Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Będzie śledztwo w sprawie śmierci 45-latka z Wilkowic

Zawiadomienie złożyła rodzina

Będzie śledztwo w sprawie śmierci 45-latka z Wilkowic

05.04.2020. Radio Elka, Emilia Wojciechowska


(Fot. Archiwum)
Wdowa po zmarłym 45-latku z Wilkowic złożyła do Prokuratury Rejonowej w Lesznie zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa, polegającego na braku udzielenia jej mężowi pomocy medycznej. W piątek (03.04) zdecydowano o wszczęciu śledztwa. Ma ono wyjaśnić czy doszło do bezpośredniego narażenia na ciężki uszczerbek na zdrowiu lub na śmierć, oraz czy działania organów m.in. pogotowia i Sanepidu były właściwe. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Śledztwo będzie prowadzone pod kątem artykułu 160 KK, czyli bezpośredniego narażenia na ciężki uszczerbek na zdrowiu lub nawet na śmierć, do czego doszło w tej sytuacji. Prokurator będzie też rozważał, czy działania organów, które podejmowały jakiekolwiek czynności przed śmiercią, były w pełeni właściwe - powiedziała Daria Dąbrowicz-Rzepka, zastępca Prokuratora Rejonowego w Lesznie. - Musimy zebrać pełen materiał w trybie pilnym - dodała prokurator.

Ciało zmarłego zostało zabezpieczone do celów procesowych.

Śledztwo
toczy się w sprawie, zostanie skierowane przeciwko komuś, jeśli prokurator zdecyduje o przedstawieniu zarzutów.

Zanim wysłano zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej w Lesznie, wdowa po 45-latku napisała dramtyczny list, w którym opisała przebieg choroby męża i pomocy ze strony służb medycznych. Dowiadujemy się z niego, że mężczyzna zachorował 16 marca, skontaktował się z lekarzem rodzinnym, który przepisał mu antybiotki. Ponieważ wysoka gorączka utrzymywała się przez 5 dni i zaczęły pojawiać się duszności, powiadomiono Sanepid.
Jak wynika z listu kobiety, wywiad Covid 19 (czyli pytania do pacjenta) wyszedł ujemny, dlatego 45-latek ponownie został skierowany do lekarza rodzinnego. Ten wprawdzie zlecił transport do szpitala zakaźnego, ale okazało się, że nie ma wolnej karetki i dyspozytorka zasugerowała dojazd własnym transportem. 45-latek nie czuł się na siłach, by sam prowadzić samochód i nie chciał narażać żony, która jest po chemioterapii. Rodzina została w domu.
Z piątku (27.03) na sobotę stan mężczyzny się pogorszył. Po kilku telefonach (do lekarza, na pogotowie, do Sanepidu, na wieczorynkę i ponownie na 112) do 45-latka zadysponowano Zespoł Ratownictwa Medycznego. Jak napisała żona 45-latka, po osłuchaniu jej męża i konsultacjach z Sanepidem oraz lekarzem SOR, podano mu leki dożylne, przepisano antybiotyki i zdecydowano o zostawieniu w domu. - W trakcie tej wizyty zostaliśmy poinformowani przez panią ratownik, że nieuzasadnione wezwanie karetki jest zagrożone odpowiednimi paragrafami - napisała w liście żona 45-latka. (treść całego listu TUTAJ )

W poniedziałek 30 marca, ponieważ nie było poprawy, kobieta skontaktowała się z lekarzem rodzinnym i zdecydowano o transporcie do szpitala zakaźnego. Najpierw przyjechała karetka transportowa, ale okazało się, ze stan mężczyzny jest już tak ciężki, że potrzebna jest druga karetka, posiadająca sprzęt do ratowania życia. Niestety, mimo reanimacji mężczyzna zmarł.

Test na obecność koronawirusa u zmarłego wyszedł negatywny, czyli nie stwierdzono COVID-19. Jak dowiedzieliśmy się od rodziny, również testy u żony i czwórki dzieci wyszły ujemne.

- Mąż był zdrowy, bez żadnych chorób przewlekłych, bez nałogów. Dbał o dietę, uprawiał sport. Osierocił czworo naszych dzieci - tak kończy się list mieszkanki Wilkowic. Rodzina chce wiedzieć co bylo przyczyną śmierci, i chce ukarania winnych.
 
Komentarze (57)
1. Dodane przez Nie kłam medyku, w dniu - 05-04-2020 20:10
Jak znam medyków to się okaże, że tak jak w Kościanie miało to miejsce dojdzie do awarii systemu nagrywającego rozmowy z pogotowiem i dowodów brak. A w papierach to już dawno lekarze wpisali co trzeba, żeby swoją dupę ochronić. Ale mimo wszystko życzę powodzenia wdowie i całej rodzinie.
2. Dodane przez marek, w dniu - 05-04-2020 20:14
Bardzo dobrze. Niestety, ale ratownicy medyczni w lesznie są OKROPNI. Sam osobiście miałem z nimi przykre doswiadczenie. Mam nadzieje, ze dzieki calej tej sprawie poniosa konsekwencje za wszystkie czyny albo chociaz da im to do myslenia jaki zawod zdecydowali sie wykonywac.
3. Dodane przez Klara, w dniu - 05-04-2020 20:16
był młody zdrowy i umarł, dlatego ludzie cieszcie się każdym dniem, więcej empatii i życzliwości, mniej nienawiści i pogoni za złotówkami, naprawdę to czy dorobicie na mocniejszy o 50 KM silnik do Audi, czy pojedziecie na jeszcze jeden wypad do Egiptu by pokazać znajomym fotki na fejsie kosztem zdrowia i rodziny, nie jest najważniejsze, uświadomi sobie to każdy, gdy w końcu spadnie na niego nieszczęście, potem będzie za późno by przeprosić się z rodzicami, rodzeństwem czy innymi znajomymi
4. Dodane przez lol, w dniu - 05-04-2020 20:23
Powinny być zarzuty niedopełnienia obowiązku dla prokuratora który nie przyjechał na miejsce zgonu.
5. Dodane przez Pacjent, w dniu - 05-04-2020 20:23
Medyku nie kłam
6. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 05-04-2020 20:24
Dlaczego prowadzone są zbiórki pieniędzy na szpital w Lesznie skoro (...)zarabia duże pieniądze w czasach kryzysu. 
Czego można się spodziewać po szpitalu w Lesznie.
7. Dodane przez Papuga, w dniu - 05-04-2020 20:48
Przykra sprawa ale przez tego wirusa ludzie się boją, również służby medyczne. Takich sytuacji będzie więcej. W TV pokazują ilu umarło od wirusa a tych którzy nie dostają teraz należytej opieki medycznej będzie x1000.
8. Dodane przez Ma.a, w dniu - 05-04-2020 20:49
Wszyscy na medyków a może przyjrzeć się naszemu sanepidowi w tych czasach powinno mieć więcej empatii a tego brakuje
9. Dodane przez Do kom 6, w dniu - 05-04-2020 20:51
Napisze bardzo delikatnie - puknij się mocno w czoło może zmądrzejesz!
10. Dodane przez KK, w dniu - 05-04-2020 20:53
Taka jest właśnie polska służba ,,zdrowia''.Ja wiem że nie powinno się wsadzać wszystkich do jednego worka ale Leszczyńska placówka jest ,,psa''warta.Kto miał z nimi do czynienia to wie o czym mowa.
reklama
11. Dodane przez xyz, w dniu - 05-04-2020 20:55
"Kocham" mentalność Polaków. Po co się wypowiadać skoro nic mądrego się nie wnosi, nie mówiąc już o tym że nie macie pojęcia/wiedzy o przebiegu całej sytuacji jaka była na prawdę.
12. Dodane przez Rychu, w dniu - 05-04-2020 20:58
Niestety jest epidemia. Takich zgonów będzie coraz więcej. Po co szukać dziury w całym.Życia to człowiekowi nie przywróci.
13. Dodane przez Smutna sprawa, w dniu - 05-04-2020 21:04
Do chorego z podejrzeniem korona wirusa, który ma mieć transport na oddział zakaźny gdzie główne objawy to trudności z oddychaniem przyjeżdża karetka transportowa bez sprzętu to też karetka pogotowia!Zachowanie personelu karetki który straszy paragrafami rodzinę za nie uzasadnione wezwanie... SZOK!Tak wynika z listu wdowy. Pacjent umiera...
14. Dodane przez Dhx, w dniu - 05-04-2020 21:07
Też miałam przykre doświadczenie z ratownikami medycznymi...znalazlam nieprzytomnego Pana na ulicy, wezwałam pogotowie, to wyzwali mnie, że do takich wzywa się policję a nie karetkę. Jednak skąd miałam wiedzieć, czy jest nieprzytomny, pijany czy zemdlał? Pan miał ranę na głowie..
15. Dodane przez Do kom 12, w dniu - 05-04-2020 21:07
Ciekawe czy tak powiesz jak tobie ktoś umrze.. albo ty sam, a nie wtedy nic już nie powiesz ani przynajmniej nic głupiego nie napiszesz
16. Dodane przez Piotr, w dniu - 05-04-2020 21:17
Leszczyńscy medycy po raz kolejny pokazali kim są !!!!!!
17. Dodane przez Xxx, w dniu - 05-04-2020 21:21
A wiadomo co było przyczyną śmierci bo nigdzie nie wspominają jaki był wynik sekcji zwłok jeśli nie koronawirus to co?
18. Dodane przez do 17, w dniu - 05-04-2020 21:32
Coś pewnie wymyślą. Może "wirusowe zapalenie płuc"
19. Dodane przez Daniel, w dniu - 05-04-2020 21:35
Bo lemingi musicie stworzyć jeszcze jedną statystykę tj. ile osób umarło przez (nie na) koronowirusa. Myślę, że więcej o minimum 10 razy. 
Polska powinna brać przykład z Białorusi, Rosji oraz innych bratnich nam krajów, a nie płynąć z prądem jak martwa ryba.
20. Dodane przez scorp, w dniu - 05-04-2020 21:40
We Wloszech i w Hiszpanii wykonuje sie testy na koronawirusa osobom zmarlym, u ktorych przed smiercia tego wirusa nie stwierdzono.
21. Dodane przez Prawdy, w dniu - 05-04-2020 21:45
TAK tak na 100% wykażą, że nie miał koronawirusa. A odsyłali go od jednego do drugiego bo był zdrowy jak ryba. #medykuniek....
22. Dodane przez Ryszard, w dniu - 05-04-2020 21:59
I bardzo dobrze!!!! Winni powinni ponieś karę!!!
23. Dodane przez Nie kłam medyku, w dniu - 05-04-2020 21:59
https:/(...)/45876809/jest-wyrok-dla-lekarza-pogotowia-za-nieudzielenie-pierwszej-pomocy tak działa ta wspaniała służba zdrowia. Oczywiście nie należy wszystkich wrzucać do jednego wora ale jak się dobrze zastanowić to każdy z nas się takim lub podobnym zachowaniem medyków spotkał. Ja też mam swoje doświadczenia w tym temacie.
24. Dodane przez Antonio, w dniu - 05-04-2020 22:07
Wszystkie służby umywają ręce. Ktoś z sanepidu odpowie za to? Ratownicy? Wszyscy się wybielają a biedny człowiek nie żyje. Nie ważne czy epidemia ludzie umierają po cichu a każdy przeżuca winę na pozostałych
25. Dodane przez greg, w dniu - 05-04-2020 22:30
Biorąc pod uwagę wiedzę z periodyków naukowych, m.in. w zakresie zaraźliwości koronawirusa, trudno przypuszczać, aby nikt z domowników nie miał wirusa w sytuacji, gdyby zmarły mężczyzna miał go mieć. Zatem raczej to nie był koronawirus. Mając przez co najmniej dwa tygodnie kontakt z 5. innych osób to musiałby być cud, aby nikt się nie zaraził. Z relacji medialnej wynika, iż mężczyźnie podano leki dożylne. A może był na coś uczulony? Niech zbadają sprawę, lecz będzie coraz gorzej, bo ten wirus niszczy cały świat, rujnuje gospodarki i za chwilę będziemy mieli potężny kryzys, w tym w zakresie zdrowia publicznego.
26. Dodane przez ola, w dniu - 05-04-2020 22:32
Mieliśmy podaną informację tylko jednej strony.Ile w niej prawdy tego nie wiemy.Niby zdrowi ludzie też umierają.Może niech śledztwo pokaże co było przyczyną śmierci.Potem możecie komentować.Teraz to tylko hejt czyli to, co Polacy umieją najlepiej.Szkoda każdego człowieka.Każda śmierć jest tragedią dla rodziny.Nic życia nie przywróci.
27. Dodane przez xilo, w dniu - 05-04-2020 22:40
Niech osoby pracujące w służbach medycznych, ratowniczych zadumają się nad istotą sprawy jakie życie ludzkie jest kruche i jak szybko się umiera.
28. Dodane przez Sekcja po terminie, w dniu - 05-04-2020 22:41
A co tu ma badać prokurator? 
 
"45-latek ponownie został skierowany do lekarza rodzinnego. Ten wprawdzie zlecił transport do szpitala zakaźnego, ale okazało się, że nie ma wolnej karetki " 
coś tam, coś tam i: 
"zadysponowano Zespoł Ratownictwa Medycznego. Jak napisała żona 45-latka, po osłuchaniu jej męża i konsultacjach z Sanepidem oraz lekarzem SOR, podano mu leki dożylne, przepisano antybiotyki i zdecydowano o zostawieniu w domu. - W trakcie tej wizyty zostaliśmy poinformowani przez panią ratownik, że nieuzasadnione wezwanie karetki jest zagrożone odpowiednimi paragrafami" 
 
MYŚLAŁEM, ŻE CZASY STRASZENIA NIEUZASADNIONYM WEZWANIEM MINĘŁY! 
LESZNO WIDAĆ TKWI W CZASACH GŁĘBOKIEGO POST PRL-u.  
 
Mim zdaniem to się nadaje pod sąd wojenny i wyrok na poczekaniu. 
 
I faktycznie prokuratura powinna się zająć prokuratorem chyba. 
 
Pogotowie z Poznania chciało przyjechać ale było zajęte a pogotowie z Leszna było w złym nastroju. 
A helikopter? 
Pogoda nie była zła. 
 
No ale nereczka, serduszko w stanie gorączkowym nie wygeneruje dobrze płatnych procedur. 
 
Gdyby OSP Wilkowice była kumata to by upozorowała wypadek i Migiem helikopter by przyleciał. 
 
Przepraszam za ten sarkastyczny ton ale tak to widzę.
29. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 05-04-2020 22:54
Nie rozumiem dlaczego nie zabrano pacjenta do szpitala,kiedy nie miał już sił sam tam dotrzeć.Gdy rodzina prosiła parę dni!Skandal.
30. Dodane przez Maskarada, w dniu - 05-04-2020 22:54
Dobre sobie . 
W trybie pilnym ? 
 
"Ciało zmarłego zostało zabezpieczone do celów procesowych" 
 
Puszczając wodzę fantazji załóżmy, że się otruł o choćby w celu uzyskania odszkodowania. 
 
To coś nie prędko ta sekcja będzie. 
Policja/prokuratura wyśle ubezpieczycielowi oświadczenie, że nie można jednoznacznie wykluczyć przyczyny innej jak naturalna ze względu na to, że od śmierci do sekcji upłynęło dużo czasu? 
I lata opłacania składek na nic.
31. Dodane przez Nico, w dniu - 05-04-2020 23:04
Nie wiadomo jaki będzie wyrok, ale ludzie zbierają pieniądze na służby medyczne, wożą posiłki dla ratowników a tu taki kwas... Wielka tragedia dla rodziny.
32. Dodane przez Ekolog, w dniu - 05-04-2020 23:12
Za chwilę to sami będzie się leczyć bo każdy ma pretensje do ratowników i lekarzy....nikt nie będzie chciał pracować w pogotowiu ratunkowym. Nie zazdroszczę im pracy teraz
33. Dodane przez MED, w dniu - 05-04-2020 23:29
dlaczego Pan miał trafić na oddział zakaźny jeśli nie miał dodatniego wyniku. Powinien trafić na SOR i reszta według procedur. Nadal nierozumiem dlaczego miał trafić na oddział zakaźny
reklama
34. Dodane przez Justyna, w dniu - 05-04-2020 23:44
Wyrazy współczucia dla Rodziny zmarłego Pana. Nikt nie potrafi sobie wyobrazić jak Oni teraz cierpią... Do :Maskarada post nr 30 : człowieku usuń ten komentarz z tymi swoimi fantazjami ....
35. Dodane przez Xxx, w dniu - 06-04-2020 00:46
Mam mały pomysł... Jeżeli służby zdrowia mają brak specjalnych karetek do przewozu osób z podejrzeniem koronawirusa to można byłoby przystosować do tego samochody do przewozu więźniów bo mają oddzieloną przestrzeń dla kierowcy i tzw"Pasażera"więc można i tak a jak miałbym wybierać śmierć w domu a przejazd do szpitala tym autem to wolę żyć niż gnić...
36. Dodane przez do 32, w dniu - 06-04-2020 00:52
Prawda. Ponadto, jak zauważył Ktoś wcześniej, znamy tylko relację jednej strony. Tak naprawdę nie wiemy nic, co mogłoby nas uprawniać do formułowania ocen i pisania komentarzy. Jednak dla mediów każda taka sytuacja jest bazą do produkcji kolejnych artykułów, czego będziemy zapewne świadkami.
37. Dodane przez Ja, w dniu - 06-04-2020 05:53
Ludzie dlaczego ciągle czepiacie się służb medycznych, proszę przejmijcie ich obowiązki, pokażcie jacy to jesteście mądrzy, i podejmujecie tylko słuszne decyzję, nad tymi ludźmi też są " mądrzy na stołkach" którzy nakazują im różne procedury, zachowania bo jak nie "wylecisz, czemu nikt nie sprawdza sanepidu do którego niejednokrotnie nie można się teraz dodzwonić.....
38. Dodane przez do kom 32 Ekolog, w dniu - 06-04-2020 06:41
Człowieku już tak jest bo wszędzie jest tylko teleporada i nic więcej. Możesz zadzwonić to ci może łaskawie receptę wypiszą. Więc nie strasz bo już tak jest
39. Dodane przez max, w dniu - 06-04-2020 07:07
A co było przyczyną śmierci???
40. Dodane przez Iga, w dniu - 06-04-2020 07:46
Ale doczeka się pani sekcji zwłok męża i będzie mogła powiedzieć sobie że zrobiła wszystko co mogła.Dużo sił życzę i jeszcze raz współczuje.
41. Dodane przez Marek, w dniu - 06-04-2020 08:06
Wspolczuje rodzinie. Winnych nalezy ukarac mize w koncu po 2 stronie sluchawki ktos wykaze sie emoatia....
42. Dodane przez Daniel, w dniu - 06-04-2020 08:35
Powinniśmy brać przykład z Chin i wprowadzić prawdziwe ograniczenia zamiast takich pozornych jak obecnie. Tylko to może uratować naszą służbę zdrowia przed upadkiem
43. Dodane przez Górowianin, w dniu - 06-04-2020 09:11
już (...)pisowskie szczują na lekarzy i ludzi przeciwko sobie! TYLKO MNIE ZASTANAWIA DLACZEGO KIEDY LEKARZ CZY PIELĘGNIARKA SĄ POTRZEBNI TO WTEDY NIE SZCZEKACIE? niech was leczy kler. W ogóle won z Polski do Watykanu albo na Ukrainę, jak się wam nie podobają polscy lekarze i pielęgniarki
44. Dodane przez Witek, w dniu - 06-04-2020 09:17
W normalnych czasach słuzba zdrowia robi bokami, a co dopiero w trudnych czasach pandemii. Lekarze i ratownicy musza podejmować szybkie decyzje, od których zalezy zycie ludzkie. Także takie kto ma szanse przezyć w domu a kto w szpitalu. Czy moga sie mylić? Mogą! Jakkolwiek brutalnie to brzmi. Jednak te błędy muszą być marginalne sprowadzone do promili. Nie nalezy urządzać polowania na czarownice, tylko rzeczowo zbadać sprawę. Tak by wyeliminowac błędy w przyszłości. Zabrzmiało brutalnie? Ale to brutalny jest virus.
45. Dodane przez Marek, w dniu - 06-04-2020 09:20
Sam doznałem nieprzyjemnych słów przez lekarza z pogotowia w Lesznie w dniu .. kwietnia 2018r., który to przyjechał dwa razy do konającej żony/nowotwór-rak/ za drugim razem po podaniu morfiny wypowiedział słowa nie zapomnę ich do końca mego życia cyt. Myślałem , że mówię do Polaka a nie do Chińczyka przecież nie ma ratunku my jesteśmy od ratowania ludzi.
46. Dodane przez 2222, w dniu - 06-04-2020 09:31
Miałam podobna sytuacje z synkiem zaden lekarz nie chciał przyjąć ani pogotowie nie chcialo przyjechać syn od 4 dni goraczkowal prawie 40stopni w styczniu przeszedł zapalenie płuc w marcu miał usowany migdał i wystąpiły powikłania po 2 tyg.zadnej pomocy nie uzyskałam ze strony lekarzy wkoncu znalazł się lekarz który przyjol prywatnie mnie on uratował moje dziecko bo mogło dojść do niedotlenienia mózgu ale nikt by za to nie odpowiedział tak płacimy nasze składki że nikt nie chce pomóc to jest chore
47. Dodane przez jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj, w dniu - 06-04-2020 09:33
Niestety, takich dramatów możemy spodziewać się coraz więcej. Polska dopiero teraz wkracza w okres gwałtownych zachorowań. Poprzez opóźnienie w rozpoczęciu epidemii w stosunku do Włoch i Hiszpanii ludziom wydaje się, że u nas to przejdzie łagodnie. Nie przejdzie. Kto tak myśli, nie ma pojęcia o temacie. Bardzo pomogła decyzja zamknięcia szkół [kluczowa sprawa, niedoceniana przez wiele osób] oraz kolejne decyzje o izolacji. Trzeba odcinać łańcuchy zarażenia. Niemniej musimy zdawać sobie sprawę z jednego: polska służba zdrowia jest dramatycznie nieprzygotowana do epidemii i niewydolna. Jak to ująć by co więksi niedowiarkowie przejrzeli na oczy? Powiem tak: moment w którym nie będziecie już w ogóle obsługiwani w szpitalu i będziecie masowo umierać na korytarzu nastąpi dużo szybciej niż np. we Włoszech. Być może już po dwóch tygodniach od eksplozji (która zapewne pod koniec tego tygodnia). 
 
Prawdopodobnie nie będzie osoby, która nie będzie znała rodziny gdzie ktoś nie umarł na COVID-19. Wirus SARS-CoV-2 to zupełnie inna "liga" niż grypa. Naczytałem się głupot osób które porównują te dwa wirusy a wyczytały swoje "mądrości" w Internecie. Owszem, są podobieństwa, ale jest więcej kluczowych różnic. Kiedy widzę osoby które do dziś bagatelizują sprawę wniosek może być tylko jeden: nie potrafią zrozumieć istoty problemu i przewidywać. To właśnie m. in. przez głupotę takich osób ludzie będą chorować i umierać. 
 
Apeluję. Przestańcie się odwiedzać. Nie wychodźcie (chyba, że po zakupy albo do pracy). Spędźcie święta w domu. Epidemia u nas, w Polsce, dopiero teraz nadchodzi.
48. Dodane przez niedowiarek, w dniu - 06-04-2020 10:40
Czy to jest możliwie, że w obecnej sytuacji lekarze nadal udzielają prywatnych porad? RÓWNI I RÓWNIEJSI? KTO DECYDUJE O TYM CZY PACJENT POWINIEN OTRZYMAĆ POMOC NA NFZ CZY TEŻ MUSI SZUKAĆ WIZYT PRYWATNYCH? OPISUJE TO KOMENTARZ NR 46. Można przeczytać o RATOWANIU MĘŻA PRYWATNIE PRZEZ KATARZYNĘ SKRZYNECKĘ! CZY KAŻDY LEKARZ PRZYJEDZIE DO CHOREGO, JEŚLI CHORY MU NIE ZAPŁACI CZY BĘDZIE STRASZONY, ŻE BEZPODSTWANIE WEZWANO KARETKĘ? Łukasz Szumowski o walce z koronawirusem: mówi my dostarczamy sprzęt, a on gdzieś znika
49. Dodane przez Leszno, w dniu - 06-04-2020 10:57
Mnie sie wydaje, że zawiodły tu tez procedury. Sa niejednoznaczne i często nie dostosowane do sytuacji. Trafia mnie jak są pytania o kontakt z kimś z zagranicy lub z zakażonym. Setki ludzi chodzi i nie maja objawów a zarażają. Szpitale bez odzieży ochronnej a nigdy nie wiadomo czy osoba zgłaszająca sie do szopitala z innymi dolegliwościami nie jest zarażona koronawirusem i tak zaraża sie służba zdrowia i inni pacjenci na oddziałach. Niby są juz inne prcedury w tym zakresie wydane przez NFZ ale życie pokaże jak to będzie wyglądało.Jak szpitale nie bęą miały sprzętu ochronnego to będzie coraz wiecej zarażonych. Jednego dnia mówi się lekarzom na szkoleniach , że pracocodawca musi zapewnić odzież ochronną a jak za kilka dni chce sie odzież to nie ma. Niby tyle sie czyta o dostawach a nadal jej brakuje. Widać, że Polska nie była w ogóle przygotowana choć wirus już rozprzestrzeniał sie.
50. Dodane przez Do 47, w dniu - 06-04-2020 11:07
Bzdury piszesz. Przestań takie pierdoły opowiadać, bo nie masz o nich pojęcia. 
Siejesz panikę i demagogię. Jak takie rzeczy czytam, to czasami cieszę, że jest ten wirus, bo może odróżni kto ma mózg, a kto siano... 
 
Ile znasz osób które wygrały w lotto? Podziel swoją odpowiedź na pół i tyle właśnie będziesz znał ludzi którzy umarli na koronowirusa.  
 
To popierdułka, a nie epidemia. Na grypę w USA co roku umierało 30 tys. osób. Na koronowisa umrze może 60tys. ale te 30 już zaliczą na poczet tego drugiego. Podobnie statystyka ma się we Włoszech, Hiszpanii itd.  
 
Trzeba dbać o siebie, trzeba zdrowo jeść i żyć, ale jednocześnie trzeba myśleć. 
 
Tobie TV sprał mózg. Wysterowali cię. Poległeś.  
 
To, że dopiero przed nami szczyt zachorowań to fakt znany wszystkim. Podobnie jak ten, że 80% ludzi tym wirusem się zarazi i większość przejdzie go bez objawów. 
 
Nie wszyscy jednak rozumieją, że za chwilę nasza gospodarka przestanie istnieć. 
 
Ostatnim zdaniem, które napiszesz będzie to, że należy siedzieć w domu i... przestać oddychać.
51. Dodane przez Do 50 i 47, w dniu - 06-04-2020 11:56
Zaskoczę was, 50 i 47, jesteście z tego samego worka bo obydwaj macie rację. Najgorsze z tym całym wirusem jest to, że jest nowy i nieznany i nie ma pewności, co na niego działa. Wysoka śmiertelność jest w przypadku, gdy ktoś już na coś cierpi. Jeśli jesteś zdrowy i dbasz o zdrowie - to dasz radę. 
Ale sugestia by siedzieć w domu ma sens.
52. Dodane przez do 50, w dniu - 06-04-2020 15:45
Moim zdaniem to TY siejesz ferment. Nie masz PODSTAWOWEJ wiedzy i śmiesz porównywać nowego wirusa do grypy? Jesteś albo głupkiem albo ignorantem. Pozwól, że ci wyjaśnię jaka jest śmiertelność grypy - to 0.004%! Czyli z 3,6mln zakażonych zmarło ok 140osób!! To jest o kilka rzędów wielkości mniej dzbanie!! To znaczy że jeśli na SARS-cov-2 zachorowałoby tyle osób co na grypę to zakładając i tak zaniżoną śmiertelność 2,5% to życie straciłoby 90tys ludzi. Widzisz teraz różnicę w śmiertelności? 140 osób vs 90000 osób?
53. Dodane przez do kom 50, w dniu - 06-04-2020 15:57
Nie siej dezinformacji! Rzucasz procentami bez żadnego odzwierciedlenia w faktach. To nie prawda że większość przechodzi bez objawów! Badania mówią o średniej 17% bezobjawowych pacjentów 
 
https://www.forbes.com/sites/brucelee/2020/03(...)do-not-know-it/
54. Dodane przez Do 52 i 53, w dniu - 06-04-2020 16:59
A myślisz, że ilu jest obecnie chorych na tego koronowirusa? Spokojnie razy 1000 możesz pomnożyć oficjalne dane i wyjdzie ci wtedy jaka jest jego śmiertelność. Bo tu akurat dane mniej więcej pokrywają się z prawdą. 
 
Co do objawów, no proszę was... Nie pisz bzdur z gazety pokroju faktów. 
Na Islandii, gdzie zbadano praktycznie całą populację połowa nie miała żadnych objawów koronowisa, a była nosicielami. To jest próbą reprezentatywną bo dotyczy całego społeczeństwa!  
 
Bez sensu, że to piszę bo i tak TV przysłoniło wam oczy. Strach spowodował, że myślicie jak myślicie. To nie dla was ale innych, tzw. ludzi myślących jest niniejsza odpowiedź.
55. Dodane przez Gość, w dniu - 06-04-2020 17:30
najgorsze jest w naszym szpitalu leszczynskim to ze my dajemy rekawiczki,maseczki,wody itd a sluzba zdrowia,salowe wynosza je do domu i rozdaja rodzinie i znajomym..moze warto by bylo sprawdzac wszystkich wychodzacych do domu po sluzbie przez ochrone
56. Dodane przez sdjifo, w dniu - 07-04-2020 10:36
do 54. No patrz. Jestem człowiekiem myślącym (IQ 141). Mam świetną pracę, rodzinę. I twierdzę, że opowiadasz głupoty. Dwie sprawy: 
 
Na Islandii przebadano dopiero 7,4% społeczeństwa (informacja sprzed 3 godzin). BZDURĄ JEST, ŻE WSZYSTKICH! Owszem, połowa nie miała objawów ale ta informacja była podana prawie tydzień temu przy mniejszej liczbie wyników. Nie manipuluj faktami. Zresztą to, że bezobjawowo ludzie chorują to nic nowego. Wszyscy zdajemy (albo powinniśmy sobie zdawać) sprawę z tego, że to tylko gorzej - sprzyja rozprzestrzenianiu się pandemii. 
 
Poczytaj relacje naszych polskich i włoskich lekarzy z Lombardii. Wyjąłeś arbitralnie z rękawa argumenty bo pasowały ci do teorii. Po prostu, najzwyczajniej na świecie nie znasz się. W Polsce właśnie powoli wkraczamy w gwałtowny wzrost zachorowań. Będzie masakra i potrwa to co najmniej dwa miesiące. Nie jesteśmy na to przygotowani.
57. Dodane przez Katarzyna, w dniu - 17-04-2020 23:00
Znalazłam się w tej samej sytuacji, dlatego będę wdzięczna jeśli ktoś może mi przesłać kontakt do żony zmarłego.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj