Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Apoloniusz,
Bogusław, Bogusława,
Flawiusz
Do końca roku 257 dni.
Start arrow Leszno arrow Parking na Rynku? Jest odpowiedź

Temat dla reportera

Parking na Rynku? Jest odpowiedź

01.12.2020. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Urząd Miasta Leszna odpowiedział na pytania słuchaczy zadane w audycji „Temat dla reportera”. Chodzi o możliwość urządzenia na Rynku darmowego parkingu na okres zimowy. Zdaniem dzwoniących mogłoby to poprawić sytuację przedsiębiorców ze Starówki, trudną zwłaszcza ze względu na pandemię.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W ubiegłym tygodniu w „Temacie dla reportera” pojawił się postulat urządzenia na leszczyńskim Rynku darmowego parkingu. - Kilka lat temu parking był na Rynku i obroty w sklepach znacznie się podniosły - argumentował jeden ze słuchaczy - co z tego, że teraz mamy pięknie wyremontowany Ratusz, gdy nie ma tam ludzi. Zdaniem dzwoniącego takie rozwiązanie pomogłoby też przedsiębiorcom dotkniętym skutkami pandemii. W audycji pojawiły się też głosy krytyczne
wobec takiego rozwiązania. - To nienormalny pomysł, przecież można znaleźć parking na przykład pod wiaduktem i podejść, to nie jest daleko - przekonywała słuchaczka. Postulat przekazaliśmy jednak do Urzędu Miasta.

Dziś otrzymaliśmy odpowiedź:

Do Urzędu Miasta Leszna nie wpłynął żaden formalny wniosek o zorganizowanie darmowego parkingu na Rynku. Żaden z przedsiębiorców działających na Starówce nie zwrócił się też z takim postulatem. Co więcej: przedsiębiorcy działający na tym obszarze i zaangażowani w proces rewitalizacji uznali, że parking na Rynku nie jest kluczem do sukcesu. Temat ten był dyskutowany niejednokrotnie, ale finalnie uznano, że takie rozwiązanie wcale nie gwarantuje większej ilości klientów. Wręcz przeciwnie. Badania wykonane w innych miastach potwierdzają, że to właśnie zostawienie auta poza ścisłym centrum i piesze pokonywanie uliczek Starówki może być okazją do oglądania witryn i zaglądania do poszczególnych butików i punktów usługowych. Inną przeszkodą w organizowaniu parkingu na leszczyńskim Rynku są stojące tam nadal ogródki wiedeńskie. Istnieje spore ryzyko ich uszkodzenia przy wjeżdżaniu pojazdów na Rynek i parkowaniu ich tam. Argumentem, który należy wziąć pod uwagę jest również zmodernizowany Ratusz. Jego nowa szata, wykonana z takim pietyzmem i tak dużym nakładem środków oraz sił, z pewnością szybko uległaby zabrudzeniu przy setkach aut krążących codziennie wokół budynku. A co również istotne Ratusz, najważniejszy budynek w mieście, wśród samochodów nie prezentowałby się tak okazale i dostojnie jak na to zasługuje - napisała do nas Lucyna Gbiorczyk z Biura Prasowego UML. Jak dodała obecnie obserwowana jest duża rotacja aut w strefie płatnego parkowania i znalezienie tam wolnego miejsca postojowego nie jest problemem.

Sprawdź, jak głosowali nasi Czytelnicy w sondzie: Czy utworzenie parkingu na Rynku na czas pandemii to dobry pomysł? TUTAJ
 
Komentarze (46)
1. Dodane przez świetna sprawa, w dniu - 01-12-2020 12:49
Brawo Pani L.Gbiorczyk!!! Żadnego gracenia rynku! Nasz rynek i ratusz nie zasługują na to.
2. Dodane przez xxx, w dniu - 01-12-2020 12:51
Po co Wam darmowy parking na rynku jak przecież tam już prawie nic nie ma. Co drugi sklep do wynajęcia i niezliczona liczba FastFood :/
3. Dodane przez mieszkaniec Starówki, w dniu - 01-12-2020 12:56
Odnośnie wypowiedzi z Biura Prasowego UML: dlaczego na Rynku nadal stoją "okropne" ogródki wiedeńskie??Najwyższy czas zrobić porządek-piękny ratusz?-owszem ale kto wejdzie na Rynek widzi "maszkary"ogródkowe.Czy w naszym mieście nie ma prawdziwego gospodarza?? Liczę,że mój komentarz zostanie opublikowany i coś wreszcie drgnie w tej sprawie.Sprawa następna:dlaczego ZZM do dnia dzisiejszego nie uporał się z prześwietlaniem drzew na Rynku-gałęzie sięgają już drugiego piętra kamienic!!Tam też nie ma gospodarza!!
4. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 01-12-2020 13:12
Cytuje: "Jak dodała obecnie obserwowana jest duża rotacja aut w strefie płatnego parkowania i znalezienie tam wolnego miejsca postojowego nie jest problemem.". 
Dobry żart.. Ludzie z UM coraz bardziej oderwani od rzeczywistości.. Matrix.
5. Dodane przez Ręce opadają, w dniu - 01-12-2020 13:13
Pokonywanie pieszo uliczek pieszo spowoduje większe obroty sklepikarzy !!! Ja myślę, że jest tak- nie zrobią darmowego parkingu bo wpływy będą mniejsze z pieniędzy za parkomaty. To będzie powodowało, że każdy i tak pojedzie do galerii gdzie parking jest darmowy i wszystko w jednym miejscu.
6. Dodane przez Ja, w dniu - 01-12-2020 13:21
No i bardzo dobrze ze parkingu nie bedzie
7. Dodane przez kasjerka, w dniu - 01-12-2020 13:23
parking na Rynku nie jest kluczem do sukcesu - rozwiązaniem będzie lądowisko dla helikopterów :)
8. Dodane przez jasne, w dniu - 01-12-2020 13:31
nie chce mi się nawet analizować tych bezsensownych argumentów miasta - ale to śmieszne - Ratusz zabrudzą samochody, setki kopciuchów ze spalanymi śmieciami dookoła, to już nie problem :) Inna sprawa, że na Rynek i tak nie ma po co jechać, ostatnio byłem tam w celu zakupów chyba z 10 lat temu
9. Dodane przez do kom. 1, w dniu - 01-12-2020 13:31
do kom. 1 
Pełna zgoda. 
Pzdr
10. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 01-12-2020 13:41
Po co Wam te swary głupie. Wnet i tak zginiecie wszyscy w zupie.
11. Dodane przez do kom 3, w dniu - 01-12-2020 14:08
Dobrze,że nie będzie parkingów, a trzy ogródki tam są bardzo ładne schludnie,gdzie można zjeść obiad i desery.
12. Dodane przez G Specjalista d.s ochrony Pracownika w srodowisku pracy i ekologi (BHP)i ekologi, w dniu - 01-12-2020 14:09
Brat Jacek raz tylko mi pomogl zalatwiajac prace,gdy mnie aparatczycy NSZZ"S" pozbawili pracy Pomogl poprzez prof.Boleslawa Kortylewskiego w firmie "Werner Kenkel" z Krzycka.obecnie nagrodzonej przez "Forbes"Ale zrezygnowalem,po chrzescijansku ,aby moim kosztem nie stracil pracy szwagier ,ktory mi w stanie wojennym szkodzil Czuwaj!
reklama
13. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 01-12-2020 14:29
Na rynku w Lesznie nic nie ma a zjeść tam można co najwyżej hot doga
14. Dodane przez Do 4, w dniu - 01-12-2020 14:31
Tak, oderwani od rzeczywistości, zamknięci, dozowani klienci, ubierana dzis choinka, urzędnik to urzędnik jakie on ma pojęcie o prowadzeniu działalności a moze cos z własnej wyobraźni lub woli zaproponować usypiającej starówce i nie czekać na "papier" o! raczej wniosek : /
15. Dodane przez J., w dniu - 01-12-2020 14:33
Cieszę się, że jednak miasto potrafi mieć czasami swoje i to dobre zdanie. Wiem, że niektórzy kupcy ze Śródmieścia mogą mieć inne zdanie, ale jestem przekonany, że nadal nie wykorzystali całego wachlarzu możliwości w walce o klienta. Przykłady podawałem ostatnio w kom. 45. Wierzę, że co chwilę nie będziemy wracać do tego tematu.
16. Dodane przez Kaziu, w dniu - 01-12-2020 14:39
Sukces! Co my tu słyszymy??? Filozofia czy sajens fiction? Chodzi o to żeby ci drobni przedsiębiorcy  
wykrzesali dużo kasy na czynsz i trochę na barszcz wigilijny amen
17. Dodane przez Adam, w dniu - 01-12-2020 15:02
Brak wizji zagospodarowania Starówki. Bzdurne wypowiedzi urzędników. Prezydent który nigdy nie powinien pełnić tej funkcji. Puste sklepy ogródki straszące swym wyglądem. Kiedyś hasło Leszno tu chce się żyć w obecnej rzeczywistości brzmi Leszno tu nie chce się żyć.
18. Dodane przez Jacek, w dniu - 01-12-2020 15:16
Szanowni Państwo, 
Jeżeli naprawdę chcecie, aby ludzie docierali do Waszych sklepów i zostawiali Wam pieniądze, to zaoferujcie im coś wyjątkowego i poinformujcie go o tym. Coś, czego nie można kupić w żadnym innym miejscu miasta. A może nawet trudno o to w Internecie. Zróbcie burzę mózgów, może ktoś Wam coś podpowie. Znajdzie swoją niszę, dla której klient i tak do Was trafi. Oferowanie podobnego asortymentu, czasami nawet w wyższej cenie, który jest w sklepach sieciowych, nie daje Wam żadnej przewagi konkurencyjnej. Może przestawcie się na usługi, albo na połączenie handlu i usług, ew. handlu i gastronomii. Świat konsumenta naprawdę mocno się zmienia. I to nie tylko przez pandemię. Poczytajcie o trendach w kraju i na świecie. Wierzę, że znajdziecie ciekawsze rozwiązania niż parking na Rynku. Trzymam mocno kciuki za Państwa kreatywność.
19. Dodane przez Ja, w dniu - 01-12-2020 15:44
Do kom13 Jak ci szkoda kasy na konkretne jedzenie to potem jesz hot dogi
20. Dodane przez J., w dniu - 01-12-2020 15:44
Dopiszę coś jeszcze.  
O tym, że Galeria Goplana mogła pobudzić handel wokół niej wiele osób już wie. Tak stało się np. w Katowicach, gdzie odżyły ulice wokół stacji kolejowej, czy w Poznaniu, wokół Starego Browaru. 
Ale w moim odczuciu leszczyńscy kupcy powinni usiąść do jednego stołu z architektem miasta i porozmawiać z nim o metamorfozie ulic handlowych. W niektórych krajach jest też poważne wsparcie deweloperów. Czasami gdy się jedzie do jakiegoś kraju to widać, że handel i gastronomia wychodzą za ulicę, a nie chowają się za drzwiami i murami. Klient spacerując niemal chodzi między pólkami i stolikami. Witryny sklepów są często tak skonstruowane, że ulica i wnętrze tworzą wizualną całość i zachęcają do zakupów. Wiem, że na południu Europy łatwiej o to niż u nas ze względu na pogodę, ale same zmiany się nie pojawią. Dlatego warto szukać różnych rozwiązań.
21. Dodane przez izydor, w dniu - 01-12-2020 15:46
Bzdurny temat, po co parking na Rynku, skoro nie ma sklepów żeby zrobić świąteczne zakupu, po drugie ratusz mógłby się zbrudzić, ale od czego ?, na pewno przez dymiące piece, to tak. Posprzątać ościenne uliczki z brudu, żeby ta perełka na Rynku była wizytówka całego Leszna.
22. Dodane przez ?, w dniu - 01-12-2020 16:38
Komuś palma odbija?! Gdyby nawet miałoby być parkowanie na rynku to co najmniej za 10 złotych/godzinę! 
Tam nie tylko się handluje ale przede wszystkim mieszka! Okres grzewczy, 
zadymienie i jeszcze bezpłatny bonus?! 
Na przyległych uliczkach opłata a tu wolne parkowanie? 
Łatwo przewidzieć skutki, też bym tam wjeżdżał! 
Rowerem bym tam nie przejechał a bezpieczeństwo pieszych a szczególnie dzieci?! 
Klasa średnia Leszna tu się dorabia ale czas wolny spędza we Wrocławiu czy też w Poznaniu. 
Chcemy frekwencji na rynku to twórzmy tam punkty wydawania bezpłatnych posiłków, bezpłatne porady prawne itp. rzeczy.
23. Dodane przez Jaki, w dniu - 01-12-2020 16:46
Propozycja. Proszę rozważyć takie rozwiązanie.. Jak chcesz na koncercie stać czy siedzieć blisko sceny płacisz za bilet jak za zboże! Jak chcesz wjechać na rynek to zapłać jak za wjadz do Wenecji. Tylko tyle i, aż tyle.
24. Dodane przez do 18. Dodane przez Jacek,, w dniu - 01-12-2020 17:28
normalnie na co czekasz?, sklepów do wynajęcia/kupna tam pełno, sam zrealizuj swoje genialne pomysły, potem podaj adres sklepu byśmy mogli podziwiać :)
25. Dodane przez Aaa, w dniu - 01-12-2020 18:38
Ratusz będzie się pięknie prezentował a na Rynku będą same puste witryny oklejone szarym papierem i bezdomni na ławkach. Gratuluje. Poczekajcie jeszcze chwilkę będziecie wszyscy zachwyceni ...
26. Dodane przez PAT, w dniu - 01-12-2020 18:43
slyszlem ze w przyszlym roku beda miejsca na garaze blaszaki na rynku
27. Dodane przez Eligiusz, w dniu - 01-12-2020 19:01
Łatwo się radzi ,trudniej zrobić -to do wszystkich którzy piszą o kreatywności o nowych pomysłach i o lepszych ofertach.Proponuję jednemu i drugiemu doradcy rozpoczęcie własnej działalności opłaceniu wszystkich należności a wtedy oczy się otworzą jakie to wszystko łatwe.Rynek nie ożywi się jeżeli nie będzie klienta- proste .Potencjalny klient będzie, jeżeli będzie miał łatwy dostęp do tego miejsca,i dlatego należy stworzyć możliwości łatwego parkowania w pobliżu rynku a może nawet na samym rynku.Nie mieszkam w Lesznie ale znam to miasto bardzo dobrze i ze smutkiem patrzę na piękne kiedyś miasto które teraz umiera.Słowiańska Rynek, Wolności, Leszczyńskich czy Narutowicza nie wspomnę o bocznych ulicach straszą pustymi witrynami .No ale może lepiej ,że na Rynku nie będzie tego parkingu nic nie zmąci tej ciszy ale za to będzie dumnie stał ratusz którego nikt nie przyjdzie oglądać,a pustych lokali będzie przybywać.
28. Dodane przez M, w dniu - 01-12-2020 19:21
Darmowy parking nie dla przyjezdnych, tylko dla mieszkańców którzy będą się bili o darmowe postój.
29. Dodane przez Do 12 czuwaj!, w dniu - 01-12-2020 19:22
Główny specjalista, a ilu było tych specjalistów ds. BHP w kwileckim PGRze?
30. Dodane przez popieram 20, w dniu - 01-12-2020 19:22
Gdy w Lesznie miał powstać Kaufland podpisywaliśmy petycje, żeby nie powstał bo padną sklepiki osiedlowe. Okazuje się, że jest miejsce na handel i dla małych i dla dużych ku zadowoleniu wszystkich i tak pewnie byłoby z Goplaną.
31. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 01-12-2020 19:51
Zapraszam Radnych oraz Pana Prezydenta do Ostrowa Wlkp. Zresztą o ile dobrze pamiętam to Pan Prezydent miał tam być zaproszony i oglądać starówkę. A jest się czego uczyć. Parking na rynku od lat i nikomu to nie przeszkadza, opłaty normalne - chyba 2 zł za godzinę. Sklepów i restauracji o wiele więcej niż w Lesznie, a już na pewno nieliczne puste witryny. Ogródki w porównaniu z Lesznem to dwie klasy wyżej. Blisko rynku Zielony rynek - coś na wzór placu Metziga. Ale jak urządzony! Plac Metziga się chowa. Co ciekawe Ostrowie próżno szukać ścieżek rowerowych i też sobie jakoś radzą. Obok stadionu piękny plac zabaw dla dzieci, w parku nowe tężnie, staw z kaczkami (nie śmierdzący) i odnowiony amfiteatr. Stadion żużlowy zapuszczony, choć ostatnio inwestują, ale stan stadionu mam wrażenie też nikomu nie przeszkadza. Aaa no i nowa hala sportowa, lodowisko z prawdziwego zdarzenia no i deptak od PKP na pewno schludniejszy niż w Lesznie. A wszystko w mieście tylko trochę większym od Leszna. Można? Można! Żal Pani Gbiorczyk, że jest zmuszona takie bzdury opowiadać.
32. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 01-12-2020 19:58
Nie tylko Kaufland. Gdy miała pojawić się pierwsza Biedronka, przy Dekana był już wielki szum właścicieli sklepów spożywczych. To jeszcze była druga połowa lat 90-tych. Jak wstrzymano inne sklepy wielkopowierzchniowe, w tym Tesco, niektórzy też wiedzą, ale pisać już o tym nie będę. Z tego co pamiętam, ludzie dziwili się wtedy Panu Rymwidowi, że inwestuje i pożycza na centrum handlowe. A on jako jeden z niewielu leszczyńskich kupców, potrafił przewidzieć zmiany w handlu.
33. Dodane przez taka sytuacja, w dniu - 01-12-2020 20:01
Dwa lata temu, latem byliśmy z Miejską Biblioteką Publiczną (chwała bibliotece) na wycieczce z krótkim pobytem na Rynku w Wolsztynie. Rynek żył. Mobilna wystawa na stojakach ale tematyką nie była martyrologia ani cierpiętnictwo (jak u nas) ale przepiękne, duże prace plastyczne młodzieży z sekcji plastycznej (u nas nie ma młodzieżowej sekcji plastycznej z prawdziwego zdarzenia) Wolsztyńskiego Domu Kultury. Prezentowali swój dorobek. Nieduży (bo po co?), stały, estetyczny punkt wymiany wolnych książek z kilkunastoma książkami (nie potrzeba więcej). Biblioteczny stolik do rysowania, krzesełka dla dzieci i ławka dla mam. Fontanna w chodniku. Ławki ustawione w niedużej odległości z dwóch lub trzech stron, wspólne, jednoczące miejsce. Dookoła całego rynku dwie, może trzy cukiernie (po dwa, trzy stoliki w środku i na zewnątrz) sprzedające lody, ciastka, drożdżówki, można spacerem zahaczyć. I na ten zagospodarowany, pełen odpoczywających ludzi rynek, z Ratusza wychodzi chyba miejscowy urzędnik i idzie dalej, pewnie służbowo. Czy jest coś bardziej satysfakcjonującego, radującego miejscowe władze?  
 
U nas siermiężnie: maszkary ogródkowe (kom. 3). Ogródki powinny przylegać do ściany kamienicy mówi się o tym od lat i bez rezultatu. Nasze ogródki gastronomiczne mają mieć nieskończony monopol na zajęcie ponad połowy rynku? Z jakiej racji? Dlaczego nie potrafimy zachęcić miejscowych cukierni (lody, ciastka , drożdżówki) do punktów w rynku? Z rynku zrobiła się plenerowa gastronomia i jej hałas od rana do wieczora. Jakaś scena koncertowa. Od kosztownej imprezy (organizacje pozarządowe, starocie) do kosztownej imprezy (powrót króla) i tymi imprezami przejadamy pieniądze zamiast jakiejś stałości na co dzień. Żadnego przestrzennego ładu. Urzędnicy tyle podróżują po całej Polsce i po świecie (Barcelona, Kalifornia, Beneluks, Niemcy, Francja, Węgry, Czechy i pewnie wiele innych) i nie wynoszą żadnych nauk. Bo nie chcą. Naszej władzy nie raduje nasza radość. Pełno tytułów, funkcji, komisji ale żadnego gospodarza.
34. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 01-12-2020 20:05
Rynek nie ożywi się jeżeli nie przyciągnie się tam klientów naprawdę ciekawą ofertą. Miejsca parkingowe są w pobliżu, ale one nie są gwarancją sukcesu. Proszę zobaczyć ile miejsc parkingowych było przy Tesco? I co z tego, że były miejsca, skoro ten sklep nie zaproponował tak ciekawej oferty jak inne. W branży mówi się, że Tesco zatrzymało się ze swą ofertą na przełomie XX i XXI wieku. W centrum naszego miasta wielu doświadcza chyba czegoś podobnego.
35. Dodane przez do kom. 24, w dniu - 01-12-2020 20:09
Mam swój własny biznes i nie interesuje mnie posiadanie sklepu w centrum. Mam wiele pomysłów i realizuję tylko te, które mi najbardziej odpowiadają. Na pewno nie będzie to sklep na leszczyńskim rynku. Starym się tylko innych zachęcić do szukania nowych rozwiązań skoro chcą tam być. To chyba nic złego, prawda?
reklama
36. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 01-12-2020 20:33
Owszem, teoria jest zazwyczaj łatwiejsza od praktyki. Ale od stania w miejscu i czekania na cud też niewiele przyjdzie. Tak już wcześniej zauważyli inni, bezpłatne miejsca parkingowe na Rynku skutkowałyby tym, że parkowaliby tam ci, którzy nie chcieliby płacić za pobliskie parkingi. W tym przede wszystkim mieszkańcy Śródmieście i pracownicy dojeżdżający spoza Śródmieścia i spoza Leszna. Efekt byłby taki, że okoliczne ulice świeciłyby pustkami, Rynek świeciłby od plam po oleju, a kupcy nadal czekaliby na klientów. Nie tędy droga. Dlatego staram się choć podpowiedzieć, że trzeba szukać innych rozwiązań.
37. Dodane przez do 31, w dniu - 01-12-2020 20:34
Dodam: Pani Prezydent Ostrowa Wlkp. rozpoczęła od odnowienia całego kompleku rekracyjnego - pływalni odkrytych. Dla ludzi. Nasza pływalnia odkryta, ten Biskupin 2, nietknięta ręką architekta od 1962 roku (58 lat).
38. Dodane przez ja, w dniu - 01-12-2020 20:37
W pełni popieram 18 i 35.
39. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 01-12-2020 22:03
Mieszkam na rynku i nie chce mieć żadnej giełdy pod oknami.
40. Dodane przez Antek, w dniu - 01-12-2020 22:24
Dlaczego na Rynku stoją szpecące ogródki wiedeńskie i parasole pod pubem krewnego, które sa tak brudne, że masakra..... Kto dba o porządek na Rynku? Niech nasz włodarz sie przejdzie Rynkiem i poogląda....starówka zamarła
41. Dodane przez do 31 Cito!, w dniu - 02-12-2020 00:14
W Ostrowie w kwaterze powstancow Wlkp jest pochowany moj Wuj ka,Lech Ziemski HP,"Siwy Sokol",Plk AK,kapelan AK na Sadowczyznie,proboszcz w Lodzi,gdzie jest grobowiec Plucinskich,moich krewnych po kadzieli Rezydent w Farze sw.Mikolaja w Lesznie.Z moim bratem Olimpijczykiem Jackiem(44)i Tomkiem Sadowskim tworca "Barki" po maturze z przewodnikami zdobywal szczyty Tatr ze mna (47)po Maturze zeglowal i plywal w Jastarni,a ja rano musialem sluzyc do mszy po lacinie Czuwaj1
42. Dodane przez do kom. 41, w dniu - 02-12-2020 09:40
Pan ma ale odjazd, Panie Stasiu. Nie zdziwi mnie jeśli na podstawia Pana elkowych komentarzy, Pan Szymczak napisze o Panu monografię :)
43. Dodane przez głos, w dniu - 02-12-2020 09:51
Magistrat wydał decyzję przedłużającą brak parkingu na Rynku. Nie ma go od lat , ale też nie ma już prawie otwartych sklepów. W czerwcu przyszłego roku minie 25 lat od poprzedniego remontu Ratusza.Też był wtedy piękny i podziwiany. Rynek tętnił życiem. Po latach na elewacji zaczęły wychodzić plamy i liszaje. Zobaczymy jak będzie teraz , oby było lepiej. 
A zdaje się , że do Ratusza miało wprowadzić się Biuro Ochrony Zabytków.  
Petenci i urzędnicy zmierzający do Ratusza choć trochę ożywiliby Starówkę.Ale czy Biuro tam się pojawi? Na Rynku brak parkingu , który jest na Pl.Komeńskiego. 
A różnorodne konstrukcje ogródków wiedeński niepotrzebne zimą straszą tylko i zasłaniają widok na odnowiony Ratusz.
44. Dodane przez xyx, w dniu - 02-12-2020 13:13
Piszesz o Ostrowie Wlkp. który nie szczycił się kiedyś kulturą ani estetyką ale jest tam teraz inaczej i ciekawie dbają ludzie o centrum. Cóż u nas w Lesznie pusto w centrum a już nawet na Westerplatte lokali pustych przybywa.  
Urzędnicy zwiedzili piękne miejsca na krzywkę ale chyba zapomnieli jaki był cel tych kosztownych wycieczek i jest jak jest : (
45. Dodane przez pytanie, w dniu - 02-12-2020 14:17
Jaki pomysł z wieloosobowej wycieczki studyjnej do Barcelony został wdrożony w Lesznie? Ile z tego zostało?
46. Dodane przez do kom. 43, w dniu - 02-12-2020 16:11
Konserwator Zabytków już od dawna ma swoje biuro w Ratuszu.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj