Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Apoloniusz,
Bogusław, Bogusława,
Flawiusz
Do końca roku 257 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Królikowski: nie produkujemy bezrobotnych

Królikowski - PWSZ naszą dumą?

Królikowski: nie produkujemy bezrobotnych

02.06.2009. Radio Elka, Jarek Adamek
czkrolikowski.jpgZazdrośnicy – tak rektor Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Lesznie profesor Czesław  Królikowski nazywa krytyków uczelni. Jego zdaniem PWSZ kształci na bardzo wysokim poziomie, czego dowodzą ci, którzy kontynuują studia na uniwersytetach czy politechnikach. Są tam prymusami – mówi rektor.

Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:



Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa obchodzi właśnie 10-lecie powstania. Pomysł utworzenia takich uczelni się sprawdził - ocenia prof. Królikowski - dzięki temu znacznie zwiększyła się dostępność do wykształcenia dla mieszkańców mniejszych miejscowości. Liczne głosy krytyczne, podważające jakość kształcenia PWSZ rektor przypisuje zwłaszcza zazdrości innych uczelni, zwłaszcza akademickich. Już kiedy szkoły zawodowe powstawały, obawiano się, że będą konkurencją - mówił w Rozmowach Elki. Zdaniem profesora Królikowskiego na leszczyńskiej uczelni poziom nauczania jest bardzo wysoki. Nasi absolwenci, którzy kontynuują studia na politechnice czy uniwersytecie są tam często prymusami - mówi.
Rektor odpiera też zarzuty, że jego uczelnia jest kuźnią bezrobotnych. Niektórzy pracują już na drugim roku - mówi - poza tym kształcimy bardzo szerokie spektrum specjalistów: od muzyki do techniki. Planowane jest też uruchomienie kolejnych kierunków - informatyki i pielęgniarstwa. Warunki kształcenia poprawić ma wybudowanie auli wielofunkcyjnej, w której będą też sale wykładowe. Rektor uspokaja też tych, którzy obawiają się, że aula zajmie teren, gdzie mieszczą się tak potrzebne parkingi. PWSZ ma już zabezpieczony grunt, gdzie urządzimy parkingi - mówił - wiemy, jak są one potrzebne studentom i pracownikom. (jad)
 
Komentarze (36)
1. Dodane przez student, w dniu - 03-06-2009 07:52
Leszno miastem szkół. Proszę, uśmiałem się z tego stwierdzenia. Tak oczywiście hahaha Leszno ma rozbudowaną sieć uczelni wyższych, które mają ugruntowaną pozycję i wysoki poziom no i oczywiście pozwalają swoim absolwentom na podjęcie wymarzonej pracy. Na litość boską ilu możemy w Lesznie produkować pedagogów. Rynek się już zapchał.
2. Dodane przez Panie Królikowski.. !, w dniu - 03-06-2009 12:07
Panie prof. Królikowski -skończyłem tę- jak Pan nazywa 
"uczelnie" i kazdy prywatny pracodawca zapytał -"a co pan skończył.. ? " -gdy odpowiedziałem -kazdy machnął ręką i powiada -"mam dla pana etat kierowcy-mechanika".-i tak to trwa juz 3 lata (jeżdżę Kamazem ) .Przeciez po Politechnikach (mój brat ukończył PWr i nie ma pracy ) -a co tu dopiero po Leszczyńskim Oxfordzie. Walczycie Kochani o płatny narybek (dzienne -skarb Państwa) zaoczne sami uczący się . Pozdrawiam Pana prof. mimo ukończenia 80-tki. tzw inż. B. K.
3. Dodane przez Inżynierze B.K., w dniu - 03-06-2009 13:17
No i skończyłeś gdzie skończyłeś... W Akwawicie, gdzie jak widać rękawów se nie wyrywasz...
4. Dodane przez max, w dniu - 03-06-2009 13:43
ad. komentarza 2. Z taki ciebie inzynier, jak z koziej.....! Szkoła ci wszystkiego nie zapewni. Ja skończyłem między innymi PWSZ w Lesznie. Mam dobrę pracę gdzie mogę się rozwijać i nadal inwestuje w kariere, a to między innymi dzieki PWSZ Leszno i swojemu wew. zaporowi.
reklama
5. Dodane przez NIE WOLNO...!, w dniu - 03-06-2009 15:14
Nie wolno tej PWSZ traktować -jako biznesu (czesne) .Ona ma dawac konkretną wiedzę i doświadczenie laboratoryjne - a jakie ma zaplecze .. ?? -to w Zespole Szkół Zawodowych nr 1 (tzw CKP) - jest dalekie od Laboratoriów Politechnik . Pozdrawiam ( student)
6. Dodane przez Do Komentarza nr 4., w dniu - 03-06-2009 15:23
Pewnie nic nie zkończyłeś skoro piszesz ""wewn. zaporowi" 
Kochany - piszemy : wewnętrznemu uporowi lub własnemu uporowi . Oj wychodzi to PWSZ - na kazdym kroku . Łącze pozdrowienia. Zbyszek.
7. Dodane przez scorg, w dniu - 03-06-2009 16:04
bo to tak jest ze jesli ktos dalej chce sie ksztalcic i robi to dobrze - to bedzie to robil dalej. nie jest to zasluga uczelni, generalnie takie Pwsz i wiekszosc szkol wyzszych ktorych powstalo jak grzybow po deszczu poziomu oszolamiajacego nie ma. Swietnej pracy bez koneksji tez sie po tym nie dostanie. generalnie kierunki bardzo ogolne i specjalistow jak na lekarstwo - wiekszosc to pedagogika gdzie juz i tak teraz nie ma co z "pedagogami" robic tak ja z "marketingowcami" - ale kazdy swoje chwali
8. Dodane przez m, w dniu - 03-06-2009 16:23
dokładnie !!  
widzę co sie dzieje u mnie na roku, wiekszość osób bimba i myślu o niebieskich migdałach na wykładach, druga częśc potrafi opowiadać tylko o tym jak dobrze bawiła sie ostatnio w heaven. Ludzie sami jesteście kowalami swojego losu. Sami pozwalacie na to żeby pieniądze i praca uciekły Wam spod nosa. PWSZ różni sie od szkól akademickich i politechnik tylko tym że my mamy nieskończenie wiele poprawek, gdzie w akademikach i politechnikach trzeba by było zaliczyć wszystko za pierwszym lub drugim podejściem. Pozdrawiam
9. Dodane przez były wykładowca PWSZ, w dniu - 03-06-2009 16:28
Aż wstyd o tej pseudo uczelni pisać, ale niestety to są fakty.Cżęść absolewntów tej uczelni to "odpady" z innych uczelni. Ci pożal się Boże inżynierowieczy licencjaci to zwykłe matoły, które nie potrafią nic. Zresztą przykła idzie z góry. Z atkim komunistycznym i inwigilacyjnym życiorysem Panie obecny rektorze to pożal się Boże!!!
10. Dodane przez były wykładowca PWSZ, w dniu - 03-06-2009 16:29
Aż wstyd o tej pseudo uczelni pisać, ale niestety to są fakty.Cżęść absolewntów tej uczelni to "odpady" z innych uczelni. Ci pożal się Boże inżynierowieczy licencjaci to zwykłe matoły, które nie potrafią nic. Zresztą przykła idzie z góry. Z atkim komunistycznym i inwigilacyjnym życiorysem Panie obecny rektorze to pożal się Boże!!!
11. Dodane przez witaliusz pismienny, w dniu - 03-06-2009 17:52
panie "rektorze" jakich inzynierow pan wykszalci w ciagu 3 lat!! smiechu warte!! ja uczylem sie przez 5 lat na politechnice poznanskiej wieczorowo wydzial budowy maszyn i ukonczylem dnia 30.06.1978 nr dyplomu 5030 z dnia 11.07.1978 i to pod okiem takich swiatowych slaw jak prof. feliks tychowski, prof. tade3usz rut, prof mieczyslaw olszewski i prof zbyszko wisniewski z jednoczesna praca w instytucie obrobki plastycznej wiec wiem jakie sa wymagania by uzyskac tytul inzyniera. takie szkoly prywatno- publiczne sluza wam dla dodatkowego zarobku! jakie macie laboratoria? czy one spelniaja standatdy ktajowe? bez laboratoriuw a tylko tablica i gadanie to parodia a nie studia i nauka!
12. Dodane przez do 8 - byly student dobrej uc, w dniu - 03-06-2009 18:07
swiete slowa!! studiujac na dobrej uczelnii byly tylko dwa podejjscia egzamin i poprawka i jesli sie nie udalo zdac to tylko zostawal warunek albo wylotka a warunkow na 5 lat max 3 wiec to bylaby ta zasadnicza roznica - na dobrej uczelnii kazdy daje z siebie ile moze zeby nie odpasc ( owszem bywaja tez kierunki latwiejsze) Wiadomo ze z czyms ktos moze miec klopot, komus naprawde cos nie wchodzi, albo wykladowca up....liwy i stad jakies widelki sa ale nie tak jak tu na PWSZ ( do skutku - bo liczy sie kasa)
13. Dodane przez studentka, w dniu - 03-06-2009 18:59
Sama krytyka.... 
Nie pochodzę z zamożnej rodziny i nie stać mnie było na to by studiować np w Poznaniu (chodź mogłam się ubiegać o stypendium socjalne, mieszkaniowe, naukowe)ale z takich czy innych względów zdecydowałam się na studia w Leszczyńskim PWSZ-zecie. Dobrze sobie radziłam, znalazłam dobrą pracę robię zaocznie magisterkę w Poznaniu i powiem szczerze że większość studentów z "renomowanych" uczelni nie radzi sobie za dobrze.  
To wszystko zależne jest od danej osoby więc stwierdzenie ze PWSZ jest "kuźnią bezrobotnych" nie jest zasadne, jeżeli ktoś nie umie sobie poradzić wżyciu, to nikt go tego nie nauczy, a już na pewno nie szkoła.
14. Dodane przez sew, w dniu - 03-06-2009 19:57
ad. kom 6. Panie Zbyszku... tak się składa że ukończyłem PWSZ i PP. I wiem że takie t.... jak wy które pewnie nie mają nic wspólnego z inżynierem, myślą że inżynier to dyplom, nistety Panie Zbyszku dyplom to tylko fragment inżyniera. Ad "wew. zaparcia" to ... doskonalenie sie non stop, do emerytury, ale co ty chłopie o tym możesz wiedzić.... pewnie skończyłes dzienne mamusia na nie dawała za komuny kase, a teraz dogorewasz do emerytury gdzieś za komunistycznym biureczkiem. pozdro.
15. Dodane przez Zatroskany, w dniu - 03-06-2009 21:02
Panie Profesorze proszę się zbyt głośno nie chwalić sukcesami bo są tacy w Lesznie, którym nie zależy na wysokim poziomie i sukcesach leszczyńskich szkół. Choć bezpośrednio nic do PWSZ nie mają, ale mogą swoje macki uruchomić i dać Panu po łapkach. Patrz choćby leszczyńskie "zerówki"
16. Dodane przez xxx, w dniu - 03-06-2009 21:11
Do 13: 
Wg Ciebie jaka to jest ta dobra praca - nigdy PWSZ nie zastąpi Politechniki
17. Dodane przez nowak, w dniu - 03-06-2009 21:19
Problem w tym, że szkolnictwo wyższe w dzisiejszych czasach jest na takim samym poziomie albo nawet gorszym jak szkoły Policealne. 
Ile można produkować inteligentów z IQ poniżej 90, którzy nie trafiają dalej niż do monopolowego i czasem uczelni.
18. Dodane przez aqwsz, w dniu - 03-06-2009 21:36
Niestety muszę powiedzieć że ta szkoła "produkuje" bezrobotnych. Ze swojego podwórka mam znajomych którzy pokończyli dzienną elektrotechnike na PWSZ i w ciągu pół roku pracy nie mogą znaleźć, a wytrwale szukają...
19. Dodane przez do WITALIUSZA, w dniu - 03-06-2009 21:38
Panie Witaliuszu przynosi Pan wstyd własnej osobie i Politechnice. Sugeruję zacząć naukę ortografi od nowa w podstawówce a dopiero później rozszyfrowywać zawiłości leszczyńskich inżynierów. Obserwuję Pana posty od dawna i jedną rzeczą jaką mogę stwiedzić jest to że jest Pan pod wieloma względami chory.
20. Dodane przez Aaaaa, w dniu - 03-06-2009 22:31
ten nasz PWSZ nie taki zly i nie kształci samych pedagogów , a nawet jeśli no to mówi się trudno ale ktoś musi kształcić takich tępaków co tylko takie bzdury wypisują. Prawda jest taka ze nauczycielki z Uam-u nie mają w połowie takich wiadomości i umiejętności jak my pedagożki z Leszna po porządnych zajęciach i konkretnych praktykach...
21. Dodane przez obserwator, w dniu - 04-06-2009 09:51
Szanowni komentatorzy! Jestem absolwentką PWSZ w Lesznie. Ukończyłam 5 lat temu turystykę i rekreację. Bardzo sobie chwalę 3 lata nauki, które "nie uciekły w las". Dostałam się dalej na AWF w Poznaniu i ukończyłam ze stopniem mgr. Było mi łatwiej ukończyć AWF Poznań niż innym studentom. Miałam dużą wiedzę zdobytą już w PWSZ i do dalszego kształcenia się przydało. A jeśli chodzi o prace to nie miałam z tym żadnych problemów. Znam dwa języki obce, ukończyłam dodatkowe kursy i szkolenia oferowane przez PWSZ i nadal pracuje. Dlatego proszę o więcej komentarzy pozytywnych o PWSZ, którzy są zadowoleni z naszej Leszczyńskiej Uczelni.
22. Dodane przez Jan F., w dniu - 04-06-2009 10:09
Panie psorze -rektorze . Niech pan idzie na zasłużoną emeryturę jak pana koledzy z PP a pan tu do Leszna chałturzyć przyjechałeś .Czy umysł w pana wieku -jeszcze moze sprawanie pracować - proszę sobie odpowiedzieć samemu .. ? Pozdrawiam . Jan F ( absolwent za pana prorektorowania na PP )
23. Dodane przez Kinga, w dniu - 04-06-2009 13:08
Tam jest jakiś poziom? akurat! 
Po skończeniu ogólniaka posiadałam większą wiedzę o anatomii człowieka niż studenci Wychowania fizycznego na PWSZ! Niejedna osoba się przyznała, że na tej uczelni uczy się mniej niż w liceum, bo nic nie wymagają. Jak może studentka filologii polskiej bez problemu zaliczać egzaminy na ekonomii nie przykładając się do nauki? Wybaczcie ale to o czymś świadczy. Na PWSZ są same niedobitki, których żadna szanująca się uczelnia nie chciała. A każdy rektor będzie bronił swojej uczelni.
24. Dodane przez B, w dniu - 04-06-2009 13:42
Na emeryturę, Panie !!!!
25. Dodane przez absolwent, w dniu - 04-06-2009 14:42
niech każdy studiuje gdzie chce, co chce i jak chce!!!! Ludzie jak nie uczestniczyliście na zajęciach z Królikiem to się nie wypowiadajcie!!! wielu młodzików do pięt mu nie dorasta!!! Pozdrowienia Panie Profesorze-Rektorze!!! absolwent rocznika 2004
26. Dodane przez jadzia, w dniu - 04-06-2009 14:45
chyba Pan żartuje szanowny Panie
27. Dodane przez Sławek, w dniu - 04-06-2009 16:08
Niech ten Pan zejdzie z drzewa na ziemię. 
Panie rektorze Pana Uczelnia jest sto razy lepsza od UAM-u w Poznaniu, UJ w Krakowie i tak dalej. 
Chyba czas pomysleć o emeryturze.
28. Dodane przez zofia, w dniu - 04-06-2009 17:17
Jestem matką studenta po PWSZ w Lesznie, w tym roku skończył zaocznie Politechnikę Poznańską z nagrodą -I miejsce za pracę dyplomową magisterską. I oceną końcową 4,5 na dyplomie. Dziękuję kadrze profesorskiej za to że był dobrze przygotowany, właśnie po leszczyńskiej PWSZ.
29. Dodane przez J, w dniu - 05-06-2009 11:49
Do Zofii: Podziękować to Ty możesz ale swojemu synowi!!!
30. Dodane przez XXX, w dniu - 05-06-2009 11:50
Na emeryturę - ale to już!!!!!
31. Dodane przez L..., w dniu - 05-06-2009 12:41
Jak ktoś jest dobry w tym co studiował, podkreślam studiował a nie tylko skończył, to bez problemu znajdzie prace. Większość tych, co dawała komentarze o złym poziomie nauczania, to chyba ta druga część "studentów" co raczej chciała papierek z ukończenia studiów zawodowych, niż po prostu wiedzy. Jeśli z inż. zostaje się kierowcą to raczej obrona pracy była mizerna jak i całe studia!!!
32. Dodane przez fox, w dniu - 05-06-2009 14:03
część krytykująca to pewnie studenci którym się nie powiodło,albo są już na swoich "ważnych" stołkach snobistyczne dzieciuch mają kasę to wysyłają swoje dzieci na inne uczelnie, ale dla niektórych PWSZ w Lesznie jest szansą by móc się dalej kształcić. A w każdej szkole są bumelanci i ci co mają prawdziwą motywację do nauki. Proszę nie mierzyć wszystkich jedną miarą.
33. Dodane przez DOPRAWDY...!, w dniu - 05-06-2009 15:24
Doprawdy te Szkoły Leszczyńskie -pomaturalne (WSH,PWSZ,WSzMiZ) -zawsze będą zaściankiem choćby z powodu braku zaplecza laboratoryjno-badawczego .Czy Warsztaty ZSZ nr 1 ( tzw CKP ) - moga temu wyzwaniu sprostać ... ? Państwo niech ocenią sami . (mgr inz J. K. -n-el w ZSZ ) . Pozdrawiam Czytelników.
34. Dodane przez dr Xawery, w dniu - 05-06-2009 18:39
prawda jest taka, że jeżeli ktoś jest mądry to idzie na studia prawnicze, medyczne lub ekonomiczne najlepiej w poznaniu. te wszystkie inż. po pwsz, PP lub PWr to (...), bo kto normalny che cale zycie biegac po rowach, budowach czy też gapić się w rysunki techniczne. prawnicy, lekarze i menedżerowie to elita zawodowa naszego kraju :) a inżynierów to sobie z indii lub chin sprowadzimy bo sto razy lepiej nam coś zaprojektują i wykonają niż nasze matołki po "polibudach"
35. Dodane przez witaliusz pismienny, w dniu - 06-06-2009 15:56
do postu 34 dr Xawerego! nie rozsmieszaj mnie swym podzialem na lepsze i gorsze studia! wszystkim przypomne ZAPOMNIANE SUKCESY POLSKIEJ MYSLI TECHNICZNEJ.  
1- CZY WIECIE, ZE POLKA JAKO DRUGI KRAJ NA SWIECIE WYPRODUKOWALA TRANZYSTOR? na politechnice wroclawskiej okolo 1961 roku 
2- CZY WIECIE, ZE POLSKA JAKO TRZECI KRAJ NA SWIECIE OPANOWALA PRODUKCJE FOLII GRAFITOWEJ NIEZBEDNEJ DO PRODUKCJI OGNIW, AKUMULATOROW I BATERII? osrodek badawczo-rozwojowy tworzyw sztucznych w poznaniu. lata 1969-1974 
3- CZY WIECIE, ZE TO W POLSCE POWSTAL PIERWSZY KOMPUTER OSOBISTY? tworca inz. karpinski z politechniki wroclawskiej. potem niszczony i MUSIAL emigrowac do szwajcarii. okolo 1975 roku 
4- CZY WIECIE, ZE TO W POLSCE POWSTALA UNIKALNA TECHNOLOGIA KUCIA WALOW KORBOWYCH POZWALAJACA NA OSZCZEDNOSCI STALI OD 20 DO 50% STALI I ROBOCIZNY. INSTYTUT OBROBKI PLASTYCZNEJ W POZNANIU AUTORZY prof. tadeusz rut i prof feliks tychowski. byly proby zniszczenia autorow i technologi przez urzad patentowy w warszawie. ocalili ten patent anglicy udzielajac patentu tworcom. ololo 1970- 1972 roku 
5- CZY WIECIE, ZE W POLSCE JAKO DRUGIM KRAJU NA SWIECIE POWSTALA TECHNOLOGIA WALCOWANIA WIERTEL KRETYCH POZWALAJACA NA OSZCZEDNOSCI STALI OD 20 DO 50% STALI SZYBKOTNACEJ. autor prof mieczyslaw olszewski z instytutu obrobki plastycznej w poznaniu. okolo roku 1973-4 
oni nie robili takich bubli jak prawnicy w sejmie wypuszczajac buble prawne i lekarze, ktorych bledy zakopuje grabarz by slonce ich nie oswietlalo lub leza w lozkach jako kalecy.  
wiec doktorku Xawery prosze nie wypowiadaj sie na temat kierunku studiow, ktory wazniejszy. kazdy kierunek jest wazny i porzebny ludziom. JESZCZE W POLSCE BEDZIEMY SZUKALI ZE SWIECA INZYNIEROW Z KIERUNOW TECHNICZNYCH, CHEMICZNYCH, FIZYCZNYCH.
reklama
36. Dodane przez king, w dniu - 12-06-2009 22:11
do kom. 35 coz za niesamowite odkrycia naukowe tylko dlaczego za to nobla nie ma?? wez sie chlopie nie osmieszaj. polska mysl techniczna jest daleko za murzynami... a co na prawo nie przyjeli???
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj