Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Punktualnie o godz. 17:00 w Lesznie uruchomiono syreny alarmowe. Stało się to w związu z obchodami 77. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Oficjalne uroczystości miejskie odbyły się przy pomniku Żołnierzy Armii Krajowej.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Uroczystość odbywała się w asyście honorowej wojska. W imieniu samorządu Leszna głos zabrał obecny na uroczystości wiceprezydent miasta - Adam Mytych, który podkreślił wagę wydarzeń sprzed 77. lat. - Zdecydowana
większość uczestników powstania to warszawiacy. Ale wśród powstańców byli również leszczynianie - sierżant Józef Skorczyk, lotnik, który leciał z pomocą dla powstańczej Warszawy, Joanna Kiąca-Fryczkowska, łączniczka i harcerka Szarych Szeregów, a także sanitariuszka Jadwiga Podsiadłowska. To powstanie jak i wiele innych patriotycznych zrywów Polaków pozwalały przez długie lata powojennej Polski podtrzymać i umacniać pragnienia odzyskania autentycznej suwerenności, stanowiły grunt do działań, które w 1989 roku zaowocowały odzyskaniem przez Polskę pełnej suwerenności - mówił.
Po przemówieniu i uroczystym odczytaniu apelu poległych, delegacje samorządowców, kombatantów, harcerzy oraz mieszkańców złożyły wiązanki kwiatów i zapaliły znicze. Podobnie uczyniono dziś również pod pomnikami gen. Stefana "Grota" Roweckiego, Żołnierzy Wyklętych oraz obeliskiem Armii Krajowej przy ul. Kąkolewskiej.
1. Dodane przez Co roku, razem z dziećmi bralismy udział, w dniu - 01-08-2021 19:18 Od tego roku coś we mnie pękło. Wrócę na uroczystości, jak nie politycy PIS, nie będą w więzieniach, a moja Ojczyzna będzie wreszcie wolna od PISowskiej zarazy #wielkiwał
2. Dodane przez Ehh, w dniu - 01-08-2021 19:22 A najwiecej tam sypatykow partii ktorej marzy by zabierac Polakom jak najwiecej wolnosci o ktora powstancy walczyli.... 8 gwiazdek dla was.
3. Dodane przez Hg, w dniu - 01-08-2021 19:23 Czy naprawdę w oczach leszczyńskiej KO tysiące poległych powstańców nie zasługuje żeby przyjść na obchody i uczcić ich pamięć ??? Wstyd
4. Dodane przez zolo, w dniu - 01-08-2021 19:48 Przyjsc na oficjalna uroczystosc w krotkich spodenkach.. no no.
5. Dodane przez KRZYSZTOF, w dniu - 01-08-2021 20:00 Komuniści czczą Powstanie Warszawskie !!! Świat na głowie staje
6. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 01-08-2021 20:03 A prezydent Leszna nieobecny ?
7. Dodane przez do 3, w dniu - 01-08-2021 20:08 Zapomniałeś napisać ,że tysiące niepotrzebnie poległych młodych ludzi.Paru oszołomów w imię swoich chorych ambicji wysłało do walki nieuzbrojonych ,niewyszkolonych ,młodych ludzi.skazując ich na pewną śmierć.Ale co tam w Anglii przecież spokojnie sobie siedzieli przy popołudniowej herbatce...Czym zatem tu się chwalić.Tym,że nasi dowódcy dla swoich ambicji mają naród gdzieś? Czyż nie podobnie mamy dziś ?
8. Dodane przez Tomek72Gronowo, w dniu - 01-08-2021 20:16 Cześć i chwała bohaterom
Szanowni Państwo, łatwo krytykuje się Powstanie Warszawskie z wygodnego fotela, z perspektywy kilkudziesięciu lat pokoju.
Często podnosi się przy tym liczbę osób pomordowanych przez Niemców i ich kolaborantów - zapominając o tym, że z Warszawy w trakcie okupacji, długo *zanim wybuchło powstanie - "wyparowało" według różnych szacunków 420.000 Warszawiaków* ,
część z nich wyjechała co prawda do rodzin poza Warszawą, ale gro z nich wyjechało, wyłapanych w łapankach do obozów koncentracyjnych, do Niemiec "na roboty", znaczna część rozstrzelana po prostu na ulicach, po bramach i piwnicach - ludzie byli mordowani jak szczury ... jeszcze raz *podkreślam ZANIM WYBUCHŁO POWSTANIE* Dane o demografii Warszawy (także z okresu okupacji) dostępne są w publicznie, za darmo w publikacji GUS - "LUDNOŚĆ I POWIERZCHNIA WARSZAWY W LATACH 1921-2008"
9. Dodane przez Jerzyk, w dniu - 01-08-2021 20:17 Kibole Unii w krótkich spodniach, wstyd!
10. Dodane przez Do 3, w dniu - 01-08-2021 20:20 Pamieci czcic nie trzeba w blysku fleszy i pod publike. Nue chxe miec nic wspolnego z tymi ktorzy na powstaniu robia polityke a ochaja nas ku rosji.
11. Dodane przez adi, w dniu - 01-08-2021 20:33 Fani Klubu Unia Leszno transparent p.t. PAMIĘTAMY powinni rozwiesić w Przysiece Polskiej !
12. Dodane przez Tomek72Gronowo, w dniu - 01-08-2021 20:36 Szanowna Redakcjo - proszę o "wyjątkowe przepuszczenie linka fo filmu na YT" Film jest to wypowiedź Profesora. Witolda Kieżunia, pseudonim Wypad.- uczestnika powstania warszawskiego - jest na YT film pod tytułem: Prof. Witold Kieżun: Powstanie Warszawskie było koniecznością
13. Dodane przez Do 7, w dniu - 01-08-2021 20:55 Ręce opadają i serce krwawi.
reklama
14. Dodane przez Leszcz, w dniu - 01-08-2021 21:04 Nie wiem czy to ważnie na 22 zdjęciu oficerowie nie trzymają kroku a to przecież podstawy musztry. Do nauki !!!
15. Dodane przez Kasia, w dniu - 01-08-2021 21:54 Było trzeba podejść na obchodach i grzecznie zwrócić uwagę o spodenki, a nie pisać w komentarzach. A no tak, zapomniałam, że lepiej napisać anonimowo
16. Dodane przez Tomek72Gronowo, w dniu - 01-08-2021 21:56 o tym, że mój dziadek brał udział w Powstaniu Warszawskim - dowiedziałem się PRZEZ PRZYPADEK od obcych ludzi DOPIERO wiele lat po jego śmierci - o tym że był członkiem AK tak samo, że brał udział w wojnie polsko bolszewickiej 1920 - tak samo - wcześniej wiedziałem tylko, że był Powstańcem Wielkopolskim ... dlaczego ? bo w PRL powstanie było ZAKŁAMYWANE ... jeśli nie dało się go WYMAZAĆ z pamięci, to trzeba było zakłamać ...
17. Dodane przez XYZ, w dniu - 01-08-2021 22:26 A na masztach nadal brak flagi. Miasto wstydzi się Biało-Czerwonej?
18. Dodane przez Dd, w dniu - 01-08-2021 23:03 A ciżemki sobie wyczyściłaś
19. Dodane przez miki, w dniu - 01-08-2021 23:17 A wy przemądrzali patrioci jak obchodzicie rocznice Powstania wielkopolskiego? Dziś gęby pełne frazesów, a w grudniu, albo za zimno albo pora nie odpowiednia. Bądźcie wtedy takimi patriotami chociaż wy bo warszawka na pewno o tym zapomni. Tam syreny wyć nie będą i nikt flagi nie wywiesi.
20. Dodane przez Piotr Mańka., w dniu - 01-08-2021 23:46 Co to był za rząd który na pewna śmierć wysłał tylu ludzi. W Poznaniu było powstanie nie było, a istnieje! W Krakowie było powstanie , a istnieje. Warszawa też istnieje, a straciła cenną ludzką materię!
21. Dodane przez Max, w dniu - 01-08-2021 23:54 Nie ma jak to pisowski towarzysz oddaje hołd ludziom, których zwalczał przed 89' - to trzeba mieć tupet. Chwała bohaterom.
22. Dodane przez Leszno to stan umysłu..., w dniu - 02-08-2021 00:58 Na jednej uroczystości: Sekretarz PZPR, TW, punk...
23. Dodane przez Swuat ROZBRAT, w dniu - 02-08-2021 06:40 Chwila... anarchizm i patriotyzm w jednym? Hmm....
24. Dodane przez Jan, w dniu - 02-08-2021 07:29 A w czyim imieniu pod pomnik idzie Pan 1 sekretarz ?? Kto go tam dopusił?
25. Dodane przez jan, w dniu - 02-08-2021 08:24 Z powstaniem mam pewien problem. Jak można było wysłać do walki słabo uzbrojonych cywilów, w tym niepełnoletnich do walki przeciwko regularnej armii???
26. Dodane przez adfasdfasdf, w dniu - 02-08-2021 08:55 Do 7. Oj, musisz się trochę douczyć tej historii. Ale nie przejmuj się, każdy był na takim etapie jak ty. W szkole nie uczą jak należy.
Decyzja o Powstaniu nie została podjęta w Wielkiej Brytanii. Podjęto ją arbitralnie, pod wpływem spreparowanych doniesień, zresztą wszystkie relacje i dokumenty wskazują na to że było to inspirowane sowiecką agenturą.
Ale zgadzam się, Powstanie w tej formie nie miało szans odnieść sukcesu i było to polityczne i demograficzne (młodzi ludzie z inteligenckich rodzin najczęściej) morderstwo - jak najbardziej na rękę stalinowi (celowo z małej) i hitlerowi.
27. Dodane przez rz, w dniu - 02-08-2021 09:02 Pokażcie inne miasto w Polsce, gdzie przewodniczący rady miasta to były sekretarz komitetu miejskiego Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Takie rzeczy tylko w Lesznie.
28. Dodane przez sebaPL, w dniu - 02-08-2021 09:30 Jak widać nawet czerwoni przychodzą dziś pod pomnik AK, a za komuny przecież żołnierzy AK komuniści mordowali.
29. Dodane przez popieram 25, w dniu - 02-08-2021 09:33 Napiszmy też jasno, kto wysyłał. Panowie z Londynu?
30. Dodane przez obserwator, w dniu - 02-08-2021 11:00 A prezydent gdzie był w tym czasie? Biegał?
31. Dodane przez Do 26, w dniu - 02-08-2021 11:06 Decyzję o wybuchu powstania podjęła komenda główna AK po konsultacji z rządem w Londynie
reklama
32. Dodane przez Tomek72Gronowo, w dniu - 02-08-2021 12:43 do kom 31. piszesz [...]Decyzję o wybuchu powstania podjęła komenda główna AK po konsultacji z rządem w Londynie[...]
odpowiadam decyzja to była FORMALNOŚĆ - Polacy ZGNOJENI OKUPACJĄ 1939 - 1944 - mordowaniem po bramach, piwnicach, na podwórkach mogli albo ZGINĄĆ w mieście ogłoszonym TWIERZĄ (przed wybuchem powstania) - co oznaczało 90% zniszczeń, mogli chować się jak szczury po piwnicach i czekać aż zniszczy je niemiecki granat albo ruska bomba ... a mogli postawić się Niemcom i choć przez krótki czas przejąć swój los w swoje ręce ... - każda rodzina w Warszawie (przed powstaniem) straciła kogoś w łapankach, rozstrzeliwaniu na ulicy, w bramach, na podwórkach, po piwnicach ....
Ja - nauczony historią MOICH PRZODKÓW - nawet gdybym miał "nóż kuchenny w kieszeni" - nie czekałbym BIERNIE na śmierć z rąk Niemców czy Sowietów ...
33. Dodane przez Chwala Bohaterom, w dniu - 02-08-2021 13:17 ci co zle mowia o powstancach to napewno dzieci komunistow i kolaborantow
34. Dodane przez do Tomek72, w dniu - 02-08-2021 13:36 Tomku odpuść trochę powietrza z tego nadętego balona - źródła historyczne mówią że cywilna ludność Warszawy nie była szczególnie zadowolona z wybuchu powstania i nie zawsze witała powstańców z otwartymi rękoma. Historia nigdy nie jest czarno - biała
35. Dodane przez Do 32, w dniu - 02-08-2021 14:32 Do 32 proponuje przeczytać książkę W IMIĘ CZEGO TA OFIARA są tam wyjaśnione wszystkie absurdy tego powstania. Między innymi jest tam wywiad z Wiesławem Chrzanowskim który walczył w powstaniu. Ewentualnie książkę KULISY GENEZY POWSTANIA WARSZAWSKIEGO. Obie przeczytałem i polecam. Komentarz nr7 ma rację. Proszę czytać książki a nie słuchać polityków
36. Dodane przez wybory, w dniu - 02-08-2021 14:59 Obecny przewodniczący rada miasta Leszna został wybrany 14 tajnymi głosami radnych, z rekomendacji radnego Sławomira Mocka. (protokół z sesji rady miasta Leszna, listopad 201
37. Dodane przez szacunek dla piszących, w dniu - 02-08-2021 15:36 Młodzi, czytajcie komentarze. Nigdzie tego wam nie powiedzą.
38. Dodane przez xyz, w dniu - 02-08-2021 15:38 Powstanie Warszawskie powinno być przestrogą przed daremnym trudem, poświęceniem setek tysięcy zabitych, tysięcy rannych i kalek.
39. Dodane przez sadfasfd, w dniu - 02-08-2021 20:41 Do 31. NIE, w zasadzie decyzji NIE KONSULTOWANO z Londynem. Powiadomiono go o podjętej decyzji (25. lipca), nie pozostawiając w zasadzie już wyboru. Co najważniejsze, zarówno Wódz Naczelny jak i premier Mikołajczyk pozostawili tą decyzję władzom krajowym. Tadeusz Komorowski Bór podjął ją mimo sprzeciwu oficerów i generalnie mimo przyjętego wcześniej (w pierwszej połowie lipca) założenia O NIE WYDAWANIU TAKIEGO ROZKAZU. Ogromny wpływ tu miał gen. Okulicki oraz doniesienia, jak się okazało - nieprawdziwe/sfabrykowane.
Żołnierze walczący w Powstaniu byli bohaterami, choć nigdy się takimi nie czuli. Ludność cywilna również. Ale nic nie jest w stanie uzasadnić morza krwi które wówczas zostało przelane oraz skali cierpień. Nie powinno to się nigdy wydarzyć.
40. Dodane przez Do 39, w dniu - 02-08-2021 21:45 Konsultowano z Londynem pisze dokładnie o tym Norman Davies w swojej książce Powstanie 44 . Do reszty się zgadzam. Dodam tylko że w ostatniej chwili bór Komorowski chciał wycofać rozkaz o rozpoczęciu powstania ale było już za późno bo łączniczki poszły w miasto z rozkazem rozpoczęcia powstania
41. Dodane przez sebaPL, w dniu - 03-08-2021 00:48 Czy Wy ludzie naprawdę nie widzicie kto tym miastem teraz rządzi ? KLIKA KOLESI .
42. Dodane przez odn. 35, w dniu - 03-08-2021 08:00 Wybitny historyk Paweł Jasienica napisał, że Powstanie było "militarnie skierowane przeciw Niemcom, politycznie przeciw ZSRR, faktycznie przeciw Polsce". Czemu sprawcy bitwy, która przyniosła setki tysiące zabitych, tysiące rannych i kalek, zniszczenie całego miasta z wielowiekowym dorobkiem kultury narodowej, nie przynosząc przy tym praktycznie żadnych wymiernych korzyści, nie mogą do dziś stanąć przed sądem historii? (więcej na: lubimyczytac.pl, W imię czego ta ofiara.)
43. Dodane przez Do 41, w dniu - 03-08-2021 14:33 Nie tylko miastem
44. Dodane przez popieram 41, w dniu - 04-08-2021 06:11 Oczywiście, 41 ma rację. Widzimy. Nie wszyscy mieszkańcy mają mentalność niewolnika i widzą, co się dzieje.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.