Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Leszno arrow Mytych: blok powstanie, ale będzie i park

Odpowiedź na petycję w sprawie działki na Rejtana

Mytych: blok powstanie, ale będzie i park

17.11.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

Miasto nie odwoła przetargu na sprzedaż w sprawie hektara zalesionego gruntu na Osiedlu Rejtana. Taka jest odpowiedź na petycję, jaka wpłynęła do Urzędu Miasta. Wiceprezydent Adam Mytych zapewnił jednak, że na osiedlu planowane jest założenie parku obiecanego mieszkańcom osiedla dwa lata temu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W połowie października miasto ogłosiło przetarg na sprzedaż terenu położonego na Osiedlu Rejtana. Prawie hektar gruntu przeznaczony jest pod budownictwo wielorodzinne, cena wywoławcza to 3,5 miliona złotych. Obecnie w tym miejscu rośnie sosnowy las, dlatego
plan sprzedaży terenu oburzył niektórych mieszkańców osiedla. Do Urzędu Miasta wpłynęła petycja, której autorka domagała się odwołania przetargu i urządzenia w tym miejscu parku leśnego. Argumentowała to między innymi obietnicą, jaką w 2018 roku złożył podczas spotkania z mieszkańcami prezydent Łukasz Borowiak.

Odpowiedzi na petycję udzielił wiceprezydent Adam Mytych. Przypomniał on, że w 2014 roku Rada Miejska Leszna przyjęła plan zagospodarowania przestrzennego, w którym sprzedawany teren przewidziany jest właśnie pod budownictwo wielorodzinne. Jak podkreślił wiceprezydent miasto informowało o przygotowaniu planu i możliwościach wnoszenia do niego uwag: nikt nie skorzystał z tej możliwości. Dlatego Urząd Miasta nie odwoła przetargu, zaplanowanego na 7 grudnia.

Jednak Adam Mytych zapewnił, że park na Osiedlu Rejtana powstanie. Ma on znajdować się na sąsiedniej działce o powierzchni 1,2 hektara, położnej naprzeciwko Szkoły Podstawowej nr 13. Na razie jednak nie podano żadnego terminu realizacji tej inwestycji.

 
Komentarze (103)
1. Dodane przez kolonia, w dniu - 17-11-2020 14:43
I znowu wycinka drzew
2. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 17-11-2020 14:49
Leszno miasto betonu.
3. Dodane przez ., w dniu - 17-11-2020 14:56
Jak długo mieszkańcy Leszna mają być zakładnikami historycznych planów zagospodarowania przestrzennego? Miasto żyje i plany powinny być do tego życia dostosowywane.
4. Dodane przez Leśny Władek, w dniu - 17-11-2020 15:01
PANIE MYTYCH, CZY TAKI PARK ZA KILKA MILIONÓW JAK W GRONOWIE.Poza tym żebyście CUDA na kiju zrobili , to i tak się one nie będą umywać do naturalnego pięknego lasu sosnowego. 
Dewastuje Pan Miasto i mam nadzieję, że to ostatnie Pana podrygi
5. Dodane przez dziad, w dniu - 17-11-2020 15:21
A jak tam przejście przy sp 7? Jak tam dach na lodowisku? Jak goplana? Jak pierwsza liga w męskiego kosza? Jak swieciechowska? Jak hala na antoninach? A jak ta koło galerii? A ta na miejscu trapezu?
6. Dodane przez NIezainteresowany, w dniu - 17-11-2020 15:32
Jakoś mieszkańcom Rejtana nie przeszkadzała wycinka drzew jak budowali ich bloki.
7. Dodane przez do kom 4, w dniu - 17-11-2020 15:34
Kilkanaście metrów dalej masz piękny, duży las ciągnący się aż pod Dąbcze.Pytanie chodzisz do tego lasu ?
8. Dodane przez Tomek, w dniu - 17-11-2020 15:37
tymczasem na Antoninach trwa właśnie wysypywanie obornika na halę basenowo-sportową :)
9. Dodane przez Obserwator, w dniu - 17-11-2020 15:49
Zostawić las ? Kolesie z czego mają żyć a może jakaś doła wpadnie ?
10. Dodane przez !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, w dniu - 17-11-2020 15:50
Swego rodzaju kpiny z opinii i oczekiwań Mieszkańców. Co to za argument, że nikt w 2014r. nie wniósł uwag do planu przestrzennego zagospodarowania. To ma być ten koronny argument samorządu leszczyńskiego? Komu tak bardzo zależy, aby sprzedać, czy może kupić ten właśnie teren? Mało innych w mieście? A co stoi na przeszkodzie, aby zmienić plan przestrzennego zagospodarowania po 6 latach? Brak dobrej woli, czy może coś innego.To nie jest tak, że p. Mytych jest monarchą i decyduje co jest dobre, a co nie dla niego z pewnych względów, a nie dla Mieszkańców Leszna.A może komuś bardzo zależy na tytule drwala 2020r.?
11. Dodane przez Gronowo, w dniu - 17-11-2020 15:51
Jaki park na Gronowie? Czy to jest park? Co za bzdury nam wciskacie?
12. Dodane przez Olaf, w dniu - 17-11-2020 16:06
W nie dalekim Poznaniu sadzą drzewa, jeśli remontują to starają się nie wycinać. U nas musi być odwrotnie - wycinamy co się da. Oraz robimy parki bez drzew...
13. Dodane przez Ja, w dniu - 17-11-2020 16:16
A jak nowa pływalnia?
reklama
14. Dodane przez dziad, w dniu - 17-11-2020 16:23
Kto jeszcze nie był w Gronowie to ma okazje zwiedzić płac zabaw koło placu zabaw, wieczorem zwiedzających duzo w końcu to za nasza kase. Czy Gronowo wnioskowało o cos takiego ? Gdyby ktoś jeszcze podpowiedział ile ciągnie miesięcznie oświetlenie tego cacka ?
15. Dodane przez Antykredyt, w dniu - 17-11-2020 16:43
Ohh "bogole"na kredytach lasy niszczycie wyjazd na pole w pełne słońce budować swoje "hacjendy" mam nadzieję że was pozwalniaja z pracy i nie będzie z czego spłacić kredyciku nowobogaccy zachowujacy się jak Bóg wie kto nie pozdrawiam
16. Dodane przez Barbara, w dniu - 17-11-2020 16:52
Miasto zadłużone więc trzeba szukać kasy, najlepiej sprzedać i wyciąć drzewa. Po co zieleń, po co świeże powietrze, lepiej miasto. zabetonować. Takie jest działanie władz miasta. Przykre i straszne.
17. Dodane przez zolo, w dniu - 17-11-2020 16:57
Se pogadaliscie... hehehhe.A jak mowi ze bedzie to bedzie. Waaadza to waaaadza.Nie wiedzieliscie na wyborach ze wybieracie waadze?
18. Dodane przez ja, w dniu - 17-11-2020 17:04
Ja już mam dosyć budowania parków przez tę samą, leszczyńską firmę i na ten sam wzór. Za metalowe ławki i inne ławki mało wygodne, za ich rozmieszczenie w parkach - dziękuję.
19. Dodane przez ?, w dniu - 17-11-2020 17:12
Dlaczego jeszcze nie jest oświetlony stadion lekkoatletyczny?
20. Dodane przez rada, w dniu - 17-11-2020 17:26
Nie ma rad osiedlowych lub demokratycznie wybranych przedstawicieli mieszkańców poszczególnych terenów miasta. W ten sposób władza czyli rada miasta i prezydenci mogą robić, co chcą (i robią) na całym terenie miasta i decydować o najlepszych terenach oraz budynkach. Rada miasta Leszna nie chce podzielić się władzą z mieszkańcami, nie chce pozwolić na współdecydowanie, nie dzieli miasta na osiedla, nie zachęca do tworzenia rad osiedlowych. Remedium na wszystko mają być organizacje pozarządowe, jak najwięcej organizacji pozarządowych. Nie ma żadnego otwartego dialogu z mieszkańcami. Bez wiedzy i zgody mieszkańców Zaborowa użyczono cały budynek z terenem dla stowarzyszenia spoza Zaborowa. Bez wiedzy i zgody mieszkańców śródmieścia teren zielony miasta zamiast np. parku przeznaczono na pomnik. Zajezdnia-widmo na Rejtana to samo. Rejtana dla dewelopera kolejny przykład. Drzewa Fabryczna. Nikt nie pytał mieszkańców Gronowa, jakiego chcą nowego parku. Ciąg przykładów, który nie ma końca.
21. Dodane przez Adam, w dniu - 17-11-2020 17:27
Zieleni w Lesznie jest bardzo dużo do 2. Skończ już bo piszesz cały czas to samo,jakbyś był niedorozwojem.
22. Dodane przez do 8, w dniu - 17-11-2020 17:29
Niezwykle celny komentarz.
23. Dodane przez kama, w dniu - 17-11-2020 17:47
Ten park w Gronowie to jakaś kipna.
24. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 17-11-2020 17:49
O co tu chodzi i dlaczego akurat ten zalesiony teren ma być zabudowany? Z ekonomicznego punktu widzenia, nie ma chyba większego sensu płacić ze wycinkę lasu, jeśli blisko jest działka bez drzew, która ma być obsadzona? Miasto zarobi na sprzedaży działki, a później część tych pieniędzy wyda na powstanie parku? 
 
Może to kwestia mediów, które już tam są przy tym obecnym lesie? Ktoś potrafi wyjaśnić, dlaczego nie może być zabudowana działka niezalesiona?
25. Dodane przez J., w dniu - 17-11-2020 17:51
Droga Elko! Chciałem Wam tutaj bardzo podziękować za pozbycie się captchy pod artykułami. Ciągłe przepisywanie kodu antyspamowego było irytujące. A komentarze i tak są moderowane, więc ew. spam możecie sami zaznaczyć i usunąć. Gratuluję tej decyzji! :)
26. Dodane przez murarz, w dniu - 17-11-2020 18:05
Najprościej wyciąć drzewa i postawić nowe domy, a te stare w centrum niech się sypią. Co za gospodarze z tych prezydentów!!! Miasto się rozrasta a środek miasta obumiera, bo tam trzeba mieć koncepcje, tam trzeba się pochylić, znaleźć fundusze, coś wykupić, popracować, a przecież to są trudne sprawy. A przecież po władzę się nie idzie po to by się napracować tylko żeby piastować.
27. Dodane przez Ona, w dniu - 17-11-2020 18:14
Park powstanie na sąsiedniej działce czyli tej na której są chodniki i boiska czy prezydent na na myśli jakąś wirtualną działkę a może u księdza w ogrodku??? Tak bardzo jakiś deweloper chce kupić akurat ta działkę??? Nie ma w mieście już nic innego na sprzedaż??? Bo przecież wiadomo że bloki które tu powstaną nie będą dla normalnych mieszkańców miasta osiągalne cenowo i że kupią je bogaci inwestorzy pod wynajem... ale kto by się przejmował komfortem życia obecnych mieszkańców okolicy no przecież nie wladze ich miasta...
28. Dodane przez miki, w dniu - 17-11-2020 18:33
Delikatnie przypomnę gorącym głowom z Rejtana, że tam gdzie mieszkają gdzie stoją ich bloki też był las.
29. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 17-11-2020 18:43
Banda dziadów co się dorwała do władzy robi co im się podoba. Dlaczego w okolicach zamieszkania pana prezydenta nie sprzedajecie działek?? może tak przed domem prezydenta wciśnijcie blok mieszkalny! Doszło do tego, że mieszkańcy nie mają żadnego prawa głosu. To nie wasz prywatny folwark tylko teren miasta, a miasto należy do mieszkańców a nie do władzy!
30. Dodane przez Normalny, w dniu - 17-11-2020 18:56
Najwięcej do powiedzenia mają ludzie, którzy 30 lat temu sami się tam przeprowadzili i wycinano te same drzewa pod budowe ich bloku :)
31. Dodane przez popieram 26, w dniu - 17-11-2020 19:03
Centrum się sypie, a prezydent wycina drzewa dla developera!!!
32. Dodane przez Lobotomer, w dniu - 17-11-2020 19:10
Kasa się liczy a nie zachcianki mieszkańców, potrzeby itp. (...)Może kiedyś przyjdzie era, która przyniesie decydujących mądrzejszych i otwartych na potrzeby społeczeństwa. To nie teraz jeszcze, teraz mamy postkomunistycznekierownictwo, taką trochę wygładzoną (po retuszu) starą gwardię, która ma w głębokim poważaniu co inni myślą na ten temat, zrobili by referendum, ale nie, do wyborów daleko, to co tam, po co pytać, działamy a gawiedź niech siedzi w domach i szlocha, że za oknem zamiast drzew betonoza. Tyle ludzi tam mieszka i taka potężna ignorancja, niewiarygodne.
33. Dodane przez do (nie)Normalnego, w dniu - 17-11-2020 19:21
Żyjemy w XXI wieku gejzerze logicznego myślenia.
34. Dodane przez popieram 32, w dniu - 17-11-2020 19:29
Kasa się liczy i władza.
35. Dodane przez Karol, w dniu - 17-11-2020 19:51
A gdzie wasze domy stoją to co tam było zanim je wybudowano a teraz wielcy ekolodzy w o kolo jest tyle lasów !!!!!!!!!!!
36. Dodane przez ???, w dniu - 17-11-2020 20:02
Leszno wieś?! Obornik w środku miasta 
przeorają, bujdę posieją i wzejdzie bzdura za bzdurą!  
Uchwalają budżet z debetami rok po roku a rozsiewają plany budowy hali widowiskowo-sportowej z basenem?! Za co?! 
Przejąć ziemię, ustawić folię przy folii, uprawiać grzyba i pomidora, zarobić na budowę! 
 
Czy budowa biblioteki, czytelni w dobie kryzysu jest realizacją fanaberii trzech osób?  
Miasto zadłůżone na maksa, potrzeby horrendalne a tu następny moloch na garnuszku mieszkańców! 
E-booki, internet, e-gazety... 
 
Jak sprzedaż prasy papierowej wygląda, ABC, PANORAMO LESZCZYŃSKA? 
Po co taki instytut, czytelnie?!
37. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 17-11-2020 20:07
Ludzie się zmieniają, czasami mądrzeją. Może dojrzeli do nieco innej świadomości w ciągu tylu lat?
38. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 17-11-2020 20:14
Wycinamy lasy i za miliony "budujemy" parki. Ktoś widzi w tym sens???
39. Dodane przez 1234, w dniu - 17-11-2020 20:18
Wszedzie wycinają lasy,a minister twierdzi,że lasów przybywa.Cuda,cuda ogłasza.
reklama
40. Dodane przez Och, Karol 2020 !, w dniu - 17-11-2020 20:19
Ekologów to w tym mieście nie ma i ta sytuacja to tylko potwierdza. I dajcie spokój szanowni komentujący z tymi argumentami,że kiedyś był tam las, bo kiedyś to było jak było i już chyba tego nie chcemy, prawda ? Czy tak trudno zrozumieć, że jak przy parku Jonstona, było zbiornik, ludzie mieli widok na park, zieleń(relaksuje, ale nie jak zielona pasteloza blokowa) a teraz jest piękny budynek przesłaniający ogrodzony metalozą, brukozą- to chyba jest różnica prawda ? I nie tłumaczcie tego potrzebami mieszkaniowymi, one są, ale dlaczego kosztem zieleni, czegoś co rośnie od wielu lat, i co zaczyna być doceniane w cywilizowanym świecie.
41. Dodane przez xxx, w dniu - 17-11-2020 20:40
A po dziesięciu latach, nowa działka z parkiem pójdzie na sprzedaż :)
42. Dodane przez do 35, w dniu - 17-11-2020 21:13
Racja,a kawałek od tego miejsca rośnie duży las.Jestem ciekaw ilu z nich tam chodzi na spacer.
43. Dodane przez Łuki, w dniu - 17-11-2020 21:28
WYCINAĆ!! MIASTO MA MAŁO PIENIĘDZY, WIEC KAŻDY GROSZ SIĘ LICZY!
44. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 17-11-2020 21:31
Czyje jest to ,,Nasze " Leszno ?
45. Dodane przez Mieszkaniec Rejtana, w dniu - 17-11-2020 21:56
Typowy urzędowy bełkot Pana Wiceprezydenta. Proszę Pana, jeśli Plan zagospodarowania był uchwalony w 2014 roku to proszę wytłumaczyć jakim prawem Pan Prezydent na spotkaniu przed wyborami obiecywał na tej działce park? Proszę ujawnić jaka była przeprowadzona analiza przez architekta miejskiego, o której mowa w artykule Panoramy Leszczyńskiej z tamtego czasu? Przedwyborcze czcze obietnice. Jaką teraz działkę proponujecie? Proszę konkretnie ją wskazać. 
Dlaczego nie sprzedaliście działki przy ulicy Unii Europejskiej tylko powstaje tam Park za 2 miliony? Czyżby mieszkał blisko ktoś ważny? Przypadek? Nie sądzę. A może do lasu do Karczmy Borowej za daleko??? 
Wszyscy jesteście po jednych pieniądzach i tylko żal Pana Wiceprezydenta, że musi odpowiadać w imieniu osoby, która powinna się tłumaczyć.
46. Dodane przez kiefyś kiedyś kiedyś..., w dniu - 17-11-2020 22:05
kiedyś to wszyscy mieszkali w jaskiniach i ziemiankach, czy to powód by nie mieć nic do powiedzenia?
47. Dodane przez do 45, w dniu - 17-11-2020 22:59
to fakt
48. Dodane przez Mytycha., w dniu - 18-11-2020 01:58
Mytycha nalezy zwolnic za te wygłupy ...Jest tyle wolnych terenow pozaklasowych nieuzytkow w Obrebie ul. Szybownikw po lewej stronie jadac do Wschowy a ten doprowadza do wyrebu lasu !!!! Jarek
49. Dodane przez D, w dniu - 18-11-2020 07:24
Ludzie nie piszcie co gadali przed wyborami!!  
Zastanowić sie trza i to trza 2 razy wrzucając kartę do urny na wyborach!!  
Kasy brak niestety a urzędy rozrośnięte ;(
50. Dodane przez Do 45, w dniu - 18-11-2020 07:27
Trafione w 10 spostrzeżenia, szczególnie z parkiem przy ulicy Unii Europejskiej. A poza tym, proszę zwrócić uwagę, że absolutnie w każdym spornym temacie wybrana władza nie robi po myśli wyborców a po własnym widzi mi się ale jest to pokłosie wyborów :(
51. Dodane przez popieram 45, w dniu - 18-11-2020 08:03
Wypowiedzi wiceprezydenta naprawdę przypominają bełkot i przykłady nie raz cytowaliśmy w komentarzach. Wyjątkowa arogancję też tu widać, po raz kolejny, po przypadku zajezdni na Rejtana.
52. Dodane przez Ania, w dniu - 18-11-2020 08:05
Wszyscy mieszkańcy Rejtana wiedzą że w naszym lesie żyją piękne wiewiórki które notabene są pod ochroną. Pan Prezydent chce zniszczyć ich miejsce bytowania. Trzeba to zgłosić do odpowiedniej instytucji.
53. Dodane przez władza, w dniu - 18-11-2020 08:23
Bezkarność leszczyńskiej władzy, od 2014 roku, poraża.
54. Dodane przez Ewe, w dniu - 18-11-2020 09:51
Nie damy wyciąć drzew. Panie prezydencie mówiłeś, że będziesz dbał o drzewa i o przyrodę, a co robisz? Kolejne drzewa pod topór? Masakra. Wstydzcie się
55. Dodane przez Staszek, w dniu - 18-11-2020 09:59
Pan prezydent każe adoptować 10 cm sosenki, a chce wyciąć z 500 drzew, jak nie więcej!Zdrowych pięknych sosen. Co będzie oczyszczać powietrze zimą? Kiedy to drzewa liściaste gubią liście... Mamy umrzeć że smogu? Żeście sobie uchwalili plan zagospodarowania przestrzennego po cichu. Bedziecie mówić, że trzeba było zgłaszać uwagi. A kto o tym wiedział? Kto wiedział,że żeście coś takiego uzgodnili? Jakby Wam zalezalo na konsultacjach społecznych to byście je ogłosili oficjalnie i spółdzielnia by poinformowała nas, mieszkanco o tym. A gzie spółdzielnia? Żadnych uwag do planu nie wniosła? Ja mieszkam na Rejtana i nawet nie mam pojęcia o tym, że żeście go aktualizowali. Gdzie do cholery radni z okręgu! Gdzie pytam? Każde byle co podpisujecie na sesji? Nie czytacie wcale dokumentów? Po to Was wybieramy byście nam służyli a Wy co? Podpisujecie buble? Tak Was okręg interesuje? Czy tylko żeby dietę pobrać i mieć spokój. Weźcie się do roboty lepiej
56. Dodane przez Marta, w dniu - 18-11-2020 10:06
Las rośnie długo. Już 150 lat temu nasi przodkowie, mieszkańcy Leszna, w trosce o przyszłych mieszkańców zaczęli sadzić drzewa, min. Park Kościuszki. A wy lekką ręką chcecie wyciąć takie sosny? Bo co kasy trzeba w budżecie? Czy wy już nie macie żadnej odpowiedzialności społecznej? Gdzie radni okręgowi? Przecież Was wybraliśmy. Ludzie opamiętajcie się!
57. Dodane przez Kasia, w dniu - 18-11-2020 10:16
Nie wykonanie planu zagospodarowania przestrzennego bedzie przestepstwem? Bo nie rozumiem. Chcecie wyciać 1 ha pieknego lasu sosnowego, siedlisk wiewiorek, dzieciolow po co? Zeby kasa w urzedzie sie zgadzala? Jak daleko w tej hipokryzji pojdziemy? Jak daleko pytam? To adoptuj drzewko wielkosci minimalnej, gdzie wiadomo od 5 klasy szkoly podstawpwej, ze sosna ma korzen palowy i sie nie przyjmie, a tu skazuje się na śmierc z 700 dorodnych drzew? Hipokryci! Kto jest wykonawca planu zagospodarowania przestrzennego? Prezydent! Moze pora na zmianę planu. Zobaczmy jao niszczymy nasze srodowisko. Wody w zbiorniku w Rydzynie juz brakuje . Jak sie nie opamietamy to bedzie z nami krucho
58. Dodane przez Elzbieta, w dniu - 18-11-2020 10:28
Średnio w Lesznie o ościennych powiatach rodzi się 1900 dzieci na rok. A ile drzew wycięliście już w tym roku? 3-4 raz tyle ile rodzi się dzieci? Może 5 x tyle? Co zostawimy przyszłym pokoleniom? Betonowe tarasy? Innej działki nie macie na sprzedaż? Tylko z pięknym lasem? To jest park Panie prezydencie! Park! Tam się dzieci bawią po lekcjach. Ludzie spacerują i zbierają grzyby Psy spacerują. Matki z dziećmi! Na Szybowników albo na Zaborowie nie macie? Grunty 5 czy 6 klasy? Żeby w XXI wieku las wycinać? 50 letnie sosny?
59. Dodane przez Jacek, w dniu - 18-11-2020 10:38
Powiedzmy sobie szczerze konsultacje społeczne planu zagospodarowanie terenu to fikcja. Nikomu nie zależy aby się odbyły. Wiesza się w gablocie zawiadomienie i tyle. Czy Wy myślicie, ze ja w czasie pracy przed godziną 15.00 znajdę czas by wpaść do urzędu i sprawdzić czy są jakieś konsultacje społecznie? I tak raz, dwa razy w tygodniu wezmę urlop na godziny i wlecę do urzędu? Bo mżze coś o mojej dzielni? codziennie przez 50 lat? Jakby Wam zależało na konsultacjach to byście poinformowali mieszkańców i spotkali się w szkole 13 porozmawiać. A żeście sobie cichcem uchwalili. Największe zarzuty mam do radnych okręgowych. Oni mogą zgłaszać uwagi. I co zgłosiliście? czy tylko listę podpisaliście by odebrać dietkę. W pompie nas i dzielnicę naszą macie. Teraz to odkręcajcie, nadeszła ostateczna pora
60. Dodane przez Adam, w dniu - 18-11-2020 10:52
Dzieci uczymy - szanujmy przyrodę. Tych, którzy zaśmiecają lasy chcemy ukarać, a co zrobić z Tymi którzy nakazują je wycinać? A może ich nagradzać? Coś tu nie gra.
61. Dodane przez Roman, w dniu - 18-11-2020 10:55
Nie damy wyciąć naszych drzew!
62. Dodane przez Magdalena, w dniu - 18-11-2020 11:00
Skąd taki pomysł? Przecież to zalesiona działka. Tyle działek wokoło bez lasu. Po co wycinać tyle drzew? Nie lepiej pod zabudowę wybrać inną działkę. Przecież zieleń jest szalenie ważna i trzeba ją szanować
63. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 18-11-2020 11:00
nawet jeśli jakiś deweloper kupi działkę to i tak nie wytnie drzew bo tam mieszkają chronione wiewiórki... każde dziecko z pobliskiej szkoły jest to w stanie potwierdzić...
64. Dodane przez Sara, w dniu - 18-11-2020 11:02
Dajcie spokój. Żenada. Piękne drzewa pod topór?
65. Dodane przez Justyna, w dniu - 18-11-2020 11:07
Niech sobie prezydent wybuduje na Unii Europejskiej zamiast parku blok 5 piętrowy. Tyle drzew wycinać? Zastanówmy się, toniemy w śmieciach, wody brakuje...moze za chwile tlenu zabraknie. Przylesie zmienimy na Bezlesie!
66. Dodane przez Marcin, w dniu - 18-11-2020 11:09
Taką zalesioną działkę pod budowę dewelopera? Przecież to są wielke i piękne drzewa. Prezydent może nie wykonywać planu zagospodarowania przestrzennego. To nie przestępstwo. Odwołuje się do sumienia jego i rady miasta. Radni, pomóżcie nam
67. Dodane przez ad 55, w dniu - 18-11-2020 11:32
Ulica Tadeusz Rejtana, Okręg wyborczy numer 1. Oto radni z Okręgu wyborczego numer 1 (BIP): Przemysław Górzny, Krystian Maćkowiak, Jacek Matecki, Barbara Mroczkowska, Stefania Ratajczak, Michał Skrzypczak.  
Który radny interesuje się sprawami jego okręgu wyborczego? Nie mamy rad osiedlowych, bez których wiedzy i zgody nic by się w mieście nie działo a tak, robią, co chcą. Na powstawanie rad osiedlowych nie chcą się godzić, choć ustawa samorządowa nakłada obowiązki zachęcania do tworzenia rad osiedlowych. Z nielicznymi wyjątkami, nie mamy radnych, zaangażowanych w sprawy miasta.
68. Dodane przez Janusz, w dniu - 18-11-2020 11:45
Po co usuwać istniejące drzewa i sadzić mowe które urosną za wiele lat? Mega nie ekolpgiczny i bezsensowny pomysł.
69. Dodane przez KM, w dniu - 18-11-2020 12:04
Sami coś sobie wytnijcie... A nie hektar lasu...
70. Dodane przez Ewelina, w dniu - 18-11-2020 12:54
XXI wiek, katastrofy ekologiczne pukają do drzwi...a Wy hektar lasu chcecie wycinać i dać pod zabudowę deweloperowi....Pani Borowiak miałeś tworzyć zielone Leszno a tworzysz pustynne Leszno!
71. Dodane przez Bogdan, w dniu - 18-11-2020 12:58
Ko jest naprawdę kiepski pomysł. Opamiętajcie się!
72. Dodane przez Eleonora, w dniu - 18-11-2020 13:00
Teraz pora na radnych okręgowych. Wreszcie możecie się wykazać. Pokażcie, ze nie macie nas w tyle. Pomóżcie. Nie ukrywajmy poprzez Wasze podpisy na tym dokumencie plan został zaktualizowany!
73. Dodane przez Aneta, w dniu - 18-11-2020 13:03
Sami dbamy o ten skrawek ziemi. Zbieramy śmieci. A teraz chcecie oddać to deweloperowi? To jest skandal. To proekologia, sprzątanie świata a tu rach ciach z 7000 drzew. Hajs musi się zgadzać w kasie. Zero empatii. Wydac wyrok na 7oo drzew? Panie Mytych śpisz Pan spokojnie? Bo mi by sumienie nie dało!
74. Dodane przez DO 59 JACEK, w dniu - 18-11-2020 13:09
JACEK W PEŁNI SIĘ Z TOBĄ ZGADZAM ....RADNI DO .... ! WOGÓLE CO ONI ROBIĄ OPRÓCZ PODNOSZENIA RĘKI? JAK PRZYSŁUGUJĄ SIĘ LOKALNYM SPOŁECZNOŚCIOM, KTÓRZY NA NICH GŁOSOWALI? LUDZIE NA KOGO GŁOSUJECIE?
75. Dodane przez Mela, w dniu - 18-11-2020 13:11
Mam dość takich pomysłów! czego to uczy przyszłe pokolenia? Na to patrzą nasze dzieci?. Jak szkoła chciała wybudować parking, bo się nie mieszą auta nauczycieli, to nie, bo biedne drzewa. Trzeba będzie wycinać piękne sosny. Teraz jak pieniądze do miasta i kto wie jeszcze do kogo (?) to wycinamy. 
Szkole nie pozwolili zrobić parkingu, bo takie mieliście plany od dawna. Po zasiedleniu nowego bloku (kompleksu bloków) wzrośnie bardzo ruch uliczny. Dzisiaj nie brakuje bezmózgowców co jeżdżą z pełną szybkością po szkołą. Nie boicie się o dzieci co chodzą do szkoły? O wypadki, które zaczną się dziać? Kolejnych parę setek setek aut zacznie codziennie przejeżdżać obok szkoły.
76. Dodane przez mimi, w dniu - 18-11-2020 13:12
Nieodwracalna dewastacja środowiska naturalnego!
reklama
77. Dodane przez Adi, w dniu - 18-11-2020 13:13
Może byście tak Biedronkę jeszcze pierdyknęli? Będzie nastrój na zakupach. Mało ich w miescie!
78. Dodane przez honor nauczyciela, w dniu - 18-11-2020 14:20
Co mają powiedzieć nauczyciele uczniom ze Szkoły Podstawowej nr 13, gdzie okna tej szkoły wychodzą dziś na drzewa, na zieleń? Co na to nauczyciele biologii, wychowania obywatelskiego, wychowawcy, dyrektor i chyba 3 jego zastępców, prawda? Pedagogiczne sumienie Was nie rusza? Będziecie na to wszystko spokojnie patrzeć i akceptować? Jaki przykład obojętności wobec swojego sąsiedztwa, ważnych spraw miasta, dajecie młodemu pokoleniu?
79. Dodane przez ala, w dniu - 18-11-2020 14:22
Kto jest radnym z tego okręgu, kto był w 2014 gdy uchwalano te niekorzystne (za wyjątkiem deweloperów) plany?
80. Dodane przez wyborca, w dniu - 18-11-2020 14:42
Pan Prezydent ślubował czyli zobowiązywał się, przyrzekał:  
Obejmując urząd Prezydenta Miasta Leszna, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców miasta. Ślubuję. Tak mi dopomóż Bóg 
 
Każdy Radny ślubował czyli zobowiązywał się, przyrzekał:  
Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej ślubuję uroczyście obowiązki Radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie mając na względzie dobro mojej Gminy i jej mieszkańców.(niektórzy: Tak mi dopomóż Bóg) 
 
(BIP, protokoły z sesji, listopad 2018)
81. Dodane przez Medyk, w dniu - 18-11-2020 15:01
Otwórzcie oczy drodzy wyborcy i zobaczcie kogo wybraliście i jak reprezentuje swoich wyborców. Tak z ręką na sercu ilu z was oddało głos na obecną reprezentacje ?
82. Dodane przez do 81, w dniu - 18-11-2020 15:20
a kogo masz na myśli obecną? rządzących czy ogólnie radnych? bo każdy z Radnych mógł coś zrobić dla tych wyborców, po jednej i drugiej stronie - ale w d..ie mieli wszystko.
83. Dodane przez Rumcajs z Rejtana, w dniu - 18-11-2020 15:31
Jedyne co nam pozostało to przy następnych wyborach pokazać środkowy palec obecnej władzy w mieście dwa razy się zastanówcie na kogo głosujecie , te wasze,,mega'' inwestycje na was nie zagłosują, na (...) (p)rezydentowi i pl18
84. Dodane przez ad 79, w dniu - 18-11-2020 15:41
Protokoły z sesji są publicznie dostępne jedynie od roku 2016, czyli nawet nie od początku poprzedniej kadencji samorządu. Wcześniejsze (od 2015) protokoły z sesji rady miasta są publicznie, jak aktualne, niedostępne, skrzętnie przed mieszkańcami utajnione, bo już nie ma bieżącego dostępu. Po kolei utajnia się dane o mieście, zamiast prowadzić archiwum Biuletynu Informacji Publicznej (zakładka), po prostu wydzielić i to w innych miastach (w BIP) jest prowadzone, jest naturalnie dostępne a dla nas w Lesznie jest nieosiągalne. Kiedyś, jeszcze niedawno, było archiwum (osobna zakładka) Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Leszna ale zlikwidowali. To samo na stronie www.leszno.pl: po pojawieniu się nowej strony www.leszno.pl wszystko, co wcześniej, zlikwidowali, utajnili.
85. Dodane przez Etylina, w dniu - 18-11-2020 15:44
Strach się bać. Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowane. Zastanówmy się jaki spadek my dorośli zostawiamy młodszym pokoleniom. Zdewastowane środowisko, pokazanie ze jedną decyzją można wyciąć cały ha lasu. Przyroda nam tego nie daruje...już mamy epidemię, codziennością są huragany, susza, silne wiatry.. itp. Po jakiego czorta wykładamy tym dzieciakom jakieś "dyrdymały" o ochronie przyrody w szkole? A potem dajemy takie przykłady. Mówią: dziecko patrzy co robisz, a nie co mówisz...I powtarza Twoje zachowania
86. Dodane przez nie dziwmy się, w dniu - 18-11-2020 16:45
A potem się dziwić, że młodzi i niemłodzi niszczą miasto, jesli władza daje taki przykład.
87. Dodane przez Rama, w dniu - 18-11-2020 17:12
Rozbój na przyrodzie, mieszkańcach osiedla oraz uczniach szkoły w biały dzień. I to w czasach kiedy mówimy o ochronie przyrody.
88. Dodane przez Magda, w dniu - 18-11-2020 17:18
Oj radni ja Wam radzę zabrac się za te sprawę. Bo bedzie hasło najbardziej popularne w starku kobiet W......C. To jest sprawa ponadpartyjna, ponad podzialami czy lewak czy nacjonalista...to jest sprawa o dobro spoleczne. I dyskusji politycznych nawet tutaj nie usilujcie uskuteczniac. Tyle wiemy o sobie na ile nas sprawdzono. Wiec my mieszkancy Leszna mowimy sprawdzam.Nie udawajcie, ze nie słyszycie
89. Dodane przez Merytoryczny hejter, w dniu - 18-11-2020 18:04
Czy ta wycinka to w ramach akcji ,,Zielone Leszno''?
90. Dodane przez asik, w dniu - 18-11-2020 18:28
jak z lasku robi się fantastyczny park bez dużych nakładów włodarze powinni się przejechać do Kościana. Tam z lasu nad kanałem jest fajny dziki park z alejkami i placami dla dzieci,Okolice Dudziarza.
91. Dodane przez xyz, w dniu - 18-11-2020 20:09
Spójrzcie, jakie atrakcje proponuje Kościan: 
https://www.rekreacyjny.koscian.pl/Park_miejs(...)orawskiego.html 
W Lesznie MOK, MOSiR, MBP - zerowa zawartość strony
92. Dodane przez xyz, w dniu - 18-11-2020 22:27
Szlag człowieka trafia, gdy widzi taką przepaść cywilizacyjną między innymi miastami a Lesznem (kom. 91, link). Wyżej od nas są już miasta mniejsze, nie mówiąc o podobnych nam. Nie dorównujemy już nikomu. Teatr już ma Rawicz, teatr ma też Kościan. My mamy tylko wydatki i przejadanie pieniędzy, z roku na rok większe.
93. Dodane przez Ewelina, w dniu - 18-11-2020 22:28
Zielone Leszno? Halo!Halo! realizujecie projekty Zielone Leszno czy Drawal Roku? Włodarze, obiecaliście chronić przyrodę i co robicie? Ile warte są te wasze obietnice wyborcze? Nic! Wielkie ........ Jak trzeba to sprzedacie się za kilka srebrników? Wydaliscie wyrok na 500 drzew w tym sosny, klony, przy okazji na cały ekosystem? ptaki, wiewiórki, owady, mrowiska, mchy, porosty... Bo potrzebne Wam pieniądze. Nieważne skąd obłudnicy? Zabić, zdeptać, wyciąć aby tylko kasa na kocie się zgadzała? Gdzie radni okręgowi? Wy na to pozwalacie? Na dewastację środowiska??? Nie macie już żadnych świętości. Sięgacie coraz dalej tej waszej pazerności. Jak żyję jeszcze takiego braku zasad i obłudy nie widziałam.
94. Dodane przez rentowniś, w dniu - 18-11-2020 22:36
Król Mytych I decyduje: sprzedajemy. Nieważne są koszty społeczne, przyrodnicze. Trzeba to sprzedać i to jak najszybciej, bo się pieniążki kończą! Zachowujecie się jak pijak, który własnej matce na wódkę ukradnie ostatnie 5 zł. Nie myśli o tym, ze wydał jej pieniądze na leki, bez których matka umrze. A przecież z tej rentki jak pasożyt żyje od zawsze. Ważne jest tu i teraz.
95. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 18-11-2020 23:29
Toż to grzech niszczyć takie piękne okolice.... Wstydźcie sie.
96. Dodane przez Leszcz, w dniu - 19-11-2020 00:03
Petycja skierowana była do Prezydenta Łukasza Borowiaka a odpowiada jego zastępca. Już sam ten fakt wskazuje gdzie Pan Prezydent ma mieszkańców. Jak trwała kampania wyborcza to sam jeździł na spotkania a teraz wstydzi się czy nie ma czasu...
97. Dodane przez Anna, w dniu - 19-11-2020 08:28
Plan zagospodarowania terenu to nie Biblia, można zmienić, tym bardziej taki sprzed 6 lat!!! Wiele osób w 2014 nawet nie mieszkało w tamtej okolicy. Jak mamy uczyć dzieci ekologii, dbania o naturę, logiki! - jeśli wytnie im się sprzed nosa kawał pięknego lasu! Nie betonujmy naszego miasta!
98. Dodane przez Jęki, w dniu - 19-11-2020 17:16
Rachityczne sosenki ... 50 metrów dalej macie las, którego nikt Wam już nie ruszy .... gdzie maja budować nowe mieszkania ... wskażcie nowe tereny w mieście zamiast idiotyczne komentarze pisać , abstrahując od tego ze jak plan uchwalali to nikt sie nie odzywal czytać się nie da tych ciągłych jęków
99. Dodane przez obserwator, w dniu - 19-11-2020 20:43
Jęki- jeśli jesteś mieszkańcem miasta to zdaje się, że powinieneś wiedzieć gdzie są jeszcze tereny pod zabudowę wielorodzinną, przecież z planem zagospodarowania zapewne jesteś zaznajomiony. Może nawet zgłaszałeś jakieś uwagi do niego....  
W Lesznie powstaje duża ilość budynków wielorodzinnych (patrz: Antoniny- dwie lokalizacje, Gronowo, rejon ul. Sobieskiego...). Pytanie czy rzeczywiście jest tak duże zapotrzebowanie na kolejne lokalizacje- ale to już inna sprawa. Miasto ma się rozwijać ale ma to być rozwój zrównoważony. 
Cieszy, że są jeszcze ludzie w tym mieście, których rusza kwestia wycinki drzew. Martwi natomiast fakt, że są też tacy, którzy nie widzą nic złego w tym. Czy wskazywanie lasu tuż za Leśną Osadą staje się wytłumaczeniem dla wycinki 500 drzew? Ludzie opamiętajcie się.
100. Dodane przez Johnny Bravo, w dniu - 20-11-2020 12:21
Dla oburzonych mieszkańców Rejtana i Leśnej Osady. Kiedyś całe to osiedle to był las. Jakoś wcześniej wam nie przeszkadzała wycinka lasu i budowa bloków oraz leszczyńskiego Beverly Hills.
101. Dodane przez do 52 Cito!, w dniu - 20-11-2020 16:23
i mnostwo dzieciolow jest w lesie przy Rejtana i Zamenhofa Czuwaj1
102. Dodane przez Do Johnny Bravo, w dniu - 20-11-2020 18:21
To że wcześniejsze pokolenia popełniły błędy, nie oznacza że dalej mamy je popełniać. Psy partyjne hejterskie się odezwały.
103. Dodane przez 4u, w dniu - 21-11-2020 10:04
Zarząd miasta i Radni myślą, że ich zadaniem jest nabijanie kasy miejskiej. Otóż nie. Macie służyć MIESZKAŃCOM Leszna. Dlaczego nie buduje się wysokiej zabudowy na piaskach wokół szkoły nr 4 w Zaborowie,czekają setki ha prawie nieużytków.Na tych ha rosną tylko i wyłącznie unijne dopłaty rolnicze albo nic. Odczepcie się wreszcie od terenów zielonych!!!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj