Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Leszno wyjdzie z KZGRL?

Borowiak: nie zgadzam się na podwyżkę

Leszno wyjdzie z KZGRL?

28.04.2020. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Ani ja, ani klub PL 18 nie zgadzamy się na podwyższenie opłaty śmieciowej – powiedział podczas sesji Rady Miejskiej prezydent Łukasz Borowiak. Przyznał też, że trwa dyskusja nad ewentualnym wyjściem Leszna z Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Decyzję o podwyższeniu opłaty śmieciowej z 24 do 27 złotych od osoby podjęto podczas zgromadzenia wspólników KZGRL, czyli samorządowców gmin wchodzących w jego skład. Przedstawiciel Leszna, wiceprezydent Adam Mytych zagłosował za podniesieniem opłaty. Podczas dzisiejszej sesji Rady Miejskiej sprzeciw wobec tej decyzji
złożyła, w imieniu radnych Koalicji Obywatelskiej, radna Adriana Machowiak. - W sytuacji pandemii i problemów mieszkańców, których jakość życia się pogarsza, nie powinno się takiej podwyżki wprowadzać - mówiła. - Ja też się z tym nie zgadzam i klub PL 18 też się nie zgadza - odpowiedział prezydent Łukasz Borowiak, dodając że pierwotna propozycja podwyżki przedstawiona przez zarząd związku była o wiele wyższa. - Jeżeli sobie dobrze przypominam wynosiła od 31 do 33 złotych od osoby - powiedział Borowiak. Prezydent zauważył też, że podwyżki w dużej mierze spowodowane są zmianami prawa dotyczącego gospodarki odpadami, za które odpowiedzialny jest parlament, a nie samorządy.

Temat podwyżek wrócił też podczas wypowiedzi mieszkanki Leszna Kamili Schaschner, która wzięła udział w zdalnej sesji. W tym momencie padły jeszcze bardziej zaskakujące słowa prezydenta. - Być może podejmiemy decyzję o wyjściu miasta z KZGRL - powiedział Borowiak - rozmawiamy na ten temat w gronie kierownictwa urzędu. Prezydent przyznał, że samorządowcy gmin związku nie mówią jednym językiem. - Słyszymy, że niektórzy chcą dopłacać do związku z budżetów swoich gmin, ponieważ nie chcą źle wypaść przed mieszkańcami - stwierdził, jednak jak zastrzegł żadne ostateczne decyzje jeszcze nie zostały podjęte.

 
Komentarze (87)
1. Dodane przez Znawca, w dniu - 28-04-2020 15:42
Jeden wielki wałek z tymi śmieciami..kiedyś sie wyda jaki to był wielki przekręt na skale kraju
2. Dodane przez Rolnik, w dniu - 28-04-2020 15:43
Ten związek należy zlikwidować to jest mafia śmieciowa i proponuje gmine Poniec wyjście ze związku 
Głosowanie burmistrza podnieca za podwyżka to nic innego jak zdrada mieszkańców gminy proponuje też zorganizować protestu przeciwko podwyszkom opłat śmieciowych a dla pana prezesa związku proponuję załadunek na taczkę i wywózka z urzędu
3. Dodane przez Jak to?, w dniu - 28-04-2020 15:46
W takim razie nie rozumiem co Pan Mytych jeszcze robi na swoim stanowisku skoro głosował niezgodnie z wolą p. prezydenta w sprawie podwyżki
4. Dodane przez iza, w dniu - 28-04-2020 15:51
Mądrą decyzja Panie Prezydencie, w końcu skończą się samowolne,drakońskie podwyżki KZGRL.
reklama
5. Dodane przez Edi, w dniu - 28-04-2020 16:02
Prezydent głosował za podwyżka a teraz mówi że jest przeciw to jest dziwne.
6. Dodane przez Eryk, w dniu - 28-04-2020 16:04
A gdzie jest burmistrz Osiecznej dlaczego się zgadza skoro wysypisko jest na terenie gminy przecież miało być taniej.
7. Dodane przez Hej, w dniu - 28-04-2020 16:04
Pandemia pokazała, że urzędnicy są zbędni. Im mniej, tym lepiej. Wychodzić z KZGRL i to prędko, a śmieciami niech się zajmie bezpośrdenio MZO, czy MIEJSKI zakład oczyszczania. Nie możemy utrzymywać dwóch placówek zajmujących się tym samym.
8. Dodane przez niezdziwiony, w dniu - 28-04-2020 16:06
Dlaczego włodarze innych gmin milczą? DLACZEGO BOJANOWO NIE BRONI MIESZKAŃCÓW PRZED PODWYŻKAMI?
9. Dodane przez Nizna, w dniu - 28-04-2020 16:14
Uwierzymy jak będzie dymisja przedstawiciela miasta w kzgrl przeciez on nie może decydować wbrew woli prezydenta miasta. 
 
Nie ma wyraźnego prawnego zakazu dofinansowania z sankcjami karnymi, cała ściana wschodnia tak robi. 
 
Od tego poniedziałku w malych i duzych firmach rozpoczęła się "rzeź" pracowników czyli zwolnienia na niespotykaną skalę. W najblizszych miediacach redukcja może dotyczyć nawet połowy stanu pracownikow w dotychczas dobrych firmach. To jest informacja dla tych co głosowali za podwyżką.  
 
Głosowanie nad stawkami było słabo odegranym teatrzykiem, stawki podawane ad hoc, bez argumantacji i dyskusji nad trzema propozycjami redukujacymi proponowana stawkę o trzy złote więc mogła paść czwarta propozycja redukujaca o sześć złotych tym samym utrzymująca obecną stawke 24 zł.
10. Dodane przez asia, w dniu - 28-04-2020 16:14
Bardzo dobrze by się stało,jest nas w domu dwie osoby nie mamy dużo śmieci do wywózki jeden pojemnik na ogólne i jeden na eko.W sumie wystawiamy tylko dwa razy w miesiącu a nie cztery razy i płacimy prawie 50 zł na miesiąc.za dwie wywózki.
11. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 28-04-2020 16:22
Wstyd już mieszkać w tym Lesznie. Tu nic nie ma
12. Dodane przez Bik, w dniu - 28-04-2020 16:30
Wy naprawdę jeszcze wierzycie w te brednie, co Borowiak wygaduje?
13. Dodane przez Miłośnik "Władzy", w dniu - 28-04-2020 16:36
Może ktoś wytłumaczy mieszkańcom czemu to wina nierządu w Warszawie a nie Samorządów.
14. Dodane przez 12, w dniu - 28-04-2020 16:48
Już skończ (...),bo ile można. W Kościanie już od stycznia śmieci są po 27,a już mówią o 32 zł tam.Siedz w tym nudnym Kościanie,tam żadnej rozrywki nic nie ma.Zawsze będziecie malutkim,nudnym Kościanem. Mam nadzieję, że śmieci w Lesznie zostaną na i tak wygórowanym poziomie 24 zł.Moim zdaniem 22 zł byłoby idealnie dla wszystkich,trzeba by jeszcze zejść z ceny.Jednak to nierealne raczej.
15. Dodane przez hmm, w dniu - 28-04-2020 16:48
hmm jak to swiadczy o profesjonalizmie wladz leszna skoro na zgromadzeniu czlonek zarzadku zwiazku glosuje jedno a za chwile prezydent mowi cos innego
16. Dodane przez dzuljani, w dniu - 28-04-2020 17:05
Czyżby pan prezydent się nawrócił , okoniem za przekazaniem danych w sprawie wyborów jak i również za podwyżką segregacji śmieci - prawo , chyba że jest to sciema pisowska , poczekamy , zobaczymy
17. Dodane przez Ja, w dniu - 28-04-2020 17:07
Bardzo dobrze Panie Prezydencie.Ceny powinny zostać jakie są, albo .... mniejsze ! Nie dajmy się robić w konia.Kto to widział, aby za śmieci tyle płacić. dawniej chociaż było znacznie czysciej,wywozili często. Za takie ceny lepiej niech przy każdym bloku postawią duży kontener,jak było dawniej.Mieszkańcy będą rzucać wszystko jak leci,będzie czysto,a ONI niech sobie sami segreguja w końcu to powinna być ich robota.
18. Dodane przez Kłamczuszki, w dniu - 28-04-2020 17:12
Klub PL18 jest za podwyżką, a nawet przeciw.
19. Dodane przez miła, w dniu - 28-04-2020 17:21
Napiszcie jak wyjdziecie i sie dogadacie bo zrobił się teatrzyk !
20. Dodane przez korek, w dniu - 28-04-2020 17:24
Widać presja społeczna zaczyna działać. Obawiam się tylko jednego, żeby słowa Pana Prezydenta, nie były wentylem bezpieczeństwa na nabrzmiałą tą całą sytuację z KZGRL. Trzeba pilnować dalszych prac, patrzeć co robią, słuchać co mówią, a do wyborów czas szybko minie. Popieram komentarz nr3. Jak to jest z-ca przewodniczącego KZGRL Pan Adam Mytych reprezentuje członka związku KZGRL miasto Leszno? Czy tak może być?
21. Dodane przez Śmigielanin, w dniu - 28-04-2020 17:26
Z 2 lata w stecz mówiłem w Śmiglu aby wystąpić z tego związku.taniej będzie jak gmina zakupi z 3pojazdy i gmina jako Gmina będzie zbierała śmieci. Może w śmiglu też pomyślą na nowo.
22. Dodane przez Kościanianka, w dniu - 28-04-2020 17:29
Podwyżka w Kościanie jest od kwietnia a nie od stycznia (do kom 14). Przestań świadomie ludzi w błąd wprowadzać, można to sprawdzić nawet na tej stronie.
23. Dodane przez Zenek, w dniu - 28-04-2020 17:37
CO WAM LUDZIE NIE PASUJE , NAJLEPIEJ LEŻEĆ BYKIEM I KASA.TYLKO NARZEKANIE  
NIE ROBISZ NIC ŹLE , ROBISZ DOBRZE ŹLE
24. Dodane przez ja, w dniu - 28-04-2020 17:44
Kampania wyborcza 2018
25. Dodane przez mieszkaniec gminy, w dniu - 28-04-2020 17:48
Jestem za rozwiązaniem tego związku, za który się płaci na ich utrzymanie, a nie za wywóz śmieci.
26. Dodane przez Do kom.11, w dniu - 28-04-2020 18:03
To się wyprowadź.
27. Dodane przez do 22, w dniu - 28-04-2020 18:17
Co za różnica czy od stycznia,czy kwietnia.Płacicie w Kościanie najwięcej w regionie !!! Też się mi wydaje,że od stycznia,ale nie będę się kłócić. STOP DLA PODWYŻEK W LESZNIE.
28. Dodane przez ksk, w dniu - 28-04-2020 18:22
nie rozumiem.. czyli co? podwładny zagłosował przeciwko przełożonemu? tutaj wałki sa nie złe widzę.. do tego jak najbardziej za wyjście ze związku.. tylko obstawiam że wtedy upadnie i chwała za to!!!  
Może redaktorzy zainteresowaliby się dzisiejszą reasumocją głosowania? Przecież to jawnk oszustwo i naznaczenie myszką przed prowadzacego sesje.. na panią radną i przeciągnaie czasu żeby mogli się domyślić o co mu chodziło..
29. Dodane przez dociera wreszcie ?, w dniu - 28-04-2020 18:23
Przecież KZGRL został utworzony po to żeby były dodatkowe posady i możliwości finansowania, reszta to lipa. MZO jest spółka miedzygminna z dominującym udziałem Leszna i spokojnie może robic to samo co KZGRL. Te wszystkie przetargi, negocjacje itd. to ściema i teatrzyk dla naiwnych. Inna sprawa, to w Trzebani (lub gdzie indziej) powinna już dawno działać spalarnia śmieci, nie trzeba by płacić innym i jeszcze prąd by był. Tu chyba winni są również poprzedni prezydenci
30. Dodane przez Michał, w dniu - 28-04-2020 18:24
WRÓCIĆ DO MZO . ŚMIECI WYWOŻONE BYŁY RAZ W TYGODNIU, A TERAZ OGÓLNE 2 RAZY W MIESIĄCU , A POZOSTAŁE ŚMIECHU WARTE. RAZ Z PLASTIKAMI I METALAMI ORAZ PAPIERAMI RAZEM W JEDNYM DNIE, INNYM RAZEM OSOBNO PLASTIKI , INNY DZIEŃ PAPIERY ITD. ZA DUŻY SZTAB PRACUJE W BIURACH TEGO KOMUNALNEGO ZWIĄZKU GMIN I ZA DUŻO SIĘ SZKOLĄ I ZA WYSOKIE PŁACE MAJĄ. DLATEGO TAK WINDUJĄ Z CENAMI. ZMNIEJSZYĆ KIEROWNICTWO.
31. Dodane przez Do 24, w dniu - 28-04-2020 18:29
To hasło wyborcze Mytycha, no czyste złoto
32. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 28-04-2020 18:49
Zgodnie z informacją podaną na innym prywatnym portalu (mieszkańcy mogli zgłaszać pytania do radnych bez konieczności udziału zdalnego), w punkcie obrad Wolne głosy i wnioski odczytano pytania innej mieszkanki: 1. Co zrobili radni, żeby uchronić mieszkańców przed podwyżkami opłat za śmieci w 2020 roku? 2. Proszę radnych aby zobowiązali Wiceprezydenta Leszna Pana Adama Mytycha do odpowiedzi, dlaczego głosował za podwyżkami opłat za śmieci (od 1 czerwca br.)? Na tym sesję zakończono.
33. Dodane przez Adam, w dniu - 28-04-2020 18:54
Uważnie słucham... 
pomagam i wspieram.
reklama
34. Dodane przez jeu, w dniu - 28-04-2020 19:55
a wystepujcie sobie, ale pewnie najwczesniej od 01.2021 a do tego czasu od czerwca 27 zł,a ajk prezydent ze swita przekalkujuja pod koniec roku i wyjdzie to samo to sie z wyjscia wycofa, pis oplate srodowiskowa wywindowal to trzeba placic, podziekujacie rzadowi, macie swoje 500+
35. Dodane przez dziad, w dniu - 28-04-2020 20:01
Najstarszy numer świata. Mytych zły policjant, Borowiak dobry... Ależ wy mnie smieszycie panowie władza
36. Dodane przez NEO, w dniu - 28-04-2020 20:07
Ktoś tu wspomniał o Panu Burmistrzu z Osiecznej, trochę tu z innej beczki wspomnę.  
Prezydent Leszna zastanawia się czy nie wyjść ze związku. Ongiś Burmistrz z Osiecznej opuścił związek bo nie było to ekonomicznie dla gminy. Niestety, z powrotem gminę Osieczna jakiś czas temu do ZWIĄZKU przekazał wiedząc, że będzie musiał więcej wydać na śmieci co nie spodobałoby się z pewnością mieszkańcom, niech ZWIĄZEK jest winny.  
NO TO JESTEŚMY Z POWROTEM W TYM ZWIĄZKU, BURMISTRZ CZYSTY, BO TO NIE ON A ZWIĄZEK ceny wysokie nakłada.  
Szanując inne jego osiągnięcia, tu przechytrzyć nie wszystkich się dało, mnie nie na pewno. ...
37. Dodane przez a, w dniu - 28-04-2020 20:14
A gmina Święciechowa to co dalej wójt zamierza może zagłosować jeszcze za większa podwyżką bo przecież niech ludziska płacą. (...)
38. Dodane przez odwrotnie, w dniu - 28-04-2020 20:15
Przecież to inni wójtowie nie chcieli podwyżki. A przedstawiciel m.in Leszna ich przegłosował aby podwyżkę wprowadzić. Proszę zapytać innych wójtów i burmistrzów jak to było, opowiedzą jak wyglądały rozmowy, kto głosował za podwyżkami jeszcze wyższymi niż obecnie będą wprowadzane.
39. Dodane przez bej, w dniu - 28-04-2020 20:32
bla, bla, bla
40. Dodane przez stop, w dniu - 28-04-2020 20:33
Stop bezsensownym podwyżkom, dość tego, innym gminom polecam to samo, można zorganizować sobie śmieci bez związku, na który idzie aby niepotrzebna kasa obywateli
41. Dodane przez Mirek_1976, w dniu - 28-04-2020 20:42
Te ceny w Lesznie za śmieci to nieprorozumienie. Mam drugie mieszkanie w Poznaniu i tam za śmieci segregowane płacę: 14 zł/osobę (do lipca 2019 było 12 zł/os.).
42. Dodane przez europ, w dniu - 28-04-2020 20:48
sprawa pszoku to jest cyrk bo ludzie stoją godzinami w kolejce upokorzeni jak Jurand ze Spychowa w SZczytnie a przecież to pracownicy pszoku zamknęli na dwa miesiące punkt odbioru ale wyplaty pobierali jakby ten punkt pracował i teraz robią łaskę ludziom a ten cały kierownik tej firmy nie ogarnia tego tematu i powinien być zwolniony w trybie natychmiastowym
43. Dodane przez Paweł, w dniu - 28-04-2020 20:50
Tak to jest. 
Najpierw się wyhodowało takiego Karpińskiego, który nie ogarnia tematu, 
potem się wysyła członka zarządu MZO jako przedstawiciela miasta do KZGRL (mówi wam coś "konflikt interesów"?), a potem szok, że się coś sypie. 
Niewiarygodna niekompetencja. A mieszkańcy i tak muszą zapłacić. 
Odwołać Gienia, wymienić tam Mytycha, a nie występować.  
Co to za składanie broni?  
Jeden urzędas będzie ustawiał na baczność kilkanaście gmin?
44. Dodane przez Leśny Władek, w dniu - 28-04-2020 20:57
Najwyższy czas by podziękować za pracę Panu Adamowi Mytychowi Panie Prezydencie Borowiak.
45. Dodane przez J., w dniu - 28-04-2020 21:01
Przyznam, że samo rozważenie takiego pomysłu wydaje mi się ciekawe. Byle była lepsza alternatywa.  
Ale mam gorąca prośbę. Piszę o tym w komentarzach już po raz trzeci i będę pisał do skutku. Bardzo proszę rozważyć mycie i dezynfekowanie pojemników BIO przy każdym ich opróżnieniu. Pisząc wprost - one śmierdzą nawet gdy są puste. Kleją się i są pełne zarazków. W dobie pandemii i w okresie zbliżających się upałów, ta propozycja wydaje mi się wręcz konieczna.
46. Dodane przez MZO, w dniu - 28-04-2020 21:05
Dlaczego śmieci tyle kosztują. Prezes MZO w Radiu Elka. 
https://elka.pl/content/view/95346/80/ 
Cena śmieci jest wynikiem przetargu. Ofertę w przetargu przedstawiło MZO. Głównym udziałowcem MZO jest Miasto Leszno.
47. Dodane przez Fistaszka, w dniu - 28-04-2020 21:10
"Pomagam i wspieram"?
48. Dodane przez korek, w dniu - 28-04-2020 22:04
BARDZO SŁUSZNA UWAGA W KOMENTARZU 45. CO NA TO SŁUŻBY SANITARNE ??? 
Tutaj można obejrzeć ostatnie zebranie KZGRL i kto jak głosował za podwyżkami. https://www.youtube.com/watch?v=eFAnYCXrcvE
49. Dodane przez Kiki, w dniu - 28-04-2020 22:05
Jest za podwyżka ale jest przeciw!! Czyżby wybory się zbliżały??
50. Dodane przez Nareszcie, w dniu - 28-04-2020 22:13
Nareszcie Prezydent zabrał głos w sprawie ceny za odpady. Po tylu miesiącach. Brawo
51. Dodane przez Analityk, w dniu - 28-04-2020 22:19
Jeżeli można mieć do kogokolwiek pretensje o to, że takie są wysokie koszty to tylko i wyłącznie do władzy od 5 lat nam panującej... Zrozumcie to!
52. Dodane przez 40i4, w dniu - 28-04-2020 22:24
zaraz, zaraz to jak jest: nie chcę dopłacać, czy nie chcę podwyżki
53. Dodane przez bubu, w dniu - 28-04-2020 23:20
Ceny odbioru odpadów powinny być mniejsze , ale... 
Pytanie zasadnicze , czy ktoś potrafi przedstawić kalkulację wywozu np. 1 tony śmieci. Za co trzeba zapłacić ?  
Problem jest ogólnokrajowy. Powinniśmy sortować odpady ale aby to wszystko miało sens należy ustalić dokąd PSZOKI i zakłady oczyszczania miast oraz inne firmy zajmujące się zbieraniem i wywozem odpadów mają dostarczać te odpady i czy zostaną one odebrane i za jaką cenę . 
Pytanie czy państwu są potrzebne odpady sortowane , czy ma plan zagospodarowania odpadów , i wreszcie co na to przemysł , wytwórcy producenci . Jeśli odpady mają być zbierane tylko na stosik , który potem w jakiś niewyjaśniony sposób się sam zutylizuje ; czytaj spali się bo nastąpił samozapłon to wszyscy wyrzucamy pieniążki a potem co niektórzy muszą jeszcze znosić niedogodności związane ze składowaniem czy pożarem . 
Zmiana firmy sprzątającej to jedno ale druga strona medalu to cena jaką zaproponuje i na jak długo . Co będzie jeśli po pewnym czasie okaże się , że np. kalkulacja została źle zrobiona i firma jaka by nie była miejscowa czy nie będzie zmuszona podnieść opłaty za wywóz śmieci ? // należy pamiętać o tym, że opłata to nie tylko wywóz ale również utylizacja no i samo funkcjonowanie firmy ( pensje pracowników , podatki , amortyzacja sprzętu ) za to też firma musi zapłacić . Czy znów będziemy dywagować nad tym czy jakiś związek gminny czy MPO czy może jeszcze ktoś inny ma się zająć utylizacją naszych odpadów . Jestem daleki od tego aby bronić KZGRL . Jednak wszyscy członkowie tego Związku są w pewnym sensie jego udziałowcami . Jeśli stwierdzą , że to nie działa należy znaleźć inne rozwiązanie ale trzeba to bardzo starannie przemyśleć . Może wystarczą zmiany personalne , jak również zmiany w przepisach .
54. Dodane przez scorp, w dniu - 28-04-2020 23:41
Czy Mytych byl za podwyzka za smiecie, bo dzieki temu dostalby wyzsze wynagrodzenie za udzial w naradach w KZGRL!? Jako wiceprezydent Leszna w nich uczestniczy, pewmnie w godzinach pracy w urzedzie, wiec nie powinien otrzymywac za to wynagrodzenia - w dodatku nieproporcjonalnie wysokiego w stosunku do wkladu pracy w tym zakresie! A najlepiej rzeczywiscie zlikwidowac to KZGRL!
55. Dodane przez Leszno, w dniu - 28-04-2020 23:45
Ludzie pracę tracą a wy im nóż w plecy wbijcie.... Tragedia
56. Dodane przez Ooo, w dniu - 29-04-2020 05:20
Więcej Dyr.i Kierowników za duża kasę?
57. Dodane przez Piotr, w dniu - 29-04-2020 06:13
Burmistrz Rydzyna też mógłby podjąć "męską" decyzję - jako gmina podpisać umowę z MZO i po problemie! KZGRL to nie potrzebny trybik generujący tylko nie potrzebne koszty
58. Dodane przez Ja, w dniu - 29-04-2020 07:07
Czas najwyższy!!!!
59. Dodane przez popieram 51, w dniu - 29-04-2020 07:28
My mamy tu na miejscu swoją Warszawę i w dużej mierze to od nas zależy, od lokalnej władzy od 5 lat nam panującej, nie tylko od stolicy, jak nam się będzie żyło.
60. Dodane przez ehh, w dniu - 29-04-2020 07:54
do kom. 52 - prezydent sam nie wie, jeszcze się zastanawia hyh
61. Dodane przez KK, w dniu - 29-04-2020 08:12
Wszystkie gminy które były przeciwne podwyżce powinny opuścić to chore KZGRL.
62. Dodane przez Franc, w dniu - 29-04-2020 08:25
Zrobić śmieci po 100 zeta za osobę . Patologia tak dostanie po d.... że w końcu wyjdzie na ulice .
63. Dodane przez Marek, w dniu - 29-04-2020 08:31
Rozwiazac KZGRL i dac Karpinskiemu spokoj MZO bylo i nie bylo problemu ze smieciami moze jest walka o stolki Panie Mytych idz Pan na emeryture i nie siej Pan fermentu !!!
64. Dodane przez stanisław, w dniu - 29-04-2020 08:51
Jedyne dobre wyjście to SAMODZIELNIE gospodarować odpadami - podziękować KZGRL za usługę i to natychmiast (jakim prawem mieszkaniec ma magazynować odpady selektywne do czasu zapełnienia worka - absurd ?)
65. Dodane przez Romana Cykoria, w dniu - 29-04-2020 11:44
Populizm w czystej postaci.... Jeśli ktoś z Państwa myśli, że wyjście ze związku poprawi sytuacje w odpadach to raczej jest w błędzie, to przeczy zasadom ekonomii, zarządzania itp i potwierdza brak znajomości rynku, brak myślenia perspektywicznego w zarządzaniu tym srodowiskiem, wreszcie brak zainteresowania tematem wladz, lub stwarzanie pozorów. Dowodem na to sa ostatnie afery, podpalenia sprowadzanych z zagranicy odpadow, niewydolność organów ścigania,system odpadowy na papierze, w rzeczywistości nieistniejący, pozorny łańcuch dostaw odpadow z zakładanymi poziomami odzysku, recyklingu ect. Producenci odpadow nadal wpuszczają szmirę na rynek itp. Jeśli tylko nieliczna grupa, zakładając, prowadzi ten biznes w sposób legalny, to siła rzeczy będzie on kosztowny, a skoro inaczej spółka mzo nie może się poruszać po tej planszy, to generuje koszty. Poza tym inflacja się panoszy, rosną koszty zatrudnienia, transportu, czy jak samorząd zapłaci to będzie taniej, nie! Nadal będzie drogo i drożej z dnia na dzień, tyle tylko,że mieszkancy nie odczują tego bezpośrednio w swoich portfelikach, czyli znów przestaną się tym przejmować jak było to w ostatnich latach.
reklama
66. Dodane przez dekiel, w dniu - 29-04-2020 12:11
CHCECIE ROZWIAZAC KZGRL - PROSZE BARDZO WULKANY INTELEKTU. ZAMIAST JEDNEJ PANI JADZI W KZGRL ROBIACEJ ZBIORCZO DLA 18 GMIN TO SAMO, NP WYSYLANIE DECYZJI, JEDNEGO INFORMATYKA ROBIACEGO BAZE DANYCH, TERAZ BEDZIECIE MIELI TAKA PANIA W KAZDYM URZEDZIE. MYSLICIE, ZE TO ZROBIA OBECNYMI ZASOBAMI??? HAHAHAHAHAHA! NOWE STOLKI W KAZDYM URZEDZIE JUZ SIE SZYKUJA!
67. Dodane przez Katarina, w dniu - 29-04-2020 12:57
do kom. 10, u nas podobna sytuacja, a kubły i tak nie są zapełnione, myślę, że podobnych przypadków jest dużo więcej.Ponieważ mam ogród, oprócz zimy korzystam również z usługi wywozu odpadów zielonych, koszt wywozu jednego worka to dodatkowe 7,00 zł !!. Zauważyłam jeszcze taką ciekawą sytuację, nie jak ona wygląda w Lesznie, ale np. na terenie gminy Osieczna odpady z gospodarstw domowych i firm zbierane są w różne dni,pomimo,że firmy i gospodarstwa domowe znajdują się na tej samej ulicy. Wg mnie jest to generowanie dodatkowych kosztów zarówno paliwa, jak i czasu pracy, ale to przecież my za to płacimy.
68. Dodane przez PL, w dniu - 29-04-2020 13:04
Panie Prezydencie, na złość to można sobie uszy odmrozić! 
Firmy komunalne: komunikacja, wodociągi, mieszkaniówka, zieleń, śmieci czy OSiR nie powinny generować zysków! Podatnicy dokładają do deficytowych zakładów a zyskowne stają się ,,dobroczyńcami "dla własnej i swoich pryncypałów promocji! 
Wspominam konferansjera z ,,Dni Leszna" z Natalią Nykiel, IRĄ... 
ŻENADA! Już nie bawię się za pieniądze P.P. Prezydenta, Dyrektora OSiR czy  
Dyrektora PWiKan, błędnie sądziłem, że impreza za nasze podatki! 
Nie mam szans na rewanż! 
Panie Prezydencie, czy ktoś orientuje się w faktycznych kosztach wywozu i utylizacji śmieci, czy działamy na czuja? 
Proszę zapoznać się z kosztami Trzebani a marżą brutto Związku Gmin i podać  
ewe. symultanę kosztów Miasta. Decyzja będzie merytoryczna - proszę -najkorzystniejsza dla mieszkańców i zakładów pracy. 
 
.
69. Dodane przez Arek, w dniu - 29-04-2020 13:06
Brawo panie Borowiak pogonić Mytycha Karpińskiego i ten cały KZGRL
70. Dodane przez Mm, w dniu - 29-04-2020 14:00
Brawo Panie Prezydencie, mamy nadzieję, że decyzja będzie pozytywna dla mieszkańców. Pokazać KZGRL kto rządzi w Lesznie.
71. Dodane przez MIESZKANIEC, w dniu - 29-04-2020 17:24
Powiedzcie mądrale jak to robią gmina Piaski i BOREK ,smieci wożą do Borzeciczek.
72. Dodane przez jarock, w dniu - 29-04-2020 21:38
Piaski i Borek wożą do Jarocina- tam są mniejsze opłaty.
73. Dodane przez do 71, w dniu - 29-04-2020 22:03
Ano tak, że dokładają do tego ze swoich budżetów. Gminy należące do KZGRL nie muszą tego robić bo kasa od ludzi wpływająca do Związku starcza żeby za odbiór i zagospodarowanie zapłacić (przynajmniej do końca 2019 starczała). Gminy o których mówisz same wykonują obowiązki w tym zakresie i dokładają do tego, bo jeśli mają znacznie niższą opłatę to system nie jest w stanie się samofinansować. Z pozoru wydaje Ci się, że te gminy są super bo mają niższe opłaty, ale mieszkańcy również na tym cierpią, bo pieniądze, które gmina dokłada powinny być spożytkowane na inne cele np. przedszkola, szkoły, drogi, latarnie itd.
74. Dodane przez !!!!!!!!!!!!!, w dniu - 29-04-2020 22:03
PL 18 jest przeciwny podwyżce. A p. Mytych przypadkiem nie jest członkiem PL18?Pan Mytych jest I zastępcą Prezydenta i jednocześnie przewodniczącym Rady Nadzorczej MZO sp. z o.o. z dodatkowym wynagrodzeniem około 50.000 zł rocznie płaconym przez MZO i równocześnie wiceprzewodniczącym zarządu KZGRL. Widać wyraźnie konflikt interesów. Na interesie kogo zależy bardziej p. Mytychowi : MZO skąd otrzymuje ok. 50.000 zł rocznie za ok. 5 -7 posiedzeń Rady Nadzorczej, czy naszym - odpowiedzcie sobie sami. To p. Mytych jako wiceprzewodniczący zarządu KZGRL zapewne był współautorem propozycji 30, 31 zł od osoby za odbiór śmieci i ostatecznie głosował jako przedstawiciel Leszna za stawka 27 zł od osoby.Jak Prezydent w tej sytuacji może mówić, że PL 18 i on jest przeciwny podwyżce za odbiór śmieci, skoro członek PL18 i jego I zastępca zapewne był współautorem podwyżki i w imieniu Leszna w trakcie Zgromadzenia KZGRL głosował za podwyżką.Trudno pojąć sens tej wypowiedzi.
75. Dodane przez ad 41, ceny Poznań vs Leszno, w dniu - 30-04-2020 09:16
Oto jak się nas, mieszkańców, i radnych, zwodzi: 
 
Protokół sesji rady miasta z 21 listopada 2019 r. : 
(str. 22/73) Pan Prezydent Łukasz Borowiak (&) warto też powiedzieć, że Poznań przygotowuje się do przetargu i od stycznia (2020r. aut.) kwoty za wywóz nieczystości i opłaty będą według mojej oceny oscylować w granicach 30 złotych, dziękuję. 
 
(str. 24/73) Pan Radny Górzny - (...) Otóż w Lesznie 4- osobowa rodzina za śmieci zapłaci (2020r. aut.) 96 złotych, w Pile taka sama rodzina zapłaci 60 złotych, Białystok zapłaci 20 złotych, w Poznaniu zapłaci 64 złote, Pan Prezydent powiedział, że być może w Poznaniu będzie 30 złotych, ale w Lesznie też będzie 30 złotych, proszę zobaczyć, ile zarabiają mieszkańcy w Poznaniu, ile zarabiają mieszkańcy Leszna, oczywiście życie wszystko jest droższe. (&)
76. Dodane przez nie jestem z PO, w dniu - 30-04-2020 15:40
Obecne przepisy prawa wymagają organizowania dużych przetargów. Miało to ułatwić kontrolę nad śmieciami. Ale gmina ma małe szanse na dopilnowaniu czy sporze z dużą firmą. Bo firm śmieciowych ma pilnować gmina. A takim KZGRL, to co gminy mają się same kontrolować? Do utworzenie KZGRL parło właśnie Leszno. I co coś poszło nie tak? Wszystkiego nie da się wytłumaczyć przepisami. Czesi płaca połowę mniej za wywóz śmieci! Można? Można. Inną sprawą jest budowanie świadomosci ekologicznej w śród mieszkańców. Na co komu kto ma dom na działce kosz na odpady organiczne? Tak trudno zrobić lub kupić mały kompostownik? Ziemia do kwiatów w Castoramie to też kompost! Tyle że ładnie zapakowany. Podobnie wystarczy zużyć jeden filtr do wody, zamiast 2 worków butelek z plastiku. Piwo można kupować w butelkach zwrotnych, zamiast produkować kolejne śmieci. etc.
77. Dodane przez WLOP, w dniu - 30-04-2020 16:51
Włoszakowice nie należą do KZGRL. Czy ktoś wie ile tam kosztują śmieci ?
78. Dodane przez ja, w dniu - 30-04-2020 17:35
Porównania z miastami, gdzie opłaty są niższe - pokazują, że to od lokalnej władzy zależy opłata. W Lesznie nie ma gospodarza.  
Świadomość ekologiczna to zupełnie odrębna sprawa. Nie kupuję mleka ze znanej, bardzo odległej mleczarni, która sprzedaje mleko w butelkach plastikowych z plastikowym uchwytem (!?), z rączką (!?), więcej tam plastiku niż mleka.
79. Dodane przez jarock, w dniu - 30-04-2020 23:17
Czy Ktoś może odpowiedzieć merytorycznie do komentarza number 72 ?
80. Dodane przez Działalność, w dniu - 01-05-2020 09:44
Nie jestem za KZGRL bo to utworzony związek komuny, przez byłego prezydenta. 
Teraz za 1 osobę płacimy teraz 24,00 zł. 
To proszę mi wytłumaczyć dlaczego działalność gospodarcza 1 osobowa w MZO od 01.01.2020r, za pojemnik 60 l odpadów zmieszanych płaci za jego wywóz 2x w miesiącu 57,06 zł brutto (2x28,53) i tak samo za odpady pojemnika BIO, do tego musi kupić 3 worki na segregację za 34,84 zł brutto. Razem za 1 miesiąc płacę 148,96 zł brutto. 
Czy władza Leszna sprawdziła jak MZO ustaliła stawki dla działalności, bo płaciłam do grudnia 2019r, 22,00 zł na miesiąc a teraz 148,96 zł. 
Leszno nie ma uchwalonego nowego regulaminu czystości i porządku, a MZO robi co chce, nie mówiąc o bezpośredniej i telefonicznej obsłudze.  
Drodzy Radni i Mieszkańcy jak tak ma wyglądać zmiana to ja jestem przeciw.
81. Dodane przez Rawicz, w dniu - 01-05-2020 18:02
Brawo Leszno Rawicz niech zrobi to samo bo paliwo potaniało wciąż tanieje i będzie tanieć a oni bezczelnie podnoszą śmieci mafia śmieciowa.
82. Dodane przez 0zł, w dniu - 02-05-2020 14:26
Trzeba po jakiejś odkrywce, żwirowni (po budowie S5 na pewno dziur w Ziemi nie brakuje w okolicy dziurę w kształcie leja wybetonować, na spodzie w centralnej części żmijkę zamontować do wydobywania przegnitych pozostałości. 
No wrzucać te śmieci do tego leja niech se gniją .Nad lejem kopułę zrobić co by wodą nie zalało a i może by gaz szło zbierać.
83. Dodane przez Głupi Głupek, w dniu - 02-05-2020 15:33
Czytając sugestie że należy wystąpić z KZGRL , można dojść do wniosku ,że suweren oraz jego przedstawiciele zamiast myć ręce w płynach dezynfekujących to płyn "łykają". Nie mają wizji (to poco łykają) i odwagi ażeby "ciemnemu ludowi" powiedzieć prawdę . Rozwiązanie-organizowanie przetargów na odbiór śmieci powodują tylko wzrost opłat .Nierząd WARSZAWSKI potęguje tylko te problemy . Z jednej strony zabraniając budowy spalarni , a z drugiej strony wprowadzając trudne do spełnienia przepisy .Panowie Prezydenci -PISIAKI- więcej odpowiedzialności .
84. Dodane przez Janusz ze Święciechowy, w dniu - 02-05-2020 19:21
ŚWIĘCIECHOWA TEŻ SIĘ NIE ZGADZA NA TAKIE PODWYŻKI!!!! KONIEC Z TYM OSZUSTWEM! 
TO JEST JAKAŚ PARANOJA!
85. Dodane przez ?, w dniu - 03-05-2020 13:17
A. ODPOWIEDZIALNOSC ? DOROŚLI LUDZIE.  
 
NASTEPNY TEATR MAMY ?
86. Dodane przez T., w dniu - 05-05-2020 11:22
Z MONOPOLISTAMI NIE WYGRASZ. ONI MAJĄ TWOJĄ KASE.
87. Dodane przez Henryk, w dniu - 07-05-2020 12:52
Z tymi podwyżkami to jest ewidentne oszustwo i wymuszanie opłat!!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj