Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Sytuacja w zakładzie niepokoi pracowników. Sanepid uspokaja: nie ma konieczności izolacji

Wzrasta liczba chorych, zakażona kolejna leszczynianka

Sytuacja w zakładzie niepokoi pracowników. Sanepid uspokaja: nie ma konieczności izolacji

11.04.2020. Radio Elka, Hania Ciesielska


(Fot. Archiwum)
Pracownik dużej rydzyńskiej firmy jest zakażony koronawirusem, czuje się dobrze, a badanie przeprowadzono, ponieważ miał kontakt z innym chorym. Zanim jednak mężczyzna poznał wynik, zdążył po upływie kwarantanny na kilka dni wrócić do pracy. Po tej sytuacji zakład funkcjonuje bez zmian, nikt nie został odseparowany, ale pracownicy mają sporo obaw. Czy tak to powinno wyglądać? Z takim pytaniem zwrócili się do naszej redakcji. Dyrekcja sanepidu zapewnia, że nie było potrzeby izolacji, a sytuacja jest pod pełną kontrolą. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Mieszkaniec powiatu leszczyńskiego wrócił z zagranicy wraz z grupą znajomych i od razu objęty został obowiązkową już wtedy kwarantanną. Po 14 dniach została ona maksymalnie przedłużona do 21 dni, ponieważ u jednej osoby z grupy wykryto SARS CoV-2. Wszystkim wykonano badania, u pracownika rydzyńskiej firmy jednak na tyle późno, że zdążył na kilka dni wrócić do pracy.
- Na to nie mamy już wpływu. To urząd wojewódzki nadzoruje ambulans, my zgłaszamy jedynie osoby, u których należy pobrać wymaz - usłyszeliśmy w leszczyńskim sanepidzie.

Obecność zakażonego kolegi niepokoi innych pracowników firmy. - Zastanawiamy się, dlaczego na przykład nikomu nie zalecono izolacji.

Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lesznie zapewnia, że jego służby sytuację znają i monitorują. - Pełnimy nadzór nad zakładem, nie ma mowy o żadnych zaniedbaniach. Zgodnie z zapewnieniami szefostwa firmy, ten mężczyzna, pracownik biurowy nie miał kontaktu z innymi w takim stopniu, że mogłoby dojść do zarażenia. Ponadto pracował w pełnym zabezpieczeniu. Nie było zatem potrzeby obejmowania pracowników kwarantanną. Oczywiście sytuacja jest dynamiczna, jeżeli u którejś z osób pojawiłyby się jakiegokolwiek niepokojące objawy, powinna natychmiast zgłosić to do sanepidu.

Mężczyzna, u którego wykryto wirusa czuje się dobrze, nie ma żadnych objawów choroby. Izolacją objęta została jego rodzina. Kolejne badanie przeprowadzone zostanie u niego za 10 dni.


Według najświeższych danych z soboty, z godz.17.30 w Wielkopolsce ilość osób zakażonych wzrosła od poranka o 48 kolejnych przypadków. Wśród nich jest jedna mieszkanka powiatu leszczyńskiego. 55-letnia kobieta przebywa w domowej izolacji.
Ogólna liczba zakażonych w Wielkopolsce wynosi obecnie 537 przypadków, w tym 31 osób zmarło, a 14 osób wyzdrowiało.

 
Komentarze (127)
1. Dodane przez max, w dniu - 11-04-2020 20:50
Ja poszedłem od razu na L4. Koleś był w pracy, kontaktował sie z innymi. Fotki z wyjazdu pokazywał. Jak można pisać, że wszystko jest pod kontrolą?
2. Dodane przez ja, w dniu - 11-04-2020 20:55
max,a co to za zakład.
3. Dodane przez jacek, w dniu - 11-04-2020 20:58
Ten bełkot sanepidu , bez sensu i bez składu.Ale tak jest we wszystkich sanepidach. Ludzie bez objawów chodzą nie przebadani, tak własnie działa polski SANEPID. 
Jacy ludzie tam pracują , kto ich powsadzał na te stanowiska. 
Człowiek po podstawówce chyba by lepiej to zorganizował.
4. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 11-04-2020 21:09
Jakie zabezpieczenia chodził bez maski bez rękawiczek, po całym zakładzie miał kontakt z innymi pracownikami, którzy później mieli z jeszcze innymi i tak się roznosi fala zakażeń. Takie gadanie to jest tylko po to żeby ludzią buzię zamknąć. A jak ktoś będzie chory to kto za to odpowie!?
5. Dodane przez spawacz, w dniu - 11-04-2020 21:12
ludzie a co jest pod kontrolą?to ,że koleś ma pozytywny wynik i był w pracy i miał kontakt z kolegami w pracy?co sanepid ma pod kontrolą?!!!najlepiej puscic wszystkich na żywioł a samemu w domu siedzieć!Ludzie mają rodziny!!
6. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 11-04-2020 21:14
A Sanepid potrafi tylko odsyłać i mówić że na to nie mają wpływu. Tak najlepiej a epidemia się szerzy w najlepsze. Za dwa tygodnie będzie kilkadziesiąt tysięcy zakażonych w Polsce przez bezmyślność władz i służb. Niestety i kompletna dezorganizacje.
7. Dodane przez Anonimowo, w dniu - 11-04-2020 21:16
Dokładnie zgadzam się z komentarzem nr 1..facet normalnie chodził po hali, chwalił się fotami z wyjazdu a wy piszecie ze wszystko pod kontrolą? Co z ludźmi, którzy chcąc nie chcąc mieli z nim styczność? Dlaczego nie są zbadani albo wysłani na kwarantanne? Kierownik tego pana pierwszy powiem być na kwarantannie a on się panoszy jakby się nic nie stało. Brawo sanepid!
8. Dodane przez rh do kom 1, w dniu - 11-04-2020 21:19
Taka jest ta "dobra zmiana". Z decyzjami zawsze sie spoznia.Sluzby wojewody pracuja tak samo jak rzad.
reklama
9. Dodane przez Gosc, w dniu - 11-04-2020 21:21
To nie pierwsza taka sytacja. Ile osob z innych firm chodzi do pracy czy nie jest objetych kwarantanna a czeka dopiero za wynikiem??? Mam pełno takich przykładów. Recec opadaja. My nigdy nie wyjdziemy z tej zarazy bo ludzie roznosza to wszędzie.
10. Dodane przez xyz, w dniu - 11-04-2020 21:26
biuro w piątek o 14 w domu a robole na hali.przecież nic się nie stało!wszystko pod kontrolą!sanepid z kierownictwem wiedzą co najlepsze!!!
11. Dodane przez 123, w dniu - 11-04-2020 21:30
W jakim zabezpieczeniu żadnej maseczki nie miał chodził gdzie chciał i rozmawiał z kim chciał
12. Dodane przez hiuhiuhuio, w dniu - 11-04-2020 21:30
do 8. Kolego, zanim coś napiszesz to zapoznaj się z opinią polskich LEKARZY pracujących we Włoszech czy Holandii. Tam jest dramat. Są to kraje bogate i sobie poradzą, ale jakim kosztem... warto rozszerzyć horyzonty. 
 
Owszem, nie wszystko idzie idealnie, ale prawie wszyscy zagraniczni lekarze twierdzą, że kluczowe decyzje rząd podjął słuszne. I chwała mu za to. 
 
Wojnę polsko-polską i szczucie opozycji bardzo proszę zostawcie sobie na później.  
 
W tej chwili najważniejsze, by jak najwięcej osób uświadomiło sobie, że to jest być-albo-nie-być dla wielu osób i stosowało się ściśle do ograniczeń. Zostańcie w domu, jeśli nie musicie wychodzić! 
 
PS. Jestem osobą powiązaną w luźny sposób ze służbą zdrowia i powiem Wam tak... jeśli liczycie, że będzie leczeni jeśli pandemia w Polsce wybuchnie z pełną siłą to...... khm, khm... nie liczcie. Liczcie na siebie, swój rozsądek, zostańcie w domu.
13. Dodane przez Ale jaja, w dniu - 11-04-2020 21:31
Hahahaha. Pod kontrolą...to z innymi przez szybę się witał? Szefostwo zapewnia! Hahaha
14. Dodane przez prokurator, w dniu - 11-04-2020 21:33
A może by tak ktoś wreście ( ale tylko uczciwy )skontrolował ten cały sanepid jestem ciekaw co by tam za jaja wyszly i(...)
15. Dodane przez aaa, w dniu - 11-04-2020 21:33
...jedno jest pod kontrolą........wy wszyscy którzy ulegacie iluzji która was ogarnęła........
16. Dodane przez xyz, w dniu - 11-04-2020 21:53
CAŁA FIRMA NA TESTY A PÓZNIEJ DO PRACY!!!
17. Dodane przez kazik, w dniu - 11-04-2020 22:02
pracownicy biurowi mają wszystko do higieny, rękawiczki itp a pracownicy produkcji muszą się o to prosić, ta osoba zarażona miała kontakt ze wszystkimi pracownikami produkcji , pracownicy mieli kontakt z zarażonym, a sanepid olewa sprawę i jeszcze musimy pracować ,bez testow ,bez badan i po godzinach. musimy wracac do pracy po swietach a jednak my się boimy o swoje rodziny.
18. Dodane przez Wazne, w dniu - 11-04-2020 22:09
To teraz już pójdzie błędne koło. czekać która firma następna pójdzie (...) tam to dopiero mieszanka ludzi. cisna tam ludzi na maksa zdrowie nie ważne!!
19. Dodane przez mietek, w dniu - 11-04-2020 22:18
kontakt kwarantanna i gość wraca do roboty bez wyniku testu czy ktoś tu ma IQ zbliżone do drobiu??? co z tego że nie miał objawów wielu Włochów, Hiszpanów, Francuzów też nie miało a zarazili innych i kilkadziesiąt tysięcy dusz już nie oddycha a końca nie widać... za takie bezmózgowie powinien być kryminał!
20. Dodane przez Skandal!, w dniu - 11-04-2020 22:21
Czy zakład został odkazony??? Czy Pan już na izolacji, a wirus dalej robi swoje za pośrednictwem klamek chociażby?!
21. Dodane przez Adolf, w dniu - 11-04-2020 22:28
A teraz pytanie do nowego prezesa co dalej bo stary Prezes wiedział by co zrobić już dawno a ten ma ludzi w (...)
22. Dodane przez aaa, w dniu - 11-04-2020 22:34
wyedukujcie się ....potem piszcie komentarze....rzeczowe....oparte na faktach i prawdziwych danych.....najbardziej przeraża wirus ale głupoty ludzkiej....tego należy się bać najbardziej.....
23. Dodane przez 23, w dniu - 11-04-2020 22:38
Wykryto koronowirusa u pracownika firmy, a pracownicy nie maja zadnej izolacji? Przeciez mieli z nim styczność prawda? RODZINA ma izolacje, poniewaz miala z nim styczność, tak samo jak inni z firmy, czy mniejsza czy większa jest to bez znaczenia, każdy mógł się zarazić.
24. Dodane przez Stefan, w dniu - 11-04-2020 22:45
Cała Firma powinna być na 2 tygodnie zamknięta . Wszyscy pracownicy na kwarantannę . Wtedy ma to sens . 
a tak to co 5 dni będa wyskakiwały nowe 'zakażenia' w Firmie :(  
a co z domownikami ? naszą Rodziną ? Najbliższymi ? i Dziećmi ???????? 
Nikt nie wie kto jeszcze jest tam zakażony czy nie przyniesiemy tego świństwa do DOMU !!!!!!
25. Dodane przez Obserwator, w dniu - 11-04-2020 22:54
Chodził pokazywał zdjęcia chwalił się?? Czym? własną głupotą chyba .przez takich mamy co mamy A będzie gorzej
26. Dodane przez Genek, w dniu - 11-04-2020 22:54
Wszystko pod kontrola , niemiła kontaktu z innymi , smiech na sali , ale większość z nas przeżyje gdzies tak ktos powiedział
27. Dodane przez Rafal, w dniu - 11-04-2020 22:56
Leszno rozwin skrzydła, tu chce sie zyc, sanepid ok, wladze ok, firma zapewnia...., a my wszyscy razem do urn, czyzby sanepid leszczynski lepsza propagandę robil, niz Jaroslaw i kolesiostwo? Dyrektor sanepidu po takich bajkach, gdyby mial chodz ciut sumienia, powinien odejsc, ale nie koryta panstwowe, zal opuszczać..... a moze Prezydent Miasta Leszna powinien sprawe monitorowac?:))))
28. Dodane przez cela, w dniu - 11-04-2020 23:11
Pracownicy powinni mieć zrobione testy, ponieważ zachoruje cały zakład, czytam absurdy,nie wiem czy się śmiać czy płakać.
29. Dodane przez Pozytywnie nastawiony, w dniu - 11-04-2020 23:27
A nie zastanowilo nikogo ze koles byl na kwarantannie z dwoma innymi osobami? A wiecie jaki maja wynik testu? Ujemny, tak samo jak ich rodziny. O czym to swiadczy? I tak na marginesie, kto jest w 100% pewny ze nie nosi wirusa w sobie?
30. Dodane przez pracownik, w dniu - 11-04-2020 23:27
Sanepid zamiast poinformować o jaką firmę chodzi, by unikać dalszego rozpowszechniania, by ludzie wiedzieli gdzie należy zwrócić szczególną uwage, to Sanepid ogólnikowo informuje. Lepiej nic niech nie podawają do informacji, bo tylko ferment i niepewność sieją.
31. Dodane przez Xx, w dniu - 11-04-2020 23:39
Co z naszymi rodzinami? W których są osoby obciążone? Co jak nasze rodziny zachorują i umrą, bo niektórzy to traktują jak zwykły katar, a tak nie jest . To jest naganne zachowanie ktore powinno być karane.
32. Dodane przez xxx, w dniu - 11-04-2020 23:47
Mnie bardzo zastanawia fakt, że jakoś dziwnym trafem o tej sprawie jest tak cicho. Wiadomo już od wczoraj, a w żadnych informacjach o chorych w naszym rejonie w ogóle nie było wzmianki o tym Panu. Dopiero jak pracownicy zaczęli dopytywać. Czyżby celowe wyciszanie?
33. Dodane przez Mq, w dniu - 12-04-2020 00:00
o jaką firmę chodzi?
34. Dodane przez Do 27, w dniu - 12-04-2020 00:04
O ile dobrze czytam (a czytam dobrze) to po zakład jest w Rydzynie, a nie w Lesznie. Możesz więc wyjaśnić dlaczego Prezydent Leszna ma interweniować w Rydzynie?
35. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 12-04-2020 00:59
Skąd ten kontakt... Nasi kolarze??? Dla części z nich też wydłużono kwarantanne.... Dziwna cisza.. Zdrowia życzę
36. Dodane przez Bo bas, w dniu - 12-04-2020 01:11
PIS LOVE AND EXTASI. Idźcie na wybory.
37. Dodane przez les1, w dniu - 12-04-2020 01:25
Czytałem 3 razy bo nie mogłem uwierzyć. Gość był w grupie ryzyka i szef pozwolił mu wrócić do pracy zanim miał wynik testu? Jeżeli to duża firma to może stać się bombą biologiczną w naszym regionie. Sanepid bagatelizuje zagrożenie! Ta epidemia obnaża głupotę i braki organizacyjne nie tylko w ministerstwie, szpitalach czy agencji rezerw materiałowych ale jak widać w prywatnych firmach też. Niestety za nieodpowiedzialność jednostek przyjdzie nam wszystkim zapłacić.
38. Dodane przez Ona, w dniu - 12-04-2020 06:38
Rozumiem haslo "zostan w domu" i chętnie bym zostala.. Mialam juz tydzień urlopu. Dwa tygodnie zwolnienia L4 dalszego L4 lekarz mi odmowil.pomimo ze jestem w grupie ryzyka. Mam inne choroby. Ile można brac urlopu.
39. Dodane przez KK, w dniu - 12-04-2020 07:39
Wszyscy pracownicy testy obowiązkowo nie po to do cholery siedzę w domu aby uciąć tę spiralę zarażeń!!! To po kiego grzyba to robię pytam się. Jeśli takie będzie podejście to nie wykaraskamy się z tego bagna do jesieni. Brak jaj i konsekwencji osób decydujących.
40. Dodane przez Sam, w dniu - 12-04-2020 07:43
Dokładnie tak jest jak pisze kom.29 Pozytywnie nastawiony. Przez trzy tygodnie był w kwarantannie i nikt w jego najbliższym otoczeniu nie ma wyniku pozytywnego !!!
41. Dodane przez Głos rozsądku, w dniu - 12-04-2020 08:01
Ludzie, ogarnijcie się. Każdy może to załapać w lidlu, biedronce, kauflandzie, piekarni czy na ulicy. 80% przechodzi to bezobjawowo a co za tym idzie nawet o tym nie wiedzą. Trzeba sobie pomagać w tym trudnym czasie, dodawać otuchy. Wspierajmy sie wzajemnie, również naszych szefów. To jest trudny czas dla nas wszystkich. Trzeba myśleć rozsądnie i robić swoje.
42. Dodane przez O, w dniu - 12-04-2020 08:01
I zakupy dla firmy wykonywał .
43. Dodane przez efkej, w dniu - 12-04-2020 08:17
jaki to zakład ktoś ma wagę napisać? Dla dobra nas wszystkich!
44. Dodane przez Do kom 29, w dniu - 12-04-2020 08:18
Kilka procent zakażonych potrzebuje więcej niż 21 dni na zwalczenie wirusa. Cała trójka mogła chorować, ale ten jeden nieszczęśnik jeszcze nie jest ozdrowieńcem. Dlatego tak ważne jest robienie testów! Zdrowy rozsądek i odpowiedzialność. Na miejscu tego pana nie wróciłbym do pracy zanim na papierze nie miałbym potwierdzenia, że nie jestem zagrożeniem. Dziwię się, że jeśli to duża firma, to nie działają tam żadne procedury?
45. Dodane przez Rudy5, w dniu - 12-04-2020 08:44
Jaka kwarantalna,od wtorku będą pracować w ...Po 10 godz. Tak dbają o robola no bo biurowy 8 godz.a za ten virus będzie się rozwijał.
reklama
46. Dodane przez Sam, w dniu - 12-04-2020 08:47
Robienie testów testami ... Ale czekanie tydzien, aż ktoś się łaskawie pojawi je zrobić to drugie
47. Dodane przez xxxx, w dniu - 12-04-2020 09:13
Piękna postawa.Nam zakazy robią A sami mają je gdzieś. Przecież nic się nie stało. Brawo, jesteście bardzo odpowiedzialnymi ludźmi.
48. Dodane przez Ewaa, w dniu - 12-04-2020 09:38
Brak slow. Cały zaklad 2 tygodnie kwarantanny. Szefostwo nie mysli o pracownikach, ich rodzinach. Jak ktoś umrze przez nieodpowiedzialne zachowanie to wtedy będzie płacz. 4 zakłady w Rydzynie,każdy ma z sobą kontakt. Kilka tysięcy osób pracujących tam. Szykuje nam sie 2 Krotoszyn.
49. Dodane przez Mm, w dniu - 12-04-2020 09:54
Gratuluję głupoty temu Panu. Powinien być na tyle odpowiedzialny, że do momentu otrzymania wyniku powinien siedzieć w domu na urlopie. Ręce opadają.
50. Dodane przez Rydzyna, w dniu - 12-04-2020 09:58
Tyle pracowników tam pracuje i każdy z nich był narażony!! Teraz oni nieświadomie, bo testów oczywiście się nie zrobi mogą tylko iść i zarażać dalej! Ale postępowanie takie to już chyba norma po tym jak prezes złamał sam przepisy które JEGO rząd wprowadził
51. Dodane przez Prawda, w dniu - 12-04-2020 10:00
Prawda jest taka, że więcej osób z tej grupy kolarzy zawodowców jest zakażona. Ci co nie wrócili już do pracy i treningów, tytułując aktywność np. Jazda po bułki. Rozumiem przejechać się kilka kilometrów dla samopoczucia, ale nie 100, zawodowcy siedzą w domu aby nie ryzykować, a tu proszę chcą wykorzystać okazję i ich pokonać? Współczuję pracownikom firm, do których wrócili tak nieodpowiedzialni ludzie, szczególnie z firmy na leszczyńskim Gronowie. Części osób wirus rozwinął się po 3 tygodniach wiec uważajcie!
52. Dodane przez Szymon, w dniu - 12-04-2020 10:02
(..) trzymaj się, zawsze wiedziałem, że czegoś Ci brakuje. Zdjęcia super.
53. Dodane przez Amator, w dniu - 12-04-2020 10:09
No i bardzo proszę!! Mamy MĄDRYCH kolarzy Z wiadomo jakiego klubu.... tak się śmiali z koronawirusa, a teraz maja..... no niestety jak ktoś ma PSTRO w głowie to Hehe..... :))) trzymaj się (...)
54. Dodane przez Obiektywna, w dniu - 12-04-2020 10:53
Kiedyś KTOŚ na bardzo ważnym stanowisku TEJ firmy powiedział pracownikom wyraźnie "ludzie to są tylko trybiki, które łatwo można wymienić"... To przykre, że ludzi na produkcji ma się gdzieś. A przecież to od ich pracy w ciężkich warunkach (m.in. hałas) ta firma istnieje. Panu, który zachorował życzę zdrowia i spokoju. Mam nadzieję, że jak wróci do pracy to inni go "nie zjedzą".
55. Dodane przez Wokanda, w dniu - 12-04-2020 10:58
Jeśli załapie tego wirusa i go przeżyje razem z moją rodziną to pociągnę tego człowieka jak i całe kierownictwo firmy do odpowiedzialności za ten cały cyrk. Jak można tak postępować z nami pracownikami. Cwaniak łaził po całej firmie bez zabezpieczeń a Pan M. K. mu na to pozwolił no wkoncu to pupilek. Teraz wszyscy będą się kryć po biurach i domach pracując zdalnie a my po 10 godzin będziemy tyrać i myśleć czy uda się uniknąć zakażenia czy nie. Loteria
56. Dodane przez Rufi, w dniu - 12-04-2020 11:09
Teraz osoby obciążone w rodzinach tych pracowników na koszt tej firmy powinny mieć zrobione testy.
57. Dodane przez Abc, w dniu - 12-04-2020 11:16
Taki test przeprowadza po dwóch dniach żeby potwierdzić czy na pewno ma koronawirusa, a po 10 dniach może go nie być.
58. Dodane przez Do 51, w dniu - 12-04-2020 11:32
Dokładnie!!!! Tez widziałem te 100 km.. a widział Pan średnia? Chyba naprawdę chciał pokonać ZAWODOWCÓW :d ale podpis po bułki był tak żałosny, ze szkoda słow
59. Dodane przez non, w dniu - 12-04-2020 11:50
Niestety u mnie w pracy podobna sytuacja, koles po 3 tyg kwarantanny po powrocie z hiszpania (nie robili mu testu) wraca do pracy szczesliwy. A na drugi dzien pod jego domem pojawia sie karetka i mu test na korona wirusa robia... Co wy nato? Przz glupote swa i sanepidu naraza pracownikow i ich rodziny.
60. Dodane przez hiszpan janusz, w dniu - 12-04-2020 12:02
Pozdrowienia dla kolarzy ,wystawie im rachunek za testy...Za pusty leb trzeba odpowiadac
61. Dodane przez Max, w dniu - 12-04-2020 12:28
Zaplacili to musieli jechac bo przepadnie 3 tys nowobogaccy
62. Dodane przez Jan, w dniu - 12-04-2020 12:29
Szkoda że ludzie nie mają rozumu wyjazd ważniejszy od zdrowia i życia
reklama
63. Dodane przez Jacek, w dniu - 12-04-2020 12:31
Pozdrawiam Darka
64. Dodane przez Kom, w dniu - 12-04-2020 12:32
Myślę że wszyscy pracownicy i rodziny we wtorek nie powinny wrócić do pracy
65. Dodane przez Xyz, w dniu - 12-04-2020 12:46
SANEPIDOWI oraz szefom firm, którzy korzystają oko na sytuację zagrożenia w swoich firmach radzę sprawdzić w słowniku definicje słowa "odpowiedzialność" A w kodeksach prawnych jakie są konsekwencje ich zaniechań.
66. Dodane przez Rufi, w dniu - 12-04-2020 12:49
Jak przyszedł do pracy to miał pretensje że się przed nim zasłaniamy a maskę to nosił chyba w myślach.
67. Dodane przez Obawy, w dniu - 12-04-2020 13:17
Czy Wschowa też ma się bać? Wiem , że przynajmniej jeden kolarz był na tym zgrupowaniu.W tej drużynie jest więcej kolarzy z mojego miasta.Plotek po mieście chodzi trochę. Strach a jak się o tym czyta.
68. Dodane przez Jan, w dniu - 12-04-2020 13:31
No to teraz cała Firma będzie z POZYTYWNYM wynikiem Korona !!! 
i ich Rodziny i dzieci  
Czy jest tam odpowiedzialny Zarząd żeby wysłał wszystkich na 2 tyg na izolację ??? 
To się rozsieje na Leszno i Rydzynę :(  
a Sanepid ? szkoda słów ....
69. Dodane przez Pandemiczny strach, w dniu - 12-04-2020 13:36
Leszno to stan umysłu. 
Umysłu tkwiącego w głębokim PRL-u. 
Jak z wirusem pójdzie coś nie tak to będzie wina PiS-u . 
I opozycja będzie zadowolona. 
A zadowolona opozycja to przedłużenie etatów po emerytury kres. 
 
Gdy tymczasem: 
 
W piątek w krzywińskim urzędzie, a także na tamtejszym rynku odbywało się odkażanie budynku oraz przystanków autobusowych. Dezynfekcja przeprowadzona została nowatorską i widowiskową metodą - przez zamgławianie. Ma to pomóc w ograniczaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa. 
 
Najwyraźniej jednym wirus szkodzi a drugim nie. 
Jedni wprowadzają działania odkażające a inni zawieszające wynagrodzenia i socjal. 
 
W Lesznie już wiedzą, że pandemia potrwa do grudnia nawet z wirusem stosowne porozumienia podpisano.
70. Dodane przez B., w dniu - 12-04-2020 13:59
Cóż to za straszny hejt.... Aż serce boli... Ludzie proszę was opamiętajcie się! Przecież to nie wina tego Pana że się zaraził! Nie jego wina, że sanepid kazał mu iść do pracy... Nie rozumiecie tego? Każdy z nas może się zarazić i to wszędzie... Może ktoś z Was który tak "ładnie" hejtuje to jest zarażony? Nie ma żadnych objawów i roznosi wirus dalej?? Zastanówcie się zanim kogoś oskarżycie.... Życzę zdrowia dla chorego.
71. Dodane przez 1k, w dniu - 12-04-2020 14:38
Dyrektor sanepidu... Jak zwykle stanął na wysokości zadania. Pod kontrolą? Jaką kontrola? Mamy pracować i udawać, że nie ma tematu. Ten człowiek nawet nie wie co mówi. By musiał przyjść do nas do firmy i dopiero później się wypowiadać.
72. Dodane przez znajomy, w dniu - 12-04-2020 14:46
Po zaistniałej sytuacji nasuwa się kilka wniosków. Po pierwsze sanepid kompletnie nie panuje nad sytuacją. Przez trzy tygodnie kwarantanny nie zdążyli zrobić testu i kazali wracać do pracy, po czym jednak zrobili test! Po drugie jeśli ten Pan przebywał na kwarantannie z dwoma znajomymi z wyjazdu rowerowego a im wyszedł test negatywny to musi znaczyć, że oni pewnie byli chorzy wcześniej i zarazili naszego bohatera. Ponieważ panowie są w średnim wieku oznacza to, że jazda rowerem, dbanie o kondycję fizyczną mogą być kluczowe na przebieg choroby - w ich przypadku nie byli w ogóle świadomi że są nosicielami wirusa. Szkoda, że nie namawia się nas do wysiłku fizycznego a każe siedzieć w domach - skutek będzie odwrotny od zamierzonego.
73. Dodane przez i'm, w dniu - 12-04-2020 14:54
Pis fałszuje dane o zakażeniach a zwłaszcza o zgonach. Jeśli ktoś przebywa na kwarantannie w domu i umiera, to statystyki go nie widzą. Zakażonych są dziesiątki jeśli nie setki tysięcy osób, część przechodzi to bezobjawowo, część choruje a część umiera. Tylko od na s anie od pislandu zależy nasze zdrowie, na rząd nie liczcie , on się tylko sam wyleczy
74. Dodane przez Emi, w dniu - 12-04-2020 15:06
Pisowscy roztrwonili całą kasę, a teraz nie mają na zwykłe maseczki, dlatego ludzie muszą iść do roboty, zobaczycie że wszyscy zaczniemy chodzić w maseczkach to wszyscy do pracy wrócimy, pomimo zagrożenia, ich ludzie nie obchodzą
75. Dodane przez skubiduya, w dniu - 12-04-2020 15:15
Zostawcie człowieka w spokoju. Tutaj ewidentnie sanepid dał plame i to raczej powinno być wszczęte śledztwo z urzędu gdyż zaistniało zagrożenie uszczerbku na zdrowiu lub śmierci przez spora grupę osób. Jak yo możliwe że Sanepid z Leszna dopuscil czlowieka do pracy nie będąc 1000% pewnym ze jest zdrowy.
76. Dodane przez Do 78, w dniu - 12-04-2020 15:33
Gdyby PO nadal rządziło nawet dzieci poumierały by z głodu nie od wirusa. 
Na rękach szkolnych psychologów. 
 
OPOZYCJA LICZY NA TO, ŻE WIRUS POCHŁONIE ŚRODKI NA 500+ I NA SKUTEK NIEZADOWOLENIA DOJDZIE DO WŁADZY. 
 
Już teraz biznesmeni zawieszają wypłacanie premii płacąc goliznę godzinową. 
A liczą jeszcze na stan wyjątkowy i odszkodowania od Państwa Polskiego czyli podatku swoich pracowników. 
Ot iście diabelski plan.
77. Dodane przez qwerty, w dniu - 12-04-2020 15:33
ja caly miesiac u rodzicow nie bylem zeby zachowac zasady bezpieczenstwa a koles sobie jezdzi gdzie chce, smiech na sali. Po co ja sie mam stosowac jak inni tak to maja w dupie...
78. Dodane przez Szymon, w dniu - 12-04-2020 15:43
Przede wszystkim jak chcecie kogoś oczerniać to proszę się podpisać Połowa z Was nie zna sytuacji a pisze głupoty. A dziennikarzy proszę o troszeczkę rozwagi i rzetelności bo w tych czasach nie trudno o zrobienie afery. Może za nim coś napiszecie zapytacie u źródła. Łatwo jest tymi chorymi wpisami zrobić krzywdę człowiekowi i jego rodzinie. Mam nadzieję,że później będziecie Państwo umieli tego Pana przeprosić. A że system jest chory i nieudolny to nie nasza wina. Chciałem użyć gorszych słów ale nie będę się to niektórych poziomu zniżał.
79. Dodane przez Do 78, w dniu - 12-04-2020 16:09
Panie Szymonie.. dziennikarzy? A co dziennikarze zrobili źle? Źle, ze poinformowali społeczeństwo, ze ten Pan jest chory?! Dodatkowo co wiadomo Pan miał 2 tygodnie kwarantanny, które zostały przedłużone!!!! Mógł poczekać na wynik testu, a nie wyłazić z domu. Ale zachował się tak jak zawsze.
80. Dodane przez Do kom.44, w dniu - 12-04-2020 16:28
Procedury działają już od dawna, a jeśli pracownicy nie potrafią się do nich zastosować, co będzie można sprawdzić a monitoringu, to będą ponosić konsekwencje łamania tych procedur.
81. Dodane przez Brek, w dniu - 12-04-2020 16:44
Temat jest jeden i dla mnie kompletnie niezrozumiały. Po jaką cholerę jechać na rower do Hiszpanii gdzie było wiadomo że wirus zbiera żniwo. Po Polsce już nie da się jeździć? Skrajna nieodpowiedzialność dużej grupy dorosłych ludzi. Ta zła decyzja była początkiem wszystkiego a reszta już jest nieważna.
82. Dodane przez bbb, w dniu - 12-04-2020 17:05
Dokładnie ja też nie jeżdżę do rodziców,żeby nie narażać a taki cymbał jeździ gdzie chce.
83. Dodane przez Do 81, w dniu - 12-04-2020 17:35
Jak ktoś ma ambicje ponad możliwości to tak jest... szkoda by było wpłaconych pieniążków. Nie wiecie jak to jest? Dla jednych zdrowie, dla innych kasa jest najważniejsza... wszyscy zawodnicy powinni być wypisani z imienia i nazwiska. Pozdrawiam i życzę zdrowia
84. Dodane przez Nnnn, w dniu - 12-04-2020 17:39
Proszę aby sanepid mi wytłumaczył jedną rzecz. Moja kolezanka właśnie wróciła po 2tyg kwarantannie do pracy. Jej mąż miał styczność przez chwilę z osobą zarazona. Mial maseczka i rękawiczki.przebywal z nią chwilę. Został wysłany na 2tyg siedzenia w domu i po tyg mmieli wszyscy zrobione testy.to skoro pan miał styczność z osobami w firmie kilka dni bez maseczki itp.i powtarzam dni nie kilka minut to sami sobie przeczą. Sanepid ogarnijcie się!!!!
85. Dodane przez TaM, w dniu - 12-04-2020 17:45
Wszyscy mądrzy, kiedy mogą anonimowo oceniać. A gdybyście byli na jego miejscu? Jeżeli nad wszystkim czuwał Sanepid to urzędnicy dali ciała, a nie ofiara koronawirusa. A komentarze w stylu po co jechał do Hiszpanii są grubo przesadzone. Po co jakiś Chińczyk zjadł nietoperza i wywołał cały ten syf? Mierzymy się ze skutkami, wszyscy, najlepiej jak potrafimy. Nie potrzeba szukać winnych!
86. Dodane przez do 74, w dniu - 12-04-2020 17:53
Państwo teraz będzie musiało ratować co niektóre firmy,a ty o głupich maseczkach?Ludzie sami kupują nie starając się znowu coś wyciągnąć za darmo jak ty.Gdyby rządziło PO te pewnie usłyszelibyśmy znowu"pinidzy ni ma i nie będzie'.
87. Dodane przez Lan, w dniu - 12-04-2020 18:29
Prosty sposób pracodawcy na monitoring: 
demontaż. 
Nagle pracodawca przestał się interesować kto ile gdzie spędza czasu.
88. Dodane przez 2, w dniu - 12-04-2020 18:45
Grupa pseudo kolarzy pojechała w czasie gdy w Hiszpanii było już kilka tysięcy chorych.Teraz mamy efekt ich głupoty.
89. Dodane przez Do 86, w dniu - 12-04-2020 18:58
Przestań oglądać tą propagande w tvp o ratowaniu zakładów. Firmy będą zamykać i nic z tym nie zrobią.
90. Dodane przez Obserwator, w dniu - 12-04-2020 19:12
Do 88, No ale oni byli w regionie gdzie nie było koronawirusa- relacja rodziny; No ręce opadają....
91. Dodane przez remek, w dniu - 12-04-2020 19:24
muszą sprawdzać na kamerach kogo zaraził? Pisze tu ktos o pracownikach wiec tam jest wiecej takich z wirusem? Ale zaaaal
92. Dodane przez Xxxx, w dniu - 12-04-2020 19:50
Co tu duzo mowic czy pisac duzo jest firmy czy sklepów czy tez hurtowni w lesznie którzy nie przestrzegają podstawowych zasad zabezpieczeń a to głównie wina szefów ktorzy nie rozumieją powagi z sytuacji - proponuje kontrole w wszystkich firmach sklepach czy hurtowniach jak sie przestrzega zasad przeciwko zarażeniu
93. Dodane przez Ewa, w dniu - 12-04-2020 19:54
Co niektórzy tu piszący chyba już mają mózg zaatakowany przez wirusa.
94. Dodane przez szacum, w dniu - 12-04-2020 20:46
Na litość ...przestańcie nam pomagać. 
Pracodawcy zawieszają porozumienia zbiorowe, obniżają podstawę i rączki wyciągają do państwa. 
A tacy wielcy byli ! 
I co ? 
Z dnia na dzień liliputkami się stali? 
Może rząd powinien najpierw konto pracodawcy sprawdzić zanim pomocy udzieli. 
 
Pracownik powinien wykazać dochód utracony w MOPS-e i państwo powinno zrekompensować utratę a nie biznesmenom kieszenie napychać.
95. Dodane przez Ja, w dniu - 12-04-2020 22:44
Bez komentarza... Po co jechali i po co jechali... Po co oddychacie??!! Po pierwsze pandemię ogłosili w naszym kraju wiele później. Po drugie obwiniacie człowieka o co?? O to ,że postąpił według zaleceń szanownego sanepidu?? Odbył kwarantannę nawet dłużej jak powinien!! Zajmijcie się Kaczym.. jego to już nic nie obowiązuje. To nie wirus ,to Kaczy zainfekował wasze mózgi!
96. Dodane przez Do 94, w dniu - 12-04-2020 23:13
Chyba artykuły się Tobie pomyliły, to nie jest artykuł o tarczy antykryzysowej. Zresztą nawet gdyby był, to najpierw trzeba się dobrze zapoznać z jej treścią zanim zaczniesz klepać jęzorem na prawo i lewo co popadnie. Jeśli pracodawca tak Cię skrzywdził zawsze możesz poskarżyć się w PIP-ie.
97. Dodane przez Powatrzniak, w dniu - 13-04-2020 02:50
Super potentat stalowy a z  
Gminy rydzyna do zamknięcia na okres kwarantany
98. Dodane przez Leszno, w dniu - 13-04-2020 06:25
Ciekawe czy raport z sanepidu przedstawia pracownikom. 
Albo powiedzą wszystko ok.
99. Dodane przez Stefan, w dniu - 13-04-2020 09:28
Zastanawiam się jak to jest możliwe, gdyż miałem kontakt z zarazona osobą, i do póki nie miałem wyniku testu miałem przedłużaną kwarantannę.. O kilku telefonach dziennie z sanepidu nie wspomnę..
100. Dodane przez do 94, w dniu - 13-04-2020 10:34
Co prawda nie na temat, ale... 
 
Szanowna Pani/Panie zadam pytanie, co stoi na przeszkodzie żeby założyć działalność gospodarczą w tym "Raju" zwanym Polską"? Co stoi na przeszkodzie zarabiać miliony, co stoi na przeszkodzie zatrudniać dziesiątki, setki pracowników? 
 
Proponuję założyć swoją firmę, zatrudnić choćby jednego pracownika, dać mu pensję choćby najniższą, zapłacić wszystkie składki i podatki z tym związane, zapłacić za urlop i chorobowe, a potem zapłacić jeszcze obligatoryjne zobowiązania firmy, a jak coś zostanie utrzymać jeszcze swoją rodzinę. Proszę dać propozycję skąd ma zatem wziąć pieniądze Pracodawca, który z powodu szalejącej pandemii został odizolowany od rynku, bo nikt nie składa zamówień, a i kontrahenci wstrzymali działalność? Z czego ma zapłacić swojemu pracownikowi i jak ma mu zapewnić pracę?  
 
Proszę o propozycję, bo filozofów nam nie trzeba. 
 
Osoby samozatrudniające i pracodawcy nie wiedzą co to za instytucja jest MOPS, ale widzę, że Pani/Pan zna wszystkie możliwości jak wyciągnąć stamtąd pieniądze. 
 
Ręce mi opadają kiedy słyszę tak roszczeniowe osoby, które krzyczą tylko daj, daj, daj. 
 
Cytując Panią/Pana "na litość" czekam, aż zostaną zlustrowani i prześwietleni wszyscy beneficjenci MOPSu i 500+. 
 
Proszę nie biadolić tylko założyć własną firmę.
101. Dodane przez Obserwator, w dniu - 13-04-2020 10:55
Tak naprawde każdy pracownik jest teraz potencjalnie zarazony. Ciekawe ilu będzie na tyle odpowiedzialnych ze zostana w domu na kwarantannie. Bo pisać anonimowo to kazdy potrafi.
reklama
102. Dodane przez Leszek, w dniu - 13-04-2020 12:33
Nie prawdą jest że był zabezpieczony,nie nosił maseczki ani rękawiczek.Poza tym łaził po całej firmie.Firma zamiast wyciągnąć wnioski z tej sytuacji zacznie się czepiać pracowników czy przestrzegają procedur.Jak mają działać procedury, jak nawet termometr do badania temperatury co drugi dzień nie działa.Następny z kwarantanny też normalnie pracował.
103. Dodane przez ZZ, w dniu - 13-04-2020 12:53
popieram 100 w stu procentach mam firme za chwile zamykam zaczne pracowac na czarno pozdrawiam
104. Dodane przez do 102., w dniu - 13-04-2020 13:52
Leszku, jeśli ten pracownik przyszedł do Ciebie jak twierdzisz bez zabezpieczeń i nie zachował odstępu 2 m w kontakcie bezpośrednim z Tobą, to nic nie stoi na przeszkodzie żebyś najlepiej już dzisiaj, a najpóźniej we wtorek zgłosił się do leszczyńskiego sanepidu, a tam Ci powiedzą co dalej ;-)  
POWODZENIA ! Przecież procedury są jasne i każdy może z nich skorzystać .
105. Dodane przez Rufi, w dniu - 13-04-2020 13:59
Pielęgniarka w Rawiczu na ojomie zarażona i personel ma kwarantannę to co sanepid w sprawie tego zakładu na pewno powie że ma wszystko pod kontrolą.
106. Dodane przez Do 102, w dniu - 13-04-2020 14:01
Dokładnie!! A jak ktoś mówił grzecznie, aby zachował odstęp 2m to się obrażał!!! Życzę zdrowia wszystkim pracownikom. Trzymajcie się.
107. Dodane przez Tomasz, w dniu - 13-04-2020 14:17
Do wielu komentarzy powyżej : dlaczego myślicie że doprosicie się od sanepidu testów ? Przecież to jest prosta matematyka: skoro do kraju wróciło ponad 200 tys osób i dalej wracają a testów do tej pory wykonano ponad 100 tys ,to w tej sprawie trzeba się zwrócić do rządzących dlaczego nie mamy co najmniej tyle testów co Niemcy ....
108. Dodane przez do 105., w dniu - 13-04-2020 14:56
Szanowny Rufi, przecież nic nie stoi na przeszkodzie żebyś się też poddał kwarantannie i testom zgodnie z wytycznymi sanepidu, oczywiście Twoja rodzina też. Polecam zapoznać się z informacjami na stronie rządowej i postępować zgodnie z nimi https://www.gov.pl/web/koronawirus/podejrzewa(...)ie-koronawirusa 
Nikt Cię siłą nie trzyma w zakładzie pracy ;-)
109. Dodane przez Grażyna, w dniu - 13-04-2020 15:15
Udawajmy że się nic nie stało
110. Dodane przez do 109., w dniu - 13-04-2020 15:48
Grażyna, umiesz czytać ? Czytaj komentarz 108 i zastosuj.
111. Dodane przez Zszokowany, w dniu - 13-04-2020 16:35
Brawo Leszek kom.102 bez owijania w bawełne napisałeś tak jak było rzeczywiście
112. Dodane przez T., w dniu - 14-04-2020 01:03
O jaką firmę chodzi? Również pracuje w dużej firmie i mimo starań ale zabezpieczenie takiej ilości ludzi nie jest możliwe... Przykre ale Sanepid najwyraźniej również sobie z tym nie radzi.
113. Dodane przez ZdenerwowanyB, w dniu - 14-04-2020 11:01
Dopiero dzisiaj pracownicy mają rozdane maseczki i rękawiczki i mierzona temperaturę po fakcie jak koleś mógł zarazić pół zakładu przysłowiowa musztardą po obiedzie pogratulować wzrostu szybkiej reakcji śmiech na sali
114. Dodane przez do 113., w dniu - 14-04-2020 11:43
A ty ZdenerwowanyB jesteś tak dobrze zorientowany w sytuacji tego zakładu pracy? Jeśli tam pracujesz i masz czas żeby w czasie pracy pisać komentarze, to zaraz sprawdzimy IP z którego wysłałeś komentarz ;-)
115. Dodane przez Natalia, w dniu - 14-04-2020 12:46
Jeśli ktoś szuka dziury w całym to zawsze ją znajdzie! 
Najprawdopodobniej wszystko było dostępne - maseczki, rękawiczki, płyn do dezynfekcji- tylko nie zwracaliście na to uwagi! A jeśli nie było w dość widocznym dla Was miejscu- czasem wystarczy zapytać lub poprosić! 
Ale co by teraz nie zrobił Wasz pracodawca to będzie źle! 
Jeśli czujecie zagrozenie- przeczytajcie- https://www.gov.pl/web/koronawirus/podejrzewa(...)ie-koronawirusa lub skontaktujcie się ze stacją sanitarno-epidemiologiczną. Pracownicy powiedzą Wam co macie zrobić! 
Rozumiem Wasze obawy! Ale każdy z nas może być zakażony! To od Was zależy czy będzie bezpieczni! Nikt Was nie zmusza żeby się ściskać czy całować! Zachowajcie odstęp i zdrowy rozsądek! Myjcie ręce!
116. Dodane przez nowy, w dniu - 14-04-2020 12:56
Nie pozostaje nic innego jak wysłać pół zakładu na kwarantannę. Wtedy dyrekcji się oczy otworzą. I będzie to przestrogą dla innych pracodawców. W jednym z zakładów na "E" w Lesznie była sytuacja że przyjęto do pracy w poniedziałek pracownika który w sobotę wrócił z Wielkiej Brytanii. Co prawda jeszcze wtedy nie obowiązywała kwarantanna dla powracających zza granicy, ale mimo wszystko zdrowy rozsądek powinien zwyciężyć. Lepiej było nie przyjmować jednego niż ryzykować zakażenie wielu innych.
117. Dodane przez No comment, w dniu - 14-04-2020 21:04
Większość komentarzy jest śmieszna. Świadczą one tylko o autorach. 
 
Jaki jest cel piętnować pracownika, który po kwarantannie, czyli kiedy skończyło się jego zwolnienie - stawia się do pracy? Nie miał żadnej legalnej możliwości aby dłużej nie pracować... 
Jak można mieć pretensje do pracodawcodawcy, który zgodnie z prawem dopuścił do pracy pracownika. Pracodawca nie może odmówić rozpoczęcia pracy pracownikowi po zwolnieniu. 
Jak można oceniać sanepid, jeśli ten działa w ramach posiadanych środków i kompetencji przyznanych w ustawach.  
 
Na końcu komentarz do wszystkich lamentujących niby-pracowników. Jak wam faktycznie zamkną firmę na 2 tygodnie, a w konsekwencji straci ona płynność, to lament się dopiero zacznie wraz ze zwolnieniami. Kierownictwo zapewne robi wszystko aby utrzymać działalność i żebyście regularnie dostawali wypłatę.
118. Dodane przez Do 116, w dniu - 15-04-2020 01:10
Oczy otworzą się pracownikom, jak nie będą mieli gdzie i po co wracać... Niestety-cokolwiek nie zrobiłby pracodawca to i tak będzie źle. Zawsze znajdzie się niezadowolony pracownik, zwłaszcza taki, który wszędzie doszukuje się problemu...
119. Dodane przez nowy, w dniu - 15-04-2020 08:00
Do 117:Akurat leszczyński sanepid dał plamę już na samym początku tej epidemii- przykład uczennicy ZSE. Na szczęście nie miała ona koronawirusa, ale to zastanawianie się kto ma ją odwieźć na oddział zakaźny i brak decyzji o zamknięciu szkoły do czasu podania wyniku testu daje dużo do myślenia. Podobnie przykład wymienionego tu zakładu. Wygląda to tak jakby w Lesznie nie obowiązywały odgórne zalecenia. Obyśmy nie doczekali się tu drugiego Krotoszyna. Jak ktoś nie wie to informuję że szef tamtejszego sanepidu został odwołany.
120. Dodane przez 123, w dniu - 15-04-2020 08:11
Nie straszcie ludzi, że sprawdzicie ip, bo to niemożliwe. Każdy ma prawo napisać prawdę, bez ukrywania zaniedbań. A sytuacja w firmie robi się nieciekawa, ponownie wraca praca w soboty za urlop, a nie wynagrodzenie. Byle nie dać, a nawet zabrać - dodatek swiateczny.
121. Dodane przez Zaciekawiony, w dniu - 15-04-2020 08:14
Ojjj, widzę, że biurowi dostali dodatkową pracę od prezesa, czy to z lojalności? :-)
122. Dodane przez nowy, w dniu - 15-04-2020 08:17
Do 116: Nie jestem pracownikiem opisanej w artykule firmy i nie chcę pracować w firmie która ma gdzieś zdrowie, a może i życie pracowników. Czy jesteś pracodawcą że tak cię zabolał mój komentarz? Wytłumacz mi jakie jest uzasadnienie obniżania wynagrodzeń w sytuacji gdy produkcja w zakładzie idzie normalnie? To wykorzystywanie koronawirusa do cięć płac. Mam nadzieję że ktoś się temu przyjrzy.
123. Dodane przez nowy, w dniu - 15-04-2020 09:09
Mój ostatni komentarz był skierowany do 118, przez pomyłkę wcisnąłem 6 zamiast 8.
124. Dodane przez Do 117, w dniu - 15-04-2020 10:39
Czy tak ciężko zrozumieć, ze aby pójść do pracy i normalnie funkcjonować TRZEBA POCZEKAĆ na wynik testu? Gdyby pracownik uprzedził pracodawcę, ze czeka na wynik testu to chyba pracodawca by zrozumiał!!!!
125. Dodane przez Haha, w dniu - 15-04-2020 22:49
Jeżeli pracownik ma wątpliwości co do bezpieczeństwa w pracy może zadzwonić do sanepidu. A w sanepidzie informacja ze nie są upoważnieni do udzielenia jakichkolwiek informacji na temat sytuacji w firmie
126. Dodane przez qwerty, w dniu - 16-04-2020 14:10
Test powtórzono - wynik negatywny.
reklama
127. Dodane przez ciekawy, w dniu - 21-04-2020 16:32
Skoro tyle tam biurowych to kazdy wie jaki to zaklad. I jak, zarażał czy nie ?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Leszno sobieskiego -... Leszno 679000
SprzedamLeszno 439000
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj