Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Gerard, Helena,
Jerzy, Wojciech
Do końca roku 252 dni.
Start arrow Wschowa arrow Starosta zdziwiony, burmistrz zaniepokojony, urzędnicy wkurzeni, mieszkańcy - zagubieni...

Osią sporu rekultywacja składowiska w Tylewicach

Starosta zdziwiony, burmistrz zaniepokojony, urzędnicy wkurzeni, mieszkańcy - zagubieni...

24.03.2022. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Filip Wybieralski)
Szerokim echem odbiło się opublikowane w prasie stanowisko starosty wschowskiego – Andrzeja Bielawskiego, który wyraził swoje zaniepokojenie planami gminy Wschowa, związanymi z rekultywacją składowiska odpadów w Tylewicach. Starosta poddaje w wątpliwość inwestycję, a wschowski magistrat kategorycznie odcina się od jego retoryki, wskazując, że wprowadza on w błąd opinię publiczną. Co ciekawe, oba samorządy mają wspólny, jasno skonkretyzowany cel – ochronę środowiska lokalnego.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Stanowisko Andrzeja Bielawskiego ukazało się wczoraj w ''Głosie Regionu”. Artykuł przedrukowano na stronie wykupionej przez starostwo, chociaż w materiale prasowym nie jest to wyraźnie zaznaczone, a zgodnie z prawem powinno. Andrzej Bielawski wskazuje w nim, że jego zaniepokojenie budzi nie tyle kwestia rekultywacji składowiska odpadów, co zaproponowana technologia realizacji tego procesu. - Opierać się ona będzie na przewiezieniu dodatkowych 72 000 ton, czyli blisko 3000 ciężarówek odpadów, w tym odpadów nieobojętnych dla środowiska - komentuje starosta, który jednocześnie sugeruje, że takie działania mogą mieć wpływ na jakość wody dostarczanej do mieszkańców. - O konieczności podjęcia wszelkich działań zmierzających do wyeliminowania źródeł zanieczyszczenia wód w tym rejonie informował wielokrotnie geolog powiatowy, wskazując, iż deponowanie na terenie
nieczynnego składowiska nowych odpadów, z których mogą być wypłukiwane zanieczyszczenia, może w konsekwencji mieć negatywny wpływ na jakość wód podziemnych w rejonie Wschowy
- czytamy w artykule, w którym wymieniona jest lista odpadów, które rzekomo mają zostać wywiezione na składowisko.

Tak postawiona teza spotkała się ze stanowczą reakcją wschowskich urzędników, którzy następnego dnia zwołali konferencję prasową, aby zdementować informacje, jakie pojawiły się w gazecie. - Przedstawione stanowisko starosty opiera się na kryteriach pozaprawnych - to wyłącznie jego interpretacje, obawy, przewidywania. Przytoczone hipotezy zupełnie nie odzwierciedlają stanu faktycznego. Katalog odpadów, jakie przytacza starosta, to wykaz materiałów, jakie są dopuszczone zgodnie z ustawą. Takie odpady stosuje się przy tego typu pracach związanych z rekultywacją, jeżeli ktoś twierdzi, że użycie tych materiałów zagraża środowisku - to znaczy, że podważa polskie prawo. Nie ma na to naszej zgody - mówi Krzysztof Kołodziejczyk, prezes Spółki Komunalnej we Wschowie. - Jeszcze raz podkreślam, to co przytacza pan starosta, to odpady, które możemy wykorzystać, ale nie musimy. Chcę zapewnić, że będziemy korzystać tylko i wyłącznie z takich materiałów, co do których nie ma nawet cienia wątpliwości, że powodują jakiegokolwiek zagrożenie. To ziemia, gruz, piasek, kamienie, kompost i osad ściekowy.

Co ciekawe, każda ze stron wskazuje na ten sam cel - ochronę środowiska, w tym przede wszystkim wód gruntowych. - W Tylewicach nigdy nie było wykonanego odpowiedniego podłoża izolującego. Jeżeli przez tyle lat nie było tam nic robione i nadal nie będzie, bo jest to nam utrudniane, to wody opadowe faktycznie mogą obecnie zanieczyszczać ten teren. Nikt nie wie co tam było składowane. Przez nasze prace rekultywacyjne chcemy to wszystko uszczelnić. Apeluję do pana starosty, aby wspólnie przeprowadzić tę inwestycję i również wspólnie kontrolować działania firmy, która ma się podjąć tych prac. Wszystko po to, aby nie było żadnych niejasności. Wspólnie zakończmy ten temat, bo trwa to już za długo - apelował Kołodziejczyk.

Można odnieść wrażenie, że pomiędzy samorządami nie ma obecnie porozumienia, a wymiana zdań zamiast na niwie merytorycznej, przybiera charakter emocjonalny, a przede wszystkim stricte polityczny. Potwierdzeniem tego może być planowana rozprawa administracyjna, jaka ma się odbyć w tej sprawie na wniosek gminy. To mało powszechna forma postępowania administracyjnego, używana zazwyczaj w sytuacjach trudnych, kiedy samorządy nie mogą dojść do porozumienia, a wnioskodawcy zależy na wysokiej jawności podejmowanych działań. Takie rozwiązanie w sposób znaczący opóźnia cały proces inwestycyjny, jednak często bywa bardzo skuteczne. - Z tego co przedstawił pan starosta może wynikać, że nieczynne do tej pory składowisko nagle zacznie być czynne - to nieprawda. To czas, aby pan starosta przestał z nami dyskutować poprzez media, tylko usiadł i znalazł wspólne rozwiązanie. Nie możemy bazować na sugestiach. Pan starosta czy tego chce, czy nie, to będzie musiał podjąć decyzję w tej sprawie. Odnoszę wrażenie, że publikowanie tego typu stanowisk ma odwlec całą inwestycję w czasie - mówił na konferencji wiceburmistrz Marek Kraśny. - Ja nie widzę w tym żadnej merytoryki ze strony pana starosty - podsumował.

Składowisko w Tylewicach nie jest eksploatowane od 2009 roku. Głównym zadaniem rekultywacji, jaką planuje przeprowadzić gmina, jest stworzenie takich warunków, które docelowo pozwolą przywrócić wartość przyrodniczą tego miejsca.
 
Komentarze (54)
1. Dodane przez Wschowa stan umysłu, w dniu - 24-03-2022 13:36
Oni potrafią tylko PRowo rozmawiać
2. Dodane przez Starosta z racją w kieszeni, w dniu - 24-03-2022 13:46
Prawo prawem, ale rozwiązania rekultywacyjne nie powinny podważać zasad zdrowego rozsądku i nauki, oraz zasad postępowania z odpadami (np. gruz się kruszy obecnie i wykorzystuje w budownictwie w razie możliwości - czyli już jest coś na rzeczy) a osady ściekowe to już wybitny sygnał, że nie jest to dobre rozwiązanie - Amen
3. Dodane przez MAREK, w dniu - 24-03-2022 13:55
POWIATY TO PRZEŻYTEK. 
TO TYLKO WYDATKI NA NIKOMU NIEPOTRZEBNE STOŁKI.
4. Dodane przez Urszula Chudak, w dniu - 24-03-2022 14:55
Powstałą sytuację doskonale można ująć słowami Mikołaja Reja - "Ksiądz pana wini, pan księdza. A nam prostym zewsząd nędza". Przekładając to na język mniej poetycki powstaje pytanie, kto ma rację? Ja bym oczekiwała w tej kwestii, wypowiedzi niezależnego eksperta. Tak myślę, że skoro biorący udział w wyjeździe studyjnym do gmin, gdzie zastosowano metodę proponowaną przez Spółkę, potwierdzili jej skuteczność i brak negatywnych skutków ubocznych, to dlaczego u nas miałoby się to nie udać? No i koronny argument - metoda zaproponowana przez Starostwo, jest niebotycznym wydatkiem w obecnych warunkach. Skąd wziąć te 5 milionów? 
Ps. Panie Redaktorze - tytuł artykułu - mistrzostwo świata!
5. Dodane przez Jaś, w dniu - 24-03-2022 16:06
Gdzie jest burmistrz antkowiak!
reklama
6. Dodane przez Swój, w dniu - 24-03-2022 16:15
Mina radnych mówi więcej niż 1000 słów.  
Moje pytanie jest jedno, ile milionów na tej rekultywacji zarobi przedsiębiorca... i z kim się podzieli?
7. Dodane przez mm, w dniu - 24-03-2022 17:59
Pani CH. odleciała w swoim komentarzu, ma Pani coś obiecane po wyborach, czy jak?. 
Briefing bez burmistrza? jak mogliście.... 
Czyli oczami świecą radni teraz...i to byli radni od pana G.? 
A gdzie najlepsza pod słońcem kierownik referatu ochrony środowiska....zaniemogła biedaczka?
8. Dodane przez Starosta z PiS, w dniu - 24-03-2022 18:41
Andrzejek nie zna się na wszystkim, a starostą został tylko i wyłącznie dlatego, że jest z pisu. A jakich mamy "orłów" z pisu to widać na codzień na szczeblu centralnym i lokalnym. Spokojnie, następne wybory i po pisie oraz po Andrzejku. Chyba, że zmieni barwy polityczne!
9. Dodane przez Mieszkanieccccc, w dniu - 24-03-2022 19:01
(...) Najpierw wyciąganie grantów przez stowarzyszenia, po budowanie nowego ratusza, sprzedawanie wodociągów i kupno kibli od znajomych. (...) a teraz jeszcze ściągnie śmieci z zagranicy (...) ściągnął już polowe Wrocławia do spółek i inwestycji w gminie. Bawi się niezle (...)
10. Dodane przez Ania, w dniu - 24-03-2022 19:43
Dobrze, że Starosta jest czujny, bo za dużo już śmieci w naszej okolicy.
11. Dodane przez do kom 7, w dniu - 24-03-2022 20:46
Pani Ch. nie odleciała, a wyjątkowo rozsądnie podeszła do tematu. Zresztą jak zawsze.
12. Dodane przez A teraz płacz, ze drogo, a bedzie jeszcze drożej, w dniu - 25-03-2022 02:14
Do Pani, która odleciała, to że właściwe zagospodarowanie odpadów jest drogie to wiadomo nie od dziś, natomiast postępowanie z nimi w sposób zagrażający środowisku a przede wszystkim zdrowiu ludzi jest zupełnie nieuzasadnione. Niestety, ale opieszałość gmin w zagospodarowaniu starych, śmierdzących skladowisk odpadów spowodowała, że teraz trzeba to robić za ogromne pieniądze, widzicie, każda gmina ma swoje priorytety, widzocznie tutaj przeoczono i przespano odpowiedni moment. I jeszcze jedna kwestia, sam się nie dziwie, ze gminy mają problemy z dofinansowaniem takich przypadków np. ze środków funduszy, a dlaczego? Bo to głównie właśnie gminne zaniedbania z poprzednich lat, czyli totalna ignorancja w tych tematach, byle gdzie, byle co, byleby było jakoś. No to jest jak jest.
13. Dodane przez Do9, w dniu - 25-03-2022 07:29
Mieszkaniec , za takie insynuacje dotyczące "ściągania śmieci z zagranicy " powinnaś być postawiona przed sądem . Z moich bowiem informacji wynika , że materiał użyty do zabezpieczenia nieczynnego już od wielu lat składowiska odpadów w tylewicach miał pochodzić z Polski , poza tym jego skład chemiczny odpowiadałby PN zgodnie z wytycznymi Polskiej Ustawy dotyczącej ochrony środowiska . Kolejny raz osoby bez odpowiedniego przygotowania zawodowego próbują podważać sposób pracy innych . Proszę raczej zająć się niedokończonymi sprawami darów w " lodówce " zanim obarczysz kogoś bezmyślnymi , bezpodstawnymi zarzutami . Trzeba nam we Wschowie więcej osób spoza Wschowskiego grona , aby w końcu mogli pozałatwiać ciŕgnące się w nieskończoność nie tylko wysypiskowe śmierdzące sprawy . Obecny Pan Starosta wydając swoją opinię na łamach głosu regionu powołał się na opinię geologa powiatowego , z kolei ten w swojej opini przytoczył parametry zaczerpnięte z Polskiego Ustawodawstwa nie informując niestety w swojej opini o podstawie na jakiej oparł swoje dane dotyczące składu chemicznego składowiska oraz materiałów mających być użytych w pr,yszłości do utylizacji . Taka opinia jest merytorycznie bezwartoścowa , niedbała oraz niefachowa . Nie pierwszy raz spotykamy się z takim brakiem kompetencji wśród pracowników Wschowskiego Starostwa Powiatowego , a powielanie publicznie takich " wyssanych z palca " opini powinno doprowad,iż nie do rozprawy administracyjnej , a do rozprawy sądowej za łamanie prawa i nie przestrzegania zapisów Ustaw Polskich oraz w związku z tym za Publiczne pomówienia .
14. Dodane przez Do4, w dniu - 25-03-2022 07:52
Pani Urszulo ,aby sprawa nie przybrała charakteru na poziomie przysłowiowego Wschowskiego kina , niestety skoro zabrnęła do rozmiarów publicznego oświadczenia Starosty w regionalnych mediach , opartych na nierzetelnych czynnościach , powinna być rozstrzygnięta przed sądem . My mieszkańcy będziemy się takiego rozwiązania sprawy domagać . Należy takie sprawy kierować do takich instytucji, aby uniknąć teraz i w przyszłości bezprawnych postępowań Urzędów Pzństwowych . Pan Bielawski naszym zdaniem przekroczył swoje uprawnienia wydając opinię mogącą narazić nas podatników na koszty , bez jakiejkolwiek analizy składowiska odpadów w Tylewicach . Jeśli ta partia polityczna ma na stanie ludzi o takich kompetencjach to niestety należy w odpowiedni prawem przewidziany sposób takie osoby eliminować ponieważ dając takie przykłady swoich niedociągnięć , dają świadectwo całej partii rządzącej . Uważamy , że sprawa wysypiska wTylewicach powinna wypłynąć poza obręb województwa Lubuskiego.
15. Dodane przez X, w dniu - 25-03-2022 07:57
Zgrany duet w akcji .Radna I była Burmistrz,która w sprawie śmieciowiska za swojej kadencji nie zrobiła nic pozytywnego ,nie potrafiła uporać się z tematem śmietniska w Tylewicach , niewiele dobrego w żadnym innym temacie nie potrafiła dla gminy zrobić ,na sesjach rady siedziała jak milczący głaz,a w jej imieniu musiał wypowiadać się zastępca teraz nagle doznaĺa ożywienia i wtrąca swoje 3 grosze i miesza z kim ? Z radną ,która za jej kadencji ,gdy pełniła funkcję burmistrza robiła na złość m.in.z kinem Hel .Trochę więcej honoru była Burmistrz. Niech pani sobie przypomni ,że zawód nauczyciela również zobowiązuje do pewnej uczciwości. Jeżeli tego nie ma ,to może pora zająć się wnukami ,czytaniem romansów ,robótkami.Kilka lat temu nie nadawała się Pani do działalności publicznej i w tej materii niewiele się zmieniło ,a towarzystwo radnej z jej .... śmiechem ośmiesza Panią i starostwo ,które jak się domyślam była Burmistrz reprezentuje .Robicie polityczny kabaret ,który nie ma nic wspólnego z dobrem gminy .Szlak Was trafią,że zaczęła się budowa drogi w Tylewicach ,Kargule ?To teraz będziecie drzeć swoje koszule i tłuc swoje gary ?.Fajnie ogląda się Karguli w kinie ,nawet można się pośmiać,ale oglądając Karguli wschowskich pozostaje tylko śmiać się przez łzy .Wy chyba nigdy się nie zmienicie .Skoro "elyty"tak się zachowują,to jak może zachowywać się szary przeciętny,nieoczytany mieszkaniec tego miasta .Siły Panie Burmistrzu Antkowiak życzę,a reakcja na widok radnej w sekretariacie rewelacja po prostu .Podziwiam za wstrzemięźliwość ,bo nie jednemu by na tę głupotę .....
16. Dodane przez Do7, w dniu - 25-03-2022 07:58
Czy ty zastanawiasz się nad sensem swojego komentarza . Może skierowałbyś swoją uwagę na treść artykułu obecnie zamieszczonego z artykułem zamieszczonym przez Starostę Wschowskiego i tam doszukiwał się nieścisłości , zamiast opowiadać farmazony .
17. Dodane przez Mieszkańcy, w dniu - 25-03-2022 08:22
Panie Starosto powołał Pan swoją wypowiedź na podstawie opini swojego podwładnego pracownika , geologa powiatowego . Chcemy wiedzieć jakie kwalifikacje zawodowe posiada ten Pan , który wg nas w tak nietypowy sposób odniósł swoją opinię posługując się w swojej opini danymi z Ustawy O Ochronie Środowiska , nie przedstawiając dowodów na tą przedstawioną przez siebie opinię  
, bez przedstawienia analizy chemicznej gruntu wysypiska emanującego wg niego przekraczającymi normy ilościowe szkodliwych związków do gleby oraz ujęcia wody pitnej zgodnie z powołaną treścią uchwały o tych niedopuszczalnych przykroczeniach .
18. Dodane przez Widz, w dniu - 25-03-2022 08:42
Gdzie reszta radnych których nie wypuszczono i nie pozwolono zadać pytania jak na prawdziwej konferencji prasowej . Dwóch wystraszonych radnych (...) burmistrza tylko weszło na konferencję a szczególnie radny z wygnańczyc który wszystko zrobi żeby wejść w łaski burmistrza wstyd panie Tadziu
19. Dodane przez Do Ani z 10, w dniu - 25-03-2022 09:09
Starosta jest bardzo czujny .Szczególnie w kwestii śmierdzącego rowu przy Dworcowej.Starosta jest tak czujny twoim zdaniem ,a smrodu ,który rozlewa się na pół miasta nie czuje albo udaje ,że nie czuje ,bo jego kompetencje i kompetencje pracowników starostwa nie potrafią ogarnąć tematu.Wielokrotnie w ciągu roku woda w gminie Wschowa jest niezdatna do picia ,bo znajdują się w niej bakterie coli ,bo żadna wies w gminie nie jest skanalizowana .Założę się,że starostwo kibicowało ,by przy okazji budowy drogi w Tylewicach gmina nie otrzymała dotacji na wybudowanie kanalizacji .Prawda ,Kargule ?Tylko w powiecie wschowskim takie numery .Sami ukroicie sobie własne trzy palce ,by wyszło tak jak wam pasuje ,a po czasie może się zastanowicie czy było warto .
20. Dodane przez Syn, w dniu - 25-03-2022 09:10
Gdzie jest antkowiak?
21. Dodane przez Do widza, w dniu - 25-03-2022 09:41
Obecność dwóch panów radnych była jak najbardziej uzasadniona .Podzielili się wiedzą i obserwacjami z wizyty w gminach ,w których zrobiono rekultywację tym sposobem. A radna po co tam miała być? Chyba po to ,by jak zwykle siać zamieszanie i autopromocję robić Zakaz dla radnej ,gdyby tak można było zastosować.
22. Dodane przez Urszula Chudak do kom 14, w dniu - 25-03-2022 09:59
Bardzo dokładnie odsłuchałam na lokalnym portalu, wypowiedź prezesa Kołodziejczyka, wygłoszoną podczas wczorajszej konferencji prasowej. Dla mnie jest sprawa jasna. Oczekiwałabym jednak jeszcze opinii niezależnego eksperta w tej sprawie. Myślę również, że to ze strony Pana Starosty nieoficjalne przygotowanie gruntu, do prowadzenia kampanii wyborczej na rzecz swojego kandydata w walce o fotel burmistrza. Historia zna wiele wygranych kampanii, opierających się w dużym stopniu, na emocjach wyborców. Tu nadarzyła się świetna ku temu okazja. Który polityk by z niej nie skorzystał? Inaczej taką sytuację odbieramy dziejącą się tam gdzieś daleko w Warszawie - inaczej tu, na naszym podwórku. Jest nam mieszkańcom ogromnie smutno, po ludzku niezrozumiale. Trzymajmy więc kciuki za happy end. Osobiście jestem o nim święcie przekonana!
23. Dodane przez do kom 18, w dniu - 25-03-2022 10:17
na prawdziwej konferencji prasowej, prawo zadawania pytań, mają tylko dziennikarze.
24. Dodane przez Widz, w dniu - 25-03-2022 11:33
Masz rację na prawdziwej konferencji a nie na wypocinach .
25. Dodane przez Ania, w dniu - 25-03-2022 14:37
Jeśli na prawdziwej konferencji pytania powinni zadawać dziennikarze , to dlaczego radna wraz z byłą burmistrz, usiłowały wtargnąć na tę konferencję bez jakiejś uzasadnionej przyczyny , choćby tej podstawowej wiedzy jaką posiadały osoby nie będące dziennikarzami , a jednak uczestniczące wcześniej w oględzinach już zrekultywowanych podobnych wysypisk jak te w Tylewicach , w innych gminach i w związku z tą wiedzą mogły coś konstruktywnego powiedzieć o tej metodzie rekultywacji , w odróżnieniu od tych dwóch Pań , których obecność na konferencji mogłaby być powieleniem sytuacji i zachowań podczas protestu w sprawie deptaka na ul Westerplatte , na którym obie te Panie w różnych rolach w jednakowym celu jak i obecnie, również były.Drogie Panie , nie jest to wiodący temat dla waszych kompetencji aby cokolwiek w kreatywny i przemyślany sposób wnieść na temat rekultywacji , tym bardziej że aktywność taka budzi również wątpliwości etyczne po tym jak jedna z Pań zamieściła na swoim profilu facebokowym haniebnie oskarżenia mówiące o tym, że ktoś jest trucicielem Ta wasza obecność zatem była nadzwyczaj nie związana z tematem pozytywnego załatwienia sprawy , oraz świadczyła o nieumiejętnej oraz jednostronnej interpretacji opini oraz ninależytego zrozumienia zapisów Ustawy O Ochronie Środowiska , o czym świadczy przełożenie swojego problemu obecnemu Włodarzowi przez Przez Panią pełniącą te obowiązki w ubiegłej kadencji. Trochę więcej etyki!!!
26. Dodane przez Do22, w dniu - 25-03-2022 14:53
Pani Urszulo Pan Bielawski prowadzi politykę przedwyborczą , a my nie chcemy polityki w samorządach . Wschowa przez taką politykę pretenduje do najgorszych miast w Polsce . Ten Pan polityk robi bałagan we Wschowie , a już w ościennej Sławie jest współautorem wielu dotowanych inwestycji , łącznie ze ścieżką rowerową w kierunku Głogowa . Jego obietnica ścieżki rowerowej , na nasypie kolejowym, z Łysin do Sławy to raczej , jak już ktoś wcześniej wspominał tylko ściema . Część nasypu jest już sprzedana .
27. Dodane przez Jerzy, w dniu - 25-03-2022 16:16
Co ,Panie Starosto powinno być domeną człowieka reprezentującego urząd sprawowany przez Pana , oraz przedstawiciela Rządu Pana Premiera Morawieckiego ? Czy nasz rząd przez takich jak Pan przedstawicieli zyskuje , czy traci wizerunek oraz wiarygodność . Chyba raczej traci . Pan swoim wywiadem w Głosie Regionu spowodował niepokoje mieszkańców związane z zatruciem środowiska poprzez planowaną rekultywację . Swoimi słowami podburza Pan bez uzasadnienia ludzi , w czasie kiedy powinniśmy mieć trochę więcej wiedzy na temat manipulacji że względu na podobne wystąpienia że strony Mari Zacharow .
28. Dodane przez Ola, w dniu - 28-03-2022 20:22
Do tych wszystkich bardzo zorientowanych mam pytanie co dokładnie ma być wożone ? Osady ściekowe?to akurat znamy z Osowej Sieni i Dębowej Łęki niby było zgodnie z prawem a żyć się nie dało a teraz sprawa w sądzie więc już współczuję mieszkańcom Tylewic grillowanie w ogrodzie będzie wyzwaniem
29. Dodane przez Jan, w dniu - 29-03-2022 02:29
W Osowej Sieni nigdy nie było zgodnie z prawem . W jakim celu siejesz propagandę. Od wielu lat urząd próbował powstrzymać właściciela gruntu pod lasem w Osowej Sieni przed przywozem toksycznych odpadów . Okrywa , która ma stanowić parasol ochronny już nieczynnego od wielu lat wysypiska w Tylewicach ma być neutralna i o tym mogłeś się dowiedzieć . Teraz podczas wykonywanych prac ziemnych , przy remontowanej drodze w Tylewicach miałem okazję zaobserwować wiele lewych połączeń rurowych z gospodarstw do rowu deszczowego przy ulicy . Syf , który tam wpływał zatruwając cały rejon jakoś nie zwraca twojej uwagi . Ten syf wypływający z tych lewych połączeń jest o wiele bardziej toksyczny od osadów ściekowych w Osowej Sieni i najprawdopodobniej przyczynia się systematycznie do pogorszenia jakości wody w zbiornikach wody zasilających Wschowę i okolice . Ale ty dobrze o tym wiesz . Również wiesz o tym , że metoda rekultywacji z zastosowaniem wymienionych materiałów jest obojętna dla środowiska . Celem twoim nie jest niepewność i obawa przed niemożnością np grilowania i pogorszenia powietrza , ponieważ pozostawione bez zabezpieczenia Tylewickie wysypisko nie powodowało przez lata rządów kolejnych burmistrzów , zarządców tego wysypiska negatywnych skutków takich jakie powodowało wysypisko w Osowej Sieni . Swoim komentarzem ingerujesz w fachowość firmy , która już niejedno takie wysypisko rekultywowała i niezgodnie z prawdą próbujesz zaszczepić w mieszkańcach niepewność , a wystarczyło skorzystać z zaproszenia wtedy , kiedy SK organizowała wyjazd pokazowy w celu ukazania zrekultywowanych podobnych wysypisk. Wtedy Twoje wypowiedzi byłyby bardziej zgodne z rzeczywistością i nie zawierałyby katastroficznej i bzdurnej wizji . Z podobnymi wypowiedziami , które w taki propagandowy sposób odnoszą się do różnych spraw naruszając rzeczywistość mamy do czynienia słuchając niektórych radnych opozycji.
30. Dodane przez Ewa, w dniu - 29-03-2022 02:57
Czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie dotyczące ścieżki rowerowej z Łysin do Sławy . Starosta przecież wygłosił już tak dawno hymny samopromujące o pozyskanych pieniądzach na tę ścieżkę , a tam na nasypie kolejowym tylko złomiarze grasują w poszukiwaniu resztek złomu . W takim tempie Panie Starosto za 20 lat ścieżanki obiecanki nie doczekamy , a rowery złomiarzom oddamy .
31. Dodane przez Julka, w dniu - 29-03-2022 09:34
Panie Starosto we Wschowie powiadają , że Pan tak bardzo nie lubi Wschowy , że zmienił Pan trasę dojazdu do pracy . Nie jeździ już Pan DK 12 , aby unikać widoku najnowszej inwestycji Aldiego , ten widok zachwiał podobno wizerunek od lat jedynie oglądanego i wzbudzającego zachwyt kina . Nie może się Pan też przyzwyczaić do widoku nowych zakładów przemysłowych Spółdzielni od strony Sidlnicy i trenuje zawieszenie swojego samochodu przejazdem do Starostwa przez Niechlów . A przecież wystarczyłoby polubić to miasto , również w nim inwestować , a nie tylko demolować . Nie szkoda auta na dojazdy przez Wertepy.
32. Dodane przez Urszula Chudak do kom30, w dniu - 29-03-2022 10:03
Odpowiedzi na to pytanie, należy szukać u źródła czyli u Pana Starosty. Najprościej myślę, poprzez radnego powiatowego. Odpowiedź byłaby miarodajna na złożoną interpelację. Na moje ogólne pytanie do jednego z nich, czemu na sesjach nie dopytują, nie dochodzą pewnych spraw, odpowiedź brzmiała - a po co? Przecież wszystko w powiecie idzie w dobrym kierunku. To "szczerze" gratuluję; więcej pytań nie mam. A przed wyborami składają takie obietnice o pilnowaniu naszych spraw! 
Dlatego teraz jak mam jakiekolwiek wątpliwości, dzwonię do urzędnika sama. Raz z lepszym, raz z gorszym skutkiem. Ale zawsze grzecznie i profesjonalnie jestem potraktowana. Nieraz aż zażenowana uprzejmością i chęcią urzędniczej pomocy. I tak radzę Państwu.
33. Dodane przez Artur, w dniu - 29-03-2022 18:27
Na spotkaniu z mieszkańcami w sprawie rekultywacji mówiono tylko o wykorzystaniu do tego celu ziemi i humusu, i taką ulotkę wtedy rozpowszechniano,to dlaczego władze Gminne i Gospodarka Komunalna nie spotkała się po raz kolejny z mieszkańcami jak zmieniła decyzję o zastosowaniu odpadów.Do kogo mają dzisiaj pretensje
34. Dodane przez Janek, w dniu - 29-03-2022 18:56
Zabiorę głos jako mieszkaniec Tylewic ,mieszkający kilkaset metrów od nieszczęśliwego posadowienia wysypiska. Na spotkaniu przedstawicieli Gminy i Spółki Komunalnej z mieszkańcami sprawę rekultywacji przedstawiono w zupełnie innym świetle, że będzie nawieziona ziemią i humus, obsiane trawą i zostaną nasadzone drzewa. Teraz się dowiadujemy, że mają to być odpady ,na pytanie skąd nikt nam nie udzielił odpowiedzi.Więc proszę się nie dziwić, że my jako mieszkańcy się na to nie chcemy zgodzić. To myśmy przez lata byli zmuszeni żyć w odorze,swądzie spalenizny,rozprzestrzeniającym się robactwem i szkodnikami. Na to wysypisko trafiało jak wiemy wszystko nikomu nie ujmując tam była cała tablica Mendelejewa.Teraz się robi wokół tego straszny szum, że mieszkańcy są przeciwni, czy ktoś się z nami spotkał ,ażeby powiedzieć nam konkretnie o jakie odpady chodzi, nikt nie ma czasu prawda? Nie zgadzamy się na przywóz choćby odpadów z osadników komunalnych tylko dlatego, że jest to blisko budynków mieszkalnych i ze smrodem nam już nie po drodze. A władze może w końcu pójdą za głosem mieszkańców i nie będą zwozić kolejnych odpadów.
35. Dodane przez Do 34, w dniu - 30-03-2022 03:01
Ja również uczestniczyłem w spotkaniu z przedstawicielami spółki i mogę powiedzieć , że Pańskie stwierdzenie , że sprawę rekultywacji przedstawiano w innym świetle niż obecnie ,mija się z rzeczywistością . Jako mieszkaniec Tylewic co może Pan powiedzieć o zrekultywowanych już wysypiskach, na których mieliście okazję być w ramach projektu rekultywacji . Nie było problemu nieakceptacji wtedy ,podczas oględzin tamtych zrekultywowanych wysypisk i sposobu ich rekultywacji do czasu wystąpienia Starosty Wschowskiego w Głosie Regionu , gdzie nieprawdziwie przedstawił skład chemiczny planowanej izolacyjnej okrywy wysypiska w Tylewicach . Pan Starosta najprawdopodobniej pilotuje tę akcję propagandową przeciw zamknięciu wysypiska z powodu różnic przynależności partyjnej z Antkowiakiem i nie ma ta sprawa nic wspólnego z jakąkolwiek merytoryczną wiedzą Starosty i jego pracowników w temacie składu chemicznego okrywy ochronnej , która jest powszechnie stosowana w wielu gminach , jedynie tutaj w zacofanej i kłótliwej gminie Wschowa jest dylemat nie tylko w tym temacie Aby sprawa była jasna , czy przez te lata nie przeszkadzało Panu wylewanie ścieków do rowu przez gospodarzy , pewnie ten smród wylewanych ścieków do rowów a nie do szamb , czy przydomowych oczyszczalni był smrodem , który Pan pomylił z zapachem nieczynnego wysypiska . Może mógłby Pan swoim komentarzem omamić osoby spoza terenu Tylewic . Jednak wobec osób , które nie raz przebywały przy nieczynnym wysypisku w Tylewicach nie może Pan użyć nieprawdziwych umotywowań . Proponuję jeszcze raz spotkać się w obecności przedstawicieli firmy , która zajmuje się fachowo rekultywację i dopytać zamiast rozpowszechniać bzdety .Jeśli zna Pan tablicę Mendelejewa należało wymienić związki, które zalegają wysypisko z większą szczegółowością , bo takie ogólne sugestie nie stanowią dowodu na Pańskie w tym wypadku fantazje . Sprawa zamknięcia nieczynnego wysypiska w Tylewicach budzi podobieństwo do innych spraw w tej gminie określających konsekwencje przynależności Pana Starosty do partii, która takim postępowaniem tylko stwarza konflikty i niespełnia oczekiwań wyborców , za co podziękujemy przy najbliższych wyborach .
36. Dodane przez Do 33, w dniu - 30-03-2022 03:39
Co Ciebie obchodzi wykorzystanie ziemi , humusu czy innych odpadów stosowanych przez firmy zajmujące się rekultywacją. Masz jakieś stosowne wykształcenie . Chemikiem może jesteś , a może specjalistka od konserwacji , czy ratowania zabytków . W interesie gospodarza wysypiska jest taka rekultywacja byłego składowiska odpadów, która nie będzie wymuszała w przyszłości konieczności ponownej ingerencji , ze względu na emisję lub uciążliwość . Jeżeli materiał stosowany do rekultywacji jest dopuszczony do takiego jego wykorzystania przez wyspecjalizowaną firmę , to znaczy , że był przebadany na okoliczność występowania niebezpiecznych dla organizmu i otoczenia związków . Ale oczywiście te zachowania Starosty oraz radnych opozycji licują z ogólnŕ tendencją zachowania się wschowskiej opozycji . Szkodzić mieszkańcom gminy Wschowa , zamiast wspólnie rozwiązywać problemy kierując się intelektem .
37. Dodane przez Do 34, w dniu - 30-03-2022 10:18
Co ty bredzisz.Jestem mieszkańcem Wschowy i wiedziałem o tym ,źe każdy zainteresowany mieszkaniec m.in. Tylewic mógł jechać do miejscowości,w których rekultywowano wysypiska.Wtedy się tobie nie chciało jechać,a teraz piszesz,że nikt ciebie nie informował?Poza tym co robiłeś przed laty ,gdy tak bardzo tobie śmierdziało z wysypiska i chodziło po Tylewicach robactwo .Co robiłeś gdy wylewano do rowu rurkami nieczystości,a na pola szambo ?Teraz się mądrujesz ,gdy ktoś w końcu chce zrobić z tym w końcu porządek?
38. Dodane przez Do wszystkich, w dniu - 30-03-2022 10:30
W tej gminie nigdy dobrze nie będzie się działo (...) Obecna radna z rady miasta chodzi i robi zadymę z radną powiatową,która przez 4 lata jako wybrana przez mieszkańców na stołek burmistrza w sprawie tego składowiska śmieci nie zrobiła dosłownie nic.Zero.To wówczas droga Pani mogła się pani pozytywnie wykazać. To jest jakaś paranoja .Tego w żadnym mieście nie ma .Darłyście że sobą kilka lat koty o kino Hel,a teraz ramię w ramię próbujecie przeszkodzić i wymyślacie niestworzone przeszkody ,by narażać gminę na dodatkowe koszty? Kim wy jesteście? Czy wy myslicie ,że my mieszkańcy tego nie widzimy ?
39. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 30-03-2022 10:54
Panie Starosto miałem okazję wysłuchać nie raz słów Starosty Powiatu Leszczyńskiego . Zestawiając ze sobą Panów wypowiedzi , gdybym nie znał personalnie obu Panów , a moja opinia wynikać miałaby tylko z treści wypowiadanych słów , nigdy nie domyśliłbym się , że ktoś na takim stanowisku może posługiwać się takimi miernymi niepotwierdzonymi informacjami, bez dokumentów potwierdzających przeprowadzone badania . Chyba , że firma zbywająca materiał posiada jakiś dokument potwierdzający przeprowadzone badania dopuszczające do obrotu ten towar mający powszechne zastosowanie do celów rekultywacyjnych wysypisk ,a Pan z wiadomych przyczyn mówi zupełnie co innego. W Powiecie Wschowskim wiele projektów jest przedstawianych w innym przekłsmanym świetle niż wygląda w rzeczywistości. Chociażby projekt remontu ul Daszyńskiego, gdzie aby zachować prawidłowe wymiary zgodne z ustawą , chodników dopuściliście do wykrojenia pasów jezdni na rzecz chodnika , a tego projekt przecież nie przewidywał . Wiele nieścisłości w tym urzędzie uchodzi bez odpowiedzialności i echa , a tam gdzie nie ma i nie powinno być problemu Pan Starosta sztucznie inicjuje nie istniejące problemy powodując jednocześnie niepokoje społeczne i to w czasie kiedy w Polsce mamy poważne problemy z inwazja rosyjską . Takie dokładanie problemów jest jak sabotaż w partii rządzącej.
40. Dodane przez Marek, w dniu - 30-03-2022 11:23
Takie buble jak to niezrekultywowane składowisko odpadów w Tylewicach to efekt nieudolnej Pani , która odwracając problem pewnie liczy na to , że ludzie nie znają dokładnie faktu iż ta Pani z braku odpowiednich predyspizycji nie potrafiła poradzić sobie z wieloma różnymi inwestycjami we Wschowie za swojej kadencji . Niekompetentne prowadzenie termomodernizacji szkół Wschowskich przez tę Panią kosztowało Wschowę utratę 0.5 mln złotych , ale nie ona wzięła odpowiedzialność za pozostawiony bałagan . Tak samo teraz składowisko w Tylewicach jest schedą po rządach byłej Pani Burmistrz . Obecnie jest w składzie ekipy Starostwa i utrudnia w tym , w czym , za swojej kadencji nie była w stanie sprostać.
41. Dodane przez Janek, w dniu - 30-03-2022 12:11
Mnie nie obchodzi ,czy to są rozgrywki personalne, polityczne , czy to była wina Pani Burmistrz ,czy nie. Najlepiej byłoby w całości wymienić włodarzy tak w Gminie jak i w Starostwie nie pomijając Radnych. Wstyd mieć takich włodarzy,co koty drą. Jestem za rekultywacją, wykonaną materiałami w całości obojętnymi dla środowiska, dobrze byłoby z tym zapoznać mieszkańców, opinią niezależnego geologa,opinią WIOŚ i zaprzestać wzajemnego opluwania się na forach,chluby to nie przynosi.
42. Dodane przez Do 41, w dniu - 30-03-2022 14:02
Chluby to nie przynosi staroście , który wszczyna niepotrzebnie wciąż swoje przedwyborcze sposoby manipulujące świadomość mieszkańców . Ma na biurku projekt rekultywacji , zakładający użycie materiałów obojętnych do tej rekultywacji , to z jakiego powodu robi medialny nieprawdziwy szum w mediach . Nie musisz wymyślać kogo należy wymieniać , ponieważ wybory wykluczą osoby postępujące w taki nieuczciwy metodyczny sposób jaki stosuje Powiat i jego partia !
43. Dodane przez Do41, w dniu - 30-03-2022 14:34
Nie może być niestety tolerowana i zapominana sytuacja w której jest inicjowana pewna sprawa , a później bez dochodzenia słuszności odkładana na regał w akta , ponieważ nieodpowiednio procedowane i niedokończone sprawy w przyszłości będą w podobny sposób prowadzone . Jeśli osoba na najwyższym stanowisku w Starostwie Powiatowym osobiście zaangażowała się w problem wysypiska i nie zrobiła tego w sposób profesjonalny , to mamy prawo żądać aby jednak przy takim zatrudnieniu w starostwie mając taki warsztat fachowców wyegzekwowała bardziej rzetelne i kompetentne oświadczenie . To tak jakby świat miał teraz zapomnieć o napaści Rosji bez konsekwencji tej napaści . Spółka Komunalna zamierza zgodnie z ustawą zamknąć wysypisko , a napotyka problem nie bardzo mieszczący się w granicach prawa ze strony urzędu , który powinien stać na straży praworządności . Zachowanie się Starostwa przyczyniło się do tych komentarzy i tylko zachowanie Starostwa może je powstrzymać , a nie Pańskie pobożne życzenia.
44. Dodane przez Do 41, w dniu - 30-03-2022 15:11
Niezależnie od toczących się sporów o sposób rekultywacji nieczynnego wysypiska w Tylewicach nie można zapomnieć otym , że była Pani Burmistrz nie potrafiła w odpowiedni sposób przyłożyć ręki do zrealizowania zaległego tematu wysypiska . Czy to nieumiejętność nie mamy pojęcia , nie wiedziała , czy nie chciała , nieistotne . Ale dlaczego teraz widząc możliwość pozytywnego załatwienia sprawy ta Pani uczestniczy aktywnie przeciw obecnemu burmistrzowi jakby obudziło się w niej przekonanie , że wypadła tak źle za sprawowania swojej kadencji w porównaniu z tym co teraz już się wydarzyło i może się jeszcze wydarzyć i nie chce do tego dopuścić .
reklama
45. Dodane przez Janek do kom.37, w dniu - 30-03-2022 19:26
Jak Ci odpady z osadników komunalnych pachną, to zagospodaruj je sobie, a nam kolejne smrody jak już pisałem nie po drodze.
46. Dodane przez Do radnych, w dniu - 31-03-2022 11:50
Polecam wszystkim radnym z kargulewa i staroście wschowskiemu przeczytać ostatni artykuł na elka.pl dotyczący hali Trapez i placów leszczyńskich.Szczególnie radna OK,Elwira SJ ,radny G i starosta niech uważnie przeczytają jak należy współdziałać dla dobra miasta ,bo to co wy wyprawiacie we Wschowie to jest chyba sabotaż.Tyle razy wam mówimy ,że nas mieszkańców nie intetesuje to ,że nie lubicie burmistrza .Przysięgaliście parę lat temu ,że w pracy radnego najważniejsi są dla was mieszkańcy i miasto ,a nie własne animozje.Tutaj po kargulowemu ucieka się z sesji ,donosi do gmin żydowskich , przeszkadza w zamykaniu nierentownych szkół ,radna miejska jest na usługach starosty ,by kłaść kłody burmistrzowi pod nogi w sprawie składowiska odpadów.Jeżeli kargule z was nie wyjdą ,a tacy ludzie będą dalej wybierani na radnych nigdy w tym mieście się nie zmieni .
47. Dodane przez Do45, w dniu - 31-03-2022 17:49
Skoro tobie kolejne smrody nie po drodze to zrób coś w sprawie lewych połączeń z kibli do deszczówki , bo jak nic nie zrobisz , to niedługo cały powiat zmuszony będzie do kupowania wody do celów spożywczych spoza terenu . Cyklicznie pojawiają się informacje w mediach Wschowskich o zatruciu ujęć wodnych bakteriami pochodzącymi z odchodów ludzkich i zwierzęcych ."smacznego"
48. Dodane przez Alek, w dniu - 31-03-2022 18:00
Starosta Wschowski nie reaguje na te komentarze dotyczące zatrucia wody bakteriami ze ścieków gospodarskich, ponieważ nie korzysta z tej zatrutej wody . Pan Starosta zadbał o region w którym mieszka . Gmina Szlichtyngowa jest jego kolebką , a tam wsie skanalizował . We Wschowie przydałaby się zmiana na stanowisku Starosty w przyszłych wyborach samorządowych.
49. Dodane przez Janek do kom.47, w dniu - 02-04-2022 14:56
Jak tak bardzo jesteś zorientowany w temacie lewych podłączeń, to chyba jesteś pracownikiem gminy, a odnośnie kanalizacji , to najwyższa pora ,aby ją zrobiono zanim będzie zmodernizowana droga, bo przez kolejne 7 lat gwarancji na drogę nic nie będzie można zrobić, na pewno jako mieszkańcy jesteśmy za kanalizą, bo koszty wywozu nieczystości znacznie przewyższają koszty gdybyśmy mieli podłączoną kanalizację.
50. Dodane przez Wicek, w dniu - 02-04-2022 20:33
Nie sądzę aby wylewanie do rowu ścieków było droższe o ich wywozu . Oczywiście kanalizacja jest priorytetem , jeśli ma się pieniądze na jej wybudowanie . Niestety Starosta woli utopić pieniądze w niewymagającym takich nakładów zamknięciu wysypiska niż pomóc w pozyskaniu dotacji na kanalizację. Wypisujesz co chwilę idiotycznie argumenty , nie trzymając się tematu . Chodzi przecież o to , że przez lata nie śmierdziało wysypisko i nie zatruwało wodę wysypisko , tylko lewe wypływy ścieków gospodarskich. Ale oczywiście ty zachowujesz się jak na Radzie Miasta wciąż kotłując te same bzdety .
51. Dodane przez Do49, w dniu - 02-04-2022 23:38
Myślę że teraz , kiedy roboty bodowlane podczas budowy drogi w tylewicach uszkodzą lub zniszczą lewe wypływy ścieków do rowu zanieczyszczając trwale środowisko i wodę zbiornika wody pitnej dla gminy wschowa . Mieszkańcy Tylewic za pośrednictwem radnej , domagać się będą dotacji na wybudowanie kanalizacji w ich zatrutej wsi . Tylko wspólne wysiłki większości mieszkańców Tylewic i śpiących w tym temacie radnych , mogą wpłynąć na upór Starostwa Powiatowego będącego w tym rejonie jako partia rządząca decydentem w sprawach dzielenia pieniędzy rządowych i unijnych na inwestycje.
52. Dodane przez Ola, w dniu - 03-04-2022 19:18
Ale klakierzy Burmistrza ciężko pracują
53. Dodane przez Do 52, w dniu - 04-04-2022 01:09
Należy bronić Wschowę przed konfidencjonalnie współdziałającymi radnymi rady miasta ze starostwem , na szkodę miasta.
reklama
54. Dodane przez Teresa, w dniu - 10-04-2022 20:35
Na spotkaniu przed modernizacją drogi zbierano podpisy na wykonanie kanalizacji czy podłączenia gazu, wyrażaliśmy zgodę na udostępnianie naszych posesji w tym celu, a kończy się tylko na modernizacji drogi, nie będzie kanalizacji, nie będzie gazyfikacji, więc nie dziwię się, że ludzie się wkurzają, bo cały czas była mowa ,że Burmistrz stara się o fundusze na ten cel i co? Obiecanki cacanki itd.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Na sprzedaż działka ... Kłoda 270000
Działka pod lasem 15... Jezierzyc... 175000
Mieszkanie w budynku... święciech... 445000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj