Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Wschowa arrow Opłata naliczana od osoby

Opłata naliczana od osoby

Opłata naliczana od osoby

02.01.2013. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
0821_odpady.jpgZ nowym rokiem rozpoczyna się akcja zbierania deklaracji związanych z nowym systemem gospodarki odpadami. Do mieszkańców powiatu wschowskiego trafią formularze, w których będą musieli zadeklarować liczbę osób zamieszkujących gospodarstwo. Od tego uzależniona będzie opłata śmieciowa.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wschowa należy do Międzygminnego Związku "EKO-PRZYSZŁOŚĆ", tworzonego przez trzynaście gmin, które wspólnie chcą realizować wymogi nowej ustawy o odpadach. Teren działania Związku został podzielony na sektory. Jeden z nich obejmuje teren powiatu wschowskiego, a to oznacza, że powinien tu zostać przeprowadzony odrębny przetarg na wybór operatora.
Gminy
tworzące związek przystępują do zbierania deklaracji - mówi Krzysztof Grabka, burmistrz Wschowy: - Zarządcy nieruchomości będą mieli do wykonania dosyć sporo pracy, bo w interesie gmin będzie to, aby jak najszybciej zebrać wszystkie deklaracje. Po pierwsze, będą spływać deklaracje o liczbie zadeklarowanych osób w poszczególnych gospodarstwach domowych. To później będzie weryfikowane, czy ktoś nas nie okłamał, podał nieprawdę. Mogą pojawić się różne skomplikowane sytuacje, bo ktoś powie, że tam ktoś mieszka, ale przecież mógł wyjechać i np. pracować w Anglii przez pół roku. To są różnego rodzaju komplikacje, które na pewno wystąpią. Natomiast na podstawie zebranych deklaracji będzie przygotowywany przetarg.
Formularze trafią także do posesji, na których znajdują się biura, magazyny czy prowadzona jest działalność gospodarcza. Tu pod uwagę nie będzie brana liczba pracowników. Dana firma będzie zamawiać pojemnik na śmieci określonej wielkości i w zależności od tego ustalane będą koszty.
Radny Krzysztof Czopek wyraził swoje obawy, że za bardzo obciąży to rodziny wielodzietne. Natomiast burmistrz wyjaśnił, że taki sposób naliczania opłat wybrało zgromadzenie Związku Międzygminnego, które wybrało jedną z trzech możliwości, jakie daje ustawa o gospodarce odpadami. Krzysztof Grabka na razie nie chce przesądzać o wysokości opłat i zaznacza, że będzie można to określić dopiero po wyborze najkorzystniejszej oferty przetargowej.
(mon)
 
Komentarze (75)
1. Dodane przez bxD, w dniu - 02-01-2013 10:02
Ankiety a nie deklaracje uchwalone jako akta prawa miejscowego?  
Rady poszczególnych gmin przyjmując statut związku zrzekły się prawa uchwałodawczego i kontrolnego na rzecz związku nie mogły zrzec sie odpowiedzialności przed wyborcami. Głupie tłumaczenie to nie my to związek. Wszystkie decyzje związku są decyzjami wszystkich rad gmin!!!
2. Dodane przez XXX, w dniu - 02-01-2013 10:03
Moja rodzina liczy 7 osób. Ciekawe ile zapłacę za śmieci??? Pan Czopek ma rację, że najbardziej obciążone będą rodziny wielodzietne.No ale przecież rodziny wielodzietne stać, mają taaakie wielkieee rodzinneee....
3. Dodane przez gg, w dniu - 02-01-2013 10:29
i tym sami zmuszajado wyworzenia śmieci do lasu brawo
4. Dodane przez teri, w dniu - 02-01-2013 10:32
Jak zajmie się tym spółka komunalna, to zobaczycie jakie będą opłaty. Oni tylko czekają na kolejną doją krowę. No cóż, skądś trzeba brać pieniądze, jak same wynagrodzenie zarządu spółki czyli prezesa Ż, pani D i pana J to już chyba blisko 30.000 zł miesięcznie.
5. Dodane przez maria, w dniu - 02-01-2013 10:33
Bardzo dobrze ze ustalono od osoby .
6. Dodane przez kiki, w dniu - 02-01-2013 10:45
bezsens.... taaaak . dorosli ok ale dlaczego za dzieci mamy płacić. teraz dla przykładu . rodzinka liczy sobie 2osoby dorosłe i 5 czy g dzieci małych(!!!!) i co za maludy płacic za te pieniądze to pielichy maja .... powinno byc od 18 roku życiu. ludzie pomyslcie zanim cos uchwalicie.
7. Dodane przez wschowianin, w dniu - 02-01-2013 10:52
Uważam, że płacenie za śmieci od osoby to najbardziej sprawiedliwy system. Przecież nie dom, nie gospodarstwo, a człowiek wytwarza śmieci. Pan Czopek znów "staje za rodzinami wielodzietnymi", lecz tylko dla swoich celów politycznych. Bo nie słyszałem jego innej propozycji. Gadać każdy potrafi, jeżeli się mylę to niech zaproponuje coś mądrzejszego. Na razie jego twierdzenie wyraża się " nie bo nie".
8. Dodane przez ......, w dniu - 02-01-2013 11:00
zamiast nalicza za śmieci dajcie prace dla dzieci
9. Dodane przez Wszystko śmieciowe w tym kraju, w dniu - 02-01-2013 11:34
Najsprawiedliwszym rozwiązaniem było by płacenie od faktycznie posiadanego pojemnika.ajuJeżeli moja czteroosobowa rodzina faktycznie produkuje miesięcznie np.120 litrów odpadów to dleczego mam płacić np.za 240.niech Urząd Gminy udowodni mi że faktycznie nie produkuje takiej ilości ,a nie zasłania śie wyliczoną średnią jaka produkuje statystyczny Kowalski.Jeżeli ludzie wyrzucaja śmieci do lasu,to po to Urząd ma Straz Miejska aby monitorowala sytuację,a nie skupiała sie na fotoradarach i innych wykroczeniach drogowych ukierunkowanych na przynoszeniu pieniędzy Gminie.
reklama
10. Dodane przez zyga, w dniu - 02-01-2013 11:43
Panowie za Wschowy- wynik przetargu na obsługę nie ma nic wspólnego z wysokością stawki od mieszkańca, bo zadaniem Związku nie jest tylko odbiór odpadów ale szereg innych zadań. Polecam lekturę ustawy o porządku i czystości.....I nie ankieta ale deklaracja- to zasadnicza różnica.
11. Dodane przez xyz, w dniu - 02-01-2013 11:47
Korzystniej byłoby chyba od pojemnika- tak jak firmy i każdy sobie wybiera wielkość. Segregujesz odpady- masz mniejszy pojemnik -płacisz mniej.A co do nieprodukowania odpadów przez maludy, to się nie zgadzam- odkąd mamy właśnie maluda, pampersy zapełniają pojemnik w kilka dni.Natomiast zgadzam się, że uderzy to w rodziny wielodzietne, ale Polska słynie z polityki prorodzinnej.
12. Dodane przez ktoś, w dniu - 02-01-2013 12:02
przecież premie trzeba z czegoś płacić dla pożal się Panie Boże ekologów. jeżeli segreguje nie kupuje zbędnych opakować ..... znowu urawnilowka. Pan Krzysztof czy ze względów politycznych czy praktycznych ale ma rację
13. Dodane przez ej Teri, w dniu - 02-01-2013 12:19
Twój komentarz jest z cyklu, nie znam się, ale wypowiem się. Żadna spółka z udziałem samorządu nie może się tym zajmować:) To już ktoś dobrze wymyślił by tzw. "prywaciarze" zarobili, a teraz pomyśl, kto????
14. Dodane przez Emerytka, w dniu - 02-01-2013 12:21
Dzieciaki do 18 roku życia wytwarzają pewnie dwa razy wiecej śmieci niż człowiek po 60 roku proponuje zeby za te dzieciaki pobierałi większe opłaty a starszym dawać jakies ulgi  
Pozdrawiam
15. Dodane przez wacek, w dniu - 02-01-2013 12:46
czy to nie jest chore-może płaćmy od kubła-chyba PO nam w tym pomoże-chore to nasze państwo
16. Dodane przez do emerytki kom 14, w dniu - 02-01-2013 12:56
tylko ,że dzieciaki do 18 roku życia nie mają swoich dochodów!!!!!!!!!!!! i są na utrzymaniu rodziców!!!!! a emeryci mają dochód!!!! więc nie rozumie za co przysługują wam jakieś ulgi????????????
17. Dodane przez asia, w dniu - 02-01-2013 13:02
Od tego roku w sądach będą rozwody i separacja a potem udowodnianie gdzie jest się zameldowanym i czy w tym samym miejscu zamieszkuje się. Emigranci i bezdomni, uczący, pracownicy w ciągłej delegacji idt. w znajdą się podobnej sytuacji. Cały aparat urzędników budowany będzie jedynie do funcji kontrolnej deklaracji z ewidencją w USC. Jak to w Polsce wyjdzie jak wyjdzie a śmieci trafią do lasu. Załóżycie się?
18. Dodane przez do znawcy z kom 13, w dniu - 02-01-2013 13:09
A czy spółka gdzie Organem prowadzący jest Urząd Miasta i Gminy Wschowa może zarządzać wspólnotami mieszkaniowymi z których czerpie niezła kasę. A ludzie zamiast samemu zarządzać swoim to płacą taką kasę i to niewiadomo za co. No właściwie, to chyba wiadomo na co, jak napisał Teri.
19. Dodane przez mieszkanka gminy, w dniu - 02-01-2013 13:23
Zgadzam się z kom.9 i 11.Najsprawiedliwiej byłoby od pojemnika, a tym bardziej jak się segreguje.U mnie jest 5 osób i poj.120 l wywożony co 2 tyg nie jest pełen bo segreguję, a u sąsiadów jest 2 dorosłych i 2 małych dzieci i wieko poj.120 l stoi pionowo przed wywózką.W gminie będą mieli co robić bo będą dochodzić kto mieszka a kto pracuje za granicą- jest czy go niema? oto jest pytanie:)Niech zrobią ankietę wśród mieszkańców jak chcą płacić.Nie każdego stać na kolosalne wydatki i tak wszystko drożeje.
20. Dodane przez emerytka, w dniu - 02-01-2013 13:29
Do komentarza2.Masz rodzinę siedmioosobowaąi myślisz,że masz mniej śmieci ode mnie?Czy ja ze swojej emerytury mam płacić tyle samo co Ty?!Albo nawet ten,który ma wyższe dochody od Ciebie ale ma rodzinę trzyosobową jest zobowiązany płacić tyle samo co Twoja rodzina? Czysta hipokryzja i roszczeniowy stosunek do zycia- mi się należy ulga ,bo mam duzą rodzinę.Zapamiętaj,że kto ma dzieci ma więcej śmieci nie tylko miód! I tego się nie zmieni!Płacenie od osoby jest najbardziej sprawiedliwym system opłat!
21. Dodane przez do 20, w dniu - 02-01-2013 14:17
Najbardziej sprawiedliwe jest płacenie od rzeczywistej ILOŚCI ŚMIECI, a nie od osoby. Moja rodzina segreguje śmieci. Nie widzę powodu, by płacić tyle samo co podobna rodzina, która wszystko wrzuca do jednego pojemnika i produkuje 3 razy więcej odpadów.
22. Dodane przez do 2, w dniu - 02-01-2013 14:20
Rozumiem Twoje obawy, bo wygląda na to, że koszt wywozu śmieci będzie horrendalny. Niestety nie może być tak, że za dzieci się nie płaci. W sklepie za artykuły dziecięce tez nie zapłacisz?
23. Dodane przez zyga, w dniu - 02-01-2013 15:08
Ludzie jak czytam wasze posty to sie zastanawiam:jak wy żyjecie? Nikt z samorządowców czy związków nie miał wpływu na uchwalone przez Sejm ustawy.Tylko mamy je przestrzegać.Warianty naliczania opłaty są 4 i trzeba wybrać na cały teren związku/jak działa/lub gminy tylko JEDNĄ możliwość:od osoby, powierzchni lokalu, gospodarstwa domowego lub w/g wskazań licznika wody. Niestety każdy musi płacić, bo każdy te śmieci wytwarza.Śmieci tylko nie mają ci, co je wyrzucają w lesie. Sejm majstruje teraz w tej ustawie i ma coś pozmieniać/ 3.01 posiedzenie/.Zapewne nie na lepsze tylko bardziej ustawa stanie się zawiłą.
24. Dodane przez wschowianka, w dniu - 02-01-2013 16:18
I się właśnie skończy wywózka śmieci do lasu, bo się nie będzie opłacało ryzykować,a opłata od osoby zostanie narzucona.A dlaczego za dzieci nie chcecie płacić? A papierek po chipsach? A pampers,a pojemniki po jogurtach i pozostałości po wielu innych produktach? W brew pozorom dzieci odpadów produkują najwięcej.Dlaczego moja rodzina ma być karana za to,że jest mała,a wielodzietne rodziny wiecznie roszczą sobie prawo do niższego dosłownie wszystkiego.Rozumiem ciężką sytuację takich rodzin,ale że tak brzydko powiem,trzeba było myśleć wcześniej i planować a teraz ręce załamujecie.Wkurza mnie taka postawa.Mogliście przyjąć na świat więcej dzieci to teraz miejcie łeb żeby sobie z tym poradzić,a nie łapy po wszystko wyciągacie bo wam się należy i kropka. Nie wszyscy mają takie podejście.Wiem wiem, generalizuję,ale w większości wielodzietnych rodzin jest takie właśnie myślenie.Ja ma dwa pojemniki na trzy osoby,jakim cudem siedmioosobowa rodzina mieści się w jeden czy dwa,a znam takie przypadki. 
Do kom 20. 
Od rzeczywistej ilości śmieci zaczęło się właśnie zaśmiecanie lasów żeby zaniżyć koszty.Moim zdaniem rodziny segregujące śmieci powinny mieć zniżki,czy jakieś odliczenia od kosztów wywozu śmieci jeśli przedstawią dowody lub kwity że segregują śmieci ale do tego daleka droga,ale jestem pewna,że każdy segregacją chętnie obniży sobie koszty wywozu śmieci.A dzieci nauczą się dbania o środowisko.To takie proste.
25. Dodane przez xz, w dniu - 02-01-2013 15:39
Nie można płacić od rzeczywistej ilości śmieci, bo wiele rodzin pali nawet plastiki!! często śmieci są podrzucane do kubłów koło bloków!! dlaczego ludzie mieszkający na osiedlach mają płacić za tych co mieszkają w domkach?? 
Więc najrozsądniej jest płacić od osoby, oby tylko te opłaty nie były wygórowane!!
26. Dodane przez Popo, w dniu - 02-01-2013 15:44
Przecież ta ustawa jest właśnie po to zeby nie płacić od pojemnika ,bo wtedy mam spalanie śmieci w własnych kotlowniach albo górę śmieci w lesie ,dla tych co bedą segregowac śmieci opłata będzie niższa a dla pozostałych zdecydowanie wyższa .
27. Dodane przez Iwona, w dniu - 02-01-2013 15:47
Dzisiaj byłam po deklarację.Będą wydawać po niedzieli.Tak mnie poinformowano.W przewodniku pisze ,ze od 1 stycznia do 15 lutego 2013.Biurokracja!
28. Dodane przez wacek, w dniu - 02-01-2013 16:34
do kom 23-samorządowcom każe ustawa wieszać to będziesz wieszał?
29. Dodane przez jeż, w dniu - 02-01-2013 16:45
Wschowa po tych deklaracjach zmniejszy stan osobowy o 1/2. Chyba byłbym głupi żeby pować wszystkich, i tak wielu (zieć, synowa, teściowa itd) mieszkają (są zameldowani) pod innym adresem .
30. Dodane przez do 26, w dniu - 02-01-2013 16:48
Na papierze wszyscy będą segregować ;-)
31. Dodane przez do 26, w dniu - 02-01-2013 16:57
w kuble też będą posortowane śmieci 
 
góra będzie rosła
32. Dodane przez pomocy, w dniu - 02-01-2013 17:02
Czy na stronie bip  
Międzygminnego Związku "EKO-PRZYSZŁOŚĆ 
http://bip.eko-przyszlosc.pl/index.php?id=744 
 
jest wzór deklaracji? Nie mogę go znaleźć!
33. Dodane przez do kom.6, w dniu - 02-01-2013 17:49
jeżeli chodzi odzieci co robicie z pieluchami jak nie wiecie są wyżucane do lasu wiem o tym gdy się zbiera śmieci w lesie to przewaga jest pampersów więc nie mówcie ze jest to wporządku
34. Dodane przez gama, w dniu - 02-01-2013 18:08
Oby nie wygrałanasza pazerna spółka,bo ci zedrą ostatni grosz! 
Po drugie -spółdzielnia powinna wydzielić i zamknąć kontenery na śmieci,udostępniać tylko mieszkańcom,bo różni ludzie podrzucają całe worki z odpadami,gruz,kartony itp.To nie w porządku, moge segregować,ale chce płacić za faktyczną ilość. 
No i jeszcze jedno-co za bzdura-deklaracja o wysokości opłat- w nazwie-a przecież nie ma jeszcze stawki,więc co mam zadeklarować?
35. Dodane przez zdumiony, w dniu - 02-01-2013 18:35
Nie łatwiej i taniej poprosić o to biuro meldunkowe?
36. Dodane przez do kom.6, w dniu - 02-01-2013 18:52
jak od 18 roku życia? do mnie na klatke przychodzą dzieci z miasta i przesiadują na klatce jedząc batony,chipsy,pija napoje , palą papierosy itp. a śmieci zostają na klatce albo wyrzucone do pobliskiego śmietnika bądż rzucone przed blokiem
37. Dodane przez wschowianin, w dniu - 02-01-2013 19:00
a kto będzie kontrolował śmietniki przyblokowe ? 
wczasowicze wracający z jeziora,właściciele domków działkowicze-ogólnie osoby nienależące do spółdzielni zapełniaja śmietniki, za które płacimy. mogę zrobić fotki aut, osób które to robią - jaka kara im za to grozi ?
38. Dodane przez mieszkanka gminy, w dniu - 02-01-2013 20:13
Do kom.32 i zainteresowanych 
strona związku "EKO-PRZYSZŁOŚĆ" to :  
www.eko-przyszlosc.pl 
a bezpośredni link do deklaracji to : 
http://www.eko-przyszlosc.pl/images/deklaracja.pdf  
informacje z ulotki z naszej gminy :)
39. Dodane przez rtrt, w dniu - 02-01-2013 20:38
Po prostu kraj mlekiem i miodem płynący. 15zł od osoby. Jeden rodzic pracuje, trójka dzieci. Ludzie w tym kraju ostatni nbormalny rząd był rząd Gierka. Potem to już stado złodzieji. Na szczęscie nasze dzieci nie musza być Polakami.
40. Dodane przez do kom. 34, w dniu - 02-01-2013 21:00
To byłaby największa porażka naszego Burmistrza, nie wolno tej firmy dopóścić do oczyszczania miasta, pokomustyczny twór z nieudolnym zarządem. Mowa o spółce komunalnej we Wschowie.
41. Dodane przez axxxxx, w dniu - 02-01-2013 21:03
Według mnie opłata za wywóz śmieci od osoby jest najbardziej sprawiedliwa. Nie będzie wtedy podrzucania śmieci do kontenerów w blokach, wywożenia do lasów czy podrzucania sąsiadom. A co do dzieci to one wytwarzają więcej śmieci niż czasami dorośli (szczególnie pampersy, opakowania od prezentów, słoiczki po zupkach). Osoby które wyrzucają śmieci z domków letniskowych, działkowicze, itp. też muszą uiścić za siebie opłatę, więc nie ma znaczenia gdzie wyprodukują i wyrzucą śmieci.
reklama
42. Dodane przez stachu, w dniu - 02-01-2013 22:27
Powinni być zwolnieni wszyscy ZBOWIDOWCY i kwiodawcy krwi. Myśmy już dla miasta dużo zrobili.  
A osoby po 90 roku życia powinni płacić tylko 50% składki, oni już mało wytwarzają smrodu.
43. Dodane przez nauczycielka, w dniu - 02-01-2013 22:31
Zwracam się do burmistrza o udzielenie środowisku oświaty dużego rabatu, sugeruję 50%. 
Za włożony trud w nauczanie młodzieży. Nam się to należy, mało zarabiamy.
44. Dodane przez aj, w dniu - 02-01-2013 22:37
są u nas we Wschowie tacy co nawet kosza na śmieci nie mają a stanowią władzę
45. Dodane przez młodzież ziemi wschowy, w dniu - 02-01-2013 23:00
Burmistrzu Żukowski wracaj bo obecne władza tymi podwyżkami nas zamęczy. Pracy nie dają a tylko podwyższają ceny, na swoje wynagrodzenia. 
MZW
46. Dodane przez do 24, w dniu - 02-01-2013 23:15
Wywózka śmieci do lasu to wykroczenie i można je ścigać. Piszesz "Od rzeczywistej ilości śmieci zaczęło się właśnie zaśmiecanie lasów żeby zaniżyć koszty." Według takiego rozumowania, to najlepszym sposobem na zapobieżenie tego typu praktykom jest odbieranie śmieci przez firmę za darmo. Chyba nie o to chodzi. A jakie "kwity" i dowody chcesz przedstawić na to, że wrzucasz śmieci do odpowiednich pojemników? To absurd.
47. Dodane przez Sprzątający świat za friko, w dniu - 03-01-2013 12:51
A bracia syjamscy jak mają wypełnić deklarację? 
Na 1 czy 2 osoby. 
Jeżeli zrośnięci są tak , że mają jeden brzuszek to można deklarować jedną osobę? 
Jeżeli tak to starczy oświadczenie o jednobrzuszności czy musi być zaświadczenie od lekarza rodzinnego , czy specjalisty. 
I czy samo zaświadczenie starczy czy musi być USG, tomograf czy rezonans????????????/
48. Dodane przez Rozsądek, w dniu - 03-01-2013 12:54
Ja i tak uważam ,że to przekręt. 
Powinni mieć wagę jak ci co żywiec skupują i ważyć . 
Kasę fiskalną i od razu paragon drukować ile kilo za ile .
49. Dodane przez do kom 43 - nauczycielka, w dniu - 03-01-2013 13:31
Niech Pani sobie nie żartuje, bo w to co mówicie o swoich zarobkach to czysta ściema...Ostatnio był program w TV przy okazji jazdy dyrektora jednej ze szkół w Strzegomiu pod wpływem..poszedł na urlop zdrowotny...jako przebitke puszczono wywiad ze starostą, który żalił sie, że w powiecie ma 17 takich zdrowiejących nauyczycieli co obciąża kasę powiatu kwotą 1000000..co przy podzieleniu przez 17 i 12 miesięcy daje kwotę 4900..do tego tyle wolnego i jeszcze narzekacie..
50. Dodane przez info, w dniu - 03-01-2013 14:48
Założeniem informacji jest informować odbiorców. Zrozumiale w sposób wyczerpujący i zwięzły. Po komentarzach widać, że tego celu nie osięgnięto.
51. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 03-01-2013 16:10
Proszę Państwa, po przeczytaniu komentarzy sarkastyczno-ironicznych i nie pozbawionych tym samym racji pora pochylić się nad problemem na poważnie. Otóż, to co zgotowało nam nasze kochane Państwo tą ustawą to już totalna porażka. Zgadzam się, że o czystość trzeba dbać, ale skoro mam segregować śmieci, myć butelki gnieść puszki, magazynować to w swoim domu/mieszkaniu to pytam się po co są zakładane te wszystkie związki międzygminne. skoro na mnie spoczywa cały proces od wytwarzania, gromadzenia i segregowania odpadów. Nie prościej byłoby aby gminy, które są odpowiedzialne za czystość stworzyły warunki w postaci punktów zbiórki i każdy sam dostarczałby. Bo wychodzi na to, że jest to żyła złota i do tego czysta żyła. Nie trzeba się pobrudzić a jeszcze można wyciągnie pieniądze od obywatela . Mojej wody zużytej do mycia, energii powierzchni magazynowej i mojej pracy nikt nie liczy, więc po co nam firmy, które to odbiorą i czyściutkie posegregowane zawiozą i ściągną jeszcze haracz. A ta refleksja nasunęła mi się po rozmowie z przedstawicielem takiego związku, który na moje pytanie co z odpadami z pieców CO mieszkańców domków jednorodzinnych stwierdził, że im to umknęło, nie zastanawiali się nad tym..a najlepiej jakby Pan sam dostarczał to to punktu zbiórki odpadów. A jest to poważny problem zwłaszcza że użytkowników klasycznego CO typu miał, egokroszek, węgiel jest naprawdę dużo. I tu zrodziło się moje przemyślenie. Po co oni są nam potrzebni skoro i tak wszystko mam zrobić sam&Kasa to jest odpowiedź, ale przyznam że w tej sytuacji to Janosik był ludzkim zbójem.
52. Dodane przez sushi, w dniu - 03-01-2013 18:22
Komentarze nie spełniające jakiegoś minimum zasad ortografii powinny nie być dodawane, aż oczy bolą od czytania...  
Uważam, że to bardzo dobre rozwiązanie, liczyć śmieci od osoby. Wszyscy powinni być równi wobec prawa, dlaczego rodzina 7-osobowa ma nie płacić za śmieci? Trzeba było planować wcześniej, jak już ktoś to zaznaczył. A Spółka Komunalna nie ma nic do tego, jak wysoka będzie opłata za osobę, nie wiem co wyście wszyscy się tak ich uczepili. Sądząc po ich sprawozdaniach finansowych, zarząd ma na co dzień bardzo trudny orzech do zgryzienia, nie jest łatwo zarządzać firmą krocząc po progu rentowności, wręcz na stracie. Ale co o tym może wiedzieć osoba, która z ledwością skończyła zawodówkę, o finansach pojęcie zerowe, za to komentarze pisać potrafi. I BIP czytać oczywiście, nie ma to jak zepsuć sobie humor wysokością pensji jakiegoś prezesa. Ja mam 2000 na rękę, nie palę, nie pije, na benzynę starcza, lodówka pełna... Żyć nie umierać, tylko cieszyć się trzeba i wyłączyć "HATE MODE".
53. Dodane przez do sushi, w dniu - 03-01-2013 21:18
Mądrość z twojego komentarza nie emanuje. Doczytaj co nieco w dyskutowanym temacie a potem zabieraj głos.
54. Dodane przez dwa projekty uchwal w Warszawie, w dniu - 03-01-2013 21:48
Projekty dwóch uchwał w Warszawie zakładają, że w przypadku naliczania opłat od gospodarstwa domowego, opłata wyniesie 45 zł za miesiąc. W przypadku opłaty od powierzchni lokalu mieszkalnego, wyniesie ona 0,8 zł za m kw. Cena ta będzie jednak mogła być regulowana przez wskaźniki korygujące. W lokalu w przedziale między 60 a 120 m kw., każdy metr byłby pomnożony przez 0,85, a metraż w mieszkaniach powyżej 120 m kw. nie byłby brany pod uwagę w obliczaniu opłaty. 
Przedstawione przez stołeczny Ratusz obciążenia odnoszą się do segregowanych odpadów komunalnych. W przypadku, kiedy będą one zmieszane, cena będzie wyższa o 40 proc. 
Urzędu Miasta został przygotowany dodatkowy projekt uchwały w sprawie programu dopłat dla mieszkańców stolicy "Warszawskie Dopłaty do Opłaty". Ma on obowiązywać w latach 2013-2016. Pomoc będzie przewidziana dla osób, o których mowa w ustawie z czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych. 
 
Nie będzie brana pod uwagę powierzchnia lokalu, pod warunkiem spełnienia kryterium dochodowego. Średni miesięczny dochód netto na jednego członka gospodarstwa domowego, na dzień składania wniosku o dopłatę, nie będzie mógł przekroczyć: 210 proc. najniższej emerytury w gospodarstwie jednoosobowym, tj. 1678,30 zł netto na osobę; 150 proc. najniższej emerytury w gospodarstwie wieloosobowym, tj. 1198,80 zł netto na osobę w gospodarstwie wieloosobowym. 
 
Osoby, które skorzystają z programu dopłat, zapłacą za śmieci 12,6 zł w gospodarstwie jednoosobowym i 9 zł od osoby w gospodarstwie wieloosobowym. 
 
Przykładowo przy wyliczaniu opłat od powierzchni mieszkania (60 m kw.), na osobę w gospodarstwie pięcioosobowym zapłacimy 9,6 zł, a z dopłatą 9 zł. Przy gospodarstwie czteroosobowym - 12 i 9 zł, trzyosobowym 16 i 9 zł, dwuosobowym 24 i 9 zł, jednoosobowym 48 i 12,6 zł. 
 
Analogicznie, przy metodzie naliczania opłaty od gospodarstwa domowego zapłacimy: gospodarstwo pięcioosobowe odpowiednio 9 i 9 zł, czteroosobowe 11,25 i 9 zł, trzyosobowe 15 i 9 zł, dwuosobowe 22,5 i 9 zł, jednoosobowe 45 i 12,6 zł. 
źródło: portalsamorzadowy.pl
55. Dodane przez Prawda, w dniu - 03-01-2013 23:16
Żeby produkować śmieci trzeba mieć dochody ! 
A jakie my mamy dochody? 
Większość żyje w nędzy. 
 
Trzeba było zrobić od dochodu!!!!!!!!!!!!! 
A tak to jeszcze pomoc społeczną rykoszetem uderzy . 
A miejskie przedsiębiorstwa ciepłownicze nadal odpady po piecowe(czyli popioły) na drogi będą wywozić. 
Ot szczyt prawnej hipokryzji .
56. Dodane przez Oczekująca, w dniu - 03-01-2013 23:18
W kraju coraz bardziej prorodzinnie.
57. Dodane przez FWS, w dniu - 04-01-2013 07:35
W lipcu będzie gorąco szczególnie po otrzymaniu pierwszych nakazów płatniczych kiedy ogół mieszkańców zorientuje się o co w tym wszystkim chodzi. Na dzisiaj nie zabardzo "rewolucją śmieciową nie interesują się. Oczy otworzą jak zobaczą pierwsze kwoty opłaty śmieciowej do zapłaty. 
Oby nie chodziło tylko o "wspieranie się rodzin" i tworzenie nowych intratnych etatów przez samorządowców. 
Muszą koniecznie zauważyć rodziny niezamożne i konieczność ich osłony oraz ogólną sytuację finansową mieszkańców. W innym wypadku wspomniana wcześniej "rewolucja" wyśle ich na "śmietnik historii", czego im nie życzę.
58. Dodane przez Stasia ., w dniu - 04-01-2013 08:55
Ja tu nic nie zapłacę co najwyżej wymelduję się z terenu Gminy Wschowa do rodziny w Starej Koperni -tam nie będzie opłat !!! Mogę tez zawisnąć nie zameldowana nigdzie ( prawo Unijne to dopuszcza !!!).. Stanisława
59. Dodane przez sushi, w dniu - 04-01-2013 09:33
Czytając Twój wpis aż się popłakałam. Jak tylko trochę kasy brakuje to już podnoszą wynagrodzenia zarządcy od wspólnot mieszkaniowych i woda, ścieki itd. Za kadencji obecnego zarządy spółki komunalnej wynagrodzenie zarządu wzrosło o 150%, nie wspominając już o dodatkowych kosztach. Opłata abonamentowa za wodę i ścieki wzrosła już chyba o 600-700%.
60. Dodane przez do kom. 59, w dniu - 04-01-2013 15:46
A prosę się zaiteresować ile pezesi zarabiają Sp. Komulna Wschowa , po 10tys. , i co Pani na to ? rozumie Pani teraz sens podwyżki
61. Dodane przez do kom.60, w dniu - 04-01-2013 17:11
No i jeszcze corocznie mają nagrodę w wysokości kilku tysięcy zł.
62. Dodane przez do 46, w dniu - 04-01-2013 18:26
Co prawda pisząc o kwitach lub innych dowodach myślałam o tych co oddają segregowane śmieci co kwartał.Szkło białe i kolorowe,plastiki i makulatura.Panowie samochodzikiem jeżdżą i zbierają te worki. Domków we Wschowie sporo to prawda,ale przy dobrych chęciach można np.zapisywać przy numerze domu ile czego właściciel oddał.Zanotowane? zanotowane,wiem więcej papierkowej roboty a można i z komputerkiem śmigać i nie mówię,że tak ma być,ot tak sobie wymyśliłam.
63. Dodane przez SEGREGUJĄCA, w dniu - 04-01-2013 18:30
Nie rozumiem? W takim razie co z tymi co segregują? Czy ze względów finansowych przestanie im się opłacać? bo przecież będziemy płacić od osoby a nie od tego czy zapełnimy kubeł plastikami?!
64. Dodane przez wschowianka, w dniu - 04-01-2013 20:57
Jest jeszcze trochę czasu aby przeprowadzić konsultację z mieszkańcami, jak widać inni potrafią!!! tylko to jedno TRZEBA CHCIEĆ http://konsultuj.szczecin.pl/konsultacje/chap(...)B277E9D0E8A158C
65. Dodane przez WSCHOWIANIN, w dniu - 04-01-2013 21:03
do kom.24 
zastanawiam sie co pani wyrzuca do tych śmieci skoro na 3 osobową rodzine potrzeba pani dwóch pojemników najwyrazniej to znaczenie segregacja pani mówi nie wiele. 
jest nas w domu 5osób i nie do końca sie z tym zgadzam bo nie wrzucam do pojemnika co popadnie.  
A jezeli chodzi o wcesniejsze myslenie i planowanie to ciekawe czy wszystko w pani zyciu zostalo tak dokladnie przemyślane i zaplanowane jezeli tak to tylko pozazdrościć. 
I proszę nie mowic ze pani to rozumie skoro w ten sposob się pani wypowiada 
pozdrawiam
66. Dodane przez misio, w dniu - 04-01-2013 21:26
Dotąd segregowałem śmieci ale teraz to będzie bez sensu i przestaję to robić... po co mam tracić kasę na segregację i czas jak i tak płace od osoby???
67. Dodane przez dp kom 24, w dniu - 05-01-2013 10:51
Siedmioosobowa rodzina nie zapełni kubła ponieważ nie może pozwolić sobie na zakupienie MINIMUM produktów w stosunku do swoich potrzeb. 
W wybranej metodzie od osoby takie rodziny będą utrzymywały system zbiórki odpadów w tym ludzi bogatych z kilkoma domami niezamieszkałymi, od których będą płacili opłatę od ilości śmieci czyli od kubła. 
Wspomina się w artykule o trzech metodach naliczania opłaty. Ustawa w punkcie niżej przewiduje metodę z jedną stawką od gospodarstwa domowego! W sumie jest pięć metod naliczania opłat od osób fizycznych. Od nieruchomości zamieszkałej cztery metody a od niezamieszkałej jedna, od ilości-kubła. Wspomnę o małych firmach, które także będą płacić od ilości śmieci. Znając nasze polskie realia skutecznie wytwarzaną ilość śmieci zaniżą! No i co? Kto będzie utrzymywał zbiórkę odpadów?
68. Dodane przez Edi, w dniu - 05-01-2013 11:49
Ja od teraz też przestałem segregowac, a jak Grabka podwyższy do niebotycznej kwoty nie będzie mnie stać na zapłacenie. 
Zastanie mi wywóz do bloków (nie chciałbym do lasu)  
Zarządowi Spólki Komunalnej życzę dobrego samopoczucia  
i kolejnej podwyżki płac, a na pewno przybędzie wam klientów.
reklama
69. Dodane przez zmieniono zasady, w dniu - 05-01-2013 13:44
Czytają cniektóre komentarze można odnieść wrażenie że część osób nie zrozumiała że od 1 lipca przestaną płacić za śmieci dotychczasowemu odbiorcy a zaczną Związkowi Gmin i on będzie śmieci odbierał.
70. Dodane przez pitek15, w dniu - 06-01-2013 00:03
chcá was wykończyc w tej gminie niech nieroby z gminy zginá raz na zawsze dosc haraczu od ludi zebrali juz, precz z dziadostwem i krwiopijcami, bojkot juz!!!!!!!!
71. Dodane przez ziuta, w dniu - 06-01-2013 16:27
do 9: A reszta co? Do lasu?Właśnie przecież chodzi o to, żeby nikomu nie opłacało się zaśmiecać lasów i przydrożnych rowów. Od osoby to sprawiedliwie. A dzieci nie produkują śmieci? Te pieluchy jednorazowe, chusteczki do pupy, słoiczki po Gerberach itd. to nie są śmieci???
72. Dodane przez ziuta, w dniu - 06-01-2013 16:37
do 43: Niech się Pani nauczycielka uspokoi. Może i niedużo zarabia, ale niech sobie uświadomi, że nie pracuje 40 godzin tygodniowo. A są tacy którzy pracują tyle i jeszcze więcej i mają najniższą krajową. I nie mają karty nauczyciela. To niby dlaczego nauczyciele mieliby mieć 50% rabat na wywóz nieczystości? Kolejna roszczeniowa grupa. Do pracy się wziąć, a nie łapy wyciągać, bo się należy. Za mało zarabia jako nauczycielka? To niech się przebranżowi. Chyba że na tyle tępa, że nie jest w stanie.
73. Dodane przez do kom. 72, w dniu - 06-01-2013 20:45
Jakby zlikwidować nierentowną Sp. Komunalną we Wschowie, obniżyć wynagrodzenia w ratuszu i innej administracji to z tej rezerwy nikomu nie trzeba by podwyższać cen, a także środowisku nauczycielskiemu można by udzielić rabat w wys. 50%
74. Dodane przez Jadzia, w dniu - 07-01-2013 13:44
Jak te nieroby z oświaty ( to dane z ostatniej oceny specjalistów UE za 2012 krajów członkowskich, Polski nauczyciel oceniony na ostatnim miejscu w ilości i jakości pracy) dostaną 50% rabatu , to co my salowe mamy na to powiedzieć ? Ja pracuję jak wół od rana do wieczora.
reklama
75. Dodane przez Adam, w dniu - 22-01-2013 18:43
Opłata powinna być od pojemnika. Mam działkę i odpadki roślinne wyworzę na kompostownik, plastiki do kontenerów, metal na złom, więc niewiele ląduje do kubła. Latem mój pojemnik jest(120l) jest zapełniony do połowy. Czasami jest więcej. Zimą jest pełny bo dochodzi popiół z pieca. Mieszka nas trójka. Opłata od osoby tak jak proponują - 20 zł to przesada. Za kwartał w SK płacę 87zł a po nowemu może być nawet 320zł. To jest kpina.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj