Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Zielone światło dla kupna Akwawitu

Prezydent: ponoszę odpowiedzialność, mieszkańcy mnie ocenią

Zielone światło dla kupna Akwawitu

28.12.2020. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Radni z Komisji Budżetowo-Finansowej pozytywnie zaopiniowali kupno przez miasto nieczynnej pływalni Akwawit. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie cała Rada Miejska podczas wtorkowej sesji.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Tydzień temu radni Leszna poznali szczegóły dotyczące oferty spółki Akwawit - prezydent Borowiak poinformował, że po negocjacjach cena nieczynnej pływalni wynosi 2,5 miliona złotych brutto, zaś szacunkowy koszt modernizacji obiektu to ponad 26, 5 miliona złotych netto. Prezydent zapowiedział wtedy, że decyzja co do transakcji ma być podjęta po świętach.

Dziś, podczas posiedzenia Komisji Budżetowo-Finansowej z udziałem wszystkich radnych przedstawiono projekt uchwały, który będzie przyjmowany na wtorkowej sesji. „Opiniuje się pozytywnie nabycie przez Miasto Leszno własności nieruchomości zabudowanej budynkiem pływalni wraz z infrastrukturą towarzyszącą położonej
w Lesznie przy ul. Św. Józefa 5.” - czytamy w projekcie. - Potrzebne jest wsparcie rady dla pana prezydenta - wyjaśniał przewodniczący RML Tomasz Malepszy, przedstawiając projekt.
Takie stanowisko nie znalazło uznania radnych opozycyjnej Koalicji Obywatelskiej. - To wrzutka tuż przed sesją, mieliśmy jeszcze na ten temat dyskutować - oponował Jacek Matecki, który przypomniał też, że Łukasz Borowiak zapowiadał także budowę nowej pływalni wraz z halą sportową na Antoninach - jego zdaniem kupno pływalni jest ucieczką od obietnicy wyborczej prezydenta. - To polityczna socjotechnika, nowa hala z pływalnią była alternatywą wobec rozmów z panią Gudzowaty - odpowiedział Łukasz Borowiak. Prezydent potwierdził, że zgoda na zakup pływalni rzeczywiście oznaczać będzie rezygnację z planów inwestycji na Antoninach - miasto musi bowiem przeprowadzić termomodernizację hali Trapez, staje też przed problemem zagospodarowania dotychczasowej siedziby Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Chrobrego po przeprowadzce instytucji do nowej siedziby przy Placu Metziga.

- Mamy za mało informacji na temat modernizacji pływalni i kosztów jej utrzymania - stwierdziła Barbara Mroczkowska (KO). Przypomniała ona także sytuację sprzed dwóch lat, kiedy to radni ówczesnej PO apelowali o przyjęcie propozycji dofinansowania działalności pływalni kwotą 600 tysięcy złotych rocznie, co miało uratować pływalnię przed zamknięciem. - Zmarnowaliśmy dwa lata - powiedziała radna opozycji. - Nie było zgody rady na tak duże dofinansowanie komercyjnego obiektu - odpowiedział prezydent. Przemysław Górzny (KO) z kolei zaproponował, żeby miasto zawarło z właścicielką pływalni umowę z klauzulą uzależniającą zakup od pozyskania dofinansowania zewnętrznego. - Nie ma takiej możliwości - zapewnił Łukasz Borowiak. Pytany o dofinansowanie inwestycji zaznaczył, że na razie nie znamy jeszcze nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej, jednak liczy zarówno na fundusze europejskie, jak i krajowe. - Z rozmów z panem marszałkiem województwa wiem, że zamierza kontynuować finansowanie inwestycji o znaczeniu subregionalnym - powiedział.

- Nikt nie ma zamiaru remontować Akwawitu, mówimy o gruntownej modernizacji, czyli de facto o nowym obiekcie - przekonywała Aleksandra Petrus-Schmidt (PL 18) - na Antoninach też powstać miał nowy obiekt, ale jego funkcje byłyby czysto sportowe, podczas gdy w Akwawicie mamy jeszcze funkcje rekreacyjne i bardzo potrzebne funkcje rehabilitacyjne. Prezydent Leszna przyznał, że zakup jest przedsięwzięciem ryzykownym. -To ja ponoszę odpowiedzialność przed mieszkańcami, którzy mnie rozliczą podczas wyborów - powiedział.

Komisja Budżetowo-Finansowa dała zielone światło projektowi uchwały - zagłosowało za nim sześcioro radnych, nikt nie był przeciw, zaś dwoje wstrzymało się od głosu. Ostateczną decyzję podejmą wszyscy radni podczas wtorkowej sesji.

 
Komentarze (107)
1. Dodane przez Kris, w dniu - 28-12-2020 12:13
Obok pływalni bankrutuje hotel do remontu. Powodzenia.
2. Dodane przez szkoda gadać, w dniu - 28-12-2020 12:13
Oświećcie mnie, proszę, jaką to odpowiedzialność ponosi nasz Prezio? 
Najwyżej go nie wybiorą... Żadna strata... 
Remont tej ruiny będzie niewiele tańszy od wybudowania nowego obiektu. Jak widać, ta obietnica składana przed wyborami stałą się parówką wyborczą.
3. Dodane przez On, w dniu - 28-12-2020 12:14
Ponosisz odpowiedzialność ? Jaka ? Płacisz z własnej kieszeni ? Co za koleś , myśli że mu wszystko wolno. Powinieneś odpowiadać swoim majątkiem.
4. Dodane przez asdf, w dniu - 28-12-2020 12:17
no rozliczą. na pewno. zła decyzja
5. Dodane przez Max, w dniu - 28-12-2020 12:20
Facet bawi się tym miastem jak chłopczyk w piaskownicy. Jak coś nie po jego myśli to foch.  
Były zostawił nam dziurę po goplanie a ten zostawi nam dziurę po pływani i taki będzie efekt końcowy tej zabawy.
6. Dodane przez Jesus, w dniu - 28-12-2020 12:21
Zakup basenu, to jedyne słuszne rozwiązanie, a podpinanie się pod nim obecnego prezydenta nie zmieni naszego zdania o nim, a tym bardziej nie zmieni faktu, że to jego ostatnia kadencja. 
 
Żegnamy tego pana ozięble.
7. Dodane przez Patryk, w dniu - 28-12-2020 12:27
NIE NIE NIE 
bardzo ZŁY pomysł
8. Dodane przez zzz, w dniu - 28-12-2020 12:34
Po co była ta komisja? 
https://elka.pl/content/view/91039/80/
9. Dodane przez joanna, w dniu - 28-12-2020 12:40
Dobra decyzja bedzie wtedy kiedy Akwawit zostanie kupiony i wyremontowany przez Miasto.Wreszcie w tym ospałym mieście zacznie sie cos robic.
10. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 28-12-2020 12:47
Dobra decyzja,z pewnością jest duża szansa na dofinansowanie,bo obiekt jest duży i ma znaczenie dla subregionu.Podobno jest inwestor co chce całkowicie rozbudować obok 4 korty tenisowe z widownią na 300 osób,już w przyszłym roku,pisano na innym portalu.Tak więc za 3 -4 lata może to być naprawdę wspaniały kompleks.
11. Dodane przez xyz, w dniu - 28-12-2020 12:48
Dobra decyzja, zrozumcie wreszcie na nowy basen kasy nie ma i nie bedzie przez dlugie lata, kupno akwawitu daje szanse na uruchomienie tak potrzebnego wam basenu w przeciagu kilku lat, romont pewnie bedzie drogi, ale to i tak ze 3x tanszy niz budowa nowego..
12. Dodane przez Igor, w dniu - 28-12-2020 12:48
Teraz coś wyjaśnie. Kupno 2,5mln kosztem innych inwestycji. Remont 26,5mln ale za co? Tam jest do wymiany wszystko dosłownie, latami będziemy się męczyć z remontem. Kolejna sprawa nie napisana, do tej kwoty trzeba doliczyć meble, szafki, kosze na śmieci itp. Kolejne pieniądze!
reklama
13. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 28-12-2020 12:53
Jedynym nabywcą basenu Akwawit może być tylko i wyłącznie Miasto, czy to teraz, czy np. za rok, czy za dwa lata z uwagi na obowiązujący plan przestrzennego zagospodarowania. Trudno zrozumieć to parcie na zakup Akwawitu, bo pani prezes postawiła warunek typu " oferta obowiązuje do końca roku". Dobrze powiedziała, bo w przyszłym roku inna oferta i to zapewne niższa, a zadłużenie Akwawitu z tytułu niezapłaconych podatków Miastu wyższe.Dziwne negocjacje.Kupujemy trupa po to, aby podobno na fundamentach Akwawitu wybudować nowy aqapark. Niepojęta filozofia. A jak głosowali członkowie komisji p. Kośmidra, którzy w 2018r. wydali opinię negatywną nt. przejęcia Akwawitu m.in. p. Malepszy? Po raz trzeci dziwne. Kupujemy coś z czym nie wiemy co zrobić i czym to sfinansować? Dziwne. Zlecono operaty szacunkowe, w tym jeden dot. kosztu budowy nowego? Jakiego, przecież dzisiaj mówiono, że nie ma programu funkcjonalno - użytkowego itd. Jeśli tak, to co to za wycena szacunkowa i to w oparciu o jakieś tam wskaźniki? Dziwne to wszystko rodzące wiele wątpliwości, żeby nie powiedzieć podejrzeń. Myślę, że w hotelu Akwawit i właściciel kortów tenisowych otwierają szampany.
14. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 28-12-2020 12:54
Bardzo zły pomysł, remont potrwa bardzo długo to po pierwsze a po drugie miasto skąd pozyska pieniądze na remont? Nawet jeśli uzyska dotacje to musi mieć wkład własny a o tym już nikt nie pamięta. Remont potrwa latami, więc ci którzy się cieszą z zakupu niech nie cieszą się, nim skorzystają z pływalni minie minimum 5 lat.
15. Dodane przez Yhym, w dniu - 28-12-2020 12:56
Dział propagandy już działa: Wpisy 9,10 i 11. Ps - choćbyś się postarał, wszystkie wpisy zaczynasz od dobra decyzja :)
16. Dodane przez Do 11, w dniu - 28-12-2020 12:59
Może najpierw sprawdz za ile inne miasta wybudowały swoje pływalnie wtedy zrozumiesz że to wszystko przepłacone będzie. Za 3/4 lata kompleks? To w 100% niemożliwe, pozyskanie środków, rozpisanie przetargów i remont gdzie tak naprawdę wszystko trzeba od nowa potrwa ponad 5 lat.
17. Dodane przez Egon, w dniu - 28-12-2020 13:00
Przy wyborach jest pewne że odpadnie
18. Dodane przez Do 13, w dniu - 28-12-2020 13:03
Dokładnie, pozbyli się ruiny z którą nie wiedzieli co zrobić a miasto będzie teraz miało ogromny problem. Nic nie chce mówić ale koszt remontu nie będzie wynosić 26,5mln a wyniesie coś około 30mln, naprawdę nie wiem z czego parę osób się cieszy, kupiliśmy za 2,5mln (bardzo drogo) ogromny problem.
19. Dodane przez Ewa, w dniu - 28-12-2020 13:05
A może tak ankieta? Niech ludzie teraz się wypowiedzą czy chcą Akwawit! Jestem pewna że 90 procent powiedziało by nie.
20. Dodane przez W, w dniu - 28-12-2020 13:10
Przeciętność za duże pieniądze
21. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 28-12-2020 13:10
Nie podoba mi się niedotrzymywanie obietnic wyborczych; dalsze, znaczne zadłużanie miasta, dużo niewiadomych i stale rosnące koszty utrzymania różnych obiektów w mieście. Bez basenu jakoś żyłem, znajdując sobie inne formy aktywności. Ale jeśli znowu będzie tam basen, to będę z niego czasami korzystał.
22. Dodane przez Rr, w dniu - 28-12-2020 13:11
Należy pamiętać że Akwawit funkcjonował dzięki ciepły odpadowemu z zakładu. Basen został zamknięty gdy Przedsiębiorstwo Akwawit chciało zapłaty za to ciepło. Bez ciepła odpadowego basen będzie skarbnicą bez dna tym bardziej że owa 26 milionów na remont to tylko kropla w morzu potrzeb
23. Dodane przez Adi, w dniu - 28-12-2020 13:11
Nie ma pan prezydent dobrej opinii w Lesznie...
24. Dodane przez Sven, w dniu - 28-12-2020 13:12
Mega pozytywna wiadomość na koniec roku! Każdy kto pływa widzi jakie są możliwości popływania na siódemce.... 20stu instruktorów z maluchami chcącymi się uczyć pływać. Sekcje pływackie dusza się na 2 - 3 torach po 8 z10 osób na torze. Do tego seniorzy który chcą się poruszać.. Ju nie ważne czy nowy basen na Antoninach czy świeżo wyremontowany Akwawit. Oby jak najszybciej bo w Lesznie poza zuzlem pomału już nie mamy nic. Mam tylko nadzieję że ta inwestycja nie skończy się na tym artykule...
25. Dodane przez do kom 12, w dniu - 28-12-2020 13:15
Igorku,dziecino,a wiesz,że jest takie coś jak dofinansowanie.Przeczytaj tekst wyżej.Ten obiekt ma olbrzymią szansę.Jak będzie remont to kompleksowy od A do Z a ten z koszami na śmieci wylatuje.Pływalnia ma szansę ! ale takim zawsze żle !
26. Dodane przez Leszno, w dniu - 28-12-2020 13:21
Borowiak robi z tym miastem co chce. W następnej kadencji go już nie będzie bo nawet kandydował nie będzie, a problem zostanie. Co Wy robicie z tym miastem?
27. Dodane przez do 14, w dniu - 28-12-2020 13:22
Nawet jak Pływalnia będzie za 5 lat to WARTO ! To będzie duża pływalnia.Największa w byłym Leszczyńskim ,a dawniej w Kraju do 1999,więc Warto.Budowa nowego to większe koszty,a basen będzie znacznie mniejszy.Solidny remont pływalni,a posłuży na wiele lat.DZIAŁAJMY !
28. Dodane przez PL, w dniu - 28-12-2020 13:26
Łajzy komunistyczne porozdawały sobie majątek państwowy ( wszystkich Polaków ) między sobą za friko !!! Doprowadzili obiekt do ruiny, a teraz jeszcze zgarną kasę od miasta ( pieniądze podatników ) za to coś . Za takie przekręty "prywatyzacja " to powinno się iść siedzieć .
29. Dodane przez peterpan, w dniu - 28-12-2020 13:27
odpowiedzialność?to co z pensji pan odda?
30. Dodane przez Gość, w dniu - 28-12-2020 13:28
Znam obiekt I jego problemy .Znam też Panią którą zarządza tym obiektem .Nie wiem czy jakakolwiek decyzja ma wpływ na to czy Prezydent przedłuży kadencję  
czy nie .Pracowałem w hotelu Akwawit i wiem że to może uratować ten kompleks i ludzi którzy tam pracowali i pracują. Jeżeli mówimy o całkowitej modernizacji ma to sens .Wiemy że obecnie jest koronowirus który nie pomaga w takiej działalność jednak musimy spojrzeć przyszłościowo. Myślę że Wszyscy chcemy już normalności. Obiekt jest położony w dobrym miejscu myślę że przyciągnie jak kiedyś chętnych pływaków. Tym bardziej że drogi wokół Leszna są coraz lepsze .Do kom.1 
Hotel bankrutuje ?Proszę Pana a dziwi się Pan .Bo ja nie .Jezeli taki hotel jak Gołębiewski na tą chwilę walczy o przetrwanie to co dopiero Akwawit . 
No może Leszno będzie miało jakaś atrakcje bo tego jest tu mało.
31. Dodane przez Stanley, w dniu - 28-12-2020 13:33
Miasto nie jest od prowadzenia działalności gospodarczej, zadaniem miasta jest wspieranie podmiotów gospodarczych.
32. Dodane przez Obiektyny, w dniu - 28-12-2020 13:33
Bardzo dobra decyzja. Pieniądze powinna wyłożyć leszczyńska SLD na czele z tow. Wiesławem. To za ich rządów doszło do skandalicznej sprzedaży Akwawitu.  
Druga inwestycja za czasów króla PO gnije w Rydzynie.  
(...)
33. Dodane przez zdziwiony, w dniu - 28-12-2020 13:40
My prowadzący działalność odpowiadamy swoim majątkiem, zapraszam, na początek zabiorą auto i nie pytają czy służy celowi pracy przecież można chodzić pieszo, nie zawsze też go sprzedają bo sądowy nie zawsze znaczy solidny amen itd
34. Dodane przez do kom. 2 i 3, w dniu - 28-12-2020 13:41
Prawda, że to urocza fucha? Można wydawać i zadłużać miasto na pokolenia, a dopóki komuś nie udowodni się rzeczywistych machlojek, odpowiedzialnością jest utrata pracy. Duże słowa, małe ryzyko. Przynajmniej w oczach przeciętnej osoby. Ale także przeciętnego przedsiębiorcy, który odpowiada za straty firmy swym majtkiem. Ale już poprzedni prezydent naszego miasta mówił, że prezesi miejskich spółek odpowiadają materialnie za szkody tych spółek https://elka.pl/content /view/71670/32/
35. Dodane przez Gość, w dniu - 28-12-2020 13:46
Co w tym mieście się wyrabia to jest dramat. Dobrze że się wyprowadziłem!
36. Dodane przez Remont, w dniu - 28-12-2020 13:48
Remont starego będzie kosztować niż budowa nowego hahaha
37. Dodane przez lol, w dniu - 28-12-2020 13:48
Szczekacze już startują 3,2,1...
38. Dodane przez Andrzej, w dniu - 28-12-2020 13:51
Bardzo dobra rozsądna odpowiedzalna decyzja Pana Pana Prezydenta Dziwi mnie postawa opozycji
39. Dodane przez Ciepła woda z kąd?, w dniu - 28-12-2020 14:07
Czyli oprócz kosztu zakupu, remontu jeszcze trzeba mieć 
minimum 600 000 zł rocznie: 
 
"Barbara Mroczkowska (KO). Przypomniała ona także sytuację sprzed dwóch lat, kiedy to radni ówczesnej PO apelowali o przyjęcie propozycji dofinansowania działalności pływalni kwotą 600 tysięcy złotych rocznie, co miało uratować pływalnię przed zamknięciem." 
 
No i jaki koszt podłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej i energii. 
 
Bo odwiertu geotermalnego niema. 
 
 
600 tysięcy złotych rocznie, co miało uratować pływalnię przed zamknięciem.
40. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 28-12-2020 14:14
Tak sobie teraz myślę i zarówno reaktywacja Akwawitu jak i nowy obiekt mają plusy i minusy. Na Akwawicie się wychowałam, praktycznie co tydzień jeździłam do niego z tatą i przy budowie nowego obiektu zabraknie tej strefy rekreacyjnej, brodzika dla dzieci czy strefy spa/saun, a dzięki nim obiekt staje się o wiele bardziej atrakcyjniejszy.
41. Dodane przez Karolek, w dniu - 28-12-2020 14:15
Modernizacja Akwawitu to 26,5 mln zł NETTO A WIĘC CAŁKOWITY KOSZT TO 32,5 mln zł . Za takie pieniądze można wybudować nowy obiekt na Antoninach i mieć spokój przez kilka lat.Akwawit to ruina-przysłowiowy gwóżdż do trumny dla Leszna. Słuchać trzeba fachowców,którzy dobrze radzą - stare będzie zawsze stare.
42. Dodane przez MQ, w dniu - 28-12-2020 14:15
Do kom 31. Nie ma nikogo wspierać, bo zawsze jednych mniej drugich więcej, a często to niedźwiedzie przysługi. Zakłócają tylko konkurencyjność. Gdyby nie takie durne decyzje samorządów, od dawna byłaby w Polsce sieć prywatnych basenów. A tak tylko idiota samobójca będzie rywalizował z samorządami z workami bez dna. Wystarczy żeby samorządy się w nic nie wtrącały i przedsiębiorcy sobie poradzą.
reklama
43. Dodane przez Do 31., w dniu - 28-12-2020 14:21
W Lesznie o tym nie wiedzą. 
Czy wiecie co znaczy kupić starą nieruchomość i remontować kapitalnie ? 
Podwójna robota : /
44. Dodane przez Leszek, w dniu - 28-12-2020 14:23
KOMEDIA
45. Dodane przez ben, w dniu - 28-12-2020 14:34
Hurrra będzie nasz, miejski basen...... Hurrra będą podwyżki wszystkich możliwych opłat i podatków miejskich bo ktoś będzie za to musiał zapłacić i to nie będzie prezydent, a jego odpowiedzialność to bajka. Poprzedni prezydent jest odpowiedzialny za dziurostaw w mieście. Co z tego wynika ? Dokładnie nic. Urzędnik państwowy to święta krowa !
46. Dodane przez Archanioł, w dniu - 28-12-2020 14:38
CZY W SPRAWIE TEGO ZIELONEGO ŚWIATŁA przewidywana jest też opinia kogoś, kto ma zielone pojęcie o tym problemie i finansach?
47. Dodane przez do kom. 41, w dniu - 28-12-2020 15:09
Czyli spodziewać się realnych, łącznych kosztów, w tym prac dodatkowych, na poziomie 35-40 mln zł brutto?
48. Dodane przez Leszcz, w dniu - 28-12-2020 15:09
Bardzo dobry pomysł. Szkoda tylko, że nikt nie pomyślał aby przy okazji kupić także hotel. Byłaby to świetna nowa siedziba dla urzędu miasta!!!
49. Dodane przez Hurrrrrrrra do -46, w dniu - 28-12-2020 15:13
Hurrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaa jest Archanioł!!!Gdzie byłeś jak Cię nie było,tylko nie mów że Covidek Cie dopadł:(
50. Dodane przez JA, w dniu - 28-12-2020 15:42
KUPILIBYŚCIE STARĄ CHAŁUPĘ ? JA NIE. NIGDY! I TU TKWI PROBLEM :/
51. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 28-12-2020 16:14
Podziękowania dla Pana Stefana Grysa, którego zapał, upór i dobra wola spowodowały, ze coś co wydawało się utopią staje się faktem. 
Stefanie, "normalni Leszczyniacy" nie zapomną wszystkich Twoich dokonań!!! Jesteś najlepszym przykładem, tego co oznacza tytuł ZASŁUZONY DLA MIASTA LESZNA
52. Dodane przez do kom. 46, w dniu - 28-12-2020 16:29
Jeżeli ukrytym celem tej decyzji są kolejne wybory samorządowe, to pozostałe aspekty, będą musiały zejść na dalszy plan. A jestem przekonany, że pływalnia będzie miała ruszyć najpóźniej na początku jesieni 2023 roku.
53. Dodane przez Leszno, w dniu - 28-12-2020 17:02
Miasto kupi, właściciele się ucieszą bo przytulą duża kwotę a miasto będzie miało problem z ruderą. Coś jak kupiony stawek na Zaborowie. Z tego co słyszę mieszkańcy nie chcą remontu Akwawitu bo kupienie go i remont wyniesie więcej niż nowy, każdy ma internet i może sprawdzić
54. Dodane przez do 47, w dniu - 28-12-2020 17:31
O takich kwotach będzie bredzić propaganda. 50 mln NZL. MINIMUM. Wspomnicie mój wpis.
55. Dodane przez Viva, w dniu - 28-12-2020 17:35
Już nabył haaaa żwirownie na Zaborowie wydał kasę i nic się nie dzieje czy to mądre postępowanie nabywać ruinę od ludzi którzy przejęli za tzw złotówkę, a teraz śnią się mln pogonić tą cwana warszawkę odebrać nic nie placac
56. Dodane przez Olo, w dniu - 28-12-2020 18:03
Sami znafcy zza monitora.
57. Dodane przez Ale się nam "fachowcy", w dniu - 28-12-2020 18:07
Od remontów łazienki w bloku rozpisali... 
Wybudowanie podobnego obiektu, o zbliżonej kubaturze, to koszt grubo ponad koszty remontu basenu. Dla przykładu: małe klitki, z minimalną infrastrukturą, to już ponad 20mln, do 30. Po raz pierwszy zgadzam się z działaniami Pana Prezydenta. Nie stać nas na to, aby wybudować podobny obiekt, bo jak znam życie, będzie to koszt dużo powyżej 80mln.  
I to tyle co mam do napisania.
58. Dodane przez odn. 5, w dniu - 28-12-2020 18:08
Ktoś inny też się bawi miastem i pieniędzmi mieszkańców, w sferze kulturalno-oświatowej.
59. Dodane przez Przemek, w dniu - 28-12-2020 18:15
Dobra decyzja będzie jak kupią pływalnie za symboliczne 1 zł
60. Dodane przez do 53, w dniu - 28-12-2020 18:24
Połowa mieszkańców chce remontu,połowa budowy nowego.Nawet jak remont wyniesie 35 mln i będzie solidnie wyremontowany to się opłaci. To duży kompleks,a za 30 mln to będzie malutki basen jak w Kościanie. Koszt nowego podobnego jak Akwawit to min . 70 mln.Remont tylko remont,tym bardziej, że obiekt nie jest z lat 60 tylko 1993.
61. Dodane przez pływak, w dniu - 28-12-2020 18:33
Pisze to już po raz trzeci ( takie radio lub cenzor ) że remont takich ruin ( nie zabytek ) często kosztuje tyle samo a może i więcej lub troszkę mniej co wybudowanie nowego nowoczesnego obiektu. BRAWO wy :-(
62. Dodane przez michal, w dniu - 28-12-2020 18:34
leszczyniaki to takie psy ogrodnika. Ludzie! buduje sie obok miejsce gdzie wysokiej rangi tenis bedziecie mogli ogladac, hotel pewnie zmieni wlasciciela i przyjdzie operator / inwestor ktory podniesie jakosc, basen to wrozenie z fusow - poczekamy zobaczymy, ale fajnie ze sie dzieje i jest szansa na dodatkowe tory do plywania i nauki z zapleczem rehabilitacyjnym. kazdy kto wjedzie od strony lotniska spotka sie za 5 lat z funkcjonalnym i milym dla oka obiektem. Troche wiary i z fartem ;P
63. Dodane przez wyborca, w dniu - 28-12-2020 18:37
Do kom. 57 To po co przed wyborami mydlił wyborcom oczy ( obiecał ) wybudowanie nowej hali wraz z basenem na Antoninach ???
64. Dodane przez do 46, w dniu - 28-12-2020 18:38
Archanioł, pytali o Ciebie.
65. Dodane przez do 52, w dniu - 28-12-2020 18:41
Tak, ukrytym celem jest tu KAMPANIA SAMORZĄDOWA jesień 2023. Staną na rzęsach a wybudują, nieważne, za ile.
66. Dodane przez pik, w dniu - 28-12-2020 18:44
Jest wyrok, poproszę o uzasadnienie. Komu się tak spieszy?
67. Dodane przez r, w dniu - 28-12-2020 18:46
Pani radna Barbara Mroczkowska pytała dziś, jakie były koszty komisji do spraw Akwawitu w 2018 roku, która to komisja orzekła, że remont Akwawitu jest nieopłacalny i zarekomendowała budowę nowego basenu. Nikt nie udzielił odpowiedzi.
68. Dodane przez Płacz i płać, w dniu - 28-12-2020 19:17
Mieszkańcy trzeba zakasać rękawy i pracować bo podwyżki wszelakie są pewniejsze niż to, że jutro będzie dzień.
reklama
69. Dodane przez Ja, w dniu - 28-12-2020 19:30
Wiecie jak teraz będzie to wszystko wyglądało? Kupno pływalni odbędzie się kosztem innej inwestycji, remont i szukanie funduszy będzie się ciągnąć latami. Trzeba będzie mieć wkład własny więc znów inne inwestycje ucierpią, finalnie zanim go uruchomimy to wszystko potrwa jak ktoś napisał grubo ponad 5 lat. Ale najgorsze jest to że ludzie nie chcą Akwawitu bo widzą ile to będzie kosztować a mimo wszystko kupujemy. To w tym wszystkim najgorsze.
70. Dodane przez leoś, w dniu - 28-12-2020 19:45
Niech miasto wykupi i sprzeda np; Ambit. 500 tyś zarobimy dla miasta?
71. Dodane przez do 69, w dniu - 28-12-2020 19:50
Robiłeś badania,że twierdzisz,że mieszkańcy nie chcą Akwawitu ? Tuż obok powstanie kompleks,a właściwie modernizacja 4 kortów z całym zapleczem i widownią. Gdy wszystko pójdzie po myśli, a jest ogromna szansa na dofinansowanie pływalni, o znacznym znaczeniu subregionalnym to za 4 lata mamy kompleks basenowo -rekreacyjny największy w tej części całego regionu.
72. Dodane przez do kom. 69, w dniu - 28-12-2020 19:53
Remont nie potrwa 5 lat. Jestem pewien, że krótko przed wyborami samorządowymi w 2023 roku, obiekt będzie już gotowy. Chyba, że z powodu zadłużenia, nikt już nie udzieli nam pożyczek.
73. Dodane przez Do 65, w dniu - 28-12-2020 19:59
Realny czas ruszenia remontu to 2022 jak nie 2023, nie są w stanie otworzyć tego na jesień 2023. Ktoś tu pisze że połowa chce Akwawitu, bzdura. Już była jedna ankieta i wyszło że 3/4 nie chce, teraz gdy ludzie znają koszta i widzą ile to potrwa to myśle że 90% nie chce Akwawitu. Zresztą można poczytać komentarze, nie tylko tu ale też na innych stronach.
74. Dodane przez Do 72, w dniu - 28-12-2020 20:16
To nierealne jak napisał kom 73. Pomyśl, nie mamy funduszy i trzeba się o nie postarać a to potrwa i to długo (kilka miesięcy). Trzeba zrobić projekty a to potrwa i też będzie kosztowało. Następnie trzeba będzie ogłosić przetarg i to znów potrwa, następnie czas na odwołanie po wyborze wykonawcy. No i remont, a właściwie budowa od podstaw która potrwa grubo ponad rok. Biorąc pod uwagę że miasto nie ma funduszy to głównym hamulcem będzie brak pieniędzy a nawet gdyby je miało to jest niemożliwy termin jesień 2023.
75. Dodane przez Tadek, w dniu - 28-12-2020 20:20
Ważne że podięto realną decyzję o ratowaniu leszczyńskiego pływania Obiekt spełnia wszelkie warunki wzorcowej pływalni miejskiej brawo
76. Dodane przez Edek, w dniu - 28-12-2020 20:21
Wspomnicie moje słowa, jeszcze MINIMUM 7 lat będziemy śmigać na pływalnie do Góry, Gostynia czy Kościana. Teraz w świat idzie opinia "robimy coś" ale kiedy skończymy to nie ważne. Grunt że lud ma igrzyska!
77. Dodane przez Ma-1, w dniu - 28-12-2020 20:51
Przecierz ta plywalnia to przezytek nawet po remoncie bedzie przestarzala
78. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 28-12-2020 20:51
A kto jeździ do Góry, Kościana czy Gostynia jak S5 w 40 minut jest w Poznaniu na Termach.Do Kościana, Góry czy Gostynia jadą Ci co nie mają prawka ,jadą autobusem,lub nie umieją jeździć po Poznaniu bo tramwaje im przeszkadzają i duże miasto dla nich.Lepiej remontować Akwawit,niż budować byle co jak w małych miasteczkach.
79. Dodane przez Do 76, w dniu - 28-12-2020 21:49
Trafny komentarz i zgadzam się z nim.
80. Dodane przez Franek, w dniu - 28-12-2020 21:51
Lepiej za te pieniądze zwrócić mieszkańcom leszczyńskiego koszty dojazdu na pływalnię do Poznania, Wrocławia lub Polkowic.
81. Dodane przez obserwator, w dniu - 28-12-2020 21:55
Czyli teraz tak. Kilka lat temu miasto oddało pływalnię praktycznie za darmo a teraz odkupuje spowrotem za miliony monet? Kabaret.
82. Dodane przez do kom. 74, w dniu - 28-12-2020 21:57
Zobacz co pisano na stronie Państwowego Zakładu Higieny we wrześniu br. 
https://szczepienia.pzh.gov.pl/faq/ile-czasu-(...)zeciw-covid-19/ 
 
"Proces opracowania nowej szczepionki zależy od wielu czynników, ale trwa średnio ok. 10 a nawet więcej lat." Co prawda napisano tam te, że czas opracowania szczepionki przeciw COVID-19 może być skrócony i, że najwcześniej pojawi się na początku 2021 roku. No i co? Dało się? :) 
 
Miasto ma więc skąd czerpać wzorce do przyśpieszenia ;) No dobrze - w najgorszym wypadku oddadzą jakąś jej część lub pokażą projekty i postęp prac.
83. Dodane przez pik, w dniu - 28-12-2020 22:27
Zapamiętamy wszystkich Radnych i wnioskodawców tej sprawy, i będą odpowiadali przed mieszkańcami swoim majątkiem. Wtedy wam się oczy otworzą. Do wyborów coraz bliżej.
84. Dodane przez Tadek, w dniu - 29-12-2020 00:12
Większość wypowiadających się przeciw dobrej decyzji rady i zarządu miasta ma na uwadze jakieś niejasne lokalne ambicje a nie dobro mieszkańców szczególnie naszych dzieci Opowieści o trupach są bezpodstawne Miasta o wiele bogadsze eksploatują o wiele starsze obiekty Trzymam kciuki Uwierzyłem w mądrość i odwagę nadszych liderów
85. Dodane przez Petrus, w dniu - 29-12-2020 00:20
Kupić wyremontować, pływalnia znowu będzie czymś z czym kojarzy się Leszno. A nie tylko narzekać. Nowa też będzie kosztowa a za jakiś czas z dziurą po Akwawicie i tak musielibyśmy coś zrobić bo by straszyła. Tak że kupno i remont to jedyna słuszna decyzja. Nie słuchać wiecznych malkontentów, którym zawsze coś nie pasuje.
86. Dodane przez lp, w dniu - 29-12-2020 00:32
na pewno koszt tej inwestycji będzie większy niż wybudowanie nowego obiektu
87. Dodane przez JEDYNA Słuszna Decyzja., w dniu - 29-12-2020 01:18
Wobec braku pewnosci nieodpłatnego przekazania przez KOWR gruntów na polach doświadczalnch SHR ANTONINY (bo o wykupie tychże przez UML -nie moze chyba być mowy -patrz obecne i przyszłe finanse m. Leszna ).-jest to jedyna merytorycznie słuszna Decyzja Prezydenta miasta. Bo czym jest kwota brutto 2,5 mln PLN przy wartosci ksiegowej Pływalni sięgajacej 20 mln.PLN a także w stosunku do uzysku za sam grunt o podobnej powierzchni sprzedawany (patrz INFO "ELKA.PL") przez UM L za 3,5 mln.PLN (grunt zawarty między ul. Przemysłową a J. Krasickiego .. Kupujac zatem wielofunkcyjną Plywalnie z przyległym i urzadzonym (drogi,parkinki,oświetlenie itp. )gruntem za tą symboliczna kwote- Prezydent robi bardzo dobra transakcja dla kupujacego oraz bardzo szybkim (najszybszym z mozliwych)-powrotem do korzystania z Pływalni .-przez 63,5 tyś. mieszk. miasta w tym 52 tyś.zadowolonych wyborców ) .Myśle że "ten ruch" będzie zaczynem zmierzajacym do wybóru obecnego p.Prezydenta na kolejna 5-cio letnią kadencje.!! Natomiast -jesli idzie o koszty JEJ utrzymania -to po dobrej rozmowie z Fabryka Spirytusu (zw. HGBS) dostawa darmowego cieplika czyt. pożadanego wychłodzenia wody technologicznej z procesu rektyfikowania -a bedącej zrodłem ciepła dla Pływalni -może kosztowac tylko udzielenie bezpłatnych biletow wstepu dla załogi HGBS (dzis to tylko ok. 20 pracown.).I w ten sposob ponownie zisci sie zamysl JEJ twórcy p.dr S. GRYSA -wykorzystania ciepła odpadowego Fabryki do ogrzewania tego Komleksu (CKiR). Dzis owe drogocenne ciepło uchodzi z nad obiektow HGBS w chmury!!!! .Będzie pomoc techniczna w ponownym uruchomieniu tego Wielofunkcyjnego Giganta .... Pozdrawiam -wszystkich Panstwa a zwłaszcza p.. Radnych -zainteresowanych reaktywacja PŁYWALNI.. ( Józef J. -insp.nadz. instal. z okresu budowy )
88. Dodane przez Tomek, w dniu - 29-12-2020 03:19
Panie Łukaszu nie wchodz w to bagno jakim jest zakup to cię pograzy !!!
89. Dodane przez Paweł, w dniu - 29-12-2020 06:29
Lepiej budować niż burzyć i budować :)
90. Dodane przez Taki Ja, w dniu - 29-12-2020 08:05
Dlaczego nasza władza nie słucha ludzi? Ludzie nie chcą remontu tego obiektu bo to poniesie za sobą ogromne koszty a potrwa to dłużej niż budowa nowego i napewno też wyjdzie drożej. Bardzo słusznie piszą osoby że to potrwa ponad 5 lat.
91. Dodane przez BASEN, w dniu - 29-12-2020 08:24
http://www.umwd.dolnyslask.pl/sport/dolnoslaski-delfinek/ 
 
Zobaczcie jakie są realne kwoty budowy nowych obiektów ze strefą SPA i nie tylko.. 
10 mln to już kwota za konkretny obiekt! 
no może 2 lat temu, nawet dokładając 20 % do obecnych cen, to 12 mln. Więc możemy mieć dwa razy większy nowy obiekt za te 26mln zamiast wsadzać w stary akvawit.!!! 
Myślę, że każdy to potwierdzi. 
Więc jestem za budową nowego, a nie 30mln na coś co zawsze będzie stare!
92. Dodane przez Do 90, w dniu - 29-12-2020 08:30
Ja obstawiam 6 - 7 lat że to potrwa.
93. Dodane przez Do 85, w dniu - 29-12-2020 08:33
Nowa kosztowna? Masz internet, poczytaj ile kosztuje wybudowanie nowej a ile remont. Nie siej taniej propagandy.
94. Dodane przez Do kom. 87, w dniu - 29-12-2020 08:53
Zakup basenu, to jedyne słuszne rozwiązanie, a podpinanie się pod nim obecnego prezydenta nie zmieni naszego zdania o nim, a tym bardziej nie zmieni faktu, że to jego ostatnia kadencja.  
 
Żegnamy tego pana ozięble.
95. Dodane przez Archanioł, w dniu - 29-12-2020 09:24
Do 49 i 64. Spoko, zdrówko dopisuje i nie ma co się łudzić, covid to złoty interes, dlatego tak szybko nie zniknie choćby nawet cały naród wykąpać w szczepionkach.
96. Dodane przez Do 91, w dniu - 29-12-2020 09:39
Byłem na tym delfinku, super obiekt i za 10mln. Wiec zastanawiam się dlaczego u nas takie coś nie mogło by powstać? W zupełności nam takie coś wystarczy.
97. Dodane przez Edward, w dniu - 29-12-2020 10:13
Akwawit to symbol upadku Leszna
98. Dodane przez Drogi autorze 96, w dniu - 29-12-2020 11:19
Porównujesz Delfinek do Aquaparku? To tak jak postawić obok siebie malucha oraz busa i powiedzieć: zobacz to, i to jeździ. Rozmawiamy o dwóch absolutnie różnych obiektach, o zupełnie różnej kubaturze. I nie, nie uważam, aby coś takiego nam w zupełności wystarczyło.
99. Dodane przez do 96, w dniu - 29-12-2020 11:42
Delfinek to mała pływalnia. Akwawit to kompleks.Remont Akwawitu wyniesie może i 35 mln,ale będzie kompleksowy i pływalnia posłuży na kilka dekad.W Niemczech budują nowe pływalnie, ale także remontuje się stare nawet z lat 70 tych,a Akwawit jest z 1993.Leszno i cały region potrzebuje dużej pływalni i dlatego ma szansę na dofinansowanie, a nie małego Delfinka.Za 30 mln nic ciekawego się nie zbuduje,więc jedyna opcja remont Akwawitu.
100. Dodane przez ded, w dniu - 29-12-2020 11:53
Popieram modernizację. Zwolennikom nowej budowy przypominam, że to nie miał być aquapark tylko jakiś tam basen i za ileś tam lat. Pozostawienie trupa w środku miasta też byłoby sporym problemem o czym mało kto wspomina.
101. Dodane przez do kom 96, w dniu - 29-12-2020 12:24
Leszno liczy 63,5 tys ,powiat Leszczynski 60 tys co daje 123,5 tys więc nie pisz bzdur,że delfinek wystarczy ! Może dla takiego jak Ty,weź nadmuchanego Delfinka i jedź na Delfinka.
102. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 29-12-2020 12:42
Czy - oprócz zielonego światła - są też do wyboru jakieś inne, czy tylko to jedno włączono? ;)
103. Dodane przez Do 96, w dniu - 29-12-2020 13:23
Też byłem z rodziną jak wracaliśmy z Wałbrzycha i dzieci były zachwycone! Powiem tak - osoby które myślą że w ciągu 3 lat skorzystają z pływalni w Lesznie są w błędzie. Wystarczy pomyśleć że teraz będziemy latać za kasą na remont, a gdzie wkład własny? Leszno jest zbyt biedne na taki wydatek. Osoby które piszą że to potrwa ponad 5 lat mają racje.
104. Dodane przez do 103, w dniu - 29-12-2020 14:18
Przecież tylko Ty tu napisałeś połowę negatywnych komentarzy.Zapamiętaj sobie Leszno będzie za 4 -5 lat mieć bardzo duży nowoczesny kompleks.Obok pływalni będzie nowoczesny kompleks 4 kortów, zadaszony z całym zapleczem i widownią na 300 osób, ma to być jeden z lepszych obiektów tenisowych w Polsce.Przy dofinansowaniu pływalni, koszt własny będzie niewielki.Prędzej Leszno dostanie dofinansowanie na remont tego kompleksu o znaczeniu subregionalnym,niż na budowę mniejszej pływalni.
105. Dodane przez Mem, w dniu - 30-12-2020 10:41
do 104.sugerównanie ,że przy okazji nieoplacalnego remontu pływalni powstanie najnowocześniejszy kompleks kortów tenisowych w Polsce jest pokoleniem pojęć albo brakiem podstawowych zasad ekonomicznych .Reanimacja trupa jest nieoplacalna .Komisja pod przewodnictwem Pana kosmidra i on sam pokazał brak kompetencji a udowodnił że trzymanie się blisko władzy daje możliwości.
106. Dodane przez do 105, w dniu - 30-12-2020 13:43
W Niemczech remontuje się pływalnie z lat 70 tych,a Akwawit jest z 1993.Mała pływalnia w Rawiczu jest tylko 5 lat młodsza, a w Śremie jest z lat 80 tych i funkcjonuje.Obecnie są takie materiały i technologie,że Akwawit po remoncie lepiej będzie wyglądał jak nowy 1993.
107. Dodane przez Solidarnosc Niezlomna Matura 1965z PGRow Ziemianin, w dniu - 02-01-2021 00:15
Dla mnie z zona najwieksze wrazenie z wyjazow zagranicznych na Zachod zrobila Barcelona z katedra Gaudiego Czuwaj!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam dom w wyjąt... Leszno 2000000
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj