Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Przywrócić parking na Rynku?

Temat dla reportera

Przywrócić parking na Rynku?

26.11.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

Dlaczego na Rynku nie można zrobić darmowego parkingu? – pytał słuchacz „Tematu dla reportera”. Jego zdaniem zezwolenie na wjazd na centralny plan Leszna mogłoby pomóc przedsiębiorcom mocno dotkniętym przez pandemię. Telefon wywołał odzew: pojawiły się zarówno głosy „za” jak i „przeciw”. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Słuchacz, który zadzwonił do audycji „Temat dla reportera” przyznał, że jest jednym z przedsiębiorców ze Starówki. -Dlaczego miasto nie pójdzie nam na rękę w tych ciężkich czasach? - pytał. Jak podkreślił w obecnych czasach jednym z głównych
czynników decydujących o wyborze miejsca zakupów jest właśnie dostępność dla samochodów. -Kilka lat temu parking był na Rynku i obroty w sklepach znacznie się podniosły - argumentował - co z tego, że teraz mamy pięknie wyremontowany Ratusz, gdy nie ma tam ludzi. Słuchacz zapewnił, że chodzi mu o tymczasowe rozwiązanie, na kilka zimowych miesięcy.

Głos nie pozostał bez echa. -To nienormalny pomysł, przecież można znaleźć parking na przykład pod wiaduktem i podejść, to nie jest daleko - opowiadała słuchaczka - ludzie dzisiaj chcieliby wjechać samochodem wprost do sklepu. Jednak pojawił się także głos poparcia. -Pod galeriami handlowymi jest mnóstwo samochodów, być może życie na Starówce by się rozruszało, gdyby na Rynku powstał bezpłatny parking - mówił inny słuchacz.

Postulat darmowego parkingu przekazaliśmy do Urzędu Miasta Leszna, czekamy na odpowiedź. A jakie jest Państwa zdanie w tej sprawie?

 
Komentarze (65)
1. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-11-2020 12:15
Na czas pandemii zdecydowanie jestem za tym, żeby można było parkować na rynku. Argument o tym, że spod wiaduktu nie jest daleko na rynek jest absolutnie nietrafiony. Dużej części ludzi się po prostu nie chce i nie można mieć do nich za to pretensji. W pełni popieram postulat przedsiębiorcy.
2. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 26-11-2020 12:18
W Kościanie parking z rynku został przeniesiony i dobrze.
3. Dodane przez Magda, w dniu - 26-11-2020 12:19
Jak najbardziej za przywróceniem parkingu, ale w godzinach otwarcia starówki .Poza tymi godzinami zakaz wjazdu .  
Czy płatny czy darmowy mieszane uczucia?!.
4. Dodane przez On, w dniu - 26-11-2020 12:20
Moje zdanie jest jak najbardziej za. Zrobić darmowy parking między godziną 9 a 20 jak sklepy są otwarte. W godzinach nocnych zakaz parkowania bo za chwilę na ustawiają sRotow które będą straszyły.
reklama
5. Dodane przez parking, w dniu - 26-11-2020 12:20
W celu uratowania handlu na starówce potrzebny jest nowy, duży parking w ŚCISŁYM CENTRUM (100-300 metrów od Słowiańskiej). Nie jakieś tam buforowe parkingi na Norwida
6. Dodane przez on..., w dniu - 26-11-2020 12:21
Może jeszcze z opcją wjechania do sklepu? 
Za chwilę będziecie w akcjach protestacyjnych przeciwko smogowi. 
Babci z emeryturą 1200 będziecie kazali zrezygnować z pieca kaflowego ale sami najchętniej samochodem wjechalibyście pod samą ladę.
7. Dodane przez DarekJarekMarekCzarek, w dniu - 26-11-2020 12:23
Nie ma to najmniejszego sensu, tam i tak nic nie ma i nie będzie. I bardzo dobrze Słuchaczka powiedziała - jest mnóstwo parkingów dookoła. Rynek niech będzie rynkiem a nie parkingiem dla osób leniwych....
8. Dodane przez Dobromir, w dniu - 26-11-2020 12:23
Byłaby galeria Goplana byłby parking. Już widzę te ślady oleju z blachosmrodów na bruku.
9. Dodane przez centrum, w dniu - 26-11-2020 12:23
wyburzyć kilka starych kamienic przy Metziga albo ulicy Bocznej. Jest w centrum miejsce na porządny parking.
10. Dodane przez dziad, w dniu - 26-11-2020 12:29
Jeśli darmowy to na pewno nie za tego prezydenta. On nas zadluzyl po uszy a teraz w panice, wywracajac stoły szuka kasy. Zresztą płatny też nie, no chyba że pan Mytych w komisji... Jeśli zdrowie pozwoli
11. Dodane przez sceptyk, w dniu - 26-11-2020 12:36
Starówki nic nie rozrusza, tam w sklepach ceny z kosmosu!
12. Dodane przez Król Lew, w dniu - 26-11-2020 12:40
Udostępnić dobrze zorganizowany parking z ograniczeniem czasu postoju.
13. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 26-11-2020 12:47
Komu zależy na odgrzewaniu starych kotletów?
14. Dodane przez J., w dniu - 26-11-2020 12:49
Znam jednego z panów, który jeszcze niedawno prowadził tam sklep. Postanowił się jednak przebranżowić i przestawił się na usługi. Nie widziałem go dawno takiego szczęśliwego i zmotywowanego do pracy. Wreszcie ma pieniądze i nie musi się martwić, czy starczy mu do pierwszego.
15. Dodane przez Moim zdaniem, w dniu - 26-11-2020 12:54
Rynek to przede wszystkim miejsce dla gastronomii. Pomijając obecny okres stanu pandemii, problemem w naszym mieście jest jednak to, że wielu ludzi na wyjście do restauracji nie stać. Także to, że w Lesznie nie ma turystyki. Robienia parkingu z Rynku, to bardzo zły kierunek myślenia. Będzie mnóstwo spalin, plam od oleju i hałasu. Czyli takie prowincjonalne dziadostwo.
16. Dodane przez Ja, w dniu - 26-11-2020 13:06
Jak ma byc parking to przynajmniej 5zl za godz postoju, to tym co sie kawalek podejsc nie chce, to sie zachce
17. Dodane przez Do 13, w dniu - 26-11-2020 13:11
To ma na celu odwracanie uwagi od pewnej sytuacji.
18. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 26-11-2020 13:11
Przecież na Bolesława Chrobrego są 2 duże parkingi. 
Wystarczy kawałek przejść do Rynku , i nikomu korona z głowy nie spadnie. 
Nie trzeba zaraz wjeżdżać na Rynek
19. Dodane przez do kom 15, w dniu - 26-11-2020 13:14
A w jakim to mieście w Wielkopolsce jest turystyka.Poznań, Gniezno i może trochę Kalisz.Wielkopolska to nie turystyczny,ciekawszy Dolny Śląsk. Jeśli chodzi o parkingi to w koło rynku jest ich pełno.
20. Dodane przez Hej, w dniu - 26-11-2020 13:33
Bardzo dobry pomysł. To powinien być standard, a nie przez plamdemie. Od listopada do lutego powinien tam być darmowy parking od godziny 10-18.
21. Dodane przez Do 19, w dniu - 26-11-2020 13:39
W Wielkopolsce jest dużo miast turystycznych np Międzychód.
22. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 26-11-2020 13:43
Pomysł zły .Popatrzcie na Poznań w Rynku same kawiarnie i restauracje , latem nawet na środku Rynku poznańskiego całe części Rynku służą konsumpcji zajmując połacie samego jego środka i biznes dla właścicieli jest bardzo dobry .Niestety Rynek to teren dla handlu wielobranżowego musi splajtować i nie pomoże wjazd aut dla ich prosperity innych niż restauratorzy i to jest logiczne .Rynek musi być pusty od aut .Ciuchy można sprzedawać gdzie indziej , a jedynie sklepy z pamiątkami mogą pozostać przy warunku ,że właściciel da sobie radę z opłaceniem ZUS-u i pensji pracowników .Bronię tutaj mieszkańców Rynku , którzy nie chcą spalin i hałasu aut , ale choć mógłbym też podjechać tam autem to jednak solidaryzuję się z nimi - żadnych aut na Rynku , o ile jesteśmy zgodni ,że ten nasz Rynek ma być normalny i piękny - Niestety coś , za coś - pozdrawiam
23. Dodane przez do kom. 10, w dniu - 26-11-2020 13:47
Tylko tych parkingów mogą ludzie nie znać. Nawet na stronie miasta takich dokładnych podpowiedzi nie ma https://www.leszno.pl/Parkingi.html . Jest np. informacja o parkingu na ul. B. Chrobrego, ale bez numerów, A tam są dwa całkiem spore plus trzeci przy ulicy. O Nowym Rynku w ogóle informacji nie ma, a tam poza dniami i godzinami targowymi jest cały plac pusty. A po drodze jeszcze jest przy Metziga i przy Ventriculusie,
24. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 26-11-2020 14:01
Po co Wam te swary głupie. Wnet i tak zginiecie wszyscy w zupie.
25. Dodane przez oo!, w dniu - 26-11-2020 14:13
moze sklepikarze wymysla jak przyciagnac klienta do siebie a nie zapraszac ich pod drzwi sklepu kosztem Rynku? 
miala byc Goplana nie chcieliscie to teraz sobie podziekujcie! a szczegolnie takiemu jednemu panu co Goplany nie chcial bo klienci jemu uciekna a sam wielka powierzchnie zarezerwowal sobie w Galerii przy rydzynskiej! 
szczerze to nie zal mi tych którzy odrzucili najwieksza szanse dla siebie
26. Dodane przez Obserwator, w dniu - 26-11-2020 14:15
Widzę że idziemy w innym kierunku niż trendy rzeczywistości. Rynek bez samochodów bo zrobi się bałagan. Są Ogrodki gastronomiczne. Nie wyobrażam siedzieć sobie tam a tu samochod ktoś odpala .Restaurację mamy jakie mamy lepsze gorsze .Dla mnie przemawia Pocztówka z wakacji .Kiedys jeszcze inną miałem niestety jak widzę jak Wlasciciel chodzi po marketach bez maseczki .Stwierdziłem że już tego nie odwiedzę. Miasto Unia musi dofinansować lub sfinansować elewację zabytkowych kamienic .Te wolne lokale miastowe wynająć za przysłowiową złotówkę żeby rozruszać starówkę. Ruch samochodowy powinien byc zabroniony na Rynku .
27. Dodane przez basia, w dniu - 26-11-2020 14:23
w cywilizowanych krajach zachodu juz od kilku dekad jezdzi sie rowerami. Jezdz sie i sie nie z biedy bo bogactwo bierze sie z tego z czego nie wydasz. ale ze zwyklego rozsadku.Ja sam jezdze do miasta rowerem a samochod parkuje na przedmiesciu ale tylko bezplatnie. Niemam komfortu robic jakiekolwiek zakupy nawet z przyjemnosci wiedzac, ze licznikoweparkingowe trzeba pilnowac i doplacac a ja jestem pyra poznanska i jestem b. dobrze zaopatrzony w materialy ubraniowe, gospodarstwa domowego jak i spozywcze.Czasy swietnosci minely w marcu wraz z wprowadzana globalnie plandemia. i nastapil czas pedalowania o co tak goraco zabiegaja paniusie wszelkiej masci z tym swym czerwonym nazistowskim logo.Ja widze rynek leszczynski albo pusty albo z furmankami jak w 1916 roku.
28. Dodane przez Ja, w dniu - 26-11-2020 14:36
Jestem na tak! Trzeba pomóc przedsiębiorcom! Świetny pomysł.
29. Dodane przez gdzie jest miejski konserwator zabytków, w dniu - 26-11-2020 15:02
Co jeszcze chcecie z tego Rynku zrobić? Niedawno, w miniony piątek, ktoś sobie zaparkował rower bezpośrednio pod schodami ratusza. Wokół rynku jest pełno miejsc dla rowerów i nieuzasadnione jest parkowanie w innych miejscach do tego nieprzeznaczonych.
30. Dodane przez regres Leszna, w dniu - 26-11-2020 15:05
Słusznie ktoś pisze. Babci każecie wymieniać piec a potem pod jej oknem pozwolicie parkować. Cywilizacyjnie Leszno cofa się w rozwoju.
31. Dodane przez Agu, w dniu - 26-11-2020 15:30
A gdzie niby obroty by miały wzrosnąć na Rynku. Przecież poza sezonem letnim tam nic prawie nie ma. Do tych kilku sklepów na krzyż to można pieszo podejść. Beznadziejny pomysł.
32. Dodane przez do 31, w dniu - 26-11-2020 15:49
Tam jest kilkadziesiąt sklepów.Idz i zobacz.Stare miasto to nie tylko rynek,a Chrobrego,Narutowicza,Słowiańska, Leszczynskich.Kilka jest fajnych restauracji.Miasto powinno się wreszcie zająć za rewitalizację ,ale pomysł z parkingiem na rynku jest zły. Parkingów jest dość przy rynku.
33. Dodane przez jaraSŁAW, w dniu - 26-11-2020 16:01
do czego ten parking. Na rynku już nic nie ma, chyba że chodzi o miejski szalet, ale nie wiadomo czy jest otwarty. Chyba jednak nie jest. Dosyć smrodów i hałasu jest wkoło.
34. Dodane przez ola, w dniu - 26-11-2020 16:14
zadnych parkingóvv na rynku poza tym stare miasto umiera na rynku sa 4 sklepy i tyle
35. Dodane przez PRZYJEZDNY, w dniu - 26-11-2020 16:20
NIE PO TO ZROBIONO PŁATNY OD 8:00 ŻEBY TERAZ ZROBIĆ DARMOWY!
36. Dodane przez ?, w dniu - 26-11-2020 16:22
Utworzyć parking płatny z opłatą od 5 zł za godzinę.  
Pandemia ogłupia ale bzdurną decyzją zapchamy rynek postojem za free a zostawimy puste, platne uliczki.
37. Dodane przez taka sytuacja, w dniu - 26-11-2020 16:24
Mentalność małomiasteczkowego Leszna (samochody na rynku) z wybujałą, wielkomiejską megalomanią (miejski teatr). Tylko jeszcze miejskiej opery w Lesznie brakuje.
38. Dodane przez Kk, w dniu - 26-11-2020 16:29
Rynek to wizytówka naszego miasta. Odnowiony Ratusz, klimat restauracji, ogródków pachnących kawą a nie spalinami, których wszędzie pełno. Beznadziejny pomysł!
39. Dodane przez Rynek, w dniu - 26-11-2020 16:35
Od zawsze, wszędzie, miejsce reprezentacyjne dla miast i miasteczek. Ma tworzyć centrum spotkań, usług, handlu. W Lesznie ludzie potrzebują w tym miejscu parkingu. Jak dla mnie, to zwyczajna żenada. Czy to w takim celu remontowano Ratusz? Aby zaparkować przed schodami? Zwolennikom pomysłu parkingu, współczuję.
40. Dodane przez do 34, w dniu - 26-11-2020 16:43
Olu,cztery sklepy to masz chyba u siebie na całej wsi.Rynek i ulice przy rynku,a także deptak na Słowiańskiej i Leszczynskich to min.100 sklepów w tym kilka restauracji i paby.
41. Dodane przez ups, w dniu - 26-11-2020 17:07
Jako mężczyzna lubię robić zakupy na starówce. Dwa fajne sklepy z odzieżą męską i damską (Słowiańska), drugi z męską na rynku(Elegant o ile mnie pamięć nie myli)Obsługa miła i kompetentna. Towar inny niż w galerii. Co ważne! Od Polskich producentów i , jeśli się dobrze poszuka, świetnych jakościowo. Do tego sklepik z uroczą bielizną damską do którego zagląda moja żona. Biznes niestety polega na znalezieniu niszy rynkowej. A to nie należy od władz miasta. A z zakupionymi spodniami , koszulą lub biustonoszem można się przejść kilkaset metrów do parkingu, ot choćby na Nowy Rynek. Po drodze zjeść pizzę na Słowiańskiej ( 2 pizzerie), na Pl. Metziga. Problem tkwi gdzie indziej. Gdzie? W Januszach biznesu.Wicie rozumicie, żona Grażyna potrzebuje kolejne Q7 na zakupy do Galerii. Dlaczego tam? Bo tam zakupy robi Zdzicha przyjeżdżająca Cayenne. (...) A ludzie tyrają za najniższą krajowa i słyszą: Nic z ciebie nie ma, tylko koszty generujesz. Pozbyłem się takiego pracodawcy i odetchnąłem z ulgą. Okazało się, że jestem potrzebnym ludziom człowiekiem, że znam się na robocie, że potrafię zarobić pieniążki na przyzwoite życie a nie klepanie od pierwszego do pierwszego i nie mielę czapki z daszkiem w dłoni na byle pierd Janusza. 
Ludzie! Głowa do Góry!
42. Dodane przez Nie dla parkingu, w dniu - 26-11-2020 17:10
""być może życie na Starówce by się rozruszało, gdyby na Rynku powstał bezpłatny parking" A co ma się tam rozruszać?? Zostawią auta, bo za darmo i tyle. Te sklepiki nikogo nie przyciągną, a i tak jest ich coraz mniej.
43. Dodane przez do kom 38, w dniu - 26-11-2020 17:18
Masz rację. Rynek się coraz lepiej prezentuje.Odnowiony przepiękny ratusz,latem kilka ogródków, ale one byłby zawsze.Wokół rynku drzewa,które latem dają cień. Dobre restauracje.Fajnie jakby odnowić jeszcze kilka kamienic,są też odnowione,ale to mało.
44. Dodane przez do 37, w dniu - 26-11-2020 17:26
Taka sytuacja, z diagnozą której nie sposób się zgodzić
reklama
45. Dodane przez J., w dniu - 26-11-2020 17:27
Pisaliśmy już o tym kilka razy, ale przypomnę ponownie. 
Tych z Państwa, którzy namawiają do utworzenia parkingu na Rynku, zachęcam do lektury obowiązkowej pt. Życie między budynkami, które autorem jest Jan Gehl. Książka ta porusza temat użytkowaniami przestrzeni publicznych i wyjaśnia, dlaczego lepiej jest mieć parking trochę dalej niż pod nosem. 
 
Ja ze swojej strony proponowałem już swego czasu jeszcze dwa pomysły, które przypomnę tutaj. 
1. Zorganizowanie dostaw wśród kupców Starówki. Tak żeby klienci nie musieli dźwigać zakupów. Robią sobie zakupy w różnych sklepach bez noszenia toreb, idą do knajpki, a dostawy trafiają do ich domów lub do czegoś w rodzaju paczkomatu / punktu odbioru, przy parkingu.  
 
2. Pomysł poniższy dostrzegłem kiedyś na Wyspach Kanaryjskich. Połączenie funkcjonalności sklepu i knajpki. Pomieszczenie od rana zarabia na siebie jako sklep, a wieczorem lub w dni wolne od pracy przerabia się modułowo i szybko na knajpę. Są tu pewne ograniczenia sanitarne i techniczne, ale dla chcącego nic trudnego. Inni tak robią, więc i w niektórych przypadkach Leszna, pewnie się da.
46. Dodane przez Heiko, w dniu - 26-11-2020 17:33
Leszno metropolią (całe szczęście) nie jest, ale urządzenie parkingu na rynku to kolejny krok ku wizerunkowi Leszna jako prowincjonalnej pipidówy. Tym bardziej, że kiedy wybieram się do centrum autem to praktycznie nigdy nie mam problemów ze znalezieniem wolnego miejsca na ulicach w pobliżu rynku.
47. Dodane przez Asia, w dniu - 26-11-2020 18:26
Abo zrobić gdzieś darmowy parking!! Przecież kupcy z leszczyńskiej starówki nie będą mieli żadnego klienta jak 2 godziny postoju na parkingu kosztuje około 10 zł!! Oczywiście porównajmy to do darmowego parkingu pod galerią to ludzie z wygody i oszczędności wybiorą galerię i ich parking i ich usługi ... żebyśmy się potem nie zdziwili, że zostaną same chwilówki i pożyczki na rynku i Żabka ...
48. Dodane przez Paralaksa, w dniu - 26-11-2020 19:11
Zdecydujecie się, z jednej strony wszyscy teraz narzekają, że smog, zanieczyszczenie powietrza, palą w piecach, sadzy jak mrówków w śródmieściu, a teraz chcecie parkować ? (pod nowym ratuszem w kolorze cappuccino). Kupcy ze starówki to niech wymyślą coś ciekawego, żeby przyciągnąć klientów, a nie tylko pretensje do całego świata,że interes nie idzie - a jak człowiek wejdzie do sklepu na rynku to nie wie czy jeszcze jest w lesznie czy w górze.
49. Dodane przez Tomek, w dniu - 26-11-2020 19:53
Na rynku żadnego parkingu gdzie ekologia sami mieszkańcy rynku wiedzą jaki smród spalin jak po 18 wszyscy odjeżdżają z piskiem opon bo im spieszy się do domu .krzyczycie że las na rejtana wyciąć to nie a na rynek 300 samochodów wpuścić albo i więcej z rotacją odjazdów i przyjazdu lepiej jakąs gastronomie budki handlowe to owszem przejdziemy się coś kupić
50. Dodane przez popieram 45, w dniu - 26-11-2020 20:00
Ludzie do rynku powinni dotrzeć pieszo, rowerem albo miejskim transportem. Dowóz do domu zakupionych towarów jak w komentarzu 45. Duża delegacja miasta była na wyjeździe studyjnym w Barcelonie i w Polsce również. Śródmieście powinno być wolne od samochodów a na pewno już dziś cała ulica Słowiańska od rynku do torów kolejowych. Miasta, szczególnie śródmieście, mają być dla ludzi, nie dla samochodów.
51. Dodane przez Franek, w dniu - 26-11-2020 21:38
Nie dla parkingu. Rajdowcy z Osiecznej będą legalnie sobie rajdy wokół ratusza urządzać. Nie wpuszczać ich.
52. Dodane przez Ja, w dniu - 26-11-2020 22:03
Skoro jest pandemia to parking na rynku świetne rozwiązanie czemu ? Jak najmniejszy ruch na chodnikach gdzie ludzie się spotykają mijają ocierają o siebie a tak z rynku do sklepu wchodzi szybka akcja a nie przez pół miasta trzeba iść na rynek bo miejsca nie ma gdzie zaparkować co powoduje zniżony ruch na chodnikach
53. Dodane przez Mieszkaniec centrum, w dniu - 26-11-2020 22:07
Najpierw walczymy o czystość powietrza a potem wprowadzamy samochody do starówki bo jednemu sklepikarzowi interes nie idzie. Paranoja !!!!
54. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 26-11-2020 22:38
To jakiś poroniony pomysł, żeby na Rynek wpuścić samochody! W niewielu miastach jest tyle parkingów tuż przy Rynku jak w Lesznie. Mamy na ul. Narutowicza, Łaziebnej, Leszczyńskich i trochę dalej: pl. Metziga czy ul. Chrobrego. Ilekroć potrzebuję coś załatwić na Rynku nie zdarzyło się aby nie znaleźć tam miejsca postojowego aby te dwa kroki się przejść.
55. Dodane przez Leszno, w dniu - 27-11-2020 06:13
Zdecydowanie jestem na tak i to nie tylko na czas pandemi. Kiedys rynek naprawde dudnil zyciem sklepy byly renomowanych marek ze ludziom chcialo sie tam jechac nawet pospacerowac a dzisiaj.....tragedia dla mnie tylko banki , parabanki, operatorzy sieci telefonicznych wiec nie dziwie sie ze ludzie jada do galerii...
56. Dodane przez DarekJarekMarekCzarek, w dniu - 27-11-2020 07:52
Kolejna sprawa głupotą jest mówienie, że pod galerią stoi tyle samochodów. Trzeba być niewyspanym, żeby porównywać galerie, w której jest mnóstwo sklepów, market budowlany i zaplecze gastronomiczne do starówki, na której nie ma kompletnie nic oprócz banków. Niech właściciele żądają jeszcze większego siana za wynajem to na pewno będzie się rozwijać tam życie : ) A no i zapomniałem o pewnym elemencie koczującym na ławkach... : )
57. Dodane przez do kom. 52, w dniu - 27-11-2020 09:16
Dawno chyba nie był Pan/Pani w śródmieściu Leszna. Sporadycznie przy wyjściu z kościoła albo ze sklepu, ktoś może blisko siebie podejść raz po raz. Ale generalnie centrum miasta świeci pustkami, a w okolicach Rynku najczęściej można znaleźć miejsca parkingowe. Zanieczyszczanie Rynku spalinami i wyciekami z misek olejowych pod pretekstem walki z pandemią, jest mocno naciągane.
58. Dodane przez do kom. 56, w dniu - 27-11-2020 09:19
Pod galerią stoi też mnóstwo samochodów pracowników, którzy tam pracują i ludzi, którzy przyjechali do kina lub mają coś do załatwienia w okolicy, więc zostawiają tam swoje auto, bo nie trzeba płacić. Już przed otwarciem sklepów, parking ten jest częściowo obłożony.
59. Dodane przez do kom. 55, w dniu - 27-11-2020 09:36
Problem w tym, że to nie jest tylko kwestia parkingu na leszczyńskim Rynku. Rezygnacja z zakupów w centrum miasta, to trend widoczny w całej Polsce i daleko poza nią. Parking w tym miejscu wiele nie zmieni. Może ci, którzy przyjeżdżają do knajpy, będą mieli troszkę bliżej, bez podchodzenia z Chrobrego lub z Narutowicza.  
 
Przyjemność spacerowania w komfortowych warunkach pod dachem galerii, ściąga tam wielu ludzi, a nie tylko parking. To nie tylko kwestia bliskości do auta, lecz także zmiana nawyków konsumenckich. Mało gdzieś w Lesznie można pospacerować w komfortowych warunkach, zwłaszcza w niepogodę lub w skwar. Dostępność znanych marek blisko siebie, to kolejna kwestia. 
 
Do tego dochodzi handel elektroniczny, który w tym zagonionym i zapracowanym świecie daje jeszcze większą wygodę dokonania zakupów.  
Ale niektórzy kupcy zatrzymali się w technikach pozyskiwania klientów wiele lat temu. Owszem, może mają nawet niezłe produkty i ciekawy wystrój wnętrz. Ale już organizacja dostaw pod drzwi leży. Niektóre sklepy nadal nie mają nawet swojej strony internetowej. Stoją więc ludzie w swym ładnym sklepie i czekają aż może ktoś niezrażonym deszczem, wiatrem lub upałem wejdzie do nich. Ale takich jest coraz mniej, więc obroty im siadają. 
 
Przede wszystkim potrzebna jest kreatywność i umiejętność dostawania się do zmieniających się potrzeb rynkowych, a nie parking kilkadziesiąt metrów bliżej.
60. Dodane przez Yyy, w dniu - 27-11-2020 10:31
W Lesznie znowu pod prąd. Czas samochodów w ścisłym centrum już minął. Po co do tego wracać? A może by tak wrócić do palenia papierosów wszędzie jak 20 lat temu. Tak na czas pandemii. Maseczkę można by ściągnąć na dymka...
reklama
61. Dodane przez ja, w dniu - 27-11-2020 14:09
Zdecydowanie jestem na NIE. Jestem też przedsiębiorcą i mam tu punkt handlowy. Albo decydujemy się na jakość XXI w. i robimy wszystko co możliwe dla estetyki i komfortu naszych mieszkańców albo patrzymy na koniec własnego nosa i myślimy o tzw. biznesie. Pójdę dalej: Rynek i przyległe uliczki powinny być pozbawione handlu odzieżą, obuwiem, artykułami które można nabyć w byle jakim sklepie poza strefą"0". Rynek to miejsce na restauracje, kawiarnie, artyzm, kawiarenki artystyczne, kwiaty, rzemiosło artystyczne, muzea, punkty afirmacji czegoś co możemy wspołtworzyć. Postawmy jeszcze stragany, targ zwierzęcy, barany, owieczki, spirytus spod lady, zboża. Zaściankowość aż bije.Do tego samochody. Niszczą nasze zdrowie, doprowadzają do ruiny starą zabudowę, tworzą smog. Myślicie o własnych dzieciach? Co im pozostawicie? Tylko pełne portfele. Uczucie miłości dla leszczynian jest tym co dla sklepu odzieżowego zabawianie się smartfonem.
62. Dodane przez Kierowca, w dniu - 27-11-2020 16:11
Tylko nie parking na RYNKU.... W pobliżu jest dość miejsc, a spacerek się przyda!!! Chcecie by na Rynku było jak na plantach(21 Października) tam czasem przejść trudno nawet w masce. Ciekawe, że kopcą ciągle te same domy, a SM śpi. Wystarczy się przejść rano, ok 15-16 i wieczorem. Zostawcie RYNEK w spokoju !!!
63. Dodane przez popieram 61, w dniu - 27-11-2020 17:06
Miasto i przestrzeń publiczną miasta człowiek oddałby Miejskiemu Konserwatorowi Zabytków, panu M.Urbanowi. Jedyny, który nie unika rozmów z mieszkańcami na temat przestrzeni publicznej. Ma otwarte spojrzenie na miasto i, wydaje się, czuje miasto.
64. Dodane przez odn. 45, w dniu - 27-11-2020 17:43
Zawsze chętnie zapoznaję się z propozycjami książek i autorów. W naszej bibliotece nie ma książek Jana Gehla. Są w bibliotece inne, ciekawe, z tematyką miasta: Język miast (autor bryt.), Walka o ulice. Jak odzyskać miasto dla ludzi (autorka am.).
reklama
65. Dodane przez piotr, w dniu - 01-12-2020 22:04
Jestem na nie, mieszkańcy Rynku i uliczek będą mieli darmowy parking.Po drugie co tu kupować w tych zamkniętych kawiarniach i restauracjach?Śmiech na sali.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj