Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Września 2020
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Dionizy, Filipina,
Irena, Oleg
Do końca roku 102 dni.
Start arrow Leszno arrow Wiadukt rośnie w oczach

Dwa pasy ruchu i ścieżka pieszo-rowerowa

Wiadukt rośnie w oczach

03.01.2020. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Filip Wybieralski)
Budowa wiaduktu w ciągu ul. Wilkowickiej w ostatnim czasie nabrała oczekiwanego rozmachu. Przypomnijmy, że wcześniejszy przestój przy tej inwestycji, spowodowany był kolizją jaka nastąpiła podczas przebudowy gazociągu. Usterka została już naprawiona. Jak zapewnia PKP PLK, nowa estakada zostanie oddana do użytku do końca tego roku. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Osoby mieszkające w pobliżu budowy mogą zauważyć, że wiadukt w ostatnim czasie dosłownie rośnie w oczach. Ustawiono już skrajne przyczółki, obecnie
wykonywane są nasypy, a także zbrojenie przęsła. Docelowo wiadukt wraz z dojazdami będzie miał około 80 metrów. Powstaną tam dwa pasy ruchu oraz ścieżka pieszo-rowerowa, która umożliwi bezpieczne pokonanie torów. - Jest to jeden z siedmiu przejazdów, które budujemy w ramach modernizacji linii z Poznania do Wrocławia. Poza obiektem w Lesznie, nowe bezkolizyjne skrzyżowania powstają również w Rawiczu, Kościanie, Klonówcu oraz Gołaszynie. To zdecydowanie usprawni podróże nie tylko pasażerom kolei, ale również wszystkim użytkownikom dróg - mówi Radosław Śledziński, z zespołu prasowego PKP PLK.

Budowa wiaduktu w ciągu Wilkowickiej kosztować będzie około 6 mln zł. Zakończenie przebudowy linii E59 planowane jest pod koniec tego roku.
 
Komentarze (29)
1. Dodane przez no fajnie, w dniu - 03-01-2020 10:24
A kiedy otwarcie wiaduktu w Klonówcu? Wygląda na ukończony a ciągle jeździ się przejazdem kolejowym. 
PKP czeka aż trawa na nasypach będzie zielona czy nie ma ministra do przecięcia wstęgi?
2. Dodane przez Lipno, w dniu - 03-01-2020 10:27
Wiadukt w Klonówcu stoi już niemalże ukończony prawie od miesiąca, kiedy w końcu go otworzą??
3. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 03-01-2020 10:39
Jestem gotów nazywać ten wiadukt estakadą, byle tylko zbudowano go solidnie na długie lata. I byle tylko nasze miasto nie musiało ponosić późniejszych kosztów jego remontów. Już pierwszy nasz wiadukt kosztował i kosztuje nas zdecydowanie zbyt wiele.
4. Dodane przez Ryszard, w dniu - 03-01-2020 10:44
Prosze czekac cierpliwie. Bedzie otwarty. minister ma jeszcze kilka takich wiaduktow i drog do otwarcia. Z cala pewnoscia dotrze tylko w swojej kolejnosci. Przetnie wstege i bedzie mozna jezdzic. Tak wiec triche cierpliwosci. Napewno do konca roky bedzie otwarty.
5. Dodane przez Kierowca, w dniu - 03-01-2020 11:32
Wiadukt w Klonowcu zostanie otwarty wraz z całą linią kolejową do końca 2020 roku.
6. Dodane przez MY !!!!, w dniu - 03-01-2020 14:31
jeszcze się uśmiejecie jak dowiecie się dlaczego wiadukt w Klonówcu jest nieczynny tylko nie wiem kto za to beknie
7. Dodane przez Wtajemniczony, w dniu - 03-01-2020 14:38
Wiadukt w Klonówcu ma zostać oddany do końca stycznia. Do tego czasu mają termin. Wiem bo przy nim pracowałem.
8. Dodane przez ., w dniu - 03-01-2020 15:39
Dwa pasy ruchu, ale po jednym w kazda stroneN
9. Dodane przez Do 6, w dniu - 03-01-2020 17:30
Przez barierki???
10. Dodane przez Milicjant, w dniu - 03-01-2020 17:58
Do 6. 
Skocznie tam przecież budują
11. Dodane przez pol, w dniu - 03-01-2020 18:41
A dlaczego właściwie Malepszy nie chciał tunelu tylko upierał się przy wiadukcie? 
 
Pierwsze konsultacje pokazały dwa możliwe sposoby przeprowadzenia drogi przez tory. Jeden to wiadukt. Jego wstępny koszt to 24 miliony złotych - mówi prezydent. Drugi pomysł to tunel pod linią kolejową. Ten jednak byłby o 12 milionów droższy, do tego trzeba by wybudować kosztowną infrastrukturę techniczną, na przykład przepompownię wody. Dlatego władze Leszna skłaniałyby się raczej ku wiaduktowi, zwłaszcza że PKP wstępnie deklarują rozebranie torów z górki rozrządowej - póki co strzeże ich jeden z dwóch przejazdów na Wilkowickiej. 
 
Wiadukt czy tunel? 
04.07.2008. Radio Elka,  
 
A CO BĘDZIE PO ZELEKTRYFIKOWANIU LINI WARSZAW-OSTRÓW-GŁOGÓW-DREZNO ? 
 
A w Klonówcu to pewnie krzyżówka za blisko zjazdu z wiaduktu?
12. Dodane przez ., w dniu - 03-01-2020 19:24
buduje się pod ziemią w dzisiejszych czasach
reklama
13. Dodane przez Zbyszko, w dniu - 03-01-2020 19:35
Z czego tu sie cieszyć? Firmy budujące autostrady taki wiadukt robią w pół roku. A kolej potrzebuje na to samo dwa lata. Tymczasem pół miasta zablokowane...
14. Dodane przez do 12, w dniu - 03-01-2020 20:20
Niekoniecznie.
15. Dodane przez Paweł, w dniu - 03-01-2020 21:11
z tą ceną paliwa w Lesznie Przesadzili
16. Dodane przez Driver, w dniu - 04-01-2020 09:46
A gdzie lewoskręt na Mórkowo zjeżdżając z nowego wiaduktu na Klonówcu? Staniesz i czekasz aż Cię puszczą jadący od Lipna i tylko się modlić by CI nikt w tył nie wjechał zjeżdżając w wiaduktu. Zimą horror!
17. Dodane przez Kasia, w dniu - 04-01-2020 09:54
Wiadukt 80m? Chyba się ktoś pomylił. Przecież to nawet najazdu nie da się wyprofilować, no chyba że pod kątem 45st.
18. Dodane przez mieszkaniec okolic, w dniu - 04-01-2020 10:34
A czy redaktor zainteresował się tym dlaczego nie położono przęseł nad trakcją elektryczną? Z tego co można zaobserwować to wysokość półek wiaduktu wypada na kolizji z trakcją!! Czyżby przęsła zostaną uzupełnione dopiero gdy będzie nowe podtorze + trakcja które będą zaniżone?? Ktoś wie o co tam chodzi?
19. Dodane przez jan, w dniu - 04-01-2020 14:30
do 18. to przęsło nie będzie budowane z rusztowania, z powodu kolizji z siecią trakcyjną, być może będzie nasuwane lub betonowane od góry
20. Dodane przez Kpiczpix, w dniu - 04-01-2020 15:03
Patrzę na przejazd w Klonowcu i sie zastanawiam czy decydenci są ślepi? Przecież gołym okiem widać,że jest za stromo i za mało miejsca na rozjazd. Trzeba nie wiem kim byc zeby tego nie widzies. Może idiotą a moze po prostu urzędnikiem lub kolejarzem
21. Dodane przez sebaPL, w dniu - 04-01-2020 16:48
W normalnym cywilizowanym kraju ( Polska ciagle takim nie jest i jeszcze długo nie będzie) taki wiadukcik to jest postawiony w 2-3 miesiące max. A tu 2 może 3 lata jak dobrze pojdzie zostanie otwarty i to jeszcze będą trabic,ze to sukces.
22. Dodane przez laik, w dniu - 04-01-2020 18:58
Jak się czyta komentarze 17, 18 i 19 to aż serce rośnie ilu mamy wybitnych ekspertów od budowania wiaduktów! Zapewne są rozchwytywani i dobrze opłacani więc bądźmy wdzięczni,że znajdują czas aby dzielić się swoją wszechstronną wiedzą z czytelnikami Elki... :) 
 
P.S. Mamy też wybitnych fachowców od zdrowia i piłki nożnej :)
23. Dodane przez Jachu do 22, w dniu - 04-01-2020 21:46
A największego specjalistę mamy od prawa ! 
Lekarza, marszałka senatu.
24. Dodane przez Olo, w dniu - 04-01-2020 22:39
Czy "mieszkaniec okolic" z komentarza nr 18 wysokość "półek wiaduktu" i trakcji ocenił na podstawie prezentowanych zdjęć czy empirycznie? Jeśli na podstawie zdjęć to gratuluję oceny perspektywy i zmysłu konstruktorskiego. Patrząc jednak, na nową trakcję już wykonaną widać, że jest ona wyższa niż stara ok. 80cm. Idąc, więc tropem myślenia "mieszkańca okolic" jak pojedziemy po nowym wiadukcie może zatrzymać nas jakiś kabel trakcji ;)
25. Dodane przez sputnick, w dniu - 05-01-2020 11:44
Belek środkowego przęsła nie położono dla tego, żę zostawiono to na koniec. To najtrudniejsza część operacji wymagająca wcześniejszego dokładnego zaplanowania i wstrzymania ruchu pociągów. Może być też tak co raczej mniej prawdopodobne, że chcą kłaść z góry z ukończonego nasypu i zabetonowanego przęsła zewnętrznego. 18 czy ty na prawdę sądzisz że projektant jest takim nieudacznikiem, że ten jedyny wiadukt zaprojektował za niski mimo, że wszystkie inne są prawidłowe, czy po prostu jesteś malkontentem?
26. Dodane przez Erupcja doskonałości, w dniu - 05-01-2020 17:37
No most dworcowy w poznaniu trochę się omsknął projektantom trzeba było asfaltu nadlewać. 
 
MAM NADZIEJĘ , ŻE W LESZNIE TRAKCJA SIĘ ZMIEŚCI NAD TORAMI POZNAŃ-LESZNO ale i przyszłościowo nad torami: 
OSTRÓW-LESZNO i 
WOLSZTYN- LESZNO.
27. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 05-01-2020 18:58
Zaraz coś tam wyjdzie, że nie tak albo jakieś niespodzianki i brak naniesień na mapy. ŻEBY TYLKO OPÓŹNIĆ BUDOWĘ . No bo po co się spieszyć? obywatele mają objazdy żeby do miasta się dostać.
28. Dodane przez Rafał, w dniu - 06-01-2020 11:17
Towaru zabraknie . To będzie dobre wytłumaczenie, że prace się opóźniają .
reklama
29. Dodane przez mieszkaniec okolic, w dniu - 06-01-2020 11:24
Jakoś nikt nie potrafi logicznie odpowiedzieć dlaczego nie położono tych przęseł! 
odp na głupie uwagi! 
1) Wnioski na podstawie wizyty na budowie! (nie zdjęć) 
2) Te dwa tory muszę mieć ruch ciągły więc jedyny sposób na wykonanie wiaduktu to przęsła strunowe ponieważ można je założyć bardzo szybko i nie potrzeba zamykać ruchu pociągów na więcej niż 1 dzień 
3) skoro trakcja nie tworzy kolizji to dlaczego ich jeszcze nie założono? 
4) budowa przęsła za pomocą monolitu odpada ponieważ ruch pociągów nie można wstrzymać na czas szalowań i dojrzewania betonu! 
ps. nie uważam się za eksperta ! Wystarczy logicznie pomyśleć!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
Imię:
Komentarz: 
Kod antyspamowy:* Code
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
Najnowsze zdjęcia czytelników  
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Działka budowlana dę... Dębowa łę... 20
Grzybowo dom wolnost... Leszno 679000
grzybowo wolnostoją... Leszno 649000
Nowa oferta kłoda do... Kłoda 269000
Mieszkanie 2-pokojow... Leszno 1200
Najnowsze ogłoszenia MOTO.ELKA.PL
Renault modus 1.5 di... Leszno 10900
Audi a4 b8 kombiLeszno 28800
Peugeot 307 1, 6 pb ... Rydzyna 4500
MatizLeszno 1500
Skoda roomsterOsieczna 7900
reklama
reklama
habit