Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Długie kolejki i brak numerków

Wiśniewski: wprowadzamy zmiany

Długie kolejki i brak numerków

22.01.2020. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

(fot. Bartłomiej Klupś)
- To jest po prostu parodia. Dopiero za czwartym podejściem udało mi się zdobyć numerek. Jestem czterdziesta piąta w kolejce – mówi jedna z petentek Wydziału Komunikacji  i Transportu w leszczyńskim Starostwie Powiatowym, która o 7 rano przyszła odebrać dziś dowód rejestracyjny. 20 minut później maszyna już nie wydawała numerków. Wicestarosta Maciej Wiśniewski zapewnia, że system jest modyfikowany.  
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Po godz. 7.30 w poczekalni wydziału było ponad 20 osób. O poranku wydano w sumie pięćdziesiąt dwa numerki.

- Przyszedłem o godz. 6.30 i odebrałem numerek jako jedenasty. To moja trzecia próba. Przedtem nie było nawet jak wejść do środka i oczywiście maszyna nie wydawała już numerków. Dla mnie to jest chore - powiedział mieszkaniec powiatu.

- To jest nieporozumienie. Powinno być to jakoś inaczej zorganizowane, może dwa stanowiska więcej dla obsługi klientów. Zdarza się, że przedstawiciele różnych firm
pobierają po kilkanaście numerków
- dodał inny z petentów.

Od piątku w wydziale wprowadzono zmiany. Już nie jedno, a dwa stanowiska wydzielono dla obsługi klientów instytucjonalnych, czyli firm, które pośredniczą w rejestracji pojazdów czy dealerów samochodowych. Ich przedstawiciele odbierają jednak dowody rejestracyjne korzystając z tego samego stanowiska co pozostali klienci.

- Jesteśmy po rozmowach z przedstawicielami firm, aby nie nadużywali tego systemu i nie pobierali np. po dziesięć czy piętnaście numerków po odbiór dowodu rejestracyjnego. To blokuje stanowisko i ludzie czekają. Chcemy wymusić rotację, aby mieszkaniec, który do nas przyjedzie, mógł załatwić sprawę - zaznacza wicestarosta leszczyński Maciej Wiśniewski.

Jak przyznał, taka deklaracja ze strony przedstawicieli firm padła i do tej pory starostwo nie otrzymało żadnych zgłoszeń odnośnie niewywiązania się z ustnej umowy.

Kolejnym pomysłem na usprawnienie pracy wydziału jest uruchomienie w najbliższym czasie rejestracji internetowej oraz możliwości wglądu na stronie jak rozładowuje się kolejka. Obecnie starostwo nie widzi potrzeby dodatkowego zatrudnienia.

- Na tę chwilę z ilości spraw, które są realizowane w wydziale, to wydaje nam się, że większy nacisk trzeba położyć na zmiany organizacyjne, które zapoczątkowaliśmy w ubiegły piątek. Będziemy to bacznie obserwować, na bieżąco analizować i zobaczymy czy nie będą potrzebne dalsze korekty - dodał Wiśniewski.

Jak podkreśla, należy pamiętać o tym, że jeśli o poranku nie będą już wydawane numerki, to nie oznacza, że np. taka sama sytuacja będzie w południe. System kolejkowy jest skonstruowany w taki sposób, że do każdej czynności jest przewidziany określony czas. Jeśli sprawa zostanie załatwiona szybciej lub ktoś pobrał niewłaściwy numerek, a takie sytuacje się zdarzają, to wtedy pojawia się następna pula.

Wicestarosta zwrócił uwagę na jeszcze jedną kwestię. W starostowie jest ponad tysiąc nieodebranych dowodów rejestracyjnych. Obecnie kierowcy nie mają wymogu, aby mieć go przy sobie. Jest on potrzebny jednak np. w sytuacji wykonania przeglądu technicznego.

- Trudno jest oszacować, kiedy będzie fala osób, które będą chciały przyjść i go odebrać. Być może właśnie dziś mamy do czynienia z taką sytuacją. Od zmian wprowadzonych w piątek nie mieliśmy żadnych zgłoszeń. Zawsze jak obywatel jest niezadowolony to może do nas podejść, jako wicestarosta jestem otwarty na wszystkie rozmowy - kończy Wiśniewski.
 
Komentarze (50)
1. Dodane przez Robert, w dniu - 22-01-2020 12:06
dowód rejestracyjny można wysłać pocztą/kurierem ale nie w kraju biurokracji, rejestracja jak wszystko musi trwać
2. Dodane przez Mieszkanka Powiatu, w dniu - 22-01-2020 12:11
Niestety jest dokładnie tak jak zostało opisane w artykule.  
Co więcej otwartość Pana wicestarosty kończy się na stwierdzeniu " rozkładam ręce" - bo faktycznie można z Panem porozmawiać czekając w kilkugodzinnej kolejce. Niestety rozmowy te do niczego nie prowadzą. Sytuacja jest krytyczna. Bardzo dziwi mnie stwierdzenie, że od piątku nie ma zgłoszeń - ponieważ wczoraj miałam przyjemność również być obecna w Starostwie powiatowym w wydziale komunikacji i oczekiwałam 6 godzin. Wiele razy któryś z oczekujących udał się do Pana Wiśniewskiego. Dlatego tak bardzo dziwi mnie BRAK ZGŁOSZEŃ których była masa. Mam nadzieję , że kwestia organizacyjna zostanie poprawiona i petenci będą w stanie w końcu coś załatwić. Serdecznie Pozdrawiam.
3. Dodane przez hyh, w dniu - 22-01-2020 12:11
w KZGRL kolejki takie były ze masakra skandal totalny i bałagan wszechobecny a jakoś o tym nie pisaliście
4. Dodane przez Do komentarza 1, w dniu - 22-01-2020 12:18
Niestety czas oczekiwania na odbiór dowodu rejestracyjnego jest jeszcze dłuższy niż rejestracja samochodu bądź taki sam. 5-6 godzin tylko p oto by przy wymianie dowodu odebrać docelowy dokument.
5. Dodane przez Amelia, w dniu - 22-01-2020 12:25
Ok, fakt, że w piątek stał naczelnik wydziału i wydawał numerki i handlarze mogli brać tylko po 5 numerków (i dobrze bo jak usłyszałam pana przede mną że ma 19 aut to omal się nie przewróciłam). Byłam pod urzędem o 6:45 i byłam w kolejce do B 44 - sprawę "załatwiłam" o 12:25 - 5,5 GODZINY CZEKANIA. Ludzie muszą brać urlop, żeby załatwić takie sprawy.  
Powinna być kolejka osobna dla tych handlarzy bo z tego, że mogą po 5 numerków jak biorą po 5 na A po 5 na B i jesczcze na D czy na co tam jeszcze .... i siedzą sami za drzwiami i tylko się przesiadają z okienka do okienka a kolejka stoi. Dlaczego szary obywatel ma cierpieć bo komuś się kiedyś nie chciało zarejestrować auta??!! Ja mam sytuację, gdzie byłam na świeżo i dlatego poszłam do urzędu a nie czekałam aż nie wiadomo co ! Teraz nowa ustawa to się zaczęło palić... 
Żal mi tych starszych osób, które ledwo szły do urzędu i musiały przyjechać do Leszna kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów i o 7:15 nie miału już numerka ... Szanowne starostwo - ci państwo nie przyjadą jeszcze parę razy po południu, żeby sprawdzić czy może jakiś jeden numerek im się nie ostał..... 
W poniedziałek stanęłam pod urzędem o 4:30 żeby szybko załatwić sprawę - drugi dzień urlopu ... to jest skandal żeby stać pod urzędem tak wcześnie (nie byłam tam sama), żeby załatwić takie sprawy ...  
Z pomylonym numerkiem też jest to śmieszne! Jak mam jakiś nietypowy problem to skąd mam wiedzieć czy ja dobry numerek kliknę - kliknęłam, stałam w kolejce 5 godzin i chcę zostać obsłużona  
W innych miastach można zapisywać się internetowo na godziny - bardzo dobry pomysł dla Leszna. Tyle sprawy można już załatwiać przez Internet (epuap daje tyle możliwości) a cały czas jeszcze jesteśmy tak daleko od usprawnienia życia ludziom
6. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 22-01-2020 12:40
To że w KZGRL są kolejki jest jeszcze do zaakceptowania. Mamy rewolucję śmieciową i trochę czasu minie zanim system się ustabilizuje. 
 
Ale to co się dzieje przy rejestracji samochodów w Lesznie i powiecie to jest TOTALNY brak kompetencji kierowniczych. 
Taki stan panuje od wielu lat! Kolejki nie są tam co jakiś czas, takie kolejki są KAŻDEGO DNIA! Przez okrągły rok, 5 dni w tygodniu!  
 
Żadna firma nie pozwoliła by sobie na takie praktyki! Jak pojawia sie problem to się go szybko naprawia, a tutaj urzędasy siedzą jak zombi na swoich stanowiskach. Bez namysłu 8h przesuwają kartki jak maszyny i nikt się nie zastanawia co zmienić... przykre. 
 
Człowiek musi brać 2 dni wolne aby zarejestrować samochód. Pytam się kto sprawuje nad tym kontrolę, przecie to nie wyrosło z ziemi samo zes sie.  
 
Ps. Ciekaw jestem czy kierownik tego przybytku też bierze 2 dni wolne i siada z innymi w kolejce aby zarejestrować swój samochod?
7. Dodane przez USPRAWNIENIE, w dniu - 22-01-2020 12:48
Ludzie, nie przychodźcie teraz do Urzędu jeśli kupiliście pojazd w starym roku, nie grożą Wam żadne kary i możecie to zrobić później. Nadgorliwcom wymieniającym dowody z powodu braku miejsc na pieczątki też dziękujemy. Zrozumcie, że robicie to nie potrzebnie. Przegląd dostaniecie na kartce, w CEPIKu policjant to widzi, a dowodu i tak się nie wozi. Nie ma zatem potrzeby jego wymiany, zaoszczędzicie czas i pieniądze.
8. Dodane przez Mieszkanka Powiatu, w dniu - 22-01-2020 12:59
Pani Amelio - ma pani absolutną rację. Byłam zarówno w poniedziałek jak i w piątek . PROBLEM DOTYCZY POŚREDNIKÓW!! Nawet jeśli zabiorą 5 numerków na swoją firmę to kolejne 10 zabierają na firmę kolegi. Siadają punkt 7 i dzwonią do siebie aby "wymieniać" się tylko na stanowisku obsługi - wchodząc jeden do jeden. Prawda jest taka że pierwszy z pośredników " odblokował" kolejkę w granicy godziny 10 . I on tylko 5 numerków wg. umowy słownej zrealizował? No nie dajcie proszę płakać ze śmiechu. Co więcej zachowanie na sali obsługi- bezkarne rozmowy i chichoty do słuchawki telefonu gdzie niby jest zakaz rozmów telefonicznych - informacja z każdej strony sali. A pracownicy przymykają oko na tych " specjalnie traktowanych".
9. Dodane przez Tak naprawdę, w dniu - 22-01-2020 13:30
To co się dzieje w WYDZIAŁACH komunikacji tak w starostwie jak i w mieście to jest WIELKA TRAGEDIA. 
Wyciągane są kilka lub kilkanaście numerków.Byłem świadkiem jak pani z obsługi to robiła dla handlarza. 
Przydałaby się porządna KONTROLA w tych wydziałach. 
Jest to niestety przykre wysłuchiwać tych skarg i przekleństw, ale NIKT nie reaguje, dosłownie NIKT!
10. Dodane przez Obywatel, w dniu - 22-01-2020 13:43
Może było by szybciej jak by rejestracje wróciły do gmin było by mniej kolejek i wczesnego wstawania żeby załatwić rejestrację auta lub odbioru dowodu rejestracyjnego.
11. Dodane przez rozczarowana PO, w dniu - 22-01-2020 13:45
W starostwie problemy a w mieście jak po sznureczku, no ale w starostwie rządzą nawróceni SLD-owcy z ich nową gwiazdą - dziedzicu po pośle, co to prezydentem chciał być. Ciekawe, że obaj SLD wcześniej reprezentowali, a dla ,,starych" działaczy z Platformy jedynie zbieranie podpisów i zasiadanie w komisjach pozostaje
12. Dodane przez cz, w dniu - 22-01-2020 13:47
Co to znaczy uruchomienie internetowej rejestracji w "najbliższym czasie" proszę zapytać się starostwa o datę wprowadzenia bo może to być za rok. Kary chcą nakładać a nie można normalnie spraw załatwić. Niby firmy pobierają po 5 numerków ale jak jest 10 firm co rejestrują i każdy weźmie po 5 to o 7:20 nie ma numerków dla mieszkańców powiatu.
13. Dodane przez klient, w dniu - 22-01-2020 13:52
tak mi sie wydaje ze nie odpowiednie osoby na 'wyzszych' stanowiskach (nie znajace pracy urzedu i probujace cos zmieniac, niby usprawnic)....
14. Dodane przez Nn, w dniu - 22-01-2020 14:02
Ja byłam w poniedziałek o 7 rano ludzi pełno samochód zarejestrowałam o 11.30 a za wyrjestrowaniem czekałam jeszcze dłużej bo do 13.20 ale najlepsze jest to że jedna Pani przyszła do je o 12 miała numerek 57 a ja 41 i poszła do kierownika i była obsłużona przede mną.Tez się zdarza że wchodzą bez kolejki tak po znajomości 
To jest jedna wielka przesada pracownik siedzi przed swoim stanowisko i przez godzinę nikogo nie obsługuje. Mam nadzieję że się to zmieni.
reklama
15. Dodane przez obs, w dniu - 22-01-2020 14:04
och te leszczyńskie (...) problemy...  
 
Na początek zmieniłbym samego starostę co takie dyrdymały opowiada. 
 
Podstawowa sprawa: 
 
Hurtowe sprawy osobno i pojedyncze osobno. 
Hurtownik zostawia papiery i wraca na wezwanie. 
 
Prywatne pojedyncze sprawy na bieżąco przy okienku.. ale jednym a nie jak wiemy że najpierw papiery potem do kasy a potem spowrotem do okienka.
16. Dodane przez 100%, w dniu - 22-01-2020 14:06
TAK NAM BĘDĄ UTRUDNIALI ŻYCIE AŻ PADNIEMY.W TYM KRAJU CORAZ TRUDNIEJ ŻYĆ.A NIEDŁUGO NIE DA SIĘ WCALE
17. Dodane przez obse, w dniu - 22-01-2020 14:07
przecież da się policzyć ile dokumentów trzeba w miesiącu obrobić.... i zaplanować ilu ludzi musi nad tym siedzieć.. 
 
jeśli tendencja wzrostowa to po przekroczeniu punktu krytycznego dokładamy etat, jeśli spadkowa to po zejściu o określona ilość spraw jeden etat, okienko mniej... 
 
przecież urzędu nie otwarli wczoraj....
18. Dodane przez Wiśniewski. !!!, w dniu - 22-01-2020 14:30
Przeciez Wiśniewski to spuscizna SLD ( a zatem b.PZPR ....czy to go nie przerasta -przeciez to od m-cy problem ,nie potrafi jednak dac rady. Naczelnik Wydziału Komunikacji siedzi w pokoju odrębnym zamiast pracowac przy Dowodach Rejestracyjnych w godz, szczytu!! Zły wybor tego czlowieka - brak doswiadczenia w branzy i brak świeżego pomysłu . Zobaczcie na Pania Naczelnik Wydz. Komunik. w U .Miasta L-na pzy ul, Walowj - ta sobie daje rade !!Zygmunt. (kierowca - 3 samochody ).
19. Dodane przez Sumienie, w dniu - 22-01-2020 15:15
Każda reforma PIS tak wygląda piękne szumne zapowiedzi, jakoby obywatele tego chcieli, a potem szara smutna rzeczywistość , nic nie przemyślane , nic nie dopracowane , a ty pacjencie, uczniu, czy kierowca się męcz. Zastanówcie się na kogo głosujecie i co tak na prawdę z tego macie...
20. Dodane przez HAnka, w dniu - 22-01-2020 15:20
Sprywatyzować; nagle wszystko się DA!
21. Dodane przez do sumienie, w dniu - 22-01-2020 15:32
Sumienie przestań mieszać do wszystkiego politykę. To jest po prostu zła organizacja pracy, albo brak organizacji pracy. Przecież ludzie piszą, że problem jest od dawna.
22. Dodane przez do sumienie, w dniu - 22-01-2020 15:33
Sumienie przestań mieszać do wszystkiego politykę. To jest po prostu zła organizacja pracy, albo brak organizacji pracy. Przecież ludzie piszą, że problem jest od dawna.
23. Dodane przez Ariel, w dniu - 22-01-2020 15:41
Usunąć(...) wydziału komunikacji w starostwie,jest to człowiek który każdemu robi pod górkę,gość spadł z deszczu pod rynnę ,do tego bardzo nieprzyjemny !!! W każdym widzi oszusta !!!
24. Dodane przez jo, w dniu - 22-01-2020 15:41
Miałem nie pisać bo i po co. I tak to wszystko w d.. mają ale jakoś nie mogę siedzieć cicho. Banda nieudaczników i tyle w temacie. Przecież widać ,że w tym kraju to do władzy i zarządzania największe matoły idą. Jak ktoś jest obrotny to zakłada swój interes i robi swoje. Niestety cały czas musi zmagać się z bandą niekompetentnych urzędasów. Oni są tylko po to aby utrudniać nam życie a nie pomagać.Rzadko zdarza mi się cokolwiek załatwić tak od ręki w urzędach. Zawsze czegoś brakuje lub nie można się dostać bo np. otwarte do 14 ej a raz w tygodniu do 15ej wydział komunikacji. A ja pracuję codziennie do 14 i muszę brać wolne aby cokolwiek załatwić
25. Dodane przez Jaro, w dniu - 22-01-2020 16:17
Nie dość, że człowiek niepotrzebnie wydaje 180 zł za dwa kawałki blachy zwane tablicą rejestracyjną (mnie tam wszystko jedno czy mam PL, PLE,DW,PO no może FZ bym nie chciał)oraz dwa papierki zwane tymczasowy i stały dowód rejestracyjny (tymczasowy zbędny gdy nie wyjeżdżam z granicę)to jeszcze stracone dwa dni i nerwy dla załatwienia prostej sprawy. Wymiana tablic powinna być na życzenie jak i tymczasowy dow. rej.bo to niepotrzebne koszty. A formalności powinno się załatwiać poprzez internet (e-obywatel). Która partia to wprowadzi ma mój głos do końca świata.
26. Dodane przez Rufi, w dniu - 22-01-2020 16:49
Porażka, żeby coś załatwić wstawałem wcześniej niż na ryby...Pan naczelnik kierując urzędem czerpie wprost ze starych milicyjnych metod a przedstawiciele firm zachowują się jak na swoim prywatnym obejściu-ciekawe dlaczego?Jeżeli nie zmieni się kierownik urzędu to nic się nie zmieni!Dlaczego nie można tak jak w innych miastach umówić się na ustalony wcześniej telefonicznie bądź internetowo termin?Dziwię się że Pan Starosta toleruje ten cały cyrk!
27. Dodane przez Do 24, w dniu - 22-01-2020 17:02
Ale ty obrotny jesteś, jak ze swojej firmy przed 14tą nie możesz wyjść.Po prostu jej nie masz,hehe.
28. Dodane przez Kołowrot, w dniu - 22-01-2020 17:17
Może zainstalować maszynę losującą ?
29. Dodane przez nic, w dniu - 22-01-2020 17:49
Prawdę mówiąc Panie starosto ten wydział przynosi dużo pieniędzy do starostwa, więc co za problem o zwiększenie zatrudnienia jeżeli samochodów coraz więcej. Pan taki przedsiębiorczy, pierwszy w pozyskiwaniu funduszy na budowę dróg w regionie itd., a kolejek nie umie pan zlikwidować.
30. Dodane przez Leslaw, w dniu - 22-01-2020 17:57
To jest problem od dłuższego czasu.Wydaje mi się że to po prostu wymówka pracowników którym nie chce się pracować !
reklama
31. Dodane przez kiki, w dniu - 22-01-2020 17:57
cyt..:Łódź. Gigantyczne kolejki do wydziałów komunikacji, Tczecw. Ogromne kolejki do wydziału komunikacji, Długie kolejki do rejestracji pojazdów w Jaśle i Mielcu to tylko pierwsze z brzegu tytuły, jakie obiegają polskie media od połowy grudnia. I nie wydaje się, żeby miało się coś zmienić w najbliższym czasie. 
 
Oczywiście sytuacja ta została wywołana zmianami prawa o rejestracji pojazdów i wprowadzeniem sankcji od 200 do 1000 złotych za nieprzerejestrowanie pojazdu w ciągu 30 dni od jego nabycia. .... branża motoryzacyjna ostrzegała na posiedzeniach komisji sejmowych pracujących nad ustawa o takich, nieuchronnych konsekwencjach zmiany prawa, ówczesny minister środowiska stanowczo stwierdzał, że nic takiego nie nastąpi. Dziś też pojawiają się pocieszające wypowiedzi, że to tylko sytuacja przejściowa. .... prognozuje, że z powodu zmian prawa do urzędów komunikacji będzie teraz trafiać rocznie, według różnych szacunków, od kilkuset tysięcy do ponad miliona wniosków o rejestracji pojazdów więcej. Co zwiastuje, że kolejki niestety nie nikną. 
 
A nie można do przerzucić z innych wydziałów...?
32. Dodane przez Zdziwiona, w dniu - 22-01-2020 18:26
jak mają tam strajk włoski to są kolejki.. ot cała filozofia
33. Dodane przez petent, w dniu - 22-01-2020 18:27
to chyba naczelnik odpowiada za organizacje pracy ?.......chyba ,że ktoś tego nie potrafi zrobić to efekty takie jak tutaj
34. Dodane przez 8848, w dniu - 22-01-2020 18:56
też mam pare słów do powiedzenia na ten temat dlaczego takie kolejki są bo sie przekonałem jest dwóch panów co biorą po 20 numerków i dlatego ich niema gdy zrobiłem awanturę kierownikowi to mi powiedział ze to panowie z firmy i maja pierwszeństwo a ja sie zapytałem to poco biorą numerki i blokują stanowiska to kierownik powiedzial ze mam sie uspokoić a ja mu jak mam się uspokoić skoro jestem 3 raz i niema numerków a dowód stracił ważność niech tym panom utworzą specjalne stanowisko i po kłopocie a nie jeden gość załatwia jedną sprawe we wielu okienkach chyba pan kierownik dostaje od nich po koniaczku za to co wyprawiają i to dlatego takie kolejki
35. Dodane przez coś, w dniu - 22-01-2020 19:05
pokój obok naczelnika stoi pusty, nie można tam dorzucić z budynku obok, kogoś do wydawania dowodów i pisania listów.
36. Dodane przez PETENT, w dniu - 22-01-2020 19:11
parodia paranoja itp... o 7 rano po odbiór dowodu milam 350 nr pan posrednik obs ługiwany był przez 2 okienka i zreszta tak jak i inni posrednicy my szare buraki mamy czekac niewazne ile newry puszczaja [patzac na to co tam sie dzieje pan kierownik mówi prosze isc do starosty ,i tak piłeczka odbijana o godz 11 doczekalam sie uffff wreszcie ....
37. Dodane przez max, w dniu - 22-01-2020 19:15
Wchodzi pan Tomek z teczką i siedzi 3 godziny...wszyscy urzędnicy mu się kłaniają i pytają wprost:co pan ma panie Tomku do załatwienia,do rejestracji?Znają się wszyscy
38. Dodane przez Ola, w dniu - 22-01-2020 19:25
Tyle urzedasow a wydziały komunikacji niewydajne trzeba iść w kolejki jak w komunie ani starosta ani prezydent z tak prosta sprawa sobie nie radza
39. Dodane przez TOMASZ, w dniu - 22-01-2020 19:44
POSPRZATAC POSREDNIKÓW JEDNA SPRAWA JEDNA OSOBA !!! JAK SIE WSZYSCY KŁANIAJA TO ZNACZY ZE COS NIE TAK JAK JEDNA OSOBA PRZYNOSI ROBOTE NA POŁ URZEDU I BLOKUJE ZWYKŁYCH PETENTÓW!!!
40. Dodane przez JA, w dniu - 22-01-2020 19:58
Skoro dwie urzędniczki z wydziału komunikacji starosta przeniósł do innego wydziału to jak ma przebiegać sprawna obsługa klienta.
41. Dodane przez ups, w dniu - 22-01-2020 20:00
ELKA.. dajcie sobie spokój z cytowaniem Wiśniewskiego.To laik.Czego dowody wylewają się drzwiami i oknami starostwa. Czegóż trzeba więcej?Starostwo to przechowalnia dla takich ludzi jak Wiśniewski, Rusiecki,Perski. Partyjniarzy. Nic nie potrafią, ale EGO>>>
42. Dodane przez Myślący, w dniu - 22-01-2020 20:09
Do jo to Ty, ja i każdy o zdrowym umyślę obywatel widzi to co TY. Przecież widać ,że w tym kraju to do władzy i zarządzania największe matoły idą Jest tego coraz więcej to jest prawda. Ale problem w tym, ze te największe matoły to właśnie suweren-wyborca. Dzisiejsi klienci tych wybranych matołków!!! Ich to nawet nie obraża, że obywatele złorzeczą na nich bo oni tego nie pojmują. Rozumek malutki nie pojmuje, że gdyby to wszystko szło jak w zegarku, trybiki by chodziły to byłoby więcej pieniędzy w budżecie, ludzie by byli zdrowsi, nawzajem by się do siebie uśmiechali& itd. Ale nie matołka żeśmy wybrali dali mu stolec i on go uwiera od spodu!!! Siedzi i myśli jak spławić tego klienta co to mu dał pensję i teraz zakłóca mu żywot. On matołek myśli odwrotnie jak ty Oni są tylko po to aby utrudniać nam życie a nie pomagać. - kupuje -oszust, myśli- jakieś samochody i chce szybko wszystko załatwić- o nie pod górkę na kolana. Nie wydolne funkcjonowanie nie jest specjalnością tego Wydziału Kom. SP w Lesznie, takie zjawisko jest podobne w wielu miejscach i miastach, gminach urzędach szczebla wojewódzkiego a ministerstwach lepiej już nie opowiadać przykład?: w Służbie Zdrowia, NFZ, ZUS-się, Geodezji Kartografii...itp. Oczywiście, że nie dotyczy to wszystkich bardzo uprzejmych urzędników. Zakładam , że większość urzędów pracuje poprawnie, doświadczam to w kontaktach z urzędami i zapewniam, że tak jest. Tu zapewne ktoś winien podjąć zdecydowaną decyzję. Skoro urzędnik nie daje sobie rady na zajmowanym stanowisku to albo niech zamieni stołek na wyższy. Więcej będzie widział ! Oj,oj&co ja tu piszę.
43. Dodane przez Powiat, w dniu - 22-01-2020 20:46
Skoro dwie urzędniczki z wydziału komunikacji starosta przeniósł do innego wydziału to widać skutki tego pociągnięcia.
44. Dodane przez Jurek, w dniu - 22-01-2020 21:28
mam do odebrania tablice (po kolizji) stare troszkę pogięte (teraz wyklepane) Nie jadę nie odbieram Nie będę cały dzień czekał. Absolutnie totalne nieporozumienie. Organizacja pracy (mam na myśli) brak etatu w tym urzędzie kolejnego to skandal. Obecne Panie robią co mogą Niestety się nie rozdwoją.
45. Dodane przez Piotr, w dniu - 22-01-2020 21:37
Takie zmiany w rejestracjach wprowadził ten chory rząd i tak to musi teraz wyglądać. PiS misi odejść by było normalnie.
46. Dodane przez Xxx, w dniu - 22-01-2020 22:33
A gdyby nie posierdnictwa to myślicie ze nie byłoby kolejek? Nie bronię pośrednictw ale przecież gdyby każdy z nas jechał sam to tez by była kolejka tylko i wyłącznie wina ze nie ma więcej pracowników 3 stanowiska są wolne i po co się pytam
47. Dodane przez Archanioł, w dniu - 23-01-2020 06:16
JEŚLI KTOŚ LICZY NA TO, że urzędnik sam sobie poradzie z problemem w praktyce to się myli. Oni wiedzą tylko trzy rzeczy praktyczne które były od zawsze: że zaczynają o 7.00, kończą o 15.00 i gdzie się parzy kawki. Na rozwiązanie problemu kolejek czekają pewnie na kolejny cudowny system za olbrzymie pieniądze albo na wytyczne z Warszawy. A to jak czekać na lot na księżyc polskiej załogi w polskim statku kosmicznym. Z Warszawy są jedynie plany i obietnice, że będzie.
48. Dodane przez Pan, w dniu - 23-01-2020 08:53
Dzisiaj znowu... 7.03 i numerek 46
49. Dodane przez W temacie, w dniu - 23-01-2020 10:45
Jeśli się dobrze orientuje to te dwie Panie, które zostały przeniesione nie zajmowały się rejestracja pojazdów, były to Panie od Transportu Drogowego. Ich obecność nie miała wpływu na jakiekolwiek kolejki dot.rejestrowania aut czy odbiorów dowodów - no chyba, że pomagały w innych tematach - niekoniecznie niezbędnych. . Kolejna rzecz - kosmetyczne zmiany nie dadzą nic, będą tylko zaogniać problemy. Trzeba radykalnych zmian, a dopóki pracownicy wydziału będą nieprzychylni do wszystkiego, a Władza zamiast pomoc, będzie robić na przekór tymże pracownikom dopóty będą wybuchać tam bomby. Kompromisy potrzebne są z każdej strony. Tym bardziej, że w ostateczności cierpi na tym szary obywatel, a nie powinien.
reklama
50. Dodane przez Fgk, w dniu - 30-01-2020 09:29
Jestem dzisiaj tj 30.01.20 w wydziale komunikacji i jest tak jak bylo rok,dwa,piec lat temu i nic sie nie zmienilo!Dalej wchodza handlarze z 15 numerkami(ktorzy sa w pracy i na tym zarabiaja) pozostali ludzie musza brac conajmniej 2 dni wolnego zeby zarejestrowac swoje auto.W tak wyjatkowym urzedzie ktory wyzwala z ludzi najgorsze instynkty jeszcze nie bylem.Starosta powinien sie gleboko wstydzic za nieudolnego kierownika wydzialu ktory z prosta sprawa nie moze sobie poradzic od wielu lat.Najlepiej bylo by porozsylac po jednym pracowniku do kazdej z gmin i czas oczekiwania drastycznie by spadl.Na ta chwile to znecanie sie nad czlowiekiem
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj