zboże. Niech nikt mi nie mówi, że jedyny argument tego haraczu pobierania od osoby to, żeby ludzie śmieci nie wywozili do lasu (totalna bzdura). Uczciwie podejść do tego tematu np: Opłata za odpady segregowane np cena/kg=0,01zl nie segregowane 5zl/kg. Wiadomo, że każdy będzie segregował ile się da. O to chodzi chyba w tej ochronie środowiska, a nie o karę!!
84. Dodane przez Maria, w dniu - 12-12-2019 08:36
Prezydent Leszna już się wypalił,mieszkańców ma głęboko w .... Ja jestem jedynie zadowolony bo nie głosowałem na niego,ale to co się dzieje w tym mieście to naprawdę nie napawa nas optymizmem,zero konkretnych zakładów,z tymi biletowanymi dniami Leszna też można by skończyć,ciągła śpiewka o braku pieniędzy ,wszędzie pełno jakichś dziwnych spółek ,ktore obsadzane są przez kolesiostwo ,chyba to dziwne ???
85. Dodane przez Rz, w dniu - 12-12-2019 08:39
Panie Karpiński weź pan opuść to stanowisko !!! Jest dużo bardziej rozsądnych ludzi ktore na pewno wynegocjowały by korzystniejszą stawkę ,patrzysz pan się najeść za pieniądze mieszkańców !!!
86. Dodane przez do 78, w dniu - 12-12-2019 09:22
Impreza lotnicza będzie w przyszłym roku 3 dniowa,w tym też była i mimo,że skromna była ciekawa i przyszło na lotnisko 9 tys ludzi.Basen z halą powstaną 5 lat to dużo, miejsce już właściwie jest,projekt to kilka miesięcy.W Lesznie też można dobrze zarobić,nie bądź śmieszny,lub otwórz coś swojego.Jeszcze jedno żal Ci 5 ze ta na koncert.Na Dniach Leszna był min Modern Talking i przyszło, przyjechało 23 tys ludzi,na Alphaville 18 tys.
87. Dodane przez Do 86, w dniu - 12-12-2019 11:23
Panie urzędniku my już wam w nic nie uwierzymy.
88. Dodane przez Staś, w dniu - 12-12-2019 11:57
Ciekawą lekturą byłaby lista nazwisk "fachowców" zatrudnionych na posadkach w KZGRL.
89. Dodane przez Do 86, w dniu - 12-12-2019 15:06
Do 86 kto ci każe pisać takie herezje ??? masz swoją działalność ??czy grzejesz stołek ??
90. Dodane przez Worki, w dniu - 12-12-2019 15:19
Worki do segregacji od 2020 r, nowe i płatne będą!!! 
O tym nikt nie mówi, z informacji w MZO wiem, że stare worki od stycznia nie będą ważne. Musimy kupić worki z innymi napisami - to dopiero skandal !!!
91. Dodane przez Dlaczego ?, w dniu - 12-12-2019 15:31
Dlaczego w Lesznie obowiązuje segregacja szkła na kolorowe ( zielony pojemnik) i bezbarwne ( biały pojemnik. 
Przecież unijny przepis to szkło - razem wszystkie do pojemnika zielonego. 
Dlaczego tej zmiany KZGRL nie wprowadza aby szkło było w 1 pojemniku.
92. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 12-12-2019 16:59
Proponowana odpowiedzialność zbiorowa jest czystą głupota, w takim aspekcie cała idea segregacji traci sens.
93. Dodane przez popieram 91, w dniu - 13-12-2019 05:43
W tych dniach TVP Poznań emituje spoty nt. segregacji śmieci i nie ma podziału na szkło kolorowe i bezbarwne. Jest tylko zielony pojemnik (szkło).
94. Dodane przez do 88, w dniu - 14-12-2019 23:44
Staś, na tej stronie: http://kzgrl.pl/kontakt/pracownicy są podani pracownicy kzgrl
95. Dodane przez Ak, w dniu - 15-12-2019 10:35
Super to teraz zrobim powiązania pomiędzy samorządowcami Naszego regionu? tak jak w spółkach.3/4 to towarzystwo wzajemnych adoracji.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj