Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Leszno arrow Zakaz palenia węglem i drewnem w Lesznie?

Koalicja Obywatelska złoży projekt uchwały

Zakaz palenia węglem i drewnem w Lesznie?

23.12.2019. Radio Elka, Jarek Adamek

Radni Koalicji Obywatelskiej chcą wprowadzenia w centrum Leszna zakazu palenia w piecach paliwem stałym, głównie węglem i drewnem. - Przygotowujemy uchwałę intencyjną w tej sprawie – zapowiada radny Przemysław Górzny. Następnym krokiem byłby zakaz stosowania paliw stałych w całym mieście.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Uchwała przygotowywana przez klub KO ma mieć charakter intencyjny, czyli zapowiadającą dalsze rozwiązania prawne, zwłaszcza zmianę uchwały antysmogowej przyjętej przez Sejmik Wielkopolski dwa lata
temu. -Chcielibyśmy w perspektywie od trzech do pięciu lat wprowadzić zakaz stosowania paliw stałych w centrum Leszna - mówi Przemysław Górzny. Radny zapewnia, że takie rozwiązanie postulują zarówno mieszkańcy, jak i przedsiębiorcy ze Śródmieścia. Podobna uchwała obowiązuje od tego roku na przykład w Krakowie.

Radny Górzny przyznaje, że wprowadzenie zakazu oznaczałoby konieczność wymiany bardzo wielu źródeł ciepła w mieście, co wiąże się ze sporymi nakładami finansowymi, zarówno dla budynków komunalnych, jak i prywatnych. -Liczymy tu na dofinansowanie zarówno z budżetu miasta, jak i państwa - mówi - najprawdopodobniej też w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej będzie więcej pieniędzy na poprawę jakości powietrza. Jeśli uchwała zostałaby przyjęta, w kolejnych latach miałaby być rozszerzona na całe miasto.

 
Komentarze (117)
1. Dodane przez pks, w dniu - 23-12-2019 11:54
To będzie koniec dla Meblomechu
2. Dodane przez gfrsw, w dniu - 23-12-2019 12:02
Dofinansowanie wymiany? A kto bedzie rachunki za ogrzewanie starszym placil? Pomysleli? Skonczcie sie ludziom mieszac w zycie regulatorzy wszelkiej masci, uprzejmie prosze.
3. Dodane przez Jan, w dniu - 23-12-2019 12:10
Panie Górzny co pan nie powie :-))))
4. Dodane przez młody leszczyniak, w dniu - 23-12-2019 12:15
Brawo, w końcu ktoś się tym interesuje, trzeba jeszcze poinformować obywateli, że na wymiane jest dofinansowanie i edukować społeczeństwo.
5. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 23-12-2019 12:16
Wzorując się na Krakowie, drodzy politycy, podajecie rozwiązania jak z Krakowa. Określcie jakie i skąd mają być pozyskane na to środki, a nie mówicie że na jakieś liczycie. Żeby później się nie okazało. że w swojej nieudolności, koszty ochrony środowiska w całości pokryją wyborcy :)
6. Dodane przez WG, w dniu - 23-12-2019 12:25
Projekty klimatyczne wejdą w życie czy się to komuś podoba czy nie. Należy się do nich przygotować i korzystać ze wszystkich dostępnych środków , dbając o finanse mieszkańców. Brawo. Od czegoś należy zacząć.
7. Dodane przez Iwi, w dniu - 23-12-2019 12:31
A kto zapłaci za wymianę pieca? Pan Górzny czy inni mieszkańcy z podatków?
8. Dodane przez Włodek, w dniu - 23-12-2019 12:34
Takie zmiany w Lesznie to ekonomiczny holokaust.
reklama
9. Dodane przez ciewawy, w dniu - 23-12-2019 12:36
To rozumiem, że MPEC też do zamknięcia? Jak w całym to w całym mieście zakaz i to dla każdego.
10. Dodane przez mm, w dniu - 23-12-2019 12:40
A starsi ludzie chyba będą zmuszeni palić wielbłądzim łajnem
11. Dodane przez Kris, w dniu - 23-12-2019 12:41
Gdybyśmy tylko jako społeczeństwo mogli pozwolić sobie za wypłatę na takie same zakupy jak zachodni sąsiedzi. Niestety, żeby wymienić piec najubożsi najpierw powinni zainwestować w izolację budynku bo ich koszty gazu/prądu zjedzą.. a wiadomo, że nie wszyscy mają pieniądze na taką inwestycję. Mam pytanie czym ogrzewano sto lat temu? Gazem? Nie, ale nie palono plastikami i innymi śmieciami, na rodzinę nie przypadły dwa stare diesle o których wymianie możnaby pomyśleć, ale znowu rozbijamy się o sytuację finansową. Faktem jest, że gospodarstw domowych było mniej, czy smog był im obcy, czy nie znali tego pojęcia? Palili w piecach kaflowych i innych zwykłych piecach, których dopuszczenie dzisiaj do obrotu powątpiewam.
12. Dodane przez Śmigiel, w dniu - 23-12-2019 12:42
Do kom 2 i 5. Już Gmina Śmigiel wprowadziła projekt dofinansowania wymiany piecy. A środki na to z WFOSIGW.
13. Dodane przez ja, w dniu - 23-12-2019 12:42
No najwyższy jego mać czas.
14. Dodane przez Ciekawe..., w dniu - 23-12-2019 12:50
Chcecie ludziom do pieców zaglądać i nakazać czym palić. Ja mogę oddać wam mój piec drodzy ekolodzy do pełnej dyspozycji i palcie mi czym chcecie byle bym miał ciepło w domu. Oczywiście opał w waszym zakresie.
15. Dodane przez radca, w dniu - 23-12-2019 12:52
Taki zakaz nie znajduje podstawy prawnej. Jeżeli ktoś się pcha na stanowisko to powinien orientować się w prawie, inaczej jawi się jako niekompetentny ignorant. Zakaz jest niezgodny z prawem.
16. Dodane przez pragmatyk, w dniu - 23-12-2019 12:55
Trafny kom.6 - W pełni popieram. Trujemy siebie i nasze dzieci.
17. Dodane przez Autor, w dniu - 23-12-2019 13:03
Ależ mieszkańcy Leszna nie palą w piecach węglem i drewnem. Tylko kaloszami i butelkami PET. Więc ustawa niepotrzebna.
18. Dodane przez Tomek72, w dniu - 23-12-2019 13:06
Czytaj proszę komentarz ze zrozumieniem ... 
 
Bardzo dobrze że Koalicja Obywatelska złożyła takie projekty - na takich oszołomów mam nadzieję zagłosuje JESZCZE MNIEJ osób niż do tej pory ... 
 
Ja mam ogrzewanie gazowe - WYGODNE i niedrogie ... 
 
Mam też kominek w którym palę REKREACYJNIE - palę drewnem liściastym SEZONOWANYM 3 LATA ... 
 
W kominku rozpalam metodą "od góry" (mniej dymu, mniej wody odparowuje na początku zanim kominek dobrze się rozgrzeje) ... 
 
NIE WYOBRAŻAM sobie, żeby mi ktoś tego zabronił ... 
 
Najważniejsza jest EDUKACJA - trzeba palić SUCHYM węglem czy SUCHYM drewnem ... NIE PALIĆ ŚMIECI ... 
 
P.S. 
Gdyby PO, (która obecnie nazywa się "Koalicją Obywatelską") zależało na REDUKCJI EMISJI - to wykorzystali by czas kiedy rządzili przez 2 kadencje ... Co zrobili? Nic a teraz zwalają winę na PiS ...  
 
Jestem za tym aby PRĄD BYŁ na tyle tani aby tak jak we Francji ludzie jako główne źródło ciepła wybierali prąd ... 
 
Co w tej sprawie zrobiła PO ? Jak wiemy prąd drożeje ze względu na "prawa do emisji CO2" - jak negocjowała je PO ? Czy kupiła wtedy jak były tanie? Teraz zrobił się z tego ZWYKŁY MECHANIZM SPEKULACYJNY ...
19. Dodane przez Krystian, w dniu - 23-12-2019 13:09
W pełni popieram!!! 
Musimy skończyć truć nasze dzieci i nas zatem, a ze wiąże się z tym koszty. Zobaczcie ile wyrzucimy różnych rzeczy po świętach. Na zakupach kosze pełne a później co 
Wesołych Świat
20. Dodane przez alejaja, w dniu - 23-12-2019 13:12
Rządzący nasi chyba mieszkają na Marsie lub innej planecie nie znając realnych warunków swoich poddanych. Już widzę jak 100% mieszkańców jest za zakazem palenia w piecu. Skoro mamy demokrację to proszę o referendum, a nie narzucanie swojej chorej ideologii
21. Dodane przez alejaja, w dniu - 23-12-2019 13:15
Polecam przeanalizować najnowsze światowe dane smogowe 
https://www.twojapogoda.pl/wiadomosc/2019-12-(...)mpletna-bzdura/
22. Dodane przez ., w dniu - 23-12-2019 13:20
Ciekawe czym beda palic w MPEC jak taki zakaz wszedl by w zycie, pewnie znalazla by sie jakas furtka w przepisach ze spolek miejskich to niedotyczy
23. Dodane przez Marek, w dniu - 23-12-2019 13:23
Popieram,  
dofinansowanie można dostać, wymienić stare instalacje na nowsze i bardziej efektywne
24. Dodane przez podatnik, w dniu - 23-12-2019 13:25
A będzie co raz trudniej z dofinansowaniem po polityce jaką prowadzi pinokio z UE który tylko sądzi że nam sie wszystko należy.
25. Dodane przez Jola, w dniu - 23-12-2019 13:26
W pełni popieram. Wystarczy wyjść wieczorem przejść się po mieście. Nie ma czym oddychać.
26. Dodane przez Koks, w dniu - 23-12-2019 13:40
Ten pan już zaczął chyba świętować sylwestra. Lekko oderwany od rzeczywistości. Węgiel nie jest zły ale prawdziwy węgiel a nie te chińskie podróbki. Niech zaczną sprawdzać czym się handluje
27. Dodane przez rawicz, w dniu - 23-12-2019 13:47
chyba sie komus cos ....... Leszno z Krakowem porównywać. hahaha a kto na tym ma zarobić
28. Dodane przez mam pytanie, w dniu - 23-12-2019 13:51
Dlaczego także drewno? Czy ktoś mógłby wyjaśnić?
29. Dodane przez Optymista, w dniu - 23-12-2019 13:53
Wg mnie pomysł jest bardzo sensowny, trzeba go tylko trochę dopracować. Na to przyjdzie jednak przecież czas. Najważniejsze że są ludzie, którzy patrzą w przód i myślą o kolejnych pokoleniach! Brawo Panie Górzny! A wszystkim komentującym - Zdrowych i Spokojnych Świąt!
30. Dodane przez o!, w dniu - 23-12-2019 14:02
Tak bardzo troszczą się o środowisko a w zeszłym tygodniu las na T. Rejtana wycięli... Co zrobili, żeby temu zapobiec? Już nie było żadnej uchwały intencyjnej w tej sprawie.
31. Dodane przez jan, w dniu - 23-12-2019 14:08
Zmiany klimatyczne są nieuniknione.  
Musimy już dziś zastanowić się nad poprawą jakości powietrza. 
Na to potrzeba czasu, ale warto podjąć rozmowy już dziś. 
Węgiel Nie, Drewno Tak
32. Dodane przez frydell, w dniu - 23-12-2019 14:16
Sąsiad mojego wuja gdy się o tym dowiedział powiedział, że popełni samobójstwo bo nie stać go na piec gazowy.
33. Dodane przez Jan, w dniu - 23-12-2019 15:23
z Atlantyku leci do Europy zachodniej czyste powietrze a z Europy zachodniej do Polski sam smog gdzie palą plastikami a my drewnem i węglem
34. Dodane przez smog, w dniu - 23-12-2019 16:02
Na pewno sprawa bardzo ważna dla naszego miasta. 
Trzeba do zrobić rozsądnie. 
Do wyżej piszących. Węgiel nie jest w cale tani.  
Nie jestem ani Za ani przeciw.
35. Dodane przez palacz, w dniu - 23-12-2019 16:09
Mnie tylko jedno ciekawi skąd nasi rządzący nie tylko ci z Sejmu ale też i samorządowcy mają zamiar czerpać środki finansowe na dopłaty. Należy też pomyśleć nie tylko o wymianie kotłów grzewczych ba na ich wymianę prędzej czy później trzeba będzie wydać pieniądze bo nic wiecznego nie ma. Ale równie ważne jest to aby było z czego uregulować rachunki za prąd czy gaz. Już nas w roku ubiegłym najlepsza i jedyna słuszna władza uszczęśliwiła brakiem podwyżki za prąd, który miał podrożeć. Aby oczarować wyborców podwyżki nie było ale za to obecnie szykuje się ona dożo wyższa - ENEA chce nawet 40%. I jak tu cokolwiek zaplanować, na jakie źródło ciepła się zdecydować. Gaz podobno ma stanieć o ok. 3 %. Ale co będzie gdy skończy się umowa z Rosją a nasi sojusznicy z USA i Kataru przywalą nam cenę za ich gaz. W biznesie nie ma sentymentów a my Polacy zawsze jesteśmy bici w ....
36. Dodane przez Egon, w dniu - 23-12-2019 16:17
Groźny kto cię wybrał na radnego jak chcesz to zrób sobie zakazy i nakazy
37. Dodane przez wyborca poko, w dniu - 23-12-2019 16:19
rozumiem że wymianę pieców, gaz i ocieplenie budynków pokryje Pan z własnej kieszeni a nie kieszeni wyborców
38. Dodane przez Piotr, w dniu - 23-12-2019 16:27
Proszę Pana Tomasza aby zaprzestał ekopopulizmu
39. Dodane przez ciekawski, w dniu - 23-12-2019 16:58
A gazu starczy dla wszystkich?
reklama
40. Dodane przez Złomiarz, w dniu - 23-12-2019 17:02
Wszyskie okoliczne miejscowosci w odleglosci od 20 do 40 kilometrów powinny zaskarzyc samorząd miasta LESZNA za zatruwanie SMOGIEM z Mpec ponieważ cały syf tyle przemieszcza się wraz z wiatrem MY MIESZKANCY Ządamy Czystego POWIETRZA.A ile jest związków trujących w spalinach gazowych tego nikt nie publikuje
41. Dodane przez ak, w dniu - 23-12-2019 17:06
100 x za zakazem! Ci co są przeciwni powinni 100% pokrywać koszty leczenia. Większość chorób!
42. Dodane przez greg, w dniu - 23-12-2019 17:07
jakos przez wieki palono wszystko a teraz nie wolno bedzie drewnem i weglem a zielen wycinaja wszedzie i w miescie samo betonisko a potem smogi
43. Dodane przez JAN, w dniu - 23-12-2019 17:15
Panie radny walnij się pałą w łeb i do normalnej roboty . Jakim prawem chcesz ograniczać prawa obywatela, skoro w rozporządzeniu RM węgiel jak i drewno jest dopuszczone do opału. Swoją dietę oraz pensję przekaż biednym na zakup opału .
44. Dodane przez miron, w dniu - 23-12-2019 17:25
zacznijcie czytać etykiety np.pieczywa ,sera,mleka .itp.To Nas zabije bo antybiotyki po tej chemii to landrynki.Ale społeczeństwo,sąsiedztwo zapatrzone na dym z komina.Pomyśleć trzeba 1 blok 25 rodzin 25 pieców na gaz x5 bloków..... węgiel i drewno to nie zło zresztą wszystkie elektrociepłownie w tej chwili maja dotacje i filtry i te powinny być dla Kowalskiego
45. Dodane przez imho, w dniu - 23-12-2019 17:26
A tymczasem w USA prywatna firma wypuściła do atmosfery "bąbel" metanu który spowoduje takie szkody jak całoroczna emisja gazów cieplarnianych całej Europy... ograniczać emisją - tak! Ale z głową. I przede wszystkim: solidarnie, przez wszystkich. Nie może być tak, że Europa ponosi koszty, a tymczasem inne podmioty śmieją się i rozwijają naszym kosztem. Główni truciciele to Chiny (od 2000 r. potroiły one emisję CO2!), USA, Indie. W UE głównym trucicielem są... Niemcy. Tak, Niemcy. Emitują 2,5-krotnie więcej niż my. Oczywiście jest to większe państwo, niemniej też zdecydowanie bogatsze.  
 
Nas zwyczajnie jeszcze nie stać. Choć jestem przekonany, że gdyby była sensowna alternatywa wiele gospodarstw domowych by porzuciło palenie w kotle węglowym. 
 
Zmiana źródła ogrzewania na kocioł gazowy ma sens tylko gdy są ocieplone wszystkie ściany zewnętrzne i dach. Wymiana w innym przypadku powoduje za duże koszty eksploatacji.
46. Dodane przez SMOG????, w dniu - 23-12-2019 17:27
Dupy z samochodów ruszyć i dawaj piechotą czy bajkiem gdzie się da. Jak świat światem człowiek palił węglem i drewnem i problemu nie było. Ale kiedyś koniki woziły człeka ewntualnie człek piechotą zaiwaniał...
47. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 23-12-2019 17:36
Pewnie ciekawe kto za wymianę piecu zapłaci i rachunki za gaz
48. Dodane przez olo, w dniu - 23-12-2019 17:45
DREWNEM TEŻ ? !!! Gratuluję wiedzy projektodawcom. Slepo ściągnięty pomysł z KRAKOWA. Drewno w toku spalania wydziela znikome zanieczyszczenia w stosunku do węgla !!!
49. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 23-12-2019 17:50
A kiedy za chemię w sklepach się weźmiecie co do ogrzewania to mam ogrzewanie w bloku na gaz i nie włączam centralnego bo to bardzo droga wygoda nie na leszczyńskie zarobki
50. Dodane przez Jas, w dniu - 23-12-2019 17:53
W tych komentarzach najlepsze jest to że większość pisze o dofinansowaniu przy zmianie pieca,nie mając pojęcia ile takie dofinansowanie wynosi i w jaki sposób można je uzyskać.Mając taką wiedzę możecie zaczynać dyskusję na temat dofinansowania. To jest taki sam dogmat jak dofinansowanie fotowoltaiki czy termoizolacji budynków.
51. Dodane przez Aaaa, w dniu - 23-12-2019 17:53
Popieram!
52. Dodane przez Rocki, w dniu - 23-12-2019 17:56
Żałosna jest ta Platforma
53. Dodane przez kicikici, w dniu - 23-12-2019 18:03
NIEMIECKI WĘGIEL NIE TRUJE H.A
54. Dodane przez SS, w dniu - 23-12-2019 18:25
dofinansowanie do pierdzieli kanapowcow a nie dla przedsiebiorcow i ludzi pracy na wlasny rachunek
55. Dodane przez ZS, w dniu - 23-12-2019 18:32
dopierdolicfoirmom produkujacym folie i inne swinstwa a nie obywatelom
56. Dodane przez ROBOTNIK, w dniu - 23-12-2019 18:35
Szanowny Panie. To nie po to ja wybudowałem sobie dom w którym postawiłem kominek za 15 tysięcy, żebym teraz dzięki idiotycznym uchwałom nie mógł sobie w nim napalić. A za zakupione drewno z lasu to kto mi zwróci. Niech ktoś spróbuje bez nakazu prokuratora wejść na moją posesję. Mam dwa psy i spróbuj pan się z nimi mierzyć.
57. Dodane przez Piotr, w dniu - 23-12-2019 18:35
Jako zwolennik PiS mówię brawo! Nareszcie konstruktywne pomysły!
58. Dodane przez Adam, w dniu - 23-12-2019 18:44
Tak jak nie głosowałem na PO to tym ruchem zobywacie moje zaufanie. W Lesznie po 16 nie da się spacerować wszyscy kopcą. Ludzie mamy XXI w dajcie juz spokój z tym węglem.
59. Dodane przez obi wan, w dniu - 23-12-2019 19:37
Podobno jest już kontrprojekt jedynej komunistycznej partii PIS aby zakazać palenia gazem i palić tylko węglem z ROSJI
60. Dodane przez son, w dniu - 23-12-2019 19:41
Wprowadzac zakaz i to od razu. Sasiad pali w takim piecu , ze mi paskudzi parapety sadzą co roku. Wczoraj wystawilem auto na zewnatrz , rano caly w sadzy. Czy moge zglosic to sluzbom, tylko pytanie jak to udowodnic ze to z jego komina?
61. Dodane przez Pg, w dniu - 23-12-2019 19:47
Najlepiej to nic nie robić i pozwalać na trucie nas wszystkich. Zacznijmy myśleć długofalowo, takich zmian nie robi się z dnia na dzień. Dobrze , że ktoś wywołuje temat do dyskusji.
62. Dodane przez Opał, w dniu - 23-12-2019 19:48
A ja się (...) pytam z czego jest pelet(słoma, trociny a trociny to drewno) ekogroszek (węgiel posegregowany-przesiany przez kombajn do segregowania na miał orzech ekogroszek i to jest ekologiczne jak będzie na pieu 70-80 stopni to i spalanie będzie dobre a nie 45-55. Więcej drzew wycinać a to one przecież oczyszczają powietrze
63. Dodane przez stały czytelnik, w dniu - 23-12-2019 19:52
Czytając niektóre komentarze ręce opadają. Krytykować każdy potrafi, ale działać i próbować coś zrobić to już nie. Propozycja KO jest myśleniem w przyszłość. Brawo za inicjatywę
64. Dodane przez Ulka, w dniu - 23-12-2019 19:57
Ogrzewamy do jednorodzinny gazem i przy obecnych cenach węgla nie jest to drożej. Mamy swój malutki wkład w ochronę środowiska. Przestańmy się truć. Brawo dla straży miejskiej w Lesznie za dbanie o środowisko.
65. Dodane przez Piotr, w dniu - 23-12-2019 20:42
Ludzie są zacofani i potrafią tylko powtarzać że za drogo i nie stać ich ogrzewać gazem. Ja od 20 lat ogrzewam gazem i powiem jedno jeśli ktoś kupuje dobry węgiel to wcale nie jest drożej, owszem po ociepleniu znacząco rachunek się obniżył i przeliczając wszystko nic mnie to więcej nie kosztuje a wygoda jest bez porównania. Trzeba iść z postępem popołudniami nie można wyjść z domu na zatorzu bo nie ma czym oddychać. Ludzie ogarnijcie się
66. Dodane przez SASZA, w dniu - 23-12-2019 20:52
tylko węgiel,węgiel-to nasz ratunek
67. Dodane przez pytanie do radnego, w dniu - 23-12-2019 20:59
Kolejny radny KO czy czegoś tam nazywanego tak przez chwilę, który chce zaistnieć, który swoją inicjatywą uchwałodzawczą odlatuje na Marsa. Przedstawia projekt uchwały bez żadnego uzasadnienia skutków społeczno ekonomicznym,  
bez wyliczenia i wskazania źródeł finansowania nawet nie wspominając jakie koszty poniosą mieszkańcy i samorząd! Stwierdzenie, że uchwała zakazująca wiąże się ze sporymi nakładami finansowymi oraz liczenie na dofinansowania z budżetu miasta, państwa i UE bez wskazania konkretów świadczy o słabym profesjonalizmie wnioskodawców. Prosimy o opublikowanie w mediach uzasadnienia, szczegółowo analizującego wspomniane wcześnie aspekty.  
 
Obecnie papierkiem lakmusowym wszelkich działań wszystkich organów samorządowych jest wprowadzana zmiana w selektywnej zbiórce odpadów komunalnych. Zmianę wprowadza się bez zmiany prawa miejscowego uchwalającego nowy Regulamin utrzymania czystości w gminie wprowadzającego nową frakcję odpadów biodegradowalnych, ich szczegółową definicję - co należy a czego zabrania się wrzucać do kubła/kontenera, częstotliwości ich odbioru z nieruchomosci oraz jakie wymogi i parametry powinien spełniać brązowy kubeł/kontener, nową deklarację uwzględniającą ustawowe prawo wyboru odbioru odpadów biodegradowalnych z nieruchomosci ( w brązowym kuble) albo ich zagospodarowanie we własnym zakresie poprzez kompostowanie w kompostowniku i co się z tym wiąże przyznającą ustawe prawo do ulgi obniżającej wysokości opłaty śmieciowej.  
Ilustrowane broszury nie są prawem miejscowym, są poradnikami edukacyjnymi ułatwiającymi zrozumienie i zapamiętanie nowych zasad selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Na ich podstawie nie można wprowadzić żadnej zmiany. Nowe prawo miejscowe Regulamin żeby weszło w życie musi być opublikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego, czternascie dni od dnia publikacji. 
Radni każdej z gmin członkowskich mają wpływ na swoich przedstawicieli w Zgromadzeniu Ogólnym KZGRL zobowiązując ich uchwałą do zajęcia uchwalonego stanowiska i zgodnego z nim głosowania. 
Panie radny, dlaczego nie uchwalono nowego Regulaminu utrzymania czystości w gminie żeby wszedł w życie 1-go stycznia 2020 roku?
68. Dodane przez Brawo, w dniu - 23-12-2019 21:08
Precz z węglem i nowymi odkrywkami,zwłaszcza węgla brunatnego to syf !
69. Dodane przez Popieram 9, w dniu - 23-12-2019 21:17
Chcieliście neutralności ekologicznej to ją macie. Niech najpierw największy truciciel w Lesznie czyli MPEC, się przestawi na gazowe i wówczas pomyślcie o tych małych i biednych.
70. Dodane przez Gość, w dniu - 23-12-2019 21:18
Panie GÓRZNY A MOŻE PAN POMYŚLI ODPOWIEDNIO I SAM BENDZIE OPŁACAŁ OGRZEWANIE W CENTRUM MIASTA.
71. Dodane przez ZA, w dniu - 23-12-2019 21:22
Najpierw wymiana piecy a potem podwyzka to myslenie pisu
72. Dodane przez Jakob, w dniu - 23-12-2019 21:23
Wystarczy zabrać się za Zatorze i będzie Oki
73. Dodane przez Gibsoner, w dniu - 23-12-2019 21:26
Może warto zacząć o zmniejszeniu korków w mieście? Zakaz ruchu nauki jazdy w wyznaczonych godzinach i miejscach?
74. Dodane przez Ten, w dniu - 23-12-2019 21:50
Od kiedy spalanie gazu jest eko to tak jak jedzenie ubrania. Ludzie w każda bajkę uwierzą nie mając pojęcia co piszą trochę poczytajcie przed opinia jak truje spalany gaz niewidzialny dym to para która opada dostając się do ziemi warzywka będą smaczniejsze albo i ich nie będzie i to nazywacie eko
75. Dodane przez do Ulki, w dniu - 23-12-2019 22:02
A Ulka pomyślała z czym się wiąże poza założeniem pieca gazowego jego używanie? To często wymiana całej instalacji, łącznie z rurami i grzejnikami. A żeby jeszcze ogrzewanie gazem nie kosztowało 10 tysięcy albo więcej, to trzeba zmodernizować cały dom i ocieplić wszystko łącznie z oknami, dachem ścianami itd.  
I żeby nie było, nie używam węgla, ogrzewam dom gazem i faktycznie nie kosztuje to dużo, ale to dom 10 letni, a nie trzydziestoletni, pięćdziesięcioletni i więcej.  
Ale widać taka Ulka widzi nie dalej niż czubek własnego nosa.
76. Dodane przez Hala, w dniu - 23-12-2019 22:43
Bardzo dobry pomysł. Popieram. Oby nowa uchwała jak najszybciej weszła w życie.
77. Dodane przez DO ULKI kom 75, w dniu - 23-12-2019 22:51
JAK CI DROGO TO DO BLOKU
78. Dodane przez do 77, w dniu - 23-12-2019 22:55
Poczytaj co to takiego netykieta, potem możemy podyskutować, jak nauczysz się już dobrego wychowania i nabierzesz obycia w Internecie.
79. Dodane przez tekla, w dniu - 23-12-2019 23:05
Na Zatorzu są mistrzowie . Na dachu FOTOVOLTAIKA a dymią ile wlezie
80. Dodane przez do75, w dniu - 23-12-2019 23:35
Racja,niech podadzą konkretnie ile wyniesie dofinansowanie bo mnie nie stać na to.Mieszkam sama mam niską rentę i musiałabym wyłożyć kilka tysięcy zł.Nierealne.Chyba że KO dołoży najbiedniejszym ale raczej wątpliwe bo wolą grabić dla siebie.Gdyby mnie było stać to już dawno bym złożyła wniosek bo takie ogrzewanie byłoby sto razy łatwiejsze niż codzienne rozpalanie w piecu.
81. Dodane przez smok, w dniu - 23-12-2019 23:45
śródmieście się dusi od dawna palą czym popadnie aż gryzie w oczy i zatyka nos, czy straż miejska nie może robić patroli po zmroku i wyrywać chwasty przecież widać i czuć wystarczy się przejść lub posłać drona codziennie i wykończyć trucicieli... DO TYCH CO PALĄ CZYM POPADNIE, macie dzieci, wnuki, prawnuki to dajcie im żyć wiecie ile dzieci ma choroby układu oddechowego z takim powietrzem nie dożyją 50-tki...
82. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 24-12-2019 00:10
Idea szlachetna ale póki co geotermii w Lesznie nie ma. 
Więc darujmy sobie. 
TYLKO EKSPLOATACJA GORĄCYCH WÓD MOŻE BYĆ ALTERNATYWĄ DLA PALIW KOPALNYCH OBECNIE (ZŁ). 
ATOM TO TEŻ KOPALINA I TEŻ SIĘ SPALA TYLKO WOLNIEJ OD WĘGLA I W NIEPORÓWNYWALNIE DROŻSZYM PIECU. 
JESZCZE PAN MŁODY WYKSZTAŁCONY JA TEŻ JESTEM ZA WYKORZYSTANIEM NEUTRIN DO CELÓW ENERGETYCZNYCH. 
ALE NIE IDŹCIE DROGĄ ZAKAZÓW I DOTACJI BO TO TYLKO GENERUJE WZROST CEN ALTERNATYWNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII. 
 
Neutrina, jako cząstki bardzo słabo oddziałujące z materią, były trudne do bezpośredniego zarejestrowania. Ich istnienie najpierw zostało przewidziane teoretycznie przez Wolfganga Pauliego w 1930 r. Pauli wyciągnął wniosek o istnieniu tej cząstki na podstawie analizy rozkładu energii elektronów powstających w rozpadzie beta. Eksperymentalne potwierdzenie nastąpiło dopiero w roku 1956 (Frederick Reines i Clyde Cowan). 
 
Neutrina nie oddziałują za pomocą oddziaływań silnych i elektromagnetycznych, a jedynie za pośrednictwem oddziaływań słabych (i grawitacyjnych). Są tak przenikliwe, że obiekt wielkości planety nie stanowi dla nich prawie żadnej przeszkody przez jeden centymetr kwadratowy Ziemi zwrócony prostopadle do Słońca, co sekundę przelatuje 65 miliardów neutrin 
 
PROPONUJĘ WPROWADZIĆ USTAWĘ NAKAZUJĄCĄ WYKORZYSTANIE NEUTRIN DO OGRZEWANIA I ELEKTRYFIKACJI LESZNA. 
OT CO. 
MÓJ POMYSŁ BARDZIEJ AWANGARDOWY.
reklama
83. Dodane przez Gość, w dniu - 24-12-2019 00:18
Nie stać mnie na inne ogrzewanie mieszkania.Bede palić węglem w normalnym piecu
84. Dodane przez Olo, w dniu - 24-12-2019 00:24
Czyli mamy ogrzewać gazem. Wszyscy zrobią instalacje gazową a za kilka lat ma obowiązywać zakaz ogrzewania również gazem w UE. W Wielkiej Brytanii od 2025, podobnie w UE.  
 
"Ale się porobiło. Gaz jest już tak samo zły jak węgiel.  
 
15 października EBI mógł przyjąć strategię o ograniczeniu wsparcia inwestycji w paliwa kopalne przy czym mowa tu nie tylko o węglu, ale także gazie. Oczywiście drugi z wspomnianych surowców ma w unijnych planach status przejściowego źródła energii i docelowo powinien zniknąć, ale próba tak wczesnego ograniczania jego roli powinna dziwić."
85. Dodane przez lukasznnn, w dniu - 24-12-2019 00:37
Przecież nie chodzi o cenę pieca tylko użytkowania gazu. Nie mówcie bzdur że koszt taki jak przy węglu, bo każdy kto ma gaz to w domu maks 20 stopnii bo tak lubi :) Lubi zimno. Nie powie że jak by mia 22-23 stopnie to by rachunek go zjadł. Kraków to też inna bajka bo jest w dolinie, no i zarobki chyba też nie jak w naszych obozach pracy... Brak słów już na ten ekoterroryzm. Opowieśiu o truciu też są dobre, gazowcy zapomnili że ich tatuś i mamusia całe życie palili węglem. Też będą ich sądzić że ich zatruwali... Brak słów...
86. Dodane przez Konkord, w dniu - 24-12-2019 01:17
Do smok _ teraz będzie przyjemny dym skórek z pomarańczy :)
87. Dodane przez Olo, w dniu - 24-12-2019 02:07
Instalacja gazowa to nie wszystko. Jeśli dom/budynek jest stary trzeba wymienić także okna, podłogi (w przypadku domu, mieszkania parterowego), ocieplić ściany, wymienić całą instalację grzewczą. Razem może dać to koszt i około 50 tysięcy złotych. A żeby dostać dofinansowanie (maksymalnie kilka tysięcy złotych) najpierw najpierw należy wykonać całą instalację a dopiero można składać wniosek o dofinansowanie. Jakby tego było mało za kilka lat Unia Europejska chce zakazać palenia mało ekologicznym gazem tak samo jak węglem.
88. Dodane przez Może prad, w dniu - 24-12-2019 05:57
A dlaczego Leszno nie pójdzie za Kościanem, który na założenie fotowoltaike refunduje 80% kosztów? Wtedy dużo osób tak jak to w mniejszym mieście wybraloby alternatywa ogrzewania inwestując od razu w ogrzewanie prądem. Płacą równy kredyt i nie dotyczą ich wtedy podwyżki pradu, gazu, węgla...
89. Dodane przez rik, w dniu - 24-12-2019 07:26
a gdzie jest to centrum?
90. Dodane przez Maxx, w dniu - 24-12-2019 09:14
Mam ogrzewanie gazowe, mieszkam w centrum i za swoje ciężko zapracowane pieniądze ogrzewam pustostany obok mieszkania i powietrze na ulicy bo MZBK nie ma pieniędzy na odnowienie budynku (remont elewacji) tylko doji z kieszeni kasę za czynsz. To miasto powoli zdycha...
91. Dodane przez antyPOPiS, w dniu - 24-12-2019 09:14
Niech poruszą sprawę 5G, Chemitrails, toksycznej żywności, masowym wycinaniu drzew itd. Jak rządziła 8 lat koalicja PO - PSL, to była cisza na temat smogu. Od 2016 roku to temat nr 1. W 2019 r. to już kumulacja ekoterroryzmu. Problem jest i trzeba go rozwiązać w taki sposób, aby pogodzić interesy samorządów i mieszkańców. Wspaniałej świątecznej atmosfery dla Wszystkich.
92. Dodane przez Kazimierz, w dniu - 24-12-2019 10:07
Dobre, sezonowane drewno. Przewody kominowe regularnie sprawdzane i palenie w kominkach jest ok.
93. Dodane przez do 87, w dniu - 24-12-2019 10:16
50 tys.? A gdzie druga połowa kalkulacji? To chyba liczone robiąc przy piwie ze szwagrem jakąś łupinkę 60 m2... Niestety, całkowity koszt termomodernizacji jest dużo wyższy.
94. Dodane przez Xxx, w dniu - 24-12-2019 10:21
A na Zamenhofa będą wycinać świerki przy nr95 może się ktoś zainteresuje ukazało się ogłoszenie w aktualnościach sp niego Przylesie pozdrawiam ekologów i wszystkich którzy dbają o czyste powietrze
95. Dodane przez miron, w dniu - 24-12-2019 10:47
Gaz tanio....podam przykład duże miasto budynek Straży Pożarnej około 8 lat od oddania do użytku miasta nie stać na ogrzewanie gazem w tej chwili modernizacja podłączają budynek pod cieplik PEC,bo tam idą dotacje
96. Dodane przez emeryt, w dniu - 24-12-2019 10:49
Większość leszczyniaków głosowało na tę partię rządzącą to teraz niech im pomagają a właściwie dlaczego.Nauczyli się ludzie tylko socjalu i wszystko gotowe im podać kiedy wreszcie zrozumiecie że światem rządzi ekonomia na opał i na piece tłumaczą się brakiem kasy a do rydzyka posyłają .Wszyscy musimy ponieść koszty dla dobra ekologii i naszych pokoleń
97. Dodane przez Kiki, w dniu - 24-12-2019 11:13
Macie teraz pomysły peo jeszcze jak dojdą do władzy to uchodźców bedziecie musieli przyjmować pod dach bo wyjdzie taki przepis.
98. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 24-12-2019 12:26
BOŻE UTRZYMAJ PIS PRZY WŁADZY w nieskończoność , choćby dlatego ,że oni nie mają tak szaleńczych pomysłów jak ten chór (...) z koalicji .Sami na siebie zakładacie zresztą pętlę , gdyż zakaz palenia drewnem dotyczy Waszych kominków burżuje III RP .W chodzicie w (...) UE , która nic innego nie robi jak gnębi Polskę w każdej sprawie .Nie obchodzi Was to na przykład ,że ocieplenie klimatu dotyczy całego Świata , a nie tylko naszego małego państwa ,gdzie i tak przynajmniej śmiało można zaryzykować 50 % gospodarstw ogrzewana jest z ciepłowni lub indywidualnie na gaz .Problem jest tylko w miastach na starówkach i zgódźmy się mieszkają ludzie ubodzy oraz w gospodarstwach wiejskich , gdzie jeszcze nie ma sieci gazowych .Taki zakaz jaki proponujecie oznacza wykluczenie na margines tych biednych wyżej wymienionych ludzi.Wasza przedstawicielka parę miesięcy temu miała pomysł wydzielenia pewnego terenu na cmentarz dla zwierząt , a przecież mogła zająć się właśnie wydzieleniem pewnych środków na dofinansowanie biednych starówek w wymianę instalacji na gaz , ale to już przerosło ją jak i Waszą partie .NADAL DZIELICIE SPOŁECZEŃSTWO nie widząc ,że w skali światowej najbardziej zanieczyszcza atmosferę Indie ,Chiny i Rosja peryferyjna - to są olbrzymie obszary istnienia elektrowni węglowych , a nie my z naszymi paroma piecykami na węgiel .Poza tym latem też mamy smog , a w piecach nikt nie pali prócz elektrowni to fakt - to z czego smog ze starych samochodów oczywiście .Wobec czego zarządźcie zakaz poruszania się samochodami po mieście - pozdrawiam
99. Dodane przez Jan, w dniu - 24-12-2019 13:24
Pomysł dobry, ponadczasowy.  
Jednak jest minus - nasza polska mentalność.  
Gratuluje odwagi za sam pomysł
100. Dodane przez kiki, w dniu - 24-12-2019 15:37
to eko- groszkiem też nie będzie można palic i drzewem sezonowanym 3 lat???????
101. Dodane przez POLO PRAWICA, w dniu - 24-12-2019 16:53
Janek! 
jaka odwaga? 
Rydzyk wiernym nie zabrania w piecach węglem palić! 
Toć to Rydzyk jest zwolennikiem czystej energii. 
Całe lata mu kłody pod nogi rzucają aby się nie wydało, że nie trzeba gazu, uranu kupować od ruskich i amerykanów . 
 
Nawet jak miejscami woda w kraju nie ma 100 stopni to są płyny o obniżonej temperaturze wżenia prawda? 
Puścić przez wymiennik i mamy parę pod ciśnieniem na turbinę.  
 
Przez jeden centymetr kwadratowy Ziemi zwrócony prostopadle do Słońca, co sekundę przelatuje 65 miliardów neutrin a oni chcą gazem palić? 
 
A KONKRETNIE CO DO LESZNA TO TRANZYT ZOSTAŁ WYPROWADZONY Z MIASTA WIĘC RACZEJ WIDZIAŁ BYM ZAKAZ PORUSZANIA SIĘ NA S5 POJAZDAMI NA PALIWA KOPALNE NA ODCINKU WILKOWICE BO CAŁY SYF DO WSI WPADA. NO I TO SAMO Z TRAKTORAMI NA ROLI BO ŚMIERDZĄ NOWYM MIESZKAŃCOM. 
 
Miasta Essen i Gelsenkirchen w Zagłębiu Ruhry muszą przygotować się na wprowadzenie zakazu jazdy dla starszych diesli. Zakaz obejmuje też po raz pierwszy niektóre odcinki autostrady. 
 
Chińczycy wyprodukowali pierwszy w pełni elektryczny traktor (WIDEO) 
Gdyby pojawił się na naszych polach pod Lublinem, niechybnie wzięto by go za UFO. Bez paniki. To pierwszy w pełni elektryczny i w pełni zautomatyzowany traktor konstrukcji made in China, który rozpoczął pracę na chińskich polach. Maszynę, nazwaną "SuperTraktor I", można zobaczyć w Luoyang w prowincji Henan. jak Ci się podoba? 
 
W LESZNIE ZACZNIJMY OD WPROWADZENIA ZAKAZU PIERDZENIA W RADNE STOŁKI.
102. Dodane przez Tomek, w dniu - 24-12-2019 19:42
Mieszkam w bloku, ale mam znajomych w starych domach. Gazowe w takim domu to studnia bez dna. Mają wybór - albo zimno albo debet na koncie. Znam emerytów, którzy biorą pożyczki, by uregulować rachunki za sezon grzewczy. Gazowe w nowym i dużym domu też generuje szalone koszty, dlatego wielu moich znajomych dogrzewa się kominkiem. Wiele co będzie po wprowadzeniu zakazu? Wzrost cen gazu ... Myślicie o ekologii, martwicie się bo dym z komina, a nie przeszkadza Wam ciągły dym z tysięcy rur wydechowych aut, które Was mijają. Może tu warto szukać ekologicznych rozwiązań ?
103. Dodane przez heh, w dniu - 25-12-2019 00:31
Najlepiej zakazać i niech się martwią.... ok zimno na dworze nie jest no ale przepalać trzeba. trzeba jeszcze zakazać ludziom jeść i pić . a jak złamią zakaz, karać! Nie mogą też się wypróżniać no bo co z odchodami???? tyle azotanów i związków chemicznych.... Najlepiej jak by ich nie było bo po co nam ludzie palący węgiel by się ogrzać? A węgiel zakupili legalnie na skladzie węgla kamiennego.... zabronić wszystkiego . NIE WOLNO ! bo unia tak karze ....Brawo super. szykujmy taczki ,ktoś prosi o wywózkę !
104. Dodane przez Jestem za !!!, w dniu - 25-12-2019 00:35
Jestem ZA !!!! ZA ZA ZA !!!! Niestety niektórzy wolą siedzieć i narzekać zamiast pomyśleć co można zrobić dla własnego i innych zdrowia. Nie tylko gazem można ogrzewać. Są też inne możliwości takie jak fotowoltaika, pompy ciepła etc. Kolejna sprawa to argumenty, że kogoś nie stać na "normalne" ogrzewanie. Jeżeli kogoś nie stać na wymian systemu ogrzewania to niech sprzeda dom i kupi mniejszy, taki na który go stać. Ludzie się przywiązują do domów/mieszkań. Są przypadki, gdzie emeryci (i nie tylko) mieszkają w starych domach o powierzchni 200m2, ale po co ? Możliwe, że większe rodziny szukają właśnie takich domów ? Może warto zastanowić się czy stać mnie na taki duży dom ? Może nie ma się co oszukiwać !!!! Kolejna sprawa do dofinansowanie. Można uzyskać również z innych źródeł. Ostatnio znalazłem artykuł na temat projektów rządowych na temat dofinansowania (...) . Może warto zainwestować w ogrzewanie elektryczne i nie płacić rachunków za prąd i ogrzewanie ? W takich przypadku nie ma potrzeby przerabiana całych systemów ogrzewania. Można zastosować maty grzewcze, usunąć grzejniki. Dodatkowo można uzyskać dofinansowanie na termomodernizację. Wystarczy poszukać i trochę chcieć, a można wszystko. Tutaj chodzi o zdrowie nas wszystkich a przede wszystkich naszych dzieci !!! W roku ubiegłym lub rok wcześniej (nie pamiętam dokładnie) pewnego wieczoru poziom PM 2,5 wyniósł ponad 800% !!! Ale najlepiej narzekać ... napalę sobie w piecu bo i tak dzisiaj nie wyjdę na spacer, a inni mnie nie interesują .... Niestety, w domach poziom nie wynosi 0% ... Zdrowia życzę i chęci do zmian &
105. Dodane przez Zenek, w dniu - 25-12-2019 09:21
przytacza ktoś tu przykład Niemiec. Tylko Niemcy emituja na mieszkańca prawię połowę tego co my. I Niemcy oszczędzają. Wystarczy porównać oświetlenie parkingów przy naszej S5 i niemieckiej autostradzie. Gdybyście pokazali komuś zdjęcia parkingów nocą i zapytali który parking jest w bagatszym kraju wszscy wskażą na Polskę!
106. Dodane przez Wolny rynek do 104, w dniu - 25-12-2019 10:50
Głupiś! 
Zakazy i dotacje powodują tylko wzrost cen fotowoltaiki. 
Pompa ciepła hałasuje a części się zużywają(sprężarka) a prąd musi być tani a nie drożeć na skutek nakazów UE.  
Co z tego, że pewnego wieczoru poziom PM 2,5 wyniósł ponad 800% może to było latem na żużlówce jak ktoś sobie zrywa zrobił. 
A geotermii nie wymienił? dlaczego?
107. Dodane przez Cała powaga, w dniu - 25-12-2019 11:08
Zacznijmy od zakazu kremacji zwłok, zakazu sprzedaży świeczek zapachowych, węgla do grilla i podpałki.
108. Dodane przez CC, w dniu - 25-12-2019 13:44
mial byc zakaz palenia opalem kopalnianym a gaz skad z ziemi a drewno na ziemi kto to wszystko wymysla
109. Dodane przez Roman, w dniu - 25-12-2019 13:49
A laminaty meble z plyt czy ktos o tym pomyslal formaldychy wdychamy wszyscy i dlatego nie bedzie mozna palic drewna bo jest przeznaczone na plyty meblowe
110. Dodane przez xxx, w dniu - 25-12-2019 15:16
No i to będą wasze ostatnie wybory ...
111. Dodane przez Jestem ZA do kom. 106 Wolny rynek, w dniu - 25-12-2019 18:17
Wyzwiska pozostaw dla siebie. Najwyraźniej jesteś jednym z wyborców najlepszej partii politycznej w kraju& Mylisz się co do wzrostu cen fotowoltaiki. Sprawdź sobie ile kosztowała kiedyś i ile kosztuje teraz. Zwiększenie produkcji powoduje obniżenie kosztów produkcji. Koszty stale rozkładają się na wiekszą ilość wyprodukowanych produktów. Hasła takie jak wolny rynek, konkurencja etc. Ale to nie czas i miejsce, żeby tłumaczyć podstawy produkcji etc. Zawsze możesz sobie doczytać w książkach... Co do pomp ciepła i wymiany części. Zapewne w piecach gazowych nie ma nic do wymiany. Sprzęt zapewne jest bezobsługowy. Wkłady kominowe mają gwarancję na 1000 lat. Co do PM 2,5 o wysokości ponad 800 to miało to miejsce zimą wieczorem. A głupie przykłady pozostaw dla siebie lub dla osób, które uwierzą w twoje bajki.
112. Dodane przez Leszno; mamy problem ....!, w dniu - 25-12-2019 19:05
Drodzy Państwo.  
Po pierwsze taki zakaz można wprowadzić zgodnie z prawnymi kompetencjami tylko z poziomu samorządu wojewódzkiego czyli sejmiku.  
Po drugie KO nie ma większości w RM Leszna dlatego nie uchwali uchwały intencyjnej.  
Po trzecie uchwały intencyjne muszą być zgodne z zadaniami gminy określonymi przepisami prawa czyli musi istnieć konkretny przepis prawa materialnego uprawniający do wydania takiej uchwały albo gdy sprawa dotyczy materii niemającej charakteru normatywnego. 
Po czwarte, centrum miasta wymaga największych nakładów finansowych, przy obecnym stanie własności nieruchomości ponieśliby je wszyscy podatnicy żeby zmodernizować źródła ogrzewania. Tak też będzie ale modernizację trzeba rozłożyć w czasie. Wskazany przez pomysłodawców czas wprowadzenia w centrum zakazu w perspektywie trzech do pieciu lat ma sie nijak do uchwały sejmiku, który wskazuje rok 2026 w całym województwie. Proszę czytać uchwały! 
Podsumowując uchwalamy intencję lotu na Księżyc, o przepraszam wszyscy tu piszą o locie na Marsa tylko po to żeby było o nas głośno w mediach nie mając żadnych faktycznych możliwości i wiedzy zeby to wykonać! 
Pomysłodawcy mają duży problem!!!
reklama
113. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 25-12-2019 21:40
DO 104 .,,JESTEM ZA", Dziwię się ze elka dala wstawić linka z reklamą W regulaminie jest napisane że nie wolno. to lobbowanie nowych pomysłów na zrobienie kasy.Po za tym W polskich warunkach słabo się sprawdza. Po drugie fotowoltaiką nie ogrzewa się domu. Po trzecie nie na temat jest pisanie że ktoś ma dom 200 m i go nie potrzebuje a inni by skorzystali bardziej. po czwarte nie masz pojęcia co to jest pompa ciepła i ile kosztuje.Po piąte, Pewnie mieszkasz w starym bloku w jakiejś klatce . I po szóste nie można nie płacić rachunków za prąd.
114. Dodane przez Wolny Rynek do 111 jak He, w dniu - 25-12-2019 21:55
No teraz to możemy POdyskutować.  
A co do "PM 2,5 o wysokości ponad 800 rzekomo zimą wieczorem". 
Wiadomo ! 
Przed świętami dywany trzepali ,auta odkurzali a później filtry z odkurzacza otrzepywali to pyłu nie brakowało w okolicy. 
A nawet jakby rano to z kolei pierzyny trzepali i prześcieradła ( seksu też zabronisz?). 
Nie czas i miejsce? 
A co Polska teraz gdzie indziej? 
A co ty mi tu z junkersami na gaz wyskakujesz? 
Mówmy o piecach na węgiel. 
Co do kaflowego pieca lub kotła z Niemiec musisz importować za EURO? 
Jak taki douczony to napisz jaki czynnik chłodzący w pompie ciepła śmiga i jaki wpływ ma na środowisko . 
Po ilu motogodzinach agregat pada. 
Ile ma decybeli. 
Fotowoltaika, ale nawet monokryształy się starzeją ewentualnie bym się na nie skusił ale dachu mi zabraknie aby jako prosumynt całą chatę ogrzać więc dochodzi podatek od budowli i co z nowobogacką hołotą która lada dzień zacznie fajerwerki odpalać? 
Połowa paneli pojarana do wymiany. 
A konwerter ile wytrzymie zanim brzęczące wentylatory padną a kondensatory wyschną? 
Pięć lat?  
Może i by to miało sens gdyby zakład energetyczny odpowiadał za konwertery na swoim terenie tak jak za liczniki. 
Konwerter padł przyjeżdżają wymieniają dziś zgłoszenie jutro wymiana zero kosztów -sprzęt kompatybilny. 
 
A tu dotacje dla na sprzęt od jednej firmy i Tesla po Lesznie jeździ. 
 
Więc popytaj najpierw po okolicy jak to jest z dotacjami .
115. Dodane przez kuchta na rencie, w dniu - 25-12-2019 22:49
A NIE LEPIEJ ZAKAZAĆ MIKROFALÓWEK? 
 
 
Wszyscy mieli pieczarki -obornik przerabiali opalane paliwem stałym. 
Wszyscy mieli pomidory, paprykę ,opalane paliwem stałym. 
Wozili wartburgami, syrenami i innymi gratami dymek z miksolu się kręcił. Krazy kopciły i inne ZAZy. 
Lokomotywy parowe dymiły w mieście czekając na odjazd Wolsztyn, Gostyń, Jarocin, Ostrów, Głogów ! 
 
Ale grobów dzieci przybyło dopiero po Czernobylu. 
 
SZKODLIWOŚĆ WĘGLA JEST PRZESZACOWANA. 
 
NIECH PAN Górzny WYPISZE JAKIE SUBSTANCJE POWSTAJĄ PODCZAS DOPALANIA PALIWA W KATALIZATORACH. 
NIECH PISZE JAKIE SUBSTANCJE POWSTAJĄ W KUCHENKACH MIKROFALOWYCH I CO SIĘ DZIEJE Z ZIEMIAMI RZADKIMI Z KTÓRYCH WYKONANY JEST PROMIENNIK? 
 
Metalowe części odbijają mikrofale i nie nagrzewają się istotnie, jednak gdy w kuchence nie ma ciał pochłaniających energię mikrofal, w wyniku wielokrotnych odbić natężenie prądów wirowych w metalowej obudowie kuchenki jest tak duże, że nagrzewa nawet metalową obudowę. Większość ceramik, szkło i tworzywa sztuczne są przezroczyste dla mikrofal, dlatego słabo nagrzewają się w kuchenkach mikrofalowych. 
 
Czasem zdarza się, że czysta woda podgrzewana mikrofalami w nieporysowanym naczyniu osiągnie temperaturę wyższą od temperatury wrzenia, przechodząc niepostrzeżenie w stan cieczy przegrzanej. Nie różni się wtedy wyglądem od wody o temperaturze niższej niż temperatura wrzenia (nie szumi, nie pojawiają się pęcherzyki gazu). Jest to niebezpieczne, gdyż wrzenie może być bardzo łatwo zainicjowane przez wstrząśnięcie naczynia lub dodanie zarodków wrzenia (np. przez wsypanie herbaty) i powoduje gwałtowne powstanie dużych ilości pary. Para ta, uwalniając się gwałtownie z naczynia (przypomina to niekiedy eksplozję), rozpryskuje znaczne ilości wrzątku wokoło, co grozi poważnymi oparzeniami, najczęściej rąk i twarzy 
 
Zmiany w strukturze chemicznej żywności i straty składników odżywczych 
 
Podczas ogrzewania mikrofalowego żywności dochodzi do szeregu zmian w składnikach odżywczych, m.in.: faza tworzenia rodników podczas przemian kwasów tłuszczowych przebiega szybciej niż podczas tradycyjnej obróbki termicznej, zmiany struktur cząsteczek białek i cukrów mają charakter nietypowy, dochodzi do aktywacji niektórych enzymów, jak również do deformacji struktur skrobi podczas jej przekształcania w formę rozpuszczalną oraz do wyraźnej zmiany konfiguracji aminokwasów z lewoskrętnej charakterystycznej dla przyrody na prawoskrętną[2], czyli następuje racemizacja aminokwasów o konfiguracji L na aminokwasy o konfiguracji D (np. L-seryny na D-serynę, L-proliny na D-prolinę), co powoduje osłabienie strawności białek oraz zmniejszenie ich wartość odżywczej[3][4]. 
 
Gotowanie przy użyciu kuchni mikrofalowej warzyw krzyżowych, na przykład brokułów, powoduje znaczny spadek flawonoidów oraz pochodnych kwasu hydrocynamonowego: 97% flawonoidów, 74% pochodnych kwasu synapowego, 87% pochodnych kwasu kawoilochinowego zwanego kwasem chlorogenowym[5]. 
 
Podczas ogrzewania surowego mięsa wołowego, wieprzowego oraz mleka następuje znaczący spadek poziomu witaminy B12 rzędu 3040% i dochodzi do konwersji (zmiany) witaminy B12 do jej biologicznie nieaktywnych produktów[6], a tylko biologicznie czynna forma holotranskobalamina spełnia swoje funkcje w organizmie[7]. 
Innym niebezpieczeństwem jest krótki czas obróbki termicznej, co może powodować, że formy przetrwalnikowe pasożytów lub mikroorganizmy nie zostaną zabite, jak ma to miejsce przy tradycyjnym gotowaniu i pieczeniu. 
 
NAJWAŻNIEJSZA CZĘŚĆ MIKROFALI -MAGNETRON . 
Ceramiczny izolator znajdujący się w magnetronie wykonany jest z tlenku berylu lub innego równie szkodliwego świństwa. Dopóki Ci nie pęknie jest bezpieczny.  
 
Uszkodzenie (wypalenie, zwęglenie) płytki mikowej osłaniającej wyjście falowodu do wnętrza komory roboczej mikrofalówki jest najczęstrzą przyczyną w/w uszkodzenia anten magnetronów. Uszkodzenie miki spowodowane jest osadzeniem się na niej tłuszczów z gotowanych potraw. Ze względu na występującą w tym miejscu największą gęstość mocy promieniowania mikrofalowego, tłuszcze te ulegają po pewnym czasie zwęgleniu. Miejsce to przybiera coraz ciemniejszą barwę aż do całkowitego zwęglenia i stając się dobrym przewodnikiem doprowadza do wyładowań wewnątrz falowodu. Optycznie i akustycznie przypomina to spawanie elektryczne (błyski, iskrzenie i wyładowania z jednoczesnym głośnym buczeniem). Prowadzi to do nadtopień, wypaleń w antenie magnetronu i wyjściu falowodu, rzadziej w jego wnętrzu - o tym w punkcie poniżej. Zamiast osłony mikowej, niektóre mikrofalówki mają osłonę wykonaną z tworzywa sztucznego "przeźroczystego" dla mikrofal, zachowują się jednak tak samo.  
 
Magnetron jest urządzeniem znajdującym się w kuchence mikrofalowej, które generuje fale. Emitowane w ten sposób fale za pomocą polaryzacji cząsteczek przekształca je z dodatnich na ujemne molekuły. Ta polaryzacja zmienia się milion razy na sekundę! Bombardowane posiłki z taką częstotliwością sprawiają, że jedzenie podgrzewa się, a jednocześnie powoduje strukturalny izomerizm strukturalne uszkodzenie cząsteczek jedzenia. 
 
Szwajcarskie badania prowadzone przez biologa i badacza żywności Hansa Heltera dowiodły skutki spożywania żywności mikrofalowej. Przez osiem tygodni osiem osób żyło w kontrolowanym środowisku i regularnie spożywało surowe potrawy, konwencjonalnie gotowane potrawy za pomocą mikrofalówki. Próbki krwi badano po każdym posiłku. Kuchenka mikrofalowa powodowała znaczne zmiany w chemii krwi. 
 
 
 
Źródło: https://www.meganiusy.com/1137/choroby-sa-wyw(...)-sa-urzadzenia/
116. Dodane przez obserw, w dniu - 27-12-2019 15:07
..a co z grilowaniem? Czy też będzie zakazane.... 
 
..a może najpierw zakażcie palenia papierosów i wszelkiego rodzaju tytoniu??? to jest dopiero smród...
117. Dodane przez inka, w dniu - 27-12-2019 19:21
KOlejny POroniony pomysł tej partii.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj