Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Nauczyciele zadają za dużo?

Jóźwiak o e-nauczaniu

Nauczyciele zadają za dużo?

23.03.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

Nasze dzieci nie nadążają z odrabianiem zadań zadawanych przez nauczycieli, czy można coś z tym zrobić? – pytała jedna ze słuchaczek podczas telefonicznego dyżuru wiceprezydentów Leszna. Inny pytał, czy z powodu zamknięcia szkół będzie powtarzany rok szkolny.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zbyt duża ilość zadawanego podczas zdalnego nauczania materiału jest jednym z najczęstszych problemów sygnalizowanych przez rodziców. Pytanie takie pojawiło się podczas specjalnego wydania audycji „O tym się mówi” z udziałem wiceprezydentów Adama Mytycha
i Piotra Jóźwiaka. -Jeśli w rodzinie jest kilkoro dzieci w różnym wieku i na różnych szczeblach edukacji, to jest problem - mówiła słuchaczka.

-Wiceprezydent Piotr Jóźwiak przyznał, że często słyszy tego typu uwagi. -Widzimy, że nauczyciele bardzo poważnie podeszli do e-nauczania, ale poprosiliśmy dyrektorów, żeby uwzględniali takie okoliczności, gdy jest więcej dzieci i jeden komputer - powiedział. Jak dodał wkrótce wspólnie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli przedstawione zostaną nowe formy nauczania na odległość. -Wiem też od nauczycieli, że rzeczy obecnie zadawane do domu będą powtarzane w szkołach po ich otwarciu - zapewnił Jóźwiak.

W audycji pojawiło się jeszcze jedno pytanie dotyczące szkół. -Słyszałem, że jeśli przerwa się przedłuży, to rok szkolny będzie powtarzany, czy to prawda? - pytał słuchacz. Wiceprezydent Jóźwiak odpowiedział, że nie ma takiej możliwości, ponieważ zajęcia trwają, tylko na odległość, choć oczywiście organizacja roku szkolnego zależy nie od miasta, ale od Ministerstwa Edukacji.

 
Komentarze (69)
1. Dodane przez Kk, w dniu - 23-03-2020 12:35
Problem w tym, że rodzice i uczniowie nie rozumieją jednej rzeczy - to nie są zadania domowe tylko normalna kilkugodzinna edukacja. A jak ktoś do tej pory się obijał w szkole, rodzice nie dopilnowali nauki dziecka to teraz problem bo samemu dziecko sobie nie radzi. Drodzy rodzice i uczniowie jest coś takiego jak Google - tam znajdziecie rozwiązanie i wyjaśnienia każdego aspektu. Wiem, że wymaga to odrobinę wysiłku, ale co począć, takie czasy nastały.
2. Dodane przez Ja, w dniu - 23-03-2020 12:40
Uczniowie, których rodzice na co dzień przywiązują dużą wagę do edukacji dziecka, dzisiaj za pewne mają inne zdanie niż ta pani z artykułu. Uczniowie, którzy na co dzień dużo się uczą, korzystają z zajęć dodatkowych mają teraz labę, a ci co zazwyczaj się bujają, teraz będą narzekać.
3. Dodane przez obserwator, w dniu - 23-03-2020 12:41
Syn w 2 klasie technikum i z WF'u zadanie pisemne- 4 pytania i to nie tak z łba odpowiedzi ! Trzeba było się nieźle naszukać i jeszcze pisania niemało....
4. Dodane przez Archanioł, w dniu - 23-03-2020 12:47
NIE CZARUJMY SIĘ: dla zdecydowanej, by nie rzec miażdżącej, większości dzieciaków taka przerwa w nauce to coś z czego nic dobrego nie wyniknie. Poprzednio strajki nauczycieli, teraz koronawirus to w sumie oświatowa bieda z nędzą. Lekcje zdalne to jedynie zachęta do poszukania rozwiązania zadań w internecie, a więc bylejakość nauczania bije wszelkie rekordy, a jej skutki nie będą do odrobienia.
5. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 23-03-2020 12:55
HIPOKRYZJA. Gdyby ta akcja miala miejsce 10 lat temu, wszyscy gibaliby w wakacje. A teraz. Welcome to the jungle.
6. Dodane przez driver, w dniu - 23-03-2020 12:55
Zadaja tyle ile by bylo do przerobienia w szkole.Program ustalil MEN,wiec pretensje do tej (...) ktora teraz w Brukseli sie byczy i do obecnego szefa MEN.(...).Psioczyliscie na nich,to teraz macie przyklad ile pracy wkladali w edukacje WASZYCH dzieci.Trudno wam pomoc swoim dzieciom?-bylo sie uczyc!
7. Dodane przez Były uczeń, w dniu - 23-03-2020 12:57
Przecież jaki problem. Zawieście całkiem szkole na 2 miesiące. Potem lipiec sierpień do szkoły. Tydzień max dwa przerwy i nowy rok rozpoczęty. Ciekawe co wtedy rodzice powiedzą.
8. Dodane przez Maturzysta, w dniu - 23-03-2020 13:00
Do komentarza 1 i 2  
Jestem w klasie maturalnej, czy napiszę ją w terminie to inna sprawa bo nie wiadomo jak sytuacja się rozwinie. Zawsze starałem się przykładać do nauki, zadań itd. ale to co teraz dostajemy do nauki to jest masakra. Zamiast przez ten trudny okres jaki teraz jest starać się jak najlepiej nas przygotować, to z przedmiotów z których matury nie zdajemy dostajemy pełno zadań, notatek i jest to o wiele więcej niż robilibyśmy w szkole. Zdarzało się, że jedno zadanie robiliśmy przez jedną lekcje, teraz nagle dostajemy aż 8 w jeden dzień.
9. Dodane przez XY, w dniu - 23-03-2020 13:02
Jestem rodzicem i mam takie przemyślenia. To nie jest tak, że nauczyciele zadają za dużo. To jest kwestia organizacji dnia. Jeżeli dziecko szło do szkoły na 5 godzin, od 8:00 do 13:0, a potem jeszcze miało jeszcze sie nauczyć i zrobić zadania domowe, to kolejne 2 godziny. Nauka w szkole jakoś "zleciała"bo ten trud był podzielony na całą klasę. Co więcej, czasami klasa wyszła do kona, na przedstawienie lub apel, czasami jakoś gość przyszedł do szkoły.A teraz uczeń w domu musi przerobić sam 7 godziny=. A wiadomo, że w domu dziecko nie ma aż takiej motywacji, bo jest wiele innych atrakcji( tv, internet, jedzenie..). Widzę sama, po swoich dzieciach. Kiedyś zaczynały dzień o godz.7:00, a teraz wstają o 9:00-10:00. Wiem, że jest to ciężkie dla wszystkich stron rodzic-uczeń-nauczyciel, ale myślę, że nauczyciele też nie chcą być fałszywie oskarżeni, ze "nic nie robią". Nie wiem, może się mylę, ale jako rodzic takie właśnie mam wrażenie.
10. Dodane przez Pani Kotka, w dniu - 23-03-2020 13:06
Jeśli rodzic jest na opiece z dzieckiem, nie ma problemu z pomocą przy nauce. Współczuję rodzicom pracującym...
reklama
11. Dodane przez iglak, w dniu - 23-03-2020 13:07
jak mają iść w lipcu i sierpniu jak nauczyciele mają wtedy urlop:D
12. Dodane przez doświadczona, w dniu - 23-03-2020 13:10
Z tego co się orientuje w wiekszości nauczyciele "szli na ilość" a nie jakość. Zadawali z 16 zadań, tak samo łatwych i przyjemnych natomiast sztuką jest rowiązać jedno i nastepnie drugie o wyższym stopniu trudności.  
Bo te łatwe i na sztukę są po prostu pisane jak 'papuga" oraz żal na nie czasu a nie kształcą dzieciaków i nie podnoszą ich poziomu wiedzy !!!!! 
 
Czyli prosze powyższe traktować 
jako pomoc dla nauczycieli !
13. Dodane przez dziad, w dniu - 23-03-2020 13:19
A jakie kompetencje ma Pan wiceprezydent żeby mówić nauczycielom jak mają uczyć? Może już dość udawania tej omnipotencji?
14. Dodane przez obserwatorka, w dniu - 23-03-2020 13:19
Pamiętajcie ze dzieci sa w różnym wieku a ich rodzice tez pracują!!!!!Pomoc w Odrobieniu zadania domowego (tak jak było to przed wirusem)... to nie to samo co prowadzenie samodzielnie zajęć w domu przez rodzica. i tu jest problem ...bo nie wszyscy rodzice siedzą w domu i mają jedno dziecko. Więc nauczyciele powinni zrozumieć i mieć umiar w tym co zadają do domu.Czy dziecko jest omnibusem czy średniakiem i tak musi swoje zrobić a rodzic zarobić na rodzine. W dzisiejszym świecie dla nauczyciela, przedmiot który naucza jest najważniejszy w świecie i sytuacja jest jaka jest ....
15. Dodane przez IREK, w dniu - 23-03-2020 13:21
Panie dyrektorze Szkoły w Święciechowie, czy kontroluje Pan swoich pracowników? Proponujemy, żeby każdy z nauczycieli wysyłając wiadomości z zadaniami przesyłał je również do Pana. Tylko wtedy będzie miał Pan wiedzę, jak to wygląda w pańskiej szkole.  
Uwierzcie nasze dzieci mają zadanych około 300 zadań(a to wszystko zadane w ciągu 7 dni roboczych). Przeliczyłem też ile zadań zrobili(w ciągu 7 dni roboczych) kiedy chodzili do szkoły My rodzice dokumentujemy to wszystko. Liczyłem wszystko tzn. prace plastyczne, wypracowania, zadania z religii, nie wiadomo w jakim celu ta ilość, skoro należałoby się skupić na innych przedmiotach. A nie liczyłem lektury do przeczytania i propozycji ćwiczeń z w-f. Kuratorium będzie miało co robić. Piszcie jak wygląda to w szkołach Waszych pociech.
16. Dodane przez Maja do kom 10, w dniu - 23-03-2020 13:32
Otóż to . Kiedy rodzice pracują to niestety nie ma czasu na siedzenia z dzieckiem cały dzień przy dochodzących cały czas zadaniach na e dzienniku. Szkoła chyba nie bierze tego pod uwagę, że nie wszyscy mamy możliwość siedzieć w domu...
17. Dodane przez terż rodzic, w dniu - 23-03-2020 13:33
Całkowicie zgadzam się z kom. 9. Nic dodać nic ująć, ale nie każdy potrafi się do tego przyznać. Najlepiej winę zwalać na innych. A co do propozycji niektórych nauki w lipcu i sierpniu - zapytajcie dzieci co o tym myślą!
18. Dodane przez do 3, w dniu - 23-03-2020 13:33
No to ładnie, że syn w drugiej technikum, a ty z nim robisz lekcje!
19. Dodane przez rodzic, w dniu - 23-03-2020 13:34
Nauczyciele niestety nie potrafią się absolutnie odnaleźć w nowej rzeczywistości. Nie przekazują absolutnie żadnych notatek, żadnych wyjaśnień nowych zagadnień, konspektów, NIC -tylko podają numery stron lub zadań do przerobienia "z rodzicami" i to jest dramat. To ma być szkoła na odległość? to jakaś kpina jest. Wyobraźcie sobie jaśnie państwo nauczyciele, że ci rodzice pracują żeby zarobić na wasze pensje, żebyście mogli sobie wygodnie i bezpieczenie siedzieć w domu.
20. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 23-03-2020 13:35
Przyszedł czas, że kolejny raz w środku tej ogólnonarodowej dyskusji znaleźli się nauczyciele. Wszystko przez to, że mają to szczęście (bądź nieszczęście) pracować w dużych skupiskach ludzkich bardzo podatnych na ewentualne zakażenie. Sam jestem nauczycielem i już nie mogę słuchać tego, że znowu mamy wolne, nic nie robimy i jeszcze nam za to zapłacą. Dzisiaj jest 23. marca i mam już dość tego oświatowego bałaganu i chętnie bym wrócił do szkoły (podobnie jak wiele moich koleżanek i wielu kolegów). Oświadczam z całą odpowiedzialnością, że do jak to się określa zdalnego nauczania nie jesteśmy przygotowani. Wymaga się od nas dokonania rzeczy niemożliwych w bardzo krótkim czasie, podejmując przy tym wiele błędnych decyzji i podsuwając niedoskonałe narzędzia. Warto pamiętać jaki jest obraz polskiej oświaty, ciągle niedoinwestowanej i z przerostem ambicji kolejnych rządowych (i nie tylko) decydentów. Na samym dole już nie jest tak różowo jak to wygląda z poziomu Ministerstwa Edukacji Narodowej. Nie ma wsparcia, są tylko polecenia, są terminy, bo już, a najlepiej na wczoraj. Do dyskusji włączają się kolejne osoby, no bo przecież w Polsce każdy się zna na oświacie. Wie co dla niej dobre, wie co powinni robić nauczyciele i że powinni pracować najlepiej za darmo, bo mają przecież misję do spełnienia. Ktoś miał wizję (zdalnego nauczania) i próbuje tą wizją zakazić innych. Bo przecież to takie modne teraz określenie, wszak wszyscy pracują zdalnie. Potrzeba w tym co się dzieje więcej normalności i podejmowania działań racjonalnych, czyli tych możliwych, a nie oczekiwanych w Poznaniu, czy Warszawie. Do tego typu pracy nie są również przygotowani uczniowie, co nie jest jednak ich winą. Czy ktoś się zastanowił nad tym, jak to miałoby wyglądać u nich w domu? Chodzi o warunki domowe (miejsce do efektywnej pracy) i możliwości sprzętowe. Czy ktoś się zastanowił nad tym, że są jeszcze takie rodziny, które nie mają komputera i dostępu do internetu? Czy ktoś wziął pod uwagę rodziny wielodzietne, gdzie jest kilkoro dzieci w wieku szkolnym i tylko jeden komputer? 
 
Oj ta nasza romantyczna natura! Czy kolejny raz musimy zderzyć się ze ścianą, żeby wyciągnąć właściwe wnioski? Szkoda, że o szkole i o polskich nauczycielach mówi się tylko w chwilach tak szczególnych, jak ta! 
 
P.S. Uczniowie pracują więcej niż wtedy, gdy normalnie chodzili do szkoły! A zajęcia dydaktyczne zostały na razie zawieszone.  
 
Trzymajmy się zdrowo! Pamiętajcie, że najważniejszym problemem na dziś nie są szkoły i "zdalne nauczanie". Problem tkwi zupełnie gdzie indziej. Oświata to temat zastępczy.
21. Dodane przez Ludzie, w dniu - 23-03-2020 13:37
Celowo to robią żeby wam rodzicom pokazać że niby tyle z dziećmi na lekcjach robią A tak naprawdę dają materiał do przodu żeby później mieć luz
22. Dodane przez Po co, w dniu - 23-03-2020 13:39
Słuchajcie po co w ogóle słuchacie? Ignorować szkole teraz czas na przymusowy relaks tylko wtedy nie zlapiecie wirusa.
23. Dodane przez Do Irek, w dniu - 23-03-2020 13:40
O rety, te wiejskie szkoły mają przerąbane...
24. Dodane przez stary rodzic, w dniu - 23-03-2020 13:40
Całe szczęście, że już poza mną e-dzienniki.
25. Dodane przez zosia, w dniu - 23-03-2020 13:42
dooo 3 a z WF to o co chodzi, że niby wiedzy nie trzeba mieć....ot podejście ...jak napisano wyzej , to nie sa zadania domowe tylko nauczanie w sytuacji wyjątkowej,,,,,dzieci nalezzy wspierać i interesować sie tym co robia , czego si uczą , a z tego WF zapewne ciekawe zagadnienia były i nie wiem dlaczego tak z buta należało odrobić .... ręce opadają
26. Dodane przez Lo, w dniu - 23-03-2020 13:44
Zrozumcie ludzie, że to co nauczyciel wysyła to program, który należy zrealizować wynikający z podstawy programowej narzuconych przez ministra. Jeśli jest za dużo dla dziecka albo za trudne to przecież nie jest problem, niech robi tyle ile może i ile umie. Nikt mu krzywdy nie zrobi z tego powodu. Po to skala ocen jest szeroka od 1 do 6 aby dla każdego starczyło. Najwyżej będzie mieć słabsze oceny, one też po coś są.
27. Dodane przez Lena, w dniu - 23-03-2020 13:44
Nauczyciel może nagrać lekcję i przesłać filmik ?Tylko i z tym maja problem . 
Zdalnie można pracować , dzieciaki tak w necie siedzą chyba lepiej ogarniają temat niż nauczyciele .
28. Dodane przez aal, w dniu - 23-03-2020 13:47
korepetycji udzielić
29. Dodane przez obserwator, w dniu - 23-03-2020 13:47
Niektóre klasy "rozwalają" lekcje i nauczyciel nie może zrealizować tego co zaplanował TAKA PRAWDA. Dlatego teraz w domu macie problem rodzice i uczniowie
30. Dodane przez opieka, w dniu - 23-03-2020 13:48
Rząd nie dał możliwości opieki rodzicom nad 9-10 latkiem, to też teraz powinni to uwzględnić przy przydzielaniu zadań takim dzieciom do odrobienia.
31. Dodane przez leszczynianka do 6, w dniu - 23-03-2020 13:49
Wyobraź sobie, że ciężko jest pomóc, przy trójce uczących się dzieci to wyczyn. Pracujemy z mężem na zmiany, do pracy dojeżdżamy(kolejne 2 godziny wycięte) więc jest ciężko.W domu nikt do góry D... ą nie leży,to też praca, tylko nie na etacie.Ponadto,w domu dzieciaki mają jeden komputer więc tu kolejna gimnastyka z czasem. Pozdrawiam.
32. Dodane przez zosia, w dniu - 23-03-2020 13:49
dooo 3 a z WF to o co chodzi, że niby wiedzy nie trzeba mieć....ot podejście ...jak napisano wyzej , to nie sa zadania domowe tylko nauczanie w sytuacji wyjątkowej,,,,,dzieci nalezzy wspierać i interesować sie tym co robia , czego si uczą , a z tego WF zapewne ciekawe zagadnienia były i nie wiem dlaczego tak z buta należało odrobić .... ręce opadają
33. Dodane przez hyh, w dniu - 23-03-2020 13:58
te wasze "pociechy" nie mają sie obijać oglądać tv grać na konsolach i co jeszcse tylko od 8 do 15 robic te zadania, może się tłuki w końcu czegoś nauczą bo widze ze na nauke dla głupkowatych rodziców juz za poźno
34. Dodane przez Anna, w dniu - 23-03-2020 14:07
Kom.1 i 2. Nic dodać, nic ująć...
35. Dodane przez OLO, w dniu - 23-03-2020 14:15
Co by nauczyciel nie zrobił to będzie źle bo z jednej strony dyrekcja wymaga żeby pracować więc co ambitniejsi albo ci co poddają się presji zadają żeby się wykazać z drugiej strony uczniowie i rodzice jedni są ambitni i się uczą inni się starają jednak ilość zadań ich przytłacza no i ci co nie mają przykładu od rodziców ci narzekają. 
Najważniejsze to umiar we wszystkim również w zadawaniu lepiej mniej ale porządnie dotyczy to wszystkich od dyrekcji po uczniów.
36. Dodane przez 9X4BX, w dniu - 23-03-2020 14:23
A czy ktoś widział jakieś konspekty, opracowania od jaśnie nauczycielstwa nie ! Tylko wykaz tego co zrobić, pojedyńcze osoby przygotowują konspekt, informację o zakresie materiału i dopiero zadania. Pisemne zadania z Wf żeby nauczyciel mógł się wykazać z domu gotowością do pracy KPINA !!!
37. Dodane przez racjonalista, w dniu - 23-03-2020 14:23
Obciąć nauczycielom 20% pensji i po problemie:) a tak serio to wszyscy pracownicy budżetowi powinni otrzymać 20% mniej pensji.Kryzys jest to wszyscy powinniśmy "po równo" ponieść konsekwencje. W końcu przedsiębiorcy utrzymują i pracowników budżetowych i swoich (no chyba, że ktoś myśli, że rząd i samorząd zarabia pieniądze :). Dlaczego mają być pokrzywdzeni tylko jedni?
38. Dodane przez rodzic, w dniu - 23-03-2020 14:26
Z przedmiotów takich jak plastyka, muzyka, religia technika zadawać z umiarem i proporcjonalnie a nie cztery razy więcej. do tej pory z plastyki jedną pracę dzieci wykonywali przez dwie godziny lekcyjne i kończyli w domu teraz na tydzień mają do wykonania 4 prace - gdzie tu logika, podobnie mają się zadania z muzyki, techniki czy religii - dziecko dobrze się uczące - świadectwo z czerwonym paskiem a w poprzednim tygodniu nie miało czasu na odpoczynek, rano wstaje ok. 8.00, je śniadanie zabiera się za lekcje polski, matma, potem raz geografia, raz biologia raz historia. przerwa na obiad i albo opisuje jakoś postać z muzyki, plastyki, albo wykonuje jakieś prace plastyczne albo programuje z informatyki. Podstawowe przedmioty zajmuję nieco więcej czasu gdyż musi dochodzić sam a nie ma tego wytłumaczonego.
39. Dodane przez Łukasz, w dniu - 23-03-2020 14:29
Powiem tak nauczyciele nie są przygotowani do uczenia na odległość moje dziecko uczy się w podstawówce w jednej ze szkół w Lesznie i co mniejsza z tym ile zadają ale HIT !!!!!!!!!!! Podają linki do stron nie istniejących i karzą z nich robić ćwiczenia :(
40. Dodane przez Xxx, w dniu - 23-03-2020 14:29
W niekorych szkolach pojawily sie informacje ze juz nie na co powtarzac tylko nowy material trzeba zaczac.... a mimo ze zdolne dziecko to moze rodzic pracuje bo juz nie moze skorzystac z opieki i nie wytlumaczy dziecku tak jak nauczyciel mimo wielkich wiec troche z przesada to jest wszystko robione
41. Dodane przez kam, w dniu - 23-03-2020 14:35
Rodzice raczej słuzą pomocą w klasach 1 - 3 szkoły podstawowej. 
Czytanie i liczenie. Bo w kolorowankach nie wzywają chyba pomocy.  
A co wy nagle rodzice tak bardzo sie interesujecie dzieciakami? Chyba z nudów. Cieszę sie że uświadomiliście sobie że MACIE DZIECI ! 
Pospolite biadolenie :-(
42. Dodane przez rodzic, w dniu - 23-03-2020 14:36
Czytam wszystkie wypowiedzi i nie wierzę oczom!!Co za brednie.Zgadzam się z wypowiedzią "7"-zaległoiści nadrobić w lipcu i sierpniu;potem z dwa tygodnie wolnego i do nauki.Rodzice drodzy - przecież chodzi o dobro naszych dzieci!-tego nie rozumiecie???Poziom nauczanie jest ZEROWY-rosnie kolejne pokolenie nieuków-nasze dzieci nic nie umieją lub umieją bardzo mało.My rodzice-też mało wiemy - lecz jesteśmy we wszystkich tematach najmądrzejszymi na świecie.Oglądałem wczoraj w internecie naukę matematyki:szkoła podstawowa :równanie 14x - 24 = 26.Bardzo proste-wykładowca /nie wspomnę jego personaliów / rozwiązuje i wychodzi mu wynik x = 5.Takich mamy wykładowców-to skandal!!!!rodzice - nie narzekajcue i razem z dziećmi weżcie się do pracy i nadrobienia zaległości z wiedzy-to się wam też przyda.Mamy trudny czas a przed nami przyszłośc dzieci więc można "coś za coś".
reklama
43. Dodane przez Lukasz, w dniu - 23-03-2020 14:42
Czy to problem? Przecież teraz pozamykano galerie mopsy więc 500plus nie ma gdzie wydać. Więc rodzice mają czas na naukę z dziećmi. Odłożyć Facebook instagrama i do pracy. Obserwuję instagrama i widzę że dzieci zamiast się uczyć tłuką głupoty na insta i face
44. Dodane przez MEN, w dniu - 23-03-2020 14:53
VIDEOLEKCJE od czwartku. 
Od 8.00 do 15.00. 
I zadania domowe. 
Jak sie dotychczasowa praca nie podobała.....
45. Dodane przez oburzona, w dniu - 23-03-2020 14:53
A jednak: nauczyciele i pielęgniarki są potrzebni. Najpierw psy wieszacie na strajkujących nauczycieli i pielęgniarki a teraz bum. Za 3000tys. jestem nauczycielem od rana do wieczora. Pielęgniarka za te same pieniądze naraża życie i zdrowie. Strajkowaliśmy bo chcieliśmy lepszej edukacji, większych nakładów. Lekarze i pielęgniarki strajkowali bo chcieli zadbać o nasze zdrowie, chcieli większych nakładów na służbę zdrowia. Niestety te zawody zostały zignorowane i teraz..wychodzi szydło z worka. Brak sprzętu, brak szkoleń, brak maseczek, brak testów,brak wszystkiego.  
Oczywiście, ze dzieciaki są bieglejsze w necie od nas. My po prostu nie mamy czasu na to.
46. Dodane przez Beata, w dniu - 23-03-2020 15:01
A jak strajkowałam, bo zbyt obszerna podstawa programowa,za dużo materiału, duża ilość uczniów klasach - to gdzie byliście? Potrafiliście tylko psy na nas wieszać, to teraz uczcie i zobaczycie czy mieliśmy racje chcąc okroić podstawę programową.W odróżnieniu od Was, ja Was rozumiem. Jestem matką dwóch uczniów i serce mi się kraja jak widzę ile czasu siedzą nad lekcjami. Ale ja starałam się to zmienić - a TY?
47. Dodane przez fb, w dniu - 23-03-2020 15:12
Panie Łukaszu, to chyba Pana dzieci, bo moje nie...
48. Dodane przez x, w dniu - 23-03-2020 15:25
no własnie. Czego narzekają.Od września pierwszy raz zainteresowali się dziećmi.Wszystko zamknięta. Więc 500 plus razy dwa równa się tysiąc. akurat na korepetycje dla nauczycieli których tak bardzo nie lubicie.
49. Dodane przez Mm, w dniu - 23-03-2020 15:32
Myślę, że problem mają rodzice i dzieci którzy mało uczyli się w domu. Córka jest bardzo aktywna. Zajęcia dodatkowe i dość dużo czasu poświęcała na naukę. Teraz twierdzi, że mają dużo mniej pracy, a więcej czasu wolnego. 
Nauczyciele zawsze odpisują na wiadomości jeśli mamy pytania.
50. Dodane przez niepewny, w dniu - 23-03-2020 15:50
Francuscy lekarze pozywają polityków władzy.Kiedy nauczyciele, dzieci, mlodzież, studenci... będą mogli bezpiecznie wrócić do pracy? NIE WIADOMO, ALE CHYBA NIE DO ŚWIĄT WIELKANOCNYCH! A co z wyborami w maju w Polsce? Nauczycieli straszy się obniżaniem pensji! Tylko nikt nie mówi o tym, że większość nauczycieli szczególnie przedszkolnych nie otrzymała od pracodawców narzędzi pracy komputerów, laptopów, dostępu do internetu, zabezpieczonych adresów mailowych, programu antywirusowego. Chętni nauczyciele korzystają ze swojego prywatnego sprzętu, internetu i poczty mailowej i OCZEKUJĄ LEPSZEGO I SPRAWIEDLIWSZEGO JUTRA! CO NA TEN TEMAT MÓWI USTAWA?
51. Dodane przez me, w dniu - 23-03-2020 16:14
Obecnie nauczyciele chcą chyba nadgonić zaległości,bo po dłużej siedzą na l4 niż prowadzą lekcje,od ferii same zastępstwa, i nie piszcie głupot że rozwiązania możemy sobie znaleźć w internecie to jest Wasz tok myślenia nauczycieli podać notatkę i niech się sami nauczą. TO MA BYĆ NAUKA !! dzieci wrócą do szkoły, i oczywiście zacznie się kolejka sprawdzianów bo nauczyciele muszą się wykazać ....i jak to ma się do rozwiązań gotowych z google? Większość tych komentarzy to sfrustrowani nauczyciele ,którzy siedzą w domach ,niestety my rodzice pracujemy a teraz odwalamy za Was robotę bo najczęściej wy tylko podajecie zadania do zrobienia! weźcie pod uwagę że Ci uczniowie mają rodzeństwo,które również wymaga dostępu do komputera.
52. Dodane przez kusy, w dniu - 23-03-2020 16:18
Jóźwiak i Mytych dwa "autorytety" pokazali już jak zarządzać miastem i chcieli w szkołach "rozprzestrzeniać wirusa" ....nie zamykając szkół. Na bruk z nimi.....
53. Dodane przez OLGIERD, w dniu - 23-03-2020 16:19
Cyt. :"Widzimy, że nauczyciele bardzo poważnie podeszli do e-nauczania". Czy poważnym jest wysłać zakres tematów na cały tydzień, na zasadzie kopiuj/wklej i to o godz. 23:00. Polecenie otwierania profili dla 7 letnich uczniów na Librusie w celu wysyłania im wiadomości z nadzieją, że zalogują się i zapoznają z wysłaną treścią, choć do tej pory w szkole obsługiwały dzieci jedynie program Paint. Szanujmy się w dwie strony i miejmy nadzieję na zdroworozsądkowe podejście do zaistniałego problemu...zarówno ze strony rodziców jak i grona pedagogicznego...
54. Dodane przez Domino, w dniu - 23-03-2020 16:25
Analizując frekwencję nauczycieli i przepadających lekcji ,teraz zwyczajnie nadrabiacie zaległości .Dajcie notatkę jakieś zadanie do niej i pasuje , a nie tylko spis 16 zadań w ćwiczeniach albo jak niektórzy całe ćwiczenia od początku do końca +5 kart pracy...
55. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 23-03-2020 16:52
Czy to prawda, ze jutro w SP 9 ma się odbyc rada pedagogiczna nauczycieli?? 
To narazanie ich zdrowia i zycia. Absurd!!
56. Dodane przez Do 45, w dniu - 23-03-2020 16:52
Kobito, nie porównuj pracy pielęgniarki z pracą nauczyciela...
57. Dodane przez On, w dniu - 23-03-2020 18:07
Nauczycie nawali zadań i ma wolne w domu a czy sprawdzi to ????? hahahah
58. Dodane przez Rrtf, w dniu - 23-03-2020 18:31
Zdalne nauczanie haha dobre.zdalne zadawanie zadań domowych.Czy na lekcjach też dzieci miały podane tematy i same musiały opracowywać.Szkoda że na lekcjach tyle notatek nie było zapisywane.Najlepiej podać podpunkty str.od 55 do 100 w podręczniku znajdziecie informacje.
59. Dodane przez Do "zaniepokojonego " 57, w dniu - 23-03-2020 18:44
Wyobraź siebie ( chociaż w swojej ignorancji możesz mieć z tym problem), że "sprawdzi to". Siedzę codziennie, od zeszłego poniedziałku i poprawiam to, co mi uczniowie przesyłają. Każde pojedyncze zadanie, każde zdanie po zdaniu, każdego maila. A wyobraź sobie ( dasz radę?), że jest to kilkaset maili ( dla ułatwienia Tobie obliczeń powiem, że uczę w kilkunastu 20-30 osobowych klasach po 2 godziny tygodniowo). Z tego co wiem, nie tylko ja mam tyle poprawiania, ale olbrzymia większość nauczycieli. I uwierz mi, że o wiele łatwiej jest poprawiać coś na papierze niż na ekranie laptopa, bo ból pleców, głowy i oczu gwarantowany.Następnym razem, jak będziesz chciał czymś "mądrym " błysnąć, to się dwa razy zastanów.to się dwa razy zastanów, bo efekt wyszedł Ci żałosny.
60. Dodane przez Do 18, w dniu - 23-03-2020 18:57
Nie robię z synem lekcji od 4 klasy szkoły podstawowej bo nie ma takiej potrzeby . A był tez w gimnazjum w internecie i sobie sam nieźle dawał radę. A pokaz i te cuda bo sam był w szoku
61. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 23-03-2020 19:14
Zdarza mi się czasami montować filmiki. Takie pod YouTube itp. Po pierwsze do tego celu kupiłem sobie sprzęt i oprogramowanie za naprawdę niemałe pieniądze. Sam laptop żeby był naprawdę wydajny kosztuje mniej więcej 3-krotność wynagrodzenia nauczycielskiego. Samo przygotowanie, wybranie, przycięcie i zmontowanie ujęć do kilkuminutowego filmu, zabiera mi czasami 2-3 dni. Ma Pani zapewne świadomość tego, że jakość opublikowanego materiału (a nie tylko treść ) będzie wpływała na ocenę innych. Uważam, że nauczyciel nie jest od tego, aby skupiać się na produkcjach filmowych, tylko na nauczaniu.
62. Dodane przez To znowu ja, w dniu - 23-03-2020 19:20
Dyskusja bez sensu. Zrozumcie, że to jest wojna. Wojna o biologiczne przetrwanie narodu. I to nie tylko naszego. Wszystko inne jest przy tym nieważne!
63. Dodane przez mama, w dniu - 23-03-2020 19:34
Jestem mamą dzieci uczni ze Święciechowy nie przesadzajcie, że tyle zadawane 
jest.Rodzice trochę rozsądku.
64. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 23-03-2020 20:39
CDN czyli II LO albo odwrotnie
65. Dodane przez Do kom 45., w dniu - 23-03-2020 22:09
3000 tys. tysiąc ma 3 zera więc 
3000 + 000= 3000000 tzn. 3 mln
66. Dodane przez Do 39, w dniu - 23-03-2020 22:13
Tym HITem jesteś Ty że nie umiesz otworzyć. Bo to pewnie librus a on zmienia linki chmury że względu na bezpieczeństwo. Wtedy kliknij na link prawym przyciskiem myszy i kliknij otwórz w nowym oknie:
67. Dodane przez O!, w dniu - 24-03-2020 14:41
Nad ilością dzieci należało wcześniej pomyśleć ! Tak, nie dano opieki nad dzieckiem 1 - 25 ?!
68. Dodane przez mama dzieci kl 1-3, w dniu - 24-03-2020 15:34
Bez wątpienia trudny to dla nas czas... ale drodzy nauczyciele chciałabym, abyście wykazali się większym zaangażowaniem w tej niecodziennej sytuacji. Szukali rozwiązań, a nie mówili o tym czego nie ma, jak są wyposażone szkoły, że nikt Was do tego nie przygotował - jako rodzic zdaję sobie z tego sprawę. Musimy sobie radzić z tym co mamy, a na naukę nigdy nie jest za późno. Wiem, że niektóre dzieci nie mają dostępu do sprzętu, ale to są mniejszości. Jak wszystko wróci do normy, te dzieci nadrobią to w godzinach pozalekcyjnych, a nie cała klasa. Ponadto opracować jakiś plan działania, np. wykonać konspekt tygodniowy, opracować najważniejsze definicje, zagadnienia, nagrać krótką lekcję online ( 15-20 min). Kwestia kilku dzieci w rodzinie? - można założyć skrzynki mailowe ( starsze dzieci na pewno mają), dzięki temu można podzielić się dostępem do komputera. Jeśli nauczyciel nie posiada maila, to można założyć w kilka minut: włączyć YouTube i zobaczcie jak zakłada się maila, konto skype itp. W tym momencie ważny jest dialog nauczyciel-rodzic, szacunek oraz pełne zaangażowanie.
reklama
69. Dodane przez papieros, w dniu - 25-03-2020 06:54
Nauczyciel na własnym komputerze w domu siedzi i wymyśla zadania i ćwiczenia na odległość, nie ma jak tego opracować. Gdyby ktoś nie miał w domu komputera to leży i kwiczy. Minister coś wymyślił, dyrektorzy wymagają, ale nikt nie ma pomysłu jak to ma wyglądać. Podobnie jest w policji każą jeździć i dzwonić do ludzi na kwarantannie a nie dali telefonów komórkowych i policjanci dzwonią ze swoich prywatnych. Czy tak to ma wyglądać?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj