Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Jest petycja w sprawie wycinki drzew

Kontrowersje związane z przebudową ul. Fabrycznej

Jest petycja w sprawie wycinki drzew

17.08.2020. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

(fot. Bartłomiej Klupś)
- Żądamy ponownego przepracowania projektu remontu ulicy Fabrycznej, by konieczność wycinki drzew była minimalistyczna, a nie totalna! - napisał Przemysław Kozanecki, autor petycji, którą popiera już ponad 250 mieszkańców. W związku z inwestycją pod topór ma pójść 275 drzew. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Z wnioskiem o zgodę na taką wycinkę leszczyński magistrat wystąpił do Urzędu Marszałkowskiego.

- Urząd Marszałkowski kazał nam skorygować ten wniosek do 222 drzew, ponieważ pozostałe takiej zgody nie wymagają, ale też niestety muszą być usunięte. Chodzi o niewielkie drzewa, które mają zbyt małą średnicę pnia - zaznacza Lucyna Gbiorczyk z biura prasowego Urzędu Miasta Leszna.

Wycinka budzi sporo kontrowersji wśród mieszkańców. Sprawę poruszona został m.in. w dzisiejszej
audycji "Temat dla reportera".

- To się nie mieści w głowie. Nasadzą nam teraz takie drzewa jak na ul. Mickiewicza czy Chrobrego? Takich drzew my nie chcemy. My chcemy mieć prawdziwą zieleń - mówiła słuchaczka.

Stworzona została petycja przeciwko masowej wycince drzew. Jej autorem jest Przemysław Kozanecki.

- Wystarczy pójść na ul. Fabryczną i zobaczyć ile tam rośnie drzew. To są lipy z kilkusetletnim potencjałem wzrostu. Posadzone zostały jeszcze za czasów komunizmu schyłkowego, które przetrwały benzynę ołowiową. Teraz w imię inwestycji ma być to zniszczone. Jak sobie miasto wyobraża tę inwestycję robiąc totalną demolkę. Oczywiście nie ulega wątpliwości, że ta ulica wymaga remontu. Nasuwa się jednak pytanie czy trzeba ją robić szerokości prospektu moskiewskiego z wielkimi ścieżkami rowerowymi, a może lepiej wykonać ją w sposób zgrabny, pozostawiając te drzewa - powiedział Radiu Elka Przemysław Kozanecki.

Link do petycji TUTAJ

Lucyna Gbiorczyk przyznała, że rozumie iż konieczność wycinki drzew boli mieszkańców.

- Chciałabym zapewnić, że projektant dostał ścisłe wytyczne, aby projektując te prace i ich zakres oraz przebieg, wyrządzić jak najmniej szkód środowisku. Około czterystu drzew w tamtym rejonie uda się uratować. Niestety, ale pozostałe muszą być usunięte, gdyż wchodzą w kolizję z planowanymi pracami - mówi Gbiorczyk.

Po zrealizowaniu inwestycji przy ul. Fabrycznej pojawią się nasadzenia zastępcze. Część z nich będzie zlokalizowana także przy ul. Kiepury.

Przypomnijmy, że trwa procedura przetargowa na wykonanie zadania. Przebudowany zostanie około 850-metrowy odcinek drogi. Jezdnia z trzema pasamai ruchu ma być poszerzona do 11 metrów. Prace obejmą przebudową trzech skrzyżowań, w tym z ul. Magazynową, gdzie powstanie rondo. Po obu stronach ulicy Fabrycznej pojawią się nowe chodniki, będzie szeroki ciąg pieszo-rowerowy i nowe zatoczki autobusowe z wiatami. W ramach inwestycji przebudowane zostaną sieci podziemne, w tym kanalizacyjna i wodociągowa. Rozbudowany zostanie także parking przy Leszczyńskiej Fabryce Pomp, która dokłada do inwestycji 1 milion złotych. Magistrat na to zadanie pozyskał aż dwa dofinansowania rządowe w kwocie ponad 5 milionów.
 
Komentarze (116)
1. Dodane przez Zachecam, w dniu - 17-08-2020 15:20
Zachęcam młodzież do walki o drzewa. Zawsze można się przykuć do drzew i obronić je przed ścięciem.
2. Dodane przez Mitch, w dniu - 17-08-2020 15:30
W tej sprawie musie być opór społeczny. Tak naprawdę prawie zawsze jest jakieś rozwiązanie, które nie wymaga wycinki. Fabryczna wcale nie jest taka wąska a ścieżki rowerowe i inne trakty można projektować za albo pomiędzy drzewami. Tymczasem zawsze mamy to samo tłumaczenie - projekt. Tak jest to tak musi być. Trzeba było to zastrzec przed projektem, żeby drzew nie wycinać.  
W całym Lesznie to samo - wycinanie zdrowych prawdziwych drzew a nasadzenia jakiś małych, z czego kilka procent zaraz usycha.  
Dbać trzeba przede wszystkim o wszystkich ludzi - nie tylko kierowców i firmy.
3. Dodane przez luk, w dniu - 17-08-2020 15:34
A Gdzie byliście z tą petycją jak aleje lip na szybowników zaczęli wycinać ??!!!
4. Dodane przez Normalny, w dniu - 17-08-2020 15:40
Ludzie czy Was ..., Chcemy bezpieczne drogi to trzeba wyciac te drzewa wokół dróg. Ekopseudoteroryzm a jak znam życie w domu pali w kopciuchu. Paranoja
5. Dodane przez Diego Ramirez Calderon, w dniu - 17-08-2020 15:58
Może ktoś mi wyjaśnić po co Przemysłowa ma być 3-pasmową ulicą? Przecież to nie jest już żadna główna, wylotowa ulica z Leszna. Jest na niej zakaz wjazdu TIR-ów. Jest to w sumie krótka ulica która z jednej strony zwęża się do dwupasmówki (Śniadeckich) a z drugiej strony wąskim gardłem na rondzie Podwale. Do tego ma być nowe rondo na skrzyżowaniu z Magazynową. Czy będzie ono trzypasmowe? Raczej wątpię. To po jakiego czorta te trzy pasy? A co do ścieżek to wystarczy jedna po stronie północnej aby można dojechać do zakładów pracy. Megalomania albo bardzo duży ukłon w stronę współfinansującego remont.
6. Dodane przez Ola, w dniu - 17-08-2020 15:59
Niech ta Pani Lucyna G . Zastanowi się jakiej odpowiedzi udziela . Proszę Pani mamy XXI wiek !! Wszystko idzie zrobić łącznie z tym projektem ... należy tak zaprojektować drogę aby jak najmniejszym stopniu wycinać drzewa . Młode brzozki nasadzone mają być wycięte za czuje pieniądze były one sadzone !! My mieszkańcy mamy prawo zgłosić przeciw bo to my za to płacimy ..... Proszę się uczyć od takich krajów jak np. DANIA gdzie każdy wolny skrawek jest wykorzystywany do nasadzen!!!! Ludzie opamietajcie się bo szkodzicie sobie i swoim przyszłym dzieciom
7. Dodane przez RAF, w dniu - 17-08-2020 16:00
Co za ludzie, ma być remont ma być bezpiecznie ale nie, zawsze komuś coś musi przeszkadzać.. ;/ co za ludzie!! czas najwyższy na te ulice!
8. Dodane przez Kom 4, w dniu - 17-08-2020 16:05
Chcesz bezpieczniej dostosuj prędkość proste
9. Dodane przez Kuba, w dniu - 17-08-2020 16:06
Dajcie już drogę trzeba robić i tyle a drzewa nasadzą nowe ludzie
reklama
10. Dodane przez :-(, w dniu - 17-08-2020 16:07
Czy ten projektant studiował on-line ? Lub dla zlecających temat drzew jest po prostu obojętny ?! Dlaczego Leszno ma byc pozbawione zieleni bo ktoś nie lubi drzew? Brr
11. Dodane przez Xxx, w dniu - 17-08-2020 16:20
Droga sluchaczko. Zieleń masz na ogrodzie ale pewnie za mało miejsca będzie na parkowanie dodatkowych aut w domu. Dajcie rewitalizowac to Leszno i naprawiać
12. Dodane przez Trudy, w dniu - 17-08-2020 16:27
Ciąć te drzewa i nasadzić inne, ma być droga. Emeryci protestują bo nie mają samochodów a to młodzi którzy pracują na te emerytury chcą nowych bezpiecznych dróg, przy nasadzeniu zastępczym jest wilk syty i owca cała
13. Dodane przez Marta, w dniu - 17-08-2020 16:39
Wszyscy obrońcy drzew: Idżcie sadzić las przecież tam tak dużo wycinają.  
Tego nie widzicie?
14. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 17-08-2020 16:40
Tylko jak znów spadnie na kogoś fragment konaru i wyrządzi krzywdę albo spowoduje kalectwo czy śmierć wtedy będą pretensje że nikt nie wyciągnął za wczasu starych drzew.
15. Dodane przez ..., w dniu - 17-08-2020 16:40
To samo było pisane kiedy wycinali drzewa przy ul. 17 stycznia, a teraz minęło kilka lat i już widać jak pięknie wyglądają tam platany posadzone jako drzewa zastępcze, wiec nie róbcie problemu z jakimiś petycjami. Lipy 100 letnie i tak niedługo się połamią bo ich wiek rębności nastał :)
16. Dodane przez KK, w dniu - 17-08-2020 16:45
Popieram kom4. Fabryczną przez te koleiny nie da się juz jezdzic. Jak ktos chce zieleni moze wybrać się do lasu. Tyle.
17. Dodane przez Lemi, w dniu - 17-08-2020 16:50
Tak nie potrzeba nic wycinać!!! To nie jest droga "12". Obecnie ruch na ul. Fabrycznej jest znikomy i można nawet zrobić drogę jednopasmową!
18. Dodane przez xxx, w dniu - 17-08-2020 17:07
Przecież wiadomo, że Urząd Marszałkowski nie będzie się wtrącał w sprawy miasta Leszna tak, jak nie wtrącił się w sprawę likwidacji Centrum Kultury i Sztuki w Lesznie i zastąpieniem go miejskim teatrem miejskim w pełni finansowanym od 2026 roku, bo tak chciała władza w Lesznie. Kto mieszka w Lesznie? Czyje jest miasto? Jak można Marszałka angażować w nasz spór? Mamy dosyć masowej wycinki drzew w Lesznie.
19. Dodane przez LOL, w dniu - 17-08-2020 17:09
Jak tak dalej pójdzie, to po prezydenturze pana Borowiaka będzie można powiedzieć, parafrazując słynne powiedzenie o panowaniu Kazimierza Wielkiego: zastał Leszno zielone, a zostawił betonowe...
20. Dodane przez mam pytanie, w dniu - 17-08-2020 17:10
"Część z nich będzie zlokalizowana także przy ul. Kiepury." 
 
Czyli drzewa przy ulicy Kiepury też będą wycięte? O którą część ulicy Kiepury chodzi?
21. Dodane przez Tomasz, w dniu - 17-08-2020 17:12
Skoro ulica ma być zwężona do jednego pasa w każdym kierunku to przecież każdy myślący wie, iż drzewa nie muszą być usunięte ale standardowo w Lesznie przy każdej takiej inwestycji tną drzewa bo wygodniej, w Wrocławiu nawet chodniki robią tak aby omijały drzewa. A tutaj ścieżka z chodnikiem mogłaby byc w podobnym miejscu co obecnie nic tu nie jest problemem lecz trzeba mieć chęci aby uratować drzewostan. P. Borowiak jest i na kolejnych wyborach już go nie będzie, a droga z wycietymi drzewami zostanie, głupota. Moja Rada jest taka aby te osoby co petycję składali bardziej to rozwinęli i po osiedlach jeździli aby zebrać więcej podpisów a wtedy już będą musieli to poprawić aby nie stracić zaufania jakiekolwiek które jeszcze zostało dla włodarzy miasta. Dlatego też najważniejszym powodem jest to aby nadal chociaż w jednym z niewielu już miejsc w Lesznie pozostawić cień dla pieszych i rowerzystów a zwłaszcza osób starszych, a ich jest najwięcej
22. Dodane przez I sekretarz, w dniu - 17-08-2020 17:13
W Polsce nie było nawet komunizmu początkowego a co dopiero mówić o "komunizmie schyłkowym" wg. wymysłów pana Przemysława K. W Polsce panował ustrój zwany realnym socjalizmem.
23. Dodane przez protest, w dniu - 17-08-2020 17:20
Protestujemy, bo wycinka dorodnych, zdrowych drzew - nie ma w Lesznie końca.
24. Dodane przez ., w dniu - 17-08-2020 17:24
Już jest 275 podpisów pod petycją.
25. Dodane przez pan, w dniu - 17-08-2020 17:26
Chodzi o przenoszenie tych drzew, dlaczego tego nie robią robią. Drzewa tej wielkości pni można przenosić w inne miejsce, są w Polsce firmy, które mają odpowiedni sprzęt i się tym zajmują.
26. Dodane przez jetse, w dniu - 17-08-2020 17:27
Mamy być szantażowani, bo już jest przyznane dofinansowanie? Z lotniskiem było chyba podobnie: radni mieli się zgodzić bo będzie coś tam do płacenia. Tak się postępuje?
27. Dodane przez jetse, w dniu - 17-08-2020 17:27
Mamy być szantażowani, bo już jest przyznane dofinansowanie? Z lotniskiem było chyba podobnie: radni mieli się zgodzić bo będzie coś tam do płacenia. Tak się postępuje?
28. Dodane przez marek, w dniu - 17-08-2020 17:27
Drzewa w lesie i parkach, a przy drogach nisko rosnące drzewa i krzewy ozdobne. Lipy to najgorsze drzewa rozumiem że miododajne, ale śmiecą cały rok, zatkane rynny i studzienki, brudne auta Ci co tak protestują niech sobie to wsadzą na ogrodzie
29. Dodane przez do4, w dniu - 17-08-2020 17:27
Ja dziękuję za twoją normalność.Chyba masz na myśli normalnych inaczej.Jeśli drzewa ci przeszkadzają, naucz się oddychać bez tlenu. Sądząc po twojej mądrości może ci się to uda.Szanujmy zieleń ,szczeglnie duże ,dorodne drzewa.Dostarczają nam sporo tlenu,cienia ,chroną przed smogiem.No i cieszą oko.Kierowcy twojego rozumu niech nauczą się jeździć to drzewa im nie będą przeszkadzać.Swoją zaś droga po co komu taka szeroka ta ulica.Po uruchomieniu S5 ruch jest na niej niewielki.Można więc ją tak zaprojektować by miejsca wystarczyło i dla pojazdów,pieszych jak i drzew.Po wycince już nie będzie można nic poprawić tak jak teraz po buncie obywateli senat ma niby poprawić zapędy posłów w skoku na kasę państwa.Dlatego my mieszkańcy tego miasta w którym podobno chce się żyć buntujemy się zanim nie jest za późno na przeprosiny urzedników i włodarzy miasta.
30. Dodane przez Paweł, w dniu - 17-08-2020 17:29
Pytanie stawiam po razdrugi:Jeżeli ulicama być o 11 m szersza, to co mieszkancy przyleglego osiedla na przyblizenie halasu ispalin do ich posesji?
31. Dodane przez Hop, w dniu - 17-08-2020 17:50
Żeby umilić życie kierowcom proponuję wyciąć wszystkie drzewa w Polsce i cały kraj zalać betonem.
32. Dodane przez Yahooy, w dniu - 17-08-2020 17:57
Jedno co Borowiakowi wychodzi, to....wycinka drzew. Dzięki Bogu, że mieszkańcy ul. Grunwaldzkiej uparli się i pozwolili na wycinkę 68 drzew przewidzianych do wycinki. Wzdłuż Grunwaldzkiej ścieżkę wybudowali i...drzewa stoją. Można...mozna. Tylko trzeba głową ruszyć. A swoją drogą Panie Praezydencie Borowiak niech Pan jako inwestor przypilnuje jakości robót wykonywanych przez Strabag, bo robią buble, buble groźne dla bezpieczństwa ludzi.
33. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 17-08-2020 18:21
Panie Prezydencie. Zostawić im te drzewa, a nową drogę puścić obok domków. Uratują zieleń i będą mieć bliżej do wjazdu na Fabryczną
34. Dodane przez papkin, w dniu - 17-08-2020 18:21
Tak jak mam mieszane uczucia co do pozostawiania drzew przy drogach lokalnych w bezpośrednim sąsiedztwie pasa drogowego, tak w przypadku ul. Fabrycznej staje po stronie wnioskodawcy petycji Pana Przemysława Kozaneckiego. Dlaczego? Pierwszy artykuł na powyższy temat ukazał się 10 maja 2020 https://elka.pl/content/view/97838/80/ gdzie (patrząc z perspektywy czasu) świadomie lub nie Pani Lucyna Gbiorczyk (kierownik biura prasowego) wprowadziła Pana red. Wybieralskiego w błąd, a tym samym czytelników portalu.  
W dniu 14 sierpnia na ten sam temat pisze red. Adamek. Jest więcej informacji, szczegółów, a informuje go o tym kto - magistrat. Szukam takiego wydziału, osoby o tym nazwisku, i co nie ma magistratu. Są Panie, Panowie magistrowie, a tego co mnie interesuje brak. 
Dzisiejszy artykuł powiela dane na temat tej inwestycji z poprzednich. Nie wnosi nic nowego, nikt go nie broni. Jest jedna różnica, że jest protest. Poprosimy o jeszcze jeden artykuł i niech się wypowie osoba kompetentna, niech obroni założenia projektu, niech uzasadni dlaczego tak, a nie tak, niech będzie pokazana wizualizacja. Niech mnie ktoś przekona, że aby przeprowadzić remont tej drogi to trzeba usunąć drzewa.
35. Dodane przez do 1, w dniu - 17-08-2020 18:24
Ty nie musisz się przykuwać , bo łeb masz już zakuty.
36. Dodane przez Karolina, w dniu - 17-08-2020 18:29
Jak to jest, droga ma obecnie 4 pasy ruchu, a to chyba więcej niż 11 metrów szerokości, do których ma zostać poszerzona? Przed chwilą zmierzyłam ulicę przed moim domem - 2 pasy ruchu - 6,5 m
37. Dodane przez Piotr1957, w dniu - 17-08-2020 18:38
To się nie mieści w głowie. obecna ulica ma po dwa pasy w każdą stronę , czyli min. 2,75 x 4 = 11,00 , a mówi się o trzech pasach i poszerzeniu do 11,0 m , więc konsekwencji w tym żadnej. Mam wrażenie, że projektant tam w ogóle nie był ( co się często zdarza, znam wiele takich przypadków). Te drzewa obecnie nikomu nie przeszkadzają, a po zmianie na trzy pasy mają przeszkadzać?? Proszę o rzetelną analizę , a nie dyrdymały opowiadane ludziom, jakbyśmy się na niczym nie znali. Starczy wejść na Google Earth i zmierzyć obecną szerokość ulicy. to min. 12,0 m.....
38. Dodane przez klm, w dniu - 17-08-2020 18:40
A nie wystarczy po prostu wykonać niezbędne prace ziemne, zrobić rondo i zmienić nawierzchnie? 
Większość drzew zostanie. 
A bezpieczeństwo? 
Przecież w obszarze zabudowanym jest 50km/h.
39. Dodane przez zxc, w dniu - 17-08-2020 19:18
Czy była publiczna debata przed powzięciem decyzji o inwestycji?
40. Dodane przez mam pytanie, w dniu - 17-08-2020 19:34
Czy można gdzieś podpisać petycję w formie papierowej?
41. Dodane przez mapka, w dniu - 17-08-2020 19:38
Może ktoś da mapkę poglądową do kom. np. 36, 37.
42. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 17-08-2020 19:46
Leszno jest betonowe a nie zielone już teraz, wycina się u nas drzewa na potęgę. Prosze tylko sprawdzić ile tylko w tym roku Leszno drzew się pozbyło. Nie daleko szukać - Kościan, jak robiono ścieżki rowerowe i chodniki to robiono tak by uratować drzewa. Można? Można.
reklama
43. Dodane przez Do kom.4, w dniu - 17-08-2020 20:10
Jedynie Polakom przeszkadzają drzewa przy drogach, inne nacje jakoś potrafią jechać drogą i nie rąbnać w drzewo
44. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 17-08-2020 20:16
Czy ktoś pamięta drzewa wzdłuż ul. 17 Stycznia? Konary spadały przy wichurach. Ciąć drzewa na każdej nowo remontowanej drodze, i sadzić nowe. Taka jest kolej rzeczy.
45. Dodane przez rh, w dniu - 17-08-2020 20:16
w ostatnich latach polscy architekci,pewnie na zalecenia wladz samorzadowych,choruja na "betonoze". Tej choroby w dwoch nastepnych pokoleniach architektow i urzedasow nie wyleczymy. To nie jest tylko problem Leszna tylko calego kraju.
46. Dodane przez Ja, w dniu - 17-08-2020 20:18
Beda lacznie 3pasy ruchu, a nie jak niektuzy tu mysla ze po 3 w kazda strone
47. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 17-08-2020 20:19
Z zapewnień urzędników miasta, droga ma być zwężona do jednego pasa w każdym kierunku, a więc nie potrzebne jest wycinanie drzewostanu wzdłuż ulicy. Ponieważ obecne drzewa są pół metra od asfaltu a po remoncie byłyby bardziej oddalone, co zwiększa bezpieczeństwo. Pytanie czy w ogóle projektant widział na żywo miejsce, a może rządzący miastem nakłaniają aby przy każdej inwestycji drogowej usuwać drzewa bo z roku na rok co raz mniej pozostaje w mieście. Osoby starsze mają co raz mniej miejsc do spaceru w cieniu drzew a to duży problem dla miasta z tak dużym odsetkiem osób starszych.
48. Dodane przez Gustaw, w dniu - 17-08-2020 20:33
Chrobrego, Szybowników, teraz Fabryczna. Gdzie jeszcze karczował? Lukasz Drwal Borowiak zastal Leszno zielone, a zostawił betonowe.
49. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 17-08-2020 20:45
Kochani! Albo albo. Albo miasto albo wieś. Jeżeli miasto czyli wszechobecny beton i bezpieczeństwo, bezkolizyjność i dogodność dojść dla mieszkańców i kierowców także, i drzewa owszem, ale tam gdzie można a nie tam gdzie sobie rosną jak na wsi. Te drzewa na Fabrycznej za kilka lat w miarę rozrastania się zwłaszcza korzeni zaczną czynić konkretne szkody w nawierzchni tak chodnika jak i jezdni - vide Grunwaldzka kiedyś.
50. Dodane przez wszystko, w dniu - 17-08-2020 21:33
Nie ma albo albo lub coś za coś. Wszystko można, jeśli się chce dbać o drzewa.
51. Dodane przez do 48, w dniu - 17-08-2020 21:35
Ulica B. Chrobrego jest tak goła, że wstyd.
52. Dodane przez PL, w dniu - 17-08-2020 21:40
Smutne, ale rządzeniem zajęło się pokolenie , które z klimatyzowanego biura wsiada do klimatyzowanego samochodu, wchodzi do klimatyzowanej siłowni i wraca do klimatyzowanego mieszkania. Im naprawdę nie są potrzebne drzewa i niedługo zapomną, jak drzewo wygląda (nie mówiąc o rozpoznawaniu gatunków). To właśnie emeryci muszą, lubią i chcą spacerować w cieniu drzew. I to nie młodzi pracują na ich emerytury, bo oni płacili na nie przez ponad 40 lat pracy. Przerażające jest pokolenie, które teraz podejmuje decyzje.Żadnego szacunku do nikogo i do niczego!!!!
53. Dodane przez Wkurzeni mieszkańcy, w dniu - 17-08-2020 22:06
Pani Lucyna Gbiorczyk rozumie niepokój mieszkańców!! Pani nie rozumie jaką wielką krzywdą jest brak szacunku do otaczającej nas przyrody!!!!!!!!Proszę zaakceptować petycję i pokornie pokłonić się drzewom.Drzewa umierają stojąc!
54. Dodane przez Egon, w dniu - 17-08-2020 22:10
Wycinać nie słuchać jakiegoś kolesia co złożył petycję ma być porządna droga i ścieżki rowerowe
55. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 17-08-2020 22:38
Mylicie sie, nie będzie żadnej trzypasmówki... Po remoncie będzie droga zwężona do jednego pasa w każdym kierunku, a oni to liczą razem ze ścieżkami po obu stronach, dlatego właśnie trzeba wyciąć drzewa! Chore i absurdalne! Co ten Borowiak wyprawia to się już w głowie nie mieści, myśli ze jest na swoim betonowym folwarku, to miasto się cofa w rozwoju, a już na pewno nie podąża w stronę Europy zachodniej tylko Rosji
56. Dodane przez mariusz, w dniu - 17-08-2020 22:40
Drzewa do wycinki a ten gościu niech pomyśli co pisze . Wycinamy wszystkie puszcze wycieli to i ulice też niech wytną
57. Dodane przez do 42, w dniu - 17-08-2020 22:50
Do 42 beton to Ty masz w tej pustej głowie. Leszno jest bardzo zielonym miastem,znaczna cześć to tereny zielone.Masz parki,liczne skwery,planty 3 km od Niepodległości aż pod sam las,liczne drzewa,właściwie na każdym osiedlu,wkoło lasy i już przestań z tym swoim Koscianem.Kościan jest małym miastem i tam niepotrzebne tyle ścieżek rowerowych,bo miasto można obejść w 40 minut pieszo na około.
58. Dodane przez Adam, w dniu - 17-08-2020 22:59
Ludzie przestańcie w Lesznie jest naprawdę dużo zieleni.Praktycznie gdzie się nie idzie to widać zieleń. Przestańcie już z tym betonem,bo jak katarynki jeden po drugim.
59. Dodane przez scorp, w dniu - 17-08-2020 23:15
Na zdjeciach widac wyraznie, ze tam jedzie ledwo pare aut, nie widac zadnego rowerzysty, ani pieszego, wiec zbedne remontowanie tej ulicy z tak duzym zakresem, jak przedstawil to urzad miasta. Cywilizowany swiat chroni przyrode, a leszczynski magistrat jeszcze jest za przyslowiowymi czarnoskorymi! Zarowno konstytucja, jak i ustawa o samorzadzie zobowiazuja do ochrony ptzyrody, wiec niech leszczynski samorzad przestrzega obowiazujacego go prawa!
60. Dodane przez Fabryczna, w dniu - 17-08-2020 23:22
drzewa, wysokie konary chronią mieszkańców od szumu maszyn LFP, zwłaszcza w nocy, chronią także od zanieczyszczeń powietrza wydobywającego się od LFP, kilka nowo posadzonych dzrewech w pobliżu parkingu Tesco nic nie dają, czuć wokół męczący zapach i pyłki wydobywające się z tej fabryki. Jestem przeciw wycinki drzew przy Fabrycznej, nawet za zwiększeniem ich ilości i mocniejszych filtrów w LFP
61. Dodane przez Xyz, w dniu - 18-08-2020 00:45
Widać komitet obrony naszej władzy się zebrał, a właściwie komitet w jednej i tej samej osobie. Swoją drogą ciekawe komu tak bardzo zależy w tym mieście na ogołoceniu go z drzew.
62. Dodane przez Lena, w dniu - 18-08-2020 04:48
Kiedy posadzicie drzewa na ul. Mockiewicza tam wyglad jak na pustyni teraz. Zapomnieliscie?
63. Dodane przez Archanioł, w dniu - 18-08-2020 05:49
ZIELONI nie protestują, bo im nikt tym razem nie zapłacił za lament, a za darmo to mają w głębokiej pupie miłość do natury. Ale ciekawe jest co będą wycinać te urzędniki jak już wszystkie drzewa w Lesznie wytną? A po prawie dwóch kadencjach dużo już nie zostało.
64. Dodane przez ?, w dniu - 18-08-2020 06:22
Dlaczego mieszkańcy po raz kolejny nie mają dostępu do planów ulicy przed i po? Dlaczego zawsze musimy być zaskakiwani po wykonaniu? Gdzie są wizualizacje, gdzie są rysunki tej ulicy przed przebudową i po przebudowie?
65. Dodane przez xyz, w dniu - 18-08-2020 06:24
Ekspozytura urzędu uaktywniła się w komentarzach.
66. Dodane przez xxx, w dniu - 18-08-2020 06:25
322 podpisy pod petycją.
67. Dodane przez kolo, w dniu - 18-08-2020 07:27
322 do 65000?:D 0,0049 populacji Leszna chce zatrzymać wycinke. pozostali chca jezdzić piękną nową drogą z nowymi nasadzeniami. do dzieła!
68. Dodane przez Ewa, w dniu - 18-08-2020 07:27
Ta osoba co pisze ze Leszno jest zielone to chyba śmie żartować z mieszkańców Leszna. Leszno nie jest zielone, a te parę skwerów i parków które też straciły mnóstwo drzew tego nie zmienią. Przy ulicach brak drzew które chronią przed upałem. Jeśli ktoś chce zobaczyć jak to wygląda w innych miastach to zapraszam np do Poznania, drzewa przy drogach są, do tego krzewy. U nas się wszystko goli jak leci.
reklama
69. Dodane przez obowiązki, w dniu - 18-08-2020 07:44
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Art. 74. 1. Władze publiczne prowadzą politykę zapewniającą bezpieczeństwo ekologiczne współczesnemu i przyszłym pokoleniom. 2.Ochrona środowiska jest obowiązkiem władz publicznych. 3. Każdy ma prawo do informacji o stanie i ochronie środowiska. 4. Władze publiczne wspierają działania obywateli na rzecz ochrony i poprawy stanu środowiska. 
 
USTAWA z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, Rozdział 2, Zakres działania i zadania gminy, Art. 7. 1. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: 1) (pierwsze, najważniejsze, aut.) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, OCHRONY ŚRODOWISKA I PRZYRODY (podkr. aut.) oraz gospodarki wodnej; 
 
Statut Miasta Leszna, I. Postanowienia ogólne, § 6. 1. Miasto wykonuje określone ustawami zadania publiczne gminy i powiatu w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
70. Dodane przez Leszno, w dniu - 18-08-2020 07:49
Wszystkie drzewa wytnijmy
71. Dodane przez Do 67, w dniu - 18-08-2020 07:57
Leszno ma 63tyś mieszkańców.
72. Dodane przez TK, w dniu - 18-08-2020 08:06
Proszę o informację, gdzie podpisać petycję?
73. Dodane przez Ja, w dniu - 18-08-2020 08:40
Do 60 fabryki byly tam zanim sie pobudowaliscie,wiedzieliscie gdzie sie budujecie a teraz nazekanie
74. Dodane przez Obserwator, w dniu - 18-08-2020 09:38
Pewnie, wyrżnijmy wszystko! Zabetonujmy!  
Myślenie popierających wycinkę drzew jest żenujące i skrajnie prymitywne. Zapraszam do literatury - najpierw proszę uzupełnić swoje wiadomości o metabolizmie człowieka, o układzie oddechowym, później o zanieczyszczeniach produkcyjnych oraz miejskich, na zakończenie o ekosystemie miejskim. Jeśli jednak to nie doprowadzi do analizy i wyciągnięcia wniosków, to umierajcie Państwo na raka, chorujcie na astmy, leczcie chore na alergię dzieci i żegnajcie się z najbliższymi !
75. Dodane przez Ania, w dniu - 18-08-2020 09:47
Każdy później będzie mówił jaka ładna ta fabryczna i bez dziur.Drzewa się nowe posadzi. My mieszkańcy chcemy dobrych i bezpiecznych warunków na drodze. Komfort dla pracowników LFP też musi być.
76. Dodane przez Obserwator, w dniu - 18-08-2020 09:50
Nr 71. Tak, 63 000 mieszkańców :) I gdzie są tereny rekreacyjne dla tych ludzi?
77. Dodane przez Obserwator, w dniu - 18-08-2020 09:58
Nr 73. Cóż za prymitywizm w myśleniu. Nikt nie "pobudował się" samowolnie. To miasto wytyczyło tereny pod zabudowę, to miasto uznało, że można w tych miejscach budować domy i żyć ... co staje się powolutku niemożliwe.
78. Dodane przez do 72, w dniu - 18-08-2020 10:00
W treści artykułu jest link i petycjeonline.com
79. Dodane przez zzz, w dniu - 18-08-2020 10:02
W Lesznie masowo likwiduje się trawy. Najpierw aleja Krasińskiego, blisko stadionu i wiele innych miejsc. Trawniki masowo zastępuje się kamiennym gruzem.
80. Dodane przez Iza, w dniu - 18-08-2020 10:31
To miasto stało się po prostu brzydkie i bez zieleni.
81. Dodane przez Q, w dniu - 18-08-2020 10:42
Filmik przedstawiający przesadzanie dużego drzewa. 
https://www.youtube.com/watch?v=hyGznkp1PYk
82. Dodane przez do 71, w dniu - 18-08-2020 11:00
Leszno ma obecnie 63.550 mieszkańców,a najwięcej liczyło 64.440 i nigdy nie przekroczyło 65.000.W mieście jest bardzo dużo zieleni,a przy fabrycznej i tak zostanie 400 drzew.Liczy się komfort,dobre drogi,chodniki,ścieżki rowerowe.Wokół Leszna mamy lasy i to jest duży plus w porównaniu z innymi miastami,bo nie każde miasto tak ma.
83. Dodane przez do kom 80, w dniu - 18-08-2020 11:42
Leszno jest coraz ladniejsze,zawsze było ladnym miastem.Dobrze,że wreszcie robią tą ulice.Nie robili był krzyk,że droga falista.Teraz będzie robiona też żle bo trochę drzew wytną.Ludzie Ogarnijcie się i idzcie mieszkać obok do lasu najleoiej będzie.
84. Dodane przez kot, w dniu - 18-08-2020 12:01
Jeden z pierwszych astronautów Alan Shepard lub John Glenn udając się w kosmos powiedział: Panie Boże pozwól mi tego nie spieprzyć. A w naszym Lesznie, dla jednych kochanym, a dla drugich chyba obojętnym, rządzi się na rympał. Potwierdzeniem mogą być słowa Pani Gbiorczyk cyt. - projektant dostał ścisłe wytyczne, aby projektując te prace i ich zakres oraz przebieg, wyrządzić jak najmniej szkód środowisku. To w tym wypadku albo wytyczne do kitu, albo projektant poszedł na łatwiznę.  
W naszym magistracie(cytując klasyka portalu) co niektórzy mają tak poprzetrącane kręgosłupy moralne, że chyba 4 litery muszą na szelkach nosić.
85. Dodane przez Obserwator, w dniu - 18-08-2020 12:07
Nr 82. "Bardzo dużo zieleni" to pojęcie względne poproszę zatem o procentowe wyliczenie terenów rekreacyjnych na mieszkańca.  
Wspaniały komfort dla pieszych i rowerzystów w skwarze +70'C :D Ubaw po pachy!  
Wokół Leszna zostały lasy??? Zostały skrawki lasów, które jeszcze nie zostały przechachmęcone deweloperom. Poza tym, te "lasy" wokół nie należą do miasta, a tutaj jest dyskusja o mieście Leszno.
86. Dodane przez na przykład 82, w dniu - 18-08-2020 12:17
Ekspozytura urzędu miasta w komentarzach już uaktywniona.
87. Dodane przez Nowy, w dniu - 18-08-2020 12:38
Nie mam nic przeciw wycince starych i chorych drzew które zagrażają bezpieczeństwu, takich jak słynne na wpół uschnięte topole przy 17-go Stycznia. Ale zupełnie nie rozumiem po co wycinać drzewa przy Fabrycznej. Chyba jest tak jak ktoś tu w komentarzu napisał- projektant na oczy nie widział tej ulicy i zrobił projekt po swojemu, a urzędnicy chcą wyciąć drzewa bo kolidują z projektem. Bo tak łatwiej. Zdrowe i młode drzewa. Co po nasadzeniach nowych drzew? Minie kilkadziesiąt lat zanim urosną takie jak te. Zresztą przy takim tempie wycinki i nowych nasadzeń to Leszno niedługo będzie wyglądać jak szkółka leśna. Tak jak ktoś inny napisał- wystarczyłoby wyremontować infrastrukturę podziemną, wybudować rondo i zmienić nawierzchnię. Ruch na fabrycznej obecnie jest mały, jest zakaz ruchu ciężarówek. Zamiast obecnych czterech pasów wystarczą trzy: po jednym w każdym kierunku plus lewoskręty, nie potrzeba autostrady w centrum miasta. Chyba że komuś potrzebne jest pilnie drewno. Przed remontem drogi powiatowej przy której mieszkam wycięto wszystkie rosnące przy niej drzewa. Do dzisiaj nie wiem gdzie się podziało drewno z wycinki.
88. Dodane przez Do 82, w dniu - 18-08-2020 12:40
Polecam spacer z dziećmi w pełnym słońcu na tych nowoczesnych chodnikach, zostaw auto w pełnym słońcu. Polecam to! Faktycznie to \"bardzo nowoczesne\". Przede wszystkim drzewa magazynują wodę tak cenną co w przypadku intensywnych opadów jest istotne. Jakoś w innych miastach potrafią nie wycinać drzew, tylko u nas zaczynamy za każdym razem od wycinki.
89. Dodane przez Do 83 i 82, w dniu - 18-08-2020 12:45
Gdzie Twoja godność? Nie wstyd ci pisać komentarze na zamówienie?
90. Dodane przez Obserwator, w dniu - 18-08-2020 12:45
Wniosek z tego jeden - Leszno (jego włodarze) nie chce być miastem nowoczesnym i mądrym, nie chce myśleć perspektywicznie, nie uznaje rozwiązań nowatorskich i roztropnych, a mieszkańców ma w głębokim poważaniu.  
Leszno ma być zaściankiem i pipidówą o wizerunku PGR-u - wszystko wyrżnąć i zalać betonem. Brawo włodarze miasta!
91. Dodane przez Do 86, w dniu - 18-08-2020 13:34
Jemu nawet nie jest wstyd obrażać mieszkańców Leszna. I te zabawne wpisy: rozwija się, dzieję się, najlepsi po Poznaniu i wszyscy nam zazdroszczą. KOMEDIANT
92. Dodane przez obserwator, w dniu - 18-08-2020 14:04
Po wycince drzew w Lesznie pozostaną tylko chwasty a rosną w gore bez podlewania : - ( wstyd
93. Dodane przez Trudy, w dniu - 18-08-2020 15:23
TAK DLA WYCINKI I REMONTU DROGI, NIE DAJMY SIĘ MANIPULOWAĆ PROMILOWI MIESZKAŃCÓW MIASTA, WSZYSCY CHCĄ NOWEJ DROGI, SAMI PALĄ W PIECACH DREWNEM A TU ROBIĄ HAŁAS O PARĘ STARYCH DRZEW, TAK DLA WYCINKI
94. Dodane przez do 91, w dniu - 18-08-2020 16:02
Dobrze,pisze i nikogo nie widzę by tu obrażał. Wszędzie gdzie są inwestycje drogowe drzewa są usuwane.Przecież pisze wyraźnie,że znaczna część drzew zostaje.Chcecie mieć dobre drogi i ścieżki rowerowe coś za coś no nie.
95. Dodane przez Yogi sąsiad, w dniu - 18-08-2020 18:12
Na szczęście taka petycja nie ma żadnej mocy, autorzy są anonimowi, nie idzie ich zweryfikować a ponadto te same osoby mogą wpisywać się kilkukrotnie z różnych adresów ip, do kosza z tą petycją, chcemy rownej nowej drogi!
96. Dodane przez Autor Petycji Przemysław Kozanecki, w dniu - 18-08-2020 19:08
Nie jestem anonimowy, w przeciwieństwie do Yogi sąsiad. Mam odwagę napisać petycję, wyrazić swoje zdanie w sprawie tak fatalnej środowiskowo. Jeżdżę samochodem, nie promowanym rowerem, uważam remont Fabrycznej za niezbędny - ale nie tą drogą. Fabryczna od chwili powstania wiaduktu w Wilkowicach stała się drogą lokalną, niewymagana do dojazdu np.do Wschowy. Po co ta szerokość typu Prospekt Lenina w Moskwie, wtstarczą dwa pasy, 40km na godzinę - i mnóstwo miejsca na ścieżkę rowerową oraz dwa chodniki. A lipa rośnie i 300 lat, to nie topola-chwast, ze spadającymi na głowę gałęziami - disce puer biologiam! Zapraszam do podpisywania Petycji, zaprosiłem do pomocy Zielonych. Pozdrawia autor h Przemysław Kozanecki.
97. Dodane przez Autor Petycji Przemysław Kozanecki, w dniu - 18-08-2020 19:23
Dla tych, którzy uważają drzewa z Fabrycznej za stare i nic nie warte...http://www.encyklopedia.lasypolskie.pl/doku.php?id=l:lipa-drobnolistna
98. Dodane przez Piotr1957, w dniu - 18-08-2020 19:41
do 45 - dróg nie projektują architekci
99. Dodane przez do95, w dniu - 18-08-2020 19:42
Moc jest w ludziach ale w Lesznie większość mało zdecydowana a po drugie wybraliście wodza to i macie efekty.
100. Dodane przez kik, w dniu - 18-08-2020 20:25
Komentarze 93, 94, 95, itp. Mózg to też mięsień warto go czasami potrenować. Nie ma co się tak od razu obrażać na innych co mają inną opinie. Ale zbytnie nadwyrężanie tego organu też ma swoje skutki uboczne. Bo to co zostanie może się Wam jeszcze przydać .
101. Dodane przez Do autora petycji Pana Przemysława Kozaneckiego, w dniu - 18-08-2020 21:27
Szanowny Panie Przemysławie, bardzo prosimy o rozszerzenie petycji także o ulicę Szybowników, tam rownież ogromna ilość drzew skazana na wycięcie...
102. Dodane przez Sisi, w dniu - 19-08-2020 00:07
Bardzo mi przykro, że moim Miastem rządzą ludzie , którzy za nic mają komfort życia mieszkańców. Dla przypomnienia , mamy XXI wiek i można przygotować projekt realizujący potrzeby i ochraniający drzewa, które dają nam życie w czasie upałów.Poza tym, dlaczego projekt był utrzymywany w tajemnicy choćby od maja, gdy o jego udostępnienie wnioskowała Radna Machowiak i była zwodzona do dziś???
103. Dodane przez xxx, w dniu - 19-08-2020 00:16
przeciez te drzewa moga zostac na pasie odzielajacym jezdnie od chodnika piesi i rowerzysci beda sie czuc bespieczniej
104. Dodane przez yyy, w dniu - 19-08-2020 00:19
zostawcie drzewa cos musi właniac te zanieczyszczone powietrze
105. Dodane przez ad 102, w dniu - 19-08-2020 08:29
Gdzie jest upubliczniony projekt tego miejsca przed i po przebudowie? Dlaczego pani radna A.Machowiak nie informuje o tym mieszkańców?
106. Dodane przez Obserwator, w dniu - 19-08-2020 10:30
A gdzie konsultacje społeczne? Czy w Lesznie mamy władzę absolutną? Czy może jedyną słuszną?
107. Dodane przez lin, w dniu - 19-08-2020 19:01
Kolejne ekooszołomy. Robić szum każdy potrafi. Dlaczego nikt nie protestował jak było ogłoszenie, że droga będzie remontowana. Wiadomo o tym już od roku. Każdy chce nowych bezpiecznych dróg ale wyciąć kilkudziesięciu drzew to już nie. To jak mają wybudować tę drogę? Wozić pupkę samochodem to każdy chce ale np. wybudować parking i wyciąć ileś drzew to już nie. to gdzie te parkingi mają budować. Czytajcie, nie wszystkie drzewa są do wycięcia i będą posadzone nowe. Jak sadzono te drzewa 40 lat temu nikt nie był w stanie przewidzieć, że kiedyś będzie taki ruch samochodowy. Czy protestujący jeżdżą samochodami?
108. Dodane przez Obserwator, w dniu - 19-08-2020 20:37
Nr 107 - co znaczy "ekooszołomy" ? Co znaczy "każdy"?  
Nie pisz, człowieku, o rzeczach, o których nie masz pojęcia. Nie zdradzaj publicznie braku elementarnych wiadomości. Dla pogłębienia wiedzy, proponuję poczytać o zagrożeniu suszą dla całej Wielkopolski oraz Leszna.  
Chyba otrzeźwiejecie dopiero wtedy, gdy nie będzie wody w kranie - a to nie taka odległa przyszłość, biorąc pod wzgląd rabunkową gospodarkę zasobami naturalnymi. Tu nie chodzi o "pupkę", ani parking, ani drogę - która nota bene - JEST.
109. Dodane przez Monia, w dniu - 20-08-2020 08:43
Jaka petycja?!?!!? 
Zapraszam do poprzedniego artykułu: 
https://elka.pl/content/view/99386/80/ 
Drzew będą nasadzone z powrotem 1:1
110. Dodane przez Autor Petycji Przemysław Kozanecki, w dniu - 20-08-2020 12:09
Do 101: czterdziestu lat życia długowiecznych lip nie zastąpi żadne nasadzenie. A gdzie dodatkowy pomysł projektanta z PRZESADZENIEM drzew?? Nie ma! Tylko topór!
111. Dodane przez Do 110, w dniu - 20-08-2020 13:42
Dokładnie, w miastach znaczenie mają tylko duże drzewa. Takie są fakty, ale niektórzy wolą wyzywać od "ekooszołomów"... Dopiero jak na własnej skórze odczuliby efekty tych złych dla nas wszystkich działań, doceniliby.
112. Dodane przez pik DO 107, w dniu - 20-08-2020 21:08
DO 107. ZDOLNY CZŁOWIEK LUBI SIĘ UCZYĆ , A GŁUPI NAUCZAĆ,, ( Antoni Czechow)
113. Dodane przez gfr, w dniu - 20-08-2020 21:20
Widziałem jak przesadzano większe drzewa i do dziś rosną.
114. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 21-08-2020 03:03
Popieram komentarz 52 i w całości się z nim zgadzam.Dodam,że na osiedlach,gdzie sprawuje swoje"rządy"Leszczyńska Spółdzielnia,też usuwa się drzewa,krzewy i w środku osiedla betonuje się miejsca parkingowe,a nawet był zamiar wycięcia dużego klombu z drzewem i postawienia w środku na betonie śmietnika w bliskiej odległości od sklepu,przedszkola.Gdzie jest Ochrona Srodowiska,Sanepid ? Zieleń to płuca miasta,osiedli,ulic.
reklama
115. Dodane przez pik, w dniu - 21-08-2020 13:59
Na ul. Niemieckiej drzewa też są ponumerowane
116. Dodane przez Ja, w dniu - 22-08-2020 10:23
Teraz? O przebudowie mówi się od paru lat i była cisza. Teraz się obudzili? A może tu nie chodzi o ekologię a o polityczny happening. Gdzie byli wcześniej?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj