Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Ponad stu naukowców i działaczy edukacyjnych podpisało list otwarty do prezydenta Leszna Grzegorza Rusieckiego, w którym wyrażają protest przeciwko planowanej likwidacji Szkoły Podstawowej nr 1. Jej zamknięcie to nie tylko strata dla uczniów, ale także sygnał dla społeczności Leszna, że innowacja w edukacji nie jest priorytetem - czytamy w piśmie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na najbliższej sesji Rady Miejskiej Leszna, która odbędzie się 13 lutego, radni mają rozpatrywać projekt uchwały o zamiarze likwidacji Szkoły Podstawowej nr 1. W opublikowanym projekcie czytamy, że likwidacja ma nastąpić z dniem 31 sierpnia 2026 roku, uczniowie klas 1-3 mają mieć możliwość kontynuowania nauki w SP3, zaś uczniowie klas 4-8 w SP2. W uzasadnieniu prezydent Leszna przedstawił swoje argumenty za likwidacją: lokalizacja w ruchliwym miejscu, brak możliwości zaparkowania rodziców przy odwożeniu dzieci, jedna z najniższych liczb dzieci uczęszczających z obwodu szkoły, brak własnej sali gimnastycznej, zbyt mały teren rekreacyjny oraz stan budynku.
Pomysł likwidacji spotkał się ze stanowczym protestem rodziców uczniów z "Jedynki", którzy podkreślają wartość prowadzonych w niej innowacji edukacyjnych. Półtora tysiąca osób podpisało się pod internetową petycją przeciwko zamiarom władz samorządowych. Dziś wsparli ich naukowcy i działacze edukacyjni z całej Polski, którzy skierowali do prezydenta Grzegorza Rusieckiego list otwarty w obronie szkoły. Przytaczamy go w całości:
LIST OTWARTY ŚRODOWISKA NAUKOWEGO ORAZ DZIAŁACZY
NA RZECZ EDUKACJI W SPRAWIE LIKWIDACJI SP NR 1 W LESZNIE
Szanowny Panie Prezydencie Miasta Leszna,
Grzegorzu Rusiecki,
z ogromnym niepokojem i zdumieniem przyjęliśmy wiadomość o planowanym zamknięciu Szkoły Podstawowej nr 1 w Lesznie, która w ciągu ostatnich lat stała się symbolem edukacyjnej zmiany i innowacji w Lesznie. Wobec tej decyzji pragniemy wyrazić stanowczy sprzeciw, zarówno w imieniu środowiska naukowego, jak i osób zaangażowanych w rozwój edukacji w Polsce. Odpowiedzialna decyzja w tej sprawie wymaga przyjrzenia się pominiętym przez władze faktom.
SP nr 1 jest przykładem nowoczesnej, rozwijającej się placówki edukacyjnej, wpisując się w nurt tzw. "Budzących się szkół" - miejsc, które stawiają na nowatorskie metody uczenia(się), rozwój kompetencji XXI wieku oraz dbanie o wszechstronny rozwój uczniów. To jedyna publiczna szkoła podstawowa w Lesznie, która kompleksowo realizuje takie podejście, tworząc bezpieczne, kreatywne i zrównoważone środowisko edukacyjne. Zamknięcie jej to nie tylko strata dla uczniów, którzy będą pozbawieni szansy na korzystanie z tych wyjątkowych metod, ale także sygnał dla całej społeczności miasta Leszna, że innowacja w edukacji nie jest priorytetem.
W kontekście głębokiego kryzysu edukacyjnego w Polsce, postrzegamy SP nr 1 jako jednostkę szczególną,
oddającą hołd progresywnej filozofii edukacyjnej, która w centrum oddziaływań stawia dziecko wraz z jego szeroko rozumianymi potrzebami, zasobami i deficytami. Począwszy od września 2021 roku, kiedy to po okresie przygotowań i wstępnych zmian, SP1 przystąpiła do ruchu "Budzących się szkół", stoi w opozycji do silnie zakorzenionych w społeczeństwie polskim szkodliwych praktyk wprowadzonych w pruskim modelu nauczania takich jak: podawcze metody, przedmiotowe traktowanie oraz wzbudzanie lęku za pomocą rozbudowanego systemu kar i upomnień, a przez to budowanie zewnętrznej motywacji do nauki etc. Nazywanie działań realizowanych w SP nr 1 przez Prezydenta "projektami" i stawianie ich na równi z projektami w innych szkołach jest uproszczeniem i można odebrać jako brak zrozumienia istoty nowoczesnej edukacji lub intencjonalne działania mające na celu zbagatelizowanie doniosłych zmian, które już zaszły w tej szkole. Chcielibyśmy podkreślić, że na szczególną uwagę zasługuje dostosowywanie systemu oceniania do obowiązujących przepisów prawa oświatowego. Szacuje się, że taki krok podjęło zaledwie 2% szkół w Polsce. Zmiana podejścia do oceniania jest jednym z najtrudniejszych zadań w procesie transformacji szkół i świadczy o dużej świadomości i dojrzałości nauczycieli oraz rodziców (i konsekwentnym wspólnotowym działaniu).
Jest niemal pewne, że po likwidacji szkoły, rozproszeni nauczyciele SP1 nie będą w stanie przekonać innych gron pedagogicznych do podobnych zmian. Jeśli nauczyciele z innych leszczyńskich szkół nie dostosowali jeszcze pracy swoich szkół do obowiązującego od wielu lat prawa oświatowego, to dlaczego teraz mieliby zmienić swoje podejście? Likwidacja SP nr 1 oznacza, że dorobek jej nauczycieli i wartości, na których oparli swoje innowacyjne podejście zostaną zaprzepaszczone.
Dodatkowo, warto podkreślić, że szkoła ta posiada już ogromne sukcesy, zarówno w zakresie osiągnięć uczniów, jak i w budowaniu współpracy z rodzicami oraz otoczeniem społecznym, w tym organizacjami pozarządowymi. Niszcząc tę szkołę, niszczymy wartościowe doświadczenie edukacyjne, które jest fundamentem dla rozwoju nowoczesnej edukacji nie tylko w Lesznie, ale i w całej Polsce. Choć rezultaty działalności Szkoły Podstawowej nr 1 nie są jeszcze w pełni widoczne w wynikach egzaminu ósmoklasisty, co jest naturalnym efektem jej niedawnego przystąpienia do BSS, wszelkie dostępne eksploracje i badania naukowe oraz doświadczenia podobnych placówek wskazują jednoznacznie, że podejmowane przez nią działania zmierzają w słusznym kierunku. Tego typu zmiany w edukacji są niezbędne, a ich efekty, choć wymagają czasu, na pewno przyniosą wymierne, pozytywne rezultaty. Polska edukacja takich zmian potrzebuje!
Jako środowisko naukowe i liderzy zmian w edukacji apelujemy o rewizję tej decyzji. Wierzymy, że tam, gdzie są dobre chęci, zawsze można znaleźć satysfakcjonujące rozwiązanie. Leszno Komeńskiego potrzebuje szkół, które idą z duchem czasu, a nie regresu w edukacji. Odpowiedzialne decyzje w sprawie przyszłości tej placówki wymagają zrozumienia szerokiego ich kontekstu oraz uwzględnienia społecznych konsekwencji, a nade wszystko powinny być wynikiem dialogu opartego na wiedzy naukowej. Polityka oświatowa nie może wynikać z ekonomicznych kalkulacji i przekonań stojących w opozycji do stanu nauki. W edukacji najważniejszy jest człowiek i wspólne dobro.
Panie Prezydencie, jubileusz 80-lecia Szkoły Podstawowej nr 1 jest okazją, by docenić zarówno jej bogatą tradycję, jak i nowatorskie podejście, które doskonale odpowiada na wyzwania współczesnego świata. Likwidacja tej placówki w tak ważnym momencie, bez dania jej szansy na dalszy rozwój, byłaby wielką stratą i zmarnowaniem jej ogromnego potencjału. Szkoła Podstawowa nr 1 ma szansę stać się przykładem i inspiracją dla innych placówek oświatowych. Jej nauczyciele wytyczyli nową drogę, którą mogą pójść kolejne szkoły. Dzięki ogromnej determinacji w jednym miejscu połączono pasję i potrzebę wspierania rozwoju dzieci z aktualnymi osiągnięciami nauki oraz wykładnią prawa oświatowego. Dlatego właśnie Szkoła Podstawowa nr 1 w Lesznie powinna nadal istnieć i funkcjonować jako odrębna placówka edukacyjna.
Panie Prezydencie, nie możemy i nie zamierzamy zaakceptować Pana decyzji. Dorobek tych nauczycieli jest dla nas zbyt wielką wartością. Będziemy mobilizować kolejne osoby ze środowisk naukowych oraz wszystkich, którym zależy na przyszłości edukacji w Polsce, aby wspólnie powstrzymać tę kompletnie niezrozumiałą decyzję władz miasta i naszym zdaniem działającą na szkodę jej mieszkańców. Z determinacją będziemy dążyć do tego, by szkoła, która jest przykładem zmian i postępu w edukacji, mogła nadal pełnić swoją rolę w społeczności lokalnej miasta Leszna.
Jesteśmy przekonani, że wsparcie społeczności i dorobku SP1 w Lesznie to najlepsza inwestycja w rozwój leszczyńskiej oświaty, gdyż nawiązuje do chlubnych tradycji miasta i w naszym odczuciu jest motorem napędowym jej przyszłego rozwoju. Fenomen SP nr 1 jako "Budzącej się szkoły" zasługuje na docenienie oraz szacunek i może przyczynić się do zbudowania pozytywnego wizerunku Leszna - miasta szkół, a w niedalekiej przyszłości, mamy nadzieję - miasta słynącego z innowacji pedagogicznych na skalę ogólnopolską.
Z poważaniem,
Agnieszka Adamczak - Warsztaty z Porozumienia
prof. dr hab. Roman Bäcker - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
dr Magdalena Barańska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
prof. dr hab. Maria Barysz - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Robert Bielecki - Akademia Nauk Stosowanych w Koninie
dr inż. Andrzej Szymon Borkowski - Politechnika Warszawska
Marta Chłoń-Hylak - Neurologopeda Metoda Krakowska
prof. UAM dr hab. Iwona Chmura-Rutkowska - Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
dr Bożena Chrostowska - dr nauk humanistycznych pedagog, Olsztyn
Sylwia Chwaliszewska - Wolna Szkoła Żyrafa
prof. US dr hab. Maksymilian Chutorański - Uniwersytet Szczeciński
dr Julian Czurko - Fundacja Owoc Spotkania
Anna Dęboń - Stowarzyszenie Dopamina Lab
dr Maciej Dębski - Fundacja Dbam o Mój Zasięg
Ewa Dobiała - Oddział Psychiatryczny Dzienny dla Dzieci i Młodzieży w Lesznie
Jarosław Durszewicz - Fundacja Szkoła bez Ocen
dr Katarzyna Dworniczek - Akademia Nauk Stosowanych w Lesznie
Edyta Ejsmot - Wiosna Edukacji
Magdalena Franka - Fundacja Arena i Świat
Justyna Frankiewicz-Popiołek - Fundacja Uczyć (się) z Pasją
prof. KUL dr hab. Lech Giemza, Katolicki Uniwersytet Lubelski
dr Marta Grześko-Nyczka - Akademia Nauk Stosowanych w Lesznie
Magdalena Grzeszkiewicz-Brzęcka - trenerka Centrum Edukacji Obywatelskiej
dr Tomasz Hauza - Akademia Nauk Stosowanych w Lesznie
Grzegorz Idziak - Placówka Doskonalenia Nauczycieli PERCEPTi EDUKACJA Zielona Góra
Justyna (Inka) Ilasz - nauczycielka innowatorka
Joanna Jakś - Fundacja Prodeste
prof. UAM dr hab. Sylwia Jaskulska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Magdalena Jarzębowska - Fundacja Dzieci Montessori
Anna Jurewicz - Centrum Doskonalenia Nauczycieli Razem Lepiej
prof. UW dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska - Uniwersytet Warszawski
prof. UŚ dr Marek Kaczmarzyk - Uniwersytet Śląski
Joanna Kaszuba - Arena Kreatywnej Edukacji
Marzena Kędra - Szkoła Podstawowa Cogito w Poznaniu
Justyna Kieliś-Talaga - Akademia Nauk Stosowanych w Lesznie
Piotr Klimczyk - Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego
Ilona Kobuszyńska - Wolna Szkoła Żyrafa
Anna Konarzewska - nauczycielka innowatorka
dr Marta Kondracka-Szala - Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Wrocławski
Zuzanna Kończak - Koło Naukowe Pedagogów ANS w Lesznie
Marcin Korczyc - Fundacja Ja, Nauczyciel
dr inż. arch. Małgorzata Kostrzewska - Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej
dr Agnieszka Kossowska - Fundacja Rozwoju Edukacji Empatycznej
Beata Kubsik - EDUdzielnia
Dorota Kujawa- Weinke - edukatorka, ambasadorka „Planu dla edukacji”
dr Karolina Kuryś-Szyncel - Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
1. Dodane przez Jądruś, w dniu - 05-02-2025 20:07 4916 Smutny Maciej i Uśmiechnięty Grześ, będą teraz mieli zagwostkę
2. Dodane przez peter, w dniu - 05-02-2025 20:08 2920 "progresywna edukacja" to nic innego, jak skrajnie lewicowa, neomarksistowska edukacja. w szkołach brakuje dyscypliny i porządku, a nie humanitarno-sentymentalnych bajek. uczeń nie jest od tego, żeby dyktować warunki, ale żeby podporządkować się autorytetom nauczycielskim. a przepraszam, tych ostatnich już dawno nie ma.
3. Dodane przez Legalizta, w dniu - 05-02-2025 20:19 611 A Premier Tusk i h honoruje, bo to od niego zależy czy ich nazwiska cokolwiek znaczą, więc poczekajmy.
4. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 05-02-2025 20:21 1110 Plejada podpisów imponująca. Chyba nawet obs,erniejsza jak swego czasu oburzenie przeciw promowaniu LGBT+ . W tedy to zdaje się 1 liceum wiodło prym.
Ale wobec blatów deportacji Palestyńczyków ze Strefy Gazy Wszystko to nic. Zapewne następstwem będzie zbużenie świątyni arabów i odbudowanie świątyni Salomona.
To co mnie zastanawia w sprawie Leszczyńskiego grajdołka to to dlaczego na liście zpodpisów nie na Pani Adeli !!!!! Zasłużonej. Praca z młodzieżą nie była jej obca.
Już nawet na mapie nawigacji jest jej imie przy lotnisku.
Natomiast nawigacja w Strzyżewicach widzi tylko cmentarz poewangelicki. Jedne aktualizacje idą jakby szybciej a drugie wcale( brak cmentarza komunalnego/katolickiego.
reklama
5. Dodane przez Staś, w dniu - 05-02-2025 20:21 188 Co się z tą edukacja dzieje ? Ministra od edukacji w 80 rocznicę wyzwolenia obozu w Auschwitz w czasie przemówienia stwierdziła, że obóz ten wybudowali polscy naziści, żeby zabijać w nim inne nacje. Pan Rusiecki I Pan Grabianowski próbują zamknąć historyczną szkołę z tradycjami. Co to ma być ? https://dorzeczy.pl/kraj/685474/kibice-legii-(...)ransparent.html
6. Dodane przez Stefania K., w dniu - 05-02-2025 20:26 1627 Obronimy szkołę. Nie będą lewacy pluć nam w twarz.
7. Dodane przez aaa, w dniu - 05-02-2025 20:31 6215 Śmieszy mnie inicjatywa tego listu. Akurat naukowców w Krakowie lub Olsztynie interesuje szkoła w Lesznie. Ciekawe czy znają lokalizację tej szkoły w centrum miasta bez boiska i sali gimnastycznej. Nikt nie likwiduje szkoły tylko przenosi do innego budynku. Nie oszukujmy się tu nie chodzi o dzieci a o zachowanie miejsc pracy dla nauczycieli. Przy takim spadku urodzin w następnych latach sprawa likwidacji dotyczyć będzie następnych szkół. Jak padają zakłady pracy i zwalniają ludzi to jakoś nikt takiego larum nie podnosi.
8. Dodane przez logiczne, w dniu - 05-02-2025 20:40 39 Do 7. Nieprawda. Przy takim spadku urodzin, kiedy rąk do pracy jest coraz mniej, nie grozi nam zwalnianie ludzi.
9. Dodane przez Panie pRezydencie, w dniu - 05-02-2025 20:44 388 Nie jest Pan z mojej bajki,Panie Prezydencie,ale proszę wytrwać i pokazać ze ma Pan cojones- trudna,niepopularna ale konieczna decyzja.Gdyby Pan się teraz ugiął to znaczy że każda mądra decyzje można obalić przez populizm,protest,pilnowanie swoich partykularnych interesów. Proszę wytrwać,z poparciem swoich radnych ,jak rozumiem. Pan Matecki szczególnie,bo zna sie na oświacie.
10. Dodane przez M, w dniu - 05-02-2025 20:46 415 Część argumentów prezentowanych przez tych naukowców, to czysta demagogia i frazesy. Od osób z tzw. wyższym wykształceniem mogę wymagać, aby używali merytorycznych argumentów i nie obrażali pozostałych pedagogów, rodziców, uczniów i rzetelnych naukowców.
11. Dodane przez Proste., w dniu - 05-02-2025 20:46 292 Czyli oczekuje,ze Panie Protestujące ,broniąc sp1,wskażą ktore inne szkoły,mniej postępowe,maja zostać zlikwidowane? Bo co do tego ze oświata kosztuje strasznie za duzo,to chyba wszyscy się zgadzamy?dzieci coraz mniej,nauczycieli i szkół ciagle tyle samo.
12. Dodane przez Do 8, w dniu - 05-02-2025 20:50 70 Sztuczna inteligencja nas zastąpi więc rąk do pracy nie zabraknie.
13. Dodane przez ..., w dniu - 05-02-2025 20:58 73 do 9,10,11. Szkolnictwo - edukacja musi kosztować dużo i z samego założenia jest deficytowa. Tyle tylko, że im bardziej kosztowna i deficytowa dziś, tyle bardziej opłacalne i dochodowe dewidendy w przyszłości.
14. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 05-02-2025 21:00 87 Prezydent chyba nie spodziewał się takiego oporu i dział tak dużego kalibru jak opór środowisk naukowych. Ale czuję, że nadal bardzo potrzebuje do czegoś ten budynek i będzie szukał innych rozwiązań. Np. funkcjonowania dwóch równoległych systemów nauczania w ramach jednej placówki szkolnej.
15. Dodane przez koks, w dniu - 05-02-2025 21:04 618 Ponuro to widzę ta uśmiechnięta koalicja co raz bardziej smutna.
16. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 05-02-2025 21:09 72 Ale na przyszły tydzień będzie jazda.
Nadal nie wiadomo, na jaki cel będzie przeznaczony budynek.
17. Dodane przez A to ci dopiero, w dniu - 05-02-2025 21:13 312 Kto rozkręcił machinę? To mnie ciekawi. Kto ma takie plecki, że dotarł do tych stu ludzi. Powysyłał mailem, a oni podpisali? Czy jakiś pan prof. z Torunia czi inżynier z Politechniki Warszawskiej wie w ogóle coś o tej szkole? Wie coś o Lesznie? List jak list, napisał go ktoś, kto powysyłał do tych ludzi, a oni podpisali. Czy oni cokolwiek mogą powiedzieć z własnego doświadczenia o szkole w Lesznie? Dziwne.
18. Dodane przez do 11, w dniu - 05-02-2025 21:16 221 Tez tak uważam. Trudno, ale jest ogromny niż, młodzi od dawna opuszczają miasto.. Ci co zostają nie zawsze maja dzieci. Takie czasy... Coś trzeba zamknąć. Niestety. Co? Jakieś propozycje inne? Bo łatwo wszystko bojkotować. Dla zasady i popularyzacji własnego nazwiska.
Swoją drogą - czytając nazwy miejscowości z których pochodzą podpisy wątpię, czy niektórzy z osób wspierających wiedzą gdzie leży Leszno ... I w czym rzecz...
19. Dodane przez Nie, w dniu - 05-02-2025 21:17 333 Kilkanaście osób próbuje wymusić zmianę decyzji utrzymywania tej placówki, mimo że nie jest to rentowne. Nie ma mojej zgody na utrzymywanie nierentownej szkoły z naszych podatków
20. Dodane przez Zielarz, w dniu - 05-02-2025 21:19 820 Prezydencie !! Podejmij odważną decyzję i powiedz, że z SP1 się trochę przejęzyczyłeś.
21. Dodane przez referendum, w dniu - 05-02-2025 21:23 1321 GRZEGORZ RUSIECKI I RADA MIASTA LESZNA DO ODWOŁANIA - KONIECZNE JEST REFERENDUM
22. Dodane przez Ciekawe, w dniu - 05-02-2025 21:30 292 Co ma do powiedzenia na temat metod pedagogicznych np.
prof. dr Roman Backer - Katedra Filozofii i Teorii Polityki. Instytut Nauk o Polityce. Uniwersytet im. Kopernika w Toruniu prof Maria Barysz - Katedra Chemii Kwantowej i Spektroskopii Atomowej, uczelnia jak wyżej dr. inz. Andrzej Szymon Borkowski - dr nauk technicznych w dziedzinie kartografia na Uniwersytecie Warszawskim.
Są też osoby związane stricte z pedagogiką i nauczaniem np. dr Magdalena Barańska
Warto całą listę rozszyfrować pod kątem specjalizacji naukowców, czy oni coś wiedzą o Lesznie i tej szkole?
W każdym razie ktoś się bardzo wysilił wysyłając ten list do tych wszystkich ludzi i prosząc ich o poparcie. Widać, że komuś bardzo zależy.
23. Dodane przez ...., w dniu - 05-02-2025 21:32 133 do 19. A widziałeś kiedyś rentowną szkołę podstawową ?
24. Dodane przez Do 21, w dniu - 05-02-2025 21:34 110 Tym bardziej, że jeszcze nigdy w historii Leszna nie było tak lichej merytorycznie opozycji.
25. Dodane przez Nauczycielka, w dniu - 05-02-2025 21:35 910 Im bardziej nierentowna szkoła, ty lepsze w niej nauczanie
26. Dodane przez Werka, w dniu - 05-02-2025 21:35 69 Referendum jest jedynym rozsądnym wyjściem.
27. Dodane przez Nieodparte wrazenie, w dniu - 05-02-2025 21:37 251 Komuś zależy. To jasne. Pytanie tylko na czym. Coraz bardziej przypomina to nagonkę na obecnego prezydenta Rusieckiego, a nie akcję w obronie szkoły. Te teksty w komentarzach. "Żądamy referendum w sprawie usunięcie Rusieckjego". Przecież szkoła to pretekst. To jest rozgrywka polityczna. Przeciwnicy Rusieckiego w akcji. Osaczają go. Nie dam się nabrać na ten list. To próba manipulacji. To jest polityka. A naukowcy dali się wmanewrować. Może nie wiedzą w czym uczestniczą?
28. Dodane przez Totalna przesada, w dniu - 05-02-2025 21:38 220 Ale, polecieli. Na ponad setkę podpisów, aż 9 z Leszna. Pozostali, czyli większość nie wie, co to za szkoła, a my co to za naukowcy.
29. Dodane przez XXX, w dniu - 05-02-2025 21:40 334 Jaka innowacyjność. Wyniki egzaminu ósmoklasisty 2024 język polski 47,95 % drugi najgorszy wynik w Lesznie matematyka 26,60 % najgorszy wynik w Lesznie język angielski 47,05 % najgorszy wynik w Lesznie. Oto efekty programu "Budząca się szkoła" totalny spadek efektów nauczania.
30. Dodane przez Kiki, w dniu - 05-02-2025 21:42 312 W Polsce lokalnej za PiS przywracanie linii kolejowych posterunków Policji itp. A za PO likwidacja reorganizacja oprymalizacja czyli innymi słowy likwidacja.
31. Dodane przez obserwator, w dniu - 05-02-2025 21:43 240 Mam tylko jedno pytanie - kto nadaje nauczycielom innowatorom ten tytuł "innowator". Czyżby sami sobie je nadawali?
32. Dodane przez Do 28, w dniu - 05-02-2025 21:48 130 Wszystkich można wygooglowac. Pierwszych już zrobił nr 22.!Jak ktoś ma czas może i resztę, choć to benedyktyńska robota. Jak widać ci pierwsi z listy to zupełnie nie z pedagogicznej bajki.
33. Dodane przez M, w dniu - 05-02-2025 21:54 210 Ten program jest taki dobry, że egzaminy słabo wypadają. Stare mury, brak boiska, brak sali gimnastycznej. I to rodzicom odpowiada.
34. Dodane przez Hm, w dniu - 05-02-2025 21:55 231 Niby naukowcy z różnych miejsc Polski i całkiem odmiennych dziedzin. Niby nic ich zawodowo nie łączy i nie łączy ich w większości z Lesznem. W takim razie co, albo kto ich połączyl, że podpisali ten list. Może gdyby sprawdzić ich sympatię polityczne zagadka przestałaby być taka zagadkowa?
35. Dodane przez do kom. 17, w dniu - 05-02-2025 22:05 415 To nie jest aż takie dziwne. Nie trzeba znać osobiście danej szkoły, by stanąć w obronie metod nauczania w niej stosowanych. Wystarczy mieć wiedzę na temat tego co oferują inne tzw. "Budzące się szkoły" w całej Polsce.
36. Dodane przez Pytanie, w dniu - 05-02-2025 22:15 130 Czy wszyscy naukowcy wymienieni pod listem wiedzą, że sa pod nim podpisani? Nie takie rzeczy już widzieliśmy.
37. Dodane przez Atom, w dniu - 05-02-2025 22:19 141 Niech Ci którzy tak bardzo pragną pozostania placówki zobowiążą się i płacą za jej utrzymanie.
38. Dodane przez popieram 16, w dniu - 05-02-2025 22:26 50 Szkoda, że nie wiemy, na jaki cel ma być przeznaczony budynek. Co do likwidacji szkoły zgoda ale co dalej.
39. Dodane przez do 34, w dniu - 05-02-2025 22:31 415 Nie mierz wszystkich swoją miarą, naukowców połączyło to, że decyzja prezydenta m. Leszna jest nieprzemyślana i wymierzona w szkołę, w której wdraża się bardzo potrzebną innowację pedagogiczną.
40. Dodane przez do 2, w dniu - 05-02-2025 22:35 13 Swoją wypowiedzią podałeś syntezę przepisu na osobowość autorytarną - uczeń ma się podporządkować. Uczeń to nie przedmiot, to podmiot, który ma swoje prawa i w procesie edukacji ma nabywać podmiotowość, a nie stawać się przedmiotem (później w pracy itd.)
41. Dodane przez Absurdy do poprawy, w dniu - 05-02-2025 22:41 50 Argument malej liczby dzieci z obwodu wynika stad ze idiotycznie wyglada rejonizacja . Tak samo beznadziejnie jak okręgi wyborcze. Taki kandydat ze Śródmieścia ma obamszar od Zaborowska az po OBI !!! Dluga wąska kicha przez cale miasto!!! A kto zna kandydata z okolic szkoly rolniczej na ulicy np Podmiejskiej i odwrotnie. Tak samo wyglada to ze szkołami. Uczniowie z Zatorze należą do sp 1 ale bluzej maja do sp 9 i dlatego tam chodzą. Weźcie się nieroby radni za to to od razu oczy Wam się otworzą jak to beznadziejnie wyglada.
42. Dodane przez do 39, w dniu - 05-02-2025 22:45 51 Wskaż proszę, po przemyśleniu, inną SP , którą należy zlikwidować z tytułu niżu demograficznego. Bo trzeba. I przedstaw swoje przemyślane i trafne argumenty tej propozycji.
43. Dodane przez Do 35, w dniu - 05-02-2025 22:49 162 Czy ci naukowcy mieli tę wiedzę. Nie mam żadnej gwarancji. To po pierwsze. Po drugie szkoła ma marne wyniki co świadczy o słabości metod w niej stosowanych. Po trzecie. Zapytajmy w takim razie pasażerów dla przykładu IC Przemyśl - Szczecin, co myślą o tych metodach. Przecież wystarczy, że coś o nich słyszeli. Z pewnością ktoś się znajdzie. Niech też podpiszą się pod listem. Z pewnością są ekspertami w swoich dziedzinach.
44. Dodane przez Kikx, w dniu - 05-02-2025 22:51 161 Zapewne tzw. znajomi znajomych zostali poproszeni o wyświadczenie przysługi i podpisanie tego listu, obrazuje to wskazywana tu różnorodność miast, w których pracują ci "naukowcy". Pragnę zauważyć jak mało osób poparło dr Grzesko-Nyczke z jej miejsca pracy jakim jest PWSZ w Lesznie - miejscowi nie chcieli się podpisać pod tą emocjonalna ściema!
45. Dodane przez Do 39, w dniu - 05-02-2025 22:54 31 Mierzę miara tych, którzy to robią. To jest tak grubymi nitkami tkane, że tylko naiwny, albo manipulant może się tym zachwycić.
reklama
46. Dodane przez Skoro, w dniu - 05-02-2025 23:00 242 Skoro wyniki są aż tak złe, to jakim cudem ta metoda jest niby tak dobra? Te dzieci są pokrzywdzone na starcie, bo mają kolosalne tyły w edukacji podstawowej. Pitu, pitu o innowacji, a dzieci nie umieją dodawać, odejmować i mnożyć.
47. Dodane przez do 42, w dniu - 05-02-2025 23:06 15 Z całą pewnością nie należy likwidować SP1, argument najważniejszy już podałem.
48. Dodane przez Pragmatyk, w dniu - 05-02-2025 23:21 20 Zaznacz krzyżykiem właściwą odpowiedź: 1. W życiu liczą się nie chęci, lecz rezultaty. 2. Brak rezultatu +dobre usprawiedliwienie = rezultat.
49. Dodane przez do kom. 46, w dniu - 05-02-2025 23:32 23 Czy wyniki na egzaminie lub na świadectwie szkolnym na pewno przekładają się zawsze na satysfakcję życiową, zawodową lub finansową? Przeanalizowałem sobie przed chwilą sytuację najlepszych uczennic i uczniów mojej klasy licealnej, a kończyłem I LO w Lesznie w końcówce PRL.
Wg mojej wiedzy żadna z osób z najlepszymi wynikami na maturze nie zarabia obecnie nawet średniej krajowej. Z kolei kilku średniaków klasowych radzi sobie wyraźnie lepiej i w dodatku zdają się mieć bardziej satysfakcjonujące zajęcie. Niestety z kilkoma z nich nie mam w ogóle kontaktu.
Zanim ktoś znowu napisze jak ważne są wyniki na świadectwie, niech sam przeanalizuje sobie najpierw swoją klasę.
50. Dodane przez Obecny emeryt, w dniu - 05-02-2025 23:39 03 Zbieramy teraz skutki działań przeciwko rodzinom z lat osiemdziesiatych
Pamiętacie demontrację przeciw podnoszeniu opłat w przedszkolach ?
Ludzie od tego czasu zaczęli stwierdzać - po co mamy się męczyć, skoro ani nam nie płacą, a jeszcze nam każą płacić za to, że bedziemy "produkować" niewolników , aby pracowały na bandy nierobów, które nie spełniają swojego zadania - CZYLI ZAPEWNIENIA NAM BEZPIECZEŃSTWA , PRACY I IGRZYSK
Dzisiejsza władza kontynuuje tę absurdalną politykę . Zamiast ściągać młodych do miasta oferując im MIEJSCA PRACY i to nie jakieś zaściankowe, TYLKO NP. PRZY PRODUKCJI CZIPÓW ? Mamy przecież misto patrnerskie w Holandii, która jest ŚWIATOWYM WYTWÓRCĄ MASZYN DO PRODUKCJI CZIPÓW - MOŻE ZLALAZŁO BY SIĘ ALBO JEDEN ALBO KILKU NASZYCH MILIONERÓW , KTÓRZY ZECHCIELI BY ZOSTAĆ MILIARDERAMI I ZACHECIĆ ICH DO ROZWINIĘCIA FABRYKI / FABRYK PRODUKUJĄCYCH INNOWACYJNĄ TECHNOLOGIĘ I UCZYNIŁOBY Z LESZNA DOLINĘ KRZEMOWĄ ? Nasz obecny Prezydebt chwali się przecież znajomościami i wycieczkami do Holandii - może zamiast likwidować szkoły, zapewni im jednak obłożenie ławkowe ?
51. Dodane przez Niech dorzuca...!!, w dniu - 06-02-2025 00:58 42 Niech dorzuca kasy ma utrzymanie budynku szkolnego w,/ podpisani!!!! Jacek- Napiorkowski dr inz. Wrocław ( Leszczyniak).Zarzadzie Miasta trzymaj się mocno w swej Decyzji - ale nie wpuszczaj ewentualnie Gości z Afryki ...po wszystkim. Wtedy przegrasz z narodem ,- zrobią Referendum nad Tobą. Pozdrawiam
52. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 06-02-2025 01:04 13 A Adela Dankowska co POwie? Wszak to autorytet. Jej imieniem lotnisko nazwali.
Zamknąć szkołę czt nie?
Spytajmy.
53. Dodane przez Kto s, w dniu - 06-02-2025 02:27 70 Ta szkoła dawno już powinna być zamknięta . Lelkanie z dziećmi to podstawa tam , zero samodzielności . Koleżanki córka chodzi do 7 klasy a jakby chodziła do 2 . Porażka . Ciecianie to podstawa . Straszna szkoła
54. Dodane przez Do 46, w dniu - 06-02-2025 06:09 40 Dokładnie pójdą zaś do technikum czy liceum.i się nie będą umiały odnaleźć będą po prostu inni niż reszta ....
55. Dodane przez Do 7, w dniu - 06-02-2025 06:26 51 Tak samo można odnieść się do spraw tzw. Praworządności za czasów PIS. CO POLITYCY BRUKSELI WIEDZIELI O NASZYCH PRZEPISACH PRAWA I SYTUACJI W KRAJU? - a jednak na podstawie łgarstw opozycji ochoczo głosowali za karaniem Polaków.
56. Dodane przez chyba nie polityka, w dniu - 06-02-2025 06:50 20 Tu chyba nie polityka połączyła a solidarność zawodowa jako zachowanie miejsc pracy (kom.7) i europejskie (?) innowacje z ich finansowaniem (?). Nauczyciele stale korzystają z wszelkiego rodzaju fakultetów, kursów, szkoleń, studiów, (finansowanych lub wspófinansowanych ze środków publicznych?), organizatorami (może też uczestnikami) może fundacje czy stowarzyszenia i to z pewnością także daleko poza Lesznem, spotykają się. Kiedyś w innych kręgach zawodowych był nieformalny zwyczaj pod koniec szkolenia wśród uczestników szkolenia w obieg szła dobrowolna tabela do wpisania swojego kontaktu i kontakty gotowe. Wizytówki, itp.
57. Dodane przez pytanie, w dniu - 06-02-2025 07:11 41 Co ma być w tamtym miejscu?
58. Dodane przez Koleżanki!!! Podpiszecie?, w dniu - 06-02-2025 07:16 153 Ależ to infantylne!!!! Ckliwy esej i podpisy koleżanek z branży,z których większość nigdy nie była w Lesznie a już na pewno nie w tej szkole i nie ma pojęcia o zasadach ( a bardziej ich braku) tam panujących. Radio (pożal się Boże) walkujace temat do znudzenia, no tu nie trudno doszukać się koneksji między pracownikami jednej i drugiej instytucji, to miasto nie jest aż tak duże. I jeszcze pytanie - jakie według pan stosuje metody nauczania sławna matematyczka z tej "wspaniałej szkoły" czy aby na pewno pruskie? Bo wielu rodziców twierdzi, że jednak stalinowskie.
59. Dodane przez Leśny władek, w dniu - 06-02-2025 07:26 74 Wy w obronie szkoły kalumnie wylewacie, a że Ojczyzna Idzi na dno i gospodarka bankrutuje , to was nie interesuje?
60. Dodane przez Yaro, w dniu - 06-02-2025 07:29 122 Brakuje jeszcze naukowców z Moskwy, Kijowa, Mińska itd. Czyżby oni byli za likwidacją szkoły?
61. Dodane przez Ryszard Ochódzki., w dniu - 06-02-2025 07:39 151 Niż demograficzny i szkoła do zamknięcia, czego ludzie nie rozumiecie? weźcie się lepiej za robotę!
62. Dodane przez bardzo dziwne, w dniu - 06-02-2025 08:25 61 Dziwna jest forma zwrotu Grzegorzu Rusiecki. Po co wymieniać odmienione zresztą imię i nazwisko? Jaki to ma sens? W której szkole tak uczą? Przecież wiadomo, kto dziś jest Prezydentem Miasta Leszna a zresztą to nie ma dla sprawy znaczenia. Istotny jest Prezydent Miasta Leszna, ktokolwiek nim jest.
63. Dodane przez Alex, w dniu - 06-02-2025 08:48 163 Ludzie, czy Wy nie rozumiecie, że jest niż i dzieci jest coraz mniej i z biegiem lat trzeba zmniejszać ilość szkół i liczbę etatów w szkołach bo to jest opłacane z naszej kieszeni z podatków.
64. Dodane przez Dobre, w dniu - 06-02-2025 08:58 123 Chyba argumenty merytoryczne do nikogo nie dotarły. W Lesznie za 3 lata zabraknie uczniów dla 2 szkół za 6 lat dla 3 a ludzie brną w to dalej. Jak chcecie obronić szkoły niech każdy zrobi jeszcze z 2 dzieci bo w większości macie tylko 1.
65. Dodane przez Stefania Rygiel, w dniu - 06-02-2025 09:02 25 Tej szkoły nie należy zamknąć, choćby z tego powodu, że na lekcjach historii uczy prawdy o tym, że KL Auschwitz wybudowali Niemcy a nie jak twierdzi minister edukacji Nowacka polscy naziści.
66. Dodane przez Zasługaborow, w dniu - 06-02-2025 09:03 31 Szkoda że jak poprzednik mieszał między szkołami 8 i 3 nie było hałasu
67. Dodane przez Dr. Whi, w dniu - 06-02-2025 09:03 51 Lista niekompletna,brakuje dr.Albana,dr Hausa i good Doctor ewentualnie
68. Dodane przez co za dziwaki?, w dniu - 06-02-2025 09:18 112 Farsa! Żenada! Zbieranina przypadkowych ludków nazwana naukowcami! Zrobili sobie darmową reklamę prywatnej działalności! 80% z tej dziwacznej grupy nie ma pojęcia gdzie jest Leszno i nigdy w Lesznie nie była a 95% zanim do nich jakiś nawiedzony fanatyk starej budy nie polazł skamleć o podpis, to nie miało pojęcia, że jakaś tam szkoła nr 1 w Lesznie jest w ogóle na świecie! Skoro ekonomia mówi, że szkołę należy zamknąć to się zamyka! Dzieciaków nie ma, szkoła ma jedne z gorszych wyników w Lesznie, lokalizacja tragiczna, w pobliżu masz inne podstawówki dużo lepsze - o co wam ludzie chodzi? brak logiki i podstaw wiedzy o życiu...
69. Dodane przez Mieszkanka Leszna, w dniu - 06-02-2025 09:24 101 Panie Prezydencie niech Pan robi co nalezy,to co zrobila ta Pani aktywistka ja na fb sama sie nazywa,to chore tyle wylewa sie zlosliwosci i malo merytorycznej dyskusji ,jakies emocjonalne wypociny i histeria owej Pani,proponuje te pania na minister edukacji to po jej kadencji będziemy mieli pokolenie rozhisteryzowanych dzieci ,ktire nie potrafia poruszac sie w realnym swiecie ,pomijajac juz zerowa wiedze .,bo fachowcow z nich nie bedzie,a moze zamiast przeniesienia uczniow do 2 i 3 przeniesc na Metziga do szkoly selezjanskiej tam beda zaopiekowani ,uduchowieni,dobrze przygotowani do roli w kolejnych dojrzalych latach swojego zycia.
70. Dodane przez Jarek, w dniu - 06-02-2025 09:24 71 Ooooo jaka zacna i silna reprezentacja Leszna w tym liście! Aż 9 "naukowców" i sami co to mają własne firmy lansują się przy okazji tego zamieszania! 6/7 z tej listy nie ma pojęcia o nauczaniu, ani o Lesznie, ani o tej szkole, a przede wszystkim o zarządzaniu budżetem miasta. Poza tym nazywanie "naukowcami" większości z tej listy jest obrazą dla prawdziwych naukowców. Przecież tam się podpisali zwykli ludzie gibiący na własnym garnuszku, jakie mają publikacje naukowe, jakie osiągnięcia? Głównie ta grupusia z Leszna? Jesteście ludzie tak śmieszni, że aż to jest tragiczne...
71. Dodane przez Z życia poetki, w dniu - 06-02-2025 09:25 60 Tylu naukowców się nam podpisało,choć do wczoraj nic o nas nie wiedziało. Naukowe centrum Polski zrobią w SP1 w Lesznie,czy można chcieć czegoś jeszcze.
72. Dodane przez o ja, w dniu - 06-02-2025 09:31 31 Panie Prezydencie, kończ Pan, wstydu oszczędź.
73. Dodane przez dzuljani, w dniu - 06-02-2025 09:37 70 Przed nazwiskiem dr , prof. (...) . Nie mogą zrozumieć że idzie niż demograficzny . A swoją drogą , który z tych niby uczonych jest rodowitym leszczynianinem ??? i wiedzą co się na tym terenie dzieje i jaka jest polityka miasta
74. Dodane przez Tessa, w dniu - 06-02-2025 09:59 30 Podejrzewam, że ci naukowcy nie wiedzą nawet tego gdzie jest ta szkoła....to raczej lista znajomych Pani Marty. Ale tak już poważnie chciałabym znać zdanie takiego nastolatka, będącego w szkole średniej. Jeżeli ten system edukacji SP Nr 1( finlandzki) jest taki wspaniały, to można kontynuować to w innym budynku...a uparliście na na budynek, który wymaga remontu i mieści się w niezbyt dobrym miejscu ( sentyment , rozumiem) Czytałam rankingi szkół leszczyńskich, więc poziom wiedzy dzieci jest raczej niski. I teraz proszę sobie wyobrazić takie dziecko, wyrwane ze szkoły przyjaznej dla niego, dostaje się do szkoły średniej. Szok psychiczny! Nasza, polska szkoła srednia i studia oparte są " na strachu", wymaganiu i wyścigów szczurów. Przepraszam, ale taka jest prawda...i nagle takie dziecko wyrwane z zycia sielankowego trafia do "szkoły przetrwania" A jeszcze niech spotka się z tzw. "bullingiem szkolnym " co dzisiaj jest częstym przypadkiem. Może warto zająć się tą dziedziną naszej edukacji...albo zmienić szkołę na każdym etapie nauczania ( wg mnie nie jest to mozliwe) A "wypuszczanie dzieci w świat szkolny, którego nie znają,gdzie trzeba być bezwzględnym, to dopiero jest traumą. A nie wspomnę już o nauczycielach ( zwłaszcza tych starszych) którzy uważają że muszą wymagać a niekoniecznie posiadają umiejętność uczenia i podejścia indywidualnego godziecka. I ostatni argument; mamy z roku na rok mniej dzieci...trzeba ten problem także rozwiązać...niedługo w Lesznie bedzie więcej szkół, jak dzieci...to żart oczywiście. Pozdrawiam.
75. Dodane przez Do 62, w dniu - 06-02-2025 10:07 30 Bo w tym liście nie chodziło o prezydenta, ktokolwiek by nim nie był. W nim chodziło personalnie o Grzegorza Rusieckiego. Ten kto to nakręcił niespecjalnie grzeszy inteligencją. Nieumiejętnie to zrobiono. A ci naukowcy wystawili sobie świadectwo podpisując się pod czymś takim.
76. Dodane przez OBSERWATOR, w dniu - 06-02-2025 10:14 30 Jak widać jakość polskich naukowców mocno pikuje. Nie potrafią zrozumieć, że nie ma kogo uczyć i brakuje kasy.
77. Dodane przez Do 56, w dniu - 06-02-2025 10:17 20 Myślę, że masz trochę racji. Niemniej moim zdaniem polityka też, ponieważ jest obecnie stałym elementem każdej roszady i rozgrywki. Cokolwiek nie byłoby jej przedmiotem. Społeczeństwo funkcjonuje już z polityką wydrukowaną w podświadomość. Kontakty są zaskakująco rozbieżne jeśli chodzi o dyscypliny. Pani od atomistyki, pan politolog, filozof, pan kartograf. Gdzie oni się spotkali na szkoleniu? Poza tym ich przynależność pokoleniowa. Młodzi i starzy.
78. Dodane przez Naukowcy?, w dniu - 06-02-2025 10:17 40 Proszę o nie dezinformowanie opinii. Pismo podpisało 37 naukowców (tyle ma tytuły) a nie wszyscy podpisani. Pozatym nie lubię, gdy o sprawie wypowiadają się osoby, które znają tylko sytuację z opowiadań. Czy osoby z Torunia, Warszawy, Poznania itp były na miejscu i sprawdziły czy to co jedna strona mówi jest prawda? Widziały audyt, że faktycznie ten opis nauki jest realizowany i przynosi efekty? Bo ja mogę mówić wszystko, ale skoro, głównie szkoła podpiera się innowacyjnym podejściem do nauczania to ma na to dowody inne niż mówienie o tym?
reklama
79. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 06-02-2025 10:21 20 Ale dr Witt nie podpisał, bardzo go brakuje wśród sygnatariuszy listu.
80. Dodane przez poi, w dniu - 06-02-2025 10:29 30 Problem polega na tym, że uprzednio oddano gmach Trójki Salezjanom. To tam powinny być przeniesione dzieci z Jedynki bo: lepsze warunki, ta sama okolica. Może i obecnie jest to możliwe. Dziwne jest to pospolite ruszenie w obronie małej szkoły bez odpowiedniego zaplecza.
81. Dodane przez pol, w dniu - 06-02-2025 10:32 10 Nic się nie mówi o przeznaczeniu budynku po Likwidacji SP 1.
82. Dodane przez Hey, w dniu - 06-02-2025 10:36 40 No ale w podstawówce uczy się podstaw. Odejmowanie, dodawanie, mnożenie, dzielenie. Najgorsza szkoła jeśli chodzi o matmę. Dzieci nie umieją rzeczy podstawowych. W matematyce najważniejsze jest to, że jedno wynika z drugiego. Oczywiście całki, różniczki, logarytmy, macierze przydadzą się nielicznym. Ale to nie jest zakres wiedzy matematycznej szkoły podstawowej. Natomiast jeśli chcesz być architektem, inżynierem, budowlańcem, ekonomistą ( oczywiście nie tym od podaj cegłę) to już warto być systematycznym w przyswajaniu kolejnych działów matematyki. Jak dzieci nie potrafią rozwiązać równania z jedną niewiadomą, to co będzie dalej? Podaj cegłę. Załóżmy, że będą kontynuować swoją ścieżkę edukacyjną jako tzw. humaniści. Ale z tym też nie najlepiej w tej szkole. Coś ten system się nie sprawdza. Chyba, że jest to ciąg dalszy przedszkola. I jest to tylko przechowalnia dla dzieci rodziców, którzy chodzą w tym czasie do pracy. To jest krzywdzące dla tych dzieci w porównaniu z rówieśnikami, którzy lepiej sobie radzą w innym "systemie" nauczania.
83. Dodane przez Do 49, w dniu - 06-02-2025 10:42 10 W dzisiejszych czasach najlepiej jest zostać tiltokerem, celebrytą i youtuberem. Nie trzeba mieć żadnej wiedzy przyswojonej. Trzeba być totalnie na luzie i mieć gadane na każdy temat i koniecznie robić wrażenie jakby było się ekspertem. Wtedy innowacyjne metody są najlepsze. Mamy dzieci wyluzowane i przeświadczone o swojej wszechwiedzy. Są the Best of the Best. Ta szkoła jest trendy. Niech zostanie.
84. Dodane przez Innowacje, w dniu - 06-02-2025 10:53 50 Nie sprawdzają się te innowacje. Słabi w matmy w zakresie podstaw? Matematyka uczy logicznego myślenia. No i tyle. Społeczeństwo ma deficyty w tym zakresie. Logika jest słabą stroną Polaków. Lapidarnie ujmując. Mieli tyły w dzieciństwie z matmy :/
85. Dodane przez Ronina POWER and dr ALBAN0 !!!, w dniu - 06-02-2025 10:56 11 My też popieramy - żeby trwała ale pod warunkiem jeśli wybierzecie JEZYK WLOSKI - jako dodatkowy . ... (Ronina)
86. Dodane przez ?, w dniu - 06-02-2025 10:58 20 Czy wśród naukowców są członkowie Akademickiego Klubu Obywatelskiego im. Lecha Kaczyńskiego przy UAM w Poznaniu???????
87. Dodane przez Nic nie robić,,,,!, w dniu - 06-02-2025 11:35 03 Przenieść SP1 -to niewielki problem ,( n-le przejdą z uczniami i już.)..ale DRAKA BEDZIE NIESAMOWITA - połączona Z REFERENDUM nad Zarządem Miasta..1000 podpisów łatwo jest zebrać i już głosujemy.Prawdopodnie wtedy ustalimy my mieszkańcy Leszna a zarazem Wyborcy ,-- NOWY zarząd Miasta,a gdy zobaczymy w niej przybyszów z Afryki czy z Niemiec to już dragi pójdą w ruch na Karasia. Pozdrawiamy- i czekamy. na DECYZJE. Mieszkańcy Placu Metziga
88. Dodane przez peterpan, w dniu - 06-02-2025 11:39 40 Czyli jako rodzic wysyłając dziecko do innej szkoły, zdaniem Państwa "profesorstwa, jestem zacofany i nie pozwalam rozwijać u mojego dziecka odpowiednich kompetencji. Nauczyciele są pozbawieni pasji i determinacji, a już na pewno empatii i dodatkowo nie zapoznają "z aktualnymi osiągnięciami nauki oraz wykładnią prawa oświatowego". Przekonali mnie Państwo jestem za likwidacją pozostałych dwunastu szkół i braku jakiejkolwiek weryfikacji do szkół średnich i na studia.......... A Kopernik była kobietą....
89. Dodane przez Bartłomiej Bartolini, w dniu - 06-02-2025 11:44 22 Co tam jakiś profesor, skoro nie ma dyplomu z Collegium Tumanum. A poza tym budynek już ma inne przeznaczenie, "panie komisarzu, jak Boga kocham, widziałem jak tu wchodził murzyn z psem".
90. Dodane przez kolo, w dniu - 06-02-2025 13:30 33 Bardzo dobrze że likwidują szkoły gdzie uczy się zbyt mało uczniów. Prosta ekonomia. Ale uwaga.....Jak politykom pójdzie ten proces za ŁATWO.... to będą likwidować następne, a w klasach szkolnych będzie po 40 czy 50 uczniów gdzie edukacja jest niemożliwa. A wiem, że takie szkoły w okolicy już są. Wolę by jednak nie płacić za placówkę gdzie w klasach po 10 uczniów, a w całej szkole z 50. Lepiej tą kasę wydać na inne cele miejskie. np drogi itd. Szkoda, że ta dyskusja w komentarzach musi sprowadzać się do wojny politycznej miedzy Pis a Platformą ....bo wszyscy w mieście wiemy, że Pis jak i teraz Platforma tak samo likwidowali nierentowne szkoły. No ale zaraz wybory i hieny polityczne łapią się wszystkiego by ubliżyć temu drugiemu. TAKA JEST POLSKA ....KATOLICKA....AMEN!!!
91. Dodane przez Twój nick, w dniu - 07-02-2025 00:52 10 A Tumanum? T U M A N U M ! Pytam, dlaczego nie podpisał się nikt z Tumanum?
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.