Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Leszno arrow Platforma wygrała w Drzeczkowie

Platforma wygrała w Drzeczkowie

Platforma wygrała w Drzeczkowie

02.10.2011. Radio Elka, Jarek Adamek
dsc05715.jpgPlatforma Obywatelska drużynowo, a Marian Poślednik indywidualnie wygrali zabawę w prawybory podczas Pikniku Politycznego w Drzeczkowie k. Osiecznej. W imprezie wzięły udział komitety starające się o parlamentarne mandaty oraz bardzo liczna publiczność – w „głosowaniu” wzięło udział prawie 1600 osób.

Galeria foto: Debata kandydatów do Senatu z okręgu leszczyńskiegoGaleria foto: Debata kandydatów do Senatu z okręgu leszczyńskiegoGaleria foto: Debata kandydatów do Senatu z okręgu leszczyńskiegoGaleria foto: Debata kandydatów do Senatu z okręgu leszczyńskiegoGaleria foto: Debata kandydatów do Senatu z okręgu leszczyńskiegoGaleria foto: Debata kandydatów do Senatu z okręgu leszczyńskiego
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Piknik Polityczny zorganizowało Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych w Drzeczkowie we współpracy z Radiem Elka i Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Kultury w Osiecznej. Do pięknego parku ściągnęły prawdziwe tłumy. Nie zawiedli też politycy, dla których piknik był okazją przekonania niezdecydowanych i umocnienia sympatyków.

W zabawie wzięło udział siedem ugrupowań starających się o mandaty poselskie i senatorskie oraz dwa komitety niezależnych kandydatów do Senatu. Każde z nich mogło ze sceny przedstawić swoją polityczną ofertę - jedne robiły to bardziej, inne mniej spektakularnie. Różne były też pomysły na dotarcie do wyborców - od ulotek i długopisów w wykonaniu wszystkich,
poprzez róże od socjaldemokratów i kolczyki wykonywane własnoręcznie przez kandydatkę PJN aż po prawie stuletni wóz strażacki jednego z ludowców.
W debacie zmierzyli się kandydaci do Senatu - w tych wyborach po raz pierwszy wybierzemy tylko jednego senatora z leszczyńskiego, każde ugrupowanie wystawiało też jednego kandydata. Dlatego w szranki stanęli Elżbieta Barys z PiS, niezależni Grażyna Głuszak i Edward Klich, Zdzisław Maćkowiak z PSL, Marian Poślednik z PO i Maciej Wiśniewski z SLD. Uczestnicy odpowiadali najpierw na pytania prowadzących debatę dziennikarzy Radia Elka, potem mogli zmierzyć się w pojedynkach - tu szczególnie „iskrzyło” między Maciejem Wiśniewskim i Marianem Poślednikiem. Wreszcie czas na zadawanie pytań miała publiczność.

Przez kilka godzin czynny był też „punkt wyborczy”, w którym dorośli uczestnicy pikniku mogli bawić się w prawybory, oddając głos na jednego z kandydatów do Sejmu i do Senatu. Frekwencja zaskoczyła organizatorów - przez trzy godziny zagłosowało prawie 1600 osób. Nie wiadomo do końca, czy dowodzi to wysokiej świadomości obywatelskiej, ponieważ uczestnicy, którzy w zabawie wzięli udział, mogli wygrać atrakcyjne nagrody - na przykład skutery, telewizor, kino domowe czy komplet garnków.

Politycy zapewniali, że zdają sobie sprawę z zabawowego kontekstu prawyborów, jednak niecierpliwie czekali na wyniki. Jak się okazało, niekwestionowanym zwycięzcą została Platforma Obywatelska, która w wyborach poselskich otrzymała ponad 43 procent głosów, a jej kandydat na senatora Marian Poślednik dostał najwięcej głosów. Nie wiadomo oczywiście czy znajdzie to potwierdzenie za tydzień, w już całkiem poważnych wyborach parlamentarnych.

Wyniki „Prawyborów” do Sejmu:

PO - 43,3% - 645 głosów
Małgorzata Adamczak - 143
Łukasz Borowiak - 254
Maciej Orzechowski - 29
Wojciech Ziemniak - 169
Mariola Czarnota - 50

SLD - 18,5% - 276 głosów
Wiesław Szczepański - 249
Artur Chołody - 14
Kamila Majewska - 6
Tomasz Grochowski - 7

PiS - 16,2%
Jan Dziedziczak - 243 głosy

PSL - 8,3% - 129 głosów
Przemysław Pacia - 74
Magdalena Smektała - 8
Stanisław Baliński - 15
Kazimierz Chudy - 17
Jarosław Wawrzyniak - 7
Bernard Turski - 8

Ruch Palikota - 8,2% - 123 głosy
Krzysztof Kłosowski - 58
Zbigniew Zalesiński - 31
Marek Laskowski - 34

PJN - 3% - 44 głosy
Iwona Michniewicz - 20
Halina Cichocka-Nowak - 8
Edward Karpiński - 16

Nowa Prawica JKM - 2,4% - 34 głosy
Joanna Dziergas - 26
Szymon Majchrzak - 8

Wyniki „Prawyborów” do Senatu

1.Marian Poślednik (PO) - 444 głosy - 28,9%
2.Maciej Wiśniewski (SLD) - 299 głosów -19,5%
3. (ex aequo) - Elżbieta Barys - 282 głosy - 18,4%
Edmund Klich - 282 głosy- 18,4%
5. Zdzisław Maćkowiak - 128 głosów - 8,3%
6. Grażyna Głuszak - 97 głosów - 6,3%
 
Komentarze (55)
1. Dodane przez ALF, w dniu - 02-10-2011 21:42
Na szczęście w "niezabawowych" wyborach platforma przegra :)
2. Dodane przez aleks, w dniu - 02-10-2011 21:47
fajna zabawa !!! Gratulacje dla organizatorów i Radia Elka !!!!!!
3. Dodane przez ALF, w dniu - 02-10-2011 21:49
Propaganda sukcesu, w tym PełO jest najlepsze!
4. Dodane przez Karol, w dniu - 02-10-2011 21:49
zaścianek głosował na PO - wstyd!!!!
5. Dodane przez max, w dniu - 02-10-2011 22:01
Głosujcie na Borowiaka!!!
6. Dodane przez ALF, w dniu - 02-10-2011 22:23
Byłem, widziałem, rozmawiałem. I według mnie najkonkretniejszy był Pan Jan Dziedziczak (PiS).
7. Dodane przez Johny, w dniu - 02-10-2011 22:30
Dlatego was TUSKUplusku olał. 
Przedszkole
8. Dodane przez malkontent, w dniu - 02-10-2011 22:36
Popatrzcie jak oni wyglądają. Oby jeśli zostaną wybrani te miny oznaczały troskę a nie cwaniactwo.
9. Dodane przez kaczka, w dniu - 02-10-2011 22:41
Piknik beznadziejny.Organizacyjnie dno.Mialo byc super wyszlo jak zawsze.Kolejki za kielbasa przypominaly lata 80.A nasi politycy tak jak i piknik-beznadziejni.Moze Palikot by rozruszal to cale towarzystwo.A gdzie Prezes?
10. Dodane przez Politolog, w dniu - 02-10-2011 23:04
Jako politolog, nie mogłam nie być na prawyborach, wszak jedynych w Wielkopolsce. Jestem jednak niezmiernie rozczarowana. Celem pikniku politycznego, było przeprowadzenie prawyborów a wszelkie towarzyszące mu atrakcje, miały być drugoplanowe, choć w zamyśle, zapewne miały zachęcić ludzi do przybycia. Dla świadomego obywatela, jakim jestem, priorytetem była dla mnie możliwość oddania głosu i jak sądziłam, rozmowy z przedstawicielami kandydujących ugrupowań politycznych. Jakież było moje zdziwienie, kiedy pierwszymi i jak się okazało jednymi ludźmi, którzy nawiązali ze mną krótką rozmowę, byli przedstawiciele firmy, sprzedającej aparaturę do uzdatniania wody. Udałam się w miejsce, gdzie znajdowały się punkty komitetów wyborczych. Niestety, spotkałam tam tylko młodych ludzi, którzy zajmowali się rozdawaniem ulotek, balonów i innych gadżetów, zupełnie bez świadomości, przekonania do tego, co robią...Ot, tacy przypadkowi "rozdawacze gadżetów". Czy balon z logo partii, tekturowy wachlarz, kwiat róży ma mnie przekonać do oddania głosu? Podczas ponad godzinnego spaceru po parku, nie natknęłam się na nikogo kompetentnego, z kim mogłabym porozmawiać, zapytać o program wyborczy, nikt nie próbował mnie przekonać do tego, abym za tydzień oddała głos właśnie na niego...Jak wspomniałam, bardzo chciałam oddać głos..Cóż...Kiedy w końcu udało mi się odnaleźć "lokal wyborczy", jak się okazało, jedyny, ujrzałam potężną kolejkę oczekujących. Pewnie dobrze świadczy to o obywatelach, jednakże nie o organizatorach tej, muszę użyć tego słowa, imprezy, przypominającej raczej dożynki niż swego rodzaju próbę wyborczą. Fatalna organizacja, która uwidoczniła się już przy wjeździe do Drzeczkowa. Brak miejsc parkingowych, auta zaparkowane po obu stronach wąskiej drogi, skutecznie uniemożliwiały przejazd. Chaos totalny, brak oznakowania, informacji...Miejsce organizacji pikniku - piękne.Pogoda-dopisała, Ale cóż z tego? W centrum miejsca"imprezy", nie znajdował się bynajmniej wspomniany "lokal wyborczy", w przeciwnym razie, nie miałabym trudności z jego znalezieniem, lecz umiejscowiona została wyraźnie oznaczona, cytuję "Strefa VIP", w której, jak domyślam się, właśnie VIP-y(???), zajadały smakowite swojskie jadło, popijając piwkiem.Obrazek jakże znaczący, odzwierciedlający nasze społeczeństwo i istniejące w nim różnice i podziały na tych, którzy (przepraszam za kolokwializm) 'przy korycie", napychających swe brzuchy darmowym piwem i jedzeniem oraz na "ciemny lud", patrzący na to wszystko przez "przysłowiową "szybkę'...Żenujący widok...Reasumując, pomysł przeprowadzenia prawyborów znakomity, ale realizacja tegoż, fatalna...Pozostaje ogromny niesmak, swego rodzaju wstyd i poczucie głębokiego rozczarowania....
11. Dodane przez ZNIESMACZONY, w dniu - 02-10-2011 23:04
BYŁEM TAM I UWAZAM,ŻE:TYPOWO POZNAŃSKA IMPREZA-NIC ZA DARMO!ZA WSZYSTKO TRZEBA BYŁO SŁONO PŁACIĆ W TALARACH=1 TALAR=4ZŁOTE,PIWO=1 TALAR, GOLONKA=3 TALARY,REASUMUJĄC-STRASZNIE DROGO!NIE BYŁO NIC ZA DARMO-PRZEPRASZAM-WODA Z JAKIEGOŚ FILTRA W KUBKU 20 GRAMOWYM BYŁA ZA DARMO NA PRÓBĘ!ACHA!BYŁA TAM KNAJPKA DLA WIPÓW- WSTĘP=50 ZŁ.TAM MOŻNA BYŁO KONSUMOWAĆ DO WOLI-ILE BRZUSZEK WYDOLI!I KAŻDY,KTO ZAPŁACIŁ OWE 5 DYCH DOSTAWAŁ OBRĘCZ NA RĘKĘ-T.Z.IDENTYFIKATOR!
12. Dodane przez mama, w dniu - 02-10-2011 23:16
Dokładnie tak było,jak pisze politolog!pokazano nam,gdzie mamy miejsce w szeregu!liczyłem na mięsko ze świniobicia z grilla,ale nie było nas na nie stać(ja i trójka dzieciaków,a talary drogie!)
13. Dodane przez basia, w dniu - 02-10-2011 23:56
Organizatorzy chyba przesadzili z tymi talarami, nie wspomnę o wydzielonej części dla Vipów, jakaś parodia, musiałam dziecku tłumaczyć dlaczego nic nie mogę kupić i usiąść w miejscu przeznaczonym dla wyróżnionych ludzi!
reklama
14. Dodane przez wyborca, w dniu - 02-10-2011 23:58
nie chce mi się wierzyć ze głosowanie wygrała Platforma i Poślednik.. bardzo dziwne!
15. Dodane przez dorota, w dniu - 03-10-2011 02:15
Dziedziczak? dajcie spokój, czemu z PiSu nie było innych kandydatów w prawyborach tylko on?
16. Dodane przez nnn, w dniu - 03-10-2011 04:14
Smektała ale poparcie :D A gdzie młodzież??? Gdzie!? głosujmy na młodych!
17. Dodane przez Kolega, w dniu - 03-10-2011 05:09
Ela, Marian przestańcie się ośmieszać. Po latach znajomości stwierdzam, że jesteście żałośni.
18. Dodane przez Ania, w dniu - 03-10-2011 07:27
Wszyscy już byli i pokazali swoje.To oni powinni zmienić przepisy,a nie my rodzice dzieci niepełnosprawnych musimy prosić [żebrać]o pieniążki na rehabilitacje[koszt4-5tysięcy]kogo na to stać? Jedyna nadzieja to Grażyna Głuszak która podaje pomocną dłoń rodzicom Więc Wszyscy Razem zagłosujmy na przyszłą senator.
19. Dodane przez @ w czerwonym, w dniu - 03-10-2011 07:57
Kandydat na posła (zdaje się z PO????) w swobodnym stroju , z tłumu zadaje niby spontaniczne pytania? To taka ustawka panie kandydacie ? :cry  
Ile głosów pan zdobył w tym "przebraniu"?
20. Dodane przez wschowa, w dniu - 03-10-2011 08:21
Wszyscy wiedzą że LESZNO to teren PIS. Ale wstyd idzie ABW CBA I USB.... :cry :cry :cry
21. Dodane przez Magdalena, w dniu - 03-10-2011 08:53
Ja powiem jedno- Wy się tylko cieszcie, że gorzej nie jest w tym światowym bałaganie, ogólnym spadku i kryzysie!! Ja głosowałam na PO i będę bo PIS tylko skłóca i podjudza - nic dobrego za czasów PISU nie było tylko wstyd dla Polski że takie kłótnie, afery na cały świat!!! Teraz jest spokój, nikt o niebo lepszy nie będzie - niż PO, zastanówcie się ze spokojem.
22. Dodane przez pipi, w dniu - 03-10-2011 08:57
wcześniej czytałem że kiełbasa wyborcza miała być za darmo a nie za jakieś talary, ktoś chyba na tym pikniku niżle zarobił
23. Dodane przez jjj, w dniu - 03-10-2011 08:58
Pokazano jak będzie PO wyborach kiedy wygra PO.Swojacy będą przy stołach bo ich będzie stać a reszt będzie robić otoczkę państwa gawiedź.
24. Dodane przez obserwator, w dniu - 03-10-2011 09:18
jak się nic nie robi to jest źle a jak ktoś podejmie się coś zrobić to osoby które nic nie robią potrafią tylko krytykować proszę Was szanujcie działaczy z Drzeczkowa małej wioski którzy moim zdaniem zrobili fajną sprawę
25. Dodane przez LESZCZYNIANIN, w dniu - 03-10-2011 09:20
Dlaczego ELKA tak widocznie reklamuje posłów PISU. jaki macie w tym interes. Otywieram elkę a tu twarz pisowska której niechciał bym zobaczyć klikam dalej a tu następna gęba pisu ... oco chodzi.
26. Dodane przez jola, w dniu - 03-10-2011 09:22
Impreza nie była organizowana przez PO, a przez Radio Elka i Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych (z tego co wiem,to większość członków stowarzyszenia reprezentuje PSL i SLD). Głosuję na PO,bo w nich pozostała tylko nadzieja! Łukasz Borowiak ma mój głos!
27. Dodane przez jasne..., w dniu - 03-10-2011 09:42
moi współobywatele oczywiscie oburzeni...ze kolejki, ze kielbasa nie za darmo,ze trzeba zaplacic za picie...szok,czy wyscie powariowali?piekny piknik w pieknym miejscu,czyste powietrze,ludzie sie napracowali zebysci mogli pobyc w czyims prywatnym miejscu a tutaj tylko gledzenie i narzekanie...a 4m zł za piwo to niby drogo? za darmo to mozna na rowerze pojezdzic
28. Dodane przez Kris, w dniu - 03-10-2011 10:03
Miła Pani Politolog. Zakładam, że pretensje co do tego, iż nikt z komitetów wyborczych nie był na tyle kompetentny by z Panią porozmawiać na temat sensowności oddania głosu w przyszłotygodniowym głosowaniu nie tyczą się organizatorów pikniku? Jeśli się tyczą, to proszę nie czytać dalszej części mojej wypowiedzi, bo to dla Pani strata czasu. 
 
Niezmiernie żałuję, że nie dane nam było wymienić poglądów na temat jakości debaty politycznej w naszym kraju, merytoryczności programów partyjnych i personalnych spostrzeżeń co do potencjalnych kandydatów na różne stanowiska. Postaram się następnym razem oflagować swoją osobę, tak, aby takowa "przyjemność" nie ominęła żadnego politologa. 
 
Wg mnie oznaczenie lokalu wyborczego było bardzo dobre. Że kolejka? hm, jak ja głosowałem, nie było żadnej kolejki. Więc może byliśmy na różnych piknikach, albo ... po prostu brak Pani dobrej woli.  
 
Nie wiem też, którędy Pani do Drzeczkowa jechała. Ja wjeżdżałem i wyjeżdżałem dwoma różnymi drogami, i na każdej widniały oznaczenia, gdzie należy się kierować. Ja problemów z parkowaniem nie miałem, natomiast z zasłyszenia - ludzie marudzili, że daleko trzeba iść na piknik z tego miejsca, gdzie zostawia się samochód. Tak, to rozumiem. Większość osób najchętniej zaparkowałaby swoja świetne bryki na podjeździe do pałacu. Na trawniku przed nim. Rozjeżdżając przy tym zupełnie zieleń i małą architekturę.  
 
Najbardziej zaskakują mnie jednak twierdzenia, że "drogo". Wg mnie, było normalnie. Ale może szanowni Państwo liczyli na "za darmo"? Na tzw. kiełbasę wyborczą, która nic nie kosztuje, podobnie jak obietnice wszystkich partii, a struć się tym można dokumentnie. Pewnie tak bo to był piknik prawyborczy, więc miało być ZA DARMO. Jak dla mnie - każdy kto liczył na ZA DARMO ma ocenę niedostateczną z WoS, logiki, matematyki i pewnie paru jeszcze innych dziedzin. Jeśli tego uczycie swoje dzieci, to aż strach, dokąd zmierza nasz kraj. 
 
Podsumowując sam piknik: wypowiedzi kandydatów na różne mandaty były zatrważające. I to jest największa porażka (a zarazem zwycięstwo, bo pokazał też miałkość tych pretendentów) tego pikniku. Ktokolwiek wygra te wybory - lepiej na pewno nie będzie.
29. Dodane przez Tomek, w dniu - 03-10-2011 10:23
Śmiechu warte ! PO i PIS przywozi swoich ludzi autobusami, żeby tylko oddali głos. Cieszy mnie, że w powoli Polacy otwierają oczy i głosują na Ruch Palikota. 
Zgadzam się również z panią "politolog" ustawili wszystkich w szeregu i pokazywali gdzie kogo miejsce. Zmieńmy to, niech Polska będzie, nowoczesnym państwem. Głosuję na Ruch Palikota ! 
p.s przekonujące spoty puszczane z busa :)
30. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 03-10-2011 11:08
Trzeba było jakoś ludziska przyciągnąć. A wiadomo, że darmowa wyżerka od świniobicia i losowanie nagród zrobi to najlepiej. Gdyby nie ta przynęta, piknik świeciłby pustkami(nie było nawet połowy kandydatów do sejmu). Nie miejcie jednak o to żalu do organizatorów.  
A bo to pierwszy raz ktoś Was w jajo zrobił?
31. Dodane przez ech.., w dniu - 03-10-2011 11:23
Organizacja na 2 (dwóję). Kolejka za talarami... szkoda słów.
32. Dodane przez ela, w dniu - 03-10-2011 11:34
a gdzie pozostałe zdjęcia zrobione podczas pikniku???
33. Dodane przez do 21, w dniu - 03-10-2011 11:42
PO nie przywiozło swoich ludzi! Jeśli chcesz pisać,to wcześniej potwierdzaj swoje informacje i nie wprowadzaj ludzi w błąd!
34. Dodane przez Zosia, w dniu - 03-10-2011 11:57
ludzie jakie wy macie problemy, naprawdę jej mi was żal. Zachowujecie się jak rozpieszczone dzieciaki...
35. Dodane przez Politolog, w dniu - 03-10-2011 12:10
Szanowny panie Kris, proszę raz jeszcze zapoznać się z moim wpisem i tym razem ze zrozumieniem. Nie twierdzę w nim, że nikt nie był na tyle kompetentny, aby zadowolić moją osobę merytoryczną dyskusją polityczną. Napisałam, iż w punktach komitetów wyborczych, brakowało kompetentnych osób, czytaj kandydatów, czy przedstawicieli ugrupowań politycznych, kandydujących do parlamentu, z którymi mogłabym popolemizować. Nikt też, nie miał przekonywać mnie do sensowności oddania głosu w ogóle, czego wyrazem był fakt mego pojawienia się na przedmiotowym pikniku, z zamiarem oddania głosu właśnie. Oczekiwałam raczej, użyję kolokwializmu, próby przeciągania mnie na swoją stronę, poprzez poszczególne komitety, przejawiającą sie w rzeczowych argumentach, a nie gadżetach wyborczych. Przy czym nadmienię, iż nie należę do osób naiwnych i jestem świadoma tego, że program wyborczy nie jest tożsamy z programem partyjnym, że jest li tylko wyłącznie, kiełbasą wyborczą właśnie. Wyraźnie stwierdziłam też, że pochwalam ideę przeprowadzenia prawyborów, jednakowoż karcę organizatorów za niedociągnięcia, które pozbawiły mnie przyjemności i zadowolenia z udziału w zamierzeniu. Zakładam, że ludzie przybywający do Drzeczkowa, kierowali sie bardzo różnymi powodami, różne też zawiodły ich do ogonka wiodącego do punktu wyborczego (np. atrakcyjne nagrody-kolejny błąd organizatorów, nie mające nic wspólnego z podnoszeniem świadomości obywatelskiej). Trudno zarzucić mi brak dobrej woli, zważywszy na powód, dla którego przejechałam kilkadziesiąt kilometrów, a o którym wspomniałam w swym komentarzu. Półtorej godziny samego pobytu na pikniku, bo tyle mogłam poświęcić czasu, uważam za wystarczający limit czasowy. Nie utyskiwałam także w swym poglądzie na odległość, jaką musiałam pokonać od miejsca pozostawienia auta (mniej czy bardziej luksusowego, to nie jest istotne), do miejsca docelowego, lecz na brak miejsc parkingowych w ogóle. W temacie cen serwowanych posiłków i napoi różnych maści, nie wypowiadałam się i nie wypowiadam. Nie przybyłam na piknik w celu nasycenia brzucha, więc sfera bufetowa, pozostawała poza obszarem moich zainteresowań, za wyjątkiem Strefy VIP, która nie mogła umknąć uwadze ani mojej, ani kogokolwiek z obecnych. 
Dziękując za Pańskie odniesienie do mego wpisu, nie pozbawione ironii i uszczypliwości (owszem, zauważyłam), pragnę przedstawić jeszcze jedną uwagę. Przykry jest fakt, że w całym swym wywodzie, nie znalazł pan odrobiny uznania dla mej świadomości obywatelskiej i próby jej realizacji....Pozdrawiam
36. Dodane przez Klara, w dniu - 03-10-2011 12:10
Do kom.21 PIS nie przywoził swoich ludzi .Kłamiesz już na początku swojej kariery politycznej.Nowoczesny to nie musi być kłamca .ZROZUMIAŁEŚ
reklama
37. Dodane przez wlkp, w dniu - 03-10-2011 12:12
STREFA VIP! była super! miło patrzeć jak już przed wyborami pchają się do koryta! :grin
38. Dodane przez ja, w dniu - 03-10-2011 12:19
gdyby nie falszywa infornacja o tym ze tusk bedzie i ten caly majdan z piknikiem to pewnie wiekszosc ludzi spedzila by w inny sposob niedzielne popoludnie
39. Dodane przez xxx, w dniu - 03-10-2011 12:29
żenada !!! VIP-y tzn rodzina organiztorów a przede wszytskim sołtysa i rady sołeckiej!! człowiek który był zainteresowany prawyborami i nie nalezal do rodziny VIPów a nie stac go bylo zeby zaplacic 50 zl od członka rodziny musiał zadowolic sie kupnem talarów i kupienie za nich drogich zywnosci miedzy innymi golonka w cenie 12 zl ! a atrakcja dla dzieci jaka ? 10 zl wydac za 5 minutową zabawe w wodzie ! wiadomo nic za darmo ale trzeba bylo pomyslec o troche nizszych kosztach ! zgadzam sie z kom 6 ze owy ten piknik przypominal bardziej dozynki niz prawybory !
40. Dodane przez Kris, w dniu - 03-10-2011 13:52
Przeczytałem. Mam nadzieję, że ze zrozumieniem, aczkolwiek zawsze będzie tu można odbić piłeczkę, że jednak nie bardzo, bo to w sumie subiektywna sprawa. 
W kwestiach jakości debaty (albo raczej jej braku) prezentowanej zarówno na scenie, jak i punktach wyborczych nie zamierzam Pani zaprzeczać - a moja uszczypliwość w poprzednim komentarzu (tak, przyznaję, celowa) wynikała wyłącznie z bardzo generalnego poglądu przedstawionego przez Panią w pierwszym komentarzu. Trochę się jednak dziwię, że przedstawia Pani tak negatywne wnioski, gdyż ... ani komitety wyborcze, ani kandydaci nie byli, nie są i nigdy nie będą skłonni zapewnić nam (wyborcom takim, jak Pani i ja) nawet odrobiny dyskursu politycznego z prawdziwego zdarzenia (że też się pokuszę o kolokwializm). Debata polityczna w tym kraju (errata, w tzw. demokracjach) jest taka, jaka jest, bo my jako wyborcy niestety jesteśmy bydłem na rzeź. Dla nas (przepraszam - to oczywiście teraz nie do Pani stwierdzenie) liczy się to, że VIPY miały za darmo, a my musieliśmy zapłacić. I to drogo! I nic nie było za darmo. Jak mamy takie podejście do sprawy, to potem co się dziwić, że jedni mówią razem zrobimy więcej a drudzy, że Polacy zasługują na więcej, a oba te slogany to puste słowa. Widać to było aż nadto w wypowiedziach tzw. kandydatów, widać w tym, co politycy tych wszystkich partii robią w czasie po wyborach.  
Oczywiście ma Pani rację, że połączenie prawyborów z piknikiem można różnie odbierać. Jednak uważam, że cel, jaki był postawiony przy organizacji tegoż wydarzenia został zrealizowany. Bo z pewnością nie było nim uzyskanie miarodajnego sondażu przedwyborczego. Za to fakt, iż Drzeczkowo nagle zaistniało w tzw mediach, że ileś tysięcy ludzi wie gdzie to jest, a co najważniejsze część osób być może skojarzy, że takie Stowarzyszenie w Drzeczkowie działa i samemu być może zacznie zmieniać swoją okolicę. Utyskiwać bowiem, że nic się nie dzieje, że nuda itd., że brak perspektyw jest łatwo. Zorganizować coś zdecydowanie trudniej (to również nie uwaga do Pani, tylko stwierdzenie faktu). 
Tak samo zatem należy wg mnie interpretować wyniki głosowania. Skoro zwróciła Pani uwagę, że połączenie głosowania z losowaniem nagród jest mało zasadne z punktu widzenia świadomości obywatelskiej, nie sposób się z tym primo nie zgodzić, a sekundo zauważyć jeszcze, że to wręcz wypaczyć może wyniki wyborów. Jednak już jako politologa nie mogę się powtrzymać i zapytać, czy nie uważa Pani, że tylko w taki (napiszę chory choć nie jest to uwaga do organizatorów) sposób jesteśmy w stanie przyciągnąć ludzi do głosowania? Proszę mi wierzyć, mam do czynienia z wieloma aspektami quasi społecznej działalności i & gdy nie ma nic za darmo, to ciężko większość osób wyciągnąć z domu by zdecydował o swoim losie. Taki obraz malują każde właściwie wybory, każde zgromadzenia, zebrania itp. rzeczy, które wymagają od człowieka by się wybrał gdzieś, a nie gnuśniał przed TV. 
Doceniam Pani głos w dyskusji. Jako jeden z niewielu merytoryczny. I to też wiele niestety mówi o naszym społeczeństwie.
41. Dodane przez naiwna, w dniu - 03-10-2011 14:31
Dajcie spokój i wyjaśnijcie sobie przy kawie co tam chcecie wyjaśniać. 
Mnie rozczulili startujący kandydaci w tych wyborach , zadający pytania i robiący za tłum aktywnych wyborców :grin :grin :grin . Chyba to już było...i nie wróci więcej...(tak myślałam!
42. Dodane przez hej, w dniu - 03-10-2011 14:37
chciałam zagłosować na wojego kandydata z Rawicza, a tam nie było nawet wzmianki o nim na liści wyborczej. Był to piknik wybranych kandydatów, a nie wszystkich. Cenzura na pierwszym planie, a radio elka jako medium publiczne się pod tym podpisuje.
43. Dodane przez wyborca, w dniu - 03-10-2011 15:56
Jeżeli,jesteś wyborco za kolejnymi podwyżkami w ciągu następnych 4-ech lat ZAGŁOSUJ NA PLATFORMĘ OBYWATELSKĄ-jeżeli nie wierzysz to przypomnij sobie lata : 1956,1968,1976,1980,1988. 
Rządy koalicji PO-PSL potrafią tylko to skutecznie robić w myśl zasady min.Jerzego Urbana "rząd się wyżywi". 
Chcesz dalej takiej Polski-to oddaj głos na PO lub PSL !
44. Dodane przez IZA, w dniu - 03-10-2011 17:06
A Ja i tak zagłosuję na PIS i Pana Klicha i co Wy na to.Tusk już pokazał co potrafi,i jemu już dziękujemy.
45. Dodane przez M., w dniu - 03-10-2011 18:03
WIEKSZOSC CZLONKOW STOWARZYSZENIA NALEZY DO RADY SOLECKIEJ.KAZDA IMPREZA ORGANIZOWANA PRZEZ RADE WYGLADA TAK SAMO-RODZINA SOLTYSA I RESZTA ELITY
46. Dodane przez Politolog, w dniu - 03-10-2011 20:42
Szanowny Panie Kris, jakże mi miło, iż tym razem zostałam bardzo dobrze zrozumiana. Niewątpliwie, każdy z nas wyraża tutaj subiektywny osąd (jedni mniej inni bardziej rzeczowy), licząc na zrozumienie i podzielnie owego poglądu przez innych. W zasadzie nie powinnam się dziwić tym, którzy wyszli z pikniku w pełni (także dosłownie) usatysfakcjonowani, bo ostatecznie, oddali głos, zjedli golonkę, popijając piwkiem i być może poszczęściło się i przybyło także sprzętów do gospodarstwa domowego, ot, w postaci choćby telewizora, czy skutera..... A że każdy z nas miał inne oczekiwania wobec tej \"imprezy\"....już nie powinno mnie zapewne dziwić....choć, przyznaję, dziwi...(a jednak posiadam w sobie naiwność, skoro dziwi)...Nie sposób nie przyznać Panu racji, że ostatecznie wilk ostał się syty i owca cała, bowiem, jak słusznie Pan zauważył, głosujący mieli szansę zdobyć atrakcyjne nagrody, a organizatorzy rozsławili Drzeczkowo. I kogo interesuje fakt (i tu kolejna Pańska słuszna uwaga), iż właśnie rzeczone nagrody, mogły przyczynić i zapewne przyczyniły się, do wypaczenia ostatecznego wyniku prawyborów. Efekt został osiągnięty i innych zapewne zdumiewa nasze (Pańskie i moje) podejście do sprawy...Rozumie Pan...że takie zaangażowanie...., że emocje...., że mowa o jakiejś tam świadomości obywatelskiej, którą wydawało mi się, takie prawybory winny właśnie propagować i kształtować.... 
Napisał Pan, iż \"ani komitety wyborcze, ani kandydaci nie byli, nie są i nigdy nie będą skłonni zapewnić nam (wyborcom takim, jak Pani i ja) nawet odrobiny dyskursu politycznego z prawdziwego zdarzenia\"...Kolejny aspekt, w którym zgadzam się z Panem. I tu już muszę dokonać rewizji swoich przekonań w obrębie naiwności...Owszem, moje oczekiwania wobec pikniku wyborczego i prawyborów były naiwne w takim samym stopniu, w jakim kandydaci zlekceważyli oraz nie docenili wyborców - korekta, wyborców takich, jak Pan czy ja.... 
Kolejny Pański pogląd, który podzielę...\"jesteśmy bydłem na rzeź\"...Ale właśnie.... sami pozwalamy się tak traktować. Proszę spojrzeć na podejście do wyborów w ogóle: \"nie pójdę, bo i tak nie będzie lepiej; niech rządzi kto chce, byle było lepiej; nie pójdę głosować, bo mój głos i tak nic nie znaczy; głosowałem i nic się nie zmieniło\" etc....Przez lata komunizmu, ludzie narzekali na brak swobody, na zniewolenie....A teraz, kiedy mają w rękach tak silne narzędzie, jakim jest GŁOS W WYBORACH, nie doceniają go....Mogą nie tylko poprzez oddanie głosu wystawić ocenę aktualnemu rządowi (celowo nie używam sformułowania władza, bo władzę w naszym państwie posiadamy my-obywatele), ale także zdecydować, komu przyznać legitymizację, przyzwolenie na sprawowanie władzy w naszym, obywatelskim imieniu. Potem można już swobodnie narzekać na wynik wyborów, w których nie wzięło się udziału. Najwidoczniej społeczeństwo polskie (szeroko pojęte) nie dorosło do demokracji, do decydowania o własnym losie a także o losie naszych dzieci. Tkwią w nas stare przyzwyczajenia pt. zorganizować, doprowadzić za rękę i jeszcze podziękować za udział i otrzymać zań wymierną korzyść. Jednakowoż, najlepiej byłoby gdyby \"jakoś samo wyszło\", prawda? 
Bolesny jest fakt, iż cel uświęcił środki, że ludzi udało się skusić nagrodami do wzięcia udziału w głosowaniu (oczywiście, nie generalizuję). Ciężko oderwać się od gnuśności, wstać, wyjść, zrobić to, czy tamto....ale najciężej jest podjąć decyzję i wziąć za nią pełną odpowiedzialność. 
Dziękuję Panu za dysputę :-) (mimo rozbieżności a i gdzieś osiągniętego konsensusu), sympatyczną, rzeczową, pozbawioną agresji, z odrobiną ironii (:-)) 
Jeszcze słówko do Pani Naiwnej....Pani wybaczy długość i merytoryczność postów...Ale czyż nie we właściwym miejscu? Ostatecznie, może ich Pani po prostu nie czytać.
47. Dodane przez Siemomysł, w dniu - 03-10-2011 22:00
Prawdziwy Kibic UNII (UNIA!!! LESZNO!!!) Nie moze w zgodzie z sumieniem zaglosowac za SLD czyli partie marszalka ptfu! Wenderlicha szowinistycznego fana Apatora, ktory pragnie sposcic Nasza Unie z Ekstraligi!!!!!!!!
48. Dodane przez jadzia, w dniu - 04-10-2011 12:02
Ludzie, bo Wam wątroba wysiądzie, co Wy wyprawiacie, kogo wybierzemy, ten będzie posłem lub senatorem, i już. 
Szkoda Waszego zdenerwowania,niech się martwią kandydaci. Mimo wszystko mam nadzieję, że jak dobrze wybierzemy, to może się coś zmieni na lepsze. 
Ja stawiam na młodych.
49. Dodane przez kal, w dniu - 04-10-2011 14:34
Ja stawiam tez na młodych bo te znane od lat twarze już się przegryzły! Smucą i nic z tego :?
50. Dodane przez Gosia, w dniu - 04-10-2011 18:02
ja tam bede głosowac na PIS pozdrawiam pania Elżbiete
51. Dodane przez gosia, w dniu - 04-10-2011 22:08
a co myslicie o calym tym pikniku ?
52. Dodane przez emigrant_wewnętrzny, w dniu - 04-10-2011 22:30
Piękna dyskusja na akademickim poziomie pomiędzy panią Politolog a Krisem. Opisujecie i diagnozujecie zjawisko wyborów. Prości ludzie pragmatycznie odwróceni od naszego politycznego establiszmentu. A dlaczego? Od 20 lat nasze państwo drąży owrzodziałe raczysko feudalizmu partyjno-urzędniczego. Jakiż mam (realny a nie teoretyczny) naprawdę wybór? Nie głosować albo oddać głos nieważny! 
 
Jak na razie nowej trzeciej siły politycznej, które demokrację i społeczeństwo wyniosłaby na wyższy poziom brakuje.  
 
System polskiej demokracji jest chory i nic mnie nie przekona, że jest zdrowy!
53. Dodane przez rezystor, w dniu - 05-10-2011 07:44
właśnie nie było na liście Rawicza, a przecież startują!!!!!!!!! ciekawe dlaczego, jawny sponsoring!!! jak ktoś nie ma Dużych znajomości to nawet go na śmiesznych listach nie ma
reklama
54. Dodane przez Kris, w dniu - 06-10-2011 11:02
To jeszcze uzupełniająco, skorą wątek nie umarł. 
 
Samą organizację oceniłbym na poziomie "dobrym". Owszem, zauważyłem pewne trudności, sygnalizowane tu w różny sposób w dyskusji, ale... myślę, że Stowarzyszeniu, które to organizowało trzeba dać pewien kredyt zaufania, bo rokuje nadzieje na lepsze jutro. 
 
A właśnie - SIL. Akurat popytałem osoby w to zaangażowane o wizję, szczegóły itp rzeczy (bo mnie to bardziej interesuje, niż wynik wyborów) - takie inicjatywy "oddolne" zawsze zasługują na wsparcie. Kiedyś mówiło się "nic o nas bez nas", dziś - chciałbym - a SIL to realizuje - aby to nieszczęsne hasło zabrzmiało "nic dla nas bez nas". Taki świat. Tylko zabierając się samemu do pracy możemy oczekiwać faktyczne przemiany świata, w którym żyjemy. Politycy? Oni świata nie naprawią. Oby tylko bardziej nie zepsuli. 
 
I na koniec kwestia również podnoszona w dyskusji. Że Stowarzyszenie i Vipy to rodzina sołtysa. Nawet jeśli tak (choć tego nie wiem) to co WAM do tego? Zazdrościcie - załóżcie sobie swoje stowarzyszenie. Macie pomysł na działalność? A kto wam broni go realizować? 15 osób (może być nawet rodzina), 500 zł, trochę poszperania po internecie i voila! Też będziecie VIPAmi. 
 
@emigrant_wewnętrzny: najpewniej nie będzie innego wyboru z tym głosowaniem. Pozdrawiam, K
55. Dodane przez emigrant_wewnętrzny, w dniu - 07-10-2011 09:07
Kris.  
Tak oddam głos nieważny. 
Zobaczysz ilu takich jak mój głos będzie w obecmych wyborach! W samorządowych było oddanych głosów nieważnych 2.7 mln czyli ok. 12.5% głosujcych. To jest nasz protest!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj