Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Leszno arrow Przetarg na Akwawit do końca marca

Trudna, wieloletnia inwestycja

Przetarg na Akwawit do końca marca

10.02.2023. Radio Elka, Marcin Hałusek


(Fot. Archiwum )
Trzy lata – mniej więcej tyle mogą potrwać prace związane z modernizacją pływalni Akwawit w Lesznie. - To będzie trudne zadanie już na etapie projektowym – przyznał w Radiu Elka prezydent Łukasz Borowiak. Plan zakłada, że przetarg w formule zaprojektuj i zbuduj będzie ogłoszony do końca marca. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pod koniec stycznia leszczyński samorząd otrzymał bardzo dobrą informację. Wniosek miasta o przesunięcie środków z Funduszu Polski Ład przyznanych na rewitalizację Nowego Rynku i Placu Metziga został zaakceptowany i samorząd może wydać ponad 26 milionów złotych na odnowienie pływalni Akwawit. Pozostała kwota potrzebna na realizację tego zadania została wcześniej
zabezpieczona w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2022-2027. Zdaniem prezydenta Łukasza Borowiaka, podawana w ubiegłym roku szacunkowa wartość inwestycji obliczona na ponad 40 milionów złotych, pozostaje aktualna. - Wiem, że pojawiają się opinie, że za drogo, że w innych miastach buduje się nowe baseny za 25 milionów złotych. Jednak osoby, które tak twierdzą nie pracują w samorządzie, nie znają obecnych reguł i nie biorą pod uwagę, że mówią o kwotach obowiązujących w 2017 roku. Nie można tego porównywać - stwierdził Łukasz Borowiak komentując niedawną konferencję prasową członków partii Nowa Nadzieja.

W magistracie trwają już przygotowania do ogłoszenia przetargu na modernizację Akwawitu. Wykonawca sporządzi projekt i przebuduje obiekt. - To będzie trudny przetarg, wymagający dużego nakładu merytorycznego, spodziewamy się wielu pytań. W tej branży nie ma na rynku zbyt wielu specjalistów, a wymogi konkursów w ramach Polskiego Ładu są takie, że zadania realizują wyłącznie firmy o stabilnej sytuacji finansowej, mogące wyłożyć potrzebne środki i czekać na zwrot kosztów z funduszu - podkreśla prezydent Leszna.

Łukasz Borowiak szacuje, że przygotowanie dokumentacji projektowej potrwa około 9 miesięcy, a same prace w obiekcie do dwóch lat. Na pływalni oprócz części basenowej funkcjonować ma również strefa rehabilitacyjna, konferencyjna i cateringowa oraz przestrzenie biurowe.

 
Komentarze (64)
1. Dodane przez Hmmm, w dniu - 10-02-2023 10:01
Było pisane że 50 milionów. To ile w końcu?
2. Dodane przez ?, w dniu - 10-02-2023 10:08
Ten nasz prezydent to fatalista jakich mało! Merytoryczna dyskusja, trudne pytania, trudny projekt i wejdziemy w 2024 rok?  
Kto wówczas będzie prezydentem? 
Zrealizował projekty wyborcze z pływalnią, halą widowiskowo-sportową, zagospodarował zbiornik w Zaborowie etc.? 
Nawijał nam makaron na uszy i nadal to robi!  
Dziewięć miesięcy od poczęcia do porodu Panie Borowiak? 
Człowiek tyle czasu potrzebuje do przyjścia na świat a projekt remontu tego czegoś w kilka tygodni może? 
Dokumentacji budowy basenu też nie ma, tak jak Trapezu? 
Kogo myśmy wybrali?!
3. Dodane przez Egon, w dniu - 10-02-2023 10:08
Do dwóch lat? To nierealne, wręcz niewykonalne - patrz trapez. Teraz jest tak że nawet najmniejsza inwestycja przeciąga się mocno. Tak samo 40mln to bardzo optymistyczna kwota wręcz ocierająca się o nierealna. W zeszłym roku przewijały się kwoty około 50mln a nawet więcej.
4. Dodane przez kkk, w dniu - 10-02-2023 10:08
no zobaczymy.... ale weźcie się za odbudowę wolińskiej i święciechowskiej bo ich stan woła o pomstę do nieba!
5. Dodane przez biegacz, w dniu - 10-02-2023 10:11
Akwawit zatopi Borowiaka.
6. Dodane przez Obywatel, w dniu - 10-02-2023 10:13
No i się chłopcy z nowej nadziei sami ukarali brakiem wiedzy i nie sprawdzeniem informacji przed swoją " konferencją" brawo panie prezydencie!
7. Dodane przez Asd, w dniu - 10-02-2023 10:16
Przetarg z kwotami 80-100 mln zł na zawsze pograży ten zły pomysł Prezydenta z odkupem tego trupa. Nie wiem jak można się łudzić że 40 mln wystarczy.
8. Dodane przez Pejo, w dniu - 10-02-2023 10:23
Przecież nim zacznie powstawać projekt będzie sierpień lub nawet wrzesień. No i jeszcze pytanie się nasuwa, jeśli najtańszy wykonawca będzie opiewał na kwotę dajmy na to 60mln to co wówczas? Bo 40mln nie wystarczy przecież, tu jest do wykonania projekt i remont.
9. Dodane przez Aaabbbb, w dniu - 10-02-2023 10:25
W trzy lata to postawilibyscie takie 3 nowe baseny
10. Dodane przez rozrywka, w dniu - 10-02-2023 10:27
Ten basen to zawsze była żenada, albo w ciągu 2 godzin byłem jedynym klientem, więc wątpię by za 2 x 12 zł opłacało się basen utrzymywać, albo z 5 torów 4 zajmowały dzieciaki ze szkoły a 10 klientów taplało się na jednym torze, porażka :)
11. Dodane przez Oczywiscie, można nie narzekac., w dniu - 10-02-2023 10:42
ale obawiam się, że będzie to sporo przepłacona inwestycja.
reklama
12. Dodane przez Obserwator, w dniu - 10-02-2023 10:47
Ręce zaciera właściciel hotelu który będzie robił kokosy po odnowieniu basenu i poprzedni właściciel który tego trupa sprzedał miastu za 5mln i się pozbył problemu. Nie wiem kto był takim strategiem i wymyślił odkup tego muzeum do remontu, tam trzeba wszystko zburzyć i zbudować na nowo....
13. Dodane przez jupi, w dniu - 10-02-2023 10:52
Wyburzyć i postawić na nowo. Pewnie taniej będzie.
14. Dodane przez Obserwator, w dniu - 10-02-2023 10:53
Jako nowe auto dla urzędu zamiast nowej limuzyny proponuje kupić starego Żuka, przecież kiedyś to był dobry samochód. Odrestaurować, zrobić kapitalke i będzie jak nówka. To jest takie myślenie jak w przypadku akwawitu
15. Dodane przez v50, w dniu - 10-02-2023 11:00
Cyt. " To będzie trudny przetarg, wymagający dużego nakładu merytorycznego, spodziewamy się wielu pytań. " Jeżeli przerasta magistrat i prezydenta to proponuję wejść w partnerstwo z biznesem prywatnym, który wybuduje kompleks w sposób rentowny. To przedsiębiorca będzie miał na głowie kredyt inwestycyjny do spłaty i stąd powodzenie partnerstw publiczno-prywatnych.  
Leszno nie stać na basen za 50 mln zł. A nawet jak dostaniemy pieniądze z rządu, to nie zapominajmy, że to nie rząd daje nam te kilkadziesiąt milionów, ale wydaje środki, które pobrał nam z podatków. Rozdysponowuje więc nasze pieniądze. A 50 milionów można wydać na przykład na psychiatrę dziecięcą czy dofinansowanie do leków. Jak urzędnicy i prezydent nie znają się na biznesie to niech nie biorą się za to.
16. Dodane przez dzuljani, w dniu - 10-02-2023 11:11
Do kom .nr 2 - kogo myśmy wybrali ?- przepraszam ja go nie wybierałem  
przy wyborach pisałem że jak go wybiorą to jest to porażka , totalny niewypał  
i macie co chcieliście a teraz lament
17. Dodane przez Hmm..., w dniu - 10-02-2023 11:16
Ha ha ha telenoweli pt Akwawit ciąg dalszy...
18. Dodane przez I gitara, w dniu - 10-02-2023 11:26
Na początku pływalnia przez pierwsze 5 lat była największą pływalnia, a właściwie Aguaparkiem w Polsce.Teraz będzie największą w byłym woj. Leszczynskim . Jak wejdzie solidna firma to obiekt spokojnie w dwa lata wyremontuja.
19. Dodane przez Do 15, w dniu - 10-02-2023 11:32
Dofinansowanie do leków to pewnie dla Ciebie.Czuć zazdrość w komentarzach jakby to jeden i ten sam pisał i życzy źle. Otóż pływalnia będzie!
20. Dodane przez Sen o pływalni, w dniu - 10-02-2023 11:48
Dajcie sobie luuuz, idą wybory te pierwsze parlamentarne później samorządowe w 2024 r. chyba kwiecień. Przygotowania prezydenta Leszna do tej uczty politycznej już zapewne trwają. Jesteśmy obecnie i będziemy przez najbliższe miesiące bombardowani projektami i koncepcjami z tzw. kapelusza, bez pokrycia finansowego i racjonalnego. Zapowiada się ciekawy czas, a może część obecnych leszczyńskich radnych czy włodarzy będzie ubiegało się o mandaty poselskie ? Niestety lub stety, ale mieszkańcy, elektorat lub jak kto woli plankton miejski będzie karmiony fantastycznymi wizjami miasta. Jednak w tej fantastycznej wizji dni najbliższych nie znajdziemy kluczowych założeń, inwestycji , które miały być wykonane już teraz, i służyć mieszkańcom na lat kilka lub kilkadziesiąt. I nie mam tu na myśli modernizacji pływalni akwawit będącej zwieńczeniem improwizatorskich predyspozycji obecnej władzy, ale szereg ważnych dla miasta kroków milowych. Tych nie widzę w pobliżu, raczej jakieś akcenty niewiele znaczące w kontekście zapewnienia przyszłego rozwoju miasta, spójnego i zrównoważonego. Trochę jakby chciano pozostawić naprawdę trudne i kosztowne sprawy na później, komuś innemu, niekoniecznie nam przychylnemu ;)
21. Dodane przez Hostel, w dniu - 10-02-2023 11:53
Zgadzam się z kom. 14. 
Czy ktoś sprawdzał jaki jest koszt budowy nowego kompleksu basenowego, który będzie od fundamentów nowoczesny i niezawodny?! 
Hętnie oddam grunt pod taką inwestycję przy swoim hotelu.
22. Dodane przez ded, w dniu - 10-02-2023 12:08
To może taniej wyjdzie, wyburz, zaprojektuj , zbuduj od nowa;)
23. Dodane przez do kom 21., w dniu - 10-02-2023 12:11
"CHĘTNIE" (...) podaj adres, to wyślę słownik ortograficzny do poczytania.
24. Dodane przez Vader, w dniu - 10-02-2023 12:14
Ile już było tych artykułów Akwawit? To już nawet nie telenowela tu moda na sukces się robi.
25. Dodane przez do kom. 16, w dniu - 10-02-2023 12:15
Tylko kogo innego proponujesz? (...)
26. Dodane przez Do 16, w dniu - 10-02-2023 12:15
Dzuljani, 
głosowałem ja, moja rodzina i z nami większość wyborców miasta Leszna! Dlatego Pan Borowiak został prezydentem. 
Słyszałem obietnice, byłem świadkiem przegranych przez miasto spraw sądowych, wiem co to honor i ulica Święciechowska! 
Kartony, żużel i inne inkubatory? 
Ja wiem co Pan Borowiak zrobił ale nie wiem co zrobiłby Twój wybraniec. 
Podobno będą następne wybory ale nie znam jeszcze kandydatów poza jednym, Panem Grzegorzem Rusieckim! 
Zapewniam, że ten poseł nie był i nie będzie moim wyborem! 
Tylko tyle mogę.
27. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 10-02-2023 12:34
Chciałbym tam popływać, ale jednocześnie czuję, że to będzie długo ciążąca kula u nogi leszczyńskich finansów. Czyli studnia ( lub też basen ) bez dna.
28. Dodane przez Ja, w dniu - 10-02-2023 12:36
Prawda jest taka że trupa trzeba zburzyć! Ziemie sprzedać i postawić nowy aquapark i wtedy 100 starczy ale cóż jaki rząd w mieście sami wszyscy wiedzą i widza
29. Dodane przez Do 18, w dniu - 10-02-2023 12:43
Propaganda już wjechała.
30. Dodane przez Do 21, w dniu - 10-02-2023 12:53
Chętnie oddam Ci słownik ortograficzny.Najpierw do nauki,a potem możesz marzyć o własnym hotelu.
31. Dodane przez Ja, w dniu - 10-02-2023 13:14
Nad tym miastem chyba ciąży jakąś klątwa. Patrząc na najnowszą historię Łeszna trudno doszukać się prawdziwego gospodarza , no może poza panem Szczuckim. Najpierw przedstawiciel komuny, teraz niby postepowiec, ale z doradcą z poprzedniej epoki mamią tylko obietnicami. Czy naprawdę w 60 tyś społeczeństwie nie ma choć jednego sprawiedliwego. Czas najwyższy na kandydata z poza tego lokalnego piekiełka, który będzie wsłuchiwał się w głosy mieszkańców. Tą stajnię augiasza trzeba jak najszybciej oczyścić! Ludzie pobudka!!! Kolejnej kadencji Borowiaka to miasto nie przetrwa!!!
32. Dodane przez Zapewne..., w dniu - 10-02-2023 13:26
Osoby, które twierdzą, że idzie taniej, nie wzięły pod uwagę wziatek ;)
reklama
33. Dodane przez Fan, w dniu - 10-02-2023 13:28
Pan Prezydent na afiszach wyborczych bęxzie miał "budowa basenu" - jak z halą widowiskową... miała być i co? Jest! Remontowany Trapez!  
Ten Nasz Pan Prezydent to bardzo słowny człowiek! Można na nim polegać jak na Zawiszy! Co obieca, tak jest.
34. Dodane przez Mr. Odleżyna, w dniu - 10-02-2023 13:38
"Jednak osoby, które tak twierdzą nie pracują w samorządzie, nie znają obecnych reguł i nie biorą pod uwagę, że mówią o kwotach obowiązujących w 2017 roku. Nie można tego porównywać - stwierdził Łukasz Borowiak..." 
Tak jak nie można porównywać odgrzewanego czwarty raz schabowego ze świeżym schabowym smażonym na smalcu. Niby to schab i to schab ale jakże inne doznania. Dla mnie nowa pływalnia/aquapark to byłoby zdecydowanie lepsze rozwiązaniem. Nawet przy kwocie 60 - 65 ml zł. Jakby co to ja pracuje w samorządzie. Ot tyle w tym temacie.
35. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 10-02-2023 14:12
Nie bój się, jesteśmy bogatym miastem. Co roku mamy nadmiar gotówki, stać nas.
36. Dodane przez Wojtek, w dniu - 10-02-2023 14:29
Patrząc na trapez, niech lepiej nie zaczynają...
37. Dodane przez Grand, w dniu - 10-02-2023 14:49
To już nawet nie jest komedia bo nikogo nie bawi. To tragedia. Niekończąca się opowieść i obiecanki. Widząc remont Trapezu pozostaje płakać. Wstyd aby mieszkańcy Leszna tyle lat jeździli do Gostynia, Kościana.... żeby rodzina zobaczyła basen dla wszystkich. Dlaczego inne mniejsze miasta potrafią?
38. Dodane przez ff, w dniu - 10-02-2023 14:56
oj juz miała byc nowa
39. Dodane przez klm, w dniu - 10-02-2023 15:02
Tysiąc razy już o tym pisałem. 
W lipcu 2022 oddano mieszkańcom przepiękny basen w dzielnicy Brochów we Wrocławiu. 
Ostateczny koszt to 43 mln złotych (zakładali lekko ponad 30 mln zł). 
Zaczynali dokładnie wtedy, kiedy w Lesznie dyskutowano o odkupieniu Akwawitu od Guzowatych. 
Sporo kasy dała Unia (nie mylić z Unią Leszno). 
:(
40. Dodane przez DGR, w dniu - 10-02-2023 15:46
Niekończąca się opowieść. Ile to już lat lyszno nie ma nawet swojego krytego basenu. A takie wielkie miasto, takie było wojewódzkie i nawet się basenu nie dorobili. Ani otwartego ani krytego. Ech, jaka niegospodarność :)
41. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 10-02-2023 16:03
Czy Państwo radni są już gotowi do podnoszenia rąk w celu zaakceptowania kolejnych zobowiązań dłużnych naszego miasta? Jeżeli remont ruszy, to będziecie je Państwo podnosić wielokrotnie. Także ci z nowych wyborów. Nie będzie już odwrotu, bo zawsze będzie argument podobny do tego, że skoro już tyle wydaliśmy, to nie możemy się wycofać. Gdy już się powie A, to trzeba być gotowym na dokończenie alfabetu.
42. Dodane przez Ben, w dniu - 10-02-2023 16:32
Że starego nigdy nie będzie nowego, a takie budynki to się poprostu wyburza 
A restaurować to można zabytki.
43. Dodane przez szymon, w dniu - 10-02-2023 17:41
odpuscmy juz z tym aktawitem....50 milionow za modernizacje..
44. Dodane przez Mietek, w dniu - 10-02-2023 18:30
Bez spa, konferencji i barów. Basen, mały basen i może jacuzzi. Jeśli coś zostanie to sauny. Niczego nie burzyć, przerabiać. Wyszorować, dokleić płytki, sprawdzić instalacje i otwieramy. Lepsze byle co niż nic.
45. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 10-02-2023 18:47
Te wszystkie pomysły nas mieszkańców zadłużają. Czy ludzie mają świadomość że dług na jednego mieszkańca 2022 roku wynosiło 3900 to o 400 PLN więcej w stosunku do 2021. To jest nasz dług każdego mieszkańca tego małego i tego dużego, dzięki naszemu prezydentowi!
46. Dodane przez do kom. 2, w dniu - 10-02-2023 19:22
Gdyby to była nowa pływalnia, to można by skorzystać z zakupu projektu gotowego. Są bardzo fajne projekty gotowe basenów dla potrzeb samorządów. Na samym projekcie można by zaoszczędzić wtedy setki tysięcy złotych i mnóstwo czasu.
47. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 10-02-2023 19:45
Pan Prezydent popełnił duży błąd dając się wkręcić w ten basen. Błędem był zakup tej ruiny ale przecież sam nie podjął tej decyzji. Teraz musi dalej w to brnąć nic innego nie pozostaje. Współczuję
48. Dodane przez Do 40, w dniu - 10-02-2023 20:08
(...) nie potrafisz napisać słowo Leszno.Ile już tu komentarzy napisałeś trollu z Kościana. Pływalnia już była w Lesznie i to przez pierwszych kilka lat największą w Polsce,jak Ciebie jeszcze nie było. Nie martw się Akwawit zostanie odbudowany i będzie największy w regionie.Plus już jest taki,że działa hotel i obok są jedne z większych i nowoczesnych kortów w Polsce.Budowa nowej pływalni wielkości Akwawitu od podstaw to koszt znacznie większy od remontu.Co innego gdyby budować 5 lat temu,a o małą pływalnie nie chodzi,bo już jest w Lesznie.
49. Dodane przez Polak, w dniu - 10-02-2023 22:13
Chcieliście sentymentalny obiekt-bo przecież takie głosy dało sie bardzo glosno słyszę-no to teraz macie. Gwarantuje że nie skończy się na 65milionach. Z resztą Pana prezydenta to i tak już nie będzie obchodzić a będzie to zmartwienie następcy którego będą punktowały kolejne osoby chcące rządzić... Zamiast budować nowy obiekt z gwarancjami, oszczędny i wolny od błędów to wszyscy będziemy mieli czkawkę przez takie a nie inne decyzję. Ale prezydent sam ich nie podjął tylko radni się na to musieli również zgodzić... Więc dziękujcie im za to. Szkoda tylko dziur na ulicach i krzywych chodników których będzie przybywało bo brak będzie pieniedzy na ich naprawę. Ale co ja tam wiem... Pozdrawiam sentymentalnych
50. Dodane przez Do 48, w dniu - 11-02-2023 06:01
Będzie tak jak nowa pływalnia z halą sport? Czy może jak nowa siedziba urzędu miasta? A może będzie jak miejsce rekreacji na Zaborowie? A może jak centrum nauki w wieży ciśnień? A może jak remontowane place Metziga czy nowy rynek, lub rewitalizacja centrum. Ta lista jest o wiele dłuższą i można wymieniać dalej. Ty i te twoje dyrdymałki se będzie, zrobi się, będzie największą. Poszukaj swojego wpisu z grudnia 2020 jak pisałeś że dobra firma i pływalnia będzie gotowa w marcu 2022. I na miłość boską nie rób się śmieszny by z basenu robić pływalnię.
51. Dodane przez BonifacyStopka, w dniu - 11-02-2023 06:50
Typowa polska mentalność marudzenia, przejaw wiedzy we wszystkich tematach. Czuć cebule z daleka : ) Wszyscy tacy mądrzy bo przez internet - podpisz się jeden z drugim z imienia i nazwiska. Tyle znawców to czemu nikt z Was nie startuje w wyborach skoro się na wszystkim znacie? Nie ma basenu - źle bo Leszno nie ma basenu. Budować nowe? Źle bo temu za głośno, temu za daleko, tamtemu za drogo, a czwarty powie "po co skoro mamy 40 minut do Wrocławia". Remont tego co jest - źle, nie znają się na biznesach. Co za kraj, co za ludzie. Wieczne narzekanie...
52. Dodane przez Do 51, w dniu - 11-02-2023 07:09
Poszukaj artykułów o pływalni na FB i poczytaj komentarze a ich jest więcej niż tutaj i co najważniejsze: tam ludzie podpisują się z imienia i nazwiska.
53. Dodane przez Delfin, w dniu - 11-02-2023 09:35
Muszę się nauczyć dobrze pływać. Jak skończą, to na pewno będą szukali ratowników.
54. Dodane przez Leszcz, w dniu - 11-02-2023 11:12
Co najmniej 10% z przeznaczonych pieniedzy wezmie sam projektant. Reanimacja jest zawsze trudniejsza od nowego,wystarczy popatrzec na zabytki,tutaj smialo moze byc takie porownanie.
55. Dodane przez Tadek, w dniu - 11-02-2023 11:45
Większość komentarzy myślę że piszą osoby niepływające.Wzywam osoby pływające do wspierania działań Zarządu Miasta i Pana Prezydenta.Są prawudłowe a sytuacja jest bardzo trudna.
56. Dodane przez Tomek72Gronowo, w dniu - 11-02-2023 13:36
WIELOKROTNIE pisałem, że POPIERAM odkupienie Akwawitu - ale COŚ TO FINANSOWO NIE GRA - proszę zobaczyć BASEN WYBUDOWANY we Wrocławiu - OD PODSTAW  
 
pisałem tu na elce - https://elka.pl/content/view/113350/80/ 
 
pisze też o tym kim w kom 39 ...  
 
Odkupienie Akwawitu MIAŁO SENS pod warunkiem, że koszt inwestycji będzie MNIEJSZY od budowy nowego obiektu (o takich samych założeniach funkcjonalnych) - REMONT ZAPLANOWANY tak aby basen SZYBKO URUCHOMIĆ a modernizacje planować w okresach letnich - gdzie można pływać na basenach otwartych i w jeziorach ...
57. Dodane przez Majk, w dniu - 11-02-2023 14:44
No tak obywatele miasta zapłacą za to. Podatki od nieruchomości poszły ostro w górę po coś. To nie są małe pieniądze bo dla mojego domu to 250 zł więcej niż rok temu.
58. Dodane przez do kom. 51, w dniu - 11-02-2023 15:33
I po co obrażasz tych, którzy mają inne zdanie od Ciebie? Ludzie chcą drugiego basenu, ale już nieraz okazywało się, że inwestycje prowadzone przez samorząd są droższe niż planowano, a ludzie coraz bardziej obawiają się rosnącego zadłużenia miasta. Prawdopodobnie nikt nie potrafi podać realnych kosztów remontu i utrzymania i może okazać się podobnie jak z Trapezem, że trzeba będzie wydać dużo więcej pieniędzy. A przecież to będą głównie wydatki z pożyczek. Do tego nieznane są koszty utrzymania.  
 
Podobnie krytyka władz miasta w stosunku do Unii Leszno może wydawać się marudzeniem. Lecz większość mieszkańców nie ma nic przeciwko funkcjonowaniu klubu żużlowego. Tam sprzeciw budzi nie sam klub, lecz miliony ładowane przez miasto z samorządowej kasy.  
 
Wszystkie takie wydatki oznaczają bowiem to, że będzie mniej pieniędzy na inne zadania. Na niektóre już środków nie ma. Takie wydatki budzą realne obawy, że będą kolejne cięcia. 
 
Dlatego zasadnym jest żeby szukać takich rozwiązań, które ograniczą zbędne koszty. I tak będzie to bardziej zwykły basen niż nowoczesny aquapark, więc trzeba szukać oszczędności, a nie zbytków. Takim wydaje się np. siłownia, o ile nadal ma tam powstać. Gościom hotelowym może i by się przydała, lecz mieszkańcy mają gdzie ćwiczyć i nie potrzebują siłowni samorządowej.
59. Dodane przez Koń Rafał, w dniu - 11-02-2023 15:49
Żeby nie było tak jak z Trapezem?
60. Dodane przez Koń Rafał, w dniu - 11-02-2023 16:01
A jak tam remont Trapezu idzie?
61. Dodane przez noname, w dniu - 11-02-2023 22:18
dla.kogo to będzie basen?Dla właściela hotelu i kortów? Dla miasta i kryjoma bo będzie miał tam biuro? Mieszkańcy i tak wybiorą Poznań czy Wrocław bo tam jest część rekreacyjna i dzieci będą mogły się bawić a tutaj sp7 lv.2.. bez sens
62. Dodane przez Henk, w dniu - 12-02-2023 10:21
Do61.Juz możesz jechać do Poznania i nie wracac ja wybieram nasz basen
63. Dodane przez 61, w dniu - 12-02-2023 16:07
Dojazd do Aquaparku we Wrocławiu czy Poznaniu to około 1,5 godz w jedną stronę. Dodaj koszty paliwa... Nie bardzo wyobrażam, sobie popływać w ten sposób z powiedzmy dwa razy w tygodniu. W Lesznie to co innego.. Odnośnie kosztów i porównania do nowych tanich basenów stawianych po sąsiedzku. Owszem, jeżeli mówimy o prostym basenie bez dodatkowych funkcji. Akwawit ma zdecydowanie szersze przeznaczenie i wielkość. Pytanie czego Leszno potrzebuje.
reklama
64. Dodane przez do kom. 63, w dniu - 12-02-2023 19:12
Ja bym to pytanie zadał trochę inaczej. Czy osobom decyzyjnym bardziej zależy na tym żeby mieszkańcy miasta mieli gdzie popływać i by zredukować koszty do minimum, czy też miejsce to ma pełnić funkcję promocji wyborczej lub wizytówki miasta dla gości spoza niego?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj