Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Burzliwa dyskusja o Osiedlu Rejtana

Czy prezydent mógł rozpatrzyć petycję?

Burzliwa dyskusja o Osiedlu Rejtana

11.03.2021. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Radni opozycji zarzucają prezydentowi Borowiakowi złamanie prawa. Chodzi o petycję mieszkańców protestujących przeciwko planom sprzedaży jednej z działek na osiedlu. Zdaniem opozycji prezydent nie miał kompetencji do jej rozpatrzenia. Podczas dzisiejszego posiedzenia Komisji Rozwoju i Infrastruktury doszło do burzliwej dyskusji zarówno na temat petycji, jak i sprzedawania terenu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Posiedzenie komisji związane było z planem sprzedania przez miasto ponadhektarowej działki na Osiedlu Rejtana. Przetarg na grunt ogłoszono w październiku ubiegłego roku. Cena wywoławcza wynosiła 3,5 miliona złotych. Pomysł ten oburzył wielu mieszkańców, zwłaszcza tej części miasta, mimo że teren już w 2014 roku przeznaczono pod zabudowę mieszkaniową - wtedy to Rada Miasta przyjęła plan zagospodarowania przestrzennego.

Mieszkańcy przygotowali petycję, w której domagali się odwołania przetargu i urządzenia w tym miejscu parku leśnego, czyli zmiany przeznaczenia terenu w planie zagospodarowania. Prezydent, a właściwie działający w jego imieniu wiceprezydent Adam Mytych odpowiedział, że petycja jest bezzasadna, jednak po kilku tygodniach
Łukasz Borowiak podjął decyzję o odwołaniu przetargu. Zapowiedział też dyskusję na temat przyszłości działki.

Dzisiejsze posiedzenie Komisji Rozwoju i Infrastruktury zdominowała właśnie kwestia petycji mieszkańców, a właściwie formy jej rozpatrywania. Zdaniem radnych opozycji prezydent przekroczył swoje uprawnienia, ponieważ petycją winna zająć się Komisja Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej. -Tak mówi ustawa o samorządzie, pan prezydent złamał jej zapisy - mówił Jacek Matecki (KO) - żaden przepis prawa nie pozwala prezydentowi, żeby wypowiadał się za radę. Skrytykował on też przewodniczącego Rady Miejskiej Tomasza Malepszego za to, że nie zajął się sprawą, mimo że był, obok prezydenta, adresatem petycji.

-To poważne zarzuty, nie wiem, czy nie wyciągnę konsekwencji prawnych, pan powinien przeprosić prezydenta i przewodniczącego za wprowadzanie opinii publicznej w błąd; w petycji była mowa tylko o odwołaniu przetargu, a nie o zmianie planu miejscowego - odpowiadał Łukasz Borowiak.
Matecki odczytał więc treść wniosku mieszkańców, mówiący o obu sprawach. -Proszę nie wprowadzać w błąd, że to ja wprowadzam w błąd - odpowiedział prezydentowi, dodając, że ustawa wyraźnie mówi o tym, że rozpatrywaniem petycji zajmuje się właśnie komisja rady.
- Uznajemy fakt złożenia petycji, ale już niekoniecznie zawarte w niej racje - stwierdził wiceprezydent Adam Mytych. - Musimy realizować zarówno założenia ładu przestrzennego, jak i realizować plany dochodów budżetowych.

Łukasz Borowiak dodał, że niesprzedanie działki mogłoby go narazić na zarzuty ze strony opozycji, że nie dba o dochody. Stwierdził też, że zarzuty Koalicji Obywatelskiej mają kontekst polityczny. -Dlaczego nie potestujecie, że w Poznaniu drzewa wycina prezydent Jacek Jaśkowiak, albo że w powiecie, gdzie jesteście w koalicji, ma być wycięte 1600 drzew wzdłuż drogi Lipno - Osieczna? - pytał.
Radna Barbara Mroczkowska (KO), zapewniła, że radnym bardziej na sercu leży ochrona przyrody niż zarzuty niegospodarności. -Wycięcie tylu drzew byłoby niehumanitarne. Rozumiem, że potrzeba pieniędzy, ale można znaleźć inne miejsce w mieście, które można przeznaczyć pod zabudowę - mówiła.
Jej klubowy kolega natomiast wyliczał pozytywy, jakie są związane z obecnością drzew: począwszy od produkcji tlenu, poprzez regulację temperatury w otoczeniu, aż po redukcję stresu u ludzi. -Paradoksalnie jest to temat polityczny, bo jeśli za rok mieszkańcy Rejtana otworzą okna i zobaczą blok zamiast lasu, to pana rozliczą w wyborach - powiedział.

Stanowiska prezydenta broniła radna Aleksandra Petrus-Schmidt (PL 18). -Od kilkudziesięciu lat wiadomo, że tam mają być bloki, mieszkańcy o tym wiedzieli, po to uchwala się plany zagospodarowania przestrzennego - mówiła, choć przyznała, że niepokoi ją, jak kolejne budynki wielorodzinne wpłyną na przykład na funkcjonowanie Szkoły Podstawowej nr 13.

Ostatecznie radni nie zajęli żadnego formalnego stanowiska w sprawie działki, jednak przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Malepszy zapewnił, że sprawdzi kwestię petycji mieszkańców i tego, czy powinni rozpatrzyć ją radni Leszna.
 
Komentarze (66)
1. Dodane przez Ola, w dniu - 11-03-2021 19:56
Teren wokół osiedla przylesie jest terenem miejskim na którym las został posadzony tymczasowo. na okres uzależniony od potrzeb na rozbudowę miasta. Takie były tego założenia. W zależności od potrzeb ten miejski las był wycinany stopniowo pod kolejne bloki. Dziś ci co już tam zamieszkali chcą pozbawić możliwości wybudowania mieszkań dla następnych potrzebujących.
2. Dodane przez Pan Borowiak, w dniu - 11-03-2021 19:58
Całkowicie sPISiał. I tyle w temacie.
3. Dodane przez Leszczyniacy, w dniu - 11-03-2021 19:59
Liczymy na pozytywne stanowisko pana Tomasza Malepszy w sprawie petycji mieszkańców na ul. Rejtana dot. budowy bloków.
4. Dodane przez Roman, w dniu - 11-03-2021 20:04
Kolacja jest zabawna
5. Dodane przez Do2, w dniu - 11-03-2021 20:09
I jeśli masz rację, to jedyna dobra wiadomość.
6. Dodane przez Mmm, w dniu - 11-03-2021 20:14
W lesznir plan zagospodarowania ustala się i nie informuje zainteresowanych.następnie po paru latach jak już nic nic można zrobić dostaje się pismo i już jest klops.miasto kupuje twoja działkę za grosze.
7. Dodane przez Kinia, w dniu - 11-03-2021 20:22
Od kilku lat wiadomo,że tam mają być bloki...o co tyle szumu...każde miasto sprzedaje działki na budownictwo mieszkaniowe. Jak młodzi ludzie mają zostać w Lesznie, skoro nie mają gdzie zamieszkać?
8. Dodane przez Tom, w dniu - 11-03-2021 20:38
Mądrale z Rejtana, tam gdzie wy mieszkacie też kiedyś był las, dla waszych mieszkań musieli go wyciąć
9. Dodane przez Zaintetesowany, w dniu - 11-03-2021 20:58
Co mają wspólnego radni i radne Leszna z Poznaniem i Jaśkowiakiem? Argument prezydenta mocno przestrzelony
10. Dodane przez On, w dniu - 11-03-2021 21:10
Co za kompromitacja prezydent się wypowiada a nawet nie wie co było napisane w petycji mieszkańców. Porażka . Tyłu ma doradców i radców a tu wtopa za wtopa.
11. Dodane przez Szot, w dniu - 11-03-2021 21:16
A co mnie to 
Mieszkam w Krakowie i nie muszę pracować hahaha 
Nati
12. Dodane przez Teodor, w dniu - 11-03-2021 21:17
W calym lesznie buduje sie bloki. Bogaci ludzie wykupuja te mieszkania zeby wynajmowac mlodym bo ich nie stac na kupno takiego mieszkania.
13. Dodane przez No tak, w dniu - 11-03-2021 21:19
Jedni robią sobie park koło domu, a innym chcą parki odbierać.
reklama
14. Dodane przez Wieslaw, w dniu - 11-03-2021 21:20
Wszedzie buduja domki jednorodzinne i bloki w kazdym kacie. Jeszcze wam malo i musicie wycinac las. Moze by tak wyburzyc pare domkow i posadzic tam las co wy na to ?????
15. Dodane przez Stachu, w dniu - 11-03-2021 21:23
W tym lesznie nic tylko wycinac drzewa i budowac budowac i jeszcze raz budowac az sie na wymioty zbiera od tego
16. Dodane przez jajacek, w dniu - 11-03-2021 21:24
"(....) radna Aleksandra Petrus-Schmidt (PL 18). -Od kilkudziesięciu lat wiadomo, że tam mają być bloki, mieszkańcy o tym wiedzieli, po to uchwala się plany zagospodarowania przestrzennego - mówiła," Ciekawe jak to policzyła. Od 2014 do dzisiaj minęło kilkadziesiąt lat?
17. Dodane przez Janek, w dniu - 11-03-2021 21:28
Madrale z Rejtana zazdroscisz ze tam nie moeazkasz tylko w srodmiesciu
18. Dodane przez Mateusz, w dniu - 11-03-2021 21:29
Starczy tego wycinania w koncu
19. Dodane przez Tomasz, w dniu - 11-03-2021 21:38
Srodmiescie zazdrosci mieszkancom Rejtana takiej lokalizacji ciszy i spokoju
20. Dodane przez Zenek, w dniu - 11-03-2021 21:42
Tak narzekacie ze mieszkancy Rejtana sie burza o wycinanie lasu a na plac zabaw z dziecmi to chetnie przyjezdzacie. A kto za ten plac zabaw placil ????? Oczywiscie burzacy sie mieszkancy Rejtana
21. Dodane przez LOL, w dniu - 11-03-2021 21:56
...bo jeśli za rok mieszkańcy Rejtana otworzą okna i zobaczą blok zamiast lasu ... Mieszkąja na blokowisku , to co mają zobaczyć ... Inny blok. (...)
22. Dodane przez Maluda, w dniu - 11-03-2021 22:11
Wystarczy wam wycinania lasu? A wasz blok powstał w miejscu pustynnym rozumiem? Krew mnie zalewa jak czytam takie bzdury, to jakby kupić działkę przy powstającej drodze ekspresowej i nagle mieć pretensje skąd ta droga się tam wzięła. Od kilku dobrych lat było wiadomo, że powstaną tam kolejne bloki 
Rozumiem wasz upór, również mieszkam w bloku. Ale na cholerę, chcecie mieć widok na las- trzeba go wykupić, proste. Bądź przeprowadzić się na wieś. Może każdy z nas zacznie mieć prośby i żądania, zrobi się serio śmiesznie
23. Dodane przez Haha, w dniu - 11-03-2021 22:14
Ja od dziś buduję się pod lasem i sorry, nie ważcie się go tknąć, mimo, że to wasz las. W końcu ja chce pod lasem haha. Oj ludki z bloków puknijcie się w czoło. I to porządnie
24. Dodane przez co z wami, w dniu - 11-03-2021 22:16
Czegoś nie rozumiem. Przecież mądrale mieszkający na Rejtana czyli ich spółdzielnia . Mogą sobie kupić tą działkę i posadzic tam nawet słoneczniki! 
Z jakiej paki miasto ma robić im prezent
25. Dodane przez Pięknie, w dniu - 11-03-2021 22:57
Popieram częściowo Pana z nr 8.A zamartwianie się o 13 tkę ? He he szkoda ,że nikt się nie martwił jakie otoczenie ma/miała prawdziwa SP 3 z placu dr Metziga.Ale faktem jest ,że miasto mogło kupić działkę od pewnej grupy wyznaniowej w Lesznie na ulicy Niepodległości .Kto w centrum miasta robi super osiedle ? czyż nie lepiej bylo Park miejski zagospodarować ?Przecież w Lesznie są wolne działki pod bloki .Trudne sprawy a co tam na ulicy Przemysłowej .Ambitnie czy cicho ?Pozdrawiam wszystkich Leszcznian.
26. Dodane przez Ewelina, w dniu - 11-03-2021 23:01
Przecież jest tyle działek do sprzedaży na terenie Leszna. Po co wycinac kolejne drzewa. Proszę Was radni i prezydencie, nie niszczcie już naszego środowiska naturalnego. Jestem przerażona co żądza pieniądza robi z ludzi.
27. Dodane przez Magda, w dniu - 11-03-2021 23:06
Jakoś kwestia pieniędzy, w tym przypadku ich braku, nie zatrzymała prezydenta i jego doradców, by dołożyć 11 mln zł na ul. Fabryczną. Wtedy pieniędzy starczyło na wszystko. Wiemy dobrze, że ten projekt można zrealizować z mniejszym rozmachem. Tutaj walczą o +3.5 mln dla biednego miasta, niszcząc środowisko,a tam lekką ręką wydają 11 mln zl dodatkowo.To jak to jest?
28. Dodane przez Magda, w dniu - 11-03-2021 23:15
Nie czyńmy sobie areny do igrzysk politycznych że sprzedaży działki na Rejtana Chodzi o uratowanie drzew, siedlisk zwierząt, świeże powietrze, a nie o polityczne dysputy. Dbajmy o życie.
29. Dodane przez znawca, w dniu - 11-03-2021 23:17
działka pod młotek i niech ci co sie burza sobie ja kupia! jak prezydent zmieknie to moje glosu juz nigdy nie ma! madrale z rejtana teraz sie panosza a sami na miejscu lasu mieszkaja!
30. Dodane przez Aldona, w dniu - 11-03-2021 23:25
skandal!!!, tyle pola w Gronowie i Zaborowie a oni las wycinają :(
31. Dodane przez Solidarnosc Niezlomna Matura 1965z PGRow Ziemianin, w dniu - 12-03-2021 00:40
Juz w 2015r n.a Sesji Rady Leszna wnosilem o zmiane nazwy Osiedla Zamenhofa na bl.Jerzego Popieluszki(47) mojego Rowiesnika Czuwaj!W 2010r zlozylem Apelacje 70 absolwentow z 1965r o nazwamoe bezimiennego ILO imieniem Jerzego Popieluszki(47) matuirzysty z 1965r w Suchowoli Czuwaj!
32. Dodane przez leo, w dniu - 12-03-2021 04:55
Wykupcie sobie teren jako mieszkańcy Rejtana na teren pod spacery do psów. Ja tez musiałem kupić każdy metr działki, gdzie biega mój pies.
33. Dodane przez Katarzyna, w dniu - 12-03-2021 04:57
Przykre, że człowiek musi przekonywać człowieka,żeby nie wycinać drzew i chronić tereny zieleni w tym przypadku drzewa leśne, w dobie gdy powietrze bardzo zanieczyszczone i coraz trudniej oddychać.
34. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 12-03-2021 06:38
pANIE pREZYDENCIE? Co pAN chce wyciągać? konsekwencje prawne? Przestań się pAN ośmieszać, jeżeli masz pAN godność lub chociaż jej resztki. Przypomnieć pREZYDENCIE, jak dobitnie pAN wyciągnął konsekwencje ws. zablokowanego przetargu?
35. Dodane przez cros, w dniu - 12-03-2021 08:09
a gdzie wasze bloki stoją to co nie było lasu sprzedać i wyciąć
36. Dodane przez Jednorodzinny, w dniu - 12-03-2021 08:35
Tyle tam mieszkań! 
Złóżcie się po 10 000 zł i wykupcie działkę. 
Będziecie mieć las. 
Nawet go wyciąć ne będziecie mogli. 
A już na pewno nie będziecie chcieli jak dowiecie się ile za każde wycięte drzewo wam naliczą na własnej posesji. 
 
TO JEDYNE SPRAWIEDLIWE ROZWIĄZANIE . 
Chcecie mieć las w mieście to sobie kupcie. 
Jak was stać na snobizm, to dlaczego nie.
37. Dodane przez stary leszczyniak, w dniu - 12-03-2021 09:55
Problem tkwi w tym że przeważający odsetek mieszkańców tego osiedla to ludzie którzy niegdyś mieszkali i wychowali się w bliskości lasów . Zechcieli jednak zamieszkać w mieście nie biorąc pod uwagę konieczności rozwoju i rozbudowy miasta. Przeraża ich fakt że jak za rok otworzą okno zamiast lasu zobaczą blok. Wobec powyższego mam pytanie po co się przeprowadzali do miasta do bloków jak chcą utrzymać bezpośrednią bliskość lasu? Zdecydowali się na blokowisko i po zamieszkaniu zmienili zdanie i chcą teraz oazy ciszy i spokoju sprzed swojej przeprowadzki do miasta. Mieszkanie w mieście wiąże się jednak z pewnymi uciążliwościami. Jeśli nie wzięli tego pod uwagę to po co teraz ten krzyk i petycje! Odbywa się to na zasadzie przewrotnej mentalności zjeść ciastko i mieć nadal to ciastko. Świadczy to również o egoizmie . Mam gdzie mieszkać i mieszkam a inni potrzebujący mieszkań są tu personami non grata! Mieszkam na osiedlu Sułkowskiego, otwieram okno i co widzę? Blok w odległości 60- 70 metrów. I żyję i cieszę się tym życiem a przede wszystkim życzliwą empatią do innych również tych "spod lasu" !!
38. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 12-03-2021 10:17
Co za tłumaczenie prezydenta , że budżet trzeba spiąć. - Więc ziemie się sprzedaje. Tak najgorszy gospodarz robi, gdy ma przysłowiowy nóż na gardle.
39. Dodane przez Jacek, w dniu - 12-03-2021 11:02
Retoryka komentujących powalająca. Cofamy się do średniowiecza cyt. "Ktoś Kalemu ukraść krowę" to "Kali komuś ukraść krowę". Ja mam bałagan za oknem, nie podoba mi się panorama z mojego okna to dlaczego inni mają mieć lepiej...ba zabrać im! A co! Nieważne, że chodzi o las, o gniazda ptaków, o miejsce gdzie mieszkają wiewiórki! Co mają mieć lepiej. Zazdrość i zawiść prowadzi do paranoi! Opanujcie się!
40. Dodane przez Sara, w dniu - 12-03-2021 11:08
do 37. Jest tyle gruntów we władaniu miasta....niezalesionych, dużo działek polnych na Zaborowie. Wycinać drzewa na działce jeśli są inne lokalizacje wolne od takiego poświęcenia? Po co. Wytłumacz mi po co. I nie pisz o egoizmie, bo jak Ci tlenu zabraknie to się zastanowisz? A myślisz, ze skąd ta pandemia? Co? No właśnie dlatego, ze człowiek uskutecznia rabunkową gospodarkę na przyrodzie, dominują wielkie gospodarstwa zwierzęce i to tam właśnie powstają takie drobnoustroje.
41. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 12-03-2021 11:16
pANIE Borowiak, (...)"Dlaczego nie protestujecie, że w Poznaniu drzewa wycina prezydent Jacek Jaśkowiak, albo że w powiecie, gdzie jesteście w koalicji, ma być wycięte 1600 drzew wzdłuż drogi Lipno - Osieczna?". Aż żal komentować, ale ośmiesza się pAN na każdy kroku. Sprawa dotyczy miasta Leszna, a pAN wyskakuje jak Filip z konopi, z jakimś komentarzem o Poznaniu. (...)Mam nadzieje że to OSTATNIA kadencja tego człowieka - porażka informacyjna, porażka zarządcza i porażka miasta!
reklama
42. Dodane przez ja, w dniu - 12-03-2021 11:19
Znowu zamiast skupić się na ratowaniu lasu, urządzają sobie polityczne potyczki. Mam już tego dość, ratujcie las, a nie swoje tyłki! Najlepiej sprzedać, wszystko sprzedać....Gdzie my żyjemy...A może czas pomyśleć co zrobić by nie musieć tyle sprzedawać. Grunty się w końcu skończą. Może to czas na refleksje jak zarządzać miastem lepiej, efektywniej? Jak nie generować takich strat? Niedługo nie będzie czego sprzedawać...
43. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 12-03-2021 11:35
Radni opozycji???/czego Oni chcą.Pan Prezydent głowi się,by miasto uzyskało jakieś dochody /tu sprzedaż działki/a radni są przeciw.Z drugiej strony zmusiliście Prezydenta do kupienia Akwawitu co będzie przysłowiowym "gwozdziem do trumny" obecnej władzy i kolejnym zadłużeniem miasta.
44. Dodane przez Miks, w dniu - 12-03-2021 11:59
Stop hejt!! Przestańcie hejtowac prezydenta!! Dajcie mu luz. Jeszcze trochę i go nie będzie w ratuszu. Chyba ze pójdzie śladem malepszego i będzie trzymał się stołka
45. Dodane przez Polopiryna, w dniu - 12-03-2021 12:42
Zadziwiająca jest metamorfoza Malepszego. Od głównego wroga Borowiaka do zaciekłego obrońcy reżimu. Ile to kosztowało?
46. Dodane przez Mieszkaniec Rejtana, w dniu - 12-03-2021 14:00
Znowu wycinka lasu znowu budowa blokowisku,nabijanie kabzy developerów a sprawdzić kto wykupuje mieszkania w tych blokach a kto w nich mieszka.Mieszkaja wynajmują młodzi ludzie płacąc grube pieniądze komu biznesmenom znowu zabijając tym nowobogackim kabze i tak w kółko kruk Krupówki oka nie wydlubie a Ty młody człowieku może na stare lata będzie Cię stać na kupno własnego mieszkania tylko już dziś dobrze przyciągnie pasa tylko na czym tu zaoszczędzisz? jak wszystko idzie w górę to może będzie Cię stać na m1 na działce takie są zakusy że będą Cię mogli tam pochować
47. Dodane przez Zygmunt, w dniu - 12-03-2021 15:16
Popieram komentarz numer 46
48. Dodane przez Andrzej, w dniu - 12-03-2021 15:17
Najlepiej wyburzyc pare kamienic w miescie i zasadzic drzewa
49. Dodane przez Do 44, w dniu - 12-03-2021 15:20
Przecież w nowo odrestaurowanym ratuszu leszczyńskim już urzęduje Nowy Prezydent tylko bez insygniów. Jeden z najpoważniejszych kandydatów do tego stanowiska. Czego mu serdecznie życzę i to bez żadnych podtekstów.
50. Dodane przez do kom. 40, w dniu - 12-03-2021 15:20
A wszystko przez te wielkie gospodarstwa zwierzęce i powstające tam drobnoustroje. Mam nadzieję że zrezygnowałaś już z mięska, mleczka, masełka, jajeczek itp. ! Zrób to i świeć przykładem a będzie to Twój wkład w walkę z rabunkową gospodarką w przyrodzie ! Najłatwiej to pisać i protestować a gorzej z realizacją.
51. Dodane przez H, w dniu - 12-03-2021 15:52
Nie nazwałbym tego snobizmem....to jest głupota...kupić za tyle pieniędzy (stan surowy) mieszkanie w bloku w Lesznie ...
52. Dodane przez pik, w dniu - 12-03-2021 16:15
Czy jeszcze warto cokolwiek pisać na temat Rady i Zarządu. Już tyle uwag, uszczypliwości, negatywnych opinii padło pod ich adresem ostatnimi czasy i co? - - tak jakby pisać na Berdyczów. Nie chcę uchodzić za malkontenta, ale może mi szanowni czytelnicy podpowiecie, - czy znacie jakieś przedsięwzięcie z ostatnich lat z którym Miasto nie miało kłopotów i było w rzetelny sposób wykonane, odebrane i rozliczone ?
53. Dodane przez po prawdzie, w dniu - 12-03-2021 16:22
Cołkiem na łby poupadali. 
W Lysznie las chcą mieć a w Wilkowicach wieźowce budować chcą. 
Już tranzyt z miasta na wieś wywalili. 
Ptaszkami i wiewiórkami się tłumaczą a prawda taka, że chodzi tylko o to aby pieska ze smyczy spuścić i się o torebkę na g...a nie martwić. 
Wilkowice też już całe obsrane, samochodu nie ma gdzie postawić a pies na psie.
54. Dodane przez peterpan, w dniu - 12-03-2021 16:22
popieram kom 50 
dodam jeszcze ,że 35 lat temu na Rejtana był las i ktoś go wyciał pod budynki mieszkalne 
a inna sprawa to obietnice polityków
55. Dodane przez Leszno, w dniu - 12-03-2021 17:06
Jak można wycinać lasy aby postawić domy? Przecież jest tyle gruntów naokoło. Dziwię sie ludziom, że to popierają. Przecież to nasze płuca ta zieleń, nasz tlen. Każdy może iśc do lasu na spacer, na grzyby i poodychać swieżym powietrzem. Nigdy nie chcę popierać wycinania drzew. Dość już wycięto i przerzedzono lasy, Polska jest łysa!!
56. Dodane przez Do 45, w dniu - 12-03-2021 17:39
Ile? Trochę honoru to koszt.
57. Dodane przez nie !, w dniu - 12-03-2021 18:22
Współczuje mieszkańcom przecież tam nie można okna latem otworzyć bo na suficie przegląd leśnych robaków !
58. Dodane przez Mika, w dniu - 12-03-2021 20:42
Działka już przyklepane zapewne wiec po co te spiny ? Działka jak działka ludzie chcą mieszkań wy tez z wiosek się sprowadziliście do miasta i wtedy komuś tez mogło przeszkadzać budowane bloki
59. Dodane przez Do kom 58, w dniu - 12-03-2021 23:11
W kom 46 wyraźnie jest napisane kto kupuje mieszkania w tych ostatnio dodanych a kto w nich mieszka za kosmiczne ceny wynajmu
60. Dodane przez X, w dniu - 13-03-2021 09:57
A kto wam nakazuje kupować lub wynajmować ? Przemyślcie te swoje teksty :(
61. Dodane przez ADAM, w dniu - 13-03-2021 11:38
Nie chodzi tylko o mieszkańców Rejtana. Chodzi o zieleń w Lesznie i wokół miasta. Niszczy się nagminne drzewostan. A nasz prezydent sprzedaje wszystko co się da. Ciekawe kto ma kupić ten teren pewnie znowu znajomej. Prezydent niech przestanie ciągle straszyć sądem gdyż jak dotąd wszystkie przegrywa. Najgorszy prezydent od czasów powojennych
62. Dodane przez Do 59, w dniu - 13-03-2021 14:17
To nie kupuj albo wybuduj tez. Tym developerom nikt nie dał tylko sami zarobili zazdrość przez was przemawia. Zostań jeden z drugim developerem albo prezydentem wtedy bedziecie mogli swiat zwojować a teraz siedziec cicho i nir przeszkadzać wielkim
63. Dodane przez MARCO, w dniu - 13-03-2021 16:58
Czemu w tych odnośnikach tyle nienawiści do PIS. Poczekajcie jak Tusk i inne sprzedawczyki niemieckie przejmą władzę. Dla mnie Tusk PO. KO nie zrobiły dla Polski nic.
64. Dodane przez Do 63, w dniu - 14-03-2021 10:41
Tak jak peo wezmie władze to ceny poszybują na łeb na szyje w dol. Polak będzie zarabiać 8 tys netto. Tak będzie. A teraz się obudźcie i cieszcie się ze tych czasach radzi PiS bo byście za 5.5 na godz tyrali a ceny by leciały do góry polska by była polska tylko z nazwy a w mediach byłby tekst jak zawsze: pinindzy ni ma i nie będzie. Nie stać nas na takie wydatki. Wiec chwalić PiS i głosować na nich bo inaczej wroci polska sprzed 2014
65. Dodane przez Pisowiec, w dniu - 16-03-2021 21:53
Na bilbordach nie zauważyłam siekiery do rąbania a tu niespodzianka Grey .Każdy mieszkaniec Rejtana niech przywiąże się do drzewa i niech tną !
66. Dodane przez Marian, w dniu - 17-03-2021 20:59
Najlepiej wyciac wszystkie drzewa na ulicach leszna i wszystkie drzewa w parkach. AKCJA ZIELONE PLUCA. Najpierw wycinaja drzewa a otem na pokaz sadza nowe. Smiech na sali
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj