Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Leszno arrow Petycja mieszkańców odrzucona

Nie będzie zmian na Rejtana

Petycja mieszkańców odrzucona

20.10.2022. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Arek Wojciechowski)
Radni Leszna rozpatrzyli dwie petycje dotyczące porośniętej drzewami działki na Osiedlu Rejtana. Mieszkańcy domagali się zmiany planu zagospodarowania terenu, który obecnie przeznaczony jest pod zabudowę i pozostawienia drzew. Większość radnych nie wyraziła na to zgody i petycje odrzucono.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dyskusja o przyszłości działki na Rejtana toczy się od dwóch lat - wtedy miasto wystawiło ją na sprzedaż pod budynki wielorodzinne. Mieszkańcy osiedla zaprotestowali przeciwko temu rozwiązaniu, przetarg odwołano, jednak w połowie roku mieszkańcy złożyli dwie petycje, w których domagali się zmiany planu zagospodarowania przestrzennego - obecnie bowiem według planu działka przeznaczona jest właśnie pod zabudowę. Autorzy petycji chcieli zmienić te zapisy w taki sposób, żeby drzewa pozostawiono.
Dziś na sesji Rady Miejskiej zapadła decyzja
w sprawie rozpatrzenia petycji. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji zarekomendowała ich przyjęcie, choć negatywnie w tej sprawie wypowiadał się Wydział Architektury, Planowania Przestrzennego i Budownictwa UML.

Przyjęcie popierali też radni opozycyjnego klubu Koalicji Obywatelskiej. -Mieszkańcy mają prawo decydować o swoim otoczeniu - przekonywał szef klubu Jacek Matecki. Na sesję przybyła też kilkunastoosobowa grupa mieszkańców Osiedla Rejtana. Jedna z nich w swoim wystąpieniu podkreślała znaczenie drzew dla jakości powietrza. -Tam rosną sosny, które zimą wciąż są zielone - mówiła - poza tym w Lesznie nie przybywa terenów zielonych, nie ma ich na Grzybowie czy Zatorzu. Prezydent Łukasz Borowiak przypomniał, , że niedawno oddano do użytku nowy park przy ul. Unii Europejskiej. -Tam teraz zastanawiamy się nad budową zbiornika retencyjnego, który ma zapobiegać zalewaniu domów, spodziewam się, że znów mogą pojawić się protesty - powiedział. Przypomniał też, że miasto cały czas dokonuje nowych nasadzeń - jak wyliczył, średnio rocznie sadzi się ich około 500. -Robicie akcje sadzenia drzew i sami w nich uczestniczycie, to tak zwany „green washing”, czyli ściema, mydlenie oczu - zarzucił prezydentowi Tomasz Mikołajczak (KO) - to głosowanie jest testem, czy naprawdę macie zielone serca.

Hanna Kotomska (PL18) zaprotestowała przeciwko tym słowom. -Wkraczamy na niebezpieczny grunt wytykając sobie, kto jest bardziej „eko” - powiedziała - mieszkańcy Rejtana mają to szczęście, że mieszkają w jednym z najbardziej zielonych terenów Leszna, macie drzew pod dostatkiem, ale miasta mają to do siebie, że się rozbudowują. Łukasz Borowiak przypomniał, że niedawno podobny spór toczył się wokół planu wybudowania pętli autobusowej na Rejtana. -Mieszkańcy się tego domagali, zmieniliśmy plan, a potem i tak słyszałem, że zabijam przyrodę - mówił. Prezydent zapewnił też, że będzie współpracował z mieszkańcami osiedla w poprawie jakości życia, w ramach istniejącego planu zagospodarowania - przykładem jest tu, jego zdaniem, budowa miejsc postojowych w ramach budżetu obywatelskiego.

W głosowaniu większość radnych odrzuciła petycję. Za jej przyjęciem głosowało 7 radnych, 9 było przeciw, zaś 3 wstrzymało się od głosu.

 
Komentarze (177)
1. Dodane przez Xxx, w dniu - 20-10-2022 15:28
Każdy dzień Borowiaka prezydenta i Malepszego w radzie miasta to zły dzień dla Leszna
2. Dodane przez Andrzej, w dniu - 20-10-2022 15:30
Pani pseudo radna Kotomska ja się nie pytam gdzie pani mieszka więc tłumaczenie jest głupsze niż Pis tłumaczący się dlaczego w kraju jest źle bo tylko oni maja prawo kraść.Pani drzew nie sadziła i chyba nie zasadziła nigdy nic poza ciemnotą wciskaną przez panią wyborcom.A to że naprzeciwko jest szkoła i że bardzo dużo dzieci tam uczęszcza pomijając że to szkoła integracyjna i że brakuje tam miejsc parkingowych to już ma pani w poważaniu.Bez szacunku dla pani i wszystkim tak głosującym pozdrawiam pozostałych myślących proekologicznie.
3. Dodane przez Wstyd, w dniu - 20-10-2022 15:34
Wstyd i hańba
4. Dodane przez :, w dniu - 20-10-2022 15:35
I po co była na pętla?! Codziennie jeździ z tego przystanku co najwyżej 3 osoby. Tylka hałas i smród o tych autobusów.
5. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 20-10-2022 15:39
Hańba! Mieszkańcy osiedla (całkiem sporego) dokładnie zapamiętają kto ich sprzedał deweloperom, bo nie wierzę, że chodzi tu o coś innego niż o pieniądze! :-( Coś mi podpowiada, że na dniach w "cudowny" sposób znajdzie się kupiec... Ciekawe jak zapewni uczącym się w pobliżu dzieciom spokój, którego potrzebują do efektywnej nauki i bezpieczeństwo. Na hałasy i niebezpiczeństwo w tak bliskim sąsiedztwie szkoły nie może być zgody!!!
6. Dodane przez A., w dniu - 20-10-2022 15:41
Park przy Unii Europejskiej powstał, ponieważ sam prezydent do niedawna tam mieszkał. Ale na Rejtana to już można bez mrugnięcia okiem wyciąć 700 drzew??? Tłumaczenia malepszego to jakiś dramat. Trzeba wyciąć drzewa, żeby szyszką w głowę nie dostać???!!! Może następnym razem w celu rozbudowy osiedla (żeby znajomi prezydenta mogli tam zamieszkać) to zburzymy szkołę???? To są piękne, dorodne drzewa. A w Lesznie jest dużo miejsc pod nową zabudowę.
7. Dodane przez Ralf, w dniu - 20-10-2022 15:46
35 lat temu w miejscu osiedla Rejtana rósł piękny las, uwielbiałem tam chodzić na spacery, stał tam taki uroczy domek, który trzeba było wyburzyć i wysiedlić mieszkańców. Jakoś wtedy dzisiejszym mieszkańcom osiedla nie przeszkadzała wycinka pod ich przyszłe domy, a teraz gdy mają powstać kolejne budynki mieszkalne już im to przeszkadza i głoszą ekologiczne hasła. To jest wyjątkowo obłudne zachowanie i dowód na podwójną moralność.
8. Dodane przez Dudu, w dniu - 20-10-2022 15:58
Leszno to sam beton
9. Dodane przez zła, w dniu - 20-10-2022 16:05
kasa, kasa, kasa a mieszkańców i komfort ich życia mamy w du... o szkole nr 13 i dzieciach w niej się uczących nikt nie myśli bo bloki są ważniejsze... a może jeszcze na rynku zmieści się jakiś apartamentowiec???
10. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 20-10-2022 16:08
Leszno to nudne betonowe miasteczko w którym nic nie ma.
11. Dodane przez mieszkaniec Rejtana, w dniu - 20-10-2022 16:11
Zalaliście Leszno betonem i zniszczyliście nieodwracalnie tereny zielone, które są dla Nas mieszkańców potrzebne. Macie Nas, Mieszkańców Rejtana i Zamenhofa za nic i nie obchodzą Was nasze prośby. Zrobiliście i robicie Nam ogromną przykrość...
12. Dodane przez xyz, w dniu - 20-10-2022 16:18
Tak się w Lesznie traktuje mieszkańców. Nigdy za ludźmi.
13. Dodane przez Do 7, w dniu - 20-10-2022 16:27
Czyli w Lesznie możemy wycinać wszystko bo taki twój bezsensowny argument. BRAWO TY.
reklama
14. Dodane przez zielono mi, w dniu - 20-10-2022 16:28
Mieszkańcy Rejtana i Zamenhofa mają duży piękny las pod nosem. Co zrobi Pan Prezydent to źle, a przecież powstał nowy park na Unii Europejskiej.Co do Grzybowa,gdzie tam wcisnąć park,jak tyle powstaje domów, a przecież niedaleko jest las.Oby inne miasta miały takie problemy,a w Lesznie zieleni jest wystarczająco.
15. Dodane przez om, w dniu - 20-10-2022 16:28
Proszę napisać kto był przeciw, podczas kolejnych wyborów do samorządów też odpowiednio zagłosujemy
16. Dodane przez Maria, w dniu - 20-10-2022 16:31
Na starówce macie dosyć starych ruder to tam sobie budujcie. Przestańcie wreszcie niszczyć nasze drugie płuca.
17. Dodane przez Ta że tego, w dniu - 20-10-2022 16:36
No cóż. Mieszkać w mieście, pod lasem to tak jakby mieszkać na wsi tyle, że nie śmierdzi i maszyny rolnicze nie jeżdżą pod oknami. Myślę, że takich jest więcej
18. Dodane przez 1212, w dniu - 20-10-2022 16:42
Deweloperka rządzi w tym kraju
19. Dodane przez Do Ralf kom. 7, w dniu - 20-10-2022 16:45
35 lat temu aby miasto mogło się rozrosnąć trzeba było wyciąć trochę tego lasu i na tym niech pozostanie. W chwili obecnej jest dosyć wolnego innego miejsca na pojedyńcze bloki bez usówania zieleni. A poza tym tuż tuż jest szkoła. Czas najwyższy radnych usunąć którzy nie potrafią dbać o dobro mieszkańców
20. Dodane przez do 8 -10, w dniu - 20-10-2022 16:55
8 -10 Ty naprawdę masz chory betonowy łeb koscianioku.
21. Dodane przez ?, w dniu - 20-10-2022 16:58
Tylko ta jedna petycja była rozpatrywana?
22. Dodane przez Joanna, w dniu - 20-10-2022 17:05
Kto z radnych głosował za,proszę napisać.
23. Dodane przez Tak myślę, w dniu - 20-10-2022 17:09
Fajnie jakby w tym miejscu powstały 3-4 wieżowce, ale takie wyższe 15 piętrowe, dużo szkła, z dużymi tarasami,a z ostatnich pięter piękny widok na las.
24. Dodane przez biedny, w dniu - 20-10-2022 17:12
Bloki dla elity potrzebne? Kolejne szlabany i płoty na osiedlu powstaną? I niech władza nie mówi że to dla mieszkańców Leszna bo na mieszkania za 500 tys nie stać młodych małżeństw a takie tam powstaną jak wejdzie deweloper!!! Tylko bogaci sobie kase ulokują a potem będą wynajmować...
25. Dodane przez wyniki, w dniu - 20-10-2022 17:13
Jak zagłosowała pani S.Ratajczak, która troszczyła się o drzewa w sąsiedztwie bloków GTBS?
26. Dodane przez ???, w dniu - 20-10-2022 17:23
Szanowni Państwo, oczywiście większość tylko myśli o swoim Dobrze. Jednak używając argumentów, że to jest ważne dla wszystkich (Oczywiście ekologia i dbałość o nasze środowisko naturalne jest bardzo ważne i bezdyskusyjne) nie mając prawa wypowiadania się za innych. Chciałbym zwrócić uwagę na aspekt własności. Dlaczego Państwo wypowiadacie się, że ktoś ma coś zrobić lub nie robić na swojej własności. Ciekawe jak osoby wypowiadające się w tonie, że bloki tam wybudować, a tam park zrobić a w innym miejscu sklep otworzyć albo zakład zamknąć itd...by powiedziały - jak ktoś im by mówił, że mają w swoim mieszkaniu coś zrobić. W konkluzji - zburzyć bloki na Rejtana oraz szkołę nr 13 też i w czynie społecznym szczęśliwi byli właściciele mieszkań sadzą drzewa :) Będzie nowy las :) i żadnych problemów :) Temat zakończony :)
27. Dodane przez XXL., w dniu - 20-10-2022 17:32
Jak można tak decydować za osoby, które mieszkają na osiedlach, Rejtana, Zamenhofa,czy ci państwo tam mieszkają.Jak można niszczyć tak zieleń.???
28. Dodane przez tom, w dniu - 20-10-2022 17:33
p. malepszy mowil , ze z tego lasku tylko szyszki spadaja... chyba dostał w głowe z szyszki i teraz z zemsty chce wyciąć ten las ..
29. Dodane przez Zenon, w dniu - 20-10-2022 17:34
Rządzący w tym miescie nigdy nie słuchali glosow mieszkańców odbijemy to sonie przy wyborach.
30. Dodane przez Rafał, w dniu - 20-10-2022 17:36
tylko Kasa się liczy
31. Dodane przez Pytanie???, w dniu - 20-10-2022 17:39
Gdzie są ekolodzy,???
32. Dodane przez Pedro, w dniu - 20-10-2022 17:49
Do komentarza nr 4, z petlą też nas nie słuchano, ba nawet okłamano bo przecież autobusy miały być elektryczne!!.  
Przestańmy wreszcie mówic o tym, ze nie wiadomo jak brakuje tu mieszkań, to miasto się wyludnia ale nie z powodu braku mieszkań... brak zieleni, brak basenu, brak miejsc pod przemsył (patrz Rawicz), no i najwazniejsze brak poszanowania demokracjii bo czymże jest głos mieszkańców wobec zaistniałej sytuacji?  
Mam ogromną nadzieję, że mieszkańcy Rejtana, Zamenhoffa i całego tzw Przylesia wezmą na serio tą sytuacje i zrobią co w ich mocy by rade miejską zmienić bo nasz glos nie jest godny ich uwagi. Rejtana& Zamenhoffa - jest nas wielu, możemy dużo!!.
33. Dodane przez On, w dniu - 20-10-2022 18:02
Mieszkańcy osiedla Rejtana ile drzew musiało być wyciętych abyście mogli tam mieszkać.Mieszkacie na dawnym terenie lasu
34. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 20-10-2022 18:08
Do poz.25 Pani Ratajczak głosowała za,tak jak prosiliśmy w petycji.Ponadto poprosiła o przesunięcie uchwały na rozpatrzenie na początku sesji.
35. Dodane przez Paweł, w dniu - 20-10-2022 18:21
Ci wszyscy co nie mają nic lepszego do powiedzenia i napisania niż, że na Rejtana i Zamenhofa też był las to w ramach hipokryzji dodam, że tam gdzie wy mieszkacie też był las zanim to miasto powstało, Zburz sobie chate, zburz osiedla, posadź drzewa i bądź fair. To, że ktoś ma prawo do własnego zdania i chce za wszelką cene bronić swojej przestrzeni nie uprawnia nikogo do hipokryzji i argumentacji, że inni nie mają głosu w swojej sprawie. Jeśli ktoś z was ma ból dupy o to, że mieszkańcy walczyli o ten skrawek lasu to niech idzie do lekarza leczyć hemoroidy. PS. do Elki - nie opublikowaliście mojego komntarza odnośnie korupcji w tym mieście ale mam nadzieję, że pewne układy się skończą i pokarzą to przyszłoroczne wybory samorządowe.
reklama
36. Dodane przez Do 32, w dniu - 20-10-2022 18:33
W Lesznie jest dużo zieleni,na dodatek lasy.Patrząc na Leszno to bardzo,bardzo powoli się wyludnia,na tle innych miast co łatwo można sprawdzić w różnych statystykach,a jest od lat niż demograficzny i cała polska się wyludnia.Wszędzie jest trend budowania na obrzeżach i gdyby wliczyc do Leszna Wilkowice, Henrykowo całe Strzyżewice co pewnie nastąpi za kilka lat to ludność Leszna sięgnie ponad 71.000 .Widać potrzebę budowania nowych bloków w mieście,gdyby nie było, to by nie budowali.Ludzie chcą mieszkań i powstaje ich dużo i będą powstawać następne.
37. Dodane przez jakie miasto Leszno, w dniu - 20-10-2022 18:39
Byłoby całkiem inaczej, gdyby w Lesznie były rady osiedlowe. Nie mylić ze spółdzielnią mieszkaniową, ponadto T.Rejtana i L.Zamenhofa to ulice, nie osiedla. Budżet obywatelski to nie są rady osiedlowe. Miasto Leszno od dawna nie wywiązuje się z postanowień ustawy o samorządzie gminnym, na mocy której miasto ma obowiązek tworzyć podstawy do powstawania jednostek pomocniczych lokalnej władzy. Są nimi na przykład rady osiedlowe. Do tworzenia rad osiedlowych potrzebny jest odpowiedni Statut Miasta Leszna, gdzie powinny być wszelkie umocowania prawne odnośnie tworzenia oraz istnienia rad osiedlowych ale o kształcie, o treści Statutu decydują radni, są jego autorami. I na to, na taki Statut Miasta Leszna, na rady osiedlowe za nic w świecie nie chcą się zgodzić radni Leszna. Prezydenta to nie obchodzi, skoro nie zabiera w tej sprawie głosu. Radni Leszna chcą decydować i decydują, zamiast współdecydowania, o każdym, najdrobniejszym kawałku naszego miasta. Chcą, zamiast istnienia i współdziałania np. rad osiedlowych, decydować o wszystkim. Jedyni o wszystkim. O przystankach autobusowych, znakach drogowych, przejściach dla pieszych, koszach na śmieci (!), gdzie pomniki (przy ul. A.Mickewicza pomnik zamiast parku), komu nasz lokalny majątek (szkoła na Rynku Zaborowskim zamiast mieszkańcom Zaborowa, oddana stowarzyszeniu wtedy spoza Zaborowa), gdzie wyciąć drzewa i, dla nich jakby najważniejsze, o nazwach parków, skwerów, ulic decydują bez realnego współudziału mieszkańców a nawet niezgodnie z wolą mieszkańców danego terenu miasta lekceważąc liczbę mieszkańców, podpisujących petycję w sprawie (nieistniejącego) Ronda Raj. Mogliby, wręcz mają obowiązek, część decyzji dotyczących ściśle danego terenu miasta powierzyć współdecydowaniu rad osiedlowych a sami zająć się ogólnymi sprawami miasta (śmieci, ogrzewanie, budownictwo mieszkaniowe, itd.). Rady osiedlowe są w miastach małych (np. Kościan, Gostyń, Rawicz, Wschowa) i dużych (np. Poznań, Warszawa, Wrocław). Współdecydowanie nikomu nie przeszkadza, wręcz miastom pomaga, tylko nie w Lesznie. Czym to wszystko w Lesznie różni się od miasta niewolników?
38. Dodane przez xxxxwww, w dniu - 20-10-2022 18:40
Niech wycinaja wszystko w pien...pytanie tylko czy bedzie kogo stac na wykup tego mieszkania,
39. Dodane przez Anna, w dniu - 20-10-2022 18:43
Włodarze widocznie potrzebują tak pieniędzy na te działki, że swoją skórę by sprzedali. Karma wraca.
40. Dodane przez Eco, w dniu - 20-10-2022 18:46
Przy najbliższych wyborach - My was też wytniemy i sprzedamy, bez zmrużenia okiem.
41. Dodane przez ???, w dniu - 20-10-2022 18:52
Jak są drzewa iglaste to szyszki spadają,jak drzewa liściaste,to liście spadają,jak jest ulewa to pada deszcz,to chyba normalne.Taka rzeczywistości....Czy to przeszkadza???
42. Dodane przez xx, w dniu - 20-10-2022 18:58
Co to są za kawałki transmisji sesji? Sesja w pięciu odcinkach. Armia pracowników Urzędu Miasta Leszna i pięć kawałków transmisji. Leszczyński urzędniczy profesjonalizm level hard. 
https://esesja.tv/transmisje_z_obrad/338/rada(...)jska-leszna.htm
43. Dodane przez Czik, w dniu - 20-10-2022 19:04
I co ludziki gdxie ten wasz prezydent? Głosujcie tak dalej. Malepszy w radzie to już w ogóle jakiś absurd. Ordynator jeśli nie wygra kolejnego konkursu odchodzi z oddziału ale ten nie potrafi zachować się z honorem. Po co wycinać parki? Komu dobrze to robi? Miastu ? Mieszkańca? Może deweloperowi??
44. Dodane przez Leszno, w dniu - 20-10-2022 19:11
Mieszkańcy miasta maja prawo aktywnie uczestniczyć w podejmowaniu decyzji planistycznych. Mają wybor najkorzystniejszego rozwiązania. Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest pozostawienie lasku bez prawa zabudowy. Najważniejsze jest zdrowie mieszkanców miasta. Nie tylko mieszkańcy Rejtana i Zamenhofa korzystaja z lasku. Biegają i chodzą z kijami wszyscy. Domagamy się dalszego dialogu miasta z mieszkańcami w tej sprawie. Chcemy mieć wpływ na podejmowane decyzje!
45. Dodane przez Rex, w dniu - 20-10-2022 19:14
Do komentarza 33M Czemu w latach 80-90 nie protestowali
46. Dodane przez do wymiany, w dniu - 20-10-2022 19:25
Obywatelski prezydent i betonowy architekt miasta, wszystko w temacie. Miasto zarobi i deweloper poczwurnie, a Wy mieszkańcy jak się Wam niepodoba to się wyprowadzcie. Super demokracja samorządowa. Szkoda tego miasta, ile lat potrzeba zeby wypalić ten żużel w glowach obecnie rzadzacych.
47. Dodane przez Paweł, w dniu - 20-10-2022 19:27
Powinien być odgórny zakaz wycinki drzew no na miłość boską ile można. Chcą budować bloki ale nie takim kosztem.
48. Dodane przez Leszno miastem węgla i betonu, w dniu - 20-10-2022 19:43
Samosiejki rosnące w rzedach, gratuluje wiedzy i wyobraźni panującym,ale komedia.
49. Dodane przez OLo, w dniu - 20-10-2022 19:43
Mieszkanie przy lesie to cudowne miejsce. Ludzie za to dają duże pieniądze. Niestety co raz mniej takich pięknych terenów w Lesznie.
50. Dodane przez Do31, w dniu - 20-10-2022 19:47
Ekolodzy byli by jak byś ich opłacił ,za darmo oni nie kiwną palcem w bucie,dla nich też się liczy się. tylko kasa ,a ekologię oni mają gdzieś .A Ty myślałeś że im chodzi o ekologię,naiwny człowiek jesteś .
51. Dodane przez głosowanie, w dniu - 20-10-2022 19:49
Wyniki głosowania: Rozpatrzenie tej petycji. 
ZA (za mieszkańcami) Górzny Przemysław, Wachowiak Adriana, Matecki Jacek, Mikołajczak Tomasz, Mroczkowska Barbara, Ratajczak Stefania, Skrzypczak Michał 
PRZECIW (przeciw mieszkańcom) Baksalary Lidia, Feliczak-Przybyła Edyta, Gorgoń Dominika, Kotomska Hanna, Maćkowiak Krystian, Malepszy Tomasz, Mocek Sławomir, Więckowiak Piotr 
WSTRZYMALI SIĘ Jęcz Kazimierz, Kaźmierczak Bernardyna, Nowacki Mariusz 
NIEOBECNI Kośmider Adam, Petrus-Schmidt Aleksandra, Wein Marek, Zielonka Jarosław  
 
Z jakiej przyczyny nieobecni byli Kośmider Adam, Petrus-Schmidt Aleksandra, Wein Marek, Zielonka Jarosław?
52. Dodane przez Jan, w dniu - 20-10-2022 19:53
Przy Uni Europejskiej park? Tam zawsze była zieleń.
53. Dodane przez osiedlowy, w dniu - 20-10-2022 19:56
gdzie można poznać nazwiska radnych glosujacych w sprawie tej petycji ?
54. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 20-10-2022 19:56
Tym wszystkim mądrym, którzy piszą, że pod bloki na Rejtana też wycięto las proponuję chwilę zadumy. Jeśli kiedyś zrobiono coś złego to czy teraz można to bezkarnie powtarzać??? Jak daleko jest do centrum miasta z Rejtana a jak z tych pustych pól na Antoninach??? Ile razy ważniacy ze stolicy obiecywali że te tereny będą miasta??? Tam są piękne tereny pod budownictwo!!!
55. Dodane przez Szyszka, w dniu - 20-10-2022 20:05
Pani radna Kotomska: Kocham drzewa, ale trzeba je wyciąć. Padłam.
56. Dodane przez Leszcz, w dniu - 20-10-2022 20:11
Powinno się tą sprawę skierować do sądu.
57. Dodane przez Z Kościana, w dniu - 20-10-2022 20:11
Za to w Kościanie nie ma takich problemów drzew brak wieś w polu i nic się nie dzieje Za chwile Kościan zostanie wchłonięty przez Śmigieł pewne info
58. Dodane przez Do kom.7, w dniu - 20-10-2022 20:13
Zgadzam.sie w 100% Ci co teraz mieszkaja na terenach gdzie kiedyś był piękny las plują się najwięcej. To się nazywa HIPOKRYZJA.
59. Dodane przez Wycieli pod bloki, w dniu - 20-10-2022 20:17
Tym geniuszom, który twierdzą, że pod istniejące już na ul. Rejtana bloki też wycięto lasy powiem, że pod ich domy, niezależnie gdzie mieszkają, też kiedyś wycięto lasy, bo w XIII wieku Polska była w 80% zalesiona. Tylko, co z tego?
60. Dodane przez odn. 34, w dniu - 20-10-2022 20:22
Brawo pani Stefania Ratajczak, jeżeli prosiła o przesunięcie głosowania na czas wcześniejszy, żeby nie czekać do końca sesji, która, jak się okazało, trwała około pięciu godzin. Można odnieść wrażenie, że dla Przewodniczącego Rady Miasta, który jest odpowiedzialny za porządek obrad Sesji, mieszkańcy są najmniej ważni. W zasadzie nie wyznacza dla mieszkańców czasu podczas Sesji, jedynie w punkcie Wolne głosy i wnioski i te Wolne głosy i wnioski umieszcza na samym końcu obrad. Wtedy, gdy już po wszystkim, gdy radni wyraźnie się pakują, pakują swoje rzeczy osobiste, żeby po chwili wstać i opuścić salę obrad. Na każdym kroku, to się czuje, mieszkańcy Leszna są najmniej ważni.
61. Dodane przez Mieszkanka miasta, w dniu - 20-10-2022 20:23
Prosze sobie obejrzeć video z tej sesji. Malepszy to jest porażka. Kpi z ludzi. Kto wybiera tych ludzi?! Zobaczcie sobie kogo wybieracie do reprezentacji miasta, oni maja mieszkańców gdzieś, tylko kasa się musi zgadzać i dlatego tam są. Kotomska to nawet się zająknęła, ze jest z PIS-u, a nagle się ocknęła, ze jednak PL18. Cyrk.
62. Dodane przez edukacja ekologiczna w Lesznie, w dniu - 20-10-2022 20:30
W programie: STREFA EKOLOGICZNA: kreatywne warsztaty (eko torby), warsztaty pszczelarskie połączone z degustacją miodu, sadzenie ziół. STREFA ZDROWIA: konsultacje dietetyczne. STREFA GIER I ZABAW: slalom z przeszkodami, zabawy z piłką, przeciąganie liny, gry i zabawy prowadzone przez wodzireja. Podczas pikniku będzie można skorzystać z oferty gastronomicznej: grill, gofry, wata cukrowa, przysmak świętokrzyski, kawa, herbata, ciasto. Podczas pikniku zostanie rozstrzygnięty konkurs na najpiękniejszy bukiet zielny i nastąpi przyznanie nagród. Ponadto dodatkową niespodzianką tego dnia będzie STREFA SENIORA, przygotowana z myślą o przypadającym w tym dniu Światowym Dniu Seniora. 
 
Proponuję przestać obrażać mieszkańców i środowisko. No i tych seniorów ekologicznych.
63. Dodane przez Adam, w dniu - 20-10-2022 20:31
Brakuje słów. Sądzę że naprawdę czas na zbieranie podpisów pod wotum nieufności dla Borowiaka I jego świty nim rozwalą wszystko w tym mieście. Sądzę że Kotomska i Malepszy nigdy nie byli w lesie.
64. Dodane przez wpływ otaczającej przyrody na człowieka, w dniu - 20-10-2022 20:35
Badania wykazują, że dobry dostęp do terenów zielonych zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby psychiczne nawet o 55 proc. Dodatkowo parki miejskie i ogrody zapewniają także bezpieczną przestrzeń do rekreacji, aktywności fizycznej i interakcji społecznych. Wiedza tajemna dla duetu PiS i PL18 (zmieńcie tę nazwę na XVIII wiek).
65. Dodane przez Z, w dniu - 20-10-2022 20:44
No i zostaliśmy zdradzeni :) 
Głos tych maluczkich się nie liczy. 
A co się musi stać, żeby zmieniono zdanie? Pamiętaj, że z niczym my przyszli i z niczym pójdziemy :)
66. Dodane przez aaa, w dniu - 20-10-2022 20:52
bardzo proste rozwiazanie tego tematu!!!....wszyscy którzy chcą koniecznie tam park czy las czy też mieszkańcy okolicznych bloków robią zrzutkę wykupują ten teren i po krzyku....nie raz trzeba wziąć życie w swoje ręce a nie czekać co zrobią inni
67. Dodane przez andrzej, w dniu - 20-10-2022 21:19
Leszno-zabrali nam skrzydla i jak tu zyc.
68. Dodane przez Brak słów!!!, w dniu - 20-10-2022 21:20
Hanno k. jak ci smog, smród i samochody w centrum przeszkadzają to lament siejesz a jak wyciąć drzewka bo są daleko od twojego centrum to EKO już cię nie interesuje :( D R A M A T. Radni PiSpl18 i włodarze z przypadku. Mieszkańcy przylesia nie zapomną przy wyborach.
69. Dodane przez Roma, w dniu - 20-10-2022 21:26
Po ewentualnym wybudowaniu bloku przyszli lokatorzy będą mieli pretensje że bliskość szkoły i hali sportowej im przeszkadza, że hałas dzieciaków, że autobusy przywożące zawodników czy kibiców na zawody sportowe zakłócają im spokój, blokują miejsca postojowe których już brak pod szkołą w godzinach szczytu. Czy musi stać blok przy bloku, to nie jest Nowy Jork gdzie brak przestrzeni do życia. Co z tego że las blisko skoro brak miejsca dla odpoczynku dla starszych ludzi z ławkami, także dla matek z wózkami. Nie mylić z placami zabaw gdzie trudno odpocząć. Las ok. ale dla bardziej aktywnych a niestety społeczność tych dwóch osiedli starzeje się, młodzi byli w latach 90tych. Więcej parków jest w śródmieściu niż na osiedlach.
70. Dodane przez INFO, w dniu - 20-10-2022 21:37
PATRZCIE NA KOMENTARZ 66 - ROBIMY ZBIÓRKĘ NA WYKUP TEJ DZIAŁKI PRZEZ SPOŁECZNOŚĆ!!!!! Naplujemy im w twarz i nic nie beda mogli zrobic!!!!
71. Dodane przez scorp, w dniu - 20-10-2022 21:45
Do 14;Zapewne nigdy nie byles na ul.Unii Europejskiej, rog ul.Francuskiej ani przed powstaniem owego "parku" tam, ani po jego powstaniu, by miec pojecie, jaka tam nastapila zmiana. Przed powstaniem tego "parku" rosly tam gesto drzewa, ktorych wiekszosc wycieto, by stworzyc tory dla rowerzystow, wiec parkiem trudno ten teren mazwac.
72. Dodane przez Mario, w dniu - 20-10-2022 21:48
Petycja, he he gł.pie ludzie
73. Dodane przez popierm 61, w dniu - 20-10-2022 22:00
To, jak Przewodniczący Rady Miasta przewodniczy obradom, jest żenujące. Podobnie sprawuje funkcję w pozostałym zakresie. Takiego Przewodniczącego Rady Miasta, takiego Prezydenta Leszno nie miało. Później, w konsekwencji, tacy są radni, tacy są urzędnicy. Bo ryba psuje się od głowy.
74. Dodane przez Madzia W, w dniu - 20-10-2022 22:22
Kto był w maju 2022 na spotkaniu w SP 13 ten pamięta słowa prezydenta, że za jego kadencji nikt tej działki nie sprzeda i drzew nie wytnie. Za to dzis prezydent Borowak na sesji to był pierwszy krzyczący,że działkę należy sprzedać. Taki z niego farbowany lis. Świetne zagranie pijarowe. Kto nie był na sesji nie widział jego natrętnego,atakującego tonu i przekonywania że trzeba sprzedać dzialke.Zapewne Pan Borowika będzie opowiadał wszem i wobec, że to nie jego inicjatywa, że tak radni chcieli. Pamiętajcie tylko radni PL18 -jego radni.On prezydent z otwartym sercem dla mieszkancow tylko krwiopijcy radni zadecydowali tak a nie inaczej (jego partia) I pijar gotowy. Dobroduszny prezydent a tu psikus sprawiony przez radnych.Sprzedać cokolwiek, bo się budżet rozłazi. budżet miasta w stanie oplakanym.Kto mieszka w Lesznie ten się w cyrku nie śmieje....
75. Dodane przez Mario lump, w dniu - 20-10-2022 22:22
Do kom.72 sam jesteś głupi
76. Dodane przez To są jaja, w dniu - 20-10-2022 22:30
matko, co wy żeście uczynili z tą krainą. Banda sprzedawczyków. Ważne pieniądze, budżet się nie spina, to sprzedajemy zalesiona działkę. Nasadzenia w mieście robicie, 500 rocznie. Tutaj pod topór pójdzie pewnie z 1000 dorodnych 
Te wasze Nasadzenia to 30% uschnie, bo susza i nie można podlewać, a reszta będzie gotowa oczyszczać środowisko za jakieś 20 lat. Nie mogę na Was patrzeć. Podziękujemy Wam za waszą decyzję przy urnach wyborczych miastowi radni, bynajmniej już nie moi.
77. Dodane przez Ada, w dniu - 20-10-2022 22:40
Przyroda przegrała z łataniem dziurawego budżetu :(
78. Dodane przez smuteczek, w dniu - 20-10-2022 22:44
Mieszkam na Rejtana od lat, zapach sosen budzi we mnie wspomnienia nadmorskich wakacji. Kurcze, zawsze starałam się cieszyć z małych rzeczy, teraz nawet tych miniaturek chcą mnie pozbawić.
79. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 20-10-2022 22:58
Naprawdę robicie wielki problem o kilka drzew?!!!
80. Dodane przez Ktos, w dniu - 20-10-2022 23:07
Proszę podać nazwiska tych co byli za I przeciw . Miasto szuka pieniędzy....
81. Dodane przez Do kom.74, w dniu - 20-10-2022 23:19
Sesje można obejrzeć w internecie. Tez zauważyłam sposób bycia prezydenta, bardzo nerwowy&. Zdecydowanie za odrzuceniem petycji, (...)Polecam zobaczyć. Niedługo wybory.
82. Dodane przez lala, w dniu - 21-10-2022 00:19
mocek caly czas żuł gumę ... ciekawe czemu?
83. Dodane przez Anna, w dniu - 21-10-2022 01:57
Ludzie nie pozwalajcie sobą pomiatać. Możecie zawalczyć, to są wasze płuca i nikt nie ma prawa niszczyć tych drzew w imię własnego interesu i interesu dewelopera, który już pewno zaciera rączki na dobry interes. Skargę na decyzję gminy można wnieść do sądu administracyjnego w imieniu własnym lub reprezentując grupę mieszkańców gminy, którzy na to wyrażą pisemną zgodę. : Wniesienie skargi na uchwałę rady gminy (akt prawa miejscowego) na podstawie art. 101 ust.o samorządzie gminnym.
84. Dodane przez Wykonawca, w dniu - 21-10-2022 05:07
(...)juz pewnie ma gotowe projekty wykonawcze na nawą inwestycje ..............buduje(...) niszcząc to co rodzinie potrzebne - środowisko naturalne - kasa i układy cały czas rządzą w Lesznie.................prezydentura się kończy pana Ł.B. wiec trzeba szukać już powoli ewentualnych przyszłych pracodawców
85. Dodane przez Jupi, w dniu - 21-10-2022 06:01
Borowiak i cała rada robi wszystko żeby uprzykrzyć życie mieszkańcom. Podliczymy przy urnach.
86. Dodane przez Developer, w dniu - 21-10-2022 06:31
NO I SUPER BARDZO DOBRA DECYZJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Projekty mamy gotowe ZACZYNAMY BUDOWAĆ !!!!!!!!!!
87. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 21-10-2022 06:43
Obserwowałem wczoraj sesje, odczucia tragiczne, płaczący nad swoim lisem prezydent, jak on to biedny musi dogadzać mieszkańcom a oni wiecznie nie zadowoleni, włączający swój mikrofon bez trybu, odbierając przy tym głos radnym szczególnie opozycyjnym, naburmuszony , pretensjonalny, agresywny. Wieczne przytyki na radnych opozycji. Jego radni milczący, wiceprzewodniczący - z przytykiem stwierdzający ze na komisjach można było pytać - czyli najlepiej jakby na sesji dyskusji żadnej nie było, po co mieszkańcy maja wiedzieć co się dzieje w mieście , radzie, budżecie - gdyby jeszcze protokoły z komisji były publikowane w bip ale po co. Wiec próbuje się radnym kneblować wypowiedzi . Czas na zmiany i tyle w temacie
88. Dodane przez moni, w dniu - 21-10-2022 07:17
screenshot z internetu
89. Dodane przez moni, w dniu - 21-10-2022 07:18
panu Malepszemu to już podziękujmy... papa
reklama
90. Dodane przez Pisowwi, w dniu - 21-10-2022 07:24
Nie jestem mieszkańcem i nigdy nie będę, ale jak zwykle Władza pokazuje środkowy palec i ustawia w rzędzie szaraków, Władza to władza i nikt im nie podskoczy, idealny pokaz jak działa to  
(...) państwo, a to co robi Leszno to idealnie się wpasowuje w ogólnopolską politykę
91. Dodane przez cyrk, w dniu - 21-10-2022 07:39
Kolejna bzdurna argumentacja - juz widzę te tłumy mieszkańców chodzących do prezydenta (celowo z małej) z prośbą o wycięcie lasu, bo oni chca mieszkać na Rejtana hahaha
92. Dodane przez aaa, w dniu - 21-10-2022 07:40
Wreszcie normalna decyzja, nie jakas od widzi mi sie
93. Dodane przez ciekawski, w dniu - 21-10-2022 07:47
Pan Borowiak nie tak dawno obiecał że zmieni Plan Zagospodarowania a teraz zmienia zdanie , czy to nie oznacza że będzie próba zamiany gruntów z deweloperem który wykupił mu teren pod GTBS przy ul. Kąkolewskiej ??
94. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 21-10-2022 07:47
Mieszkają przy lesie i wielkie mi hallo o kilka drzew, ludzie a tam gdzie teraz mieszkacie co kiedyś było? Drzewa i jakoś nikomu nie przeszkadzało aby je wyciąć abyście mogli stąpać po tym terenie weźcie się ludzie ogarnijcie
95. Dodane przez Mikral, w dniu - 21-10-2022 07:48
I co wy tu straszycie ze nie zagłosujecie itd. Będą wybory i pójdziecie głosować na te Same nazwiska jak owieczki bo una jest znana i skundś znum te nazwisko daje sobie reje obciąć ze borowiak mocek malepszy mroczkowska Kaźmierczak itd będę wybrani na kolejna kadencje.pozatym co to za nieobecność albo wstrzymał się od głosu? Nie ma swojego zdania ze się wstrzymują? Albo czarne albo białe nie ma szarego.
96. Dodane przez On..., w dniu - 21-10-2022 07:49
Nie dajcie się oszukać zielonym hasłom koalicji obywatelskiej. Tam gdzie rządzą np. w Poznaniu czy w Warszawie wycinają drzewa zawsze kiedy tylko deweloper potrzebuje nowych terenów.
97. Dodane przez z BIP, w dniu - 21-10-2022 08:20
Wg danych BIP, Kluby Radnych, Radni niezrzeszeni Bernardyna Kaźmierczak, Edyta Feliczak-Przybyła, Jarosław Zielonka, Stefania Ratajczak. Czyli pani radna Stefania Ratajczak nie jest w żadnym klubie radnych Leszna i tak należy to odczytywać.
98. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 21-10-2022 08:22
Państwu Radnym z rządzących w Lesznie PIS i PL18 już dziękujemy. Prosimy żeby osiedli Rejtana i Zamenhofa Państwo Radni i ich ewentualni następcy już nigdy nie zaśmiecali swoimi ulotkami wyborczymi i plakatami z hasłami jak to będzie cudownie. To samo dotyczy pana Borowiaka. Nie chcecie nas wysłuchać, to my nie chcemy Waszych ulotek w naszych skrzynkach i banerów na naszym osiedlu !!!
99. Dodane przez ... bądźmy racjonalni, w dniu - 21-10-2022 08:35
Osiedle otoczone lasem z 2 stron teren zielony od strony dawnej DK5 pomiędzy kościołem a pętlą autobusową i jeszcze pomiędzy kościołem a szkołą. Najwięcej zieleni w Lesznie. Do lasu z najdalszego miejsca 3 minuty spacerem. Ale pewnie pod hasłem ekologii można pokrzyczeć żeby tylko kolejny blok nie powstał obok bo przecież ja tu mieszkam a innym nie wolno.
100. Dodane przez 123, w dniu - 21-10-2022 08:39
A ja mam metodę. Teraz mieszkańcy osiedla robią zrzutkę kupują te działki spółdzielnia robi sobie z tego własny teren zielony i problemu niema.
101. Dodane przez popieram 87, w dniu - 21-10-2022 08:52
Transmisji z sesji rady miasta nie da się oglądać i do tego te, od stosunkowo niedawna, denerwujące zbliżenia kamery na twarz przemawiającego (skończcie z tymi zbliżeniami kamery), co potęguje ten ogromny niesmak, dyskomfort, oględnie pisząc. Tego nie zniesie zwykły człowiek. Do tego te rozwleczone w czasie, wielogodzinne, do granic wytrzymałości sesje ale sesje rozwleczone pustosłowiem, marnowaniem czasu a nie rzeczową dyskusją, bo chcemy dyskusji na sesji ale rzeczowych. Radni Leszna, w swojej większości, zachowują się, jakby mieli syndrom sztokholmski. Ale tak samo zachowują się niektórzy urzędnicy a nawet niektórzy dyrektorzy. Co nam się trafiło?! Słyszał ktoś o przemocy w życiu publicznym?
102. Dodane przez do 99, w dniu - 21-10-2022 08:54
zgadzam sie w 100% 
 
dookoła pełno lasu a im afera o kilka drzewek w które z pieskami wchodza 
 
"pod moj dom wyciać las ale komuś innemu nie wolno" 
 
Śmierdzi tu afera polityczna patrzac po głosowaniu i to przykre te wszedzie wkrada sie polityka zamiast madrego i rozsadnego rozumowania w planowaniu rozwoju miasta
103. Dodane przez odn. 87, w dniu - 21-10-2022 09:18
Ale to było widać od samego początku, od pierwszych dni grudnia 2014 roku czyli zaraz po wyborach samorządowych kadencja 2014 do 2018 . Zabity jeleń w centrum Leszna. Elka.pl huczy od naszych komentarzy, pobijamy czasowy rekord pierwszych 100 komentarzy w ciągu 3 godzin, licząc od publikacji pierwszego. A nowo wybrany prezydent, w takiej ważnej sprawie - nie jest z ludźmi. Niewidoczny, schowany, nie zabiera głosu w sprawie, która porusza mieszkańców. I TAK JEST DO DZIŚ. Tego wcześniej nie było. Poprzedni prezydenci reagowali na codzienne życie miasta i mieszkańców, żyli miastem i życiem mieszkańców.
104. Dodane przez Obserwator, w dniu - 21-10-2022 09:19
Ludzie po co się podniecacie, Borowiak z Malepszym wiedzą że w następnej radzie już nie będzie dla nich miejsca robią co mogą najlepszego dla miasta i dla siebie przy okazji też, do polityki nie idzie się dla pieniędzy -małych pieniędzy ...
105. Dodane przez ja, w dniu - 21-10-2022 09:35
Z całym szacunkiem...a WY co tam mieszkacie to niby jakim cudem te bloki pobudowano?....Teraz pretensje a tak to gdzie byście mieszkali??? Wyprowadzcie się , poburzcie te bloki i nasadzcie drzew!!!!
106. Dodane przez Jan, w dniu - 21-10-2022 09:39
Po takich decyzjach widać, że pusto w kasie Miasta. Wszędzie apelują o jak najwięcej zieleni w miastach. W Lesznie odwrotnie.
107. Dodane przez Ela, w dniu - 21-10-2022 09:45
Miasto umarło,nudne nic się nie dzieje ,zaścianek Poznania i Wrocławia.
108. Dodane przez Hmmm..., w dniu - 21-10-2022 09:53
Niech mi ktoś przypomni czy już czasami kiedyś któryś nie sprzedał działki na Rejtana pod TBS za 1zł by ten sprzedał innemu developerowi na kilka baniek 3$ wtedy też poszły drzewka pod wycinkę &
109. Dodane przez Ot co, w dniu - 21-10-2022 09:55
A czy kiedyś petycja mieszkanców została poparta?Władza Was ma gdzieś czy to ta gminna czy państwowa.
110. Dodane przez Do 71, w dniu - 21-10-2022 10:03
Tam gdzie powstał tor,były knieje,a drzewa były dalej i zostały, a także posadzili nowe. Zrobiono plac zabaw,ławki, alejki,oświetlenie. Teraz jest park,wtedy był nieład i knieje.
111. Dodane przez peterpan, w dniu - 21-10-2022 10:25
1. ilu jest mieszkańców osiedli Rejtana i Zamenhofa? 
a ilu podpisało petycję ? 
2. jeżeli jest tylu przeciwników to wotum nieufności , rozpisanie wyborów i po sprawie albo zrzuta i po sprawie  
ale penie (...)się nie chce ruszyć  
taka cecha narodowa
112. Dodane przez paszeko, w dniu - 21-10-2022 10:29
Prezydent Borowiak zachowuje się jak cieć Anioł z Alternatywy 4, który stwierdził "Nie będzie kabaretu, będzie chór". Tutaj mamy "Nie będzie lasu na Rejtana, będzie zbiornik na Przyjaźni". Patrząc ostatnio na nasze miasto to nie mam wątpliwości, że duch mistrza Barei spisuje tu scenariusz do kolejne komedii.
reklama
113. Dodane przez Obserwator, w dniu - 21-10-2022 10:35
Mocek- radny od wciskania guzika, pobierania kasy i żucia gumy.
114. Dodane przez Zenon, w dniu - 21-10-2022 10:45
Nie ważne ile osob podpisało petycje jesli nawet jedna osoba podpisała to trzeba poszukac kompromisu w tej sprawie. Bo niedługo w Lesznie nikt nie bedzie chciał mieszkac.
115. Dodane przez Mr. Odleżyna, w dniu - 21-10-2022 10:52
To dla Nas drodzy Lesznianie wyraźny sygnał.
116. Dodane przez Wkurzony, w dniu - 21-10-2022 10:55
No to teraz deweloperka zaciera ręce, poleci kasa!
117. Dodane przez Do 79, w dniu - 21-10-2022 10:57
Puknij się w ten pusty dzban, każde drzewo to producent tlenu!
118. Dodane przez Melon, w dniu - 21-10-2022 11:25
XD
119. Dodane przez hipo, w dniu - 21-10-2022 11:37
Oj a gdzie teraz zaparkują nauczycielki pod szkołą, bo 100% miejsc po szkołą zajmą im blokersi??? :) A rodzice odbierający dzieci to zajmą jeden pas drogi od końca Leśnej Osady po Kaufland :) Kto na te chore pomysły pozwala?
120. Dodane przez najwyższy czas, w dniu - 21-10-2022 12:04
Najwyższy czas zmienić organizację sali obrad. Nie może być tak, że podczas sesji rady miasta prezydent zasiada przy tym samym stole, razem z kierownictwem rady miasta. Prezydent nie jest radnym. Prezydent jest jedynie zaproszony, jest gościem przewodniczącego. Miejsce prezydenta jest poza stołem obrad, razem z zarządem miasta, z zastępcami, sekretarzem, skarbnikiem. Wszystko bierze się właśnie z tego. Nie może być też tak, że prezydent włącza swój mikrofon i włącza się bez trybu. Tam, przy stole obrad, rządzi przewodniczący a nie prezydent. Niezbędna jest też osobna mównica. 
 
Sesje Rady Miasta Leszna powinny odbywać się podobnie, jak np. w Kościanie, czyli w Miejskim Ośrodku Kultury (MOK) przy ul.B.Chrobrego. Tam, w sali MOK, była pierwsza w kadencji sesja. Potrafiono też, parę lat temu, zorganizować w Ratuszu bezpośrednią transmisję z posiedzenia pewnej komisji rady miasta w sprawie przygotowań do nowego roku szkolnego. Czyli można wszystko, wystarczy chcieć. Czyli Sesje w MOK, przy ul.B.Chrobrego a nie w ścisku K.Karasia 15, ścisku urągającym powadze Urzędu, powadze miasta. Sesje tam, gdzie jest mównica i dla niej miejsce. Żeby radni rozmieszczeni byli w sposób dla widzów widoczny a nie, że czterech leszczyńskich radnych jest tyłem do kamery. Wczoraj mieszkańcy w sprawie petycji siedzieli ściśnięci w kącie sali. To jest niepoważne. Żadnego szacunku dla mieszkańców.  
 
Transmisja sesji to nie jest film dokumentalny czy, co gorsza, fabularny. W Lesznie trwa niepoważna, urzędnicza, filmowa zabawa z najeżdżaniem kamery na wszystkie zakątki sali, na wszystkich zgromadzonych. To jest nieprofesjonalne.  
 
Leszczyńscy radni lubią wycieczki. Może, na własny koszt, przejadą się do Gostynia zobaczyć, jak tam zorganizowana jest sala obrad rady miasta. Jak tam archiwują transmisje. Jak tam korzystają z o wiele lepszego - You Tube, itd.
121. Dodane przez do 119, w dniu - 21-10-2022 12:27
Zrobią to samo, co niedawno zrobili przy szkole przy Pl.J.A.Komeńskiego czyli szlabany. Tak Urząd Miasta Leszna, którym kieruje prezydent, odgradza się od mieszkańców. Tak robią miasto prywatne. Miasto lepszych i gorszych. Miasto z nowym parkingiem dla swoich i pozostałe miasto dla obcych mieszkańców Leszna.
122. Dodane przez (...), w dniu - 21-10-2022 12:31
Pani Ktomska na sesji twierdziła, z kocha drzewa i przyrodę, zwierzątka, ale nie te z Rejtana. Te trzeba wykurzyć ze swoich siedlisk. Zobaczcie na kamerach jak wygłasza swoje "tezy" to patrzy na prezydenta. Cały czas go obserwuje szukając na jego twarzy wyrazu poparcia do tego co mówi. Wiece co, Ci radni z PL-18 się boją prezydenta. Robią co on im każe. Tam rządzi dyscyplina partyjna. Kto nie wykonuje jego poleceń, myśli inaczej, staje się automatycznie jego wrogiem. Po raz kolejny pokazał swoją prawdziwą twarz.
123. Dodane przez elo, w dniu - 21-10-2022 12:38
To nie są szczyty zakłamania, fałszu, obłudy, hipokryzji?
124. Dodane przez jaco, w dniu - 21-10-2022 12:39
jak był tworzony plan zagospodarowania przestrzennego jakieś 40 lat temu, to na planie nie było szkoły. Dlatego ktoś pozwolił na jej wybudowanie, przy lesie w ciszy i spokoju by dzieci miały warunki do nauki. Powstanie tego bloku spowoduje wzmożony ruch samochodowy. Nie zapominajmy, że SP13 to szkoła integracyjna, dla dzieci o specjalnych potrzebach, niepelnospawnych ruchowo. Na prawdę chcemy im fundować to wszystko? Gdzie rodzice będą parkować auta gdy je przywiozą do szkoły? Przecież wszystkie parkingi będą zajęte przez mieszkańcow nowego bloku. Na dziś dzień nie idzie tam zaparkować między 8-16. A co dalej?
125. Dodane przez elo, w dniu - 21-10-2022 13:05
Uzup. do kom. 123. "Leszczyński samorząd w latach 1990-2020" / Antoni Mazankiewicz, Urząd Miasta Leszna, 2020.
126. Dodane przez tyle, w dniu - 21-10-2022 13:22
Przecież miasto żyje i plan sprzed kilkudziesięciu lat nie musi być obowiązujący stale i do końca. Nie musimy i nie powinniśmy być zakładnikami dawnych planów co do odległych części miasta. Tłumaczenie radnych i urzędników, w tym prezydenta/pracownika samorządowego służy tylko i wyłącznie uzasadnieniu ich planów co do tego miejsca, że nie liczą się z przeobrażeniami miasta, z aktualnym życiem miasta, z mieszkańcami.
127. Dodane przez Danusia, w dniu - 21-10-2022 13:38
Szkołę nr 13 też sprzedacie??? Można ją zrównać z ziemią i piękny wieżowiec wybudować.... Wszyscy krzyczą o drzewach a nikt nie myśli o DZIECIACH i warunkach nauki w szkole, o bezpieczeństwie i o tym, że mieszkania tam wybudowane będą tylko dla bogatych bo nikt inny nie będzie miał tyle pieniędzy... Który developer ma już plany na te bloki???
128. Dodane przez jakie miasto Leszno, w dniu - 21-10-2022 14:15
W Lesznie nie buduje się w zasadzie nic oprócz prywatnych bloków mieszkalnych i sklepów. Nie buduje się basenu krytego, basenu odkrytego, nie buduje się hali sportowej, amfiteatru. Wszystko jakby zgodnie z planami urzędu, że Leszno ma być sypialnią i to jest wdrażane w życie. 
 
Cytat: W Lesznie można spokojnie mieszkać, odpoczywać, a inne potrzeby (praca, kultura, studia itp.) realizować w większych miastach, do których można szybko dojechać. (luty/marzec 2022, ankieta Urzędu Miasta Leszna, Strategia rozwoju Leszna na lata 2023, cytat) Koniec cytatu. Takie miasto szyje nam od 2014 roku Prezydent Miasta Leszna.
129. Dodane przez Anna, w dniu - 21-10-2022 14:17
W Poznaniu też była awantura o wielkie ogródki działkowe w centrum miasta, gdyż deweleperka miała na nie chrapkę, ale działkowcy obronili tereny, bo to płuca centrum miasta. Teraz czekajcie na wjazd patodeweloperki (pewno zmieszczą tam wiele bloków na tym małym skrawku zieleni - oni to potrafią) i zamiast widoku zielonych sosen i ptaków, będziecie widzieć suszące się gacie sąsiada!!!
130. Dodane przez JA, w dniu - 21-10-2022 14:26
To powinien być sygnał dla każdego mieszkańca Leszna. Dzisiaj my, ale jutro przyjdą pod Wasze domy, bo ktoś będzie miał na to plan zarobienia. Tak jak napisała Pani wyżej, ceny tych mieszkań będą niebotycznie wysokie i będą kupowane tylko przez bogatych znajomych obecnej władzy, a normalnych ludzi i tak nie będzie stać na ich zakup, więc co najwyżej zostaje wynajem. Owszem pod nasze bloki też musiała być wycinka, ale to, że kiedyś tak postąpiono nie znaczy, że dziś jako świadomi ludzie mamy się na to godzić. Jestem przeciwna każdej inwestycji, która wiąże się z tak dużym zniszczeniem przyrody. Do tego dochodzi bardzo ważna kwestia szkoły i miejsc parkingowych, których już teraz jest zdecydowanie za mało. Tam naprawdę nie ma, aż tyle miejsca. Jeszcze Kotomska bezczelnie stwierdziła, że nasza petycja upadnie, tak jak i wcześniejsze. Czy mieszkańcy Leszna naprawdę chcą takiej władzy, która kompletnie nie liczy się ze zdaniem mieszkańców???
131. Dodane przez Do 128, w dniu - 21-10-2022 14:56
Dziś Leszno jest już sypialnią i ma mniej do zaoferowania mieszkańcom niż sąsiedni Kościan i to nie żart. Żyje w tym mieście 52 lata i od pewnego czasu tylko tu śpie i pracuje. Na basen zasuwam do innych miast, do parku rozrywki do Kościana, bary upadają. No sami odpowiedzieć sobie możecie że tu nic nie ma, co tu można robić w niedzielę wieczorem albo do marketu na "wieczne zakupy" albo przed telewizor.
132. Dodane przez Do 131, w dniu - 21-10-2022 15:31
Skończ już z tym malutkim Kościanem wielkości ogródków działkowych w Lesznie .Wiadomo,że mieszkasz w Kościanie . Jak już słyszę ten park rozrywki to mi się niedobrze robi.Jeszcze dodaj ścianę wspinaczkowa.W Lesznie mam teatr,kompleks kinowy,galerie,kulturę, wystawy,pokazy,często koncerty,wydarzenia sportowe na wyższym poziomie.Codzieninie praktycznie coś. W Kościanie mogę po 17 stek tylko spać bo to sypialnia.Rano większość zapieprza do roboty do Poznania.Gdyby Kościan się rozwijał był by teraz wielkosci Leszna.Przecież w 1950 Leszno było większe od Kościana o ok.8 tys,obecnie jest większe o 39 tys.Kościan stanął dawno w miejscu.
133. Dodane przez Do 132, w dniu - 21-10-2022 16:09
Wyjaśnij mi w swoim bełkocie co to znaczy "po 17stek"? Ty nawet pisać widzę nie potrafisz. I tak, Kościan ma więcej do zaoferowania niż Leszno ale sory co mam w Lesznie robić w sobotę wieczorem? Tylko spać. W Kościanie masz pływalnie, ścianę wspinaczkową czy park rozrywki. Kompleks kinowy? Ty jeszcze do kina chodzisz? W kinach teraz leci taki szajs że szok i jeszcze przed seansem pół godziny reklam. Kina upadają, poczytaj sobie o tym. Dziś młodzi korzystają z filmów w internecie. A jeśli chodzi o kulturę w Lesznie to widzę ją codzień na rynku. A jesteś tak ograniczony że dla ciebie wyznacznikiem nowoczesności jest liczba mieszkańców, odwalasz komedie z siebie. Na koniec: Niedawno zarzucałeś komuś że siedzi tu 24h na dobę...Hmm to ciekawe bo Twoje wpisy można tu poczytać od rana do północy. Widać kto tu jest bezrobotny.
134. Dodane przez Działkowiec, w dniu - 21-10-2022 16:52
Tak na poważnie bez spiny Kościan możecie porównywać do podobnej wielkości miejscowości jak Grodzisk czy Czempiń
135. Dodane przez Do 133, w dniu - 21-10-2022 17:22
Nie denerwuj się ! Nikt tu nie siedzi tak jak Ty 24 h na dobę Ty " Z Leszna " Ten portal to Twoje życie z Kościana.Na porządku dziennym jest twoja krytyczne pisanie na Leszno i na wszystko co tu się dzieje. Tak chodzą do kina,bo nie siedzę w domu przy Internecie 24 h na dobę.Wychodzę z domu w przeciwieństwie do Ciebie,Ty 24 h na okrągło w internecie,mimo młodego wieku.Kino w Lesznie ma się bardzo dobrze i jest duży wybór filmów. Kościan się nie rozwija i zawsze będzie małym miasteczkiem bez teatru,kultury,sztuki,edukacji,dużych imprez,sportu na poziomie,handlu,itd itd.
136. Dodane przez Do 135, w dniu - 21-10-2022 17:44
Właśnie widzę jak nie siedzisz bo odpisujesz na bieżąco
137. Dodane przez Do 135, w dniu - 21-10-2022 17:51
Nie oczekuj że będę rozmawiał z taką osobą jak ty. To uwłacza mojej godności, zbyt niski poziom sobą reprezentujesz.
138. Dodane przez Lase, w dniu - 21-10-2022 18:01
Szkoda tego kawałka pięknego lasu . Równie dobrze wygląda on od strony osiedla jak i z góry ( na załączonym zdjęciu) . Myślę ,że jak trafi do telewizji , to decydenci nam wszystko ładnie wyjaśnią i udowodnią ,wbrew swoim intencjom ,ze nie mieli racji .
139. Dodane przez Do 117, w dniu - 21-10-2022 18:23
Jutro żebyś auto sprzedał i nie zatruwał środowiska.
140. Dodane przez do 137, w dniu - 21-10-2022 19:43
Jednak jesteś bez kilku klepek .Wstyd robisz mieszkańcom Kościana. Weź na luz wreszcie.
141. Dodane przez ada, w dniu - 21-10-2022 20:20
Członkowie rady gminy podejmując uchwały mogą głosować za", przeciw" lub wstrzymać się od głosu". Prawo radnych do wstrzymania się od głosu nie może być ograniczane przez radę gminy.  
Rada gminy jest kolegialnym organem stanowiącym i kontrolnym w gminie (art. 15 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym; dalej: u.s.g.). Podejmowane przez nią uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu jawnym, chyba że ustawa stanowi inaczej. Zaś głosowania jawne na sesjach rady odbywają się za pomocą urządzeń umożliwiających sporządzenie i utrwalenie imiennego wykazu głosowań radnych (art. 14 ust. 1 i 2 u.s.g.).  
 
Czym kierują się osoby, które w głosowaniach wstrzymują się od głosu?  
https://sliwerski-pedagog.blogspot.com/2012/0(...)by-ktore-w.html
142. Dodane przez tobruk, w dniu - 21-10-2022 20:22
Radni zapomnieli jakie jest ich zadanie a Miasto nie nie ich prywatny folwark. Demokracja pełna parą...
143. Dodane przez Mieszkaniec uczestnik na sesji, w dniu - 21-10-2022 20:24
Przed głosowaniem był glos na temat szkoły jaką to szkoła i kto tam chodzi i czy 40 temu było to w planach nie i plan zmieniono a dlaczego nie można zmienić teraz zmieniajacprzeznaczenie nie budując tu blokowisku,wyciągając lasek.Poruszajac temat szkoły myślałam, że trochę sumienie ruszy radnch(zawiodłam się ,znieczylica).W 
yszliśmy a za nami wyleciał dosłownie prezydent i obiecał, że spotkamy się w szkole 13 w listopadzie na ten temat.Wobec powyższego mam prośbę do mieszkańców Leszna i rodziców dzieci uczących się w tej szkole o przybycie i dyskusję być może uda nam się przekonać. Do zobaczenia 
)
144. Dodane przez Obserwator, w dniu - 21-10-2022 20:31
Jestem bardzo zniesmaczona zachowaniem radnego z naszego rejonu,który był przeciw,kończy się już Pana kadencja nie pomogą tytuły ani długopisy z nazwiskiem,mieszkańcy Pana wybrali i się zawiedli no ale pańskie stowarzyszenie
145. Dodane przez Ja, w dniu - 21-10-2022 20:39
Warto od czasu do czasu przejść się na sesję zobaczyć jak to się odbywa,bo z sprawozdań nie wszystko widać pomału robi się jak w sejmie.Radzę z sobą zabrać butelkę z wodą,bo nie wszyscy są życzliwi aby poczestowac się wodą z stolika
146. Dodane przez Bezprawie, w dniu - 21-10-2022 21:37
PRZECIW (przeciw mieszkańcom) Baksalary Lidia, Feliczak-Przybyła Edyta, Gorgoń Dominika, Kotomska Hanna, Maćkowiak Krystian, Malepszy Tomasz, Mocek Sławomir, Więckowiak Piotr, Adamczak Jacek 
 
Tak nie może być, aby 9 słownie dziewięciu ludzi, miało decydować o tysiącach, w tak ważnej dla mieszkańców sprawie!!!
147. Dodane przez popieram 141, w dniu - 21-10-2022 21:55
Cytat z polecanej strony: 
Jak musi czuć się osoba, której sprawa zostaje odrzucona w wyniku uzgodnionego lub przypadkowego podjęcia wyboru wstrzymującego się przez część głosujących? Czy nie byłoby lepiej wiedzieć: ile osób jest jednoznacznie ZA, a ile - PRZECIW? Czy wybór zero-jedynkowy nie jest wyborem uczciwszym, tak wobec siebie, jak i tych spraw czy osób, których on dotyczy? Może ci, którzy chcą się wstrzymać, niech nie głosują, niech wyjdą z obrad, nie uczestniczą w "zmowie wykluczania kogoś"? 
 
Dlaczego następujący radni WSTRZYMALI SIĘ od głosu?  
Jęcz Kazimierz, Kaźmierczak Bernardyna, Nowacki Mariusz
148. Dodane przez głosowanie, kom. 51, w dniu - 21-10-2022 22:13
W kom. 51 pominięto głos PRZECIW Adamczak Jacek.
149. Dodane przez papkin, w dniu - 22-10-2022 00:55
O co w tym wszystkim chodzi ??? 
 
14.10.2022 https://leszno24.pl/pl/19_wiadomosci-z-region(...)moze-kazdy.html Reumatycy mają swój kasztanowy skwer. Zgadnij, gdzie on się znajduje.  
 
29.09.22 https://www.lasy.gov.pl/pl/informacje/aktualn(...)-rp-i-lesnikami Posadź drzewo z Prezydentem RP i leśnikami 
 
22.09.22 https://elka.pl/content/view/111515/77/ Posadź drzewo dla swojego dziecka 
 
16.09.22 W ruch poszły kostury. Akcja sadzenia drzew na Nowym Świecie 
https://elka.pl/content/view/111426/80/  
 
10.04.22 https://elka.pl/content/view/109072/79/ Drzewko życia dla nowo narodzonych. Sadzą, doglądają i cieszą się, gdy rośnie 
 
30.11.21 https://elka.pl/content/view/107119/80/ Nowe drzewa i krzewy przy budowanych drogach 
 
Czy my żyjemy w jakimś Matixie? Czy naszym decydentom zaczynają pojawiać się jakieś NOP-y poszczepienne? Jak to napisał swego czasu red. Adamek (...) co tu się dzieje? A może to wszystko ze zbliżającym się halloween.
150. Dodane przez Tomi, w dniu - 22-10-2022 01:25
Panie Prezydecie! Jak jesteś zmeczony jak to mówileś i widać bardzo to zmęczenie to proszę ustąpić z tej funkcji!!!
151. Dodane przez JJ, w dniu - 22-10-2022 07:27
Trzeba być (...) żeby dać pozwolenie na wycięcie tych drzew. 
Skoro mieszkańcy nie chcą to zostawcie te drzewa.  
 
Władza najchętniej kierowana chęcią zysku zabetonowała by całe Leszno. 
 
Park tysiąclecia też sprzedajcie dla deweloperów na budowę mieszkań. 
Jeszcze Park Jonstona po co nam ?
152. Dodane przez odn. 145, w dniu - 22-10-2022 08:39
Idźcie na komisje, szczególnie w jakiejś sprawie. Gdy nie ma dziennikarzy, kamer, nagrywania. Przekonajcie się, jak wtedy zachowuje się prezydent, niektórzy radni, niektórzy urzędnicy.
153. Dodane przez do 149, w dniu - 22-10-2022 10:02
Czy to już hipokryzja w najlepszym wydaniu naszych lokalnych władz?. Czy tych 9 arbitrów to nie omylny głos społeczeństwa i lokalnej społeczności?. A może już sama władza ubrała się w elegancki arbitraż i twierdzi o swej nieomylności. A może to już księga chamstwa zaczyna dominować w stosunku do społeczeństwa i jest pisany kolejny rozdział. Jak widać z przytoczonych wpisów, samorządowcy i zarząd mają dość pojemne sumienia, zwłaszcza widać to na przestrzeni czasu. Teraz widać dlaczego jest taki opór w materii Rad Osiedlowych przez obecnie nam panujących. O tempora, o mores!  
 
Pouczenia o życiu społecznym Czytanie z Księgi Przysłów Prz 3, 27-35 
Nie odmawiaj dobra uprawnionemu, gdy masz możliwość działania. Nie mów bliźniemu: ŤIdź i wróć, dam jutroť, gdy możesz dać zaraz. 
Nie spiskuj przeciw bliźniemu, jeśli mieszka obok ciebie beztrosko. Nie sprzeczaj się z nikim niesłusznie, jeśli ci zła nie wyrządził. Nie zazdrość gwałtownikowi, nie skłaniaj się ku jego drogom. 
Bo Pan się brzydzi przewrotnym, a z wiernymi obcuje przyjaźnie. Przekleństwo Pana na domu bezbożnych, On błogosławi mieszkanie prawych. On się naśmiewa z szyderców, a pokornym udziela swej łaski. Mądrzy dostąpią chwały, udziałem głupich jest hańba.
154. Dodane przez następnym razem, w dniu - 22-10-2022 11:55
Następnym razem, gdy sytuacja będzie miała miejsce po raz trzeci, zawołam Policję. Nie grożę i nie straszę ale, jako człowiek dotychczas bezbronny, skorzystam z przysługujących mi praw obywatelskich, zgodnie z Konstytucją.
155. Dodane przez Ewelina, w dniu - 22-10-2022 12:49
Hipokryzja prezydenta Borowiaka nie zna granic. Kto byl na spotkaniu w maju w sp13 pamięta, ze twierdzil, ze jest przeciwko sprzedazy dzialki i wycince drzew. Na sesji zmiana frontu o 360 stopi. Sprzedac, sprzedać,sprzedac. Wszyscy radni z jego partii za wycieciem I sprzedarzą. Oszukal mnie Pan Panie Borowiak. Kłamał Pan w zywe oczy Panie Borowiak na spotkaniu w SP 13.Zeby slupki rosly. Tylko Pana to obchodzi. A swoja droga na sesji prezydent to obserwator, nie radny. Nie ma prawa zabierac glosu kiedy chce. Ale wszyscy sie go boja, to robi chce.
156. Dodane przez Ja, w dniu - 22-10-2022 13:48
No zobaczymy czy w listopadzie jak obiecał zjawi się w 13 i co wtedy będzie mówił,pewnie wszystko zależy z kim przyjdzie CZEKAMY
157. Dodane przez Jacek, w dniu - 22-10-2022 14:31
W zarzadzaniu miastem trzeba byc elastycznym. Plan opracowany 40 lat temu moze okazac sie nieaktualnym 40 lat pozniej. A co do np. Pan Gorgon, Feliczak -Przybyła nauczycielek, ciekawe co powiecie dzieciom i mlodziezy w szkole. Glosowalyście za wycieciem 700 drzew, a teraz bedziecie bzdury plesc o ekologii, o szacuku do zwierzat i poszanowaniu ich praw?Nauczyciele, wychowujacy nowe pokolenia...taki dawac przyklad. A dzieciom bedziecie wkladac do glow, ze o srodowisko nalezy dbac. Do czasu az nie chodzi o posluszenstwo i interes partyny....kazda z Was niech idzie i spojrzy szkolniakow oczy. A na ustach miejcie frazesy,a za waszą zgoda i przyzwoleniem degraduja srodowisko.
158. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 22-10-2022 14:38
Radny Maćkowiak podziekujemy Ci w nastepnych wyborach przy urnach. Zostałeś wybrany przez ludzi z okregu nr 1, a nie przez Pl-18 i prezydenta. Twoja kariera jako radnego dobiegla konca. Miales reprezentowac nas, chronic naszych interestow, nie jestes w radzie dla siebie tylko dla ludzi.
159. Dodane przez Merczi, w dniu - 22-10-2022 14:53
Jak widać z nagrań sesji Pan prezydent bardzo, ale to bardzo, działkę chce sprzedać. A że przy okazji z 700 drzew (samosiejek?) wytnie, to pikuś. Z mojego rolniczego wykształcenia wyciągam wnioski, że drzewa sadzone w rzędach , w określonej odległości to nie samosiejki, tylko regularnie sadzony las. Rejtana to jedno z nielicznych osiedli gdzie można pooddychać w sezonie grzewczym czystym powietrzem. To im to zabierzmy. A co. Przecież to nie sanatorium, to Leszno. Argumentacja taka, że dalej ciągnie się las więc nie warto tych 700 drzew trzymac. Tylko ten las to są proszę Państwa lasy państwowe. A ta działka należy do miasta. I tak właśnie miasto dba o zielen. Właśnie tak.
160. Dodane przez K, w dniu - 22-10-2022 15:12
No tak mieszkańcy sie nie liczą, władza rządzi dla siebie, po swojemu
161. Dodane przez Magdalena, w dniu - 22-10-2022 16:01
Ten kawałek lasu musi zostać !!!! Musi! Nie można zawsze tylko o kasie myśleć
162. Dodane przez Młody smutny, w dniu - 22-10-2022 16:05
Betonoza intelektualna. Budować, budować, obiecywać i niszczyć. Odpływ młodych ludzi nasila się z roku na rok. Wytnijcie wszystkie drzewa. Sami będziecie tu mieszkać.
reklama
163. Dodane przez Paulina, w dniu - 22-10-2022 17:17
Zalejecie wszystko betonem a potem się będziecie dziwić że powietrze jest fatalnej jakości -.- wstyd... myślicie tylko o kasie
164. Dodane przez do 153, w dniu - 22-10-2022 21:30
Wynik głosowania z dnia 20 października w sprawie rozpatrzenia petycji Druk nr 768 daje dużo do myślenia.  
Po pierwsze z każdego Klubu Radnych nie było po 1 Radnym. Włączając w to nowy Klub Radnych Polska 2050 Szymona Hołowni w którym głosowanie przebiegło, że każdy głosował inaczej. Czyżby nie zdążyli jeszcze wypracować wspólnego stanowiska przed pierwszą sesją jako nowy klub. Klub ten powstał prawdopodobnie 12 października. Jak to ocenić? Jeżeli przyjmiemy klasyfikację szkolną to dla mnie jest to ocena mierna chociaż już nie funkcjonuje, ale w tym przypadku bardziej odzwierciedla rzeczywistość. 
 
Po drugie. Klub PiS-u (3 Radnych) można przyjąć, że w całości się wstrzymał. Ja to przyjmuję, że nie zgadzają się z PML. Ktoś inny może to inaczej interpretować. Czas pokaże kto miał rację.  
Konkluzja jest taka, że głosując przez wstrzymanie, to tak jakby siedzieć okrakiem na koniu. 
 
Po trzecie. Klub PL18 pęka. Już jakiś czas temu ktoś napisał, że w tym klubie nie dzieje się dobrze. Zwłaszcza po kontroli RIO i wynikach pokontrolnych. Nie każdy chce by PML pociągnął go na dół.  
A zwłaszcza, że zgodnie z art.25 ust. 2 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych zostało wszczęte przez Prokuraturę Rejonową w Lesznie postępowania o przestępstwo sygn. akt 4237- 4.Ds.1751.2022 postępowanie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
165. Dodane przez Xxx, w dniu - 22-10-2022 21:43
Ale pieski szczekają! A karawana jedzie dalej &.
166. Dodane przez JA, w dniu - 22-10-2022 22:18
W listopadzie zapraszamy całe Leszno do SP13.  
Chyba, ze zmęczony PML stchórzy.(...)
167. Dodane przez Ewelina, w dniu - 22-10-2022 22:47
https://bo.um.warszawa.pl/projekt/22434 
Warszawa sadzi 500 drzew zimozielonych (sosen) koszt 840 tys plus koszty pielegnacji, by las urosl, aby walczyc ze smogiem. Leszno wycina 700 dorodnych, nie wymagajacych pielegnacji, by wybudowac blok. Nowo posadzone zadrzewienia w Lesznie, przy drogach,po 10 latach wygladaja jak sadzonki.
168. Dodane przez Matko, w dniu - 22-10-2022 23:02
https://www.radio90.pl/radiowy-alarm-smogowy-(...)inajmy-ich.html 
 
Cyt. "Szacuje się, że taka 60-letnia sosna potrafi wyprodukować w ciągu doby tak dużo tlenu, że zaspokaja ona tym zapotrzebowanie na tlen dla trzech osób" czyli 700 drzew wyprodukuje tlenu dla 2 100 mieszkancow Rejtana (pňł osiedla). Hmm warto wspomniec, ze jezeli ktos mysli, ze jak w miejsce takiej sosny, zasadzi dwa patyczki, twierdząc ze zrekompensuje straty to musi miec swiadomosc, ze musialby takich patyczkow zasadzic 1500 lub czekac 70 lat. To sa fakty. Z faktami się nie dyskutuje.
169. Dodane przez do 166, w dniu - 23-10-2022 09:41
Zatorze już się szykuje
170. Dodane przez JAROSŁAW, w dniu - 23-10-2022 09:48
PODPISY POZBIERAC I REFERNDUM JAK U NAS W JEMIELNIE I PO SPRAWIE ZARZAD BEDZIE W MIESCIE I NOWE WYBORY!!!! BO NA PRAWDE NIETRAFIONE IWESTYCJE TYPU BASEN REMONT ZA MEGA KWOTE NAJGORSZE INWESTYCJE I TBS PSU NA BUDE POTRZEBNE I BAWIENIE SIE KOSZTEM MESZKANCÓW DAJAC UNI PRYWATNEMU KLUBOWI SPORTOWEMU MASTO UKIERUNKOWANE NA SZCZESWLIWOSC DEWELOPERÓW I WYBRANYCH MIESKICH PRZECIEBIORCOW
171. Dodane przez Katarzyna, w dniu - 23-10-2022 10:23
Dlaczego wszyscy uparcie robią z miast betonoze? Najlepiej powycinać wszystko i pozniej narzekać ze nie ma nigdzie cienia latem i jest niewyobrażalnie gorąco& albo powycinać naturalnie rosnące drzewa i zapłacić setki tysięcy złotych za nowe nasadzenia& nie rozumiem tej polityki
172. Dodane przez z rozmyślania przy śniadaniu, w dniu - 23-10-2022 13:37
Robią betonozę bo to jedna klika, betoniarzy, budowlańców, ktrórzy nie uznają nowych trendów, bieżących naukowych doniesień i europejskich założeń. Wiedzą,że poparcie tzw. ekologów jest w Lesznie słabe, a pisiarze są antyunijni dodatkowo, i niewyznają zasad zielonego ładu. Bedą tym bardziej przedstawiac wizje przeciwstawne i w duchu nażartej pieniędzmi patodeweloperki i budowlanki, którzy od kilkudziesięciu lat mają trendy wzrostowe. W dodatku poprostu na tym się nie znają, i nie chą się znać. Dlatego lepiej uprawić greenwashing, wciskać banały o tze. ekologii , torbach ekologicznych, ale już nikt nie weźmie pod uwagę jak istotne jest mieszkanie w "doborowym towarzystwie" przyrody. Sami pewnie mieszkają pod lasem lub w szczerym polu. Dlatego też uważam ,że miasto leszno jest takim negatywnym przykładem, antyprzykładem, tak jak z węglem tak i z betonem do ostatnich swoich dni bedą kontynuować tę ciemnotę. Niestety ale pieniądz rządzi, a nie komfort mieszkańców, miasto sprzeda tę działkę za 4 mln, wytnie 700 drzew, a deweloper te 4mln odbije sobie na 4 mieszkaniach. Nie chce krytykowac deweloperów, i odmawiać im zysku za duże inwestycje, które tworzą mieszkania dla ludzi. Raczej chcę podkreślić jak krótkowzroczne są to działania władz miasta, radnych, jak chęć zysku w proporcji do deweloperów i do strat przyrody przysłania dodoatkowe walory mieszkania w otoczeniu zieleni. Tuz obok w szkole podstawowej odbywają się szkolenia w zakresie kształowanai zieleni, świadomości ekologicznej, wrażliwości, i tuż obok zapowiada się również przykład najgorszego, ignorancji.
173. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 23-10-2022 16:00
podczas ostatniej sesji rady usłyszeliśmy, że w mieście dokonuje się nowych nasadzeń. Zgadza się, jednak proszę zobaczyć jak część nasadzeń wygląda. Kikuty można zaobserwować przy ciągu pieszo-rowerowym, przy 5-tce (np. na wysokości jyska).  
Wg. Pani Radnej Kotomskiej jesteśmy beneficjentami jednego z najładniejszych osiedli, z czym się zgadzam, to jednak nie rozumiem dlaczego ma to się zmienić. A już wiem, Pani Radna Kotomska kiedyś widziała drzewa ze swojego okna, ale później wycięto je pod parking i u nas scenariusz musi się powtórzyć? Nie rozumiem!. Mieszkamy w tak pięknych okolicznościach przyrody i chcemy żeby tak ZOSTAŁO. Nie jesteśmy grupą oszołomów, którzy stają na drodze do rozwoju miasta, chcemy żeby miasto rozwijało się ale nie kosztem drzew z Rejtana. Czy rzeczywiście nie ma na sprzedaż innych działek miejskich, pod zabudowę wielorodzinną, niezalesionych? Czy dla rozwoju miasta konieczny jest wyrąb tych wszystkich drzew i czy nikt nie widzi w tym problemu? Serio?
174. Dodane przez zdrowyrozsądek, w dniu - 23-10-2022 20:08
Drzewa to tlen i woda. Tlen i woda to ŻYCIE!! 
Polecam: https://stopsuszy.pl/rola-drzew-w-miescie/ 
Cytat: "DRZEWA W MIEŚCIE ODGRYWAJĄ ZASADNICZĄ ROLĘ W ZAKRESIE POPRAWY JAKOŚCI POWIETRZA WYKORZYSTUJĄC WŁAŚCIWOŚCI FILTRUJĄCE. DRZEWA UCZESTNICZĄ W REDUKCJI GAZÓW CIEPLARNIANYCH, W PROCESIE FOTOSYNTEZY WYKORZYSTUJĄ DWUTLENEK WĘGLA, W ZAMIAN UWALNIAJĄC TLEN. DODATKOWO KORONY DRZEW ZNAJDUJĄCE SIĘ NA WYSOKOŚCI OD 5 DO 15 M. ZATRZYMUJĄ I USUWAJĄ Z OTOCZENIA M.IN. PYŁY ZAWIESZONE, METALE CIĘŻKIE, OZON, TLENEK WĘGLA, TLENKI AZOTU, CZY AMONIAK"(koniec cytatu). 
 
NIE DLA WYCINKI DRZEW!!! 
KAŻDE DRZEWO TO ŻYCIE!!
175. Dodane przez kargul, w dniu - 23-10-2022 22:04
Batalia o wycinkę Puszczy Białowieskiej, wstrzymała na chwilę niszczenie  
tego unikalnego, na skalę Europy, środowiska przyrodniczego. Ale Duch Szyszki nadal krąży nad Polską, czego przykładem jest zapowiadany powrót do wycinki drzew w okolicach Białowieży. Czyżby Borowiaka też opanował Duch Szyszki? Wszak Zaduszki zbliżają się. W maju obiecywał Pan nienaruszalność naszych drzew. Dzisiaj o tych zapewnieniach już Pan nie pamięta? To postaw Pan pomnik swojego idola na dziedzińcu urzędu, a drzewa zostaw w spokoju. Jarocin może pozbędzie się tego pomnika, bo władze dużo straciły w oczach społeczeństwa.
176. Dodane przez Z, w dniu - 24-10-2022 20:21
Do P. Dominiki Gorgoń. Skoro ma Pani szacunek do wszystkich to gdzie jest on dla ludzi z ulicy Rejtana? Może my jesteśmy z gorszego sortu. Jak można niszczyć coś co dała nam matka natura. Papież Franciszek prosi o dbanie o środowisko. Każdy radny powinien się wsłuchać w głos ludzi. A nauczyciele radni, którzy głosowali przeciw, czego uczą w szkole? Wstyd. Z całym szacunkiem dla Wszystkich
reklama
177. Dodane przez Zbyniu, w dniu - 25-10-2022 22:16
Do więzienia powinni ich wsadzić za to!!!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Na sprzedaż działka ... Kłoda 270000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj