Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
21
Listopada 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Janusz, Konrad

DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI
Do końca roku 40 dni.
Start arrow Leszno arrow Walczą o utrzymanie filii bibliotecznej

Mieszkańcy Zatorza przyszli na obrady sesji

Walczą o utrzymanie filii bibliotecznej

24.09.2024. Radio Elka, Bartłomiej Klupś


(Fot. Bartłomiej Klupś)
Mieszkańcy Zatorza sprzeciwiają się likwidacji filii bibliotecznej przy ul. Święciechowskiej. Dziś przedstawiciele dzielcnicy przyjechali na sesję Rady Miejskiej, aby wręczyć petycję prezydentowi Grzegorzowi Rusieckiemu. Podpisało się pod nią ponad 250 osób. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak już wcześniej informowaliśmy, Miejska Biblioteka Publiczna w Lesznie szuka oszczędności. W sierpniu w wywiadzie dla Radia Elka, prezydent Grzegorz Rusiecki mówił o konieczności obniżeniu kosztów działalności. Jak przekazał dyrektor MBP Andrzej Kuźmiński, budżet ma być ograniczony
o 25 procent.

- Musimy dostosować liczbę zatrudnionych osób, a także miejsc, w których będziemy wypożyczać książki - przyznał Kuźmiński.

Głośno mówi się już o tym, że zlikwidowana ma zostać filia biblioteczna na leszczyńskim Zatorzu przy ul. Święciechowskiej. z czym nie mogą pogodzić się mieszkańcy. Jak przekazała nam Hanna Wilczyńska-Celer, pracująca tam bibliotekarka otrzymała już wypowiedzenie.

- Dwa razy spotkaliśmy się z panem dyrektorem biblioteki, ale konkretów nie ma. Jedynym jest zwolnienie, a my po prostu nie chcemy iść na dworzec kolejowy. To jest pierwsza filia, która jest na Zatorzu już od 1957 roku i choć zmieniała swoje lokalizacje, zawsze mieściła się za torami. Korzysta z niej bardzo dużo starszych osób. Warto dodać, że na Zatorzu nie ma żadnego innego lokalu miejskiego. Nie mamy domu seniora, domu Zatorzaka, również nasze stowarzyszenie nie ma siedziby. Mamy petycję, liczymy na przychylność pana dyrektora biblioteki, że zostanie to dobrze zrozumiane i że biblioteka pozostanie w tym miejscu - zaznaczyła Hanna Wilczyńska-Celer.

Złożona petycja rozpatrzona zostanie przez komisję Rady Miejskiej.

 
Komentarze (81)
1. Dodane przez K, w dniu - 24-09-2024 14:41
Niestety, ale w tym mieście jest tylko kasa na Unię i na płacenie urzędnikom za pracę w niepełnym wymiarze
2. Dodane przez Matt, w dniu - 24-09-2024 14:41
No babcie uśmiechamy się szeroko, głosowaliście na Grzesia to teraz płaczcie
3. Dodane przez abc, w dniu - 24-09-2024 14:44
Jak to zwykle bywa, żadna władza nie lubi Zatorza, ale dziwię się Dyrektorowi Biblioteki...
4. Dodane przez Suchy, w dniu - 24-09-2024 14:45
Dworzec kolejowy to nie miejsce na bibliotekę. Zwłaszcza tak małą, ciasną. Skandaliczne jest to że zabiera się jedyną bibliotekę z tak dużej dzielnicy. Ale co tam. Tu i tam zabierze się i na klub będzie.
5. Dodane przez Młody, w dniu - 24-09-2024 14:54
Zlikwidować wszystkie biblioteki i popalić książki, nikt już nie czyta, tylko rozszerza się przez to pisowska zaraza
6. Dodane przez Kasia, w dniu - 24-09-2024 14:56
Popieram działanie Pań. Ta biblioteka jest potrzebna na Zatorzu !!!
7. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 24-09-2024 15:00
Jak najdalej od samorządowców.
8. Dodane przez LEGon, w dniu - 24-09-2024 15:01
Mieszkam na Zatorzu .Raz w miesiącu bywam w tej bibliotece. Zawsze jestem tam jedynym klientem. Wniosek sam się nasuwa. A będzie jeszcze gorzej ,bo młodzi wolą portale społecznościowe i nie czytają książek , a starsi się wykruszają.
9. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 24-09-2024 15:12
Szacunek dla osób, które złożyły petycję w obronie filii bibliotecznej. To jest niegodziwe, żeby dążyć do zlikwidowania czytelnictwa w Lesznie. Natomiast sugerowanie, że jest biblioteka na ul. Dworcowej /PKP /jest bezzasadna, ponieważ są tam książki z których korzystają podróżni, oddane przez mieszkańców, a zbiory są ubogie. Tylko liczymy na Komisję Rady Miejskiej, która podejdzie do tematu logicznie i mądrze.
reklama
10. Dodane przez dziad, w dniu - 24-09-2024 15:21
Przecież jest duża, nowoczesna biblioteka na Metziga.Spacerkiem z zatorza to 15 minut z końca zatorza 40 minut.Spacer to zdrowie babcie kochane.
11. Dodane przez Ale dziwne..., w dniu - 24-09-2024 15:22
Ta Pani, która teraz protestuje namawiała do wyboru "swoich" radnych. Gdzie oni są? Dlaczego nie pitrafią zawalczyć o dobro Zatorzan?
12. Dodane przez Do 8, w dniu - 24-09-2024 15:27
Młodzi też czytają, ale wola pojechać do biblioteki głównej na Metziga, bo tam zwyczajnie jest większy wybór książek. To chyba dość zrozumiałe. 
A Leszno i jego 6 chyba filii plus siedziba główna plus biblioteka otwarta 7 dni w tyg. to jakiś ewenement w skali województwa/kraju, zapotrzebowanie jest mniejsze niż próbują to teraz udowadniać mieszkańcy leszczyńskich "dzielnic". Czy we Wrocławiu też wszyscy seniorzy mają tzw. żabi skok do bibliotek? Na pewno nie. I sobie radzą
13. Dodane przez do kom 8, w dniu - 24-09-2024 15:27
Do komentarza 8 - Cośik niewiarygodny pan jesteś Comiesięczniku
14. Dodane przez PL, w dniu - 24-09-2024 15:33
Kultura w tym mieście już była, teraz uśmiechnięta komuna z eurokołchozem! 
Esbecy na poziomie tego odwodnienia liniowego?! 
Dzisiaj doceniani prześladowcy arcybiskupa Baraniaka? 
Koniec świata!
15. Dodane przez Zizi, w dniu - 24-09-2024 15:45
Wywieź ruska na Sybir!!!
16. Dodane przez Darek, w dniu - 24-09-2024 15:46
Chcieliście waszego Grzesia to macie
17. Dodane przez hh, w dniu - 24-09-2024 15:55
A może oficjalnie przedstawić ile rocznie wypożyczono w tej bibliotece książek w latach 2014-2024 i uzyskamy jednoznacznie odpowiedz czy zainteresowanie nią wzrasta czy spada... 
Takie czasy.
18. Dodane przez LesznoMieszkaniec, w dniu - 24-09-2024 15:56
Dzieci maja bliblioteke w szkole a inne osoby naparwde juz nie czytaja ksiazek Wszystko jest w necie lub TV Zamknac biblioteki bo to za duze koszty : ogrzewanie, wyplaty, prąd Niech te starsze panie zostama wolenatariuszkami jak tak bardzo chca Dosc tego Ile za miesiac to kosztuje ?
19. Dodane przez Do kom 5 mlody, w dniu - 24-09-2024 16:01
Młody twoja propaganda na temat PIS to będzie nagroda od tuska z pierwszym transportem pojedziesz na niemieckie pola ,a tak nawiasem !mówiąc z lekka puknij sie w czoło!
20. Dodane przez Nelli, w dniu - 24-09-2024 16:04
Może jakaś emerytka która sie nudzi będzie 3x w tyg otwierać bibliotekę za dziękuję z zamiłowania !!!
21. Dodane przez Dhx, w dniu - 24-09-2024 16:06
Uśmiechnięta Polska, Uśmiechnięte Leszno :)
22. Dodane przez Do 8, w dniu - 24-09-2024 16:09
To chyba masz astygmatyzm jak nie widzisz tam ludzi. Bywam w bibliotece co tydzień moi rodzice co tydzień wypożyczają po parę książek to ich rozrywka czytanie i lubią tak spędzać czas i tym ludziom zabiera się taka możliwość? Gdzie oni w wieku 80 lat będą drałować na dworzec i nosić pełną torbę książek. Wstyd dla rady i prezydenta ciąć koszty względem kultury. Może zlikwidujmy lufę albo rynki lub te wieczorki tematyczne wtedy będą pieniądze? No chyba że przykaz idzie z góry i może mniej wyedukowanym społeczeństwem łatwiej się kieruje?? Wstyd prezydencie !
23. Dodane przez Sebastian, w dniu - 24-09-2024 16:19
Dla kom nr 5,bardzo mi Ciebie szkoda
24. Dodane przez Pytia, w dniu - 24-09-2024 16:21
Mały Tusk w Lesznie naśladuje swego szefa.
25. Dodane przez ?????????, w dniu - 24-09-2024 16:29
Na filię biblioteki na dworcu co najwyżej na dworcu czytelnia dla podróżnych, ale po co. Przecież to poroniony pomysł. W MBP aż się prosi audyt i ocena" osiągnięć" obecnego dyrektora, ocena kosztów , wszystkich kosztów działalności MPB, analiza kosztów rodzajowych i programu działania MBP. Aspiracje niektórych + sam obiekt MBP to co najmniej Warszawa, a my żyjemy przecież w Lesznie. Podobnie z propozycją sali widowiskowej na 700 osób po bibliotece MBP przy ul. Chrobrego. Po co, na co i dla kogo. W Lesznie mamy piękną i pojemną salę widowiskowo - konferencyją w Akademii Sztuki Stosowanej i pojemy parking. Gigantomania. A tak przy okazji, gdzie parking w pobliżu tej sali widowiskowej na 100, 200 samochodów? Na Unię 2,0 mln zł, a ile na odkrytą pływalnię przy ul. Strzeleckiej? Czy jest program funkcjonalno - użytkowy i co oraz za ile prezydent Rusiecki zamierza wykonać w 2025r. realizując właśnie program funkcjonalno - użytkowy. Co zostanie zapisane w budżecie na 2025r., bo napewno 2,0 mln. zł na Unię. Wydatek pierwszej potrzeby w Lesznie. 
I na koniec basen przy ul. Strzeleckiej nieczynny jest już prawie miesiąc, ale po co nadal wisi tam siatka nad boiskiem do siatkówki i jest narażona na niekorzystne działanie warunków atmosferycznych. Pytanie, czy w MOSiR jest dyrektor ?
26. Dodane przez ???, w dniu - 24-09-2024 16:34
Likwidować, czy też nie. Prosta sprawa. Wykonać analizę ile miesięcznie osób korzystało z tej filii MBP w przeciągu poszczególnych miesięcy w ostatnich 2, 3 latach. Po wykonaniu powyższego wnioski nasuną się same. Takie dane winien upublicznić dyrektor MBP.
27. Dodane przez Marian, w dniu - 24-09-2024 16:35
Ważne że jest na Unię
28. Dodane przez meg, w dniu - 24-09-2024 16:38
do 8  
A to ciekawe, też bywam przynajmniej raz w miesiącu w bibliotece na Zatorzu i zawsze spotykam innych czytelników. Władza nie pomyślała o najmłodszych czytelnikach. Moja córka korzysta ze szkolnej biblioteki i tej na Zatorzu. Niestety dziecka z czwartej klasy nie puszczę do biblioteki na dworcu.
29. Dodane przez zły moment.., w dniu - 24-09-2024 16:46
Bardzo to zły moment dla Rusieckiego w świetle....darowania prywatnej UNII 2mln. zł.. i zwolnień w Bibliotece. Jola nlka
30. Dodane przez Klaudia, w dniu - 24-09-2024 16:51
Przecież tam jest ciągle pusto,za każdym razem jak tam idę jestem jedyna.
31. Dodane przez Tom, w dniu - 24-09-2024 17:08
Ja wam prezydenta nie wybierałem.
32. Dodane przez Krystyna, w dniu - 24-09-2024 17:10
Podobną prośbę mają mieszkańcy korzystający z biblioteki na Armii Krajowej. STOP LIKWIDACJI. To również apel do Radnych z okręgu nr 1 których wybraliśmy bez względu na opcje polityczną.
33. Dodane przez MKL, w dniu - 24-09-2024 17:16
LEGom CZYTA JEDNĄ KSIĄŻKĘ NA MIESIĄC. Super! 
W bibliotece bywają czytelnicy a nie klienci. 
Biblioteki na Zatorzu nie powinno się likwidować!!!
34. Dodane przez Jędrzej, w dniu - 24-09-2024 17:18
Główny program koalicji 13 grudnia to likwidacja wszystkiego a to dopiero 8 miesięcy jak zwijają ten kraj. Dziadostwo i bieda to główne sukcesy
35. Dodane przez koszty, w dniu - 24-09-2024 17:44
Na pewno należy zrezygnować z obecnej siedziby przy ulicy Święciechowskiej, to chyba prywatna własność, dom jednorodzinny. Czynsz wynoszący rocznie 22.200 zł (tak było za rok 2019r.) był i jest zdecydowanie nie do przyjęcia.
36. Dodane przez ?????????, w dniu - 24-09-2024 17:44
Ile z tych 250 osób co podpisało petycję korzysta z filii biblioteki MBP na Zatorzu? 4,5 osób a może mniej?
37. Dodane przez Kuba, w dniu - 24-09-2024 17:46
W obecnej sytuacji należy zlikwidować wszystkie małe filie. Miasto nie jest duże, każdy może dotrzeć do budynku głównego a dla osób chorych i starszych taniej będzie książki wysyłać lub dostarczać przez wolontariuszy. Oczywiście Stowarzyszenie zatorze jak każda organizacja pozarządowa może nie korzystając ze środków budżetowych (np. ze swoich składek członkowskich) uruchomić prywatną wypożyczalnię książek na swoim terenie.
reklama
38. Dodane przez Kuba, w dniu - 24-09-2024 17:51
i jeszcze pozostając w temeacie skoro utrzymanie punktu na zatorzu kosztuje około 150 000zł rocznie a petycję poparło aż 250 osób to wystarczy złożyć się po 500zł na rok i wtedy ma się komfort wypożyczania książek pod nosem. Nie ma na co czekać.
39. Dodane przez Do 27, 29, w dniu - 24-09-2024 18:04
Unia dostała 2 mln zl.  
Na biblioteki było przeznaczone 5,3 mln zł.  
 
Na Unii w tym sezonie średnio na meczu było 10 tys osób a w całym sezonie 70 tys. Są jakieś statystyki żeby sprawdzić ile osób rocznie odwiedza biblioteki?  
 
Unia powinna dostać jeszcze więcej bo jest dyskryminowana względem bibliotek.
40. Dodane przez Adam, w dniu - 24-09-2024 18:07
2 mln dla Unii... kogo jakaś tam biblioteka czy droga interesuje... a tym bardziej wyższe podatki! Zawsze było że promują Leszno wiec milionik się należy... teraz spadek będą 2 mln... To za rok dla sensu interesu 2 liga i 4 bańki :)
41. Dodane przez hhh, w dniu - 24-09-2024 18:17
zamała ta biblioteka wiekrza mogli postawic jeszcze jedna galeria
42. Dodane przez poczekajmy, w dniu - 24-09-2024 18:29
Poziom wypowiedzi 3/4 komentujących, świadczy wyraźnie, że żadnej książki nie przeczytali. Każdy ma prawo do protestu i wypowiedzi, ale merytorycznej, a nie mieszania polityki lub własnej frustracji do podmiotu artykułu. Czy biblioteka jest potrzebna? Oczywiście, że tak, ale czy musi być w tym miejscu? Niekoniecznie. Zanim wylejecie wszystkie swoje żale poczekajcie na końcowe decyzje. A biblioteka na Zatorzu funkcjonuje dobrze i ma wielu swoich czytelników.
43. Dodane przez do 41, w dniu - 24-09-2024 18:31
Tobie biblioteki brakuje, szczególnie słownika ortograficznego ;) Co ma galeria do tego, jak to prywatna inwestycja.
44. Dodane przez abc, w dniu - 24-09-2024 18:49
Jednej rzeczy nie rozumiem, dlaczego nie pozostanie biblioteka na Zatorzu, a likwidacji nie ulegnie ta z dworca? Czyżby Pani z dworcowej miala podobne poglądy co szef?
45. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 24-09-2024 20:00
Panie Rusiecki kulturę trzeba zawsze dofinansowywać jest to nasza tożsamość narodowa  
A tak w ogóle to kulturę trzeba w sobie mieć . Nigdy nie zrozumiem Pana dzialan
46. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 24-09-2024 20:07
Powiem i poproszę krótko. Panie Borowiak, Rzetelny mi Masy Prezydencie.....zechciej Pan już niebawem wrócić na Włodarza Leszna.....tutaj już to chamstwo do Książek się dobiera....choćby podstawowej Kulturze dla nas, Leszczynian ZAGRAZA. Aż winien jestem cytat. "Gdzie płoną książki...niebawem będą płonąć ludzie".. Panie Borowiak, zawsze w Pana wierzyłem. Leszno jeszcze Pana powoła...proszę wtedy nie odmawiać.
47. Dodane przez filia dworcowa do likwidacji, w dniu - 24-09-2024 20:25
Filia dworcowa powinna być zlikwidowana natychmiast. Czynsz 2019 roku wyniósł 26.822,52 zł. Księgozbiór filii dworcowej nawet nie jest widoczny w katalogu on-line biblioteki czyli książek filii dworcowej nie ma w katagu on-line biblioteki jako osobna filia dworcowa (jak inne filie, chyba też z wyjątkiem ratuszowej). Jak więc jest? Czy książki filii dworcowej stanowią księgozbiór on-line wypożyczalni głównej na Pl. Metziga?
48. Dodane przez Maras, w dniu - 24-09-2024 20:26
,,Uśmiechamy się szeroko" , sami głosowaliście na takiego prezydenta więc teraz nie protestować.
49. Dodane przez Hej, w dniu - 24-09-2024 20:26
W normalnym państwie przy niskich kosztach pracy, niskich podatkach, biblioteki powinny być prywatne. Państwo nie jest od wypożyczania książek.
50. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 24-09-2024 20:42
Powiem i poproszę krótko. Panie Borowiak, Rzetelny mi Masy Prezydencie.....zechciej Pan już niebawem wrócić na Włodarza Leszna.....tutaj już to chamstwo do Książek się dobiera....choćby podstawowej Kulturze dla nas, Leszczynian ZAGRAZA. Aż winien jestem cytat. "Gdzie płoną książki...niebawem będą płonąć ludzie".. Panie Borowiak, zawsze w Pana wierzyłem. Leszno jeszcze Pana powoła...proszę wtedy nie odmawiać.
51. Dodane przez Do 38, w dniu - 24-09-2024 20:49
Kubusiu tylko my na zatorzu płacimy takie duże podatki za domy i ziemię że wam w kamienicach czy blokach się nie śnią takie kwoty jakie od nas zatorzan trafiają do budżetu miasta więc mamy prawo wymagać. A władza z uśmiechniętej partii tak już ma że łowienie i zabiera wszystko. Starsi pamiętają jak to było za ich rządów w młodzi dopiero się przekonają.
52. Dodane przez Pela, w dniu - 24-09-2024 21:01
Nie kumate towarzystwo jest teraz na wagę złota niemcy czekają na wasza pomoc zawiedli się na imigrantach . Gdybyście czasem oglądali wypowiedzi Rusieckiego w tvp kuedy był posłem i wsłuchali się w to co mówi nigdy byście go nie wybrali !!
53. Dodane przez do 33, w dniu - 24-09-2024 21:10
Widocznie nie widziałeś jeszcze żadnej biblioteki na oczy. 
Lepiej więc zamilcz. Natomiast ten z 22 sam by zawiózł 80-latków do porządnej biblioteki a nie kazał im pieszo maszerować z ciężkimi książkami .Tam można wypożyczyć audiobooki .Seniorzy posłuchaliby sobie tak jak dawniej słuchali w radio " Podwieczorek przy mikrofonie "czy " Matysiakowie " .Wszystko co przypomina młode lata jest jak eliksir życia.
54. Dodane przez Realista, w dniu - 24-09-2024 22:01
Do 38 tak, przyznam rację, jest Pani /Pan madrym życiowo człowiekiem. Do czego to podobne aby ludziom Bibliotekę zagrabiac w biały dzień?!!!! Normalni jesteście ????!!!!! Pytam
55. Dodane przez Wykrztałcony, w dniu - 25-09-2024 00:58
Po co komu bibloteki jak som kompótery i komurki. Gupim tżeba być rzeby tracić trzas na czytanie ksionrzek.
56. Dodane przez ????, w dniu - 25-09-2024 01:00
W wielu miastach w Polsce  
W wielu miastach w Polsce funkcjonują książkomaty. Rozważano uruchomienie paru książkomatów w Lesznie?
57. Dodane przez Pl, w dniu - 25-09-2024 01:38
Jeżeli mało osób korzysta to jaki jest cel utrzymywania ?? Na Metziga żabi skok
58. Dodane przez atom, w dniu - 25-09-2024 06:43
Wystarczy wprowadzić opłaty za bibliotekę i okaże się że nikomu nie jest potrzebna. Nie ma nic za darmo. Wszystko kosztuje. Z podatków najwięcej.
59. Dodane przez Jacek, w dniu - 25-09-2024 08:14
Po co więc "Narodowe czytanie" ?
60. Dodane przez odn. 56, w dniu - 25-09-2024 08:20
Kiedyś pytała o książkomaty pani Radna Barbara Mroczkowska. Pan dyrektor udzielił odpowiedzi, że woli lub najbardziej ceni osobisty kontakt biblioteki z czytelnikiem ale niemal każdego razu osobisty kontakt z biblioteką to źródło frustracji. Drzwi wejściowe bardzo ciężko otwierają się i chyba w odwrotną stronę (wejście/wyjście), zupełnie absurdalna niby winda, pani w czytelni wydaje specjalne biblioteczne gąbkowane duże podkłady pod książki, żeby nie zniszczyć czarnego stołu przecież dopiero co oddanej do użytkowania biblioteki, itd.
61. Dodane przez Kłosik, w dniu - 25-09-2024 08:37
Z Zatorza na Plac Metziga to blisko jak wszędzie w Lesznie . Nie przesadzajmy
62. Dodane przez do 55, w dniu - 25-09-2024 09:29
Taki jest - wykształcony - 1 byk , a jednym zdaniu zrobił 11 błędów ortograficznych - byków. 
Czytać powinien to nauka podstawy ortografii sama wejdzie w głowę.
63. Dodane przez Jadwiga, w dniu - 25-09-2024 09:53
Na gigantyczny obiekt pieniądze były, teraz będzie dziwna inwestycja plaża na dachu za setki tysięcy, utrzymuje się podłą pod względem dostępności filię na dworcu kolejowym, nikomu nie potrzebną. Może warto przyjrzeć się tej filii z bliska? Ratuszowa? Też mam poważne wątpliwości, bo na spotkania przychodzi po kilka osób. Miasto wydaje miliony na twór, który generuje niepotrzebne koszty a tam, gdzie placówki są potrzebne, to likwiduje się je. Miały być książkomaty? Gdzie one są? Nie ma, bo dyrektor ceni sobie kontakt z drugim człowiekiem? Szkoda, że z nim nie ma kontaktu. Wynarodowienie zaczyna się od Kultury wyższej. Może warto było działać skromniej, ale dla większej grupy, a nie budować molocha, który generuje gigantyczne i niepotrzebne koszty.
64. Dodane przez Romek, w dniu - 25-09-2024 10:04
Mały Tusk , to mi się podoba :)
65. Dodane przez Do 53, w dniu - 25-09-2024 10:28
Ten z 22 musi pracować żeby zarobić nacto wszystko co idzie w górę w tym państwie zarządów obecnego premiera i prezydenta miasta Leszna. 80 latkom spacer się przyda ale krótki sam będziesz w tym wieku to zrozumiesz. No jeśli ty porównujesz słuchanie audiobook czy radia typu Matysiakowie do czytania to dyskusja jest zbędna. Włącz myślenie i mózg jeśli go masz
66. Dodane przez tyu, w dniu - 25-09-2024 11:18
Bardzo nie podobają mi się wypowiedzi niektórych osób, które z lekceważeniem piszą o starszych osobach korzystających ze zbiorów bibliotecznych.  
Po pierwsze te " babcie " mają więcej rozumu od was.  
Po drugie przez wiele lat płaciły podatki, więc należy im się jakaś korzyść, na przykład w postaci biblioteki w pobliżu miejsca zamieszkania. 
Dlaczego mają mieć gorzej od osób zamieszkałych w centrum miasta? 
I na koniec: biblioteka osiedlowa to nie tylko wypożyczalnia, to małe centrum kultury i miejsce gdzie samotna osoba nie jest anonimowa, jest rozpoznawalna przez bibliotekarki.
67. Dodane przez obserwator, w dniu - 25-09-2024 11:41
Sądzę, że warto rozważyć likwidację filii w momencie, gdy zapewni się mieszkańcom łatwy i częsty dojazd do biblioteki na placu Metziga.
68. Dodane przez Bibo, w dniu - 25-09-2024 11:51
Kultura społeczna nie ma za zadanie przynosić dochodów barany. Jest to dla społeczeństwa. Będzie kasa na marsze LGBT , tęczowe piątki , na zasiłki dla imigrantów a nie na kulturę . Czego nie rozumiecie. Uśmiechać się barany.
69. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 25-09-2024 13:02
Może wystarczy napisać pismo do właściciela budynku przy ulicy Święciechowskiej w Lesznie z prośbą o obniżenie czynszu. Podobnie w przypadku innych filii. Pan Prezydent szuka oszczędności i my to rozumiemy. Starsi mieszkańcy buntują się, bo " na żużel jest a na biblioteki nie ma". Wszyscy będziemy kiedyś starzy, wszystkim starzeje się układ ruchu, bolą nogi, biodra, kolana oraz pewnego dnia pojawiają się problemy z dźwiganiem.
70. Dodane przez popieram 25, w dniu - 25-09-2024 13:03
Miasto oraz prezydent posiadają niemal niezliczoną liczbę Rad, Komisji, Zespołów doradczych a czytelnicy biblioteki nie mają żadnego wpływu na działalność swojej biblioteki. Żadnego społecznego ciała, czytelniczego gremium. Przykładowo w Ostrowie Wlkp. jest Rada Biblioteki (9 osób), powołana przez Prezydenta Miasta, sprawuje nadzór nad ustawowymi powinnościami biblioteki, ocenia i wyraża opinię w zakresie jej fundamentalnych zadań oraz prowadzonej działalności kulturalnej. We Włocławku jest Stowarzyszenie Koło Przyjaciół MBP, głównym celem propagowanie i podejmowanie inicjatyw sprzyjających rozwojowi czytelnictwa. W Lesznie nic, dosłownie nic. Możliwość składania propozycji zakupów nowych książek schowana jak najdalej, jak najtrudniej, jak najmniej decydowania czytelników. Wygląda, jakby o wszystkim, co dotyczy biblioteki miał decydować tylko dyrektor. Żadnych widocznych śladów działalności Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Oddział w Lesznie. Do niedawna a już za czasów obecnego dyrektora biblioteka była najbardziej niedostępną instytucją miasta. Żadnych maili do filii, do działów biblioteki, jak najmniej szczegółowego info. Dozwolone były tylko telefoniczne kontakty z biblioteką. Za fasadą kryje się zupełnie inny obraz biblioteki.
71. Dodane przez jak to?, w dniu - 25-09-2024 14:12
Przepraszam bardzo, Prezydent uwzględnił protest Zatorza a dlaczego nie pozwolił wypowiedzieć się mieszkańcom Gronowa, Zaborowa, Zamenhofa?
72. Dodane przez asd, w dniu - 25-09-2024 14:47
Jeżeli filia Zamenhofa ma być zlikwidowana, to tam też jest blisko szkoła podstawowa, jak na Zatorzu.
73. Dodane przez Fan ministry Nowackiej, w dniu - 25-09-2024 15:57
Po co nam bibloteki jak mamy komurki i kompótery. Kto dzisiaj czyta ksionrzki hyba nikt.
74. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 25-09-2024 20:50
Z filii biblioteki nr.1 korzystają nie tylko dorośli ale też dzieci w wieku szkolnym ponieważ szkoła ma ograniczoną liczbę np. lektur a biblioteka ma ciekawy księgozbiór.  
Jesteśmy za biblioteką na zatorzu spełnia ona swoje zadanie w 100%
75. Dodane przez do 73, w dniu - 26-09-2024 09:08
Fanie - trochę kultury a jak nie czytasz książek to nie pisz, bo robisz takie błędy ortograficzne, że oczy bolą.
76. Dodane przez Tomek, w dniu - 26-09-2024 09:18
Szanowni Państwo , to już trzeci artykuł w sprawie ,,bibliotek osiedlowych '' 
a nadal nie mamy żadnej reakcji Pana Prezydenta . Przytoczono już tyle argumentów za i przeciw , podano wiele konkretnych rozwiązań .Zbiór wszystkich komentarzy , to tak naprawdę gotowy materiał do wydania jakiegoś postanowienia , a Pan Prezydent milczy. Teraz Drodzy Państwo naszym zadaniem jest , cały czas nagłaśnianie sprawy Bibliotek , żeby nie przycichła , żeby nie została odłożona ad akta . Cały sercem jestem za Bibliotekami i ich Opiekunami . Bez niczym nie skrepowanej dostępności do książek , za kilka lat powróci wtórny analfabetyzm , a na targowiskach wśród straganów , będzie krążyła ,,wiarygodna '' informacja , że ziemia jednak jest płaska. 
Pozdrawiam Tomek.
reklama
77. Dodane przez popieram 76, opinia, w dniu - 26-09-2024 10:46
Zdecydowanie uważam, że likwidacja filii na Gronowie (bez czynszu, własność miasta), filii na JPII (rzekomo ma być wymagająca remontów, nakładów), filii w Zaborowie, filii na Zamenhofa nie zmniejszy znacząco milionowych kosztów całej biblioteki bo koszty biblioteki to przede wszystkim koszty Placu Metziga i dodatkowo dworcowa i ratuszowa. Likwidacja filii i szeregowych pracowników z szeregowymi wynagrodzeniami jest jedynie grą na zwłokę, żeby na Metziga (to dla nich najważniejsze) było, jak było. Bo jakie mają być roczne oszczędności całej biblioteki po likwidacji filii? Ktoś wyliczył, podał do naszej wiadomości? Nikt mieszkańcom nie ujawnił czytelnictwa (i tendencji) wszystkich jednostek biblioteki. To jest gra na zwłokę, do kwietnia 2026 roku (czyli za rok 2025), bo dopiero wtedy będzie ujawniona prawda o rocznych kosztach biblioteki po likwidacji najtańszych i może najpoczytniejszych filii. To wszystko jest po to, żeby odciągnąć jak najdalej w czasie całą prawdę o bibliotece, o Metzigu i o rocznych kosztach na Metziga. Dla Metziga z czytelnią na dachu - poświęcą wszystko.
78. Dodane przez Szasza, w dniu - 26-09-2024 13:11
Bardzo słuszne uwagi powyżej (kom. 77). Leszcz biblioteka ma się zgadzać na Facebooku , ma się prezentować Instagramie. A joga na dachu (gdzie skądinąd hula wiatr i niech tak zostanie) to taki ładny obrazek na socjalne. A jak się to wszystko spina finansowo i jakie jest zaplecze tych sukcesów biblioteki, cicho sza.
79. Dodane przez Mietek, w dniu - 26-09-2024 13:55
Jednak prezydent się uląkł przed potężnym i zorganizowanym Zatorzem i biblioteką zostaje. Brawa dla zatorzanin jesteście potężną siłą w mieście i widać że chcecie coś robić dla miasta. Proponuję wystawić kandydata na prezydenta pewnie wygra w cuglach
reklama
80. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 26-09-2024 14:25
Mieszkańcy osiedli mieszkaniowych na terenie których znajdują się filie biblioteczne płacą podatek od nieruchomości który trafia do kasy miasta ( do budżetu miasta). Płacą ten podatek właściciele mieszkań w blokach, niektórzy mają garaże ( podatek jest w czynszu, odprowadza go spółdzielnia mieszkaniowa na terenie której znajdują się wspomniane mieszkania i garaże) Podatek płacą właściciele domów z ogrodami i garażami. Podatek płacą też właściciele firm mieszkający w blokach lub domach jednorodzinnych. I dlatego mieszkańcy osiedli na terenie których znajdują się Filie Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lesznie moim zdaniem mają prawo do dalszego korzystania z Filii bibliotecznych, bo sami na nie łożą.
81. Dodane przez Wer, w dniu - 02-10-2024 17:34
Do 10. Dziad....Brawo Zatorze i walczące panie. Biblioteka na Zatorzu konieczna. Mam 78 lat. Korzystamz biblioteki na Zatorzu ale do torów nie dojdę a vo dopierona Pl. Dr 
METZIGA...NA zatorzu też brak poradni lekarza rodzinnego, domu spotkań seniorow I tpZgroza..nawet ławki by babcie usiadły na.ulivyby oddech wyrównać. Ciężkie czasy dla seniorow
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
Wynajmę mieszkanieLeszno 1100
Mieszkanie 51,90- 3 ... Leszno 355000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj