Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Prezydent do prezydenta w sprawie ratusza

List otwarty Łukasza Borowiaka

Prezydent do prezydenta w sprawie ratusza

26.08.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

Prezydent Leszna Łukasz Borowiak skierował list otwarty do Edwarda Szczuckiego, pierwszego prezydenta miasta, który we wtorek ostro skrytykował Borowiaka w sprawie wycinki drzew. Obecny prezydent nie odnosi się jednak do kwestii drzew, tylko przeprowadzonego w latach 90-tych remontu ratusza – jego zdaniem doszło wtedy do wielu uchybień i nadużyć.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
We wtorek na ul. Fabrycznej odbyło się spotkanie w sprawie planowanego remontu tej ulicy i związanej z nim wycinki drzew. Pomysł ten ostro skrytykował pierwszy prezydent Leszna Edward Szczucki. Nazwał on obecnego prezydenta Łukasza Borowiaka i radnych „rębaczami” i oskarżył ich o łamanie przysięgi samorządowej. -Prezydent, który podpisuje się pod wnioskiem o wycinkę 222 drzew, nie może pełnić swojej funkcji - mówił Szczucki. Słowa byłego włodarza spotkały się z szybką reakcją włodarza obecnego. Komentując je w mediach społecznościowych Łukasz Borowiak nie krył, że odbiera je jako atak. Rozumiem, że każdy ma prawo do wypowiadania swoich poglądów do danej sprawy. Ale są pewne granice, których przekroczyć nie można. Kolejny raz były Prezydent Edward Szczucki je przekroczył. Jest mi tego powodu bardzo przykro - napisał. Zapowiedział też publikację listu otwartego do swojego poprzednika.

Dziś w godzinach popołudniowych list został przysłany do naszej redakcji. Sprawie wycinki drzew Łukasz Borowiak poświęca jednak niewiele miejsca. Zapewnił, że odniesie się do zarzutów Edwarda Szczuckiego na antenie Radia Elka. Obaj panowie spotkają się w audycji „O tym się mówi” w piątek 28 sierpnia o 12.15. Zdecydowana większość pisma dotyczy zaś wywiadu, jakiego ex-prezydent udzielił Radiu Elka w maju - wtedy skrytykował on kilka aspektów trwającego remontu leszczyńskiego ratusza. Szczucki mówił między innymi o braku uzgodnień projektu z autorami remontu, jaki został przeprowadzony w latach 90-tych ub. wieku, czyli za czasów, gdy był prezydentem oraz o „wyrzuceniu na śmietnik” zamontowanych za jego czasów okien wykonanych z egzotycznego drewna.

Łukasz Borowiak nie tylko odpiera zarzuty, ale i kontratakuje - jak napisał wiele elementów remontu sprzed ćwierćwiecza wykonano niezgodnie ze sztuką, a nawet z lekceważeniem dla wskazówek konserwatorskich. Przykładem jest tu usunięcie więźby dachowej z XIX wieku, skuwanie tynków, usunięcie reliktów posadzek, zdjęcie tablic z elewacji czy wymontowanie żeliwnych drzwiczek do skarbczyka. Prezydent zarzuca też poprzednikowi złe wykonanie otoczenia ratusza. Kompletnie niezrozumiałym dla mnie faktem pozostaje decyzja wybrukowania chodników tanim materiałem budowlanym, jakim jest betonowa kostka brukowa, w sytuacji,
kiedy na początku lat 90 w Lesznie znajdowało się wiele szlachetnych, kamiennych płyt, kupionych przez Miasto w II poł XIX w. Gdzie podziały się te płyty? Przecież dziś tylko część z nich znajduje się w bezpośrednim otoczeniu Ratusza.
- napisał.

Poniżej zamieszczamy pełną treść listu otwartego:
Leszno, 26 sierpnia 2020r.


Pan
Edward Szczucki

LIST OTWARTY

Szanowny Panie Prezydencie!
W działalności samorządowej najważniejszą wartością są ludzie - to dla nich podejmujemy się realizacji różnych, często trudnych, projektów i zadań. Praca zmierzająca do osiągania oczekiwanych przez mieszkańców celów jest skomplikowana, gdyż oczekiwania, jakie są nam - samorządowcom stawiane często są przeciwstawne lub wzajemnie się wykluczają. Umiejętność poszukiwania konsensusu czy kompromisu staje się nie tylko koniecznością, ale i trudną sztuką. Słuchając ostatnich Pańskich publicznych wypowiedzi odnoszę wrażenie, że zamiast starać się z rozwagą podejść do rozwiązania ważnych miejskich zagadnień, daje się Pan ponieść emocjom. Wkrótce będziemy mieli okazję osobiście wymienić się poglądami w temacie remontu ulicy Fabrycznej na antenie radia Elka. Tutaj chciałbym odnieść się do kwestii remontu leszczyńskiego ratusza, której to poświęcił Pan sporo uwagi w rozmowie, jaką kilka tygodni temu, przeprowadził z Panem redaktor tej samej rozgłośni, pan Jarosław Adamek.
Gdybyśmy mieli szansę na bezpośrednią rozmowę mógłbym od razu odnieść się do Pana zastrzeżeń związanych z remontem leszczyńskiego ratusza. Cieszę się, że kondycja tego bodaj najważniejszego w Lesznie zabytku nadal leży Panu na sercu i zaprząta Pana uwagę. Nie mogę jednak zgodzić się z zaprezentowanymi przez Pana opiniami odnośnie kolorystyki ratusza, przeprowadzonej tam wymiany okien, czy braku konsultacji w tym zakresie.
W przypadku zabytku nie może być dowolności kolorystycznej. Uważam, że winni byliśmy zachować, a w przypadku ratusza w Lesznie - przywrócić, prawdę historyczną. A według najwcześniejszych przekazów ikonograficznych jakimi dysponujemy (z początku XX wieku), pierwotnie leszczyński ratusz miał jasną elewację. Co więcej: w czasie trwającego remontu odsłoniliśmy elementy tynku z XVII w., gdzie widać, że ściany były białe. Jest dla mnie zatem jak najbardziej zrozumiałe, że zespół ekspertów po przeanalizowaniu wszystkich informacji i dyskusji nad nimi, zdecydował o przywróceniu centralnej budowli leszczyńskiego Rynku jasnej elewacji.
Nieprawdą jest, że nie konsultowaliśmy zmian w architekturze leszczyńskiego ratusza z autorami poprzedniego projektu. Spotkaliśmy się z Panem Robertem Gzylem, architektem, i to w wyniku rozmów z nim oraz z uwagi na poszanowanie dzieła architektów sprzed ok. 25 lat, zrezygnowaliśmy z przywrócenia historycznego wyglądu schodów oraz portalu zachodniego ratusza. Zgodnie z ówczesnym projektem, pozostawiliśmy również boniowany cokół. Zachowaliśmy także podział wnętrz i odnosimy się do ich uporządkowania z jak największym szacunkiem. Jedyną zmianą jest wprowadzenie biura Miejskiego Konserwatora Zabytków do jednego z pomieszczeń.
Okna, nad wymianą których tak bardzo Pan ubolewa, owszem, były wykonane z drewna egzotycznego, ale przez wiele lat nie były odpowiednio konserwowane, a do ich malowania używano niewłaściwej farby, co spowodowało jej łuszczenie się i znaczne pogorszenie wartości technicznej. Ich naprawa była ekonomicznie nieopłacalna. Poza tym, co należy podkreślić, okna zamontowane ok. 25 lat temu przedstawiały podziały architektoniczne, których w leszczyńskim ratuszu nigdy nie było. Okna są nieodzowną częścią architektonicznego stylu budynku i pozostawienie tychże z nieprawidłowymi podziałami, niezgodnymi z epoką, jaką reprezentuje obecny kostium architektoniczny ratusza, byłoby błędem pod względem historycznym i konserwatorskim. Nadmienię, że przy okazji przywrócenia wyglądu okien z charakterystycznym krzyżem okiennym, wykonaliśmy je w nowoczesnej technologii, zapewniającej najwyższe parametry izolacji ciepła, znacznie lepszej niż okna poprzednie.
W związku z poruszonym przez Pana tematem zachwalającym jakość i celowość prac wykonanych w latach 90. XX w. to należy powiedzieć, że stan techniczny budynku został bezwzględnie polepszony. W większości przywrócono historyczne podziały wnętrz. Kosztem tego była jednak całkowita utrata autentycznej i historycznej substancji ratusza. Usunięto resztki drewnianego stropu belkowego, który znajdował się w przyziemiu, wyrzucono kilka okien z początku XIX w. które posiadały ozdobne okucia kowalskie, nie zachowano odkrytych w wyniku badań archeologicznych ceramicznych płytek, które zachowały się w przyziemiu, wyrzucono 2 szt. kutych krat okiennych z okien elewacji frontowej, całkowicie usunięto historyczną więźbę dachową poddasza pochodzącą z początku XIX w. i sygnowaną nazwiskiem cieśli.
Ostatecznym symbolem odarcia ratusza z historycznych nawarstwień było usunięcie z jego wschodniej elewacji frontowej kartusza herbowego Leszczyńskich oraz tablic z inskrypcjami odwołującymi się do fundatorów budowli: Bogusława Leszczyńskiego i Mieszkańców Miasta. Wskazuje na to dobitnie skrót: „I.C.L. 1639” (Instruxis Civitas Lesnensis). Oznacza on, że obiekt wzniesiono na zlecenie Obywateli Leszna. I to ostatecznie historia i Obywatele Leszna osądzą, czy trwający remont leszczyńskiego Ratusza był prawidłowy.
Ponieważ zbliżamy się do końca założonych prac, warto moim zdaniem zadać kilka pytań, o stan konserwatorski obiektu, który z takim zaangażowaniem remontowaliśmy - pytań, które z perspektywy czasu stają się trudne do uniknięcia:
- Dlaczego na poddaszu usunięto całą więźbę drewnianą z pocz. XIX w., sygnowaną przez kolejnych mistrzów dekarskich prowadzących jej remonty i gdzie można ją odnaleźć? Więźbę tą zastąpiono konstrukcją stalową.
- Dlaczego wbrew sztuce konserwatorskiej i jakiejkolwiek logice pozwolono na to, by gołe cegły XVII i XVIII wiecznej attyki, widoczne na poddaszu wraz ze śladami opierzeń renesansowych dachów pogrążonych, wyszlifować mechanicznie, zupełnie pozbawiając je spieku pierwotnego lica, co de facto uniemożliwia prowadzenie jakichkolwiek badań architektonicznych, nie mówiąc już o całkowitym pozbawieniu ratuszowego wnętrza historycznego klimatu?
- Dlaczego skuto wszystkie tynki wewnętrzne i zewnętrzne, bez przeprowadzenia jakichkolwiek badań stratygraficznych i materiałowych? Dlaczego mając odsłonięte mury zewnętrzne nie wykorzystano tej niepowtarzalnej okazji i nie przebadano ich pod względem historycznych przebudów i technik budowlanych?
- Dlaczego zewnętrzne tynki wraz z częścią ceglanego lica murów skuto do tego stopnia, że zlikwidowano wyodrębnione płytkie pseudoryzality zewnętrzne, jakie znajdowały się do tego czasu na elewacji wschodniej i zachodniej? Skala dewastacji i związane z tym ogromne koszty uniemożliwiły odtworzenie tych pseudoryzalitów przy okazji obecnego remontu elewacji.
- Dlaczego zupełnie zignorowano wynikające z badań wnioski konserwatorskie m.in. o bezwzględne pozostawienie reliktów odsłoniętych XVIII w. stropów belkowych nad przyziemiem w części północnej, o pozostawienie dwóch okien XVIII w. z barokowymi okuciami wraz z kutymi kratami zewnętrznymi, o pozostawienie wewnętrznej i zewnętrznej, płycinowej stolarki drzwiowej z przełomu XIX i XX w.? Gdzie one teraz są? Wszystkie te elementy usunięto i bezpowrotnie zniszczono.
- Dlaczego usunięto oryginalne relikty posadzek kaflowych w przyziemiu, odsłoniętych w trakcie badań archeologicznych i gdzie one teraz są? Były to flizy kwadratowe i hexagonalne.
- Dlaczego badań architektonicznych i archeologicznych ratusza nigdy nie opublikowano? Obecnie trudno jest znaleźć jakiekolwiek informacje na ten temat.
- Dlaczego usunięto żeliwne drzwiczki skarbczyka miejskiego z przełomu XIX/XX w. jaki się znajdował w przyziemiu ratusza i komu zostały one przekazane?
- Dlaczego w przyziemiu budynku wykonawca robót nieprawidłowo wykonał nadproża nowych otworów okiennych, montując w nich zbyt słabe elementy konstrukcyjne (wykonane z aluminium), co doprowadziło do ugięcia tych elementów? Dlaczego pozwolono na takie rozwiązanie technologiczne? Czy nikt tego nie kontrolował?
- Dlaczego wykonując kosztowne nowe okna z egzotycznego drewna malowanego na biało w głównym korpusie budynku nie zachowano historycznych podziałów tychże?
- Dlaczego z elewacji wschodniej zdemontowano historyczne tablice z XVII w., które nie zostały poddane żadnej konserwacji zachowawczej oraz nie wyeksponowano ich prawidłowo we wnętrzu?
- Dlaczego miejsca w murze po usuniętych tablicach wypełniono cegłą dziurawką, co jak się okazało było główną przyczyną nierównego nagrzewania murów oraz kondensacji w tych miejscach wilgoci i gromadzenia brudu, widocznego już w niedługim okresie po przeprowadzeniu remontu?
Na osobną uwagę zasługuje także bezpośrednie otoczenie ratusza. Kompletnie niezrozumiałym dla mnie faktem pozostaje decyzja wybrukowania chodników tanim materiałem budowlanym, jakim jest betonowa kostka brukowa, w sytuacji, kiedy na początku lat 90 w Lesznie znajdowało się wiele szlachetnych, kamiennych płyt, kupionych przez Miasto w II poł XIX w. Gdzie podziały się te płyty? Przecież dziś tylko część z nich znajduje się w bezpośrednim otoczeniu Ratusza.
Szanowny Panie Prezydencie, jestem przekonany, że te pytania pokazują wyraźnie, jakim sporym wyzwaniem była realizacja zadania związanego z remontem, który z taką łatwością zechciał Pan skrytykować w trakcie wspomnianego wywiadu. Zapewniam, że zadanie to staraliśmy się zrealizować najlepiej jak było to możliwie, dbając jednocześnie o te walory historyczne, które tak beztrosko zostały potraktowane podczas poprzedniego remontu tego obiektu.
Z poważaniem
Łukasz Borowiak
Prezydent Miasta Leszna
 
Komentarze (114)
1. Dodane przez Leszno, w dniu - 26-08-2020 16:56
Co z przejściem podziemnym koło 7?
2. Dodane przez Lucyfer, w dniu - 26-08-2020 17:24
Jakaś dziwną metodę polemiki obrał nasz włodarz. Trochę przypomina mi to metody bolszewickie. Rodzi się też pytanie dlaczego o wszelkich nieprawidłowościach dotyczących ratusza prezydent nie mówił wcześniej? Czy gdyby p. Szczucki nie odzywał się sprawa ratusza nie ujrzałaby światła dziennego? Kiepskie to.
3. Dodane przez Merytoryczny hejter, w dniu - 26-08-2020 17:28
To, co robi Borowiak, to jest po prostu dziecinada. Wstyd!
4. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 26-08-2020 17:30
Dlaczego p.Borowiak nie odnosi się do wycinki drzew tylko opowiada o ratuszu (na zasadzie " a tam murzynów biją") ? Dlaczego taka dyskusja toczy się za pośrednictwem mediów? Dlaczego nie spotkacie się Panowie, żeby wymienić swoje doświadczenia ? ( może byłoby to z korzyścią dla miasta i mieszkańców) Czy trzeba iść śladami władz centralnych i prowadzić dyskusję publiczną,która nie tylko dzieli mieszkańców, ale napuszcza jednych na drugich? Czy naprawdę tak trudno ze sobą rozmawiać? Mam nadzieję na odpowiedź 28 sierpnia.
5. Dodane przez ja, w dniu - 26-08-2020 17:45
Tak się nie robi. Należy też na piśmie odpowiedzieć w sprawie wycinki drzew.
6. Dodane przez Rejtana, w dniu - 26-08-2020 17:46
Panie Borowiaku 
Potrzebuje Pan Mediacji. 
Normalnie, gdyby Pan nie zwrócił uwagi normalnie by nie było owego wpisu. 
 
Liczy pan na kolejną kadencję? nie sądzę. 
 
Czas na zmianę w Lesznie.
7. Dodane przez Bolo, w dniu - 26-08-2020 17:49
On mi tak to jaaaa muuu pokaże taaak! Cis takiego mi się kojarzy po przeczytaniu tego. Dziecinnada. A tak z przymrużeniem oka proszę nie hejtowac prezydencie prezydenta
8. Dodane przez Zaborowo, w dniu - 26-08-2020 17:49
Szach mat!!!! Łukasz da mu popalić w radiu. Przykre ,że kodziarze kierują panem E.SZ.
9. Dodane przez Do kom 7, w dniu - 26-08-2020 18:21
Na tym polega polityka.
10. Dodane przez Jola, w dniu - 26-08-2020 18:25
Wycinka takiej ilości drzew na Fabrycznej to skandal na skale KRAJU. !! Trzeba zrobić duży protest z udziałem mediów krajowych. Inwestycje winno się odłożyć a projekt dać do poprawy innym zdrowo myślącym ludziom. A nasz obecny włodarz zachowuje sie jak w przedszkolu. Jak mnie kopnął Szczucki w kostkę to ja jego ....
11. Dodane przez ada, w dniu - 26-08-2020 18:26
Uważam, że teraz ratusz odzyskał swoją historyczną wartość jak tylko było to możliwe, dawna elewacja nie tylko była nietrwała, ale i nieładna.Co do wycinki drzew, jest to sprawa ważna, myślę, że mieszkańcy okolicznych domów obronią temat, tym bardziej, że w Lesznie terenów zielonych jest mało, jak i wieloletnich drzew.
12. Dodane przez Milka, w dniu - 26-08-2020 18:31
Ciekawa jestem jak za rządów Szczuckiego sprzedano na plantach budynek tj pomiędzy ul Jagiellońska, a Dabrowskid za jakie pieniądze to poszło ale spoko będę drążyć ten temat
13. Dodane przez Ix, w dniu - 26-08-2020 18:31
5 LAT TEMU , W RADIO ELKA.WYPOWIEDŹ PANA SZCZUCKIEG. CZEKAŁEM 16 LAT NA PORAŻKĘ PANA PREZYDENTA MALEPSZEGO. TO JEST FACET MSCIWY KODZIARA.
14. Dodane przez Ciekawy, w dniu - 26-08-2020 18:33
Dlaczego obecny prezydent zadaje te ytania w roku 2020? Przecież historia to jego konik, nieprawidłowości zapewne widział już wcześniej tym bardziej że wiele z nich widać gołym okiem. 
Pompowanie swojego poprzez maskowanie swoich błędów błędami poprzedników. Słabe.
reklama
15. Dodane przez W piaskownicy, w dniu - 26-08-2020 18:38
W piaskownicy: starszy chłopiec skrytykował młodszego, że nie umie robić babek. Ten wiedząc, że nie umiem walnął starszemu łopatką. I mu ulżyło
16. Dodane przez Do 8, w dniu - 26-08-2020 18:40
Jacy kodziarze , co ty człowieku wypisujesz za bzdury . Pan E Szczucki ma swój rozum i potrafi myśleć , w przeciwieństwie do Ciebie, bo ty tylko obrażasz bez uzasadnienia .
17. Dodane przez haha, w dniu - 26-08-2020 18:43
A może też list do Pompeo Ferrari pan Borowiak napisze. Kto wie czy w 1707-1708 czegoś nie zaniedbał przy odbudowie ratusza?
18. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-08-2020 18:45
Gdyby Borowiak chciał rozmawiać z mieszkańcami, chciał prowadzić konsultacje , nie okłamywał społeczeństwa byłoby zupełnie inaczej , niech wyciągnie wnioski z wczorajszego spotkania, ludzie chcą rozmawiać . A wyzywanie radnej która w sumie odważyła się zorganizować to spotkanie od kodziary jest chamstwem , KO chociaż chce rozmawiać ale Wy tego hejterzy i zwolennicy pl18 i PiS nie rozumiecie . A Borowiak zachowuje się jak chłopiec z piaskownicy
19. Dodane przez HALO, w dniu - 26-08-2020 18:58
A KTO ZBURZYL CZESC MIASTA NA RZECZ POPROWADZENIA DUZEJ DROGI PRZEZ CENTRUM MIASTA ZAMIAST JA WYPROWADZIC ZA MIASTO???
20. Dodane przez Lp, w dniu - 26-08-2020 19:03
Kto ma władzę ten ma rację. Ciągle zapominają kto komu powinien służyć.
21. Dodane przez Pedrak, w dniu - 26-08-2020 19:10
Poraz kolejny PYTAM. Dlaczego w tym mieście zakazano istnienia RAD OSIEDLOWYCH, które musiałyby zaopiniować taką STRASZNĄ wycinkę drzew?
22. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 26-08-2020 19:12
Po co Wam to Panowie? Młodzież patrzy i oczy ze zdumienia otwiera widząc taką okładankę prezydentów. A potem wiele osób się zastanawia, dlaczego do Leszna ci najlepsi nie chcą wracać po studiach?
23. Dodane przez do 8, w dniu - 26-08-2020 19:19
Zaborowo wstydzi się za Ciebie i (...) też!
24. Dodane przez Irek, w dniu - 26-08-2020 19:19
W działalności samorządowej najważniejszą wartością są ludzie panie Borowiak o jakich ludziach pan pisze ?
25. Dodane przez Mirek, w dniu - 26-08-2020 19:43
Ale Panie Borowiak !!!
26. Dodane przez Xxx, w dniu - 26-08-2020 19:45
Czepiacie się drzew szkoda pieniędzy na remont fabrycznej dalej niech korzenie tych drzew podnosi afald wielcy filozofowie w komentarzach zal
27. Dodane przez ALF, w dniu - 26-08-2020 19:48
Każdy zdrowo myślący widzi i wie, że Leszno się zmieniło przez ostatnie lata na lepsze. Ratusz wygląda już pięknie a jeszcze trwa jego remont. Poprzednie remonty to były fuszery co każdy przecież z nas wie... Łukasz nie poddawaj się.
28. Dodane przez wiesiek, w dniu - 26-08-2020 19:54
Proponuje na Fabrycznej zrobić pas startowy dla nowych F-35 . 
Po co nam ta ulica . 
Ktoś za ? Zbieram podpisy
29. Dodane przez dziad, w dniu - 26-08-2020 19:56
List prezydenta to hejt. Taka jest logiczna konsekwencja jego sposobu myślenia. A jeśli ma pretensje o ratusz to niech załatwi też te o przejście podziemie i lodowisko... A nie, to jego zastępca...to nie, to nieważne. Żałosne, małe i w jego.stylu
30. Dodane przez Jan, w dniu - 26-08-2020 20:31
BOROWIAK MA RACJĘ WSZĘDZIE NA SWIECIE TAK SIĘ ROBI JEST REMONT DRZEWA PRZESZKADZAJA TO NALEŻY JE WYCIĄC ZROBIĆ REMONT A NASTĘPNIE NASADZIĆ NOWE DRZEWA SPRAWA DZIECINNIE PROSTA
31. Dodane przez scorp, w dniu - 26-08-2020 20:52
Do 27:Kazdy z nas wie, ze poprzednie remonty, to byly fuszery dopiero z tego listu Borowiaka - wczesniej o tym nikt nie informowal. Moze nw zasadzie:ja przemilcze twoje winy, ale ty nie ujawniaj moich. Ja bym chcial sie dowiedziec, dlaczego Borowiak nie podjal sprawy wyjasnienia nie wyrazenia w odpowiednim czasie zgody na budowe Galerii Goplana przez owczesnego prezydenta Malepszego, czym Malepszy przyczynil sie do zrezygnowania z rozpoczecia jej budowy, bo inwestorowi przez to opoznienie przepadlo duze dofinansowanie do tej inwestycji - skutkiem czego zamiast tej Galerii mamy w centrum miasta zarybione stawy - niehodowlane.
reklama
32. Dodane przez do 27, w dniu - 26-08-2020 21:00
Pewnie,że Leszno zmienia się. Jest coraz ładniej. Byłem wczoraj na rynku nie mogłem oderwać wzroku od ratusza tak ładny. Proszę zobaczyć ile w ciągu ostatnich 5 lat zrobiono ulic,w tym Strzelecką na którą tak narzekano.Jak był ostatnio ratusz remontowany za Pana Edwarda po kilku latach plamy i inne problemy o czym tu pan prezydent napisał.Wreszcie ma być Fabryczna zrobiona i znowu źle.Parki są odnowione,a jeszcze ma powstać nowy przy Unii Europejskiej.
33. Dodane przez papkin, w dniu - 26-08-2020 21:07
Z listu otwartego PP Borowiaka - "W działalności samorządowej najważniejszą wartością są ludzie - to dla nich podejmujemy się realizacji różnych, często trudnych, projektów i zadań "  
Tymi słowami powinien każdy samorządowiec, każdy pracownik magistratu, każdy prezes spółki i pracownik powinien rozpoczynać swój dzień pracy. Przepraszam zapomniałem jeszcze o Prezesie KZGRL ale on ma swoje motto. 
Trudno jest mi się odnieść do P. listu z tej uwagi, że rozpoczyna się nowy wątek Prezydentów Leszna. Pan tym listem to się zachował tak (przepraszam za porównanie) jak pijany dyżurny ruchu na kolei. Toczy się pociąg przez stację po rozjazdach a Pan w tym czasie zmienia układ rozjazdów i torów po których ma jechać. Zasada jest taka najpierw przejeżdża, jeden pociąg, potem dokonuje się zmiany rozkładów torowisk i przejeżdża drugi. Czyżby jakaś nerwowość się wkradła. Ale z drugiej strony to jestem ciekaw odpowiedzi P Szcuckiego na postawione pytania. Jest to bardzo ciekawy i interesujący wątek. Co niektórzy autorzy książek i publikacji na temat historii Leszna będą musieli dokonać korekt. Ciekawe co na to jeszcze trzeci prezydent P Malepszy. Oj gorąca końcówka lata nam się szykuje.
34. Dodane przez scorp, w dniu - 26-08-2020 21:07
Do 30:Co ty wiesz na temat sposobu realizowania inwestycji "wszedzie na swiecie"? Wszedzie na swiecie cywilizowanym chroni sie przyrode. Caly cywilizowany swiat potepia prezydenta Brazylii Maduro za to, ze umozliwil wycinanie na wielka skale drzew w Amazonii. W Lesznie nie ma tylu drzew, co tam, wiec bardzo odczuwamy ubytek kazdego drzewa w miescie. Nasadzenie nowych drzew w miejsce starych nie zrownowazy utraty masy zielonej przez wiele lat - przez co mieszkancy w tamtej okolicy przez ten czas beda wdychac odpowiednio wiecej spalin, a woda po deszczu bedzie splywac po asfalcie i betonie na ich posesje, zamiast byc zatrzymywana przez uklad korzeniowy licznych starych drzew.
35. Dodane przez Grand, w dniu - 26-08-2020 21:26
Co z placem po Goplanie?!!! Co z basenem?!!!Co w tym mieście jest wykonywane na czas? Wycinka drzew to tylko wierzchołek góry lodowej. Przykro i smutno...
36. Dodane przez A, w dniu - 26-08-2020 21:30
Już sam początek tego listu jest żałosny: "W działalności samorządowej najważniejszą wartością są ludzie - to dla nich podejmujemy się realizacji różnych, często trudnych, projektów i zadań."  
Chyba Pan sobie z nas jaja robi ! 
Proszę nie posługiwać się wytartymi frazesami, których znaczenia Pan nie rozumie i w praktyce nie stosuje, bo to jest szczyt hipokryzji!
37. Dodane przez Anonim, w dniu - 26-08-2020 22:08
Najkrócej mówiąc ŻENADA inaczej tego nie można ująć. Obecny prezydent mydli oczy muralami parasolkami chwali się zmianami, Czego to on nie zrobił szkoda tylko, że dużo wcześniej było to w planach. Śmiech na sali pozerstwo i kolesiostwo nie zna granic. Nie ma się co dziwić, że ludzie stąd uciekają. WSTYD
38. Dodane przez Straznik histori, w dniu - 26-08-2020 22:10
Tak to jest z ludzmi o korzeniach PO,ale Szczucki jeszcze dolozyl KOD Czuwaj!
39. Dodane przez Obserwator, w dniu - 26-08-2020 22:14
Panie Szczucki niech Pan się nie kompromituje dobrze wszyscy wiedzą dlaczego zależy Panu na Akwawicie .Może by się Pan zainteresował postępowaniem Pani którą zarządza i oszukuje pracowników. Jak i wszystkie instytucje.
40. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 26-08-2020 22:19
Kto z Panów ma odwagę rozliczyc obecnie zarządzającą Akwawitem !!! Zwolnieni pracownicy bez wynagrodzeń. PIP bezsilny US bezsilny przyjmowanie gotówki żeby ominąć komorników. Żenada... 
Z kim prowadzicie rozmowy ???z naciagaczami ..
41. Dodane przez Obserwator, w dniu - 26-08-2020 22:21
Basen ?Tam tylko prokuratura może zrobić porządek.  
Nowy Basen żadnych układów.
42. Dodane przez Jo, w dniu - 26-08-2020 22:21
Małe to Panie Borowiak nie wiem kto Panu doradza w pr ale jest słaby. A Pan się daje podpuszczać jak dziecko.
43. Dodane przez Leszno, w dniu - 26-08-2020 22:21
Pan Borowiak z Wielkich Inwestycji nic kompletnie nie kończy. 
Dużo mówi, dużo planuje - Chce, żeby było o Nim głośno ale kompletnie nic nie robi. 
 
Nie chcę takiego prezydenta. Każdy ma swój czas - Trzeba wiedzieć, kiedy zejść ze sceny.
44. Dodane przez wyborca, w dniu - 26-08-2020 22:27
Oczywiste, że pan Szczucki ma racje. A prezydent Borowiak jak dzieciak chce poskarżyć się i wymyśla farmazony. upublicznianie takich wywodów przez sprawującego urząd jest małostkowe i śmieszne.
45. Dodane przez jarek, w dniu - 26-08-2020 22:30
Najważniejsza wartość... co to w ogóle jest? Panie prezydencie!!!
46. Dodane przez Jędrzej, w dniu - 26-08-2020 22:33
Panie Prezydencie Borowiak dużo zdrowia i wytrwałości w porządkowaniu Leszna
47. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 26-08-2020 22:34
Pan Szczucki kim jest żeby wtrącać się w sprawy miasta .Miał Pan czas i nic lepiej nie bylo .
48. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 26-08-2020 22:37
Pan Szczucki ma interes nie rację.
49. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-08-2020 22:44
Popieram Prezydenta Borowiaka... Diagnoza stanu rausza i przeprowadzonej dewastacji po remoncie z początku lat 90-tych porażająca. Pytania dotyczące  
usuniętych, zaginionych pomników historii w ratuszu zasadne. Po remoncie ratusz stał się budynkiem martwym, okazjonalnie wykorzystywanym... Przedzielenie miasta drogą krajową... o czym nie pisze PŁB... Wyburzenie części budynków w centrum miasta i wpuszczenie ruchu tranzytowego przez miasto. Spaliny, hałas... a dziś krzyk o drzewa na ul. Fabrycznej. Panie Prezydencie Szczucki, kończ waść, wstydu oszczędź... Panie PŁB, jest takie przysłowie: Psy szczekają, karawana idzie dalej.
50. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 26-08-2020 22:45
Panie Borowiak wytrwałości.  
A Basen Nowy..żadnych układów .
51. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 26-08-2020 22:47
Borowiak ponad układy!!!bardzo dobrze zrobic porządek i rozliczyc poprzedników...
52. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 26-08-2020 23:18
Borowiak pomalował by ratusz na czerwono i by się wszystkim podobało. 
A tak jest problem. 
 
Dobrze, że Wojewoda uwolnił Leszno od ruskiego pomnika. 
Bo jeszcze by zaczęli remontować i dopiero kłótnia by była.
53. Dodane przez ludzie, w dniu - 26-08-2020 23:18
Jaką wartością są ludzie, jeżeli pływalnia odkryta udostępniana jest tylko według zegarka Urzędu Miasta, nie wcześniej niż 1 lipca każdego roku choć cała Polska korzysta z odkrytych pływalni wcześniej? Kim w Lesznie są ludzie, jeżeli zamyka się im drzwi jedynego miejskiego regularnego kina? Jaką wartością są w Lesznie 70-latkowie, jeżeli ważny dowód osobisty nie wystarcza do darmowych przejazdów komunikacją miejską a poza Lesznem mogą z ważnym dowodem osobistym z darmowych przejazdów korzystać? Z czym się wyklucza lub czemu się przeciwstawia stadion lekkoatletyczny z oświetleniem, którego nie ma, żeby mieszkańcy mogli bezpiecznie i dłużej korzystać z bieżni biegowej tego stadionu? Ludzie, którzy w noc sylwestrową nie mogą wspólnie, pogodnie, radośnie powitać nowy rok na wolnym powietrzu? Rzekomo najważniejszym ludziom nie dano możliwości wspólnie odśpiewać hymnu dla Niepodległej, żeby mogli się poczuć jedną, wspólną biało-czerwoną rodziną. Ludzie, którym spod samego dworca kolejowego zabrano przystanek autobusowy i muszą dochodzić, czasem z bagażami, chorzy, do i z pracy poza Lesznem.
54. Dodane przez Leśny Władek, w dniu - 27-08-2020 00:25
Panie Borowiak lata 90 to był badzo trudny czas i gwarantuje Panu, że tedy by Pan taki mądry nie był , wtdy uczyliśmy się wszyscy jak żyć w nowej rzeczywistości, a Pan w krókicj portkach latał.
55. Dodane przez Trener, w dniu - 27-08-2020 00:33
Panie Borowiak , między Panem a Edwardem Szcuckim jest zasadnicza różnica. PONIEWAŻ EDWARD SZCZUCKI BYŁ WPIERW FACHOWCEM Z DUŻYM DOROBKIEM ZAWODOWYM A POTEM ZOSTAŁ PREZYDENTEM, NATOMIAST PAN BYŁ JDT I BĘDZIE WYŁĄCZNIE POLITYKIEM.
56. Dodane przez Baczny obserwator sceny politycznej, w dniu - 27-08-2020 01:52
jaka ta rzeczywistość przewrotna, w 2006 roku wraz z Edwardem Szczuckim krytykowali wszelką aktywność ówczesnego prezydenta i w zachwycie maślił Edwardowi Szczuckiemu na każdym kroku. 
Już w następnej kadencji startował przy wsparciu Pana Malepszego z jednej listy i zapomniał o ideach w które tak święcie wierzył. Czy warto dla kariery rozmieniać się na drobne?
57. Dodane przez Do 32 i 27, w dniu - 27-08-2020 06:35
Dlaczego piszesz sam ze sobą? Styl pisania cie zdradza.
58. Dodane przez Archanioł, w dniu - 27-08-2020 06:37
MAM WRAŻENIE, że tu już nie ma odwrotu. Co się gość wynurzy, to wtopa. Raczej pozamiatane.
59. Dodane przez Adam, w dniu - 27-08-2020 06:52
Ten co tu napisał że stał na rynku z otwartą buzią gapiąc się na ratusz to ale odleciał. 5 minut się śmiałem z tego pochwalnego wpisu. Człowieku co ty piszesz, Leszno jeszcze nigdy nie było tak brudne a starówka umarła, pełno pustych sklepów. Codziennie jadę rowerem do pracy przez rynek i widze jak starówka wygląda.
60. Dodane przez autor! autor!, w dniu - 27-08-2020 07:06
Szkoda, że autor tych komentatorskich peanów nie przyszedł na zebranie na ul.Fabrycznej rzeczowo przekonywać tak, jak tutaj w komentarzach jedynie przelewa z pustego w próżne.
61. Dodane przez Wojtek, w dniu - 27-08-2020 07:06
Skomentuje to krótko - zachowuje się pan jak dziecko i tyle w temacie !!! 
Czekam kiedy podpadnie pan Małolepszy i tez go pan o coś oskarży !!! 
tyle czasu pan milczał a teraz riposta za drzewa !!!!
62. Dodane przez Dudek, w dniu - 27-08-2020 07:14
Uwielbiam te pochwalne wpisy typu 32 komentarz, pisany na zamówienie zresztą. Człowieku wszyscy się śmieją z tych komentarzy! Leszno jest brudne, zaniedbane a starówka wymarła. Na dodatek w mieście zaczyna "pachnieć". Kogo ty chcesz oszukać, bo chyba nie mieszkańców.
63. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 27-08-2020 08:08
A co z Akwawitem? Takie były fanfary jeszcze na początku lutego i temat przyciszony. Tak jak pisałem, że temat zaniknie.
64. Dodane przez obserwator, w dniu - 27-08-2020 08:12
Historia a początku lat dziewięćdziesiątych.... Miasto przekazuje grunty w centrum prywatnej spółce (stare targowisko Manhattan)... Może warto upublicznić dokumenty przekazania....
65. Dodane przez zawstydzona, w dniu - 27-08-2020 08:54
Pan Szczucki był prezydentem w latach 1990-98 - trochę czasu upłynęło. Pan Borowiak jest prezydentem od 2014 roku - minęło 6 lat. Jak w tym kontekście wygląda krytykowanie p. Szczuckiego przez obecnego prezydenta?! Słusznie ktoś napisał, że tu trąca piaskownicą - moja łopatka jest ładniejsza niż twoja. Zażenowanie i wstyd!!!!!!!!!!!!
66. Dodane przez do kom 27, w dniu - 27-08-2020 09:13
Za Szczuckiego nie było funduszy europejskich a były takie problemy jak choćby zaopatrzenie mieszkańców w wodę. 
Mało kto pamięta zakazy podlewania i niskie ciśnienie wody w sieci 
Przestroga dla tych którzy twierdzą że Unia (nie Leszno a Europejska) nie jest nam do niczego potrzebna a przestrzeganie praworządności to wtrącanie się w nasze wewnętrzne sprawy 
Z tego co miał ówczesny prezydent i tak dużo zrobił
67. Dodane przez Leszno, w dniu - 27-08-2020 09:19
Krytykowanie Pana Szczuckiego jest trochę nie na miejscu. Mimo że nie jestem zwolennikiem obu Panów to Pan Szczucki kierował miastem w bardzo trudnych czasach gdy było ogromne bezrobocie i że tak powiem "nie przelewało się nikomu". Obecny prezydent ma dotacje, dysponuje większymi możliwościami a nie zrobił zbyt dużo. Także wystarczy się zastanowić. Poza tym teraz jest 2020 i od prezydentury poprzednika mija mnóstwo czasu.
68. Dodane przez pejot, w dniu - 27-08-2020 09:32
Pan Prezydent Borowiak ma strasznie wybujałe ego. Jakąkolwiek krytykę odbiera jako atak i afront, wymagający elaboratu i tzw. odwracania kota ogonem na zasadzie "a u was biją Murzynów". Słabe to. Prawdziwa cnota krytyk się nie boi. A kwestia wycinki zdrowych drzew jest rzeczywiście bulwersująca. Drzewa to chyba też jacyś wrogowie Prezydenta, bo przypomnijmy sobie akcję z pomnikiem garnizonu leszczyńskiego. Może by pan Prezydent pomyślał dla odmiany o założeniu jakiegoś parku w zachodniej części miasta, bo mamy tam prawdziwą betonową pustynię.
69. Dodane przez nie, w dniu - 27-08-2020 09:41
Wtedy nie było radnych za wysokie diety. Krytykowanie Pana Szczuckiego jest bardzo nie na miejscu. Czy tak zachowuje się ktoś z klasą?
70. Dodane przez FACHOWIEC, w dniu - 27-08-2020 09:58
Taki fachowiec , winda w ratuszu , dzwi elektryczne no i wspaniałe chodniki w centrum miasta.
71. Dodane przez Gigi, w dniu - 27-08-2020 10:02
Piaskownica po prostu . P. Szczucki wypowiedział trochę krytyki a a P. Borowiak jak dzieciak . Kto Panu wysmażył ten elaborat o ratuszu ?! Na co tracicie czas w urzędzie ?! Proszę zająć się projektem żeby nie wycinać drzew na Fabrycznej - to jednak znacznie trudniejsze niż coś konstruktywnego podjąć
72. Dodane przez Fat Tony, w dniu - 27-08-2020 10:07
Najważniejsi są ludzie? Pani Kawka i pan Kois maja w tej kwestii dużo do powiedzenia. Paru innych też, więc nie opowiadaj pan głupot, bo uszy krwwawią od tego zakłamania o obłudy.
73. Dodane przez Nie dziwi nic, w dniu - 27-08-2020 10:08
O tzw Towarzystwie medialnych " od pewnego czasu była cisza, więc zapewne towarzystwo się spotkało i coś tam, coś tam uradzili no i poszło.Pan Szczucki nie był złym prezydentem, ale nie był też idealnym. Pamiętam jego różne wypowiedzi na temat mieszkańców Leszna po otwarciu ciepłowni na Zatorzu. Nawet uważam, że wtedy miał rację żądając aby miasto podpięło się pod ciepłownię. Ale krytykowanie teraz wszystkiego w czambuł to już przesada.Dzisiaj każdy jest mundry (celowo)każdy wie jak, ale jak przyjdzie co do czego to żaden nie potrafi. Zresztą ta fala krytyki rozlewa się też na prostych Bogu ducha winnych ludzi, poprzez firmy, a nawet na Proboszczów. Każdy żyje przeszłością, bo to tak przyjemnie wspominać. Panie Szczucki tak wielu było przed Panem i tak wielu będzie po Panu. Więc lepiej zająć się własnym zdrowiem. Proszę Pana niech Pan przeczyta sobie wiersz "Wiesz jak ja się czuję" i natychmiast zrozumie Pan, że Pana czas minął (jak całego towarzystwa medialnego którego jest Pan członkiem), jak wielu wielu z nas.Polecam wiersz "Serwus Madonna". Może Pan znajdzie skojarzenia A przebudowę ulicy Fabrycznej należy przeprowadzić , sadząc na miejscu wyciętych drzew nowe. Inaczej w tym mieście nic się nie da zrobić.
74. Dodane przez driver, w dniu - 27-08-2020 10:16
Styl zarzadzania miastem przez p.Borowiaka przypomina mi zarzadzanie panstwem przez PIS. Nie potrafi skupic sie na najwazniejszych problemach tego miasta,nie wie jak je rozwiazac,wiec szuka wroga we wszystkim i wszystkich dookola. Taki miejscowy Kaczynski.
75. Dodane przez do 70, w dniu - 27-08-2020 10:23
Oczywiście, dla osoby zdrowej bariery architektoniczne nie mają znaczenia, tylko szkoda, że osoba krytykująca sama nie potrafi poprawnie napisać "drzwi".
76. Dodane przez do 74, w dniu - 27-08-2020 10:30
Popełniłeś wielkie nadużycie. Nic , ale to nic nie nie łączy Pana Borowiaka z Panem Kaczyńskim.Po pierwsze Pan Kaczyński jest osobą wykształconą o wielkim dorobku politycznym, natomiast Pan Borowiak nie posiada żadnego dorobku , co się tyczy tego zawodowego jak i politycznego. Najistotniejsze jednak jest to , ze Pan Kaczyński posiada wielką charyzmę natomiast Pan Borowiak jedynie parcie na szkło.
77. Dodane przez DO 74, w dniu - 27-08-2020 10:38
Oby choć w części zarządzanie miastem przypominało politykę PIS , to byśmy byli szczęśliwi i bogaci w tym mieście.
78. Dodane przez Karolek, w dniu - 27-08-2020 10:41
Muszę dołożyć swoje "trzy grosze" - otóż remont ratusza za czasów pana Szczuckiego przeprowadzała firma Standard państwa Cugier z Leszna-b.dobrzy znajomi byłego prezydenta-członkowie Unii Wolności a potem Platformy.Przypuszczam,że dokumentację sporządziła ta sama firma,bowiem mieli swoje biuro projektowe.Samo kolesiostwo.Dodać należy jeszcze inne pytania,czekające odpowiedzi:dlaczego zniszczono piękną klatkę schodową w ratuszu z pięknymi drewnianymi schodami???-gdzie się one podziały; gdzie są dzwony z ratuszowej wieży??? Czas najwyższy,by te sprawy zostały wyjaśnione.Kilka razy miałem kontakt służbowy i osobisty z p.Szczuckim-wydawał się osobą wszechwiedzącą i nie przyjmującą opinii innych - w mojej sytuacji /już jako prezydent/zachował się bardzo nie grzecznie /delikatnie mówiąc/.Idąc tropem rozliczań poprzedników-czas zadać sobie pytanie:dlaczego nie powstała Goplana-dlaczego trójca głównych oponentów nie poniosła odpowiedzialności za-to następstwo - upadek Starówki. - p.G...,pani ...B, p.M. A odnośnie tematu:piszę tu ludzie nie związani ani z Lesznem ani nie znający tematu. Jak zwykle opozycja chce szkodzić Panu Prezydentowi Borowiakowi:jak wam żle w Lesznie-droga otwarta.Czy doprawdy nie widzicie zmian????Czy tylko chodzi wam o zadymy,występowanie przeciw ludziom dobrze czyniącym nie tylko w Lesznie ale i w kraju.Za dobrze wam wszystkim - weżcie się do pracy na rzecz Miasta i czyncie coś dobrego.
79. Dodane przez Archanioł 2, w dniu - 27-08-2020 10:43
Panie Borowiak- to tak jakby pierwszym osadnikom w Kalifornii, wypominać to, że w oklejdranych portkach chodzili. 
Nie zamierzam Pana punktować, bo nieładnie jest to robić względem osoby pozbawionej wszelkich talentów, lecz stwierdzę dosadnie- KULTURY OSOBISTEJ TO PANU WYRAŹNIE BRAKUJE.
80. Dodane przez LEŚNY WŁADEK, w dniu - 27-08-2020 11:02
DLACZEGO WSPÓŁCZESNA POLITYKA I POLITYCY SĄ TACY NIJACY- a to dlatego, ZE BIORĄ SIĘ ZA POLITYKĘ OSOBY NIE MAJĄCE ZBYT WIELE DO ZAOFEROWANIA , BY MÓC ZAISTNIEĆ W INNEJ DZIEDZINIE- A POTEM OTACZAJĄ SIĘ MĄDRYMI, KTÓRZY PISZĄ IM REFERATY I PRZEMÓWIENIA. PO KILKU LATACH SKŁONNI SĄ NAWET UWIERZYĆ , ŻE TO ONI WSZYSTKO SAMI.
81. Dodane przez sławek, w dniu - 27-08-2020 11:05
Przepraszam Pana Prezydenta bardzo, lecz proszę sobie samemu odpowiedzieć, kim by Pan dzisiaj był i co robił gdyby nie polityka?
82. Dodane przez ?, w dniu - 27-08-2020 11:27
Jak to kto wysmażył? Nie konserwator?
83. Dodane przez xxx, w dniu - 27-08-2020 11:30
Jakie to przeciwieństwo burmistrza Gostynia.
84. Dodane przez Piotr Kruk, w dniu - 27-08-2020 11:31
Obecny prezydent Leszna nie raz już pokazał, że w debacie najlepiej mu wychodzi (choć nie z każdym) odbijanie piłeczki, tylko z takimi umiejętnościami powinien grać w ping-ponga a nie zajmować się polityką. Prezydent miasta powinien potrafić wziąć na klatę każde uwagi bez względu na ich zasadność i potrafić się z nimi zmierzyć.
85. Dodane przez Jarek, w dniu - 27-08-2020 11:38
Czy pan borowiak jest jedynakiem??
86. Dodane przez jarek, w dniu - 27-08-2020 11:40
Jak w tym mieście może być normalnie, skoro połowa urzędu zaangażowana jest w pisanie listu otwartego do prezydenta sprzed ponad 20 lat, tylko dlatego, że ten miał odwagę po imieniu nazwać działania obecnego włodarza miasta. Ludzie listy piszą, a robić rzetelną robotę nie ma komu.
87. Dodane przez Nikt do 81, w dniu - 27-08-2020 11:47
Zanim zaczniecie protestować przeczytajcie cały artykół. 
 
 
W tej opowieści o średniej wielkości mieście dojrzeć można jak w soczewce całą historię polityczną ostatniej dekady. Zaczęło się od wielkiego zwycięstwa obozu ?Solidarności? w roku 1989.  
Wkrótce jednak zwycięski obóz miał się rozpaść, a bezwzględna walka o stanowiska i wpływy, polityczna indolencja i awanturnictwo wielu działaczy sprawiały, że z każdym dniem postkomuniści odzyskiwali utracone pozycje. Ich siłą była grupowa lojalność i dyscyplina. Z opozycji stali się partią współrządzącą w mieście, a w zeszłym roku przejęli całą władzę. Wrócili z emerytur, by wziąć odwet za rok 1989.  
Powróciły układy i protekcje, obsada stanowisk z klucza partyjnego, zamówienia i pieniądze tylko dla swoich... W Lesznie nie przestała obowiązywać demokracja. Ale dziś demokracja idzie w parze z nomenklaturą. 
 
Pomocną dłoń wyciągnął do Hayna Jan Sołtysiak, doktor ekonomii, były działacz PZPR (dziś lider grupy radnych Gospodarni dla Miasta Leszna - koalicjanta SLD). Sołtysiak założył Wyższą Szkołę Marketingu i Zarządzania - pierwszą prywatną uczelnię w Lesznie. Hayn został jej prorektorem (był nim trzy lata).Po godzinach Hayn z poświęceniem organizował w Lesznie nową partię lewicy SdRP. Na jej czele stał poseł i radny Zbigniew Gorzelańczyk. - To był bystry facet. Do polityki miał diabelski zmysł - opowiada Jacek Sacha. - Radni z SdRP dużo nie fikali, starali się być konstruktywni. Podskakiwali raczej radni z prawicy.Hayn z boku obserwował, jak zwycięski obóz leszczyńskiej "S" zaczyna się kłócić. Między Szczuckim a Matyjasem coraz częściej iskrzyło.  
 
Kiedy prezydent Szczucki dzięki improwizowanej kruchej większości przepychał w radzie miasta kolejny budżet, praca Hayna nad rozbudową struktur partii przynosiła już efekty. W wyborach do Sejmu w 1997 r. na Sojusz głosowało aż 35,5 proc. mieszkańców Leszna. Dzięki 14 258 głosom - najlepszemu wynikowi w okręgu wyborczym - Ryszard Hayn został posłem.O mandat poselski ubiegał się też Edward Szczucki - "lokomotywa" listy Unii Wolności. Dostał 9857 głosów, zabrakło mu 271 
 
 
Gdy Ryszard Hayn dopinał ostatnie szczegóły koalicji z Gospodarnymi, Edward Szczucki zatrudnił się jako zastępca dyrektora do spraw inwestycyjnych w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym. W zdominowanej przez lewicę radzie miasta szybko wszedł w rolę lidera opozycji - został wybrany na szefa skromnego, sześcioosobowego klubu radnych Unii Wolności. Skupił też wokół siebie pozostałych rajców opozycji.- Ważny jest sprzymierzeniec Sojuszu - czterech radnych z klubu Gospodarni dla Miasta Leszna. Dla mnie jest to SLD bis. To są wszystko ludzie, którzy byli przedtem w PRL na eksponowanych stanowiskach - relacjonuje Szczucki. - Dzięki temu SLD ma teraz w radzie miasta władzę absolutną. Może nawet uchwalić, że w poniedziałek jest wtorek - dodaje  
https://wyborcza.pl/1,76842,12890.html?disableRedirects=true
reklama
88. Dodane przez Dzięcioł, w dniu - 27-08-2020 11:54
Dziwne te dzisiejsze koalicje tworzące się przy byle okazji . 
Jak wycinka drzew -przykładowo. 
 
Słowa Szczuckiego o cudownym funkcjonowaniu stajni przy uczelni należącej do Jana Sołtysiaka zainteresowały zaś Ryszarda Hayna z SLD. Czy ich funkcjonowanie i organizacja zawodów łamie prawo? - pytał. Szczucki odpowiedział, że jego zdaniem tak właśnie jest. W planach zagospodarowania przestrzennego ten teren ma przeznaczenie edukacyjne - mówił były prezydent - stajnie i hodowla są zakazane. Odpowiadając zaś Bąkowskiemu Szczucki zarzucił władzom Leszna, że te tolerują samochody parkujące na chodnikach, których jego zdaniem pełno tam przy okazji każdych zawodów. Gdzie indziej nie wolno parkować na chodnikach - mówił - a tutaj nikt na to nie zwraca uwagi.  
 
Prezydent Tomasz Malepszy zasugerował swojemu poprzednikowi, by ten sam zareagował, jeśli widzi łamanie prawa. Może pan znowu doniesie do prokuratury - powiedział. Przyznał, że wszystkie większe imprezy w mieście wiążą się niedogodnościami. Ale panu to nie przeszkadza - mówił Szczuckiemu - przeszkadza panu tylko Jan Sołtysiak, zawsze panu przeszkadzało, że robi on coś dobrego dla Leszna. 
 
Mimo żarliwych sporów radni opozycji nie zaproponowali żadnych zmian w projekcie, a podczas głosowania wstrzymali się od głosu. 
 
Konie jak święte krowy 
Konie jak święte krowy 
27.08.2009. Radio Elka,
89. Dodane przez Jacek, w dniu - 27-08-2020 12:06
Może Panu Borowiakowi należy przypomnieć Galerię Goplana, Stare Młyny? Może nie pamięta jak "dba" o Sport w Lesznie, albo jak długo musieliśmy czekać na remont ratusza? Przygadywał kocioł garnkowi.
90. Dodane przez pytanie, w dniu - 27-08-2020 12:18
Wszyscy z wszystkimi jesteśmy w Lesznie skłóceni. Czy to jest etyczne, normalne, żeby dziennikarz kpił z młodych ludzi?
91. Dodane przez do 62, w dniu - 27-08-2020 12:34
Wczoraj na rynku ok 15.00 w ogródkach zwłaszcza trzech było bardzo dużo ludzi.Na Słowiańskiej też sporo ludzi chodziło, więc nie pisz bzdur,że starówka wymiera.Błędem było, że za Malepszego nie powstała 250 m od ratusza G.Goplana wtedy byłby znacznie większy ruch,a projekt galerii był piękny i teren byłby zagospodarowany.Ratusz super się prezentuje.
92. Dodane przez do 90, w dniu - 27-08-2020 12:45
W Lesznie nie ma dziennikarzy. To zawód, który polega na tym, by patrzeć władzy na ręce. W Lesznie rozumieją to trochę na opak i jedzą władzy z ręki.
93. Dodane przez odnośnie kom. 78, w dniu - 27-08-2020 13:01
Pan prezydent Edward Szczucki był prezydentem w latach 1990-1998. Dzwony zniknęły z wieży ratuszowej w 2002 roku wraz z zainstalowaniem komputerowych kurantów? Gdzie podziały się dzwony z ratuszowej wieży?
94. Dodane przez aaa, w dniu - 27-08-2020 13:07
Az sie pisac niechce. Takie to dziecinne. Odpowiada listem bo jak by ktos zadal mu pytanie w Twarz to by nie wiedzial co odpowiedzic. Zero klazy, zero wiedzy a co najwazniejsze zero szacunku do ludzi I tego co osiagneli.
95. Dodane przez Do 91, w dniu - 27-08-2020 13:19
Co ty tu za bzdury człowieku opowiadasz, wczoraj było pusto tym bardziej że pogoda była jaka była. Tym samym udowodniłeś że jesteś tu po to by kłamać :) Jak już kłamiesz to choć się do tego przygotuj.
96. Dodane przez Do 91, w dniu - 27-08-2020 13:23
Gdyby baba miała wąsy... Gdybać to sobie możesz i marzyć też. Poza tym ty siedzisz na ławce i liczysz ile ludzi było hmm? Mieszkam w pobliżu rynku i wczoraj koło 15 ludzi była garść na rynku chyba że do statystyk doliczysz malanżujących Józków których jest coraz więcej. Dobrze pisze komentujący numer 62, kogo ty chcesz oszukać? Mieszkańców Leszna? Czego teraz się nie ruszy w mieście to niewypał. Jest BARDZO ŹLE.
97. Dodane przez Do 91, w dniu - 27-08-2020 14:22
W czym? W ogródkach? Mi szkoda tych ogródków bo nawet są one i ładne ale jak ktoś może jeść w tych ogródkach gdy wokół krążą Ci od "kierowniku poratuj złotówką". Z roku na rok coraz mniej ludzi tam zagląda, tu trzeba jakiś konkretnych działań bo od paru lat menelki przejęły tą część miasta.
98. Dodane przez ?, w dniu - 27-08-2020 14:46
Co słychać w sprawie konkursu na dyrektora teatru?
99. Dodane przez Adam, w dniu - 27-08-2020 16:22
We wtorek owszem po południu było bardzo dużo ludzi w ogródkach.Sam byłem zdziwiony,że ogródki prawie wszystkie pełne.
100. Dodane przez dzuljani, w dniu - 27-08-2020 17:42
Ani jeden ani drugi nie jest święty ale obecny prezydent (...).Odejdz chlopie i nie rób wstydu na całą Polskę
101. Dodane przez Ola, w dniu - 27-08-2020 20:14
co za infantylizm y borowiaka!!wyciął drzewa :chrobrego Koło remontowanej sxkoly 8 gdzie trawnik zalane betonem na parking ul Westerplatte ul dowbora musnickiego w normalnym kraju za takie niszczenie środowiska dostałby pudło!!
102. Dodane przez Jan, w dniu - 27-08-2020 20:34
po zwinieciu ogródków letnich pies z kulawą nogą nie zawita na rynek
103. Dodane przez Leśny Władek, w dniu - 27-08-2020 21:24
Do jednego i drugiego bez kija nie podchodź, strasznie ofochane chłopaki.
104. Dodane przez Erni, w dniu - 27-08-2020 21:31
Panie Borowiak to jak to leciało Szczęśliwej drogi już czas!!!
105. Dodane przez Tama Kolejowa, w dniu - 27-08-2020 21:42
My tu gadu, gadu. 
A czy wniosek na modernizację linii kolejowej Leszno-Wolsztyn-Zbąszynek Został złożony w terminie? 
 
Rozumiem, że Wiesław Szczepański czuwa na wypadek jak by magistrat zapomniał. 
 
Do 26 sierpnia br. jednostki samorządu terytorialnego mogą składać do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., wnioski do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus.  
Jednostki samorządów terytorialnych wykazują zainteresowanie udziałem w Programie. Do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wpłynęło blisko 50 pytań. Zainteresowanie udziałem w Programie Kolei Plus zgłaszają kolejne samorządy - m.in. województw łódzkiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, małopolskiego i śląskiego, a także urzędy miast m.in. Węgrów, Bełchatów, Bytów. Kolejnych zgłoszeń PLK spodziewają się w ostatnich dniach naboru. 
Program skierowany jest przede wszystkim do jednostek samorządu terytorialnego zainteresowanych rozwojem infrastruktury kolejowej na swoim terenie, przy uwzględnieniu potrzeb komunikacyjnych mieszkańców. Zakłada realizację inwestycji liniowych, tj. modernizację istniejących lub budowę nowych linii kolejowych oraz inwestycje punktowe, np. budowę nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych. Inwestycje będą mogły być sfinansowane w 85 proc. ze środków Programu, a w 15 proc. ze środków pochodzących z samorządów. Program Kolej Plus zaplanowano do realizacji do 2028 roku. 
 
TAK TYLKO PRZYPOMINAM BO W WILKOWICACH ROGATKA NADAL USZKODZONA.
106. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 27-08-2020 21:48
Panie Szczucki naprawdę nic Pan nie zrobił. (...)
107. Dodane przez OBSERWATOR nieudolnych urzędników, w dniu - 27-08-2020 22:38
borowiak daj już spokój...wszyscy już wiedzą kim jesteś!
108. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 28-08-2020 00:05
Panie Borowiak życzę Panu wytrwałości.
109. Dodane przez L., w dniu - 28-08-2020 00:35
Przestańcie już z tym "wymarłym" Rynkiem. Sami są sobie kupcy z Rynku winni, nie zgadzając się na Galerię Goplana!  
Byłaby Galeria, to byłoby w centrum miasta mnóstwo ludzi i zyskaliby na tym przecież także przedsiębiorcy z Rynku. Szaleli, protestowali, to teraz mają - nikt specjalnie na Rynek nie pójdzie, zwłaszcza po sezonie letnim, gdy znikną ogródki. Bo po co? Życie to czy się przy Galeriach i w Galeriach. Nie myśleli, bali się Galerii, to zostali z ręką w nocniku. Co do Ratusza - teraz jest naprawdę piękny, tamten kolor był pomyłką i porażką. Nic mi za tym nic po tym, bo nie znam ani jednego ani drugiego prezydenta, ale widzę, jak za czasów ŁB Leszno wypiękniało. A pan Szczucki.... niech nie szczuje. I faktycznie - niech odpowie na pytania zadane w tym liście ŁB. Przyznam, że zaciekawiły mnie te informacje.
110. Dodane przez odnośnie 101, w dniu - 28-08-2020 06:10
Ten parking przy nowej szkole przy Pl.J.A.Komeńskiego jest skandaliczny. Zabrano teren szkoły lub trawnika i zbudowano parking na 16 samochodów z ławkami dla uczniów i boiskami w bezpośrednim sąsiedziedztwie. Zastanawia czy ten parking był planowany przy pierwotnym planowaniu? Z obydwu dojazdowych stron jest zablokowany szlabanem. To jest teren publiczny czy prywatny? Szkoła jest publiczna, nie prywatna. Dla kogo będą przeznaczone miejsca postojowe? Tym powinni zająć się radni.
111. Dodane przez ja, w dniu - 28-08-2020 06:49
Bardzo ważny komentarz 105. Co w tej sprawie prezydent i rada miasta?
112. Dodane przez Karolek, w dniu - 28-08-2020 12:49
Jest piatek godz.12,42 - właśnie skończyła się audycja dotycząca budowy ul.Fabrycznej a co za tym idzie wycinki drzew,Dyskutował pan Prezydent Borowiak i były prezydent Szczucki.Wniosek jeden - pan Szczucki się ośmieszył - nie miał argumentów a wprost wykazał się nie znajomością Prawa.Czas zejść ze sceny panie Szczucki i dać ludziom pracować.Wielki wstyd!!!!! Za wszelką cenę chce zaistnieć???już jego czasy - marne rządy - minęły i toi bezpowrotnie.
113. Dodane przez Słuchacz audycji, w dniu - 28-08-2020 14:49
Nie znam byłego prezydenta - p. Szczuckiego, ale w tej audycji to wykazał swoją ignorancję, arogancję i nie znajomość wszystkiego. On jak wycinał drzewa przy drodze - to tak musiało być, a teraz to skandal. Śmiech na sali, nie wiedział o czym mówi, na pytania nie odpowiadał, ino drzewa i drzewa, chyba w grinpiśie dorabia.
reklama
114. Dodane przez Do 109, w dniu - 28-08-2020 21:20
Oczywiście, że Rynek umarł.  
Nie ma ludzi, bo nie ma miejsc parkingowych - nie ma jak dojechać, nie ma gdzie zostawić samochodu. Czasy się zmieniły, a Leszno nadal przygotowane wyłącznie na ilość aut z czasów wczesnego PRL-u.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj