Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
7
Maja 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Benedykt, Flawia,
Florian, Gizela,
Ludmiła
Do końca roku 238 dni.
Start arrow Rawicz arrow Stowarzyszenie przejmie szkoły?

Stowarzyszenie przejmie szkoły?

17.01.2012. Radio Elka, Jan Gacek
-zespol_m_gorka.jpgPubliczne szkoły prowadzone przez stowarzyszenie - to propozycja burmistrza Miejskiej Górki, Karola Skrzypczaka, która ma rozwiązać problemy z utrzymaniem placówek. - Z roku na rok dopłacamy coraz więcej do oświaty - mówi włodarz i proponuje stopniowe wprowadzanie zmian. Proces ten mógłby potrwać minimum 6 lat.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Problemy z utrzymaniem placówek oświatowych nie są dla większości włodarzy nowością. Z roku na rok spada liczba uczniów, a kolejne szkoły znikają z mapy placówek. Wszystko przez niewystarczające subwencje i konieczność dokładania do utrzymania szkół z budżetu samorządów. Takie dylematy nie ominęły także gminy Miejska Górka, która tylko w tym roku dopłaci do
szkół kilkaset tysięcy złotych z własnego budżetu. Lwią część utrzymania każdej placówki pochłaniają wypłaty i pochodne. W tym roku to ok. 80 % wszystkich kosztów, czyli prawie 10 mln zł.

Żeby uchronić się przed widmem zamykania szkół w kolejnych latach burmistrz gminy, Karol Skrzypczak propnuje stopniowe przejmowanie prowadzenia placówek przez stowarzysznie. - Nie jest to prywatyzacja, bo otwarte stowarzyszenie miałoby prowadzić publiczną szkołę - tłumaczy włodarz - to rozwiązanie zmniejszy jednak koszty funkcjonowania oświaty i zapobiegnie likwidacji niektórych szkół. Dzięki niemu żaden z nauczycieli nie straciłby także pracy - dodaje burmistrz. Zmieniłyby się jednak zasady ich zatrudnienia, bo zamiast umowy i przywilejów wynikających z Karty Nauczyciela obowiązywałyby przepisy kodeksu pracy. - Chemy stopniowo zwiększać liczbę godzin pracy każdego nauczyciela - tłumaczy Skrzypczak. Zatrudnieni nauczyciele mieliby przejmować godziny osób przechodzących na emerytury, tak by szkoła nie musiała zatrudniać kolejnych pracowników.

Propozycja włodarza powinna być jego zdaniem wdrażana sukcesywnie przez kilka lat. - Myślę o co najmniej sześciu latach, bo nie zależy nam na rewolucji - podsumowuje Skrzypczak. Aby plan burmistrza został wprowadzony w życie musi najpierw jednak powstać stowarzyszenie zainteresowane prowadzeniem szkół. (kas/www.miejska-gorka.pl)
 
Komentarze (73)
1. Dodane przez cv, w dniu - 17-01-2012 13:30
wprowadzić taki system kontraktowy na szkoły, jaki jest na przychodnie, zaraz się okaże, że są chętni do uczenia za 1200 zł i 40 h pracy, a placówki z nauczycielami po 18 h po prostu zbankrutują, i wszystko zacznie się bilansować :)
2. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 17-01-2012 13:53
Proponuję burmistrzowi podnieść jeszcze pensję, a szkoły zlikwidować całkowicie i kłopot burmistrz ma z głowy, po co młodzież ma się uczyć i być mądrzejsza.
3. Dodane przez ooo, w dniu - 17-01-2012 14:22
a prawda w większości jest taka że nauczyciele uczą tylko dla pieniędzy nie tak jak było kiedyś żeby nauczyć... dzisiaj większości nauczycieli nie obchodzą uczniowie tylko pieniądze i najlepiej jakby zarabiali jak najwięcej pieniędzy przy minimalnej pracy 24 godzin w tygodniu... a jeżeli nauczyciel ma wypracowane w ciągu tygodnia mniej godzin to i tak ma płacone za to że pracował tą minialną ilość godzin... najlepiej jakby wprowadzono stawkę godzinową dla nauczycieli no i konsekwencje za złe przekazywanie wiedzy uczniom...
4. Dodane przez Olga, w dniu - 17-01-2012 15:01
Kom. 2 mieszkaniec. Widzę, że się nauczyciel odezwał. Jak popatrzymy na czas pracy burmistrzów to nie raz jest tak, że burmistrz w ciągu jednego dnia pracuje dłużej jak nauczyciel w ciągu całego tygodnia. Piszesz o podniesieniu pensji burmistrzowi. Jak porównamy czasy pracy i pod tym kątek płacę ustalimy to w Polsce burmistrzowie w stosunku do nauczycieli są na szarym końcu, ale nie o to chodzi. Chodzi o to, że nauczyciele to taki naród co ma zawsze mało i za ciężko pracuje/ 18 godz. w tygodniu/ Czas zlikwidować kartę nauczyciela, wprowadzić 40 godzinny czas pracy nauczycielom a urlop zdrowotny 75% pensji płatny z ZUS na podstawie orzeczenia lekarskiego a nie widzimisie nauczyciela.
5. Dodane przez ja, w dniu - 17-01-2012 15:08
do 3.Jestem ciekawa co powiesz ,gdy bedziesz do szkoly doplacal to co w tej chwili doplaca gmina.
6. Dodane przez abba, w dniu - 17-01-2012 15:27
pierwszą ofiarą nieuctwa jest autor komentarza nr3
7. Dodane przez obiektywny, w dniu - 17-01-2012 16:26
do komentarza 3 Nie mam nic wspólnego z nauczycielami ale każdy pracuje dla pieniędzy a żeby uczeń się nauczył musi chcieć i też coś z siebie dawać. Kiedyś wyglądało to inaczej bo nie było komputerów itd. młodzież więcej czasu poświęcała nauce a teraz tylko Ci, którzy są ambitni siedzą i się uczą żeby coś osiągnąć. Więc bądźmy obiektywni. Z kolei jak szkoły będą należeć pod stowarzyszenia to już w ogóle nikt nic nie będzie z siebie dawał!
8. Dodane przez nudaveritas, w dniu - 17-01-2012 16:41
Wszystko się zgadza, tylko jest jedno ale... W ostatnim okresie samorządy zaczynają ,,kombinować" w oświacie. Mała liczba uczniów, skutki niżu demograficznego, koszty utrzymania placówek, skłaniają chyba każdą gminę do lepszych lub gorszych decyzji. Nie wszyscy nauczyciele nadają się do tej pracy. Sytuacja na rynku pracy spowodowała, że większość ma po kilka fakultetów, różne kierunki podyplomowe, a godzin coraz mniej. Można i trzeba wymagać od nauczycieli - warunek: Dajmy im godziwą zapłatę. Jeśli trafi lub trafią się ,,wybitni" uczniowie, odporni na wiedzę, to nawet sztab specjalistów, wprawionych w łopatologii - nie poradzi sobie z takimi ,,geniuszami".
reklama
9. Dodane przez ooo, w dniu - 17-01-2012 16:44
Moze tez konsekwencje dla rodziców, za to ,że pozwalają siedzieć swym pociechom cały czas przed komputerem... Ciekawe kiedy mają przyswajać wiedzę... Bo nie oszukujmy się, tych zdolnych, którym wystarczy czas spędzony na lekcji jest niewielu.... A poza tym 24 godziny w szkole i tyle samo, jak nie więcej w domu...ale co to kogo obchodzi... No pewnie tych, którzy pracują niby 8 godzin dziennie... siedząc przed internetem w biurze, pijąc kawkę w banku, czy piwko na budowie:)Zazadrość górą:)
10. Dodane przez Joanna, w dniu - 17-01-2012 16:48
bardzo rozsądny pomysł tak naprawdę nauczyciel pracuje na 45 minut lekcji 15 minut i to w porywach.Płatne 2 miesiące wakacji ,każde przerwy świąteczne,ferie zimowe wszystko to zostanie więc o co ten hałas .zwolniony nikt nie będzie tylko będzie miał zapłacone za to co tak naprawdę zrobi.lepsze to niż zamknięcie szkoły i utrata pracy
11. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 17-01-2012 17:07
Do 3 Nie znam nauczyciela, który przepracowałby mniej niż pensum tygodniowo. A jeżeli tak by się stało to musi to odrobić np w czasie matur czy egzaminów. A tak na marginesie, wy pracujecie tylko dla idei? Nie macie rodzin na utrzymaniu? Najlepiej przekażcie szkoły i zatrudnijcie tanich nauczycieli na umowę. Niech pracują w szkole 40 godzin, Na pewno będą do lekcji słabo przygotowani, bo doba ma tylko 24 godziny. Teraz kończę sie przygotowywać do lekcji ok godziny 24 a często później. Gdybym pracowała 40 godzin w budynku szkolnym, to nie dam rady pracować w domu jeszcze przez kilka godzin dziennie, w tym soboty i niedziele również. Za małe pieniądze pracę znajdę mniej odpowiedzialną i jak wrócę do domu to już nic nie będę robić. Kto będzie uczył za małe pieniązde? Byle kto i on będzie uczył wasze dzieci. Osoby, których dzieci nie są wyjątkowo zdolne i pracowite niech juz dziś przestaną marzyć, że ich normalnie uzdolnione dzieci zdadzą maturę, o studiach nie mówiąc. Ale pewnie wolicie, by wasze własne dzieci uczył byle kto z niskimi kwalifikacjami,a co za tym idzie ktos kto jet tani. Oszczędzajcie na łasnych dzieciach, Niedlugo nie będzie ani nauczycieli, ani lekarzy, ani prawników, ani stolarzy, lakirników itp, bo kto ich nauczy? Ktoś kto sam jest kiepski, ale za to tani??
12. Dodane przez ja, w dniu - 17-01-2012 17:28
do 3.nie pamietam aby kiedykolwiek nauczyciel pracowal za darmo.Wszscy za swoja prace maja placone jedni wiecej drudzy mniej i to tez nie zawsze sprawiedliwie.Konsekwencje za zle przekazywanie wiedzy?Tumanowi i nieukowi wiedzy do glowy lopata sie nie wsadzi.
13. Dodane przez ooo autor kom 3, w dniu - 17-01-2012 19:13
do 11 jak nie umiesz się wyrobić z zadaniami domowymi czy też z przygotowaniem się do zajęć to co robiłeś ucząc się na nauczyciela wy powtarzacie rok w rok to samo wałkujecie na okrągło to samo... no chyba że większośćz was ma pokończone kursy, czy SN i zgrywa wielkich matematyków, polonistów, fizyków, chemików i całą resztę wielkich znawców w "swojej" dziedzinie tylko po pokończonych kursach... 
do 5 jakie dopłacanie doszkół z własnej kieszeni to co chce w najbliższych latach wprowadzić burmistrz wraz z radą wiążę sią z dużymi oszczędnościami dla gminy a co za tym idzie większe profity na rozbudowę szkół... zaoszczędzone pięniądze można przeznaczyć np na wybudowanie hal sportowych z prawdziwego zdarzenia obok szkół... 
do 6 żaden nieuk nie znaszmnie i się na mój temat nie wypowiadaj bo niewiadomo co ty za szkoły kończyłeś i mnie to nie interesuje a jeśli chodzi o mnie to kończę studia mgr w poznaniu... 
jeżeli gmina nie będzie miała pieniędzy na oświatę(wypłaty dla nauczycieli) to zacznie zamykać szkoły, a z doświadczenia wiem że lepiej nie zamykać małych szkół i gromadzić wszystkich uczni w wielkich szkołach co nie wiadomo co oni tam wyprawiają... w mniejszych szkołach nauczyciele bardziej interesują się uczniami...
14. Dodane przez Luda, w dniu - 17-01-2012 19:28
Do 11-za matury i kompetencje nauczyciele biorą osobną , jeszcze większą kasę. Może więc niektórzy robią to celowo aby wskoczyć w tą intratną pracę. Po reformie administracji było wiadomo, że państwo zrzuciło z siebie ciężar utrzymania szkół, szpitali i zwaliło to na barki samorządów!. Pasowało gdy istniały fabryki, cukrownie,duże firmy płacące podatki. Niestety wszystko to zgładzono,zrównano z ziemią i skończyły się wpływy do gminnej kasy. Dzisiaj prywaciarz -potężna firma zatrudniająca 100 osób ma się za nie wiadomo jakiego tuza i dobroczyńcę ale robi wszystko, żeby z podatków się wykręcić albo mu umorzą jak prezydent panu Kurtowi w Lesznie. Ci będą dawać forsę na niepełnosprawne dzieci, wspomagać oddziały szpitalne poprzez fundacje,domy dziecka itp. robiąc to dla własnej reklamy, udając filantropów ale podatku faktycznego jak najmniej!A szkoły z wiecznymi roszczeniami finansowymi, zagwarantowanymi Kartą Nauczyciela zostały. Dziwne, bo dzieci co raz mniej, w klasach nie tak jak kiedyś po 48 dzieci a belfrom coraz ciężej. Proponuję powrócić do tych tradycji - 45 dzieci w klasie , zrobić z 2, 3 szkół jedną i już jest oszczędność - jeden dyrektor, mniej nauczycieli, sprzątaczek zbuntowanych. I bezwzględnie zlikwidować gimnazja! Będzie paru dyrektorów mniej, jedna księgowa, jedna stołówka, jedna sala gimnastyczna! Wielka reforma pana Buzka po prostu nas zżarła I TRZEBA POŁOŻYĆ TEMU KRES!Zlikwidować obecny program nauczania - w podstawówkach wszystkie dzieci powinny uczyć się w oparciu o takie same podręczniki /rodzeństwo będzie z nich też mogło korzystać/ przez okres co najmniej 8 lat. 6 -loatków wepchnięto do szkoły nie w trosce o ich rozwój,odbierając im czas w przedszkolu a tylko dlatego, że niż demograficzny nie ustępuje i nauczycielom trzeba dać pracę, bo w klasach ledwo zbiera się 20 uczniów!Zreformować reformę!
15. Dodane przez jaaa, w dniu - 17-01-2012 20:01
do 13 jak na mgr w poznaniu to z ortografią jesteś na bakier , nie pisze się uczni matole, i o czym to świadczy ??? najmądrzejszy to ty nie jesteś
16. Dodane przez Amelia, w dniu - 17-01-2012 20:16
Do pani Joanny! Prosze się nie wypowiadać na tematy ,na które nie ma pani pojęcia!! Nauczanie, to nie tylko praca w szkole ale też poza nią, To poprawianie sprawdzianów, klasówek,zajęcia dodatkowe! Rzuca pani słowa na wiatr !Zdecydowanie zgłaszam sprzeciw przeciwko takiemu działaniu pana burmistrza! Ratując własną pozycje nie tylko burzy spokój nauczycieli , pozbawia ( przynajmniej część z nich pracy ) ale także odbiera dzieciom możliwość stypendium itp  
Oburzony rodzic
17. Dodane przez Buntownik, w dniu - 17-01-2012 20:26
Może lepiej powołać stowarzyszenie do kierowania gmina bo to ona ma największe problemy. Burmistrz sobie nie radzi i szuka sposobu ,aby załatać dziurę finansową i uratować swoje stanowiska i pensje.
18. Dodane przez rodzic, w dniu - 17-01-2012 20:29
Pan burmistrz ratuje własną pozycje kosztem szkoły!!
19. Dodane przez Szatan1902, w dniu - 17-01-2012 20:30
Jestem przeciwnyy tworzeniu tej organizacjii, dziwna ta sytuacja ale ok. ktoś sie znowu bawi i jest fajniee . Stracą na tym nie tylko nauczyciele ale i uczniowie i inni. DLa mnie Bez sensu... Pozdrawiam
20. Dodane przez Zex, w dniu - 17-01-2012 20:33
To stowarzyszenie to nic dobrego. Marna próba poprawy finansów naszej gminny. Zadłużenie jest ponoć prawie 60%. A przy około 60 procentach burmistrz traci stanowisko. A co do tych którzy uważają że nauczyciele powinni mieć inne pensję to ciekawe czy wy byście chcieli żeby wam odebrano 30 procent jak nie więcej z zarobków.
21. Dodane przez Marta, w dniu - 17-01-2012 20:47
Gratuluje panu burmistrzowi pomysłu ! Jego jasnośc umysłu aż mnie oślepia! Znalazł cudowny sposób na to jak sprawić by nie stracił swojej pozycji! Kpina, jeszcze raz kpina!
22. Dodane przez aa, w dniu - 17-01-2012 20:57
Burmistrz troszeczkę za duż postawił chodników i zrobiła sie dziura w budżecie gminy- trzeba ja zatkać. JAK ? No przecię krzywdy sobie nie może zrobic- Nie zamknie malych :pipidówek" (Sobiałkowo ,Dłoń) bo by przecież stracił elektorat wyborczy. Szukał , szykał i wpadł n głupi pomysł- Utnie nauczycielom- ale w dalszej perspektywie zceduje koszty kształcenia na rodziców.... No ale wtedy jeszcze żona z córką które na pewno w Stowarzyszeniu krzywdy by nie miały utrzymają P. burmistrza..... Smutne ale prawdziwe panie - pański czas widocznie dobiega konca.... Mnie to Cieszy.
23. Dodane przez abc, w dniu - 17-01-2012 21:22
Myślę, że naprawianie budżetu kosztem oświaty jest złym pomysłem. Burmistrz zapewnia, że nauczyciele nie stracą pracy, co zapewne nie jest do końca prawdą, poza tym stracą na tym młodzi nauczyciele szukający pracy po studiach. Jak dla mnie to po prostu ładnie nazwana "prywatyzacja"...
24. Dodane przez Narss, w dniu - 17-01-2012 21:25
A może tak zamiast atakować siebie nawzajem, czemu tak chętnie przyglądałyby się władze, moglibyśmy przyjrzeć się bliżej problemowi? Ten cały pomysł z nie-prywatyzacją stowarzyszeniową szkół to jak nic innego sposób na to, aby burmistrz dalej zachował swój pantałyk i zbierał z niego kokosy. Pomysł zły, zły i jeszcze raz gorszy. Ktoś to już chyba napisał - burmistrz próbuje załatać dziurę finansową, którą sam sukcesywnie tworzy od jakiegoś czasu. Skutki? Gorsze szkolnictwo, nauka w las, a jakże. I głupie pomysły. A później przychodzą głupi włodarze i wprowadzają głupie reformy. Nie widzę powodu, by oskarżać o to nauczycieli - oni robią to, do czego się przyuczali. Podobno z powołania, tego jednak nie dano nam oceniać.  
A w powyższych komentarzach można z łatwością zauważyć skłonność Polaków do wypominania sobie analfabetyzmu i niedouczenia. Drodzy Rodacy! Nie każdy urodził się poetą! A Wy, drodzy magistrzy i doktorzy, pamiętajcie, że to chłopak po zawodówce prędzej naprawi Wam samochód, niż socjolog z tytułem : ]
25. Dodane przez KPINA!!!, w dniu - 17-01-2012 21:38
Pomysł Szanownego Pana Burmistrza jest chyba pryma aprilisowym żartem, tylko, że agonia tego żartu polega na tym, że mamy prima aprilis w styczniu. Skoro nie ma pieniędzy na oświatę to niech Pan pozamyka szkołę w Dłoni, Gostkowie, Konarach, a zostawi miejską. Rozbuduje, uczniów przeniesie i już. Założycielem szkoły jest Ministerstwo i Pan doskonale o tym wie. Zniszczyć coś jest bardzo prosto. Pana Żona jest pedagogiem, córka podobnie więc się dziwie, że jeszcze Pana nie przegoniły wałkiem do ciasta z takimi pomysłami. A może obniżyć tak burmistrzowską pensję o powiedzmy 3 tysiące i swoich podwładnych ? Tutaj się oszczędności nie szuka bo to zbyt zapracowana grupa. Nauczyciele nie pracują po 18 godzin. Kto wierzy w takie brednie ? Jeśli ktokolwiek zazdrości osobie nauczyciela to zawsze mógł nim zostać - trzeba było myśleć wcześniej. Na miejscu nauczycieli z MG zrobiłbym strajk i zadzwonił po odpowiednie media aby ten absurd nagłośnić na skalę krajową.
26. Dodane przez To jakiś żart?, w dniu - 17-01-2012 21:39
Patrząc na pomysły Burmistrza nie chciałbym być złym prorokiem ale jak tak dalej pójdzie to referendum bliskie. Szkoda, że w radzie miasta nie ma nauczycieli. "Marionetki Burmistrza" łapkę podniosą "ZA" tylko, że są tam osoby, które obawiam się czy mają chociażby maturę. I jak oni mają decydować o istnieniu i losach szkoły ? Jak ? Wyborcy obserwujcie i patrzcie co się wyprawia. Tylko trzeźwo oceniajcie sytuację aby pamiętać o tym w dniu wyborów samorządowych. Niech nauczyciele szykują taczkę dla włodarza i obwiozą go przynajmniej dookoła rynku. Może jak się przewietrzy to mu wróci trzeźwy rozum.
27. Dodane przez Jan, w dniu - 17-01-2012 22:10
Burmistrz próbuje ratować stanowisko, łatać dziruę finansowa która sam stworzy. 
Jestem stanowczo przeciw, mowie to jako wieloletni nauczyciel.
28. Dodane przez xxx, w dniu - 17-01-2012 22:13
do komentarza 10 "płatnych dwa miesiące wakacji" i tyle wszyscy widzą a tego, że nauczyciel nie ma w ogóle innego urlopu w ciągu roku nikt nie zauważa. Policz sobie jeśli w ogóle umiesz 26 dni urlopu z weekendami to ponad półtora miesiąca, więc masz tyle samo wolnego co oni... zastanów się co piszesz
29. Dodane przez Hahahaha!, w dniu - 17-01-2012 22:51
Po przeczytaniu wydania ŻR, a szczególnie wypowiedzi pań radnych mam pytanie: co te Panie wiedzą na temat oświaty ? Kto w radzie ma pojęcie i wiedzę na tematy szkolnictwa aby decydować o być albo nie być danej placówki powołanej do życia przez Ministerstwo ? Jedna z tych Pań jest od spraw oświaty na terenie gminy Miejska Górka i tutaj znów ponowię pytanie: cóż ona wie o oświacie ? Od ludzi na stanowiskach wymaga się kompetencji, rzetelności i wiedzy, a głęboko jestem przekonany, że te Panie nie mają ku temu kwalifikacji. Są pionkami sterowanymi przez burmistrza, który sam sobie kopie dołek pod sobą s..jąc we własne gniazdo. Tak się nie robi. Oszczędności ? Było trzeba sobie drogi asfaltowej do domu nie robić, a pieniądze by były. 3 lata już są odliczane i PAPAPAPAPA!
30. Dodane przez realia życia, w dniu - 17-01-2012 22:55
No tak, jeżeli to stowarzyszenie powstanie to Rodzice szykujcie pieniążki na ,,wsparcie,, oczywiście stowarzyszenia, w celu edukacji waszych latorośli, a małe szkoły i tak zostaną zlikwidowane, tylko burmistrz będzie miał czyste rączki. I tylko o to chodzi. Skąd to wiem - taka sytuacja jest u mojej siostry.Swoją drogą podoba mi sie komentarz, że może zamiast bUrmistrza to STOWARZYSZENIE ( chyba byłoby lepiej). A nauczyciele no cóz - wybraliście złą profesję.
31. Dodane przez ooo, w dniu - 18-01-2012 01:02
Ludzie co wy gadacie, a może tak szkołę w MG zamknąć i poprzenośić wszystkich do mniejszych miejscowości??? i co nauczyciele stracą pracę z jednej szkoły a nie tak jak to po opisywał kom 25 z mniejszych szkół człowieku zastanów sięco ty mówisz.... w pomyśle burmistrza nie ma mowy o zamykaniu szkół ktoś ludzią z mg bzdur nagadał a oni wierzą (normalnie klapki na oczach jak koń - orchlapy hahahaha)... chodzi o to aby znalazły się pieniądze na utrzymanie wszystkich szkół w gminie a nie chodzi tu o ich zamykaniu...  
 
do kom 23 jeżeli ochodzi o młodych ludzi po studiach to nie są dopuszczeni do nauczania przez "nauczycieli" tak się nazywają pokończyli kursy i nie wiadomo co jeszcze w nie swoich dziedzinach i uczą po 2, 3, 4 przedmioty i czego oni mogą nauczyć hahaha... przez starych nauczycieli którzy się boją teraz o swoje posadki bo zarabiają po 3 4 5 tys pln i nie chcą młodych wpóścić którzy zarabiali by mniej (z korzyścią dla budżetu gminy) bo po co mają się sami podcinać...  
następna sprawa tego wczorajszego(17.styczeń) pseudo spotkania z radnymi w szkole w MG po prostu wstyd!!! Nauczyciele tam będący zachowywali się jak stado baranów (i to są ludzie "wykształceni") ne dopuszczając do słowa radnych i burmistrza wyrywając mikrofon w trakcie rozmowy ponieważ odpowiedz nie była po myśli nauczycieli... albo nie jak stado baranów ponieważ obraził bym barany poprostu nie ma określenia zachowania nauczycieli i niektórych ludzi którzy byli na tym spotkaniu!!! no i pod koniec spotkania jak się okazało że jednak szkoły nie będą zamykane to nawet skończyły się pytania rodziców do radnych, bo zapewne byli oni informowani przez nauczycieli że przez wprowadzenie stowarzyszenia będą zamykane szkoły a tak wcale nie będzie... 
 
do kom 28 jak nauczyciel nie ma innych dni wolnych??? a święta wielkanocne, a święta bożego narodzenia, a ferie zimowe??? no to chyba mi się z kosmosu wzięło kolejne 1,5 miesiąca wolnego!!! 
 
do kom 24 tak oczywiście chołpak po zawodówce naprawi nam samochód ale gdyby nie magistrzy oraz doktorzy nie miał by co naprawiać!!! a nawet w dzisiejszych czasach nie naprawił by wiekszości samochodów bez odpowiednich programów i komputerów pod które podłącza się większość samochodów!!! 
 
do kom 26 a ciekawe jakie ty masz wykształcenie??? ledwo pewnie 6 klas skończonych i 10 świadectw!!! i widać że jesteś bardzo słabo poinformowany do stowarzyszenia mieli by należeć nauczyciele radni oraz rodzice, którzy decydowali by wspólnie o danej placówce... 
 
wracając do zebrania które odbywało się w MG dlaczego ludzie którzy zapraszali radnych i inne osoby dzwoniąc do niech nie miały odwagi się przdstawić?? po prostu brak kultury... po co na tym "zebraniu" byli nauczyciele uczący w innych gminach(m.in.pakosław)?? chyba raczej ich niepowinno obchodzić co się dzieje w naszej gminie. w gminach sąsiadujących stowarzyszenia zapewnie obecni burmistrzowie i wójtowie nie wprowadzą bo pewnie kończą kadencję i po co mają się męczyć...
32. Dodane przez ja, w dniu - 18-01-2012 08:21
radni obecni na wczorajszym zebraniu moga sie tylko wypowiadac na temat chodowli zwierzecej i produkcji roslinnej a nie na temat szkoly. do kom 31-klania sie slownik ortograficzny
33. Dodane przez ooo, w dniu - 18-01-2012 09:27
do 32: tak? to na jaki temat powinni się wypowiadać nauczyciele i dyrektorzy bez odpowiedniego wykształcenia... Każdy nauczyciel powinien sie uczyć tylko w jednym kierunku, a nie w kilku i potem z każdego działu wiedzy coś tam więdzą i nie umieją wytłumaczyć, a każdy dyrektor jak to dyrektor powinien mieć wykształcenie w kierunku zarządzania lub pokrewnego żeby dobrze kierował placówką!!! a co do radnych jak się zaprosiło takich którzy nie zasiadają w odpowiednich komisjach, to już sprawa osób zapraszających!!!
34. Dodane przez analfabeta, w dniu - 18-01-2012 09:51
ogórek pisany przez "u" lub przez"ó" nie zmienia swego smaku. Jeśli nie ma się argumemtów merytorycznych to wytyka się ortografię, ale czytać ze zrozumieniem można nawet tekst z błędami. Z wieloma tezami zawartymi w komentarzu 31 się nie zgadzam ale kilka jest trafnych. Co do komentarza 32, sugerowanie komuś na jaki temat może się wypowiadać, a na jaki nie jest swego rodzaju szowinizmem i świadczy tylko o kulturze danego człowieka. Polemika na takim poziomie nie ma sensu.
35. Dodane przez nie radna, w dniu - 18-01-2012 10:28
na zebranie przyszli radni,ktorzy chca sie burmistrzowi przypodobac lub maja w tym swoj osobisty interes.Ci radni zamiast zajac sie praca w swoich gospodarstwach wola wypowiadac sie na temat o ktorych nie maja zielonego pojecia.
36. Dodane przez do 31, w dniu - 18-01-2012 11:18
Odnośnie 26. Wyraziłem się jasno. Nie napisałem kto ma należeć do stowarzyszenia i kto mógłby należeć, tylko odniosłem się do kwestii niekompetencji osób, które w naszej radzie mają decydować o tym czy szkoła zostanie przekształcona w stowarzyszenie. Skąd Twoje dziwne zarzuty ? To raczej Twoja infantylność nie pozwala Tobie przeczytać ze zrozumieniem tekstu, który napisałem. Nie mam obowiązku przekonywać Ciebie o moim wykształceniu nie mniej wnioskuję po tym co napisałaś/łeś, że to właśnie ty posiadasz owe 10 świadectw i dziarsko dzierżysz je w szafce. Zarzucasz, że nauczyciele zachowywali się jak stado baranów nie dopuszczając nikogo do głosu. Pomyśl, że tam gdzie pracujesz zabierają Tobie i współpracownikom wszelkie przywileje oraz umniejszają płacę o powiedzmy 500 zł. Jak byś zareagował/ła ? Pewnie dokładnie tak samo. Po co byli nauczyciele z innych gmin ? Nie wiesz ? To pomyśl. Nie będę tutaj tłumaczył tak rzeczywistych spraw.
37. Dodane przez Do ooo, w dniu - 18-01-2012 11:48
Komentarz skierowany do ooo. 
Nie odniosę się do całości Twojej wypowiedzi, lecz do samego spotkania (17 stycznia), które zostało zorganizowane przez szkołę. To nauczyciele prowadzili spotkanie, a niestety burmistrz zachowywał się jak aktor pierwszoplanowy. Twierdzisz, że n-le nie dopuszczali go do głosu, a nie piszesz nic o tym, że to on nie dopuszczał do głosu "swoich". Na pytania skierowane do radnych odpowiadał on. Zresztą na większość pytań nie udzielił odpowiedzi zgodnych z pytaniem. Wiadomo - dyplomata. Gdyby jeszcze do tego dochodziła umiejętność gospodarowania...
38. Dodane przez eryk, w dniu - 18-01-2012 12:20
do analfabety.Masz racje dyskusja z analfabeta nie ma sensu
39. Dodane przez mario, w dniu - 18-01-2012 12:51
niedlugo wszystkie szkoly beda prywatne i bedziece musieli placic za semestr czy to w podstawowce, gimnazjum lub liceum - by zylo sie lepiej hahaha
40. Dodane przez OLA, w dniu - 18-01-2012 13:06
PRACA 18 GODZIN W SZKOLE, A POZOSTAŁE 22 W DOMU. TO JAKIŚ BZDURY. KAŻDY BY TAK CHCIAŁ. JEŻELI NAUCZYCIELI CHRONI TA ARCHAICZNA KARTA NAUCZYCIELA, TO PROSZĘ BARDZO 18 GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH, A POZTSAŁE 22 GODZINY TEŻ W SZKOLE, NA POPRAWĘ KLASÓWEK, PRZYGOTOWANIE DO LEKCJI, POMOC SŁABYM UCZNIOM I ITD ITD ...... NIE ROZUMIEM WŁODARZY, KTÓRZY POZWALAJĄ NAUCZYCIELOM IŚĆ DO DOMU PO ODROBIONEJ PAŃSZCZYŻNIE, PO TO ABY PÓŹNIEJ RZECZYWIŚCIE PRACOWAĆ ALE NA KOREPETYCJACH. NAJPIERW W ZAKŁADZIE PRACY WYKONAJ SWOJA PRACĘ ZGODNIE Z UMOWĄ 40 GODZIN TYGODNIOWO , A POTEM ZAŁÓŻ DZIAŁALNOŚĆ I PRACUJ DODATKOWO JAK MASZ JESZCZE SIŁY. JAKI Z KOGOŚ NAUCZYCIEL SKORO DO 24 PRACUJE I OD RANA 8 TO SAMO. PO PRACY DO DOMU RODZINA, ODPOCZYNEK , HOBBY ,ODERWAĆ SIĘ OD DZIECI SZKOŁY, ŻEBY Z NOWYMI SIŁAMI ZACZĄĆ NASTĘPNY DZIEŃ. PO PARU LATACH NIE SĄ TO NAUCZYCIELE ALE "SFLUSTROWANI BELFROWIE" I TACY TU WŁAŚNIE SIE NAJBARDZIEJ UDZIELAJĄ.
41. Dodane przez zdruzgotany, w dniu - 18-01-2012 13:41
Na spotkanie (17 stycznia) zostali zaproszeni radni (wybrani przez nas podobno w demokratycznych wyborach), by oni przedstawili nam sytuację w jakiej jest szkoła. Bez zaproszenia przybył Burmistrz i "okupował" mównicę przez 2 h nie pozwalając prowadzącemu na zadawnie pytań. Nauczyciele, chcieli się dowiedzieć co się dzieje z miejskogórecką oświatą, a co za tym idzie poinformować rodziców co nas czeka. W każdej sytuacji gdy rodzic chciał coś powiedzieć otrzymywał mikrofon, ale Burmistrz nie chciał rodziców dopuścić do głosu. Dlaczego nasze dzieci mają realizowac marzenia starszego pana u władzy? Jeśli ktoś lubi eksperymenty to niech się zajmie pracą na uniwersytecie i doktoratem. Radny z Konar przyznał, że wie niewiele o propozycji burmistrza a wieczorem już podobno przgłosowali założenie stowarzyszenia 
Pan Sidor dobrze powiedział, niech przywileje odbierze ten kto je nadał nauczycielom.
42. Dodane przez Do Oli, w dniu - 18-01-2012 14:10
"oderwać się od dzieci, szkoły..." ha ha ciekawe jak? Gdy rodzice zdobywają prywatne numery telefonów nauczycieli i dzwonią...czasem nawet po 22 albo w niedziele.
43. Dodane przez o, w dniu - 18-01-2012 14:12
do 36: oczywiście że nie będziesz się tłumaczył bo nie masz konkretnych argumentów...  
 
do 37: no bo wy nauczyciele zadawaliście tylko takie pytania na które chcieliście usłyszeć odpowiedz odpowiednią dla siebie a jeżeli już byliście "atakowani" za swoją nie wiedzę na temat stowarzyszenia to odbierano mówcom mikrofon!!! a co się stało po wypowiedzi radnego, a zarazem sołtysa Roszkowa jakoś sala bardzo mocno ucichła!!!! 
 
a jeżeli chodzi o radnych to chyba w ich interesie jest aby gmina prawidłowo funkcjonowała a nie sianie zamętu. jak to jeden radny który jest przeiwko ponieważ jego zwierzchnik przegrał kilkakrotnie walkę o fotel burmistrza z aktualnym burmistrzem no i trzeba sobie trochę elektrorat zwiększyć bo jednak ciągle mu głosów brakuje... no i jak później gmina ma dobrze funkcjonować (...) żeby tylko do władzy się dostać i nic nie robić...
44. Dodane przez ..., w dniu - 18-01-2012 14:16
a jego pionki nie potrafiły się wypowiedzieć..
45. Dodane przez o, w dniu - 18-01-2012 14:19
do 41: burmistrz nie był zaproszony bo grono pedagogiczne chyba się go bało... a zapewne był bo jednak on zarządza obiektami szkolnymi mieszczącymi się w gminie i ma prawo w nich przebywać!!! A p.Sidor ocywiście że jest przeciwko no bo jak to uciąć swojej żonie wypłatę... a jakoś burmistrz na to nie patrzy choć też jego żona uczy w naszej gminie!!! a z drugiej srony jakie p. Sidor ma wykształcenie jeżeli twierdzicie że radni nie mogą decydować bo nie mają odpowiedniego wykształcenia?? 
czy wieczorem przegłosowali to się okaże pewnie w lokalnej prasie tylko czemu p.Sidora już nie było na tym wieczornym spotkaniu jak początkowo po wyborze na radnego trzymał się partii która miał większość a teraz przypomniał sobie o partii wicestarosty rawickiego???
46. Dodane przez do 43, w dniu - 18-01-2012 14:24
jak już ktoś wspomniał, burmistrz się wprosił! Mikrofonu mu nie odebrano, tylko przekazano tym, do których były skierowane pytania. 
 
Po 2h wysłuchiwania tego samego bełkotu burmistrza nie dziw się, że ucichli. Szkoda, że nie piszesz o tym, jaka była kolejka do podpisania listu protestacyjnego
reklama
47. Dodane przez Dorota, w dniu - 18-01-2012 14:24
Olu, bardzo chętnie popracuję w szkole, tylko proszę mi zapewnić odpowiednie warunki pracy. Nauczyciel klas 1-3 ma wiele pomocy naukowych czyli proszę o szafę lub pomieszczenie na magazynowanie moich materiałów (przez 25 lat nazbierało się troszkę książek, własnoręcznie stworzonych pomocy dydaktycznych, dekoracji itp.), miejsce, w którym w ciszy i skupieniu można przemyśleć zajęcia, komputer ze skanerem i drukarką, dostęp do literatury fachowej zgromadzonej w bibliotece szkolnej i internetu, kserokopiarkę (kserownie materiałów pomocniczych dla 25 dzieci zajmuje dużo czasu), nie wspomnę o przyziemnym kleju, nożyczkach, farbach, spinaczasz, zszywkach, bibule, segregatorze czy tzw."koszulkach". Nie starcza mi codziennie 2 h na samo przygotowanie się do pracy, nie wspomnę o sprawdzaniu 25 zeszytów pierwszoklasistów i pisaniu im w zeszytach poznanych liter i sylab- to nastepne 1.5 h. Co 2 tygodnie dyżur w szkole od 8-16.30, by rodzice mogli się z nami kontaktować. Co miesiąc diagnoza, czyli badanie umiejętności dzieci, następnie opracowanie badań i wprowadzenie do internetu- zajmuje to kilkanaście godzin w miesiącu. Rady pedagogiczne i szkolenia wyjazdowe organizowane przez ODN czy uczelnie, przeważnie w sobotę czy niedzielę, lub po pracy koło 15-stej: czas trwania szkolenia 2-3h + dojazd około 1,5h. Nie wspomnę o sprawozdaniach, ankietach i innej "papierologii", która nas zasypuje. Przygotowaniu wystroju klas i okien, przygotowanie inscenizacji itd. Dużo można pisać, bo dużo się robi 
Wierz mi, nie pamiętam kiedy ostatnio oglądałam wieczorny film albo byłam na plotkach u koleżanki.  
Nadmieniam, że pracuję w szkole publicznej.
48. Dodane przez ,,,, w dniu - 18-01-2012 14:28
"czarne konie" burmistrza tez nie potrafiły się wypowiedzieć
49. Dodane przez ewa, w dniu - 18-01-2012 14:32
do oli.Nauczyciel 18 godz ma przy tablicy do tego dodac wywiadowki,zebrania,wyjazdy do kina, na wycieczke,ktora trwa pare dni,ile to sie uzbiera godz.W szkole nauczyciel zostanie jezeli szkola zapewni mu dostep do komputera,bo obecnie on z niego korzysta ale w domu.W gminie kazdy pracownik ma komputer na ktorym pracuje to dlaczego nie ma go miec nauczyciel.Niech burmistrz kupi komputery i drukarki do szkoly w odpowiedniej ilosci,bo jak on tego nie zrobi to stowarzyszenie sciagnie haracz od rodzicow na ich zakup.Do drukarki potrzebny jest tez tusz ,papier itd,itd.
50. Dodane przez do 45, w dniu - 18-01-2012 14:41
nauczyciele nie bali się burmistrza, to on chyba bał się nauczycieli, skoro wszystko planował za ich plecami
51. Dodane przez do 43, w dniu - 18-01-2012 17:11
Polecam czytać ze zrozumieniem na prawdę gdyż polemika z taką osobą jest jak rozmowa o niczym. Cytuję kom 43: "do 36: oczywiście że nie będziesz się tłumaczył bo nie masz konkretnych argumentów... " Przecież ja siebie nie tłumaczę. To Ty nie wiesz dlaczego byli nauczyciele z gminy Pakosław i tego nie będą Tobie tłumaczył skoro wiesz lepiej. Idąc dalej - skoro wiesz lepiej - to skąd Twoje pytanie: po co byli nauczyciele z innych gmin ? Jeszcze jedno: od NO BO i A się zdań nie rozpoczyna.  
W interesie radnych jest aby gmina prawidłowo funkcjonowała - jasne, zgadzam się. Tylko, że ich poczynania nie wróżą nic dobrego. W takiej radzie powinny zasiadać specjaliści od różnych dziedzin. I bardzo trafnie napisałeś/łaś "no i jak później gmina ma dobrze funkcjonować (...) żeby tylko do władzy się dostać i nic nie robić..." Ten radny, o którym piszesz właśnie coś robi aby w naszej gminie nie działo się źle. Reszta ekipy właśnie ku temu nie robi nic. I pewnie do niej należysz lub z nimi sympatyzujesz. Niech Państwo zrezygnują z diet wraz burmistrzem i popracują społecznie. Tutaj proszę szukać oszczędności, a nie na szkolnictwie. Wszystko zniszczycie jak tak dalej pójdzie.
52. Dodane przez aaaaa, w dniu - 18-01-2012 16:58
zdecydowanie nie zgadzam się z tym pomysłem i ucierpieli by na tym uczniowie ,ale także nauczyciele..
53. Dodane przez do 51, w dniu - 18-01-2012 17:42
proszę proszę polonista się znalazł pewnie po studium nauczycielskim w Lesznie bądz w Zielonej Górze!!! nie umiecie powiedzieć o co wam konkretnie chodzi owijanie w kółko to samo i żadnych konkretów z waszej strony... a jeśli chodzi o tego pana radnego to on dba tylko i wyłącznie o samego siebie i żonę no i oraz swojego przewodniczącego, bo jeżeli są kożyści dla gminy w wprowadzeniu tego stowarzyszenia to dlaczegogo nie wprowadzić??? 
------------------------------- 
wreszcie ktoś się wziął za te święte kro.. Brawo Panie Burmistrzu Trzymam kciukiżeby było to wprowadzone jak najszybciej, utrzjcie im nosa bo myślą że nie wiadomo kim są!!! 
 
poruszyłbym jeszcze jedną sprawę a chodzi mi mianowicie o to jak nauczyciele "każą" uczniom się do nich zwracać przez "profesora" a może większość znich nie ma tytułu mgr i chyba im się coś pomiliło bo tytuł profesora nadaje prezydent bądz też może być nadany w danej uczelni za wybitne osiągnięcia... a widocznie chcą w ten sposób się dowartościować hahaha żal.pl!!!
54. Dodane przez do 53., w dniu - 18-01-2012 20:37
"utrzyjcie im nosa bo myślą że nie wiadomo kim są!!!"  
im tzn. nauczycielom, rodzicom i uczniom, bo to wszystkie elementy układanki szkolnej. Widać nie do końca orientujesz się, na czym polega przejęcie szkoły przez stowarzyszenie. Chyba jedyną radość z życia czerpiesz z nieszczęście innych. 
 
Abstrahując, są w naszym społeczeństwie i ludzie prości i prostacy. Tylko trzeba najpierw rozpoznać różnicę między tymi dwoma...
55. Dodane przez Zex, w dniu - 18-01-2012 21:08
Do 53. 
"... bo jeżeli są kożyści(tutaj gratuluje ortografii) dla gminy" 
Jeśli jako gminę rozumiesz burmistrza i radnych to owszem korzyści są ogromne, ale gmina to nie tylko radni i burmistrz, ale tez jej mieszkańcy w tym uczniowie i ich rodzice, którzy po wprowadzeniu stowarzyszenie będą musieli z własnej kieszeni wykładać na edukację swoich pociech. Wiem to, bo mam kuzyna i kuzynkę którzy uczyli się w szkole podlegającej stowarzyszeniu i niestety ich rodzice nie byli w stanie pokryć dodatkowych kosztów z tym związanym i musieli ich przenieść do innej placówki.  
"... o to jak nauczyciele "każą" uczniom się do nich zwracać przez "profesora" a może większość znich nie ma tytułu mgr ..." Uczę się od 11 lat i jakoś jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem, żeby nauczyciel kazał używać do siebie zwrotu "profesorze". A co do tytułu mgr. to akurat jest na odwrót i większość nauczycieli go posiada.
56. Dodane przez Agata, w dniu - 18-01-2012 22:16
i tak najlepsza była pani radna : która na pytanie jakie ma argumenty , odpowiedziała - takie jak pan burmistrz :P Pełna elokwencja , gratuluje inteligencji !!!
57. Dodane przez Sara, w dniu - 18-01-2012 22:25
Do 53 Proponuje:  
1. savoir vivre - nauczy Pana jak wypowiadać się poprawnie , nie oczerniając innych 
2. powtórzyć edukację podstawową - " hahaha żal.pl" - jeśli ma pan wyższe wykształcenie to na pewno przez przypadek 
3. nauczyciele sprecyzowali swoje potrzeby , więc skoro nie ma Pan wystarczającej wiedzy aby wypowiadać się w tym temacie , proponuje zrezygnować z zaszczycania nas swoimi jakże wysublimowanymi komentarzami  
Mam nadzieję że Pan burmistrz przemyśli jeszcze raz swoją decyzje, gdyż to co teraz robi jest absurdalne. 
Z pozdrowieniami lekarz medycyny, chirurg ogólny
58. Dodane przez zar, w dniu - 18-01-2012 23:51
lekarze się odzywają... walnij w stół a... może lekarzom powinni kasy fiskalne pozakładać?
59. Dodane przez zaz, w dniu - 19-01-2012 00:26
do 53 , pan za to z całą pewnością nawet do wspomnianego studium by się nie dostał. Taka infantylność , którą pan przedstawił jest przerażająca! Zgadzam się z tym ze pomysł Burmistrza jest kpiną i krokiem dzięki któremu sam uratuje własną posadę! Stracą na tym dzieci i nauczyciele
60. Dodane przez www, w dniu - 19-01-2012 13:22
do 59: Infantylność i swój poziom wykształcenia pokazali nauczyciele na spotkaniu w MG!!! ani bym nie starał siętam dostaćrobił bym studia w danym kierunku kilka lat a nie kilka semestrów i wielki nauczyciel znawca w każdej dziedzinie!!!
61. Dodane przez Sara, w dniu - 19-01-2012 13:43
lekarz tez może być rodzicem , który troszczy się o jakość wykształcenia swojego dziecka! Proszę bardzo , niech zakładają , jestem ciekawa ilu wtedy zostanie w kraju!Najlepsi, ceniący swoje umiejętności wyjadą( zresztą już teraz to robia )! Ciekawe kto wtedy pomoże panu / pani np w sytuacji ostrego zapalenia wyrostka !? Hmm , rzeźnik ?
62. Dodane przez zzz, w dniu - 19-01-2012 13:52
do 60  
podobnie jak Sara odsyłam do savoir vivre i myślę że kurs poprawnej polszczyzny w Pana przypadku byłby wskazany. Poza tym w dolnej części klawiatury jest przycisk o nazwie SPACJA - prop0nuję zacząć używać:)Nie wiem czy "wielki" , średnia wzrostu nie przekracza raczej 170 cm , przynajmniej w naszym społeczeństwie. Nie w każdej , w swojej owszem , ale miło, że aż tak wysoko nas pan ceni:)
63. Dodane przez Majka, w dniu - 19-01-2012 14:16
To co boli nauczycieli to fakt, że przejęcie szkół przez stowarzyszenie unicestwia Kartę Nauczyciela i wszystkie granty z niej wynikające! Niestety wszyscy w ostatnim 30-leciu musieliśmy zapomnieć o Kodeksie pracy i prawach pracowniczych więc czas i na nauczycieli!Ich Karta jest archaizmem z PRL-u więc czas dorównać do reszty szczęśliwych-pracujących w kieracie upragnionego kapitalizmu!
64. Dodane przez Marek, w dniu - 19-01-2012 14:42
A ja zapraszam do Wschowy - u nas dwie placówki są prowadzone przez Stowarzyszenia. Obie są rewelacyjne!
65. Dodane przez do 64, w dniu - 19-01-2012 15:07
Jeśli się chce, to widać, że można. 
Dlaczego tak niskie pensum przysługuje nauczycielowi (bez urazy) WF. Jakie prace w związku z prowadzonymi lekcjami wykonuje on w domu. Czy sprawdza prace klasowe, zeszyty, czy musi przygotowywać się do zajęć? 
W stowarzyszeniach można takie problemy rozwiązać, to są właśnie sposoby minimalizowania kosztów funkcjonowania oświaty w systemie stowarzyszeń, tego boją się najbardziej nauczyciele.
66. Dodane przez zzz, w dniu - 19-01-2012 16:21
Zgadzam się z Mają ,że to "boli " nauczycieli ! Jednakże, nie to jest głównym tematem dyskusji co ich boli , a co nie! Chodzi o to że  
1.Szkoła w MG funkconuje poprawnie , w każdym oddziale jest wystarczająca ilość uczniów , nie ma konieczność przepisywania szkoły stowarzyszeniu  
2.Burmistrz gminy MG podejmuje to działanie bo długi gminy sa takie duże że jeszcze troche i straci posade. Chroni siebie kosztem innych 
3.Na stowarzyszeniu nie tylko stracą nauczyciele, ale także uczniowie 
Więc lepiej stracić nieudolnego burmistrza czy ryzykować edukacje dzieci i wzrost bezrobocia - odpowiedż jest prosta !
67. Dodane przez przyszły nayczyciel, w dniu - 19-01-2012 17:01
nie każdemu nauczycielowi zależy na sprawach materialnych... 
nawet jeśli większości tak,to jednak nie wszystkim - nie należy generalizować w tej sprawie
68. Dodane przez luna, w dniu - 19-01-2012 22:14
Nauczycieli ocenia się np. po wynikach egzaminu gimnazjalnego czy maturalnego-jeśli uznawane są jako słabe w szkole musi powstać program naprawczy.Określa się tendencje rozwoju danej placówki.Kto ocenia tendencje rozwoju gminy? ???Czy pogłoski o wysokim zadłużeniu naszej gminy są prawdziwe? W jaki sposób mieszkaniec gminy może uzyskać rzetelne informacje na te pytania?
69. Dodane przez Lennon, w dniu - 20-01-2012 00:51
Do Pana Burmistrza: Karol trzymam kciuki za wszelkie Twoje działania podejmowane na terenie całej gminy. Wiem, że zależy Ci na ustawicznym rozwoju tej małej ojczyzny. 
Pozdrawiam z Eindhoven 
Grzegorz, kolega który w liceum siedział przed Tobą na matematyce.
70. Dodane przez mama, w dniu - 20-01-2012 14:33
Wiecie co ludzie powiem tak niech burmistrz i radni najpierw odejmą sobie z wypłaty a później innym. Burmistrz nic nie potrafi zrobić w naszej gminie. Rodzice myślą, że nauczyciele uczą tylko dla pieniędzy a powiem że to nie prawda wy nawet nie wyobrażacie sobie jakie dzieci potrafią być wredne popatrzcie najpierw na swoje dzieci i przemyślcie to co piszecie.
71. Dodane przez Key, w dniu - 20-01-2012 17:18
To jest nie do pomyślenia żeby jeszcze więcej dokładać nauczycielom godzin i nie płacić im za to...
72. Dodane przez loczek, w dniu - 24-01-2012 23:58
W większości ludzie nie są zadowoleni ze swojej pracy a nauczyciele sami decydowali się na ten zawód więc mogli się spodziewać "wrednych dzieci"więc teraz niech nie marudzą bo nikt nie mówił, że będzie łatwo. Co mają powiedzieć Ci, którzy dzień w dzień pracują po 12h za o wiele mniejsze pieniądze od nauczycieli i wykonują naprawdę ciężką pracę...
73. Dodane przez Sympatyk, w dniu - 29-01-2012 21:16
Zastanawiam się, skąd tyle złości, nienawiści i jadu w wielu komentarzach? 
Chcesz to się ucz, zdobywaj wiedzę i karierę, a jeśli tego nie robisz, to nie zazdrość innym.  
Każdy zawód ma swoje plusy i minusy. Dlaczego nikt nie napisał, że subwencja oświatowa za 2011r została wykorzystana tylko w 95%. Jeśli ma brakować w tym roku, to trzeba napisać plan naprawczy a to chyba drobnostka dla osób odpowiedzialnych za budżet. Dla zainteresowanych np: (dla 68)o budżecie można się dowiedzieć ze str. www.bip.gov.pl/subjects/index/4600?page=44. Życzę miłej lektury
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj