Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Rodzice są oburzeni stawką za żłobek

Radni Osiecznej podjęli uchwałę

Rodzice są oburzeni stawką za żłobek

06.07.2022. Radio Elka, Bartłomiej Klupś


(Fot. www.osieczna.pl)
Tysiąc złotych plus koszty wyżywienia - tyle od października będą musieli zapłacić rodzice, których pociechy znajdują opiekę w gminnych żłobkach w Osiecznej i Kąkolewie. Taką uchwała podjęła na ostatniej sesji Rada Miejska w Osiecznej. - Ta kwota jest odklejona od rzeczywistości - napisała do nas jedna z mieszkanek. Drastyczny wzrost opłaty związany jest z finałem unijnego programu, z którego od dwóch lat finansowano opiekę maluchów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przez ten okres rodzice płacili jedynie za wyżywienie, a racja dzienna wynosiła 10 złotych. Ta sytuacja potrwa do końca września. Właśnie wtedy zakończy się finansowanie zewnętrznego programu i Rada miejska w Osiecznej musiała teraz stanąć przed trudnym tematem. Przez ostatnie pięć miesięcy koszt pobytu dziecka w żłobku wynosił bez wyżywienia 1400 złotych miesięcznie. Wszystko jednak drożeje i na pewno od października ta kwota wzrośnie.
- Po wnikliwej analizie zdecydowaliśmy się na rozwiązanie, że po stronie rodziców do zapłaty będzie tysiąc złotych plus koszty wyżywienia, które ustaliliśmy na kwotę w wysokości maksymalnie 20 złotych
na dzień. Firma, która dostarcza żywność już teraz chciała podnieść stawkę, lecz udało się to przesunąć w czasie
- mówił w trakcie sesji Robert Skrzypek, przewodniczący komisji oświaty.

Przewodniczący rady Roman Lewicki podkreślał, że żłobek jest ofertą dla pracujących rodziców, zaś radna Renata Helińska dodała, że gmina powinna pełnić funkcję wspierająca, ale nie wyręczającą. Rajcy podjęli uchwałę jednogłośnie, podkreślając iż zdają sobie sprawę, że to duża kwota dla rodziców. Padały jednak głosy o przysługujących im świadczeniach - 500 plus czy rodzinnym kapitale opiekuńczym. Kto nie kwalifikuje się na drugie ze świadczeń, może skorzystać z wprowadzonego niedawno przez rząd dodatku żłobkowego w wysokości 400 złotych.

Tę sprawę poruszyła w dzisiejszej audycji "Temat dla reportera" nasza słuchaczka.

- Wiadomo, że w tych czasach trzeba coś zapłacić, bo nie ma nic za darmo. Kwota, którą ustaliła gmina, to jest jednak dla coś niepojętego. Słowa, które padły na sesji były w naszym odczuciu nie fair. Było ujęte 500 plus i skoro je dostajemy, to możemy je oddać i wtedy z naszego budżetu dopłacamy tylko 500 złotych. Dzieci w przedszkolach i szkołach też dostają przecież takie świadczenie. Ta kwota jest po to by nas wspomóc, a nie żeby z powrotem oddawać. Padły słowa, że żłobek to nie jest przechowalnia dzieci i teraz osoby, które tylko na niego stać będą mogły z niego korzystać, czyli matki niepracujące już nie dadzą pociech do żłobka. Nie oszukujmy się, ale są takie realia, że w okolicy zarabiamy jak zarabiamy i nas nie stać, aby 1,5 tysiąca miesięcznie płacić za żłobek - powiedziała mieszkanka. Jak dodała, średnio w prywatnych żłobkach w Lesznie rodzice płacą około 500-600 złotych.

W porównywalnej gminie Święciechowa, od tego roku rodzice za pobyt pociechy w Klubie Malucha płacą 400 złotych plus wyżywienie w wysokości blisko 15 złotych na dzień.

- Ze względu na rosnące koszty nie wiemy na jak długo uda się utrzymać taką kwotę - zaznaczył Patryk Tomczak, sekretarz gminy Święciechowa.

Pozostała część opłat, czyli około tysiąca złotych na dziecko, ciąży na barkach gminy, podobnie jak od października będzie to w gminie Osieczna.
- Jaka będzie to konkretnie stawka dowiemy się najprawdopodobniej w okolicach września - powiedział Radiu Elka Robert Skrzypek. W wariancie optymistycznym zakłada się, że gmina Osieczna będzie musiała dopłacać do każdego dziecka w granicach 500-600 złotych miesięcznie. Skrzypek dodał, że uchwała nie jest podjęta na konkretny okres.
Niebawem przed podobnym problemem stanie gmina Krzemieniewo, której program finansowania żłobka kończy się w listopadzie. Rajcy mają pochylić się nad tą kwestią na przyszłotygodniowej sesji.
 
Komentarze (153)
1. Dodane przez peterpan, w dniu - 06-07-2022 12:00
to ta zła Unia dopłacała do żłobka? 
a teraz ceny już są rynkowe.....  
polityka wstawania z kolan daje efekty 
...
2. Dodane przez rozsądek, w dniu - 06-07-2022 12:06
Tak się składa, że niepracująca matka może się zająć swoim dzieckiem sama, a nie odbierać miejsca dzieciom pracujących rodziców.
3. Dodane przez Zainteresowana, w dniu - 06-07-2022 12:07
No niestety, chciałam posłać moje dziecko do żłobka od września ale jak usłyszałam tą kwotę to zamarłam!!! Niestety, mam trójkę dzieci, jestem matką samotnie wychowująca i nie stać mnie żeby za jedno dziecko opłaca żłobek w wysokości 1500 zł. Ludzie, te żłobki miały wspiera mamy a nie je dobijać!
4. Dodane przez Sandra, w dniu - 06-07-2022 12:09
Przykro mi że nasz syn będzie musiał zakończyć edukację w żłobku... Ciocie są przekochane, atmosfera jest wspaniała, do tej pory byliśmy bardzo zadowoleni z tej placówki niestety nie stać mnie na jej koszty które gmina narzuca od października... Gdyby nie ceny paliwa bardziej by się opłacało wozić dziecko do Leszna... Smutne...
5. Dodane przez podatnik, w dniu - 06-07-2022 12:09
Chcieliście pisu to macie pisowskike ceny .
6. Dodane przez Rodzic, w dniu - 06-07-2022 12:16
Opłaty za żłobek - jak najbardziej, ale nie w takich kwotach! 1000,00 zł opłaty podstawowej + max 400,00 zł za wyżywienie. Cóż, nie każdy zarabia tyle co cytowani w artykule pan Lewicki oraz pani Helińska
7. Dodane przez wot, w dniu - 06-07-2022 12:16
20 zł za dzień dla takiego maluszka ? To zrobić przetarg na catering dla żłobka i znaleźć tańszą firmę , a nie trzymać się jednej .
8. Dodane przez XXX, w dniu - 06-07-2022 12:25
Co za czasy lepiej zostawić dzieci w domu , nie pracować i niech socjal wjeżdża ! Niech radni postawią się w naszej sytuacji i realnie spojrzą na te koszty , kogo na to stać ? jakbym miała tyle pieniędzy to do prywatnego posłałabym dziecko w luksusy a nie do sali bez markizy i klimatyzacji w 35 stopni latem !
9. Dodane przez HAnka, w dniu - 06-07-2022 12:28
(...) 
Innego programu dofinansowania nie było? 
Porównać z Lesznem: tu jakoś dopłaty dalej są!
reklama
10. Dodane przez Qwert, w dniu - 06-07-2022 12:31
Jak cię nie stać na babelka to po co je masz?? Bombelki to inwestycja i trzeba płacić.
11. Dodane przez fds, w dniu - 06-07-2022 12:32
Głosowaliśta na PiS to macie! Podziękujcie PiS za inflację i płaćcie posłusznie! Utrzymujcie nadal księży i nie narzekajcie!
12. Dodane przez Ulalalala, w dniu - 06-07-2022 12:32
Czyli typowa rodzina samotna matka 3 dzieci, która daje w ogóle przyrost naturalny wyda na sam żłobek 5000 miesięcznie a zarobi maksymalnie w sklepie 2500 :) KOGOŚ JESZCZE DZIWI, ŻE TEN KRAJ WYMIERA?
13. Dodane przez mieszkaniec gminy, w dniu - 06-07-2022 12:33
Nie wiem skąd to zdziwienie... Przecież dostajecie socjale na swoje małe dzieci i macie okazję wydać te pieniądze. Dlaczego my wciąż mamy dopłacać do waszych maluchów? Dopłacać to wszyscy, ale socjal to tylko dla mnie...
14. Dodane przez Mama, w dniu - 06-07-2022 12:36
Nareszcie będę mogła wrócić na pełen etat do pracy. Blokowanie miejsc przez dzieci niepracujacych rodziców jest słabe. Nawet przy 1000zl , 10h dziennie to wychodzi 5zł za godzinę. Za 5zł za godzinę żadna niania nie zaopiekuje się dzieckiem. Myślę, że ta stawka jest rozsądna. Prywatne żłobki wcale nie są tańsze, a dojazd do nich też kosztuje... Szkoda, że nie potrafią ludzie docenić tych dwóch darmowych lat żłobka.
15. Dodane przez Emeryt, w dniu - 06-07-2022 12:39
Pisiory niech więcej plują na UE , Więcej Ziobrow ,Kaczyńskich, Suskich, i innych Szydeł to UE zakręci kurek z kasą i wtedy wszyscy dzięki tym w/w psujom obudzimy z ręką w nocnym naczyniu z świetlana przyszłością michy z ryżem i odpłatną zbiórka chrustu. Ceny zachodnie zarobki wschodnie. Dewizą rzadzacych jest pomnażanie swego i rodziny majatku kosztem społeczeństwa! To tak jak niedouczeni "ambitni" osobnicy dorwa się do wladzy to wtedy cierpi caly naród z wyjątkiem kilku % wiernych, miernych i pazernych !
16. Dodane przez Anonim, w dniu - 06-07-2022 12:40
Żłobek powstał i był finansowany by mamy mogły pójść do pracy, tymczasem 1/3 mam dzieci żłobkowych siedzi w domu i nie pracuje. A mamy, które chcą chcą pójść do pracy nie mogą zapisać dziecka ponieważ w zadnym gminnym żłobku nie ma miejsca. To w jakim celu to powstało ? Dla mojego dziecka miejsca brak, tymczasem nikt nie weryfikuje ze inne matki oddają dziecko i siedza w domu i piją kawkę a ja szukam do dziecka niani
17. Dodane przez Anna, w dniu - 06-07-2022 12:42
Teraz wielkie zdziwienie, ale gdy rodzice z gminy posyłali dzieci do żłobków w Lesznie i nie mieli dofinansowania to jakoś się nikt się nie martwił.  
Mieliście za darmo, teraz czas to nadgonić
18. Dodane przez Marek, w dniu - 06-07-2022 12:43
Ktoś musi zapłaci za pobyt dzieci uchodźców którzy przybyli ze wschodu. Nic za darmo.
19. Dodane przez Do 3, w dniu - 06-07-2022 12:45
Trojka dzieci i samotnie wychowująca? Gdzie ojciec? Poza tym osoby nie pracujące nie powinnny mieć możliwości posyłania dzieci do żłobków i przedszkoli. Powinna tez obowiązywać rejonizacja prxy przyjęciach. Nie po to człowiek buduje się w dobrej prestiżowej dzielnicy żeby później dzieci uczęszczały razem z dziećmi z gorszych dzielnic
20. Dodane przez marta, w dniu - 06-07-2022 12:48
Jak się mają szumne projekty nie wykluczania terenów wiejskich w różnych dziedzinach życia społecznego i zawodowego? Coś tu mamy sprzecznego. 
Rodzic pracujący w Lesznie nie ma wyjścia jak oddać dziecko do żłobka i dojechać do pracy do miasta. Czy ktoś to przeliczył ? Nie ma szans przecież aby mieszkańcy terenów wiejskich mieli pracę "na miejscu" . Więc ? Ile trzeba zarabiać aby móc opłacić zatem żłobek, dojazd - a cała reszta ? Czy zadanie własne samorządów nie powinno mieć większych nakładów na żłobki aby ceny były dla pracujących ludzi i zarabiających przeciętnie lub mniej ? Podczas obrad rady gminy niestosowne było zasłanianie się "instytucją dziadków". Może ktoś nie zauważył ale dziadkowie w większości też pracują lub dorabiają. Nie mają tym bardziej obowiązku opieki nad wnukami. Co to za argument ? Wręcz oburzający...
21. Dodane przez Iza, w dniu - 06-07-2022 12:51
Żłobek miał pomóc kobietą w aktywizacji zawodowej , a tutaj się okazuje , że kobiety będą musiały zostać w domu z dziećmi. Czy samorząd zabrał pod uwagę , że teraz te matki , które nie będą pracowały pójdą po socjale do gminy? A co z wykluczeniem dzieci z terenów wiejskich ? Nie mogą skorzystać z żłobka gminnego , które jest na miejscu.
22. Dodane przez marta, w dniu - 06-07-2022 12:52
do komentarza 14 - proszę zejść na ziemię i nie porównywać się z ludźmi zarabiającymi 3200 brutto 
 
do komentarza 19 - brawo.. niezła selekcja ludzi...
23. Dodane przez XYZ, w dniu - 06-07-2022 12:56
Nie stać cię na żłobek? A co z 500+, Rko lub dofinansowaniem do żłobka? Na to są te pieniądze. Państwo nie będzie utrzymywać twojego dziecka. Jak było 2 lata za darmo to była huraaa teraz wielkie zdziwienie
24. Dodane przez do kom 19, w dniu - 06-07-2022 12:56
Słabe to. Prestżowa dzielnica ? A gdzie taka jest ?
25. Dodane przez marta, w dniu - 06-07-2022 12:58
do komentarza 19 - która to ta prestiżowa dzielnica ? Chciałabym wiedzieć czy jestem gorszy sort...
26. Dodane przez njknj, w dniu - 06-07-2022 13:00
Moje dziecko chodzi do tego żłobka i oczywiście zgadzam się, żeby przyjmowali tylko dzieci rodziców pracujących. Nie powinno być tak, że matki z nudów oddają pod opiekę swoje dzieci i lamencą, że gmina nie daje.  
Ale my pracujemy i chore jest to, że bardziej będzie się opłacało wozić dzieci do prywatnej placówki. Czy serio nam na wsi trzeba tak rzucać kłody pod nogi? Czytam komentarze i widzę, że pracownicy gminy usiedli do klawiatury! "Regionalizacja" to słowo padło od jednego z radnych w prywatnej rozmowie. I skąd wiadomo ile mam pracuje? Ja też posłałam dziecko jako bezrobotna i miałam szanse po miesiącu pójść do pracy po zaklimatyzowaniu się malucha.  
Do postronnych czytających: 
My, mamy dzieci dzieci żłobkowych rozmawialiśmy z wieloma rodzicami dzieci z list rezerwowych. Wszyscy jednomyślnie twierdzą, że za takie pieniądze nie poślą dzieci. Nie dajcie sobie sobie wmówić, że kogoś stać na ten żłobek. 
Do tych Państwa z prestiżowych dzielnic Osiecznej, w żłobku nie ma luksusów to podstawowa opieka nie ma tam języków obcych, logopedy, baletu, itp. Nie wierze, że poślecie swoje dobrze urodzone pociechy do placówki do której uczęszcza biedna część gminy.
27. Dodane przez Do kom 14, w dniu - 06-07-2022 13:02
Na pełen etat? Dziecko raz zakaszlnie i będzie odesłane do domu. Myślę, że żaden pracodawca nie będzie chciał trzymać takiej matki która 2 tygodnie w miesiącu bierze wolne. No chyba, że mieszkasz z dziadkami, rodzicami i Ci pomagają. Bo jak jesteś skazana sama na siebie to lepiej zapisz od razu do Leszna do prywatnego.
28. Dodane przez XXX, w dniu - 06-07-2022 13:04
Program unijny miał na celu aktywizować kobiety z rejonów wiejskich. Pani w gminie mówiła, że wyglądało to tak, że większe szanse ma na przyjęcie dziecko matki niepracującej. Tak było, program się skończył i teraz niech biorą dzieci rodziców pracujących. Nie ma problemu wszystkie pracujemy
29. Dodane przez Ania, w dniu - 06-07-2022 13:05
Może radni, zrezygnują że swoich wynagrodzeń i przeznaczą je na dofinansowanie żłobka, skoro tak dbają o rozwój gminy, weźmy też pod uwagę, że jest to żłobek gminny, a nie prywatny, jakby ktoś chciał płacić 1400 zł miesięcznie to by sobie opiekunkę wynajął,
30. Dodane przez KM 19!!!!!!!!, w dniu - 06-07-2022 13:07
Ty chyba nie wiesz co piszesz. Moje dziecko ma być gorsze bo mieszkamy na wynajętych 50 metrach w 5 osób?! Już nie te czasy, żeby dzieci rodziców bogatych były wywyższane i lepiej traktowane. A dlaczego moje dziecko nie miało chodzić do żłobka? Bo nie pracuje siedzę w domu z 3 dzieci w tym noworodkiem? Wiesz co piszesz wgl? Żeby matka mogła iść z czasem do pracy dziecko musi mieć pewne miejsce w palcówce. Chyba tak to działa. A nie odwrotnie. Bo co mi to da że pójdę do pracy jak dziecka nie będę miała z kim zostawić? Z resztą. Teraz będziecie mogli się wykazać. I posyłać do takiego żłobka dzieci, w którym jest 35° i dziecko wraca przynajmniej 2 x w miesiącu chore,zasmarkane. Ciekawe który pracodawca będzie trzymał takiego pracownika ha ha ha śmiech na sali ale ludzie którzy od zawsze mieli pomoc rodziców i dziadków tego nie rozumieją... Pozdrawiam
31. Dodane przez Ania, w dniu - 06-07-2022 13:13
Ogólnie zamysłem żłobka było, by pracujące mamy mogły wrócić do pracy i aby te nie pracujące mogły tę pracę podjąć i ogólnie w każdej takiej placówce pierwszeństwo będą mieli samotni rodzice i ci chcący podjąć pracę więc te niektóre wywody to są bezcelowe, zresztą pewnie najchętniej udzielają się w dyskusji ci którzy nie mają dzieci, albo już nie mają małych dzieci i snują wielkie wywody.. Bo za naszych czasów... Idąc tą drogą to kiedyś nie potrzebowaliśmy telefonów, samochodów, nie płaciliśmy za śmieci, babcia i dziadek nie pracowali, ale czasy się zmieniły..
32. Dodane przez Iza, w dniu - 06-07-2022 13:13
Dlaczego żłobek w Lesznie MIŚ też dotowany kosztuje o 40 % mniej z tego co próbuje narzucić gmina
33. Dodane przez Xyz, w dniu - 06-07-2022 13:15
Proszę swoje żale kierować do rządu pis. Podwyżka płacy minimalnej, podwyżka cen energii (i nie piszcie, że to wina wojny), podwyżka cen jedzenia, zmniejszenie pit czyli mniejsze pieniądze dla samorządów, itd, itd. Naszedł wreszcie czas płacenia za nieudacznictwo i rozdawnictwo pis. I dalej bijcie brawo tej bandzie, która prowadzi nas na skraj bankructwa
34. Dodane przez KaPE, w dniu - 06-07-2022 13:20
W końcu zrobi się miejsce dla dzieci, których mamy pracują. Do tej pory we wszystkich gminnych żłobkach w powiecie przyjmowane były dzieci, których rodzice nie pracują....i moje dzieci niestety musiałam zapisać do Leszna.
35. Dodane przez Marta, w dniu - 06-07-2022 13:22
W mojej okolicy i wśród znajomych same bezdzietne singielki dobijające czterdziestki, nawet nie dziwię się dlaczego :)
36. Dodane przez Do 7, w dniu - 06-07-2022 13:23
Otwórz firmę i będziesz serwował jedzenie po 5 zł. Myślisz, że cena za jedzenie to tylko cena produktów i tak bardzo drogich???
37. Dodane przez Aa, w dniu - 06-07-2022 13:23
Do komentarza numer 16, zaktualizuj dane bo na 16 dzieci, dwie mamy nie pracują, bo spodziewają się kolejnego dziecka, także za fake newsy dziękujemy
38. Dodane przez Dzieciaki, w dniu - 06-07-2022 13:24
zachęcają do prokreacji jak nic.....nie ma co się dziwić, że ludzie się na dzieci nie decydują
39. Dodane przez ile, w dniu - 06-07-2022 13:33
Napiszcie całą prawdę. Ile, do tej pory, opiekun płacił za żłobek za cały miesiąc? Ile będzie z wyżywieniem teraz. Popieram nową odpłatność. Za dużo tego dopłacania do żłobka i do przedszkola.
40. Dodane przez xxx, w dniu - 06-07-2022 13:35
Czyli w żłobku były także dzieci matek niepracujących? Dość tego. Leszno powinno postąpić tak samo.
reklama
41. Dodane przez Abcd, w dniu - 06-07-2022 13:36
Cos czuje ze dwie panie ktore nie maja protekcji powinny zaczac martwic sie o swoja posade ..  
W sumie jak nie bedzie dzieci to i Panie z protekcja ja straca.
42. Dodane przez Do 14, w dniu - 06-07-2022 13:41
Brawo!!!! Popieram w 100%.
43. Dodane przez Oj, w dniu - 06-07-2022 13:55
A czy te żłobki nie stać na prowadzenie kuchni ? Rozpusta a po drugie 
wożone żarłocho słabo oceniam. 
Wasze dziecioki. Wasza sprawa.
44. Dodane przez ;), w dniu - 06-07-2022 13:57
Paniom na wsi wszystko się należy - było dofinansowanie z UE - to cicho siedzieli wszyscy, każdy zadowolony. To nie jest studnia bez dna - pieniądze się kończą. Czas wziąc sie do roboty , tak jak każdy inny mieszkaniec, czy to Osiecznej, czy Leszna - gdzie żadnych dofinansowań z UE nie ma
45. Dodane przez Xx, w dniu - 06-07-2022 14:05
Dodam tylko,że w Lesznie może i są żłobki ,w których trzeba zapłacić podobne kwoty ale mają też więcej do zaoferowania jeśli chodzi o edukację czy chociażby głupi metraz. Ponadto przy żłobku jest też niekiedy plac zabaw. Jak to się ma do naszego śmiesznego mini żłobka
46. Dodane przez Mirka, w dniu - 06-07-2022 14:08
Co to jest 1000 na miesiąc? Normalna cena. Widzę ze żale tu wylewają chyba samotne mamusie a tatuś za rogiem gdy pani z mops przychodzi. To ze wszystko macie za darmo pd miasto nie znaczy ze ciagle tak będzie. Za ile ten żłobek ma żywic opiekować opłacić ogrzewanie wypłaty itp? Nawet ta cena wydaje się niska. Weryfikować ze rodxice oboje pracują i po kłopocie skonczy się narzekanie bo pracujących stać.
47. Dodane przez Ekiza, w dniu - 06-07-2022 14:09
Do wyzej : prestiżowe dzielnice to takie których metr działki kosztuje 500 w zwyz i nie dostaje się nic od miasta czytaj mopsu
48. Dodane przez Ciekawie robi się w Polsce, w dniu - 06-07-2022 14:10
Czasy rozdawnictwa i kupowania wyborców przez pisuary powoli dobiegają końca. Dramatyczny wzrost cen, inflacja, obcinanie funduszy dla samorządów i parę innych działań tych nieudaczników, musiało w końcu doprowadzić do dzisiejszej sytuacji. Proponuję, aby poseł Dziedziczak i parę innych pisuarów np. Sławek Szczot i Adam Kośmider dołożyli z własnej kieszeni, w końcu zarabiają na państwowych posadach wciela nie małe pieniądze.
49. Dodane przez Ccvv, w dniu - 06-07-2022 14:13
Do tych co cisną o socjal, to żłobek publiczny a za ten publiczny żłobek już raz płacimy z naszych podatków, które idą na oświatę. Może zaraz jeszcze będziemy płacić za przedszkole również publiczne? Wystarczy już, ze mamy opiekę zdrowotną w takim stanie, do każdego lekarza tylko prywatnie bo na fundusz nie ma miejsc. My mamy płacić ale nasi zachodni sąsiedzi wszystko za free? Dajcie spokój. Naprawdę sytuacja was nie dotyczy. W takim razie niech nie zabierają mi tyle z wypłaty to chętnie sama zapłacę 100% należności ale w prywatnej placówce.
50. Dodane przez Hej, w dniu - 06-07-2022 14:15
Serio ludzie nadal uważają, że UE to dobry wujek, który daje na wszystko i jak będziemy grzeczni to będzie dawał do końca świata?
51. Dodane przez ola, w dniu - 06-07-2022 14:17
I prawidłowo.Najwyższy czas skończyć z rozdawnictwem. Nie stać cię na dziecko to go nie produkuj. Czego go nauczysz? Chodzenia po mopsach ,pfronach po zasiłki.Do pracy przecież nie pójdzie .Samotna matka z trójką dzieci?To już patologia. Powinni poznosić te wszystkie 500+ ,bo to uczy kombinatorstwa i lenistwa. taka suma powinna być odejmowana od podatków. kto pracuje ją dostanie .Dzisiejsze młode matki maja w głowie tylko imprezki i facebooka .Dziecko najlepiej oddać pod opiekę innych.Przecież ono wrzeszczy i absorbuje.Przeszkadza w pogaduchach z koleżankami. Dobrze zatem ,że żłobki będą kosztowały.
52. Dodane przez Gosia, w dniu - 06-07-2022 14:22
Kto chciał jakąś unie to teraz mają
53. Dodane przez Kom.19, w dniu - 06-07-2022 14:24
Pewnie mieszkasz na elitarnym Gronowie ??? Deweloperzy tak to nazywają celem nabicia swej kabzy. Prawda jest inna : (
54. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 06-07-2022 14:32
Twarde zderzenie się z rzeczywistością bywa nieprzyjemne, ale lepszy dla społeczności jest twardy realizm niż zadłużający gminę populizm.
55. Dodane przez aaaa, w dniu - 06-07-2022 14:36
Proszę o brak możliwości narzekania wyznawców pislamu, macie to co chcieliście. 
nie opłaca się pracować, socjal lepiej wychodzi i siedzenie w domu
56. Dodane przez do 3, w dniu - 06-07-2022 14:41
Jesteś wdową? To ma znaczenie. Alimenty albo renta rodzinna (wcale nie mała).
57. Dodane przez do samotnej matki, w dniu - 06-07-2022 14:46
Samotnej matki trójki dzieci nie stać na żłobek. A gdzie jest ojciec? (...)
58. Dodane przez Andzia, w dniu - 06-07-2022 14:50
do kom 11, 15. Mylicie się Państwo to nie PiS blokuje należne Polsce KPO tylko Wasi ulubieńcy.. Pretensje proszę skierować pod inny adres..
59. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 06-07-2022 15:13
Proszę, teraz wychodzi budowa 2 małych żłobków, zamiast 1 większego. koszty utrzymania byłyby niższe.i tak jak przedmówca pisał przetarg na katering a nie wspierać monopol.
60. Dodane przez Widzka., w dniu - 06-07-2022 15:14
Jeżeli nie pracujesz to pełna odpłatnosc, jak pracujesz to jest doplata i problem sie sam rozwiązuje Podobnie jest w Holandii,wszyscy rowno placa i to nie malo,a jak zaczniesz pracowac to panstwo doplaca.
61. Dodane przez ŁO, w dniu - 06-07-2022 15:37
TAM KAZDA Z MAMĆ ORZE JAK MOŻE I KASY W BRUD
62. Dodane przez Kąkolewianka, w dniu - 06-07-2022 15:41
Wymienieni Radni nie mają ani dzieci ani wnuków w ,,wieku żłobkowym,, więc temat odbębnili i tyle!!! A najlepiej to się komuś liczy ile dostaje a ile musi wydać to już nikt nie liczy. Ktoś tu komuś chyba robi na złość.
63. Dodane przez Tragedia, w dniu - 06-07-2022 16:03
CHCIELIŚCIE WOJNY Z RUSKIM i BRAĆ SOBIE NA UTRZYMANIE MILIONÓW LUDZI TO TERAZ MACIE EFEKTY... A BĘDZIE DUŻO GORZEJ
64. Dodane przez popieram 60, w dniu - 06-07-2022 16:04
Tak powinno być w Polsce. 500+ i wszelka inna pomoc tylko (!) dla pracujących rodziców czyli wszyscy płacą równo a dopłata tylko pracującym. Najpierw pracuj, potem pomoc.
65. Dodane przez lol, w dniu - 06-07-2022 16:06
popoeram w 100 % kom. nr 58 i 60 %
66. Dodane przez Do Andzi z 58, w dniu - 06-07-2022 16:17
Puknij się w łeb i przestań oglądać TVPiS. Unia to nie bankomat.(...)
67. Dodane przez do kom.12, w dniu - 06-07-2022 16:18
Samotna matka z 3 dzieci kwalifikującą sie do żłobka z pewnoscią nie pracuje.Zastanow sie co Ty piszesz.
68. Dodane przez Hop, w dniu - 06-07-2022 16:18
Jestem anty PIS i PO. Mam normalna rodzinę 2+2 oboje z mężem pracujemy. Nigdy po żadną zapomogę do mopsu nie poszłam. Ale to nie jest normalne, że cena GMINNEGO żłobka wzięła się z kosmosu, porównajcie sobie inne publiczne placówki. Wiemy ile kosztują, jest różnica 300-400 zł a tysiąc (!) plus wyżywienie. Ceny w innych żłobkach za wyżywienie to 12 zł a u nas 20 zł. No chyba, że gotują z produktów eko to sorry.  
Kicham na ich dodatki i kupione głosy głupich ludzi, którzy nie wiedzą skąd biorą się publiczne pieniądze. Ale jestem tez zdania, że zabierają nam takie duże pieniądze płacimy takie podatki, że ten żłobek opłacamy sobie sami. Dlaczego mam wszystko oddać? Idąc logiką pozostałych, może zaczniemy już płacić podwójnie za wszystko? Szkole, przedszkole? A co wam będą dzieci za darmo kształcić! Ludzie ja zarabiam na ten żłobek te pieniądze z gminy to nie jest kasa burmistrza! Nie wypominając nikomu ale dzieci pracowników gminy tez uczęszczały do żłobka za darmo jak to mówicie. To co to za podwójne standardy. Swoim dać a ci co pracują niech wszystkich utrzymują? Podkreślam, że jest to placówka oświatowa.  
A swoją droga gmina tez dostała dofinansowane na żłobki, wybudowane zostały za unijne pieniądze. I podkreślam nie jestem za rozdawnictwem niech każdy pracuje ale niech nie zabierają nam kasy dwa razy. 
Ale jedno mnie cieszy, że jest tyle głosów przeciwko PiS, mam nadzieje, że przyszłych wyborach obalimy ten socjalizm i w końcu nastanie kapitalizm, pracujesz = masz. I chyba nie wszyscy widzieli jak wyglądają te żłobki, ci bogaci na pewno swoich dzieci tutaj nie zapiszą.  
Dodam tylko, że pracownice żłobka są wspaniałe ciepłe i serdeczne.  
Ale jak ktoś myśli, ze pośle dziecko do żłobka i będzie chodziło cały miesiąc to jest w błędzie. Takie małe dzieci chorują często 3/4 miesiąca. Także powodzenia dla mam!
69. Dodane przez Ale jaja, w dniu - 06-07-2022 16:27
Chcecie wyższych wypłat - no to je macie
70. Dodane przez Do 53, w dniu - 06-07-2022 16:31
Zawsze to lepsze niż elitarne Śródmieście albo przyjaźni. Widać ze zazdrość ci bije
71. Dodane przez Aśka, w dniu - 06-07-2022 16:41
Do komentarza 29 - za 1400zł ciekawe gdzie taką opiekunkę znajdziesz... 22dni x 9h = 198h (bo wyjechać trzeba do pracy koło 6:30 a powrót w okolicach 15:30 i to przy dobrym układzie) x 15zł i to może jak się uda za 3000zł znajdzie się opiekunkę... także śmieszne narzekanie
72. Dodane przez M52, w dniu - 06-07-2022 16:45
a Pana Burmistrza pensja też wysoka
73. Dodane przez rodzic, w dniu - 06-07-2022 16:45
Taka kwota na dzisiaj nie ma szans. Dlaczego? Dlatego, że nikt nie będzie płacił 1000 zł za pobyt dziecka w żłobku przez 8 dni w miesiącu - bo tyle tylko dziecko uczęszcza. Nie ma szans, aby mu nic nie było, a z tego co wiem to obecnie sytuacja wygląda tak, że lekka woda pod nosem wyklucza dziecko z pobytu w placówce - a dziecko ZDROWE! Dzieci latem mają katar? Od kiedy? Prywatna placówka na to nie pozwala i tak samo będzie musiało być tutaj. Chorobowego dla rodzica jest 60 dni w roku, a tutaj wychodzi ok. 15 dni w miesiącu organizowania dodatkowej opieki jak się nie ma komu dzieciaka podrzucić z wodą pod nosem.  
Kolejną rzeczą jest to, że do żłobka powinny przychodzić dzieci osób pracujących. Nie pracujesz zajmuj się dzieckiem i tyle, a dzieci rodziców niepracujących chodzą do żłobka. 
20 zł za praktycznie całodniowe wyżywienie to dużo? Czytajcie ze zrozumieniem to jest opłata maksymalna, a nie ustalona. Poza tym osoby, które piszą że to za dużo chyba dawno w sklepie nie były. Ktoś te posiłki musi przygotować i za darmo tego nie będzie robił. Połowę ceny posiłku pewnie kosztuje jego przygotowanie.
74. Dodane przez Rodowity Osiecznianin, w dniu - 06-07-2022 17:01
Popieram komentarz 59, przecież jest rzeczą oczywistą że koszty utrzymania są dużo niższe w przypadku jednego większego budynku niż dwóch małych. Ale pewnie znowu byłby odwieczny problem między Osieczną a Kąkolewem gdzie on ma być ale to na marginesie. Natomiast jakiekolwiek wydane pieniądze na tzw. ,,ofertę edukacyjną" na terenie gminy zwracają się w postaci przyciągnięcia nowych mieszkańców którzy budują domy i zamieszkują teren gminy i tym samym płacą podatki z których część trafia do gminy. I nie obrażajmy się na nowe młode elity Osiecznej czy Kąkolewa bo to oni będą stanowić o rozwoju lub upadku tej gminy. Pamiętajcie że czasy ucieczki ludzi z dużych miast na peryferia się już kończą, koszty transportu już mają znaczący wpływ na nasze życie. Rola gminy powinna być taka aby jak najwięcej nowych mieszkańców gminy miała adres zamieszkania na terenie gminy Osieczna bo skończy się tak jak z Wilkowicami. Piszę to jako rodowity mieszkaniec Osiecznej który już nie ma problemów edukacyjnych swoich dzieci który pamięta że edukacja w Osiecznej i Kąkolewie w latach 70,80,90 była zawsze na pierwszym miejscu pomimo wielu innych potrzeb, czego dowodem są dwie piękne szkoły i ich kadra pedagogiczna która gwarantowała odpowiedni poziom edukacji.
75. Dodane przez Do kom. 10 z prestiżowej dzielnicy, w dniu - 06-07-2022 17:18
I co.wybudowa(las)les się w "prestiżowe"j dzielnicy i teraz bogacz(ko)u bułeczkę przez bibuleczke i siedzi sr(a)ka na pł(a)Cię! Nie znasz sytuacji innych I bezkrytycznie dzielisz ludzi !
76. Dodane przez Mama, w dniu - 06-07-2022 17:23
W Lesznie koszt żłobka 700zł + wyżywienie, od września też pewnie będzie wiecej
reklama
77. Dodane przez Mati, w dniu - 06-07-2022 17:26
Czy Państwo uważacie, że w Osiecznej radni z komitetu p. Burmistrza mają, mogą mieć swoje zdanie??? Teoretycznie pewnie tak. A kto tak naprawdę proponuje radnym, "przekonuje" do takich kwot..., ten kto na sesji w sprawach niepopularnych MILCZY, ustępując głosu przewodniczącemu komisji. Czy radni są tylko do zabaw z dziećmi podczas festynu, bo zbliżają się wybory. Rozliczmy naszych radnych, którzy reprezentują NAS, większość to niemowy na sesjach, a to my im płacimy!
78. Dodane przez Mieszkaniec gminy, w dniu - 06-07-2022 17:37
Mysle, że 20 zł na takie małe dziecko to zdecydowanie za duzo. Ale do tego trzeba ogłosic przetarg i wybrać najlepszą oferte. Niestety burmistrz w Osiecznej lubi pchać swoich tak jak autobus 13stka, która jest bardzo droga, ale pod iejskiego autobusu nie chce wpuścić na gminę to tak jest pozniej. Ostatni rok czy dwa rządów burmistrza niestety psują dobre zasługi za wszystkich jego kadencji. Czas na zmiany w gminie na mlodszych, żeby szli z postępem, tak samo czas na zmiany w Goku , starym dziadom czas podziękować bo takie miejsce zniszczenie tylko a koncerty tylko dla emerytów ....
79. Dodane przez Do 47, w dniu - 06-07-2022 18:04
I właścicielem jest bank hahaha.
80. Dodane przez Do 58, w dniu - 06-07-2022 18:08
Ale ten twój PiS nie chce unii.
81. Dodane przez SYY, w dniu - 06-07-2022 18:11
KTO NORMALNY NIE OPIEKUJE SIĘ TAK MAŁYM DZIECKIEM TYLKO PODRZUCA JE OBCYM ? DLA MNIE TO JAK POZBYWANIE SIĘ DZIECKA
82. Dodane przez do kom 58, w dniu - 06-07-2022 18:29
blokuje tylko i wyłącznie Pis...
83. Dodane przez Bulbutier, w dniu - 06-07-2022 18:31
Jeśli nie uważałeś jak robisz - rób jak uważasz. Jamen.
84. Dodane przez do 50 i 52, w dniu - 06-07-2022 18:32
jak nie mozna zwalic na Tuska to trzeba na Unię, a to zawinil PiS i nie ma innego tlumaczenia.
85. Dodane przez Harry, w dniu - 06-07-2022 18:33
chcieli socjalu, dopłat, plusów wiążących się z dodrukiem pustego pieniądza??! nie narzekać, płacić. Wincy socjalu, wincy, a na pewno niedługo chleb będzie 50 zł. kosztować. A jeśli chodzi o żłobki, przedszkola, jak kogoś nie stać niech zostanie z dzieckiem w domu. To samo jeśli chodzi o nauczycieli, niedługo nie będzie komu uczyć za te pieniądze, szczególnie po szalonych podwyżkach ich pensji rzędu 4,4%. Jednak pocieszę was, zawsze możecie zwalać winę za problemy całego świata, na Niemcy, Tuska i Unię...
86. Dodane przez Lola, w dniu - 06-07-2022 18:39
Do 14. Powodzenia naprawdę. Życie niestety zweryfikuje ile twoje dziecko będzie chodziło do żłobka. Moje dziecko chodzi maksymalnie 7 dni w miesiącu przy dobrych wiatrach. W pozostałe dni biorę opiekunkę, która kosztuje 25 zł na godzinę. Ale póki co miej sobie swoje zdanie, życzę Ci jak najlepiej oby Twoje dziecko się dostało do żłobka. Ale ciocie naprawdę odsyłają dzieci z byle powodu. Aaa i żeby pracodawca był zadowolony z 15 dni opieki w miesiącu
87. Dodane przez Basia, w dniu - 06-07-2022 18:52
Najwięcej buntu robią mamy, które nie pracują, siedzą w domu, a dziecko ma być w żłobku. Za komfort się płaci. Przecież socjal zgarniają i inne datki, ale żłobek ma być za darmo.
88. Dodane przez Do kom. 19 z prestiżowej dzielnicy, w dniu - 06-07-2022 19:14
I co.wybudowa(las)les się w "prestiżowe"j dzielnicy i teraz bogacz(ko)u bułeczkę przez bibuleczke i siedzi sr(a)ka na pł(a)Cię! Nie znasz sytuacji innych I bezkrytycznie dzielisz ludzi !
89. Dodane przez kornik, w dniu - 06-07-2022 19:15
Kwota jak najbardziej prawidłowa, rodzice dostają od państwa pieniądze i jeszcze chcieliby wszystko za darmo albo w promocji. Poza tym dziecko do żłobka oddają rodzice pracujący, za chwilę minimalna pensja dzięki prorodzinnej polityce rządu wyniesie 4000 zł, więc jest z czego zapłacić. No bo nie bardzo rozumiem dlaczego rodzice niepracujący mieliby oddawać dziecko do żłobka. W takim przypadku można posłać dziecko do przedszkola po ukończeniu 2,5 lat i mieć czas na swoje przyjemności.
90. Dodane przez Do 70, w dniu - 06-07-2022 19:22
Czego niby zazdrościć? Tego że nie jest twoje i będziesz to spłacał do emerytury.
91. Dodane przez greg, w dniu - 06-07-2022 19:25
Ten 1000 zł plus wyżywienie to nie jest wcale drogo za tyle godzin. Za opiekunkę płacę 25 zł/h, więc tyle wyda się w tydzień.
92. Dodane przez Matka, w dniu - 06-07-2022 19:32
Do kom.19 A co to według Państwa są dzieci z gorszych dzielnic? Trzeba było się budować w Wilanowie pod Warszawą. Na zachodzie żłobki są dla rodziców otwarte za symboliczną opłatą A jeśli matka nie pracuje nie dostaje socjalu proste.
93. Dodane przez Kasia, w dniu - 06-07-2022 19:41
Komu zależy na pracy to dziecko zapisze do żłobka, pierwszeństwo powinny mieć dzieci rodziców pracujących. Widać,że przedszkola i żłobki pełnią rolę w tych czasach przechowalni. Przykładem jest przedszkole w Święciechowie gdzie większość dzieci na dyżurze to dzieci rodziców niepracujących.Widać,iż rodzice dzieci pracujących potrafią zorganizować czas swoim dzieciom, niepracujący wypychają pociechy bo muszą odpocząć.
94. Dodane przez Xxx, w dniu - 06-07-2022 19:42
I tak niszczy się wszystko  
Ludzie do pewnego czasu się rozwijają później jest constans i cofamy się do lasu
95. Dodane przez figa, w dniu - 06-07-2022 19:43
przeciwnicy PIS przestancie ogladac TVN ten wam mózg ryje przeciw POLSCE jestescie POLAKAMI czy tylko polskojezycznymi co UE z nami wyprawia tego nie widzicie? jestescie chorzy z nienawiści do własnego kraju wyjedzcie szeroki jest świat !!! mozecie głosować na PO reszte zakładów wysprzeda ,zero ochrony w czasie inflacji juz zapomnieliscie o zakupach na zeszyt o braku pracy? a te 500 plus oddacie w podskokach i bedziecie do śmierci pracować bo ten twór zwany dalej PO da wam 5 zł podwyzki tyczy sie emerytow a reszta bedzie pracowac za 5 zł na godz ślepi jesescie co dzieje sie na świecie? NASZ RZĄD BRONI NAS PRZED GŁUPIMU DECYZJMI UE otworzcie oczy ci wszyscy którzy vatowskie przekrety robili to sie już nie POWTÓRZY !!! BOŻE MIEJ W OPIECE NASZ KRAJ I OTWORZ OCZY OCIEMNIALYM
96. Dodane przez Abcd, w dniu - 06-07-2022 19:48
Do komentarza 87. Akurat w przypadku zlobka w Kąkolewie wszystkie mamy są pracujace.
97. Dodane przez Sąsiad, w dniu - 06-07-2022 19:56
Jestem święcie przekonany, że właśnie dlatego Gmina Osieczna jest w tak dobrej kondycji.... Nie ma rozdawnictwa i starcza na wszystko. A 1000 zł za 10 godzin dziecka to np we wrześniu wychodzi niecałe 5 zł za godzinę ,plus wyżywienie oczywiście. A jeśli ktoś ma obiekcje , że radni źle zadecydowali , to jest w błędzie, chociażby dlatego, że możliwość zostawienia w żłobku ma bodajże 36 dzieci , a co z resztą??? No właśnie?? Don każdego dziecka Gmina będzie dopłacać w granicach 500 zł miesiecznie, co daje rocznie sporą dopłatę do żłobków. Natomiast rodzice , którzy wynajmują nianię, nie mają możliwości dopłaty do takiej opieki ! Nawiązując do któregoś komentarza, że radni nie odzywają się na sesjach, to tak, też tak myślę , jednak warto sprawdzić też ich aktywność na komisjach , bo to właśnie tam odbywają się głównie debaty a nie na sesji przed kamerami itp
98. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 06-07-2022 20:23
Dlaczego mnie dziwi, że jakoś nikt nie napisał artykułu i go komentował, że dwa lata żłobek był darmowy? Gdyby od początku był płatny a teraz na skutek pędzącej inflacji wzrosłaby cena, nie byłoby tego larum. Czasy są trudne dla wszystkich. Koszt utrzymania dziecka w żłobku to faktyczny koszt. prawie 40% dopłata gminy wydaje mi się nie być symboliczną. Poza tym można otrzymać 400 zł z ZUS na pobyt dziecka w żłobku. A więc łączna dopłata do dziecka to 1000 zł. Czy to mało. Nauczyliśmy się, że wszystko nam się należy, a może po prostu weźmy odpowiedzialność za swoje dzieci.
99. Dodane przez podatnik, w dniu - 06-07-2022 20:29
Chciałbym uprzejmie zauważyć, że gmina nie ma swoich pieniędzy tylko z naszych podatków, i dobrze, że racjonalnie je rozdaje. Jest wiele innych potrzeb jak np. emeryci, których gmina wspiera, dopłaty do wymiany pieców, oraz na ekologiczne szamba. Dzięki takim racjonalnym podziałom, każdy mieszkaniec gminy może z jakiejś dotacji skorzystać.
100. Dodane przez do kom 95, w dniu - 06-07-2022 20:33
Proponuje udać się do lekarza, bo to co pani piszę nadaje się do leczenie
101. Dodane przez do 95, w dniu - 06-07-2022 20:34
Tobie PiS da 10 zl, a rodzince i sobie miliony, ale Polaczek łyknie wszystko jak dostanie pare groszy.
102. Dodane przez Do 90, w dniu - 06-07-2022 20:35
Gotóweczka plus zaradność rodziców wiec spokojna twoja głowa. Swoim tez przekaze żeby miały lekko. Przykro mi ze twoi o ciebie nie zadbali
103. Dodane przez ccc, w dniu - 06-07-2022 20:56
20 zł za wyżywienie to jest trochę drogo. Porównajcie ze żłobkiem w Lesznie, z przedszkolami w Lesznie. Dom Pomocy Społecznej w Lesznie (ten całodobowy) do niedawna miał dzienny (cały dzień) wsad do kotła coś ponad 5 złotych. Tak mało. Tam też zapytajcie, jak to robią. Sprawdźcie czy sklepy waszego terenu (Kąkolewo Biedronka) oddają nadmiar żywności leszczyńskiemu stowarzyszeniu Leszczyński Bank Żywności (ten z Pl.J.Metziga w Lesznie). Jeżeli tak, ta żywność jest wasza a nie do Leszna.
reklama
104. Dodane przez Plaża, w dniu - 06-07-2022 20:56
Do kom. 19 i 47.Prestiżowe dzielnice w Osiecznej. Ha,ha,ha. Raczej Pseudo elita na kredytach. Co do stawki to trochę ostro poszła gmina. W Lesznie płacę za dziecko w prywatnym żłobku 600 zł + wyżywienie. Raczej obecne władze w gminie ( radni + góra) mają małe szanse w przyszłych wyborach i to nie tylko że względu na ostatnią decyzję. Jest też wiele innych nietrafionych decyzji .
105. Dodane przez nnn, w dniu - 06-07-2022 21:00
Od dawna zachodzę w głowę, dlaczego komunikacja miejska/podmiejska jest w Osiecznej prywatna. Tak nie powinno być. Głośno protestujcie. Idą wybory. Jaki problem należeć do MZK w Lesznie tak, jak Rydzyna, Święciechowa, Lipno. Leszno MZK was przygarnie. Należy skończyć z tą prywatną komunikacją w Osiecznej.
106. Dodane przez Adam, w dniu - 06-07-2022 21:14
I bardzo dobrze , zaraz będziemy płacić za szkołę, ponieważ nauczyciele ze szkół publicznych odejdą do prywatnych.
107. Dodane przez Git majoneZ, w dniu - 06-07-2022 21:14
Mi się opłaca mieć opiekunkę jeszcze ją dmucham gdy moja w robocie
108. Dodane przez TIP, w dniu - 06-07-2022 21:14
Jestem mamą jednego z dziecka uczeszczajacego już do żłobka. Jako rodzice nie chcemy być wyreczani w płatności za utrzymanie dziecka w żłobku jednak kwota dla nawet dwojga zarabiających rodziców jest delikatnie mówiąc spora, a przy założeniu bycia samotnym rodzicem nawet z alimentami jest nieludzka . Realia zarobków, niestety nie pokrywają się z potrzebami jakie trzeba zaspokoić. " Dopłaty na rzecz dzieci " Miały nas wspomóc a nie być pretekstem do tego aby dołożyć nam opłat. Najwyraźniej nasze podatki zamiast wspierać Nas samych abyśmy mogli przetrwać trudny czas wychowania małego dziecka gdzie ponad dwa tygodnie w miesiącu i tak zapewniamy mu opiekę bo ma katarek i tylko czekamy aż będzie mógł chodzić do żłobka... Społeczeństwo jest oburzone że matki z dziećmi idą po zapomogę.... Ale tego że zabiera się takiej możliwości zarobkowe takimi opłatami... Wręcz zmusza do pozostania w domu... Tej strony nikt już nie widzi. Także drodzy zadzacy dajcie nam swoje wynagrodzenie, prace często na miejscu i będzie Nas stać płacić nawet więcej za żłobek.
109. Dodane przez inny, w dniu - 06-07-2022 21:16
do 62.  
Radni też mieli dzieci i nie mieli wtedy żłobków, wydawali na opiekunki 3/4 wynagrodzenia aby utrzymać pracę. I za wszystko płacili sami. Nie było żadnych dotacji na dziecko (500+, 300 na start, 400 z ZUS i rocznie 12 tys na dziecko itp.) a rodzinne na dziecko wynosiło 52 zł i to tylko wtedy, gdy dochód na jednego członka rodziny nie przekroczył śmiesznej kwoty. Zapraszam do tamtych czasów. Było o wiele trudniej i biedniej jednak nie było narzekających. Traktowaliśmy dzieci jak własne a nie państwowe.
110. Dodane przez hendryczek, w dniu - 06-07-2022 22:00
Również się wybudowałem na prestiszowym osiedlu i nie życzę sobie, aby pod moj żłobek podjeszdżały jakieś bidne mamuśki. Po to człowiek ma status społeczny aby się nim nie dzielić z bieda rodzinami.
111. Dodane przez Stary, w dniu - 06-07-2022 22:17
Bede bezwzglednie szczery i zadam pytanie-czy dzieciaki tych protestujacych matek wziely sie z przypadku? Ci rodzice nic nie wiedza o planowaniu rodziny? Zalozenie rodziny sie planuje,nie pozostawia sie przypadkowi.
112. Dodane przez Rany, w dniu - 06-07-2022 22:26
Rajca jeszcze takie stanowisko istnieje?
113. Dodane przez Rany, w dniu - 06-07-2022 22:39
Do 29. Nie ma takiej osoby co by chciała pracować za 1400 zł miesięcznie po 8 godzin dziennie. Co to za dyskryminacji płci męskiej? Mężczyźni również mogą być równie dobrymi opiekunami.
114. Dodane przez Matematyka, w dniu - 06-07-2022 22:53
Matematyka jest zawsze sprawiedliwa. Mając 2 dzieci w tym jedno w wieku żłobkowym dostaje co miesiąc od państwa 1500zl. Jeśli dziecko chodzi cały miesiąc do zlobka, muszę zapłacić 1400 zł. 100 zł zostaje mi w kieszeni. Koniec kropka. 10 lat temu nie miałam 500 plus ani 500 Rko. Płaciłam za zlobek 350 zł z własnej kieszeni. Matematyka jest zawsze sprawiedliwa. Wolę teraz na plus 100 zł niż wtedy minus 350 zł w domowym budżecie. Podsumowując uwazam ze 1000zl czesnego to nie jest dużo. A 20 zł za pełne wyżywienie to również nie jest dużo. Wszystkim narzekającym polecam dobrze zarządzać domowym budżetem. Zbierać paragony, zapisywać wydatki i wyrzycic niepotrzebne zakupy z budżetu (papierosy, słodycze, manicure, nowy telewizor, itp) acha i jak wróciłam do pracy a dziecko poszło do żłobka wydatki na wszystkie rachunki w domu zmniejszyły się o 140 zł miesięcznie. To również trzeba uwzględnić.
115. Dodane przez marek, w dniu - 06-07-2022 23:01
Teraz to każda samotna matka, a konkubent na utrzymaniu. 500 plus na gromadkę dzieci i jeszcze inne zasiłki, bo tacy oni biedni. Siedzi w domu, ale dzieci wysyła do żłobka, żeby mieć święty spokój, a teraz oburzenie, że za żłobek musi zapłacić.
116. Dodane przez Do 30, w dniu - 06-07-2022 23:16
Masz 5 dzieci i nie masz na żłobek. To czym ty myślałaś robiąc te dzieci. co będzie dalej. Szkoła studia jak chcesz ich wykształcić na ludzi pracujących. PISiorskie społeczeństwo a bida dopiero idzie tak was rządzący w puścili w maliny Myśleć przy następnych wyborach.
117. Dodane przez benedykt 16, w dniu - 06-07-2022 23:53
Do komentarza 77. Masz rację. Wystarczyć obejrzeć sesję rady. Jedyny radny który się odzywa i umie się postawić wielkiemu wodzowi to Pan Lewicki. Reszta siedzi jak muły i przytakuje.
118. Dodane przez Egon, w dniu - 07-07-2022 00:37
Bardzo dobrze że podniosą ceny przynajmniej 500+ pójdzie na żłobek a nie na wlane wydatki jak co nie które matki ciuchy kupują dla siebie i alkohol
119. Dodane przez Pl, w dniu - 07-07-2022 04:56
Czyli źłobek mają za darmo !! Po to jest wypłacane to 1000 zł. Mój syn ma 7 miesięcy i chętnie tam zapiszę dziecko bo w Lesznie już nie ma szans .
120. Dodane przez As, w dniu - 07-07-2022 05:24
Uważam, że skoro dostaje się to 1000 zł dofinansowania do ŻŁOBKA to w czym ludzie mają problem?? Fakt , że wyżywienie zdecydowanie za drogo
121. Dodane przez Mama, w dniu - 07-07-2022 06:48
A ja popieram komentarz 13. 
Nie stać mnie było,by puścić 3 swoich dzieci kilka lat temu do żłobka,to siedziałam z nimi w domu-proste. Trzeba myśleć głowa zanim się zrobi dziecko i przewidywać pewne rzeczy,a nie wiecznie płakać,że mało. Przecież dostajecie 500+, 1000 przez rok,lub 500 przez dwa,na co te kasę wydacie? Galerie?? :-)
122. Dodane przez mieszkaniec gminy, w dniu - 07-07-2022 07:52
Nie zapominajcie drodzy rodzice, że każda taka dopłata z funduszy gminnych ma swoje dno, z czegoś trzeba zabrać, by dołożyć do np. żłobków. Może Mamy mażoretek zrezygnują z części dotacji na rzecz żłobków? Może fajerwerki z wianków przestaną strzelać nad głowami? A może jacyś mieszkańcy odmówią remontu chodników? itp. itd. Każda decyzja niesie za sobą konsekwencje w postaci gdzieś z czegoś trzeba zabrać by dołożyć w inne miejsce. Teraz pytanie, gdzie i ile? zadanie niełatwe.
123. Dodane przez Tom, w dniu - 07-07-2022 08:26
Pan glapiak ma to gdzieś kończy mu się kadencja i już nie będzie burmistrzem więc teraz go to nie obchodzi te ceny to kosmos ja w Lesznie place 1000 ale za 2 dzieci
124. Dodane przez ad 122, w dniu - 07-07-2022 08:39
Trzeba żyć oszczędnie każdego dnia, wtedy nie ma dylematu, komu zabrać.
125. Dodane przez AnGer, w dniu - 07-07-2022 08:51
Polacy... Nic tylko oceniać innych (nie siebie), krytykować, a do tego wywyższanie się (czego tacy ludzie nauczą swoje dzieci?), zgrywanie lepszych od reszty (pytam ponownie: czego tacy ludzie nauczą swoje dzieci?). Okropność!  
Kobieta pisze, że samotnie wychowuje 3 dzieci. To zaraz "huzia na Józia". Nie znacie jej, nie macie pojęcia o życiu i sytuacji ten osoby. Może jest wdową? Może ciężko chora i nie może pracować, albo nieodpowiedzialny tatuś dzieci zwiał do innej, bo bezdzietna. Zastanówcie się nad sobą i zanim coś napiszecie zwłaszcza przykrego, krzywdzącego innych.
126. Dodane przez Do 125, w dniu - 07-07-2022 09:35
Ma trójkę dzieci i żale wylewa w necie. Gratuluje jej podejścia. Mogła planować rodzine i przewidywać albo dibrze się ubezpieczyć z mężem jak tacy zaradni.
127. Dodane przez ad 125, w dniu - 07-07-2022 09:54
Warto napisać do końca. Przykładowa wdowa z trójką dzieci, poza 500+, 300+ i wszelkie inne dotacje otrzymuje niemałą rentę rodzinną i dzieci często (właśnie, żeby ta renta rodzinna nie przepadła, bo niemała) idą na dzienne (!) studia a nie do pracy od razu po szkole, bo nie opłaca się stracić tę rentę, gdy się idzie do pracy. Głośno oczekując zbyt wygórowanej pomocy od państwa ludzie często nie chcą przyznać się, jaką wszelką pomoc finansową dotychczas otrzymują i dlatego piszemy o tym zakłamaniu, o szczegółach.
128. Dodane przez popieram PIS, w dniu - 07-07-2022 10:41
wina Tuska, Niemiec, Unii i trochę Putina!!! na pewno nie dodruku pustego pieniądza na socjale w zamian za 33 % stałego poparcia!
129. Dodane przez Xxxx, w dniu - 07-07-2022 10:50
Jestem młoda osoba, która musi wrocic do pracy. Dziecko wychowuje samotnie (niestety ojciec dziecka po wieloletnim związku jednak nie dorósł do stabilizacji i opieka nad dzieckiem). Żłobek tutaj na miejscu dawał mi trochę spokoju ducha, ze maleństwem będą opiekowały się znane mi osoby i będę mogła liczyć na pomoc rodziny w przypadku odbioru dziecka. Niestety na dodatkowa pomoc finansowa i opiekuńcza ze strony ojca dziecka nie mam co liczyć. Zostając w domu jak to piszą wyżej moje zarobki opierałyby się tylko u wyłącznie na 500+ i skromnych alimentach od ojca. Po powrocie do pracy cena za żłobek to połowa moich zarobków. Koszty paliwa i życia są kolosalne, to wspaniałe pińcset plus wystarczy mi na dwutygodniowy zapas mleka. Dlaczego państwo nie wspiera młodych osob, które chcą pracować, studiować, być niezależne i samodzielne? Dopłata do żłobka wynosi 400 zł i mysle, ze to sporo, jednak po przeanalizowaniu taniej wyjdą dojazdy i koszt żłobka z lepsza oferta edukacyjna w Lesznie niż tutaj a wielka szkoda.
130. Dodane przez Do 129, w dniu - 07-07-2022 11:45
Musisz cisnąć tatusia na alimenty i łożenie na dziecko albo fundusz alimentacyjny. Przy następnym bobasie radze lepszy dobór tatusia
131. Dodane przez Roma, w dniu - 07-07-2022 12:03
Do 109. Przypominam że nie dla każdego jest 12 tys. bo przysługuje ono tylko na drugie i kolejne dziecko, a jeżeli ma się dwójkę to należy wybrać albo 12 tys (500 zł przez 24 miesiące) LUB 400 zł ZUS które kierowane jest do placówki sprawującej opiekę nad dzieckiem.
132. Dodane przez do 129, w dniu - 07-07-2022 12:05
Jak chcesz pracować, studiować, być niezależna i samodzielna to nie możesz się decydować na dzieci. I żadna pomoc państwa nie przywróci ci wolności, raz na zawsze utraconej.
133. Dodane przez Kąk, w dniu - 07-07-2022 12:46
Do 109. Jak było kiedyś to ja bardzo dobrze wiem.... I opiekunkami były babcir, mamy i teściowe.... A i po pracy jeszcze obiadek się u nich zaliczyło.
134. Dodane przez Do 129, w dniu - 07-07-2022 12:48
Chyba z dęba spadłaś ???!!! 
Otwórz firmę i pracuj z dzieciakiem na kolanach zobaczysz jaka to słodycz ! 
Ciesz sie ze jeszcz dostaniesz 500zł.!
135. Dodane przez Men, w dniu - 07-07-2022 13:59
Dostajecie po 500+ to płaćcie za żłobek. Skończy się łażenie mamusiek po galeriach...
136. Dodane przez ......., w dniu - 07-07-2022 15:50
No ale w ymproblem?jest 500 +,1000 zł +, dopłata do żłobka. Dlaczego wszystko teraz dla dzieci ma być za darmo? Jak matka nie pracuje to dziecko niech zostaje w domu.
137. Dodane przez Gmina, w dniu - 07-07-2022 15:59
Trzeba zacząć rozliczyć tych nieporadnych radnych do boja się burmistrzowi przeciwstawić. To jest dramat ile lat dobrowolnie rezygnowaliście z funduszy sołeckich?
138. Dodane przez hendryczek, w dniu - 07-07-2022 16:29
Dobrze że mamy tylu specjalistów od wychowania, polityki społecznej, rodzinnej, ekonomicznej itd. Tyle głosów w dyskusji, tyle pomysłów, tyle idei, tyle mądrości życiowej. Widać naród coraz lepiej kształcony i zasobny w wiedzę.
139. Dodane przez sylwia, w dniu - 07-07-2022 16:51
Helińskiej njuż podziekujemy!!!!!
140. Dodane przez ami, w dniu - 07-07-2022 18:39
Zauważyliście, że kampania wyborcza w Urzędzie ruszyła pełną parą, dostajemy wiele "cukierków i marchewek". Czy nam potrzebnych, gminnym kosztem kupuje się emerytów, ludzi słabiej wykształconych, rodziców dzieci - za chwilę syn dostanie " od burmistrza stypendium", i po co, nie ma szkoły... Musimy otakich sprawach rozmawiać w naszych wsiach, czuję że Warszawka zeszła do gmin, tam się udaje, to tu też? Ludzie rozliczmy te władze i radnych zanim odejdą.
141. Dodane przez Ha, ha, w dniu - 07-07-2022 20:49
Do kom. 106. Nauczyciele nie odejdą do prywatnych szkół. Tam trzeba pracować, a nie udawać że się pracuje - Karta Nauczyciela tam nie obowiązuje!  
Do kom. 109. Masz rację, tak było!
142. Dodane przez Do 133, w dniu - 07-07-2022 21:29
Do 133 
Chcesz powiedzieć, że teraz nie ma mam, babć, teściowych?
143. Dodane przez Do 96, w dniu - 07-07-2022 22:21
Znam przynajmniej 2 matki z kakolewa , które nie pracują a dziecko uczęszcza.  
 
Mieszkam w kąkolewie od urodzenia a moje dziecko od 2 lat uczęszcza do żłobka w lesznie żebym mogła pracować (uczęszcza odpłatnie ) 
Niestety nie byłam bezrobotna tylko wracałam do pracy po urlopie macierzyńskim/rodzicielskim wiec moje dziecko nie mogło pójść do gminnego żłobka  
 
Czy ktoś mnie żałował albo mi współczuł ? nie. 
Bardzo dobrze się stało :)
144. Dodane przez adey, w dniu - 07-07-2022 22:26
Nie dość, że teraz dostają na swoje państwowe dzieci, to jeszcze problem. 
Nieszczęśliwe mamy, dzieci mają, ale ojców nie mają. Duchem natchnione. Żłobek ma być za tani, bo trzeba używki kupić.
145. Dodane przez Do 132, w dniu - 07-07-2022 23:24
Nie wiem w czym posiadanie dziecka przeszkadza w spełnianiu swoich celów i ambicji. Z tego co wiem można wszystko ze sobą połączyć. A komentarz dotyczył artykułu i nie potrzebował odpowiedzi kogoś, kto uważa, że dziecko odbiera wolność i niezależność. Posiadanie i wychowywanie dziecka jest najważniejsze ale to nie oznacza, że musimy zatracać w tym siebie, nie gonić marzeń i nie dążyć do samorealizacji. Czasy się zmieniły pod tym względem a człowiek powinien być samodzielny, żeby sobie radzić w tym chorym świecie i nie zwariować. Pozdrawiam
146. Dodane przez Do 134, w dniu - 07-07-2022 23:35
W komentarzu 129 nie wyrażono aprobaty w stronę wspaniałego zasiłku, więc polecam doszkolenia z zakresu czytania ze zrozumieniem.  
Nie uważam, żeby ludzie mający własny biznes pracowali o wiele ciężej od tych, którzy robią na etacie. W tych czasach jest ciężko o dobra prace, wiec należy ją szanować. Dziecko to radość i nie liczę na litość czy wsparcie w związku z sytuacja życiowa, bo trzeba liczyć tylko na siebie i dążyć do tego, żeby było tylko lepiej. Artykuł dotyczy wygórowanych cen żłobka a mój komentarz był odpowiedzią. Nie każdego w tych czasach stać na to, zeby siedzieć w domu, nawet mając pełna rodzine. Dziadkowie również pracują. Siedzieć w domu na zasiłkach - źle. Uczciwie pracować i wyrazić swoje zdanie -źle. Społeczeństwo czasami mnie zadziwia.
147. Dodane przez Kąk, w dniu - 08-07-2022 10:17
Do 142. Niektórzy mają a niektórzy NIE... bo albo jeszcze są aktywni zawodowo, albo ciężko chorują i trzeba się nimi zaopiekować albo poprostu umarli. Proszę zauważyć, że kiedyś kobiety rodziły mając 19-20 lat i babcie były młode teraz średnia granica wieku kobiety rodzącej to 30 lat i nie dlatego że za późno się wzięła za rodzenie....
148. Dodane przez Do 147, w dniu - 08-07-2022 11:34
W części komentarza się zgadzam, że teraz wiek matek rodzących się podniósł. Jednak wcześniej rodzące matki w wieku 19-25 lat miały młode również aktywne zawodowo matki, babcie itp. Myśle ze każda sytuacja jest inna wiec nie należy tego sprowadzać ze kiedyś były matki, bacie, teściowe i obiadki a dzisiaj nie. I kiedyś i dzisiaj są lub nie. Wiec myśle że spór o to niepotrzebny a argument nieuzasadniony.
149. Dodane przez Do adey, w dniu - 08-07-2022 11:48
A w czym zawiniły matki, które samotnie wychowują dzieci? Może to wina ojca, że nie poczuwa się do odpowiedzialności? Widzę, że dalej żyjemy w ciemnogrodzie, gdzie kobieta samotnie wychowująca dziecko jest rozżalona, nieszczęśliwa, patologiczna i winna całej sytuacji. Nie wiem na co wydaje Pan/Pani pieniądze i w to nie wnikam ale pisanie bzdur o wydawaniu pieniędzy na używki z racji samotnego rodzicielstwa? Nie wiem jaki masz obraz tego zjawiska& chyba, ze to przykład napisany z Twojego życia. Pozdrawiam
150. Dodane przez Do adey, w dniu - 08-07-2022 11:51
Nie wiem co ma na celu Twój komentarz, bo nijak ma się do artykułu. Zarobki w regionie są jakie są a ceny państwowych placówek powinny być adekwatne do zarobków społeczeństwa. Rodzice pracujący w Lesznie będą woleli zostawiać dzieci w tamtejszych placówkach i tylko do tego prowadzi to wszystko.
151. Dodane przez Monia, w dniu - 08-07-2022 22:49
Hejtusie są wszędzie....
152. Dodane przez freyikari, w dniu - 09-07-2022 19:01
Wielu tu pisze samotna matka..., ale nie pisze ile alimentów dostaje. Te dzieci same się nie zrobiły a jak to kobieta nie umie dobrego mężczyzny znaleźć to ma problem (bo zwykły średniej urodzie jest be).
reklama
153. Dodane przez alfa, w dniu - 22-08-2023 12:51
bez sensu pracować w tym kraju...lepiej niech single utrzymują moje dzieci i mnie :D :D
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj