Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Góra arrow Rogatki na S5?

GDDKiA nie podpisało aneksu w sprawie wiaduktu

Rogatki na S5?

17.01.2021. Radio Elka, Filip Wybieralski


(Fot. Archiwum)
Wznowienie połączenia kolejowego na linii Bojanowo – Góra znowu stoi pod dużym znakiem zapytania. Po tym jak właścicielem tego odcinka stał się samorząd województwa dolnośląskiego, nadal niepewnym pozostaje kwestia wybudowania wiaduktu kolejowego nad trasą S5. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie podpisała bowiem aneksu do porozumienia w tej sprawie. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przypomnijmy, że linię 372 kilka lat temu częściowo rozebrano. Powodem tego była budowa trasy S5, której bieg kolidował z nieużytkowanym torowiskiem. Zanim się to jednak stało, władze gminy Góra i powiatu górowskiego podpisały porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, która zobowiązała się do budowy wiaduktu kolejowego nad S5 ''w ciągu 2 lat po zgłoszeniu potrzeby uruchomienia
linii kolejowej”. Porozumienie wygasło jednak wraz z nadejściem nowego roku, a to spowodowało kolejne problemy.

Samorząd województwa dolnośląskiego nie był początkowo sygnatariuszem tego porozumienia, dlatego nie mógł zgłosić chęci reaktywacji tej linii. W związku z tym należało podpisać aneks do umowy, który pozwoliłby dopisać marszałka województwa jako kolejnego sygnatariusza. - Podpisały go wszystkie z zainteresowanych stron, z wyjątkiem GDDKiA - informowała na ostatniej sesji powiatowej burmistrz Irena Krzyszkiewicz.

W związku z tym, że GDDKiA nie aneksowała tego porozumienia pod koniec 2020 roku, to gmina Góra oraz powiat górowski zgłosiły do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad potrzebę budowy bezkolizyjnego skrzyżowania nad drogą ekspresową. - Do dokumentu załączyliśmy akt notarialny, który potwierdza, że nowym właścicielem linii jest samorząd województwa. Dodatkowo marszałek złożył w urzędach wojewódzkich w Poznaniu i Wrocławiu zgłoszenie o rozpoczęciu rewitalizacji linii kolejowej. W ten sposób postawiliśmy GDDKiA przed faktem dokonanym. Teraz czekamy na ich pozytywną decyzję. W przeciwnym razie marszałek będzie zmuszony postawić rogatki kolejowe na S5 - komentowała z przekąsem burmistrz.

Warto zaznaczyć, że powiat górowski jest jedynym w województwie dolnośląskim, który został pozbawiony dostępu do infrastruktury kolejowej. Marszałek województwa - Cezary Przybylski, zapowiada, że po kompleksowej rewitalizacji tej linii, pociągi z Góry do Wrocławia będą jeździły nawet do 17 razy na dobę.
 
Komentarze (74)
1. Dodane przez mario, w dniu - 17-01-2021 10:46
kilka dni temu pod artykułem o tym, że nie będzie szpitala napisałem proroctwo, które powoli zaczyna się sprawdzać:  
nie będzie szpitala, nie będzie cukrowni, nie będzie obwodnicy, nie będzie remontów powiatowych dróg, nie będzie młyna, nie będzie kolei, nie będzie pracy, to mam nadzieję, że i powiatu nie będzie. niczego nie będzie! 
Jak powiedział premier, najpierw trzeba rozbudzić oczekiwania ludzi, a później stopniowo je wygaszać. mają za!@#$ za miskę ryżu. Teraz już wiecie co was czeka!
2. Dodane przez Semafor, w dniu - 17-01-2021 10:46
17 razy na dobę hahahaha.. dawno tak się nie uśmiałem. Jeżeli już to pojadą tylko do Bojanowa a tam przesiadka na Regio bo żaden IC tam nie staje. 
Ilu będzie pasażerów? W porywach 50 na dobę (w obie strony)? I na to wyda się grube miliony a później będzie się nieustannie dotować deficytową linię? Szaleństwo.
3. Dodane przez Górowianka, w dniu - 17-01-2021 10:47
Do 17 razy na dobę pociąg do Wrocławia? Tak często nie jeżdżą nawet pociągi z Leszna do Poznania! Co za bujdy.
4. Dodane przez taka prawda, w dniu - 17-01-2021 10:48
brawo GDDKiA, zatrzymaliście ta durną inwestycję :)
5. Dodane przez M., w dniu - 17-01-2021 10:49
wypowiedź Pani burmistrz brzmi trochę jak wypowiedź małego dziecka w piaskownicy, któremu drugie zabrało łopatkę do kopania... uważam, że reaktywacja linii kolejowej Góra-Bojanowo jest kompletnie pozbawiona sensu ekonomicznego... wybudowanie wiaduktu to koszt kilkunastu lub kilkudziesięciu milionów złotych - to się nigdy nie zwróci... "nawet do 17 razy na dobę" - czy Pan marszałek to jakiś oszołom?? po co 17 połączeń z Góry do Wrocławia?? żeby 10-14 z nich jechało na pusto?? dziś mamy 2 połączenia autobusowe - czy autobusy są zapełnione w 100%?? nie... tak samo będzie z pociągami, które nigdy nie zarobią na siebie... o wiele sensowniejsze niż reaktywacja linii kolejowej jest dotowanie i otworzenie nowych połączeń autobusowych... no ale to nie jest takie medialne...
6. Dodane przez Koleje, w dniu - 17-01-2021 10:55
Dolnośląskie obecnie jest na 1 miejscu przywracania połączeń kolejowych. Już przywrócono połączenia: Do Bielawy, do Kamiennej Góry, Odcinek Legnica - Głogów przez Lubin, do Trzebnicy, Do Krotoszyna przez Milicz. Wkrótce powrócą połączenia do Jedliny Zdrój przez Sobótkę/Świdnice, Do Świeradowa Zdroju czy Karpacza. To dlaczego nie mogą wrócić do Góry?
7. Dodane przez do 6. Dodane przez Koleje, w dniu - 17-01-2021 11:05
raczej dlaczego je wcześniej zamknięto? bo nikt nie jeździł i to w czasach gdy każdy nie miał samochodu, dziś to dopiero będą studnie bez dna do dosypywania kasy
8. Dodane przez Ja, w dniu - 17-01-2021 11:06
Do kom 3 Ale z kosciana do Poznania juz Tak
9. Dodane przez Karo, w dniu - 17-01-2021 11:08
Góra musi mieć dobre połączenia z Lesznem i Głogowem, bo to tam ludzie dojeżdżają do szkoły i do pracy.
10. Dodane przez nowak, w dniu - 17-01-2021 11:25
bardzo chwytliwy artykuł, ale żałosne jest to że każdy z zainteresowanych wie że nie ma prawnej możliwości postawienia rogatek na drodze ekspresowej. Media lubią dramaty i jak nie ma o czym pisać to wywołujecie sztuczną burze emocji
11. Dodane przez kto do tego doprowadził, w dniu - 17-01-2021 11:38
Kto doprowadził do takiego stanu rzeczy?
reklama
12. Dodane przez Adam, w dniu - 17-01-2021 11:38
Wyrazy uznania do województwa dolnośląskiego za reaktywowanie tylu połączeń kolejowych. Połączenie Góra - Bojanowo też zapewne byłoby reaktywowane gdyby nie S5. W obecnej sytuacji połączenie Góry z Wrocławiem i Poznaniem można usprawnić poprzez wprowadzenie komunikacji zastępczej autobusowej pomiędzy Górą a dworcem PKP w Bojanowie. Tak dobrać rozkład jazdy autobusu ażeby przyjeżdżał na stację w Bojanowie 20 minut przed planowanym odjazdem pociągu. W Górze wyznaczyć kilka przystanków z których zabierani byliby podróżni.
13. Dodane przez Bojanowo, w dniu - 17-01-2021 11:46
Starania... efekt samorządowcy, efekt !
14. Dodane przez europ, w dniu - 17-01-2021 11:51
w czym problem przecież już niedługo te głupie pisiory zostaną wsadzeni do więzień a nowe władze nie będą realizowały tych głupich populistycznych haseł bo kolej to przeżytek sam widzę ja pociągi relacji poznań-wrosław jadą prawie puste i to co godzinę powinny być utrzymane pociągi dalekobieżne i to nie o takiej częstotliwości jak obecnie ale rzadziej
15. Dodane przez Paweł, w dniu - 17-01-2021 11:54
Pociąg widmo.. Ale jak już drogi mamy zrobione... nadwyżki w budżecie ....no to może i warto..
16. Dodane przez SilentBob do 6, w dniu - 17-01-2021 11:57
Ponieważ jest to nieopłacalne. Wystarczająca ilość inwestycji których utrzymanie pochłania środki które moglibyśmy wydać na rozwój funduje nam władza centralna i UE.
17. Dodane przez do 6, w dniu - 17-01-2021 12:13
Bo trzeba rozbudzić nadzieje ludu, a później stopniowo je wygaszać, żeby zasuwali za miskę ryżu i rowy kopali!
18. Dodane przez ania, w dniu - 17-01-2021 12:25
To połączenie nie ma racji bytu, jest czysto polityczne
19. Dodane przez do kom. 6, w dniu - 17-01-2021 12:28
bo to nie ma sensu... zawsze będzie deficytowe. Nie chcę, żeby moje podatki szły na utrzymanie linii, z której skorzystają dwie osoby na krzyż... o wiele tańsze - choć też deficytowe - będzie wspieranie połączeń autobusowych...
20. Dodane przez majka, w dniu - 17-01-2021 12:36
Do kom 3 (...) ..akurat z Leszna do Poznania jedzie około 40 pociagów na dobe
21. Dodane przez Ant, w dniu - 17-01-2021 12:37
Pojadą puste pociągi i mieszkańcy będą doieni w podatkach na dofinansowania do nierentownej linii.
22. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 17-01-2021 13:00
Proszę zrobić wiadukt dla pociągu. Taki, gdzie aktualną S5 będą jeździły samochody, a pociąg będzie przejeżdżał łukiem nad nimi. Będzie atrakcja turystyczna na pół świata, na miarę Kanału Elbląskiego :) Wtedy te 17 kursów dziennie będzie realne :)
23. Dodane przez Ja, w dniu - 17-01-2021 13:18
Do 20 chyba z towarowymi liczysz
24. Dodane przez jurek, w dniu - 17-01-2021 13:25
patrząc na większość komentarzy widzę ,że są na nie.Wszystko musi się opłacać?Szpital,kolej itd.Otóż nie.Takie sprawy powinny być dofinansowywane z budżetu.Tak się dzieje w krajach europejskich.Ludzie nie mogą być dyskryminowani ze względu na miejsce zamieszkania .
25. Dodane przez Ernesto, w dniu - 17-01-2021 13:48
Z gotowych prefabrykatów metodą szybkosciową.
26. Dodane przez Do 23, w dniu - 17-01-2021 14:09
Do 23 akurat komentarz 20 dobrze napisał bo policzyłem i jest 36 kursów pociągów do Poznania 19 połączeń regionalnych (polregio), 14 dalekobieżnych (intercity), 3 koleje wielkopolskie
27. Dodane przez kargul, w dniu - 17-01-2021 15:02
Kilka słów historii.  
14 grudnia 1885 uruchomiono linię kolejową łączącą Górę Śląską z Bojanowem, tym sposobem uzyskując połączenie z linią kolejowa Wrocław Poznań. Ponad 20 lat później, w 1906 r. połączono Górę ze Szlichtyngową i dalej, z istniejącym już odcinkiem Szlichtyngowa Odrzycko (Głogów).  
Zamykanie linii 372 rozpoczęto od kierunku Góra Śląska Głogów. W 1992 roku zamknięto linię Góra Głogów dla ruchu towarowego, pół roku później dla osobowego. Po kilku latach przywrócenie ruchu było już niemożliwe. Ponieważ osiem lat później skradziono w Sławęcicach szyny kolejowe, od przejazdu do stacji. W 2004 roku skradziono szyny kolejowe z Góry do Sławęcic, zginęły również drewniane podkłady kolejowe, częściowo rozkopano nasyp kolejowy. Całkowitej degradacji dokonano około 2006 roku i to na całym odcinku od Góry do Odrzycka. Tylko w Szlichtyngowej zostały kawałki torów i resztki zwrotnic. Natomiast odcinek Góra Śląska Bojanowo zamknięto w 2012 roku.
28. Dodane przez kargul, w dniu - 17-01-2021 15:58
Próby nagłaśniania konieczności ponownego uruchomienia byłej linii kolejowej Bojanowo Góra, zawsze są związane z kampanią wyborczą. Gdy w 2010 roku ruszyły prace przy budowie odcinka S5 Korzeńsko Kaczkowo, włodarze Góry przypomnieli sobie, NA KILKA MIESIĘCY PRZED WYBORAMI, że nie zgodzą się na likwidację byłej linii kolejowej Bojanowo Góra. Nadmienię, że kilka lat wcześniej SAMI SOBIE ZLIKWIDOWALI odcinek Góra Odrzycko, zamykając dostęp miasta powiatowego do linii kolejowej. I to na terenie własnego Województwa Dolnośląskiego. Wtedy jakoś nie protestowali. Konieczność przeprojektowania przebiegu drogi S5 na terenie Gminy Bojanowo, z powodu protestu burmistrza Góry, kosztowało kilkaset tysięcy złotych i opóźniło budowę drogi o pół roku. Jesienią 2010 roku odbyły się wybory samorządowe. Obiecanki o przywróceniu połączenia kolejowego zadziałały. No to próbujmy dalej jechać na tej kobyłce. Przed wyborami w 2015 roku, gdzie stawką był mandat poselski, apetyt był większy. Następne odgrzewane kotlety pojawiły się przed wyborami w 2018 roku. Znowu podnoszono konieczność przywrócenia połączenia kolejowego Góra Bojanowo. A że nie ma to uzasadnienia ekonomicznego, to nic. Ciemny lud to kupi i odpowiednio zagłosuje. Wniosek? Znowu zbliżają się wybory.
29. Dodane przez Andrzej, w dniu - 17-01-2021 16:01
"W 1986 r. w Radzie Narodowej Miasta i Gminy w Górze wybuchła bardzo ciekawa dyskusja na temat linii kolejowej Bojanowo Głogów. Ówcześni dyskutanci dostrzegali możliwość likwidacji tego połączenia, które nastąpiło kilka lat później. Radny Tadeusz Birecki złożył interpelację (25 czerwca 1986 r.). Zmiana rozkładu jazdy pociągów spowodowała, że pasażerowie przyjeżdżający do Bojanowa musieli czekać 82 minuty na pociąg kursujący do Wrocławia, w podobnej sytuacji byli pasażerowie udający się z Wroc-ławia do Góry, którzy musieli czekać 84 minuty na pociąg do Góry. Prosił o przywrócenia poprzednich połączeń[16]. Odpowiedź z Poznania (z lipca 1986 r.), bo tą linią po II wojnie zarządzała Dyrekcja Okręgowej Kolei Państwowej w Poznaniu (wówczas Zachodnia Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych) była jednoznaczna nie może być załatwiona. W nowym rozkładzie jazdy na lata 1986/1987 zmniejszono szybkość pociągów na odcinku Góra Śląska Szlichtyngowa z 50 na 30 km/h ze względu na zły stan torów. Przywrócenie poprzedniego kursowania pociągów miało nastąpić po remoncie torów i przywróceniu poprzedniej prędkości pociągów[17]. 
 
W kolejnym piśmie (z 5 grudnia 1986 r.) dyrekcja kolejowa podała więcej szczegółów: 
 
Linia kolejowa Bojanowo Odrzycko [Głogów] przystosowana była do szybkości 50 km/h. Od kilku lat stan nawierzchni pogarsza się, a wymiana pojedynczych jej elementów nie gwarantuje pełnego bezpieczeństwa ruchu przy zachowaniu dotychczasowej szybkości. Wymagało to ograniczenia szybkości do 40 km/h, a na części odcinka do 30 km/h. Z uwagi na zanieczyszczenie podsypki oraz brak możliwości remontu linii w najbliższych latach w rozkładzie jazdy na lata 1987/88 zachodzi konieczność dalszego obniżenia szybkości, a mianowicie z 40 na 30 km/h i z 30 na 20 km/h. 
 
Sytuacja taka powstała w związku z wieloletnim brakiem materiałów nawierzchniowych oraz niepełnym zatrudnieniem. Otrzymywane z przydziału centralnego środki remontowe są kierowane na linie o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej, nie zabezpieczając nawet wszystkich potrzeb w tym zakresie. 
 
Wobec powyższego niezbędne jest przeprowadzenie kapitalnego remontu, który dla tej linii przewidziany jest po roku 1990. Po wykonaniu kapitalnego remontu zostanie przywrócona szybkość rozkładowa 50 km/h.[18] 
 
Ostatecznie 1 stycznia 1991 r. zamknięto odcinek Bojanowo Szlichtyngowa dla ruchu pasażerskiego, rok później 1 stycznia 1992 r. zamknięto odcinek Szlichtyngowa Głogów. 1 stycznia 1992 r. zamknięto dla przewozów towarowych odcinek Niechlów Szlichtyngowa, 15 grudnia 1992 r. odcinek Szlichtyngowa Głogów, 1 lipca 2000 r. odcinek Góra Niechlów. 12 grudnia 2011 r. zamknięto odcinek Bojanowo Góra Śląska[20]."
30. Dodane przez Andrzej, w dniu - 17-01-2021 16:04
Tory na odcinku Szlichtyngowa - Góra rozebrano na zlecenie PKP w Ostrowie Wielkopolskim, która zarządzała tą linią. Tym z woj. wielkopolskiego nie zależało na tej linii dlatego brakiem remontów dążyli do jej likwidacji.
31. Dodane przez Pytanie, w dniu - 17-01-2021 16:46
A kiedy remont DW 323 od Leszno Południe do Góry Śląskiej?
32. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 17-01-2021 16:53
bo gddkia nie będzie pchać milionów w bezsensowną inwestycję , myślenie władz w górze powala , nie ma szans na obwodnicę, nie ma szans na dwustronne zasilanie, to próbują wybudować tory, co za poroniony pomysł
33. Dodane przez Mecenasek z Piaseczna, w dniu - 17-01-2021 16:58
Nasuwa się cytat przyszłego, niedoszłego kandydata na kandydata na prezydenta RP, Krzysztofa K. (bo RODO): "Nie będzie niczego."
34. Dodane przez pakiet relokacyjny i 6000zł/m, w dniu - 17-01-2021 17:21
Ja kibicuję Górze! 
Jak będą mieli porządną kolej do Wrocławia to nakichają na pracę w Lesznie za grosze.
35. Dodane przez Masakra, w dniu - 17-01-2021 17:29
Witam ! tylko kto będzie tym ustrojstwem jeździł ? Budowa samego via ductu to niekreślone miliony .Uruchomienie i podtrzymanie infrastruktury kolejne miliony .Taniej będzie uruchomić 10 taksówek Miejskich LUXTAXIGURU i na zgłoszenie potrzeby za kwotę biletu pojedzie się na dworzec centralny we Wrocławiu .W wolnych chwilach ,można by korzystać z LUXTAXIGURU na terenie powiatu ,Kursik do Wierzowic czy do Chróściny przez Brzeżany,Zawsze znajdą się chętne nastki .Nie drenujmy już pustego budżetu.Amen.
36. Dodane przez O, w dniu - 17-01-2021 17:40
Najbardziej to tej obwodnicy Góra - Stara Góra brakuje
reklama
37. Dodane przez Ja, w dniu - 17-01-2021 17:57
Do 31 Od leszno polodnie do granicy woj wlkp jest wyremontowana, a reszta nalezy do woj Dolnoslaskiego
38. Dodane przez Andrzej, w dniu - 17-01-2021 17:59
Do kom. 28 przeczytaj kto zarządzał linią i kto likwidował. Bo to chyba Twoi koledzy z wielkopolskiego. Do kom 32. To nie pomysł władz Góry tylko władz województwa aby każde miasto powiatowe i każde miasto powyżej 10 tys. mieszkańców miało bezpośrednie połączenie kolejowe z Wrocławiem. W tym roku ogłosili już przetarg na remont linii do Chocianowa. A to sporo mniejsze miasto.
39. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 17-01-2021 18:46
Ach ci gorowscy włodarze wszyscy politycy na świecie powinni się od nich uczyć
40. Dodane przez Kaziu, w dniu - 17-01-2021 18:47
No to (...) nie brakuje, nic tylko krytyka wszystkiego co PiS robi. POpaprańce w natarciu.
41. Dodane przez RR, w dniu - 17-01-2021 19:02
Do roku 1919 były tory z Góry do Leszna, tylko dzielni Powstańcy wysadzili mostek, potem była granica polsko-niemiecka i nie odbudowano mostka. 
Może lepiej położyć tory do Leszna?
42. Dodane przez Ja ja, w dniu - 17-01-2021 19:23
ja na pewno będę jeździła. Dziękuję za takie starania nieustanne przez te 10 lat.
43. Dodane przez Dziękujemy, w dniu - 17-01-2021 19:24
baaardzo dziekujemy
44. Dodane przez Radzio, w dniu - 17-01-2021 19:54
Leszno zlikwidowało wszystkie połączenia na terenie powiatu górowskiego tylko nie u siebie. Pamiętam jak mieli likwidować Leszno Wolsztyn. Byle nie tą linię. Potem Leszno Gostyń, też zostawili. Ale na terenie powiatu górowskiego trzeba było wszystko zlikwidować. Jak jeździł "prawosławny" z Bojanowa przez Cieszkowice to było dobrze. Wcześniej z Góry do Ścinawy też było dobrze ale nie, trzeba likwidować bo trzeba. Nie mówię o tym z Leszna do Góry. 
Teraz Wrocław zrobi to dla nas; linia do Wrocka będzie i nie ma że boli.
45. Dodane przez buahahaha, w dniu - 17-01-2021 20:00
"W przeciwnym razie marszałek będzie zmuszony postawić rogatki kolejowe na S5 - komentowała z przekąsem burmistrz." 
 
Napisać, że Pani Burmistrz powiedziała głupotę to mało, zrobiła z siebie kompletną ignorantkę tematu i jest to napisane w najbardziej lajtowo z możliwych.
46. Dodane przez śmieszek PL, w dniu - 17-01-2021 20:00
Ale zaraz, mieliście w Górze szpital to go sobie sami zlikwidowaliście, mieliście połączenie kolejowe i też podjęliście decyzję o zawieszeniu ruchu... a teraz chcecie, żeby wam z pieniędzy publicznych zrobić i kolej i szpital? Z jakiej racji ja się pytam? Żebyście po kilku latach znowu je zlikwidowali i podzielili się pieniędzmi ze sprzedaży? Nikt już na to nie pójdzie i się na to nie nabierze.
47. Dodane przez rr, w dniu - 17-01-2021 20:29
Jak zostaną w miastach wprowadzone opłaty 15 zł za godzinę parkowania, a pociągi będą np. co godzinę, to wagony się zapełnią. Aut za dużo, sprawna komunikacja zbiorowa ma przyszłość.
48. Dodane przez x, w dniu - 17-01-2021 20:53
Czysta polityczna ustawka Bezpartyjnych Samorzadowców czyli przystawki PO. Miejsce bytowania nieudolnych polityków PO którzy sie nie załapali na stołki lewicowe. I burmistrzowa Góry i Marszałek doskonale wiedżą że to poroniony i niemożliwy do realizacji pomysł ale robią polityczną grę pod wybory i przy okazji robią wrzutkę znienawidzonemu PiSowi. dokładnie jak z obwodnicą Góry której nikt nigdy nie chciał zrealizować a jedynie mamić ćiemniaków. Bo skoro potrafili się obwodnicą chwalić przez 10 lat a gdy ich koledzu z PO rządzili i w Polsce w we Wrocławiu to nawet nie potrafili porządnych planów zrobić to oczym to świadczy ? Trzeba być skończonymn idiotą żeby sądzić że ktoś rozwali S5 za kilkadziesiąt milionów bo ktoś chce pociąg z jakiejś tam Góry do Wrocławia. Zadyma ,ustawka i oszustwo i tyle.
49. Dodane przez do 47, w dniu - 17-01-2021 20:54
Pewnie, bo Polaka trzeba pędzić batem, karać i zmuszać do użytkowania kolei, a co z wolnym rynkiem? Co z wonlością w tym kraju. Typowo ubeckie myślenie
50. Dodane przez Slaw, w dniu - 17-01-2021 21:07
W pierwszej kolejności powinno połączyć się Górę z Głogowem.
51. Dodane przez RR, w dniu - 17-01-2021 21:11
Jak pociągi będą szybkie i połączenia zgrane, w przystępnej cenie, to spotkamy się na peronie.
52. Dodane przez RR, w dniu - 17-01-2021 21:51
Kiedyś było fajnie, na dworcu bufet, kufelek, chciało się jeździć.
53. Dodane przez Sebastian, w dniu - 18-01-2021 08:47
Rozbudowa kolei i jej reaktywacja ma swoje zaplecze.Przyszłość motoryzacji jaki i transportu jest w silnikach elektrycznych.Pociągi są bez emisyjne i ekologiczne.80% polaków nie będzie stać na taki pojazd elektryczny ,więc rozwiązaniem jest możliwość przemieszczania się innym środkiem.
54. Dodane przez do 51, w dniu - 18-01-2021 09:36
Nie będą, bo już teraz bilet na IC z Rawicza do Wrocławia jest droższy niż jazda samochodem z Góry do Wrocławia. A jeśli nie jedzie się samemu, tylko z kimś to właściwie wychodzi samochodem o połowę taniej. Nie ma więc o czym rozmawiać. Nikt wam specjalnie cen nie obniży.
55. Dodane przez Rysiek, w dniu - 18-01-2021 09:51
No i po co robić mrzonki i obiecanki macanki o kolei w Górze. Robicie ludziom nadzieje i wodę z mózgu. Już widzę jak cała "polityczna" górowska świta napieprza drezyną do Bojanowa ;) za drogi się weźcie
56. Dodane przez do 48., w dniu - 18-01-2021 10:57
Daj spokój Kaziu, każdy wie, ze ty to piszesz, już pokazałeś na ile cię stać i co ty możesz zrobić, a takie miały być możliwości, minął rok i zostało nam wielkie nic
57. Dodane przez Jac, w dniu - 18-01-2021 11:52
Ciekawe kto będzie jeżdził tym pociągiem jak autobusy mogą jechać przez pięć wiosek i nie było chętnych a tory biegną przez dwie wioski kto wyjdzie do przystanku kolejowego trzy kilometry żeby przejechać cztery kometry całkowity bezsens
58. Dodane przez do 22, w dniu - 18-01-2021 12:01
Przecież właśnie miał być wiadukt dla pociągu. Zorientuj się zanim coś napiszesz.
59. Dodane przez DGR, w dniu - 18-01-2021 12:10
Porozumienia są po to, żeby je respektować. Zapomniała GDDiA podczas budowy S5 o czynnej linii kolejowej to teraz niech ponosi tego konsekwencję. Tym bardziej, że przyznali się do tego podpisując dokument. Jakby wybudowali wiadukt dla samochodów to na 100% byłby pociąg i połączenie bezpośrednie do Wrocławia. A tak ja zwykle nic.I tak w kółko ze wszystkim np. obwodnicą Góry. Wszystko było dograne to Wojewoda z PIS się nie zgodził, bo most w Ciechanowie otwierał Schetyna. I co? Warszawa nie zgodziła się z jego wymyśloną i bzdurną opinią,a obwodnicy jak nie było tak nie ma. Kasa przepadła jak i na kolej przepadnie.
60. Dodane przez w Górze żyją niedowiarki, w dniu - 18-01-2021 12:56
Jak bardzo wszystkie inwestycje są negowane przez społeczeństwo Góry, tak bardzo są potrzebne. 
Każda z tych inwestycji jest bardzo potrzebna, jedna wcześniej inna później. Jednak wszystkie staną się rzeczywistością. To wymusza życie, na wojewodzie, marszałku, burmistrzu. Służba zdrowia to zadanie powiatu i ten też powinien włączyć się w odtworzenie tejże. Jednak szpital stojący w Górze nie jest własnością powiatu. Moim zdaniem tylko budowa nowego obiektu jest możliwa, jednak tutaj powinny pójść działania rządu a nie samorządów. Dlatego wszystkie działania powiatu powinny skupić się na naciskaniu na rząd w tej sprawie. Potem przyjdzie kolej....
61. Dodane przez do 59, w dniu - 18-01-2021 15:07
Nieprawda. Ruch na linii był zawieszony decyzją górowskich radnych, więc sama linia była nieczynna, nic po niej nie jeździło. GDDiA po prostu rozebrała nieczynną instalację. Powtarzanie nieprawdy, że to była rozbiórka czynnej linii niczego nie zmieni, ani nie zatrze winy samorządowców.
62. Dodane przez maciej, w dniu - 18-01-2021 15:11
do komentarza 60. człowiku, jakie inwestycje są negowane w Górze? jedyne co jest to obietnice inwestycji które później nie są realizowane i tyle przestańwięc bajki opowiadać bo górowianie to nie niedowiarki tylko realiści, bo tak dużo im już obiecano i nic nie dano że nikomu już nie wierzą
63. Dodane przez ja, w dniu - 18-01-2021 15:47
Jakie władze, takie sukcesy...
64. Dodane przez do kom. 58, w dniu - 18-01-2021 17:12
Zanim coś napiszesz, zorientuj się lepiej co krytykujesz. W kom. 22 jest napisane o przejeździe łukiem na drogą. Pokaż mi taki wiadukt kolejowy, po którym jeździ się łukiem, który zaczyna się tuż przed drogą, a po niej zjeżdża w dół niczym rollercoaster.
65. Dodane przez do kom 61, w dniu - 18-01-2021 18:54
Po co piszesz bzdury? Jak radni mogli zawiesić ruch na linii, której nie byli właścicielami? Przypomnę Ci tylko że jeszcze tydzień przed rozbiórką jeździły tamtędy pociągi towarowe i przejechał ostatni specjalny pociąg pasażerski. Każdy może sobie w youtube wpisać "ostatni pociąg na stacji góra śląska" i sprawdzić że po prostu kłamiesz.
66. Dodane przez Do 61, w dniu - 18-01-2021 19:55
Masz za zadanie hejtować a nawet dobrze tematu nie znasz.Fajnie ze władze w Górzę próbują przywrócić kolej a nawet jeśli się nie uda to chociaż można mówić ze próbowali.
67. Dodane przez ZB, w dniu - 18-01-2021 21:08
Jak to możliwe, że nikt nie nagłośnił tego gdy niszczono linię kolejową przy budowie S5? Dlaczego nie było protestów? Dlaczego nasi radni siedzieli cicho jak myszy pod miotłą zamiast głośno krzyczeć. Przecież ludzie by zablokowali plac budowy, rozpoczęli okupację? Chyba... że wszystko było od dawna uzgodnione, zaplanowane i posmarowane, a cisza niektórym była na rękę?
68. Dodane przez Priorytety, w dniu - 18-01-2021 23:14
Pilne to remont drogi wojewódzkiej do Rawicza , Leszna i Głogowa, stan dróg katastrofa Marszałek ślepy. Pani Krzyszkiewicz przed zasłużoną emeryturą jak ma większość w powiecie może spróbuję reaktywacji szpitala, którego nie kupiła od powiat.jak go komornik zajmował.
69. Dodane przez Borys, w dniu - 19-01-2021 07:57
A pendolino już testują między Zaborowicami a Borszynem
70. Dodane przez Szczerze, w dniu - 19-01-2021 08:40
doczekać się nie mogę tej kolei. Bardzo sluszna inwestycja. Teraz wszyscy tacy eko, ale jak sąsiad bee. A jak można zastąpić spaliny samochodu koleją, to marudzenie. Ja skorzystam na pewno
71. Dodane przez urzedniczka, w dniu - 19-01-2021 11:11
Drodzy Górowianie w Górze nie bedzie nic ,żadnej kolei,obwodnicy ,ani zakładów pracy...cała prawda jest zawarta w kom 1...przykre ale prawdziwe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
72. Dodane przez do 61, w dniu - 20-01-2021 09:05
Pociągi towarowe jeździły do końca. Nie pisz bzdur.
reklama
73. Dodane przez wielka sprawa, w dniu - 02-02-2021 19:18
O tym przypadku było głośno na początku dekady - GDDKiA podczas budowy drogi S5 w 2011 roku przecięła czynną linię kolejową nr 372 Bojanowo-Góra Śląska. Wprawdzie w 2010 roku gmina Góra, powiat górowski, PKP Polskie Linie Kolejowe i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisały porozumienie, na mocy którego samorządy górowskie miały nieodpłatnie przejąć linię kolejową 372, a GDDKiA zobowiązała się wybudować most kolejowy nad S5 w Bojanowie, ale dotąd do tego nie doszło. - Nie stać nas na budowę pomników - powiedział wówczas dyrektor poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad tłumacząc, że wiadukt powstanie tylko wtedy, kiedy aktualny zarządca linii zgłosi "uzasadnioną potrzebę społeczno-gospodarczą". 
 
Nie chcieli "pomników" na tym terenie ale u siebie nie zlikwidowali ani jednej linni kolejowej Teraz to się zmieni. Będzie kolej do Wrocławia przez Bojanowo ( Bombajewo )
74. Dodane przez sela wi, w dniu - 02-02-2021 19:23
"Jak to możliwe, że nikt nie nagłośnił tego gdy niszczono linię kolejową przy budowie S5? Dlaczego nie było protestów? Dlaczego nasi radni siedzieli cicho jak myszy pod miotłą zamiast głośno krzyczeć. Przecież ludzie by zablokowali plac budowy, rozpoczęli okupację? Chyba... że wszystko było od dawna uzgodnione, zaplanowane i posmarowane, a cisza niektórym była na rękę?" 
Mamy radnych, naprawdę? Coś mi się wydaje, że jednak nie!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj