Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Leszno arrow 60 złotych opłaty śmieciowej? To możliwe

Kary za złą segregację

60 złotych opłaty śmieciowej? To możliwe

08.03.2021. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. KZGRL)
Osoby, które nie segregują lub źle segregują odpady, będą karane wyższą opłatą za ich odbiór i zagospodarowanie – informuje Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego. Związek już egzekwuje należności z posesji, gdzie odbierające odpady firmy stwierdziły nieprawidłowości.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przykładów źle posegregowanych odpadów na terenie KZGRL jest całkiem sporo. -Firmy wykonujące usługę odbioru informują nas o nich, załączając też fotografie jako dowody nieprawidłowości
- powiedział Radiu Elka Eugeniusz Karpiński, prezes zarządu związku. Informację taką otrzymuje również właściciel posesji, z której śmieci są odbierane. Zgodnie z regulaminem w takiej sytuacji KZGRL nalicza wyższą „opłatę śmieciową” - zamiast 27 złotych wynosi ona 60 złotych od mieszkańca nieruchomości. -Nakładamy już takie opłaty - mówi Eugeniusz Karpiński - na razie są one naliczane od domów jednorodzinnych, jednak rozważamy także obciążanie nimi na przykład spółdzielni mieszkaniowych, bo i tam zdarzają się przypadki złego segregowania odpadów. Prezes KZGRL dodaje, że wyższa opłata naliczana jest za miesiąc lub miesiące, w których stwierdzono nieprawidłowości, kiedy dojdzie do „poprawy” związek wraca do normalnej stawki, czyi 27 złotych od osoby.

 
Komentarze (59)
1. Dodane przez Rrrrr, w dniu - 08-03-2021 13:07
Jeżeli KZGRL będzie obciążał spółdzielnie, czy duże wspolnoty, to one będą występować z regresem do Miasta, które nie zapobiega podrzucaniu śmieci przez osoby, które w trosce o swoje budżety, albo nie zawarły umowy ze spółką, albo na mniejsze ilości odpadów. Takie "podrzutki" nie przejmują się segregacją i podrzucają co się da i gdzie się da.
2. Dodane przez szarawilczyca, w dniu - 08-03-2021 13:19
a co mam zrobić jeżeli ktoś przechodząc wrzuci na mojego śmietnika rzecz, która nie powinna się tam znaleźć, wy w tym dniu wywodzicie a ja już jestem w pracy?
3. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 08-03-2021 13:19
niedawno pisaliście, że w związku korona jest i nieczynne... to kto tam nalicza ja się pytam :)
4. Dodane przez Ja, w dniu - 08-03-2021 13:22
W glowach sie KZGRL poprzewracalo juz calkiem. Przecierz oni tak kazda frakcje smieci jeszcze przegladaja i segreguja
5. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 08-03-2021 13:43
Głupota.
6. Dodane przez Aneczka, w dniu - 08-03-2021 13:59
Przyspieszcie prace nad projektem zbudowania baz mieszkalnych na Marsie. Przeprowadzić się na czwartą od słońca i spokój. Tu nie chce się żyć. Chce się za to polecieć na czerwoną planetę z biletem w jedną stronę. Tam dopiero rozwinąć skrzydła. 
 
P.S. Jak jest sortownia śmieci, to co oznacza pierwszy człon nazwy?
7. Dodane przez ogrodnik, w dniu - 08-03-2021 14:07
od kiedy śmieciarze są jakąś władzą by nakładali mandaty?
8. Dodane przez rr, w dniu - 08-03-2021 14:23
KZGRL niech lepiej się zajmie obniżaniem kosztów własnej działalności i sprzedażą z zyskiem segregowanych surowców. Stłuczka szklana z białą zawsze była w cenie, makulatura to również wartościowy surowiec, że metalach i także plastikach nie wspomnę. Tylko że KZGRL jest monopolistą i woli ściągać kasę z nas niż podjąć działania by zarabiać na śmieciach, co robiło wiele firm w tym kraju zanim wprowadzono takie jak obecnie zasady. Tak więc panie i panowie z KZGRL do roboty się brać
9. Dodane przez Bajka, w dniu - 08-03-2021 14:25
Jeżeli chcecie karać "Kowalskich" za złe segregowanie śmieci to proszę o informację jakie kary płacą wysypiska/składowiska śmieci za ich palenie, za latające po okolicy śmieci... 
Równi i równiejsi?
10. Dodane przez XXX, w dniu - 08-03-2021 14:45
Niech KZGRL zrobi worki z kodem kreskowym powiązanym z adresem i niech sami ściągają opłaty od każdego indywidualnie, a nie przerzucają odpowiedzialność pilnowania na zarządców a później stosują odpowiedzialność zbiorową w stosunku do mieszkańców wspólnot. Czy to moja wina, że np. sąsiad z klatki obok ma gdzieś segregację?
reklama
11. Dodane przez Twój nick, w dniu - 08-03-2021 14:49
Banda i tyle.
12. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 08-03-2021 14:49
Proszę o podpowiedź czy jest możliwość zawieszenia opłat na czas całkowitej nieobecności domowników? Powiedzmy, że ktoś wyjeżdża na kilka miesięcy i dom lub mieszkanie stoi puste, nie generując odpadów. Z góry dziękuję za odpowiedź.
13. Dodane przez Ja, w dniu - 08-03-2021 14:56
To mieszkańcy osiedli będą płacić więcej bo (...)podrzucają śmieci
14. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 08-03-2021 14:59
Mam pytanie w jaki sposób pracownicy, KZGRL kontrolują czy jest opłacana opłata śmieciowa i mieszkańcy danego domu segregują odpady. Znam przypadki, że osoby nie posiadają wogóle pojemnika i nie wiem co robią z odpadami i pozostałymi śmieciami,
15. Dodane przez Mieszkańcy Leszna, w dniu - 08-03-2021 14:59
Panie Karpiński niech najpierw pan zmniejszy koszty osobowe poprzez redukcję etatów w firmie którą pan kieruje a potem niech pan wymaga i straszy ludzi
16. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 08-03-2021 15:00
Mam pytanie w jaki sposób pracownicy, KZGRL kontrolują czy jest opłacana opłata śmieciowa i mieszkańcy danego domu segregują odpady. Znam przypadki, że osoby nie posiadają wogóle pojemnika i nie wiem co robią z odpadami i pozostałymi śmieciami,
17. Dodane przez do 12, w dniu - 08-03-2021 15:17
Tak, jest możliwość, trzeba złożyć nową deklarację, lub zgłosić ten fakt zarządcy to zdejmie osoby z opłat.
18. Dodane przez Tomi 24, w dniu - 08-03-2021 15:19
Do kom.7 smieciarz to Ty jestes my tylko sprzatamy po Was ten syf takze przemysl to sobie zanim bedziesz kogos obrazal
19. Dodane przez sm1, w dniu - 08-03-2021 15:28
A co gdyby była taka sytuacja że wystawiam kubeł z odpadami zmieszanymi i ktoś przechodzący wrzuci mi butelkę plastikową a potem mnie obciążają? to jest nieporozumienie karać osoby za nieprawidłowe sortowanie, pamiętajmy ile pytań było od słuchaczy Elki w temacie dla reportera - ludzi ciężko nauczyć właściwego sortowania. Szczególnie tych starszych bo już tak "skorupka za młodu nasiąkła". Myślę że nie ma idelanego rozwiązania w tej patowej sytuacji....
20. Dodane przez ?!?, w dniu - 08-03-2021 15:36
Śmieci to śmieci i nie filozofujcie fotki taśmy nagrania a biura jak zamknięte tak zamknięte czy nie za dobrze wam urzędnicy ? Co za podejście? I ci ludzie otrzymują wynagrodzenia z naszej kasy ?!
21. Dodane przez PL, w dniu - 08-03-2021 15:36
W leszczyńskich spółdzielniach wprowadzą odpowiedzialność zbiorową? 
Pewnie połowa Leszczynian mieszka w zasobach mieszkalnych, administrowanych przez pro-komunistyczne zarządy tych struktur. 
Skupiają się na wydawaniu naszych pieniędzy na usługi/modernizacje zlecane firmom z klucza towarzyskiego?! Boisko na PRZYLESIU - inwestycja przerwana, zakaz ruchu pozostał a my tu żyjemy, my współwłaściciele terenu przez nieudaczników mamy ograniczone prawo korzystania ze swego!  
Wspólnoty mieszkaniowe izolują miejsca składowania odpadów od obcych, którzy podrzucają systematycznie swoje śmieci a u nas proszę bardzo, auta z pełnymi worami miszmaszu podjeżdżają do zbiorczych kontenerów  
i mamy pojemniki pełne! 
Dojdzie do tego, że mieszkańcy sami , poza spółdzielnią rozwiążą ten problem!
22. Dodane przez do mieszkaniec14,16, w dniu - 08-03-2021 15:37
oni nic nie kontrolują...znam przypadek że była nadwyzka na koncie osoby która rzetelnie płaci i zero informacji że tak się działo....
23. Dodane przez Majky, w dniu - 08-03-2021 15:40
Powodzenia jeszcze więcej śmieci będzie lądowało w lasach.
24. Dodane przez Jarek, w dniu - 08-03-2021 15:45
Proponuję p. Redaktorom przyjżeć się zbiórce śmieci. Wszystko do wspólnego samochodu i jazda na składowisko. Poza tym po jaki ...uj zabroniono wywozu odpadów roślinnych do PSzOK??? Te wszystkie "pomysły" kumulują u ludzi obojętność i wywalają wszystko gdzie się da. Pomijam podrzucanie śmieci na osiedla i wspólnoty
25. Dodane przez abc, w dniu - 08-03-2021 16:01
Proszę odpowiedziec, czym rozni sie mieszkaniec domku o jednorodzinnego od mieszkanca domu wielorodzinnego? Wedlug KZGRL mozna go doić-to jest jawna dyskryminacja.
26. Dodane przez do kom. 17, w dniu - 08-03-2021 16:11
Dzięki wielkie!
27. Dodane przez Rafi, w dniu - 08-03-2021 16:27
Kto to sprawdza. Ten co odbiera śmieci? Teraz będą premie za zgłoszenie nieprawidłowości i zaczną się podrzucanie tego czego nie można wyrzucić. To będzie naciąganie na kasę. Chyba założę kamerę do śmietnika.
28. Dodane przez marco, w dniu - 08-03-2021 16:39
Mieli nie pracować do 11.03.br., a to już wyzdrowieli i od razu postrach podwyżką dla mieszkańców.. 
Natomiast Pszok w Lesznie. nie odbiera masy roślinnej, to po co on tam jeszcze funkcjonuje ?, masa zielona miała być przetwarzana na ziemię torfową w Trzebani, ale niestety nie udało się. .
29. Dodane przez Kamil, w dniu - 08-03-2021 16:49
Szkoda ze im nie można naliczać kar. Przez trzy miesiące nie potrafią podać nr konta do płacenia za śmieci. Wniosek złożony w grudniu, dzwoniłem pytałem, maja sporo pracy. Czy ich nie obowiązują żadne terminy?
30. Dodane przez xyz, w dniu - 08-03-2021 16:56
W ubiegłym roku sąsiad nie segregował śmieci, ale śmieciara zabierała śmieci segregowane z niesegregowanymi i tyle w zakresie segregacji. Brawo KZGRL.
31. Dodane przez nm, w dniu - 08-03-2021 17:20
biurokracja się rozrasta ktoś musi na nich robić, zresztą pierwszy człon nazwy tego związku mówi sam za siebie
32. Dodane przez fjk, w dniu - 08-03-2021 18:00
pamiętam jakie piękne cele przyświecały temu związkowi jak powstawał ,będą odbierać wszystkie możliwe śmieci po to żeby nie trafiły do lasów, ale chyba coś poszło nie tak bo coraz więcej śmieci na poboczach dróg i w rowach i lasach no ale jak się wprowadza terror żeby ludzie bali się wrzucać do śmietnika to będą kitrać po lasach żeby się nie narazić terroryście
33. Dodane przez Georg, w dniu - 08-03-2021 18:20
5 czerwca 2020 złożyłem wniosek do kzgrl , w którym zaznaczyłem , że jestem posiadaczem kompostownika i w związku z tym nie będę opłacał za odbiór odpadów bio. Po pół roku otrzymałem informację o naliczonych odsetkach za odbiór odpadów biologicznych. Okazało się ,że mój wniosek zaginął i nikt nie potrafi go odnaleźć , ani też odpowiedzieć kto ma zapłacić za sześć miesięcy , ponieważ w grudniu byłem zmuszony złożyć nowy wniosek , aby odsetki nie były w dalszym ciągu naliczane . Podejrzewam ,że takich osób jak ja jest więcej , bo jeszcze teraz , jak się informuje w sprawie naliczonych odsetek to żadna z pań nie próbuje utwierdzic mnie w przekonaniu , że to ja nie złożyłem wniosku . Oczywiście notorycznym jest fakt przekierowywania numerów od jednej urzędniczki do drugiej , która jest w mojej sprawie bardziej kompetentna
34. Dodane przez obiekt, w dniu - 08-03-2021 19:03
ZA chwilę plastików nie będzie będą zwrotne butelki więc się mniej narobicie ale też na plastiku nie zarobicie i szukacie jeleni do płacenia... prawda jest taka że prawnie nie możecie zrobić odpowiedzialności zbiorowej bo żeby kogoś ukarać należy udowodnić winę sama tylko butelka w zmieszanych nie jest podstawą do naliczenia jakiś tam kar bo równie dobrze kiedy wystawię kubeł na ulicę zanim go zabierzecie ktoś może coś do niego wrzucić np: przechodzień który nie chce zaśmiecać trawnika a że kubeł stoi to go wykorzysta.... 
 
gdyby miało być logiczne i wiarygodne to wasi pracownicy musieliby odbierać śmieci z rąk do rąk i robić selekcję przy wydającym, a może zrobimy tak przyjedzie śmieciara i wywalimy śmieci na chodnik i jeśli nie będzie uchybień to pracownik podpiszę mi że segregacja jest ok a jeśli nie będzie mnie w domu podjedzie ponownie co wy na to???
reklama
35. Dodane przez Jac, w dniu - 08-03-2021 19:10
Złodzieje tylko ludzi okradać umieją banda naciągaczy
36. Dodane przez Marian, w dniu - 08-03-2021 19:38
Jeszcze trochę to będą kary za wrzucenie śmieci do kubła. Prezes woli segregować banknoty a śmieci to tylko kłopot.
37. Dodane przez Piotr, w dniu - 08-03-2021 20:10
Rodziny co żyją tylko z pomocy opieki wynajmują mieszkania i nie segregują śmieci, a inni będą za tych b...płacić. Czynsz płacą za 1 osobę, a mieszka po 6 osób na mieszkaniu. Dlaczego spółdzielnie się za takich nie biorą? Zacznie się donosicielstwo i burda.
38. Dodane przez sprawiedliwy, w dniu - 08-03-2021 20:24
Niestety, ale taka sytuacja będzie dotyczyła jedynie właścicieli domów jednorodzinnych, ew. bardzo małych wspólnot mieszkaniowych. Tych, którzy mają największe problemy z utrzymaniem zasad sortowania odpadów, czyli spółdzielni to w ogóle nie dotknie. Nikomu nie będzie się chciało walczyć z ewidentnymi uchybieniami w sortowaniu śmieci w takich dużych molochach. Czegoś takiego jak odpowiedzialność zbiorowa nie ma. 
Mieszkam w kamienicy, która ma wspólne śmietniki z paroma blokami. Codziennie obserwuję jak ludzie wyrzucając śmieci: 
- odpady bio wrzucają w zwykłej foliówce do śmietnika, do którego folii wrzucać nie wolno, 
- kartony wrzucają razem z taśmami utrzymujące je w ryzach podczas dostarczania przesyłki, zamiast zerwać taśmę z kartonu i wrzucić do odpowiedniego kubła, 
- oczywiście kartony wrzucają całe, bez wcześniejszego zniszczenia, zmniejszając jego kubaturę, 
- zostawiają pod śmietnikiem wyrzucaną rzecz zakładając że może komuś to będzie potrzebne, powodując że w sąsiedztwie miejsca ze śmietnikami robi się chlew, zamiast wystawić to po prostu na OLX za przysłowiową złotówkę. 
 
Przykra sprawa, ale niestety mentalności ludzi zmienić się nie da :(
39. Dodane przez do marco kom.28, w dniu - 08-03-2021 20:30
Chłopie bio można przywozić do pszoku tylko nie mogą Ci co zgłosili kompostowniki (tzn. napalili się żeby opłacać 3 złote mniej i teraz mają problem)i zieleń z ogródków działkowych (bo ci mają swój zarząd) i tyle kropka.
40. Dodane przez Tom, w dniu - 08-03-2021 20:45
Kiedyś nie było żadnych segregacji i było dobrze a teraz wielkie segregację chrzanić te całe kzgrl
41. Dodane przez do kom. 40, w dniu - 08-03-2021 21:04
W Nakle nad Notecią nie segregują śmieci w domach. Robi to wykwalifikowany pracownik w punkcie odbioru śmieci. Tylko bioodpady należy wyrzucać oddzielnie. W sumie w gminie jest osiem takich punktów.
42. Dodane przez bnm, w dniu - 08-03-2021 21:40
Ludzie zostańcie zostańcie nie wyjeżdżajcie. Hehe żartuje. Jak kto może to niech spiepsza jak najdalej tu jedynie będzie gorzej .
43. Dodane przez ssss, w dniu - 08-03-2021 22:35
Jak dotąd historia pokazuje że im lepiej i im więcej segregujemy tym w nagrodę dostajemy coraz wyższe opłaty
44. Dodane przez obywatel, w dniu - 08-03-2021 23:20
Najprostsze rozwiązanie to wrócić do czasów jak pani sklepowa w słupkach liczyła ile trzeba zapłacić obróciła papier zawinęła towar i klient zadowolony
45. Dodane przez Najpierw, w dniu - 09-03-2021 02:55
Niech najpierw zrobią porządek w firmie, znane nazwiska to się nazywa nepotyzm, rozumiem gdyby to była prywatną firma!!
46. Dodane przez sdad, w dniu - 09-03-2021 07:24
po takiej podwyżce lepiej wogóle dać sobie spokój z segregacją i oddawaniem śmieci utylizować je samemu, te złodzieje same wymuszają śmiecenie po rowach i lasach
47. Dodane przez Amen, w dniu - 09-03-2021 07:45
Bardzo dobrze. Jeszcze w ramach ochrony środowiska powinniście wywozić śmieci 1 w miesiącu żeby śmieciarki mniej zanieczyszczały powietrze. A wiadomo, że ekologia jest droga więc w związku z ograniczeniem wywozu do 1 w miesiącu powinna za tym pójść podwyżka cen za wywóz. Następnie należy dążyć do tego, że ludzie, którzy nie przetworzą plastiku na swojej posesji za wywóz będą ponosić dodatkowa opłatę. Dobra a tak już nie cisnąć beki z tego wytworu, to nie można w sposób cywilizowany po prostu takiego kubla nie wywozić i zostawić ulotkę co można a czego nie?przy waszej częstotliwości wywozenia to bardzo dotkliwa kara ale przynajmniej ludzie na chleb będą mieli. Jedyny minus to, że wy się nie nachapiecie kasy.
48. Dodane przez Mściciel, w dniu - 09-03-2021 07:55
Będę płacił więcej będziecie mieli śmieci w kubłach miasta przy drodze!!!!
49. Dodane przez miejscowy, w dniu - 09-03-2021 08:04
Oj tak to jest bardzo dobry biznesik .Temat podwyżek za śmieci można odmrażać praktycznie w nieskończoność . Tu nigdy wilk nie będzie syty. spółki, spółeczki . Tej spółce można by założyć kartę dużej rodziny . Bardzo wkurza mnie ta próba badania ile możemy podnieść? do jakiej granicy możemy się zbliżyć?? Badanie jaka będzie reakcja społeczeństwa ?.Oni wiedzą że śmieci muszą być wywiezione - odebrane . Ludzie zawsze będą mieli śmieci .!
50. Dodane przez nmb, w dniu - 09-03-2021 08:44
segreguj lepiej,segreguj na więcej frakcji, płać w nagrodę więcej. Polska.
51. Dodane przez KARTONY., w dniu - 09-03-2021 10:53
Prosze Panstwa - uprzejmie prosimy ,nie wrzucajcie nie rozłożonych kartonow (a dzis jest wszystko pakowane ) -do kontenerow. Wystawcie je po złozeniu - OBOK KONTENERA - a my posiadacze kotłów stałopalnych -je zabieramy i to sukcesywnie -bez dłuższego zalegania !!!! Przetworzymy je na ciepło w naszych kotłach C.O. a spaliny z nich nie zanieczyszcza powietrza atmosferycznego -to czysta celuloza ( produkt drewnopochodny). Wowczas taki kontener za ktory słono płacicie posłuzy WAM dłuzej -(bez czestego opróżniania ). Dziekujemy za taka postawe - mieszkancy ...jednorodzinnych z instalacjami grzewczymi na opał stały !! (Jacek N. mgr chemii UAM ).
52. Dodane przez do 12, w dniu - 09-03-2021 12:24
Skladasz nowy wniosek, ze budynek jest niezamieszkaly i nie placisz tak jak ja,wyslij do nich maila zeby ci przyslali formularz w pliku, wydrukuj, wypelnij i wyslij poczta.
53. Dodane przez GMINNY, w dniu - 09-03-2021 13:32
Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego. Gminy to My WYBORCY. Co za "menadżer" tym ZWIĄZKIEM zarządza skoro za surowiec który ma do przerobu dostaje pieniądze (zamiast płacić) sprzedaje wyroby (szkło, papier, kompost, plastyk itp.) i jeszcze jemu źle, to należy taki zarząd POGONIĆ na cztery wiatry. Koniec dyskusji, wystarczy cackania. To samo tyczy "zarządów" niektórych SM, ponieważ opłaty jakie naliczają są z "kosmosu" . Jest okazja, przed spółdzielcami "Walne Zebrania". Nie odpuście grosza bo Wam też go nie dają za darmo. Ludu nasz Ludu zacznij myśleć.
54. Dodane przez 123, w dniu - 10-03-2021 16:29
Kultura mieszkańców Leszna
55. Dodane przez Ewa, w dniu - 10-03-2021 21:03
Mimo ze segregujemy śmieci to i tak płacimy kolosalne sumy za wywóz smieci.
56. Dodane przez spalarnia., w dniu - 11-03-2021 14:39
A była przeciez mowa KZGRL o planowanej budowie SPALARNI ODPAOW STAŁYCH w Trzebani aby nie płacic odbiorcom z innych spalarni po 800 zł /t czyli jak za dobry wegiel!!! Prosimy p. KARPINSKIEGO o INFO na ten temat. J. Adasinski
57. Dodane przez xxx, w dniu - 11-03-2021 15:39
panie Karpiński a kiedy związek zacznie myć kubły po odpadach BIO. Może również związek zainteresuje się w Miejskiej Górce osobami ,które odstawiają śmieci a nie mają złożonej deklaracji.
58. Dodane przez joanna, w dniu - 11-03-2021 17:03
do smietnikow spoldzielni mieszkaniowej leszczynskiej sa podrzucane smieci wogromnej ilisci poznym wieczorem iwczesnym rankiem z powiatu leszczynskiego .gostynskiego .gorowskiego byle gdzie i byle jak..i co na to spoldzielnia mieszkaniowa dokladnie o tym incydecie dobrze wie????
59. Dodane przez ktos, w dniu - 11-03-2021 18:29
Panowie co odbieraja smieci Gmina Lipno noga z gazu bo bardzo szybko jezdzicie po wioskach . Zeby wam tylko jakies dziecko nie wylecialo .
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj