Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Czy prowadzenie teleporad jest nadal zasadne?

Bezpośredni kontakt z lekarzami pozostaje utrudniony

Czy prowadzenie teleporad jest nadal zasadne?

11.09.2020. Radio Elka, Filip Wybieralski


(Fot. Archiwum)
Mija pół roku odkąd przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej w naszym regonie wprowadziły tzw. teleporady. Rozwiązanie mające na celu ograniczenie ryzyka rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2, nie do końca odpowiada oczekiwaniom niektórych pacjentów, którzy często skarżą się na utrudniony, bezpośredni kontakt z lekarzami. Nic nie wskazuje jednak na to, że tradycyjna forma diagnozowania znowu powróci do łask. W ostatnim czasie przychodnie zamieniły się w duże centrale telefoniczne, a liczba przyjęć pacjentów przed sezonem grypowym zaczyna wzrastać. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Jak to się zaczęło?

Wprowadzenie teleporad było pokłosiem zaleceń, jakie od Głównego Inspektora Sanitarnego dostały placówki działające w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej oraz Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej. Najprościej mówiąc chodziło o to, aby do przychodni "POZ" nie przychodziły osoby, które nie muszą tego robić. Porady lekarskie przez telefon udzielane są pacjentom mniej więcej od początku marca. Chociaż od tego czasu minęło już pół roku, to jednak taki sposób diagnozowania zaczyna budzić coraz więcej kontrowersji. - Z jednej strony to dobre rozwiązanie dla osób, które po prostu potrzebują wypisania nowej recepty, z drugiej nie wyobrażam sobie jak lekarz nie badając pacjenta może postawić mu diagnozę - stwierdziła mieszkanka Leszna podczas przeprowadzanej przez nas sondy ulicznej. - Rozumiałam względy bezpieczeństwa w momencie, gdy większość z nas żyła w izolacji. Obecnie jest to dla mnie już śmieszne - dodała.

- Chorujemy po cichu w domu. W takiej sytuacji jest wiele moich znajomych - opisała nam starsza kobieta, która spotkaliśmy podczas spaceru przy ul.
Korcza. - Oprócz wizyt bezpośrednich u lekarza rodzinnego, utrudniony jest również dostęp do specjalistów. Kolejki jakie wytworzyły się w czasie pandemii przysparzają o zawrót głowy. No chyba, że pójdzie się prywatnie, wtedy to inna rozmowa - skwitowała.

- Lekarz diagnozował moje dziecko przy pomocy zdjęcia wysłanego na jego telefon. Na tej podstawie stwierdził czy młody ma anginę czy też nie. Z kolei mój znajomy wysyłał zdjęcie skóry dziecka, bo nie wiadomo było czy ma ospę. To wszystko zaczyna przybierać już komiczny wymiar - komentował inny przechodzień.

Co na to NFZ?


Przeprowadzanie wywiadów w takiej formie uznawane jest przez Narodowy Fundusz Zdrowia, który wypłaca taką samą kwotę świadczenia za teleporadę, jak za wizytę bezpośrednią. Rzecznik wielkopolskiego oddziału zastrzega jednak, że w sytuacji kiedy stan zdrowia tego wymaga, pacjent ma bezwzględne prawo do skorzystania z tradycyjnej wizyty w poradni. - Lekarz podczas teleporady powinien ocenić stan zdrowia pacjenta i zdecydować czy jest to konieczne. Są to rekomendacje Krajowego Konsultanta Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej. Nie zalecamy takiego działania jak chociażby przesyłanie zdjęć do lekarza, z drugiej jednak strony nie możemy narzucać im sposobu prowadzenia leczenia. Należy dodać, że każda poradnia, która nie zawiesiła działalności, ma obowiązek przyjmowania pacjentów osobiście - wyjaśnia Marta Żbikowska-Cieśla z wielkopolskiego oddziału NFZ.

Przychodnie: robimy, co możemy …


Sprawdziliśmy jak założenia Narodowego Funduszu Zdrowia realizowane są w leszczyńskich przychodniach. W tym celu skontaktowaliśmy się z Leszczyńskim Centrum Medycznym ''Ventriculus”, Przychodnią Medycyny Rodzinnej ''Skarbowa”, Centrum Medycznym ''Medeor” oraz Niepublicznym Zakładam Opieki Zdrowotnej ''Racławicka”. Każdy z wymienionych podmiotów deklaruje, że oprócz konsultacji telefonicznych, prowadzone są również tradycyjne wizyty lekarskie. - Wszystko zależy od tego jaka jest potrzeba. Czasami chodzi o zwykłe przepisanie leku, skierowanie na badania, bądź też sprawy związane z kontynuacją leczenia. W takich przypadkach zalecamy, aby nasi pacjenci korzystali z teleporad. Należy jednak zaznaczyć, że jeżeli pacjent czuje potrzebę bezpośredniej wizyty z lekarzem, to jest mu to umożliwiane. Najważniejsze jest dla nas dobro pacjenta, a także ciągłość naszej działalności. Nie chcemy doprowadzić do sytuacji, w której jako przychodnia zostaniemy wyłączeni z funkcjonowania - komentuje Agnieszka Przymencka, dyrektor ''Ventriculusa”.

W podobnym tonie wypowiada się prezes największej przychodni w mieście mieszczącej się przy ul. Skarbowej. - W tym wszystkim przede wszystkim chodzi o nasze wspólne bezpieczeństwo. Proszę nie wierzyć doniesieniom, że nie ma wirusa. To, że statystyki nie rosną diametralnie w górę, wcale nie oznacza, że go nie ma. Proszę mi wierzyć, że jego obecność doświadczamy na co dzień - mówi Joanna Czeszejko-Rauer. - Dla nas najważniejszy jest pacjent, a każda sytuacja traktowana jest indywidualnie. Nie ma takiej możliwości, abyśmy odmówili wizyty bezpośredniej w sytuacji kiedy pacjent wskazuje taką potrzebę. Wówczas umawiamy się z nim na konkretną godzinę, tak aby nie musiał czekać pod gabinetem. Jednocześnie nie ukrywam, że obecnie większość wizyt to ''teleporady”. Każdy z naszych lekarzy obsługuje średnio od 30 do 40 takich telefonów. Taka sytuacja powoduje, że spędzają oni więcej czasu w gabinecie niż przed pandemią - zapewnia.

Co na to lekarze?


Środowisko lekarskie jest w tym temacie bardzo podzielone. Zapytane przez nas osoby nie chciały oficjalnie podważyć słuszności wprowadzenia ''teleporad''. Niektórzy wskazują, że to dobre rozwiązanie, spotkaliśmy się również z głosami, że wprowadza ono niepotrzebny chaos. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się również, że przychodnie nadal nie mają odgórnie narzuconych algorytmów postępowania w sytuacji, kiedy trafi do nich osoba zakażona. - To wszystko powoduje bardzo duże zamieszanie, co w ostateczności odbija się na pacjentach. Są wytyczne ale nadal pozostaje bardzo dużo niewiadomych. Dotyczy to pacjentów ''covidowych” a także tych, które przebywają w izolacji domowej - wskazuje nasz informator.

Koronawirus w Polsce


Przypomnijmy, że pierwsze zakażenie koronawirusem w Polsce, które uruchomiło machinę procedur sanitarnych, potwierdzono oficjalnie 4 marca podczas konferencji prasowej ministra zdrowia. Pacjent ''zero'' spędził w szpitalu 19 dni, po czym uzyskał status ozdrowieńca. Do tej pory zakażenie SARS-CoV-2 wykryto już u ponad 73 tys. osób.
 
Komentarze (49)
1. Dodane przez onik, w dniu - 11-09-2020 14:56
teleporady są tylko na NFZ bo prywatnie lekarze przyjmują normalnie... diagnoza przez telefon jest tyle samo warta co diagnoza wujka google...
2. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 11-09-2020 15:05
Co by się stało gdyby lekarz nawet trafił na kwarantannę? Oficjalnie nie powinien wtedy pracować, ale chyba teleporady w rzeczywistości mogłyby być przez niego udzielane?
3. Dodane przez pacjent szpitala, w dniu - 11-09-2020 15:07
Niektórym (...) jest to ciągle jeszcze na ręke.
4. Dodane przez pacjent NFZ, w dniu - 11-09-2020 15:14
Oni (lekarze) tylko boją się przyjmować pacjentów na NFZ bo prywatnie to każdego pacjenta przyjmują .
5. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 11-09-2020 15:19
Drodzy Lekarze i Lekarki gdzie wasza przysiega lekarska,przypomnijcie sobie jej tresc. A po drugie dlaczego nikt tego nie sprawdza skoro prywatnie idzie przyjac pacjenta a na kase chorych tele porada. Hi hi to jest smieszne. Ludzie w prywatnych gabinetach czekaja w zatłoczonym malym korytarzyku. Niech Panstwo zwroci mi ZUS skoro i tak lekarz ma to gdzies. Niech przyjmuka w markecie .a ciekawe jal lekarze robia zakupy mam nadzieje ze tez telefonicznie . He he. Pamietajcie PRZYSIEGA I zwrot ZUS
6. Dodane przez Hej, w dniu - 11-09-2020 15:31
W ogóle zajmowania się corowirusem jest kompletnie bezzasadne. Wszystkie statystyki jasno pokazują, że nic się nie dzieje. 
Oddajcie nam nasze pieniądze ze składek, lekarze państwowi niech sobie siedzą i liczą zawirusowanych, a my będziemy się neczyń prywatnie.
7. Dodane przez xyz, w dniu - 11-09-2020 15:40
Najgorsza przychodnia (...) Najbardziej zabarykadowana.
8. Dodane przez xcv, w dniu - 11-09-2020 15:44
Wszystkie prywatne poradnie są czynne tak, jak do tej pory. To jest skandal, do czego doprowadzono. Onkolodzy biją na alarm, bo rodzice zgłaszają się z chorymi dziećmi za późno. Wszyscy inni chorzy spoza modnej plandemii - umierają po cichu. Kiedy skończy się ten cyrk?
9. Dodane przez PRAWDA, w dniu - 11-09-2020 15:52
BRAK SŁÓW .POSIEW TYCH TELEPORAD BEDZIE WIDOCZNY W W CIĄGU KILKUNASTU MIESIĘCY .ALE NIKT NIE UJAWNI DANYCH.DOPIERO ZA KILKANAŚCIE LAT BĘDZIE ROZLICZENIE Z > POMYSŁU .  
DOBRZE ŻE PANIE W SKLEPACH,NA KASACH NIE MAJĄ TAKICH POMYSŁÓW DLA NICH CHWAŁA I SZACUNEK .
10. Dodane przez Gustaw, w dniu - 11-09-2020 15:58
Parodia : w przychodni na (...)żeby się zajerestrować na teleporade trzeba przyjść do rejestracji osobiście.
11. Dodane przez ups, w dniu - 11-09-2020 16:14
Teleporady za czasów, gdy ja studiowałem medycynę(weterynaryjną) nazywały się strassendiagnose. Przestrzegali nas przed takim postępowaniem profesorowie i ich asystenci. SIC TRANSIT GLORIA MUNDI. Dziś wszystko wolno. Przeraża mnie to.
reklama
12. Dodane przez asas, w dniu - 11-09-2020 16:42
Teleporad to może udzielać prawnik w oparciu o zeskanowane dokumenty i to też nie zawsze, ale nie lekarz który jest zobowiązany zbadać pacjenta a tego nie da się przesłać przez e-mail
13. Dodane przez Pastor, w dniu - 11-09-2020 16:46
Jak prywatnie to przyjmują i koronawirusa niema na NFZ już nie teleporada ...
14. Dodane przez Śmiechu warte, w dniu - 11-09-2020 16:48
Ważne że ludzie zdrowieją ;-))) 
Utrudniony dostęp dostęp (...), sprawia że śmiertelność ludzi się zmniejsza. 
Może trzeba wrócić do ,,szeptuch,, ;-)))
15. Dodane przez papkin, w dniu - 11-09-2020 17:16
No Panie red.Wybieralski, wsadził Pan na ten piękny weekend kij w mrowisko.Czyżby portal Elka przestał przemilczać tematy tabu (wątpię) Czy jakiś lekarz wszedł wam za skórę? Powoływanie się na sondę przeprowadzoną na terenie Leszna wygląda to trochę słabo. Wydaje mi się, że więcej jest tu przykładów z kręgu rodziny, znajomych, lub znajomych od znajomych. Zostawmy ten wątek. A tak wszyscy się śmiali z występów Kaszpirowskiego. Ledwo ogłosili covida zobaczcie, ilu takich kaszpirowskich mamy w przychodniach. Jaka była wtenczas obraza dla wykształconych kadr służby zdrowia. A dzisiaj uzdrawiają przez telefon.Pacjenta nie muszą widzieć. Jeżeli Państwo Lekarze z POZ tak się boją pacjentów,(covida) to jak Wy żyjecie po pracy, jak robicie zakupy, jak uczestniczycie w życiu rodzinnym, społecznym, towarzyskim. Jak to jest, że prywatnie przyjmujecie? Nie boicie? Jeżeli macie takie obawy kontaktu z pacjentami, zapoznajcie się z pytaniami jakie przesłał lekarz Paweł Basiukiewicz z Grodziska Mazowieckiego w dniu 02.09 2020 do MZ. Kto uzna za zasadne wesprzyjcie go. Być może to wyjaśni i uspokoi Wasze obawy. Więcej odwagi i zaufania do pacjentów.
16. Dodane przez ulkoplak, w dniu - 11-09-2020 18:15
Przychodzi baba do lekarza. Lekarz stwierdza, że dawno jej u niego nie było a baba odpowiada mu, że chorowała to nie przychodziła bo i poco HE HE He
17. Dodane przez lecimy, w dniu - 11-09-2020 18:35
Przychodzi chłop do lekarza. 
-Panie doktorze Iksiński to za ile będę zdrowy? 
-Za jakieś trzy, cztery tysiące!
18. Dodane przez Olo, w dniu - 11-09-2020 18:41
Lekarz w przychodni musi mieć płacone za pacjenta któremu udzielił porady (musi wyrobić swoje punkty tak jak np. stomatolog ) i dopiero wtedy NFZ będzie płacił.Jeżeli obecnie lekarze mają płacone z góry za pacjentów którzy są zapisani to nie czują potrzeby jakiejkolwiek zmiany. Sytuacja musi ulec zmianie, a my pacjenci musimy mieć wybór lekarza. Lekarz musi być zależny od pacjenta który wybiera go na wizytę,bo za pacjentem muszą iść pieniądze. Stronie medycznej musi zależeć na aby pacjent wybrał właśnie jego.
19. Dodane przez do 16, w dniu - 11-09-2020 18:57
Doskonale :)
20. Dodane przez Prawda, w dniu - 11-09-2020 19:20
Jesienią lekarze POZ zmierzą sie z masową zmianą lekarza rodzinnego z powodu obawy pacjentów przed kwarantaną własną, rodziny i otoczenia. Ci co będą pochopnie wysyłać na wymaz stracą pacjentów! !!  
 
W dniu 29 sierpnia 2020 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej. Rozporządzenie to wprowadza kilka istotnych nowych obowiązków prawnych lekarza związanych z udzielaniem teleporad. 
 
Ważnym obowiązkiem jest ustalenie praezw lekarza, czy teleporada jest wystarczająca dla ustalenia stanu zdrowia pacjenta, a jeżeli nie to wezwanie pacjenta na wizytę stacjonarną (§ 3 pkt 7). 
Podsumowując, zmiany wprowadzone przez Ministra Zdrowia są ważne. Brak ich wypełnienia może rzutować na prawną ocenę postępowania lekarza. W szczególności zaś doniosłą zmianą jest ta, że obecnie lekarz ma prawny obowiązek ustalenia, czy teleporada wystarczy do oceny stanu zdrowia pacjenta. Z tego powodu jakiekolwiek wątpliwości w tym zakresie należy rozstrzygać poprzez kierowanie pacjenta na wizytę stacjonarną.
21. Dodane przez SETH, w dniu - 11-09-2020 19:44
Przed Covid: Pacjent u lekarza musi pojawić się osobiście, by postawić odpowiednią diagnozę! Dawanie porad przez odległość to szarlataństwo i igranie z życiem pacjenta! 
W trakcie pandemii: Stawianie diagnoz przez lekarzy tylko przez telefon.. 
 
Głównym pokłosiem pandemii nie będzie Covid, ale wszystkie za późno zdiagnozowane choroby..
22. Dodane przez abc, w dniu - 11-09-2020 19:51
Koronawirus atakuje tylko przychodnie i instytucje budzetowe-reszta jest covidoodporna.Radujmy sie , wiec rodacy z zakladow przemyslowych i handlowych.
23. Dodane przez ..., w dniu - 11-09-2020 19:51
Nie mają sumienia.
24. Dodane przez Aptekarz, w dniu - 11-09-2020 20:14
Chciałabym dodać, że tak naprawdę wielu pacjentów szuka teraz pomocy w aptekach, gdzie mogą porozmawiać w bezpośredni sposób z farmaceutą.  
Nie ukrywam, że wielu jest też pacjentów , którzy swoją frustrację z powodu teleporady na którą czekają "w kolejce telefonicznej" godzinami czy oczekiwania na receptę (czasem 7-14 dni) , często wylewają na pracownikach aptek. 
Pragnę zauważyć , że apteki jak inne placówki użyteczności publicznej nie zamknęły się od czasu rozpoczęcia pandemii.  
Mało tego, pomimo codziennych wizyt setek chorych pacjentów , żadna placówka nie została zamknięta ze względu na zakażenie/ kwarantanne na terenie Leszna i okolic. 
Jaki jest zatem problem z przychodniami?  
Apeluję o podjęcie przez lekarzy prowadzenie wizyt w tradycyjny sposób z zachowaniem rygoru sanitarnego, a pacjentów proszę o opanowywanie emocji podczas wizyt w aptekach.
25. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 11-09-2020 20:28
Skąd u Państwa takie zdziwienie? Dopóki prawo pozwala siedzieć w domu lub w przychodni i udzielać porad online, to dlaczego lekarze mieliby sami decydować na zmianę? Każdy lubi więcej komfortu niż mniej. A, że jakość i opinia na tym trochę ucierpi? Ludzie mają krótką pamięć. Szybko o tym zapomną.
26. Dodane przez Kibicka, w dniu - 11-09-2020 20:29
Przecież lekarze chodzą do marketów na zakupy,spotykają się ze znajomymi i wtedy się nie boją że się zależą, niech lepiej powiedzą że dobrze brać pieniądze za pacjenta i ich nie leczyć.A gdzie przysięga Hipokratesa.
27. Dodane przez m, w dniu - 11-09-2020 20:46
TEN SAM LEKARZ PRYWATNIE PRZYJMUJE, A W OŚRODKU ZDROWIA NIE CHCE ! ! ! DLACZEGO TAK JEST ?
28. Dodane przez Troszkę chory, w dniu - 11-09-2020 21:18
Największą głupotą jest to że lekarz takzwany rodzinny dostaje kasę z NFZ za pacjęta czy on chodzi do niego czy nie. Jeśli jestem ubezpieczony to powinien dostać kasę za wizytę gdy się zjawię u niego. Inny problem stanowią skierowania na badania czy do specjalisty, jest to niekiedy wielka łaska że pacjent je dostanie. Po co wielkie reklamy że ludzie powinni się w pewnym wieku lub w przypadku obciążeń rodzinnych chorobami badać, lekarz rodzinny kwituje to niekiedy śmiechem.Jakoś muszą żyć co trzy cztery lata nową salonowa bryczkę muszą sobie sprawić, a chory co tam prywatnie biega po lekarzach. Żarówka wszystkim
29. Dodane przez hela, w dniu - 11-09-2020 21:38
Czy zasadny jest przymus wymazu SARS-CoV-2 z nosogardzieli? 
Dlaczego zaprzestaje się pobierania wymazu przez usta? 
Może redakcja zapyta! 
Tysiące ludzi skarży się na na bardzo silną bolesność, krwawienie,silny ból głowy,kichanie, kaszel, utrata węchu, niekiedy wymioty powodem jest wprowadzenie wymazówki, która powoduje miejscowy uraz tkanek z wymienionymi powikłaniami! 
Przeciwskazaniem tej metody są przebyty uraz, wady anatomiczne oraz nasilona skaza krwotoczna. 
O naszym ciele nie może bezwzględnie decydować ministerstwo ponieważ kolejnym kroku mogą być pozostałe otwory w ciele.
30. Dodane przez Anka, w dniu - 11-09-2020 21:58
Chcąc skorzystać z teleporady u lekarza NFZ próbowałam się dodzwonić do niego przez 3 godziny i niestety nie udało mi się. Kolejnego dnia prywatnie zostałam przyjęta przez innego lekarza i udzielił mi pomocy. Teleporady to bzdura. Szybciej wykończy nas brak pomocy medycznej niż koronawirusa
31. Dodane przez Roma, w dniu - 11-09-2020 23:52
Popieram kom.29 te wymazy to jak średniowieczne tortury, wpychanie przez nos kilkunasto centymetrowego patyka. Na samą myśl niedobrze mi się robi. A może w ten sposób nas zakażają, wprowadzając jakieś świństwo ?
reklama
32. Dodane przez x, w dniu - 12-09-2020 00:43
Zagłada a nie opieka zdrowotna. A ZUS czy NFZ winien nam finansować porady na prywatkach ponieważ nie mamy innej możliwości skoro RODZINNI boja sie choroby ?!?! Prawnie tu wszystko gra? Gdzie prawnicy na jednej ulicy po kilka kancelarii? Gdzie? Obowiązek płacenia składek i to w terminie bo upomnienie, egzekucja, komornik lecz praw ZERO Z E R O !
33. Dodane przez aer, w dniu - 12-09-2020 01:03
Niektóre poradnie powinny zawiesić działalność skoro tak się boją wirusa. W Lesznie jest w każdej przychodni inaczej. Na ul. Racławicka przyjmują lekarze, pacjent wchodzi na podaną godzinę i jest normalnie. Przychodnia ul. 17-go Stycznia w dalszym ciągu zabukowani co do normalności. Ventriculus obwarowany namiotem i portiernią pomimo, że tak bardzo dbają o zdrowie pacjenta, nie wyobrażam sobie tam stać w mrozie zimą. NFZ powinien nie płacić za teleporady i inne wydziwy, może w końcu wróciłaby normalność.
34. Dodane przez ad 29, w dniu - 12-09-2020 08:24
CO???!!!
35. Dodane przez ad 29, w dniu - 12-09-2020 08:26
Szok! Sprawa do wyjaśnienia! Gdzie jest koniec lekceważenia człowieka?
36. Dodane przez Batman, w dniu - 12-09-2020 09:39
autorytet lekarza będzie bardzo trudno odbudować...gdzie są konferencje środowisk lekarskich?? odważne wywiady pojawiają się tylko w niższowych mediach..Traktujmy koronawirusa jak inne infekcje, czyli zdroworozsądkowo mówi dr n. med. Zbigniew Martyka, ordynator Oddziału Zakaźnego szpitala w Dąbrowie Tarnowskiej, prosze wpisać w google.. Jak się przygotować na kumulację sezonu grypowo-covidowego rdn...tam wywiad z dr.
37. Dodane przez xxx, w dniu - 12-09-2020 10:51
Rzeczywiście to jest zagłada a nie opieka medyczna. Tylko Boga prosić o zdrowie. Nikt, żaden lekarz nie wstawił się za obywatelami, gdy parę lat temu wprowadzano i wprowadzono absurdalny przymus skierowania do okulisty.
38. Dodane przez andrzej, w dniu - 12-09-2020 15:19
Zadziwiające w tym waszystkim jest to że na wizyte z NFZ w przychodni jest teleporada i gabinet zamknięty, a w godzinach późniejszych na wizyte prywatną można do tego samego gabinetu w przychodni normalnie wejść.
39. Dodane przez Kpina, w dniu - 12-09-2020 21:45
ZAGŁADA ! Jedyne określenie jakie przychodzi mi do głowy. Teleporady ? Kpina ! Gdy to słyszę to przypominam sobie ogłoszenie "szkoła średnia z matura w jeden rok"!!! Jakim prawem za Teleporady NFZ płaci przychodniom kase ? Przekazać nalezy ludziom pieniadze które wpłacano prze laaata pracy. 
Tak, my mozemy tu emocjonować sie na portalu a powyżsi reprezentaci przychodni maja sie dobrze ...
40. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 12-09-2020 23:42
SKANDAL. CO MAJĄ POWIEDZIEĆ KASJERKI W MARKETACH, TYLE OSÓB OBSŁUGUJĄ , A TU LEKARZE MAJĄ WSZYSTKO GDZIEŚ. TO SKANDAL, SKANDAL I JESZCZE RAZ SKANDAL. BŁAGAMY MINISTERSTWO ABY LEKARZE WRESZCIE PRZYJMOWALI. TO ICH OBOWIĄZEK. TERAZ ROZLENIWILI SIĘ I MAJĄ WSZYSTKO GDZIEŚ. NIE CZUJĄ PACJENTÓW.DLACZEGO PRYWATNIE PRZYJMUJĄ. PRZYJMUJĄ TEŻ NIEKTÓRE PRZYCHODNIE, A LEKARZE RODZINNI TO ŚWIĘTE KROWY. BŁAGAMY, MIEJCIE CHOĆ TROCHĘ SERCA.
41. Dodane przez Mirka, w dniu - 12-09-2020 23:47
W VENTRICULUSIE. DZWONIĘ I 5 MINUT MĘSKI GŁOS, PÓŻNIEJ CZAS OCZEKIWANIA GLOS MÓWI 1 MINUTĘ. ZA CHWILĘ JEST 7 W KILEJCE . NA KOŃCU CZEKAM I CZEKAM I TAK PÓŁ GODZINY I W KOŃCU ROZŁANCZAM SIĘ , BO MNIE SZLAK TRAFIA. I TAK CODZIENNIE SIĘ CZEKA.
42. Dodane przez Leszno, w dniu - 12-09-2020 23:55
Śmiali się z Kaszmirowskiego, a tu jeszcze gorzej. Kiedy lekarze zaczną przyjmować jak dawniej. Inni mogą się zarazić, a lekarze nie. Lekarz uczył się , że ma pomagać chorym, a oni zaszło się w gabinecie i mają pacjentów w głębokim poważaniu. Jak moźna leczyć przez telefon. Zakupy robią , sprzedawca musi lekarza obsłużyć , a lekarz sprzedawcę nie. Litości. Lekarze przestańcie być tacy nie czuli.
43. Dodane przez Mirka, w dniu - 12-09-2020 23:58
W VENTRICULUSIE. DZWONIĘ I 5 MINUT MĘSKI GŁOS, PÓŻNIEJ CZAS OCZEKIWANIA GLOS MÓWI 1 MINUTĘ. ZA CHWILĘ JEST 7 W KILEJCE . NA KOŃCU CZEKAM I CZEKAM I TAK  
, BO MNIE SZLAK TRAFIA. I TAK CODZIENNIE SIĘ CZEKA.
44. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 13-09-2020 06:55
Dlatego nasz rząd chce wprowadzić ustawę która zdejmuje z nich odpowiedzialność przeciw cov żeby nie ponieść konsekwencji bo tokryminał
45. Dodane przez zibi, w dniu - 13-09-2020 10:38
Lekarze skoro nie leczą nie powinni dostawać pensji.Pieniądze mogli by dostać po przedstawieniu bilingu z przeprowadzonych rozmów.
46. Dodane przez Gość, w dniu - 13-09-2020 10:43
Wg cennika NFZ teleporada to 30 pln dla lekarza i pielęgniarki.
47. Dodane przez Telepseudoporada od lekarza z rana, w dniu - 14-09-2020 11:01
Dzwoni baba do lekarza a lekarz też baba ;)
48. Dodane przez obiekt, w dniu - 14-09-2020 21:26
CHODZĘ z dzieckiem do specjalisty od lat się leczy a kiedy dzwonie umówić się na termin otrzymuje info: umawiamy tele-porady zadzwonimy za dwa tygodnie tyle oczekuje się na telefon od lekarza który leczy online i nie widząc pacjenta, nie badając go wystawia e-recepty a w przypadku błędnego leczenia czy złych zaleceń i przepisanych leków odpowiedzialności nie ma żadnej więc w tej materii nic się nie zmieniło oprócz tego że tele-porady narażają nas na utratę zdrowia czy życia a lekarz otrzymuje pensję za leżenie na kanapie i gadanie przez telefon... 
 
pandemia to tete-porady a covid-19 to pikuś do tego całego cyrku!
49. Dodane przez mietła, w dniu - 14-09-2020 21:31
dzwoni baba do lekarza a lekarz teleporada...
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj