Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Listopada 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Dominik, Leonard,
Maksymilian, Walery
Do końca roku 34 dni.
Start arrow Leszno arrow Droga ważna, ale drzewa ważniejsze

Burzliwe spotkanie w sprawie przebudowy ul. Fabrycznej

Droga ważna, ale drzewa ważniejsze

25.08.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

Kilkudziesięciu mieszkańców Leszna wzięło udział w spotkaniu w sprawie przebudowy ul. Fabrycznej. Większość protestowała przeciwko planom wycięcia ponad 200 rosnących tam drzew. Część z nich uważa, że miasto powinno odłożyć inwestycję i zmienić projekt. -Prezydent i radni zamienili się w rębaczy – mówił obecny na spotkaniu były prezydent Leszna Edward Szczucki, który apelował o zwołanie nadzwyczajnej sesji w tej sprawie. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Z inicjatywą spotkania w sprawie przebudowy ul. Fabrycznej wyszła radna Koalicji Obywatelskiej Adriana Machowiak. Zaprosiła mieszkańców w okolice skrzyżowania Fabrycznej i Zacisza, gdzie rozpoczyna się aleja ponad lip, ciągnąca się do skrzyżowania z Rondem Podwale. Urząd Miasta Leszna wystąpił o zgodę na wycięcie ponad 200 drzew. Informacja o tych planach zbulwersowała wielu mieszkańców miasta - do urzędu złożono już petycję protestacyjną, podpisaną przez ok. 500 osób. W poniedziałek radni spotkali się z projektantką przebudowy, która wyjaśniała, że być może część drzew uda się uratować, jednak wycinka jest niezbędna, zwłaszcza z powodu konieczności przebudowy sieci podziemnych.

Na
zaproszenie radnej odpowiedziało kilkadziesiąt osób, w tym również radni KO i PiS, choć nie było żadnego przedstawiciela Urzędu Miasta ani firmy, która wykonała projekt. Zdecydowana większość obecnych protestowała przeciwko planom wycinki. -Ręce precz od drzew - głosił transparent, przyniesiony przez mieszkającego kilkadziesiąt metrów od skrzyżowania mężczyznę. -Drzewa to nasz tlen - napisała inna mieszkanka. Właśnie dobroczynny wpływ drzew na środowisko był najczęściej podnoszonym argumentem za pozostawieniem drzew; zarówno w skali mikro, jak i makro. -Drzewa zapewniają nam cień i chłód, chronią przed katastrofą klimatyczną - mówili protestujący. Inwestycji bronił tylko jeden z mieszkańców, skarżący się na zalewanie jego domu po ulewach. W ramach przebudowy wykonane mają być bowiem także podziemne zbiorniki retencyjne. -Drzewa pełnią także funkcję retencyjną, więc wycinanie ich w celu budowy zbiorników jest bez sensu - wyjaśniał radny Tomasz Mikołajczak (KO). -Zalewa mnie pomimo tego, że są drzewa - oponował mieszkaniec. -Ale gdyby drzew nie było, zalewałoby pana bardziej - usłyszał w odpowiedzi.

Wojciech Samolewski, mieszkaniec Leszna i inżynier lądowy zwrócił uwagę na brak jakichkolwiek konsultacji społecznych planów przebudowy. -Nie może być tak, że miasto zamawia najtańszy możliwy projekt, ogłasza przetarg i dopiero wtedy społeczeństwo się dowiaduje o tym, co ma być robione - mówił. Suchej nitki na władzach Leszna nie pozostawił także Edward Szczucki, były pierwszy prezydent Leszna. -Łukasz Borowiak i jego ekipa może zrobić największe głupstwo i nic się nie dzieje - mówił - prezydent, który podpisuje się pod wnioskiem o wycinkę 222 drzew, nie może pełnić swojej funkcji. Szczucki przypomniał wcześniejsze duże wycinki, które jego zdaniem nie miały uzasadnienia: na Kąkolewskiej i Westerplatte. -Obecny prezydent i radni zamienili się w rębaczy, drwali, ulica za ulicą, a przecież przysięgali, że będą dbali o dobro mieszkańców - mówił - tu nie powinno paść żadne, powtarzam, żadne drzewo.

Adam Kośmider (PiS), wiceprzewodniczący Rady Miejskiej, który również uczestniczył w spotkaniu przekonywał, że modernizacja Fabrycznej jest konieczna. -Widzicie państwo, ile samochodów tędy przejeżdża - mówił. -Teraz, po wybudowaniu ekspresówki, ruch jest znacznie mniejszy - usłyszał w odpowiedzi. Kośmider przypomniał też, że miasto otrzymało rządową dotację na inwestycję. -Proszę sobie dotacjami rąk nie myć - odpowiedział mu jeden z młodych obrońców drzew, zaś Kamila Schaschner, kandydująca w ostatnich wyborach na prezydenta Leszna apelowała o to, żeby miasto zrezygnowało z dotacji i odłożyło inwestycję do czasu wykonania nowego projektu. Edward Szczucki zachęcał też do złożenia wniosku o zwołanie nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej poświęconej właśnie przebudowie Fabrycznej. Radni opozycji nie wykluczyli podjęcia takiej inicjatywy.

 
Komentarze (90)
1. Dodane przez ala, w dniu - 25-08-2020 21:05
No wszystko to ważne, drzewa na fabrycznej, zarośnięte korty....a może by tak redakcja zapytała szkoły jak będzie zorganizowana edukacja w Lesznie. Rok szkolny zaczyna się za tydzień a nikt nic nie wie.
2. Dodane przez Kolo, w dniu - 25-08-2020 21:25
Nie hejtujcie prezydenta
3. Dodane przez Ja, w dniu - 25-08-2020 21:26
Dajcie już spokój z tym populistycznym podejściem do ochrony drzew. Za dużo w tym polityki. Chcemy pięknego Leszna a grupka ludzi walcz o jakieś drzewka. Niech Miasto się nie ugina i robi swoje. Gdyby słuchać takich "obrońców przyrody " mieszkalibyśmy jeszcze w bus,u i ogarniali się od insektów i robali.
4. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 25-08-2020 21:38
Też mnie martwi wycinka tylu drzew, ale na spotkaniu się nie pojawiłem. Wolę spotkania ekspertów niż te emocjonalne.
5. Dodane przez Egon, w dniu - 25-08-2020 21:44
Wyciąć te drzewa nie słuchać rarstki ludzi nawiedzonych
6. Dodane przez Mieszkanka Leszna, w dniu - 25-08-2020 21:45
Ekolodzy się znaleźli !!! wytną stare spróchniałe ,a zasadzą nowe, które ozdobią przebudowaną ulicę - i po temacie. (popieram kom.3)
reklama
7. Dodane przez Xxxxx, w dniu - 25-08-2020 21:48
Przecież ta droga prosi się o remont dajmy miastu zrobić kolejna fajna inwestycję... wiadomo każde drzewo to x lat jak rosło itp... Ale niech ta droga będzie zrobiona bo każda tam to masakra...
8. Dodane przez Mmhha, w dniu - 25-08-2020 21:50
Chodzicie oglądać drzewa? Czy ważne żeby droga była "normalna"
9. Dodane przez Bejbi, w dniu - 25-08-2020 21:51
Na spotkaniu była też druga strona czyli zwolennicy przebudowy ul.Fabrycznej. Mieszkańcy ul.Podmiejskiej podczas dużych opadów są zalewani przez niewydolność sieci kanalizacyjnej w tym rejonie i z wielką nadzieją czekają na tę inwestycję.
10. Dodane przez eeee, w dniu - 25-08-2020 21:57
DOBRY PROTEST, ALE DLACZEGO MIELI W WIEKSZOSCI KAGANCE NALOZONE?? CO TO JEST WIEC POPARCIA OBŁĘDU CZY PRZECIWKO WYCINCE??
11. Dodane przez xyz, w dniu - 25-08-2020 21:58
Proponuje zostawić te drzewa a pieniądze przeznaczyć na inną drogę których jest tyle do przebudowy w Lesznie.
12. Dodane przez Jola, w dniu - 25-08-2020 22:03
Nareszcie ludzie się obudzili i protestują przeciw głupocie obecnej władzy. Czy ktoś może policzył ile za obecnego prezydenta powycinano drzew w Lesznie. Grubo ponad 1000 razem z laskiem przy Rejtana. Może czas na referendum czy obecny włodarz ma dalej poparcie do sprawowania władzy ???
13. Dodane przez dziad, w dniu - 25-08-2020 22:08
Wiem że to hejtowanie prezydenta od idealnych projektów i spełnionych obietnic ale mimo to zapytam - gdzie są drzewa za te wycięte przy trapezie? Gdzie one są? No gdzie?
14. Dodane przez Brajan, w dniu - 25-08-2020 22:15
EKOTERRORYSTOM mówimy stanowcze nie, a z nowej drogi chcą korzystać, co za absurd i obłuda
15. Dodane przez do kom. 2, w dniu - 25-08-2020 22:15
Od insektów i robali i tak trzeba się oganiać, wkrótce może i od szczurów, z powodu fatalnej organizacji zbierania biodopadów.
16. Dodane przez dziad, w dniu - 25-08-2020 22:19
Czy radnego Kośmidera nie obowiązuje nakaz noszenia maseczki gdy nie zachowuje dystansu? Czy przedstawiciel władz może tak ostentacyjnie łamać prawo?
17. Dodane przez Mariusz, w dniu - 25-08-2020 22:23
Średnia wieku protestujących to 70 lat a gdzie ludzie pracujący. Co robi tam pan Kośmider chyba tylko kampanię
18. Dodane przez Dylemat, w dniu - 25-08-2020 22:28
Przede wszystkim trzeba ustalić czy drzewa trzeba wyciąć bo wykonawcy łatwiej się będzie pracować bo ma dużą koparkę a nie chce płacić ZUS-u dwu mniejszym koparką czy faktycznie trzeba wyciąć te drzewa bo z robalami albo w trasie. 
 
Rurociąg można położyć z drugiej strony drzew i czy akurat ta droga musi być szersza to osobiście wątpię. 
 
Chyba, że taki ogromny ruch do urzędów w młynach przewidujecie. 
 
Zjazd z ronda w ślepą uliczkę absurdalny.
19. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 25-08-2020 22:31
wyciąć drzewa, wybudować drogę, nasadzić nowe. koniec kropka, ile można drążyć ten temat?
20. Dodane przez do 11, w dniu - 25-08-2020 22:37
W Lesznie w ciągu ostatnich 5 lat zrobiono wiele dróg w tym Strzelecką na którą tak narzekano.Fabryczna jest bardzo potrzebna i trzeba w końcu tę drogę zrobić na cacy.
21. Dodane przez 123, w dniu - 25-08-2020 22:44
Trzymam mocno kciuki za drzewa(lipy). Drzewo to nie beton, nie rośnie niestety tak szybko...
22. Dodane przez Jakub Gołembski, w dniu - 25-08-2020 22:44
Podpisałem petycję, bo uważam, że inwestycja jest źle przygotowana i niedbale przedstawiona przez Radnych jak i Urząd. Można było zapobiec temu zamieszaniu, które komplikuje życie i finanse Nas Wszystkich. Przecież od dawna było wiadomo, że w świat pójdzie przekaz "wytną 200 drzew". Należało przedstawić czytelne rysunki porównujące stan obecny względem przyszłych zmian. Należało zawczasu posadzić dodatkowe drzewa, tak by ludzie mogli przeczytać w mediach UWAGA: "Miasto optymalnie przebuduje drogę, która już wczoraj zyskała więcej zieleni". Nie byłoby problemu, ale problemem jest brak zaufania. Pamiętamy jedną ze ścieżek rowerowych gdzie wszystkie drzewa miały byc ścięte, bo ktoś nie pomyślałby zrobić tam ciąg pieszo-rowerowy, który w praktyce jest tym samym, ale może być węższy. Ja sam byłem swego czasu na spotkaniu w Stacji Biznes, gdzie opłaceni przez Miasto eksperci pokazywali projekt ulicy Fabrycznej ze ścieżką rowerową, która miała iść środkowym pasem drogi i to bez żadnych barier bezpieczeństwa. Rowerzyści mieli rozpływać się w powietrzu na wysykości ul. Karsia gdzie jest za wąsko na środkowy pas. Dwaj Panowie z papierami i uprawnieniami przyznali na spotkaniu, że rowerami się jednak nie poruszają a potrzeby ludzi i nie tylko wnioskują z teorii. Każdy może wejść na Google Maps i policzyć sobie ilość drzew, która rośnie wzdłuż ulicy Fabrycznej. Ja tak na szybko naliczyłem około 300 drzew i pewnie do tych oficjalnych 600 były liczone też te z okolicy, by w statystyce wyglądało, że wycina się tylko 220 a nie aż 220.
23. Dodane przez Eco, w dniu - 25-08-2020 22:45
Ale obłuda, żal!. Zobaczcie jak Leszno włazi z butami do lasu. Rejtana, Gronowko to Wam nie przeszkadza.
24. Dodane przez scorp, w dniu - 25-08-2020 23:08
Do 3:Zajrzyj sobie do tego tematu z wczoraj - jest az 105 komentarzy, w wiekszosci przeciwnych wycieciu tych drzew, wiec to juz nie jest tylko "grupka" ludzi. 
"Mieszkalibysmy w buszu"? To bysmy nie musieli walczyc o ochrone przyrody, bo by nie byla zagrozona roznymi inwestycjami, ani klimat nie bylby przegrzany. 
Do 6:Te drzewa nie sa sprochniale, a nowe drzewa za ile lat stalyby sie ozdoba tej ulicy? Bo mlode drzewa, to przyslowiowe wiechcie, z ktorych czesc uschnie, a niektore zlamia chuligani. 
Do 9:To drzewa zatrzymuja wode, chroniac przed zalewaniem, a nie beton na chodniku, czy asfalt na jezdni. 
Do 17:Z usrednieniem wieku ci sie nie udalo - widac wiecej mlodszych. A poza tym ochrona przyrody jest wazna dla kazdego, niezaleznie od wieku - wszyscy oddychamy tym samym powietrzem, a kazdy rozsadnie myslacy chce miec w nim wiecej tlenu, niz spalin.
25. Dodane przez do kom. 22, w dniu - 25-08-2020 23:25
Popieram kom. 22. Leszczyńscy ekolodzy...krzyczeli na temat wycinki drzew w Puszczy Białowieskiej... Teraz krzyczą o kolejne drzewa... Niewiedza, głupota, celowe działanie ... Czy Pani była radna, gdy sprzedawała jej rodzina działki pod budowę domków jednorodzinnych krzyczała, że pola uprawne zamieniają się osiedle mieszkaniowe? Cokolwiek robi prezydent, od razu krzyk... a ciekawe, że najwięcej krzyczy radna, która weszła do RM tylko dlatego, że Pan G. Rusiecki został posłem... Jaki ma mandat społeczny kilkudziesięciu głosów?
26. Dodane przez A, w dniu - 25-08-2020 23:27
Prymitywizm mózgów zainfekowanych betonozą poraża! 
Czy tak trudno wyobrazić sobie, że jest możliwy remont drogi z poszanowaniem dla ludzi i zieleni? Czy tak trudno pomyśleć, przeanalizować, poprawić projekt? Czy potraficie się tylko miotać od bramki do bramki zamiast konstruktywnie przemyśleć i przedyskutować?
27. Dodane przez do kom. 22, w dniu - 25-08-2020 23:42
Z tym wejściem na Google Maps to bardzo fajny i prosty pomysł. Wszedłem i policzyłem, choć oczywiście zakładam jakąś drobną pomyłkę. Zwłaszcza, że poniżej podaję drzewa w pierwszej i w drugiej linii nasadzeń, w tym takie bardzo młode. Nawet te, które są w bezpośrednim sąsiedztwie Ronda Podwale i pewnie są już poza strefą projektu. Nie wiem, które są brane pod uwagę przy wycince? I tak od ul. Zacisze do Ronda Podwale doliczyłem się 148 drzew. Po stronie przeciwnej (od LFP) 191 drzew. Policzyłem też Magazynową aż do końca LFP. Widzę tam 38 drzew. Razem niecałe 380 drzew. Może ktoś jeszcze raz policzy? 
 
Coś mi tu nie gra. Gdzie jest te 600 drzew? Na prywatnych posesjach? Ktoś zechce je nam wszystkie pokazać? Podobnie jak te planowane miejsca nasadzeń przy już dobrze zadrzewionej Kiepury?
28. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 25-08-2020 23:50
Ci ludzie chyba się nudzą. Przecież posadza nowe. Ludzie!!!
29. Dodane przez Ah, w dniu - 25-08-2020 23:58
Żal mi Was. Ciągle te same twarze. Spod sądu pod drzewa. Najważniejsze, że fotka na elce. :)
30. Dodane przez Rob, w dniu - 26-08-2020 00:22
Baner "Drzewa to nasz tlen" trzymany przez osobę w masce. Osoba ta podtruwa się dwutlenkiem węgla.  
Tu nic nie trzeba pisać, to gotowy mem.
31. Dodane przez brak słów, w dniu - 26-08-2020 06:56
Tacy są kodomici i platformiarze wiecznie im źle nie robisz remontu to źle robisz też im źle. Drzewa nie dają tlenu one również emitują co2 barany jedne douczcie się biologii i przyrody tlen z drzewa powstaje w procesie fotosyntezy tylko gdy świeci słońce a w nocy drzewo emituje co2. Więc nie jest tak jak pisze na jednym swoim banerze ta Pani.
32. Dodane przez Leszno, w dniu - 26-08-2020 07:05
Liczba wyciętych drzew w Lesznie już idzie w tysiące.
33. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 26-08-2020 07:08
Bardzo dobrze że ludzie protestują i bardzo dobrze że mamy dość betonowania miasta. Leszno jest betonowym miastem.
34. Dodane przez Me, w dniu - 26-08-2020 07:28
weźcie się ludzie do roboty, jak nadmiar wolnego czasu to jakiś fitness polecam .Czemu nie ma zdjęć rozwalonego przez korzenie chodnika na całej długości Fabrycznej? Pan Kośmider niech się weźmie za faktyczne problemy ,smród w mieście,za śmieci Bio za które płacimy ogromne kwoty dla KZGRL. Tam proponuje zrobić protesty!!!!!!!!!!!!
35. Dodane przez do 31, w dniu - 26-08-2020 07:29
(...)- ilość CO2 produkowana przez rośliny w nocy liczona jest w mikrogramach! A gdyby porównać sumaryczną ilość tlenu wyprodukowanego w dzień do tlenu pobranego w nocy podczas procesu oddychania komórkowego, to jest to zdecydowanie na plus dla produkcji tlenu. Może się douczysz biologii?
reklama
36. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 26-08-2020 07:30
Leszno się stało brzydkim betonowym miastem.
37. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 26-08-2020 07:32
0,0015% oburzonych wczoraj się stawiło na Fabrycznej. sama elita. Szczucki, Żak i wieczna kandydatka na prezydenta:D Zacne grono. Rozumiem ze ruch na Fabrycznej sie zmniejszyl a mieszkancy Gronowa do centrum jezdza przez S5?:D Boze skad ci ludzie sie biorą. Panie Prezydencie zdroworozsadkowi mieszkancy miasta czekaja na tą inwestycję. A radnym KO zycze bardziej merytorycznego przygotowanie i choćby minimalnej wiedzy w zakresie prowadzenia inwestycji, w szczegolnosci pozyskiwania funduszy zewnetrznych
38. Dodane przez Lucyna Walczak, w dniu - 26-08-2020 07:46
z kom. 27. Ktoś zechce je nam wszystkie pokazać? Podobnie jak te planowane miejsca nasadzeń przy już dobrze zadrzewionej Kiepury? 
 
Nic nie wiemy w powyższej sprawie. Dwa dni temu do Urzędu Miasta w Lesznie wysłałam wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Odpowiedź udostępnię do opublikowania w komentarzu.
39. Dodane przez Wronka, w dniu - 26-08-2020 07:47
Nikt nie jest przeciwny remontowi drogi, po prostu ludzie mają już dosyć wycinania drzew. Ktoś pisał że można już liczyć wycięte drzewa w tym roku w tysiącach. Jak Leszno wygląda obecnie? Jeden beton.
40. Dodane przez Misia, w dniu - 26-08-2020 07:50
Zgadnijcie kto na zdjęciach ma największy brzuch. He he. Tacy to pożyją. Wszędzie go pełno a jeszcze nigdy nic istotnego nie załatwił.
41. Dodane przez ja, w dniu - 26-08-2020 07:51
"Edward Szczucki, były pierwszy prezydent Leszna." 
 
Zwracam uwagę, że pierwszym, po zmianach ustrojowych, prezydentem Leszna była pani Janina Magorzata Halec.
42. Dodane przez TK, w dniu - 26-08-2020 07:55
Do komentarza nr 31 
Brak słów.
43. Dodane przez Przyroda, w dniu - 26-08-2020 07:57
Przypomnę jak przy Rejtana wykarczowano pół lasu, tak traktuje się zieleń w Lesznie.
44. Dodane przez Do 43, w dniu - 26-08-2020 08:05
A skwery jak wyglądają po remontach? Wykarczowane drzewa! Jak spacerować potem w takim przyjemnym upale w betonie. W Lesznie się nie myśli.
45. Dodane przez Dominika, w dniu - 26-08-2020 08:05
Chciałam wspomnieć, że na tym spotkaniu były również obecne osoby, które są za modernizacją drogi. W
46. Dodane przez Pan Nikt, w dniu - 26-08-2020 08:06
Dla mnie wygranym jest pan, który trzyma tabliczkę "ręce precz od drzew" przyczepioną do... drewnianego kija. Co za ironia :D
47. Dodane przez Misiek, w dniu - 26-08-2020 08:07
Ciekawe czy dezynfekowali rączki przy przekazywaniu mikrofonu :P
48. Dodane przez poprawka do 41, w dniu - 26-08-2020 08:13
Oczywiście pani Janina Małgorzata Halec. (błąd w imieniu)
49. Dodane przez Uki, w dniu - 26-08-2020 08:20
Jaka wiocha...
50. Dodane przez ad 1, w dniu - 26-08-2020 08:23
DZIŚ o godzinie 14:00 w sali urzędu miasta przy ul.K.Karasia 15 odbędzie się wspólne posiedzenie komisji rady miasta w sprawie przygotowań do roku szkolnego. Na internetowej stronie miasta pojawił się wywiad z wiceprezydentem. Czy tak powinno być, że z prezydentem rozmawia dziennikarz? Służby miasta nie potrafią we własnym zakresie przygotować informacji? Już dość w Lesznie powiązań władzy z dziennikarzami.
51. Dodane przez Do kom 19, w dniu - 26-08-2020 08:49
Zgadzam się w 100% tylko w innej kolejności. 
1. Nasadzić nowe drzewa i zaczekać, aż osiągną zdolność do wytwarzania ilości tlenu odpowiadającej drzewom planowanym do wycinki. 
2. Wyciąć drzewa, które wadzą w inwestycji. 
3. Wyremontować drogę.
52. Dodane przez grab, w dniu - 26-08-2020 09:02
najlepiej wykopać dziury pod rury obok drzew coby je zostawić- same uschną, albo się przewrócą przy naruszonych korzeniach, nie będzie trzeba wcale nasadzeń robić rewelka lubię takie ecorozwiązania
53. Dodane przez mates, w dniu - 26-08-2020 09:03
Śmiechu warte :D Zostawić droge tak jak jest jak i zrobić inna.
54. Dodane przez Bezsensowna dyskusja, w dniu - 26-08-2020 09:25
Czy nie wycinać, czy budować - taka dyskusja jest bez sensu. Bez problemu można wciąć zrobić remont bez wycinki drzew. Należy poprawić projekt, który jest źle zrobimy i działać. Do roboty!
55. Dodane przez Kruk, w dniu - 26-08-2020 09:35
Jaki sens ma czteropasmowy odcinek drogi długości 800m aby potem kontynuacja była dwupasmową. Zdaje się że przygotowane studium wykorzystania drogi to fikcja teoretyczna i źle przygotowany prejekt.
56. Dodane przez xxyy, w dniu - 26-08-2020 09:44
Zachęcam wszystkich do zapoznania się z przebudową ul. Kąkolewskiej - tam już wycięto wszystkie drzewa od strony osiedla Grzybowo a można było je zostawić, oraz ul. Szybowników - tam zaczęto wycinać wszystko w pień. SKANDAL !!!
57. Dodane przez JAREK, w dniu - 26-08-2020 10:02
Na Szybowników też wycinka i gdzie ci ekolodzy.Zostawić Fabryczną bez remonty i niech mają drzewa i starą droge
58. Dodane przez Antek, w dniu - 26-08-2020 10:07
Ciekawe kto złóżył zamówienie na drewno,bo tego trochę będzie.
59. Dodane przez Leszno, w dniu - 26-08-2020 10:24
Dokładnie - w innych miejscach wycięto w pięn, LESZNO MIASTO BETONU
60. Dodane przez me, w dniu - 26-08-2020 10:47
Ciekawe kto sprzątnie z tych drzew te szmatki..
61. Dodane przez do 3, w dniu - 26-08-2020 11:00
Gdy zginą te "insekty i robale" (np. pszczoły), to takich mędrców jak ty również nie będzie. Planeta odetchnie
62. Dodane przez DO RĘBACZY, w dniu - 26-08-2020 11:06
Czego wy nie rozumiecie? Nikt nie jest przeciwny remontowi drogi, lecz wycince drzew! Można remontować drogę i pozostawić drzewa. Basta! Pojawiają się komentarze, że przecież można posadzić nowe... Taaak... Zainteresujcie się jednak, ile tlenu produkują i ile zanieczyszczeń niwelują kilkudziesięcioletnie drzewa, a ile młode "wiechcie". O cieniu i chłodzie nie wspomnę.
63. Dodane przez DO 31, w dniu - 26-08-2020 11:08
Oprócz obrażania nie masz właściwie nic do powiedzenia. Puszcza amazońska zwana płucami świata, według twojej teorii powinna "zadusić" już świat... Brak słów
64. Dodane przez Świadek, w dniu - 26-08-2020 11:19
Niestety w tekście nie padło to, co wielokrotnie padło na spotkaniu. Że nie chodzi o blokowanie inwestycji, bo jest ona potrzebna. Chodzi o standardy projektowania, w których drzewa nie szłyby pod piłę jako najszybsze rozwiązanie problemów. Widzę, że Pan Adamek nie raczył o tym wspomnieć, żeby zebrani wyszli na ekoterrorystów i mu do felietonu pasowało.
65. Dodane przez Gigi, w dniu - 26-08-2020 11:20
Widzieliście jak wyglądają drzewa sadzone po innych ? Maja po kilka lat i tylko dodatkowy badyl je przytrzymuje ! To co sadzą po wycince to kpina i wyrzucona kasa . Jak wyglada Popiełuszki - jak pustynia . Bronimy tych drzew bo wiemy co jest w zamian . A są sposoby żeby je zostawić ! Nie idźmy po najprostszej linii. Wszyscy chcą nowej drogi ze starymi drzewami
66. Dodane przez do 36, w dniu - 26-08-2020 11:25
Już twoich komentarzy się czytać nie da.Leszno jest pięknym miastem,a Ty zostaw to miasto w spokóju, bo najezdzasz na Leszno we wszystkim.Wszystkie negatywne komentarze Z Leszna,Leszczynianka,Leszno to Twoje.Piszesz po kilkanaście razy.Weź się za robotę wreszcie.
67. Dodane przez Główna, w dniu - 26-08-2020 11:29
Drzewami bym się tak nie przejmował, więcej tlenu mole chwasty na działce w Wilkowicach produkuj 
Bardziej mnie martwią te prywatno-publiczne ronda sponsorowane, 
Jadąc z Wilkowic można dostać kręćka od stania w korkach na rondach będących zjazdami na posesję. 
CBA powinno się przyjrzeć czy takie ronda są legalne. 
Pamiętam pewien Obywatel Lasocic chciał mieć zjazd nie z krzyżówki a za krzyżówką i to nie z ronda do swojej firmy i mowy nie było. 
NIE i koniec. 
Czyżby aż tak się prawo zmieniło w drugą stronę?
68. Dodane przez stary, w dniu - 26-08-2020 11:53
Morze betonu,asfaltu i mini drzewka nadające się na małą działkę-i tak ulica po ulicy. Co się z tym miastem wyrabia? Współczuję młodym.
69. Dodane przez Radek, w dniu - 26-08-2020 12:07
Niestety jeśli wytnie się drzewka a posadzi nowe to ile młodych dożyje takiego wieku jak te wycięte? Prawdopodobnie jedno na dwadzieścia. Młode nie dadzą sobie rady z gorącem jaki asfalt i beton im zafunduje. Pomine jeszcze akty wandalizmu. Dobrze piszą że Leszno miasto betonu.
70. Dodane przez Marek Wachowski, w dniu - 26-08-2020 12:08
Standardy projektowania- okazuje się, że to tu jest pies pogrzebany, a tak z ciekawości zadzwoniłem do mojego znajomego inżyniera z czasów skademickich, praktykującego obecnie w Gdyni i co się okazuje. 
Oczywiście jego zdaniem zaprojektowanie nowego pasa drogowego z uwzględnieniem remontu infrastruktury podziemnej jest możliwe, również przy zachowaniu większości rosnącego tam drzewostanu. 
Problem polega jednak na tym, że zarówno projektantom a zwłaszcza wykonawcą niezbyt jest to na rękę, bo przecież dużo łatwiej wszystko zrównać z ziemią i budować na pustym terenie za te same pieniądze. 
Ale czy my musimy być zakładnikami łatwiejszego zarobku dla jednych i drugich.
71. Dodane przez Do 69, w dniu - 26-08-2020 12:27
Daleko nie szukać - w Kościanie robiono ścieżkę rowerową, właściwie wszystkie drzewa dało się uratować. Tylko trzeba chcieć.
reklama
72. Dodane przez do 69, w dniu - 26-08-2020 12:59
A kto będzie miał ochotę na analizę każdego drzewka czy wykonawca? Oczywiście dać mu wolną rękę to wina spadnie na niego. Projekt jest i o co chodzi..a czy ten projekt jest najtańszy? A czy najlepszy? Uważam, że sprawa nie podlega zatwierdzeniu i winna być poddana dyskusji. Obywatele miasta mają obowiązki a także prawa !!! Ktoś najwyraźniej o tym zapomniał:-( Z ludźmi trzeba się spotykać. A tu nie chodzi tu 3 lub 4 drzewa...
73. Dodane przez DO 69, w dniu - 26-08-2020 13:21
TO według twego komentarza prezydent Leszna jest zakładnikiem i jednych i drugich a może zakładnikiem braku wyobraźni?
74. Dodane przez Konrad, w dniu - 26-08-2020 13:24
Za chwilę ci sami ludzie będą tam protestować, że droga jest dziurawa, nierówna, a chodnik od wielu lat nie został naprawiony i można sobie nogi połamać...Faktycznie, byle być tylko na świeczniku...może jest jakaś rywalizacja, kto będzie na największej ilości zdjęć? ;)
75. Dodane przez Nataniel, w dniu - 26-08-2020 13:50
Proszę Państwa, te drzewa w żadnym stopniu nie utrudniają remontu ul. Fabrycznej. Wystarczy tam założyć nową nawierzchnię, wymienić chodnik, a drzewa mogą zostać i dalej cieszyć mieszkańców swym pięknym wyglądem. Czy to tak trudno się dogadać, żeby każdy był zadowolony. Chcecie drogę - macie drogę, chcecie drzew też zostaną. Wszyscy będą wtedy zadowoleni.
76. Dodane przez PIOTR k, w dniu - 26-08-2020 14:02
Projektanci i firmy nauczyły się już , ze cena i znajomości czynią cuda i kto by tam o drzewach myślał. a samorządowcy mają różną wrażliwość, większość niestety jest jej pozbawiona.
77. Dodane przez xyx, w dniu - 26-08-2020 14:20
A po licho tam szeroka ulica skoro wjeżdżamy na rondo wiejską wąską dróżką ? Paranoja za paranoją. Czekam już 20 lat na tę ulicę. A po drugie to nie śródmieście gdzie ścisła zabudowa. Miejsca jest duuuużo tylko myślenie należy włączyć i więcej wymagać od projektantów no chyba że uczyli się tak jak aktualnie czyli zdalnie! My im płacimy i my wymagamy.
78. Dodane przez B, w dniu - 26-08-2020 14:24
Walczymy o ponad 200 drzew, nikt z protestujących nie jest żadnym ekoterrorystą, tylko mieszkańcem sąsiednich ulic, który na codzień korzysta z Fabrycznej do spacerów z wnukiem w wózku lub z psem. Piękne 40-letnie lipy dają cień i wytchnienie, jak w parku, brakuje tylko ławeczek. Będziemy walczyć o te drzewa czy się Panu Kośmidrowi podoba, czy nie
79. Dodane przez znów politycy KOD, w dniu - 26-08-2020 14:53
I znów mam takie wrażenie, że pod maskami "mieszkańców" znów odnajdziemy walecznych działaczy KOD i członków oraz radnych Platformy. Mieszkańców o dziwo mało. Nikt z nich nie protestował, gdy zaplanowano wycinkę na ulicy Szybowników gdzie wytną wszystkie stare drzewa. Te drzewa to lipy - chwast, który można zastąpić innymi drzewami szybko rosnącymi. Jak zwykle robota pod publiczkę i robota polityczna.
80. Dodane przez Koko, w dniu - 26-08-2020 15:35
Nie tylko drzewa to nas tlen ale również krzewy trawa a trawniki na osiedlach są niszczone przez żle zaparkowane samochody pytam się gdzie sá służby
81. Dodane przez pik, w dniu - 26-08-2020 16:19
Mam pytanie, czy ta inwestycja nie podlega pod partnerstwo publiczno-prywatne.Przecież nie tak dawno była informacja, że do tej inwestycji prywatna firma dokłada 1mln/pln. Jak ja bym miał taką kasę, to też bym powiedział co bym chciał w tym projekcie.
82. Dodane przez 27 do kom. 22 i 38, w dniu - 26-08-2020 17:26
Zerknąłem jeszcze raz dzisiaj na mapę i widzę, że da się tam policzyć więcej drzew. Przy Podmiejskiej, a także przy narożniku z Zaciszem mapa pokazuje takie jakby małe zagajniki. Nie są one bezpośrednio przy drodze, ale zapewne również je uwzględniono w tych obliczeniach. 
 
Natomiast przy Kiepury albo trzeba będzie jakiś placyk drzewami obsadzić, albo w parku dołożyć nasadzeń. Ew. pozostaje jeszcze uzupełnienie ubytków w lesie.
83. Dodane przez ON, w dniu - 26-08-2020 19:22
Ekolodzy się znaleźli niech powiedzą czym pala w zimie to się okaże
84. Dodane przez JA, w dniu - 26-08-2020 21:08
Wyciąć w pień!!! Tam się nie da jeździć. Chodnik wygląda jak z przed komuny. Dramat. Korzenie tylko ten stan pogarszają. Jestem za tym żeby wyciąć wszystkie i nasadzić nowe gdzie indziej. Ci ludzie albo nie mają co robić w życiu albo ktoś im nieźle zapłacił za tą szopkę. Gdzie byli jak starsze i większe drzewa cięli na 12 ??
85. Dodane przez Alladyn, w dniu - 26-08-2020 22:09
Dziś rząd zapowiedział wprowadzenie podatku od utwardzonej, zabetonowanej wyasfaltowanej infrastruktury tzw podatek deszczowy, który będą płacić też samorządy. Samorząd ma pieniądze od swoich mieszkańców. Jak się zabetonujemy będziemy w przyszłości więcej płacić. Już dzisiaj budowana nowa infrastruktura powinna być wykonywana w technologi umożliwiającej przesiąkanie wody opadowej do gruntu. Myślenie o przyszłości to obowiązek wobec naszych dzieci i wnuków szanowni włodarze Leszna. Zdrowia
86. Dodane przez odn. 85, w dniu - 26-08-2020 23:21
Przyjrzymy się kwotom tego podatku płaconego przez Leszno.
87. Dodane przez ina, w dniu - 27-08-2020 09:14
popieram szacun za inicjatywę - nie chcemy być pustelnią chcemy tlenu NIE NIE NIE NIE NIE dla wycinki tych i innych drzew czy to jest prawo i sprawiedliwość? a gdzie my, ludzie ?
88. Dodane przez Poka, w dniu - 28-08-2020 11:57
Pani Machowiak ! Co dalej ? Zawiadamiany media krajowe Polsat TVN itp ? Jak czegoś nie zrobimy to możemy zapomnieć
89. Dodane przez Aga, w dniu - 28-08-2020 14:02
Chodnik jest w tragicznym stanie a drzewa wieczne nie będą za moment będą je ciąć bo będą się łamać przy tych wiatrach. I ludzie zrozumcie,że każda wycinka zastępowana jest nowymi drzewami w różnych miejscach... one nie znikają z planety, będą nowe. Jak masz problem to posadź w swoim ogrodzie zamiast obsypywać pół ogrodu kamyszkiem posadz rośliny i o nie dbaj. Namów tych wielce nowoczesnych na nowych osiedlach, żeby zakładali ogrody a nie kostkowali ostatnie m2 swoich posesji.
90. Dodane przez A, w dniu - 28-08-2020 21:29
Jedno nie przeczy drugiemu!  
Można przeprowadzić MĄDRY remont ulicy Fabrycznej i o to chodzi.  
Nie jest pytaniem, czy remontować, czy nie, tylko JAK - z mózgiem czy bez, z poszanowaniem ludzi i zieleni czy bez. Czy Leszno jest miastem nowoczesnym, czy zaściankiem, w którym jedynym pomysłem jest wszystko zepsuć, a później (być może) przez lata naprawiać.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Słoneczne mieszkanie... Leszno 1500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 355656
Lokal handlowo biuro... Leszno 1500
Wynajem mieszkania -... święciech... 2000
Wynajem garażu ? les... Leszno 400
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj