Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Czy śmieci podrożeją?

Przetargi w KZGRL

Czy śmieci podrożeją?

20.04.2021. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Do końca kwietnia Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego czeka na oferty w przetargu na wywóz i zagospodarowanie odpadów w drugim półroczu. Zakres usług się nie zmienia, taka sama zostaje też częstotliwość odbioru, jednak dane pokazują, że mieszkańcy „produkują” o wiele więcej odpadów niż rok temu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Trwają właśnie dwa najważniejsze z punktu widzenia mieszkańców przetargi w KZGRL: pierwszy dotyczy prowadzenia Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, jakie istnieją w każdej gminie związku, drugi zaś dotyczy odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych w gminach objętych systemem.
Prezes KZGRL Eugeniusz Karpiński zapewnia, że zakres zamówienia nie różni się od obecnie obowiązujących. -Mamy ten sam zakres i częstotliwość odbierania odpadów zmieszanych i segregowanych z posesji zamieszkałych - mówi.

Prezes Karpiński przyznaje jednak, że niepokojąco rośnie ilość odpadów odbieranych z posesji. -Mamy dane za pierwsze trzy miesiące roku, liczba odpadów jest wyższa o 10-14 procent od ubiegłorocznej - mówi. Powodem może być pandemia: po pierwsze o wiele więcej czasu spędzamy w domach, co powoduje, że śmieci wyrzucamy właśnie tu, a nie w szkołach czy miejscach pracy. Po drugie, o wiele popularniejsze zrobiły się zakupy „na odległość”, czy to jedzenia na wynos czy przedmiotów wysyłanych do nas pocztą lub kurierem. -Każdy taki zakup związany jest z opakowaniem, które trafia do pojemnika ze śmieciami - mówi Eugeniusz Karpiński.

Tak więc jeśli nawet ceny proponowane przez firmy w przetargu nie będą znacząco różnić się od dotychczasowych, te dotyczą odbioru i zagospodarowania tony odpadów. Jeśli ton będzie więcej, związek zapłaci więcej. Czy przełoży się to na wysokość opłaty śmieciowej? Odpowiedź na to pytanie poznamy zapewne w najbliższych miesiącach.

 
Komentarze (65)
1. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 20-04-2021 14:41
Rozwiązać ten związek i wrócić do podziału na miasta/gminy. Będzie taniej jak dawniej.
2. Dodane przez Tak sobie myślę, że ..., w dniu - 20-04-2021 14:50
Za pandemię Pan Prezes chyba nie chce karać mieszkańców? Mieszkańcy nie generują dodatkowych odpadów złośliwie, tylko zostali zmuszeni do siedzenia z domu i do korzystania zakupów online. Już wielu z nas, zwłaszcza młodzież szkolna i akademicka płaci spore koszty społeczne rządowych decyzji. Proszę znaleźć lepsze rozwiązania, a nie iść na matematyczną łatwiznę.
3. Dodane przez podatnik, w dniu - 20-04-2021 14:52
Pewnie,że podrożeje . Czy za PISu coś w tym kraju nie podrożało ?
4. Dodane przez A, w dniu - 20-04-2021 14:52
To nie my produkujemy śmieci tylko przemysł. Wara od naszych pieniędzy.
5. Dodane przez Domek jednorodzinny, w dniu - 20-04-2021 14:53
Co za bzdura i kłamstwo! Jak mogę produkować więcej śmieci jak mam limit kubeł 120 litrów co dwa tygodnie i nigdy nie jest na maksa. To kolejna manipulacja
6. Dodane przez on, w dniu - 20-04-2021 15:02
wam dam podwyżka ile byście nie mieli to mało. a worki do segregacji na makulature to ostanio były 2 razy mniejsze ( węższe ) a kasy wiecej chcecie.
7. Dodane przez śmieć, w dniu - 20-04-2021 15:10
Tak
8. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 20-04-2021 15:14
No bardzo ciekawe wnioski można wyciągnąć wczytując się w słowa prezesa! 
" a nie w szkołach czy miejscach pracy." 
Znaczy się kasuje się podwójnie ! 
Jak ci uczniowie i pracownicy się wyrabiali ? 
Jednocześnie produkując śmieci w domu i szkole czy miejscu pracy. 
 
No i gdzie w takim razie trafiały śmieci ze szkół i zakładów pracy? 
 
 
Słowa prezesa tylko mnie umacniają w twierdzeniu, że należy śmieci ważyć przy odbiorze tak jak trzodę chlewną i wystawiać paragon. 
Niech każdy płaci za utylizację swojego żarcia na telefon. 
Trzeba skończyć z komuną śmieciową. 
Ja gotuję sam.
9. Dodane przez Essa, w dniu - 20-04-2021 15:22
I tak zrobią z nami co beda chcieli
10. Dodane przez adamerek, w dniu - 20-04-2021 15:25
Już profilaktycznie pan Prezes się ustawia, mieszkańcy nie produkują więcej śmieci, to są złudne i nieprawdziwe wyliczenia, żeby usprawiedliwić planowaną podwyżkę. Jest tyle ościennych oferentów, którzy o wiele taniej by świadczyli usługi w Lesznie, nie musi być ciągle ten sam z kosmiczną podwyżką.
11. Dodane przez Leszcz, w dniu - 20-04-2021 15:35
Cena rośnie, monopol w regionie. Kto nie rozumie odsyłam do podstawowych zasad ekonomii.
reklama
12. Dodane przez Hej, w dniu - 20-04-2021 15:41
Rozwiązać KZGRL i wszystkie pieniądze przeznaczyć na MZO i na budowę spalarni.
13. Dodane przez Franek, w dniu - 20-04-2021 15:57
Tłumaczenie Pana Karpińskiego; "o wiele więcej czasu spędzamy w domach, co powoduje, że śmieci wyrzucamy właśnie tu, a nie w szkołach czy miejscach pracy.'' Przecież te śmieci wyrzucone do śmietników w szkole czy miejscach pracy to też w większości MZO będzie odbierał. Takie tłumaczenie to wstyd że człowiek na takim stanowisku tak tłumaczy WSTYD że człowiek piastuje jeszcze takie stanowisko. Układ jaki panuje w Lesznie jest nie do ruszenia. Kiedy idzie PAN NA EMERYTURĘ ? W MZO - firma która wygrywa wszystkie przetargi, koszty usług podrożały miedzy innymi przez zatrudnienie i ustanowienie nowego stanowiska pracy w randze V-ce prezesa spółki po ostatnich wyborach samorządowych, stąd miedzy innymi zapowiadana podwyżka.  
 
 
 
 
 
 
 
/
14. Dodane przez PISPO jedno zło, w dniu - 20-04-2021 15:58
Drodzy rodacy. To jest dopiero początek. Za chwilę nam wystawią rachunek za "walkę" z wirusem, która pochłonęła ponad 100 tys. ludzi nadmiarowych. Chyba nie myślicie, że można sobie zamknąć kraj, schować się w domu i po roku wrócić do normalności?
15. Dodane przez Bez, w dniu - 20-04-2021 16:09
Do kom 9 robią co chcą przez potulne baranki a raczej przez niewolników bez jajek
16. Dodane przez abc, w dniu - 20-04-2021 16:36
Nie produkuję wiecej smieci, przez pandemie nie siedzę w domu, wiec dlaczego mam placic wiecej? Moze KZGRL ma ten przywilej siedzenia w domu to niech placi, ja place wystarczająco duzo.
17. Dodane przez europ, w dniu - 20-04-2021 17:00
uważam że trzeba przejść na rozliczenie rzeczywiste a nie jak dotychczas czyli każdy płaci od kubła a nie od osób zamieszkujących posesję to by bylo uczciwie w końcy mają kamery na śmieciarkach i wszystko jest monitorowane i nie było by problemu ze zwiększoną produkcją odpadów komunalnych bo ten co ma więcej odpadów komunalnych płacił by więcej a nie karać za to wszystkich
18. Dodane przez Jan, w dniu - 20-04-2021 17:03
To nie mieszkańcy produkują więcej śmieci to producenci już wszystkiego wciskają nam opakowania wielokrotne.Co robi rząd w tym temacie-dlaczego nie skupuje się plastikowych butelek???Im więcej mówi się o śmieciach tym mniejszy jest postęp,by je ograniczać.
19. Dodane przez Egon, w dniu - 20-04-2021 17:05
Zlikwidować Związek Gmin i Regionu leszczynskiego tam najwiecej idzie pieniędzy i nie opowiadajcie bzdur bo robicie ludzi idiotów
20. Dodane przez Egon, w dniu - 20-04-2021 17:07
Do komunikatu nr.1 masz racje w 100%
21. Dodane przez Polak, w dniu - 20-04-2021 17:21
Do komentarza 5 . Ma racje to manipulacje i naciąganie
22. Dodane przez Essa, w dniu - 20-04-2021 17:43
Zróbcie 200zl od osoby miesięcznie i będziecie mieć spokój na dwa lata z podwyżkami, a nie się czaicie po 5 zyla.
23. Dodane przez Do Jan, w dniu - 20-04-2021 17:44
Jan ma rację, wszystko teraz jest pakowane w plastiki. Kawałki mięsa a opakowanie bardzo duże, podobnie ser. Wszystko naokoło zapakowane w plastiki. Pamiętam te czasy gdy mała oranżada była w butelkach wymiennych, podobnie cola, Pepsi. Dziś coraz częściej można się spotkać z tym że piwo jest w butelkach bezzwrotnych.
24. Dodane przez mądry, w dniu - 20-04-2021 17:51
a po licho kupujecie te bzdury i bzdureczki raczej ze zdrowiem nie kojarzące się lecz z chemią i wode do domu nosicie jak przed wojną :(
25. Dodane przez do kom. 8, w dniu - 20-04-2021 17:55
Bardzo słuszne spostrzeżenie. Na szkołach, placówkach gastronomicznych, siłowniach i wielu innych miejscach pieniądze zaoszczędzono na ograniczonej wywózce, a wątpię, by im koszty zmniejszono i pozwolono nie płacić wcale za czas przestoju. Czyli bilans łączny prawdopodobnie aż tak bardzo się nie zmienił, tylko nastąpiło przesunięcie wielkości odbiorów na rzecz osób fizycznych. Może ten związek jednak policzy także oszczędności, a nie tylko te miejsca, które zwiększają im koszty.
26. Dodane przez Lol, w dniu - 20-04-2021 18:09
Niech zrobią 100 zł od osoby i będzie spokój z podwyżkami na rok. A nie odgrzewany kotlet.
27. Dodane przez Bolek, w dniu - 20-04-2021 18:30
My tych urzędasów musimy utrzymywać, jak myślicie ile tacy działacze zarabiają? i kto tam siedzi?. Oni nie zejdą z ceny
28. Dodane przez xl, w dniu - 20-04-2021 18:32
Firmy produkujące plastik zacierają rączki i zarabiają na tym kokosy. Plastik zawsze już będzie z nami :(
29. Dodane przez Rafi, w dniu - 20-04-2021 19:41
W gminie Osieczna miały być pojemniki na popiół by zmniejszyć ilość odpadów zmieszanych, a nadal ich nie ma.
30. Dodane przez k, w dniu - 20-04-2021 19:47
Dlaczego Ja mam placic za kogos co produkuje wiecej smieci Ja na miesiac mam jeden worek plastiku a sasiad 8 workow liczba ludzi ta sama smieci mieszanych Ja pol pojemnika on dwa zrobcie od ilosci jak placicie tez od ilosci tym co wywoza bedzie sprawiedliwie
31. Dodane przez Leszek, w dniu - 20-04-2021 19:48
Jasne ze podwyżka będzie śmieci to złoty interes
32. Dodane przez pik, w dniu - 20-04-2021 19:56
20.04.2021.Mamy dane za pierwsze trzy miesiące roku, liczba odpadów jest wyższa o 10-14 procent od ubiegłorocznej - mówi Prezes.  
11.08.2020 W ostatnich miesiącach bowiem znacznie wzrosła liczba odpadów produkowanych przez mieszkańców gmin należących do związku. -To ok. 20 - 30 procent więcej niż w poprzednim roku - mówi Prezes 
Robić zarzut mieszkańcom, że jest więcej śmieci to pisząc delikatnie coś tu nie gra. Jak śmieci są wyrzucane do lasu bądź w inne ustronne miejsca to lepiej? Nie rozumiem tego zarzutu. Tyle się mówi o świadomości, o czystości o segregacji o szanowaniu naszej planety. Nie rozumiem tego Prezesa. Tak źle, tak niedobrze. Jak nie wiadomo o co chodzi to można się tylko domyślać. Szkoda że nie dodał że paliwo drogie.
reklama
33. Dodane przez ada, w dniu - 20-04-2021 19:59
Czy temat będzie dalej pociągnięty? Co na to Zastępca Przewodniczącego Zarządu Związku: Adam Mytych I Zastępca Prezydenta Miasta Leszna ? 
Co na to Członek Związku Łukasz Borowiak -Prezydent Miasta Leszna, który podczas oficjalnej wypowiedzi rok temu oznajmił, że zamierza rozpatrzyć propozycję wystąpienia z tego Związku.
34. Dodane przez leszczyniok, w dniu - 20-04-2021 20:44
Do kom.33 Tych trzech co wymieniłaś to zaczną znowu coś robić i dużo gadać tuż przed wyborami na nowego prezydenta Leszna. Bo wtedy będzie strach aby stracić takie ciepluchne stołeczki.
35. Dodane przez TOMASZ, w dniu - 20-04-2021 20:46
CO TO ZA BREDNIE PREZES OPOWIADA!!!! KARON WSZYSCY SKUPUJA I MAKULATURE I JUZ NIE TRZABA PŁACIC ZA ZASTAWIENIE NA SKUPIE ZLOMU TYLKO PLACA 300ZŁ TONA!!! ZA FOLIE TEZ PŁACA ZŁOM PO 1000ZŁ TONA, ZA BUTELKI ZARAZ ZACZNA BO NIE MA Z CZEGO ROBIC NOWYCH!!! FOLIA STRECZ ZDROZAŁA 100% BO BRAK KOMPONETÓW TO I STAREJ RUSZYŁ SKUP!!!
36. Dodane przez TOMASZ, w dniu - 20-04-2021 20:51
PAN PREZES NIECH SIE PRZEJEDZIE PO SKUPACH ZŁOMU I ZOBACZY ZA CO ILE SIE PŁACI NA WOLNYM RYNKU W DETALU!!!! BURMISTRZE I PREZYDENCI TEZ WYCIECZKE NIECH SOBIE ZROBIA I CENNIKI POZNAJA DELATU A JAK ZWIAZEK MA ILOSCI HURTOWE TO KASA SAMA LEC I TO OSTNIO NAPRAWDE GRUBA!!!
37. Dodane przez OLO, w dniu - 20-04-2021 20:56
Czy w końcu dowiemy się ile kosztuje utrzymanie KZGRL?
38. Dodane przez Jo-NIE-Anna, w dniu - 20-04-2021 21:09
Panie Prezesie, niech Pan zmieni argumenty, bo te już są mocno wyświechtane. Cały ten Związek był eksperymentem i to bardzo nieudanym dla mieszkańców, ale myślę, że dla kilku osób to jest niezły biznes.
39. Dodane przez xxxx, w dniu - 20-04-2021 21:59
jeszcze rok temu jak wywozili śmieci wielkogabarytowe, to na mojej ulicy całe chodniki były zastawione tymi śmieciami, bo ludzie sprzątali zalegające przez dziesiątki lat śmieci (stare meble i graty) na strychach i w piwnicach. W tym roku zauważyłem że śmieci było dużo mniej. W życiu nie uwierzę w to że śmieci jest więcej bo widać to gołym okiem , że jest mniej. Ponadto Jaka jest motywacja do segregowania śmieci Skoro im lepiej i im więcej segregujemy tym większe płacimy opłaty w szczególności biorąc pod uwagę że wywóz śmieci jest dużo rzadszy niż kiedyś. Jak tylko będzie podwyżka to zaskarżam decyzję do sądu i zachęcam do tego wszystkich. Trzeba powiedzieć dosyć bo to jest cyrk abyśmy płacili więcej za śmieci niż w Niemczech przy czterokrotnie niższych zarobkach
40. Dodane przez Maniek, w dniu - 20-04-2021 21:59
Przeciez trzebs odrobić zakup basenu i inne fanaberie najwyższego. Spółka miejska nie ma zarabiać tylko wychodzić na zero bo to spółka dotowana przez mieszkańców! Tylko w lesznie takie cyrki może czas na zmiany na najwyższych szczeblach? Po ile smieci niedługo 500? 700?
41. Dodane przez Jan, w dniu - 20-04-2021 22:01
proponuję zobaczyć kto jest udziałowcem w spółce wywożącej śmieci a następnie wejdźcie sobie na stronę KZGRL i zobaczcie kto jest we władzach
42. Dodane przez ANNA, w dniu - 20-04-2021 22:06
Panie Prezesie bardzo interesuje mnie co robi się w kwestii takiej że choć od wielu lat robię zakupy dla 2 osób nie zaczęłam więcej jeść w moich kubłach jest coraz więcej śmieci .Wszystko jest pakowane w grube plastiki ,folie kartony a w kartonach tekturka i jeszcze folia obłęd .Proszę zacząć od producentów żywności .Jedynie butelki są trochę cieńsze ,ale ja wodę filtruję co nie zmienia faktu że filtr też plastikowy ,segreguję wszystko co się da. Gdzie automat na odbiór butelek ,tak to my nić nie osiągniemy .Tylko płacić płacić.pozdrawiam
43. Dodane przez Kochani Rodacy, w dniu - 20-04-2021 22:33
Jest kilka sposobów na optymalizację gospodarki śmieciowej: 
1) pełne egzekwowanie opłat od wynajmujących lokale - nie zawsze podawana jest właściwa ilość mieszkańców, 
2) śmieci zgniatać (mało mieszkańców to robi, a MZO wozi powietrze np. w plastikowych butelkach) - można przez to znacznie ograniczyć koszty transportu, 
3) solidnie sortować śmieci zgodnie z ustalonymi zasadami, 
4) ograniczać zakupy w nieekologicznych opakowaniach np. plastyk wpływa szkodliwie na zdrowie ( nie można ? jeśli się chce można żyć ekologicznie) 
5) wprowadzić kaucje za butelki plastykowe i automaty do ich rozdrabniania. 
Nie można tego zrobić ? Tak powie tylko mieszkaniec niedbający o środowisko o wąskich horyzontach.
44. Dodane przez H, w dniu - 20-04-2021 22:34
Pan prezes ma ludzi za idiotów myśli ze nikt nie wie ze plastyki można sprzedać ze firmy skupują takie odpady a może ktoś sprawdzi ile firma zarobiła na odzysku surowcu wturnych. Wstyd by taki characz brać pod ludzi.
45. Dodane przez PL, w dniu - 20-04-2021 22:40
Pracuję w Niemczech, w kraju gdzie do pracy werbuje się ludzi z całego świata! Jestem jednym z nich. 
W Polsce samochód do wywozu śmieci obsługiwany jest przez trzy osoby, mówię o standardowych kubłach- czarnych, brązowych, szarych, większych, mniejszych... 
Obserwowałem pracę kierowcy-operatora śmieciarki w Bawarii, kierownica po prawej stronie jak w ,,angliku", podjeżdża pan kierowca do wystawionych kubłów, sterując wysięgnikiem obejmuje kubeł, przenosi do wsypu, opróżnia i odstawia. Jednoosobowo, metodycznie, z kabiny samochodu, wykonuje pracę pewnie i bezpiecznie! Jeden etat! 
Te auta trafią też do Polski jak się u ,,nich" zdekapitalizują! 
Zachodnie firmy komunalne weszły do nas ze swoimi starymi kubłami, samochodami wyeksploatowanymi i tak samo zrobią z tymi dzisiaj używanymi za ileś tam lat! 
U nich postęp z braku ludzi a Polakom płacąc mało mogli te przeżytki podsunąć!
46. Dodane przez Mie, w dniu - 20-04-2021 23:48
Jak to możliwe, że MZO zarabia jako spółka miejska? Stąd tak wysokie ceny za śmieci
47. Dodane przez cccc, w dniu - 21-04-2021 00:06
Proponuję aby Radio Elka zrobiło artykuł analizujący to kto wchodzi do grona wspólników spółki wywożącej śmieci i kto wchodzi do składu władz w KZGRL.
48. Dodane przez 1234, w dniu - 21-04-2021 00:16
KZGRL : Związek tworzy 19 gmin: 
 
Bojanowo, 
Gostyń, 
Jutrosin, 
Krobia, 
Krzemieniewo, 
Krzywiń, 
Leszno, 
Lipno, 
Miejska Górka, 
Osieczna, 
Pakosław, 
Pępowo, 
Pogorzela, 
Poniec, 
Rawicz, 
Rydzyna, 
Śmigiel, 
Święciechowa, 
Wijewo. 
 
http://kzgrl.pl/o-zwiazku/o-kzgrl
49. Dodane przez 1234, w dniu - 21-04-2021 00:20
Taka ciekawostka  
LISTA WSPÓLNIKÓW 
Miejskiego Zakładu Oczyszczania Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie 
 
Lp. Wspólnik % udział w kapitale zakładowym 
1. GMINA LESZNO 26,71 
2. GMINA RAWICZ 10,98 
3. GMINA GOSTYŃ 10,44 
4. GMINA OSIECZNA 8,64 
5. GMINA ŚMIGIEL 6,32 
6. GMINA KROBIA 4,63 
7. GMINA BOJANOWO 3,75 
8. GMINA KRZYWIŃ 3,58 
9. GMINA MIEJSKA GÓRKA 3,32 
10. GMINA KRZEMIENIEWO 3,07 
11. GMINA WŁOSZAKOWICE 3,00 
12. GMINA PONIEC 2,86 
13. GMINA RYDZYNA 2,82 
14. GMINA ŚWIĘCIECHOWA 2,46 
15. GMINA PĘPOWO 2,17 
16. GMINA LIPNO 1,95 
17. GMINA POGORZELA 1,85 
18. GMINA WIJEWO 1,23 
19. GMINA PAKOSŁAW 0,21 
 
źródło  
http://www.mzoleszno.com.pl/pagesView,14,lista-wspolnikow,PL
50. Dodane przez AnLynn, w dniu - 21-04-2021 07:15
do kom. 39 
słuszne tezy, zwłaszcza ta dotycząca segregowania... 
Pozdrawiam
51. Dodane przez do kom. 14, w dniu - 21-04-2021 07:44
Ten rachunek już zaczynamy płacić. Tyle tylko, że wielu z nas nie ma jeszcze świadomości tego, że pojawił się już tzw. podatek inflacyjny. Dotyczy on wszystkich, ale najbardziej odczują go ci, którzy nie uzyskują dużych dochodów. Wszelakie podwyżki cen i zmniejszająca się przez to siła nabywcza pieniędzy, są jego skutkiem.
52. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 21-04-2021 07:55
Łatwiej jednak jest wyciągać pieniądze od ludzi niż szukać oszczędności wewnątrz.
53. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 21-04-2021 09:23
Zlikwidować Związek Gmin i Regionu leszczyńskiego tam najwięcej idzie pieniędzy i nie opowiadajcie bzdur bo robicie ludzi idiotów
54. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 21-04-2021 09:29
Teraz śmieci wywożą co dwa tygodnie i nigdy nie mam pełnego śmietnika, a kosz Bio wystawiam co 6 tygodni albo 8. Nie róbcie z nas idiotów !  
Dodatkowo pracując w domu nie generujesz śmieci w pracy. Do pana Karpińskiego zanim coś powiesz pomyśl !
55. Dodane przez edi, w dniu - 21-04-2021 11:26
Dal informacji: 
-opłata śmieciowa nie jest za usługę tylko to jest podatek 
- koszty to nie tylko odpady zmieszane z pojemnika 
- oddajesz odpady na PSZOK, wystawiasz przed dom jak zbiórka objazdowa 
- oddajesz wysegregowane w workach, oddajesz w pojemniku BIO 
Za te wszystkie odpady płacone jest z opłat wnoszonych przez mieszkańców za każdą oddaną tonę. Nic nie jest za darmo. 
I jeszcze jedno- nie mylcie Trzebani za Związkiem. Gminy maja procentowe wkłady w Trzebani bo kiedyś dokładały pieniądze na budowę zakładu, który zagospodarowuje wszystkie odpady. To jest jedna forma. 
Te same gminy tworzą Związek- /inny twór/ który za gminy prowadzi organizację systemu zbiórki odpadów i z opłat mieszkańców płaci firmom wyłonionym w przetargach za: zbiórkę odpadów , ich transport do Trzebani i ich zagospodarowanie w Trzebani. Koszty samej obsługi administracyjnej sa bardzo niskie w stosunku do wcześniej wymienionych kosztów. Tak w Polsce jest system zorganizowany. I nie pretensje do Karpińskiego, ale do tych co tworzą prawo powodujące tak wysokie koszty. A najlepiej to poczytać przepisy i wtedy głupot się nie pisze.
56. Dodane przez Gosia, w dniu - 21-04-2021 12:47
No niech podrożeje zaśmiecimy wszystkie lasy rowy itp.
57. Dodane przez Kola, w dniu - 21-04-2021 12:52
Ciekawy jestem reakcji opozycji co oni na to
58. Dodane przez Maja, w dniu - 21-04-2021 13:03
Apel do mieszkańców nie dajmy się omamić (...)
59. Dodane przez Konfederata, w dniu - 21-04-2021 13:12
W zeszłym roku podnieśli cenę o ponad 100 procent, teraz mogą zrobić to samo, bo nikt ich nie kontroluje ani też nie mają żadnej konkurencji, bo są państwowymi monopolistami. Uciąć wypłat kasty urzędniczej i biurokratów i obniżyć cenę za śmieci. Niech pracownicy skarbówki sortują śmieci na taśmach.
60. Dodane przez emeryt, w dniu - 21-04-2021 13:17
starczy ,już chyba , segregacja - miało być taniej , a ile jeszcze chcecie podnieść ? dość głupot , : śmieci segreguj , zabierz klucz , otwórz ogrodzenie .. śmieci w zagrodzie , co za czasy zwariowane
61. Dodane przez Amen, w dniu - 21-04-2021 15:28
Ilość śmieci rośnie bo w dynamicznym tempie rośnie liczba nowych mieszkań, domów. Nawet jeśli ktoś się przeprowadza z mieszkania w Lesznie do nowego mieszkania w Lesznie to są to dodatkowe odpady na utrzymanie mieszkania. Nie mniej jednak ludzie za to płacą więc skąd te podwyżki? Nie widziałem w swoim otoczeniu, żeby nagle ludziom brakowało miejsca w kuble chociaż i tak zaraz do tego doprowadzicie. No i nie dziwcie się później, że ludzie wywalają śmieci do lasu bo zamiast zachecac do dbania o środowisko to zniechęcacie do tego po przez wieczne podwyżki i redukcję częstotliwości wywozu...
62. Dodane przez Amen, w dniu - 21-04-2021 15:29
Ilość śmieci rośnie bo w dynamicznym tempie rośnie liczba nowych mieszkań, domów. Nawet jeśli ktoś się przeprowadza z mieszkania w Lesznie do nowego mieszkania w Lesznie to są to dodatkowe odpady na utrzymanie mieszkania. Nie mniej jednak ludzie za to płacą więc skąd te podwyżki? Nie widziałem w swoim otoczeniu, żeby nagle ludziom brakowało miejsca w kuble chociaż i tak zaraz do tego doprowadzicie. No i nie dziwcie się później, że ludzie wywalają śmieci do lasu bo zamiast zachecac do dbania o środowisko to zniechęcacie do tego po przez wieczne podwyżki i redukcję częstotliwości wywozu...
63. Dodane przez Ola, w dniu - 21-04-2021 16:48
Dzien dobry makulatura w skupie drożeje bo jej brakuje plastik tez skupia metale tez szkło takŻe do odzysku -czy związek sprzedaje to co podlega recyklingowi ?
64. Dodane przez Recykling, w dniu - 21-04-2021 23:36
MIESZKAŃCY PRODUKUJĄ WIĘCEJ ŚMIECI????? 
CO TO ZA ARGUMENT?????? 
PROSZĘ ZAŻALENIA WYŻEJ KIEROWAĆ BO TO NIE MIESZKAŃCY PRODUKUJĄ ŻYWNOŚĆ PAKOWANĄ W STO SREBEREK I TONY PLASTIKU!!!!!!!!!!! 
W CYWILIZOWANYCH KRAJACH EUROPEJSKICH WYSTĘPUJE TAKIE COŚ JAK BUTELKOMAT!!!!!!!!! 
STOI W KAŻDYM DUŻYM SKLEPIE!!!!!! 
TAM NIE MAJĄ PROBLEMU Z MEGA TONAMI ŚMIECI. 
PODWYŻKĘ ZACZNIJCIE OD SIEBIE A NIE OD LUDZI KTÓRZY ZA WAS ROBIĄ 3/4 ROBOTY
reklama
65. Dodane przez 64 popieram, w dniu - 22-04-2021 08:27
Już 10 lat temu w Niemczech w osiedlowym sklepiku stały butelkomaty na szkło białe, kolorowe i plaski. Bez żadnej łaski każdy od Niemca, Turka po Polaka, za kilka centów od sztuki wrzucał atm grzecznie butelki. Plastikomat ładnie je zgniatał. Z wydrukowanym paragonem szło się do kasy i przy zakupach dowolnego produktu utrzymywało się obniżkę ceny. Rzad RP mógłby wymusić na zagranicznych i polskich sieciach handlowych wprowadzenie takich urządzeń w sklepach
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj