Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Marca 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aniela, Antoni, Jan,
Sykstus
Do końca roku 278 dni.
Start arrow Leszno arrow Zakorkowane Rondo Gronowo

Temat dla reportera

Zakorkowane Rondo Gronowo

02.09.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

Kierowcy dojeżdżający dziś rano do Leszna od strony Lipna mocno utyskiwali na korek, jaki utworzył się na Rondzie Gronowo. Ich zdaniem powodem zatoru jest zmiana organizacji ruchu i wyłączenie możliwości przejechania przez rondo dwoma pasami. Jednak zdaniem Urzędu Miasta Leszna to optymalne rozwiązanie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zmiana organizacji ruchu na Rondzie Gronowo została wprowadzona już miesiąc temu: na wojewódzkiej drodze 309, czyli dawnej „Piątce” od strony Poznania wyłączono możliwość wjechania na rondo dwoma pasami, prawy pas rezerwując tylko do wjazdu w Wilkowicką. Dziś, w pierwszym dniu zajęć w szkołach okazało się, że to rozwiązanie powoduje spory zator, zwłaszcza tuż przed 8.00. -
Jechałem z Lipna z dziećmi do szkoły, korek ciągnął się aż za wiadukt na Poznańskiej, dzieci oczywiście spóźniły się na lekcje - skarżył się słuchacz dzwoniący do audycji „Temat dla reportera”. Inny informował, że korek zaczynał się już w okolicy Karolewka. Jednak inny z dzwoniących do audycji zwrócił uwagę na fakt, że gdyby nie było wydzielonego pasa do wjazdu i wyjazdu z Wilkowickiej, to właśnie tam tworzyłby się spory korek.

Dominik Kaźmierczak, kierownik Miejskiego Zarządu Dróg, którego poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie zapewnił, że „zwężenie” ronda na Gronowie zostało wnikliwie przeanalizowane. -To optymalne rozwiązanie komunikacyjne - powiedział Radiu Elka - zdecydowaliśmy się je wprowadzić po analizach zespołu ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i konsultacjach z policją. Urzędnik wyjaśnia, że Rondo Gronowo posiada wyjątkowo dużo tak zwanych „punktów kolizyjnych” związanych z przecinaniem się dwupasmowej Poznańskiej z wyjazdami z Gronowskiej i Wilkowickiej. Dlatego już jakiś czas temu wyłączono z jazdy na wprost pas przy dojeździe do Gronowa, teraz, po otwarciu wiaduktu na Wilkowickiej, zastosowano to samo rozwiązanie po drugiej stronie.

Dominik Kaźmierczak zapewnił, że rozwiązanie to będzie jeszcze analizowane, tym bardziej że we wrześniu i październiku w Lesznie prowadzone będą badania natężenia ruchu, jednak na razie raczej nie ma co spodziewać się tu powrotu do ruchu przez rondo dwoma pasami. Kierowcy powinni więc raczej pamiętać o tym „wąskim gardle” planując dojazd do pracy i szkoły.

 
Komentarze (70)
1. Dodane przez Paranoja, w dniu - 02-09-2020 11:26
Jak coś co rozwala (albo raczej korkuje) ruch może być optymalnym rozwiązaniem? Mimo że jest gorzej niż było mamy wierzyć że jednak jest lepiej. Mamy się cieszyć że jest gorzej bo to dla naszego dobra.
2. Dodane przez heh, w dniu - 02-09-2020 11:26
Proszę zwrócić uwagę że korek tworzy się między Rondem Podwale a Rondem Gronowo. Czasem dochodzi na Rondzie Podwale do bardzo niebezpiecznych sytuacji że samochody blokują zjazd w ul. Piłsudzkiego. To zwężenie na Rondzie Gronowo na wylocie na Poznań miało być "chwilowe" do czasu otwarcia wiaduktu na Wilkowickiej a tymczasem jest już chyba na stałe. 
Coś chyba tym naszym fachowcom od ruchu drogowego nie wyszlo...
3. Dodane przez JaN, w dniu - 02-09-2020 11:32
Krótko: rondo jest za małe, należałoby je przebudować, albo zastosować skrzyżowanie ze światłami. Tylko tyle albo aż tyle. Nie każde rondo poprawia płynność ruchu! Za kilka lat przez rondo przejeżdżać będą ciężarówki z Gronówka z powstającej tam strefy ekonomicznej. Będą chciały dotrzeć (i przyjechać) z drogi S5. Trzeba o tym już teraz myśleć, bo inaczej do pracy i szkoły na 8.00 będzie trzeba wyjechać z Gronowa najpóźniej o 7-mej!
4. Dodane przez Kasia, w dniu - 02-09-2020 11:33
Wielki korek jest też od strony Zatorza, tak więc otwarcie 2 pasów od Lipna byłoby dla Zatorza TRAGEDIĄ. 
Błąd polega na tym, że powinien tam być uruchomiony dodatkowy pas bezkolizyjny tylko dla Zatorza, a wtedy 2 pasy ronda byłyby dla wszystkich wyjazdów
5. Dodane przez Ada, w dniu - 02-09-2020 11:34
Na tym rondzie będę tracić dziennie około 40 minut. Jadąc na 8 do pracy stałam dziś 25 minut. wracając o 16 też stoję około 15-20 minut. Dlatego często skręcam na Gronowo i jadę osiedlem, żeby wjechać lub wyjechać z ronda z innej strony. Robi się przez to niepotrzebny ruch na osiedlu w Gronowie, ale oszczędzam na tym bardzo dużo czasu.
6. Dodane przez Leszno, w dniu - 02-09-2020 11:37
Tylko gryzipiórek za biurka mógł wpaść na tak idiotyczny pomysł z tym pasem sami tacy inteligenty powodują korki na mieście zamiast płynność ruchu poprawić
7. Dodane przez Lol, w dniu - 02-09-2020 11:44
Zrobić zakaz wjazdu do Leszna i tez będzie bezkolizyjnie  
 
Teraz jak ruch jest mniejszy bo jest S to robią 2 pas żeby było śmiesznie  
 
Czyli do Leszna trzeba wyjechac wcześniej żeby mieć czas na stanie w korkach M
8. Dodane przez 12345, w dniu - 02-09-2020 11:46
Głupoty mówi Pan Dominik! Zapraszam go na rondo, to zobaczy, że pas z Lipna do skrętu do Wilkowic lub do jazdy na wprost poprawia płynność ruchu. Z urzędnikami jest taki problem, że wszelkie sprawy widzą zza biurka i wydaje im się, że jest to najlepszy punkt widzenia. Niestety, nie zawsze, albo prawie nigdy to nie jest właściwy punkt widzenia.
9. Dodane przez Emil, w dniu - 02-09-2020 11:52
Cytuję: "Jechałem z Lipna z dziećmi do szkoły" a co to w Lipnie nie ma szkoły, że trzeba z nimi jechać do Leszna, to w końcu mieszkańcy Leszna finansują oświatę i szkolnictwo w Lesznie, a mieszkaniec Lipna nie płaci tu podatków i nie finansuje szkół. chciało się mieszkać w Panderozie na wsi to tam trzeba dzieciaki do szkół posyłać, a nie nam podrzucać jak kukułcze jajo. Kiedyś obowiązywała rejonizacja szkół i każdy wiedział gdzie jego miejsce. Teraz my mieszkańcy Leszna mamy płacić za czyjąś edukację, bo panisko ze wsi (pewnie na własne życzenie) posyła dzieci do miastowych szkół.
10. Dodane przez Iga, w dniu - 02-09-2020 11:58
Ludzie nie potrafią wjeżdżać na rondo , tamują ruch by sygnalizowali zjazd byłoby szybciej ,sami sobie utrudniają , rondo jest ok tylko kierowcy słabi .
11. Dodane przez Bla bla bla, w dniu - 02-09-2020 12:01
Na Alejach Krasińskiego takie optymalne rozwiązanie nie pozwala wyjechać z ulicy Marcinkowskiego. Problem nasili się wraz z z rozpoczęciem roku szkolnego, A wy dalej będziecie PiSać, że za Borowiaka miasto zmienia się na lepsze.
12. Dodane przez Ja, w dniu - 02-09-2020 12:03
Teraz jest ok korki sa z kazdej strony i wszyscy stoja tyle samo. Ciekawe ze jak w zeszlym roku szkolnym dzieci wozil to korek musial tez byc, bo drugi pas w kierunku ronda zaczyna sie 200m przed
13. Dodane przez OLA, w dniu - 02-09-2020 12:05
Widzę ,że ludzie potrafią tylko narzekać.Każdy chciałby być sam na drodze.Przecież poczekanie 15 min w korku woła o pomstę do nieba. Przecież czy ja muszę 15 minut wcześniej wstać?W innych większych miastach kierowcy czekają po godzinie albo i dłużej w korkach i jakoś nie marudzą.Coś bardzo roszczeniowe stało się to nasze młodsze społeczeństwo.Czyżby to kolejny efekt bezstresowego wychowania? Proponuję przesiąść się na rowerki.Nie będzie korków a i zdrowie się polepszy.
14. Dodane przez colo1, w dniu - 02-09-2020 12:06
Co z tego że ludzie mówią że jest to źle pomyślane. Komisja uznała (po wnikliwej analizie), że jest to optymalne i koniec. Nie będą nam tu mówili co jest lepsze. Mają płacić podatki i siedzieć cicho. To ja tu jestem kierownikiem...
reklama
15. Dodane przez Ares, w dniu - 02-09-2020 12:07
To czeba prędzej wstacz to się zdarzy jak wam nie pasuje to się nie jeździ
16. Dodane przez Ares, w dniu - 02-09-2020 12:10
Jak się nie podoba to się tu nie jeździ
17. Dodane przez jan, w dniu - 02-09-2020 12:15
(...) po to budowano ronda z 2 pasami by po nich mozna bylo jezdzic a jak ktos nie potrafi to niech sprzeda samochod
18. Dodane przez Wald, w dniu - 02-09-2020 12:20
Nie, to nie rondo posiada dużo punktów kolizyjnych, tylko dzbany nie potrafią jeździć. Stoją, czy to przed rondem, czy na światłach ludzie nie reagują na sytuację na drodze. Jeden grzebie w radiu, drugi, dłubie w nosie i tak na zielonym przejeżdżają 2-3 auta. Oczywiście jest część czujnych i prawidłowo jeżdżących kierowców, ale niech ten Pan Dominik nie zwala na rondo...
19. Dodane przez sweet, w dniu - 02-09-2020 12:34
Nie ma dobrego rozwiązania, bo gdyby były oba pasy dostępne, gdy jedzie się 309 prosto przez rondo, to zakorkowane by były Gronowska oraz Wilkowicka.
20. Dodane przez Ja, w dniu - 02-09-2020 13:03
Zza biurka może idealnie to wygląda, ale wystarczy pojechać i zobaczyć, że dobrze nie jest. Jak zwężenie jezdni o jeden pas ma poprawić ruch?
21. Dodane przez kiere, w dniu - 02-09-2020 13:05
...głupoty!!! rondo jest dla płynności ruchu a nie blokady...na rower panowie i obserwować proszę co się dzieje ...a po drugie jest rozpoczęcie roku szkolnego to tak wypadałoby się policji pokazać tu i tam żeby ludzie lepiej się poruszali i kulturalniej a szczególnie ci z naklejkami na tylnych szybach Franek Janek Marysia ...
22. Dodane przez do 1, w dniu - 02-09-2020 13:14
Masz rację,jest gorzej,a oni będą gadać, że lepiej.Rondo powinno być przejezdne na każdym pasie.Ruch będzie płynniejszy,no chyba,że jedzie kierownik MZD.
23. Dodane przez Patryk, w dniu - 02-09-2020 13:25
TE ZMIANY TO SYF. 
nic nie ułatwiają tylko utrudniają wszystkim życie 
poczekajmy jeszcze na trzecie rondo na przemysłowej to dopiero będzie korek  
BEZMYŚNE, BEZMóZGIE, szkoda słów na to "przyjazne miasto"
24. Dodane przez do Emila:), w dniu - 02-09-2020 13:33
Według Ciebie dzieci z Lipna powinny skończyć edukację na szkole podstawowej?:) Dzieci i młodzież z Lipna uczą się przecież w szkołach średnich...
25. Dodane przez Xz, w dniu - 02-09-2020 13:42
Młynarski: co by tu spieprzyć panowie, co by tu spieprzyć.
26. Dodane przez OPELOWIEC, w dniu - 02-09-2020 13:47
Z LESZNA TEŻ CIĘŻKO WYJECHAĆ. KARMA WRACA
27. Dodane przez Kierowca, w dniu - 02-09-2020 13:49
Mam obserwacje podczas codziennej jazdy przez rondo w Gronowowie: 
1. Zmiana pasów zwiększyła korki w godzinach szczytu komunikacyjnego. 
2. Cały czas brak umiejętności kierowców - używania kierunkowskazów przy zjazdach. 
Rozwiązanie: 
Wydłużenie pasa jazdy na wprost od ul poznańskiej kosztem pasa technicznego 
Banery edukujące kierowców: zjeżdżając włącz kierunek zaoszczędzisz czas swój i innych
28. Dodane przez Szynas, w dniu - 02-09-2020 13:50
Gdyby tego nie zrobili, można by zapomnieć o wyjeździe z zatorze/wilkowice. Rano przed 8:00 korki od strony zatorza ciągnące się od firmy Wilka. A jeszcze drugi ogon z wilkowic od drogi s... na wcześniejszym rondzie.
29. Dodane przez Kruk, w dniu - 02-09-2020 13:50
Z mojej wiedzy wynika, że nikt z leszczyńskiej policji nie prowadził żadnych badań odnośnie natężenia ruchu na rondzie Gronowo. Ponadto z analizy bezpieczeństwa ruchu na rondzie wynika że było ono bezkolizyjne, Każdego dnia kilka razy przejeżdżam przez to rondo i nie było problemu z wyjazdem jeżeli ktoś jeździć potrafi. Na Gronowie mieszka dwóch wiceprezydentów Leszna i mają ogląd sytuacji każdego dnia i dziwię się, że nie reagują na korki na rondzie nawet po za godzinami szczytu. Prawoskręt w ul. Wilkowicka miał rozwiązać problem korka na tej ulicy kiedy jadą pracownicy ze strefy przemysłowej. Chyba nikt nie pomyślał, że wystarczy jeden samochód jadący na wprost w ul. Gronowską i wszyscy stoją. takich absurdów drogowych w Lesznie jest całe mnóstwo. Ale pan Dominik Kaźmierczak twierdzi że wszystko jest dobrze bo mamy komisję to pragnę podkreślić, że kierowcy MZK chociażby przy ul. Narutowicza w Lesznie codziennie popełniają świadomie wykroczenia drogowe zatrzymując się na przystankach gdzie obowiązuje zakaz zatrzymania. Prawda? A to nie odosobniony przypadek. Mamy zatem w Lesznie władze, które świadomie można określić specjalistami od korkowania. Nie są to by najmniej korki od szampana. Proszę zatem włodarzy miasta o przeanalizowanie sprawy bo każdy korek to działanie na szkodę środowiska i czystego powietrza a ostatecznie na szkodę mieszkańców. Zdrowia dla wszystkich.
30. Dodane przez do kom.9 Emil, w dniu - 02-09-2020 13:51
a może dzieci chodzą już do szkół ponadpodstawowych - nie pomyślałeś o tym?
31. Dodane przez PL, w dniu - 02-09-2020 14:21
Jakich mamy fachowców od płynności ruchu było widać najlepiej na lewoskręcie z Obrońców Lwowa na wiadukt. Przywrócenie oczywistego rozwiązania (tak niedawno zamkniętego) musieli dopiero podpowiedzieć mieszkańcy, bo mimo gigantycznych korków fachowiec albo tego nie widział, albo mu to nie przeszkadzało. A korki natychmiast się skończyły.
32. Dodane przez Jola, w dniu - 02-09-2020 14:26
Fajne rondo dwupasmowe a niewykorzystane!!!
33. Dodane przez do szkoły....!!!, w dniu - 02-09-2020 14:27
Otóż nie tylko L-no ma szkoły średnie ,prosze udac sie w przeciwna stronę "309-tką" czyli do Nietążkowa (Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych ) czy LO w Smiglu. Pozdrawiam -nauczycielka .
34. Dodane przez Maciej, w dniu - 02-09-2020 14:31
To jest istna parodia !! Buduje sie ronda dwupasmowe zeby usprawnic ruch , co sie zreszta udaje ( Rondo Podwale przy Tesco i Gronowo ). Po czym najpierw zamyka sie pas ruchu z ulicy fabrycznej na rondo Podwale powodujac spore korki niby z powodu wielu kolizji ludzi nie znajacych przepisow ruchu drogowego. Nastepnie zamyka sie kolejne pasy usprawniajace ruch na rondzie Gronowo. Skoro czesc kierowcow nie zna przepisow, znakow itp. to nalezy odbierac im prawo jazdy na miesiac i wysylac na ponowne szkolenia, a nie karać cale miasto !!! Skandal.
35. Dodane przez LUq, w dniu - 02-09-2020 15:13
Wybudowali dwa ronda dwupasmowe za grube pieniądze. Na początku zamalowali jeden pas przy OBI teraz na drugim rondzie również. Gdzie tu logika ? ;/  
Masakra. Skoro 5% ludzi nie umie jeździć to trzeba im zabrać prawko a nie karać 95% pozostałych ludzi żyjących w mieście. Żenada.
36. Dodane przez kierowca, w dniu - 02-09-2020 15:29
Jak wracam z pracy z WIlkowic to widzę jaki cyrk jest z wyjazdem z Leszna a jak czytam o "zespole ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego" to powiem krótko, możecie ich wszystki (...) bo jak widać to się do tego nie nadają.
37. Dodane przez Edyta, w dniu - 02-09-2020 15:56
Kierownik mieszka w Zaborowie, zastępca na Zatorzu więc nie jeżdżą tamtędy i mają to w pompie.
38. Dodane przez luk, w dniu - 02-09-2020 16:11
Skrzyżowanie Wiadukt / wolińska - budują największe rondo w Lesznie ... kto przewidzi efekt .... ile pasów zaczną redukować po wybudowaniu --- urzędasy za biurkiem ... nie mam na was sił !!!
39. Dodane przez Tomasz, w dniu - 02-09-2020 17:14
Tak na małym marginesie (...) Emilku z miasta wiozłem dzieci do szkoły średniej ze wsi abyś mógł jadac lepsze produkty z wiochy
40. Dodane przez peterpan, w dniu - 02-09-2020 17:38
do kom 29 w sedno .... zacytuje jeszcze klasyk " czasy się zmieniają a pan jest cały czas w komisji"
41. Dodane przez Vojtas, w dniu - 02-09-2020 17:54
Ci co to wymyślili to gamonie do kwadratu... Nic dodać nic ująć skoro kierowali się tym, że spory ruch na dojeździe do i z miasta odejdzie na S5 to się chyba przeliczyli... Gratuluję pomysłu.
42. Dodane przez dziad, w dniu - 02-09-2020 18:06
Nie było korka, zoptymalizowano i jest korek. Całe Leszno. Do tego na rondzie postawić maszt (...) i mamy komolet
reklama
43. Dodane przez Jeszcze jedno, w dniu - 02-09-2020 18:26
Jeśli badania natężenia ruchu były przeprowadzane po marcu br., to nie dziwię się, że wyszły, jak wyszły. Może trzeba powtórzyć je teraz? ...póki szkoły są otwarte...
44. Dodane przez do 39, w dniu - 02-09-2020 18:30
I pewnie altruistycznie te lepsze produkty rozdajesz innym?
45. Dodane przez Z wioski, w dniu - 02-09-2020 19:11
Leszczynioki włączajcie kierunek przy zjeździe z ronda to będzie szybciej. Wczoraj na Kąkolewskiej cztery auta pod rząd na blachach pl żaden nie włączył.
46. Dodane przez Krzysztofl, w dniu - 02-09-2020 20:20
Nie rozumiem dlaczego jadac od Poznania jest jeden pas do jazdy na wprost. To jest nie logiczne. Ile osób skreca w stronę zatorza jadąc od Poznania? Bardzo mało. A teraz osoby jadące od Euroline chcąc jechac do Gronowa muszą przepuścić 2 razy więcej aut( bo jada jednym pasem) od Poznania. "Geniusz" to wymyślił. I teraz- tworzy się korek od Poznania na jednym pasie i tworzy się korek aż do EUROLINE.  
Trzeba przywrócić to co było kiedyś. Czyli 2 pasy od Poznania na wprost i 2 pasy do Poznania na wprost.
47. Dodane przez Marcin, w dniu - 02-09-2020 21:09
Tam problem jest od lat zwłaszcza w godzinach szczytu wiodomo 6 miesięcy bez szkoły przez syf na siecie i poszło . Propozycja odemnie jest taka przerobić rondo dac je 25,50 m dalej wykorzystać teren zielony po prawej stronie od leszna na poznan , lipno itp i zrobic rondo 3 a nawet 4 pasmowe pamiętamy ze samochodów coraz wiencej . Pozdrawiam
48. Dodane przez ale, w dniu - 02-09-2020 21:17
do 45. Lesznianie nie wlaczaja kierunkowskazow z oszczednosci... prad i zarowki kosztuja. Trza oszczedzac na bilet na unie.
49. Dodane przez Mieszkanka Gronowa, w dniu - 02-09-2020 21:21
Jakie szczęście, że Paryż nie ma takich "szczecjalistów" jak Leszno, aż strach się bać gdyby "leszczyński zespół ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego po konsultacjach z policją" zająłby się rondem na placu Charles'a de Gaulle'a.  
 
Zresztą Leszno ma aspiracje, przypuszczam, że ceny za śmieci mamy na podobnym poziomie co europejskie metropolie. Grunt to równać w górę nie w dół, nieprawdaż? 
 
:-) :-) :-)
50. Dodane przez Inspektor, w dniu - 02-09-2020 21:41
Kompletna kompromitacja tego rozwiazania! Przywrocic nalezy dwa pasy do ronda i zobaczymy kto ma racje...te analizy to moze w szachach sobie wykorzystajcie
51. Dodane przez Magdalena, w dniu - 02-09-2020 21:57
Codziennie jeżdżę przez rondo koło Euroline i na Gronowie i z obserwacji widzę kto tamuje ruch... Głównie kierowcy którzy nie potrafią włączyć kierunkowskazu jak zjeżdżają z ronda jakby to był dla nich wielki problem ... Ehh brak słów na takich i potem jest co jest.
52. Dodane przez do 48, w dniu - 02-09-2020 22:21
Podróżni spieszący się zawsze mogą jechać przez wilkowicką i tam stać w korku. 
Ja dziś jadąc na ósmą stałem od ronda przy centrum logistycznym. 
To skandal aby zjazd z S5 był tak zakorkowany. 
 
Rondo przy pompach tylko pogorszy sytuację. 
 
Włączam kierunkowskaz jak już nie kręcę kierownicą w przeciwnym kierunku. 
Wtedy jest już trochę późno ale nie zamierzam katować przełącznika .
53. Dodane przez Danuta, w dniu - 02-09-2020 23:21
Od ronda Gronowo do ronda przy Euroline też rano był korek. Jeśli wrócimy do starej organizacji ruchu, to korek sięgnie S-5.
54. Dodane przez Archanioł, w dniu - 03-09-2020 06:57
NAJBARDZIEJ podoba mi się zdanie: ,,Jednak zdaniem Urzędu Miasta Leszna to optymalne rozwiązanie.,, Już nawet nie ma odważnego, który z nazwiska by się pod tym zdaniem podpisał tylko zwala się na urząd tak, jakby miało to rozwiązać problem.
55. Dodane przez Edek, w dniu - 03-09-2020 07:55
Czy ktoś zauważył zakorkowane Rondo Gronowo przez samochody wjeżdżajace do KFC? pod okienko,czy do paczkomatu mimo zakazu skrętu w lewo ustawionego tuż za przejściem dla pieszych,Y
56. Dodane przez jjjj, w dniu - 03-09-2020 08:21
Jeśli wozisz dzieci ze wsi do miasta to w czym masz problem, poslij je do szkoly na wsi, a czego sie spodziewałeś, że wsiór ze wsi jedzie i wszyscy beda go przepuszczac bo odpalil passata w tdi ?, skoro kilka samochód w kolejce nazywasz korkiem to wogole nie wyjezdzaj z tej swojej wsi
57. Dodane przez Do kom 56, w dniu - 03-09-2020 09:57
Kultury w domu nie nauczyli?
58. Dodane przez Do 56, w dniu - 03-09-2020 10:05
Pokazałeś że masz zero kultury. Agresywny wręcz jesteś
59. Dodane przez do 9 i 56, w dniu - 03-09-2020 10:05
No popatrzcie, tacy jesteście "miastowi", a słoma z butów wam wychodzi. Taka moja ironiczna rada: nie kupujcie żywności z "wiochy", wyhodujcie ją sobie na balkonie w doniczkach, ale za to z dumą W MIEŚCIE. Ech, szkoda słów...
60. Dodane przez Do 56, w dniu - 03-09-2020 10:11
Takim wpisem pokazujesz że w Lesznie mieszkają ludzie bez kultury.
61. Dodane przez tadek, w dniu - 03-09-2020 10:52
Od kiedy zamknięto dojazd 12stką do S5 od wiadomo było że korki będą bo to jeden z 2 dojazdów do S5 z Leszna. Nie trzeba mierzyć ruchu tylko przypomnieć sobie że między uszami ma się coś więcej niż sznureczek od ich podtrzymywania. Po drugie, o czym zapewne państwo z MZD nie wiedzą, z tyłu za stacją Lotos Inpost ustawił paczkomat z którego korzysta pół Gronowa (drugie pół korzysta z tego pod PoloMarketem). Dopóki paczkomat był pod Tesco było w porządku, ale teraz, żeby wjechać na Lotos od strony Poznańskiej, Gronowa lub z miasta należy jechać wewnętrznym pasem ronda. Prawy (zewnętrzny) jest zarezerwowany tylko dla skrętu w Wilkowicką i zjeżdżając z ronda trzeba od razu zmieniać 2 pasy na odcinku 50m stwarzając zagrożenie bo skręcający z Wilkowickiej w prawo również wjeżdżają na ten pas. Widziałem już z 10 razy niebezpieczne hamowanie, pisk opon. Nie mówiąc już o tym co się dzieje jak podobny manewr wykonuje L-ka... Pomijam już fakt że poza paczkomatem ten zjazd prowadzi do stacji paliw, restauracji KFC i kilku innych punktów handlowych więc ruch jest tam spory.
62. Dodane przez Do 56, w dniu - 03-09-2020 11:06
Nie jest ci wstyd obrażać ludzi z innych miejscowości? Sprawia ci to frajdę? Wstyd Lesznu przynosisz takimi komentarzami.
63. Dodane przez Gadu Gadu, w dniu - 03-09-2020 11:12
Do Edek 55, masz rację, znak zakaz skrętu w lewo jest i słusznie, bo osoby skręcające w lewo wstrzymuje ruch, ale czy wiesz jak trudno jest jadąc z Gronowa wjechać na stację benzynową, ponieważ z Gronowa jadąc w lewo zajmujemy pas wewnętrzny, więc żeby zjechać na stację należy zjechać na zewnętrzny pas, który jest cały czas zajęty, a wjazd na stację zaczyna się tuż za rondem. 
 
My tu sobie gadu gadu, ale dlaczego osoby z uprawnieniami, które to rondo zaprojektowały, zatwierdziły i odebrały nie pomyśleli? 
 
Dlaczego ronda w Lesznie utrudniają jazdę podczas gdy powinny ułatwiać bezkolizyjną jazdę? 
 
Bądźmy szczerzy ten cały leszczyński zespół ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego nawet nie pofatygował się by wyjść zza biurka i sprawdzić w czym jest problem, a wiadomo, że zza biurka świat wygląda inaczej.
64. Dodane przez Do 56, w dniu - 03-09-2020 11:13
Przeprowadziłem się z Leszna do Kąkolewa, to też czyni mnie gorszym i człowiekiem któórym należy gardzić i wyśmiewać się? Człowieku dobrze wiemy kim jesteś - obrażasz wszystkich którzy mają inne zdanie i coś krytykują. Nie wstyd ci? Trochę szacunku dla ludzi.
65. Dodane przez pytanie, w dniu - 03-09-2020 11:25
Pan nie powinien przewidzieć, że w tym czasie będzie więcej samochodów na ulicach?
66. Dodane przez popieram 9, w dniu - 03-09-2020 12:46
Popieram komentarz 9, bo oprócz subwencji oświatowej, dla każdego ucznia, z budżetu centralnego, miasto Leszno do kształcenia każdego ucznia dokłada bardzo duże kwoty pieniędzy wszystkich mieszkańców miasta. Od dawna jest pilna potrzeba zawarcia porozumienia międzygminnego w sprawie finansowego dokładania się gmin uczniów spoza Leszna, co sugerował Raport i Program oświatowy 2015.
67. Dodane przez xyz, w dniu - 03-09-2020 12:50
Jeżeli ktoś przeprowadza się na przykład z Leszna do Kąkolewa to powinien mieć świadomość, że jest mieszkańcem wsi w powiecie leszczyńskim, w gminie Osieczna.
68. Dodane przez Racjonslista, w dniu - 03-09-2020 18:59
Trzeba połączyć rondo Antoniny z Gronowem
reklama
69. Dodane przez bir, w dniu - 03-09-2020 23:38
Jeździłam przez to rondo tyle lat i nie miałam problemu,jak można zepsuć to co było normalne, dzisiaj stałam 25 min. i po co to było ?, a było, ponieważ ktoś zadzwonił do programu "Temat dla reportera" i bezzasadne wymądrzał się odnośnie ronda, no i teraz jest finał dobrej zmiany.
reklama
70. Dodane przez X, w dniu - 04-09-2020 15:51
Na fotce widzę 2 rowerzyści . Sielanka. Gdzie te korki ? 
 
A po drugie LESZCZYNIACY przykładajcie się trochę do jazdy bo krucho to wygląda, zajeżdżanie, wymuszanie i brak kultury .
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj