Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Odwodnienie toru żużlowego: za ile i za czyje?

Komisja Rady Miejskiej na Stadionie Smoczyka

Odwodnienie toru żużlowego: za ile i za czyje?

20.07.2021. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Radni z Komisji Edukacji, Kultury i Sportu Rady Miejskiej Leszna debatowali na Stadionie Smoczyka nad problemem konieczności wybudowania odwodnienia toru żużlowego. Zastanawiali się między innymi nad tym, czy w wydatku szacowanym na ponad milion złotych nie mogłaby partycypować Unia Leszno.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak już informowaliśmy w przyszłym sezonie wszystkie ekstraligowe drużyny żużlowe będą musiały dysponować odwodnieniem torów. To wymóg stawiany przez Ekstraligę, podyktowany warunkami transmisji telewizyjnych - chodzi o to, żeby jak najmniej meczów było odwoływanych bądź przekładanych z powodu złego stanu toru po opadach. Część miast, gdzie jeżdżą ekstraligowe drużyny odwodnienie ma, nie mają go jeszcze Leszno, Częstochowa, Gorzów i Zielona Góra.

Wstępne szacunki budowy odwodnienia w Lesznie, sporządzone dwa lata temu, opiewały na około milion złotych, dziś, jak przyznał projektant Marcin Donke, są one o ok.
20 procent wyższe. To jednak nie wszystko: wymogi dotyczące odwodnienia dotyczą również boiska, które położone jest wewnątrz toru. Powinno ono znajdować się poniżej nawierzchni, na której ścigają się żużlowcy. Oznacza to albo konieczność obniżenia całego boiska, albo podniesienia poziomu toru - leszczyński projektant opowiada się za tym drugim rozwiązaniem. Kolejnym problemem jest odprowadzenie wód opadowych z odwodnienia; pierwotnie zakładano wybudowanie specjalnej kanalizacji, teraz jednak prezes MPWiK Rafał Zalesiński poinformował, że trwają prace nad tańszym, alternatywnym rozwiązaniem, czyli wykorzystaniem 17 znajdujących się na stadionie studzienek, które mogłyby rozsączać deszczówkę. Poza odwodnieniem stadion musi dysponować także plandeką do przykrywania toru. - Jej koszt na dziś to około 300 tysięcy złotych - powiedział dyrektor MOSiRu Sławomir Kryjom. Jak dodał plandeka wymaga specjalnych zabiegów, zaś czas jej złożenia to około szczęściu godzin, co uniemożliwia reakcję na opady tuż przed planowanym meczem. Zresztą przy nawalnych deszczach ani plandeka, ani odwodnienie nie gwarantuje możliwości rozegrania biegów.

Prezydent Łukasz Borowiak zapewnił, że z jego punktu widzenia wymogi są absurdalne. - Najchętniej przekazałbym stadion Ekstralidze, która robi sobie biznes na miejskim obiekcie - powiedział. Przyznał też, że żużlowe miasta są stawiane pod ścianą, ponieważ brak odwodnienia skutkować będzie spadkiem klubów do niższej ligi. - Staramy się z tym walczyć, rozmawiamy od półtora roku, chcąc stworzyć stowarzyszenie samorządów, jednak na przeszkodzie stanęła pandemia - wyjaśniał. Radni pytali, czy w kosztach budowy odwodnienia nie mogłaby uczestniczyć spółka Unia Leszno. Przedstawiciel Unii Rafał Dobrowolski zastrzegł, że właściciele spółki nie upoważnili go do rozmów na ten temat, przyznał jednak, że klub otrzyma o wiele większe pieniądze za telewizyjne transmisje meczów. - Obecnie są to 2 miliony złotych, zapowiedzi mówią o 5-6 milionach - powiedział.

Wybudowanie odwodnienia będzie też problemem dla piłkarzy Polonii 1912 Leszno: używają oni bowiem boiska na stadionie do treningów, głównie dzieci i młodzieży w sezonie jesienno-zimowym, korzystając z oświetlenia obiektu. Właśnie o tej porze roku miałaby być przeprowadzona inwestycja, co wiązałoby się z wyłączeniem boiska.

Podczas komisji nie zapadły jednak żadne decyzje co do budowy; prezydent Borowiak czeka na nowy projekt z tańszymi rozwiązaniami, który przedstawi radnym. Zapowiedział też, że wystąpi do władz Ekstraligi o przesunięcie terminu wprowadzenia obowiązku odwodnienia jeszcze o rok, choć nie wie z jakim skutkiem.

 
Komentarze (90)
1. Dodane przez mrr, w dniu - 20-07-2021 17:05
na prywatny badziew znowu mają isc pieniądze podatnikow noz kur....a
2. Dodane przez zolo, w dniu - 20-07-2021 17:13
W Rzymie tez taki stadion maja. juz dłuzszy czas. I ile turystów jedzie to zobaczyc. Moze Leszno tez doczeka takiego statusu swojego obiektu. 
Warto inwestowac na przyszłość
3. Dodane przez wm, w dniu - 20-07-2021 17:15
Komu jest potrzebne odwodnienie toru żużlowego? Miastu Leszno, mieszkańcom czy prywatnej firmie wynajmującej - za ile? - ten miejski stadion?
4. Dodane przez PL, w dniu - 20-07-2021 17:19
Inwestycje tylko z pieniędzy za prawa telewizyjne i tylko za zgodą naszych reprezentantów, mówimy o stadionie miejskim! 
Ustalić czas eksploatacji tej infrastruktury! 
Wszelkie cuda na kiju ekstraklasy tylko na prywatnych obiektach, za pieniądze właścicieli!
reklama
5. Dodane przez s, w dniu - 20-07-2021 17:20
Żadnych pieniędzy miasta.
6. Dodane przez klk, w dniu - 20-07-2021 17:22
Ci wszyscy prezydenci miast gdzie jest żużel na najwyższym poziomie to są takie "sierotki Marysie". Dogadać się z prezesami klubów i jednoznacznie powiedzieć, że to sport niszowy i nie będą wydawać takich pieniędzy na takie cuda. Przecież wszystkich nie zwalą do pierwszej ligi bo ekstraliga nie wystartuje z kilkoma drużynami. Takie cuda tylko w Polsce, za granicami naszego kraju jadą prawie na klepisku i wszystko ok. Żużel umiera na naszych oczach
7. Dodane przez Zart, w dniu - 20-07-2021 17:25
No chyba żart że to znowu z kasy miejskiej ma zostać zapłacone???? Może referendum w tej sprawie czy mieszkańcy leszna chcą aby ich pieniądze były ładowane w prywatny biznes?
8. Dodane przez info, w dniu - 20-07-2021 17:26
Piszmy jasno. To nie jest klub Unia Leszno. To jest Unia Leszna Sportowa Spółka Akcyjna. Prywatna firma.
9. Dodane przez bobo, w dniu - 20-07-2021 17:38
cytuję / Radni pytali, czy w kosztach budowy odwodnienia nie mogłaby uczestniczyć spółka Unia Leszno./ koniec cytatu 
Spółka powinna na własny koszt odwonić tor.  
Klub otrzyma pieniążki za transmisje . To jest takie nakręcanie spirali kosztów . Chcecie jeździć w extra lidze to trzeba płacić . Jak ktoś chce sobie popływać w czystej wodzie buduje sobie własny basen i tyle w temacie . Nie mam nic przeciwko żużlowi ale to w tej chwili już nie jest dyscyplina sportowa . To stało się już fabryką kasy .Zresztą jak wiele innych dyscyplin sportowych .  
Jest jeszcze jedno rozwiązanie . Miasto wykona i zapłaci za odwodnienie ale wówczas wzrosną koszty wynajmu stadionu , w końcu stadion będzie spełniał wymagania rodem z kosmosu więc i koszt wynajmu też powinien być kosmiczny.
10. Dodane przez koko, w dniu - 20-07-2021 17:41
przecież ten "sport " ma się ku schylkowi, po co i na co komu to ???!!!
11. Dodane przez abc, w dniu - 20-07-2021 17:41
Jesli to ma isc z miejskiej kasy proszę zrobic referendum. Ja nie zgadzam sie na wydawanie kasy z moich podatkow dla grupy pasjonatow z Leszna i okolic.
12. Dodane przez koko, w dniu - 20-07-2021 17:43
przecież ten "sport " ma się ku schylkowi, po co i na co komu to ???!!!
13. Dodane przez Franek, w dniu - 20-07-2021 17:45
Jeżeli właściciele UL podają wprost, że zarobią dodatkowo 3 do 4 mln złotych i jeszcze wyciągają kasę z urzędu na ta inwestycję, według mnie to jawne plucie w twarz ;) ale co tam ... darmowa strefa VIP dla Leszczyńskich włodarzy musi być!!
14. Dodane przez Kania, w dniu - 20-07-2021 17:49
Przecież to ogromne pieniądze na tą fanaberie! Czyli teraz co? Miasto ma się zadłużyć jeszcze bardziej by spełnić jakieś kaprysy prywatnego klubu sportowego? Przecież to jakiś chory absurd. Druga sprawa - tak, żużel to sport mocno niszowy, ile osób z Leszna go uprawia? Jak będzie 10 osób to będzie dobrze. Wolałbym by ten milion poszedł na remont basenu z którego wszyscy by skorzystali.
15. Dodane przez obserwator, w dniu - 20-07-2021 17:50
Zgodzą się na pewno. W przypadku braku zgody i ewentualnym spadku do niższej ligi ludzie interesujący się żużlem roznieśliby włodarzy na kawałki. Ile to jest elektoratu, a wybory za chwilę. 
 
Inną sprawą są koszty, które nie są takie małe jak początkowe zapowiedzi. Wynika z zapowiedzi, że będą wysokie. Plandeka, przerobienie murawy/toru, odprowadzanie wód.  
 
A może tak bunt i wypowiedzenie posłuszności ekstraligowym działaczom? Może przejrzą na oczy.
16. Dodane przez KSUL, w dniu - 20-07-2021 17:55
BYLE WYSZŁO WSZYSTKO NA KOŃCU JAK NAJLEPIEJ DLA UNII LESZNO I ŻUŻLA!!
17. Dodane przez mates, w dniu - 20-07-2021 17:59
Nic wam te negatywne komentarze nie dadza
18. Dodane przez PLE, w dniu - 20-07-2021 17:59
Mamy fachowców obok, proponuję utrwalanie nawierzchni smołą i grysem, uciążliwie ale trwałe a woda sama spłynie, a i szybko nie pojadą bo smoła oklei koła.
19. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 20-07-2021 18:02
Przyszli spotkali sie i bez konkretow poszli do domu.Pojedli ,popili wzieli kase 
i tak pracuja radni.Przedstawiciel klubu to jakas kpina.Bez upowaznien do rozmow to po co pan tam byl .Otworzyc tylko drzwi i je zamknac.
20. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 20-07-2021 18:10
Przeraża mnie takie postawienie sprawy. Przedstawiciel Unii nie jest upoważniony do rozmów na temat ponoszenia kosztów, które mają im zwiększyć dochody? Umywają ręce, bo a nuż się uda zgarnąć przychody, bez ponoszenia kosztów? Tu w ogóle nie należy zadawać pytania, czy Unia MOGŁABY partycypować w kosztach. Tu trzeba postawić sprawę jasno - Unia MUSI partycypować w takich kosztach. I to w 100% tych kosztów. Przecież to spółka akcyjna ma być beneficjentem tych zmian, a nie miasto. Unia ma byka w herbie, a wygląda na to, że powinna mieć krowę. Świętą krowę.
21. Dodane przez Obywatel, w dniu - 20-07-2021 18:11
Jeśli miasto ma to sfinansować, to liczyć normalną stawkę za wynajem stadionu, a nie tak jak teraz...
22. Dodane przez xyz, w dniu - 20-07-2021 18:13
Ten "sport" ma się nijak do kultury fizycznej, do masowego sportu dzieci i młodzieży. Koniec rozdawnictwa publicznych pieniędzy na prywatne rozgrywki garstki mężczyzn.
23. Dodane przez leo, w dniu - 20-07-2021 18:15
kogo interesuje ze ekipa z kamerami musi wracac do firmy bo spadł deszcz. czy kogoś juz powaliło upadł na głowe , czy miał trudne dziecinstwo albo kłopoty ze wzwodem.Zarabiają na transmisjach krocie to z każdego meczu niech przeznaczą 10% zysku a jak sie nie podoba jechac filmować czernobyl. Ludzie ile jeszcze można poddawac się tak idiotycznym pomysłom ? Podac nazwisko tego cymbała co to wymyślił
24. Dodane przez podatnik, w dniu - 20-07-2021 18:15
Łapy precz od publicznych pieniędzy. Niech się prywatna spółka UL na to odwodnienie zżuci.
25. Dodane przez sdfg, w dniu - 20-07-2021 18:21
Remont basenu odkrytego, nieopodal.
26. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 20-07-2021 18:24
Czy Prezydent Leszna nie ma cywilnej odwagi przyznać, że te wydatki - jeśli już muszą być poniesione - powinien ponieść w całości klub? Czy może tylko Pan Redaktor nie zacytował akurat takiej wypowiedzi Prezydenta? Zadając sobie pytanie za ile i za czyje, domyślnie pytamy jednocześnie kto rządzi tym miastem i w imieniu kogo? Czy prezydent miasta jest od tego, aby wykonywać wolę mieszkańców, czy zarządu prywatnej spółki?
27. Dodane przez nie, w dniu - 20-07-2021 18:27
Przesuwanie terminu o rok? Co nas obchodzą wewnętrzne sprawy prywatnego sportu? Nie zgadzam się.
28. Dodane przez nie ma, w dniu - 20-07-2021 18:28
Rzekomo nie ma pieniędzy na miejskie regularne kino. Nie ma na bezpłatne przejazdy komunikacją miejską dla osób 70/75. Nie było na basen odkryty. Ma być na wymogi sportu prywatnego?
29. Dodane przez Ja, w dniu - 20-07-2021 18:34
A po licho obradują skoro trzeba jasnoi wyraźnie się określić - dotyczy każdej ze stron !!! 
 
WAŻNE PYTANIA : 
A ile płacą Miastu za wynajem stadionu -rozumiem że od godziny jest liczona stawka ? 
A ile spółka dorzuci kasy do tego remonciku ? 
Na cóż te rozmowy skoro nie ma z kim gadać (lekceważenie sprawy ! )  
bo przysłano osobę NIE decyzyjną ? 
 
A Referendum ? Czemu nie ?!
30. Dodane przez Blinks, w dniu - 20-07-2021 18:39
Klub dostanie więcej pieniędzy to niech sobie to robi sam i tak wynajmuje za psie pieniądze ten stadion pd miasta. Zreszta po co to odwodnienie i jak spadnie deszcz to i tak odwołują bo żużlowcy teraz to panny którzy jezdza tylko po równym twardym torze. Ale i tak zapewne skonczy się tym ze miasto powie zróbcie niby za swoje a oddamy wam w dotacji przez sport i zapłaci zacto podatnik
31. Dodane przez Tymoteusz, w dniu - 20-07-2021 18:47
Czy ktoś z was ma problem z tym ze wydają wasze pieniądze o wiele większe na fanaberie Rydzyka bo nikt z was nie robi tyle problemu ?
32. Dodane przez vckvnck, w dniu - 20-07-2021 19:03
To jest głupota.CO z tego że mecz będzie przełożony przecież go przełożą i tak pokarzą w tv co za różnica kiedy?Stępniewski pokazuje ze ulepsza i zmienia kosztem Polaków którzy sponsorują niszowy sport.
33. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 20-07-2021 19:03
no co to ma znaczyć prywatna firma użytkuje miejski stadion i obiekty za 1zł do tego miasto ma wyłożyć około 1.5 MLN zł za odwodnienie. Ze wszystkich imprez, które się tam odbywają miasto nie ma ani jednej złotówki i teraz najlepsze Unia leszno Spółka Akcyjna (prywatna firma) zarobi na tym z transmisji telewizyjnych dodatkowo około 4MLN zł (obecnie ma 2MLN zł, łącznie będzie miało około 5-6MLN zł) i Prezydent z resztą zastanawia się kto ma za to zapłacić??? czy wy się państwo słyszycie!!! Użytkują, mają z tego dochody ba mają mieć jeszcze większe dochody to niech to sobie sami zrealizują, z własnych pieniędzy!!!!
reklama
34. Dodane przez Ex, w dniu - 20-07-2021 20:06
Miliony na infrastrukturę, a jak do toalety to do TOI-TOI... XXI wiek
35. Dodane przez Do 34, w dniu - 20-07-2021 20:31
To samo chciałem napisać.
36. Dodane przez Kazek z Metziga, w dniu - 20-07-2021 20:32
Drogi Jarku, cóż za głupie pytanie. Jak to za czyje? Za nasze - leszczynian, żeby rawiczoki, kościanioki, gostynioki i wschowioki mogły się bawić na speedway'u
37. Dodane przez pływak, w dniu - 20-07-2021 20:36
Jako mieszkaniec tego miasta mówię stanowcze NIE NIE i jeszcze raz NIE ! A remont Akwawitu kiedy się zacznie ?
38. Dodane przez Do 37, w dniu - 20-07-2021 20:45
Remont akwawitu powiadasz...o ile w ogóle się zacznie. Na razie to nawet projektu nie ma i z tego co czytałem w tym roku takiego nie będzie. Także Akwawit nie tak szybko za to odwodnienie raz dwa. Taki absurd.
39. Dodane przez Do 36, w dniu - 20-07-2021 20:46
Jak na razie to leszczynioki muszą zasuwać do Gostynia i tych reszty miast co wymieniłeś by zażyć nieco rozrywki.
40. Dodane przez Do wszystkich malkontentów., w dniu - 20-07-2021 20:58
Stadion należy do MIASTA, nie do SSA FOGO Unia Leszno. A o odwodnieniu, to miasto wiedziało już od wielu lat.
41. Dodane przez bez zaufania, w dniu - 20-07-2021 21:35
Ten wydatek powinnna ponieść tylko i wyłącznie ta prywatna frima sportowa. Radnych, prezydenta to w ogóle nie powinno obchodzić. Nie zaproponuję, jak inni wcześniej, żeby miasto urealniło odpłatność za wynajęcie stadionu bo do tej władzy nie mam żadnego zaufania.
42. Dodane przez Mega, w dniu - 20-07-2021 21:45
Czerwony Szczepański pokryje koszta
43. Dodane przez do kom.40, w dniu - 20-07-2021 21:48
Fakt stadion należy do miasta ale użytkuje go prywatna spółka akcyjna za tzw. psie grosze. Jeśli zarabiaja miliony to niech ponoszą koszty realizacji wymogów Ekstraligi . Jaki w tym przedsięwzięciu przewidziany jest udział akcjonariuszy ? Dlaczego mieszkańcy miasta płacąc w Lesznie podatki mają finansować działalność tego klubu.?
44. Dodane przez Anty, w dniu - 20-07-2021 21:48
Ubikacje niech zrobia bo to co jest teraz to wstyd i XVII wiek.elyta na zerówce sika normalnie
45. Dodane przez Demon, w dniu - 20-07-2021 21:51
Oczywiście, że z miejskiej kasy pójdzie. Najpierw włodarze pogrymaszą, potargują się, a potem przyjedzie pan Józef Dworakowski i poustawia pionki na szachownicy po swojemu. Kiedyś już raz tak zrobił i nawet w mediach lokalnych było nagranie jak ruga ówczesnych radnych, bo ci mieli opory w sprawie przekazania środków. Po perswazjach Józefa Dworakowskiego nagle im się umysły rozjaśniły. Teraz też tak będzie.
46. Dodane przez max, w dniu - 20-07-2021 21:53
Wiem, że Smok to legenda,tradycja ,sentyment. Ale po prawdzie ten stadion, to na dzisiejsze czasy jest skansenem. Przestarzały, niefunkcjonalny, z każdym rokiem będzie wymagał coraz większych nakładów finansowych. Może więc pomyśleć o budowie nowego. Ktoś powie ale za co? Rozwiązanie jest prozaiczne. Smok i tereny przyległe to prawie centrum miasta, idealna lokalizacja dla deweloperów. Ze sprzedaży tych gruntów można rozpoczęć budowę na obrzeżach miasta na gruntach miejskich jakieś dofinansowanie też pewnie dałoby się załatwić. Kameralny, zadaszony na miarę 21 wieku stadion mógłby byś wizytówką miasta. Są odważni aby podjąć ten temat ?
47. Dodane przez Do 40, w dniu - 20-07-2021 21:59
Co ty nie powiesz. Ty naprawdę mądry jesteś tylko zauważ że to klubowi jest potrzebne to odwodnienie żeby mieli gdzie jeździć.
48. Dodane przez do kom. 40, w dniu - 20-07-2021 22:00
No i co z tego? Nie może być tak, że po stronie miasta są większe koszty, a po stronie klubu większe dochody. To jest po prostu podejrzane.
49. Dodane przez PO CO TO ZEBRANIE NAJBOGATSZEGO KLUBU W POLSCE, w dniu - 20-07-2021 22:00
JAK SE UNIA FOGO NIE RADZI TO ODDAC STADION ZBURZYC!!! NOWY BASEN W MEGA LOKALIZACJI STADIONU WYBUDOWAĆ!!!! UDZIALOWCY TEGO SUPER MEGA ITP TO BARDZO MAJETNI LUDZIE WIEC WYDAC 300TYS 400 TYSZŁ TO NIE BEDIE PROBLEM. A PREZYDENT DALEJ SIE UDZIELA ZA UNIA JAKBY MIAŁ POSADE ZAŁATWIONA JAK SIE KADENCJA SKONCZY!!!
50. Dodane przez Icek, w dniu - 20-07-2021 22:03
Uwaga potencjalni wykonawcy, Jeszczenie jest zapłacony wykonany parę lat temu wjazd na stadion od strony ulicy 17go stycznia. Chyba że macie armię prawników.... Prawdopodobnie sprawa jest w sądzie. Uważajcie na inwestycje zlecane przez naszą wspaniałą administrację miasta.
51. Dodane przez ANIA, w dniu - 20-07-2021 22:14
Uważam, że dosyć już tych wydatków Leszno poniosło na żużel. Tak naprawdę nic innego w mieście się nie liczy. Inne mniejsze miejscowości mają dla mieszkańców o wiele więcej zagospodarowane. Nic w tym mieście nie ma , nawet głupiej pływalni. Leszno strasznie zubożało.
52. Dodane przez Masakra, w dniu - 20-07-2021 22:30
Witam ! czy ja dobrze to analizuję ?Czy UNIA to klub państwowy ?Ile UNIA płaci za wynajęcie obiektu na zawody ?Może w końcu żuzlowcy sami sobie zbudują stadiony i wtedy będzie w pełni zawodowy sport .Jak cieknie namiot cyrkowy to chyba właściciel cyrku go naprawia .Szok .przestańmy się czarować ,Dotacje na kult sportu i religijny ze wspólnego kotła.Jakie to Prawe i Sprawiedliwe !!!
53. Dodane przez Eska, w dniu - 20-07-2021 22:34
Niech sobie pan R. sam to zrobi. Stać go na to!
54. Dodane przez Dodleeck, w dniu - 20-07-2021 23:02
Ludzie, dlaczego się dziwicie, iż Unia Leszna Sportowa Spółka Akcyjna wyciąga kasę po publiczne pieniądze. 
 
Skoro przez tyle lat mamy naiwnych włodarzy miasta, którzy zawsze dopłacali do prywatnej spółki to dlaczego i tym razem nie spróbować wyciągnąć darmowej kasy z budżetu miasta ... - jak nie zawnioskuję to na pewną nie dostaną ale przecież to takie proste - wysłać formalny wniosek o dofinansowanie - może się uda, może dadzą ponownie się nabrać i nam zapłacą za nasze zabawki:) 
Śmiech na sali. 
"Naiwnych nie sieją, sami się rodzą". 
 
PS. Swoją drogą - wystarczy utworzyć nową partię w Lesznie, której jedynym postulatem będzie zakończenie dofinansowywania prywatnej spółki z publicznych pieniędzy - i sukces w następnych wyborach gwarantowany:)
55. Dodane przez do kom. 46, w dniu - 20-07-2021 23:25
Pomysł jest nawet ciekawy. Myślę, że okoliczni mieszkańcy też by trochę odetchnęli z ulgą a i zmotoryzowani mieli lepszy parking. Ale taki stadion należałoby zbudować przed zburzeniem obecnego. Samo burzenie i utylizacja to mnóstwo czasu i kosztów. Stadion w Gorzowie kosztował ok. 40 mln zł w 2011 roku, a w Toruniu 96 mln zł w 2007 roku. Czy deweloperzy są gotowi zapłacić aż tak dużo za ten teren? I czy byliby gotowi wyłożyć pieniądze z góry, czekając na zwolnienie terenu? Wątpię. Pytać o to, czy Unia byłaby gotować partycypować w kosztach, czy lepiej nie zadawać pytań retorycznych? :)
56. Dodane przez Znudzony z Leszna, w dniu - 21-07-2021 06:59
Zgadzam się w pełni z Anią że Leszno przez ostatnie kilkanaście lat strasznie zubożało i tak naprawdę poza żużlem w tym mieście nic już nie ma. Za ten milion ponad można by wyremontować np odkryty basen czy przeznaczyć na inne rzeczy. Już nawet bym wolał by poszło to na remont stadionu który nie oszukujmy się też wiele pozostawia do życzenia.
57. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 21-07-2021 07:27
Chcemy stworzyć pikietę która przejdzie od rynku pod magistrat. Chcemy wręczyć p. Prezydentowi pismo w którym się sprzeciwiamy dotowaniu prywatnego klubu z pieniędzy Leszna. Narazie wszystko jest w powijakach. Dopiero się tworzymy. Liczę na większy odzew społeczeństwa. Szukajcie Nas na Fejsie i Twitterze. Spróbujemy nagłośnić akcje, czas wakacyjny nie sprzyja ale damy radę. Mam nadzieje, ze choć 40-50 osób pójdzie z nami. Wszyscy którzy chcą równego traktowania innych klubów sportowych, są przeciw niegospodarności obecnych władz miasta zapraszamy! Wysłaliśmy zapytanie do TV Ogólnokrajowych czy będą zainteresowani delikatnie wyjaśniając temat, mamy pozytywny odzew wśród dziennikarzy. Jestem pełen nadzieji. Wygramy!
58. Dodane przez Ż, w dniu - 21-07-2021 08:03
Gdyby żużel był tak popularną dyscypliną "sportu", jak tu piszą niektórzy, to byłby transmitowany przez główne kanały TV (publiczne i komercyjne), tak jak to ma miejsce w przypadku piłki nożnej. Żużel jest niszowy, mimo wszystko, i dlatego dobrze, aby płacili na niego tylko ci zainteresowani. Podnieść ceny biletów, zmobilizować kluby żużlowe do partycypowania. Nie wydawać pieniędzy publicznych na takie cele, jest więcej ważniejszych potrzeb w tym mieście. Ale władza jak zwykle chce się podlizać - będą igrzyska, suweren będzie się cieszył.
59. Dodane przez do kom.42, w dniu - 21-07-2021 08:04
Jaki przyjacielu Twój iloraz IQ ? Czyżby na poziomie kolegi carycy Katarzyny ? Brednie o kolorze i "koszta" dają świadectwo o Tobie ! Po polsku kolego po polsku. Ponosi się koszty a nie koszta !
60. Dodane przez ddd, w dniu - 21-07-2021 08:05
Kameralny stadion niech sobie budują prywatni inwestorzy na prywatnych gruntach z dala od miasta. Ręce precz od stadionu im.A.Smoczyka. Tam nie musi być żaden żużel. Poradzimy sobie bez niego a stadion jest nasz, miasta a nie prywatnej firmy żużlowej.
61. Dodane przez popieram 26, w dniu - 21-07-2021 08:06
Kto rządzi miastem? Prezydent czy prywatna firma? A może miasto Leszno to już prywatny folwark?
62. Dodane przez do kom.45, w dniu - 21-07-2021 08:55
Co ten facet czy którykolwiek z znaczących akcjonariuszy ma do ustawiania i stawiania warunków Radzie Miasta ? Ustawiać to Oni sobie mogą pionki na ten przykład w Rojęczynie jeśli im na to pozwolą .Żadnej miejskiej kasy na nabijanie kieszeni akcjonariuszy tej prywatnej spółki ! Koszty ma ponosić miasto a oni chcą spijać śmietankę ? Czy temu Panu koszty pokrywa Gmina Rydzyna a On tylko zbiera zyski. Jeśli On tak podchodzi do działalności gospodarczej to jest wybitnym zachłannym centusiem i ekonomicznym hipokrytą ! A w ogóle to kto to są ten gminny notabl i współwłaściciele że uzurpują sobie prawo do ustawiania leszczyńskich radnych w kwestii dotowania działalności prywatnego klubu.? A zarobić własną działalnościa bez wyciągania łapek po pieniążki podatników nie laska Panowie żużlowi biznesmeni ? A jak już co nie daj Boże miasto dolożyłoby kasę z kieszeni podatników to bezwzględnie wstęp na mecze żużlowe dla mieszkańców Leszna za darmo. Coś za coś !
63. Dodane przez olo, w dniu - 21-07-2021 08:56
Ile za to można wyremontować chodników, wybudować ścieżek rowerowych?
64. Dodane przez lolol, w dniu - 21-07-2021 09:01
Do tych wszystkich, co tak wyjecie - jak jest final, to pierwsi idziecie wypic piwo i zjesc kielbase. Poza tym, zawsze najbardziej wyja ci, ktorzy sie nudza... Protestujcie przeciwko rzadowi, miasto robi wszystko, zeby nam bylo lepiej.
65. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 21-07-2021 09:18
Przy zdrowych, partnerskich relacjach, władze miasta udzieliłyby grzecznej, ale stanowczej reprymendy wspieranemu przez siebie klubowi za to, że na spotkanie wysłały nie przygotowanego odpowiednio ( nie umocowanego do rozmów o kosztach ) swego przedstawiciela. Bo chyba każdy, który choć trochę zna ten temat wie, że partycypacji klubu w kosztach należało się spodziewać jak amen w pacierzu. Panu Prezydentowi należy też przypomnieć jego własne słowa:  
 
Muszę dbać o dochody miasta. Utrata tych pieniędzy w obecnej sytuacji gospodarczej byłaby wielką nieodpowiedzialnością" https://elka.pl/content/view/101052/80/
66. Dodane przez usj, w dniu - 21-07-2021 09:25
i znowu pieniądze mieszkańców... niech Unia wyłoży pieniądze... plus ościenne miejscowości i gminy...
67. Dodane przez Luk, w dniu - 21-07-2021 09:29
Odwodnienie będzie czy tego chcecie czy nie, te komentarze nikogo nie obchodzą. Zbierzcie się i idźcie pod ratusz, jestem ciekaw czy wam się uda :D
68. Dodane przez Fan Polonii, w dniu - 21-07-2021 09:44
Chciałbym zauważyć jeszcze jedna rzecz, przez żużel ucierpi teraz jeszcze Polonia która nie będzie mogła trenować w okresie zimowym. Mało kto też to dostrzega. Nie mam nic przeciwko temu klubowi ale nie powinno być tak że miasto jest sponsorem prywatnego klubu kosztem mieszkańców oraz innych dyscyplin sportowych.
69. Dodane przez Egon, w dniu - 21-07-2021 10:09
Grosza nie dałem im na bilet i niedałbym ani grosza na ich odwodnienie
70. Dodane przez fan, w dniu - 21-07-2021 10:16
Powinni się wyłożyc kasę , dlatego,że żużel i balony to wizytówka miasta w Polsce i Europie. Niestety gdyby nie zuzel, to Leszno pamiętaliby tylko ludzie starsi z dozynek w latach 70 tych.
71. Dodane przez Alanek, w dniu - 21-07-2021 10:23
Musi być odwodnienie, bo nie będzie biletów dla szlachty z UM. I gdzie usiądę? A z sektora A dobrze widać. Nie chcę chodzić za swoje na PP.
72. Dodane przez do kom. 64, w dniu - 21-07-2021 10:31
Miasto robi wszystko, żeby nam było lepiej? Nam, czyli komu? Klubowi?
73. Dodane przez do kom. 67, w dniu - 21-07-2021 10:35
Po co mam chodzić pod ratusz? Wystarczy jak zapamiętam takie decyzje przy następnych wyborach samorządowych. Zarówno w odniesieniu do prezydenta jak i do radnych.
reklama
74. Dodane przez do kom. 70, w dniu - 21-07-2021 10:40
Zejdź na ziemię. W Europie to nas bardziej z lotniska znają, a nie z żużla. Ale bez względu na to, co nam po wizytówkach jeśli nic z tego nie mamy? Kręci Cię to, że ktoś wypowie nazwę Leszno?
75. Dodane przez Do 71, w dniu - 21-07-2021 11:15
Widać ze z ciebie żadna szlachta z um. Gdybys nią był to byś wiedział gdzie chodzimy. Na A to sibie reszta może iść my chodzimy na 0 albo łoże czasem sky box. Następnym razem się doinformuj
76. Dodane przez Fun, w dniu - 21-07-2021 11:18
Może mi zrobia przy chałupie odwodnienie i wiatę grillowa żeby na głowę nie padało? Potem zapraszam mieszkańców na kiełbaski z tego grilla w cenie 12 zł/szt aaaa i zapomniałbym wejście na teren mojej posesji kosztuje 60zl atrakcja będzie pies biegający za swoim ogonem wokół drzewa.
77. Dodane przez Leszno, w dniu - 21-07-2021 11:27
70 %tych komentarzy nie jest związanych z Lesznem.
78. Dodane przez do 70, w dniu - 21-07-2021 12:00
TO ZNACJOLIZOWAC , PRZEJAC KLUB MOZE MIASTO NA TYM ZAROBI, BO JAK NARAZIE TYLKO DOKŁADA BEZ CELU I NIC Z TEGO NIE MA. A TA NIBY PROMOCJA SMIECH NIE PROMOCJA!!! SMIECH ZUZEL PRZYCIAGA FIRMY!!!! PRZE ZUZEL SIE LEPIEJ ZYJE, PARANOJA JAKAS !!! LESZNO SŁAWNE BYŁO JAK AKWIT BYŁ PIERWSZYM KONKRET AQUAPARK WSZYSCY MAM ZAZDROSCILI. CZY KAZDY W TYM MIESCIE MUSI BYC FANEM ŻUŻLA REFERENDUM ZROBIC Z PYTANIEM CZY MIESZKANCY CHCA DAWAC DOTACJE KLUBOWI CZY KLUM MA UCZCIWIE PŁĄCIC ZA NAJEM STADIONU!!!
79. Dodane przez kobieta, w dniu - 21-07-2021 13:01
Nie rozumiem dlaczego ten kurek z kasą jeszcze nie jest zamknięty ? 
Od wielu lat to trwa, mieszkańcy się buntują a ci od kasy medytują ? Nie potraficie sprawy załatwić PO MĘSKU !? Pomóc może ?
80. Dodane przez Kamila, w dniu - 21-07-2021 13:09
Czy to odwodnienie toru jest tak potrzebne jeśli tak to niech sie miasto dołoży ale najsprawiedliwiej bedzie jak miasto dołoży polowe kwoty a druga polowe niech dołoży klub Unii Leszno.
81. Dodane przez odn. 69, w dniu - 21-07-2021 13:26
Popieram 69 ale dodam: dlaczego stadion lekkoatletyczno-piłkarski, obok tego dużego stadionu, nie jest oświetlony i nie służy częściej? Dlaczego tam chronimy murawę piłkarską? Ten stadion to tylko i zgodnie z mentalnością "jak goście przyjadą" a po gościach zamknięty? Z jakiej racji? Zniszczy się trawa, można zrobić nową.
82. Dodane przez do kom. 81, w dniu - 21-07-2021 14:37
Jak to nową trawę? To było nie było po gospodarsku. A nasze miasto przecież musi oszczędzać. Nie czytałeś o tym?
83. Dodane przez Szukajcie, w dniu - 21-07-2021 14:50
Na liście #tłustekoty są leszczyniacy . Warto spytać wujka Google
84. Dodane przez Do 79, w dniu - 21-07-2021 15:24
Do garów !
85. Dodane przez Do kom 73, w dniu - 21-07-2021 15:28
Zapewniam cię że kibic chodzący na wybory też pamięta co władza zrobiła dla klubu.
86. Dodane przez do kom. 83, w dniu - 21-07-2021 15:34
Nie ma wszystkich. Jednego tylko widzę.
87. Dodane przez Leszniok, w dniu - 21-07-2021 16:05
Może czas żeby leszczyniacy w końcu się zbuntowali tak jak to było przy basenie ze gacie zadrżały włodarza miasta i poczuli gniew społeczeństwa. Albo jeśli zrobia dla mieszkańców Leszna wejście za darno a przyjezdni nie płaca dlaczego my mamy finansować rozrywkę dla mieszkańców wsi?
88. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 21-07-2021 16:21
Prezydencie p. Borowiak, pan ma zarządzać mieniem miejskim i to efektywnie, a nie przekazywać stadion miejski ekstralidze.? Sprawa jest bardzo prosta. Skoro ma być to odwodnienie, to oczywiście musi to sfinansować Unia Leszno Sportowa Spółka Akcyjna, prywatna firma nastawiona na zysk. Z czego? Np. ze zwiększonych wpływów w 2022 r. od telewizji o około 4,0 mln. zł w porównaniu z rokiem 2021.Koszt odwodnienia toru to około 1,5 mln. zł. 4,0 mln. zł - 1,5 mln. zł to dodatkowo klubowi pozostaje 2,5 mln. zł. W czym problem. Na co prezydent i radni tracą czas? Żadnych publicznych pieniędzy na to wątpliwe przedsięwzięcie. 
A jak to odwodnienie dodatkowo wpłynie na drożność kanalizacji deszczowej m.in. na zalewanej ulicy 17 - Stycznia?
reklama
89. Dodane przez do kom. 85, w dniu - 21-07-2021 16:36
Wszyscy kibice byliby jeszcze bardziej dumni ze swojego klubu i ze swojej miejskiej władzy, gdyby klub potrafił odnosić sukcesy za pieniądze własne i sponsorów. Teraz przekazywane są z miasta pieniądze nawet tych najbiedniejszych emerytek i zarabiających minimalną krajową, aby trafiły do małej grupki majętnych osób. Krytycznie myślący kibic, który to widzi, nie darzy dużym szacunkiem ani klubu, ani samorządu.
90. Dodane przez odn. 82, w dniu - 21-07-2021 16:50
Na masowym amatorskim sporcie nie wolno oszczędzać. Otworzyć wreszcie ten obok stadion lekkotletyczno-piłkarski dla szerokiego dostępu lekkoatletów, piłkarzy nożnych, indywidualnych biegaczy i kogo tam jeszcze. Innymi słowy zdjąć tę folię ze stadionowego trawiastego dywanu. Dobrze wiem, że władze oszczędzają ten stadion, nie wiadomo, po co. Ludzie sportu w Lesznie chyba boją się walczyć o ten stadion lekkoatletyczno-piłkarski. Stadion pilnie oświetlić! Stadion pilnie udostępnić mieszkańcom, sportowcom, piłkarzom amatorom!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj