Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Salezjanie chcą otworzyć szkołę

Ks. Sage: na razie sprawdzamy, czy są chętni

Salezjanie chcą otworzyć szkołę

11.05.2020. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Zgromadzenie księży Salezjanów chce uruchomić katolicką szkołę podstawową w Lesznie, w budynku obecnej SP3 przy Placu Metziga. - Chcielibyśmy od września ruszyć z dwoma klasami pierwszymi i jedną czwartą, obecnie sprawdzamy, jakie jest zainteresowanie rodziców – mówi ks. Tomasz Sage z parafii św. Krzyża. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dwa lata temu salezjanie przejęli duszpasterstwo w parafii św. Krzyża w Lesznie. -Od samego początku planowaliśmy otwarcie szkoły - przyznaje ks. Tomasz Sage. Miasto zgodziło się na wydzierżawienie zgromadzeniu budynku Szkoły Podstawowej nr 3 przy Placu Metziga, jednak przejęcie budynku uzależnione jest od przenosin szkoły na Plac Komeńskiego, gdzie trwa modernizacja
obiektu. -Urząd Miasta poinformował, że prace zakończą się w czerwcu lub lipcu - mówi ks. Sage - w związku z tym chcemy od września uruchomić naszą szkołę.

Salezjańska placówka na początku liczyłaby trzy oddziały: dwie klasy pierwsze i jedną czwartą. -Będzie to szkoła na prawach szkoły publicznej, czyli bez czesnego - wyjaśnia ks. Tomasz - nie dotyczy jej też rejonizacja, to znaczy możemy przyjmować dzieci z całego Leszna, a nawet spoza miasta. Czy nauka w szkole katolickiej będzie bardzo różnić się od tej w placówkach świeckich? - zapytaliśmy. -Na pewno nie będziemy bardzo „paciorkowi” - zapewnia zakonnik - owszem, z okazji szczególnych uroczystości odprawiane jest nabożeństwo, ale nie modlimy się na każdej przerwie, specjalnością jest natomiast tak zwane „słówko na dzień dobry”, czyli krótka myśl z modlitwą przekazywana uczniom na początku dnia w szkole. Zgromadzenie kładzie natomiast nacisk na jak najlepszy poziom nauczania oraz wychowanie w duchu katolickim, choć - jak zaznacza ks. Sage - wcale nie ma wymogu, żeby uczęszczali do niej tylko katolicy. -Chodzi o to, żeby rodzice zdawali sobie sprawę z naszej specyfiki i ją akceptowali - wyjaśnia. Zgromadzenie szuka też nauczycieli, którzy byliby zainteresowani pracą.

Teraz salezjanie prowadzą sondaż na temat zainteresowania rodziców swoją szkołą. Jeżeli będzie ono odpowiednio duże, placówka ruszyłaby od września. Informacje na ten temat i formularz dla rodziców znajduje się na stronie internetowej parafii Świętego Krzyża - kliknij TUTAJ.

 
Komentarze (63)
1. Dodane przez gość, w dniu - 11-05-2020 11:03
Nie, dziękujemy.
2. Dodane przez zolo, w dniu - 11-05-2020 11:03
Taaa... Miasto zrobilo kolejny dobry interes
3. Dodane przez świecki ludzik, w dniu - 11-05-2020 11:04
Zacznie się ,,pralnia mózgów". Zresztą w niby świeckich edukatorniach - indoktrynacji religijnej - dostatek.
4. Dodane przez Bernadeta I. G., w dniu - 11-05-2020 11:09
Salezjanie. Taaaa& Co z ks. Michałem Woźnickim z Poznania, który "odkrył" Mszę świętą trydencką i uznał, że tę msze chce odprawiać jako jedynie godną. Salezjanie, to to niebezpieczny zakon. Ida w ślady Jezuitów. Całkowite oderwanie od Kościoła. Nigdy nie posłałabym do nich dzieci! Już wolę edukację w domu.
reklama
5. Dodane przez Tomek, w dniu - 11-05-2020 11:13
Kościoły coraz bardziej puste, to jak każda firma trzeba szukać innych źródeł dochodu. Na początek przejmowanie szkół, potem może sieć supermarketów?
6. Dodane przez równość nie dotyczy nie-katolików, w dniu - 11-05-2020 11:16
Organizacje katolickie to jednak wielka mafia w Polsce!  
 
Kiedy nasze stowarzyszenie chciało otworzyć szkołę podstawową niepubliczną z uprawnieniami szkoły publicznej - TAK TO SIĘ POPRAWNIE NAZYWA PANIE TOMASZU SAGE (NA SZCZĘŚCIE USTAWA PRAWO OŚWIATOWE RÓWNO WSZYSTKICH TRAKTUJE) - to miasto nie miało żadnego budynku do dyspozycji. Dopiero później okazało się, że plany likwidacji SP3 już były i dziwnym "zrządzeniem losu" budynek trafił do Salezjan.
7. Dodane przez gosc, w dniu - 11-05-2020 11:19
Dzieci po tej szkole będą miały skrzywioną psychikę.
8. Dodane przez Do kom.2, w dniu - 11-05-2020 11:20
Czyli budynek kupili lub wynajm ??
9. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 11-05-2020 11:23
Religia jest w każdej szkole podstawowej. Gdyby jeszcze Selezjanie dysponowali własną, lepiej wyszkoloną kadrą i własnym programem nauczania lub własnymi pieniędzmi, to może byłby w tym jakiś sens.  
 
Ale jeżeli ma być to samo, co w każdej innej szkole i kadra z dotychczasowych szkół, to co to nowego wnosi dla mieszkańców i dla dzieci? Ograniczenie horyzontu myślowego młodych ludzi, tylko do katolickiego, nie rozwija ludzkiej osobowości, tylko je ogranicza. Po co więc to wszytko?
10. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 11-05-2020 11:26
Czy ta dzierżawa będzie na podobnych warunkach finansowych jak mają inne placówki prywatne w mieście, czy planowane są jakieś szczególne preferencje? Może by Pan redaktor dopisał za ile można wynająć taki budynek w Lesznie i jakie podatki wpłyną z tego tytułu do kasy miasta?
11. Dodane przez xx, w dniu - 11-05-2020 11:59
Nikt nikogo nie zmusza. Jeśli rodzice chcą tam wysłać swoje dzieci, mają do tego prawo.
12. Dodane przez prośba, w dniu - 11-05-2020 12:13
Uwaga, radni, proszę pilnować pieniędzy miasta!
13. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 11-05-2020 12:15
nikt się tak nie zaopiekuje twoim dzieckiem jak nie ksiądz i zakonnik  
Ja pośle swoje pociechy
14. Dodane przez Archanioł, w dniu - 11-05-2020 12:54
PIENIĘDZY utopionych w remont pewnie nikt już nie wróci, ale czy można wiedzieć ile w kolejnych latach miasto będzie dopłacać do tego złotego dla firmy Kościół interesu? 
CZY można uchylić rąbka tajemnicy jak jeszcze firma Kościół chce wykorzystać to, że mamy w Lesznie to co mamy i robić kolejne złote interesy z miastem?
15. Dodane przez xxx, w dniu - 11-05-2020 13:05
Kościół katolicki już ma w Lesznie przedszkole, dom dziecka, Katolicki Dom Kultury (x/) pod egidą Miejskiego Ośrodka Kultury (kto i kiedy na to pozwolił?), teraz idą po szkołę w murach miasta. (x/ roczne sprawozdania z działalności MOK, Biuletyn Informacji Publicznej, Budżet)
16. Dodane przez Rodzic, w dniu - 11-05-2020 13:13
A czy za dwa lata jest szansa na szkołę średnią prowadzoną przez Ojców np. Liceum ogólnokształcące?
17. Dodane przez moja, w dniu - 11-05-2020 13:17
Jeżeli tylko trzy oddziały (trzy klasy) i dużo wolnej powierzchni budynku szkoły, należy poważnie obawiać się dodatkowej działalności i łączenia jej z działalnością miasta tak, jak uczyniono w budynku caritas (dom dziecka), gdzie dołączono w tym budynku realizację projektu pod nazwą mieszkania wspomagane, na utrzymanie których miasto każdego roku płaci niemałe pieniądze. Opanowanie miasta połączone z drenażem pieniędzy mieszkańców. Radni, nie zgadzajcie się.
18. Dodane przez ja, w dniu - 11-05-2020 13:20
Nareszcie, szkoda,że moje dzieci już wyrosły.Na szczęście chodziły do przedszkola s.Elżbietanek i wszyscy jesteśmy z tego zadowoleni.
19. Dodane przez Diana, w dniu - 11-05-2020 13:24
Do kom. 13 Niewątpliwie, może jeszcze piotrowicz zdąży ich obronić.Naiwność co niektórych jest porażająca. Historia zakonów się kłania.
20. Dodane przez i bardzo dobrze, w dniu - 11-05-2020 13:25
prawie wszyscy narzekacie na nauczycieli,na system, na oswiate. 
powstanie nowa szkola, inna od dotychczasowych i ludzie beda miec wiekszy wybór wybor.Bo na sile nikt tam nikogo nie zapisze. No to znowu w tylkach zle?
21. Dodane przez asdf, w dniu - 11-05-2020 13:30
dobra wiadomosć
22. Dodane przez Pl, w dniu - 11-05-2020 14:30
Szkoły katolickie są coraz bardziej popularne w Polsce. Jest ich ok. 500. Szkoły te osiągają coraz to wyższe miejsce w rankingach ogólnopolskich. Klasy są niewielkie i staranna selekcja pedagogów. Ogólnie jest w nich wysoki poziom nauczania ale tylko wtedy jeżeli klasy sa tworzone z dzieci z normalnych rodzin.
23. Dodane przez Viva, w dniu - 11-05-2020 14:51
Skrzywiona psychikę mają ludzie po mmoskiewskich szk{łka do dziś ich w Lesznie eielu
24. Dodane przez normalny, w dniu - 11-05-2020 15:45
Ja nie chce aby moje dzieci dotykał jakiś ksiądz lub zakonnik.
25. Dodane przez sebaPL, w dniu - 11-05-2020 15:48
A ilu z was tych na + jest słuchaczami radia Maryja ?
26. Dodane przez do kom. 22, w dniu - 11-05-2020 16:53
Mają być niewielkie klasy? Czy miasto też ma do tych małych klas dopłacać? Dziwne trochę jest to, że co pewien czas pojawiają się wrzutki w lokalnych mediach o konieczności oszczędzania na oświacie; że upycha się w miejskich klasach nawet po 30-40 osób, a powstaje nowa szkoła i nie ma problemu z tym, że liczebność w klasach może być niewielka? Proszę rzetelnie napisać, jakie będą wszystkie źródła finansowania tej szkoły? Czy miasto wynajmie ten budynek za symboliczne pieniądze, a później będzie jeszcze do tej szkoły dopłacało?
27. Dodane przez Zosia, w dniu - 11-05-2020 16:59
Nareszcie będą dobrze ukształtowani młodzi ludzie - jestem za. Wspaniałych ludzi kształci również toruńska uczelnia.
28. Dodane przez umowa, w dniu - 11-05-2020 17:01
28 czerwca 2018r. podczas obrad Sesji Rady Miasta Leszna (Protokół dostępny w BiP Miasta Leszna) poddawano pod głosowanie Projekt Uchwały w sprawie wyrażenia zgody na najem zabudowanej nieruchomości położonej w Lesznie przy pl. Jana Metziga 14 na rzecz Inspektorii Towarzystwa Salezjańskiego Świętego Jana Bosko we Wrocławiu.  
 
Projekt Uchwały, nie: Umowy przekazania, przedstawiał II Zastępca Prezydenta Miasta Leszna, P.Jóźwiak. Wywiązała się dyskusja. Radny G.Rusiecki wnosił, że radni nie znają projektu (podkr.) Umowy między Prezydentem Miasta a Inspektorią Towarzystwa Salezjańskiego Świętego Jana Bosko we Wrocławiu i jej warunków (np. dzierżawa, obowiązki utrzymania, okres wypowiedzenia). Radny T.Malepszy chciał znać choćby warunki brzegowe Umowy. W odpowiedzi II Zastępca Prezydenta Miasta Leszna, P.Jóźwiak wyraził zdanie, że radni niejednokrotnie pozwalają Prezydentowi Miasta na zawieranie różnych umów. Spotkało się to z wyraźnym sprzeciwem radnej G.Banasik, która powiedziała: Nie możemy mówić, że Prezydent podpisuje rzeczy, których my do końca nie znamy. Projekt Uchwały zawierał bezprzetargowy najem lub dzierżawę na czas nieoznaczony (podkr.). II Zastępca Prezydenta Miasta Leszna, P.Jóźwiak, zobowiązał się pokazać radnym Komisji Edukacji (aut. Jedynie Komisji? Nie wszystkim radnym?) ostateczną propozycję umowy (aut. Czy każdy z radnych osobno nie powinien mieć dosyć czasu, by z Umową się zapoznać?).  
 
Ze względu na to, że poprzednia (aut. ?) uchwała, dotycząca tego tematu, była intencyjna, wyrażająca wolę radnych rozpoczęcia pertraktacji i rozmów szczegółowych oraz ze względu na nieznane radnym uwarunkowania prawne i koszty, radna G.Banasik zaproponowała ponowne dyskusje (powrót do Komisji) na Komisjach Rady Miasta. Pan II Zastępca Prezydenta Miasta P.Jóźwiak: będzie płacony czynsz [aut. Na pewno? Inspektoria nie będzie zwolniona z czynszu?]. P.Jóźwiak: prowadzone są rozmowy. P.Jóźwiak: Są jednostki, które są jakby całkowicie zwolnione z opłaty (aut.!!!). W podsumowaniu, radna G.Banasik zawnioskowała o wyrażenie zgody na przekazanie budynku/na Umowę dopiero po przedstawieniu Radzie warunków Umowy. Nastąpiło głosowanie radnych. 3 osoby głosowały za (G.Banasik, M.Ganowicz, W.Rajewski), 5 wstrzymało się (B.Kaźmierczak, G.Rusiecki, K.Szudra, M.Wein, J.Zielonka) 3 nieobecnych (S.Mocek, B.Mroczkowska, S.Szczot), 12 pozostałych radnych było przeciw czyli za wyrażeniem zgody na najem bez przedstawienia Radzie Miasta warunków Umowy (M.Goryniak, D.Helsner, K.Jęcz, A.Kośmider, H.Kotomska, K.Maćkowiak, T.Malepszy, W.Nawrocka, S.Ratajczak, M.Skrzypczak, D.Szymczak, P.Więckowiak). 
 
Tak więc radni de facto pozwolili (aut. !?) Prezydentowi Miasta Leszna na Umowę, nie znając jej warunków i przyjęli następującą Uchwałę: 1. Wyraża się zgodę na udostępnienie w formie umowy najmu lub dzierżawy na czas nieoznaczony w drodze bezprzetargowej nieruchomości zabudowanej budynkiem szkolnym wchodzącej w skład zasobu nieruchomości Miasta Leszna, położonej w Lesznie przy pl. Jana Metziga 14 (&) na rzecz Inspektorii Towarzystwa Salezjańskiego Świętego Jana Bosko z siedzibą we Wrocławiu, z przeznaczeniem na prowadzenie szkół.  
 
Wynik głosowania: 17 radnych za (M.Goryniak, D.Helsner, K.Jęcz, B.Kaźmierczak, A.Kośmider, H.Kotomska, K.Maćkowiak, T.Malepszy, W.Nawrocka, S.Ratajczak, G.Rusiecki, M.Skrzypczak, K.Szudra, D.Szymczak, M.Wein, P.Więckowiak, J.Zielonka). Wstrzymali się od głosu: 3 (G.Banasik, M.Ganowicz, J.Rajewski), 3 nieobecnych (j/w). 
 
Dziś dalej pojawia się to samo, ważne pytanie: który z Radnych Rady Miasta Leszna widział Umowę pomiędzy Miastem Lesznem a Inspektorią Towarzystwa Salezjańskiego Świętego Jana Bosko z siedzibą we Wrocławiu, jakie są warunki tej umowy (np. Jaka jest kwota najmu lub dzierżawy? Czy przepisy prawa zwolnią Inspektorię z opłat za najem lub dzierżawę? Jaki jest okres wypowiedzenia tej umowy? Jakie są obowiązki, związane z utrzymaniem tego budynku, który pozostaje własnością Miasta Leszna? Z jakich pożytków będzie możliwość korzystania przez Inspektorię? Czy są i jakie warunki brzegowe Umowy?) i poinformuje mieszkańców?
29. Dodane przez PJ z III, w dniu - 11-05-2020 17:06
Nie indoktrynacji KK
30. Dodane przez Czy, w dniu - 11-05-2020 17:16
Czy nie było lepiej zorganizować dodatkowe zajęcia po lekcjach dla tych, którym mało jest religii w szkole, w domu, w kościele, w Internecie, w innych mediach i wokół nas? Dawne salki katechetyczne są puste. Chyba przy każdym kościele jest wiele pomieszczeń, które chyba są wolne. Nie sądzę żeby księża je wszystkie zajmowali. Tak jest przy Bazylice, przy kościele św. Jana, na Rejtana, przy św. Antonim. A może ktoś sądzi, że obecni księża i katecheci w szkołach nie nadają się do nauki religii?
31. Dodane przez Kościół gardzi ludźmi, w dniu - 11-05-2020 17:26
To dlatego zabrano dzieciom szkołę, by teraz zrobić sobie prywatny biznesik? Obyście mieli tylu chętnych co w seminariach!
32. Dodane przez do kom. 10, w dniu - 11-05-2020 17:32
Szkoła jako płatnik podatku od nieruchomości. Co do zasady szkoła zwolniona jest z podatku od nieruchomości w zakresie nieruchomości zajętej na działalność oświatową. Podejrzewam,ze raczej wszystko będzie za free, skoro szkoła ma być publiczna, a miasto jeszcze będzie dopłacać za uczniów.
33. Dodane przez Do 22, w dniu - 11-05-2020 17:48
Uważasz, że dzieci które obecnie chodzą do Leszczyńskich szkół są z rodzin nie normalnych?  
Ta zniewaga, krwi wymaga..
34. Dodane przez do kom. 28, w dniu - 11-05-2020 17:57
To jest przerażające! A miało być tak transparentnie. Jak można wyrazić zgodę na zawarcie umowy, której stroną jest miasto, przy jednoczesnym ukrywaniu warunków tej umowy? Dlaczego tak się dzieje? Bo to współwyznawcy tej samej religii? Gdyby pojawił się zainteresowany Kościół innej religii, to władze miasta traktowałyby ten podmiot tak samo? Czy tylko swoich traktują lepiej? Jak można mieć zaufanie do takich ludzi?
35. Dodane przez do kom. 32, w dniu - 11-05-2020 17:59
Dziękuję za podpowiedź. Czyli do nowej szkoły można dopłacać, podczas gdy na innych trzeba oszczędzać?
36. Dodane przez cantap, w dniu - 11-05-2020 18:28
Kto za komuną ręką do góry! O kurcze, las rąk!!! A mi mówili, że 4 czerwca skończył się w Polsce komunizm...
37. Dodane przez wydatki miasta, w dniu - 11-05-2020 19:08
Modernizacja dachu na budynku Szkoły Podstawowej przy pl. J.Metziga. Plan wydatków 186 000 złotych, w 2019 r. wykonanie 146 733,91 zł. (BIP Budżęt Miasta Leszna Wykonanie 2019r.)
reklama
38. Dodane przez my, w dniu - 11-05-2020 19:34
Nie oddamy miasta bez walki.
39. Dodane przez Bosko, w dniu - 11-05-2020 19:40
JAK NAJBARDZIEJ POPIERAM TAKĄ SZKOŁĘ. 
MOGĘ TYLKO UBOLEWAĆ NAD TYM IŻ WCZEŚNIEJ TAKOWA SZKOŁA NIE POWSTAŁA I MÓJ 12LETNI SYN NIE BĘDZIE MIAŁ MOŻLIWOŚCI UCZNIA SIĘ W SELEZJAŃSKIEJ SZKOLE. CAŁYM SERCEM JESTEM ZA POMYSŁEM KS. TOMASZA. JEST TO KSIĄDZ Z POWOŁANIA
40. Dodane przez do kom. 36, w dniu - 11-05-2020 20:21
Myślenie, które Pani/Pani prezentuje jest zwykłą bezmyślnością lub manipulacją. To, że ktoś ma wątpliwości w sprawie przekazania tego budynku Salezjanom lub zasadności funkcjonowania tej placówki, miałoby oznaczać, że popiera komunizm? Czyli świat jest czarno-czerwony? Komunistyczny lub kościelny? Innych alternatyw Pan/Pani nie umie dostrzec? A może to tylko próba odwrócenia uwagi od sposobu w jaki miasto próbuje ten budynek przekazać (p. kom. 28). Czyżby taki sposób myślenia mieli nabywać absolwenci takiej szkoły?
41. Dodane przez ad 10,32, w dniu - 11-05-2020 20:25
Pan Radny Malepszy (&) One będą (aut. warunki) zbliżone do tych, które dotyczą już funkcjonującej od kilkunastu lat prywatnej szkoły na obiektach byłej Szkoły Podstawowej nr 6? Pan Jóźwiak, II Zastępca Prezydenta Miasta Leszna - (&) a mianowicie chcemy, żeby to na pewno nie była mniejsza kwota niż ta, gdzie funkcjonuje szkoła prywatna. Tak jest chyba 2,65 Panie naczelniku za m2 i taką też kwotę jakby zaproponowaliśmy. Są jednostki, które są jakby całkowicie zwolnione z opłaty. To już są dawne kwoty i to na pewno będzie kwota w tych okolicach, żeby tutaj nie było żadnego (&) w tym względzie. (&) str. 29/52. 
 
Pan Jóźwiak, II Zastępca Prezydenta Miasta Leszna (&) Będzie płacony czynsz. My nie zobowiązujemy się w tych rozmowach do poczynienia żadnych nakładów, itd. (&) str. 31/52. (Protokół z sesji rady miasta z 28 czerwca 2018r., BIP Leszno, Rada Miejska, Protokoły z sesji.)
42. Dodane przez Soszii, w dniu - 11-05-2020 20:34
Bardzo dobra wiadomość !!!
43. Dodane przez do kom. 35, w dniu - 11-05-2020 20:36
Na to tak wygląda. Uważam, że jak salezjanie czy inne zakony chcą uczyć, nie budują swoje obiekty! Trzeba namawiać dzieci, by szły do zakonu a potem hop do urzędów po obiekty i otwierać szkoły!
44. Dodane przez Podobni, w dniu - 11-05-2020 20:55
Patrzę na zdjęcie tego pana i na naszego v-ce prezydenta P. Jóźwiaka. Wydają mi się bardzo do siebie podobni wizualnie. Ale może to tylko okulary ich tak do siebie upodabniają.
45. Dodane przez papkin, w dniu - 11-05-2020 21:29
Czy leci z nami pilot (Prezydent)? Kiedyś był to film lat 80-tych XXw parodiujący filmy katastroficzne.My mamy to w realu. Co w tym Urzędzie się dzieje.Jeden w-ce jest za podwyżką śmieci,a szef na to, że występujemy ze związku. Drugi w-ce oddaje wyremontowaną nieruchomość nie wiadomo na jakich warunkach,rada za tym, a boss to przyklepuje. Dziwię się radnym.Ciekawe jak to komisja rewizyjna zaopiniuje. Boss przylatuje z urlopu i kwarantanna staje się chorobowym. Boss na zdjęciach ostatnio to albo z wieńcami, abo z wiązankami albo ze zniczami. Nawet gadżety z okazji 100-lecia rozdawał na deptaku. Czas zmienić personal branding i zabrać się tak po prostu, za pracę dla Leszna i osób tu mieszkających. Łatwiej podnieść stawki parkingowe i godziny poboru niż porobić po kilka miejsc bezpłatnych (15min) na każdej ulicy bo się kasa nie będzie zgadzała. Ciekawe ile jeszcze takich kwiatków hula po urzędzie?
46. Dodane przez scorp, w dniu - 11-05-2020 22:20
Do 4:"Calkowite oderwanie od Kosciola"? To moze beda uczyc Dekalogu, jaki jest w Biblii, a nie wg znieksztalconej wersji katolickiej? Wtedy mieliby moje uznanie!
47. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 11-05-2020 22:22
Nasza szkoła. Jaka nasza szkoła? To oni ją kupili? To dlaczego urząd remontuje. Wpierw likwidacja państwowej szkoły, bo brak boiska, bo szkoła nr 1 za blisko, a teraz takie numery?
48. Dodane przez Maria, w dniu - 11-05-2020 22:40
Szkoda, że już nie mieszkam w Lesznie, chętnie bym dała dziecko do takiej szkoły. Jestem jak najbardziej za. Ważne jest, aby młode pokolenie wychowywali ludzie z wiarą i pasją. Życzę, aby księżom Salezjanom udało się. Jeśli Bóg z nami któż przeciwko nam.
49. Dodane przez Kamila, w dniu - 11-05-2020 23:05
Dobry pomysł młodzież musi mieć przekazywane dobre wizerunki bo leszczyńska młodzież jest coraz gorzej wychowana i wulgarna.
50. Dodane przez do kom. 48, w dniu - 11-05-2020 23:18
Nie dziwię się, że jesteś za taką szkołą. Jakbyś potrafiła czytać ze zrozumieniem, to zajarzyłabyś, że właścicielem szkoły mają być salezjanie, natomiast nauczycielami, nauczyciele uczący w leszczyńskich szkołach. I gdzie ,,ty" widzisz tą wiarę i pasję? Należy czytać cały artykuł a nie tylko tytuł!
51. Dodane przez Anonim, w dniu - 12-05-2020 00:18
Powiem tak, śmiesznie czyta się komentarze ludzi którzy, nic w życiu nie osiągnęli i siedzą na takim portalu i komentują co idzie, żeby dogryźć drugiemu. Śmiechu warte jest to, że inny człowiek robi coś co niektórym może pomóc a my i tak będziemy to krytykować, oceniać bo to przecież najłatwiej, ale zrobić coś samemu... To nie. Pozdrawiam serdecznie
52. Dodane przez pytania, w dniu - 12-05-2020 06:48
Mam pytanie zasadnicze: czy szkoła jest zarejestrowana w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych? Jaki jest numer tej szkoły w Rejestrze? Kto jest organem prowadzącym? Jeżeli organem prowadzącym jest organizacja wyznaniowa, wydaje się, że tej szkoły nie ma w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych Ministerstwa Edukacji Narodowej. Szkoła formalnie jest, czy jej nie ma? Proszę o wyjaśnienia.
53. Dodane przez Ala, w dniu - 12-05-2020 07:16
Popieram kom 50 w Lesznie dużo z tego co się czyta to analfabeci nawet czytac nie potrafią potrafią aby szczekac i obrażać innych wstyd za takich leszczyniakiw
54. Dodane przez ad 47, w dniu - 12-05-2020 07:21
Można wpisać w google imię i nazwisko. Obywatelskie serce będzie się krajać patrząc na fotografię naszego zabytkowego pięknego budynku szkoły w czyichś rękach. Przekonamy się, czy za bezcen.  
 
"Od samego początku planowaliśmy otwarcie szkoły" to jest szantaż, taki sam, jaki 28 czerwca 2018 r. (protokół z Sesji Rady Miasta Leszna) zastosował II Zastępca Prezydenta Miasta Leszna Szanowni Państwo! Przedmiotowa uchwała jest konsekwencją jednej z uchwał, która podjęła Komisja Edukacji, a mianowicie, jak wszyscy wiemy, Państwo też przegłosowaliście, są zabezpieczone środki na modernizację i budowę w zasadzie hali sportowej byłego Gimnazjum nr 1 przy pl. Komeńskiego. (&) no i przedmiotowa uchwała jest jakby konieczna dla podjęcia dalszego etapu tego, co było na Komisji, a mianowicie zawarcia umowy z Towarzystwem Salezjańskim, z salezjanami w celu możliwości prowadzenia tam szkoły. Dziękuję.  
 
Wszyscy też wiemy, że kościół już posiada budynki w Lesznie. W okolicach ronda E.Baldysa czy zespół budynków przedszkola im.JPII.
55. Dodane przez do kom. 50, w dniu - 12-05-2020 07:33
Co z tego że Ty czytać umiesz ze zrozumieniem, jak Twoja nowoczesność nakazuje Ci zabierać głos w rozmowie chociaż nie masz o tym zielonego pojęcia. Skoro tak świetnie czytasz ze zrozumieniem weź doczytaj jak wygląda organizacja szkół salezjańskich.
56. Dodane przez Ala, w dniu - 12-05-2020 09:24
Do kom 55 szkoły prowadzone przez selezjan są super jedz chociażby do Piły nie pisz bzdur polecam szkole prowadzona przez selezjan
57. Dodane przez do kom. 56, w dniu - 12-05-2020 10:54
Może i są super, a może i nie są. Nie znam, nie oceniam. Ale ludzie mają prawo wiedzieć na jakich warunkach udostępnia się miejskie zasoby? A tu czytam, że nawet przed radnymi takie dane były utajniane. Co już jest podejrzane.  
 
Skoro chcą wystartować tylko z trzema klasami, to czy katolicka skromność nie pozwoliłaby zacząć od prowadzenia zajęć w salkach katechetycznych? Np. tych pustych, przy ul. Kościelnej? Jedynie z sali gimnastycznej gdzieś gościnnie korzystać. I dopiero gdyby okazało się, że szkoła się rozrasta, to wtedy szukać czegoś większego?  
 
A jeśli okaże się, że nie ma wielu chętnych? Całe te wielkie pomieszczenia trzeba będzie ogrzewać i utrzymywać? W czasach gdy w innych szkołach obcina się drastycznie środki na zajęcia dodatkowe, gdy wszędzie jest religia, wydatki na nowe etaty i koszty utrzymania są zasadne?
58. Dodane przez Kaz, w dniu - 12-05-2020 12:52
Proste: 
kasa z budżetu na ucznia  
zwolnieni przedmiotowo z podatku od nieruchomosci 
a czynsze w Lesznie sa rożne nawet niższe od 2,00 zł. 
Amen
59. Dodane przez ad 57, w dniu - 12-05-2020 19:53
To jest za każdym razem zahaczanie się o miejski majątek lub pieniądze a później ...
60. Dodane przez szczęście, w dniu - 12-05-2020 20:32
Całe szczęście, że nic nie wyszło z przymiarek powstania miejskiego centrum dla seniorów (ostatecznie będzie na Grzybowie) w budynku kościelnym przy kościele św. Jana z mieszkaniami (!) dla 2 księży. Miasto chciało budynek wydzierżawić od kościoła bez opłat na co najmniej 25 lat. Budynek dalej pusty, ale & Pieniądze od samorządu dostanie też parafia św. Jana Chrzciciela. To 79.650 zł, 42 procent kosztów wykonania izolacji poziomej i pionowej, czyli pierwszego etapu renowacji elewacji dawnej pastorówki, która znajduje się po północnej stronie kościoła. Obecnie budynek jest pusty, parafia stara się (aut.!?) go remontować z własnych środków. (www.leszno.pl, Miasto wspiera zabytki, 10 lipca 2019 r.) 
 
Charakterystyczne jest, że niemal każde dofinansowanie miasta (stale duże kwoty) do wydatków związanych z kościołem jest, jakby celowo, podzielone na etapy (jak powyżej: pierwszy etap pastorówki!) i trwa latami. Etap pierwszy, etap drugi, itd. itp. W końcu my, mieszkańcy, tracimy orientację, ile pieniędzy (jak dużo) miasto dotychczas przeznaczyło w związku z konkretnym remontem mienia kościelnego.
61. Dodane przez kornik, w dniu - 14-05-2020 13:01
Życzę powodzenia! Idea bardzo dobra, jest szansa na dobrą, a nawet bardzo dobrą szkołę.
62. Dodane przez pożyjemy, zobaczymy, w dniu - 14-05-2020 14:11
To jest idea drenażu pieniędzy 1/ mieszkańców Leszna (on and on) i 2/ subwencji oświatowej.
reklama
reklama
63. Dodane przez pożyjemy, zobaczymy, w dniu - 14-05-2020 14:13
To jest idea drenażu majątku miasta.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj