Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
7
Maja 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Benedykt, Flawia,
Florian, Gizela,
Ludmiła
Do końca roku 238 dni.
Start arrow Leszno arrow Pawlaczyk: niekoniecznie Roszarnia

Pawlaczyk: niekoniecznie Roszarnia

13.09.2012. Radio Elka, Jarek Adamek
ronforoszbud.jpg-Nie jestem zwolennikiem nazwy Rondo Roszarnia – mówił w Kwadransie Samorządowym Tadeusz Pawlaczyk, przewodniczący Rady Miejskiej Leszna. Jednak nie skłania się też ku zadedykowaniu go Żołnierzom Wyklętym. Jego zdaniem nazwę należy solidnie skonsultować z mieszkańcami.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Nazwa ronda budowanego na skrzyżowaniu ulic Estkowskiego, Unii Europejskiej i Portugalskiej wciąż budzi kontrowersje. Ścierają się dwie koncepcje: Roszarnia i Żołnierzy Wyklętych. Ku pierwszej, odnoszącej się do istniejącego
niegdyś w tej części miasta zakładu przetwórstwa lnu skłania się prezydent Tomasz Malepszy, przegłosowano ją też na posiedzeniu zespołu do spraw nazewnictwa ulic. Pomysł uczczenia Żołnierzy Wyklętych zaproponowali kibice Unii Leszno, wsparli ich radni Prawa i Sprawiedliwości.

Przewodniczący Rady Miejskiej Tadeusz Pawlaczyk dość sceptycznie podchodzi do obu pomysłów. -Nie jestem za nadawaniem nazw zakładów pracy - powiedział. Pawlaczyk zapewnia też, że należy uczcić członków Podziemia Niepodległościowego, ale powinno się ten temat gruntownie rozpoznać, także historycznie. Przyznaje przy tym, że sam własnej propozycji na nazwę nie ma. -Myślę, że powinna być neutralna - stwierdził - a przede wszystkim solidnie skonsultowana z mieszkańcami.

Sprawa nazwy ma być głosowana podczas sesji rady w przyszły czwartek 20 września. Zdaniem Tadeusza Pawlaczyka jednak pośpiechu w tej kwestii nie ma i możliwe, że projekt zostanie zdjęty z porządku obrad. (jad)
 
Komentarze (83)
1. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 13-09-2012 12:43
Nie jestem zwolennikiem byłych komunistycznych milicjantów, którzy po latach przepoczwarzają się w obrońców demokracji.
2. Dodane przez xyz, w dniu - 13-09-2012 12:47
Rondo Przyjaźni!!
3. Dodane przez Car Mikołaj, w dniu - 13-09-2012 12:52
Mijając rondo dojedziemy do Nowego Światu. Może nazwijmy je Nowy Świat. Optymistycznie i z nadzieją na jutro.  
Gdy likwidowano Żwirki i Wigury mówiono że ta nazwa wróci do Leszna. Może to jest ta pora. 
Wielu królów ma w Lesznie swoje ulice. A co z Mieszkiem I? 
Albo nie kombinujmy i zostawmy taką nazwę jak ulica. Rondo Unii Europejskiej.
4. Dodane przez Jura, w dniu - 13-09-2012 12:55
No choć raz mogę się zgodzić z przewodniczącym rady. I tu go popieram. Jeszcze proponuję nazwę Rondo Europejskie. Wyjaśniałem w poprzednim wątku, że to dobra nazwa, neutralna, wiążąca się idealnie z terenem, z osiedlem, z ulicą. Natomiast roszarni całe młode pokolenie w ogóle nie kojarzy.
5. Dodane przez były wasz wyborca, w dniu - 13-09-2012 13:08
Moim zdaniem, jest Pan nijaki, z jednej strony grał Pan rolę mocnego indywidualisty w czasie kampanii wyborczej a dziś według mojego odczucia jest Pan kolejnym przewodniczącym podlizującym się Prezydentowi. 
Spytam się jeszcze, co dziś mieszkańcy mają z tych wielkich kolorowych obietnic widniejących na banerach w kształcie kosmicznych budowli. 
Guzik z pętelką, po mojemu nakłamaliście i nic poza tym.
6. Dodane przez ALF, w dniu - 13-09-2012 13:09
Proponuje rondo im. Lenina. PO będzie zadowolone.
7. Dodane przez papa smerf, w dniu - 13-09-2012 13:10
Proponuje rondo im Tadeusza Pawlaczyka
8. Dodane przez k2, w dniu - 13-09-2012 13:12
A może po prostu rondo Unii Europejskiej? Naturalnie kojarzy się z tamtejszymi uliczkami
9. Dodane przez cywon, w dniu - 13-09-2012 13:21
myślę , że powoli rada leszna schodzi na psy.
10. Dodane przez abc, w dniu - 13-09-2012 13:28
Zdecydowanie Roszarnia.Ta nazwa jest bliska kazdemu leszczyniakowi.
11. Dodane przez Martinez, w dniu - 13-09-2012 13:41
była sonda, w której internauci leszczyniacy wybrali rondo roszarnia, co ten facet chce jeszcze solidnie skonsultowac z mieszkańcami?? ma byc roszarnia tyle w temacie. Chociaż rondo nowy świat tez mi się podoba, ale nie było takiej propozycji.
12. Dodane przez marek, w dniu - 13-09-2012 13:46
Żołnierzy Wyklętych? chyba raczej band leśnych 
 
roszarnia? - ta nazwa też nikomu nic nie mówi 
 
rondo można nazwać, im Ottomara Anschütza nie ma on w Lesznie nawet tablicy, mdli mnie już od gloryfikowania tych samobójców a pistoletami
13. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 13-09-2012 13:54
popieram komentarz nr 1 z całym sercem
14. Dodane przez do 10, w dniu - 13-09-2012 14:04
pod warunkiem , że urodził się w latach 40 -stych. 
i jeszcze jedno, gdyby Kuba leżała w europie , to może uni europejskiej brzmiała by zasadnie.
reklama
15. Dodane przez he?, w dniu - 13-09-2012 14:51
I po co mieszać Panie Przewodniczący? Wiekszość na lokalnych portalach głosuje za Roszarnią a Pan wie lepiej. 
Już dość mamy takich leszczyniaków z importu, w teczce dowiezionych którzy za nic mają lokalną tradycję i historię.
16. Dodane przez qwe, w dniu - 13-09-2012 14:56
Mieszkańcy Przyjaźni są za nazwą Rondo Roszarnia lub Przyjaźni... tyle w temacie
17. Dodane przez radny trąbal, w dniu - 13-09-2012 14:57
" To aż dziw bierze , że sprzedajesz taki kit wujek, 
niech każdy się zorientuje, że jesteś... wspaniałym kibolem" 
 
do kom 1 
Wspaniale napisane! a mówili i pisali że mentalności człowieka nie zmienisz...
18. Dodane przez kustosz pamieci narodowej -Alternatywa, w dniu - 13-09-2012 15:05
Dla sprawiedliwosci dziejowej wobec ulicy P.Findera od 1968r -rondo powinno byc imienia płk.(generała) R.Kuklinskiego -Żołnierza Wykletego przez prezydentów gen.(szeregowca)W.Jaruzelskiego i kaprala L.Wałęsę
19. Dodane przez jadzia, w dniu - 13-09-2012 15:09
rondo przyjaźni!! bedzie idealna w koncu miesci sie przy osiedlu przyjazni i bedzie pasowalo tu jak ulal:)
20. Dodane przez Bezpartyjny od urodzenia(47)-monarchista, w dniu - 13-09-2012 15:09
Dlaczego Zaslużonymi dla Leszna przeważnie zostaja szczególnie zasłuzeni partyjniacy dla PRL.....
21. Dodane przez jaa, w dniu - 13-09-2012 15:15
A moze rondo im. korupcji przetargowych??? Nazwa bardzo stosowna...
22. Dodane przez do 18/, w dniu - 13-09-2012 15:33
panie ws - ja proponuję "Rondo Osiągnięć Solidarności" z 4 tablicami z każdej strony a na nich wypisane osiągnięcia np. pana rozwalenie przy pomocy kol.pabisiaka przedsiębiorstwa Ga....
23. Dodane przez zakała, w dniu - 13-09-2012 16:14
ja proponuję: Rondo Wojewódzkie. Chyba,że ktos chciałby dosadniej: Rondo Edwarda Gierka. Leszno - Miasto Wojewódzkie, to największe wyróżnienie w historii, większe od Miasta Królewskiego. Wkrótce znikną wszystkie nazwy i świadectwa ten złoty okres przypominające, takie jak Szpital Wojewódzki, więc śpieszmy się upamiętnić to nazwą, choćby ronda. 
 
A propos Pawlaczyka, to każdy może wybrzydzać, ale kogoś, kto sadził się na Prezydenta można przecież oczekiwać jakiegoś pomysłu!
24. Dodane przez migotka, w dniu - 13-09-2012 16:14
Rondo ku czci firmie Drogi i ulice ...
25. Dodane przez reksio, w dniu - 13-09-2012 16:22
A może Rondo Pawlaczyka lub Malepszego !
26. Dodane przez max, w dniu - 13-09-2012 16:25
Moim zdaniem tylko rondo Roszarnia jest najlepszą nazwą.
27. Dodane przez pietrek, w dniu - 13-09-2012 16:55
proponuje rondo bin ladena
28. Dodane przez a, w dniu - 13-09-2012 17:23
Drodzy nasi włodarze w Radzie Miasta i władzach PO - PROSZĘ wybierzcie na następną kadencję - jeżeli jeszcze Wam się uda po tej mieć większość - kogoś bardziej "leszczyńskiego" (czytaj: "naszego") na przewodniczącego RM. PROSZĘ!!!!!
29. Dodane przez tomek, w dniu - 13-09-2012 17:57
rondo imieńia light adams
30. Dodane przez do 14, w dniu - 13-09-2012 18:07
Tak oczywiscie, zdecydowanie jest to bliska nazwa dla rdzennych leszczyniakow.
31. Dodane przez kokosz, w dniu - 13-09-2012 18:22
roszarnia brzmi strasznie, poza tym ,ludziom przed 30-stką niewiele mówi ta nazwa. Ja osobiście znam ją tylko z opowiadań a mieszkam tu od urodzenia 27 lat. Rondo "nowy świat" jest jak najbardziej OK
32. Dodane przez Jakub, w dniu - 13-09-2012 19:19
Jakie ma znaczenie nadawanie rondu odpowiedniej nazwy? Ano takie, że gdy mały chłopiec pójdzie z ojcem za rękę przez miasto, to zapyta: "Tato, kim byli Żołnierze Wyklęci", a ojciec będzie mógł mu odpowiedzieć,że byli to bohaterowie przelewający krew za swoją ojczyznę, ludzie honorowi, wierni wyznawanym wartościom, którzy "w nagrodę" byli mordowani i poniżani przez "Polaków" spod znaku sierpa i młota. A teraz wyobraźmy sobie taką sytuację. Synek pyta: "Tato, a co to jest Roszarnia", a ojciec na to: "Yyyy..., no wiesz..., powiem Ci kiedy indziej." 
 
"Powinno się ten temat gruntownie rozpoznać, także historycznie". Nie bardzo rozumiem, co tu jest do rozpoznawania. Historycy, którzy dali się omamić pezetpeerowsko-sowieckiej propagandzie zawsze będą twierdzić, że Armię Krajową (400 tys. żołnierzy) tworzyli zbrodniarze, a Armię Ludową (27 tys.) najwybitniejsi Polacy. Skoro Żołnierze Wyklęci walczyli na darmo, to proszę zaprzestać rozmawiania w języku polskim, zrzec się polskiego obywatelstwa i wszelkich dóbr, a następnie udać się do Ambasady Rosyjskiej w Warszawie.
33. Dodane przez t., w dniu - 13-09-2012 18:31
nie jestem, nie byłem i nigdy nie będę zwolennikiem tego pana milicjanta. co do nazwy to roszarnia jest ok. osiedle przyjaźni już jest, zatem ROSZARNIA jest org.!
34. Dodane przez gość, w dniu - 13-09-2012 18:37
rondo palmowe przecież rosły tam palmy
35. Dodane przez ja wam mówie, w dniu - 13-09-2012 18:55
rondo BEZIMIENNE - tyle w temacie
36. Dodane przez len, w dniu - 13-09-2012 18:59
Zgadzam się z komentarzem 1 i 5.  
O ile dobrze pamiętam to większość mieszkańców opowiedziała się za nazwą "ROSZARNIA"
37. Dodane przez ja, w dniu - 13-09-2012 19:26
jeśli nazwy zakładów pracy to oto moje propozycje: 
Rondo Gronowo - Rondo KFC 
Rondo Podwale - Rondo Tesco 
Rondo Kombatantów - Rondo Urzędu Skarbowego 
Rondo Solidarności - Rondo Stary Szpital 
Rondo Sybiraków - Rondo Galeria 
no i tu bieda z pomysłami 
Rondo Grzybowo - Rondo \"Na Gostyń\" 
Rondo Antoniny - Rondo \"W Polu\" 
Rondo Zatorze - Rondo "Pod Szybowcem"
38. Dodane przez miki, w dniu - 13-09-2012 19:47
Do kom 12 Roszarnia - ta nazwa mówi wiele ale tylko rodowitym leszczyniakom. Jestem za !!!
39. Dodane przez mamoń, w dniu - 13-09-2012 20:32
to hańba i wręcz obrzydliwe, że Przewodniczący Rady mówi, że trzeba temat rozpoznać, to gdzie on żyje- na księżycu?, co on ma na myśli mówiąc o rozpoznaniu, może jeszcze doda w żargonie milicyjno- wojskowym "wezmę na to namiar". 
To jest jasny dowód dla mnie, że pan były milicjant gdzieś ma dorobek historyków i pamięć polskich patriotów. 
Moim zdaniem to kim był i kim dalej jest ten pan całkowicie go dyskredytuje do działalności w samorządzie, kto do jasnej paki go tam wsadził?
40. Dodane przez sidorowski, w dniu - 13-09-2012 20:35
jak by Pan Pawlaczyk miał ksztę honoru, to podałby się do dymisji za totalny brak sukcesów i impotencję w realizacji obietnic wyborczych.
41. Dodane przez KASIA, w dniu - 13-09-2012 20:46
marzy mi się w Lesznie inny Prezydent i inny Przewodniczący Rady , większość radnych tez nadaje się do wymiany- długo się można zastanawiać - KTO ICH WYBIERA?- JASNA CH......
42. Dodane przez adam, w dniu - 13-09-2012 21:10
Popieram komentarz nr 32.Dobre też jest uzasadnienie tej nazwy. Ale znając skład rady i znając na ten temat zdanie pana prezydenta trudno będzie właśnie rondo tak nazwać. 
W związku z tym, że wszystkie inwestycje bywają opóźnione i oddawane po planowanym terminie to proponuję nazwać "RONDO OPÓŹNIENIA". Powinno wszystkich zadowolić i będzie zgodne z prawdą.
43. Dodane przez zielony, w dniu - 13-09-2012 21:32
może rondo trawka chodziłem tam przypalać :)
44. Dodane przez Do Mieszkaniec, w dniu - 13-09-2012 21:33
Kom. 1 Jesteś zajebisty, ziom:)
reklama
45. Dodane przez do 39, w dniu - 13-09-2012 21:37
Piwoński go tam wsadził zapewniając przy okazji sobie ochronę milicyjno-policyjną. Jak wiewiórki donoszą ochrona była słaba.
46. Dodane przez Adamo, w dniu - 13-09-2012 21:45
RONDO PRZYJAŹNI!!!!!!!
47. Dodane przez bezradny, w dniu - 13-09-2012 21:45
Pan Przewodniczący gen. Tadeusz Pawlaczyk musi pamiętać, no chyba, że ten niemiec daje się we znakiNIA i uzasadniono ją. Pan Panie Przewodniczący ma problem z pamięcią i słuchaniem ze zrozumieniem tego co już radni na jednej z sesji mówili.A twierdzi Pan, że ma podzielną uwagę?!. Nieprawda!!!!
48. Dodane przez tetmajer, w dniu - 13-09-2012 22:11
a może EUROSZARNIA????
49. Dodane przez Alternatywa=Solidarnoąść Wykleta, w dniu - 13-09-2012 22:14
Panie 22 przestań snuć insynuacje..Przedstaw sie zakompleksiony czlowieku jesli masz odwage.....
50. Dodane przez mb, w dniu - 13-09-2012 22:56
moze RONDO AMSTERDAM skoro przy Holenderskiej???? 
 
Albo RONDO PRZY BAZARZE???
51. Dodane przez nikaaa, w dniu - 13-09-2012 23:01
nazwijmy je "po prostu kolejne leszczyńskie mini rondo"
52. Dodane przez do 37. Dodane przez ja, w dniu - 13-09-2012 23:10
Rondo Kombatantów  
Rondo Sybiraków... 
jak śmierć to śmierć, w tym kraju jest kult klęski 
 
proponuję jeszcze koniecznie Ronda: 
-pomordowanych 
-rozstrzelanych 
-zagłodzonych 
-wypedzonych 
-zanudzonych na śmierć 
-koniecznie zołnierzy wykletych okrutnie przez UB meczonych za oderwanie od rzeczywistości 
-zapitych na smierć 
 
po co Lesznu rondo człowieka sukcesu, czyli im. Ottomara Anschütza, jedynej osoby z Leszna powszechnie znanej na świecie, no może poza Lesznem :)
53. Dodane przez do 49/, w dniu - 13-09-2012 23:27
ja też czytam Pańskie opinie, są nad wyraz śmieszne, tendencyjne a co o Lesznie wie człowiek, który chyba Pan kiedyś pisał sprowadził się do tego miasta w latach 50-tych. Pana poczynania w związku jedynym i słusznym obserwowałem z bliska w Garzynie, szkoda słów. Z bardzo wielu Pańskich tekstów bije nienawiść, żółć, pycha (tylko nie wiem jaką ma Pan podstawę do tego i jakie zasługi, tendencyjna znajomość historii (czy czasami Profesor Nowak w grobie się nie przewraca) żądza zemsty - tylko na kim. Pan chyba jest już przymulonym emerytem (ur.47, proponuję dla osobistego spokoju laseczkę i spacerek po pięknym naszym mieście. Ja proponuję nazwać rondo "Świętych Jerzego i Tomasza" - co Pan na to ???
54. Dodane przez Rondo GRZYBIARNIA, w dniu - 13-09-2012 23:27
Może zamiast Ronda Roszarnia - Rondo GRZYBIARNIA bądź ciamciaramciam ??!! 
do kom 24 : Drogi i Mosty :D 
do kom 42 : Popieram Rondo Opóźnienia
55. Dodane przez Towarzysz Leszna, w dniu - 13-09-2012 23:29
RONDO IM. LEIGH ADAMSA 
 
zdobądźcie się radni na odwagę :) 
pokażcie, że obradujecie w nowoczesnym mieście ..
56. Dodane przez rzórzel, w dniu - 13-09-2012 23:46
Light Adams ! jestem za ;)
57. Dodane przez greg, w dniu - 14-09-2012 09:14
Rondo im. Tow. Wiesława W końcu tak dba o nasze drogi, należy mu się
58. Dodane przez Apsik, w dniu - 14-09-2012 09:28
Rondo Ekonomisty Szczota.
59. Dodane przez ROSZARNIA albo NOWY ŚWIAT, w dniu - 14-09-2012 10:03
Żołnierz wyklęty - takie pojecie najpierw trzeba zdefiniować. Kukliński ? niezależnie od pobudek - zdrajca. Jako żołnierz złożył przysięgę, nawet najemnik ma honor i niezależnie od poglądów pracodawcy wykona robotę. Żołnierze np WiN ? nie dyskutowali tylko mordowali Polaków itd itp. Dajmy sobie luz od tego są historycy. Mamy swój grajdoł a w tym grajdole ROSZARNIA brzmi swojsko i niech tak będzie, no ewentualnie mogłoby być Rondo NOWY ŚWIAT i wskaże kierunek i trochę historii i trochę przyszłości. A p. Pawlaczyk faktycznie nie za bardzo pasuje do tutejszych realiów szczególnie, że nie za wiele sobą prezentuje. takich jak on są w Lesznie tysiące, ale nie każdy umiał się dobrze ustawić w stronę wiejącego wiatru.
60. Dodane przez Mr. Odleżyna, w dniu - 14-09-2012 11:07
Mieszko I nie był królem Co nie zmienia faktu, że ulica lub rondo "swoje" powinien mieć.
61. Dodane przez "Solidarność Wykleta", w dniu - 14-09-2012 11:36
ad vocem do 53 
na koniec dodam do twych przewaznie insynuacji,ze moi Krewni byli m.in wlaścicielami Garzyna i Drobnina,a moj Pradziadek Józef zakończył zycie w 1935r.w Brylewie.Amen
62. Dodane przez Solidarnośc Wykleta, w dniu - 14-09-2012 11:44
do 59 
To zdrajca Jaruzelski wyslał mnie bez przysiegi wojskowej i mojej zgody i za darmo na obalenie demokracji w Czechoslowacji w 1968r,a Kuklinski uratowal nas przed III wojna swiatowa....
63. Dodane przez Maks do Jakuba kom. 32, w dniu - 14-09-2012 12:39
Ma być Roszarnia bo to miejsce kojarzy się każdemu rodowitemu leszczyniakowi. A Ty gdzie się urodziłeś i skąd pochodzisz bo jeśli jesteś przybyszem to nie zajmuj głosu. Nazewnictwo zostaw nam leszczyniakom!
64. Dodane przez mamrot, w dniu - 14-09-2012 13:26
Już wam napisałem,że to rondo ma się nazywać "OKRĄGŁE"
65. Dodane przez do 61/czytaj SW, w dniu - 14-09-2012 13:45
ad vocem do 61/ rozumiem, że przypominają się tobie czasy folwarczne, ale przedwojenni właściciele tych włości przez ciebie wymienionych byli bardzo kiepskimi (by nie nazwać gorzej)płatnikami dla swych pracowników, tam żyją jeszcze ludzie i pamiętają te sowite gaże i "porządne" traktowanie - to się tobie śni. czekam na ripostę = koleś ale prawdziwe fakty a nie mrzonki.
66. Dodane przez do 62/, w dniu - 14-09-2012 14:02
czy nadal śni się tobie rola Kirkora ???
67. Dodane przez do 66, w dniu - 14-09-2012 15:53
A tobie marzy cię rola Stanisława Radkiewicza, czy Józefa Światły (Izaaka Fleischfarba)
68. Dodane przez do 65, w dniu - 14-09-2012 15:55
a kto ich zmuszał ,żeby tam pracować?
69. Dodane przez odnośnie koment. 65, w dniu - 14-09-2012 15:57
Mogli zapisać sie do KPP i wyjechać do sowietów... tam tow. Stalin by im "zapłacił" skutecznie
70. Dodane przez Waldi, w dniu - 14-09-2012 16:07
Wstyd, że przewodniczący Rady Miasta Pawlaczyk nie wie jak głosowali mieszkańcy Leszna. Wygrała nazwa ROSZARNIA. Wprowadza pan zamęt. Po co to. Panie Pawlaczyk niech pan nie przynosi wstydu samorządowi. Ja wiem, że liczy się tylko kasa.
71. Dodane przez do 67/68/69, w dniu - 14-09-2012 20:02
a tak dla ciekawości kilka pytań do "ludzi dobrze urodzonych wg własnego zdania": 
1/ panie ws czy może pan napisać w jakich dokumentach właściciele Garzyna i Drobnina w 1939 i 1940 roku przeciwstawiali się hitlerowcom w wywozie dzieci "ich" robotników rolnych do rzeszy na przymusowe roboty z których nie wszyscy wrócili ? ale konkrety a nie mity proszę podać ! a było to dla pana wiedzy ponad 120 osób !!! 
2/dlaczego w niektórych tekstach przez pana używanych można doszukać się takich cech charakteru jakie posiadali obrzydli politycy z historii jak Ławrientij Beria czy Łazar Kaganowicz - nienawiść, wrogość do wszystkich, pycha, buta, bufonada itd..... 
3/ponadto proszę czytać teksty ze zrozumieniem, 
4/chciałbym wiedzieć gdzie był pan internowany w stanie wojennym i gdzie walcząc z "komunizmem" pan pracował po studiach w Poznaniu (leśnictwie chyba... - pańscy koledzy p........), gdzie przypominam panu nie był pan relegowany z uczelni, 
5/szkoda natomiast, że nie przeżywał pan (jako dziecko) zamknięcia ojca za 3xNIE oraz odebranie na wiele lat praw obywatelskich (żalu w domu z tego powodu nie było,ale była permanentna inwigilacja), ale co pan o tym wie? 
6/a tak na marginesie gdy słyszę o ruskich, niemcach i amerykanach to po prostu chce mi się ż.... . Może co niektórzy za ich "judaszowe" srebrniki mącili w mojej Ojczyźnie, raz w prawo, raz w lewo. 
pozdrawiam pana - swoją osobowość przedstawił pan w wielu tekstach na przestrzeni ostatniego roku, które z wyjątkowym lekceważeniem i ........ czytam.
72. Dodane przez andreotti, w dniu - 15-09-2012 12:48
ludzieeee!!!!!! jak wielka nienawiść i złość przebija z waszych komentarzy . Mamy wybrać nazwę ronda a nie prowadzić dywagacje nt historii Polski . Historii nie zmienimy , zawsze jest zafałszowana , możemy natomiast się zmienić . Nazwijmy je Rondo Europa po prostu . Roszarnia kojarzy się tylko starszym leszczyniakom.Jeśli jednak taka wola internautów i mieszkańców to może pozostać roszarnia . Trzea jednak trochę wytłumaczyć młodym ludziom dlaczego taka nazwa i co tam było . Pozdrawiam - też leszczyniak ale mieszkający teraz poza Lesznem
73. Dodane przez ja, w dniu - 15-09-2012 19:21
Mam kilka propozycji, o których już była mowa 
Rondo Żwirki i Wigury, 
Rondo Przyjaźni, 
Europejskie, 
Roszarnia. 
Nie jestem za Rondem zaproponowanych przez Kibiców UL. Pozdrawam
74. Dodane przez Anty, w dniu - 15-09-2012 22:12
Ad.1 A Ja nie lubię prezydentów sekretarzy PZPR i co z tego. Nikogo nie obrażam ,lecz wiem jak działał Pawlaczyk budując Policję i co robił sekretarz. Pozdrawiam malkontentów w Lesznie.
75. Dodane przez Sonia, w dniu - 15-09-2012 22:35
do post 18 i 32 - do lekarza i na Oddział Zamknięty! Wystarczy w Lesznie Osiedle Armii Krajowej - tam wszystko się zmieści skoro "Przyjaźni" dławiło PiSiorów!Zróbcie sobie rondo Żubryda/tfu!/ w swoich ogródkach! "Unii Europejskiej" NIE bo nam bokiem wychodzi lepiej jak Przyjaźni Polsko-Radzieckiej! Rondo "Zagłady Gospodarczej" jak najbardziej, bo skutki będą odczuwalne jeszcze z 30 lat! Ostatecznie "Nowy Świat", bo to daje jakąś nadzieję na kolejne szklane domy - kiedyś!
76. Dodane przez BIS, w dniu - 16-09-2012 10:55
Marka Rosiaka zbliżone brzmienie do Roszarnia leszczyniacy dadzą radę skojarzyć . 
Albo: 
Grzegorza Michniewicza. 
Biskupa Mieczysława Cieślara 
Szyfranta Zielonki 
Krzysztofa Knyża 
Profesora Mareka Dulinicza 
Waleriana Pańka 
dr Dariusza Ratajczaka 
Eugeniusza Wróbla 
Józefa Szaniawskiego 
Prof. Jerzego Urbanowicza
77. Dodane przez lucek, w dniu - 16-09-2012 12:24
Stanowczo Rondo Unii Europejskiej.Najlepiej się kojarzy i przestańcie kombinować.
78. Dodane przez mamrot, w dniu - 16-09-2012 16:57
Rondo"Unii Leszno"
79. Dodane przez Anty do 1, w dniu - 16-09-2012 21:39
Widzę,że puszczane są głównie komentarze krytyczne wobec przewodniczącego, który jak wielu ma własne zdanie, dot. ronda, natomiast wyrocznią jest dla was prezydent, sekretarz PZPR. Mimo to pozdrawiam moje Leszno.
80. Dodane przez maja, w dniu - 16-09-2012 21:45
Tylko Rondo Unii Europejskiej.Już nic lepszego i stosownego nie wymyślicie.
81. Dodane przez do 80, w dniu - 16-09-2012 22:19
a widzisz różnicę między sekretarzem a milicjantem- jeden tytuł wart drugiego. 
Ale czy to istotne jak ciemnogród leszczyński uwielbia milicjantów i sekretarzy.
reklama
82. Dodane przez mj, w dniu - 16-09-2012 22:51
Żołnierzy Wyklętych! Widać że w Lesznie same czerwone lesne ludki, i dziwić się że tu wciąż na topie SLD
83. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 18-09-2012 09:07
Proponuje nazwać rondo nazwiskiem najważniejszego wynalazcy urodzonego w Lesznie: Ottomara Anschütza. 
 
Zapisał się w historii wynalazkami z obszaru kina i fotografii. 
Najważniejsze wynalazki Anschütza:  
- fotograficzna migawkę szczelinową (patent 1883r.) której koncept jest używany do dzisiaj we wszystkich lustrzankach małoobrazkowych (nikon, canaon ect)  
- zbudował tzw szybkowizjer (Elektrische Schnellseher; Elektrotachyscop, patent 1894r) który pozwalał na projekcje ruchomych obrazów zanim jeszcze bracia Lumiere wynaleźli kinematograf. 
 
Patenty Anschütza stawiają go w pierwszym szeregu prekursorów kinematografii.  
Patent migawki szczelinowej na stałe wdarł się do współczesnych aparatów fotograficznych. 
 
Jego nazwisko jest w każdym podręczniku dotyczącym historii kina i fotografii.  
Jego wynalazki były kamieniami milowymi dla rozwoju techniki w tych dwóch obszarach.  
 
Nazwisko wynalazcy/fotografa: Ottomar Anschütz (Anchuetz) 
Miejsce urodzin: Leszno (w 1846 oczywiście pod nazwą: Lissa)  
Data urodzin wynalazcy: 16/05/1846,  
 
Moim zdaniem to zwykłe grubiaństwo nas jako obywateli Leszna - że tak znana postać miasta z okresu przełomu XIX i XX wieku nie ma nawet śladu w mieście po swojej obecności.  
Prawdopodobnie pomaga w tym nasze uprzedzenie co do obywatelstwa (był Niemcem, jak większość obywateli miasta w czasach kiedy żył).  
 
Nazywanie ronda nazwami typu Rondo Roszarnia czy Nowy Świat (jak proponuje część internautów) to byłaby pomyłka eliminująca możliwości wpisywanie w geografię miasta zasłużonych obywateli Leszna.  
 
Napewno propozycji tej nazwy (mniej popularnej) nie da się zamienić na setki głosów w kolejnych wyborach. Ale panowie radni: troche odwagi!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj