Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
5
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Irena, Teodor,
Waldemar,
DZIEŃ
LEŚNIKA I DRZEWIARZA
Do końca roku 240 dni.
Start arrow Góra arrow Policja: robiliśmy co w naszej mocy

Policja

Policja: robiliśmy co w naszej mocy

18.02.2011. Radio Elka, Emilia Wojciechowska
lechitw4.jpg- Prokuratura nie stwierdziła żadnych uchybień w działaniu policji podczas poszukiwań Justyny K. - powiedział Paweł Petrykowski, rzecznik komendanta wojewódzkiego policji we Wrocławiu. Rodzina zaginionej 25-latki skarżyła się na policjantów, którzy prowadzili sprawę. Zwłoki kobiety po dwóch miesiącach znaleziono pod podłogą. Do zabójstwa przyznał się jej mąż i sam zgłosił się na komendę. Wcześniej aktywnie uczestniczył w poszukiwaniach swojej żony. - Teraz wiemy, że cały czas kłamał - dodał Petrykowski.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Justyna K. zniknęła z domu w połowie grudnia. Zaginięcie zgłoszono dopiero 29 grudnia. Jej mąż twierdził, że kobieta uciekła z kochankiem do Niemiec. - Po przyjęciu zgłoszenia policjanci przekazali informację do innych jednostek. Sprawdzali szpitale, dworce, przystanki. Ustalili krąg osób, z którymi zaginiona miała kontakt w ostatnim czasie. Wszyscy, do których docierali policjanci byli przekonani, że ta osoba wyjechała - powiedział
Paweł Petrykowski, rzecznik KWP we Wrocławiu.

Matka Justyny K. ma żal do policjantów. - Po zgłoszeniu powiedzieli mi tylko, że jeśli czegoś się dowiedzą dadzą znać. Mówiłam, że na umywalce była krew, nikt się tym nie zainteresował. Rzecznik policji wyjaśnił, że policjanci rozmawiali na ten temat z rodziną zaginionej. - Zgłoszono nam to w połowie stycznia, mąż zaginionej twierdził, że to była krew ojca, który skaleczył się podczas prac kuchennych. Potwierdził to także inny członek rodziny.

Petrykowski twierdzi także, że policjanci byli w stałym kontakcie z mieszkańcami. Zostawili im numery swoich telefonów komórkowych, prosząc o każdą informację, która mogłaby się przyczynić do odnalezienia kobiety. - W tym czasie zadzwoniły tyko dwie osoby. Jedną z nich był mąż zaginionej, ale były to telefony z pytaniami o prowadzone poszukiwania - powiedział rzecznik. - W trakcie całego okresu poszukiwawczego nie było jakiegokolwiek sygnału, który mógłby wskazywać, że doszło do tragedii.

Także wcześniej w tym domu nie było policyjnych interwencji. Na początku lutego mąż zaginionej został zatrzymany pod zarzutem kradzieży torów kolejowych. Trzy dni później sam zgłosił się na komendę i przyznał się do zamordowania swojej żony. W trakcie przesłuchania wyszło też na jaw, że kilka tygodni przed zabójstwem żony zabił swoją bliską znajomą, 23-letnią Agnieszkę S. Kobieta zniknęła z domu w listopadzie, ale rodzina nie zgłosiła tego na policję, tłumacząc że córka jest dorosła. Z pewnością nie spodziewali się, że mogło dojść do tragedii.

- Wszystkie materiały dotyczące prowadzonych poszukiwań zostały przekazane do oceny prokuratora - dodał Petrykowski - mamy informację, że na ten moment nie stwierdzono żadnych uchybień w prowadzonych poszukiwaniach.(emi)
 
Komentarze (77)
1. Dodane przez Iza, w dniu - 18-02-2011 15:04
Jak to nie stwierdzono zaniedban,uchybien etc ?! To jakis zart? Wszyscy wiemy,ze policja nie zrobila nic,dokladnie nic by odnalezc Justyne! Nawet nie przyszlo im do glowy by przeszukac dom,gospodarstwo,sprawdzic z kad jest sygnal telefonu Justyny,a przede wszystkim posluchac Rodziny zamordowanej,ktora nie ma powodow by klamac! Ile moze byc krwi w umywalce od skaloczenego palca?
2. Dodane przez marek, w dniu - 18-02-2011 15:10
wyglada to tak ,ze matka bedzie tez winna?
3. Dodane przez ja, w dniu - 18-02-2011 15:12
No jaja sobie robi policja..nie!!!!!!! to jakiś absurd..skoro był sygnał że na umywalce są ślady krwi to policja biegiem powinna tam lecieć a to że ktoś coś mówi o skaleczeniach..nie no sami z siebie robicie tych jak was ludzie nazywają droga POLICJO...No ale jak się jest nie ,,pisatym,, to zrobienie protokołu z oględzin to wysiłek jak cholera,po co sobie dzień marnować na pisanie..prawda?
4. Dodane przez qwe, w dniu - 18-02-2011 16:06
To jest właśnie Górowska POLICJA, robią wszystko, żeby ułatwić sobię pracę :)
5. Dodane przez Aneta, w dniu - 18-02-2011 16:09
Żałosne!!!!!!!
6. Dodane przez obserwator, w dniu - 18-02-2011 16:27
Wszyscy kłócą się jak było na prawde co skłoniło Dominika do tak okrutnego morderstwa ,czy zawiniła policja ,lecz nikt po całej tej tragedji nie wspomni o dziecku (Kamilku) co z tym dzieckiem będzie przecież dziadkowie nie mają żadnych dochodów żyją w ubustwie jest tam walka o przeżycie z dnia na dzień,a dziecko będzie tylko pretekstem do OPS żeby wyciagnąc pieniadze,czy są w Polsce jakieś instytucje które powinny zwrucić na tę stuacje uwagą.Zmarłym jusz nie przywrócimy życia ,ale niech to dziecko ma coś z życia nie tylko biedę.
7. Dodane przez GOSC, w dniu - 18-02-2011 16:42
NIE LUBIE TVN ALE NAPISZCIE DO NICH MAILA OPISUJĄC SYTUACJE MYŚLE ZE SIE TYM ZAJMĄ PŁACIMY PRZECIEZ PODATKI NA TĄ PSEUDO POLICJE OD MANDATÓW
8. Dodane przez emja, w dniu - 18-02-2011 16:42
Wiadomo że policja ma plecy.. więc czym się tu podniecać. Nie trzeba było przeczytać tego artykułu, aby się domyślić jak sprawy się potoczą. To po prostu Polska... Jeżeli u nas ludzie nie wyjdą na ulice tak jak w Egipcie i innych krajach to będziemy mieli tu jeszcze gorsze dno.
9. Dodane przez von Klinkerhofen, w dniu - 18-02-2011 17:03
Tak bo policja ma złotą kulę i jest wszechwiedząca.Wasze komentarze są żałosne!Jak jesteście tacy cwani sami wstąpcie do policji. Po drugie jakie społeczeństwo niestety taka i policja. Tak więc pretensje i roszczenia najpierw wobec siebie. PS Do kom.1 - pisze się skąd a nie z kąd
10. Dodane przez Lewinson, w dniu - 18-02-2011 17:43
Jak się sprawdza przystanki autobusowe? 
Jak milicjanci to robią?
11. Dodane przez .............................., w dniu - 18-02-2011 18:34
jak widać za mało!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
12. Dodane przez xyz, w dniu - 18-02-2011 19:03
Co uważacie, że gdyby policja zareagowała inaczej , to nie doszłoby do śmierc tych dwóch osób. Przecież te ofiary nieżyły już w dniu zaginięcia . Popieram kom.9 .
reklama
13. Dodane przez aga, w dniu - 18-02-2011 19:27
Do komentarza 7 dlaczego sam nie napiszesz do tvn? nie rozumiem? Wszyscy zawsze mają dużo do powiedzenia a co do czego to chowają glowe w piasek.
14. Dodane przez do kom 6, w dniu - 18-02-2011 19:28
a może dostanie jakąś rentę skoro matka pracowała?
15. Dodane przez obserwator do kom. 7, w dniu - 18-02-2011 19:34
fajnie kolejna telewizja, kolejne opowiadania super ludzi oraz kolejne super fakty w sprawie. Ludzie to juz jest męczące. Czy chociaż jedna osoba pisząca na tych postach pomodliła się za Justyne i Age :cry Dla obu rodzin składam szczere wyrazy współczucia.
16. Dodane przez Mariusz, w dniu - 18-02-2011 19:35
Mojemu sąsiadowi padły pszczoły na wiosnę i wiecie jaka była akcja: komisja z gminy, weterynarz, zarząd koła pszczelarskiego, kilka innych osób, Policja u mnie, przesłuchanie, rewizja w moim domu, pobranie próbek z opryskiwacza do analizy ( Policjanci pobrali próbki do słoiczka po dżemie),Inspekcja Ochrony Roślin, jakiś czas później dwukrotne przesłuchanie na Komendzie Policji .... i w końcu umorzona sprawa. Wszystko to działo się w małej wiosce na terenie powiatu górowskiego, a Wy piszecie, że Policja źle pracuje :)) Jest tylko mały szczegół - zięć pszczelarza był Policjantem w Górze :p
17. Dodane przez rep, w dniu - 18-02-2011 19:51
No tak policjanci wszystko sprawdzili , ale skąd przychodziły sms-y niby od zaginionej to już nie sprawdzili a na tej podstawie by na pewno wyszło, że sms-y były wysyłane z okolic a nie z Niemiec a reszty lepiej nie komentować.
18. Dodane przez gość, w dniu - 18-02-2011 20:06
Z zabójstwa robice targowisko kto jest winien. A kto z was był na pogrzebie zabitych kobiet. Nie kłócie się bo to jest żałosne. zajmijcie się swoimi sprawami.
19. Dodane przez Darek, w dniu - 18-02-2011 20:51
policja umie złapać rowerzyste po piwie i prowadzić wyczerpujące dochodzenie.
20. Dodane przez kos, w dniu - 18-02-2011 22:33
Jaja. Może faktycznie nie doszło do przestępstwa ze strony prowadzących śledztwo dot. zaginięcia (choć należałoby dobrze zbadać, czy na pewno), ale nie znaleziono uchybień - to już ostro śmierdzi. Może powinien zgłosić się do rodziny jakiś prawnik, który wie, co robić w takich sytuacjach. Jak zgłosić doniesienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub zaniedbań ze strony Policji, itd. Ktoś, kto pozbiera do kupy fakty i dowody, że Policja jednak nie zrobiła tego, co do niej należało.
21. Dodane przez do -gość 18, w dniu - 18-02-2011 22:43
CZŁOWIEKU ŻAŁOSNY JESTEŚ,gościu TY CHYBA CHODZISZ NA POGRZEBY TYLKO PO TO ABY WIDZIEĆ KTO BYŁ A KOGO NIE BYŁO ,KTO PŁAKAŁ A KTO NIE.ŻAL MI CIĘ.
22. Dodane przez do 18, w dniu - 18-02-2011 22:46
gościu - najpierw zastanów się co piszesz jakie targowisko ,kto jest winien- przecież znamy mordercę i wiemy kim jest,
23. Dodane przez alfreda, w dniu - 18-02-2011 22:51
Do komentarza 18. A ty byłeś na pogrzebie ? Po drugie raczej nikt nie mówi o tym kto winny a o tym, że policja jest nieudolna a to jest różnica. Popieram komentarz nr 19.
24. Dodane przez Góra, w dniu - 18-02-2011 23:01
to nie Europa, to Góra
25. Dodane przez elzbieta, w dniu - 18-02-2011 23:58
Dziecko dostanie żałosną rencinę niestety nikt nie zginął w samolocie, nie dostanie jak inni 250tysiączaków, a trauma straszna
26. Dodane przez prawda, w dniu - 19-02-2011 01:01
ZASKOCYŁO MNIE ŻE POLICJA GÓROWSKA NIE RACZYŁA SPRAWDZIC CZYJA TO KREW NA UMYWALCE,policja jest nie wiarygodna coś z tym ma,apropo moje komentarze nie są imitowane-pisze w niej prawdę o policji COŚ MI TU SMIERDZI Z TĄ POLICJĄ
27. Dodane przez NIC, w dniu - 19-02-2011 01:06
nic nie robiliście co w waszej mocy ,a teraz będziecie bronić jeden drugiego ,ale taka jest wasza procedura,wam trzeba palcem wskazać i z oporem zaczynacie działać,taka policja -na niby- dla kasy -wstyd
28. Dodane przez do 20, w dniu - 19-02-2011 01:09
popieram kom.20 masz rację.
29. Dodane przez Oj,,,,, w dniu - 19-02-2011 06:03
Nie wiem,jak mozna napisac,jak Pan z komentarza nr,6 obserwator,iz dziecko bedzie tylko pretekstem by wyciagnac pieniadze z OPS...zna Pan tych ludzie,ze Pan wie i moze smialo publicznie napisac poniekad obrazajac tych b 
iednych ludzi.ze dziecko bede chcieli zatrzymac w takim a nie innym celu?! A moze oni to dziecko szczerze kochaja,dziecko jest z nimi zwiazane nie tylko emocjonalnie,uwazam, ze Pana slowa sa krzywdzace rowniez dla malego,poza tym nie Panu ocenic ta czy inna Rodzine,oni juz swoje przeszli dlaczego nie zostawicie ich po prostu w spokoju? W nie jednym domu na wsi wyrosly porzadne dzieciaki miomo tego,ze w domu sie nie przelewalo!Panie z pod 9 ....ma Pan racje jakie spoleczenstwo taka i Policja,czyli rowniez i Pan,ktory chcac nie chcac rowiez sie do tego spoleczenstwa zalicza,popelniajac takie czy inne bledy,nie piszac poprawnie takich czy innych wyrazow,nie ma ludzi nie omylnych,poza tym tutaj nie chodzi o to kto ,jak napisal skad czy z kadmoze ta Pani jest dyslektyczka....
30. Dodane przez Adam, w dniu - 19-02-2011 06:52
Z tak krótkiego materiału zawartego w tekście ewidetnie wyłaniają się bardzo duże zaniedbania ze strony policji 1.nikt nie sprawdził krwi 2. nikt nie sprawdził z jakiego transpondera łączył się telefon komórkowy sprawcy takie zeczy tylko w Polsce mogą się dziać ta sprawa nadaje się do TVN. Bo przez TVN tylko dowiemy się jak było naprawę
31. Dodane przez kryminalistyk, w dniu - 19-02-2011 08:09
jak juz ktos madry napisal- policja nie ma wrozki na etacie ani szklanej kuli, opiera sie na nauce zwanej kryminalistyka, na zeznaniach swiadkow i faktach ktore uda sie zdobyc- a fakty sa takie- porzadna rodzina zadnych interwencji, zezniania czlonkow rodziny zbiezne i sensowne-i co teraz? policja ma zalozyc ze kazdy jest morderca? no sorry-zaslabnie wam ktos w rodzinie np dziecko upadajac sie uderzy i skaleczy np glowe, wezwiecie pogotowie a to jak zobaczy ranę wezwie policja ktora was skuje zawiezie na posterunek przeslucha kilka godzin i przeszuka cale mieszkanie ? ameryki chcecie?
32. Dodane przez Demira, w dniu - 19-02-2011 08:44
obserwator kom.6.....Braklo mi slow czytajac twoje slowa...Jak mozna napisac min...."a dziecko bedzie tylko pretekstem do wyciagniecia pieniedzy z OPS...." Wspolczuje ci bardzo,jesli masz takie a nie inne wrtosciowanie czlowieka! Miliony dzieci na calym swiecie zyja w takich czy innych warunkach,co nie oznacza ze sa nie szczesliwe czy tez gorsze od tych z "kasa",zadna Babcia milionerka nie zastapi temu i innym dzieciom Milosci,zadna zabawka nie zastopi poczucia bezpieczenstwa,zadna kwota nie zastapi dorastania bez Mamy!! To wlasnie tej Babci Maly tuli sie z ufnoscia na kolanach,to ta Babcia przezywa z nim traume,ktorej nikomu nie zycze,to dziecko dzieki Bogu jest na tyle male,ze swidomosc jest w stanie zapomniec,podswiadomie natomiast nie wierze aby odbilo sie to bez echa w Jego psychice w dalszym zyciu! Dlatego Jego ojciec dla dobra przede wszystki Malego powinien zapomniec,ze ma jakiekolwiek dziecko pozwalajac Mu w miare spokojnie zyc jesli mozna tu mowic o normalnosci! Faktem jest,ze gdyby Policja wziela sie do pracy,za co im placom,tak jak nalezy Justynie by to nie wiele pomoglo,ale zaoszczedzilo by Jej bliskim zycia w swiadomosci,ze przebywali z Nia dniami i nocami pod podloga! Nie wierze aby ta Rodzina byla w stanie "pozbierac" sie po takich przezyciach.Ty zamiast oceniac ludzi,ktorych nie znasz,przy okazji robiac tym krzywde rowniez Malemu,zajmij sie jakas organizacja,ktora takim dzieciom pomaga,pomoc nie wieze sie tutaj z zabraniem Go z domu,w ktorym sie nie przelewa,gdyz to nie jest wytyczna Nastepnym razem zanim napiszesz te swoje slow kilka pomys przez chwile to nie boli!
33. Dodane przez gżechu, w dniu - 19-02-2011 08:46
do kom 3 i 7 
skoro nawet nie potrafia wypisac mandatu, bo pisza zbledami ortograficznymi, to wypisanie jakiegos protokolu to dla nich ponad sily, wiec drodzy przedmowcy nie wymagajmy zbyt duzo od naszej policji, nie tylko tej gorowskiej, w koncu oni sa po to bysmy placili podatki na ich wynagrodzenia, bo im sie nalezy... :( a ty jak bury osiol idz na budowe i tyraj do konca zycia za 1500 lub mniej, swoja droga ciekawe gdyby budowlancy czy sklepowe lub inni chcieli wczesniejszych emerytur i takich przywilejow jak oni maja, przeciez kazdemu kto uczciwie pracuje nalezy sie szacunek, no tylko warunek jest taki, ze uczciwy czlowiek nie bedzie urzednikiem, m.in. policjantem...
34. Dodane przez Ktoś, w dniu - 19-02-2011 09:26
Ludzie o czym wy piszecie Policja ,Lekarze ,Prawnicy nie zapomnę o Politykach Ręka Ręke myje nic nie będzie rozejdzie się i o wszystkim zapomną bo z ich strony zawsze było i będzie OK, a dzieciak dalej pozostanie w patologicznej rodzinie.
35. Dodane przez airybartosz, w dniu - 19-02-2011 09:59
Wszystko w naszej mocy czyli nic!!!
36. Dodane przez zuza, w dniu - 19-02-2011 10:13
do kom 6 Jak Ty mozesz w obliczu takiej tragedii pisac takie rzeczy????Nigdzie nie jest powiedziane ,ze dziecko beda wychowywac dziadkowie...Piszwesz o biedzie itd ,a nikt nie wie co to dziecko widzialo w czasie odbywajacej sie w domu tragedii i tym by nalezalo sie zainteresowac,a jesli jest biednie i ciezko po prostu pomoc...Wiadomo jest ,ze morderca w czasie malzenstwa bil zone czemu wtedy nikt nie pytal co to dziecko ma za zycie patrzac jak Tata bije Mame?Skoro taki z Ciebie obserwator czemu nie zabrales wtedy glosu ,nie pomogles????Moze nie doszlo by do takiej tragedii.Wolalabym osobiscie zyc w biednej ,ale kochajacej rodzinie niz w takiej gdzie maz podnosi reke na zone...
37. Dodane przez Oj...., w dniu - 19-02-2011 10:54
ty ktos....a jaka jest definicja Rodziny Patologicznej?! Sama polictwia napisala,ze to byla norrmalna,spokojna rodzina jakich sa miliony.To,ze ktos jest biedny,albo ze wsi nie znaczy,ze musi byc od razu Patologia!!! Sa miliony lekarzy,prawnikow.politykow,na calym swiecie,ktorzy rowniez pochodza z takich Rodzin,i co i ci wszyscy inni to tez jest Patologia olera jasna?! ?! Puknij sie w glowe zanim cokolwiek napiszesz!
38. Dodane przez jasiek, w dniu - 19-02-2011 13:03
Do komentarza 31 . Sam sobie przeczysz człowieku. Skoro rodzina porządna i żadnych interwencji to chyba tym bardziej daje do myślenia fakt zaginięcia człowieka.
39. Dodane przez czytelniczka, w dniu - 19-02-2011 13:16
W miłości,to można wszystko przetrwać. Bieda - nie znaczy że zaraz jakaś patologia czy coś.. Pomyślmy tak logicznie przez chwileczkę. Czy bogactwa nie wiadomo jakie muszą być żeby się nie działy takie rzeczy? To też niedogoda wtedy jest.. bo za bogaty. To inny też by chciał mu to odebrać. Życie jest okrutne,ale są chwile,dla których warto żyć. Ludzie nie dociekajmy co,jak,kto winny,po prostu nie pozwólmy żeby działo się tak dalej.. Trzeba się cholernie pilnować,i nie tylko siebie,także swoich bliskich. Nie sztuka powiedzieć ''jestem'' - trzeba jeszcze umieć być. I nie nam oceniać prawo w Polsce.. bo i tak nam się nie uda nic zmienić. Tak już jest niestety,i tak już zostanie. Pozdrawiam Wszystkich.
40. Dodane przez ja to ja, w dniu - 19-02-2011 16:22
Policja miała zgłoszenie o tym, że: Justyna zostawiła okulary które nosiła na co dzień, zostawiła nie skończone opakowanie tabletek antykoncepcyjnych, nie wybrała pieniędzy z konta, nie zapłaciła raty kredytu co było dla niej priorytetem, policja znalazła telefon Justyny, który sprzedał w komisie Dominik K. zgłoszono im również, że Dominik K po zaginięciu zajął się sprzątaniem domu od a do z czego jeszcze trzeba, aby kogoś podejrzewać o zabójstwo?? Dlaczego w reportażu o tych faktach nie ma wzmianki?? żal
41. Dodane przez BEATA, w dniu - 19-02-2011 17:05
tera w Polsce jest USA
42. Dodane przez do jasiek, w dniu - 19-02-2011 19:04
nie przecze sobie-porzadna normalna rodzina i jedna z osob zakochuje sie w innym i z nim wyjezdza bez slowa- tysiace takich zdarzen jest w polsce co roku, szkoda ze nie masz dostepu do takich danych, ja mam i wcale nie jestem policjantem...a teraz prosze sie ustosunkuj do faktow typu-dziecko z siniakiem i policja od razu zaklada ze jest bite, zabiere je do domu dziecka do wyjasnienia ktora trwa kilka dni a rodzicow zatrzymuje i przesluchuje -chcialbys takie cos przezyc?
43. Dodane przez ;-), w dniu - 19-02-2011 23:56
A co w tym dziwnego że mąż sprzatał dom? to że bieda tam była aż piszczy nie znaczy że na środku miało być ns.... Hm mój sąsiad też dziś sprzątał długo może też kogoś w wersalce ma hahahah!!!!!!!!! 
Moja żona też raz nie nie wzięła anty no i mamay taką anulkę globulkę ...można pomyśleć że i Justyna też chciała mieć .
44. Dodane przez Manuelaa2306, w dniu - 20-02-2011 00:32
Komentarz z 3 jest adekwatny do sytuacji. Popieram ten wpis.
45. Dodane przez Oj ......, w dniu - 20-02-2011 09:27
42 ....potrafie czytac miedzy wierszami ale w twoim wypadku jakos mi to nie wychodzi,nie kumam jak sie ma to co napisales do opisywanej zbrodni?!
46. Dodane przez Słoń na prezydenta, w dniu - 20-02-2011 10:21
Ja można być takim potworem :( !!! DOŻYWOCIE MU !!! i do Wołowa trafi a chłopaki na zamku się nim zajmą ...
reklama
47. Dodane przez do kom 40, w dniu - 20-02-2011 10:24
fakt bo nikt kto ucieka nie zostawia przecież tabletek antykoncepcyjnych.
48. Dodane przez do 45-oj, w dniu - 20-02-2011 10:42
nie ma sie do zbrodni bo nie mam pojecia co kierowalo morderca- odnosze sie do pracy policji, ktora opiera sie w swej pracy w duzej mierze na zeznaniach swiadkow, skoro do tej pory nie byli tam na interwencji to jak mogli zalozyc jako hipoteze , ze mąz zabil? skupili sie na watku ze dorosla osoba wyjechala z innym i odnosze to do faktu takie zdarzenia maja miejsce to dlaczego mieli zakladac od razu najgorsze, bezpodstawnie?
49. Dodane przez gość, w dniu - 20-02-2011 10:57
Jak widać po waszych wypowiedziach i sugestiach to co niektórzy powinni być conajmniej adwokatami lub prawinikami. a w Górze jest bearobocie.czas się przestawić. Z pozdrowieniami dla wszechwiedzących. :cry :(
50. Dodane przez mlody, w dniu - 20-02-2011 13:03
Gorowska Milicja...tylko pijaczka na rowerze umiecie zlapac. Mojej rodzinie tez nie potrafili pomoc w wyjasnieniu czegokolwiek
51. Dodane przez Czarna, w dniu - 20-02-2011 15:12
Jasne. Tak się za to wzieli,że dziewczyna dwa miesiące pod podłogą leżała. To chyba w ich interesie jest sprawdzizć najpierw mieszkanie i samego mężą. No.....policja górowska to fikcja. W ich mocy było powiedziane,że justyna szlaja się z kochankiem a ona pod podloga 2 miechy juz lezala!!!!!!! Pfs.
52. Dodane przez xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, w dniu - 20-02-2011 18:52
brak słów powinni polecieć ze stołków z Górowskiej Policji,tak dla przykładu i nie chodzi tu o złośliwość tylko o fakt dokonany :nic NIE ZROBILI W TY KIERUNKU BY SZUKAĆ OFIAR,poza tym umieją tak jak ktoś już napisał"złapać pijanego na rowerze" a później chcą aby ludzie mieli do nich szacunek pytam za co????
53. Dodane przez do kom.52, w dniu - 20-02-2011 21:03
a uważasz że pijany rowerzysta to jest w porządku jak by każdy był taki idealny i taki wszechwiedzący i znaj.ący sie na pracy policji to faktycznie poliicja była by niepotrzbna bo byście sami załatwiali swoje sprawy. a tak nawiasem mówiąc to każdy pisze że policja jest utrzymywana z z waszych podatków, w tym miejscu proszę o informacje czy policjanci też płacą podatki, jeżeli tak to na co idą ich podatki.
54. Dodane przez kasia, w dniu - 21-02-2011 00:15
Pijany rowerzysta,pewnie jeszcze nie raz będzie jechał pijany - a Justynie czy Agnieszce wróci ktoś życie?
55. Dodane przez do kasia54, w dniu - 21-02-2011 09:40
a gdyby policja znalazla Justyne czy Agnieszke po 2 dniach to ktos by jej wrocil zycie?
56. Dodane przez kaasia, w dniu - 21-02-2011 12:27
nie chodzi mi wcale o to,ale o to że zabójstwo i pijany rowerzysta to są dwie różne sprawy.
57. Dodane przez mlody, w dniu - 21-02-2011 12:33
Dobra ludzie.Dajmy juz spokoj.Frustracja rodzi gniew a Im juz nikt zycia nie zwroci.Zaden wyrok nie bedzie adekwatny do tej zbrodni.Pozostanie smutek i pytania bez odpowiedzi
58. Dodane przez zybi, w dniu - 21-02-2011 13:51
SZKODA ŻE TERAZ DOPIERO WSZYSCY JESTEŚCIE MĄDRZY I WYPISUJECIE DAKIE BZDURY, WSZYSCY WSZYSTKO WIDZIELI, WIEDZIELI DOMYŚLALI SIĘ ALE NIKT NICZEGO NIE ZGŁOSIŁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
59. Dodane przez kilka słów, w dniu - 21-02-2011 18:52
samo to że facet twierdzi że jego żona uciekła z kochankiem jest sytuacją zagadkową, człowiek nie zakochuję się tak o i odchodzi zostawiając bardzo poukładane życie, biedne bo biedne ale silnie poukładane, kolejna kwestia którą panowie władza powinni brać z dystansem to sam fakt iż to mąż mówi o ucieczce żony z kochankiem. bajka z siniakiem u dziecka bardzo kolorowa jest ale daleko jej do morderstwa bo należy zwrócić uwagę iż policja w teorii styka się z takim sytuacjami jako instytucja znacznie częściej niż przeciętny obywatel na ile przypadków o takim charakterze okazuje się że mąż odebrał życie żonie? często gęsto zdarza się tak że mąż jak dowiaduje się iż żona ma kochanka albo robi jej krzywdę albo robi jemu a tu puszcza ją wolno i zostaje przy jej rodzinie gdzie zwykle rodzina jest w takiej sytuacji obwiniona o nie udane małżeństwo. wiele osób tu słyszało że gdzieś dzwonili ale mają problem który to kościół jednak policja nie powinna mieć takich problemów oni powinni odpowiednio reagować a ewidentnie takowych reakcji nie było. smutne to bardzo iż stawi ich to w świetle bardzo nie dobrym.
60. Dodane przez do kilka slow, w dniu - 21-02-2011 21:11
to niestety ty slyszales ze gdzies dzwonili ale nie kojarzysz gdzie- okolo 500razy wiecej jest odejsc z kochankiem/kochanką niz zabojstw meza/zony i na tym polega cala kwestia ze jednak policja ma takie dane a ty nie
61. Dodane przez do 59, w dniu - 22-02-2011 08:12
nielogike dlugo studiowales? "biedne bo biedne ale silnie poukladane..."-czyli nie mogla uciec, ale mogl zabic? 
 
"należy zwrócić uwagę iż policja w teorii styka się z takim sytuacjami jako instytucja znacznie częściej niż przeciętny obywatel..." czyzbys ty byl ponad przecietny obywatel, bo przeciez ty wiesz lepiej niz policja:)
62. Dodane przez xxx, w dniu - 22-02-2011 10:08
Do kom 55.Piszesz bzdury,sprawy zaginięć ludzi powinny być bardzo szczegułowo badane.Dwie osoby giną powiązane z mordercą,a policja nic nie kuma.2cz20 dni nic nie wróci życia,ale sprawcę trzeba jak najszybciej złapać.Górowska policja jeszcze raz pokazała że z trudnymi sprawami sobie nie radzi i dlatego komendant wojewódzki powinien dokładnie sprawdzić kompetencje górowskich śledczych,oraz dzielnicowego który to powinien orientować się w swoim rewirze
63. Dodane przez ciekawa, w dniu - 22-02-2011 13:51
no ale co niby ci wszyscy ludzie co tu tak piszą na policje to kłamią? jaki mieli by powód by to robić? czzytałam troochę te wpisy i sluchałam tych wywiadów, jest to nieco chaotycznie przekazywane ale mimo to wychodzi na to że policja niby czegoś nie zrobiła, czy ktos bez logicznie jest w stanie to umotywować i wytłumaczyć?
64. Dodane przez do 62, w dniu - 22-02-2011 14:01
cofnij sie w historii elki i poczytaj o ludziach ktorzy wyszli z domu nie zyczac sobie by byc szukani, a rodzice czy malzonkowie mimo ze slyszeli slowa "wyjezdzam" "odchodze" narobili rabanu na pol polski setki policjantow zaangazowanych w poszukiwania a poszukiwani baletowali np na eufori, czy w jarocinie,albo kobieta co przez internet poznala faceta z kresow wschodnich i tu szukana bawila sie super w rzeszowie bodajze...idac Twoim tokiem myslenia znam setki polakow za granica ktorzy nie dzwonia do domow a tylko maile lub smsy pisza...czy tzn ze byc moze sa zamordowani a smsmy czy maile pisze za nich morderca? nie uwazasz ze nalezy to sprawdzic?...wariactwo!!!
65. Dodane przez M, w dniu - 22-02-2011 18:06
Jak was czytam popaprancy to sie tylko wk...Co wy myslicie ze KMP w gorze to jakies Csi? A wy to jacys psychologowie i znawcy tematu? Lepiej podyskutujcie o tym malym chlopcu co z nim i jego dalszym losem bedzie!? Moze wladze gminy i powiatu zaoferuja pomoc...?
66. Dodane przez gość, w dniu - 22-02-2011 19:50
Ktoś poruszył temat dzielnicowego z terenu gdzie zaszła zbrodnia (Lechitów) Czy faktycznie pan dzielnicowy nie kuma bazy, po rozpytaniach mieszkańców nie zajarzyć że nie gra w tej całej układance. Jak mi wiadomo, to ten dzilicowy zalicza się do wyróżniających się. Brawo dla tego dzielnicoweego no i fachowej pomocy śledczego. :zzz :eek
67. Dodane przez ehhh......, w dniu - 23-02-2011 10:24
Tak sobie czytam te wszystkie wpisy zwiazane z ta sprawa i po prostu z \"podziwu\" wyjsc nie moge....Nie wiem,nie rozumiem jak mozna bronic tego typa,jak w co nie ktorych wpisach ktos nawiedzony napisal,ze te dziewczyny same sa sobie winne....??!! A niby czym zawinil,ze zginely w tak okrutny sposob??!! Nawet gdyby miala jakies grzechy,ktore z pewnoscia ma kazdy z nas nie zasluzyly sobie na taka smierc.Czytajac zas wpisy,pod tytulem,...teraz Matka Justyny robi z tego afere....odnosze dzwne wrazenie,ze ktos jest glupio zazdrosny,ze to nie ja\\jego pokazala Telewizja,czy tez nie Wasze zdjecia znalazly sie na pierwszych stronach gazet...Mysle,ze kazdy,kto by sie znalazl na miejscu tych Rodzin,probowalby szukac prawdy,po czesci dzielac sie swoim bolem,zawiedzeniem ze strony Policji,ktora nie zrobila nic w tej sprawie.Wszyscy wiemy,ze gdyby to byly corki np.Pana dzielnicowego poszukiwania przeszlyby zupelnie inaczej i jako pierwszy do przeswietlenia byl wlani \"maz\" Justyny,tymczasem One mialy pecha,bo nie urodzily sie w Rodzinach bogaczy,czy tez kogos znanaego,albo zwyklego Policjanta.Prawda jest,ze nie wiele by to pomoglo gdyby odnaleziono cialo wczesniej,aczkolwiek z pewnoscia zaoszczedzilo by to Jej bliskim szoku z ktorym bede musiali zyc.Nikt nie wie,co to biedne dziecko widzialo kiedy doszlo do tragedii,natomisat ktos tam wie,ze trzeba je zabrac bo bedzie \"naciagaczem\" Opieki Spolecznej....Nie,wiem ile trzeba miec w sobie zlosci, glupoty i braku taktu aby napisac takie slowa?! Mam jednak nadzieje,ze Pan Burmistrz Wasosza,pomoze tej Rodzinie i dziecko bedzie moglo zostac z Dziadkami,ktorzy sa teraz Jego swiatem,wszystkim co ma,a co najwazniejsze z ufnoscia dziecka Kocha! Polska,niby taki Katolicki kraj,skad wiec w Was tyle podlosci?! Czasami warto pomyslec,zanim sie cokolwiek powie czy napisze,zamiast oceniac,obrazac ludzi o ktorych nie macie zielonego pojecia,ktorych znacie z dramatu,do ktorego niestety doszlo,na ktory nie ma zadnego wytlumaczenia,Nic nie usprawiedliwia mordercy,ktory co tu duzo mowic jest chorym,zepsutym typem,ktory zasluzyl na najwyzszy wymiar kary,bez zadnego ale! Przykro mi,ze jego dzieci beda zmuszone dorastac z pietnem ojca mordercy,mam jednak nadzieje ze on sam zapomni, o ich posiadaniu,chociaz nie sadze aby kiedykolwiek zrozumial jaka krzywde wyzadzil swoim bliskim.....
68. Dodane przez PL, w dniu - 23-02-2011 11:20
W Gorze nie ma policjantów zachowuja sie jak dzieci w piaskownicy szkoda słow na o wszystko
69. Dodane przez do 67, w dniu - 24-02-2011 08:03
piekny patetyczny wpis, ja takze wspolczuje rodzinie ofiarom ale i mordercy ze cos mu odbilo, tylko widze w Twoim wpisie jedno ale... 
 
"Czasami warto pomyslec,zanim sie cokolwiek powie czy napisze,zamiast oceniac,obrazac ludzi o ktorych nie macie zielonego pojecia,ktorych znacie z dramatu,do ktorego niestety doszlo,na ktory nie ma zadnego wytlumaczenia,Nic nie usprawiedliwia mordercy,ktory co tu duzo mowic jest chorym,zepsutym typem,ktory zasluzyl na najwyzszy wymiar kary,bez zadnego ale!" - i tu jest problem bo bez skrupolow nie znajac faktow oceniasz policje,oceniasz morderce bez skrupolow dajesz mu w komentarzu dozywocie, nie znasz wszystkich faktow a skazujesz?...to sie nazywa PODLOSC?
70. Dodane przez do 69, w dniu - 25-02-2011 01:54
Fakty sa takie ,ze zamordowane zostaly niewinne dwie kobiety tylko dlatego ,ze kochaly swego kata...czy nalezy wiedziec cos wiecej??? Nie ma usprawiedliwienia dla popelnionych zbrodni tych czy innych...Piszesz mordercy "cos odbilo" nie ,nie jemu nie dobilo jego postepowanie po tym co zrobil daje do zrozumienia ,ze byl swiadomy tego co zrobil z premedytacja klamal ,dawal falszywe dowody pozorowal.ze zmarle juz wtedy kobiety wciaz zyja...(wysylal sms-y do rodzin zamordowanych przez siebie kobiet w Ich imieniu) to jest dopiero PODLOSC klamac prosto w oczy innym...wiele bolu zostawil swym rodzicom rowniez...jakikolwiek wyrok zapadnie w tej sprawie nie bedzie adekwatny do tego co zrobil..."NIE MA MALYCH KLOPOTOW I DUZYCH KLOPOTOW,SA DOROSLI I DZIECI,A BYC CZLOWIEKIEM TO NIE TAKIE PROSTE...'z chwila gdy czlowiek popelnia tsk straszna rzecz przestaje byc czlowiekiem i mysle ,ze nie tylko dla mnie...
71. Dodane przez do 69, w dniu - 25-02-2011 08:57
"...z chwila gdy czlowiek popelnia tsk straszna rzecz przestaje byc czlowiekiem i mysle ,ze nie tylko dla mnie..." 
znowu piekne slowa , tylko teraz skoro znasz wszystkie fakty prosze mi napisac co kierowalo tym czlowiekiem ze to zrobil, ze znudzilo mu sie czlowieczenstwo? dlaczego zabil dwie osoby ktore kochal? i nie chce tu wchodzic w niuanse prawno etyczne, ale skoro tak latwo przychodzi ci skreslic czlowieka to co powiesz na pijanych kierowcow rozjezdzajacych ludzi i uciekajacych z miejsca zdarzenia? przeciez tez nagle po wypadku (raczej nieswiadomie spowodowanym) nagle trzezwieja i uciekaja i kombinuja jak moga by ich nie zlapano czy oni przestaja byc ludzmi? mysle ze nie umiesz zrozumiec tego ze amok trwA CHWILE a pozniej czlowiek przytomnnieje i nie wie co zrobic, w zadnym przypadku nie bronie mordercy jest mi go (i jego rodziny) tylko zal prawie na rowni z ofiarami i ich rodzinami...
72. Dodane przez amok????, w dniu - 25-02-2011 17:21
amok shock, jakkolwiek nazywać to można przy sytuacji która jest jedna a tu wychodzi że w amoku trwał około miesiąca, czy nie jest tak? dlaczego zabił drugą kobietę po nie całym miesiącu? nie otrząsnął się po pierwszej? czy może mu się to spodobało? co to za miłość jeśli ktoś pozbywa się konkretnie raz na zawsze drugiej osoby? on nie mógł ich kochać bo gdyby je kochał to zabił by się dla nich a nie na odwrót
73. Dodane przez ehhh...., w dniu - 26-02-2011 07:36
do 69,71.....nie uzywaj pojec,ktorych znaczenia nie znasz,badz tez nie rozumiesz,nigdy w zyciu nie czytalam takich bzdur jak twoje wpisy,bronisz mordercy to twoj problem nie mieszaj jednak w to swoje popaprane myslenie,kierowcow i olera wie kogo jeszcze,jedno z drugim nie ma absolutnie nic wspolnego,o slowie podlosc,radzilabym poczytac tak jak o wielu ,wielu innych.....
74. Dodane przez Demira, w dniu - 26-02-2011 09:12
Dokladnie do komantarza 70.Tak napisala kiedys I.Schabo i miala zupelna racje! Osoba ktora pisze o amoku,bo mordercy cos odbili....?! Nie pozostaje mi nic innego jak Tobie wspolczuc,skoro nie potrafisz rozgraniczyc morderstwa z premedytacja od tak zwanego amoku!
75. Dodane przez seweryn, w dniu - 26-02-2011 17:24
Policja Górowska jest od łapania pijanych rowerzystów i chorych narkomanów z trawka bo dilerzy to już za gruba i ciężka sprawa oni są nie tykani !!!!!! 
teraz już wiecie dlaczego mamy takie dobre statystyki !!
76. Dodane przez to prosze mnie przekonac!!!, w dniu - 27-02-2011 10:33
ale faktami i racjami a nie sloganami, w czym jest lepszy kierowca ktory potraca czlowieka na ulicy i ucieka z miejsaca zdarzenia zamiast udzielic pomocy czy chocby wezwac pogotowie od przypadku z tego artykulu, i prosze stanac twarza w twarz z ludzmi ktorych dotknela taka tragedia (ich bliscy wykrwawili sie na poboczu) i powiedzcie im , ze to nic zlego ze problemem byloby gdyby im ktos zamordowal corke czy syna....przkonajcie mnie ze zle mysle ale nie ogolnikowymi atakami na moja osobe tylko jakimis faktami i jeszcze jedno, ktos kto odbiera moje posty jako obrone mordercy chyba absolutnie nie poitrafi czytac ze zrozumieniem, bo ja absolutnie gdybym byl sedzia dalbym mu 25 lat wiezienia a wspolczucie i obrona to zupelnie inne kwestie...pozdrawiam
reklama
77. Dodane przez Oj....., w dniu - 02-03-2011 10:31
76 i twoje inne wpisy,ciebie nikt nie przekona ani wszystkich innych myslacych inaczej,po coz wiec przekonywac kogokolwiek do czegokolwiek?! Ty myslisz tak wiec trzymaj sie swoich kreatywnych mysli a innym daj po prostu spokoj....
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj