Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
10
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Izydor, Jan,
Wiktoryna
Do końca roku 235 dni.
Start arrow Leszno arrow Kościan, Leszno i... Osieczna?

Kościan, Leszno i... Osieczna?

Kościan, Leszno i... Osieczna?

02.02.2012. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_sanosieczna.jpgDo połączonych szpitali w Lesznie i Kościanie mógłby być jeszcze dołączony Szpital Rehabilitacyjno-Leczniczy w Osiecznej – powiedział w Radiu Elka Tomasz Malepszy. Włodarz Leszna uczestniczył w spotkaniu samorządowców z wicemarszałkiem Leszkiem Wojtasiakiem. Jak mówi na spotkaniu taka propozycja padła.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Prezydent Leszna oraz starosta Krzysztof Piwoński wybrali się w środę do Poznania, by zapoznać się argumentami stojącymi za pomysłem przyłączenia Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego do Wojewódzkiego Szpitala Neuropsychiatrycznego w Kościanie.
Pan wicemarszałek Leszek Wojtasiak zapewnił nas, że nie chodzi o likwidację szpitala w Lesznie - poinformował Tomasz Malepszy. Zapewnienie kłóci się jednak z projektem uchwały, według której jednostka pod nazwą „Szpital Zespolony” przestaje istnieć. Projekt trzeba będzie pewnie zmienić - podkreśla prezydent Leszna.

Jednak okazuje się, że plany samorządowych urzędników z Poznania sięgają jeszcze dalej. Wicemarszałek Wojtasiak stwierdził, że jedna osoba może zarządzać nawet trzema szpitalami - mówi Tomasz Malepszy - wymienił tu szpital w Osiecznej. Podobne połączenia miałyby przejść inne wielkopolskie placówki lecznicze.

Zapytany o pomysł działaczy leszczyńskiej PO, żeby szpital przejął samorząd miejski prezydent odpowiedział, że jego zdaniem ta alternatywa jest na dziś nierealna. To może dotyczyć odległej przyszłości - stwierdził. Sprawą sytuacji w szpitalu zajmą się radni Leszna w najbliższy wtorek, kiedy to odbędzie się specjalne posiedzenie Komisji Spraw Społecznych. (jad)
 
Komentarze (42)
1. Dodane przez lekarz psychiatra z Kościana, w dniu - 02-02-2012 12:59
Ile to jadu wylali w internecie mieszkańcy Leszna na kościaniaków, którzy dostaną w "prezencie" tonącego w długach, niewydolnego molocha? Po pierwsze, zacznijmy od tego, czym jest Leszno. Dzięki Gierkowi stała się to stolica regionu - miasto rozbudowało się dzięki władzom PRL. Wtedy, kiedy żadne grosze nie były inwestowane w innych miastach, w Lesznie powstawał ogromny (zbyt ogromny!) szpital, stadion itp. Rawicki i kościański szpitale były biedne jak myszy kościelne, a leszczyński stał się potęgą. Dziś Leszno ma kompleks byłego miasta wojewódzkiego (którym nigdy raczej być nie powinno), ale ma rangę taką samą jak inne miasta powiatowe. Czym różni się od Kościana, Rawicza? Wielkością - i tylko tyle. Leszczyniacy nie mogą zrozumieć, że potężny szpital z plątaniną korytarzy jest zbyt duży dla jednego miasta. Ogromny przerost administracji i zatrudnienia. Dla porównania, szpital kościański przy podobnej ilości łóżek zatrudnia dwa razy mniej personelu. Zarabiają oni też mniej. Niestety, za błędy i kompromitację się płaci. Przyjdzie nowy dyrektor, który będzie musiał do leszczyńskiego szpitala wprowadzić nowy porządek. A Leszno musi się pogodzić z tym, że w przyszłości pacjenci będą leczeni w mniejszym, bardziej ekonomicznym i dostosowanym do potrzeb lokalnej społeczności szpitalu. Ja chcę po zmianach dalej leczyć moich pacjentów w spokoju i prowadzić ich w dalszym ciągu. Pozdrawiam!
2. Dodane przez do Malepszego, w dniu - 02-02-2012 13:00
Panie Malepszy! Fajnie, że Pan ochłonął. Zdrowie społeczeństwa to problem i zadanie Państwa. Państwo, którego właścicielem jest aktualnie PO, spycha ten obowiązek na te samorządy, którymi kierują PO-wcy. No to niech wspólnie, przy partyjnym stole piją to piwo, które warzą. Pan niech to zostawi władzom Leszna, jak to nieustannie przedstawiają się nam na sesjach członkowie rządzącej koalicji PO-PIS oraz szefowi struktur miejsko-powiatowych Platformy w Lesznie Piwońskiemu. Poza tym Panu - Prezydentowi z woli i wyboru blisko 70 procent mieszkańców - nie wypada jeździć na dywanik do jakiegoś dobranego politycznie wicka w urzędzie marszałkowskim. Jeżeli już musisz Pan trzymać rękę na pulsie, zleć Pan tę robotę jakiemuś swojemu zastępcy, albo i kierownikowi działu, a i tak będzie nadto, bo i tak Tusk rękami swoich aparatczyków zrobi, co będzie chciał.
3. Dodane przez obserwator, w dniu - 02-02-2012 14:50
Jestem leszczynianinem od urodzenia, liberałem z przekonania i nie przepadam za prezydentem Malepszym, ale z przykrością muszę stwierdzić, iż poprzedni komentatorzy mają 100% rację.
4. Dodane przez fidodido, w dniu - 02-02-2012 15:02
Do 1 co ty za głupoty wypisujesz buraku zakąpleksiony Leszno ma bardzo bogatą wielokulturową historie gdybyś ją znał pewnie byś wszystkich leszczyniaków na kolanach przepraszał wracając do tematu wytłumacz mi dlaczego to kościański szpital ma przejąć ten LESZCZYNSKI ? majątek Leszna jest 10 krotnie większy niż w malutkim kościanie. Lubie kościaniaków mam tam sporo krewnych i znajomych ale jest to ewidentnie nie uczciwe aby jakiś tam układ miedzy marszałkiem a dyrektorem zaważył na losach ogromnej rzeszy ludzi i ich zdrowiu. Najbardziej logicznym i ekonomicznym rozwiązaniem jest przejęcie przez Leszczynski szpital wszystkich mniejszych z byłego woj Leszczynskiego poprawiłoby to bardzo znacząco jakość leczenia i obniżyło jego koszty!
5. Dodane przez awm, w dniu - 02-02-2012 15:06
Do 1. Lekarza psychiatry z Kościana 
Leszno nie jest województwem to fakt. Doprowadził do tego ówczesny rząd. Podejrzewam, że nikt z Leszna nie tęskni za województwem. Czytając pana komentarz nasuwają się myśli, że to pan ma problem i kompleks, co do wielkości i znaczenia Kościana. Przedtem jak pan napisał pieniądze szły na Leszno, które według pana "nigdy raczej potęgą być nie powinno". Teraz pieniążki idą do Poznania, Warszawy, na pomoc Grecji , i nic na ten temat w pana komentarzu ? Ma pan recję, że za PANA Gierka Leszno zostało województwem. Czy teraz wypada powiedzieć, że pan wicemarszałek wzbudził w panu kompleks wielkości Kościana? Przestań pan," wylewać jad" między Lesznem a Kościanem; ale cóż, niektórych prześladuje mania wielkości.
6. Dodane przez abc, w dniu - 02-02-2012 15:48
Już w jednym z poprzednich komentarzy napisałem, że Piwoński uprawia spychologię. Widać nie ja jeden tak sądzę i w pełni zgadzam się z moimi poprzednikami. Obecna sytuacja to kompromitacja PO i Piwońskiego w szczególności. Jeszcze kilka dni temu zgryźliwie odpowiadał Adamkowi, ze Barys się myli. I na czyje wyszło?Piwoński kompromituje się na każdym kroku. . Najwyższy czas skończyć z PO w Lesznie a z Piwońskim szczególnie. Ten człowiek ŻADNEGO własnego biznesu nie potrafił porządnie poprowadzić. A pcha się do władzy. Nie ma żadnych podstawowych umiejętności by pełnić takie funkcje oprócz tego, ze "jest sympatyczny". Można nie lubić prezydenta Malepszego, ale niech wydali cokolwiek z siebie Pawlaczyk? To on jest przewodniczącym rady miasta. Malepszy ma tylko wykonywać uchwały rady miasta. Piwoński każe Pawlaczyk musi. Wychodzi, że miasto jednak weźmie tego trupa. No chyba, że Pawlaczyk się zbiesi i postawi swojemu szefowi Piwońskiemu? Jak będzie? Stawiam na to drugie i powolną marginalizację nie lubianego i nie chcianego w Lesznie Piwońskiego.( Co potwierdziły wybory)Zreszta Malepszy ma tak duże poparcie społeczeństwa Leszna, że może postawić się POwcom leszczyńskim. Tak to PO zje swój własny ogon. Miód na serce.
7. Dodane przez Ali G, w dniu - 02-02-2012 15:20
Mam wielką nadzieje że rozwiązanie są tymczasowe i długo nie potrwają!!! a w dalszej perspektywie to Leszczyński zacznie przejmować te mniejsze z regionu !!!
8. Dodane przez xxx, w dniu - 02-02-2012 16:25
Jak na moje to pacjenci nie muszą sie zbytnio obawiac. 
A w samym szpitalu dosyc prywacizny i układzików. Szpitala na to nie stać.
reklama
9. Dodane przez alternatywa mieszkaniec Leszna No ACTA, w dniu - 02-02-2012 16:49
To PO chce państwa G(...) wyrzucic z Osieczny,Co na to sojusznik-koalicyjny PiS p.Dziedziczaka(81_)
10. Dodane przez alternatywa mieszkaniec Leszna No ACTA, w dniu - 02-02-2012 17:00
Kiedy robimy referendum w sprawie usuniecia Prezydenta i Przewodniczacego Rady Leszna.Moge stanąć na czele Grupy Inicjatywnej
11. Dodane przez ..., w dniu - 02-02-2012 17:38
do 4 FIDODIDO a wytłumacz mi dlaczego inne mniejsze szpitale mają pracować na bankruta?!!! Przejęcie przez Leszno innych mniejszych szpitali spowoduje właśnie bankructwo tych mniejszych! Bo taki kolos jak szpital w Lesznie to istny teraźniejszy TITANOC :P
12. Dodane przez 123, w dniu - 02-02-2012 17:46
Do 4. No i po co tak zaraz "burak". A może ty jesteś większy?. Czy wy leszczynianie nie zrozumiecie , że przecież ani wielkość szpitali, ani ilość pacjentów szpitali nie ma tu nic do rzeczy. Kiedy wy zrozumiecie, że wasz szpital tonie. My kościaniacy gdzieś mamy wasz szpital. My się nie prosiliśmy o łączenie szpitali. Doprowadził do tego ten wasz nieudolny dyrektor, no i może jeszcze kilku jego kolesi.My kościaniacy kompleksów nie mamy, ale widać, że do test wasza domena.
13. Dodane przez stef, w dniu - 02-02-2012 17:57
cuda na kiju, ludzi potrzebujących szpitali będzie niestety coraz więcej, a te będą zamykane, wszystkie cuda dzięki PO, innowacyjne państwo! jedzmy łyżką a nie chochlą !! a wystarczyło by szpitał wyspecjalizować i sciągnąć jakieś stare wraki z raichu na masaże i biznes by był jak nic, ale gdzie tu pomyśłunek :]
14. Dodane przez Lilianna, w dniu - 02-02-2012 18:38
kom 4 100% prawdy nareszcie ktoś ma racje!!!
15. Dodane przez j23, w dniu - 02-02-2012 18:38
NIECH SZEFEM SZPITALA ZOSTANIE.....DOBRY MENADZER-TYLKO TYLE.DZIĘKUJĘ
16. Dodane przez Marcelek, w dniu - 02-02-2012 18:46
Ja także za kom 4 w pełni popieram pomysł przejecia przez leszczynski mniejszych szpitali z naszego regionu!!! nie ma lepszego tańszego i oszczednego rozwiązania. Ale napewno bardzo skorumpowana władza PO na to nie pozwoli! ani wolą polityke absurdów PO=Dyktatura post komunistów
17. Dodane przez Major, w dniu - 02-02-2012 19:04
do 12 Az zw śmiechu boki zrywam czytając twoje komentarze ubzdurałeś sobie manie wielkosci na punkcie swojej miejscowości może masz racje że kościan jest jakims MiasteM ale i nawet czystym i dość zadbanym (fajne laski) ale bez przesady zawsze bedziecie zasciankiem leszna taka wasza historia a im wiecej bedziecie podskakiwac tym wiecej zagarną Ostrów Piła Konin Kalisz itp bo przy podziale kasy w WLKP liczą sie miasta a nie miasteczka czeka nas walka z nimi o S5 czasy są takie że leszno sie rozwija a Kościan spada nizej żaden wielki przedsiebiorca nie zainwestuje w wasza strefe inwestycyjna bo brak u was ludzi do pracy. Znam naprawde wielu normalnych kościaniaków tylko ty jestes jakis popaprany ze swoim kompleksem
18. Dodane przez fidodido, w dniu - 02-02-2012 20:16
do 11 dlatego że wasze szpitale tez generują straty kościański ma np 3mln deficytu źrudło  
(...) 
z rawickim i gostyńskim jest lepiej ale zroku na rok podobnie
19. Dodane przez do j23, w dniu - 02-02-2012 19:31
Nie ma dobrych. Są tylko ustosunkowani.Proste.
20. Dodane przez Teofil, w dniu - 02-02-2012 20:06
OSZCZEDZANIE ZACZAC OD LEKARZY!  
OBCIAC IM KONTRAKTY!!!  
TAM SA PRAWDZIWE PIENIADZE. 
PIERWSZY RAZ STRAJKUJA RAZEM Z WSZYSTKIMI... SZOK!
21. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 02-02-2012 20:11
To co zrobił dyrektor szpitala w kościane to jest to co powinno być wprowadzone w Lesznie. Lekarze , którzy pracują w szpitalu na etacie nie mogą mieć prywatnych gabinetów. Popieram w 100% pomysł. Dzisiaj idziesz prywatnie - kasują pieniądze i zapraszają za państwowe do szpital ( bez kolejki)jak by to była ich własność - a jeśli nie masz kasy no to roczna kolejeczka. To jest chore
22. Dodane przez k, w dniu - 02-02-2012 20:19
to zemsta PO za przegrane wybory w Lesznie
23. Dodane przez katroz, w dniu - 02-02-2012 20:54
Do 1 :Szpital w Lesznie ma ponad 440 łózek, w Kościanie - 208. To dla mnie nie jest podobna ilość łóżek, tylko o połowę mniejsza. Przez to i zatrudnienie może być o połowę mniejsze.
24. Dodane przez KOŚ, w dniu - 02-02-2012 21:39
Jednak w Lesznie same buractwo po tych komentarzach już teraz wiem pewne.Nareszcie ktoś was nauczy pracy i szacunku dla innych wy pasożyty społeczne ile razy można was oddłużać?NIEUDACZNIKI!!!
25. Dodane przez lulu, w dniu - 02-02-2012 22:21
do 23 dokładnie Leszno ma 538 łózek a Kościan 520 a zatrudnienie w Lesznie jeszcze raz takie jak w kościanie
26. Dodane przez lekarz psychiatra z Kościana, w dniu - 02-02-2012 23:08
Niektórzy używają argumentu ekonomicznego - no więc on jest taki, że upadający moloch z długami z Leszna będzie ratowany przez placówkę bardzo dobrze funkcjonującą (czyli szpital w Kościanie). Nie wiem, dlaczego "logiczne" miałoby być, że szpital leszczyński wchłania mniejsze szpitale. Kościan, Rawicz, Leszno to miasta o tej samej randze, szpital leszczyński niczym nie różni się od innych placówek, po prostu ma wojewódzki nieslusznie w nazwie.
27. Dodane przez ekonom, w dniu - 03-02-2012 07:53
drodzy panstwo. W ekonomii zawsze jest tak i bedzie tak, ze to ten lepszy, bogatszy i lepiej zarzadzany przejmowac bedzie tego gorszego upadajacego. W tym wypadku skorzysta na tym ten upadajacy czyli szpital w Lesznie i Leszczyniacy. Zmieni sie nazwa i szefostwo szpitala. Wprowadzone beda wzorce z tego lepiej zarzadzanego. A Wy miec bedziecie nadal swoj szpital. Bo chyba lepiej miec czynny szpital z koscianski w nazwiwe niz upadly z wojewodzki w Lesznie w nazwie.
28. Dodane przez aj, w dniu - 03-02-2012 08:39
do nr 20 - kontrakt lekarza specjalisty w słynnym szpitalu WSzZ w Lesznie - 5500zł brutto - odejmij ZUS i podatek - policz a potem pisz głupoty! na pochybel państwowej służbie zdrowia!!!
29. Dodane przez ktosia, w dniu - 03-02-2012 09:08
Fakt,że leszczyński szpital tonie w długach nie powinien dziwić nikogo,kto choć raz tam przebywał jako pacjent i obserwował co się dzieje.Pamiętam czasy ,gdy na przedsionku oddziału ginekologicznego późnym popołudniem był tłok do USG,,,,,tłok pacjentek z prywatnych gabinetów ,,,o reszcie lepiej nie wspominać,bo każdy kto jak wspomniałam był tam choć raz wie jak wyglądała gospodarka szpitala.Myślę,że to dobre rozwiązanie by włączyć leszczyński szpital do kościańskiego,choćby ze względu na zmniejszenie administracji a co za tym idzie kosztów na ten cel.Dyrektorem Szpitala powinien być dobry menager a nie lekarz,który o ekonomii nie ma zielonego pojęcia!
30. Dodane przez do koscianiaka, w dniu - 03-02-2012 09:40
wstyd mi za ciebie ja też jestem z Kościana obbecnie mieszkam w Lesznie głupoty wypisujesz takie jakość życia w Lesznie jest 100razy lepsza niż w koscianie
31. Dodane przez prawdomówny, w dniu - 03-02-2012 11:36
tłumacze tobie jak chłop krowie na rowie że jest to bardzo nie ekonomiczne i nie logiczne aby kościański szpital przejmował leszczyńsaki ponieważ lepszym rozwiązaniem byłoby dofinansowanie Leszczynskiego i przejęcie tych które tez generują straty Kościańskiego 2011 (3mln PLN) Gostyńskiego i Rawickiego i utworzenie Centrum medycznego w lesznie bo jest miastem które ma najwiekszą range i jest największe w regionie po Poznaniu w dalszej perspektywie polepszy to jakość oferowanych usług medycznych i polepszy ich dostępność a co najwarzniejsze zminimalizuje koszty. a działanie marszałka i dyr. z kościana nie ma zadnych logicznych uzasadnien pozatym ze sie przyjaźnią i mają układzik. olbrzymią starta dla Leszna.
32. Dodane przez Rawiczanin, w dniu - 03-02-2012 11:52
Niech ktos mi wytłumaczy dlaczego to akurat kościański ma przejąć leszczynski a nie Rawicki?  
Rawicz jest wiekszy od kosciana!
33. Dodane przez abc, w dniu - 03-02-2012 12:01
Szanowni państwo. Nikomu , kto żyje ze szpitala nie zależy na jego reformie.A już lekarzom najmniej. W mętnej wodzie najlepiej się pływa:)
34. Dodane przez kazik, w dniu - 03-02-2012 12:19
Mam propozycję. Wiceburmistrzem Kościana jest człowiek z Leszna, członek PO. Odbył dobry kurs w Kościanie, wie jak i co sie robi. Niechaj Piwoński zrobi go dyrektorem szpitala. Korzyści wiele: "młody" przestanie mieszać w Kościanie, pokaże co naprawdę potrafi i sprawa zostanie załatwona w gronie rządzących. Może dzięki temu szybciej znajdzie się jakiś grosz na wspomożenie placówki w Lesznie.
35. Dodane przez z R., w dniu - 03-02-2012 12:36
a dlaczego wypracowana dobra pozycja mniejszych okolicznych szpitali ma być roztrwoniona przez molocha w Lesznie? poza tym i Leszno i Kościan czeka przekształcenie (zgodnie z nową ustawą), a więc jeszcze nie wiadomo jaki będzie efekt finalny ... Poczekajmy na rozwój, maluczkim nic do tego, decydenci na górze i tak zrobią co zechcą :(
36. Dodane przez Okoń, w dniu - 03-02-2012 19:22
Do 31. Leszno jest największe w regionie po Poznaniu jeśli nie liczyć Konina Kalisza Piły Ostrowa Wlkp. i Gniezna mądralo.
37. Dodane przez Pinia, w dniu - 03-02-2012 19:48
Dosłownie - żyją w przyjaźni głębokiej .."to ja cię zrobię prawdziwym"derektorem" i dam ci wojewódzki żeby wypełnic twoje ego"!Tak sobie teraz myślę, by przypadkiem po skomasowaniu trzech jednostek w jedną ego nie pękło jak zbytnio nadmuchany balon! Ludzie Neuropsychiatryk ma 208 łóżek łącznie - jedna willa neurologia -może 50 łóżek na rozpoznania i rehabilitację, która powielana jest na osobnym oddziale w drugiej willi pod nazwą fizykoterapia -50 łóżek i to jest raczej sanatorium jak w Ciechocinku, tyle że bez Tężni, i 100 łóżek na psychiatryk! Reszta willi to ruiny pozamykane na 10 spustów od lat!Bez oddziału Ratownictwa, bez sal operacyjnych,bez OIOM-u - oddziałów,które generują największe długi!Przecież w Lesznie poradnie specjalistyczne nie mogły zrobić długów , bo liczba pacjentów do przyjęcia w ramach kontraktu jest określona i żaden lekarz jej nie przekroczył a wielu pacjentów odeszło z kwitkiem. Poradnia Endokrynologiczna w Lesznie już nie rejestruje pacjentów , bo limit zapisów został już wyczerpany. Czyli na Leszno dano za mało!! - Multum procedur dostał Szpital w Gostyniu, do którego każdy Leszczyniak może przecież dojechać, 30 km na tą jedną czy dwie wizyty w roku by poprawić siłę swoich hormonów a i zwiedzić miasto bliźniak - tam jak na żuzlu - tylko w lewo!Gostyński szpital już ma 13milionów długu a ma tylko 3 oddziały! Drugi szpital w Kościanie to odrębna od Neuropsychiatryka jednostka! Dla mnie "Wojewódzki" wiąże się tylko i wyłącznie ze wskazaniem kto ten szpital utrzymuje!~Jeśli wojewodzie i zastępcom nie zależało na leszczyńskiej jednostce,co uwidacznia brakiem: działań pomocowych co do kontraktów z NFZ,brakiem kontroli jej finansów w ciągu roku, zupełną ignorancją już we wrześniu gdy przyjęcia wstrzymała Onkologia!! pytam gdzie był Prezydent , Rada Miasta, Rada Społeczna wzajemnej adoracji i miłych spotkań towarzyskich, Starosta Powiatu!!!?? Żadnego z nich nie ruszył tragizm chorych na nowotwory - oni ratowali upadłe imię leszczyńskiego żużla! Pan Prezydent obudził się po wieściach z mediów i recepty "wymiarowej, prawidłowo wypisanej brak!~dał 200 tysięcy pomocy na szpital i koniec troski o zdrowie mieszkańców! Bo niestety to jest w Lesznie jedyna jednostka od leczenia wszelkiego a raczej była! szpital. Do endokrynologa - Gostyń, do reumatologa - Kościan, do onkologa - Poznań albo Wrocław to samo w poszukiwaniu hematologa, itd!Tym sposobem panie Prezydencie poznańsko/kościański Neron uknuł powtórkę z historii, że jednak Rzym spalili chrześcijanie!Otóż nikt mi nie powie, że same płace, kontrakty lekarzy położyły finansowo leszczyński szpital!NFZ za jeden dyr na Chrobrego daje lekarzowi 2 tysiące!!! a pielęgniarce 500 do 1000złotych - to jest normalne?! To jak to sie ma do miesięcznych dochodów z kontraktu lekarza w szpitalu 5.500 brutto!? Jedno jest pewne - do tak potężnego szpitala, o tylu specjalnościach NFZ dawał i daje za małe kontrakty i procedury na leczenie chorych!To na strunie pacjentów, poprzez zamknięcie im szpitalnych poradni, gra się lekarzami! Że krezusy, że ciągle mają za mało!Wszak Polak zazdrosny jest jak głodny pies i to najlepsza metoda by całą złość pacjenci skierowali na tych złych leszczyńskich lekarz! Odwrócenie kota ogonem , jak z tym żużlem - oni są winni. Wystarczyłoby,że NFZ dałby właściwą ilość procedur na szpital, gdzie jeździliśmy wszyscy, a nie z tej samej ubiegłorocznej skarbony NFZ dał na prywatne przychodnie a nie dał Szpitalowi czyli go pogrążył!!!!Teraz do fizykoterapii Kościana i Leszna dokłada sie szpital rehabilitacyjny w Osiecznej, który głównie zajmuje sie fizykoterapią. Można jasno zrozumieć, że fizykoterapia jest największą siłą nośną w branży jakiegokolwiek szpitala. Neurologia Kościan obowiązkowo wpisywała fizykoterapię do leczenia na co nasi wpadli nie dawno. Tylko że u nas to było a tam niekoniecznie!
38. Dodane przez Jozef Teofil, w dniu - 04-02-2012 11:16
Do kom.28. 5.5TYS BRUTTO? CHYBA NA STAZU... DYREKTOR NA OSTATNIEJ KONFERENCJI SAM POWIEDZIAL ZE JEZELI ZA DYZUR 24 GODZ. PLACI 2.5TYS. I TEN LEKARZ MOWI ZE TO MALO TO DLATEGO REZYGNUJE Z BYCIA DYREKTOREM! LEKARZE ILE BY NIE DOSTALI TO BEDZIE IM MALO! 80PROC.BUDZETU SZPITALA NA PENSJE? CHYBA NIE MOJA... BO 1500ZL TO CALY MIESIAC ZAPIERNICZAM I NIC NIE MOWIE A TAKZE PODNOSZE SWOJE KWALIFIKACJE JAK LEKARZ,WIEC NIE PISZ PIERDOLOW ZE LEKARZ MA 5TYS.BRUTTONIKT CI NIE WIERZY,A SKORO JESTES TAK DOBRZE POINFORMOWANY TO WRZUC NA JAKAS STRONKE JAKIS KONTRAKT LEKARSKI LESZCZYNSKIEGO FELCZERA I UDOWODNIJ TO CO NAPISALES. LEKARZE SA W TYM KRAJU NAJLEPIEJ OPLACANA PROFESJA TYLKO DOBRZE SIE Z TYM CHOWAJA! TERAZ STRAJKUJA BO DOBRZE WIEDZA ZE DOBRE CZASY SIE KONCZA... W KONCU!
39. Dodane przez TEOFIL, w dniu - 04-02-2012 11:46
SWOJA DROGA - CZY DYREKTOR ODDA NAGRODE ZA DOBRE RZADZENIE SZPITALEM? (..). PRZYDALOBY SIE TERAZ CHOCBY NA ZALEGLE BONY KTORE PRACOWNICY SOBIE WYPRACOWALI ZGODNIE Z USTAWA A NIE DOSTALI... DYREKTORZE STROINSKI POKAZ KLASE I ODDAJ TE PIENIADZE BO JEDNAK ZLE RZADZILES!
40. Dodane przez Gostyń, w dniu - 04-02-2012 13:03
Dzięki za powód do śmiechu. Myślałem, że Leszno już dawno zrozumiało, że nie ma czegoś takiego jak Region Leszczyński. Przede wszystkim z regionem powinni utożsamiać się jego mieszkańcy (nie tylko stolicy takiego regionu). Gostyń, Rawicz czy Kościan nigdy nie był zadowolony z takiego tworu jak woj. leszczyńskie. Kościan w ogóle był najbardziej poszkodowany, bo równie dobrze mógł być w woj. poznańskim. Zgodzę się, że teraz pieniądze idą na Poznań. Dla mnie jednak Poznań to piękne miasto, stolica mojego regionu (wielkopolski), z którym się utożsamiam. Jestem dumny z tego powodu, że mieszkam w Wielkopolsce. Dla kolegi z Rawicza - mylisz się - Kościan jest od Was większy. Zawsze był drugim największym miastem po Lesznie w naszym starym, sztucznym tworku pseudowojewódzkim - nibyleszczyńskim. Jeśli chodzi o przejmowanie szpitali, to moi drodzy mamy kapitalizm. Nie ważne czy ten szpital , który ma przejmować jest w Kościanie. Mógłby równie dobrze być w malutkim Bojanowie czy Czempiniu. Ważne, że jest dochodowy i przynosi zysk (najważniejsze w kapitalizmie. Nikt nie będzie utrzymywał molocha w Lesznie, który nie przynosi dochodów. To nie czasy PRL - u. Jako mieszkaniec Gostynia trochę zazdroszczę Kościaniakom. Mają najbliżej z nas do Poznania, miasta, które świetnie się rozwija. Mój znajomy pracuje w Urzędzie Miasta w Poznaniu i wiem o planach i rozwoju aglomeracji poznańskiej (w której Kościan jest ujęty). Szkoda, że Gostyń nie wchodzi do tego projektu, niestety jest za daleko. Nie dziwię się Kościaniakom, że nie chcą mieć nic wspólnego z Lesznem. Te miasto jest in nie potrzebne. Zaledwie 10 km dalej mają Poznań - miasto, w którym jest dosłownie wszystko. Dziwi mnie też, że Leszczynianie wylewają tutaj tyle nienawiści do Kościaniaków. Przecież oni nie chcą Waszego szpitala, to nie ich pomysł.
41. Dodane przez KOŚCIAN, w dniu - 05-02-2012 12:33
Do kom.nr.40 masz 100% rcji kolego.Tak właśnie myślą Kościaniacy a te tępaki w Lesznie nie mogą tego pojąć.
reklama
42. Dodane przez Adam, w dniu - 13-02-2012 16:31
A propos kilku wcześniejszych wypowiedzi.  
Szpital w Lesznie przyjmuje dużo więcej pacjentów niż wynika to z populacji bo... przyjmuje pacjentów ze szpitali w Rawiczu, Gostyniu, Kościanie, Górze, Wschowie kiedy leczony tam pacjent staje się za drogi, albo wiedzy lub sprzętu nie wystarcza. To powoduje, że koszty leczenia szpitala w Lesznie są takie wysokie.  
Do tego dostając kontrakt tylko w proporcji do populacji, na starcie staje na przegranej pozycji. Utrzymanie w gotowości wielooddziałowego szpitala specjalistycznego, zapewniającego szeroką gamę usług musi kosztować. Każdy pacjent oczekuje dobrego leczenia, ale zespołu leczącego nie można skrzykiwać w miarę potrzeb, musi być gotowy i czekać, bo inaczej pacjent może się nie doczekać.  
Póki jest się zdrowym to nawołuje się do zwolnienia nadmiaru pracowników szpitala, ale będąc pacjentem narzeka się, że pielęgniarek jest za mało, że kolejki do lekarzy, na zabieg, bo za mało \"fachowców\". Jak lekarze pracują \"na 2 etaty\", czyli często ponad 300 godzin w miesiącu to się im to zarzuca jako zło, bo dostają za to pieniądze, które w efekcie wyglądają na duże. Jak mówią, że nie będą tyle pracować to straszy się ich kamaszami. Widać mieliby tyle pracować, ale za darmo - wtedy wszyscy byliby zadowoleni, ale i to nie jest pewne.  
Wynagrodzenia personelu szpitala w Lesznie (dotyczy to również kontraktów) są najniższe w regionie, co sam stwierdził nowy dyrektor. A rozgrywanie pracowników jest typowym działaniem w myśl zasady - dziel i rządź.  
Dotyczy to tak sytuacji w szpitalu jak i rozgrywania śmiesznych (zaściankowych) animozji na poziomie pomiędzy miastami. To co dzieje się w szpitalu w Lesznie jest preludium do tego co będzie się działo w szpitalach w sąsiednich miastach.  
Jeżeli tego wszyscy mieszkańcy regionu nie zrozumieją to pewnego dnia obudzą się z ręką w nocniku.  
( ma marginesie mieszkam w Poznaniu, pracuję w Kościanie, a pochodzę z Gostynia)
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Działka ogrodowa. ro... Leszno 32900
Bliźniak102m2 gronow... Leszno 579000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj