Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Leszno arrow Bonwind wygrał w sprawie wiatraków

Bonwind wygrał z gminą

Bonwind wygrał w sprawie wiatraków

19.03.2012. Radio Elka, Jarek Adamek
wiatrowe2.jpgSamorządowe Kolegium Odwoławcze uchyliło decyzję wójta gminy Lipno w sprawie budowy elektrowni wiatrowych. Skargę na postanowienie wójta złożyła firma Bonwind. Decyzja niczego nie przesądza – mówi pełniący obowiązki włodarza Jacek Karmiński – decydującą kwestią będzie zmiana studium zagospodarowania przestrzennego.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
O budowę elektrowni wiatrowych w gminie Lipno firma Bonwind starała się w poprzedniej kadencji samorządu. Sprawa inwestycji zdominowała kampanię wyborczą, stała się też jednym z najważniejszych powodów zmiany wójta i stosunku sił w gminnej radzie. Ostatecznie w referendum 90 procent mieszkańców,
którzy wzięli udział w głosowaniu opowiedziało się przeciwko elektrowniom wiatrowym. Wójt wstrzymał więc procedurę inwestycyjną; w styczniu zawiesił postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla budowy farm. Firma Bonwind, która w przygotowanie projektów zainwestowała spore pieniądze zaskarżyła decyzję wójta do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. To właśnie orzekło, że postanowienie wójta uchyla w całości.

Czy to oznacza, że elektrownie będą budowane? Pełniący obowiązki wójta Jacek Karmiński przyznaje, że decyzja SKO oznacza „odwieszenie” postępowania, które nadal będzie się toczyć. -Jest już gotowy „Raport o oddziaływanie na środowisko”, który prześlemy do uzgodnień - mówi. Jednak równolegle toczy się cały czas postępowanie w sprawie zmiany studium kierunków zagospodarowania przestrzennego w gminie. Według dotychczasowego studium bowiem budowa wiatraków jest możliwa - na tym właśnie oparło się Kolegium, uchylając decyzję wójta. Zmieniony dokument ma uniemożliwić lokalizację farm wiatrowych.

-Musimy działać zgodnie z prawem, oba postępowania toczą się więc równolegle - mówi Karmiński - decydujące znaczenie będzie miał tu czas. Zdaniem p.o. wójta większe szanse na szybsze uchwalenie ma studium, poza tym sama decyzja środowiskowa nie oznacza zgody na budowę. (jad)
 
Komentarze (83)
1. Dodane przez ???, w dniu - 19-03-2012 14:23
Jakim trzeba być (...), żeby lekceważyć zdanie 90 % społeczeństwa? Odpowiedzcie sobie sami.
2. Dodane przez I co?, w dniu - 19-03-2012 14:22
Niech ktoś teraz powie, że aresztowanie wójta nie miało nic wspólnego z wiatrakami!
3. Dodane przez nie obchodzi mnie, w dniu - 19-03-2012 14:25
Czy kogoś interesuje ile wydał Boniek na przygotowania do inwestycji? Mnie nie. Trzeba było wcześniej zapytać lokalną społeczność, co o tym sądzi, a nie po cichu układać się z poprzednią władzą! Tego drania nie interesuje nasze zdrowie i krajobraz, a my się mamy użalać, że trochę kasy stracił? To chyba kiepski żart?!
4. Dodane przez dyzio, w dniu - 19-03-2012 14:37
90% społeczeństwa które brało udział w referendum wiec nie naciągajcie faktów, a nie 90% ludności gminy Lipno, mi to jest obojętne i na referendum nie poszedłem jak większość ludzi którym to wisi!!! Burzą się ci co maja działki na sprzedaż taka prawda.
5. Dodane przez do 2, w dniu - 19-03-2012 14:47
Nie miało. Wójt narobił bigosu to go zamknęli. Postępowanie w SKO toczyło się od stycznia tylko wójt H widocznie zatajał te informacje by nie wyjść na głąba. Oczywiście dla ciebie to pewnie kolejny spisek. Tylko że żadnych wiatraków w gminie NIE BĘDZIE.
6. Dodane przez do raz, dwa, trzy ..., w dniu - 19-03-2012 14:57
Jak mocno naiwnym trzeba być aby wierzyć, że jedynie Mariusz H i Grzegorz Sz. są władni zatrzymać wiatraki.  
Przez rok pokazali, że nie dają żadnych gwarancji. Nie potrafili nawet podjąć decyzji administracyjnej zgodnie z prawem. Wszystko co robili uchylały organy odwoławcze i sądy. 
Jeśli kto się nie zna niech się nie pcha na urzędy bo nic i tak nie załatwi. 
Tylko postępowanie zgodnie z prawem może zablokować całkowicie (z przynajmniej ograniczyć do minimum) budowę wiatraków. 
Precz z wiatrakami zgodnie z prawem. 
Precz z Mariuszem H. i Grzegorzem Sz.- (...).
7. Dodane przez rr, w dniu - 19-03-2012 15:00
To już wiem czemu pewien radny powiatowy tak się ostatnio ożywił.
8. Dodane przez do 4, w dniu - 19-03-2012 15:07
Kto nie brał udziału w referendum - po prostu nie ma głosu. Świadomi poszli decydować, a "inwestora" nie interesuje, że go tu nie chcą!
9. Dodane przez zainteresowany, w dniu - 19-03-2012 15:11
gdzie mialyby być te wiatraki??
10. Dodane przez do 6, w dniu - 19-03-2012 15:12
Skąd te wnioski, że ktoś wierzy w cudowną moc wójtów? Chodzi o to, że Bonwind nie szanuje woli społeczeństwa lokalnego. Kom. 4 pisze, że burzą się ci, co mają działki na sprzedaż. Otóż nie. Wprost przeciwnie: cieszą się teraz ci, którzy chcieli mieć z wiatraków zyski nie bacząc na zagrożenia i straty!
11. Dodane przez 897, w dniu - 19-03-2012 15:19
ja nie mam działki na sprzedaż w gminie lipno... nie chce mieszkać na farmie wiatrowej. A wójta usuneli bo uszanował dezycje mieszkaniców w referendum:D Polska rzeczywistość
reklama
12. Dodane przez info, w dniu - 19-03-2012 15:33
no i macie pozamiatanie Lipnioki :) Wy myslicie ze macie na cos wplyw? zalosne!!! wszystko juz dawno bylo poumawiane ze starosta a Wam wciaz sie wydaje ze Wy rozdajecie karty. A co decyzji OOS to zalezy kto ja zleca i takie dostaje sie ocenę - to jest dopiero farsa / znam z autopsji!!!
13. Dodane przez jjj, w dniu - 19-03-2012 15:38
Tak się przejmuje władzę w POlsce i tak mafia realizuje swoje plany.Chłopaki zainwestowali dali w łapę komu trzeba było i teraz albo kulka albo wiatraki.
14. Dodane przez Zgodnie z prawem, w dniu - 19-03-2012 15:50
Zgodnie z prawem decyzje uzgodnienia będą pozytywne dla BONWIND-u . Firma wystąpi o zgodę na budowę i znów zgodnie z prawem otrzyma. Aby przeciwstawic sie takiej "machinie" trzeba miec odwage cywilną , a obecny PO.wójta to tylko wykonawca przepisów prawa
15. Dodane przez heheh do przewidzenia!!!, w dniu - 19-03-2012 17:20
No to co niektórzy w "mieście" Lipnie ręce już zacierają....hehe i po co było to referendum jak za chwil kilka ojjjj będzie się kręciło śmigło.....?tylko wyprowadzka z tej gminy może uratować nic poza tym...!!!!
16. Dodane przez marek, w dniu - 19-03-2012 17:24
wszyscy ci co byli przeciwni wiatrakom powinni wam pod nosem postawić elektrownie atomowa a jak też jesteście przeciw to żyć bez światła
17. Dodane przez marek do 6, w dniu - 19-03-2012 17:31
napisałeś precz z wiatrakami powinieneś napisać przecz z atomem i prądem i żyć o ciemku , węgiel się też kończy a prąd używacie , ja się zgadzam na wiatraki gdzie mam wysłać adres
18. Dodane przez Nemo, w dniu - 19-03-2012 19:07
Co za ciemnogród. W gminie Bojanowo stoją wiatraki i nikomu nie przeszkadzają, hałasu też nie wytwarzają a w krajobraz ładnie się komponują. Ci co są przeciwni wiatrakom niech sobie o świeczce siedzą w swoich "jaskiniach".
19. Dodane przez Andrzej, w dniu - 19-03-2012 19:24
Tępi ludze nierozumieją że wiatraki to jest w pewnym sensie inwestycja w przyszłość założe się że ci ludze atomu też by niepoparli .Elektrownie weglowe wieczne niebędą więc jak nie atom nie odnawialne żrudła to co Wyłaczyć prąd i żyć jak w średniowieczu .Powiem tyle do cywilizowanych krajów europy zachodniej jest nam daleko Polska to dziki kraj
20. Dodane przez ccc, w dniu - 19-03-2012 20:12
dokładnie, wiatraki tylko urozmaicają krajobraz jeśli już pominąć ekologiczne korzyści... dlaczego mieszkańcy się sprzeciwiają?
21. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 19-03-2012 20:19
no i już wiemy o co chodziło panu nowakowi tak tak i żona do biblioteki nie wróci
22. Dodane przez do kom. 2, w dniu - 19-03-2012 20:19
Tytuł artykułu jest mylący, bo Bobwind nie wygrał w sprawie wiatraków. Uzyskał tylko potwierdzenie, że Mariusz H. i Grzegorz Sz. wydali decyzję administracyjną niezgodną z prawem (jak zwykle) i nic więcej.  
Sprawa budowy wiatraków nie posunęła się do przodu. 
Tylko postępując zgodnie z prawem możemy ucywilizować powstawanie farm wiatrowych
23. Dodane przez ha ha, w dniu - 19-03-2012 20:23
wystarczyło tylko powiedzieć, że nie będzie wiatraków a już w nocy prądu nie macie. Dziwny naród najlepiej wyłączcie wszystkie urządzenia elektryczne to wiatraki nie będą potrzebne. NO I PRZEDE WSZYSTKIM NIE UŻYWAJCCIE KOMÓREK ( wiadomo dlaczego )
24. Dodane przez Nemo, w dniu - 19-03-2012 20:29
NO TO SO LIPNIOKI OD KRECI ROBOTY BEDOM MOGLI  
0,3 PROCENT PRZEKAZAĆ NA KOŚCIÓŁ. 
BO SIE DOROBIĄ NA WIATRAKACH . 
BROWARKA REKLAMOWANEGO PRZEZ IDOLA SWEGO ŁYKAĆ 
ZA CO BĘDĄ MIEĆ . 
BO CO TO ZA ŻYCIE BEZ MIECIA. 
POMYŚLNYCH WIATRÓW I STOPY WODY POD KILEM.
25. Dodane przez Do 18 z gałęzi, w dniu - 19-03-2012 20:33
Nie każdemu podoba się wszystko co duże! 
Ja nie mam kompleksów.
26. Dodane przez Oktober, w dniu - 19-03-2012 20:45
W średniowieczu to przynajmniej baby chłopów za podpisami PO wsiach nie ganiały. 
NIE wylatuj z Polską dzikim krajem bo to chyba nie polak na motorku egzekucje we Francji robił. Na prawie niemieckim za którym ci się tak dłuży żaden wiatrak w Gminie lipno się  
nie zmieści (za blisko zabudowania , najpierw trzeba zbombardować albo za granicę do roboty wykurzyć . 
Dziki to ty jesteś . Przestań lobbować.
27. Dodane przez Wybiorca, w dniu - 19-03-2012 20:49
Kiedy zbieracie podpisy ,żeby Tyska gwiazda piłkowa wójtem została?! 
Dużo słomy w buty żeby nie obtarły.
28. Dodane przez mayor, w dniu - 19-03-2012 20:51
te elektrownie to wyrok na negatywne wyniki zdrowotne mieszkańców osiadłych w pobliżu 05 km  
A z elektrowni nikt oprócz samej firmy nie skorzysta.  
Czyli jeden kasuje a reszta nie ma nic i w 100% nabawia się chorógb. 
Po za tym wiatraki zakucają pole elektromagnetyczne w promieniu 1 km tak też warto się zastanowić, zanijm przyzna się rację firmie która widzi tylko korzyści dla siebie, a inni nic z tego miec nie będą.
29. Dodane przez COLO1, w dniu - 19-03-2012 20:57
Moi drodzy Komentatorzy - zwolennicy energii odnawialnej (szczególnie wiatrowej). 
Niezaprzeczalnie węgiel skończy się prędzej czy później. No może nie tyle skończy się co głębokość jego pokładów spowoduje tak duży wzrost kosztów wydobycia, że będziemy kupować go "za granicą" albo zwiększymy wydobycie brunatnego i gazu (może łupkowego). Ale nie wyobrażajcie sobie, że zastąpimy energię wytwarzaną w konwencjonalnych źródłach energią z turbin wiatrowych. Już widzę wasze miny i irytację jak przestanie wiać albo będzie wiało za bardzo i pstryczek elektryczek nie zadziała. Tak moi drodzy fani wiatru, niestety w takich przypadkach coś energię musi produkować. Nie da się poprostu włączyć elektrowni "na węgiel". Uświadomcie sobie, że że w tej niestety zamożniejszej europie zachodniej (krajach UE) jest tyle alternatywnych źródeł (Elektr J-ch)że mogą sobie pozwolić na lasy wiatraków. A u nas jak tylko wzrost cen energii o 5% to wielkie larum....  
"Wklejcie" sobie do głów że energia wiatrowa jest co najmniej o 15-20% DROŻSZA od konwencjonalnej - zniesiecie to na rachunkach? 
A to, że budują blisko osad ludzkich to tylko i wyłącznie dla własnych korzyśći (bliżej do linii przesyłowych - mniejsze koszty inwestycyjne). 
Można i trzeba budować i rozwijać alternatywne źródła, ale nie kosztem lokalnych społeczności, które ujrzą profity z tego tytułu tak jak świnia gwiazdy. No chyba, że radość z tego że 25% energii zużywanej we wszystkich gospodarstwach domowych w Polsce pochodzi z alternatywnych źródeł będzie tak duża że zgodzimy się płacić o 20% wicej. Pryzpominam jednocześnie Panie Andrzeju, żę w krajach europy zachodniej (np Niemczech) energia elektryczna jest o co najmniej 100% droższa niż u nas. 
eeee...nie chce mi się dalej pisać.. 
Pozdrawiam wszystkich Komentatorów 
COLO1
30. Dodane przez admin, w dniu - 19-03-2012 21:00
głomy jesteście te 90% poszli sami przeciwnicy a normalni siedzieli w domu i patrzyli za okna jak biegliście do urny i się śmiali
31. Dodane przez Laik, w dniu - 19-03-2012 21:01
Wedle ścisłości .  
Paliwo do elektrowni atomowych skończy się prędzej jak węgiel. 
(kopalnie będziesz odbudowywał czy PO ciemku siedział, 
synteza jądrowa nie gotowa a o spalaniu wody zmowa milczenia) 
Można jeszcze geotermię ale Tadeusz ma złą prasę . 
A i telewizja Trwam koncesji nie dostała bo jeszcze by który zobaczył  
jak para bucha ,ha, ha, ha.
32. Dodane przez logik, w dniu - 19-03-2012 21:16
Kto podpisywał umowę z firmą Bonwind? Jak została umowa skonstruowana, że gmina przegrywa procesy? Kto powinien ponieść za to odpowiedzialność?
33. Dodane przez Ja, w dniu - 19-03-2012 21:17
Wiatraki tak ,ale małe przydomowe z Astromalu. 
Zamiast prostemu ludowi przewymiarowaną szpetotę wpychać. 
Która rachunku za prąd nie zmniejszy (od nowego roku 100 procent) 
Prawo zmienić , żeby polski lud styrany przez wieki nie musiał płacić 
Podatku od budowli (przydomowych elektrowni, obecnie zgodnie z prawem 
Należało by płacić podatek nawet od energii wyprodukowanej przez alternator w samochodzie. 
 
Nie straszcie ludzi świeczkami, wystarczy prawo zmienić i nie będzie potrzebna atomowa 
Ani monstrualne wiatraki. 
Wiatrak sam w sobie nie jest zły . 
 
Macie mózgi to ich używajcie! 
Nie dziwi was ,że prąd taki drogi a tak mało przydomowych wiatraczków, 
kolektorów słomecznych, 
ogniw fotowoltaicznych, 
pomp ciepła, 
 
Od patrzenia w telewizję uwierzyliście ,że jest tak dobrze?
34. Dodane przez samorządowiec, w dniu - 19-03-2012 21:28
JAK TRUDNO SIĘ POGODZIĆ NIEKTÓRYM Z TYM, ŻE ICH UKOCHANY WÓDZ ICH OPUŚCIŁ NA ZAWSZE, A ZA 2 MIESIĄCE PO REFERENDUM ODEJDZIE JEGO ŚWITA RADNYCH. NIE CHCĘ TEJ WŁADZY I OBIECUJE ŻE NIE BĘDZIE WIATRAKÓW.
35. Dodane przez rolnik, w dniu - 19-03-2012 21:49
No to na mojej ziemi dwa wiatraki będą mielić kaskę dla mnie. Życie jest jednak piękne. Co roku sporo kasy będzie, a do tego jeszcze dopłaty z unii będziemy mieć. Cudownie.
36. Dodane przez EMALIANENKO, w dniu - 19-03-2012 22:05
NIE CHCĘ KOPAĆ LEŻĄCEGO ALE PRZECIEŻ TO KOLEJNE NIEDOPATRZENIE ZE STRONY ARESZTOWANEGO WÓJTA GMINY MARIUSZA H. TO ON PODJĄŁ BŁĘDNE DECYZJE KTORE DOPROWADZIŁY DO UZNANIA ODWOŁANIA PRZED SKO. TO NIE ŻADNA ZMOWA TYLKO NASTĘPNY PRZYKŁAD NIEKOMPETENCJI. 
 
RADNY FEDYK JAK PRZYSTAŁO NA OJCA CHRZESTNEGO WIATRAKÓW (SAM SIEBIE TAK NAZWAŁ) NA OSTATNIEJ SESJI RADY GMINY RAZEM ZE SWOJĄ WIĘKSZOŚCIOWĄ RADĄ UCHWALIŁ STUDIUM DZIĘKI KTÓREMU WIATRAKI POWSTANĄ. I CO NA TO POWIECIE? ZROBILI NAS W BALONA. TYLKO POD PUBLIKĘ GADAJĄ JAKIMI SĄ PRZECIWNIKAMI WIATRAKÓW. FEDYK JEST ZA WIATRAKAMI. 
 
NIE DLA H I SZ I CZEKO-RADNYCH 
NIE DLA WIATRAKÓW
37. Dodane przez do 30, w dniu - 19-03-2012 22:07
"Normalni" siedzieli w domu i pewnie bełkotali po pijaku. Nie ośmieszaj się
38. Dodane przez to zrozumiałe, w dniu - 19-03-2012 22:09
To chyba zrozumiałe, że ci którzy sprzeciwiają się wiatrakom nie są im przeciwni "w ogóle", ale nie chcą ich w pobliżu domostw! Czy jeszcze ktoś tego nie rozumie?!
39. Dodane przez janm, w dniu - 19-03-2012 22:13
DOSZEDŁEM DO WNIOSKU ŻE ARESZTOWANY WÓJT H NAS OSZUKAŁ. PRZEZ BŁĘDNE DECYZJE DOPROWADZIŁ GMINĘ DO FATALNEJ KONDYCJI FINANSOWEJ, MUSIAŁ SIĘ WIĘC RATOWAĆ WIATRAKAMI TYLKO NIE WIEDZIAŁ JAK TO ZROBIĆ BO PRZECIEŻ LANSOWAŁ SIĘ NA ICH WIELKIEGO PRZECIWNIKA. PODOBNIE ZRESZTĄ JAK RADNY FEDYK (PIONIER I JEDEN Z POMYSŁODAWCÓW WIATRAKÓW) TERAZ CHCIELI CICHACZEM PRZEMYCIĆ BONWIND I JESZCZE ZWALIĆ WINĘ NA JAKIEŚ TAJEMNE MOCE KTÓRE WSADZIŁY WÓJTA DO WIĘZIENIA. TYLKO ŻE JEŚLI TE WIATRAKI POWSTANĄ TO CAŁKOWITĄ WINĘ ZA TĄ SYTUACJĘ PONOSI RADNY F I WÓJT H.
40. Dodane przez olsem, w dniu - 19-03-2012 22:17
wychodzi na to że ten cały sprzeciw wójta Mariusza H. wobec wiatraków był tylko tanim marketingowym chwytem po którym ślizgnął się jak po gnojówce na fotel wójta. Nie możliwe żeby nie wiedział o tym że jak bonwind się odwłowa to referendum szlak trafi. A czekoladowa rada jeszcze im pomogła uchwalając studium a o tym nikt nie mówi, cicho sza.
41. Dodane przez gulag, w dniu - 19-03-2012 22:20
ta klika aresztowanego wójta po raz kolejny zrobiła nam wodę z mózgu. Dobrze wiedzieli co się święci i jeszcze pomogli bońkowi, a w mediach mienili się wielkimi przeciwnikami elektrowni. Odwołać ich.
42. Dodane przez Kazio, w dniu - 19-03-2012 22:50
Wróciła p. sekretarz kuzynka jednego z radnych na którego polach mają być 4 wiatraki. Panie Wójcie niech Pan weżnie to pod uwagę. Ta pani nie przesłała do U.Wojewody wyniki referendum. Dlaczego.
43. Dodane przez Od Dody do 19, w dniu - 19-03-2012 22:58
Mówiąc o tępakach masz na myśli siebie,bo w cywilizowanych krajach europy właśnie ostro biorą się za likwidacje elektrowni jądrowych. Niemcy już podali daty i kolejność zamykania elektrowni ty je nam chcesz zafundować. Niemcy wyszli z plastiku a my w nim siedzimy, nie możemy być raz przed nimi mądrzejsi.
44. Dodane przez tomasz, w dniu - 19-03-2012 23:05
Wójt umiał się postawić i teraz cierpi przez to trzymamy kciuki za ciebie Mariusz!!!!!!!!!!!!!!!!!!
45. Dodane przez Franek, w dniu - 19-03-2012 23:10
Zamknęli wójta z-cę i wracają wiatraki. TERAZ zrozumcie dlaczego ich zamknęli. Referendum kto będzie to przeszczegał.
46. Dodane przez t., w dniu - 20-03-2012 02:36
Karmiński teraz będzie wam mydlił oczy że nie nie nie ... no a później, powie że zrobił wszystko co mógł zrobić ... nic więcej się nie dało i t u r b i n y wybudują. 
MARIUSZ WRACAJ I ZRÓB Z NIMI PORZĄDEK!!!!
47. Dodane przez , w dniu - 20-03-2012 03:16
Wiecie co LUDZIE, poczytajcie sobie o skutkach jakie niesie dla zdrowia człowieka działanie wiatraku. Brak mi słów na tą żenującą dyskusję i Waszą bezmyslnosc. Jeśli zostaną postawione wiatraki to ja gminę opuszczam.
48. Dodane przez do 19 Andrzej, w dniu - 20-03-2012 06:51
Nie masz prawa nazywać kogokolwiek "tępakiem". Lepiej przyjrzyj się swojej pisowni, potem spójrz w lustro i zobaczysz tego, o kim napisałeś.
reklama
49. Dodane przez bbee, w dniu - 20-03-2012 08:38
Znowu przez bezprawną decyzję wójta Mariusza gmina ma problem. Okazało się że Mariusz H jak i radni mu przychylni są za wiatrakami. Wszystkich oszukali.
50. Dodane przez menik, w dniu - 20-03-2012 08:39
Po raz kolejny przez błędną decyzję wójta H oraz poparcie jego świty mamy skutek odwrotny do zamierzonego. Wyszło szydło z worka, wójt Mariusz jednak chciał wiatraków. Zostaliśmmy oszukani. Co do rady gminy to nie mam słów. Czesiu odejdź już bo wiemy że jesteś za wiatrakami!
51. Dodane przez do kom. 42, w dniu - 20-03-2012 08:40
To obowiązkiem przewodniczącego rady (czytaj Fedyka) było przekazanie materiałów do wojewody a nie sekretarza - Fedyk ni zrzucaj winy na innych - zachowujesz się jak mały kaziu. 
A tak swoją drogą późniejsze przekazanie do publikacji opóźniło działania Bonwidu (które i tak by miały miejsce) - chyba że wam faktycznie chodziło o to aby przyspieszyć i ch działania, co potwierdzają wasze dalsze działania.
52. Dodane przez Do 39 ,40 i 41, w dniu - 20-03-2012 08:40
Wpisy o tych numerach dokonała ta sama osoba tylko po to aby obrzucic kłamliwym błotem Mariusza H. i obecną radę..Nawet idiota wie , że studium po wiatraki uchwaliła rada Chodorowskiego w październiku 2010 roku. Nowe studium w którym nie ma terenów pod elektrownie wiatrowe może by uchwalone za kilka miesięcy. Aby do tego nie dopuścic , Nowak i reszta wymyślili referendum w celu odwołania rady o wójta a w rzeczywistosci ma to dac czas firmie BONWIND aby postarała sie już o pozwolenia na budowę elektrowni.. Bonie już zaciera łapy na milony a reszcie ochłapy.
53. Dodane przez zielonyPL, w dniu - 20-03-2012 08:52
Hahna taki Kabaret może być TYLKO u nas...to oczywiste że wójt przeszkadzał w postawieniu wiatraków to go posadzili jak to się mówi..."dajcie mi człowieka a paragraf się znajdzie " KLIKA z Lipna pokazała co potrafi...
54. Dodane przez Do 51, w dniu - 20-03-2012 09:01
Gdyby nie działania sekretarz gminy i radnego ( jej kuzyna ) referendum byłoby wcześniej opublikowane. Termin opublikowania nie ma nic wspólnego z działaniami BONWINDU bo ta firma czekała na koniec prac nad uwarunkowaniami środowiskowymi co nastąpiło w październiku 2011 roku.
55. Dodane przez wwww, w dniu - 20-03-2012 10:05
sko zawsze uwalało decyzje z Lipna. Ale jak Lipno poszło się odwołać do Poznania to jakoś wygrali. Więc nie mówcie o złych decyzjach wójta, tylko o leszczyńskiej bandzie która już liczy kasę z wiatraków!!!
56. Dodane przez DO KOM 52 oraz 44, 45, 53, 54, w dniu - 20-03-2012 12:17
Te komentarze pisała ta sama osoba, która broni aresztowanego wójta. 
Co do wspomnianych idiotów, to tylko idioci wierzą w teorię spiskową o wielkim obrońcy wiatraków i jego giermkach. Prawda jest taka że przewodniczący (...) chciał wiatraków od początku ale że później przyłączył się do Mariusza to musiał tymczasowo zmienić zapatrywania (przynajmniej oficjalnie). Co co pana N(...), to jeszcze przed wyborami radnego opowiadał się on PRZECIW WIATRAKOM, więc piszesz głupoty. Ludzie nie są tak głupi żeby utrwalać dziwne podziały czekoladowej solidarności według której ci którzy są za wiatrakami są przeciw Mariuszowi. A to jest bzdura bo więszkość ludzi nie chce ani Mariusza H ani wiatraków. Dziękuję dobranoc.
57. Dodane przez info, w dniu - 20-03-2012 11:02
Sprzeciw jest tak spory z prostej przyczyny !!! to nie beda dwa wiatraczki tak jak w Bojanowie to nie ten zakres! Wiatraki ida w dziesiatki sztuk wiec jest zdecydowana roznica. Prosze sie przejechac pod Rogoznao_Margonin i zobaczyc jak wyglada pieknie krajobraz z 200 -stoma wiatrakami. Jak ogranicza to zupelnie pole manewru dla mieszkancow!! Tam nie mozna zrobic juz zadnej inwestycji ( nawet domu nie mozna rozbudowac - bo jest zakaz) Ja tez nie jestem przeciwnikiem wiatrakow zawsze byly - nawet mlyny i mnie nie przeszkadzaja ale rozumiem mieszkancow bo to zupelnie inna skala (przemyslowa - a to juz wtedy nie jest zabawne)
58. Dodane przez ufolud, w dniu - 20-03-2012 12:18
Oczywiście najłatwiej tym kilku zwolennikom (tylko tylu ich zostało) CZEKOLADY i WÓJTA Mariusza H. zwalić winę za niekompetencję ich idola na tajemnicze spiski, układy, marsjan i innych nowaków. Ma to tyle wspólnego z prawdą co pudzian z szydełkowaniem. Nie wprowadzajcie zamieszania, wiatraki są równie niechciane jak duet H & Sz. A na aresztowanie zapracowali sobie sami. Smutna dla was prawda jest taka że jedynym powodem sprzeciwu wójta Mariusza wobec wiatraków była chęć wygrania wyborów. A taki pan (...) żeby zostać radnym z ramienia wójta zmienił nawet fron o 180 stopni (wcześniej był za wiatrakami i pewnie nadal jest). Ja tak to widzę. Nie ma co się doszukiwać drugiego dna tam gdzie go nie ma.
59. Dodane przez cyga, w dniu - 20-03-2012 11:13
Klika czekoladowa znowu pokazała swoje oblicze. Wcześniej byli przeciw wiatrakom a teraz nagle są za, bardzo dziwne.
60. Dodane przez krzysztof, w dniu - 20-03-2012 11:37
do 55 
NIe wygrywali, nie wygrywali, decyzje były uchylane z powodu wad proceduralnych,
61. Dodane przez do kom. 55, w dniu - 20-03-2012 11:41
"Jak Lipno odwoływało się do Poznania to jakoś wygrywali". 
Człowieku, chyba ciebie pogięło. Wygrywali i owszem, szczególnie w sprawie drzew - zamiast 870 tyś zł, to będzie ok. 4 mln zł. Jeśli to są wygrane to życzę zdrowia. 
Korupcja i nieudolność Mariusza H. i Grzegorza Sz. nie ma nic wspólnego z wiatrakami. 
Jeśli dla was wystarczy, że ktoś powiedział że jest przeciw wiatrakom to można mu wybaczyś wszystkie przekręty, łamanie prawa i niudolność to życzę wam "moralnego zwycięstwa".
62. Dodane przez do kom. 54, w dniu - 20-03-2012 11:45
Czy możesz wyjaśnić: jeśli "termin opublikowania nie ma nic wspólnego z działaniami BONWINDU" to o co chodzi z tym wcześniej czy później opublikowanym referendum? Bo czegoś nie rozumiem. Miało to wpływ na coś czy nie miało?
63. Dodane przez do 61, w dniu - 20-03-2012 13:40
Te "miliony" wzięły się z nieudolnej pracy dendrologa, który policzył wszystkie wycięte drzewa, nawet te usunięte za poprzedniego wójta
64. Dodane przez RYSZARD, w dniu - 20-03-2012 14:24
Z jakimi to ludżmi pracował Mariusz-wójt, sekretarz robiła wszystko i dalej robi ,żeby wiatraki powstały, obecna radczyni jest w stanie wg. jej paragrafów wszystko powiedzieć, żeby tylko wiatraki powstały,w imię czyich interesów.
reklama
65. Dodane przez do RYSZARD, w dniu - 20-03-2012 14:52
Jak wam łatwo przychodzi chwalić "moralnego zwyciężcę". 
Nie ważne, że jest oskarżony o łamanie prawa, łapówki -dla was to swój chłop (to jakie musi być wasze morale -strach pomyśleć). Wam to nie przeszkadza? Czyżby Mariusz H. i Grzegorz Sz. reprezentowali wasze interesy?
66. Dodane przez hth, w dniu - 20-03-2012 16:03
tak interesy mieszkańców;d jak lubisz tak te słowo łapówka;p to brał łapówki w imieniu mieszkańców;d a za te pieniądze są wybydowane chodniki... (a tak darowizna to samo co łapówka) poslkie prawo
67. Dodane przez kor, w dniu - 20-03-2012 17:54
Boniek strzelił gola!
68. Dodane przez Pomysł, w dniu - 20-03-2012 18:19
Trzeba Telewizję Trwam zaprosić na sesję w sprawie zmiany zagospodarowania przestrzennego . 
Może kto z Polski coś poradzi albo i świata. 
A i parafia skorzysta.
69. Dodane przez Czesiek, w dniu - 20-03-2012 19:47
No i co będą wiatraki i nic nikomu sie nie stanie !Ale rozumiem mieszkańców bo to zawsze jest dobrze jak takie inwestycje "sa -byle nie u mnie".A tu akurat trafiło na Lipno!Szkoda tylko że za ta inwestycją nie "idą" nowe miejsca pracy - a jedynie gmina zarobi - mieć nadzieje że tą kasę dobrze zainwestują!
70. Dodane przez 1 km, w dniu - 20-03-2012 21:15
Boniek szybko chce postawić wiatraki bo jeszcze w tym roku wchodzi odgórna granica - 1km od zabudowań. Spieszy się nim przepis wejdzie w życie. A za dwa lata kończą się dotacje z Unii, a wtedy stawianie wiatraków już będzie nieopłacalne.
71. Dodane przez do kom. 56, w dniu - 20-03-2012 21:58
Ludzie nie są tak głupi żeby utrwalać dziwne podziały czekoladowej solidarności według której ci którzy są za wiatrakami są przeciw Mariuszowi. A to jest bzdura bo większość ludzi nie chce ani Mariusza H, Grzegorza Sz. i Czesława F. ani wiatraków.  
Tylko zwolennicy "moralnych zwycięzców" twierdzą inaczej - ale to ich problem. Tylko, że oni ciągle to powtarzają i mącą ludziom w głowach.
72. Dodane przez gmina Lipno nowa nazwa_ FARMA, w dniu - 20-03-2012 22:56
Wraca pani sekretarz no i wracają wiatraki!!
73. Dodane przez 200 tys Mieta-wygrało (rocznie), w dniu - 20-03-2012 23:00
Dwóch radnych wygrało a reszta przegrała!!!
74. Dodane przez JA, w dniu - 21-03-2012 16:04
POLSKA TO JESZCZE NIE DO KOŃCA ROZWINIĘTY KRAJ !!! PRZECIEŻ TO WSZYSTKO DLA NASZEGO DOBRA ... ALE KTO I KIEDY TO ZROZUMIE.
75. Dodane przez Metanol, w dniu - 21-03-2012 20:32
To właściwie czym się zajmujecie ? 
Promocją byle czego? 
Deweloperką? 
 
Budujecie browary czy wiatraki? 
Liczycie na prowizję od kufla i kilowatogodziny? 
Budujecie pozytywny wizerunek firmy wśród alkoholików? 
 
Jak lud będzie miał fazę  
To się wszystko przewałkuje. 
Kto za wami stoi bo interes społeczny na pewno nie?
76. Dodane przez Bil, w dniu - 21-03-2012 20:59
Lobbysto możesz mydlić oczy tej biednej społeczności 
Odartej z własności przez: zaborców , kolonizatorów, okupantów ,zdrajców, 
komunistów , liberałów, banksterów, złodziei emerytur. 
Siebie nie oszukasz. 
Zostań w domu. 
Po co inni mają w święta stać w kościele. 
Ci co zbierali podpisy nie kryli fascynacji olbrzymimi wiatrakami  
Które zdegradują krajobraz. 
 
Jeżeli nie chcecie wiatraków i wójta to co zamierzacie w sprawie wiatraków  
no co? 
Może jakieś pikiety ,podpisy . 
Rozumiem , że wiara w panią sekretarz nie pomoże. 
Bo to wina niby przewodniczącego. 
 
Ale jak się sprężycie to coś przeciwko wiatrakom możecie wnieść pod obrady. 
Jak koalicja będzie głosować za wiatrakami to ją zdemaskujecie. Proste nie.
77. Dodane przez Dodane przez Egzorcyste dn.22. 03 .2012r., w dniu - 21-03-2012 22:15
Nie rozumiem tego całego zamieszani do szkół nie chodziliście o co wam chodzi o ochłapy co spadną z stołu starosty, czy też naszej pani sekretarz. Oni już swoje wzięli i na pewno nie oddadzą funta kłaków,a i stanowiska mają zapewnione.Jesteście żenujący,nie macie talentu do przewałów to do roboty fizole .
78. Dodane przez Noacta, w dniu - 22-03-2012 15:11
Tato, tato, co ty na to? 
Naród ubogi walnięty w rogi. 
Nie wiem jak Wam? Ale mi brakuje w tym serialu odcinka o Gminie Lipno. 
Może komitet pobożnych blogerów zorganizuje reportaż? 
Zróbmy ściepę na paliwo to na pewno przyjadą . 
Nie lękajcie się! 
Do komunii nikt was siłą nie zaciągnie! 
 
http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=psp 
http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=swd
79. Dodane przez Sceptyk, w dniu - 22-03-2012 20:47
No fajne filmiki. 
Coś w tym jest.
80. Dodane przez Karol, w dniu - 22-03-2012 20:51
A kiedy jest sesja? 
Nie wiem czy zdążę zjechać do kraju.
81. Dodane przez waldi, w dniu - 26-03-2012 16:36
tam w lipnie to dziwni ludzie mieszkają bardzo chciwi i uparte (...) jestem za wiatrakami mają być
82. Dodane przez diament, w dniu - 06-04-2012 19:32
Nie dla wiatraków. Życie pod wiatrakami to piekło na ziemi...
reklama
83. Dodane przez zakulak, w dniu - 30-06-2012 23:10
jak działa polskie prawo u nas w gminie Łyszkowice mamy ten sam problem z ta sama firmą
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj