Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
30
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bartłomiej,
Chwalisława, Jakub,
Katarzyna, Lilla,
Marian
Do końca roku 245 dni.
Start arrow Leszno arrow Położą kostkę na ścieżkę

Położą kostkę na ścieżkę

Położą kostkę na ścieżkę

13.08.2012. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_sciezkaooos.jpgWielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich zapowiada, że naprawi najbardziej zniszczone odcinki ścieżki rowerowej Leszno-Osieczna. Zamiast nawierzchni ze żwiru ułożona zostanie kostka betonowa. Samorządowcy Leszna i Osiecznej chcą jednak rozmawiać na temat przyszłości całej ścieżki.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zły stan ścieżki z Leszna do Osiecznej zainteresował posła Łukasza Borowiaka. Jak już informowaliśmy kilka tygodni temu zapytał on Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich o możliwość jej naprawy, w odpowiedzi usłyszał, że wykonana jest ona z optymalnej nawierzchni, która po deszczu po prostu... rozmięka. W dodatku,
jak czytaliśmy w piśmie od wicedyrektora WZDW ścieżka nie jest uznawana za priorytet.

Parlamentarzysta nie złożył broni i wystosował kolejne pismo, przypominając tym razem, że ścieżka objęta jest trzyletnią rękojmią, w związku z tym psujące się odcinki powinien naprawić sam wykonawca. Tym razem odpowiedział mu sam dyrektor Zarządu Dróg Marek Kmiecik. Z pisma wynika, że na naprawę gwarancyjną raczej nie ma co liczyć. -Nawierzchnia została wykonana zgodnie z projektem - czytamy - przy gwałtownych opadach może utracić swoje właściwości. Czyli, jak to mówią mechanicy samochodowi, „te typy tak mają”.
Rowerzyści mogą jednak odetchnąć - Marek Kmiecik zapowiada, że jeszcze w tym roku ścieżka będzie naprawiana. -W miejscach najbardziej zniszczonych zamiast nawierzchni optymalnej zostanie ułożona kostka betonowa - pisze. Niestety nie precyzuje, ile będzie takich miejsc i jak długie będą naprawiane odcinki. Prace, do końca listopada, wykonać ma Rejon Dróg Wojewódzkich w Kościanie.

Niezależnie od deklaracji dyrektora WZDW chcą na miejsce ściągnąć samorządowcy Leszna, powiatu leszczyńskiego i Osiecznej, którzy w mienionym tygodniu spotkali się w sprawie ścieżki. Jak się dowiedzieliśmy prezydent Leszna, starosta i burmistrz Osiecznej chcą ustalić kwestie remontów oraz bieżącego utrzymania ścieżki. (jad)
 
Komentarze (32)
1. Dodane przez mór, w dniu - 13-08-2012 09:49
Scieżka z kostki ? Po co ? Ręcę drżą jak człowiek jedzie na rowerze. Tylko asfalt ludzie !!!
2. Dodane przez ja, w dniu - 13-08-2012 09:55
jeśli kostka betonowa to tylko niefazowa! ludzie na szosówkach będą uciekać na jezdnię
3. Dodane przez Jura, w dniu - 13-08-2012 10:18
Ciekawe na których odcinkach położą kostkę. I się będzie jechało po kostce a za chwilę wleci się w grząskie błoto. Czy jest sens? Nie lepiej po kolei ale całościowo?
4. Dodane przez myk, w dniu - 13-08-2012 10:33
Kostka niefazowana, prostokątna, układana jedna obok drugiej każda inna się nie nadaje. Proponuje odczekać jeszcze i zrobić wszystko raz, a dobrze - asfalt.
5. Dodane przez xyz, w dniu - 13-08-2012 10:37
Ciekawe czy któryś z nich próbował jeździć rolkami po kostce??? Nie lepiej położyć asfalt ???
6. Dodane przez obserwator, w dniu - 13-08-2012 10:45
pomyślcie o ludziach na rolkach! jaka kostka?- asfalt!
7. Dodane przez kuba, w dniu - 13-08-2012 11:05
ze względu na różne kółka jakie maja po tym jeździć kostka jest bez sensu do tego fatalnie wygląda. Na tego typu obiektach powinno sie tego zabronić jak azbestu.
8. Dodane przez Masa Krytyczna, w dniu - 13-08-2012 11:09
proszę zostawić żwir! na asfalcie przy upadku małe dzieci łąmią kości, a i spaceruje się gorzej. To nie ścieżka w środku miasta, ani rolkostrada dla rolkarzy, tylko środek lasu. Przyroda się kłania. Jeśli komuś ciężko pedałować, asfalt nie pomoże. Poza tym, jeśli jedzie się z normalną prędkością, a nie jak niektóŸzy 40 - 50km/h, to wszystko się zgadza. Wystarczy raz na jakiś czas dosypać żwir i ubić. Wyasfaltujcie sobie swoje ogródki przed domami. Za dużo pieniędzy macie? Co za marudy!
9. Dodane przez on, w dniu - 13-08-2012 11:20
Kpina! Koszt tej kostki + nawierzchnia, która jest teraz = już dawno byłby asfalt. Dlaczego nie można było tak zrobić od początku? ;/
reklama
10. Dodane przez Śledczy, w dniu - 13-08-2012 12:45
ludzie to tylko miejscowe naprawy a wy się podniecacie jak by całą mieli zrobić umiecie czytać ze zrozumieniem !!! ? 
 
co do całości to trwają rozmowy :)
11. Dodane przez Agdzie, w dniu - 13-08-2012 13:08
Czy wy panowie decydenci nie jeździcie na rowerach ? Chyba nie.
12. Dodane przez Rafael, w dniu - 13-08-2012 15:01
Zamiast zrobić raz a dobrze asfalt, to nie kurde będą się bawić w odcinki z kostką co pięć metrów.. to jest Polska czego się dziwicie? Co do Masy Krytycznej to dzieci mają się nauczyć jeździć, każde kiedyś będzie miało wypadek na rowerku, od tego się zaczyna :). Więc nie marudzić.
13. Dodane przez Mario, w dniu - 13-08-2012 15:45
Kwestia konstrukcji nawierzchni ścieżek rowerowych poruszona jest w punkcie5.7.1. Załącznika Nr 5 (Projektowanie konstrukcji nawierzchni dróg) do rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 1999 r. Nr 43 poz. 430). Jako zalecane przedstawione są tam dwie konstrukcje nawierzchni: 
a) 3 cm warstwy ścieralnej z asfaltu lanego lub piaskowego na 10 cm podbudowy z kruszywa łamanego lub naturalnego stabilizowanego mechanicznie lub tłucznia kamiennego; 
b) Warstwa ścieralna z kostki betonowej 8 cm na 5 cm warstwie piasku średnio- lub grobnoziarnistego.  
Należy zwrócić uwagę, że rozporządzenie przedstawia stan wiedzy z lat 90.ubiegłego stulecia, gdy w zasadzie nie istniała polska infrastruktura rowerowa. Z zebranych od tego czasu doświadczeń z eksploatacji konstrukcji zalecanych przez pkt 5.7.1 załącznika nr 5 wynika m.in. że konstrukcje te nie zapewniają zakładanego przez ten sam załącznik okresu eksploatacji nawierzchni. Wielokrotnie zwracano uwagę na konieczność nowelizacji rozporządzenia, jego dostosowania do innych aktów prawnych, aktualnego stanu wiedzy, nowych rozwiązań technologicznych i materiałowych. 
p. 3.2. Wibracje  
Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy, Instytut Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk oraz firma Brüel&Kjćr przeprowadziły w Warszawie badania wibracji na jakie narażony jest rowerzysta podczas jazdy na różnych nawierzchniach. W badaniach wykorzystano przemysłowe narzędzia badawcze (homologowany akcelerometr umieszczony na kierownicy i siodełku roweru). Uzyskane powtarzalne wyniki wskazują, że nawierzchnia z kostki betonowej powoduje znacznie większe wibracje roweru niż nawierzchnie asfaltowe. Według tych badań długotrwała jazda rowerem po nawierzchniach pokrytych kostką betonową powoduje zagrożenie dla zdrowia rowerzystów, nawet jeśli rower jest wyposażony w amortyzatory. Wniosek końcowy stanowi stwierdzenie, że powinno się unikać stosowania kostki betonowej do budowy dróg rowerowych, a w zasadzie należy dążyć do zakazu jej układania. 
3.4. Koszty budowy  
Koszty budowy nawierzchni drogi dla rowerów zależą od wielu elementów. Porównanie jednak kosztorysów nawierzchni wykonywanych w podobnych uwarunkowaniach (np. chodnika i drogi dla rowerów wykonywanych w ramach tego samego projektu) wskazuje na utrzymujące się od lat niższe koszty nawierzchni asfaltowych, przynajmniej w naturalnym kolorze asfaltu.  
3.5. Utrzymanie  
Typowa nawierzchnia z kostki betonowej jest nietrwała, wymaga starannego usuwania roślinności i ciągłych napraw, a co za tym idzie jest droższa w utrzymaniu. Dotyczy to w szczególności ale nie wyłącznie kostki układanej na podsypce piaskowej. Z przeprowadzonych przez Zespół ds. Ścieżek Rowerowych w latach 2009-2011 audytów stanu technicznego ponad 100 kilometrów ścieżek rowerowych przy drogach krajowych w 10 województwach wynika, że żadna z eksploatowanych ścieżek rowerowych wykonanych z kostki betonowej nie spełnia obowiązujących warunków technicznych. Większość z tych ścieżek, mimo niedługiego czasu jaki upłynął od ich wykonania (najstarsza z nich miała 6 lat), kwalifikowała się do natychmiastowego remontu. Oczywiście jest możliwe wykonanie trwalszej nawierzchni z kostki betonowej poprzez zastosowanie pod nią odpowiednio mocnej podbudowy. Nawierzchnia taka będzie jednak nawet dwukrotnie droższa od nawierzchni asfaltowej, a jednocześnie de facto utraci zaletę rozbieralności, wskazywaną jako przyczyna wyboru tego typu nawierzchni. 
4.1. Kostka bezfazowa  
Czasem jako rozwiązanie problemu nierówności (wibracji, drgań) nawierzchni z kostki betonowej wskazuje się kostkę bezfazową (niefazowaną). Prawidłowe ułożenie tego rodzaju kostki wiąże się jednak z pozostawieniem szczelin między kostkami, które również są źródłem nierówności i wibracji. Z zacytowanych wyżej badań wynika, że zużycie energii i wibracje na nawierzchniach z kostki bezfazowej są wprawdzie nieco niższe niż na nawierzchniach z kostki fazowanej, wciąż wyższe jednak niż na asfalcie. Wykorzystanie kostki bezfazowej nie rozwiązuje też problemu niższej trwałości i wyższych kosztów nawierzchni z kostki. Jednocześnie sygnalizowane są dodatkowe problemy związane z zastosowaniem kostki bezfazowej: wymaga ona bardziej starannego utrzymania, gdyż w przypadku zapadnięć lub uszkodzeń nawierzchni ostre krawędzie kostki są bardziej uciążliwe. Co więcej, użytkownicy skarżą się na słabą przyczepność opon do kostki niefazowanej, co oznacza m.in. dłuższą drogę hamowania i większe ryzyko upadku. 
GDDKiA Departament Studiów Zespół ds. Ścieżek (Dróg) Rowerowych
14. Dodane przez ala, w dniu - 13-08-2012 15:51
,,Nawierzchnia została wykonana zgodnie z projektem - czytamy - przy gwałtownych opadach może utracić swoje właściwości" Kto w takim razie przyjął taki projekt? Taką inwestycje wykonuje się na 2-3 lata? Nie ma jak to żyć w takim bogatym kraju, gdzie publiczne pieniądze tak się wydaje i odpowiedzialnych nie ma.
15. Dodane przez Michał, w dniu - 13-08-2012 16:15
Dziwi mnie to co chcą zrobić z ta droga rowerowa , w tej chwili jest tragicznie , położenie kostki w pewnym sensie nic nie zmieni optymalny jest asfalt. Ponieważ rowerem szosowym jeżdże po drodze chociaż jest zakaz!ciekawe na jakiej podstawie.A na rowerze mtb zjazd z prędkością 48km po tej drodze rowerowej jest naprawdę niebezpieczne!!piasek jak w piaskownicy!!Liczy się to że ktoś ma pełne kieszenie zielonych $$ ;)
16. Dodane przez MK, w dniu - 13-08-2012 16:19
Hej, wychowawco, co to za idiotyzm, że "dzieci mają się nauczyć jeździć"??? Może jeszcze rozkaż żeby nie chorowały itp? Beznadziejnie głupi tekst. I że niby "każde kiedyś będzie miało wypadek na rowerku" - chyba straszny twardziel jesteś. Musiałeś sporo przejść. Pewnie jak twoje dzieci połamią się na asfalcie to po prostu poskładasz? Zgadłam? "od tego się zaczyna". Co za idiotyzmy...
17. Dodane przez nowy, w dniu - 13-08-2012 21:06
po rza kolejny wracaja do twmatu a ja po raz kolejny Pisze !!!PODKLAD JUZ JEST CZAS NA ASWALT!!!!!!!!!!
18. Dodane przez lucy, w dniu - 13-08-2012 21:08
Ludzie poco się podniecacie,przecież "Oni" wiedzą lepiej,zostali wybrani po to żeby rządzić. Myślicie że Was posłuchają."Oni na rower nie siądą i do Osieczny nie pojadą,tam by ich wszyscy poznali.
19. Dodane przez rowerzystka, w dniu - 13-08-2012 21:24
Po pierwszej wycieczce po obecnej ścieżce byłam zniechęcona do kolejnych wypadów do Osiecznej,ale co niektórzy bardzo zachwalali i wręcz szydzili że znów się nie podoba ,bo przecież mamy oczekiwaną od dawna ścieżkę. Odcinek przed samą Osieczną wykonany jest z kostki i ja uważam ,że do bezpiecznych nie należy ,rower się chwieje ,wjeżdża się w spoiny i łatwo stracić równowagę szczególnie przy wąskich oponach.Panowie Decydenci posłuchajcie czasem opinii użytkowników ,praktyków .
20. Dodane przez biegacz, w dniu - 13-08-2012 23:58
ten kto projektował tą drogę przy projekcie nie wiedział że w dwóch miejscach woda która wypływa z lasu (ścieżki które na wysokości poligonu wychodzą z ścieżkę. A panu posłowi to radził bym aby walczył o ją poszerzyć (wtedy przy budowie nie pamiętam żeby o to walczył). Nawierzchnia jest super , jestem ciekaw kto będzie kontrolował rowerzystów piratów pędzących z Leszna do Osiecznej????
21. Dodane przez MTB, w dniu - 14-08-2012 00:07
Jechałem tą osławiona, opiewaną w mediach lokalnych ścieżką w zeszłym tygodniu. Stwierdziłem tylko jedna dziurę i trochę piasku na jednym zjeździe po jednej stronie ścieżki. Nie wiem o co ten cały krzyk. W dupach Wam się trochę drodzy leszczyniacy poprzewracało. Pozdrawiam.
22. Dodane przez Rowerowe Leszno, w dniu - 14-08-2012 00:30
Jak będzie wyglądała za kilka lat ścieżka z kostki łączącej Leszno z Osieczną? Nie trzeba szukać daleko, przy wjeździe do Osiecznej półtora roku temu przeprowadzono remont fragmentu ścieżki, nawierzchnię optymalną zamieniono na kostkę betonową
23. Dodane przez Rowerowe Leszno, w dniu - 14-08-2012 01:25
Problemem ścieżki z Leszna do Osiecznej nie jest tylko sprawa nawierzchni, ale także oznakowanie - przejścia dla pieszych w Lesznie i Osiecznej oraz koniec drogi dla rowerów w Trzebani.
24. Dodane przez Dep, w dniu - 14-08-2012 06:52
(...) MK małe dzieci niech sobie "łąmią" kości na podwórku a nie w środku lasu. Niech zrobią porządny asfalt. Rowerzyści będą mieli bezpieczniej. Kierowcy będą mieli bezpieczniej.
25. Dodane przez ppp, w dniu - 14-08-2012 06:20
Wykoście trawę wzdłuż ścieżki, niedługo zarośnie i nie będzie jej w ogóle, hahaha
26. Dodane przez Marta, w dniu - 14-08-2012 17:04
do MTB to może tobie się w głowie przewróciło my jeżdzimy tą scieszką prawie codziennie,a nie od święta i jedzie się ciężko a to ma być relaks,nie dziwo że człowiek tam wyzionoł ducha.
27. Dodane przez Rowerzysta, w dniu - 14-08-2012 21:22
Pan Prezydent Tomasz Malepszy jeździ na rowerze. Widziałem go nie jeden raz. Ma całkiem przyzwoity rower i ubiór wymagany dla cyklisty. Prezentuje się całkiem, całkiem Ale czy przejechał się tą ścieżką, tego nie wiem .Odnoszę jednak wrażenie, że gdyby chociaż jeden, jeden jedyny raz tą ścieżką jechał, szczególnie z Osiecznej do Leszna, to by nigdy nie zgodził się na jakąś tam kostkę betonową. Panie Prezydencie, przecież Pan też będzie kiedyś zwykłym Obywatelem. Zadbaj Pan już dzisiaj o Obywateli naszych miast i wiosek no i o siebie. "załatw"Pan ten asfalt i będzie Pan mile wspominany.
28. Dodane przez Mtb, w dniu - 14-08-2012 22:56
Asfalt jest najlepszym rozwiązanie bo szybko i sprawnie bedzie sie u celu a jak ja widze ten żwir to mi sie odechciwa jechać
29. Dodane przez Dave, w dniu - 16-08-2012 14:15
Najlepsze rozwiązanie jest na ścieżce koło Wąsosza od strony Rawicza. Połowa ścieżki z kostki połowa z asfaltu.
30. Dodane przez Gośka, w dniu - 16-08-2012 17:48
Ludzie tylko nie kostka po kostce jedzie się źle tylko i wyłącznie asfalt!!!
31. Dodane przez Marta, w dniu - 16-08-2012 17:54
Do MTB to czego ty właściwie chcesz? siku czy kupe.
reklama
32. Dodane przez Marta, w dniu - 16-08-2012 18:49
Do MTB to czego ty właściwie chcesz? siku czy kupe.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj