Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Odwołuję, nie blokuję. Z wizyty skorzysta następny pacjent
Skala problemu jest duża
Odwołuję, nie blokuję. Z wizyty skorzysta następny pacjent
04.11.2024. Radio Elka, Emilia Wojciechowska
(Fot. Archiwum)
Narodowy Fundusz Zdrowia apeluje do pacjentów, którzy nie mogą przyjść do lekarza w umówionym terminie, by informowali o tym placówki medyczne. Dzięki temu termin nie przepadnie, bo szansę na skorzystanie z niego będzie miał inny pacjent. Niestety, nie jest to powszechna praktyka. W ciągu ostatnich 10 miesięcy, w poradniach w leszczyńskim szpitalu do skutku nie doszło ponad 6 tysięcy umówionych wizyt. W całym kraju, z powodu niestawienia się pacjentów, przepadło prawie milion terminów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Skala tego problemu jest duża i narasta. W ubiegłym roku Narodowy Fundusz Zdrowia odnotował 1 mln 300 tys nieodwołanych wizyt w skali całego kraju, w tym roku tylko do sierpnia był już prawie milion. - Prognoza zakłada, że sięgniemy 1,5 mln, co stanowi około 5 procent wszystkich wizyt w systemie - wylicza Sebastian Krystek z wielkopolskiego oddziału NFZ.
W
Wojewódzkim Szpitalu Wielospecjalistycznym w Lesznie jest szesnaście poradni. Od początku roku do 20 października zarejestrowano 58 500 pacjentów, z których 6 228 nie stawiło się w wyznaczonym terminie. - Stanowi to 11 procent wszystkich wizyt. Najwięcej wizyt anulowanych z powodu niepowiadomienia nas o rezygnacji było w poradniach chirurgicznej, chirurgiczno-ortopedycznej, urologicznej i laryngologicznej - powiedziała nam Blanka Janowska-Lasota, kierownik działu rozwoju usług medycznych i promocji WSW w Lesznie.
Zdaniem ekspertów, gdyby udało się ten problem zniwelować, miałoby to niebagatelne znaczenie dla całego systemu opieki zdrowotnej. - Nieodwołane wizyty to straty czasowe i finansowe dla placówek, ale także obciążenie systemu opieki zdrowotnej. Powoduje to wydłużenie list oczekujących - dodaje Krystek.
Celem trzeciej już edycji akcji "Odwołuję. Nie blokuję" jest edukacja pacjentów, żeby przestrzegali umówionych terminów, a jeśli nie mogą z nich skorzystać, żeby wcześniej powiadomili o swojej rezygnacji. Dzięki temu z konsultacji będzie mogła skorzystać następna osoba w kolejce. Kampania skierowana jest też do placówek medycznych, by stwarzały narzędzia, które umożliwiają szybkie odwołanie wizyty.
W szpitalu w Lesznie jest kilka możliwości, by odwołać wizytę. - Można to zrobić telefonicznie, dzwoniąc na numer 65 35 68 283, ale można także wysłać SMS na numer 781 55 85 51 lub mail na adres poradnie@wsw.leszno.pl. W treści wystarczy wpisać imię i nazwisko pacjenta, poradnię i termin umówionej wizyty z dopiskiem - rezygnuję z wizyty - radzi Blanka Janowska-Lasota. Można też przyjść do rejestracji osobiście lub zgłosić przez kogoś, że pacjent na umówioną wizytę nie dotrze.
1. Dodane przez Mirek, w dniu - 04-11-2024 08:13 Już zaczynają się tłumaczyć i wymyślać wymówki że terminy się wydłużają. Za pisu do specjalisty po ścieżce onkologicznej czekslo się miesiąc max teraz już prawie rok. Czyli powtórka z rozrywki. Uśmiechnięta Polska. Za chwilę lekarze będą przecież dzwonić do pacjenta i pyta. O zdrowie.
2. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 04-11-2024 08:28 Bardzo ważny problem. A wystarczy tylko jeden telefon, w czasie kiedy i tak przeglądacie messengera i facebooka, aby odwołać wizytę.
Niestety w pokoleniu pokutuje od lat dziwne przekonanie, że jak raz się odmówi u danego lekarza wizytę to następną dostanie się znacznie później niż normalnie bądź sama wizyta będzie przebiegała gorzej, niż normalnie. Dramat.
Jesteś zapisany do np. fryzjera i nie możesz przyjść to daj znać, że ci coś wypadło. Akurat w to okienko ktoś da radę się zapisać.
U stomatologa wielokrotnie udało mi się dostać z dnia na dzień tylko z tego względu, że ktoś odmówił wizytę.
3. Dodane przez Bartek, w dniu - 04-11-2024 08:31 Trudno odwołać wizytę jak się zmarło w oczekiwaniu na termin u specjalisty.
4. Dodane przez coś mi się nie zgadza, w dniu - 04-11-2024 08:34 Czy nie jest tak, że przychodnia laryngologiczna w szpitalu nie zapisuje, nie rejestruje pacjentów (wtedy było zero pacjentów a poradnia czynna), bo, jak informuje, dla pacjentów ma bardzo odległe terminy i obsługuje tylko pacjentów po hospitalizacji na oddziale szpitalnym? Kto więc nie przychodzi z umówionych pacjentów do poradni laryngologicznej? Pacjenci poszpitalni, pozabiegowi?
5. Dodane przez gosc, w dniu - 04-11-2024 08:45 To spróbujcie się dodzwonić do którejś przychodni odwołać wizytę...
6. Dodane przez Gacek, w dniu - 04-11-2024 08:56 Terminy są tak długie że człowiek zapomina o nim albo już nie żyje
7. Dodane przez Alicja, w dniu - 04-11-2024 09:00 Moja sytuacja nie jest co prawda powiązana z poradnią w szpitalu, ale również dotyczy wizyty na NFZ w Thoraxie. W październiku próbowałam odwołać wizytę u alergologa, ponieważ nie byłam w stanie dotrzeć. Niestety mimo kilkudziesięciu telefonów nie dodzwoniłam się, a dzwoniłam kilka dni z rzędu, o różnych godzinach.
8. Dodane przez marta, w dniu - 04-11-2024 09:05 W przychodni KADENT na dzień przed wizytą sami dzwonią aby upewnić się czy pacjent przyjdzie. Przy okazji przypominają o terminie wizyty. Bardzo dobra praktyka.
9. Dodane przez Do.5, w dniu - 04-11-2024 09:14 Przecież to lekarz ma dzwonić do pacjenta. A tak po za tym trzeba zadzwonić do Leszczyny by zamknąć szpital i wtedy nie będzie chorych. I love uśmiechnięta Polska.
10. Dodane przez ballyna, w dniu - 04-11-2024 09:17 Czy przychodnie dzwonią (np. dzień przed wizytą) aby potwierdzić/przypomnieć o wizycie? Bo od większości prywatnych placówek (szanują swój czas i pieniądz) otrzymuje się dzień wcześniej smsa lub telefon z prośbą o potwierdzenie wizyty. Proste?
11. Dodane przez Azik, w dniu - 04-11-2024 09:21 Skierowanie na CITO, szpital w Lesznie termin koniec roku 2025, nie żartujmy, że jakakolwiek opieka medyczna działa. Jestem już po zabiegu prywatnie. Ta placówka jest do likwidacji.
reklama
12. Dodane przez do kom. 3 Bartka, w dniu - 04-11-2024 09:22 Skoro ktoś jest bardzo bardzo chory nieuleczalnie, to nie mogłeś pomóc odwołać wizyty. To tylko ludzie można pomóc. Ale w tym społeczeństwie nie wyrywają sobie ludzie rąk. Kpiny robią.
Do kom. 6 Gacek - Każdy ma komórkę - zapisać sobie notatkę w kalendarzu lub na kartce papieru i na lodówce powiesić. Szkoda że nie zapominasz się najeść lub wziąć smartfona.
13. Dodane przez Nie da się ...zatelefonować.!!, w dniu - 04-11-2024 09:29 Nie da się " zadzwonić" do p..LESZCZYNY...- bo ta jest n-lka....od j.poldkiego i będzie prawdopodobnie na lekcji...( no chyba że w przerwie między zajeciami).!!! Pozdrawiam. Zofia ( lek.med .rodz.)
14. Dodane przez Red, w dniu - 04-11-2024 09:36 Uśmiechamy się coraz bardziej)
15. Dodane przez XXL, w dniu - 04-11-2024 09:44 Tak jest jak w komentarzu nr 10.A w Przychodniach na NFZ jak w kom.nr 5. Jeszcze nikt nigdy nie zadzwonił, z pytaniem czy chcę skorzystać z poradni, bo zwolnił się wcześniejszy termin. Przykład Poradnia Chirurgi Naczyń 2026r.lub w drugiej 2027r.
16. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 04-11-2024 09:48 Racja leży gdzieś pośrodku. Apele NFZ są jak najbardziej zasadne, ale faktycznie ktoś może w międzyczasie umrzeć, skorzystać z przychodni prywatnej i zapomnieć, bo termin wizyty jest odległy lub ma trudności z dodzwonieniem się. Aż się prosi stworzenie dobrej aplikacji, która najpierw pozwoli się zarejestrować bez wizyty w szpitalu, następnie przypomni pacjentowi o wizycie, a w razie potrzeby umożliwi szybką i łatwą rezygnację z niej. Z takich aplikacji korzystają niektórzy lekarze, przyjmujący prywatnie, np. znany mi stomatolog i neurolog. I z tego co wiem mają rezerwową listę osób dyspozycyjnych, do których dzwonią żeby to miejsce szybko uzupełnić.
17. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 04-11-2024 09:59 Problem słusznie zasygnalizowany, lecz zrzucanie wszystkiego na pacjentów jest niezbyt poważne. Tutaj szpital lub NFZ powinni wziąć na siebie ułatwienie odwołania wizyty. Jest bowiem tutaj pole do zmian systemowych. Ale faktycznie jest to jeden z kilku poważnych problemów, które mogą nieco uzdrowić służbę zdrowia. Inny, o którym w komentarzach Elki była mowa, to zbyt łatwe kierowanie pacjentów do specjalistów. Zacytuję fragment z tamtego wpisu w Elce.
"W Danii trudno jest się dostać do publicznego specjalisty. Lekarz rodzinny leczy pacjenta tak długo jak to jest możliwe. Dopiero gdy faktycznie wyczerpią się jego możliwości, wolno mu skierować pacjenta do specjalisty. W Polsce już pierwsza wizyta u rodzinnego potrafi skutkować kilkoma skierowaniami do specjalistów. A jest grono pacjentów, którzy mają nozofobię (paniczny, obsesyjny, irracjonalny strach przed zachorowaniem) i bardzo regularnie, profilaktycznie proszą lekarza rodzinnego o skierowania do specjalistów. I co istotne, często je dostają. Nic więc dziwnego, że przy braku specjalistów i przy ograniczeniach budżetowych NFZ, tworzą się kolejki."
18. Dodane przez alexa, w dniu - 04-11-2024 10:01 te 5% to te osoby co nie doczekały terminu
19. Dodane przez m, w dniu - 04-11-2024 10:06 Najpierw to trzeba się dodzwonić
20. Dodane przez info, w dniu - 04-11-2024 10:11 W szpitalu jest 16 poradni. W 12 poradniach terminy działają bez zarzutu. Anulowanych było 11 % wszystkich wizyt w poradniach. 6228 anulowanych wizyt dotyczy tylko czterech poradni? Pytanie podstawowe: jaki procent anulowanych wizyt dotyczy osobno poradni chirurgicznej, chirurgiczno-ortopedycznej, urologicznej i laryngologicznej i jak to jest możliwe?
21. Dodane przez PL, w dniu - 04-11-2024 10:13 Wzorem do naśladowania jest przychodnia Verticulus w Lesznie! KILKA dni przed planowaną wizytą, dostaje pacjent sms o potwierdzenie lub odwołanie wizyty! TAK lub NIE Szpital wojewódzki organizacyjnie to jedna wielka porażka. Ludzie przyjeżdżają na planowaną wizytę nawet z daleka aby dowiedzieć się, że lekarza nie ma od kilku dni i wizytę przekładamy na odległy termin! Znowu Verticulus się kłania - W takiej sytuacji, z wyprzedzeniem jest telefon do pacjenta z informacją o odwołaniu wizyty i ustala się dogodny dla pacjenta nowy termin. Tu jest profesjonalizm co do tego w 100%! Ten poprzedni dyrektor to porażka a czy ten p.o. poprosi o konsultacje właściciela Verticulusa? Konkurencja? Panie Baranowski, dziękuję za Pana mądrość!
22. Dodane przez do polityków i urzędników, w dniu - 04-11-2024 10:22 Już czas żeby budżet NFZ i RP stały się budżetami jednego państwa a nie dwóch!
23. Dodane przez Sowa, w dniu - 04-11-2024 10:37 Te wszystkie prywatne przychodnie za nasze pieniądze rano osobiście się rejestrować by się dowiedzieć, że zax 3 godz masz wizytę nie przyjmuja tel rejestracji to są dopiero szczyty bezczelności ,to wszystko zostało zbudowane za wyprowadzone pieniądze z państwa !
24. Dodane przez do kom. 15, w dniu - 04-11-2024 10:44 Nie przesadzajmy z tą przesadną mądrością. Firmy zewnętrzne przygotowują aplikacje i oferują je placówkom medycznym. A te albo akceptują taką ofertę i ą wdrażają u siebie albo ją odrzucają. Przypuszczam, że w Ventriculus było podobnie. Szpital pewnie na wszystkim szuka oszczędności i nie zawsze znajduje je tam, gdzie powinien.
25. Dodane przez Gość, w dniu - 04-11-2024 10:47 Szkoda, że nie chcą edukowac tak polityków we wszystkich dziedzinach, jak zwykłego obywatela. To sprawka bobrów.
26. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 04-11-2024 11:12 Pewnym rozwiązaniem byłoby otrzymanie sms generowanego systemowo przypominającym o zbliżającej się wizycie i linkiem do potwierdzenia/odwołania wizyty.
Oczywiście rodzi to koszty, ale jest to najprostsze wyjście.
27. Dodane przez do kom 24, w dniu - 04-11-2024 11:46 Podejrzane aplikacje to sobie możesz ściągać sam i z nich korzystać...a potem nie żal, że kasa znikęła...W poradniach w szpitalu w Lesznie celowo nie odbierają telefonów, żeby właśnie mieć takie argumenty, jak w tym artykule. W przeszłości Ventriculus to wielka porażka i kpina z pacjentów NIE WIEM, JAK JEST TERAZ, BO OMIJAM SZEROKIM ŁUKIEM TAK, JAK INNE PRYWATNO-FUNDUSZOWE MANUPILOWANE PORADNIE Z WCZEŚNIEJSZĄ WIZYTĄ W SZPITALACH LUB DALSZYCH SIEROWANIACH ALE TYLKI PRYWATNIE...? TU JEST PROBLEM!! LEKARZE POWINNI TYLKO PRACOWAC NA NFZ I GODNIE ZAROBIĆ I MIEĆ ZAKAZ PROWADZENIA DODATKOWO PORADNI PRYWATNYCH LUB ODWROTNIE. TO SIĘ NIE ZMIENIŁO OD LAT A BEDZIE JESZCZE GORZEJ. ALE DZIĘKI TEMU, ŻE PRYWATNIE LEKARZE FAWORYZOWALI PACJENTÓW ZA PIENIĄŻKI W SWOICH GABINECIKACH SZYBCIEJ ZAKOŃCZO WYSZCZEPIALNĄ PANDEMIĘ..ILU TYCH LEKARZY SIE WYSZCZEPIŁO? GDZUE ZNAJDZIEMY DANE NA TEN TEMAT?
28. Dodane przez asdf, w dniu - 04-11-2024 12:15 to niech szanowne panie z rejestracji odbieraja telefony ! albo lepiej. SMS dzień wcześniej z pytanie o potwierdzenie wizyty TAK/NIE. jeżeli pacjent nie przyjdzie symboliczna opłata, np. 10 zł.
29. Dodane przez Jana, w dniu - 04-11-2024 14:00 Nie odbierają tel bo lekarze dzwonią do hołowni on pilniej potrzebuje lekarza nim wam się wydaje !!! Jest wesoło!!!
30. Dodane przez Michał, w dniu - 04-11-2024 14:09 Wystarczy wprowadzić opłatę za wizytę u każdego rodzaju lekarza, 10 zł nic więcej a wiele osób by się zastanowiło.
31. Dodane przez Do 8, w dniu - 04-11-2024 14:45 Nie w Przychodni KADENT tylko KODENT dzwonią wcześniej ale tam nie ma wizyt na NFZ bo o to chodzi w tym artykule. Tam się płaci gotóweczka o to duża. Ale bez obaw teraz lekarze będą dzwonić i pytać partia rządząca to obiecała nam a my im wierzymy skoro na nich głosujemy,
32. Dodane przez Medyk do wpisu 28, w dniu - 04-11-2024 15:09 Żadne 10 złotych, we Włoszech brak zgłoszenia się do gastroskopii czy kolonoskopii w wyznaczonym terminie - 100 euro zabierane z konta, AUTOMATYCZNIE.
33. Dodane przez Do 24, w dniu - 04-11-2024 15:23 Co napisałeś? Mądrość polega na korzystaniu z dostępnych programów, usprawniających pracę placówki i ułatwiających nam życie! Verticulus przyjmuje też pacjentów na NFZ i jestem zadowolony z ich usług medycznych Na ich tle jak nazwać kierownictwo szpitala wojewódzkiego? Tępogłowi?
34. Dodane przez ded, w dniu - 04-11-2024 15:40 Proponuję overbooking jak w samolotach przyjąć trochę więcej, kto na końcu nie wejdzie.
35. Dodane przez OLA, w dniu - 04-11-2024 15:40 W złych czasach socjalizmu większość specjalistów zatrudniona była na etatach szpitali. W przychodnich przyjmowali bez żadnych limitów . Nie było kolejek i skierowań. I komu to przeszkadzało? Cóż mamy teraz kapitalizm. Masz kasę to się leczysz .Choć i ta jak widać po niektórych politykach ,nie chroni od nieszczęścia. Jednak jeśli jej nie masz ,to umieraj. O to przecież walczyła Solidarność. Mam nadzieję, że jej założyciele są szczęśliwi.
36. Dodane przez Rolnik, w dniu - 04-11-2024 16:00 lekarze za dużo zarabiają, a grubasy chodzą do lekarzy i to jest problem tak powiedziała pani minister prosimy o usmiech.
37. Dodane przez do kom. 33, w dniu - 04-11-2024 19:55 Takie decyzje podejmuje wiele prywatnych przychodni w Lesznie, a Ty pod niebiosa wychwalasz tylko Ventriculus. To po prostu standardowe, logiczne myślenie biznesowe, ułatwiające organizację pracy, a nie żadna wybitna mądrość.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.