Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Ile dla Unii?

Radni o dofinansowaniu żużla

Ile dla Unii?

25.05.2022. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Trwają rozmowy władz Unii Leszno z samorządem Leszna w sprawie dofinansowania klubu. W poniedziałek odbyło się kolejne spotkanie z radnymi. Mówili o nim w „Kwadransie Samorządowym” przedstawiciele klubów Rady Miejskiej  Leszna.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pierwsze spotkanie w sprawie dofinansowania Unii odbyło się w marcu - wtedy to na Stadionie Smoczyka odbyło się posiedzenie Komisji Edukacji, Kultury i Sportu. Dziennikarze nie mogli wziąć w nim udziału, jednak z protokołu posiedzenia wynika, że przedstawiciele zarządu Unii mówili o dwóch milionach złotych. Kolejne posiedzenie, tym razem nieformalne, odbyło się w miniony poniedziałek. Jak napisał
portal Leszno24 władze Unii mówiły tym razem o kwocie 2,5 miliona złotych.

Podczas dzisiejszej audycji „Kwadrans Samorządowy” z udziałem przedstawicieli klubów Rady Miejskiej Leszna rozmawialiśmy o tym spotkaniu. Wziął w nim udział Mariusz Nowacki (PiS). -Kwota nie uległa zmianie, Unia prosi nadal o 2 miliony netto, czyli 2,5 brutto - powiedział. Hanna Kotomska (PL 18) doprecyzowała, że miasto na klub żużlowy już przeznaczyło połowę tej kwoty, czyli 1 milion złotych. -Nie jest więc tak, że Unia chce jeszcze 2,5 miliona, więc razem 3,5 miliona złotych - powiedziała Kotomska.

Na razie radni nie odpowiadają na pytanie, czy rzeczywiście miasto przeznaczy kolejne pieniądze na klub. -Szanujemy i cenimy markę Unia Leszno, chcielibyśmy pomóc, ale znamy też ograniczenia finansowe miasta - powiedział Mariusz Nowacki. Przemysław Górzny (KO) stwierdził, że wciąż nie możemy doczekać się czytelnych zasad finansowania żużla. - Unia, podobnie jak miasto, ma określony budżet na cały rok, tymczasem w połowie sezonu okazuje się, że nie starcza pieniędzy - powiedział radny opozycji - można się więc zastanawiać, jak ten klub funkcjonuje.

Górzny przypomniał, że Unia otrzyma też pieniądze za transmisje telewizyjne. -Kwota, o jaką klub się ubiega, jest moim zdaniem za duża - stwierdził. Mariusz Nowacki zauważył jednak, że wsparcie finansowe samorządu Leszna jest o wiele niższe niż pozostałych miast, gdzie funkcjonuje żużlowa Ekstraliga.

Józef Dworakowski z Unii Leszno będzie gościem czwartkowego (26.05) wydania audycji "O tym się mówi" o godz. 10.15.
 
Komentarze (99)
1. Dodane przez Zizu, w dniu - 25-05-2022 13:53
Ten sport się kończy o czym sam już wspominał prezes Unii Leszno. Rozmawiając z przeglądem sportowym mówił że kiedyś na inaugurację sezonu z Stała Gorzów by było na stadionie 15tys a tym razem było 6tys. Wywiad można poszukać bez trudu.
2. Dodane przez DW6030, w dniu - 25-05-2022 13:55
Jako mieszkaniec Leszna chcialbym sie dowiedziec jakia wartosc dodatnia ma przecietny mieszkaniec i miasto z finansowania jak by nie bylo prywatnego klubu zuzlowego.  
Chcialbym zeby ktos przedstawil fakty a nie wartosc wirtualna ze wzmianka Leszna w mediach kosztuje XXmilionow - czy dzieki temu przybedzie nam nowych inwestorow? czy dzieki temu otrzymamy dodatkowe fundusze na infrastrukture? nie sadze. 
Czy to nie jest zabawa kolesiostwa w zuzel? 
 
Otrzymuja pieniadze z telewizji, otrzymuja pieniadze od sponsorow a nastepnie wyplacaja sobie dewidendy czy Leszno jako jeden ze sponsorow rowniez jest uwzgledniana przy wyplacie dewidendy ?  
 
Obejrze zuzel ale juz bez emocji, nie jestem za tym zeby ten sport byl w Lesznie jesli nas na niego nie stac albo jesli nie stac nas na najwyzsza klase rozgrywkowa - wystarczy 1 liga tam rowniez sa emocje. 
 
Nie jestem za przekazywaniem dodatkowych pieniedzy na prywatny klub
3. Dodane przez Kibic, w dniu - 25-05-2022 13:55
Tylko p. Gorzny nie widzisz tego że leszno. Jest najmniejszym ośrodkiem żużlowym w Polsce ekstralidze. Jak nie chcesz dać kasy to załatwicie 10 sponsorów takich co dadzą takom kasę. Proste. Albo za chwilę będziecie mieli 2.lige i każdy będzie płakał. A nie ukrywajmy Leszno tylko. Znane jest z żużla. A.szkoda najbardziej utytułowanej drużyny aby zaprzepaścić i zniszczyć ten ośrodek. 
Decyzja należy do Was. 
Tak naprawde w Leszno nic kompletnie się nie Dzieje.  
Te miasto wymiera.
4. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 25-05-2022 13:56
Jak można przeznaczać tak gigantyczne pieniądze dla prywatnej firmy. To jest patologia.
5. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 25-05-2022 14:06
Czy w Lesznie nie ma innych problemów? Tylko Unia ?! 
 
Niech Prezydent i Radni dadzą wszystkie pieniądze ! 
 
Co tam 2,5 mln, kto da więcej ?
6. Dodane przez Podatnik, w dniu - 25-05-2022 14:09
Unia jeśli radni dadzą 2 ,5 miliona a do tego dodać ponad 1 milion za odwodnienie toru prosty wynik 3,5 miliona złotych .
reklama
7. Dodane przez k, w dniu - 25-05-2022 14:12
Nic czyli zero.
8. Dodane przez ..., w dniu - 25-05-2022 14:13
Ja wychodząc z domu po każdym większym deszczu od kilkunastu lat brodzę w wodzie i słyszę że miasto niema pieniędzy a tu nagle się znajdzie 2,5mln żeby paru ludzi pojeździło sobie w kółko... Żałosne!
9. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 25-05-2022 14:21
Ci ludzie gotowi są zrobić z miasta bankruta, byle tylko załapać się na darmowy karnet na sektor ,,0''. Patologia.
10. Dodane przez Tak, w dniu - 25-05-2022 14:25
Tak tak a młodym zuzlowcom od pieniędzy się w głowach przewraca....
11. Dodane przez ada, w dniu - 25-05-2022 14:25
Po przeczytaniu tej informacji wypowiedziałem cytat autora powyższego felietonu jprdl , którego użył jakiś czas temu. I zacząłem się zastanawiać jak by tu napisać, żeby nie obrazić właścicieli spółki, działaczy tego klubu, zawodników, radnych, Zarząd Miasta Leszna. Przepraszam bardzo ale to się nie da tak napisać. Zbyt wiele cierpkich słów ciśnie się na usta, a to co chciałoby się napisać nie przepuszczą. Wstyd Spółko, wstyd klubie, wstyd nasi włodarze (a może już nie nasi).
12. Dodane przez meg, w dniu - 25-05-2022 14:27
Czemu tylko ciągle unia. Nie ma innego sportu w naszym lesznie, nie ma innych klubów??? Może czas najwyższy aby panowie co jeżdżą wkółko wzieli się do pracy??? A prezes niech sobie wpierw obniży pensję to dla innych starczy.
13. Dodane przez Do 1, w dniu - 25-05-2022 14:28
Jak pisali w Przeglądzie Sportowym na Gorzowie Wlkp było 11 tys,ponad połowa stadionu była, na słabym Ostrowie Wlkp było 4 tys,a na ostatnim meczu z Toruniem 7 tys.W większych miastach jak Grudziądz,Ostrów Wlkp frekwencja jest podobna,w 200 tys Toruniu podobnie jak w Lesznie.Leszno to najmniejszy,ale najbardziej utytułowany ośrodek i muszą być pieniądze bo to duma miasta.do 3,jak się tu nic kompletnie nie dzieje ? A pokazy lotnicze na skalę europejską, jak wiele razy zawody mistrzostw świata, w tym roku Mistrzostwa Świata w akrobacji lotniczej,jak futsal w ekstraklasie,jak festiwale.Pokaż mi miasto wielkości Leszna,aby było więcej imprez na tak wysokim poziomie.Poza tym,Leszno trzyma ludność i nie wymiera, tak szybko jak inne miasta,mimo niżu demograficznego.
14. Dodane przez Rejtana, w dniu - 25-05-2022 14:29
Idiotyzm, totalny Idiotyzm wspierać (((PRYWATNY))) Biznes takimi kwotami. 
(...) 
Nie skomentuję kwoty 2.5 miliona którą się domaga ! Gdybyście dali taką kwotę = z pewnością będziecie szukać nowej pracy, gwarantuję.
15. Dodane przez Do 1, w dniu - 25-05-2022 14:30
Niech zrobią z ciekawości bezpłatny wstęp na jeden mecz średniej rangi i zobaczą ilu ludzi przyjdzie. Wtedy będziemy mogli wnioskować czy żużel umiera czy ludzi nie stać na bilety, które wg mnie są po prostu drogie.
16. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 25-05-2022 14:33
Radni, Prezydent mówią - że Leszno nie ma pieniędzy na ważne, zaznaczam ważne inwestycję. - Będę pierwszą osobą która będzie chętna na rozmowę " publiczną " ze wszystkimi radnymi i osobami, które zatwierdzą kwotę 2.5 miliona złotych. 
Sprawdzę dokładnie powiązania, wszystko.
17. Dodane przez Do kom 3, w dniu - 25-05-2022 14:35
Patrząc dalej,a nie tylko na kraj,to Leszno jednak jest bardziej znane z szybownictwa i to na świecie. Piloci z całego świata uwielbiają tu latać. Ile to razy były tu zawody światowe.ŻUŻEL też i trzeba to pielęgnować. LESZNO TO SZYBOWCE I ŻUŻEL.
18. Dodane przez KIBIC, w dniu - 25-05-2022 14:37
ale żużel przyciąga do miasta tłumy kibiców którzy kupują klposy , zapiekanki, piwo i inne smakołyki i pobudzają gospodarkę miasta !!!
19. Dodane przez fan, w dniu - 25-05-2022 14:38
Tylko Unia.
20. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 25-05-2022 14:42
zero dla uni
21. Dodane przez do kom. 9, w dniu - 25-05-2022 14:47
To jest plan wyborczy, kibice, którzy chodzą i krzyczą z trybun z fajką w pysku i piwem w ręce będą głosować na hojnych radnych, którzy z naszych podatków przedłużają sobie nic nie robienie.
22. Dodane przez Janek, w dniu - 25-05-2022 14:50
Kolejne tajne nieformalne spotkanie.  
Popieram słowa Górznego - tylko jasne i przejrzyste zasady finansowania żużla i pozostałych dyscyplin sportowych !!!!
23. Dodane przez Antylach, w dniu - 25-05-2022 14:57
Może ten prezes dorzuci coś na swieciechowska bo nawet już iść piechota ta ulica jest strach aby nogi nie skręcić. Widać złote czasy się kończą z dofinansowaniem prywatnego klubu przez miasto i chyba będą sie zwijać z tego klubu. Co wtedy pocznie cała świta która tam pracuje??
24. Dodane przez Big, w dniu - 25-05-2022 14:57
Kto planował budżet klubu jak w połowie sezonu potrzebują dodatkowych środków, czy z góry założyli że pieniądze z miasta muszą się znaleźć i tyle. A może ktoś im już wcześniej obiecał a teraz szopka dla ludu ? Może ktoś wyliczył jaki jest zwrot środków z promocji miasta dla miasta ?
25. Dodane przez seals, w dniu - 25-05-2022 14:59
Zamiast ogromnych pieniędzy w ten klub lepiej przeznaczyć chociaż część z tego na sekcje sportowe, szczególnie dla najmłodszych np. piłka nożna, ręczna, koszykówka, boks, kręgle itp. Z milionów ma korzystać celebrytowa garstka opłacana po kilkadziesiąt tysięcy za mecz a pozostałe sporty i młodzież mają się rozwijać na oparach.
26. Dodane przez Jacek, w dniu - 25-05-2022 15:18
Cóż z tego, że wsparcie finansowe samorządu Leszna jest o wiele niższe niż pozostałych miast, gdzie funkcjonuje żużlowa Ekstraliga? Czy to jakiś wyścig kto więcej wyda? Zastaw się a postaw? Już kiedyś p. Szczot podawał wybiórczo przykład porównawczy z Rybnikiem, ale mam nadzieję, że doczytał tedy kom. nr 9 https://elka.pl/content/view/75008/80/
27. Dodane przez Do 23, w dniu - 25-05-2022 15:21
Tylko,że inne kluby dostały już zastrzyk gotówki z miasta przed sezonem.Nie możemy się równać z większymi ośrodkami pod względem finansów jak Wrocław. Te 2,5 mln się Unii należą. Jednak może wtedy zrobić bilety tańsze choć o 15 zł, dla 4 osobowej rodziny to 60 zł. Można tak raz spróbować, może na Wrocław i wtedy podejrzewam byłoby te 12 - 13 tys kibiców, zamiast 7 tys,chyba się to opłaci.
28. Dodane przez Jan, w dniu - 25-05-2022 15:38
Otrzymali już milion + odwodnienie toru, to już tak bardzo dużo - to ponad 
2 miliony. ANI GROSZA WIĘCEJ Z NASZYCH PODATKÓW.
29. Dodane przez Janek, w dniu - 25-05-2022 16:15
Do basenu nie chcą bo nie przynosi zysku. A czy unia przynosi zysk skoro trzeba co rok dokładać. Zamknąć klub i po klopocie.
30. Dodane przez abc, w dniu - 25-05-2022 16:24
Panie Prezydencie, dlaczego nie ma konsultacji z mieszkancami Leszna -czy wyrazamy na sponsoring prywatnego klubu?
31. Dodane przez Do 3, w dniu - 25-05-2022 16:28
Unia Leszno jest prywatnym klubem i jeśli chce pieniędzy to nic nie stoi na przeszkodzie, aby to kibice klubu dali pieniądze na funkcjonowanie prywatnej firmy Unia Leszno... a nie, czekaj, już dają! To wsparcie klubu nazywa się bilety i patrząc na frekwencje to raczej kibice nie garną się do wspierania. Możliwości są dwie - kibice mają w rzyci kolejne medale, a jeśli nie to nie ma ich tylu, by o nie za wszelką cenę walczyć lub kibice nie wspierają obecnego zarządu, a w takim razie dokładanie prezesowi też się na nic nie zda.
32. Dodane przez Zizu, w dniu - 25-05-2022 16:32
Do kom 13: Twierdzisz że prezes Unii Leszno kłamie? Sam mówił że ten sport się kończy, wywiad można bez trudu poszukać i w wywiedzie jest podana frekwencja z Stal Gorzów - 6tys.
33. Dodane przez Bono, w dniu - 25-05-2022 16:36
MOPS-zlikwidować tą instytucję. Niech Ci co zniej korzystają wezmą się do pracy. 
500+-Dlaczego to przyznają?Decydujesz się na dziecko zadaj sobie pytanie czy Cię stać. 
13emerytura-Nie odłożyłeś na starość nie licz na dotację 13emerytury 
Kuroniówka-Nie pracujesz nie dostajesz złotówki od państwa. 
Na końcu nie dajmy dotacji Unii i wtedy będziemy mogli mówić że pieniądze prywatnemu klubowi się nie należą. Traktujmy wszystkich równo.NZUL
34. Dodane przez do 28, w dniu - 25-05-2022 16:43
Jasiu pomyliło Ci się , przecież jak jesteś w MOPSIE to nie płacisz podatków .Więc się nie udzielaj , Dać na Unie bo oprócz żuzla , to nic tu nie ma.
35. Dodane przez Rodzinny, w dniu - 25-05-2022 16:44
Wyjście na mecz żużlowy rodziny 2 plus 2 to już kwota około 200zl do tego ewentualny dojazd. Za połowę tej kwoty można zrobić wspaniały wypad nad jezioro więc nie dziwię się że ludzie przestają chodzić na mecze żużlowe i nie zdziwiłem się że raptem około 6tys było na meczu żużlowym z Gorzowem (też widziałem ten wywiad).
36. Dodane przez Jerzyk, w dniu - 25-05-2022 16:44
W tym roku miasto wyłożyło już na odwodnienie liniowe na stadionie ponad milion, teraz Unia domaga się kolejnych 2,5 miliona złotych. Władze klubu tłumacza się trudną sytuacją finansową, zapominając, że w tym roku przytulą sześć milionów za prawo do transmisji telewizyjnej. 
A z drugiej strony słyszymy, że MOSiR nie otworzy dla dzieciaków kąpieliska na wakacje, bo nie ma pieniędzy. Może radni zamiast ładować 2,5 miliona w Unię, to zatroszczą się o dzieci? Brakujące 100 tysięcy chyba znajdziecie, co?
37. Dodane przez AVE !, w dniu - 25-05-2022 16:50
bardzo ciekawe komentarze czekam az gimbaza i cala reszta lolkow wroci ze szkoly zasiadzie przed komputer i zacznie pisac jaki to klub jest wspanialy i hasla typu w lesznie tylko unia. 
 
Jesli jest problem z finansowaniem a jest to Spolka Akcyjna jaki problem w wypuszczeni dodatkowych akcji i zebraniu srodkow finansowych tak sie robi przeciez w kazdym cywilizowanym kraju ze spolkami aby pozyskac kapital. 
 
ale ja wiem ... bo panstwo przy korycie sie nie chce dzielic - doic krowe ile sie da. 
 
Zastanawiam sie jaka funkcje bedzie pelnil Pan Borowiak jak skonczy mu sie kandencja ?  
Manager do Marketingu czy MOSIR po kryjomu bedzie zarzadzal 
 
na co wam sa potrzebne pieniadze? nie moze byc jak w Anglii wszyscy pracuja za frajer i ciesza sie ze sa osobami funkcyjnymi? 
Czy moze taki dyrektor Unii nie potrafi nic wiecej i trzyma sie stolka rekami i nogami -bo cala reszta ma preznie dzialajace biznesy i ma tak naprawde na to wywalone?
38. Dodane przez Jerzyk, w dniu - 25-05-2022 16:51
Co to znaczy nieformalne spotkanie radnych z władzami Unii Leszno? Przecież tam rozmawiano o pieniądzach, które mają być przekazane klubowi. Czy radni zamierzają wydać je z własnej kieszeni? Domyślam się, że nieformalny charakter posłużył do tego, aby nie sporządzać protokołu, a może mylę się, co?
39. Dodane przez Xyz, w dniu - 25-05-2022 17:06
Ludzie przestańcie gadać jak nie wiecie. Była pandemia klub przez cały rok w pierwszej jen roku nie zarobił na biletach bo głupkowate państwo pozamykało wszystko co siędako bo pandemia, ludzie coraz mniej chodzą na zuzel bo niestety mentalność w Lesznie jest typowa dla kibivmca sukcesu niestety, po trzecie gdyby nie Unia to kasa ktora została by przeznaczona na inne sporty nic by nie dała bo leszno to wies tak naprawdę i nie ma tu jakiś wielkich ośrodków szkoleniowych w innych dyscyplinach ( gdzie jest lesznon w innych dyscyplinach 3,4,5 ligi ). Proponuję do wszystkich kibiców sukcesu którzy gadają wielce o uni po każdym jej meczu a siedzą w domu bo im żal dać na bilety żeby wstali i zrobili to co ja , w tych trudnych czasach dla wszystkich poszli i kupili chociaż raz w sezonie bilet . Po czwarte unia zrobiła błąd trzymając tyle czasu ruska który dał jej sukcesy a jednocześnie prawie doprowadził klub do ruiny . Więc weźcie sie wszyscy w garść i idzcie na stadion przysłowiową złotówka wspomoc klub . Gdyby nie Unia to ludzie w Polsce nie wiedzieliby gdzie jeste Leszno i ostatnia rzecz jeszcze gdyby nie buło przez re wszystkie lata wyników, tyłu chłopaków wypromowanych ciężka praca to może miałbym nie zdanie na ten temat ale to klub z sukcesami, z historia , z tradycją!!!!!dlatego należy mj się pomoc .
40. Dodane przez Egon, w dniu - 25-05-2022 17:33
Wyciągają łapę jak darmozjady jako Leszczyniak uważam żeby nie dać ani grosza oni mogą utrzymać się sami z własnych środków i do tego sponsorzy
41. Dodane przez Adam, w dniu - 25-05-2022 17:36
No nieswoje fajnie się rozdaje!!! Kiedy to w końcu się skończy!?
42. Dodane przez mates, w dniu - 25-05-2022 17:42
Unia nie powinna się niczego obawiać ;)
43. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 25-05-2022 17:52
Mieszkańcy Leszna, powinni zrobić porządek z tą ekstrawagancją. Wszystkim radnym i innym urzędnikom , którzy lekką ręką pompują tam publiczne pieniądze - należy Im ''podziękować'' i Ich rozliczyć...
44. Dodane przez Do 35, w dniu - 25-05-2022 17:54
Chodzę na mecze od wielu lat i widzę czy jest 6 tys,czy 15 tys.Na Gorzowie Wlkp było 11 tys,o czym pisano w PS.Przecież było ponad pół stadionu na krzeselkach,a ludzie stali też na koronie. Jesli prezes podaje,że na Gorzowie było 6 tys to chyba celowo podaje mniej.Gdyby było 6 tys to by była 1 /3 Stadion liczy jednak 16.700 miejsc siedzących, a była ponad połowa stadionu i ludzie stali na koronie.do 39 nie zapominaj,że w Lesznie jest futsal w elicie,1 liga ręczna i 1 liga koszykówki kobiet,znakomite szybownictwo,tylko Polonia Leszno niestety piłkarsko odstaje.
45. Dodane przez do 39, w dniu - 25-05-2022 17:55
...a ile innych firm upadlo przez pandemie? Dostali wsparcie od miasta,od rzadu? Kto wymusza na zawodnikach by zawodowo jezdzili na zuzlu? Nie maja innych zawodow, nic innego nie potrafia,sa inwalidami spolecznymi?
46. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 25-05-2022 17:59
Jako mieszkaniec Leszna nie zgadzam się by moje podatki szły na prywatny klub
47. Dodane przez magda, w dniu - 25-05-2022 18:08
Szykuje nam się ZŁODZIEJSTWO W BIAŁY DZIEŃ. PML broń nas, chociaż nie byłeś na tym spotkaniu w dniu 23 maja br. W Tobie jedyna nadzieja.
48. Dodane przez massa, w dniu - 25-05-2022 18:14
jak pryvatny klub nie ma pieniedzy to trzeba go zlikvidovac a na miejscu stadionu vybudovac park vodny
49. Dodane przez Per, w dniu - 25-05-2022 18:27
Leszno liczy 62.000 i jest żużel w ekstralidze,futsal w ekstralidze,kręgle w superlidze.Ponadto są kluby w 1 lidze.Nie znam miasta podobnego wielkości do Leszna,aby miały lepszy sport,a przecież jest jeszcze dobra lekkoatletyka,szermierka,szybowce,balony itd itd. Co Ty porównujesz nas do Warszawy ?
reklama
50. Dodane przez lp, w dniu - 25-05-2022 19:31
bez względu ile przeznaczycie to i tak będzie mało....
51. Dodane przez Do 35, w dniu - 25-05-2022 19:37
Jakie 200?? Lekka ręka 350-400
52. Dodane przez Mariusz, w dniu - 25-05-2022 19:43
A basen przy Strzeleckiej będzie zamknięty...bo miasta nie stać. To jest jakaś kpina panie Borowiak i panie Kryjom!
53. Dodane przez W Lesznie tylko Unia, w dniu - 25-05-2022 19:51
Unia Leszno najbardziej zasluzony klub zuzlowy w Polsce! Duma i chwała! Tak bylo, jest i bedzie ! I zadne fizole tego nie zmienia!  
Pozdrawiam flustratow zyciowych.
54. Dodane przez pik, w dniu - 25-05-2022 19:52
W związku z informacją, że gościem czwartkowego (26.05) wydania audycji "O tym się mówi" o godz. 10.15. będzie były prezes Unii Leszno, obecnie członek zarządu i jeden ze współwłaścicieli klubu Józef Dworakowski mam następujące pytania.  
Czy to prawda, że w dniu 14 marca b.r poinformował Pan Radnych Miasta Leszna, że Spółka Akcyjna Unia Leszno generuje straty od ładnych kilku lat? W związku z tym trzeba rozwiązać tą spółkę.  
Zdaniem Pana jaką kwotę otrzymała "UNIA LESZNO" SPORTOWA SPÓŁKA AKCYJNA w ostatnich latach w ramach pomocy publicznej z budżetu Miasta Leszna, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego czy też Powiatu Leszczyńskiego? 
Jakie zaległości płatnicze zostały umorzone Spółce przez PML, przez Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych itp. w ostatnich latach ? 
Jaką dywidendę wypłacili sobie właściciele Spółki w ostatnich latach?  
Co na tych różnych dopłatach, dofinansowaniach, ulgach, umorzeniach skorzystało Miasto Leszno, oraz jego mieszkańcy? Po za tym, że wiadomo gdzie leży geograficznie Leszno. Należy pamiętać, że wiele zakładów budżetowych miasta Leszna takich jak MOSiR, MPWiK, MPEC, MZK mienią się również sponsorami tej spółki klubowej z naszych opłat.
55. Dodane przez Stary, w dniu - 25-05-2022 20:01
Niby srednio 6 tys.kibicow. Doliczyc do kazdego biletu w ciagu sezonu po 10zl na ratowanie klubu i nie bedzie Unia doic publicznych srodkow. Mozna? Mozna! Tzw "wierni" kibice zaplaca.
56. Dodane przez ???, w dniu - 25-05-2022 20:03
KIEDY będzie otwarty BASEN ODKRYTY?
57. Dodane przez Unia Nasz KS, w dniu - 25-05-2022 20:04
Jak medale byly to byl klub miejski, jak trzeba mamone wyłuskac to prywatny ! Pilka Nozna - dramat, koszykowki meskiej - brak! Kregle? 4 druzyny w ekstaklasie, szermierka? - pojedyncze sukcesy&..  
Tego zuzla zabraknie to tylko organizowac dozynki !
58. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 25-05-2022 20:05
Unia Leszno ? A co to za klub ? Bo nie słyszałem. 
Podobno Leszno promują ?
59. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 25-05-2022 20:06
0,00 tyle kasy można im dać. I ani grosza więcej.
60. Dodane przez Marian, w dniu - 25-05-2022 20:08
Słysze slowo mieszkancy to na zyga mam!!! Za robote sie wziasc!!! Trzeba bylo sie uczyc za mlodego!!!! A nie teraz beczec i flustracje wylewac i wszystkiemu winna Unia!!! Do rooooboty!!!!!!!!  
Mieszkaniec leszczynski za te swoje drobne co oddaje w podatkach chcialby conajmniej karnet i najlepiej wypad na 2 tygodnie na Malediwy hahahahaha
61. Dodane przez do kom. 52, w dniu - 25-05-2022 20:28
Owszem. Takie podejście jest rzeczywiście bardzo przykre, bo pokazuje, że ktoś może mylić swe role i zamiast realizowania misji społecznej, skupia się na swych prywatnych sympatiach sportowych. Jeżeli tak się stanie, to będzie afront względem mieszkańców.
62. Dodane przez Do 60, w dniu - 25-05-2022 20:40
Ty Marian, zejdź na ziemię i przeciwwymiotne weź!!! A potem weź swoją skarbonkę z pokoju i na stadion. Szybciutko ! Ha ha
63. Dodane przez ewa, w dniu - 25-05-2022 20:54
Na sport dzieci i młodzieży dają grosze !!!!!
64. Dodane przez Do kom 58, w dniu - 25-05-2022 21:12
Jeśli nie słyszałeś o Unii to znaczy,że jesteś głęboko upośledzony,a nie żaden Leszczynianin.Unia to najbardziej zasłużony klub.Do wszystkich cwaniaków, proszę pokazać mi miasto wielkości Leszna,aby była ekstraliga żużla, ekstraklasa futsalu,superliga kręgli mężczyzn i kobiet,1 liga piłki ręcznej, 1 liga damskiej koszykówki,choć dawniej była nawet 7 lat ekstraklasa,znakomite szybownictwo, baloniarstwo,szermierka,lekkoatletyka,sukcesy w sportach walki,sukcesy w rajdach samochodowych.Czekam na odpowiedź. Jakie miasto wielkości Leszna ma tylu Mistrzów Świata w żużlu w drużynie, juniorów, w szybownictwie,kreglach,nie wspominając o tytułach mistrza Polski w żużlu, szybownictwie,kreglach,baloniarstwie,szermierce i jeszcze nie wiem czego.Jak na miasto 62.000 nikt nam nie podskoczy,a bijemy sportowo wiele miast znacznie większych,
65. Dodane przez Grodek, w dniu - 25-05-2022 21:12
A co mieszkancy robia dla miasta? Nic!!!!!!  
Ciagle w doopach zle, tylko daj , daj, daj !!!! 
Wieczne narzekanie i nic wiecej !!!
reklama
66. Dodane przez Do kom 58, w dniu - 25-05-2022 21:13
Dzbanie&Najbardziej ututułowany klub zuzlowy w Polsce!
67. Dodane przez Do 62, w dniu - 25-05-2022 21:31
Internetowy bohater&.zza klawiaturki monster nie do przejscia a w zyciu latawiec&&.hehe&&.
68. Dodane przez Do 60, w dniu - 25-05-2022 21:38
Marian,masz rację. Unia to klub od 1938.Nikt nie ma tylu sukcesów. To trzeba pielęgnować, czy te 2 mln z budżetu miasta to dużo ? Moim zdaniem nie,miasto musi pomóc tym bardziej,że Leszno jest małym miastem.Wielu to boli,że Unia zawsze dobrze szkoli i leje duże ośrodki żużla. Po tytułach widać, że małe Leszno daje radę. Śmieszy mnie ten wpis 62 o swojej skarbonce,bo chłopcze gdybyś pracował to byś nie narzekał, ile idzie z Twoich pieniędzy na Unię kilka złotych ,jeśli pracujesz,a jak nie pracujesz to do roboty.
69. Dodane przez kkk., w dniu - 25-05-2022 21:54
Do 64,66, wykażcie trochę kultury. 
Właśnie dzisiaj 25.05,"lider" ul pokazał "klasę". Jeżeli chcecie proszę bardzo,ze swojej kieszonki dać na klub. Sam znam co najmniej 2 osoby których nie stać na wyjazd na mecz z rodzinką.
70. Dodane przez fan, w dniu - 25-05-2022 22:01
Miasto nie pozwoli,aby Unia jeździła w 1 lidze,bo to duma Leszna i Wielkopolski i jeden z najbardziej zasłużonych i rozpoznawalnych klubów w Polsce i nie chodzi tylko o ŻUŻEL Więc spoko.Unia to Leszno,Leszno to Unia.Tak zawsze było, jest i będzie. Amen.
71. Dodane przez lll, w dniu - 25-05-2022 22:10
Już mieliśmy pierwsze miejsce w świecie w produkcji parowozów. Tyle warte te wasze tytuły. Niestety, najważniejsze w Lesznie są sporty elitarne, dla pojedynczych (żużel, balony, szermierka, tenis, rajdy samochodowe). Tu powinno chodzić o sporty masowe, jak w szkołach na w.f.-ach (tenis?), to one są najważniejsze a nie balony, żużel, rajdy samochodowe czy szermierka. Pieniądze na sport w dwóch turach/ratach są dzielone celowo, żeby ta woda była mętna, choć tłumaczą inaczej. W Lesznie amatorski sport dzieci i młodzieży jest finansowany zdecydowanie niewystarczająco.
72. Dodane przez Do 64, w dniu - 25-05-2022 22:16
100% racji. Amen
73. Dodane przez Do 53, w dniu - 25-05-2022 22:35
Żal mi cię.
74. Dodane przez Do 60, w dniu - 25-05-2022 22:40
Żeby komuś dawać rady żeby się uczył to samemu trzeba być wyuczonym. Ty raczej szkołę omijałes szerokim łukiem hahaha.
75. Dodane przez Do 66, w dniu - 25-05-2022 22:42
Tylko tyle się potrafiłeś nauczyć?
76. Dodane przez Do 68, w dniu - 25-05-2022 22:47
Właśnie dzisiaj ten twój wyszkolony as pokazał na co go stać. Mój synek na rowerku ma lepszy start. Ile uskrobał 4 punkty hahaha
77. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 25-05-2022 22:48
Argument mówiący, że wsparcie finansowe samorządu Leszna jest o wiele niższe niż pozostałych miast przypomina mi dziecięca piaskownicę i nie powinien być nigdy więcej publicznie prezentowany. Dzieci też potrafią zwrócić się do rodziców tekstem o tym, że jego kolega dostał coś więc i on by to chciał. I radnym podobnie jak dziecku należy w prostych słowach, uczciwie wytłumaczyć, że nas teraz na to nie stać. Że też radnym trzeba takie rzeczy pisać.
78. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 25-05-2022 23:14
Ile na Unie ? Na prywatny klub sportowy. ? NIC !!! ZERO !!!
79. Dodane przez antypisowiec, w dniu - 25-05-2022 23:18
Do kom.65 Płacą podatki jak nie wiesz co robią do tego miasta Matołku.
80. Dodane przez do 1 i 13, w dniu - 26-05-2022 00:02
Czytając uważnie komentarze można wywnioskować, że znaczna część jest bardzo merytoryczna i osoby je piszące wiedzą co piszą. Nie muszą znać się na żużlu ale znają się w jaki sposób funkcjonują różne spółki. Najbardziej zaciekawiły ,mnie wpisy osób,(kom. 1i 13) gdzie padają dwie różne liczby na temat ilości osób na stadionie w Lesznie podczas meczu żużlowego z Gorzowem. Może myli się Prezes, może myli się redaktor gazety, ale różnica 5 tysięcy osób to jakoś dziwnie wygląda. Albo ktoś nie doszacował, albo ktoś przesadził. Jak mi wiadomo (chyba że coś się zmieniło) bilety na imprezy sportowe są opodatkowane stawką 8% 
Ciekawe z jakiej ilości biletów został odprowadzony podatek Vat z tego wydarzenia sportowego.
81. Dodane przez aga, w dniu - 26-05-2022 00:42
tytle czuli O.
82. Dodane przez fan, w dniu - 26-05-2022 08:04
Ile na Unie? Ile się da , nasza chluba regionalna. Nie tylko papu sie liczy ale też osiagniecia, a przez Unie latami nie musialem sie wstydzic ze jestem z Lyszna i łokolic ;)
83. Dodane przez aspirant maurycy, w dniu - 26-05-2022 08:05
Dajcie coś pieniędzy drodzy włodarze. Dla mnie i moich kolegów funkcjonariuszy żużel to jedyna rozrywka.
84. Dodane przez kiedy?, w dniu - 26-05-2022 08:16
To jest prywatna firma. Nas to nie powinno w ogóle obchodzić. To są sprawy prywatnej firmy. Kiedy basen odkryty?
85. Dodane przez tom, w dniu - 26-05-2022 08:53
STANOWCZE NIE!!!! NIE dla kolejnych dotacji - wpisujcie NIE - niech radni usłyszą że tak naprawdę kółka rolnicze przyjeżdzające na mecze nie głosują w Lesznie tylko my mieszkańcy Leszna!!
86. Dodane przez henk, w dniu - 26-05-2022 10:44
NIE.
87. Dodane przez henk, w dniu - 26-05-2022 10:45
NIE.
88. Dodane przez Do 85, w dniu - 26-05-2022 10:51
Wy głosujecie i taki bałagan macie hahaha.
89. Dodane przez Anna, w dniu - 26-05-2022 10:56
Starczy ! Dosyć! Ile można znosić tę hipokryzję? Basen zamknięty bo nie ma funduszy, kluby sportowe dla młodzieży niedofinansowane! Kategoryczne nie dla funduszu dla Unii! Na niej w Lesznie sportowy swiat się nie kończy!
90. Dodane przez imię, w dniu - 26-05-2022 13:06
Nie żałójcie kasy na Unię. Unia to nasza duma i chała! KS KSO KS UNIA Lesznoooo!
91. Dodane przez Przypomnijmy, w dniu - 26-05-2022 13:11
Państwu Radnym jak i Panu Prezydentowi przypomnijmy jego słowa "Muszę (musimy ) dbać o dochody ( finanse ) miasta"  
https://elka.pl/content/view/101052/80/ 
https://elka.pl/content/view/109637/80/
92. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 26-05-2022 13:13
Radni chcą pomóc zasłużonemu klubowi? Bardzo szlachetna postawa. Ale proponuje zrobić mały test i zapytać tych radnych, który z nich zakupił za swoje prywatne pieniądze bilet na mecz, Okażę się wtedy, że żaden. Nie swoje pieniądze Łotwo się wydaje, jeśli w zamian ma się otrzymać darmowy karnet na sektor VIP z wyszynkiem i napitkiem. Krótko mówiąc radni naszym kosztem otrzymują coś w rodzaju łapówki za rozdysponowanie publicznego grosza niezgodnie z jego pierwotnym przeznaczeniem. Taki mamy klimat w tym miescie, za waszym cichym przyzwoleniem.
93. Dodane przez Gruby Dolar, w dniu - 26-05-2022 13:34
Prezes klubu powinien zrozumieć, że na budżet klubu składają się wpływy od sponsorów, którzy wierzą w klub i chcą się przez niego promować, wpływy z biletów, od kibiców, którzy wierzą w klub i chcą oglądać ich występy oraz wpływy z telewizji.  
Mamy trzy składowe. Telewizja jest pewna i daje sporo. Pozostałe dwie już takie nie są, ale skoro nie ma sponsorów lub kibiców to oznacza, że albo lokalni przedsiębiorcy nie wierzą w żużel i nie widzą sensu promocji przez żużel, albo już nie ma tylu kibiców, którzy chcą oglądać żużel.  
Skoro nie ma już zbyt wielu chętnych na wspieranie Unii Leszno to dlaczego prywatny klub zgłasza się do władz miasta, by wspierali go również ci, którzy mają w poważaniu losy Unii Leszno?  
Jeśli nie ma chętnych na usługi prywatnej firmy to firmę się zamyka lub restrukturyzuje (w tym przypadku zmienia się cele - walka o utrzymanie, zejście szczebel niżej) nawet jeśli firma jest zasłużona. Nie byłby to pierwszy i nie był ostatni przypadek.
94. Dodane przez wyborca, w dniu - 26-05-2022 14:34
NIE.
95. Dodane przez Xxx, w dniu - 26-05-2022 17:23
Wymagania : ( sądzę że mamy już inne zainteresowania, świat się zmienia a ci krzykacze nie mogą tego zrozumieć, dokładajcie swoją kasę skoro to Wasza pasja. To nie moja bajka, za swoją płacę i to nie mało a w sprawie powyższej jestem na NIE!
96. Dodane przez Jakub Michor, w dniu - 26-05-2022 17:49
mam pytanie - co wynika z tego promowania miasta poprzez zuzel ? co to zmienia dla miasta i mieszkanców ? bo jak widze ze bez zuzla leszno umrze to mam obawy - chodzi o brak nawalonych patusów po zuzlu ? czy o co ?
97. Dodane przez Leszno bez Leszków, w dniu - 27-05-2022 07:51
NZUL !!! Leszno bez żużla jest niczym, miasto musi pomóc naszej Unii !!! Jesteśmy stolicą żużla, płaczki niech wyprowadzą się do innych miast !!! Ja wolę by moje podatki poszły na żużel niż jakieś pierdoły typu siłownia odkryta za 400 tyś i bez chętnych by z niej korzystać. Tak samo place zabaw, ogromne pieniądze które idą w błoto. Sumy typu 200-400tys i oczywiście koszty utrzymania, a dzieciaki i tak wolą smartphone niż zabawę na dworze. Świat się powoli kończy, lepiej cieszyć się każdym dniem i dbać o historie miast. Leszno to żużel czy to się komuś podoba czy nie. Tylko Unia!!!
reklama
98. Dodane przez do kom. 97, w dniu - 27-05-2022 10:39
Też podobnie myślałem gdy byłem nastolatkiem. Później otworzyły mi się szeroko oczy i pokazały ogrom wielu innych możliwości. Czego i Tobie życzę. Bo życie jest zbyt krótkie i zbyt piękne, aby poświęcać je tylko na kibicowanie innym.
99. Dodane przez do kom. 96, w dniu - 27-05-2022 10:45
Prawdopodobnie chodzi o to, że władza w Lesznie nie tylko prywatnie kibicuje Unii, ale też panicznie boi się o ew. spadek klubu do niższej ligi. W takiej sytuacji niektórzy nazwaliby ich grabarzami żużla w Lesznie, a to mogłoby być powodem utraty jakiejś części głosów podczas kolejnych wyborów. Wolą więc wykładać nie swoje pieniądze, ale zwiększyć szanse własnego zachowania się u władzy. A promocja miasta przez sport to tylko raczej taka wymówka, która pozwala im w miarę legalny sposób przekazać te pieniądze klubowi. Tak ja to widzę.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj