Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Kwietnia 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Maria, Paweł,
Waleria
Do końca roku 247 dni.
Start arrow Leszno arrow Zwierzakom będzie lepiej

Zwierzakom będzie lepiej

01.01.2012. Radio Elka, Marcin Hałusek
thumb_piess.jpgOd dzisiaj powinien się poprawić los wielu zwierząt. W życie wchodzi znowelizowana ustawa o ich ochronie. Zmiany są rewolucyjne. Dotyczą między innymi trzymania psów na uwięzi, hodowli, czy kar za znęcanie się nad zwierzętami.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

- Nowelizacja ustawy przede wszystkim normalizuje wiele kwestii, które do tej pory były nieprecyzyjne. Mamy nadzieję, że los zwierzaków się polepszy - podkreślają Anna Janiak i Marcelina Drozda, wolontariuszki współpracujące ze schroniskiem dla zwierząt w Henrykowie.

W dokumencie wiele uwagi poświęcono sytuacji psów. Definitywnie kończy się era obcinani ogonów i podcinania uszu dla celów estetycznych. Ustawa jasno też określa w jakich warunkach powinny być trzymane
psy pilnujące posesji, czy gospodarstw. Na uwięzi mogą przebywać jedynie 12 godzin na dobę, a łańcuch lub inna uwięź nie może być krótsza niż 3 metry. Psy powinny też posiadać kojec o minimalnych wymiarach 3 na 3 metry. - Niestety warunki trzymania psów w wielu wsiach wciąż pozostawiają sporo do życzenia - mówi Anna Janiak. - Teraz jednak każdy może, a nawet powinien reagować na łamanie praw zwierząt. Policja, czy inne służby mają obowiązek takie zgłoszenie przyjąć i się nim zająć - dodaje.

Znowelizowana ustawa zwiększa kary za znęcanie się nad zwierzętami z roku do dwóch lat, a za szczególne okrucieństwo, z dwóch do trzech. Wielokrotnie wyższe będą także kary finansowe. - Za zbyt krótki łańcuch właściciel psa zapłaci minimum 500 złotych. Najwyższe kary mogą wynieść nawet 100 tysięcy - wyjaśnia Marcelina Drozda.

Wolontariuszki zauważają, że zmiany powinny się też przyczynić do znikania pseudo hodowli, w których psy trzymane są w koszmarnych warunkach. Dokument zakazuje bowiem handlu zwierzętami bez rodowodów. - Każdy sprzedający psa w typie rasy, ale bez papierów musi się liczyć z karą. Wykroczeniem jest od teraz również kupno takiego psa - zaznacza Janiak. Handlować psami mogą jedynie zarejestrowani hodowcy zwierząt rasowych.

Ustawodawcy pochylili się także nad kotami bezdomnymi. Obowiązek opieki nad takimi zwierzętami nałożyli na gminy. To one muszą się zająć sterylizacją kotów wolno żyjących. - Być może wreszcie uda się wprowadzić kontrolę rozmnażania kotów - mówi Marcelina Drozda. Po za tym każda gmina jest zobowiązana przyjąć program przeciwdziałania bezdomności zwierząt.

Niewykluczone, że znowelizowana ustawa przyczyni się do zamierania jednej ze świątecznych tradycji i z naszych wanien znikną żywe karpie. Od tego roku bowiem ryby przeznaczone do konsumpcji będą musiały zostać zabite zaraz po wyciagnięciu z wody, w miejscach połowu. Sprzedaż żywych karpi, a już tym bardziej ich zabijanie w domu jest od teraz zabronione. (mah)
 
Komentarze (69)
1. Dodane przez xxxx, w dniu - 01-01-2012 11:23
POPIERAM ALE KIEDY TO SIĘ POPRAWI TO KILKA LAT
2. Dodane przez golden, w dniu - 01-01-2012 11:29
to proszę mi powiedzieć co mam zrobić jeżeli moja suka ma termin na 15stycznia, GOLDENKA, NIC przedtem o tym nie wiedziałam, suka miała pozwolenie lekarza weterynarii na dopuszczenie, jednak niema rodowodu, co że szczeniakami 
 
dodam tylko że suka mieszka w dużym kojcu, codziennie chodzi na spacery
3. Dodane przez IGOR, w dniu - 01-01-2012 11:47
PIES WIEKSZE PRAWA JAK CZLOWIEK,CZLOWIEKA MOZNA EKSMITOWAC NA BRUK BEZ LANCUCHA, NIE MUSI MIEC KOJCA 2NA 3M,MACIE PRAWA EUROSOFCHOZU,PIES TO ZAWSZE PIES,,,
4. Dodane przez IGOR, w dniu - 01-01-2012 11:48
PIES WIEKSZE PRAWA JAK CZLOWIEK,CZLOWIEKA MOZNA EKSMITOWAC NA BRUK BEZ LANCUCHA, NIE MUSI MIEC KOJCA 2NA 3M,MACIE PRAWA EUROSOFCHOZU,PIES TO ZAWSZE PIES,,,
5. Dodane przez tak, w dniu - 01-01-2012 11:51
rozumiem psy, krótkie łańcuchy, brak wybiegów itp.  
Ale zauważyłem, że te panie bardzo kochają psy a już zdecydowanie mniej KOTY!!! 
Osobom stronniczym, pełniącym misję społeczne nie należy ufać!
6. Dodane przez koci tata, w dniu - 01-01-2012 12:01
to teraz fafik nie będzie jadł własnych gnotków a koty u sąsiada nie będą się załatwiały u mnie na ogrodzie???
7. Dodane przez Biker, w dniu - 01-01-2012 12:36
W końcu będzie porządek!!!! Jestem bardzo zadowolonych z tych zmian!!! No bambry uważajcie i kupujcie dłuższe łańcuchy bo i Was ktoś kiedyś na łańcuch weźmie! Szczęśliwego Nowego Roku.
8. Dodane przez ja, w dniu - 01-01-2012 12:41
Nareszcie się coś ruszyło w tej sprawie. Oby tylko to nie były martwe przepisy.
9. Dodane przez ADAMUS, w dniu - 01-01-2012 13:01
BRAWO BRAWO!!!KARAC SADYSTÓW!!!!LUDZI BEZ SERC!!!!
10. Dodane przez Do kom. 5, w dniu - 01-01-2012 13:44
Jesteś taki pewny? Przygarnianie bezdomnych kotów, szukanie im domów, sterylizacja dzikich kotów w mieście oraz dokarmianie. Aktualnie akcja sterylizacji dzikich kotów na Ogrodach. Chętnie przyjmiemy pomoc od miłośników kotów. Robimy to jako osoby prywatne, nie organizacja.
11. Dodane przez Do kom. 2, w dniu - 01-01-2012 13:47
W takiej sytuacji pozostaje oddanie szczeniaków do adopcji, czyli oddanie za darmo w dobre ręce. W razie problemów proszę o kontakt, pomożemy w szukaniu dobrych domów.
12. Dodane przez midas, w dniu - 01-01-2012 14:25
niech zyje polskie prawo
13. Dodane przez wacek, w dniu - 01-01-2012 14:26
Posłowie to banda nieudaczników.
14. Dodane przez Xyz, w dniu - 01-01-2012 15:53
"miała pozwolenie weta na dopuszczenie" kompletna bzdura!!! Co to za wet, który pozwala dopuszczać psa bez rodowodu??? Trzeba było psa pilnować a nie dopuszczać!!!
reklama
15. Dodane przez dar, w dniu - 01-01-2012 16:07
szukam odważnego do zmierzenia łańcucha mojego psa
16. Dodane przez do 2, w dniu - 01-01-2012 16:50
Chciałaś zarobić na pseudo hodowli to teraz masz problem. Szczenięta możesz oddać za darmo.
17. Dodane przez VERITAS, w dniu - 01-01-2012 17:18
ZASTANAWIAM SIĘ, CZY PANIE WOLONTARIUSZKI PRZECZYTAŁY CAŁĄ USTAWĘ ZE ZROZUMIENIEM?  
W USTAWIE NIE UREGULOWANO MINIMALNYCH WYMAGAŃ WIELKOŚCI KOJCA, A PRZEDE WSZYSTKIM NIE UJĘTO TAM ZAKAZU NABYWANIA PSA BEZ RODOWODU.  
WEDŁUG TYCH PAŃ ZWIĄZEK KYNOLOGICZNY JAKO JEDYNY MOŻE ZARABIAĆ NA HODOWLI I SPRZEDAŻY PSÓW. NALEŻY ZAZNACZYĆ, ŻE WŁAŚCIELE TYCH HODOWLI TEŻ NIE ZAWSZE ZAPEWNIAJĄ ODPOWIEDNIE WARUNKI UTRZYMANIA SWOIM PSOM. 
 
MAM PYTANIE, CZY KTÓRAŚ Z PAŃ WOLONTARIUSZEK DZIAŁA W INTERESIE ZWIĄZKU KYNOLOGICZNEGO W POLSCE? 
 
CHCĘ PODKREŚLIĆ, ŻE LOS ZWIERZĄT NIE JEST MI OBOJĘTNY, ALE PRZEKAZYWANE INFORMACJE POWINNY BYĆ ZGODNE Z TREŚCIĄ USTAWY, A NIE WPROWADZAĆ CZYTELNIKÓW W BŁĄD.
18. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 01-01-2012 17:34
Ludzie na Zatorzu koło ul. Łanowej, Dożynkowej nie tylko w dzień, ale też wieczorami wyprowadzają duże psy bez smyczy, które są też groźne dla życia człowieka i psa ze smyczą. Jeżdżą też na rowerach, skuterach, a obok nich biegną duże psy bez smyczy. Winno się karać mandatami.
19. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 01-01-2012 17:39
Ile przybędzie bezpanskich psów ikto sięnimi zaopiekuje
20. Dodane przez Jerzy, w dniu - 01-01-2012 17:50
Duże brawa dla tej ustawy. Oby jak najszybciej była zrealizowana.
21. Dodane przez Do kom. 17, w dniu - 01-01-2012 18:05
Faktycznie jeśli chodzi o kojce nie ma dokładnie ujętych wymiarów i zostało to źle zrozumiane. Zresztą jak widzę nie jest to cytat ;). Co do nabywania to tu się mylisz. Oto fragment: 
Zabrania się nabywania: 
1) zwierząt domowych na targowiskach, targach i giełdach; 
2) psów i kotów poza miejscami ich chowu lub hodowli. 
 
Dodatkowo nie tylko związek kynologiczny działa w Polsce. Istnieją inne organizacje i one również mogą nadal działać. Zgodnie z ustawą: 
6. Zakaz, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy hodowli zwierząt zarejestrowanych w ogólnokrajowych organizacjach społecznych, których statutowym celem jest działalność związana z hodowlą rasowych psów i kotów. 
 
Nie działamy w interesie zkwp. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystkie hodowle psów rasowych są idealne, ale w porównaniu z pseudohodowlami jest to niewielka ilość.
22. Dodane przez Do kom. 18, w dniu - 01-01-2012 18:09
W takiej sytuacji należy zgłosić to odpowiednim służbom. Zgodnie z ustawą: 
3. Zabrania się puszczania psów bez możliwości ich kontroli i bez oznakowania umożliwiającego identyfikację właściciela lub opiekuna. 
 
Dodatkowo regulują to przepisy naszego miasta. Trzeba być odpowiedzialnym i brać pod uwagę innych ludzi.
23. Dodane przez xxx, w dniu - 01-01-2012 18:10
oby warunki zwierząt się poprawiły to jest najważniejsze!!!! one zasługują na więcej niż ludzie
24. Dodane przez VERITAS do kom. 21, w dniu - 01-01-2012 18:55
ZNAJOMOŚĆ MEANDRÓW PRAWA NIE JEST DOMENĄ PAŃ WOLONTARIUSZEK, WIĘC NIE BĘDZIEMY DŁUŻEJ NA TEN TEMAT DYSKUTOWAĆ. 
SZCZEGÓŁOWE INTERPRETACJE USTAW NALEŻĄ CZĘSTO DO ZAKRESU DZIAŁAŃ SĄDÓW. 
 
MIMO TO CHWAŁA PANIOM ZA TO, ŻE LEŻY IM NA SERCU LOS ZWIERZĄT.
25. Dodane przez akita, w dniu - 01-01-2012 19:38
23 ty masz największą rajcie bo zwierzęta zawsze są słabsze i sie same nie mogą bronic. trochę mnie boli ze tylko maja pozostać rasowe, do tego dążą, a np.wiele rodzin nie stać kupić szczeniaka za min.1500zl a od dziecka mażą o tym
26. Dodane przez mati, w dniu - 01-01-2012 19:45
Obiecałem dzieciom,że na wiosnę kupię im psa,(Mam duży ogród i duży dom)ale nie chcą rasowca tylko kundelka.Jak mam powiedzieć im ,że można wg. jakieś ustawy kupić tylko z rodowodem psa.A co w takim razie z pospolitymi kundelkami czyt. mieszańcami?
27. Dodane przez koty w mieście, w dniu - 01-01-2012 20:18
jeżeli koty komuś w mieście przeszkadzają, to niech się teraz przygotuje na inwazję szczurów i myszy!!! 
A może szczury też weźmiemy pod ochronkę i wstawimy do schroniska?
28. Dodane przez rozsadny, w dniu - 01-01-2012 20:49
zwierzetom powinno byc lepeij I TO BEZSPRZECZNIE ale jak widze idiotyzmy w prawie to krew czlowieka zalewa tzw poprawnosc polityczna!!! chory ustroj. ciekawe kto bedzie pilnowal psy by sie nie rozmnażały? Ciekawe co z ze szczenietami ktore jednak sie pojawia na tym swiecie a nie beda rodowodowe? czyzby usmiercanie? i Tu jest hipokryzja, bo jesli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze Jak ktos bedzie mial szczenieta to pierwsze szesc tygodni to karmienie, opieka weterynaryjna itp i co myslicie ze jesli tak sie zdarzy to w dzisiejszych czasach ktos bedzie to robil spolecznie i rozdawal takie pieski? Idiotyzmy. Poza tym nie kazdego stac na to by jezdzic na wystawy, nalezec do zwiazku itd a to warunki rodowodow i co gdy beda mlode ? Nasz ustawodawca jest ulomny bo nie przewiduje takich rozwiazan by wszystko pogodzic, a stosuje pewne prawa bezkrytycznie i bez podejscia zdroworozsadkowego!!! Potrafi tylko karac a dla mnie kazda kara to ograniczenie wolnosci ludzkiej o ktora tak walczyla tzw solidarnosc i jej nastepcy. sami chcieli wolnosci a teraz na kazdym kroku ja ograniczaja!!!
29. Dodane przez Do kom. 24, w dniu - 01-01-2012 20:58
I na tym zakończmy. Interpretacją zajmą się sądy. Wtedy zobaczymy.
30. Dodane przez Do kom. 25 oraz 26, w dniu - 01-01-2012 21:07
W Polsce w dalszym ciągu w schroniskach znajdują się tysiące psów. One wszystkie potrzebują nowych domów. W dalszym ciągu ludzie będą też oddawać do adopcji szczeniaki od nieupilnowanych suk. Tego się nie uniknie.  
Pokutuje też przekonanie, że psy z rodowodem muszą być drogie. Jeśli ktoś nie chce psa wystawiać może popytać w hodowlach o szczeniaka tzw. "peta" czyli pieska, który z powodu jakiejś wady (złe umaszczenie, zły zgryz, wnętrostwo) nie może brać udziału w dalszej hodowli. Pieski takie są znacznie tańsze. W Henrykowie mamy schronisko, niedaleko Gostynia również. Są punkty zatrzymań w Śmiglu i Krobi. To tylko część miejsc gdzie można zaadoptować psa. Również chętnie pomożemy jeśli ktoś szuka określonego psa.
31. Dodane przez ewa, w dniu - 01-01-2012 23:07
dziewczyny podziwiam za wyrozumiałość i cierpliowość do wypowiadających się ...
reklama
32. Dodane przez domingoo, w dniu - 01-01-2012 23:14
wszytko ok ale przepis o zakazie sprzedazy psow jest watpliwy, gdyz schroniska moga sie w tym momencie zapelniac w szybkim tempie.. ktos nie bedzie mogl sprzedac to wywiezie gdzies na dzialke lub po prostu wyrzuci na ulice.. ten przepis powinien byc jakos przemyslany..
33. Dodane przez milosniczka zwierzat, w dniu - 02-01-2012 00:21
Brak czytania ze zrozumieniem jest przerazajacy... przeciez nie chodzi o to, ze psy bez rodowodu nie beda mogly sie rozmnazac,a szczenieta takich psow nie beda mogly byc sprzedawane. Dotyczy to tylko psów rasowych, które są dopuszczane z innym psem tej samej rasy. Oznacza to wymog aby oboje rodzice mieli rodowod i moim zdaniem jest to sluszne, bo nikt przynajmniej nie wcisnie kupujacemu przykladowo "rasowego" labradora, ktory nosi ogon wywiniety do gory itp. Sluzy to zachowaniu czystosci i jednolitosci rasy :) nie kupujesz kota w worku, a psa o okreslonych cechach psycho-fizycznych. A jesli pies rasowy zostanie zaplodniony przez mieszanca albo psa innej rasy, to trudno wymagac zeby mial miec rodowod ;] nikt nie bedzie takich szczeniakow zabijal... eh ludziska zastanowcie sie chwile zanim cos napiszecie. A co do komentarza na temat psa, ktory byl dopuszczony przed wejsciem przepisow w zycie to ekspertem nie jestem, ale lex retro non agit. A ogolnie ustawe popieram na maksa, bo zwierzeta nie maja glosu i same sie nie obronia, potrzebni sa ludzie, ktorzy stana w ich imieniu i beda walczyc o ich prawa do godnego zycia, humanitarnego traktowania itd. Niech sie jeden z drugim przywiaze do sciany na polmetrowym lancuchu! Bydlaki co tak robia i kazdy kto w jakikolwiek krzywdzi zwierze... moim zdaniem kazdy z nich to podly tchorz.
34. Dodane przez Maksi, w dniu - 02-01-2012 00:56
Bardzo dobrze i nareszcie! Dosyć domowych hodowli koślawych yorków,dziwnych niby sznaucerów i wielkokupych goldenów.Koniec nieszczęsliwego zycia kundelkow, ktore były slicznymi szczeniaczkami ale po wydorosleniu zdecydowanie tracą na urodzie, co dokumentuje stan schronisk! Zanim zakupisz psa pomyśl sama i wytłumacz dzieciom, że pies we własnym ogrodzie,to tak jak w domu, nie załatwi się! Nie uchylisz drzwi balkonowych i po sprawie - z psem trzeba wyjść poza własną posesję. POza tym pies czy kot to nie tylko karmienie i czesanie ale szczepienia kompleksowe+ nietanie, odrobaczanie +raz w roku, walka z pchłami-+dobre preparaty są b.drogie, nawet fryzjer okresowo; na wiosnę to koszt ok. 200 zł. Na co dzien dobry przyjaciel ale jadąc na wakacje musisz znalezc taki osrodek, ktory zaakceptuje pobyt rowniez twojego pupila + na plazę wstęp z psem jest zabroniony! Pies czy kot to wiele wyrzeczen. Psie hotele nie wchodzą w rachubę + rozstanie z włascicielem na parę dni skutkuje ZWYKLE chorobą psa. Moj pozostawiony u moich rodzicow na kilka dni zachOrował nA na zapalenie korzonkow nerwowych + Z TęSKNOTY!Więc było to raz i nigdy więcej! pIES TO odpowiedzialnosc i poswięcenie, to CZŁONEK RODZINY! miesięczne zywienie psiaka do 7 kg jak moj, to 2 do 2,5 kg dobrej karmy-nie tej kupy tłuszczu z marketu- , ciasteczka na czyszczenie zębow i nagrody, to ok.60 zł. No i jeszcze ręczniki, posłanie i zabawki zeby nie gryzł naszych rzeczy!po kazdych 12, 15 latach mowimy + nigdy więcej,bo zal i łzy ale trudno zyc bez prawdziwej, wdzięcznej istoty.. Oczywiscie Kluska -zawsze suczka i zawsze wysterylizowana +rzadko sypia na swoim posłaniu, do tego przyznaje sie połowa psiarzy!
35. Dodane przez Do kom. 32, w dniu - 02-01-2012 00:57
Zgadza się, może się tak stać i patrząc na mentalność niektórych tak będzie. Jednak nie da się tego uniknąć, ale może zaowocuje to w przyszłości mniejszą liczbą psów traktowanych jak przedmioty, które można kupić za 100 zł i wyrzucić jak zaczną się problemy. Nie będzie już wielkich pseudohodowli gdzie suki rodziły kolejne szczeniaki raz za razem i w końcu je wyrzucano albo po prostu umierały. Przykładem jest pseudo pod Śremem gdzie psy były traktowane tak: http://pogotowiedlazwierzat.pl/interwen/312-p(...)-jady-psy-.html 
Z naszej strony prosimy osoby, które posiadały pseudohodowle mniejsze lub większe i chcą się pozbyć psów o kontakt. Pomożemy w szukaniu nowych domów dla tych zwierząt, nie będziemy robić nikomu kłopotów. Teraz najważniejsze jest, by psy te nie trafiły gdzieś do lasu, ale znalazły nowe domy.
36. Dodane przez do kom 33, w dniu - 02-01-2012 09:01
hmm.. moim zdaniem dotyczy to nie tylko pseudohodowli ale kazdego psa bez rodowodu.. mysle ze z moim czytaniem ze zrozumieniem nie jest az tak zle, domingoo
37. Dodane przez bydlaki, w dniu - 02-01-2012 09:41
biorą się za wieś, a w mieście? Piesek zamknięty na cały dzień, bo właściciele ida do pracy i szczeka biedaczek aż mu chrypnie, albo w wieczór i noc sylwestrową, gdy z przerażenia zanosi sie od szczeku, bo wkoło huki, a on sam w pustym mieszkaniu.
38. Dodane przez Do kom. 33, w dniu - 02-01-2012 09:50
Muszę się z Tobą nie zgodzić w pewnych kwestiach. Zgodnie z ustawą: Zabrania się rozmnażania psów i kotów w celach handlowych. Nie dotyczy to psów tylko "rasowych". Dotyczy to wszystkich psów, które ktoś zechce rozmnożyć po to, by sprzedać szczeniaki. Dodatkowo owszem prawo nie działa wstecz, ale to jest inny przypadek. Tych szczeniaków jeszcze nie ma. Zgodnie z ustawą już sprzedawać nie można. Nikt nie będzie patrzeć na to, że do zapłodnienia doszło w 2011 roku. Zgodnie z obowiązującą ustawą sprzedać ich już nie może. Za to jak już pisałam może je oddać do adopcji.
39. Dodane przez xxx, w dniu - 02-01-2012 10:28
MAKSI 
 
KAŻDY MA PRAWO DO ŻYCIA (PSEUDO OBROŃCO ZWIERZĄT)NWET KOŚLAWY YORK.  
BYŁ JUŻ KIEDYŚ TAKI CZŁOWIEK, KTÓREMU UPOŚLEDZENI LUDZIE PRZESZKADZALI - I WIEMY JAK TO SIĘ SKOŃCZYŁO.  
NIBY WALCZYSZ O PRAWA ZWIERZĄT - ALE INTERPRETUJESZ WSZYSTKO PO SWOJEMU NIE ZAWSZE Z KORZYŚCIĄ DLA ZWIERZĄT.
40. Dodane przez do psa, w dniu - 02-01-2012 11:15
Cała głupota nieudaczników - szukać przyjaciół wśród zwierząt. Bo człowieka można zaszczekać. Człowiek to największy wróg.
41. Dodane przez gg, w dniu - 02-01-2012 11:15
zgodnie z prawem, ten niby pseudo hodowca ma prawo oddać psy do schroniska i co wtedy będzie jak jeden odda z 20, drugi z 50 i schronisko pełne 
 
a PAMIĘTAJCIE LUDZIE JEDNO PIES Z SCHONISKA MA JUŻ PSYCHIKE SWOJĄ PO PRZEJŚCIACH 
WIĘC LEPIEJ WYDAĆ 200 A 300 ZLOTYCH I KUPIĆ SZCZENIAKA
42. Dodane przez Do kom. 41, w dniu - 02-01-2012 12:27
Nie ma nigdzie przepisów mówiących o tym, że pseudohodowca może oddać psy. Są to jego zwierzęta i jego obowiązek. Nie może sobie ot tak oddać psów, bo już nie może na nich zarabiać.  
Uważasz, że psy ze schroniska mają bardziej zniszczoną psychikę od psów z takich miejsc jak wstawiłam wyżej linka? Z pseudo gdzie zjadały się wzajemnie, bo nikt ich nie karmił? Takie zwierzęta mają zniszczoną psychikę. Radzę przejechać się do schroniska i zobaczyć te "zniszczone" psy, które biegają na wybiegach. Koło mnie leży też taki pies, wzięty ze schroniska jako dorosły i na pewno nie zamieniłabym jej na szczeniaka pseudorasowego.
43. Dodane przez k, w dniu - 02-01-2012 13:22
jesli wy w miescie macie psa powinniscie placic podatki bardzo duze okolo 1000zl bo wam psy niepotrzebne macie policje ktora pilnuje na wsi pies jest potrzebny bo policji niema i tam nie musi byc z rodowodem byle glosno szczekal i nikt takiego psa nie trzyma w mieszkaniu bo to jest znecanie sie nad tym zwierzakiem jego srodowisko jest na wolnym powietrzu i tam sie dobrze czuje a jego zabawka jest duza naturalna kosc i nie gryzie moich rzeczy bo niema dostepu a wybieg to ma 20na20 i nie trzeba chodzic z nim na spacery bo zawsze jest na spacerze itd....itd
44. Dodane przez 42, w dniu - 02-01-2012 13:38
a dlaczego wszystkich oceniasz po jednym panu których nie karmił psów, że reszta to pseudo hodowle, z miłą chęcią zaproszę cię do siebie i pokaze jakie b.fdobre warunki maja moje psy
45. Dodane przez Do kom. 44, w dniu - 02-01-2012 13:53
Niestety nie jest to ocena po jednej osobie. Widziałyśmy wiele takich miejsc, wiele przez ostatnie lata się naoglądałyśmy. To nie są przypadki marginalne lecz już norma. W tej chwili jestem w stanie wrzucić dziesiątki linków do takich spraw, setki zdjęć ukazujących cierpienie tych zwierząt. A są to tylko miejsca, o których udało się dowiedzieć. Zresztą wyrzucanie nieprzydatnych do rozrodu psów to już w naszej okolicy norma, np. 5 labków, potem kolejne 2 i suka w ciąży, a to tylko część. 
Jakich byś nie miał warunków jeśli nie masz zarejestrowanej hodowli psów rodowodowych nie możesz ich rozmnażać. Nie twierdzę, że każdy kto prowadził takie pseudo dręczył i katował psy, ale rozmnażaniem kolejnych zwierząt bez umiaru przyczyniał się do ich nieszczęścia.
46. Dodane przez do 39 xxx, w dniu - 02-01-2012 14:31
Chodziło mi o oszustwa sprzedających, o sprzedawanie takich piesków jako psów rasowych, bez dokumentów, z których wyrasta coś podobne do yorka a nie same psiaki! Tak że z tym osądzaniem trafiłeś jak kulą w płot. Sam Związek Kynologiczny nic nie robi by walczyć z hodowlami kenelowymi - to dopiero są fabryki. Gdyby nie obrońcy zwierząt nikt by się takimi "hodowcami" wszystkich ras nawet nie zajął!
47. Dodane przez ss, w dniu - 02-01-2012 16:52
TA CAŁA USTAWA JEST TO WIELKA PARANOJA ŚMIESZNE, CO MAM ZROBIĆ JAK NA 20STYCZNIA MOJA SUCZKA LABRADORKA MA TERMIN,  
SMIESZNE
48. Dodane przez ixinski, w dniu - 02-01-2012 17:21
Pies musi mieć 9m2!Ja mam 42m2 i mieszkamy w 6 osób.Dlaczego mi nikt nie pomoże?Tyle jest bezdomnych ludzi,tyle jest dzieci w domach dziecka,dlaczego im nikt nie pomoże?A może ten problem jest mało medialny?Ludzie bądźcie ludźmi a nie obrońcami zwierząt!
49. Dodane przez kolo, w dniu - 02-01-2012 17:58
Nikt się nie zastanowił ile osób z tego żyło(przy wysokim bezrobociu),ile starszych ludzi dorabiało do renty czy emerytury,ile osób mogło sobie kupić węgiel na zimę.Czy ktoś im dołoży?Sam mam sąsiadkę która dzięki tej pasji mogła w miarę normalnie żyć.Nie bez przyczyny użyłem słowa "pasja",ponieważ niejednokrotnie widziałem jak siedziała ze swoimi pieskami i "rozmawiała", a były wytrwałymi słuchaczami.Wielu "prawdziwym" hodowcom psów rodowodowych brakuje tej pasji.Jeden z polityków "popychających" tą ustawę sam jest hodowcą i to może sobie skosił konkurencję.Ciekawostką jest że jego psy mają kopiowane uszy i ogony.Dziwnym trafem jakoś nie można otworzyć jego strony,nie chciał aby te fotki kłuły w oczy?(można je jednak znalęźć na innych stronach)
50. Dodane przez wreszcie, w dniu - 02-01-2012 19:03
wreszcie, oby tylko było respektowane!!!!!
51. Dodane przez qwerty, w dniu - 02-01-2012 20:29
Jasne,nasze społeczenstwo jest tak majetne że kupno dziecku psa za 2 tys to nie problem.(ha,ha)Za 2 lata pies będzie luksusem na ktory stac będzie tylko klasę średnią.Chyba ze kupimy sobie psa albo zezowatego,z krzywymi zębami albo bez jajek(tzw.peta.wg sugestii),takie psy są napewno lepsze niż psy z pseudohodowli które zazwyczaj lądują w" lesie albo w schronisku"(cytat)Wydawało mi się że psy z hodowli rodowodowej są cacy(skąd takie wadliwe psy po starannie dobieranych superchampionach)Każdy zyd swój towar chwali.
52. Dodane przez ga, w dniu - 02-01-2012 20:43
No wreszcie ktoś zauważył że są ludzie którzy hodują psy z pasją.Poświęcają im dużo uwagi i troski.Starają się aby miały dobre warunki bytowe,szczepią ,odrobaczają,pielęgnują ,czeszą itp. Nie skąpią na zabiegi fryzjerskie kupują specjalistyczne karmy. Ciekawe czemu w schroniskach są same duże psy i rzadko kto weźmie dużego psa,większość ludzi decyduje się na małego towarzysza ze względu braku miejsca w domu. Pamiętając że każdy zwierzak musi mieć miejsce do swobodnego poruszania się.Ustawa ustawą a życie pokarze swoje.Ludzie ludziom nie pomogą a zwierzakom tak?
53. Dodane przez RYDZYK, w dniu - 02-01-2012 21:16
A kto mi powie kiedy ludziom będzie lepiej !!! :(
54. Dodane przez jefrey, w dniu - 03-01-2012 10:03
paradoksalne są podane wymiary kojca 3 na 3.. dla konia książkowe wymiary boksu to 3 na 3 metry, a o ile sie orientuje kon waży mniej wiecej 550 kg i mierzy 170cm... psy mają miec lepsze watunki od ludzi, którzy mieszkają w bloku w 6cio osobowych rodzinach, zastanawia mnie też co sie stanie z psami trzymanymi w hodowlach nie zarejestrowanych. nie każdy zawiezie swoje stadko do schroniska, pewnie wypuszczą je do lasu, psiaki zdziczeją i bedą atakowac ludzi, pewnie to śmiesznie brzmi dla niektórych, ale wojewodztwo wielkopolskie to wylengarnia psów... wystarczy ze każdy pseudo hodowca wypuści 10, moim zdaniem ustawa wymaga małych poprawek, za kilka lat okaże sie ze kupic psa można tylko z rodowodem lub zabrac ze schroniska, mnie było stac na psa z rodowodem, ale co z ludzmi ktory są kupic dziecku psa .. a ich nie stac, maja pójśc do schroniska? ja nie zaufam psu który np. spedził 5 lat w schronisku, natomiast młodego nie kupią bo suki w schroniskach bedą wysterylizowane
55. Dodane przez k, w dniu - 03-01-2012 17:35
a co z tymi psami w blokowiskach one tez maja kojec 3/3 jaki musi miec pies o ktorych tak piszecie i dodatkowo ten w bloku ma temp.20stopni gdzie temp. go zabija np;haski ktory uwielbia zimno i mroz a wy go zamykacie na conajmniej 9 godz bez mozliwosci wyjscia to jest znecanie sie nad psem ale tego nie widac natomiast to ze pies jest na lancuchu to widac i dlatego sie czepiacie a moze ten na lancuchu ma lepiej niz ten w bloku dostajac miske dobrego wiejskiego cieplego jedzenia zamiast paszy z worka
56. Dodane przez PL, w dniu - 03-01-2012 19:06
Słyszałem o hodowli Yorków rodowodowych gdzie psy trzymane są w małych klatkach(60 na 60) przywiązane krótko do sufitu tak żeby głowy do góry trzymały tak jak na wystawie.Niech mi ktoś powie czy to jest normalne?Bo może tak ma być?A psy na wsi muszą mieć łańcuchy 3 metrowe!
57. Dodane przez Jerzy, w dniu - 03-01-2012 19:17
A od kiedy polepszy się byt ludzi, przede wszystkim byt emerytów?Czy panie wolontariuszki i autor tego artykółu odpowiedzą mi na to pytanie?Cz to są może błache sprawy?
58. Dodane przez max, w dniu - 03-01-2012 19:27
Ludzie nie bądźcie pseudohodowcami! Zmieńcie swoje zainteresowania i bądźcie myśliwymi,strzelajcie do saren, jeleni i innych pałętających sie po lesie stworzeń,tego wam prawo nie zabrania.Czesiu miał racje-"dziwny jest ten świat"!
59. Dodane przez ;(, w dniu - 03-01-2012 20:10
jeśli ktoś ma zwierzęta to powinien dbać o nie a nie tak jak w przypadku jednej osoby której znam lubi zwierzęta i bierze cały czas do domu koty i psy a później uciekają od niej to jest chore zwierzęta są krzywdzone powinno się je sterylizować dla ich dobra by nie były już krzywdzone nie mogę patrzeć na to jak nie które się męczą i co ludzie z nimi robią mam nadzieje że poprawi się sytuacja zwierząt !!!
60. Dodane przez Kovacs, w dniu - 04-01-2012 13:04
A gdzie to pisze że bez rodowodu psa czy kota nie można sprzedać w miejscu jego chowu ?? 
Art. 10a. 
 
1. Zabrania się: 
 
1) wprowadzania do obrotu zwierząt domowych na targowiskach, targach i giełdach; 
 
2) prowadzenia targowisk, targów i giełd ze sprzedażą zwierząt domowych; 
 
3) wprowadzania do obrotu psów i kotów poza miejscami ich chowu lub hodowli. 
 
 
 
2. Zabrania się rozmnażania psów i kotów w celach handlowych. 
 
3. Zabrania się puszczania psów bez możliwości ich kontroli i bez oznakowania umożliwiającego identyfikację właściciela lub opiekuna. 
 
4. Zakaz, o którym mowa w ust. 3, nie dotyczy terenu prywatnego, jeżeli teren ten jest ogrodzony w sposób uniemożliwiający psu wyjście. 
 
5. Zakaz, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, nie dotyczy podmiotów prowadzących 
 
schroniska dla zwierząt oraz organizacji społecznych, których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt. 
 
6. Zakaz, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy hodowli zwierząt zarejestrowanych w ogólnokrajowych organizacjach społecznych, których statutowym celem jest działalność związana z hodowlą rasowych psów i kotów.
61. Dodane przez Kovacs, w dniu - 04-01-2012 13:20
I raczej Pan poseł nie sprzeda już nic bo teraz psiaki i koty będą za free
reklama
62. Dodane przez Marcin, w dniu - 04-01-2012 14:43
Czy założenie stowarzyszenia zwykłego np ochrona zwierząt i hodowli zwierzat pozwala na sprzedawanie psow i kotow ? tak wynika z ustawy
63. Dodane przez aaa, w dniu - 04-01-2012 16:07
60. Dodane przez Kovacs, w dniu - 04-01-2012 13:04 
A gdzie to pisze że bez rodowodu psa czy kota nie można sprzedać w miejscu jego chowu ?? 
 
 
no własnie nigdzie tego nie ma, podobno za wszystko odpowiada gmina i ona miała udzielać informacji, a co do czego, to szanowne Panie w GMinie piły kawkę, i powiedziały że to mój problem jak mam 5 psiaków, bez rodowodu, dlanich to zwykle kundle, i tyle
64. Dodane przez Romek, w dniu - 04-01-2012 18:41
do 51 i 54 Macie słuszną rację, bo piszecie tak jak w życiu jest rzeczywiście. Wasze spostrzeżenia są bardzo trafne.
65. Dodane przez ann, w dniu - 04-01-2012 20:45
do kom. 63 
Przecież jest napisane: 
2. Zabrania się rozmnażania psów i kotów w celach handlowych.  
Co oznacza że wolno rozmnażać psy ale nie sprzedawać je tylko oddawać za darmo, a o rodowodach napisane jest tu: 
6. Zakaz, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy hodowli zwierząt zarejestrowanych w ogólnokrajowych organizacjach społecznych, których statutowym celem jest działalność związana z hodowlą rasowych psów i kotów. 
To oznacza że wolno sprzedawać psy tylko jeśli jest się zarejestrowanym w związku np. w ZKwP. Wszystko jest dokładnie napisane.
66. Dodane przez ann, w dniu - 04-01-2012 20:48
Do wszystkich ludzi którzy pytają kiedy polepszy się życie emerytów, bezdomnych i ludzi mieszkających w mieszkaniach w wiele osób: 
Dlaczego piszecie takie pytania pod artykułem dotyczącym zwierząt? Dlaczego takie pytania kierujecie do wolontariuszek ze schroniska? Czy to wina miłośników psów że emeryci mają małe emerytury? Czy to że ludzie mieszkają w złych warunkach oznacza że wolno maltretować psy i nie powinno się zająć ich sytuacją? Ludzie pomyślcie i napiszcie takie skargi gdzie indziej bo tu nie mają sensu i tylko denerwują.
67. Dodane przez kovacs, w dniu - 04-01-2012 22:29
do 65  
Rozmnażać zwierzęta domowe na sprzedaż będą mogli członkowie organizacji "związanych z hodowlą" (10a.2, 10a.6).  
By założyć najprostszą taką organizację wystarczy wysłać zawiadomienie do starosty.  
 
Zabrania się wprowadzania do obrotu psów i kotów poza miejscami ich chowu lub hodowli, co nie dotyczy schronisk i organizacji społecznych o celu ochrony zwierząt (10a.1.3, 10a.5). 
Nic nie stoi na przeszkodzie by organizacja miała za cel ochronę zwierząt jak i działalność "związaną z hodowlą". 
 
Jutro idę do powiatu i zakładam sobie takie stowarzyszenie
68. Dodane przez do kom. 66, w dniu - 05-01-2012 15:46
w zupełności zgadzam się z 66 komentarzem...są osoby zajmujące się pomocą zwierzętom, oraz takie które pomagają ludziom. i to właśnie do tych drugich należy kierować te pytania. Mam nadzieję, że nowelizacja ta chociażby w jakimś stopni przyczyni się do poprawy losu tych kochanych zwierzątek, bo one na prawdę na to zasługują.
reklama
69. Dodane przez Nika12345, w dniu - 05-01-2012 15:55
A ja sie zgadzam z ta ustawa!mysle ze nie którzy ludzie traktuja zwierzaki jak przedmiot a One tez maja uczucia tez cierpia i kochaja jak człowiek!Gdyby ktos zrobił taka krzywde człowiekowi jak sie robi zwierzeciu to penie ponósł by konsekwencje swojego czynu wiec Pies czy Kot tez musza miec swoje prawa!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Domek na działce ogr... Leszno 89000
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj