Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Mniej zakażeń, bardzo dużo zgonów

Raport pandemiczny

Mniej zakażeń, bardzo dużo zgonów

15.12.2021. Radio Elka, Marcin Hałusek


(Fot. Archiwum)
Aż 669 osób zarażonych wirusem SARS-COV2 zmarło minionej doby – poinformowało Ministerstwo Zdrowia. W regionie mamy 14 przypadków śmiertelnych, 258 nowych zakażeń i aż 7162 osoby objęte kwarantanną. W kraju potwierdzono 24 266 zakażeń, to ponad 4 tysiące mniej niż przed tygodniem. 

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Choć liczba zakażeń w wolnym tempie maleje, to skala zgonów wciąż przeraża. Dzisiejsze dane są najgorsze od kwietnia ubiegłego roku. Raport precyzuje, że wśród 669 zmarłych,
496 osób miało choroby współistniejące, pozostali przegrali walkę z COVID19.

W regionie ujawniono 14 zgonów we wszystkich powiatach oprócz wschowskiego. Na COVID19 zmarło 9 osób z Leszna, powiatów: leszczyńskiego, kościańskiego, rawickiego i górowskiego. U pozostałych 5 zmarłych mieszkańców występowały inne choroby.

Na liście nowych zakażeń jest 258 przypadków zdiagnozowanych w naszym regionie. Najwięcej pozytywnych wyników testów było w Lesznie - 51. W powiecie gostyńskim wykryto 43 zakażenia, w kościańskim 38, w leszczyńskim 37, wolsztyński 36, górowskim 24, rawickim 18 i wschowskim 11.

Na kwarantannę skierowano 7162 mieszkańców regionu, najwięcej, bo aż 1397 z powiatu rawickiego.
 
Komentarze (61)
1. Dodane przez Kutanga, w dniu - 15-12-2021 12:34
A więc przyjrzyjmy się bliżej: 
- 496 z 669 to choroby współistniejące.  
- nie podano wieku zmarłych (zapewne gdyby byli to młodzi osobnicy to by podali) 
- cyt: "Dzisiajesze dane są najgorsze od kwietnia ubiegłego roku" - a więc szczepionki pogarszają statystyki śmiertelności? Chyba tak skoro więcej śmierci niż przed szczepieniem.
2. Dodane przez Jerzyk, w dniu - 15-12-2021 12:58
Poprosimy o doprecyzowanie informacji o osoby niezaszczepione. Ilu ze zmarłych nie przyjęło szczepionki, to samo z zakażonymi. Precz z foliarstwem!
3. Dodane przez Deja vu, w dniu - 15-12-2021 12:59
Przestańcie pisać, że liczba zgonów przeraża. 9 osób tylko na Covid z całego regionu liczącego 280 tys. osób u szczytu fali epidemicznej to przerażające ilości? I to bodajże dopiero czwarty raz od początku jesienie mamy większą ilość zgonów. Każdy zgon jest przykry, ale to tylko nieco ponad 1 osoba na cały powiat. 
 
O niepublikowanie ilości zakażeń postulowało wielu naukowców, w tym ja trafiłem na jednego z rady medycznej przy premierze. To nie ma żadnego sensu, ponieważ - jak podają wirusolodzy - każda kolejna odmiana wirusa jest bardziej zaraźliwa, ale mniej zjadliwa, czyli wyrządza mniej szkód. Sama obecność wirusa w organizmie człowieka nie jest niczym dziwnym. Dlatego istotne czynniki to wyłącznie ciężkie zachorowania, czyli hospitalizacje oraz zgony.
4. Dodane przez Ana, w dniu - 15-12-2021 13:42
Byłoby mniej zgonów gdyby lekarze nas leczyli, a oni "umywają" ręce od tego obowiązku. Jesteśmy zdani na samych siebie i rodzinę. Wystarczyłoby podać lek przeciwwirusowy. Trzeba uleczyć służbę zdrowia, bo pozamykali się jak przed dżumą. Taka sytuacja im bardzo pasuje, telefon do pacjenta i święty spokój. Zero zainteresowania co się z nim dzieje.
5. Dodane przez Doctor Alban, w dniu - 15-12-2021 14:09
Szczepienia powinny być obowiązkowe, i każdy obywatel powinien być zaszczepiony czy mu się podoba, czy nie!!! Tych co nie chcą powinno się zamykać w aresztach i tam obowiązkowo szczepić!!!
6. Dodane przez Florek, w dniu - 15-12-2021 14:20
"Choć liczba zakażeń w wolnym tempie maleje, to skala zgonów wciąż przeraża." - mnie nie przeraża. Normalna kolej rzeczy. Rodzimy się i umieramy. Nawet jeśli ten wirus jest niebezpieczny to jest to naturalna selekcja. Trzeba żyć normalnie i skończyć z tym całym cyrkiem. Może umrę na "koronkę" - trudno, widocznie tak miało być. Codziennie mogę zginąć w wypadku samochodowym, ale też codziennie wsiadam do auta. Trzymajmy się zasad higieny, dbajmy o siebie...Skończcie już z tym medialnym szaleństwem. Są inne, ważniejsze sprawy. Pozdrawiam i wszystkim życzę dużo zdrowia.
7. Dodane przez miki, w dniu - 15-12-2021 14:31
I znowu mądrale wypisują swoje dyrdymały. Tylko jak idzie po test i dostaje pozytywny to z niewyraźną miną znika i zaczyna się bać. A już patologiczny jest wpis, że 9 zmarłych to nic. Co trzeba mieć w głowie wypisując takie komentarze. No i oczywiście wszyscy są winni : lekarze, ośrodki zdrowia, wszyscy tylko nie antyszczepionkowcy, czy eksperci bez maseczek.
8. Dodane przez Do5, w dniu - 15-12-2021 14:33
Niezły odlot. Moze jeszcze zaproponujesz krzeslo elektryczne dla tych co wątpią w preparaty?
9. Dodane przez Jaroslaw, w dniu - 15-12-2021 14:52
Do kom 5! Jak widać, Ty jesteś już po trzech dawkach! Nie wychodzi na ulicę bo zaczniesz gryźć innych! (...)
10. Dodane przez Jaroslaw, w dniu - 15-12-2021 14:58
Do kom 5! Jak widać, Ty jesteś już po trzech dawkach! Nie wychodzi na ulicę bo zaczniesz gryźć innych! (...)
reklama
11. Dodane przez dlaczego, w dniu - 15-12-2021 15:00
W belgijskich szpitalach z powodu COVID-19 jest ponad dwa razy więcej zaszczepionych niż niezaszczepionych informuje Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego, Sciensano. Ośrodek wskazuje jednocześnie, że ryzyko hospitalizacji osób w pełni zaszczepionych jest kilkadziesiąt procent mniejsze niż niezaszczepionych.
12. Dodane przez Hary, w dniu - 15-12-2021 16:04
Jak czytam te dyrdymały w komentarzach ludzi którzy wątpią w szczepienia i pandemie to zastanawia mnie jedno, jakie to środowisko? Gimnazjum? Zawodówka? Czy może ten leszczynski licencjat ale oleju brak w głowie? Jeden z drugim mocni w internatach ale jak zachorują to pierwsi wpychają się do lekarza i błagają o pomoc. Wątpisz to lecz się z tik toka albo innego pudła a miejsce w szpitalu zostaw innym w kostnicy starczy dla wszystkich.
13. Dodane przez Bartas, w dniu - 15-12-2021 16:48
Proponuję się zainteresować tym przekonanym o skuteczności przyjmowania preparatów, po jakim czasie osoba zaszczprycowana zyskuje status zaszczepionego. Podpowiem, po 2 tygodniach od drugiej dawki. Dla uspokojenia ludzi, warto by było podać, ile osób w szpitalach jest właśnie przed zyskaniem tego zaszczytnego tytułu. Tylko władze tego nie zrobią, zamiast tego wolą dalej straszyć.  
Szczęście chociaż tylko, że ludzie nie pozwolą zrobić krzywdy swoim dzieciom, resztki rozumu jeszcze gdzieś są.
14. Dodane przez Do Kutanga, w dniu - 15-12-2021 17:09
Gdyby krnąbrny naród się zaszczepił, zamiast snuć teorie spiskowe i przerzucać się argumentem "nie szczepię się BO NIE", statystyki nie wyglądałyby tak jak to prezentują raporty. 
Matematyka 4 klasa, wówczas tego uczono - chyba że na 3 zakończyłeś edukację. 
Zdrowia, miejsca na odziale i respiratora lub alternatywnie szczepienie na święta 
Pozdrawiam
15. Dodane przez Do Jerzyk, w dniu - 15-12-2021 17:21
Wystarczy się wysilić, żeby samemu znaleźć. To po pierwsze. 
Z danych do 10 grudnia 7,73% z ogólnej liczby zgonów to osoby zaszczepione. To po drugie. 
51876 zgonów do czasu rozpoczęcia szczepień 
4013 - liczba zgonów wśród w pełni zaszczepionych (po upływie 14 dni od II dawki). Z powyższej liczby tj. 4013 prawie 93% zgonów dotyczy osób z co najmniej 2 poważnymi chorobami współistniejącymi. 
Dziękuję za uwagę 
Nie odpisuj 
Nie warto
16. Dodane przez Do Deja vu, w dniu - 15-12-2021 17:25
Gdyby ta jedna osoba była z Twojej rodziny? 
" jak podają wirusolodzy - każda kolejna odmiana wirusa jest bardziej zaraźliwa, ale mniej zjadliwa, czyli wyrządza mniej szkód" - statystyki temu przeczą. Nierzetelnie przygotowanie do komentowania.
17. Dodane przez Do Ana, w dniu - 15-12-2021 17:26
Lekiem przeciwwirusowym?  
Masz dostęp? 
Podziel się
18. Dodane przez HIT, w dniu - 15-12-2021 17:30
@mika kom.7 
Masz rację cześć lekarzy jest winna ponieważ podporządkowali się sanitarystom, dlatego oprócz tego co napisałaś są odpowiedzialni za wysoką inflację, drogi gaz, węgiel, prąd, mieszkania, materiały budowlane, drewno , stal itd. 
Od dzisiaj 15.12.2021 weszły nowe obostrzenia, ludzie przestaną chodzić do lekarza żeby cała rodzina nie musiała robić testów. Uzyskali efekt odwrotny albo założony czyli szybkie spłaszczenie ilości pozytywnych testów pcr czyli wg nich zakażeń. Tak poradzili sobie Geniusze z IV falą!  
 
Ciekawostka, w budynku magistratu w Poznaniu zamontowano specjalne kamery rejestrujące i identyfikujące  osoby chodzące bez maseczk. Wychodząc z urzędu zostają wylegitymowani i nakładane są  mandaty. W czasie Pandemi powinno być  zapobieganie przez nie wpuszczenie bez maseczki a tak ludzie chodzą sobie po urzędzie i rozsiewając koronkę.  Podobnie jest przed sklepami i galeriami,  policja wyłapuje ludzi wychodzących bez maseczk nakładając na nich mandaty. Czy to są działania zapobiegające?!  
Dobitnie widać, że chodzi jedynie o trzymanie ludzi w zamordyzmie, zastraszaniu i karaniu wysokimi mandatami.  
 
KONTR widokiem są politycy bez maseczek na urodzinach radiowca, wiecach i spotkaniach partyjnych. Kurizum panuje w budynku ministerstwa zdrowia gdzie ochroną jest bez maseczek, mogliśmy to zobaczyć dzięki relacji z interwencji poselskiej.  
Rodzimi samorządowcy też mają za kołnierzykiem,  nie zachowują DDM na sesjach, spotkaniach, nomen omen na potańcówkach seniorów (!!!) itd. Wszystko zarejestrowaly lokalne media ba... gminne portale!
19. Dodane przez Do Doctor Alban, w dniu - 15-12-2021 17:32
Z tymi aresztami to przesada, ale dobrze piszesz. 
Obowiązek jak najbardziej. 
Jakim trzeba być cynikiem, żeby kalkulować pomiędzy ludzkim życiem, a sondażem popularności partyjnej. 
(...)
20. Dodane przez Do Florek, w dniu - 15-12-2021 17:35
A gdyby ta naturalna selekcja (czego Ci nie życzę) dotknęła dość mocno Twoją najbliższą rodzinę?
21. Dodane przez Maxx do 5 i 7, w dniu - 15-12-2021 17:37
Weźcie duży rozpęd a ściana sama się znajdzie. Jesteście (...) pisząc takie komentarze. COVIDIANIE
22. Dodane przez Do miki, w dniu - 15-12-2021 17:39
Winny jest rząd. Daje przyzwolenie na to wszystko co się dzieje. 
Jak można zarządzać pandemią za pomocą badań i sondaży - co się ludziom podobać może lub nie. 
W mojej ocenie, antyszczepionkowych pieniaczy nie jest więcej w Polsce niż 0,01%, a rząd trzęsie gaciami przed tym marginesem.
23. Dodane przez Do Do5, w dniu - 15-12-2021 17:40
Nie szczep się. Serio. Czekaj na wolny respirator.
24. Dodane przez Do Jarosław, w dniu - 15-12-2021 17:44
Jarosław - nie gryzie innych, czuje się dobrze, ma świadomość (dla Ciebie może słowo nieznane), że inni mogą być bardziej bezpieczni.  
Tak jak Doctor Alban, zaszczepię się 5, 10 i 15 szczepionką. 
(...)
25. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 15-12-2021 17:44
Mijasz się z prawdą, czy świadomie kłamiesz i manipulujesz? W którym komentarzu jest napisane, że "9 zmarłych to nic"? Zapiszę tą ilość zgonów w inny sposób - dzisiaj w naszym regionie zmarło na Covid 0,003% mieszkańców ( trzy tysięczne procenta ). To naprawdę jest ilość, która powinna budzić w nas przerażenie? Czy to przypomina pandemię? Czy powinna być to podstawa do tego, aby zmieniać całe nasze życie i zmuszać ludzi do wątpliwych szczepień? Takie tytuły medialne potwierdzają tylko teorię mówiącą o tym, że jest to przede wszystkim pandemia strachu, którym jesteśmy nieustannie karmieni.
26. Dodane przez Do dlaczego, w dniu - 15-12-2021 17:47
Sam zadajesz pytanie, sam odpowiadasz.
27. Dodane przez Do Hary, w dniu - 15-12-2021 17:48
Zostaw poziom wykształcenia. 
Z resztą się zgadzam, poza kostnicą. Niech żyją, byle jak ale niech żyją.
28. Dodane przez Do Bartas, w dniu - 15-12-2021 17:50
Muszę Cię zmartwić - zaszczytny tytuł posiada jakieś 90 % zaszczepionych II dawką. 
Nieuku, zajrzyj, przeczytaj, później komentuj
29. Dodane przez do kom. 11, w dniu - 15-12-2021 17:52
A to tabelka z irlandzkiej agendy rządowej nadzorującej szczepienia. W pełni zaszczepionych hospitalizowanych i zmarłych jest tam więcej niż niezaszczepionych. I to w liczbach bezwzględnych.
reklama
30. Dodane przez do kom. 12, w dniu - 15-12-2021 18:05
Nie pochwalisz się co sam skończyłeś? I czy uczono Ciebie gdziekolwiek, że wykształcenie w jakiejś dziedzinie nie daje żadnej gwarancji, że dana osoba będzie dzięki temu mogła być uznawana za inteligentną?
31. Dodane przez do kom. 16, w dniu - 15-12-2021 18:11
Nie mieszajmy dwóch różnych systemów walutowych, jak mawiał klasyk. Smutek po utracie bliskiej osoby jest zawsze spory, bez względu na przyczynę zgonu. Ale fakt, że ktoś z bliskich zginął w wypadku samochodowym, nie oznacza dla mnie, że odstawię samochód i będę rozpowiadał publicznie, że jeżdżenie pojazdami jest przerażające i bardzo niebezpieczne dla życia. Strach nam bardzo szkodzi i nie należy się nim karmić.
32. Dodane przez do kom. 15, w dniu - 15-12-2021 18:18
Zastanawiałeś się nad tym jak to jest, że bodajże we wszystkich innych krajach odsetek hospitalizowanych i zmarłych po zaszczepieniu jest wielokrotnie wyższy niż w Polsce?  
 
Pamiętasz jak 01 lutego br. Szef KPRM Michał Dworczyk informował na konferencji prasowej, że mamy już zaszczepionych ponad 94 proc. wszystkich lekarzy? A 03 marca Naczelna Izba Lekarska odpowiedziała, że pan minister mija się z prawdą, bo zaszczepionych wtedy zostało 40-46% lekarzy?  
 
Naprawdę jesteś w 100% pewien danych podawanych przez polski rząd, które prezentujesz? Jeżeli tak, to gratuluję, bo chyba jesteś rzadkim wyjątkiem.
33. Dodane przez Co szybciej rozprzestrzenia się w Polsce, covid czy inflacja?, w dniu - 15-12-2021 19:00
Ograniczać się przed łamaniem konstytucji powinni ministry w czarnych maseczkach! Dlaczego akurat upodobali sobie maseczki w czarnym kolorze? Żeby groźniej wyglądać, straszyć ludzi a może coś manifestować?!  
Już pierwszego dnia nowych obostrzeń MZ poniosło sromotną klęskę, nigdzie ale to nigdzie nie są przestrzegane przez przedsiębiorców. Podobnienie, nie będą rzadowymi sługusami w kontrolowaniu certyfikatów szczepień z prostej przyczyny, mogą dostać pozwy sądowe ale co najważniejsze stracą finansowo i wizerunkowo a rząd im nie wyrówna. Kilku nawiedzonych w PcimiuOZNANIU to nie jest nawet margines!
34. Dodane przez prawda, w dniu - 15-12-2021 19:01
Prawda jest taka, że Ci którzy do tej pory nie chcieli przyjąć eksperymentu (nie mylić ze szczepionką) to teraz tym bardziej się nie zdecydują. Lepiej się martwcie COVIDIANIE o tych co zaszczepili się dla świętego spokoju i ciężko przeszli te szczepienia lub zauważyli że ich nabito w butelkę zapraszając ich na dawki przypominające. Liczba chętnych mocno spada. OJ MOCNO i dobrze. Stanowcze NIE dla subskrypcji Phizera
35. Dodane przez Florek, w dniu - 15-12-2021 20:15
Do kom. 20. Dotknęła niestety i życie toczy się dalej. Bliskie mi osoby zmarły też na nowotwór, serce...Ludzie umierali i będą umierać. Tak to zostało skonstruowane. Pozdrawiam.
36. Dodane przez luk, w dniu - 15-12-2021 20:33
Zaszczepię się jeśli przed szczepieniem dostanę do podpisania dokument w dwóch egzemplarzach w którym będzie mowa że zostaję wbrew mojej woli zmuszony do przyjęcia szczepionki na COVID-19. W dokumencie tym musi być wyraźnie zapisana odpowiedzialność Systemu Opieki Zdrowotnej dopuszczającego mnie do szczepienia za możliwe NOP. Zaznaczę że Covid-19 ciężko przechorowałem.
37. Dodane przez Ciekawy, w dniu - 15-12-2021 21:06
A ilu w tych zgonach było zaszepionych ?
38. Dodane przez da, w dniu - 15-12-2021 21:42
basiw mz gov pl tam są dane o zakażeniach i zgonach.
39. Dodane przez Joanna, w dniu - 15-12-2021 21:58
Niestety,ale w obecnych czasach nie ma nic innego, żadnych innych chorób oprócz COVID. Niedawno musiałam skorzystać z pomocy SOR i mimo mocnego bólu nie liczyło się nic poza "dodatnia czy nie". Ta cała pandemia przysłoniła lekarzom inne choroby, konieczność leczenia! W dzisiejszych czasach - wymioty, katar, biegunka, kaszel to wszystko COVID. Mam pytanie, czy ktoś jeszcze choruje na grypę? Zwariować można!
40. Dodane przez do kom. 37, w dniu - 15-12-2021 22:09
Sam bym chętnie zobaczył takie rzetelne statystyki. Inne kraje prowadzą je na bieżąco od letnich wakacji, a w Polsce ich nie widzę. Jedynie Ministerstwo Zdrowia ogłasza raz po raz jakieś dane. Ale biorąc pod uwagę wypowiedź ministra Dworczyka, o której była mowa w kom. 32, jakoś dziwnie nie mam do tych danych przekonania, bo nijak nie pasują do proporcji europejskich. A może ktoś wie, gdzie je znaleźć?
41. Dodane przez do kom. 38, w dniu - 15-12-2021 22:42
Faktycznie są takie dane - dziękuję! 
https://basiw.mz.gov.pl/index.html#/visualization?id=3761 
 
Na chwilę obecną wykres pokazuje 387 007 zakażeń wśród zaszczepionych i 2 163 928 wśród niezaszczepionych. Zgony wśród osób zaszczepionych 4428, w tym 3344 z chorobami współistniejącymi. Zgony wśród niezaszczepionych wynoszą 55 558, w tym 38 284 z chorobami współistniejącymi. Czyli 1084 zmarło tylko na Covid wśród zaszczepionych i 17 274 wśród niezaszczepionych. 
 
Jeżeli wierzyć w prawdziwość tych danych, to do Polski musiały trafić inne szczepionki niż do innych krajów. Chociażby po danych z Irlandii ( kom.29 ) widać, że albo coś tu nie gra, albo stał się u nas cud.
42. Dodane przez do kom. 38, w dniu - 15-12-2021 23:30
Ciekawy jest pęd do szczepienia dzieci i młodzieży, podczas gdy z tych danych widać, że średni wiek tegorocznych zgonów wynosi 75 lat. Z czego łącznie w wieku 100 lat i więcej zmarło 12 osób, a do 28 roku łącznie 13 osób. Wśród niezaszczepionych są nawet cztery osoby w Polsce, których wiek określono na 0 lat. 
 
Choć dziwnie mi się ten raport wyświetla. Raz w samym Lesznie od 01.01.2021 r. do 13.12.2021 r pokazuje, że zmarło 12 osób na Covid. Najmłodsza osoba miała 20 lat, kolejna 39 lat i starsze.  
Ale wszystkie te zgony są datowane na 01.01.2021 r.  
 
Ale ciekawe dane otrzymamy, gdy zawężymy zakres dat tylko do IV fali. Wtedy już różnice pomiędzy ilością zgonów i zakażeń pomiędzy zaszczepionymi a niezaszczepionymi zmniejszają się. Ustawiłem zakres dat od 10 września do 13.12 
 
Zakażenia: 
Zaszczepieni 375 849 
Niezaszczepieni 588 602 
 
Zgony tylko na Covid: 
Zaszczepieni 919 
Niezaszczepieni 2983 
 
Już nie ma propagandowych 99%, tylko 70% zgonów wśród niezaszczepionych. 
 
Ciekawe dane dla dociekliwego dziennikarza. Jeszcze raz dziękuję za podpowiedź.
43. Dodane przez szczepimy się, w dniu - 15-12-2021 23:31
Moi dziadkowie, rodzice, moje pokolenie szczepiliśmy się w latach powojennych przeciw różnym chorobom. Dzięki temu znaczniej mniej było chorych na gruźlicę, Heine-Medina. Teraz gdy wydaje się, że ludzie są bardziej wyedukowani zaistniało zjawisko neo-ciemnogrodu - grupa ludzi, którzy mają teorie spiskowe. Jest egoizm społeczny, żerujący na tym, że inni ludzie zaszczepią się a grupa antyszczepionkowców chce prześlizgnąć się przez pandemię, po cichu ukrywając faktyczne skutki braku zaszczepienia. To wyraźny egoizm społeczny ... to jakby chcieć jeździć drogą, ale nie płacić podatku na jej budowę i utrzymanie.
44. Dodane przez prawda, w dniu - 15-12-2021 23:55
Jeśli rząd chce ograniczać nasze prawa i wolności, uprzywilejowując jedną grupę ludzi zaszczepionych też jest segregowaniem i różnicowaniem ludzi, może to zrobić wyłącznie ustawą. Musi to być niezbędne, konieczne dla ochrony wartości w tym wypadku zdrowia, musi to wykazać naukowo,  zero jedynkowo. Nie można ludziom odbierać istoty prawa i wolności. Rząd musi stać na straży naszych praw i wolności a nie ograniczać ich rozporządzeniami  pokrętnie obchodzącymi konstytucję w sposób, który prowadzi do segregacji, zróżnicowania sytuacji ludzi w miejscach powszechnego użytku jak restauracje, kina, teatry, kościoły. Trwanie rządu w bezładzie prawnym utrwala tylko przekonanie, że działania nie mają żadnego uzasadnienia naukowego i prawnego! Podobnie utrzymywania stanu zagrożenia epidemiologicznego nie może być trwałe tylko powinno być tymczasowe w określonym przedziale czasowym. Niewiele rządów chce wyzbyć się /obecnych nadanych samym sobie prolongatyw/ pandemicznych działań nie zawsze zgodnie z obowiązujących prawem i konstytucją, nie mając żadnych upoważnień ustawowych do takich działań.
45. Dodane przez Roundup, w dniu - 16-12-2021 07:00
Jeśli ktoś bezgranicznie ufa koncernom typu Pfaiser czy Astra Zeneca czy innym tego typu tworom i bezwzględnie jest za tym, żeby wręcz aresztować ludzi niezaszczepionych i domaga się szczepień obowiązkowych to mam kilka pytań : 
1. Dlaczego obowiązkowe szczepienie ma być na zasadzie podpisania zgody przeze mnie, że świadomie biorę udział w badaniu i eksperymencie, którego "rzetelne" wyniki ogłoszą po roku 2023, bo nikt, nawet koncern nie bierze odpowiedzialności za jego skutki ? 
2. Dlaczego WHO zablokowało proces dopuszczenia rosyjskiej szczepionki Sputnik V gdzie udowodniono 92% skuteczności tak jak w innych szczepionkach? Zrobiono paszporty covidowe i tylko wybrane szczepionki dają możliwość przejścia przez granice. Tym czasem Izrael uznał, że będzie respektował tą szczepionkę i wpuści obywateli zaszczepionych Sputnikiem.  
Czy to aby nie walka o rynek i interes wraz z polityką? 
3. Odnośnie wyników badań: Czy ktoś jeszcze pamięta aferę z wynikami badań nad preparatem Roundup, które przedstawiała firma Monsanto ? Takie prawdomówne są te koncerny i nie ukrywają złych wyników badań? Serio? 
4. Dlaczego publicznie nie mówi się że nawet sam Pfaiser wyprodukował już tabletki, ale i inne firmy też, jako lek w przypadku choroby, które bardzo ograniczają u chorego możliwość wejścia w ciężka fazę choroby Covid i że świat rejestruje u siebie inne specyfiki w postaci leków, a nie szczepionek? 
 
Szczepionki pójdą moim zdaniem w odstawkę po 2023 roku. Na Covid będą normalnie (już są) leki przeciwwirusowe hamujące rozwój wirusa w płucach (już jest chyba z 6, proszę poczytać), a wyniki badań na ludziach dzięki zaszczepionym ochotnikom pozwolą na dalszy rozwój inżynierii biochemicznej w odnajdowaniu rozwiązań na inne choroby, z wykluczeniem pewnych specyfików, które w świetle wyników powodowały śmierć u ludzi. 
Wszystkim zaszczepionym należy się od świata DUŻE dziękuję za udział w badaniach oraz życzyć należy im dużo zdrowia. I tyle.
46. Dodane przez do 43, w dniu - 16-12-2021 08:45
Brawo za normalny komentarz, bez statystyk i tabelek. Kto nie chce niech się nie szczepi, ale też niech nie krytykuje tych, którzy się zaszczepili. Od urodzenia każdy dostaje szczepionki i jakoś nikt z tym nie walczy stojąc nad łóżkiem porodowym narzeczonej, żony, siostry żeby nie podawali szczepienia...ludzie myslenie nie boli...
47. Dodane przez Do 42, w dniu - 16-12-2021 10:23
Po co czytasz te dane jak tak w nie nie wierzysz. W Polsce dane jak twierdzisz są fałszowane a skąd pewność że w innych krajach piszą prawdę.
48. Dodane przez do 43, w dniu - 16-12-2021 10:43
Szczepimy się szczepionkami, na koronawirusa nie ma szczepionki, jest preparat w fazie badań. Będzie szczepionka, ludzie się zaszczepią. Po 2., ile razy szczepisz się np. na polio? Też co 6 czy 3 miesiące?
49. Dodane przez Co z tobą, w dniu - 16-12-2021 10:50
@43 - to są preparaty w fazie testów, na podanie, których dobrowolnie wyrażasz zgodę podpisując kwestionariusz.Co to jest i dlaczego mamy kierować się dobrem społecznym? Zdrowie nie jest społeczne jest indywidualne! Egoizm społeczny można obu stronom dyskusji przypisać, także tobie. Widać, że coś cię boli ale nie będę się nad tym rozwodzić. Nie przypisuj komentującym, że są antyszczepionkowcami bo nie wiesz tego a z komentarzy to nie wynika.
50. Dodane przez do kom. 44, w dniu - 16-12-2021 11:06
Dziękuję za ten komentarz. Musimy nauczyć się odróżniać chorobę i walkę z nią od wykorzystywania choroby do celów pozamedycznych. To, że pojawił się wirus, nie może być skutecznym pretekstem do wprowadzania tylnymi drzwiami prawa, które z leczeniem ludzi ma niewiele wspólnego. Polityka i media oferują nam przedstawienie, tak sugestywne i tak mocno promowane, że nie dostrzegamy często co naprawdę dzieje się za kulisami.
51. Dodane przez do kom. 47, w dniu - 16-12-2021 11:15
Nie mam dostępu do pełnych i rzetelnych danych, więc niczego na 100% nie mogę być pewien. Ale gdy widzę, że w wielu krajach dane są porównywalne i wskazują, że większość hospitalizacji i zgonów ma miejsce wśród osób zaszczepionych, a w Polsce słyszę od ministra zdrowia i widzę w rządowych przekazach reklamowych szczepień, że 99% hospitalizowanych i zmarłych to niezaszczepieni, to chyba nie muszę wyjaśniać, skąd pojawia się mój brak zaufania do tych danych. Zwłaszcza, że widzę ewidentne próby przekłamania rzeczywistości przez członków polskiego rządu, takie jak podano w kom. 32.
52. Dodane przez dudu, w dniu - 16-12-2021 11:18
Do elka.pl dlaczego nie napiszecie jak policjanci nękają bezprawni ludzi paradujących bez masek po sklepach? Wszystkie te rozporządzenia uderzają w konstytucje i w nasze prawa ! Z waszej strony leci tylko jedna narracja sianie strachu i propagandy , a cyrku ciąg dalszy. Zobaczycie ilu ludzi poumiera przez te preparaty. Wiem ze macie odgórnie nakaz publikacji i siania pandemii strachu ale raz na jakiś czas moglibyście z własnej nieprzymuszonej woli zrobić naprawdę rzetelny artykuł który raz na zawsze skończył by z tym podziałem społeczeństwa o które tak zabiega władza. No chyba ze wam za to płacą to sorry. Pewnie mała szansa ze admin przepuści ten komentarz ale cóż napisałem co chciałem.
53. Dodane przez Do 48, w dniu - 16-12-2021 12:35
Nie ośmieszają się. Porównywanie polio do choroby wirusowej? Przeciw grypie też co roku trzeba się szczepić mądrali.
54. Dodane przez PZPR, w dniu - 16-12-2021 13:06
Ogólnie czarne jest białe, a białe czarne.  
Od kiedy terroryści nie noszą masek?  
Terroryści zawsze byli zamaskowani i tak zostanie. 
Segregacja ludzi jest najlepszą metodą napędzania i pchania korporacji.  
Mcdonald czeka na zamkniecie restauracji.  
Allegro czeka na zamknięcie i ograniczenia sklepów.
55. Dodane przez Do 30, w dniu - 16-12-2021 13:56
Jeśli wątpisz w sens szczepień i polegasz na wiedzy z tik toka to sam wystawiasz sobie świadectwo i stawiasz na równi z gimbaza z rynku
56. Dodane przez do kom. 53, w dniu - 16-12-2021 14:53
Od kiedy TRZEBA SIĘ szczypać przeciwko grypie co roku?
57. Dodane przez do kom. 55, w dniu - 16-12-2021 14:57
Człowieku, sam się pogrążasz i wystawiasz świadectwo o niskim ilorazie inteligencji, naucz się, że eksperymentem medycznym nie można nazwać szczepionką.
58. Dodane przez do kom. 53, w dniu - 16-12-2021 16:43
Naprawdę trzeba się szczepić przeciwko grypie co roku? Widocznie coś przegapiłem, bo jak sięgnę pamięcią nie przypominam sobie takich szczepień u siebie. I też tak do tego władza przymusza, że bez tych szczepień na grypę coraz mniej praw mamy?
59. Dodane przez do kom. 55, w dniu - 16-12-2021 16:58
Nie wiem dlaczego tak źle ocenia Pan/i ludzkie zwątpienie? Zwłaszcza w przekaz, który bezspornie swą skalą i jednostronnością przekazu medialnego można określić propagandowym, a minimum reklamowym. Zwątpienie jest częścią naszego krytycznego myślenia, które prowadzi do szukania pełniejszych odpowiedzi. Czego i Panu/i życzę, bo pełne zaufanie do reklam i do propagandy niczego dobrego nam nie przyniesie.
60. Dodane przez Do 56, w dniu - 16-12-2021 17:20
Jak to moja babcia mówiła mądrzejszy musi odpuścić głupszemu. Ja się poddaję nie ma sensu z tobą dyskutować.
61. Dodane przez Do 57, w dniu - 16-12-2021 17:43
To jeżeli lekarz zapisuje pacjentowi lek którego nigdy nie brał to też jest eksperymentem medycznym czy lekiem?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj