Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Leszno wchłonie sąsiadów?

Brakuje terenów inwestycyjnych

Leszno wchłonie sąsiadów?

19.03.2021. Radio Elka, Jarek Adamek

Radni Leszna wracają do pomysłu przyłączenia do miasta sąsiednich miejscowości. Podczas ostatniego posiedzenia Komisji Rozwoju i Infrastruktury pytali o to Aleksandra Petrus-Schmidt i Adam Kośmider. Architekt Miejski Bartosz Adamczak przyznał, że temat zasługuje na dyskusję, choć stwierdził, że koszty mogą tu przewyższyć ewentualne zyski.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Posiedzenie Komisji Rozwoju i Infrastruktury RML poświęcone było strategii rozwoju Leszna w najbliższych latach. Radni zapoznali się miedzy innymi z przygotowywanymi właśnie planami zagospodarowania przestrzennego. Architekt Miejski Bartosz Adamczak poinformował, że obecnie planami objęte jest już 84% powierzchni miasta, w tym roku już uchwalono trzy nowe plany, w przygotowaniu są kolejne, między innymi na rejon
ulic Antonińskiej, Kresowej i Popiełuszki, dzięki którym możliwe będzie wybudowanie nowej drogi łączącej Rondo Antoniny z Gronowem.

Podczas dyskusji radna Aleksandra Petrus-Schmidt (PL18) zwróciła uwagę na kurczące się możliwości rozwoju miasta, zwłaszcza jeśli chodzi o tereny inwestycji przemysłowych. Wróciła też do tematu ewentualnego przyłączenia do Leszna okolicznych miejscowości. Plany takie pojawiły się już w poprzedniej kadencji samorządu, kiedy to rozważano możliwość włączenia w granice administracyjne miasta leżących w gminie Lipno Wilkowic. Orędownikiem takiego rozwiązania był klub radny Prawa i Sprawiedliwości. Wtedy jednak pomysł spalił na panewce, zwłaszcza wobec dużego oporu mieszkańców Wilkowic. Adam Kośmider z klubu PiS również apelował o powrót do dyskusji, poza gminą Lipno wskazując na gminę Święciechowa. -To już są wirtualne dzielnice Leszna, ponieważ wiele osób tam mieszka, choć interesy prowadzi w Lesznie - powiedział - przykład Zielonej Góry pokazuje, że takie zmiany mogą nieść z sobą pozyskanie środków rządowych.

Bartosz Adamczak zapewnił, że dyskusja na ten temat jest wskazana, choć przestrzegł przez zbyt optymistycznym podejściem do ewentualnej ekspansji. -To nie są tylko korzyści związane z terenami pod przemysł i miejscami pracy - powiedział - to także przejęcie terenów zabudowy mieszkaniowej, czyli zobowiązań gminy. Architekt Miejski zwrócił uwagę na fakt, że to gmina jest zobowiązana do uzbrojenia terenów i budowy dróg, których w sąsiednich miejscowościach często brakuje. -Tu widzę raczej koszty niż zyski - stwierdził, dodając że często nowe domy w sąsiednich gminach powstają, mimo że nie uchwalono jeszcze planów zagospodarowania przestrzennego.

 
Komentarze (102)
1. Dodane przez Wojtek, w dniu - 19-03-2021 11:27
Od 25 lat Leszno nie może sie porozumieć ze Święciechową odnośnie wykonania wspólnej ulicy Zachodniej/ Skrzydlatej 
 
Nie polecam mieszkańcom gmin ościennych Leszna takiego pomysłu.
2. Dodane przez Tojek, w dniu - 19-03-2021 11:31
Poznań - jakoś nie wchłania Lubonia, Swarzędza, Plewisk czy innych miejscowości, Warszawa też jakoś nie wchłania, mniejszy sąsiad Leszna - Kościan nie wchłania Kiełczewa. Przykładów jest mnóstwo, także nie rozumiem dlaczego taka dyskusja. Temat powraca co 3 lata i znika... Takie gadanie dla gadania
3. Dodane przez zeus, w dniu - 19-03-2021 11:48
Czy was pogięło- wy chcecie ograbić sąsiednie gminy bo wam miejsca pod inwestycje brakuje??!! Przecież i w gminach ościennych mogą przedsiębiorcy inwestować!! Do czego to dochodzi! Ciekawe co na to samorządowcy ze Święciechowy i Lipna?
4. Dodane przez Jacek, w dniu - 19-03-2021 11:52
Dobre wezniemy wasza ziemie i to nam beda placic podatki,a tak naprawde gminy robia wiecej dla mieszkancow niz miasto.Akurat gm.swieciechowa duzo inwestuje i mieszkancy na pewno nie zgodza sie na to.
5. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 19-03-2021 11:52
Prędzej czy później Wilkowice będą w granicach Leszna,być może jeszcze inne części wsi pod Lesznem.Tak samo było dawniej z Zaborowem i Gronowem,a dzisiaj Gronowo liczy 7.000 mieszkańców i jest dzielnicą tak jak również szybko rozrastajace się Zaborowo.
6. Dodane przez Ola, w dniu - 19-03-2021 12:16
Dla czego Leszno chce okradać swoich sąsiadów? Przecież w te tereny zainwestowały sąsiednie gminy i im się należą zyski z tych terenów. Dla Leszna proponuję zastanowić się nad współpracą z sąsiadami a nie okradanie ich.
7. Dodane przez ..., w dniu - 19-03-2021 12:17
Podstawowe pytanie: czy sąsiedzi chcą?
8. Dodane przez Jadwiga, w dniu - 19-03-2021 12:19
prowadź nas Kośmider do wielkiego zjednoczenia- powiększenia !!!
reklama
9. Dodane przez Mały SENS., w dniu - 19-03-2021 12:30
Zastanówmy sie czy jest duzy sens tego włączania..?! Otóż obecnie wg ostatniej Broszury. LESZNO W LICZBACH-j było Was na dzien 31.XII 2020 r =63 500. istnien ludzkich. Tzw powiekszenie lobszarowo-ludnosciowe zwiekszy ilosc mieszkancow np. do .68 000 i coz z tego jak za kolejny rok znowu sie zmniejszycie o ok. 1000 osob (pandemia ,migracja na tereny wiejskie )!! A z tak małego przyrostu ludnosciowego za dużo finansowo nie wskóracie - a jakie koszty trzeba poniesc ..-m.inn. , oswiaty ??!! Przeciez w tych obecnie istniejacych Sołectwach a planowanych do włączenia trzeba wybudowac twarda naw. drog (,wode i prad to pewnie juz maja) ...-jakie to koszty w imie czego..(niewielkiego wzrostu lunosci miasta --moze dla statystyki ?!). Dofinansowanie z UE Wam tych zwiekszonych kosztow w całosci nie pokryje !?...Dofinansowania Unijne sa zwiekszone dopiero w miastach powyzej 100 000 ludzi (uzyskaly takowe Gorzow Wlkp. Kalisz , Legnica .) . Zielona Gora miala przed wlaczeniem okalajacych wiosek juz 118 000 osob (obecnie 136 000 osob ) Niewiele to powiekszenie miastu naszemu dalo finansowo a trzeba np. dopłacac do komuniklacji miejskiej o wydłużonych trasach (MZK) !!! Serdecznosci dla Was LESZCZYNIACY i duuuzo zdrowia- Jacek Napiorkowski z ZG (adiunkt b. Leszczyniak ).PS. Do zobaczenia na meczu żuzlowym..
10. Dodane przez Jacek, w dniu - 19-03-2021 12:35
Jedna sprawa to sąsiednie Gminy. Niech zostaną tak jak są. Inna sprawa, to czy powinno być takie śmieszne coś jak Starostwo i powiat Leszczyński.
11. Dodane przez xyz, w dniu - 19-03-2021 12:44
W POLSCE POWINNO BYĆ TYLKO 10 REGIONÓW I 500 SAMOWYSTARCZALNYCH GMIN
12. Dodane przez xcvb, w dniu - 19-03-2021 12:47
Nie wyobrażam sobie mieszkańców Święciechowy zadowolonych z przyłączenia do Leszna i wcale nie mam tu na myśli Pana Posła. Święciechowa ma przecież dobrego gospodarza.
13. Dodane przez pit, w dniu - 19-03-2021 12:48
Spokojnie miasto powinno wchłonąć resztki Strzyżewic bo to jak je podzielono kilkadziesiąt lat temu to śmiech kompletny. Granica Leszna logicznie powinna przebiegać na S5. Wilkowice bez problemu przyłączyć (ale tak jak idzie granica obecnych zabudowań aby patodeweloperzy jeszcze bardziej nie rozlewali tej wsi), za co reszta mieszkańców Gminy Lipno z pewnością będzie wdzięczna i nam podziękuje. Włączenie Święciechowy całej jest co najmniej głupim pomysłem, tak jak mieli by dołączyć np. Dąbcze, Lipno, Osiecznę, czy Rydzynę. To już są miasteczka
14. Dodane przez Agrawa, w dniu - 19-03-2021 12:49
Wessanie sąsiednich miejscowości to nic nie daje poza...zwiększeniem liczby mieszkańców Leszna. Okoliczne miejscowości na tym stracą bo wyższe podatki a za chwilę pod ich oknami jakieś firmy powstają. Dlaczego Poznań jakoś nie wchłania pobliskich miast czy wsi i nikt tam takich dyskusji nie prowadzi? Bo to BEZ SENSU.
15. Dodane przez o, w dniu - 19-03-2021 12:50
Nie ma Leszno gospodarza.
16. Dodane przez ?, w dniu - 19-03-2021 13:00
Jakie jest zdanie Prezydenta Miasta?
17. Dodane przez jk, w dniu - 19-03-2021 13:01
Czy radni w tej sprawie nie rozmawiali z Prezydentem Miasta Leszna?
18. Dodane przez Mórkowo, w dniu - 19-03-2021 13:02
Wilkowice sobie bierzcie jak chcecie. Mórkowo przyłączyć do Lipna bo już jesteśmy połączeni i wszystkim tłumaczymy, że mieszkamy w Lipnie (Nowe Mórkowo). Problem mają wszyscy dostawcy jak tam trafić
19. Dodane przez Obserwator, w dniu - 19-03-2021 13:05
Każdy biznesmen wie ze najpierw się inwestuje a potem są zyski ! A tu są osoby co chcą mieć zysk bez własnego wkładu. Tez bym tak chciał !
20. Dodane przez Koń jaki jest, każdy widzi, w dniu - 19-03-2021 13:12
Przecież sąsiednie gminy nie wyraziły chęci przyłączenia, były spotkania w świetlicach wiejskich, poza tym, żeby miasto zyskało w pełnym wymiarze to liczba ludności najlepiej jakby przekroczyła 100 000 mieszkańców, a to jest niemożliwe dlatego też kolejny pomysł radnych znów okazuje się zwietrzałym kawałkiem ich intelektualnych wypocin.
21. Dodane przez Do 8, w dniu - 19-03-2021 13:13
Gdyby włączyć Wilkowice,część Swieciechowy tzw nową część przy granicy i Gronówko Leszno będzie liczyć ok.71.000 Trzeba działać .
22. Dodane przez ona, w dniu - 19-03-2021 13:14
Proponuje podział: POZNAŃ-LESZNO-WROCŁAW. Żeby za 5 lat znów nie było dylematu
23. Dodane przez Sts, w dniu - 19-03-2021 13:17
Tu nie chodzi o drogi osiedlowe czy dobro mieszkańców tylko o podatki od firm ze strefy inwestycyjnej znjdującej sie na terenie gminy Lipno plus ewentualnie FOGO.
24. Dodane przez PL, w dniu - 19-03-2021 13:20
Pisałem, pisałem i pisałem... 
Ptasie móżdżki wzięły się za reformę administracyjną i dzisiaj mamy klops! 
Gdzie gmina wiejska Leszno?! 
Przydałaby się dzisiaj? 
Słoma z butów urzędników wystawała a wstydzili się Leszna - wsi?! 
Takiego kloca zrobiliście! 
Dzisiaj Wilkowice wstydzą się naszej ,,MIEJSKOŚCI"?! 
Vide Zielona Góra - większa obszarem od Paryża i jakie tereny inwestycyjne! Tam była gmina wiejska którą miasto wchłonęło i za to dostali jeszcze ogromne środki finansowe na rozwój! 
Paryżanie nie mają z tego powodu żadnych kompleksów! 
Świnie pasać a nie w mężów stanu się bawić!
25. Dodane przez Leszno lesznem, w dniu - 19-03-2021 13:30
Szkoda dyskusji i waszego czasu, na gminach ościennych też można inwestować i firmy zakładać nie potrzebuje w adresie firmy Leszna zadawala mnie Święciechowa, czy też Lipno czy Rydzyna. Może zajmijcie się problemami życia codziennego mieszkańców Leszna a nie okradaniem gmin, które i tak dokładają się do wielu inwestycji. Rozumiem, że jak mi zabraknie miejsca na rozwój to pójdę do sąsiada i zabiorę jego kawałek gruntu bo mi brakuje.... tak to ma działać ??? Chyba Wam się w głowach przewraca.
26. Dodane przez Nooo, w dniu - 19-03-2021 13:30
Nooo PODARUNKIEM ZE KTOŚ IM ZA TO ZAPŁACI I ILE NA TYM ZAROBIĄ
27. Dodane przez xcg, w dniu - 19-03-2021 13:31
Ja się nie zgodzę, na wsi mogę palic kominkiem w mieście niedługo nie. 
Główny argument ;]
28. Dodane przez Olexy, w dniu - 19-03-2021 13:34
Pod warunkiem ze ktoś im za to zapłaci i ile na tym zarobią.
29. Dodane przez Jacula, w dniu - 19-03-2021 13:35
Kiedyś chciałem się budować w Strzyżewicach (gm. Święciechowa), z tyłu za salonem samochodów i łazienek było dużo działek, dziś już jest tam całe osiedle. Ostatecznie zrezygnowałem i wybrałem leszczyńskie Zatorze, zdecydowała bliskość do szkoły. Dziś żałuję, w Strzyżewicach mają latarnie, droga jest kwestią czasu, a w Lesznie egipskie ciemności i zero perspektyw na cokolwiek. Więc raczej nie sądzę żeby komuś na tym zależało poza paroma radnymi-bezradnymi.
30. Dodane przez Mieszkańcy Leszna, w dniu - 19-03-2021 13:50
Uwaga na radną Aleksandrę Petrus Schmidt to osoba (...)mająca wielkie aspiracje zostać przyszłym prezydentem Leszna
31. Dodane przez Wilkowiczanin, w dniu - 19-03-2021 14:04
Wy radni z Leszna w to możecie sobie decydować co najwyżej o wchłonięciu ale schabowego z talerza pod warunkiem że go sobie usmażycie, a nie decydować za innych. w Wilkowicach już było referendum w tej spr. i jaki był wynik - nie chcemy do Leszna !!!
32. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 19-03-2021 14:09
Łapy precz od Strzyżewic!!
33. Dodane przez Yhym, w dniu - 19-03-2021 14:09
Przecież to bez sensu, jakie korzyści z tego będą? Tylko takie że Leszno będzie dostawać większe podatki i będzie mogła sprzedawać działki pod inwestycje na swój koszt...Ale czy ościenne Gminy nie mogą same tego robić? Pewno że mogą! Dyskusja bez sensu, mało kto z tych okolicznych Gmin chce by jego miejscowość była właczona w granice miasta.
34. Dodane przez brac, w dniu - 19-03-2021 14:20
Czas najwyzszy przylaczyc oscienne miejscowosci, żeby w koncu zwiekszyć wpływy z podatków od nieruchomosci, PIT i CIT. Oswiata nie ma zadnego znaczenia bo szkoly srednie i tak utrzymuje miasto Leszno.
35. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 19-03-2021 14:25
Włączyć tylko po to by było więcej mieszkańców w Lesznie i jeden z tutejszych hejterow był zadowolony?
36. Dodane przez Polopiryna, w dniu - 19-03-2021 14:26
Borowiak wystarczająco napsuł już krwi leszczynianom, wiec niech da spokój biednym wilkowiczanom i święciechowianom. Oni sobie na to nie zasłużyli i z pewnością tego sobie nie życzą.
37. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 19-03-2021 14:29
Czy w Lesznie nie ma ważniejszych spraw?? Drodzy Radni zajmijcie się naszym miastem bo z dnia na dzień gorzej.
38. Dodane przez mates, w dniu - 19-03-2021 14:37
Jeśli chodzi o Wilkowice i Strzyżewice to jest to kwestia czasu.
39. Dodane przez Ty_i_Ja, w dniu - 19-03-2021 14:44
Poniec też nie wchłoną Wydaw ani Śmiłowa
40. Dodane przez Do 29, w dniu - 19-03-2021 14:46
To w którym miejscu się żeś wybudował na tym Zatorzu ? Bo większość dzielnicy ma latarnię,drogi,jest szkoła,boiska,sketplaza,sklepy,park handlowy itd....Leszno prędzej czy później przejmie Strzyżewice i Wilkowice to kwestia 5 lat.
41. Dodane przez Miki, w dniu - 19-03-2021 14:50
Miasto szuka pieniążków na terenach wokół Leszna dużo firm duze podatki będą płacić. Nasz wódz zapewne już to przeliczył. Wchłonie was ze nawet okiem nie mrugnięcie
42. Dodane przez HZZ, w dniu - 19-03-2021 14:57
Kośmider i jego wizje, zupełnie jak u Morawieckiego. 
Może członek HZZ zacznie udzielać się u pracodawcy?
reklama
43. Dodane przez Mieszkanka2, w dniu - 19-03-2021 14:58
Strzyżewice mówią NIE!
44. Dodane przez europ, w dniu - 19-03-2021 15:16
ja bym był za tym żeby zmniejszyć obszar miasta leszno do granic z przed 1975 roku bo (...) z magistrtu leśżcyńskiego mają wilcze apetytna nasze pieniądze charakterystyczne dla pisowskiego programu kaczyńskiego wygłoszonego w 2005 roku jak wygrali wybory (...)
45. Dodane przez europ, w dniu - 19-03-2021 15:21
dla mnie pl18 i pis to jedna szajka tylko kasy jak najwięcej nagłabać a nie jakieś możliwości inwestycyjne intencją tych radnych to pozyskanie jak największej ilości baranów do płacenia podatków w zamian za figę z makiem
46. Dodane przez HAnka, w dniu - 19-03-2021 15:46
Siedzieć na 4 literach i klepać biedę a nie zamachy wymachy na wielką kasę! Bida idzie, oszczędzać!!!
47. Dodane przez mieszkaniec Strzyżewic, w dniu - 19-03-2021 15:52
Ręce precz od Strzyżewic. Leszno nawet nie umie zrobić ulic na swoich osiedlach dziura na dziurze, Włodarze z Święciechowy to widać że inwestują a 'lyszno' to potrafi tylko objazdy zrobić przez osiedle domków jednorodzinnych i Strzyżewickie nowo wybudowane ulice autostradę zrobili nam. W sprawie wspólnej ulicy Zachodnia/Skrzydlata to nie zgadza się na dołożenie do wyremontowania tej drogi Co gmina ma wyremontować jedną połówkę drogi
48. Dodane przez gronowo, w dniu - 19-03-2021 16:15
Maryszewice,Wilkowice,Strzyżewice to już od dawna Leszno.Już niebawem będą w granicach Leszna tak jak to było z Zaborowem i Gronowem.Gronowo dawniej to była 1 tys wieś, a teraz proszę piękna dzielnica licząca prawie 7 tys.Gronówko też przyłącza kwestia czasu.
49. Dodane przez historyk, w dniu - 19-03-2021 16:20
na moje Szczyżewice się nie uratują
50. Dodane przez uśmiałem się, w dniu - 19-03-2021 16:28
Która z gmin zechce połączenia z Lesznem? Z zadłużonym do granic wytrzymałości Lesznem? Czekam na odpowiedzi gmin.
51. Dodane przez peterpan, w dniu - 19-03-2021 16:37
... a realne problemy za trudne?
52. Dodane przez Do 37, w dniu - 19-03-2021 16:54
Prawda! Centrum miasta wygląda dramatycznie!
53. Dodane przez Romek, w dniu - 19-03-2021 16:55
Święciechowa do granicy Eski, tam i tak same leszczynioki pobudowali się.
54. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 19-03-2021 17:08
Bardzo dobry pomysł , Henrykowo Osada powinno zostać absolutnie dołączone do Leszna . Mieszkańcy w 100% korzystają z udogodnień miasta Leszna a podatki trafiają do kasy Świeciechowy.
55. Dodane przez Franek, w dniu - 19-03-2021 17:25
Nie nie nie. Wilkowice nie chcą do Leszna, nie mamy zamiaru spłacać długów Leszna jakie to miasto narobiło. Zresztą inne wsie też nie chcą do Leszna.
56. Dodane przez Krystyna, w dniu - 19-03-2021 17:34
a co będzie z Maryszewicami ??
57. Dodane przez Jan, w dniu - 19-03-2021 17:37
A 60 ha na basen i hale już pozyskano z KOWR-u? Panowie z PIS-u? Halo?
58. Dodane przez Tak będzie, w dniu - 19-03-2021 17:44
Proszę nie pisać bzdur.Proszę zobaczyć na Zaborowo i Gronowo jak w latach 70 tych po włączeniu do Leszna się rozwinęły,a byłby to malutkie wsie.Oba już bardzo duże i ciągle rozwijające się osiedla,liczące po kilka tysięcy każde. Zwłaszcza na Gronowie w ciągu ostatnich 5 lat zrobiono bardzo dużo, gdzie utwardzonych jest już 80 % ulic,a mieszkańców przybywa.To pewne,że Strzyżewice i Wilkowice będą w granicach Leszna, to samo cześć Swieciechowy,może jeszcze inne mniejsze wsie jak Gronowko.
59. Dodane przez Bgf, w dniu - 19-03-2021 17:47
54 jak najbardziej za, a nie do powiatu co przejada podatki
60. Dodane przez uśmiałem się, w dniu - 19-03-2021 17:51
Która z gmin zechce połączenia z Lesznem? Z zadłużonym do granic wytrzymałości Lesznem? Czekam na odpowiedzi gmin.
61. Dodane przez kkk, w dniu - 19-03-2021 17:52
Leszno nie ma już gdzie zrobić tereny inwestycyjne to radni w planach mają wchłoniecie sąsiednie wioski i ich tereny ziemie rolne. Miasto się zbogaci za free a gminy Lipno i Święciechowa stracą. Leszno te gminy okradnie. Mieszkańcy Wilkowic zyskają tylko większe podatki nic więcej.
62. Dodane przez Jacek, w dniu - 19-03-2021 18:05
Co to znaczy wchłonie powinniście napisać że dokona aneksji jak Rosja Krymu
63. Dodane przez parafianka, w dniu - 19-03-2021 18:06
w Śmiglu w parafii farnej remonty budżet się nie dopinał teraz przyłączyli drugą bogatą parafię i jest na pewno o niebo lepiej
64. Dodane przez Egon, w dniu - 19-03-2021 18:12
Kośmider zapomnij że Wilkowice i Lipno będzie należało do Leszna mieszkańcy nie pozwolono wam na ten czyn złodziejski wam tylko chodź o kasę
65. Dodane przez Xxx, w dniu - 19-03-2021 18:56
Proponuję aby radni gminy Święciechowa przyłączyli do Święciechowy miasto Leszno albo np. dzielnice zatorze. Ciekawa co na ten pomysł powiedzieli by radni Leszna?
66. Dodane przez Do 65, w dniu - 19-03-2021 19:29
Proponuje grafiki w szkołach średnich ustalić 1 zmiana mieszkańcy Leszna druga zmiana ościenne miejscowości Dodatkowo opłaty komunalne dla ościennych musza być wyzsze od mieszkańców Leszna Wodociągi należą 
Do miasta a nie do gmin wiec proponuje budowę sieci wodociągowej przez każda gminę osobna tak samo z kanalizacja Nie mam zamiaru dopłacać do tego
67. Dodane przez Dr, w dniu - 19-03-2021 19:33
Sasiednie miejscowości istnieją i rozwijają się tylko dzięki obecności Leszna. Jeśli Leszno przestanie się rozwijać to ościenne miejscowości także. Liczba mieszkańców, miejsce na wysoką komercyjna zabudowę są miastu niezbędne. To buduje prestiż wśród inwestorów. Jeśli miasto bedzie miało stała populację tzn. że się nie rozwija.
68. Dodane przez do kom. 23, w dniu - 19-03-2021 19:40
No i jeszcze Astromal. Wystarczy 100-200 metrów dalej granicę przesunąć.
69. Dodane przez Do 67, w dniu - 19-03-2021 19:54
Może jeszcze napisz że Poznań istnieje dzięki Lesznu. I mnie to nie interesuje że miasto musi się rozwijać? Mieszkam w Wilkowicach i ja jak i większość mieszkańców nie chcemy być mieszkańcami Leszna. Zaraz podwyższa podatki, będziemy spłacać długi zadłużonego na maxa miasta. Nikomu tu to nie potrzebne panie urzędniku.
70. Dodane przez Zatorzanka, w dniu - 19-03-2021 19:57
Na szczęście to oni nie decydują tylko mieszkańcy
reklama
71. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 19-03-2021 19:57
Z jednej strony rozumiem myślenie w kategoriach kosztów i korzyści dla samorządu, bo to nieuniknione. Z drugiej jednak strony brakuje wyraźnie aspektów społecznych, zalet ludzkich. Co poza prestiżem zyskają na tym mieszkańcy tych wsi? Dostęp do korzyści pozamaterialnych, którego teraz nie mają? Jest coś takiego? Czy wszystko co udostępnia miasto swoim mieszkańcom, jest też na takich samych zasadach dostępne dla innych?  
 
Wspominając o prestiżu zakładam, że jest, choć na pewno nie dla wszystkich.
72. Dodane przez Dr, w dniu - 19-03-2021 20:03
Takie sa fakty. Nie ma się co burzyć. Wcześniej czy później i tak to nastapi. I proszę się odnosić do faktów a nie unosić emocjami.
73. Dodane przez Strzyzewice, w dniu - 19-03-2021 20:22
Oczywiście ze to dobry pomysł. Tak strzyzewice to jakby Leszno wiec bez sensu jest takie formalne trzymacie na sile mieszkam na wsi w dokumentach.
74. Dodane przez do kom. 67, w dniu - 19-03-2021 20:40
Już nawet przed wiekami tak było, że gród i podgrodzie (przedmieścia) miały ze siebie obopólne korzyści. Dzisiaj nie jest inaczej. Chociażby handel i usługi korzystają z całej okolicy. Wiadomo, że w małych wsiach nie opłacać budować się wszystkiego, np. kina, galerii handlowych, itp. Jeżeli ktoś chce myśleć o połączeniu to też musi brać pod uwagę obustronne korzyści.
75. Dodane przez Jacek, w dniu - 19-03-2021 20:40
Do kom 54 henrykowo nie chce przylaczenia do leszna gmina tutaj duzo zainwestowala i dobrze sie tu mieszka a leszno to egipskie ciemnosci i dziurawe drogi
76. Dodane przez 69, w dniu - 19-03-2021 20:50
I tak Wilkowice,Strzyżewice i być może inne miejscowości będą w granicach Leszna to pewne jak amen w pacieżu. Ja mieszkam w Gronowie,które dzięki miastu Leszno się rozwija i od kilku dekad jest dzielnicą Leszna.Mam kilkunastu znajomych i to blis7ich w Wilkowicach i były rozmowy z nimi podczas imprez i wszyscy chcą do Leszna.Nie mów ,że wszyscy nie chcą do Leszna,bo nie chcą starsi,a 90 % młodych chce.Inna sprawa,czy naprawdę mieszkasz w Wilkowicach,czy jesteś tu jedynie podburzaczem.
77. Dodane przez Napoleon, w dniu - 19-03-2021 20:52
Gdybanie. Nigdy nie przyłącza się inne miejscowości do Leszna, temat bez sensu.
78. Dodane przez do 67, w dniu - 19-03-2021 20:55
Sąsiednie miejscowości istnieją dużo wcześniej niż Leszno, poczytaj trochę o historii tych ziem, Leszno jest najmłodsze w porównaniu miasteczek w pobliżu; Osiecznej, Lipna, Rydzyny czy Święciechowy.  
Jeśli będą w Lesznie tego chcieli to odgórnie w Warszawie dołączą Wilkowice, Strzyżewice i część Święciechowy, żadne referendum nie jest potrzebne.
79. Dodane przez !!!!!!!!!, w dniu - 19-03-2021 20:59
a moze ja nie chcę zeby u mnie w Gminie rządził PIS. Niech się Leszno kisi ze swoimi problemami u siebie!!!! kolejny skok na kasę (GRUNTA panie GRUNTA!)
80. Dodane przez Leszno, w dniu - 19-03-2021 21:01
Nie przyłączy się do Leszna ani jedna miejscowość, tego nikt nie chce. Zresztą czy w ostatnim czasie jakaś miejscowość została przyłączona do miasta poza Zieloną Górą? Odpowiedź brzmi nie - bo nikomu to się nie opłaca.
81. Dodane przez Do 80, w dniu - 19-03-2021 21:22
Opole bardzo dużo przyłączyło do siebie,bo ponad 10.000 mieszkańców okolicznych wsi.Do 78 co z tego,że Osieczna,Lipno jest starsze od Leszna,tu jest mowa o Wilkowicach,Strzyżewice, które siłę rzeczy będą w granicach.
82. Dodane przez Z Wilkowic, w dniu - 19-03-2021 21:59
Jestem z Wilkowic. Super pomysł!!!! Większość w Wilkowicach było by za. Kiedyś nie było oporu mieszkańców. Poprostu byli głosować tylko Ci rdzenni. Tym nie zależało. Teraz było by inaczej. Działajcie. Większy może wiecej
83. Dodane przez On, w dniu - 19-03-2021 22:01
W Wilkowicach nie mogą drogi wyrównać a w Lipnie ( 2 razy mniejszych od Wilkowic) robią sobie drogi z asfaltu. Ot taka (...) gmima
84. Dodane przez do 66, w dniu - 19-03-2021 22:24
Leszno nie ma na swoim terenie wysypiska śmieci tylko w gminie Osieczna. Wodociągi należą do miasta ale min. wodę czerpiecie z terenów po za miastem w ościennych gminach. Kto będzie dopłacał?
85. Dodane przez kkk, w dniu - 19-03-2021 22:37
Mieszkańcy Wilkowic będą spłacać długi miasta w podatkach. W podatkach wyższych niż teraz mają jak mieszkają w gminie Lipno. Jak nowi mieszkańcy Wilkowic którzy przyszli mieszkać na wsi uciekli z Leszna, a teraz chcą do miasta to niech tam wracają mieszkać. Miasto za darmo przejmie grunty i na tym kasę zrobi zamiast gmin, równie dobrze mogą gminy ściągnąć inwestorów firmy i podatki idą do gmin.
86. Dodane przez xxx4, w dniu - 19-03-2021 23:14
Łapy precz od Wilkowic ,uszanujcie mieszkańców było referendum i opowiedzieli się przeciw przyłączenia do Leszna .Peanie pokupowali działki i teraz nie mogą sprzedać .
87. Dodane przez Mieszkańcy Henrykowo, w dniu - 20-03-2021 05:55
Henrykowo Osada jak najbardziej na tak za przyłączeniem do Leszna . 
Wreszcie będą uczciwe zasady dla wszystkich mieszkańców a nie kliki.
88. Dodane przez RR, w dniu - 20-03-2021 09:22
Zielona Góra na przyłączonych terenach ma dużo nowych firm, rozbudowaną infrastrukturę i się dynamicznie rozwija,
89. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 20-03-2021 10:34
Prawda jest taka,  że ludzie nie uciekli do Wilkowic czy Lasocic z Leszna bo nie chcieli mieszkać w Lesznie. Kupili dzialke( często w podobnej cenie jak w Lesznie) na obrzeżach Leszna bo chcieli mieć dom, przestrzeń. Nawet, jeżeli Leszno wchłonie okolice, to ludziom się nie zmieni nic z ich komfortu. Tylko nazwa. No może jeszcze w Lesznie są niższe podatki. LUDZIE. ZDAJCIE SOBIE SPRAWĘ ŻE DUŻY MOŻE WIECEJ. Przykład Zielonej G. Leszno ma większy budżet. W okolicy brak dróg. Same gruntowe na osiedlach. A miasto ma inne standardy. Od miasta się więcej wymaga. Przykład Gronowa. Będą autobusy miejskie. Teraz gminy nie mogą się dogadać. Same plusy. A referendum w Wilkowicach było dawno i teraz było by inaczej.
90. Dodane przez Z Wilkowic, w dniu - 20-03-2021 10:37
Lipno 2 razy mniej mieszkańcow od Wilkowic i mniej firm. Lipno nowe drogi asfaltowe, w Wilkowicach nic nie robią. Lipno żeruje na Wilkowicach
91. Dodane przez PL, w dniu - 20-03-2021 10:51
Czytam wypowiedzi internautów... 
W Lesznie nie ma nic i nie będzie? Kononowicze? 
Miasto bez wysypiska, elektrowni, kopalni, mleczarni, zakładów mięsnych? 
Jak żyć?! 
Szpitale, szkoły, przedszkola urzędy powiatowe i filie wojewódzkich, wodociągi, handel i usługi, galerie to nie u nas? 
A boska UNIA za pieniądze leszczyniaków z publiką okoliczną to nie u nas?  
Ostatnia reforma administracyjna zrąbana przez pseudo-urzędników, tu pies pogrzebany! 
Bez inwestorów w przemysł nie ma rozwoju miasta, bogacenia się społeczności lokalnej! Gdzie tereny na inwestycje?  
Nie praca w Lesznie a dojazdy do pracy w terenie nas czeka, już to się dzieje! A płace? Może PUP wypowie się na ten temat?
92. Dodane przez Do 91, w dniu - 20-03-2021 11:17
To jest kwestia czasu i Leszno łyknie Strzyżewice i Wilkowice.Przecież to już od dawna tak naprawdę Leszno.Co do kom 91 to chyba dobrze,że w Lesznie nie ma kopalni.Do rozwoju miasta potrzeba terenów, czym by było teraz Gronowo i Zaborowo bez Leszna.To byłyby wsie z jedną ulicą jak było w latach 70 tych.
93. Dodane przez do 83 i 90, w dniu - 20-03-2021 11:57
W tym samym czasie co w Lipnie zrobiono ul. Graniczną również w Wilkowicach zrobiono ul. Pszenną i jeszcze jedną (nie pamiętam nazwy). Co do żerowania na kimś, to właśnie wy żerujecie na reszcie gminy, przypomnijcie sobie za czyje pieniądze była robiona choćby kanaliza w Wilkowicach a za czyje w Lipnie czy Mórkowie. Pobudowali się tam u was na wsi po polach i nie widzieli, że jest brak drogi czy oświetlenia. Ul. Kolejowa należała do PKP, to pretensje do gminy, że brak asfaltu. Wilkowice są dobrym przykładem patodeweloperki i jak budować domy bez żadnej infrastruktury i rozlewa się wieś na prawo i lewo bez sensownego ładu, składu i zaprojektowania dróg. Jeśli jest wam tak źle jak należycie pod Lipno to przejdźcie pod Leszno albo Święciechowe. Większość mieszkańców gminy jest za tym aby was odłączyć. Przykład Górki Duchownej czy Mórkowa gdzie chodnik nie nadaje się do chodzenia bo jest tak krzywy a pieniądze przesuwa się na drogi w Wilkowicach. Mam nadzieję, że jak będzie następne referendum czy przyłączyć was do Leszna to udział będzie mógł wziąć każdy mieszkaniec gminy, bo naprawdę mamy już dosyć Wilkowic, które wiecznie mają mało. W Gronówku powstaje cała strefa przemysłowa, 3 osiedla i spokojnie czekają na swoją kolej, takich ludzi się szanuje. Wam powiemy pa pa.
94. Dodane przez Pe, w dniu - 20-03-2021 13:05
Halo radni miasta Leszna ! A jak tam remont wiaduktu i Szybowników ? Kiedy zakończenie ?!
95. Dodane przez Do 59, w dniu - 20-03-2021 16:04
Nie bardzo wiesz o czym piszesz. Powiat Leszczyński nie przejada podatków. Ponad połowę budżetu wydaje na inwestycje i nie ma zadłużenia. To jeden z najlepiej funkcjonujących powiatów w Polsce.
96. Dodane przez do 5, w dniu - 20-03-2021 17:37
Za komumy można było sobie autorytarnie połączyć z Lesznem Antoniny, Gronowo, czy leżące w Gminie Święciechowa Zaborowo. Teraz muszą się na to zgodzić mieszkańcy w referendum. Takie są prawa demokracji. 
Zatorze w gm. Święciechowa na pewno by miało lepsze np. drogi niż w Lesznie. Święciechowa jest o kilkaset lat starsza od Leszna, więc może Leszno przyłączyć do Święciechowy.
97. Dodane przez 95, w dniu - 20-03-2021 17:48
Do95 
A druga połowa to gdzie idzie.  
Wzorem to jest powiat który ma szpital bez długu a tu tylko kiepskie remonty dróg i zero inwestycji innych. Wyprzedają co mogą.
98. Dodane przez rr, w dniu - 20-03-2021 20:35
Jak powiększali Opole nikt się mieszkańców nie pytał, ważne, że tego chciał opolanin niejaki Jaki i chwatit.
99. Dodane przez do 8, w dniu - 20-03-2021 20:40
Potrzeba poparcia na najwyższych szczeblach PiS i załatwią to w jedną noc.
100. Dodane przez Solidarnosc Niezlomna Matura 1965z PGRow Ziemianin, w dniu - 21-03-2021 01:26
Droga Elko!nalezy pisac BLogoslwionego Jerzego Popieluszki(maturzysty z 1965r)i Kardynala Stefana Wyszynskiego(za niedlugo Blogoslawionego) Czuiwaj!
101. Dodane przez jo, w dniu - 21-03-2021 03:07
straca i to sporo
102. Dodane przez do kom. 97, w dniu - 21-03-2021 10:33
Powiat Leszczyński ma szpital? Który? Szpital na Kiepury w Lesznie podlega pod Samorząd Województwa Wielkopolskiego, a nie pod Powiat Leszczyński.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj