Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Pomnik wdzięczności Armii Czerwonej trafi na Białoruś?

Ma stać się atrakcją turystyczną

Pomnik wdzięczności Armii Czerwonej trafi na Białoruś?

13.10.2021. Radio Elka, Filip Wybieralski


(Fot. Archiwum)
Do leszczyńskiego magistratu wpłynęło pismo, w którym jedno z białoruskich stowarzyszeń wnioskuje o bezpłatne przekazanie rozebranego pomnika wdzięczności Armii Czerwonej w Lesznie. Jak się dowiedzieliśmy, miałby on trafić w okolice Brześcia na Białorusi, gdzie tworzona jest Aleja Pamięci z pomników demontowanych w Polsce. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Biuro Prasowe leszczyńskiego magistratu potwierdza tę informację, jednak jest bardzo oszczędne w wypowiadaniu się na ten temat. - Sprawa jest obecnie procedowana - powiedziała nam Lucyna Gbiorczyk, kierowniczka biura. Wiadomo jedynie, że pismo w tej sprawie wpłynęło od białoruskiego stowarzyszenia ''Laguna" z Brześcia, a przynajmniej tak wynika z treści
maila jaki otrzymał urząd. Postanowiliśmy to zweryfikować, niestety próżno szukać strony internetowej stowarzyszenia, czy też potwierdzonego kontaktu do ich biura. W internecie znaleźć można jedynie nieliczne materiały prasowe, w którym przewija się jego nazwa.

Wiarygodność stowarzyszenia potwierdza jednak urząd gminy Kodeń w województwie lubelskim, która w 2018 roku również likwidowała pomnik wdzięczności na swoim terenie. - To stowarzyszenie samo się do nas zgłosiło. Postanowiliśmy przystać na ich propozycję, w tym przypadku przeważyła kwestia finansowa. Stowarzyszenie wzięło bowiem na siebie koszt rozbiórki i przewiezienia tego pomnika do miejscowości Muchawiec, gdzie przy jednym z hoteli ustawiona jest aleja z podobnych pomników zwiezionych z różnych zakątków Polski. W przypadku naszej gminy, w miejscu zlikwidowanego monumentu, powstał pomnik 100-lecia Odzyskania Niepodległości - powiedział Radiu Elka Mariusz Zańko, sekretarz gminy. - Sprawdzaliśmy jak wygląda to prawnie, taką decyzję o przekazaniu - bez żadnych przeszkód - może podjąć prezydent, burmistrz czy wójt - dodaje.

Przypomnijmy, że w Lesznie pomnik upamiętniający żołnierzy Armii Czerwonej, znajdował się u zbiegu ulic Starozamkowej i Lipowej. Jego likwidację przypieczętowała opinia Instytutu Pamięci Narodowej. Zdaniem historyków łamał on bowiem przepisy tak zwanej ''ustawy dekomunizacyjnej” zakazującej eksponowania symboliki totalitarnej. Obecnie miasto przechowuje go w swoich magazynach.
 
Komentarze (67)
1. Dodane przez Zibi, w dniu - 13-10-2021 13:21
Wszyscy darczyńcy znajdą się na czerwonej liście Łukaszenki.
2. Dodane przez Wstyd!, w dniu - 13-10-2021 13:43
Ale wstyd! 
Oni tymi pomnikami pokażą, że Polakom przeszkadzają Rosjanie i Białorusini.  
A Kaczyński zacznie jeszcze wymachiwać szabelką i ich podjudzać...
3. Dodane przez ..., w dniu - 13-10-2021 13:46
To już lepiej trzeba było zamontować ten pomnik z powrotem.
4. Dodane przez I, w dniu - 13-10-2021 13:51
Trzeba to zrozumieć w taki sposób: 
Gdyby na Białorusi zlikwidowano np. polski cmentarz to była by afera, więc gdy my likwidujemy ich pomniki to im to przeszkadza. 
Pomnik powinien wrócić na swoje miejsce z dodatkową tablicą informującą o zbrodniach (wychwalanego przez PiS) komunizmu.
5. Dodane przez o ile, w dniu - 13-10-2021 13:55
O ile mi wiadomo nimcy szanują cmentarze nawet nie swoje .
6. Dodane przez Pomnik powinien wrócić na swoje miejsce dla pamięci tych ludzi., w dniu - 13-10-2021 14:01
W tamtym miejscu, przy ul. Starozamkowej zostali pochowani żołnierze Armii Czerwonej. Pomnik był upamiętnieniem ich, jako zwykłych ludzi, siłą powołanych do służby jako szeregowi żołnierze. Oni nie musieli zgadzać się że zbrodniczym socjalizmem (który obecnie popiera część Polaków). W czasie gdy ci ludzie zginęli, Armia Czerwona była już sojusznikiem Polski. Ci ludzie (pomimo strasznego ustroju który przynieśli) walczyli za Leszno i tutaj zginęli.  
Pomnik powinien wrócić na swoje miejsce dla pamięci tych ludzi.
7. Dodane przez Jan, w dniu - 13-10-2021 14:02
Logo PiSu też jest symboliką totalitarną.
8. Dodane przez Aldona, w dniu - 13-10-2021 14:07
Miasto powinno natychmiast postawić pomnik na miejscu w którym stał, czyli miejscu pochówku żołnierzy Armii Czerwonej, którzy wtedy już walczyli ramię w ramię z Polakami przeciwko Niemcom. 
Do tego przy pomniku powinna zostać umiejscowiona tablica ukazująca historię tego miejsca oraz także zbrodnie komunizmu.
reklama
9. Dodane przez X, w dniu - 13-10-2021 14:22
Dzięki Armii Czerwonej mieliśmy ochydny, zbrodniczy komunizm, który niektórzy wspominają bardzo dobrze, bo nie wiele wiedzą, a kiedyś byli albo w partii z układami albo odpowiadała im praca typu niewykwalifikowany robotnik fizyczny. W dodatku ze wspomnień wypiera się to co złe i pozostają jedynie dobre wspomnienia np. "komunizm był dobry, bo byliśmy młodzi". 
 
Z drugiej strony... to chyba lepszy komunizm niż gdybyśmy mieli żyć jako podludzie w nazistowskich Niemczech.
10. Dodane przez ----, w dniu - 13-10-2021 14:27
W Rosji szanują miejsca pochówku Polaków.  
Mogą nieszanować Polaków, ale miejsce w którym zostali pochowani to świętość. 
A w Polsce niszczymy ich miejsca pamięci...
11. Dodane przez LK, w dniu - 13-10-2021 14:32
Trochę się w tej ustawie dekomunizacyjnej posunięto za daleko.  
Wspomnienie ludzi, którzy zginęli w walkach w okolicy, wspierając Polaków, to chyba nie jest propagowanie totalitaryzmu.
12. Dodane przez Koni, w dniu - 13-10-2021 14:36
Po przekroczeniu granicy na moście Słubice-Frankfurt, pierwsze skrzyżowanie to karl-marks strasse. Jakoś im to nie przeszkadza.
13. Dodane przez Sputnick, w dniu - 13-10-2021 14:38
Przemielić i na podsypkę.
14. Dodane przez Koni, w dniu - 13-10-2021 14:38
Po przekroczeniu granicy na moście Słubice-Frankfurt, pierwsze skrzyżowanie to karl-marks strasse. Jakoś im to nie przeszkadza.
15. Dodane przez Egon, w dniu - 13-10-2021 14:47
Oddać do kruszarki i skruszyć pokazać Łukaszence ze z Polakami nie ma żartów
16. Dodane przez Andrzej, w dniu - 13-10-2021 14:48
Szacunek należy się każdemu Żołnierzowi który walczył i zginął w ramach koalicji antyhitlerowskiej.
17. Dodane przez Raczki, w dniu - 13-10-2021 14:50
Postawić tam gdzie był, albo np w Parku przy UE, tam miejsca dużo.  
Nie zapominajcie, ze oni za nas ginęli, bez nich byłby tu RFeN.
18. Dodane przez Lol, w dniu - 13-10-2021 15:12
Nie oddawajcie tego pomnika Łukaszence , bo wykorzysta to przeciwko Polsce , jako przykład zdziczenia w naszej Ojczyżnie . Znowu znajdziecie się na czołówkach 3 państw w tym Rosji. Zresztą trochę pomyślcie , czy chcielibyście by handlowano polskimi pomnikami i pamiątkami .
19. Dodane przez Edmund, w dniu - 13-10-2021 15:18
Wstyd i skandal. Białoruś się dopomina i słusznie, skoro Polska nie umie uszanować miejsca pamięci.Poza tym popieram kom. 17. Tak, Ci żołnierze ginęli za Nas i dlatego ten pomnik powinien być w tym miejscu co był, lub w najładniejszym parku w Lesznie.
20. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 13-10-2021 15:49
To już nie jest wojna hybrydowa. 
TO BEZCZELNA WOJNA HYBRYDOWA. 
 
Zmielić dziadostwo młynkiem do betonu i bezpłatnie przekazać firmie Drogi i Ulice na podsypkę pod drogi 
 
A Białorusi naszą opozycję oddać to dopiero relikty.
21. Dodane przez abc, w dniu - 13-10-2021 15:51
Jak smutne jest to, ze wladza zmienia historie. Jeszcze troche i bedziemy czytac, ze nazisci byli dobrzy, a obozy koncentracyjne to wymysl grupki nawiedzonych ludzi.Pomnik Zolnierzy Radzieckich niech wraca na stare miejsce.
22. Dodane przez Do 17 i 19, w dniu - 13-10-2021 15:57
Szkoda, że podróże w czasie nadal niemożliwe. Być może po krótkiej wycieczce do roku 1945 i byciu naocznymi świadkami wyczynów radzieckich "bohaterów" wobec kobiet na wschodzie Polski przestalibyście pleść brednie.
23. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 13-10-2021 16:08
Władze Leszna nie potrafiły podjąć samodzielnie decyzji o usunięciu tego reliktu komunizmu, musiał Wojewoda. 
Więc niech teraz też na Wojewodę się zdadzą!!!!
24. Dodane przez ja, w dniu - 13-10-2021 16:13
Pomnik z powrotem na stare miejsce. Znaleźli się znawcy historii i swoimi historiami sami prowokują. Wstyd.
25. Dodane przez gdzie, w dniu - 13-10-2021 16:15
Gdzie jest ten, co forował ten nieludzki czyn usunięcia pomnika? Co on na to?
26. Dodane przez do 18, w dniu - 13-10-2021 16:25
a co bedzie w Zaborowie siedzibie Armii Czerwonej?
27. Dodane przez Polo Prawica do wsiech śpiochów, w dniu - 13-10-2021 16:32
SKORO MAMY USTAWOWO DWA SYSTEMY TOTALITARNE: 
NARODOWY SOCJALIZM I SOCJALIZM 
 
TO DLACZEGO SZACUNEK MA SIĘ TYLKO NALEŻEĆ TYM KTÓRZY WALCZYLI LUB ZGINĘLI W RAMACH KOALICJI antyhitlerowskiej ? 
 
DLACZEGO ODMAWIAĆ SZACUNKU TYM KOALICJANTOM KTÓRZY ZGINĘLI W WALCE ZE stalinizmem ? 
 
Jakoś nie spotkałem pomnika wdzięczności Armii Włoskiej a przecież Włochy sprzeciwiały się napaści na Polskę. 
Z Niemcami mieliśmy taki sam traktat pokojowy jak z narodami Rosji radzieckiej.  
 
ANDZRZEJU!!!!!! 
 
TRAKTUJMY JEDNAKOWO OKUPANTÓW RADZIECKICH I NIEMIECKICH 
 
16. Dodane przez Andrzej, w dniu - 13-10-2021 14:48 
Szacunek należy się każdemu Żołnierzowi który walczył i zginął w ramach koalicji antyhitlerowskiej. 
 
 
Parada zwycięstwa Wehrmachtu i Armii Czerwonej w Brześciuhttps://pl.wikipedia.org : wiki : Parada_zwycięstwa_W... 
Parada zwycięstwa Wehrmachtu i Armii Czerwonej w Brześciu wspólna defilada oddziałów Armii Czerwonej i Wehrmachtu w Brześciu nad Bugiem w dniu 22 września ... 
 
 
 
 
Brześć 22 września 1939 r. Defilada Wehrmachtu i Armii Czerwonej 
https://www.youtube.com/watch?v=8lhsTMErZuc 
 
pozdrawiam śpiochów. 
 
16.09.2019  
 
Jak rosyjscy agenci działają w USA? Jako tzw. śpiochy 
 
Prowadzą rmy, starają się dotrzeć jak najbliżej elit. Gdy już się to uda, subtelnie, ale skutecznie zaczynają wpływać na politykę państwa. Rosyjskie śpiochy długodystansowi agenci potraą czekać na odpowiedni moment do akcji nawet 30 lat. 
https://www.focus.pl/artykul/jak-rosyjscy-age(...)-dzialaja-w-usa
28. Dodane przez 21 popieram, w dniu - 13-10-2021 16:41
21 Popieram! 
To nie był pomnik sowieckich sekretarzy tylko biednych wysłanych do boju żołnierzy.  
Dzisiaj pozostaje puste zaniedbane miejsce i porozrzucanymi pustymi butelkami (małpkami) po alko z pobliskiej Żabki.
29. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 13-10-2021 17:14
Popieram komentarze 17 i 19 jako człowiek skrajnie prawicowy - otóż co się należy tym żołnierzom radzieckim , którzy idąc do boju mając przed sobą hitlerowców , a za sobą NKWD oddali za nasze ziemie życie to są fakty niezaprzeczalne . Pamiętajmy w tym czasie nie było wiadomo jaka ta Polska zostanie po wojnie .TO JEST ZASADNICZE W TEJ KWESTII ., ale wielu tutaj piszących traktuje sprawę jak gdyby już wiedzieli co będzie po wojnie , że będzie socjalizm ograniczający naszą wolność . . Nie ma większej ofiary jak śmierć w imię idei wolności i oni to uczynili i za to dla tych młodych wysłańców Stalina ten pomnik się należy tam gdzie był , a tak się znowu ośmieszamy w imię chyba katastrofy smoleńskiej . Popierając politykę Jarosława Kaczyńskiego uważam ,że w zacietrzewieniu nienawiści do Rosji polityki nie rozumie , gdyż jakakolwiek zemsta za śmierć LECHA brata stawia nas w sytuacji państwa wyizolowanego z normalną współpracą tego wielkiego państwa jakim jest Rosja . Dalej bazując na całkowitym otwarciu na USA mamy znowu problemy roszczeń żydowskich . Takim państwem ja Polska Józek Baiden nawet się nie zajmie , gdyż już mu doniesiono ,że w Polsce nie przestrzega się praworządności . To pytam się z kim zostajemy jako państwo z trój morzem , którego nie ma , z Unią europejską , która jest antykatolicka . JEST ODPOWIEDŹ Z BOGIEM ZOSTAJEMY , ALE TO MOŻE SIĘ OKAZAĆ BARDZO TRUDNE PRZY BARDZO SŁABEJ POSTAWIE BISKUPÓW POLSKICH , KTÓRZY W SWOICH APANAŻACH I DOBROBYCIE CHCĄ MIEĆ ŚWIĘTY SPOKÓJ CO Z NARODEM .Co oni jednak powiedzą jak te "szmaty" dobrobytu staną przed BOGIEM - no tego już nie wiem , ale asekuracyjnie powiem ,że żal mi ich - pozdrawiam Eugeniusz
30. Dodane przez do 21, w dniu - 13-10-2021 18:03
(...) 
A jacy mieli być jak nie biedni? 
Bogactwa dla wszystkich miało starczyć? 
Z definicji socjalizm nie może się sprawdzić!!!! 
 
Dowód to dzisiejsza UE. 
Dobrze płatne posady dla eurokomisarzy. 
Stąd uwspólnotowienie długu ( Polska ma płacić)  
A pieniędzy nie dostać z funduszu odbudowy. 
To takie współczesne obowiązkowe dostawy. 
UE Z WSZYSTKICH POLAKÓW NAWET TYCH GŁUPICH ZROBIŁA KUŁAKÓW.  
 
A WY SIĘ CKLICIE NAD POMNIKAMI KOMUNIZMU? 
GDYBY MNIE POSŁUCHANO I ZMIELONO OD RAZU TEGO POTWORKA DZIŚ NIE BYŁO BY JAZGANIA O SŁODKICH SAUDATACH. 
 
Zapomnieli jak stali godzinami w pociągu na bocznym torze bo ruski zielony pociąg z sierpem i młotem do DDR miał pierwszeństwo? 
Uchowaj Boże od takich sojuszników.
31. Dodane przez Polak, w dniu - 13-10-2021 18:46
Oddawali życie? Oddawali! Po co likwidować? Kto by nas wyzwolił? Amerykanie? Wątpię chyba ze by ropę tu odkryli. Nie zakłamujmy histori o bądźmy im wdzięczni za to ze przelali krew swoją i oddali to co najcenniejsze czyli życie.
32. Dodane przez Do Eugeniusza, w dniu - 13-10-2021 18:50
Czyli co sugerujesz ? Sojusz z Rosja ? Tylko jej nie krytykujesz. Ogarnij się, chłopie. Nie będę się dalej rozpisywał bo nie ma po co skoro popierasz Kaczyńskiego.
33. Dodane przez historyk, w dniu - 13-10-2021 19:03
Tzw. pomnik został zapewne po wojnie zrabowany z jakiegoś niemieckiego cmentarza, bo ma bardzo ciekawą stylistykę. Wtedy (po wojnie) ktoś w pośpiechu zapomniał aby na nim umieścić czerwoną gwiazdę i tak zostało. Dla wszystkich miłośników tego sowieckiego łajna. Postawcie go sobie przed domem, ale tablicami w kierunku waszych okien.
34. Dodane przez do 31, w dniu - 13-10-2021 19:22
Tyś Polak ale chyba od pępka w dół. 
Bo z głową to chyba cuś nie tak. 
Oczywiście miłość jest ślepa. 
Chcesz to kochaj oprawcę. 
KATYŃ
35. Dodane przez Ola, w dniu - 13-10-2021 20:08
Niemcom w Berlinie jakoś to nie przeszkadza, Radziecki pomnik z dwoma czołgami przy głównej alei pomiędzy Tirgarten a Bramą Brandenburską. Ludzie chętnie się przy tym fotografują. Tylko u nas ,,manipuluje" się historią.
36. Dodane przez Amator paczkow, w dniu - 13-10-2021 20:26
Czcicie jakiegos tam Grota-Roweckiego. W Lesznie maja go za symbol,a byl tylko przez krotki okres dowodca pulku. Ciazy za to na nim zbrodnia wolynska,jako dowodca AK nie zrobil nic w obronie polskiej ludnosci. Komu wiec przeszkadzal pomnik sowieckich bojcow z przymusu przelewajacych krew na polskiej ziemi. Milczy sie natomiast o tych,co sprzedali Polske Stalinowi na konferencji w Teheranie.
37. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 13-10-2021 20:48
To może być sprawa polityczna. Bez konsultacji z rządem chyba się nie obędzie.
38. Dodane przez poi, w dniu - 13-10-2021 22:22
Uważam, że pomnik powinien pozostać w Lesznie. Odrestaurowany. I jako przestroga co nas może znowu spotkać jeśli się nie opamiętamy jako naród. Nie przestaniemy skakać sobie do gardeł i opacznie pojmować czym jest wolność.  
Jakiż to naród jest przed i po szkodzie...?
reklama
39. Dodane przez Myślący, w dniu - 13-10-2021 22:50
Czemu Polakom w tym Leszczyniakom nie przeszkadzają obywatele , którzy donosili do SS przed wojną wybijali szyby w oknach wspóobywatelom Osiecznej, Ponieca, Rydzyny Leszna ..... itd. Za to renty z dekretu Hitlera do dziś wypłacane są w Polsce. 573 Polaków wciąż otrzymuje od rządu RFN kompensacje za rany doznane w czasie służby w Wehrmachcie i SS w czasie II wojny światowej. A w Polsce po wojnie było ich kilkadziesiąt tysięcy.  
Renty wypłacane na podstawie dekretu podpisanego osobiście przez Adolfa Hitlera w 1941 r. Dokument zrównywał prawa rodowitych Niemców i osób innej narodowości, które złożyły przysięgę wierności, lojalności i posłuszeństwa" Führerowi. A ten żołnierz armii Radzieckiej szedł sam na tą wojnę i gonił Niemców z Polski,Czech, Węgier...? Uruchomcie Człowiek rozumny (Homo sapiens) Pomniki dziękczynne dla żołnierza Radzieckiego stoją w Austrii, Czechach, na Węgrzech i w niektórych miejscowościach w Polsce gdzie rozum nie poszedł spać.
40. Dodane przez Do 34, w dniu - 13-10-2021 23:01
A tys kto szwab? Anglik? Czy USA? Oni tu nie ginęli za nasza miejscowosc i kraj tylko obywatele ZSRR i republik. Oni to byli zwykli szarzy ludzie ktirzy ginęli. Ze ci na gorze to byli zwyrodnialcy to inna sprawa. Na zachodzie nikt po wojnie z poldka się nie liczył baaa gdyby Stalin zarządał żeby polska została republika to nikt z tych aliantów by okiem nie mrugnął. Dziwne ze nie zaprosili wojsk polskich na defiladę zwycięstwa? Stalinowi to nie pasowało. Ten pomnik to był hołd za oddanie życie zwykłych radzieckich żołnierzy żebyś teraz mógł ty żyć a nie ze twoi przodkowie poszliby kominem zapewne wiec pomysl zanim napiszesz kolejne bzdury
41. Dodane przez Oby Wrocław, w dniu - 14-10-2021 02:12
Oby cmentarza i pomników we Wrocławiu nikt nie zapragnął w tym dziwnym Białym kraju z nazwą swojego Pana.
42. Dodane przez Polo Prawica do 39, w dniu - 14-10-2021 07:55
Austrii !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!? 
 
TY TO MOŻE JESTEŚ MYŚLĄCY . 
ALE INACZEJ!!!!!!!!!!! 
 
4 lipca 1945 Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich, powołując się na Deklarację Moskiewską z 30 października 1943 podpisały porozumienie o utworzeniu stref kontroli nad terytorium austriackim. W 1946 okupowane tereny Austrii zamieszkiwało 7,0 mln osób 
 
Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich  
OKUPOWAŁ AUSTRIĘ JEST JAK BYK NAPISANE ! 
 
Strefy okupacyjne 
radziecka Burgenland, Dolną Austrię, Górną Austrię na północ od Dunaju. 
Wiedeń został podzielony na 4 sektory kontroli: 
radziecki 2, 4, 10, 20, 21, 22. 
Dzielnica 1 była pod wspólną kontrolą wszystkich czterech państw. 
 
 
Organy władz okupacyjnych 
W jej skład wchodziło czterech wysokich rangą wojskowych czterech mocarstw: ... 
radziecki marszałek Iwan Koniew, 
 
Komisja zajęła się m.in. nadzorowaniem przeprowadzenia denazyfikacji. 
Denazyfikacja została zakończona w strefie radzieckiej w 1948, w amerykańskiej w 1949, w brytyjskiej i francuskiej w 1950  
Przebieg denazyfikacji w poszczególnych strefach okupacyjnych 
radziecka strefa okupacyjna 67 179 (uwolniono od zarzutów 8214 = 12%) 
W strefach zachodnich zapadło przy tym 806 wyroków śmierci, z czego wykonano 486. 
 
Schwytanych nazistów przetrzymywano w byłych obozach koncentracyjnych. Samo członkostwo w NSDAP było nierzadko traktowane jako przestępstwo, zaś dostęp byłych nazistowskich urzędników do urzędów państwowych był poza pojedynczymi przypadkami uniemożliwiony. W strefie radzieckiej wykonano kilkakrotnie więcej wyroków śmierci niż w strefach zachodnich razem wziętych, wiele osób zmarło w czasie przesłuchań i tortur, a także z powodu panujących w obozach warunków sanitarnych (łącznie co najmniej 42 tys. osób).  
 
GDYBY SPRAWNIE PRZEPROWADZONO W POLSCE DEKOMUNIZACJE TO BYŚ ŁBA MYŚLĄCEGO INACZEJ NIE PODNOSIŁ. 
 
 
Zakończenie OKUPACJI !!! 
 
Zakończenie okupacji Austrii przez cztery mocarstwa nastąpiło wraz z podpisaniem 15 maja 1955 austriackiego traktatu państwowego, przywracającego Austrii suwerenność na jej terytorium. 19 października tego roku Austrię opuścił ostatni żołnierz radziecki. 26 października 1955 roku. 
 
ZSRR ZAKOŃCZYŁ JAKO OSTATNI OKUPACJĘ AUSTRII W 1955 ROKU. 
 
A WYZWALANIE POLSKI ? 
 
9 kwietnia 1991 roku uznany został za początek oficjalnego wycofywania wojsk sowieckich. Tego dnia z garnizonu Borne Sulinowo wyjechał eszelon transportujący w kilkudziesięciu wagonach jednostkę rakietową. Ostatnia jednostka bojowa opuściła Polskę 28 października 1992 roku 
 
A MAM WRAŻENIE, ŻE JESCZE SIĘ KRĘCILI W NIEDZIELĘ PO WARSZAWIE 
 
Sowieci zajęli najbogatszą i największą wschodnią część Austrii. Z marszałkiem 
Iwanem Koniewem na zajętych przez siebie terenach wprowadzali 
komunistyczne porządki. Zamierzali pozostać w Austrii na dłużej, jak w Polsce, 
na Węgrzech czy w pozostałych tzw. demoludach. Rabowali przy tym, co tylko 
się dało, wywozili maszyny i urządzenia przemysłowe. Kraj ubożał. Rujnując 
gospodarkę, traktowali zajęty przez siebie teren jako zdobycz wojenną. 
Dla Austriaków ponure widmo długiej okupacji jednej trzeciej kraju przez 
czerwonego najeźdźcę stawało się coraz bardziej realne. Krajowi groził 
podobny podział na wrogie sobie państwa, w jakim znalazły się Niemcy, a więc 
na Austrię Zachodnią i komunistyczną Austrię Wschodnią 
 
POKUTNA KRUCJATA RÓŻAŃCOWA 
2 lutego 1947 r. ojciec Pavliček na wiedeńskiej starówce w kościele 
franciszkańskim pw. św. Hieronima zorganizował pierwszą pokutną procesję 
różańcową, na której ogłosił rozpoczęcie Krucjaty Różańcowej o wyzwolenie 
kraju od Rosjan. Zaapelował o maksymalne zaangażowanie wszystkich 
katolików, o codzienny Różaniec w tej intencji. Sam też w tym celu cierpliwie, z 
figurą Matki Bożej Fatimskiej, pielgrzymował po parafiach, głosił rekolekcje i 
kazania, a także organizował spotkania z wiernymi i prowadził różańcowe 
procesje. W listopadzie 1947 r. Krucjata liczyła 500 zdeklarowanych na piśmie 
członków. Widząc apostolski zapał, żarliwość i siłę ducha zakonnika, kardynał 
Theodor Innitzer (zm. 1955 r.), arcybiskup Wiednia, oficjalnie zaakceptował i 
pobłogosławił jego zamysł i działalność. 
Dwa lata później Pokutna Krucjata Różańcowa otrzymała imprimatur od 
wszystkich 11 biskupów diecezjalnych i od całej Konferencji Episkopatu Austrii. 
Pasterze aktywnie włączyli się też w rozpoczęte przez ojca Pavlička dzieło. 
Głównymi celami Krucjaty były: modlitwa, zadośćuczynienie i pokuta za 
wszystkich, którzy zapomnieli o Bogu, błaganie o pokój na świecie i o wolność 
dla okupowanej przez Rosję Austrii. Do krucjaty dołączyli też publicznie 
politycy. W 1950 r. ojciec Pavliček zorganizował w stolicy wielką maryjną 
procesję światła w intencji wyzwolenia od Rosjan.  
 
Dzięki staraniom ojca 
Pavlička i jego apostolatowi 8 grudnia 1954 r. święto Niepokalanego Poczęcia  
decyzją rządu znów stało się w Austrii dniem wolnym od pracy. Jako wotum 
narodu ofiarowano je Maryi w 100. rocznicę ogłoszenia dogmatu o Jej 
Niepokalanym Poczęciu. 
BEZSKUTECZNE NEGOCJACJE 
Aż osiem lat trwały głównie w Londynie trudne negocjacje Austriaków z 
Rosjanami z udziałem pozostałych państw wielkiej czwórki: USA, Anglii i 
Francji. Mijały spotkania bez konkretnych wniosków dotyczących powojennego 
losu Austrii. Bóg, Pan Dziejów, jakby chciał sprawdzić wiarę tych, którzy tak 
wytrwale, cierpliwie i gorliwie modlili się o wyzwolenie kraju spod rosyjskiego 
jarzma. 24 marca 1955 r. sowieccy towarzysze niespodziewanie zaprosili 
Austriaków na rozmowy do Moskwy. Austriacy stawili się tam już nazajutrz, 25 
marca, w święto Zwiastowania. Przed wyjazdem kanclerz Julius Raab błagał 
wprost ojca Pavlička: Ojcze, proszę, módlcie się i proście wasz lud, aby teraz 
modlił się mocniej i więcej niż kiedykolwiek. W wyniku rozmów Sowieci  
całkowicie zaskoczyli świat bezprecedensowym jak dla nich posunięciem. 
Zapowiedzieli zgodę na wycofanie swoich wojsk z Austrii w ciągu najbliższych 
miesięcy. Najświętsza Maryja Niepokalana jest zawsze Matką wierną. 
CUD: ROSJANIE WYCHODZĄ 
Po ośmiu latach modlitewnej krucjaty austriacka delegacja wraca z Moskwy  
uwaga! 13 maja 1955 r., w dzień Najświętszej Maryi Panny Fatimskiej, z 
podpisanym protokołem, w którym bezbożny reżim marksistowski nagle i 
niespodziewanie rezygnuje z dalszej okupacji i wycofuje swoje wojska z Austrii.  
 
Podpisaliśmy umowę i z radością wołamy: Austria jest 
wolna. Kanclerz Raab później przy różnych okazjach pełniąc urząd do 1961 r. 
wielokrotnie podkreślał, że wolność Austrii była darem Maryi, Wielkiej Matki 
Austrii. Nagle i niespodziewanie ku zaskoczeniu Europy i świata Austria 
była wolna od okupacji. I to bez straty nawet jednego żołnierza i bez jednego 
wystrzału. 
Dziś, historycy i wojskowi strategowie wciąż nie potrafią wyjaśnić, w jaki 
sposób i dlaczego Rosjanie się wycofali. Nie sposób tego faktu zrozumieć w 
kategoriach polityki. Mogło się to stać tylko dzięki interwencji Matki Bożej i Jej 
Syna. 26 października 1955 r. po dziesięciu latach rabunku i okupacji  
ostatni rosyjski żołnierz opuścił ziemię austriacką. Dziś dzień ten jest świętem 
narodowym Austrii. Dopiero 40 lat później Rosjanie opuścili NRD. 
 
Wiedeń, 15 maja 2015 r., 60. rocznica podpisania traktatu. Przed historycznym 
Belwederem kolportowana jest rocznicowa ulotka.  
 
W ulotce jednak nie 
znajdujemy ani słowa o tym, że był to cud wymodlony przez naród. Ani słowa o 
tym, że Leopold Figl po wielekroć przez lata modlił się na kolanach w 
wiedeńskim kościele Franciszkanów o wyjście Rosjan. Ani słowa o okrzyku 
podpisującego traktat kanclerza Raaba: Jesteśmy wolni! Dziękujemy Ci, 
Maryjo!. 
Dzisiaj nie chce się pamiętać, że w historii nie brakowało wielkich władców i 
polityków, którzy szczerze i na kolanach prosili Boga o pomoc. I jakże często w 
beznadziejnych sytuacjach otrzymywali to, o co prosili. Bóg czyni cuda 
proszącym Go o nie. To dzięki cudowi Austria uniknęła losu Niemiec 
Wschodnich. Rządzący bez bojaźni Bożej w sercach nigdy nie zapewnią 
pomyślności tym, którzy ich wybierają. 
Trzeba przypomnieć, że dwa lata wcześniej, w czerwcu 1953 r., sowieckie czołgi 
krwawo stłumiły powstanie robotników niemieckich w Berlinie Wschodnim. Rok 
później zaś, w listopadzie 1956 r., Sowieci w Budapeszcie barbarzyńsko zgnietli 
węgierskie powstanie antykomunistyczne, przelewając krew ponad 25 tysięcy 
naszych bratanków. 
Jeden z opiekunów wędrującej w procesjach po Austrii figury Matki Bożej 
Fatimskiej zeznał: Trzy miesiące przed śmiercią Teresy Neumann odwiedziłem 
ją 18 czerwca 1962 r. Zadałem jej jedno pytanie: Dlaczego Rosjanie opuścili 
Austrię? Świątobliwa stygmatyczka dziś już od 15 lat Służebnica Boża  
odpowiedziała: Zaprawdę, zaprawdę, to były Różańce narodu austriackiego. 
Austriacki cud niech nas mobilizuje, byśmy z rąk nie wypuszczali Różańca, bo z 
nim tylko możemy pokonać zło w nas i wokół nas. 
( Nasz Dziennik 26.05.2020 r. )
43. Dodane przez Do śpiocha z kom 40, w dniu - 14-10-2021 08:17
I znowu te podziały na my i oni ! 
Ty na dole że niby taki dobry a tylko ci na górze to be. 
Już zapomniałeś jak na najlepszego kolegę doniosłeś aby to tobie mieszkanie przyznali a nie jemu? 
 
No i skąd pomysł, że jestem Żydem? 
 
"Ten pomnik to był hołd za oddanie życie zwykłych radzieckich żołnierzy żebyś teraz mógł ty żyć a nie ze twoi przodkowie poszliby kominem" 
 
Zagłada Żydów, również Holocaust lub Holokaust (gr. AťĚşąĹĂĿ holokaustos całopalenie, ofiara całopalna 
 
Zagłada Żydów w większości przeprowadzona została na okupowanych przez III Rzeszę ziemiach polskich. Stanowiła, łącznie z Zagładą Romów, bezprecedensową próbę wymordowania całych narodów przy użyciu metod przemysłowych, która nigdy wcześniej i później nie była przeprowadzona w takiej skali[7][8][9]. Stanowiła systematyczny i realizowany przez aparat państwowy proces likwidacji całego narodu 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zag%C5%82ada_%C5%BByd%C3%B3w 
 
Holocaust, (całopalenie - termin angielski, pochodzący z kościelnej łaciny 
holocaustum, z gr. holo-kautóo - spalam ofiarę w całości), spolszczenie: 
Holokaust określenie stosowane do prześladowań i zagłady milionów Żydów przez władze III Rzeszy oraz jej sojuszników w okresie II wojny 
światowej. Jest synonimem pojęcia Szoa (hebr. éŐĐÔ - całkowita zagłada, 
zniszczenie, - transkrypcja angielska: Shoah), uważanego przez niektórych 
za stosowniejsze, gdyż nieodwołujące się do pozytywnego znaczenia 
całopalenia. W Polsce używa się ponadto terminu Zagłada. 
" Polityka zagłady rozpętana już w połowie 1941 roku, trwała ok. 40 miesięcy 
(poprzedzała ją akcja T4, obejmująca zagładę osób psychicznie chorych, w 
czasie której opracowano technologię masowych mordów). Liczba ofiar 
holocaustu jest szacowana na 5-6 milionów, choć dokładna liczba nie jest 
znana z powodu braku kompletnych ewidencji oraz systematycznego 
niszczenia archiwów i zacierania śladów przez władze niemieckie w obliczu 
klęski wojennej. Jedna trzecia tej liczby, czyli ok. 2 miliony, stanowiły dzieci. 
https://www.malopolska.uw.gov.pl/doc/Holocaust.pdf 
 
 
"Dziwne ze nie zaprosili wojsk polskich na defiladę zwycięstwa? Stalinowi to nie pasowało." 
 
CO STALINOWI NIE PASOWAŁO ? 
JAK ALIANCI MIELI ZAPROSIĆ NA DEFILADĘ ZWYCIĘSTWA POMORDOWANYCH W KATYNIU ŻOŁNIERZY? 
 
Jak to widzisz?! 
Parada zombi? 
Stalin maszeruje trzymając za ręce pomordowanych w Katyniu żołnierzy i płacze : 
Byłem piany jak wydałem rozkaz aby wymordować tysiące polskich żołnierzy? 
 
ALE KTO WIE ? 
GDYBY TAK ZROBIŁ MOŻE DZIŚ BYŚMY RAZEM NIEMCOM GAZ SPRZEDAWALI A UE BY NAS NIE ŁAJAŁO. 
Ale ty pewnie uważasz, że UE nas wyzwala tak jak armia radziecka kiedyś. 
 
ŚPIJ SPOKOJNIE ŚPIOCHU.
44. Dodane przez do 40, w dniu - 14-10-2021 08:51
A TO PEWNIE CMENTAŻ TYCH NA GÓRZE O KTÓRYCH PISZESZ. 
No ale muszę cię zmartwić Polska przestrzega prawa międzynarodowego o cmentarzach wojennych. 
Ten cmentarz mogli by jedynie rozebrać przerzuceni przez granicę z Białorusią fundamentaliści.  
 
 
Cmentarz Oficerów Radzieckich we Wrocławiu wojenna nekropolia oficerów radzieckich poległych lub zmarłych w wyniku ran i chorób odniesionych w czasie oblężenia Wrocławia w roku 1945. Pochowano tu 763 radzieckich oficerów, w tym 69 nieznanych z imienia i nazwiska, pochodzących głównie z 6. Armii I Frontu Ukraińskiego pod dowództwem gen. Władimira Głuzdowskiego. Wśród pochowanych znajdują się także dwaj niemieccy antyfaszyści: Horst Viedt i Josef Wagner, którzy zginęli podczas akcji dywersyjnej 6 maja 1945. 
 
Cmentarz bywa często nazywany cmentarzem żołnierzy radzieckich. Jest to błąd, gdyż żołnierze (nie oficerowie), polegli w tym samym okresie, pochowani są w innym miejscu Wrocławia 
 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cmentarz_Oficer%C3%B3w_Radzieckich_we_Wroc%C5%82awiu 
 
Więc darujmy sobie hołdy to była prostacka wojna socjalizmu z narodowym socjalizmem. 
A jakim zakłamaniem jest socjalizm widać nawet po pochówku . 
Żaden okupant nie przystąpił do wojny z Polską aby ją wyzwolić. 
Ani radziecki ani niemiecki. 
 
 
Parada zwycięstwa Wehrmachtu i Armii Czerwonej w Brześciu wspólna defilada oddziałów Armii Czerwonej i Wehrmachtu w Brześciu nad Bugiem w dniu 22 września 1939 przed Heinzem Guderianem i Siemionem Kriwoszeinem. Defilada była związana z przekazaniem w trakcie agresji na Polskę zdobytego przez Wehrmacht Brześcia Armii Czerwonej zgodnie z postanowieniami paktu Ribbentrop-Mołotow. 
 
Według wstępnego porozumienia, żołnierze niemieccy i radzieccy mieli przemaszerować przed swoimi dowódcami, po defiladzie miała nastąpić zmiana flagi, oraz miały być odegrane hymny Niemiec i ZSRR[3]. Jednak dowódca radziecki Siemion Kriwoszein pisze w swoich pamiętnikach, że nie pozwolił przejść wojskom radzieckim wraz z siłami niemieckimi gdyż bał się, że wojska radzieckie, zmęczone po długim marszu do Brześcia, prezentują się gorzej w porównaniu z Niemcami, którzy pozostali w mieście przez kilka dni. Zamiast tego zasugerował, że radzieckie kolumny wejdą do miasta oddzielnie i będą pozdrawiać wojska niemieckie opuszczające miasto[4]. Sowieci ostatecznie do defilady oddelegowali 4 batalion z 29 Brygady Czołgów Armii Czerwonej. 
 
Parada odbyła się na ulicy Unii Lubelskiej, rozpoczęła się o godzinie 16. "Trybuny zwycięstwa", przed którymi paradowali żołnierze radzieccy i niemieccy, zostały zbudowane przez wojska radzieckie, ozdobione swastykami i czerwonymi gwiazdami 
 
Według Nowej Gaziety (ros. >20O 3075B0) z 2008 roku parada miała pokazać całemu światu siłę nowo powstałego sojuszu sowiecko-hitlerowskiego[9]. Nowaja Gazieta zauważa również, że polski dowódca, który bronił Brześcia przed Niemcami, gen. Konstanty Plisowski, został aresztowany przez NKWD, a następnie zamordowany w Katyniu. 
 
Kilka historycznych prac rosyjskich historyków opublikowanych w latach 19801990 dokładnie omawia wspólne parady wojskowe Armii Czerwonej i niemieckiego Wehrmachtu zarówno w Brześciu jak i w innych miastach okupowanej Polski[10]. 
 
Rosyjski historyk Michaił Semirjaga pisze w swojej pracy "parady wspólne sił zbrojnych obu krajów miały miejsce także w Grodnie, Brześciu, Pińsku i kilku innych miastach (Niemcy nazywali je "defiladami zwycięstwa"). Parada w Grodnie była nadzorowana przez brygady Wasilija Czujkowa 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Parada_zwyci%C4%99stwa_Wehrmachtu_i_Armii_Czerwonej_w_Brze%C5%9Bciu 
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=8lhsTMErZuc 
Brześć 22 września 1939 r. Defilada Wehrmachtu i Armii Czerwonej 
41 715 wyświetleń 
 
Prawda, że piękne filmy kręcili? 
Że ciebie na tę defiladę zwycięstwa nie zabrali?
45. Dodane przez Do kopiuj wklej wyzej, w dniu - 14-10-2021 09:21
Nie tylko Żydzi szli kominem. Wiele narodowości w obozach koncentracyjnych niemieckich szło do pieca a te kopiuj wklej to sobie możecie na zdalnym nauczaniu wklejać dla mnie sprawa jest prosta zwykli żołnierze wyzwolili i oddali swoje życie za nas naszych przodków ktirzy mieszkali w lesznie( mam nadzieje ze pochodzicie z Leszna co najmniej od pokoleń sprzed wojny) i im należy się cześć i pomocnik mógł zostać.
46. Dodane przez do kom. 9, w dniu - 14-10-2021 09:41
Dlaczego o rozebraniu tego pomnika zdecydowała garstka oszołomów nawiedzonych, nienawistnych, wrednych, zmieniających historię a nie mających o niej zielonego pojęcia. Dlaczego nie odbyło się referendum w tej sprawie? To my, mieszkańcy Leszna powinniśmy o tym decydować! Jak twierdzisz, że dzięki nim mieliśmy zbrodniczy komunizm, to jak to się stało, ze w tym czasie było nas 40 mln, a teraz jest nas co raz mniej? Czyje działania są zbrodnicze? Uzyskaliśmy ,,wolność" , której niby nie było, i wielu naszych rodaków zrezygnowało wz tej wolności w Polsce!
47. Dodane przez ELO, w dniu - 14-10-2021 12:37
Jakim trzeba być nieukiem żeby bronic ruskich bandytów mordujących na ziemiach polskich naszych obywateli, ta zbrodnicza armia musiała przejść przez Polskę i dojść do Berlina aby ją potem okupować nie da się okupować innego państwa zza jego granicy a że gineli trudno gineli aby swojemu kochanemu stalinowi sprawić radość z podboju innych ziem, nigdy niebyli nie są i nie będą przyjaznym Polsce narodem. Bandyci i dzicz wchodząca do Polskich miast gwałciła mordowała i niszczyła to co zostało po niemcach przykładem spalone domy pałace itp. za nimi szli ci którzy grabili majątek narodowy dzieła kultury sztuki,oraz przemysł narodowy maszyny i całe zakłady przemysłowe, ludzie jeśli jesteście jeszcze odrobinę Polakami zastanówcie się na obroną morderców Polski i Polskiego narodu. nie mówię o grobach na których wystarczy napis nieznany żołnierz radziecki ale o pomnikach wdzięczności!!!!!! wdzięczności za co za kolejne lata okupacji i upadlania tego narodu krótka jest pamięć żałosnych obrońców oprawców i bandytów, a pomnik nie powinien być nikomu przekazywany tylko zniszczony bo jest dowodem hańby tych co go postawili i tych co go bronią. .
48. Dodane przez PL, w dniu - 14-10-2021 13:28
Wstyd mi za Leszno i takie decyzje. Zadnego szacunku dla tych. którzy oddali życie.
49. Dodane przez Dante, w dniu - 14-10-2021 13:40
Wstyd,brak szacunku dla poległych.Barbarzyństwo w wydaniu państwowym.Naginanie historii trwa w najlepsze.Pozdrawiam rozsądnie 
myślących.
50. Dodane przez do 46, w dniu - 14-10-2021 13:51
CIEKAWY TEMAT PORUSZYŁEŚ SZKODATYLKO, ŻE POBŁĄDZIŁEŚ. 
 
22 lipca 1942 roku Adolf Hitler wyraził swoje zdanie na temat zmniejszenia populacji wschodnich terenów okupowanych: W obliczu dużych rodzin tubylczej ludności jest dla nas bardzo korzystne, jeśli dziewczęta i kobiety mają możliwie najwięcej aborcji. Hitler groził także: Osobiście zastrzelę tego idiotę, który chciałby wprowadzić w życie przepisy zabraniające aborcji na wschodnich terenach okupowanych 
 
22 lipca 1942 roku Adolf Hitler wyraził swoje zdanie na temat zmniejszenia populacji wschodnich terenów okupowanych: W obliczu dużych rodzin tubylczej ludności jest dla nas bardzo korzystne, jeśli dziewczęta i kobiety mają możliwie najwięcej aborcji. Hitler groził także: Osobiście zastrzelę tego idiotę, który chciałby wprowadzić w życie przepisy zabraniające aborcji na wschodnich terenach okupowanych 
 
 
Polska Rzeczpospolita Ludowa 
Ustawa z 28 października 1950 o zawodzie lekarza wprowadziła wymóg, aby konieczność przerwania ciąży przez wzgląd na zdrowie kobiety ciężarnej była potwierdzona orzeczeniem komisji lekarskiej (której skład i tryb postępowania określi rozporządzenie ministra zdrowia), a uzasadnione podejrzenie, że do zapłodnienia doszło w wyniku zgwałcenia, kazirodztwa bądź współżycia z małoletnią poniżej lat 15 stwierdzone stosownym oświadczeniem prokuratora[24]. 27 lipca 1954 została podjęta instrukcja Ministra Zdrowia w sprawie stwierdzania konieczności dokonania zabiegu przerwania ciąży ze względu na zdrowie kobiety ciężarnej. 
 
Ustawa z dnia 27 kwietnia 1956 r. o warunkach dopuszczalności przerywania ciąży wprowadziła możliwość dokonywania aborcji przez uprawnionego do tego lekarza w trzech przypadkach (art. 1 ust. 1): 
 
gdy za przerwaniem ciąży przemawiały wskazania lekarskie dotyczące zdrowia płodu lub kobiety ciężarnej; 
gdy zachodziło uzasadnione podejrzenie, że ciąża powstała w wyniku przestępstwa; 
 
W wyniku przestępstwa. 
To nic innego jak zacieranie śladów . 
Radzieccy żołnierze byli wolni od pokus? 
 
 
 
 
ze względu na trudne warunki życiowe kobiety ciężarnej. 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Aborcja_w_Polsce 
 
No jak w wyzwolonej przez poległych w Lesznie radzieckich żołnierzy 
kobieta mogła mieć trudne warunki życiowe? 
 
 
Dlatego że jej męża w Katyniu zamordowali wyzwoliciele? 
A może zatłukli jej męża już po tym jak ją od niego wyzwolili czyli po 1945 roku? 
 
Dam ci radę! 
Nie śliń się do radzieckich bagnetów bo się język ześlizgnie na ostrze.
51. Dodane przez Polo Prawica do 48, w dniu - 14-10-2021 13:59
Oni nie oddali życia. 
Niemcy ich zdradziły po tym jak wspólnie dokonali rozbioru Polski i życie im zabrali. 
Wstydzisz się nadaremnie. 
To sprawa między Rosjanami a Niemcami. 
Oni nabijają cię już w drugą północną rurę więc wyluzuj. 
 
Nie byłeś kanclerzem. 
 
Byłeś kanclerzem, będziesz w Gazpromie. Jak Rosja skupuje ...https://www.energetyka24.com : byles-kanclerzem-bed... 
5 mar 2021 Wszystkie te transfery blakną jednak na tle kariery, jaką w rosyjskich spółkach energetycznych zrobił były kanclerz Niemiec Gerhard Schröder. Po ...
52. Dodane przez do47, w dniu - 14-10-2021 14:04
Jakim trzeba być nieukiem ,by nie rozróżnić szeregowego żołnierza,który musiał walczyć i ginąć nie ze swoich chęci tylko pod przymusem i nie o swoje od głupich ich dowódców?Gdyby nie Rosjanie to dziś by ciebie nie było na świecie a twoi rodzice wylecieli by przez komin któregoś z krematoriów.Dlaczego dziś w Polsce hołdujemy dowódcom i organizatorom powstania warszawskiego ,którzy na pewną śmierć wysłali setki tysięcy młodych ludzi .Jednocześnie doprowadzając do zrównania miasta z ziemią.
53. Dodane przez DO 45, w dniu - 14-10-2021 14:13
Co ty bredzisz?  
"mam nadzieje ze pochodzicie z Leszna co najmniej od pokoleń sprzed wojny" 
Jedź do Izraela tłumaczyć, że Polaków dotknął holokaust. 
Tylko napisz wpierw testament. 
Mogą źle przyjąć twe oświadczenie chodź zgadzam się z tobą, że Polacy ulatywali kominem i to już podczas uruchomień. 
Żydzi trafili później. Ale jak im to powiesz to tak jak byś popełnił samobójstwo.  
 
Do XIX w. w Lesznie dominowała ludność niepolska, przede wszystkim niemieckojęzyczna i protestancka 
 
W latach 18761900 usunięto polski z gimnazjum, zaczęto zwalniać polskich nauczycieli i zastępowano ich Niemcami. Działania te wywołały opór wśród ludności polskiej, która organizowała strajki szkolne i prowadziła działalność konspiracyjną. W 1905 w mieście mieszkało 16 021 osób, w tym 79,2% Niemców, 13,7% Polaków i 6,2% Żydów. 53,1% mieszkańców było ewangelikami, 39,8% katolikami 
 
No i jaka nacja inwestowała w tę niemiecką fabrykę śmierci? 
No chyba nie mniejszość polska w rzeszy. 
Nie ona się deklarowała jako najwierniejsi synowie niemczyzny.
54. Dodane przez sadfasdf, w dniu - 14-10-2021 14:13
Oddanie pomnika to najgorszy możliwy pomysł. Oddajecie w ich ręce dowód rzeczowy z którym ich propaganda będzie mogła zrobić co zechce. Totalna, ale to naprawdę totalna głupota. 
 
Do 6. "Sojusznikiem Polski"? Człowieku, takich bzdur dawno nie czytałem. Serio. Historią zajmuję się na co dzień (choć nie zawodowo) - apeluję, przeczytaj COKOLWIEK rzetelnego z tamtego okresu. 
 
I nie, nie wyzwalali ale na swoich butach przynieśli kolejną okupację.  
 
Do 31. Ręce opadają. Ile wy macie lat? A może piszecie zza Buga? Oczywiście, że gdyby front wschodni nie nadszedł to przyszli by alianci. I Polska by wyglądała zupełnie inaczej bez tych kilkudziesięciu lat okupacji ZSRR (vide każde państwo zachodnioeuropejskie które rozwijało się nie mając sowietów na karku).
55. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 14-10-2021 16:10
Szlag mnie trafia jak czytam komentarze ludzi ,którzy są za likwidacją pomnika - wyłożę to w punktach dla Waszej wyobraźni: 
1.Radzieckie wojsko szło do przodu , po bitwach pod Stalingradem , łuku kurskim było i tak mocno rozbite , to wcielali już na naszym terenie Polski najmłodsze kadry wysyłając je na front , gdyż sam Stalin nie mógł darować zdrady umowy Ribentrop - Mołotow . Oni szli , aby wyprzeć Niemców za wszelką cenę , aby zniszczyć państwo niemieckie . Jasne jest ,że żołnierze z karabinem na sznurku nie mieli w swoim repertuarze paryskich konwenansów , tym bardziej , iż wiedzieli ,że na terenie naszym też ukrywają się Niemcy lub folksdojcze .Przez to byli bardzo agresywni i należało się przed nimi chować .To przeżyła moja matka chroniąc się z siostrami i babcią w bunkrze przy Tamie Kolejowe 1 w Lesznie .Natomiast dziadek z synem (dla mnie wujem) otwarł drzwi Rosjanom na Tamie Kolejowej 2 w Lesznie , poczęstowali go bimbrem i faktycznie pytali o diewoczki , ale diewoczek niet , zabrali mu rower ,który akurat stał w korytarzu i poszli dalej - to są fakty 
2.Wszyscy krytycy pomnika mylicie czas , że Rosjanie to okupanci okazało się później po decyzji trójstronnego podziału Europy , a co to ma do bohaterskiej walki tych zwykłych żołnierzy radzieckich , którzy pewnie i tak do Berlina nie doszli w komplecie . Wszyscy Polacy po wojnie w jej pierwszych dniach myśleli ,że będzie po staremu , otworzą sobie swoje sklepiki, wezmą się za rzemiosło i będzie cacy .i na początku tak było , ale powoli zaczęły się represje - bogatszy rolnik to kułak , służący w wojsku przed wojną to zdrajca , gdyż u Piłsudskiego służył , a w jakimi miał służyć było inne , tak zwany prywaciarz nie mógł się bogacić mimo swojej ciężkiej pracy - dostawał domiary podatkowe , które go kładły na łopatki . Mój wujek na przykład miał sklep czynny od 8,00 do 18.00 Pewnego dnia przyszła do niego pewna Pani o godzinie 18,01 kupić 10 dkg cukierków , a że było po 18,00 na drugi dzień miał już sklepik zamknięty na na ubecji zbili go pałami , ale to było 1956 roku czasu szaleńczej UB  
Reasumując tym żołnierzom pomnik się należy ,gdyż oni nie maja nic wspólnego z bandytyzmem późniejszych cz\asów oddali życie też za nasza dzisiejszą przyszłość - pozdrawiam
56. Dodane przez pomnik ..., w dniu - 14-10-2021 17:15
pomnik powinien stać na swoim miejscu
57. Dodane przez Do 53, w dniu - 14-10-2021 21:20
S tych latach nie było polski
58. Dodane przez Yogurt, w dniu - 15-10-2021 00:19
Nie potrafię zrozumieć piewców obecnego neobolszewickiego rządu PiS. Szeregowi żołnierze armii sowieckiej ginęli wyzwalając spod faszystowskiego reżimu Leszno i Polskę. Może nie byli świadomi, ale na pewno kochali swoją Ojczyznę, a "giermaniec" był ich wrogiem, dlatego ginęli za "rodinu". Różnica pomiędzy faszyzmem a socjalizmem (komunizmu nigdy w Polsce nie było) polega na tym, że faszyści mieli w planach całkowitą zagładę nie tylko Żydów ale i innych nacji, w tym Polaków. Rosja radziecka, w porównaniu z Rosją carską, była zaledwie powiewem niewoli, a prosty żołnierz radziecki ginął nie tylko za "rodinu", ale i za nas Polaków. Neobolszewicy z PiS kazali usunąć idiotyczną ustawą pomnik który powinien wrócić na swoje miejsce. Może na tablicy napisać komentarz, jak do współczesnego wydania Mein Kamp, pewnego małego pana z małym wąsikiem.
59. Dodane przez Polo Prawica do szlagiem trafionego z 55, w dniu - 15-10-2021 07:59
Kwintesencja śmieszności. 
 
"nie mógł darować zdrady umowy Ribentrop - Mołotow " 
 
Znaczy się już parę lat wcześniej przewidzieli zdradę umowy Ribentrop - Mołotow ! ? 
 
Wojna polsko-bolszewicka (wojna polsko-sowiecka, wojna polsko-radziecka, wojna polsko-rosyjska 19191921) wojna pomiędzy odrodzoną Rzeczpospolitą Polską (II RP), a Rosyjską Federacyjną Socjalistyczną Republiką Radziecką (RFSRR), dążącą do podboju europejskich państw i przekształcenia ich w republiki sowieckie, zgodnie z ideologią, doktryną polityczną i programem politycznym Rosyjskiej Partii Komunistycznej (bolszewików) (RKP(b)) i jej deklarowanymi celami politycznymi, określanymi jako rewolucja z zewnątrz 
 
Wojna przez cały okres trwania toczyła się równolegle w wymiarze militarnym i bardzo silnie zaakcentowanym wymiarze politycznym.  
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojna_polsko-bolszewicka 
 
W wymiarze politycznym trwa do dziś, czego jesteś przykładem razem z totalną opozycją i UE. 
 
"Oni szli , aby wyprzeć Niemców " 
 
Wyrywni bardzo bo już zaczęli iść w 1919 roku 
 
"za wszelką cenę " 
 
I tu zgoda ! Po trupie Polski . 
 
"nie mieli w swoim repertuarze paryskich konwenansów" 
 
Oryginalne nazywasz Traktat Wersalski. 
Traktat wersalski został zawarty podczas paryskiej konferencji pokojowej, trwającej od 18 stycznia 1919 roku do 21 stycznia 1920 roku. Brało w niej udział 27 zwycięskich państw. Polska była reprezentowana przez Ignacego Paderewskiego i Romana Dmowskiego. Państwa pokonane w I wojnie światowej (Niemcy, Austro-Węgry, Imperium Osmańskie, Bułgaria) nie zostały dopuszczone do konferencji, a jedynie przedstawiono im traktaty do podpisania. 
 
Rosja Sowiecka również nie została zaproszona, gdyż mocarstwa Ententy nie uznawały rządu bolszewickiego, który w marcu 1918 podpisał w imieniu Rosji separatystyczny pokój z Niemcami (traktat brzeski), co było złamaniem porozumień sojuszniczych w ramach Ententy. W konsekwencji Rosja nie była uznawana za państwo sojusznicze i zwycięskie. Do oficjalnego uczestnictwa w konferencji pokojowej nie zostało dopuszczone również[2] żadne przedstawicielstwo białej Rosji. W konsekwencji Rosja nie była oficjalnie reprezentowana na konferencji pokojowej i nie była stroną traktatów pokojowych. 
 
Po zawarciu traktatu z Niemcami nastąpiło zawarcie dalszych porozumień pokojowych z państwami pokonanymi: 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Traktat_wersalski 
 
".To przeżyła moja matka chroniąc się z siostrami i babcią w bunkrze przy Tamie Kolejowe 1 w Lesznie .Natomiast dziadek z synem (dla mnie wujem) otwarł drzwi Rosjanom na Tamie Kolejowe" 
 
Tu mogę jedynie gratulować posiadania bunkra chyba, że babcia miała dobre stosunki z ja kto piszesz "folksdojczami" 
 
W czasie walk o miasto zginęło 11 mieszkańców Leszna. 
http://sor69pplot.pl/index.php/aktualnosci/34(...)-czasie-ii-w-sw 
NIE DLA WSZYSTKICH STARCZYŁO MEJSCA W BUNKRACH. 
TO CO DO FAKTÓW. 
 
" Wszyscy krytycy pomnika mylicie czas , że Rosjanie to okupanci okazało się później po decyzji trójstronnego podziału Europy" 
 
Konferencja teherańska spotkanie przywódców koalicji antyhitlerowskiej (tzw. wielkiej trójki): prezydenta USA Franklina Delano Roosevelta, premiera Wielkiej Brytanii Winstona Churchilla i przywódcy ZSRR Józefa Stalina w Teheranie w dniach 28 listopada 1 grudnia 1943 roku. 
Postanowienia 
 
Ustalono nową granicę wschodnią Polski i ZSRR na tak zwanej linii Curzona. 
Rozmawiano także o utworzeniu Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz o Europejskiej Komisji Doradczej, która miała zadecydować o powojennych losach Niemiec; Stalin zażądał dodatkowo wydzielenia sowieckiej strefy wpływów w Europie wschodniej i krajach nadbałtyckich. 
 
Dokonano podziału krajów Europy na alianckie strefy operacyjne na mocy międzyalianckich uzgodnień Polska znalazła się w strefie operacyjnej Armii Czerwonej. 
 
Ustalono, iż Niemcy zostaną podzielone na strefy okupacyjne, zaś radziecka strefa okupacyjna Niemiec przylegać będzie do Polski, przez którą przebiegały linie komunikacyjne do tej strefy, co de facto przesądzało losy Polski. Ze względu na odbywające się jesienią 1944 roku w USA wybory prezydenckie, na prośbę prezydenta Roosevelta liczącego na głosy Polonii amerykańskiej utajniono postanowienia wielkiej trójki w kwestii polskiej. 
Konferencją analogiczną do spotkań wielkiej trójki, ale dotyczącą Dalekiego Wschodu była konferencja kairska w dniach 22-26 listopada 1943 roku. 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Konferencja_tehera%C5%84ska 
 
 
w 2017 roku miasto Leszno nie zorganizowało żadnych obchodów. Dlatego delegacja naszego Stowarzyszenia 31 stycznia 2017 roku udała się przed Pomnik żołnierzy Armii Radzieckiej znajdujący się u zbiegu ulic Starozamkowej i Lipowej w Lesznie. Oddaliśmy cześć poległym żołnierzom, którzy wyzwolili Leszno w 1945r.  
http://sor69pplot.pl/index.php/aktualnosci/34(...)-czasie-ii-w-sw 
 
TAK OTO LEGŁO W GRUZACH TWE TWIERDZENIE, ŻE PÓŹNIEJ (W 1945 roku) ZSRR OKAZAŁA SIĘ OKUPANTEM. 
TO BYŁO JUŻ WIADOMO W Teheranie od 1 grudnia 1943 roku. 
 
I dlatego generał Sikorski miał wypadek. 
(Leszno to zadupie mogli nie wiedzieć) 
Jeśli nic się nie zmieni, to dokumenty dotyczące śmierci polskiego premiera, poznamy dopiero w 2033 roku. 
https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/876824,Tajemnica-katastrofy-na-Gibraltarze-Zginal-w-niej-premier-i-Wodz-Naczelny-Wladyslaw-Sikorski 
 
NIE WIEM NA ILE CIĘ TO POCIESZY ? 
OTO JAKBY DRUGI TAJNY PROTOKÓŁ MOŁOTOWA TYM RAZEM Z USA. 
 
Ze względu na odbywające się jesienią 1944 roku w USA wybory prezydenckie, na prośbę prezydenta Roosevelta liczącego na głosy Polonii amerykańskiej utajniono postanowienia wielkiej trójki w kwestii polskiej. 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Konferencja_tehera%C5%84ska 
 
"służący w wojsku przed wojną to zdrajca " 
 
MAŁO TO POLAKÓW WALCZĄCYCH O POLSKĘ W II WOJNIE SOCJALIŚCI RADZIECCY POMORDOWALI (Katyń)?  
DLA CIEBIE II WOJNA ŚWIATOWA ZACZĘŁA SIĘ W 1941 ROKU? 
 
 
Plan operacji był przygotowany i podpisany przez Adolfa Hitlera 18 grudnia 1940 (dyrektywa nr 21). Pierwotnie przewidywano atak 15 maja 1941, ale z powodu obalenia proniemieckiego rządu księcia Pawła ( TAKI NASZ DONALD)Niemcy musiały interweniować na Bałkanach i w Jugosławii, a także w Grecji, dlatego atak przełożono na 22 czerwca 1941. 
 
Przed rozpoczęciem działań wojennych pomiędzy ZSRR a Niemcami, kraje te pozostawały w sojuszu, zawiązanym paktem Ribbentrop-Mołotow w 1939, zapewniającym o wzajemnej nieagresji. Jeszcze w połowie czerwca 1940 Hitler był jak najdalszy od ataku na ZSRR, wydając 15 czerwca 1940 rozkaz zredukowania Wehrmachtu ze 156 do 120 dywizji[11]. Jednakże brak możliwości pogodzenia się z ekspansjonistycznymi celami Stalina, przedstawionymi przez Mołotowa w Berlinie w listopadzie 1940 i wykraczającymi poza zakres przewidzianych w pakcie stref wpływu (poza przewidzianą do zajęcia Finlandią[12] i opanowanymi Besarabią, Litwą, Łotwą i Estonią, nie przewidzianą do zajęcia w pakcie Ribbentrop-Mołotow Bukowiną północną, Stalin wykazywał m.in. zainteresowanie Bułgarią, kontrolą przejścia z Morza Czarnego na Morze Śródziemne czy swobodą przejścia przez cieśniny duńskie, co powodowało dla Niemiec zagrożenie dla kontroli nad rumuńskimi polami naftowymi), przeprowadzanie przymusowych wysiedleń ludności niemieckojęzycznej z krajów nadbałtyckich, a także intensyfikacja zbrojenia Armii Czerwonej (ros. 01>G5-@5ABLO=A:0O @0A=0O @
60. Dodane przez do 56, w dniu - 15-10-2021 08:03
Też tak uważam. 
Nie rozumiem dlaczego nie trafił do : 
Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych?  
Przyjmują gruz.
61. Dodane przez do 55, w dniu - 15-10-2021 08:17
"Szeregowi żołnierze armii sowieckiej ginęli wyzwalając spod faszystowskiego reżimu Leszno i Polskę" 
 
NO TO O D NOWA JESZCZE RAZ TŁUMACZĘ: 
 
Szeregowi żołnierze armii sowieckiej tak samo wykonywali rozkazy (a może nawet bardziej ( bo nie słyszałem o zamachu na Stalina) jak żołnierze Wermachtu. 
Nawet SS nie podejmowano działań demokratycznie - też wydawano rozkazy których trzeba było słuchać. 
Armia Radziecka jak i Armia Niemiecka mordowała Polaków również cywili. 
Dlaczego więc nie stawiasz pomników wdzięczności również tym młodym niewinnym chłopcom niemieckich armii? 
wcielonym do armii.  
Przecież wszyscy nie byli ochotnikami. 
Zresztą skąd pomysł, że ci radzieccy a prawdopodobnie ukraińscy nie zgłosili się na ochotnika? 
Przecież na Ukrainie "polskich panów nie kochali. 
 
Dlatego, że w armii radzieckiej było więcej Żydów? 
 
 
Reszta twoich wypocin to rynsztok więc po prostu zleję.
62. Dodane przez elo, w dniu - 15-10-2021 08:23
do 52 nieukiem jesteś ty i to ślepym (...) inaczej byś pieprzył gdyby ci ruski dziadka zastrzeli nie chcesz nawet historycznych faktów przyjąć do wiadomości Leszno było jest i będzie czerwone póki żyją w nim takie czerwone(...) i nie sil się na odpowiedź nie konwersuje z niedouczonymi czerwonymi barbarzyńcami
63. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 15-10-2021 14:20
do 61 Ładnie napisałeś raczej młody historyku , ale aby nazwać mój przykład 2 dotyczący mojej rodziny za rynsztok to jednak świadczy o twoim otwarciu się z intelektualnej wypowiedzi w chamstwo .Może Tobie puściły nerwy , ale dyskusja polega na wymianie poglądów masz prawo mieć inne , ale chroń się od chamstwa przyjacielu , gdyż stoisz na stanowisku , że jak ktoś nie podziela Twoich poglądów to już żadnej racji nie ma - pozdrawiam Cię
64. Dodane przez do 63, w dniu - 15-10-2021 15:38
O przepraszam miało być do kom 58. 
Bardzo mi przykro. 
Ale to nie mi nerwy puszczają. 
Nie ja piszę, że "Szlag mnie trafia"-kom 55 
Dziękuję za komplement ( młody) 
Co ne zmienia faktu, że znasz cyferki po kolei 1,2 ale reszta to ci się pomyliła. 
 
Oto tylko jedna z twoich spektakularnych pomyłek.
65. Dodane przez Myślący, w dniu - 15-10-2021 19:19
Do Polo Prawica 42 Oj chłopie mam wrażenie, że w te całe siły wyższe nie wierzysz. Zapewne ty jednak myślisz inaczej, ale to normalne, dobrze że rozważamy i oceniamy każde wydarzenie historyczne z różnych punktów widzenia. Napracowałeś się na zasadzie -kopiuj wklej- i udajesz historyka na potrzebę udowodnienia sił nadprzyrodzonych. Według mego osądu tak się nie dzieje jak Ty chcesz to dowieść tekstami skopiowanymi. W historii wielkich bitew, zwycięstwa nie dokładnie zbadane. Na potrzeby udowodnienia różne historyjki tzw. Cudów są tylko przyklejone do faktów historycznych. Natomiast te wydarzenia dopiero po zbadaniu dokładnym taktyki czy przypadkowych zaniedbań dowódców stron walczących mają jednak swoje podłoże. Nie chce mi się pisać i dawać Ci mnóstwo dowodów z badań naukowych na to o czym piszę wyżej.  
Podważałeś istnienie pomnika wdzięczności w Austrii. To sobie przeczytaj. Podaje link. 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Bohaterów_Armii_Czerwonej_w_Wiedniu  
Grabież skarbów złota i dzieł sztuki na terenie Austrii głównie dokonali żołnierze amerykańscy. 
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/zlo(...)h-zydow/8lbyecm  
A tak dla uruchomienia rozumowania i oceny faktów historycznych. A na postawienie pomnika na Kahlenbergu Jana III Sobieskiego niestety zgody władz miasta Wiednia i prezydenta Austrii do dziś nie ma. Postument zaś pod pomnik Jana III Sobieskiego był wielokrotnie niszczony.  
Mam zatem wiele wątpliwości w ocenie wielu zdarzeń najnowszej historii Polski i pewno tak już pozostanie bo po co utajnione są dokumenty II WŚ w Anglii, USA, Rosji i (RFN- to można zrozumieć)
reklama
reklama
66. Dodane przez Meritum, w dniu - 15-10-2021 19:46
Ze względu na odbywające się jesienią 1944 roku w USA wybory prezydenckie, na prośbę prezydenta Roosevelta liczącego na głosy Polonii amerykańskiej utajniono postanowienia wielkiej trójki w kwestii polskiej.  
https://pl.wikipedia.org/wiki/Konferencja_tehera%C5%84ska  
 
Zdają sobie państwo sprawę, że w związku z powyższym wybory w USA w 1944 roku zostały sfałszowane? 
 
Tak jak w Polsce . 
 
3xTAK! - kłamstwo założycielskie PRL - Puls Biznesu - pb.plhttps://www.pb.pl : Podatki 
Ten dzień i wyniki referendum miały być potwierdzeniem popularności rządzących Polską. Stało się jednak symbolem manipulacji i fałszerstw ... 
 
Zaczynają państwo kumać kto rządzi światem? 
Polecam spiskowe teorie. 
 
Państwo Izrael 
14 maja 1948 roku o godzinie 16.00, Dawid Ben Gurion odczytał na posiedzeniu Rady Ludowej (Mozet HaAm) w Tel Awiwie Deklarację Niepodległości, głoszącą o ustanowieniu Państwa Izrael. 
 
Palestyna pod panowaniem Brytyjczyków - Wikipediahttps://pl.wikipedia.org
 
Mimo wielkiej ofiary ktoś jednak skorzystał na II Wojnie Światowej. 
Oburzające? 
Nie sądzę. 
Bo to jeden Polak zginął w powstaniach zanim Polska powstała po latach rozbiorów? 
Po I Wojnie światowej.
67. Dodane przez do 60, w dniu - 15-10-2021 19:57
pomnik upamiętniający poległych żołnierzy nie jest gruzem, dlatego polityka deptania pamięci o ofiarach wojny to już jest kwalifikacja w skali ujemnej
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj