Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Przystanki jak śmietniki

MZK zastanawia się nad demontażem koszy

Przystanki jak śmietniki

21.01.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. MZK Leszno)
Zastanawiamy się, czy nie zdemontować koszy na śmieci na przystankach – mówi Jacek Domagała, dyrektor Miejskiego Zakładu Komunikacji. W ostatnim czasie wiele z nich zasypanych jest śmieciami komunalnymi, składowanymi przez niektórych nawet w workach. 

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Nowe przepisy dotyczące odbioru i zagospodarowania odpadów powodują, że część mieszkańców pozbywa się śmieci w bardzo nietypowy sposób, podrzucając je w różne miejsca, na przykład do publicznie
dostępnych koszów. W poniedziałek informowaliśmy o demontażu koszów na osiedlach administrowanych przez Spółdzielnię Mieszkaniową Przylesie. Dziś Miejski Zakład Komunikacji na swoim facebookowym profilu zamieścił galerię zdjęć koszów znajdujących się na przystankach - są nie tylko wypełnione śmieciami, ale i dochodzi do sytuacji, gdy przy nich składowane są odpady w workach. -To są zdjęcia z ostatnich dwóch dni, mamy ich wiele więcej - mówi dyrektor zakładu Jacek Domagała.
Dlatego MZK zastanawia się nad zdemontowaniem koszy przy wiatach. -One mają służyć do wrzucania drobnych odpadów, zwłaszcza zużytych biletów autobusowych - mówi Domagała - tymczasem coraz częściej traktuje się je jako punkty składowania odpadów dla mieszkańców.

 
Komentarze (106)
1. Dodane przez nowak, w dniu - 21-01-2020 10:07
niech nie będzie wcale śmietników, wtedy na pewno każdy będzie segregował wyłącznie w swoim domu śmieci...
2. Dodane przez Gość, w dniu - 21-01-2020 10:11
Zdemontujecie kosze przy wiatach to pozostanie śmietnik w samej wiacie. Kurcze jak za komuny wszystko zabrać bo musimy coś więcej zrobić. Komunikację miejską zlikwidować i nie będzie zmartwień. I co trochę więcej śmieci do zabrania i ręce wam odpadają?
3. Dodane przez Justus, w dniu - 21-01-2020 10:11
Skoro przystanki są monitorowane przez firmę ochroniarską to proszę o wyłapanie "śmieciarzy" a nie stosować odpowiedzialność zbiorową.
4. Dodane przez fad, w dniu - 21-01-2020 10:14
Idioci to gdzie wyrzucac drobne smieci? Kazde miasto w PL teraz bedzie likwidowac kosze? Ogarnijcie sie ludzie bo trzesiecie gaciami z ta ustawa. Co za kraj....
5. Dodane przez BELFER, w dniu - 21-01-2020 10:15
Szanowny Panie Dyrektorze. Co panu da likwidacja koszy, przecież ludzie będą zostawiać śmieci na przystankach. Niech świadczy o tym jeden przykład. Starsza pani wyszła z cmentarza przy ul Kąkolewskiej i przyniosła ze sobą na przystanek foliówkę za śmieciami. Kosz był pełen więc zostawiła przy ławce. Wsiadła do autobusu i odjechała.Tej pani nie chciało się wynieść śmieci do śmietnika na cmentarzu. Takich przypadków jest więcej. Mam pytanie czy w związku z usunięciem koszy nie będzie pan sprzątał przystanków?.
6. Dodane przez Paweł, w dniu - 21-01-2020 10:15
Dziwicie się!? Nie dość że płacę więcej za śmieci to mam jeszcze za kogoś robotę odwalać i segregować je co do najmniejszego papierka pod groźbą kary? Albo podwyżki albo segregacja, a nie jedno i drugie. Gdzie idą te dodatkowe pieniądze? Niech państwo się nie dziwi, że ludzie wolą na ulicę lub do lasu śmieci wywalić niż ryzykować karę za źle wyrzucony papierek.
reklama
7. Dodane przez zenek, w dniu - 21-01-2020 10:23
|No i fajnie , płace to wymagam ten tego
8. Dodane przez jupi, w dniu - 21-01-2020 10:31
Hhehehe. To było do przewidzenia. Teraz wszystko będzie w lesie.
9. Dodane przez eMPe, w dniu - 21-01-2020 10:33
Wszystkie działania związane z polityką śmieciową prowadzą do powrotu śmieci do lasu...Niestety
10. Dodane przez Aga, w dniu - 21-01-2020 10:33
Niestety niektórzy ludzie są po prostu leniwi.I dlatego kosze są przepełnione. Podobnie wyglądają np. pojemniki na odpady bio. I po co ta cała reklama z segregowaniem śmieci? No cóż jedni ludzie się starają, a inni mają czystość w głębokim poważaniu.
11. Dodane przez Maciej, w dniu - 21-01-2020 10:34
Jakie to proste - brak koszy = brak śmieci. Cudownie znikną Zdemontować, usunąć, zlikwidować - niech nie będzie niczego !
12. Dodane przez Niestety, w dniu - 21-01-2020 10:34
Ludzie są jacy są, a system, który obecnie wprowadzono daje takie właśnie efekty. Jeszcze trochę to wszystkie pojemniki na odpady zostaną w mieście albo zabrane, albo zabezpieczone niczym twierdza. Quo vadis domine?
13. Dodane przez Paulina, w dniu - 21-01-2020 10:38
Zlikwidujecie kosze zawiozą do lasu
14. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 21-01-2020 10:51
Bo jak nie potraficie uszanować zasad, to teraz będziecie papierek po batoniku do domu przynosić bo nie będzie gdzie wyrzucić .
15. Dodane przez xmd5a, w dniu - 21-01-2020 10:53
Czy w Lesznie rządów nie objął czasem ostatnio Krzysztof ,, nie będzie niczego'' Kononowicz?
16. Dodane przez Ewa, w dniu - 21-01-2020 10:54
Zlikwidujecie kosze to smieci będą lezały we wiatach albo obok. Dzieci się uczy żeby smieci wyrzucać do koszy i gdzie po drodze będą to robic ? Zabierac do domu jeszcze i to &...
17. Dodane przez rr, w dniu - 21-01-2020 11:06
W końcu może ktoś wyjaśni za co MZk a pośrednio miasto Leszno płaci firmie monitorującej przystanki.
18. Dodane przez Romek, w dniu - 21-01-2020 11:09
Wystarczyło podjechać do mzo zostawić ale zawiść zrobić zadymę i zostawić na osiedlu pod blokiem na przystanku, karać po 5000 zł za takie przestępstwa jakoś w Niemczech segregujecie bo musicie ale w Polsce to nie.
19. Dodane przez KARGUL, w dniu - 21-01-2020 11:10
jednym z rozwiązań mogą być kosze zamykane i dostęp do nich tylko przy użyciu karty, takiej jak do bankomatu. To proste: MZK sprzedaje kartę, kto chce korzystać musi co miesiąc doładować na konto MZK i wtedy może korzystać z kosza do którego wykupił abonament na dany miesiąc. Ponadto na każdym przystanku musi być monitorig aby można namierzać tych co śmiecą i z takimi do sądu. Proste, proste!!!
20. Dodane przez Pisior, w dniu - 21-01-2020 11:10
Ewa ładny przyklad dajesz dzieciom, a na protesty też je bierzesz
21. Dodane przez Xavier, w dniu - 21-01-2020 11:11
Zlikwidować wszystkie kosze! Miejsce śmieci jest w lesie albo w jeziorze, ostatecznie w parku, a nie w jakichś tam koszach. Co za głupi wynalazek ten "kosz".
22. Dodane przez ssss, w dniu - 21-01-2020 11:12
ogólnie w tej reformie śmieciowej chodzi o to aby śmieci leżały wszędzie tylko nie w śmietnikach. najważniejsze aby ludzie jednak płacili. Poruta na całą Europę.
23. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 21-01-2020 11:14
Przecież to jakiś absurd. Czy ktoś myśli jeszcze w tym mieście racjonalnie? Będzie jeszcze gorzej jak zabiorą śmietniki.
24. Dodane przez brawo, w dniu - 21-01-2020 11:14
Dawno się tak nie ubawiłam zlikwidować kosze to ie będzie śmieci...
25. Dodane przez dddd, w dniu - 21-01-2020 11:18
ten cały system śmieciowy to system na nasze możliwości, pokazujemy niedowiarkom że się da ! Do tej pory europa nam zarzucała że mamy za mało segregacji śmieci. To teraz usuwając śmietniki w ogóle nie będzie śmieci. Kolejny krok to zakazać ludziom posiadanie śmietników na posesjach. W ten sposób osiągniemy 100% przetwórstwa śmieci, no bo jak nie będzie śmieci to nie będzie co przetwarzać. jakie to proste. Europa nam będzie zazdrościć. A ten podatek śmieciowy profilaktycznie podnieść do 30 zł za osobę. dla naszego dobra. To nasza inwestycja. To dla nas i dla naszych dzieci.
26. Dodane przez Glenn, w dniu - 21-01-2020 11:19
A co z turystami. Rozumiem, że niedługo każdy będzie musiał taszczyć ze sobą kilka worków że śmieciami, które będzie mógł wyrzucić dopiero w domu po skończonej podróży. Chory kraj
27. Dodane przez karol, w dniu - 21-01-2020 11:19
Wstyd mnie ogarnia jak czytam wpisy-ludzie opanujcie się.Kto Was wychował????Czy to tak trudno zużyty bilet wziąć ze sobą???Kulturą osobistą mieszkańcy Leszna nie gardzą.!!!!
28. Dodane przez K.W., w dniu - 21-01-2020 11:21
Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju!
29. Dodane przez może odwrotnie?, w dniu - 21-01-2020 11:48
Może to jednak zadanie miasta? Wszyscy chcemy aby Leszno było czyste. Płacimy podatki, nauczyliśmy się wyrzucać śmieci do koszy i uczymy też swoje dzieci takiej NORMALNOŚCI. Czy zamiast likwidować kosze nie lepiej byłoby po prostu postawić ich więcej i zadbać aby je sukcesywnie opróżniać. Przy okazji należałoby namierzać cwaniaczków i odpowiednio doceniać - mamy przecież w mieście "kilku mundurowych".
30. Dodane przez Jan, w dniu - 21-01-2020 11:52
(...) To po co wogóle sa przystanki. Może je też trzeba zlikwidowąc. Niech autobusy jeżdżą same i zatrzymują się na stopa. Będzie prościej.
31. Dodane przez 12345, w dniu - 21-01-2020 11:53
ZA male kary za zaśmiecanie i palenie smieciami .
32. Dodane przez Przemo, w dniu - 21-01-2020 11:55
Myślę, Wielce Szanowny Panie Redaktorze, że powinno być "koszy" a nie "koszów". Czy ktoś czyta to co napisał przed wrzuceniem na stronę?
reklama
33. Dodane przez Ja, w dniu - 21-01-2020 11:56
Haha jak zawsze szukałem śmietnika żeby wyrzucić śmieci tak teraz bez sumienia rzucę pod nogi ciekawe czy bardziej opłaci się im zatrudnić kilka osób żeby zbierali śmieci z przystanków czy też osiedli bo współdzielenie też demontują i kto będzie sprzątał ? Oni czkawką im się odbije ekolodzy dążyli do segregacji odpadów czyste środowisko tak w lesie będą same śmieci nałożyli na firmy takie opłaty ,że zacznie się wywożenie do lasu taki będzie morał tych zmian
34. Dodane przez Do 26, w dniu - 21-01-2020 12:02
W Lesznie turyści to nierealna sprawa.
35. Dodane przez dddd, w dniu - 21-01-2020 12:05
do kom 27. Nie zastanawiałaś się nad tym, że ten zużyty bilet moze być nie z czystego papieru, ale np. z papieru woskowanego ? Albo jeśli nie będzie ani z papieru albo z papieru niby woskowanego ale jednak nie pokrytego woskiem, ale czymś innym to nie zastanawiaś się co zrobić z tym biletem ? niektóre bilety mogą też być częsćiowo z papieru woskowanego a częściowo nie i co wtedy ? gdzie to wyrzucić ? do papieru, plastików czy może do zmieszanych ? a jak papier będzie z biokomponenetów (przecież sam papier jest BIO bo z drewna) Usunięcie śmietników w takiej sytuacji jest najrozsnądniejszym rozwiązaniem na miarę naszych czasów. Brak śmietników to brak śmieci. To jest genialne. Jakby każdy się pozbył śmietników z posesji to w ogóle byłoby super. NIE BYŁOBY ŚMIECI ! Natomiast do tego czasu warto rozważyć jakieś bofinikaty z podatku śmieciowego. I tak n. jak kogoś numer PESEL będzie się kończył cyfrą od 1-5 to dostanie 5% bonifikaty a jak 6-9 to dostanie 7% bonifikaty. Dodatkowo każdy kogo urodziny wypadną w czwartek mógłby liczyć na 1% bonifikaty, a jeśli w ten czwartek wypadnie pełnia księżyca to w ogóle nie płaci za miesiąc, w którym wypadła ta pełnia i urodziny. Aby skorzystać z tych bonifikat nie trzeba byłoby spełniać wielkich wymagań. Wystarczyłoby zaświadczenie z ministerstwa obrony, administracji, polityki socjalnej z kontrasygnatą skarbnika gminy Suwałki w połączeniu z kontrasygnatą skarbnika gminy Zakopane.
36. Dodane przez wieszcz, w dniu - 21-01-2020 12:06
Polska będzie szybko zaorana! już ONI o to zadbają. A my utopimy się we własnym sosie.
37. Dodane przez L-no, w dniu - 21-01-2020 12:09
ściągnąć, zabezpieczyć odciski palców, zgłosić do Straży Miejskiej, kilka akcji nagłośnić i się skończy problem
38. Dodane przez do28, w dniu - 21-01-2020 12:24
Socjalizm umarł już jest pochowany a ty płać i płacz mój kochany.
39. Dodane przez Vvv, w dniu - 21-01-2020 12:27
Nic to nie da będą rzucać gdzie bądż byle dalej od siebie u swojego domu .Utoniemy w śmieciach i odpadkach .A potem przyjdą szczury i inne paskudztwo. Ciekawe ile będzie później kosztować wychodzenie z epidemii dezynsekcji i deratyzazacja
40. Dodane przez Do 26, w dniu - 21-01-2020 12:27
Jeszcze w Lesznie turysty nie widziałam.
41. Dodane przez Iza, w dniu - 21-01-2020 12:29
Chyba nie ma drugiego takiego miasta w Polsce które na taką skalę likwidowali by pojemniki na śmieci. Obawiam się że to dopiero początek absurdów w tym mieście.
42. Dodane przez Do 26, w dniu - 21-01-2020 12:38
Słuszna uwaga - Przyjedzie ktoś latem z innego miasta np. w odwiedziny, jest ciepło wypije napój to co ma zrobić z butelką? Albo matka z dziećmi co ma zrobić z papierkami? Polecą w krzaki bo nikt nie będzie upychać śmieci po kieszeniach.
43. Dodane przez Lena, w dniu - 21-01-2020 12:51
To malo likwidacja koszy to jedno,........ za chwile bedzie likwidacja pojemnkow z odchodami psich kup... bo tez beda zapychane workami ze smieciami domowymi...moim skromnym zdaniem jest to zlosliwosc ludzka za drozyżnę tych segregowanych śmieci....szok....i wcale sie nie dziwie bo gdyby tsak policzyc to jestesmy krajem gdzie najdroższa jest woda...ścieki...gaz....energia...teraz doszly śmieci...wziaść tylko dla przykladu UK tam kazdy mieszkaniec /wlasciciel mieszkania czy wynajmujacy mieszkanie dostaje od landlorda czipa i w iare wykorzystania tych zasobow potrebnych do zycia idzie do LIDLA ...TESCO....doladowuje tego czipa za ile go stac czy ma kaprys go doladowac...nie ma problermu...ludzie ktorzy maja mieszkania od cansilu za śmieci nie placa wazne by zostaly w odpowiednim czasie postawione tam gdzie powinny stac poniewaz tego sie nie robi w dzien tylko w nocy...POLAK jest wygodny tu w swoim kraju tam potrafi sie dostosowac do warunkow jakie mu stwarzaja...wiem, ze nie świeci garnki lepia i polak nie jest swiety.....ale ludzie to tylko świadczy o waszej kulturze....Kiedys staly tylko jedne pojemniki tzw...SMIECIARY /KONTENERY duzo wieksze od tych co sa teraz byly produkowane we WSCHOWIE...teraz tego zakladu trzeba by szukac w pamieci np. mojej naszych ojcow...nasze dzieci nie wiedza i nie znaja co tj WUKO-WSCHOWA...postawili by 3 takie kontenery i robta co chceta a inni mieliby zatrudnienie przy przebieraniu tego....Przykre ale jakie prawdziwe...Likwidacja tych śmietnikow jest kolejnym krokiem do smietniaka ulicznego i szerzenia sie chorob...DO PRZODU POLSKO....
44. Dodane przez martinez, w dniu - 21-01-2020 12:54
zlikwidujcie PSZOK bo tam ludzie też śmieci zwożą.
45. Dodane przez Leszek, w dniu - 21-01-2020 13:04
Jest Eko więc w czym problem z ludzi głupców zrobiliście segregowac i płacić kupę kasy takie widoki bendom wszędzie zaginięcie w własnym bałaganie mafia śmiecowa
46. Dodane przez Karol, w dniu - 21-01-2020 13:08
Niech więcej pojemników likwidują na osiedlach to później tak napewno nie będzie.
47. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 21-01-2020 13:23
Tak Panie Dyrektorze skasować śmietnik i na przystankach. Następnym Pana posunięciem będzie skasować wiaty bo bezdomni robią sobie tam noclegowni. Następne posunięcie to może skasować autobusy bo jeżdżą tylko emeryci i uczniowie. GRATULUJE POMYSŁU
48. Dodane przez Aga, w dniu - 21-01-2020 13:36
Do Karola 27 - no chyba właśnie gardzą!!!
49. Dodane przez Strażnik, w dniu - 21-01-2020 13:37
Te sytuacje pokazują że w Lesznie bardzo źle już się dzieje.
50. Dodane przez Łukasz, w dniu - 21-01-2020 13:38
Zaraz dojedzie do tego, że śmieci wylądują nie daj Boże u sąsiada w śmietniku lub w Naszych pięknych lasach. A ludzie będą jeszcze donosić n a innych. Śmievi nie idźmy tą droga
51. Dodane przez do 14, w dniu - 21-01-2020 13:46
Wyrzuci się byle gdzie i tyle.
52. Dodane przez do 26, w dniu - 21-01-2020 13:51
Dobry przykład.Jadąc do innego miasta trzeba będzie wozić z sobą wór na śmieci.Tylko że ja podróżuję pociągami więc nie wiem jak to rozwiązać logistycznie.Będę musiała podrzucać innym,niestety.Albo będę chamem i wyrzucę gdzie popadnie.
53. Dodane przez Realista, w dniu - 21-01-2020 13:59
Nie będę segregowal...mieszkam w bloku...tyle lat były tylko zielone...komu to przeszkadzało?!pieniążki niszczą ludzi...
54. Dodane przez z internetu, w dniu - 21-01-2020 14:00
Na ulicach nie ma koszy na śmieci, ale jest & czysto! Koreańczycy to bardzo uporządkowany i zdyscyplinowany naród, czego dowodem są czyste ulice Seulu. Ciekawym jest jednak, że trudno znaleźć na chodnikach kosze na śmieci. Jak się okazuje, segregują śmieci bardzo dokładnie bez względu na to, gdzie się znajdują. Papierki czy plastik po przekąskach pakują do plecaka, czy torebki i zabierają do domu, gdzie umieszczają w odpowiednim pojemniku. Marzenie! (Onet.pl, podróże, 29 lis 19)
55. Dodane przez inka, w dniu - 21-01-2020 14:00
Osiedla,przystanki.Co będzie następne wszystkie kosze w mieście? Niech ktoś się za to weźmie,bo to już nie jest śmieszne.Przecież ci co podrzucali śmieci i tak będą to robić nadal.Nie będzie koszy to miasto będzie bardziej zaśmiecone, a i tak ktoś będzie musiał to posprzątać.Nie tędy droga.Niech KZGRL zaproponuje jakieś rozwiązanie najlepiej.
56. Dodane przez jerzy, w dniu - 21-01-2020 14:04
popieram kom.8 ...wracamy do lasu...niestety...przekroczono granice,widocznie jeszcze nie jestesmy gotowi nie odrazu Krakow zbudowano
57. Dodane przez ZA, w dniu - 21-01-2020 14:13
Do 5 panie Belfer nie ze nie chciala tylko ksiadz kazal zabierac smieci do domu jak z nie jednego cmentarza nawet na niejednym pisza kartki zabieraj smieci do domu
58. Dodane przez Dagmara, w dniu - 21-01-2020 14:16
To jest jakiś Sajgon! Żyjemy w XXI wieku, nasze zegarki potrafią monitorować stan naszego zdrowia, a nawet płacić za zakupy, a jednak zostawiamy PEŁNE WORKI ŚMIECI pod uwaga... kubełkami na przystankach autobusowych. Zamiast wyrzucić je do dedykowanych im kontenerów na śmieci zmieszane, których jedyną wadą jest to, że stoją akurat nie po drodze, gdy idziemy do galerii czy Bóg wie gdzie. Przecież to się w głowie nie mieści. To może jeszcze stare tapety po remoncie i skute kafelki z ubikacji będą zostawiane pod przystankami, bo PSZOK jest kilka przecznic dalej i trzeba by do niego specjalnie jechać? Zastanówmy się nad swoim postępowaniem. Naprawdę. XXI wiek!
59. Dodane przez do Przemo z 32, w dniu - 21-01-2020 14:17
Obie formy są poprawne kolego...
60. Dodane przez Jądruś, w dniu - 21-01-2020 14:23
Zlikwidować wszystkich mieszkańców Leszna, wywłaszczyć ich i wywieźć na Sybir, kosze na śmieci nie będą wtedy potrzebne.
61. Dodane przez Jądruś, w dniu - 21-01-2020 14:27
OGŁOSZENIE : Odsprzedam kompost z kamienicy w centrum miasta 30 zł za kubeł.
62. Dodane przez d, w dniu - 21-01-2020 14:27
To niech KZGRL odbiera z posesji wszystko a nie wybiorczo! Ostatnio wystawiłem tworzywa sztuczne w worku z KZGRL - na pięć worków wzieli 4. I pozniej co z resztą odpadów? Niedługo będą trafiać do lasów
63. Dodane przez Mm, w dniu - 21-01-2020 14:47
Nagroda za podwyżki
64. Dodane przez LATEM BĘDZIE JESZCZE GORZEJ, w dniu - 21-01-2020 14:52
----Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny powinien wszcząć kontrolę w kzgrl ponieważ nowy harmonogram odbioru odpadów komunalnych nie został ustalony na podstawie uchwały regulaminu utrzymywania porządku i czystości w gminie, który określa częstotliwości odbioru odpadów, w tym częstotliwość odbioru odpadów biodegradowalnych musi posiadać opinię Panstwowego Poeiatowego Inspektora Sanitarnego.
65. Dodane przez Jądruś, w dniu - 21-01-2020 14:54
Jadę z wizytą do Warszawy na pikietę pod ministerstwem środowiska, w związku z tym 3 wywrotki bioodpadów pilnie kupię.
66. Dodane przez Do Dagmara, w dniu - 21-01-2020 15:06
Żyjemy w średniowieczu z podatkiem pogłownym za sprawą wszelkiej maści naszej władzy, która czuje się naszymi panami, stąd jest ten bunt z brudem i śmieciami wszędzie, który będzie wzrastał.
67. Dodane przez Hahahahaha, w dniu - 21-01-2020 15:15
Ale jaja oni oszaleli!!! Tak wszystkie smietniki wywalić i ludzie wywalajcie wszystko co macie przy sobie w powietrze niech se lata jak e średniowieczu!!
68. Dodane przez abc, w dniu - 21-01-2020 15:55
Panie Domagala- zlikwidowac wszystkie smietniki- niech kazdy pasazer smieci zabiera , do domu, wiaty tez zlikwidowac-kazdy pasazer niech nosi paraosol, a tak wogole,to po co autobusy :(
69. Dodane przez do 40, w dniu - 21-01-2020 16:14
A ja widziałem liczne grupy po kilkanaście osób z ziemi Świętokrzyskiej przed bazyliką w Lesznie,latem ubiegłego roku.Byli też w Rydzynie na zamku.
70. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 21-01-2020 16:36
Czy Firma ochraniarska ( naklejki na wiatach) Kontroluje trochę te wiaty w miescie ? Czy tylko kasa leci za friko .
71. Dodane przez XXX, w dniu - 21-01-2020 18:00
Do 19 panie Kargul jestes pan pis owcem latwo pana zidentyfikowac po pana myslach i slowach pisanych pod 19 tylko monitoring sm policja kontrole i mandaty a najlepiej jakbys pan sadzil
72. Dodane przez FF, w dniu - 21-01-2020 18:08
Latem bedziemy zamiast autobusami jezdzili na gryzoniach czy nikt o tym nie mysli powstawaja przez glupie pomysly restauracje BIO dla gryzoni powstaje syf w miastach
73. Dodane przez PODATNIK, w dniu - 21-01-2020 18:51
Do kom.25 Masz racje te cale podwyżki to inwestycja ( 500+) na wasze dzieci.
74. Dodane przez ups, w dniu - 21-01-2020 19:02
W 30 tysięcznym Śremie, w którym 14 linii komunikacji miejskiej wozi pasażerów za darmo, przy przystankach są kosze na śmieci. Nikt nie podrzuca śmieci na przystanki. Może dlatego, że nie zafundowano Śremianom 150 procentowej podwyżki? Ano tak. Tam nie ma KZGRL. I wszystko jasne.
75. Dodane przez Jądruś, w dniu - 21-01-2020 19:13
BIO odpady kupię. 10 zł za kubeł.
reklama
76. Dodane przez Marianna, w dniu - 21-01-2020 19:46
No tak wywóz śmieci zmieszanych raz na 2 tygodnie to teraz ludzie gdzieś muszą te śmieci podrzucić :-)
77. Dodane przez do 74, w dniu - 21-01-2020 20:22
Śrem to w ogóle pięknie, malownicze miasto.Akurat w połowie drogi między Lesznem,a Poznaniem.Jedno z piękniejszych i malowniczych polskich miast.
78. Dodane przez SZczury, w dniu - 21-01-2020 20:25
Do kom. 72 - masz wspaniała wyobraźnie, już sobie wyobraziłam te szczury na mieście. Poprawiłeś mi humor
79. Dodane przez TEn problem to sprawa miasta a nie MZK, w dniu - 21-01-2020 20:43
Czystość w mieście to sprawa gospodarza czyli Prezydenta i jego służb. Zakład Komunalny zbierający śmieci udaje, ze to dobrze robi bo dobiera wg harmonogramu. 
Harmonogram należy tak opracować żeby śmieci się nie walały, a nie wg własnego widzimisię.  
W tym roku w Lesznie opłata za śmieci wzrosła ponad dwukrotnie (2,086)do tego o połowę zmniejszono częstotliwość odbiorów (było co tydzień jest co dwa) to ile wzrosły koszty wywozu?  
Odbiór śmieci w Lesznie podrożał o 417% 
Tak rządzić to i dziecko potrafi, Panie Karpiński nie wstyd Panu?
80. Dodane przez henk, w dniu - 21-01-2020 21:09
najlepiej to mzk cale zlikwidowac a smieci do pieca
81. Dodane przez Podatnik, w dniu - 21-01-2020 21:27
A Prezydent i elita co powie w tej sprawie?????
82. Dodane przez miastojestnasze, w dniu - 21-01-2020 21:34
Proponuje zrobić wszystko dokładnie na odwrót, postawic kosze na każdym narozniku ulicy, przystanku itd. Zwiększyć częstość odbioru śmieci z posesji itd. Zaczac jednak nagradzać tych co segregują, niekoniecznie zywa gotówką ale np. kuponami zniżkowymi na różne miejskie usługi lub imprezy (które powinny byc płatne oczywiście) albo losami na miejską loterię, gdzie jedną z nagród mogłaby byc np. kolacja z prezydentem :) ale też jakies bardziej materialne nagrody. Idę o zakład, że wszystko zaczęło by szybko lepiej działać w tym zakresie
83. Dodane przez Mi, w dniu - 21-01-2020 21:46
Dawno mowiłem żeby zlikwidować i to bardzo szybko KZGRL , a następnie odwołać pana Borowiaka,to miasto schodzi na psy masakra
84. Dodane przez RITA, w dniu - 21-01-2020 22:58
Ależ oczywiscie tak zlikwidować!!! Już osiedlowe kosze są likwidowane,przymarketowe również czy jeszcze są jakies publiczne do likwidacji???LUDZIE TZ:MĄDRZY KTORZY WPROWADZILI SEGREGACJE BEZ PRZYGOTOWANIA zbierajcie teraz te brudy które sami stworzyliscie.Utoniemy w śmieciach w śmieciach ulicy .Bo Co mam powiedziec dziecku jedzacemu loda na ulicy w papierku jak zapyta a gdzie papierek wyrzucić??.??"SYNKU WŁÓŻ W KIESZONKE KURTECZKĘ MAMA WYPIERZE A...PAPIEREK POSEGREGUJEMY W DOMU.ŻAL POPROSTU ŻAL NIE PRZYGOTOWANYCH WŁODARZY MIASTA.
85. Dodane przez ale jaja, w dniu - 21-01-2020 23:09
Dobrze że to całe KZGRL nie zarządza oczyszczalnią ścieków bo byśmy mieli przesr..... hehehe
86. Dodane przez Ser, w dniu - 21-01-2020 23:10
A czemu na przystanki wywalacie? Ja od stycznia wynosze wszedzie tam gdzie nikt mnie nie widzi nawet pod sklepem czasem zostawie ;) KARPINSKI NAS OKRADA TO BEDZIE SPRZATAL PO NAS. Zobaczcie jaki syf sie robi na dworze i bardzo mnie to cieszy ze. Ludzie sie wlurwili i robia ba zlosc, a nie wszytko akceptuja co im nakarza za 10lat p8s wam bedzie kazał wlasne gowno jest bo zielon8 stwierdza ze jest to mn8ej toksyczne dla ludzkiego organizmu n8z dla kanalizacj a wy zamiast sie sprzeciac to tydzien wylewacie swoje zale na facebboku a p9zniej pytacie zapytacie sie ba jakich talerzylach serwowac swoja kupe ?
87. Dodane przez inka, w dniu - 22-01-2020 02:28
No to kto pierwszy wyprodukuje turystyczne plecaczki do segregowania śmieci ?Bo jak tak będzie w całej Polsce to turyści będą musieli się w takie coś zaopatrywać.Tylko powinny być "ekologiczne".
88. Dodane przez 1234, w dniu - 22-01-2020 07:04
KZGRL tworzy 19 gmin. Nie sprawdzałem ale to pewnie około 200.000 osób czyli może być nawet blisko 5 milionów miesięcznie z opłat za śmieci. MIESIĘCZNIE !. Za te pieniądze nie powinniśmy segregować tylko KZGRL powinien wybudować sortownie, zatrudnić ludzi i im dawać pracę a mieszkańcy nie musieli uczesestniczyć w tym cyrku, dodatkowo ktoś by miał pracę a śmieci byłyby sortowane profesjonalnie (a więc dałoby się na tym zarobić). KZGRL mógłby być koordynatorem poboru opłat i sortowania. W przeciwnym razie jest to twór który powinien być zlikwidowany bo został stworzony aby było łatwiej, taniej. Ale coś poszło nie tak. Ceny za odbiór śmieci na terenie KZGRL w mediach ogólnopolskich są wymieniane jako jedne z najwyższych. Taki kościan który nie jest w KZGRL ma 13 zł za śmieci. KZGRL i 24 zł za śmieci tak pod warunkiem, że nie segregujemy tylko za te pieniądze budowane są sortownie, ludzie mają pracę a my jako mieszkańcy mamy spokój z tym cyrkiem.
89. Dodane przez Archanioł, w dniu - 22-01-2020 07:09
A CO TAM! NIECH LIKWIDUJĄ! Przecież zawsze śmieci mogę zabrać ze sobą do autobusu i patrząc przez jego okna na to kwitnące śmieciami miasto przypadkowo zapomnieć się i taki bagaż tam pozostawić. Dla kierowcy będzie 10% znaleźnego, a reszta pewnie dla dyrektora-innowatora.
90. Dodane przez ROBOTNIK, w dniu - 22-01-2020 08:15
Jak nie będzie koszy na przystankach to można zostawić w autobusie. Kierowca na pętli posprząta.
91. Dodane przez Lazarus, w dniu - 22-01-2020 08:15
Pamiętajmy że kwota 24,00 za wywóz odpadów to nie jest ostatnie słowo kzgrl. W dniu dzisiejszym upływa termin składania ofert z przetargu. Nowe ceny od 01maja.
92. Dodane przez Ad, w dniu - 22-01-2020 08:41
Do 88 ,bo to układ !!!!Do NIK z nimi !!
93. Dodane przez sw, w dniu - 22-01-2020 10:21
Czego się spodziewaliście. Płacę za śmieci dwa razy więcej (a to niby nie koniec podwyżek) , odbieracie je dwa razy rzadziej, jeszcze wielce BIO. Koszty zakupu koszy których w Lesznie nie ma (są na zapisy jak za komuny). Latem będziecie mieli swoje BIO, smród z koszy a może do domów na obrzeżach i dziczek przyjdzie z lasu porozwalać śmieci z głodu (dobrze za mam kompostowniczek). Jak by tego było mało internety pokazują jak panowie odbierają śmieci i mieszają wszystko do jednego auta, a nam grożą karami. Ktoś nad tym panuje? Czy trzeba załatać 500+ i ludzią po prostu dowalić?? 
Gdzieś czytałem komentarz o babci która zabiera śmieci do domu z cmentarza. Tak wychowują klechy - "koszty dla parafii dobrze jak byście zabierali do siebie śmieci" - a taka naiwna babcinka w służbie rydzykowi mu służy...
94. Dodane przez PIOTR, w dniu - 22-01-2020 11:00
ZLIKWIDUJMY SZPITALE - TO NIE BĘDZIE CHORYCH, ZAMKNIJMY SZKOŁY TO SIĘ SKOŃCZY PROBLEM Z OŚWIATĄ.... A MOŻE PO PROSTU ZLIKWIDOWAĆ NIEPOTRZEBNE MIEJSKIE INSTYTUCJE
95. Dodane przez D. Arwin, w dniu - 22-01-2020 11:17
No to mamy następnego pretendenta do nagrody nJobla! W tym szaleństwie musi być jakaś metoda!? Ka proponuję pójść dalej! Optymalnym rozwiązaniem będzie całkowita likwidacja przystanków. Żeby nie było możliwości pozostawiania tam reklamówek z śmieciami. A w związku z tym że ludzie jeżdżą na gapę, najlepiej wogóle zlikwidować autobusy! Zostawić tylko dyrekcję utrzymywaną z podatków mieszkańców. Można jeszcze zaorać wszystkie drogi, aby zatrzymać pijanych morderców w samochodach i dać bezwzględne pierwszeństwo pieszym. A najlepiej, to sprzedać ten cały grajdół między Odrą a Bugiem za przysłowiową markę. Wtedy skończą się definitywnie wszystkie problemy darmozjadów w białych kołnierzykach, cofających społeczeństwo w rozwoju do epoki egzystencji w koronach drzew.
96. Dodane przez 1234, w dniu - 22-01-2020 11:44
Ta cała sytuacja pokazuje w jakim stanie jest nasze państwo. Cofamy się drodzy państwo i to ostro. Swojego czasu byłem dumny widząc jak Polska się rozwija, moja rodzina z Niemiec i Anglii patrzyła z niedowierzaniem. No niestety ten czas rozwoju się właśnie kończy.
97. Dodane przez BHP, w dniu - 22-01-2020 12:06
SAMI SIE ZLIKWIDUJCIE (...)
98. Dodane przez xxx, w dniu - 22-01-2020 12:15
Niech ktoś to zdjęcie z elki rozsądnie wytłumaczy . Jeżdżą busami i zbierają segregacje , wszystkie kolory worków do auta a potem zwalają to jak na zdęciu w Henrykowie i Trzebani . Jaki to ma sens segregowania , papieru , plastyku , szkła kolorowego , szkła białego , Jak idzie to wszystko na jedną kupę. Może wkładać wszystko do jednego worka . Zamiast ludziom co tam wykonują tą ciężką prace ułatwić to utrudniają.
99. Dodane przez 123, w dniu - 22-01-2020 12:51
Buractwo i prostactwo w śmieciowej odsłonie. Na mojej ulicy dokładnie to samo. Ludzie mimo nakazu wystawiali zmieszane odpady, MZO w końcu przestało takie kubły odbierać i teraz cwaniaki kombinują. Szkoda, że ciężko takich tłuków namierzyć i ukarać.  
 
Sam demontaż śmietników jest pozbawiony jakiegokolwiek sensu. Nie można karać ogółu za jakiś tam procent patologii społecznej. Nie znam recepty na rozwiązanie tego ale pewnie warto by podpatrzeć jak inne kraje sobie z tym radzą? Albo takie buraczane śmieci dawać na osobną sortownię i jeśli znajdzie się jakiś rachunek albo inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości to wtedy z automatu mandat? 
 
do 93. To zależy. Jeśli kontener zawiera zmieszane, nieposortowane śmieci a jest np. na plastik to podjeżdża śmieciarka na mieszane. Jeśli są porządnie posortowane to śmieciarka z kilkoma komorami. Tak przynajmniej to działało w innych miastach na osiedlach. Nie wiem jak u nas, ale podejrzewam że podobnie.
100. Dodane przez do Lazarus, w dniu - 22-01-2020 13:10
18 grudnua USTALONO Od 1 maja stawka 28 zł potem 32 zł może ustawowy górny limit 34 zł, nawet mają nadzieję, że zostanie podwyższony ustawą.
101. Dodane przez Wiesiek z Lipowej, w dniu - 22-01-2020 13:56
ja p..le ile jeszcze problemow wymyslicie i to na poczatku roku i jeszcze po podwyzkach 100 % ZA SMIECIE. Jak nie nowotwory to smiecie cmentarne albo komunalne. Kak nie urok to sraczka.Ja placilem 3 lata temu za jedna osobe ok. 80 zl na rok po roku 168 zl a teraz chyba bedzie z 240 bo jesli tak zdrozalo to cos kolo tego moze byc . Problem w tym ZE TA OPLATA BYLA ZA 1 slownie : jeden jedyny worek na rok plastiku/segregowane. Dom wypoczynkowy calroczny z kompostownikem i ogrzewany elektrycznie. Pyta sie skad mam te smieci brac aby te 240 zl moc jakos w BARTERZE zrownowazyc????? Skad? Czy mam przywozic od siebie z Europy zachodniej a niechcial bym bo Ojczyzna , ale chyba bedzie trzeba jak w RZYMIE swego czasu pod urzad gminny lub ratusz a jak co to zapomnialem oj dziekuje Panu najmocniej , to milo z pana strony, ze mi pan przypomnial juz nie ten wiek ostatnimi czasy czlowiek sie tak zapomina!No to naprawde SOOMMM jeszcze uczciwi ludzie oj sa ( a ja juz myslalem ze wszyscy zlodzieje).
102. Dodane przez do 93, w dniu - 22-01-2020 15:04
No to brawo dla tej babci.W przeciwieństwie do ciebie,buraku.
103. Dodane przez ooo, w dniu - 22-01-2020 15:41
do 93. Mnie również uczono, że jeśli nie ma gdzie śmieci wyrzucić do do kieszeni chusteczka czy papierek a nie na ziemię. Ale to wynosi się z domu. Kto ma siano w butach ten rzuci na ziemię. 
 
Co do tej "Babci" - wolny kraj. Ubliżanie jej (sugerowanie iż została zmanipulowana i jest fanatyczką) podczas gdy nie robi nic złego po prostu nie przystoi. Sam z cmentarza czasami zabieram jakieś drobne śmieci i wyrzucam w domu. Może ta osoba ma daleko do śmietnika komunalnego i wygodniej jej schować te pięć zeschniętych liści do torby?  
 
Takie uogólnianie bardziej wskazuje na twój zindoktrynowany umysł niż tej Pani.
104. Dodane przez 13.01.2020Góra śmieci na cmentarzu, w dniu - 22-01-2020 16:58
"Placicie za smieci mieszkaniowe i te wklady jak najbardziej nadaja sie i sa zaplacone i moga byc wyrzucane do kontenera na plastiki/tworzywa przy swoim domu/bloku.Niechodzicie juz tak czesto do Domu Bozego to przynajmniej w ramach niewrzuconej co niedziele skladki do koszyka zaoszczedzcie ta FATYGA ksiedzu wydatkow i wlozcie do swego worka do tworzyw sztucznych. Wkoncu 24 zl za osobe to niemalo a miejska segregacja miejmy nadzieje, ze sobie poradzi.Odbiorca z Lipna napewno to do wyrobiska po piaskowni wyrzci otrzepie rece i zalatwione a jutro pracownik Rychu wysypie na to wybrana 100 m dalej z tej samej piaskowni piasek i przykryje . Ta widzialem , ze tak robia u wczesniejszej wojtowej Przemetu. Polska zlodziejstwem stala, stoi i stac bedzie dopoki zlodzieji za reke niezlapiemy ale kto wie moze byc tak ze zlapani za reke krzyczec beda, ze to nie ich reka.Reasumujac:Drodzy Rodacy nieobrazajac Romow im jakos bylo to w modzie i po drodze ale ich jest malo ale WY ZACHOWUJECIE SIE NIESTETY jak te eskimosy. Niedosyc , ze same sztuczne kwiaty to jeszcze wklady przeciez to nie zgnije przez 1200 lat a jak zgnije to nasze wnuki i praprawnuki beda to wpieprzac i zyc jeszcze krocej niz 60 lat.Ta ziemia po ktorej chodzimy to nie jest nasza wlasnoscia. Ta ziemia jest wypozyczona od naszych dzieci i wnuczat i prawnucza." Alles kommt von Gott alles geht zu Gott und aber wir sind nur Verwalter". ZOSTAWMY NASZYM BLISKIM CHOCIAZ TAKA ZIEMIE JAKA OTRZYMALISMY BO JEST ONA WYPOZYCZONA i niema tego, ze po nas to chocby potop, bo tak sie dzisiaj wiekszosc lacznie z panstwowym urzedem oczyszczania a nie szczania zachowujOOMM." Tekst ten nie bisala zadna babcia tylko prawie 70-cio letni i nie dziadek.
105. Dodane przez Jaja, w dniu - 22-01-2020 19:48
Ale jaja
reklama
106. Dodane przez Ser, w dniu - 22-01-2020 23:26
Płacimy 2x wiencej za śmieci 
Śmieci wywożone są raz na 2 tyg. A nie raz w tyg. 
Mamy sobie kupić pojemnik za własne pieniądze mamy segregować w nim śmieci jeszcze za to płacąc 
 
Przecież to jest plucie nam w twarz jeżeli się. Nie zbuntujemy w jakus sposób. I to przejdzie to będziemy skonczonymi kretynami .politycy są na naszych garnuszkach i maja nas się słuchać. Jak wasz patriotyzm i honor w takich sytuacjach kończy się na wylaniu swoich żalów w komentarzach na facebooku a później godzicie się na takie okradanie was samych to wy jestescie ich skarbonką  
 
ZACZNIJMY WYCHODZIĆ NA ULICE NA RAZIE Z WORKAMI NA ŚMIECIAMI A JEŻELI TO NIC NIE ZMIENI TO TRZEBA ZORGANIZOWAC JAKĄŚ GRUPE I WYJSC NA PRZECIW (...) 
 
ONIA ZA 3 LATA BĘDA WAM KAZALI W PAOCIACH CHODZIĆ PO ULICY BO STWIERDZĄ ŻE PODESZWA OD BUTA NISZCZY NAWIERZCHNIE  
 
Hmm zastanawiam się. Czy założyć na początek jakaś grupe na Facebooku antysmieciowa dla leszna,pozbierać konkretnych ludzi i coś zacząć organizować.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę pomieszczeni... Leszno 20
Leszno sobieskiego -... Leszno 679000
SprzedamLeszno 439000
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj