Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
6
Maja 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Benedykta, Benita,
Jan, Judyta, Jurand
Do końca roku 239 dni.
Start arrow Leszno arrow Wypadek karetki

Wypadek karetki

Wypadek karetki

16.09.2012. Radio Elka, Hania Ciesielska
ambulans3.jpgKaretka pogotowia ratunkowego na sygnale uderzyła w forda focusa na drodze krajowej nr 12. Najbardziej ucierpiała jadąca ambulansem lekarka, inna poszkodowana do szpitala w Lesznie została przetransportowana śmigłowcem. Policja ustala przebieg wypadku.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do zdarzenia doszło ok. godz. 15.45 w Długich Starych. Jadący krajową Dwunastką ford focus skręcał na krzyżówce w lewo i wtedy
w samochód uderzyła, jadąca na sygnale karetka pogotowia, która próbowała go wyprzedzić. Policja będzie ustalać dokładny przebieg wypadku i wszystkie jego okoliczności.

Do szpitala trafiło z niegroźnymi obrażeniami pięć osób, jedna - pasażerka forda - śmigłowcem Lotniczego Pogotowie Ratunkowego. Najbardziej ucierpiała lekarka, która jechała w karetce, ma złamaną kość ramieniową.

Przez ponad dwie godziny ruch na drodze krajowej w tym miejscu był utrudniony. (han/fot.arch.)
 
Komentarze (132)
1. Dodane przez ania, w dniu - 16-09-2012 09:50
To jest aż niewiarygodne - złamana kość ramieniowa i konieczny śmigłowiec? I przyleciał...
2. Dodane przez paula, w dniu - 16-09-2012 10:13
Lekarkę to od razu śmigłowcem przetransportowali, choć jej życiu nie zagrażało niebezpieczeństwo, ale dla tego chłopca co w gostyńskim szpitalu był - śmigłowca nie puszczono!!!! 
Bo, co- lekarz to ktoś inny? lepszy? taki sam człowiek jak każdy inny! ale widać Polskę!
3. Dodane przez hmm, w dniu - 16-09-2012 10:17
Do lekarki ze zlamana reka wzywali smiglowiec a jak ktos umiera i trzeba go przetransportowac ze szpitala tak jak w gostniu ostatnio to juz nie mozna ???? SICK !
4. Dodane przez bushido, w dniu - 16-09-2012 10:19
ale, że Ci z Focusa gdyby nie kurtyna powietrzna zginęliby na miejscu nikt nie napisze? Że karetka leciała lewym pasem, gdy prawy na odcinku kilometra miała wolny też nikt nie napisze? Bez sygnału dźwiekowego jechała ! Włączyła na sekundy przed, jak leciała lewym pasem i wiedziała,że już nie jest w stanie nic zrobic ! Jestem głęboko zbulwersowany i poruszony.
5. Dodane przez mariusz z krobi, w dniu - 16-09-2012 10:31
Pani doktor smiglowcem przetransportowana do szpitala w lesznie ze zlamaniem kosci ramieniowa,a chlopiec kolo krobi z otwarta rana brzucha nie dlaczego bo to nie byl syn np.pani doktor polska rzeczywistosc paranoja tak wlasnie jest traktowany zwykly obywatel ktory nie ma nikogo na stanowisku musi byc zdany na laske i nie laske a dla pani doktor helikopter znalazl sie bez problemu Jak to wszystko widze w tym kraju to sie zyc odechciewa wszystko po znajomosci.
6. Dodane przez arni, w dniu - 16-09-2012 10:31
lekarka miała złamaną kość i zaraz śmigłowiec musiał być
7. Dodane przez max, w dniu - 16-09-2012 10:31
Jak zwykle brak, rzetelności dziennikarskiej najpierw podajecie, że to ford eskort uczestniczył w wypadku potem dalej piszecie że to fokus. Śmigłowiec transportował też nie lekarkę z karetki a pasażerkę forda.
reklama
8. Dodane przez xxx, w dniu - 16-09-2012 10:33
bo to pani doktor to zaraz śmiglowiec musial być;paranoja
9. Dodane przez ..., w dniu - 16-09-2012 11:46
taaa... lekarka z kością złamaną i śmigłowiec? (...)sie pytam gdzie oni są jak mają być? inni też pomocy potrzebują i jakoś śmigłowca nie wzywają,a są wypadki poważniejsze niż jedna kość złamana.
10. Dodane przez monia, w dniu - 16-09-2012 10:42
szok!lekarka chyba z innej gliny ulepiona wstyd jak są traktowani zwykli ludzie dla umierających i potrzebujących szaraczków szkoda finansów
11. Dodane przez moni, w dniu - 16-09-2012 10:45
No tak bo włączą sygnałek i trzeba miejsce robic a i nie patrzy sie juz wkoło co sie dzieje na ulicy miejsce sie robi sygnał jest jedziemy
12. Dodane przez madzia, w dniu - 16-09-2012 10:47
Do złamanej kości ramieniowej śmigłowca....chore!!!! 
A co z Panem z focusa? Nic mu sie nie stało ?nic złamanego?...a auto wyglądało na mocno potrzaskane:-( Myślałam że jego zabrali bo był w ciężkim stanie "niby" a tu wygląda na to ze lekareczke wzięli! Śmiechu warte naprawde!! 
To co się dzieje to jest wielka porazka!!
13. Dodane przez Tom, w dniu - 16-09-2012 10:47
Do lekarza przyleci "śmigło" jak ma złamany paznokieć...czytaj kość ramieniową.Niedoświadczenie kierowców karetek się kłania!
14. Dodane przez erik, w dniu - 16-09-2012 10:51
moim zdaniem jest winna karetka.co ona szukała na lewym pasie tym bardziej ze w tym miejscu są wysepki.bo nic z przeciwka nie jechało to dawaj na lewo.powinna zwolnic i jechać swoim pasem to nic by się nie stało.i z jaka prendkością tyle metrów pchała tego Focusa.a po 2 policja ten nic warta zamiast kierowac ruchem jak przyjechali to oni sobie łazili.szkoda gadać.najważniejsze że nikomu nic poważnego sie nie stalo
15. Dodane przez do bushido, w dniu - 16-09-2012 12:57
(...)Bronicie karetki? że pod prąd jechała że bez sygnałów że o mało nie zabiła Bogu winnych ludzi? (...) Lekarka przetransportowana śmigłowcem co za tandeta ! PASAZERKA FORDA TRANSPORTOWANA BYLA SMIGLOWCEM. Nie doszło by do tego gdyby kierowca karetki jachał swoim pasem i nie pedził by jak ostatni palant pod prad bez sygnału. Mówię stop łącze sie z rodziną i licze na wyrok surowy dla kierowcy i ogromne odszkodowania dla rodziny z Forda.
16. Dodane przez edfas, w dniu - 16-09-2012 10:55
Śmigłowiec leciał ze Wschowy gdzie był wypadek nastolatki,którą przygniótł koń. Lecąc w kierunku leszna zawrócił na miejsce wypadku.
17. Dodane przez Kierowca, w dniu - 16-09-2012 11:00
Może trochę odbiegnę od tej sytuacji, ale nie za bardzo . Chciałem powrócić do planowanego remontu drogi krajowej 5 i planowanego zwężenia tam drogi a konkretnie od skrzyżowania na Dąbcze do Leszna, ma tam być i to na stałe tylko jeden pas ruchu dla samochodów !!! z obecnych tarza dwóch pasów !!!. A karetki na sygnale tam jeżdżą bardzo często ! . A ruch samochodów tam jest tak wielki że korki tam będą i to na pewno takie jak w komornikach . Więc moje pytanie . Czy karetki z osobami potrzebującymi natychmiastowej pomocy będą tam stały grzecznie w korku, czy jak w tej sytuacji będą jechały lewym pasem narażając siebie i innych uczestników ruchu na utratę zdrowia lub życia ?. Ciekawe czy jakiś mądrala co podpisał się pod taką przebudową drogi odpowie na to pytanie ?
18. Dodane przez daras, w dniu - 16-09-2012 11:04
bez komentarza jak do lekarki to nawet smiglowiec sie znajdzie jak do mojej sw pamieci mamy wzywalem karetke bo nie mogla wstac to kazali mi czekac 40 minut bo stwierdzili ze moge sam z mama dojechac normalnie masakra ludzie co za kraj
19. Dodane przez fdghdf, w dniu - 16-09-2012 11:07
Przed skrętem w lewo należy czasami spojrzeć w lewe lusterko, aby uniknąć takich sytuacji. Obowiązkiem kierowcy jest kontrolowanie sytuacji nie tylko przed sobą, ale także za sobą i wokół pojazdu,
20. Dodane przez xxxx, w dniu - 16-09-2012 11:23
Do złamania kości to śmigłowiec potrzebny a gdy chłopak walczył o życie to śmigłowca nie było.Witamy w POlsce
21. Dodane przez dxj, w dniu - 16-09-2012 11:29
z długich starych do leszna jest ok 10 km. śmigłowiec przyleciał z poznania ok 70 km i ranną przetransportował do leszna ok 10 km i wrócił do bazy ok 70 km. ambulans z leszna by wezwali i zrobił by ok 20 km.ciekawe kto za to zapłaci,bo to już jest przegiencie. dyspozytor lpr chyba był pijany że wysłał śmigłowiec
22. Dodane przez kal, w dniu - 16-09-2012 11:31
powninni siedziec ci z karetki i placic ze swojej kieszeni za to a lekarka za smiglowiec raczke sobie zlamala i od razu smiglowiec wzywaja dowalic jej koszty transportu to wtedy by moze zmiekli ci lekarze ale to nie w polsce gdzie raczka raczke........
23. Dodane przez xxx, w dniu - 16-09-2012 11:43
może i jechała lewym pasem ale miłajałam ją i cały czas miała sygnał wlączony!!!! a Ty jeśli tam byłeś i tak dobrze widziałeś to dlaczego nie udzieliłeś pomocy?? każdy może stać i patrzyć a później komentować!
24. Dodane przez strazak, w dniu - 16-09-2012 11:50
do komentarza 2 i 3. Jak nie wiecie jak to wszystko wyglądało naprawdę to sie nie wypowiadajacie. Lekarka i pozostały zespół karetki co uderzyła, byli zabierani do szpitala karetkami, a śmigłowcem kobieta z focusa. TACY BAJKOPISARZE SIĘ TU ODZYWAJĄ ZE SZKODA SŁÓW NA NICH
25. Dodane przez bezradny, w dniu - 16-09-2012 11:53
Trzeba mieś oczy otwarte i uszy umyte. Pytam, a lusterka kierowca Fodra ma??
26. Dodane przez oliwka, w dniu - 16-09-2012 13:18
Utrudnienia robił (...). Wydzierał się na ludzi którzy próbowali mu powiedzieć , w którym miejscu ma ustawić trójkąt na ulicy. Igor nie miał zielonego pojęcia a czuł się tam najważniejszy. Powinien współpracować z osobami które chcieli pomóc podczas wypadku zanim przyjedzie karetka i policja.
27. Dodane przez do 1,2,3, w dniu - 16-09-2012 12:02
wy nadal nie rozumiecie roznicy pomiedzy smiglowcem lecacym na miejsce wypadku a smiglowcem ktory mial leciec do szpitala na transport? miesiac wam to sie tlumaczy a wy nic? gdzie sa wasi rodzice? nauczyciele? ratunku!!!
28. Dodane przez nfz, w dniu - 16-09-2012 12:04
Jak ta służba zdrowia ma funkcjonować, jak do złamanej ręki ściąga się śmigłowiec i przetransportowuje się pacjenta 10 kilometrów do szpitala. Takie koszty przy tak źle zarządzanej i zadłużonej służbie zdrowia. Mimo wszystko poszkodowanym życzę szybkiego powrotu do zdrowia.
29. Dodane przez do 5, w dniu - 16-09-2012 12:04
drogi mariuszu fantasto-chlopiec z wypadku kolo krobi wyszedl o wlasnych silach bez zadnych wizualnych ran, dopiero szczegolowe badania w szpitalu wykazaly co mu jest i dlatego wlasnie helikoptet nie mogl poleciec-na miejsce wypadku mogl poleciec do szpitala ktory nie przestrzega przepisow nie mogl- wiec NIE MANIPULUJ czlowieku
30. Dodane przez do 4, w dniu - 16-09-2012 12:08
drogi bushido nie rozumiem kompletnie twojego oburzenia tzn troszke sie domyslam ze nie do konca znasz przepisy ruchu drogowego-obojetnie czy to byla karetka czy auto zwykle jesli wyprzedza nawet na podwojnej ciaglej na skrzyzowaniu to dostaje tylko mandat za lamanie przepisow, natomiast odpowiedzialnosc za wypadek spada na tego ktory nie upewnil sie przed podjeciam manewru skretu czy nie jest wyprzedzany- wiem wiem co napiszesz ze to chore-i ja tez tak uwazam, niemniej tak stanowi prawo i czy to byla karetka na sygnale czy bez niewiele tu zmienia, ale akurat w to ze wlaczyla na sekundy przed wypadkiem sygnal jakos nie wierze
31. Dodane przez klaudia, w dniu - 16-09-2012 12:26
jedna lekarka i smigowiec lol
32. Dodane przez liksa, w dniu - 16-09-2012 12:29
ewidentna wina kierowcy focusa
33. Dodane przez nju, w dniu - 16-09-2012 12:34
HEMS czyli śmigłowiec LPR wykonując czynnośći ratujące życie może przylecieć na miejsce zdarzenia, i w tym wypadku procedury wzywania zostały poprawnie wdrożone,po to jest LPR żeby latać, nie porównywajcie Gostynia do tej sytuacji bo tam chodziło o transport ze szpitala , tu helikopter przyleciał na miejsce zdarzenia i to są już inne procedury, a jeżeli to bylo tylko złamanie k. ramiennej to dobrze, po każdym wypadku trzeba spodziewać się wiele innych obrażeń, choćby wewnętrznych,LPR wykonując loty HEMS ( na ratunek) wyląduje prawie w każdym miejscu, niestety póki co procedury do transportu LPR ze szpitala do szpitala obowiązują inne przepisy.
34. Dodane przez hmm, w dniu - 16-09-2012 12:54
"ford focus skręcał na krzyżówce w lewo i wtedy 
w samochód uderzyła, jadąca na sygnale karetka pogotowia, która go wyprzedzała" 
Skręcając w lewo na tym skrzyżowaniu samochód znajduje się na pasie dla skręcających w lewo, dlaczego więc karetka wyprzedzała z lewej strony auto zamiast jechać prosto?
35. Dodane przez KKKL, w dniu - 16-09-2012 13:34
Sprostowanie: kik 
1. Śmigłowiec przyleciał z uwagi na fakt, że w wypadku brało udział dużo osób i nie było karetek, aby wszystkich zabezpieczyć. 
2. Śmigłowcem została przetransportowana pasażerka samochodu osobowego 
3. Cała załoga karetki do szpitala trafiła jedną karetką, więc bez większych luksusów. 
4. Karetka jechała do zdarzenia. 
(...)
36. Dodane przez żal, w dniu - 16-09-2012 13:08
PASAŻERKA FORDA ŚMIGŁOWCEM! ;d nie lekarka...
37. Dodane przez czytająca, w dniu - 16-09-2012 13:10
Ja nie wiem ludzie jak Wy czytacie!! Wyraźnie jest napisane, że zabrano śmigłowcem pasażerkę forda!! A że lekarka ma najpoważniejsze obrażenie w postaci złamania to można się spodziewać, że nic nikomu nie zagraża!!!
38. Dodane przez monika, w dniu - 16-09-2012 13:10
LUDZIE NAUCZCIE SIĘ CZYTAĆ!!! PISZE JAK BYK,ŻE POSZKODOWANĄ PASAŻERKĘ FORDA ZABRAŁ ŚMIGŁOWIEC,A NIE LEKARKĘ POGOTOWIA!!!
39. Dodane przez bolo, w dniu - 16-09-2012 13:13
Ludzie czytanie ze zrozumieniem! Kom. 16 śmigłowiec był PRZY OKAZJI innego wypadku a wy już tworzycie teorie i obrażacie, jak wy to mówicie "lekareczkę" (niezgłębione są pokłady zazdrości w naszym narodzie) czyli osobę, która była NAJBARDZIEJ POSZKODOWANA w tym wypadku.
40. Dodane przez czytać ze zrozumieniem!!, w dniu - 16-09-2012 13:15
czytanie ze zrozumieniem jest chyba obce większości tych, którzy się tu wypowiedzieli.. jasno jest napisane, że śmigłowiec transportował PASAŻERKĘ FORDA A NIE LEKARKĘ!!! ciekawe czy gdyby ktoś z Was na tą karetkę czekał też by teraz tak po tym kierowcy "jeździł"..
41. Dodane przez Luna, w dniu - 16-09-2012 13:18
Smiglowiec przylecial,bo nie mieli drugiej wolnej karetki!!
42. Dodane przez ted, w dniu - 16-09-2012 13:18
przeczytajcie dokładnie a potem komentujcie !!!!!! no kto leciał śmigłowcem?
43. Dodane przez Ludzie!!!!, w dniu - 16-09-2012 13:18
Tu jest napisane że jednego pasażera wzięli śmigłowcem a nie panią doktor
44. Dodane przez karolcia, w dniu - 16-09-2012 13:18
nauczie sie CZYTAC ZE ZROZUMIENIEM,bo smiglowiec zabral pasazerke focusa,a nie karetki!!!!!!!!!!!!!
45. Dodane przez no, w dniu - 16-09-2012 13:19
Karetka na sygnałach jest pojazdem UPRZYWILEJOWANYM i nie ma znaczenia którędy jechała - MOGŁA NAWET CHODNIKIEM! 
Należy patrzeć w LUSTERKA, klapki na oczy to KONIOM ZAKŁADANO
reklama
46. Dodane przez bv, w dniu - 16-09-2012 13:29
smigłowiec był z Zielonej Góry nie z Poznania
47. Dodane przez abcd, w dniu - 16-09-2012 13:41
Czytam komentarze i zastanawiam sie, czy osoby piszace wzywaly do kogos z rodziny lub bliskiego karetke z oddzialu ratunkowego? Liczy sie czas,kazda minuta czekania to wiecznosc, wiec dobrze, ze sie spiesza,dlatego karetka na sygnale to pojazd uprzywilejowany.
48. Dodane przez wróżka, w dniu - 16-09-2012 13:47
Ludzie! Karetka jechała jak szalona. Mogłaby chociaż troszeczkę zwolnić w miejscu zabudowanym, a gdyby jakieś dziecko przechodziło przez pasy? Nie miało by szans! I dlaczego karetka wjechała pod prąd? kierowca nie mógł tego przewidzieć, nie spojrzał w lusterko bo pewnie nie spodziewał się, że coś wjedzie nie na swój pas
49. Dodane przez ania, w dniu - 16-09-2012 13:48
Już poprawili opis. Teraz jest, że pasażerka forda. A czy to była karetka z Leszna?
50. Dodane przez wróżka, w dniu - 16-09-2012 13:48
Ludzie! Karetka jechała jak szalona. Mogłaby chociaż troszeczkę zwolnić w miejscu zabudowanym, a gdyby jakieś dziecko przechodziło przez pasy? Nie miało by szans! I dlaczego karetka wjechała pod prąd? kierowca nie mógł tego przewidzieć, nie spojrzał w lusterko bo pewnie nie spodziewał się, że coś wjedzie nie na swój pas
51. Dodane przez 54655, w dniu - 16-09-2012 13:51
zgadzam sie z "no" . Ludzie z karetki ratują nam na codzień życie, szanujmy ich i patrzmy w lusterka!! przykre jest to co piszecie o pani doktor... zastanowcie się proszę
52. Dodane przez AAA, w dniu - 16-09-2012 13:51
LUDZIE! CZYTAJCIE TEKST ZE ZROZUMIENIEM. ŚMIGŁOWIEC TRANSPORTOWAŁ NIE LEKARKĘ, A PASAŻERKĘ FORDA!!!! NASTĘPNYM RAZEM ZANIM ZACZNIECIE RZUCAĆ OSKARŻENIA POMYŚLCIE CHWILĘ!MYŚLENIE NIE BOLI!!!
53. Dodane przez 777, w dniu - 16-09-2012 13:53
"wróżka" tez bedziesz chciala zeby do ciebie jechala jak szalona gdy tobie lub twoim bliskim cos sie stanie
54. Dodane przez zoomo, w dniu - 16-09-2012 13:54
UPRZYWILEJOWANY to nie znaczy , że nie musi przestrzegać przepisów o ruchu drogowym
55. Dodane przez młoda, w dniu - 16-09-2012 14:10
M.in. do kom. 36, 37, 38 itp. Przeczytałam ten tekst jak tylko został zamieszczony i w PIERWOTNEJ wersji mowa była o transporcie helikopterem lekarki, a nie pasażerki. Myślę, że stąd wzięły się początkowe komentarze. Szkoda, że wprowadzając zmiany do tekstu nikt o tym nie informuje ...
56. Dodane przez Ja, w dniu - 16-09-2012 14:18
Uczepiliście się wszyscy tej karetki i śmigłowca. A przepraszam Was, w którym miejscu jest napisane, że to lekarka poleciała śmigłowcem, bo ja w tym artykule czytam co innego
57. Dodane przez max, w dniu - 16-09-2012 15:43
to był moment .....
58. Dodane przez do kom. 47, w dniu - 16-09-2012 14:21
Odpowiedź masz w opisanej sytuacji. Wzywając oczekuję przede wszystkim żeby dojechał możliwie jak najszybciej, ale żeby dojechała. Karetka może łamać przepisy ale z zachowanie szczególnej ostrożności i basta. A pytanie do ciebie, czy jechali wystarczająco szybko?
59. Dodane przez Bezrobotny kierowca karetki 23 lata praktyki, w dniu - 16-09-2012 14:55
Tak jest jak wieloletni zawodowi kierowcy sa zwolnieni a jezdza mlokosy z 3 letnim doswiadczeniem za kolkiem SANITARIUSZE
60. Dodane przez Asia, w dniu - 16-09-2012 14:59
Patrzy się w lusterka...przed skrętem w lewo należy upewnić sie czy którys pojazd nie zaczoł już manewru wyprzedzania...to mógłby być każdy, a że trafiło na karetke to cóż,..nawet może i dobrze bo mieli odrazu fachową pomoc..wina forda jak nic
61. Dodane przez Motocyklista, w dniu - 16-09-2012 15:11
Widzę, że większości przydałby się kurs czytania ze zrozumieniem ". Do szpitala trafiło z niegroźnymi obrażeniami pięć osób, jedna - pasażerka forda śmigłowcem Lotniczego Pogotowie Ratunkowego" nie lekarka poleciała a pasażerka forda.
62. Dodane przez typ, w dniu - 16-09-2012 15:41
Oby w Gostyniu na ulicy Wrocławskiej nie dowszło do podobnej tragedii ! szaleńcza jazda kierowców karetek może przynieść więcej szkody niż pożytku , nie narażajcie siebie , obsługi karetki i pacjenta a także innych na drodze na niebezpieczeństwo !
63. Dodane przez gosc, w dniu - 16-09-2012 15:41
tak ciężko zgadnąć że administracja zmieniła treść artykułu? rano było napisane, że to lekarkę zabrał śmigłowiec bo po prostu takie były wstępne informacje a teraz że pasażerkę forda i tyle. ludzie po co zaraz skaczecie sobie do gardeł
64. Dodane przez żal..., w dniu - 16-09-2012 16:44
(...) 
Karetka jest pojazdem uprzywilejowanym i tyle w tym temacie nie jechała po bułki do sklepu tylko ratować czyjeś życie
65. Dodane przez Przemek, w dniu - 16-09-2012 15:59
Widziałeł ten wypadek na oczy, komentarzy wiele, a komentować łatwo jak się nie jest na miejscu. Samochód skręcał, a karetka ewidentnie wymusiła pierwszeństwo chcąć wyprzedzić samochód z lewej strony, śmigłowcem wzieli pacjentkę. Weźcie na wszczymanie ludzie- ewidentna wina karetki, ale na szczęście nikt nie zginął. !!!!! Nie lubię jak ktoś komentuje jak na oczy niczego nie widział i czyta tekst, który nie do końca odzwierciedla to co powinien!!!!
66. Dodane przez Kiki, w dniu - 16-09-2012 16:03
Ja tylko mam nadzieje, że wszyscy wrócą szybko do zdrowia i tego im z całego serca życzę. Trzymajcie się mocno...Ratownicy jak widać poświęcają własne życie by ratować innych i za to trzeba im dziękować, a nie jak większość krytykować. Ale to wszystko do czasu kiedy sami będą potrzebowali pomocy. Nie życzę tego nikomu ale chyba tylko taka sytuacja wpłynie na wasze myślenie.
67. Dodane przez marta, w dniu - 16-09-2012 16:06
niech pani basia i jej maz wracaja szybko do zdrowia znalam tych ludzi co jechali for focuses
68. Dodane przez gosc weselny, w dniu - 16-09-2012 16:47
tak bylo i zgadzam sie z kom 63. Rano pisalo ze to lekarke zabrano i dlatego te wczesniejsze komentarze... Wypadek stal sie chwile jak ludzie z kosciola na slubie wychodzili. Cala noc obserwowalem portal czy jest cos napisane na temat wypadku. Zadnej wzmianki nie bylo, ze droga zamknieta i jest objazd itd. W radiu tez nic nie slyszelismy jak wyjezdzalismy z kosciola. Zadnych informacji nie bylo. Dopiero artykul pojawil sie ok godz 10 i co innego bylo napisane. Taki wypadek a informacji brak.
69. Dodane przez obserwator, w dniu - 16-09-2012 16:15
Niech jeszcze więcej innowacji wprowadzi "ukochany 
 
 
 
Niech jeszcze więcej nowatorskich pomysłów wprowadzi "ukochany"pan dyrektor szpitala w Lesznie. Wyeliminował starych, świetnych kierowców karetek a w ich miejsce, w ramach oszczędności przesunął ratowników.Jeszcze wiecej takich pomysłów ...!!!
70. Dodane przez bol, w dniu - 16-09-2012 16:24
Znieczulica. 
 
Pod Gostyniem tragedia się wydarzyła 
Ludzka znieczulica granicę przekroczyła 
Helikoptera do chorego nie wysłali 
Durny przepis urzędasy zastosowali 
 
Ludziska co z Wami się stało? 
Czy Wam się w głowach pomieszało 
Gdyby głupota skrzydła miała 
Do piekła by Was już zabrała 
 
Czy głupie przepisy należy przestrzegać? 
Czy po ludzku, z miłością interpretować? 
Pani w telewizornii z uśmiechem tłumaczyła 
Dlaczego Adasiowi cierpienia nie skróciła 
 
Pytam! Czy gdyby tragedia ją spotkała 
Czy ten przepis też by zastosowała 
Pytam! W jakim kraju ja żyję? 
Czy czasów normalnych dożyję? 
 
Krzyczę!! Krzyczę!! Protestuję!! 
Takiej Polski nie potrzebuję 
Aby Prawo Miłości zwyciężyło 
Znieczulicę ludzką pogrążyło
71. Dodane przez wrona, w dniu - 16-09-2012 16:49
(...).Współczuć wszystkim poszkodowanym w tej kolizji, karetkom też zdarzają się wypadki.A nasza reforma służby zdrowia od początku jest debilna i my będziemy zbierać żniwo za decyzje naszych parlamentarzystów.
72. Dodane przez ciekawe, w dniu - 16-09-2012 16:46
Nie tak dawno Nfz i Ministerstwo zdrowi wytykało szpitalowi w Gostyniu brak odpowiedniego zabezpieczenia transportu z lekarzem. W tej sytuacji tez warto zainteresować fundusz i ministerstwo j jak to wygląda we Wschowie. Co tzw. karetka systemu z lekarzem robiła poza swoim obszarem działania. No chyba, że powiat wschowski powiększył swój obszar.
73. Dodane przez kasia, w dniu - 16-09-2012 17:11
do kom ciekawe 
Chyba mało wiesz o tym jaki jest zakres karetki systemu z lekarzem.Polecam lektury w tym zakresie. Dla przykładu ta karetka mogła przewozić twoje dziecko z tętniakiem ze Wschowy do najbliższego oddziału neurochirurgii w Lesznie albo żonę z ostrym zawałem na kardiologię inwazyjną.I nie dziwne że pędziła, a dla innych niech sobie przypomną przepisy ruchu drogowego- pojazd uprzywilejowany w obszarze zabudowanym.Kierowca powinien zjechać z drogi a nie rozpoczynać manewr skrętu.Sami kierujemy i widzimy ,że zjeżdża co drugi pojazd a niektórzy się jeszcze ścigają. Pomyślcie że może jedzie do kogoś wam bliskiego.
74. Dodane przez Do 72, w dniu - 16-09-2012 17:40
Do 72 Odpowiedź na Twoje pytanie jest prosta... otóż od pewnego czasu karetki ze Wschowy oraz z Góry nagminnie przywożą pacjentów do SOR w Lesznie, powołując się na ustawę o PRM, która nakazuje jechać im do najbliższego SOR... zatem namiętnie, z upodobaniem, wożą tzw. "ciężkie" przypadki (najczęściej są to przypadki po prostu niedokładnie zbadane) do leszczyńskiego szpitala, no bo IP w Górze nie przyjmuje już chyba żadnych chorych, a SOR we Wschowie może i jest, ale jak tylko ktoś puknie się w głowę to na pewno ma uraz czaszkowo-mózgowy i MUSI go zobaczyć neurochirug...zatem dawaj do Leszna... a leszczyńscy pacjenci czekają i się buntują, że muszą czekać... . Ni i stąd karetka systemu ze Wschowy była w powiecie leszczyńskim:)
75. Dodane przez zzz, w dniu - 16-09-2012 18:24
ewidentna wina motocyklisty...
76. Dodane przez do 69, w dniu - 16-09-2012 18:30
Niestety karetka jest ze Wschowy a nie Leszna, w pewnym sensie się zgodzę , ze posunięcia dyrektorów są przerażające, powinni jeździć kierowcy na karetkach ale byli" zbędni" dla biurokratów, jeżdżą ratownicy którzy muszą zabezpieczyć pacjenta i jeszcze wsiąść za kierownice i jechać do szpitala, mój kolega jeździ jako kier- rat.med i wie jakie to odpowiedzialne, nie narzeka na to że stał się kierowcą bo takie są realia . Dopóki ustawa o R>M> się nie zmieni tak będzie, a co do tego wypadku to kier. rat. powiedział że tak czasami wychodzi że leci się pod prąd ale w tym wypadku to jest wina kierowcy ambulansu. Nie można gnać na złamanie karku łamiąc tak przepisy a na tej drodze to kilka sekund nie zbawi nikogo jak karetka pojedzie te kilkaset metrów prawidłowo a nie pod prąd
77. Dodane przez do kasi kom. 73, w dniu - 16-09-2012 18:55
Z tego co jest opisane i widać na zdjęciu, karetka jest ze Wschowy i wracała z Leszna. Mam nadzieję, że sygnały były włączone bo jakieś pilne wezwanie a nie, żeby szybciej wrócić na swój teren. Gostyniowi po kontroli zarzucano brak zabezpieczenia transportu z lekarzem. Podejrzewam, że we Wschowie nie jest lepiej, a może nawet dużo gorzej.
78. Dodane przez do kierowcy karetki z 23 letnim stażem, w dniu - 16-09-2012 19:00
sam byłeś sanitariuszem i zaniżasz poziom swoim kolegom po fachu, trzeba było szkołę zrobić jak twoi koledzy, a sanitariusze już dawno nie jeżdżą w karetce P i S więc twoja wiedza mnie poraża
reklama
79. Dodane przez run, w dniu - 16-09-2012 19:34
Kasia kom. 73, ja zawsze będę się "ścigał" z karetką, strażą i czym tam tylko chcesz, jeśli stwierdzę że będę im blokował drogę przejazdu. Zatrzymanie pojazdu by ustąpić miejsca jest fajne ale tylko w wypadku gdy się nie blokuje przejazdu. Kiedyś miałem taki przypadek na przejeździe przed Lipnem, kierowca Uno zatrzymał się zaraz za przejazdem widząc, że z na przeciwka już auta się zatrzymały, czyli zablokował przejazd, karetka stała za mną i "wyła" jak oszalała, dobrze że kierowca z przeciwległego pasa zrobił troszkę miejsca i mogliśmy ruszyć, auto katowałem by tylko karetka mogła mnie jak najszybciej wyprzedzić, dokonała tego po za tablicą Lipno. I co moje ściganie było błędem?
80. Dodane przez marzena, w dniu - 16-09-2012 19:43
karetkę na sygnale słychać z daleka, następnie wystarczy się rozejrzeć... ilu kierowców w takiej sytuacji staje i robi jej miejsce? ostatnio nie więcej niż 10 procent, niektórym może się wydaje że zdążą przed nią skręcić... co do kierowców karetek bez doświadczenia to też prawda...
81. Dodane przez ppp, w dniu - 16-09-2012 20:12
Argumenty o młodych kierowcach w karetkach bez doświadczenia są trochę bez sensu. Przecież zwolnieni i doświadczeni kierowcy nie jeździliby wiecznie. Kiedyś i tak przyszedłby na ich miejsce nowy i jeszcze niedoświadczony kierowca, więc problem byłby ten sam, tyle że przesunięty w czasie. Co do łączenia roli kierowca-ratownik, nie widzę w tym nic złego, o ile liczba ludzi w zespole jest wystarczająca.
82. Dodane przez qqqq, w dniu - 16-09-2012 20:21
kierowca karetki jest zobowiązany do przestrzegania przepisów ruchu drogowego czy jedzie na sygnale czy też nie. Pewnie obsada karetki nie miała zapiętych pasów bezpieczeństwa.Ale jak zawsze trafiła się okazja to pędzili ile fabryka dala. A jak kierowca jedzie na sygnale to odpowiada za sprzęt czyli karetkę za personel z którym jedzie jak za innych uczestników ruchu a jak ktoś skręca na skrzyżowaniu to nie musi patrzeć co się dzieje za nim to kierowca karetki nie dostosował prędkości do panujących warunków na drodze a to że jedzie na sygnale nie zwalnia go z myślenia a już z przestrzegania przepisów
83. Dodane przez do kom 50, w dniu - 16-09-2012 20:22
takich bredni nie czytałem jak żyję.karetka jechała jak oszalała...ma do tego prawo ,jedzie ratować czyjeś życie,co dziecko ma robić na drodze?karetko ma prawo nie stosować się do przepisów jadąc na sygnale a każdy kto utrudnia jest zwykłym kretynem,fokus zajechał drogę i to jego wina,zmieniając pas ruchu należy ustąpić pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na tym pasie,szkoda tylko że ludzie są tak sceptycznie nastawieni do służby zdrowia,to nie ich wina ze kasa nie w tę stronę płynie.do kom 80 kierowca karetki musi mieć doświadczenie i świadectwo kalifikacji,musi mieć kilkuletni staż w prowadzeniu pojazdów,byle kto za kierownicą usiąść nie ma prawa. proponuję z reklamacją do Arłukowicza on robi co może zeby rozwalić służbę zdrowia na strzępy.
84. Dodane przez re, w dniu - 16-09-2012 20:32
karetka nie ma prawa jechać pod prąd nie może to wyglądać tak że służby uprzywilejowane mogą wszystko bo zaraz rozjadą człowieka bo oni jada na ratunek drugiemu a pozatym kierowca jadący z tyłu musi ponosic odpowiedzialnos i jak przepisy mówia ze musi być zachowana odpowiednia odległośc od drugiego auta i nie mozna ufać kierowcy jadacemu z przodu równie dobrze mogł jechac ktos z naprzeciwka i co wtedy by zrobiłą karetka chyba by srodkiem wysepki jechała z tym smigłowcem tez ale jaja jak biedne dziecko czekało to nie mogli przyleciec tylko karetka z ostrowa musiała leciec moze trzeba było czekac az przyjedzie z warszawy paranoja ciekawe kto teraz pokryje koszty jak karetki jezdza bez ubezpieczenia bo oni moga policja rowniez włancza sygnał bo sie nie chce czekac na swiatłach to ma byc zagrozenie zycia gdzie tu sprawiedliwosc polska to wielkie bagno brak rónouprawnienia jescze jedno jest ciekawe ze jesli ford skrecał do swojego bloku to był na srodkowym pasie to karetka miała swoj prawy pas zeby go ominac wiec po jaki h..... pojechałą lewym to nie Anglia ze jezdzimy lewym gdzie tu sens i logika teraz najprostszym sposobem powinien ktos sprawdzic w szpitalu u dyspozytora czy faktycznie karetka jechałą po chorego czy kierowca karetki nie spanikował wiedział ze uderzy i wtedy włonczył sygnał dzwiekowy zdrowia Pana Marka i żony i dla lekarki bo przecież to nie jej wina a kierowce karetki prawko wziąśc jak nie umie jezdzic
85. Dodane przez kol.z pracy Dł.St, w dniu - 16-09-2012 20:54
Szczęście, że wszyscy żyją,jest to straszny szok ale Basia życzę Tobie i Twojemu mężowi zdrówka.Dla pani z karetki również zdrowia.
86. Dodane przez ona, w dniu - 16-09-2012 21:19
Tekst jest zmieniony. Rano było napisane że lekarkę przetransportowano śmigłowcem. Dlatego to nieporozumienie.
87. Dodane przez do 84, w dniu - 16-09-2012 21:21
albo nie masz prawka,albo nie masz rozumu,albo jesteś ofiarą cięć na oddziale psychiatrycznym służby zdrowia...kierowca w panice włączył sygnał dźwiękowy...zdążył zapalić ostatni papieros i zmówił paciorek,potem przywalił aż miło...pojazd uprzywilejowany!!! ma pierwszeństwo nie ważne czy jedzie po ciebie czy osobę obcą tobie,ratuje czyjeś życie.
88. Dodane przez E, w dniu - 16-09-2012 21:40
ludzie przecież to jest wina kierowcy .Co wy niektórzy go tak bronicie.Jakim prawem może jechać pod prąd.Pan z focusa był na swoim pasie karetka miała prawy pas wolny ,jak można wyprzedzać lewym pasem jeszcze w dodatku przez wysepkę.MAREK ,BASIA DUŻO ZDROWIA ŻYCZĘ.
89. Dodane przez ppp, w dniu - 16-09-2012 21:52
Tak jest - na pewno miał całkiem wony swój pas, a lewym pojechał ot tak sobie dla urozmaicenia. Ludzie, zastanówcie się trochę...
90. Dodane przez oa, w dniu - 16-09-2012 22:08
Czytając te komentarze, trudno oprzeć się wrażeniu, że Polacy nie są napędzani krwią, tylko żółcią. To nasz sport narodowy.
91. Dodane przez kinga, w dniu - 16-09-2012 22:57
We Wschowie kierowcy karetek nadużywaja sygnałów swietlnych i dziwiękowych nie wierze ze zawsze jest taka potrzeba. Kazdego dnia parenaście razy jezdza na sygnalach jak w dużym mieście . Kierowcy jak dzieci sie ciesza ze na sygnale jada. A jak jechali to widać na zdjeciu.
92. Dodane przez pb, w dniu - 16-09-2012 23:15
no bo wy wszyscy wiecie, ze skoro focus juz byl na srodkowym pasie, to znaczy od razu ze na prawym nikogo byc nie moglo. gdyby prawy byl wolny, karetka jechalaby prawym.
93. Dodane przez Ania, w dniu - 16-09-2012 23:49
Nauczcie się czytać ze zrozumieniem... bo wyraźnie jest napisane po kogo przyleciał śmigłowiec... Inteligenci...
94. Dodane przez Adam, w dniu - 17-09-2012 07:20
Do Ani 
Trzeba czytać komentarze również ze zrozumieniem. Tekst została poprawiony przez redakcję. W pierwszej wersji było napisane, że śmigłowiec zabrała lekarkę ze złamaną ręką. Czyżby Ania była przysłowiową blondynką J
95. Dodane przez Beata, w dniu - 17-09-2012 08:39
Ludzie,przecież nie umiecie czytać ze zrozumieniem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Śmigłowiec przyleciał po pasażerkę forda,a nie po lekarkę.Krytykować każdy potrafi,a nie myślicie o życiu tych ludzi.Stała się tragedia,na tym się skupcie.Gdybyście czytali ze zrozumieniem i słuchali w skupieniu to wiadomo przecież,że wiedzielibyście,iż karetka może wylądować w każdym miejscu gdzie wydarzył się wypadek.W przypadku małego chłopca ratownicy podjęli złą decyzję i zabrali dziecko do szpitala,zamiast od razu na miejsce wezwać śmigłowiec.To cała prawda!!!!!!!!!!!!!!!!Moje dziecko w podstawówce czytało lepiej ze zrozumieniem,niż połowa z Was.WSTYD.Bardzo współczuję wszystkim ofiarom,i nie jest ważne,czy to lekarka ,czy pasażerka...
96. Dodane przez pawel, w dniu - 17-09-2012 08:45
Weźcie pod uwagę, mądrale, że na początku była tu informacja, że śmigło zabrało lekarkę. Poprawili dopiero później. 
 
BTW - jak się robi takie poprawki w tekstach, to powinno być w drodze korekty/sprostowania a NIE zmiany tekstu, bo niepotrzebnie robi się zamieszanie, ludzie sobie wymyślają ... I po co to?
97. Dodane przez kierowca, w dniu - 17-09-2012 09:02
Wszyscy krytykuja, jakby karatki w naszej okolicy rozbijaly sie codziennie. Na ile tysiecy interwencji zdarza sie taki nieszczesliwy wypadek?? Jesli ktos uwaza ze jazda na sygnale jest frajda i nie trzeba na nic uwazac to naprawde chcialbym zeby ten ktos usiadl za kierownica ambulansu i zobaczyl jak to wyglada z tej perspektywy. Myslisz o tych ktorzy czeiaja na pomoc i odliczaja uplywajace sekundy, myslisz o tych ktorych wieziesz, myslisz o tych ktorych mijasz, o tych ktorzy ciebie mijaja, patrzysz lusterko czy twoj przejazd na sygnale nie spowodowal niebezpueczenstwa. Nie ma ludzi idealnych, nie ma idealnych kierowcow. Trzymajcie sie zalogo z ambulansu. Zdrowia dla wszystkich uczestnikow wypadku.
98. Dodane przez ALA, w dniu - 17-09-2012 09:03
PROPONUJĘ DLA POSZKODOWANYCH Z FOCUSA I ICH RODZINY, ŻEBY DOCIEKAŁY ZASADNOŚCI UŻYCIA SYGNAŁÓW PRZEZ KARETKĘ. CZY RZECZYWIŚCIE JECHALI DO PILNEGO ZDARZENIA, CZY TYLKO SOBIE CHCIELI PRZYSPIESZYĆ POWRÓT DO BAZY. JEŚLI TO DRUGIE TO DOMAGAŁABYM SIĘ DUŻEGO ODSZKODOWANIA OD SZPITALA. A PEWNIE JEST TO DO SPRAWDZENIA, W POGOTOWIU ROZMOWY SĄ CHYBA NAGRYWANE. RATOWANIE ŻYCIA ROZUMIEM, ALE ZA NAGMINNE I NIEUZASADNIONE UŻYWANIE SYGNAŁÓW POWINNY ZOSTAĆ WYCIĄGNIĘTE SUROWE KONSEKWENCJE.
99. Dodane przez Renia, w dniu - 17-09-2012 09:05
Jasno pisze że śmigłowcem transportowana była pasażerka forda!!
100. Dodane przez Victor M., w dniu - 17-09-2012 09:06
:) przyleci helikoter źle, nie przyleci jeszcze gorzej; karetka na sygnale źle, bez sygnału też niedobrze; ranną lekarkę powinni pewnie zostawić na przystanku żeby wróciła do leszna PKSem, oj oj z takim stosunkiem do innych ten naród nie przetrwa ...
101. Dodane przez Fifi, w dniu - 17-09-2012 09:33
Około 2 tygodnie temu jechałam do Wschowy, padało i nagle na tym dużym zakręcie pod koniec Dębowej Łęki wyłoniła się karetka, która wpadła w poślizg i tańczyła po całej jezdni. Tam nie ma gdzie uciec bo z obu stron barierki. Przeżyłam straszne chwile. Może to ten sam kamikadze co w Długich?
102. Dodane przez glina, w dniu - 17-09-2012 10:22
po co te dywagacje? focus przed skretem mial obowiazek upewnic sie ze nie jest wyprzedzany, nie zrobil tego, za wyprzedzanie w miejscu niedozwolonym kierowca karetki dostanie mandat, ale sprawca tego wypadku jest kierowca focusa-tak mowi kodeks drogowy i nie ma w ogole znaczenie czy to byla karetka na sygnale czy bez czy tez bylby to inny kierowca tzw pirat drogowy ktory smiga pol polski lewym pasem nic to nie zmieni przepis mowi jak wyzej
103. Dodane przez S, w dniu - 17-09-2012 10:44
mama i tata dali na studia i ratownicy łażą ze stetoskopami. Bo naoglądali się medicopterów czy innego Haselhofa. Pozdrowienia dla starej załogi pogotowia,było dobrze.Może biedniej,ale weselej :) B,C,G,O trzymajcie się !:)
104. Dodane przez xxx, w dniu - 17-09-2012 10:45
co nie którym osobom kłania się czytanie ze zrozumieniem...śmigłowiec zabrał pasażerkę forda a nie panią doktor a karetkę prowadził doświadczony kierowca-ratownik z wieloletnim stażem a nie jakiś młokos.
105. Dodane przez Iwona, w dniu - 17-09-2012 11:36
do kom.nr 1,2,3 kłania się czytanie ze zrozumieniem.Śmig łowcem została przetransportowana poszkodowana forda focusa.
106. Dodane przez aaaa, w dniu - 17-09-2012 11:47
taka nowoczesna karetka i juz jej nie ma.... Czy wschowski szpital ma teraz jakas karetke???
107. Dodane przez ona, w dniu - 17-09-2012 11:56
LUdzie czytajcie co piszecie nie lekarka smigłowcem a inna osoba nauczcie sie czytać ze zrozumieniem
108. Dodane przez 777xxx, w dniu - 17-09-2012 12:59
Dodane przez xxx, w dniu - 16-09-2012 11:43  
może i jechała lewym pasem ale miłajałam ją i cały czas miała sygnał wlączony!!!!-proszę udać się do najbliższego komisariatu i złożyć zeznania
reklama
109. Dodane przez Wiesia, w dniu - 17-09-2012 13:14
A co TIR robił w niedziele da krajowej drodze? Powinni uziemic takiego kierowce
110. Dodane przez do aaaa, w dniu - 17-09-2012 16:32
Ma chyba nawet dwie z debomilu :)
111. Dodane przez ktos, w dniu - 17-09-2012 17:09
ludzie czytajcie ze zrozumieniem ! ''Najbardziej ucierpiała jadąca ambulansem lekarka, INNA POSZKODOWANA do szpitala w Lesznie została przetransportowana śmigłowcem.''
112. Dodane przez do glina, w dniu - 17-09-2012 17:14
Facet w Anglii mieszkasz? upewnic sie czy go nic nie wyprzedza za nim wysepka itd a on ma sie upewnic hahahah smiech na sali z was ludzie. Swiadkiem zdazenia byłem i RADIO ELKA NAPISALO POPYLINE ;) KARETKA BEZ SYGNAŁU PEDZACA POD PRAD Z PREDKOSCIA 140km/h TARANUJACA NIEWINNYCH LUDZI. PRAWY PAS JEST WOLNY JEDZIE POD PRAD GDZIE ZA CHWILE JEST KOLEJNA WYSPEKA I NIE MA GDZIE ZJECHAC BRAWO DLA KIEROWCY KARETKI MAM NADZIEJE ZE RODZINA Z FORDA DOSTANIE OGROMNE ODSZKODOWANIE ZA TA ZAISTNIALA SYTUACJE.A TY GLINA I WAS RESZTA JEZELI JESTECIE TACY CWANI TUTAJ JEDZCIE I POWIEDZICIE TO WPROST RODZINIE JESTEM CIEKAW ILU Z WAS MA TAKA ODWAGE I POJEDZIE TAM I IM TO POWIE TUTAJ CWANIACZKI WIELKIE. POZDRAWIAM SMIESZNYCH LUDZI ;)
113. Dodane przez JA, w dniu - 17-09-2012 17:53
na wjeździe jest na pewno znak teren zabudowany i zakaz wyprzedzania ! ! ! !
114. Dodane przez do analfabetów, w dniu - 17-09-2012 19:24
B arany, mauczcie sir czytać ze zrozumieniem. Gdzie jest napisane, że lekarke transportowano do szpitala śmigłowcem?
115. Dodane przez fel, w dniu - 17-09-2012 19:30
od.112 gdzie ty chodziłeś do szkoły
116. Dodane przez 12, w dniu - 17-09-2012 19:32
jak czytam te komentarze to aż śmiać mi się chce z głupoty co niektórych.zapewne większość z Was siedzi w domach na czterech literach i z nudów pisze głupoty.po pierwse karetka miała sygnały świetlne i dźwiękowe czyli była pojazdem uprzywilejowanym , które słychać z daleka i kierowca focusa miał psi obowiązek puścić karetke a nie pchać się przed nią a że karetka miała zajęty prawy pas ma prawo jechać drugim pasem.do komentarza nr 112 co ty radar masz w oczach że wiesz ile jechała?!tak nawiasem do RADIA ELKI SKORO ŹLE NAPISALIŚCIE KOGO ZABRAŁ MEDIKOPTER TO TERAZ BYŚCIE ZAMIEŚCILI PRZEPROSINY NA RZECZ LEKARZA Z KARETKI BO NIESŁUSZNIE CO NIEKTÓRZY POSĄDZILI LEKARZA ŻE JĄ ZABRALI!LUDZIE ZASTANÓWCIE SIE NAD TYM CO PISZECIE BO JAK WZYWACIE KARETKE TO NAPEWNO ZAWSZE MÓWIE PRZYJEDŹCIE SZYBKO BO COŚ TAM SIĘ DZIEJE.DO KOM NR 106 DLA TWOJEJ WIADOMOŚCI TO POLECAM SIĘ PRZEJŚĆ DO SZPITALA I ZOBACZYĆ ŻE MAJĄ KARETKE .DO KOM NR 91 JAKBYŚ NIE WIEDZIAŁA TO KARETKA NA SYGNALE JEDZIE DO POWAŻNYCH PRZYPADKÓW I CO ZATKAŁO CIĘ?
117. Dodane przez xx, w dniu - 17-09-2012 19:41
jak czytam te komentarze to niektórzy powinni iść na ponowny egzamin na prawo jazdy, przecież jest nawet takie pytanie co powinno się robić kiedy nadjeżdża pojazd uprzywilejowany powinniśmy umożliwić przejazd takiemu pojazdowi dlatego moim zdaniem w 100% winny jest kierowca samochodu osobowego
118. Dodane przez polo, w dniu - 17-09-2012 20:12
moje bąki pięknie pachną :)
119. Dodane przez patryk leszno, w dniu - 17-09-2012 20:10
wyraźnie napisano - pasażerka focusa poleciała śmigłowcem do szpitala. czytanie ze zrozumieniem się kłania. pozdro dla szwagra :)
120. Dodane przez magducha, w dniu - 17-09-2012 20:40
Jak czytam większość komentarzy, to zastanawiam się, skąd komu takie brednie na myśl przychodzą. Po pierwsze-czytanie bez zrozumienia to już norma. Nie widzi jedno z drugim że napisano o przewozie śmigłowcem PASAŻERKI FORDA (a nie lekarki!!!-ta jechała karetką a nie fordem). Po drugie-jak się nie wie jak się zachować na drodze w przypadku kiedy jedzie pojazd uprzywilejowany, to nie wyjeżdżamy ani na drogę autem, ani komentarzami na stronie.PUKNIJTA SIĘ W DURNE ŁBY BARANY I WRÓĆTA DO PODSTAWÓWKI. A NAJLEPIEJ IDŹTA PRZEZ ZBOŻE, to może następnym razem darujecie sobie durnowate komentarze.
121. Dodane przez Galuciarz, w dniu - 17-09-2012 21:28
Dobrze że nie ogłosili przetargu na dostawę śmigłowca.
122. Dodane przez do 112, w dniu - 18-09-2012 08:24
jeszcze raz glina- mimo twoich wypocin powtorze jak stanowi prawo o ruchu drogowym- kierowca lamiacy wszelkie zakazy np.predkosci, podwojnej ciaglej czy wysepek zostaje ukarany mandatem za te wykroczenia( nawet jesli jechal zwykla osobowka) a kierowca ktory wykonuje manewr skretu i nie upewnia sie czy nie jest wyprzedzany zostaje uznany za sprawce kolizji lub wypadku i pewnie nic nie musze mowic rodzinie bo jesli jest choc troszke inteligentna zrozumie te wykladnie prawa
123. Dodane przez przyjaciolka, w dniu - 18-09-2012 10:41
JA WIDZE ZE WIEKSZA POLOWA WYPISUJACYCH TU MA PROBLEMY Z CZYTANIEM ZE ZROZUMIENIEM , JEST WYRAZNIE NAPISANE ZE PASAZERKA FOCUSA POLECIALA HELIKOPTEREM... COFNIJCIE SIE DO PODSTAWOWKI ;[ ZENADA JESLI CHODZI O SPOLECZENSTWO BO DO KRYTYKOWANIA JESTESCIE PIERWSI DURNI IDIOCI JESTESCIE NIC WIECEJ :)
124. Dodane przez korekta, w dniu - 18-09-2012 13:34
Do wszystkich krytykujących i obrażających innych za oburzenie na transport śmigłowcem lekarki ze złamaną ręką. To wy chyba macie problem czytania ze zrozumieniem. Czy tak trudno zrozumieć, że tekst został poprawiony przez redakcję. W pierwszej wersji było, że to właśnie lekarkę transportowano helikopterem. A do Pani z komentarza numer 123 mam pytanie, czy jest Pani typową blondynką? Sama Pani nie może zrozumieć i pokojarzyć pewnych faktów a jeszcze obraża innych. Ale tak to jest jak się używa tylko części swoich szarych komórek. Dla poszkodowanych życzę szybkiego powrotu do zdrowia.
125. Dodane przez do 122, w dniu - 18-09-2012 14:50
Jesteś tutaj kozak? jedz do rodziny i im to powiedz :) gwarantuje Ci że chłopaki Ci tam krzywde zrobią bo ich znam wiec zapraszam do nich im to powiedz bo oni to widzieli na wlasne oczy (...)
126. Dodane przez fop, w dniu - 18-09-2012 16:19
"gwarantuje Ci że chłopaki Ci tam krzywde zrobią" - typowa polska wiejska mentalność...
127. Dodane przez do fop, w dniu - 18-09-2012 17:06
taka niestety prawda za pisanie mówienie takich głupot jest tak. Chociaż nie był gość na miejscu a najwiecej sie wypowiada i głupoty wypisuje.Co my w Anglii jesteśmy ? Niech każdy z was jedzie na miejsce wypadku i poogląda znaki jakie pasy są gdzie są wysepki gdzie jest lewoskret itd :) A pozniej niech sie wypowiadaja:) bo GLINA to gimbus cwany w necie a jakby ich zobaczył to by uciekał aż miło :)
128. Dodane przez fop, w dniu - 18-09-2012 19:38
@122: Znaki znakami, ale pojazd uprzywilejowany może się do nich nie stosować jeśli sytuacja tego wymaga. Rozumiem, że Ty byłeś świadkiem wypadku i możesz potwierdzić z całą pewnością, że kierowca ambulansu jechał bez sygnałów i miał całkowicie wolny pas po swojej stronie. W takim razie wypadałoby całą sprawę opowiedzieć policji. Glina zdaje się mówił, jak to wygląda z punktu widzenia prawa i sytuacja jest jasna. I tylko dlatego miałby dostać od tych "chłopaków"? No to muszą to być przyjemniaczki faktycznie.
129. Dodane przez do krytykantów, w dniu - 19-09-2012 10:09
Ludzie opamiętajcie się z tą krytyką! Macie gęby pełne złości. Nie słuchacie i nie czytacie uważnie ale każdy z Was przekręca fakty. Zachowujecie się jak polscy politycy. Obrzucać kogoś błotem zawsze coś przylgnie. Jestem długoletnim kierowcą i szlag mnie trafia jak duża grupa niedouczonych lub aroganckich kierowców nie reaguje na sygnały karetki. Niedowiarków zapraszam na skrzyżowanie Aleji Konstytucji i Jana Pawła. Tam można zobaczyć jak to wygląda w rzeczywistości. A już złośliwość niektórych komentarzy jest porażająca i świadcząca o poziomie intelektualnym komentujących! Uważajcie bo się własnym jadem zatrujecie.
130. Dodane przez gość, w dniu - 19-09-2012 16:51
Do szpitala trafiło z niegroźnymi obrażeniami pięć osób, jedna - pasażerka forda - śmigłowcem Lotniczego Pogotowie Ratunkowego.... czytajcie ze zrozumieniem...
131. Dodane przez PRA, w dniu - 19-09-2012 17:48
Ludzie nauczcie się czytać, to nie lakarka poleciała śmigłowcem tylko PASAŻERKA FORDA!!!!
132. Dodane przez STP, w dniu - 21-09-2012 10:52
Ludzie! śmigłowiec leciał do wypadku z 5 poszkodowanymi, a nie do lekarki!! zadysponowano 2 inne karetki i śmigłowiec, bo było 5 osób poszkodowanych. Gdybyście mieli jakiekolwiek pojęcie, to nie pisalibyście głupot. Jedna karetka- jeden poszkodowany, takie są zasady! A dyspozytor w CPR nie wie nigdy do końca w jakim są stanie. Dobrze,że tak to się skończyło. A gdyby kierowca forda miał połamaną miednicę, to grzmialibyście, dlaczego nie wezwali śmigłowca?! Debilne myślenie!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj