Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Listopada 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Adela, Klemens
Do końca roku 38 dni.
Start arrow Wypadki arrow Wypadek szybowca w okolicach Zaborowa
Wypadek szybowca w okolicach Zaborowa
28 maja 2012

foto: Dawid Marciniak, KMP Leszno
 
Komentarze (33)
1. Dodane przez bląd bustfo, w dniu - 28-05-2012 15:38
To pewnie sprawka tego gościa któy nie lubi warkotu samolotów. ale żeby szybowiec?
2. Dodane przez xx, w dniu - 28-05-2012 17:00
A ja pozdrawiam pana pilota który 25 maja latał samolotem nad ulicą i zbożem pod Gołanicami(raczej bezpieczne to nie było)
3. Dodane przez q moje pole, w dniu - 28-05-2012 17:30
q(...) moje pole!
4. Dodane przez zx, w dniu - 28-05-2012 17:59
łoddosz mi rzepok??? Łoddosz!!!
5. Dodane przez A, w dniu - 28-05-2012 18:30
Pilot ma 4 letnie doświadczenie szybowcowe i wylatane 1000godzin ??? to jakiś żart, doinformujcie się zanim coś napiszecie albo sprecyzujcie, że te 1000h to nie tylko szybowce.
6. Dodane przez p.p, w dniu - 28-05-2012 19:40
q moje pole no chciałbyś xdd
7. Dodane przez v50, w dniu - 28-05-2012 19:44
4 lata szybowcem i 1000 godzin????
8. Dodane przez BaG, w dniu - 28-05-2012 19:53
Co za BURAK określał roślinność na polu???? przecież dziecko wie że to nie rzepak!!!! Wstyd POLACY - WSTYD
9. Dodane przez 123456, w dniu - 28-05-2012 20:26
przeciez jest napisane, że ma wylatane 1000h ale gdzie kolega A widzi, że jest napisane że na szybowcach? czytanie ze zrozumieniem, szkola podstawowa...
10. Dodane przez lot, w dniu - 28-05-2012 20:32
do komentarza 8 - czytaj dokładnie, w rzepaku wylądował pilot po oddanym skoku. Szybowiec spadł gdzie indziej. 
 
Przelatał na tym sprzęcie całe zawody, szkoda takiego zakończenia ale całe szczęście że życia nie stracił....
reklama
11. Dodane przez raf, w dniu - 28-05-2012 20:33
A co to jest jak nie rzepak.Buraki? bez komentarza.
12. Dodane przez , w dniu - 28-05-2012 20:58
Ma 1000 godzin wylatane przez 4 lata. Co w tym dziwnego? Ja mam 1400 godzin wylatane w 5 lat.
13. Dodane przez iza, w dniu - 28-05-2012 21:03
do BaG - wstyd to dla Ciebie, że nie wiesz jak wygląda rzepak zielony.
14. Dodane przez , w dniu - 28-05-2012 21:08
Kręcone policyjnym ziemniakiem, ehh...
15. Dodane przez marian, w dniu - 28-05-2012 23:14
w pisie słyszeli podobno dwie eksplozje zanim spadł, dawać tu Macierewicza niech fachowiec oceni czy aby rosja z tuskiem nie maczali w tym palcy,
16. Dodane przez antek, w dniu - 29-05-2012 00:27
mgła i brzoza... i ciśnieniowy wybuch.
17. Dodane przez Michu, w dniu - 29-05-2012 07:02
Proponuję sprowadzić Antoniego Macierewicza do zbadania przyczyn katastrofy. Tym razem pilot żyje więc będzie go można przesłuchać na okoliczność. No i gdzie jest połamane drzewo...
18. Dodane przez IPN, w dniu - 29-05-2012 07:06
Dajcie Bronkowi trochę czasu na ustalenie oficjalnej wersji z Rosją bo po połamaniu 
wystających z ziemi bagnetów idzie jak PO grudzie
19. Dodane przez polskie, w dniu - 29-05-2012 07:56
rzarty na poziomie takiej właśnie ORTOGRAFII. 
Nic dodać, nic ująć. Pilotowi życzę zdrówka i oby ten wypadek nie odbił ił się na jego psychice.
20. Dodane przez pikador, w dniu - 29-05-2012 08:59
Się nam porobiło w sporcie szybowcowych. Kogo stać na szybowiec to na mistrzostwach Polski startuje. Żeby to na juniorów, ale zaraz w klasie otwartej :-) 
Na szybowiec może i stać, ale treningu na szkolnych szybowcach w markecie kupić się nie udało. Nie piszę tego w stosunku do tego przypadku bo nie znam go dobrze, ale przy okazji. Chociaż z drugiej strony 4 sezony i otarta. Ludzie miejcie wyobraźnię!
21. Dodane przez KiloHotel, w dniu - 29-05-2012 10:47
Do smiesznego komentatora nr 18. 
Primo pilot z ogromnym doświadczeniem lotniowym i paralotniowym oraz samolotowym. Pare lat w lotniowej reprezentacji kraju. Termikę rozumie b.dobrze.  
Secundo: Pilot w aktualnie bardzo wysokiej formie i treningu. Zaden etap nie został pominięty, łacznie z bocianem, Piratem,Juniorem , J.Std3 itp... Po prostu zdolna osoba z pieniędzmi i czasem... Realia się zmieniły i jak ktoś ma możliwości i jest zdolny to w 4 lata wylatać można więcej niż 1000h na szybowcach, czego przykłady startują w Leszczyńskich zawodach... 
Tercio: Pilot latał 2,5 roku na podobnej klasy szybowcach Lak-19-18T i ASH-26E 
Skoro mówi że trzeba było skakać i jest cały to na pewno decyzja była trafna i nie spóźniona... 
P.S. Miałem okazje wykonywać z nim loty treningowe na dwusterze i prowadzić zawodniczo. Stąd moja opinia i wiedza.
22. Dodane przez jak na tak doświadczonego pilota to dziw że nie mogł, w dniu - 29-05-2012 10:55
wyprowadzić szybowca ze stanu w jaki zapewne sam go wprowadził. Chyba że co ? Przysnął i autopilot zwariował ? A może zaszalał ? Jakoś nie wspominają o tornadzie ani gigantycznej burzy jako możliwej przyczynie wypadku.
23. Dodane przez pikador, w dniu - 29-05-2012 12:22
Do KiloCzegoś z komentarza 19. Wróć synu do szkoły i naucz się czytać ze zrozumieniem cyt."Nie piszę tego w stosunku do tego przypadku bo nie znam go dobrze, ale przy okazji." Co do formy tego pana to miejsce 21 w mistrzostwach Polski to istotnie wyczyn, świadczący o jego wysokiej formie i tym, że zawodnik jest w treningu. Za nim byli, albo ludzie całkiem nikomu nie znani albo tacy lekarze jak on co to latają bo mogą :-) Bocian? Jasne, przecież nawet nowobogaccy w Polsce jeszcze na ASH25 się nie szkolą. 
Różnica 2000 punktów do Cypisa mówi o tym, że Cypis mógłby dwie ostatnie konkurencje leżeć na koi a "pan w wysokiej formie" musiałby je wygrać żeby się z nim zrównać. Szkolenie lotnicze schodzi na psy! Wielu ludzi trafia do niego bo nie ma koncepcji jak spędzić wakacje. Z jednym się zgadzam "reali się zmieniły" i dla tego właśnie tak to wygląda. Doświadczenie. Nalot 1000 godzin. Rozłóżmy na samolot, znając życie do turystycznej - kilkadziesiąt godzin, 700 godzin na szmatolotach w których inaczej stery się wychylają, na wyczyn szybowcowy przypada 200 godzin? Popraw mnie jeśli masz wiedzę na ten temat, albo lepiej nic nie pisz i nie zwracaj uwagi na to innym bo może się "zamiecie".
24. Dodane przez ASS, w dniu - 29-05-2012 12:57
PO PROSTU BŁĄD CZŁOWIEKA JAK W WIĘKSZOŚCI WYPADKÓW A MY POLACY TAK MAMY WIDZIMY BRZOZY TORNADA MGŁY ROSJAN EKSPLOZJE I BÓG WIE CO JESZCZE!!! BĘDZIE KOMISJA Z MACIEREWICZA NA CZELE!!!
25. Dodane przez Marcin, w dniu - 29-05-2012 18:14
A ja zawsze przychylniej patrze na pilotow latajacych Polskimi szybowcami (Diana). ASG jest swietny ale bylo troche dziwnych wypadkow na tym typie. Diana ma chyba tylko jedna wade ... 
brak wersji z silnikiem dolotowym i to zniecheca pilotow. Biegunowa tez ma znaczenie i tu Diana nieco odstaje od ASG ale Pilot tez jast istotnym ogniwem do wygranej. 
Sorki za brak Polskicg znakow (klikam z USA)
26. Dodane przez Gacek szybowiec sprawdź koniecznie, w dniu - 29-05-2012 18:51
Na pewno ma cukrzycę i przysnął za sterami. 
W Lesznie jest taki spokój . 
Ale w okolicy dużo buraków więc się uratował.  
 
USA maczały palce w katastrofie samolotu? Kontrowersyjna hipoteza ekspertów 
2012-05-24 | Ostatnia aktualizacja: 15:51 | Komentarze: 57 |  
Zdaniem generała GRU wojsko USA ma technologie do "obezwładnienia" samolotu. 
........................ 
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1374,title,Amerykanie-doprowadzili-do-katastrofy-Superjeta-Rosja-ma-podejrzenia,wid,14516267,wiadomosc.html 
 
Rosyjscy eksperci lotniczy uważają, że katastrofa samolotu Superjet, do której doszło 9 maja w Indonezji, mogła nastąpić w skutek sabotażu ze strony Stanów Zjednoczonych - informuje sundaytimes.lk. Rosyjska gazeta "Komsomolskaja Prawda" w artykule zatytułowanym "Czy Amerykanie są zamieszani w katastrofę Superjeta?" cytuje anonimowych funkcjonariuszy. Twierdzą oni, że rywale rosyjskiego lotnictwa zagłuszyli przyrządy pokładowe maszyny. 
Anonimowy oficer rosyjskiego wywiadu powiedział tabloidowi, że "badana jest teoria sabotażu przemysłowego". Punktem zaczepienia jest baza lotnicza USA, która znajduje się w Dżakarcie. Zdaniem rosyjskich ekspertów, właśnie z tej bazy Amerykanie mogli wysłać jakiś sygnał, który doprowadził do zagłuszenia przyrządów samolotu i tym samym - doprowadził do katastrofy.  
........... 
Newsweek ale w wersji angielskiej a nie dla (...). 
http://blogi.newsweek.pl/Tekst/polityka-polska/626291,teoria-spiskowa-rosjan-usa-stracily-samolot-oszolomy.html
27. Dodane przez Odlot, w dniu - 29-05-2012 22:19
Jeśli rosyjscy eksperci tak stwierdzili 
To na pewno mają rację. 
Żaden polski expert tego nie zakwestionuje. 
Nie wyobrażam sobie żebyśmy mogli mieć inne stanowiska.
28. Dodane przez KTOŚ, w dniu - 29-05-2012 22:32
dobrze że nic mu się nie stało że nie doszło do czegoś gorszego powinien podzienkować za to że żyje.
29. Dodane przez Nic o nas bez nas, w dniu - 29-05-2012 22:47
Tak to leciało o, o, o, o. 
....... 
"Mamy zakaz mówienia o tej sprawie" - takie słowa z ust przedstawiciela firmy Universal Avionics Systems (UAS) mieli usłyszeć dziennikarze  
 
 
 
Dziennikarze skontaktowali się z oddziałem firmy, który mieści się w Bazylei. Nie zdążyli zadać pytania do końca. Pracownik przerwał i poinformował, że nie może wypowiadać się na temat katastrofy w Smoleńsku. Zakaz pochodzić ma od zarządu firmy UAS.  
 
Międzypaństwowy Komitet Lotniczy oraz tzw. komisja Millera tuż po katastrofie kontaktowały się z firmą, prosząc o odkodowanie rejestru awarii tupolewa - podaje "GPC". Zwrócono się jednak tylko o odszyfrowanie najpoważniejszej awarii. Tymczasem dr Kazimierz Nowaczyk z Uniwersytetu Maryland, ekspert parlamentarnego zespołu badającego przyczyny katastrofy smoleńskiej, twierdził, że w ostatnich sekundach lotu system TAWS zarejestrował aż 13 awarii.  
 
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,title,Producent-systemu-TAWS-milczy-mamy-zakaz,wid,14528313,wiadomosc.html
30. Dodane przez Kibic, w dniu - 30-05-2012 22:42
Coś długo ich nie ma . 
Jadą pociągiem?
31. Dodane przez xxy, w dniu - 31-05-2012 09:47
kolego 27 13 awari wynika z tego że jak samolot uderzył w brzózke to wówczas zapisało te awarie !!! i po tym samolot spadł na glebe !! jeszcze rejestrując wszystko nawet jak KGB zaciera ślady owego zamachu ,
reklama
32. Dodane przez Kibic, w dniu - 02-06-2012 15:30
Dojechali już?
33. Dodane przez Kolega do zaprzyjaźnionego, w dniu - 04-06-2012 22:03
...(...). - Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na ważny czynnik, który mnie jako projektantowi takich konstrukcji nie daje spokoju. Chodzi o sposób wyliczenia utraty siły nośnej skrzydła. Utrata 10 proc. jego powierzchni nie oznacza, że jego siła nośna zmniejszyła się o 10 procent. Siła nośna wynika z różnicy ciśnień od dołu i od góry powierzchni skrzydła. Różnica jest największa w punkcie położonym dość blisko kadłuba i spada, gdy się od niego oddalamy. Na końcówce jest już bardzo mała, bo na samej krawędzi musi wynieść zero. A więc utrata siły nośnej to nie 10, a co najwyżej 5 procent. Ubytek siły nośnej wcale nie był więc taki dramatyczny. Można policzyć dokładnie, jakie niezrównoważenie siły nośnej powstało w wyniku oderwania części skrzydła i jaki spowodowało to moment obrotowy. Ale nikt tego nie zrobił - podkreśla inżynier. 
 
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=2012(...)=po&id=je02.txt
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
reklama
 

reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj